[NextDNS] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 18:25
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:19:
[...]

Ja nextdns heeft die lijsten ook.
Nextdns 1.99pm heeft onbeperkt queries
Je kan met de app sneller de dns aan of uit zetten, en de app heeft direct connectie met de server zodat je de anycast niet hoeft te gebruiken wat ideaal is
Ik ga het gewoon proberen, bedankt!
Wat bedoel je met Anycast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Topicstarter
Binnetie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:31:
[...]

2 ips waar bijvoorbeeld meerdere servers aanhangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:06:
Ik ga toch over de 300K verzoeken per maand heen, dus mijn gratis account gaat me niet helpen.
Het is maar hoe je het aantal requests berekent, en verder is er nog cache-boost om het aantal requests omlaag te brengen.

Which query types count towards the free 300K quota?
New setting: Cache Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnetie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1ev34Xk8yFamCSBkgI1XCxKlJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QN5IttzR3uJEbwuMuFrtinrh.jpg?f=fotoalbum_large

was dit niet het probleem trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Klopt dat was het probleem. Dat stond pas later op de site. Vrienden van me hadden er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
easyriider schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:12:
[...]

Het is maar hoe je het aantal requests berekent, en verder is er nog cache-boost om het aantal requests omlaag te brengen.

Which query types count towards the free 300K quota?
New setting: Cache Boost
Interessant, dat kan ik wel 33ns aanzetten als ik een account heb. Overigens zit m'n router achter de Adguard DNS en mijn telefoons heeft hem als private DNS, als ik dan thuis op de wifi zit dan telkens de queries niet dubbel neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnetie schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:30:
Klopt dat was het probleem. Dat stond pas later op de site. Vrienden van me hadden er ook last van.
als het nu is opgelost, is het dan wel zo handig om over te gaan, aangezien adguard app ook gewoon cosmetic filtering heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:37:
[...]

als het nu is opgelost, is het dan wel zo handig om over te gaan, aangezien adguard app ook gewoon cosmetic filtering heeft
Nou gelukkig was het probleem in de avond vlak voor ik naar bed ging. Ik weet niet hoe vaak Adquard storing heeft maar mijn vriendin werd er wel opstandig van :) verder ben ik prima te spreken over Adquard maar was gewoon benieuwd of NextDNS misschien een nog betere keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:18
Binnetie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:33:
[...]

Nou gelukkig was het probleem in de avond vlak voor ik naar bed ging. Ik weet niet hoe vaak Adquard storing heeft maar mijn vriendin werd er wel opstandig van :) verder ben ik prima te spreken over Adquard maar was gewoon benieuwd of NextDNS misschien een nog betere keus is.
Dat is denk ik persoonlijk, zelf blijf ik meeste fan van NextDNS. Bevalt gewoon erg goed.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Binnetie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:33:
[...]

DNS filtering is natuurlijk hetzelfde principe, waar ik NextDNS om verkies is om de redelijk gebruiksvriendelijke switch On/Off in de app. Dus mocht je verbinding niet/slecht werken of twijfel je of NextDNS de oorzaak is: switch off. Dat is ook aan minder tech-savvy mensen wel uit te leggen.

Configureer je de DNS op je router-level, dan kan alleen de tech-savvy persoon dat doen. Dat had ik eeder, maar daar ben ik dus mee gestopt. Want zowel NextDNS als Adguard had wel eens problemen. Nog los van dat je eventueel een te streng filter hebt aangetikt waardoor een door jouw gewenste website niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb deze lijst aangevraagd bij NextDNS om toe te voegen
nieuws: DuckDuckGo brengt App Tracking Protection uit voor alle Android-gebru...

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nextdns heeft de windows repo op github offline gehaald met een aantal actieve issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 09:57
Dit is vreemd, ik krijg opeens dat de NextDNS.com pagina niet bereikbaar meer is.

"Great, my.nextdns.io is not blocked anymore 😊" maar een reload of flushen van DNS werkt niet. Ergens een foutje gemaakt aan de kant NextDNS? Ik zie ook dat b.v. marktplaats niet meer werkt en Google Drive ook niet meer terwijl ik niets heb aangepast.

Iemand dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
Energized Ultimate heeft allemaal API's en NextDNS opgenomen in de blocklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:23
Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 07:52:
Dit is vreemd, ik krijg opeens dat de NextDNS.com pagina niet bereikbaar meer is.

"Great, my.nextdns.io is not blocked anymore 😊" maar een reload of flushen van DNS werkt niet. Ergens een foutje gemaakt aan de kant NextDNS? Ik zie ook dat b.v. marktplaats niet meer werkt en Google Drive ook niet meer terwijl ik niets heb aangepast.

Iemand dit ook?
Net even gekeken - hier werkt het allemaal.

makes it run like clockwork

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
Airw0lf schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:17:
[...]

Net even gekeken - hier werkt het allemaal.
Lees mijn toevoeging, specifieke blocklists. Erg naar, dus een wijze les zet nextdns.com gewoon in de allowlist kon ook niet meer inloggen bij NextDNS.

https://github.com/EnergizedProtection/block/issues

[ Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 25-11-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Wat is er in godsnaam aan de hand met NextDNS? Weer bijna alles geblokkeerd Energized Local dit keer maar ook profiel van de kinderen (Parental controls) alles veranderd waardoor niets meer werkt en tijden niet meer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vaevictis_ schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:11:
Wat is er in godsnaam aan de hand met NextDNS? Weer bijna alles geblokkeerd Energized Local dit keer maar ook profiel van de kinderen (Parental controls) alles veranderd waardoor niets meer werkt en tijden niet meer kloppen.
heb je uberhaupt hun github issues gezien? false positives worden al maanden niet meer gefixt, bovendien kan Ernergized ook te streng zijn

het loopt niet lekker daar of ze hebben geen zin meer in het project en zijn nu op geld uit

https://github.com/nextdns/metadata/issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-06 07:40

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Word er ook een beetje moe van.
Dus ga maar weer zelf pihole draaien.
Net ff ingelogd op Paypal en automatische betaling ingetrokken, en die is toevallig volgende maand.

Ben er nu wel een beetje klaar mee.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mr-D. schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:39:
Word er ook een beetje moe van.
Dus ga maar weer zelf pihole draaien.
Net ff ingelogd op Paypal en automatische betaling ingetrokken, en die is toevallig volgende maand.

Ben er nu wel een beetje klaar mee.
https://adguard-dns.io aanrader :), gebruik ik zelf ondertussen al maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Anoniem: 767041 schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:48:
[...]

https://adguard-dns.io aanrader :), gebruik ik zelf ondertussen al maanden
Dankjewel,

heb net Adguard home op 2 devices in mijn netwerk geinstalleerd, ipv Pihole, kijken of ik hiermee iets kan.
ondertussen al wel account gemaakt via jouw link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:11:
Op de NextDNS community wordt ook veel geschreven over Energized en daar heeft de NextDNS staff gereageerd op een bericht daarover:

https://help.nextdns.io/t...te-lists-blocking-nextdns

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Ik snap uberhaupt niet waarom men die energized lijst gebruikt?
Gemaakt in India en bangladesh, jaja....

Als ik jou was zou ik puur de OISD en NextDNS Ads & Trackers Blocklist gebruiken en het daarbij laten 😀
Geen problemen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nextdns heeft op hun github allerlei categorieën erbij, maar de issues die er staan er nog steeds in de metadata categorie, alleen die loopt nog steeds op inmiddels 258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:24:
[...]

Lees mijn toevoeging, specifieke blocklists. Erg naar, dus een wijze les zet nextdns.com gewoon in de allowlist kon ook niet meer inloggen bij NextDNS.

https://github.com/EnergizedProtection/block/issues
Daarom heb ik dus alleen nog maar de cliënt op cliënt devices. Makkelijk uit te zetten bij onbedoelde blokkades door veranderende lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

Oekol

waka waka hey hey

Werkt bij jullie de ads blokkeren ook niet meer? Heb een nieuw account aangemaakt en dat hielp ook niet om opnieuw te beginnen met de basis settings.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Werkt iCloud Private Relay van Apple nu zo'n beetje hetzelfde als dit?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Gaat iets beetje mis bij nextdns; sinds 2 dagen hoge latency van 218.9 ms, even naar cloudflare geswitcht nu met unifi ad blocking dan maar. Meer mensen last van? of misschien tijdelijke hick up?

[ Voor 17% gewijzigd door tcviper op 02-12-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tcviper schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:12:
Gaat iets beetje mis bij nextdns; sinds 2 dagen hoge latency van 218.9 ms, even naar cloudflare geswitcht nu met unifi ad blocking dan maar. Meer mensen last van? of misschien tijdelijke hick up?
Je kunt ook gewoon adguard dns gebruiken als backup, die link had ik ergens eerder gepost hier, die routing is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Anoniem: 767041 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:49:
[...]

Je kunt ook gewoon adguard dns gebruiken als backup, die link had ik ergens eerder gepost hier, die routing is perfect
Niet nodig, ad blocking zit nu op Unifi hardware en dat werkt voor mij prima in combinatie met cloudflare dns 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
tcviper schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:12:
Nee geen last van, ik gebruik de IPv6 server bij Vultr in Amsterdam en volgens ping.nextdns.io:

■ vultr-ams (IPv6)    14 ms  (anycast2, ultralow2)
  vultr-ams           15 ms  (anycast2, ultralow2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
easyriider schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:59:
[...]

Nee geen last van, ik gebruik de IPv6 server bij Vultr in Amsterdam en volgens ping.nextdns.io:

■ vultr-ams (IPv6)    14 ms  (anycast2, ultralow2)
  vultr-ams           15 ms  (anycast2, ultralow2)
Yes, lijkt weer goed te zijn nu 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb zowel NextDNS en Adguard een poosje gebruikt. Met name de optie van NextDNS die zorgt voor minder requests zorgt er voor dat ik ruim onder die 300K blijf: cache boost.

Helaas was mijn vriendin minder blij. Vooral de Google shopping advertenties werkten niet meer. Of als je een bedrijf Google'd en dan de eerste link aanklinkt dan doet hij het ok niet. Scroll je iets naar beneden in de resultaten dan vind je hem wel.

En ik moest Facebook even installeren voor een advertentie maar niks werkte, alles wordt geblokkeerd. Je kunt inloggen maar je tijdlijn wordt niet geladen. Zet je NextDNS uit dan werkt het wel. Nu vind ik dit niet zo heel belangrijk. Maar welke domeinen moet ik filteren zodat Facebook wel werkt en de 'gesponsorde' links in de Google resultaten als je zoekt op bedrijfsnaam of een product met Google Shopping?

Ik gebruik de volgende lijsten:
- NextDNS
- oisd
- Goodbye Ads

Edit: Facebook is opgelost. Volgens de Goodbye Ads lijst moet je graph.facebook.com whitelisten om de Facebook app te kunnen laten werken.
Nu nog wat vinden voor de zoekresultaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 06-12-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik vond de Goodbye Ads filter te streng. Die blokkeerde bij mij zelfs de Apple Appstore. Terwijl de overige filters de rest ook al goed filterden, zoals oisd.
En natuurlijk Easylist Dutch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Binnetie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:38:
Ik heb zowel NextDNS en Adguard een poosje gebruikt. Met name de optie van NextDNS die zorgt voor minder requests zorgt er voor dat ik ruim onder die 300K blijf: cache boost.

Helaas was mijn vriendin minder blij. Vooral de Google shopping advertenties werkten niet meer. Of als je een bedrijf Google'd en dan de eerste link aanklinkt dan doet hij het ok niet. Scroll je iets naar beneden in de resultaten dan vind je hem wel.

En ik moest Facebook even installeren voor een advertentie maar niks werkte, alles wordt geblokkeerd. Je kunt inloggen maar je tijdlijn wordt niet geladen. Zet je NextDNS uit dan werkt het wel. Nu vind ik dit niet zo heel belangrijk. Maar welke domeinen moet ik filteren zodat Facebook wel werkt en de 'gesponsorde' links in de Google resultaten als je zoekt op bedrijfsnaam of een product met Google Shopping?

Ik gebruik de volgende lijsten:
- NextDNS
- oisd
- Goodbye Ads

Edit: Facebook is opgelost. Volgens de Goodbye Ads lijst moet je graph.facebook.com whitelisten om de Facebook app te kunnen laten werken.
Nu nog wat vinden voor de zoekresultaten.
Hier voor kan je de optie aanzetten onder privacy tab

Sta affiliate- en trackinglinks toe (Dit aanzetten )
Blokkeer vermomde trackers van derden (Uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Anoniem: 767041 super bedankt! Dat is het! Nu maar weer eens op router niveau instellen en dan kijken hoe mijn vriendin het vind. En daarna eventueel de betaalde versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik snap niet zo goed waarom je een betaalde versie wil. 300k verzoeken is best veel, icm cache booster. Ik heb hiervoor gewoon een aantal extra accounts aangemaakt voor bij mij thuis:
- Desktops
- Mijn mobiele devices
- Overige mobiele devices
- Mijn ouders

Elk heeft dan een eigen filterset, en dus ook aanpasbaar per user (indien nodig). Zo heb ik de filters bij mijn eigen account strenger staan, zodat ik nieuwe filters kan uitproberen en dan hoef ik andere gebruikers er niet mee lastig te vallen. De andere gebruikers hebben dan veel minder last van ongewenste blokkades.

Ik installeer dan de NextDNS client bij elk device apart met hun eigen configID en informeer de gebruikers indien ze tegen een blokkade aanlopen dat ze hem via een simpele switch aan/uit kunnen zetten in die app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
NextDNS for Windows 3.0.11 not responding after boot

https://help.nextdns.io/t...not-responding-after-boot

Ik waarschuw niet te updaten naar de nieuwe versie,

Dit had ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:55:
Ik snap niet zo goed waarom je een betaalde versie wil. 300k verzoeken is best veel, icm cache booster. Ik heb hiervoor gewoon een aantal extra accounts aangemaakt voor bij mij thuis:
- Desktops
- Mijn mobiele devices
- Overige mobiele devices
- Mijn ouders

Elk heeft dan een eigen filterset, en dus ook aanpasbaar per user (indien nodig). Zo heb ik de filters bij mijn eigen account strenger staan, zodat ik nieuwe filters kan uitproberen en dan hoef ik andere gebruikers er niet mee lastig te vallen. De andere gebruikers hebben dan veel minder last van ongewenste blokkades.

Ik installeer dan de NextDNS client bij elk device apart met hun eigen configID en informeer de gebruikers indien ze tegen een blokkade aanlopen dat ze hem via een simpele switch aan/uit kunnen zetten in die app.
Ik zit op ongeveer 900k verzoeken per maand, gewoon onder 1 account waarbij ik NextDNS heb ingesteld op de router, op 2 laptops en mijn telefoon. Werkt perfect, op die manier en die 20euro per jaar is de moeite voor het aanmaken en beheren van aparte accounts mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OISD lijst is voor de 2de x niet geüpdatet op nextdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voipmeister
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-02 20:25
Get!em schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:55:
...
Voor een dienst die goed werkt en doet wat ie belooft wil ik best wat betalen, uiteindelijk kost zo'n dienst in de lucht houden ook geld en als niemand betaalt houdt het ook een keer op... Uiteindelijk wil ik thuis wel van m'n PiHole af, dat scheelt ook (zij het minimaal) geld aan energie etc.

Thanks voor de tip van de 'cache boost', daar ga ik nadat ik wat meer data heb verzameld eens mee testen (ik ben net aan het kijken naar NextDNS).

Dat je meerdere accounts aanmaakt t.b.v. testen/profielen snap ik wel, maar voor het omzeilen van die 300k grens lijkt me dat nogal omslachtig.
Homeland schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:24:
[...]
Ik zit op ongeveer 900k verzoeken per maand, gewoon onder 1 account waarbij ik NextDNS heb ingesteld op de router, op 2 laptops en mijn telefoon. Werkt perfect, op die manier en die 20euro per jaar is de moeite voor het aanmaken en beheren van aparte accounts mij niet waard.
Ik moet het product nog wat verder evalueren, maar als het goed werkt is dat ook hoe ik er tegenaan kijk :)

[ Voor 0% gewijzigd door voipmeister op 03-04-2023 20:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
JanW schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:26:
[...]

Linkdrop? Wat wil je precies zeggen hiermee?
Als u de link had aangeklikt weet u wat ermee bedoeld wordt, ze bedoelen ermee dat de development stil staat en er niet vaak op problemen wordt gereageerd waaronder de github repo van ze best veel issues staan die niet worden opgelost ook op hun forum, en mails waarop ze bijna niet reageren, de android en apple app van nextdns inmiddels ook 2 jaar niet geüpdatet… en zo door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
@Anoniem: 767041, heb ik gedaan. Wat wil je hiermee zeggen? Ga je je abo opzeggen? Ga je op zoek naar een alternatief?

Als ik dan verder lees over bijvoorbeeld Adguard, dan komt die qua features nog niet in de buurt van NextDNS. Anderen hebben niet de features die NextDNS wel heeft. Ik zie 't probleem ook wel hoor, en er zijn wel wat features die ik mis, zoals direct iets blokkeren of toestaan vanuit de logging. Dark mode. Bugs ben ik niet veel tegen gekomen alsnog. Latency is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Homeland schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:24:
[...]

Wat ik me afvroeg. Als je het in je router instelt dan hoef je het niet meer op je laptops in te stellen toch? Of gebruik je deze vaak buitenshuis?

Ik heb de laatste tijd geen klachten. Ik vergeet soms dat ik NexDNS heb ingesteld op mijn telefoon. Ik heb zoals ik een tijd geleden postte wel de Google Shopping resultaten gewhitelist zoals je ziet bovenaan de resultaten als je op een product zoekt. Ook Facebook heb ik gewhitelist, dat de app gewoon werkt. Anders kon ik er vrijwel geen gebruik van maken.
De browse ervaring is fijn. Ik zie dat hij zo'n beetje 35% van de queries blokkeert. En de laatste tijd zie ik een toename in dit percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2024
Binnetie schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Wat ik me afvroeg. Als je het in je router instelt dan hoef je het niet meer op je laptops in te stellen toch? Of gebruik je deze vaak buitenshuis?

Ik heb de laatste tijd geen klachten. Ik vergeet soms dat ik NexDNS heb ingesteld op mijn telefoon. Ik heb zoals ik een tijd geleden postte wel de Google Shopping resultaten gewhitelist zoals je ziet bovenaan de resultaten als je op een product zoekt. Ook Facebook heb ik gewhitelist, dat de app gewoon werkt. Anders kon ik er vrijwel geen gebruik van maken.
De browse ervaring is fijn. Ik zie dat hij zo'n beetje 35% van de queries blokkeert. En de laatste tijd zie ik een toename in dit percentage.
Hier nu een aantal dagen op de router draaien (Unifi Dream Router) en ben heel erg tevreden.
Zelfs de vrouw des huizes hoor ik niet klagen. Heb wel na 2 dagen een betaald account genomen omdat ik zag dat ik al vrij hoog in de query's zat (gezin van 4 met allemaal iphone / ipad en daarnaast een hoop apparatuur in huis)

Heb 3 lijsten draaien:

NextDNS Ads & Trackers Blocklist
HaGeZi - Multi PRO++
EasyList Dutch

Daarnaast een paar domeinen in de allowlist (zoals tweakers 8) en wat domeinen voor Marvel Snap ) en daarnaast nog de volgende optie aan staan voor Google zoeken zodat er meteen bovenaan op een advertentie kan worden geklikt maar zit er aan te denken om weer uit te zetten (ze hadden er hier geen moeite mee)

Allow Affiliate & Tracking Links

Ben dus tot nu toe zeer tevreden en nog nergens last van gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SolidAW schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Hier nu een aantal dagen op de router draaien (Unifi Dream Router) en ben heel erg tevreden.
Zelfs de vrouw des huizes hoor ik niet klagen. Heb wel na 2 dagen een betaald account genomen omdat ik zag dat ik al vrij hoog in de query's zat (gezin van 4 met allemaal iphone / ipad en daarnaast een hoop apparatuur in huis)

Heb 3 lijsten draaien:

NextDNS Ads & Trackers Blocklist
HaGeZi - Multi PRO++
EasyList Dutch

Daarnaast een paar domeinen in de allowlist (zoals tweakers 8) en wat domeinen voor Marvel Snap ) en daarnaast nog de volgende optie aan staan voor Google zoeken zodat er meteen bovenaan op een advertentie kan worden geklikt maar zit er aan te denken om weer uit te zetten (ze hadden er hier geen moeite mee)

Allow Affiliate & Tracking Links

Ben dus tot nu toe zeer tevreden en nog nergens last van gehad.
Hier hetzelfde, alleen heb ik ipv EasyList Dutch, die van OISD. HaGeZi heb ik ook niet, ik heb Goodbye Ads.

EasyList Dutch toch maar even toegevoegd. Wel apart dat NextDNS zegt dat er 39 entrys in staan, maar de echte lijst is veel langer.

Allow Affiliate & Tracking Links heb ik ook aan staan. Anders wordt de vriendin agressief.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 26-01-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
Binnetie schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Hier hetzelfde, alleen heb ik ipv EasyList Dutch, die van OISD. HaGeZi heb ik ook niet, ik heb Goodbye Ads.

EasyList Dutch toch maar even toegevoegd. Wel apart dat NextDNS zegt dat er 39 entrys in staan, maar de echte lijst is veel langer.

Allow Affiliate & Tracking Links heb ik ook aan staan. Anders wordt de vriendin agressief.
Klopt de lijst van easydutch is veel langer dan NextDNS aangeeft en waarom dit is weet ik ook niet.
Bij mij staat HaGeZi op plek 1 wat betreft het blocken.

Ja hier thuis zei mijn vrouw ook dat de advertenties in google dus niet meer werkten en heb ik daarom maar de optie aangezet. Dus dat gaf ik door en toen zei ze oh nee hoor hoeft ik weet nu welke omweg ik moet gebruiken :) oke top dus ik ga hem denk weer uitzetten.

Goodbye Ads ga ik ook nog wel even proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SolidAW schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Klopt de lijst van easydutch is veel langer dan NextDNS aangeeft en waarom dit is weet ik ook niet.
Bij mij staat HaGeZi op plek 1 wat betreft het blocken.

Ja hier thuis zei mijn vrouw ook dat de advertenties in google dus niet meer werkten en heb ik daarom maar de optie aangezet. Dus dat gaf ik door en toen zei ze oh nee hoor hoeft ik weet nu welke omweg ik moet gebruiken :) oke top dus ik ga hem denk weer uitzetten.

Goodbye Ads ga ik ook nog wel even proberen.
Haha interessant, welke omweg gebruikt ze nu?
Bij mij staat Goodbye Ads op de eerste plaats. Ik had die van NextDNS verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
Binnetie schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Haha interessant, welke omweg gebruikt ze nu?
Bij mij staat Goodbye Ads op de eerste plaats. Ik had die van NextDNS verwacht.
Nou de omweg is simpel niet meer op de advertentie klikken en dan maar rechtstreeks naar de site gaan waar de aanbieding is of wat meer naar beneden scrollen en op een normale link klikken :)

Ja ik had ook de lijst van NextDNS verwacht maar daar ging HaGeZi vrij snel overheen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik heb een hele poos NextDNS gebruikt, maar ben inmiddels al een jaar over op ControlD. Ik lees op Reddit dat veel mensen overstappen en 1 van de hoofd-redenene is de slechte support. De support bij ControlD is echt super! En ControlD ondersteund Traffic Redirection, een functie die ik veelvuldig gebruik.

Er is een blog online verschenen met de verschillen tussen NextDNS en ControlD: https://blog.controld.com/control-d-vs-nextdns/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
TheovdS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 02:56:
Ik heb een hele poos NextDNS gebruikt, maar ben inmiddels al een jaar over op ControlD. Ik lees op Reddit dat veel mensen overstappen en 1 van de hoofd-redenene is de slechte support. De support bij ControlD is echt super! En ControlD ondersteund Traffic Redirection, een functie die ik veelvuldig gebruik.

Er is een blog online verschenen met de verschillen tussen NextDNS en ControlD: https://blog.controld.com/control-d-vs-nextdns/
Alleen nog geen Nederlandse server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
TheovdS schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 02:56:

Ziet er zeker interessant uit alleen helaas niet de mogelijkheid om rechtstreeks op de router te installeren zoals ik nu heb met NextDNS. En de kosten dubbel ten opzichte van NextDNS.
Ook puntje wat @Anoniem: 767041 aangeeft is dat er geen NL (primary) locatie is.

Maar desalniettemin hou ik ControlD zeker in de gaten voor als ik wel ooit problemen krijg met NextDNS (tot nu toe draait het als een zonnetje)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
SolidAW schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Ziet er zeker interessant uit alleen helaas niet de mogelijkheid om rechtstreeks op de router te installeren zoals ik nu heb met NextDNS. En de kosten dubbel ten opzichte van NextDNS.
Ook puntje wat @Anoniem: 767041 aangeeft is dat er geen NL (primary) locatie is.

Maar desalniettemin hou ik ControlD zeker in de gaten voor als ik wel ooit problemen krijg met NextDNS (tot nu toe draait het als een zonnetje)
ik heb het eigenlijk toch even geprobeerd, wel met proxy feature,. werkt gewoon snel, maar je krijgt duitste ads waar je geen cosmetic filtering heb, maar ze updaten wel sneller zoals de CLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had al heel lang last van het feit dat ik niet kon zelfscannen bij de AH, ik snapte er niks van. Van alles geprobeerd. Maar kreeg de melding dat zelfscannen in mijn winkel niet mogelijk was.
Uiteindelijk eens NextDNS uitgezet... en ineens kon ik weer scannen.

Herkennen anderen dit? Ik probeer te onderzoeken wat ik moet whitelisten, maar in de winkel de log checken is niet zo handig. Weet iemand wat ik moet whitelisten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-06 16:54
Binnetie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:11:
Ik had al heel lang last van het feit dat ik niet kon zelfscannen bij de AH, ik snapte er niks van. Van alles geprobeerd. Maar kreeg de melding dat zelfscannen in mijn winkel niet mogelijk was.
Uiteindelijk eens NextDNS uitgezet... en ineens kon ik weer scannen.

Herkennen anderen dit? Ik probeer te onderzoeken wat ik moet whitelisten, maar in de winkel de log checken is niet zo handig. Weet iemand wat ik moet whitelisten?
Ik heb het vanmorgen even getest en het heeft te maken met DNS rebinding. Je kan dus bij NextDNS DNS rebinding protection uitzetten of ah.nl toevoegen aan je allowlist. Ik denk dat het laatste gewenster is.

Het kan nog specifieker door selfscan.store.ah.nl toe te voegen aan je allowlist, maar ik weet niet 100% zeker of dit het enige domein is dat wordt geblokkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21p8ulbKSQoTlWN3ZXDGoQzIODc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dpddejfTEM8xGH9JFaj2tTd9.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
Bearmun schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb het vanmorgen even getest en het heeft te maken met DNS rebinding. Je kan dus bij NextDNS DNS rebinding protection uitzetten of ah.nl toevoegen aan je allowlist. Ik denk dat het laatste gewenster is.

Het kan nog specifieker door selfscan.store.ah.nl toe te voegen aan je allowlist, maar ik weet niet 100% zeker of dit het enige domein is dat wordt geblokkeerd.

[Afbeelding]
Jij bent echt een held! Ik wilde vanmiddag zelf maar eens gaan testen in de winkel. Normaal is m'n dochter erbij en die heeft geen geduld :) ik ga hem direct whitelisten!
Ben nog steeds erg te spreken over NextDNS, ondanks de negatieve ervaringen van vele mensen. Misschien komt het omdat ik geen power user ben. Gewoon 3 filters aan staan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor wie trouwens dezelfde dingen zoekt wat in nextdns zit, maar eigenlijk geen tijd of snapt niet hoe het werkt,
hebben ze https://dns0.eu ontworpen https://twitter.com/dns0eu/status/1622912939501010945?s=20

en het is gratis, zelfde backend als nextdns

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:16:
voor wie trouwens dezelfde dingen zoekt wat in nextdns zit, maar eigenlijk geen tijd of snapt niet hoe het werkt,
hebben ze https://dns0.eu ontworpen https://twitter.com/dns0eu/status/1622912939501010945?s=20

en het is gratis, zelfde backend als nextdns
Maar dan mis je wel de blocklists wat eigenlijk de beste functie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Homeland schreef op zondag 2 april 2023 @ 18:59:
[...]

Maar dan mis je wel de blocklists wat eigenlijk de beste functie is.
Exact, die blocklists zijn voor mij de nr.1 reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tcviper schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:20:
[...]

Exact, die blocklists zijn voor mij de nr.1 reden :)
Ehmm… dns0 blockt ook gewoon ads etc hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:43:
[...]

Ehmm… dns0 blockt ook gewoon ads etc hoor :)
Maar op basis van welke lijst? En je kan dus niets whitelisten. Voor veel gebruikers zal het top zijn maar die extra opties zijn voor mij wel essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Homeland schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:57:
[...]

Maar op basis van welke lijst? En je kan dus niets whitelisten. Voor veel gebruikers zal het top zijn maar die extra opties zijn voor mij wel essentieel.
Sure, maar dan heb je ook een probleem met nextdns, de security features buiten de blocklijsten om zijn prive gemaakt op github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Beste

Ik wens graag een site te whitelisten. Maar na het typen van mn site kan ik het niet opslaan. ik zie namelijk geen save button.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_w5tfENHjhpTtVT3BFTGh0XGxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dvuZf53jrBWxnovMPyLwgNVe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thibaut1234 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 14:15:
Beste

Ik wens graag een site te whitelisten. Maar na het typen van mn site kan ik het niet opslaan. ik zie namelijk geen save button.

[Afbeelding]
enter klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 11:04
Ik heb bijvoorbeeld op vkmag en racingsnews365 dat ik de filmpjes niet kan afspelen. Zet ik Nextdns en ik accepteer vervolgens de cookies dan kan ik wel de video’s bekijken. Zet ik vervolgens Nextdns weer aan dan kan dit weer niet. Hoe voorkom ik dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Deef_K schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:48:
Ik heb bijvoorbeeld op vkmag en racingsnews365 dat ik de filmpjes niet kan afspelen. Zet ik Nextdns en ik accepteer vervolgens de cookies dan kan ik wel de video’s bekijken. Zet ik vervolgens Nextdns weer aan dan kan dit weer niet. Hoe voorkom ik dit?
waarschijnlijk een script wat geblockt wordt of een subdomain om te kijken of jij ad blockt,
ik gebruik dan ook zo min mogelijk blocklists
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CxIqADSmbnf9fu84MlDLMHUq_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pDFMaPlhN3tHriOU8NbgOnte.png?f=user_large

en redelijk aantal domeinen ge whitelist, zover het werkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E-DrOkd31lbDSA_zTlQ4S2KX9c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nv25QdDwfyJTzJWXQjT9MVhP.png?f=user_large
en deze optie ook aan

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 18-06-2023 13:28 ]

Topicstarter
Ik heb steeds meer het gevoel dat je cosmetische filtering nodig heb om lege stukken te verwijderen waar advertenties waren, en überhaupt advertenties die niet te filteren zijn met dns..

Heb dus pas geleden dan ook een licentie gehaald voor adguard programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Anoniem: 767041 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:49:
Ik heb steeds meer het gevoel dat je cosmetische filtering nodig heb om lege stukken te verwijderen waar advertenties waren, en überhaupt advertenties die niet te filteren zijn met dns..

Heb dus pas geleden dan ook een licentie gehaald voor adguard programma
Welke browser gebruik je? In Safari gebruik ik AdGuard for Safari. Bij Firefox en Chrome adviseer ik uBlock Origin.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ericafterdark schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Welke browser gebruik je? In Safari gebruik ik AdGuard for Safari. Bij Firefox en Chrome adviseer ik uBlock Origin.
Ik zit nu prima via het adguard ecosysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20
ericafterdark schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Wat betreft als het alleen om een browser gaat en je wil reclame vrij.
Pak dan Brave.
Is ook een app van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

peterbier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Pak dan Brave.
Is ook een app van.
https://tweakers.net/nieuws/211810/brave-verkoopt-webcontent-als-data-voor-ai-training.html

ik gebruik ook Brave hoor ism NextDNS en Adguard .
gebruik ook vivaldi maar die browser is het in mijn ook net niet, ondersteund genoeg hoor maar kan de vinger er niet echt opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
peterbier schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:40:
[...]

Pak dan Brave.
Is ook een app van.
of Orion, webkit based (like safari)

https://browser.kagi.com/faq.html

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20
Mr-D. schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

https://tweakers.net/nieuws/211810/brave-verkoopt-webcontent-als-data-voor-ai-training.html

ik gebruik ook Brave hoor ism NextDNS en Adguard .
gebruik ook vivaldi maar die browser is het in mijn ook net niet, ondersteund genoeg hoor maar kan de vinger er niet echt opleggen.
Ik gebruik ook Nextdns en dan in mijn router. (Fritzbox 5590)
Zodat alls in het netwerk gefilterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zijn er hier mensen die de laatste dagen problemen hebben waarbij specifieke sites slecht, niet of slechts deels geopend worden wanneer NextDNS actief is? Sommige sites laden helemaal niet, andere hebben problemen met afbeeldingen bij berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
JBS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:44:
Zijn er hier mensen die de laatste dagen problemen hebben waarbij specifieke sites slecht, niet of slechts deels geopend worden wanneer NextDNS actief is? Sommige sites laden helemaal niet, andere hebben problemen met afbeeldingen bij berichten.
Jep, zelfde, ben zelf overgestapt naar Cloudflare DNS (Malware blocking) met ad blocking van mijn unifi router voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, maar wel overgestapt op controld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Anoniem: 767041 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

Nee, maar wel overgestapt op controld
Laat die IPv6 resolvers maar buiten scope, die zitten op 190ms afstand. Dan kan je net zo goed 4G internet nemen als je dat fijn vindt browsen 8)

Los van de RTT, waarom overgestapt jij was toch wel een van de grootste fans van NEXTdns?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
stormfly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:34:
[...]

Laat die IPv6 resolvers maar buiten scope, die zitten op 190ms afstand. Dan kan je net zo goed 4G internet nemen als je dat fijn vindt browsen 8)

Los van de RTT, waarom overgestapt jij was toch wel een van de grootste fans van NEXTdns?
huh? ik heb gewoon 8ms latency naar ze maar oke, met ipv6
maar ik heb dan ook proxy modus aan

omdat ze al tijden niet meer serieus zijn en issues negeren, inclusief mail..
ik als vrolijke noot issues op github zetten wordt je gebanned van hun github pagina, zoals vele waar ook niet op gereagerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Interessant, hier geen last van met vast en mobiel internet van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 767041 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

huh? ik heb gewoon 8ms latency naar ze maar oke, met ipv6
maar ik heb dan ook proxy modus aan

omdat ze al tijden niet meer serieus zijn en issues negeren, inclusief mail..
ik als vrolijke noot issues op github zetten wordt je gebanned van hun github pagina, zoals vele waar ook niet op gereagerd wordt
Ik ben terug van Control D naar NextDNS vanwege de vreselijke latency. Dat heeft NextDNS beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:16
Ik weet niet of het hetzelfde issue betreft, maar ik heb sinds kort op alle Android toestellen in huis problemen met het niet compleet laden van apps als NextDns is geconfigureerd in "Private Dns" (MyDevice-xxxxxx.dns.nextdns.io). Het issue is beperkt tot een aantal specifieke apps: Rabobank, Magister, nu.nl.

Geen idee wat er exact mis gaat, maar alles wijst op "ïets" met dns, geen zin/tijd om op Android te gaan troubleshooten/debuggen. Volgens de nextDns log wordt niets relevants geblokkeerd, en ook in de FW log zie ik niets onverwachts. Als ik b.v. Adguard DOT (dns.adguard-dns.com) gebruik i.p.v. NextDns dan werkt het wel naar behoren, dus alles wijst op een probleem bij NextDns in combinatie met DOT.

Veemd genoeg werkt de boel via mobiele data wel perfect. Ik zag dat ik op Vodafone geen ipv6 adres krijg, dus net even ipv6 op het interne netwerk ook uitgezet. Tot nu toe lijkt dat te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 27-08-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

iisworks schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Ik weet niet of het hetzelfde issue betreft, maar ik heb sinds kort op alle Android toestellen in huis issues bij bepaalde apps met NextDns geconfigureerd als DOT in Private Dns (MyDevice-xxxxxx.dns.nextdns.io ). Het issue is beperkt tot het niet laden van een aantal specifieke apps: Rabobank, Magister, nu.nl.

Geen idee wat er exact mis gaat, maar alles wijst op "ïets" met dns, geen zin/tijd om op Android te gaan troubleshooten debuggen. IN nextDns log wordt niets gerelateerds geblokkeerd, en in de FW kan ik zo ook niets vreemds vinden (alleen.de verwachte flows naar nextdns fqdn op poort 853)

Veemd genoeg werkt de boel via mobiele data wel perfect. Ik zag dat ik op Vodafone geen ipv6 adres krijg, dus net even ipv6 op het interne netwerk ook uitgezet. Tot nu toe lijkt dat te werken.
Heb inderdaad exact wat jij beschrijft. Op mobiel internet werkt het wel probleemloos, zie dat ik daar ook geen IPv6 heb. Ik ga dat ook eens thuis uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ericafterdark schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Ik ben terug van Control D naar NextDNS vanwege de vreselijke latency. Dat heeft NextDNS beter voor elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6Yw2abBkwtkjhC_NMYGh_D0qd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ugc8FB584UXwco1jlJNxFxb8.png?f=fotoalbum_large

toch gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Opmerkelijk ja. Ik schommelde rond 180ms - 195ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ericafterdark schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Opmerkelijk ja. Ik schommelde rond 180ms - 195ms.
en heb gewoon ipv6 aan en controld proxy ook

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Sinds ik onderstaande handleiding voor het configureren van NextDNS gebruik met alleen de daarin vermelde blocklist "HaGeZi - Multi LIGHT" werkt het allemaal veel soepeler.

https://github.com/yokoffing/NextDNS-Config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Afgelopen weekend als test overgestapt naar ControlD. Dat ging de eerste dagen perfect, maar heb nu precies hetzelfde als met NextDNS (traag en slechts deels laden van specifieke apps op Android telefoon, wanneer verbinden met wifi. Op mobiel internet is dit issue er niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JBS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:59:
Afgelopen weekend als test overgestapt naar ControlD. Dat ging de eerste dagen perfect, maar heb nu precies hetzelfde als met NextDNS (traag en slechts deels laden van specifieke apps op Android telefoon, wanneer verbinden met wifi. Op mobiel internet is dit issue er niet).
What about adguard dns? Heb je die al eens getest? Die resolven ook actief issues
Ze hebben ook een telegram kanaal met live contact naar de netwerk beheerder en

https://adguard-dns.io/nl/license.html
Of de gratis dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 767041 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:35:
[...]

What about adguard dns? Heb je die al eens getest? Die resolven ook actief issues
Ze hebben ook een telegram kanaal met live contact naar de netwerk beheerder en

https://adguard-dns.io/nl/license.html
Of de gratis dns
Kan ik uiteraard ook eens proberen, maar ik vind 't wel merkwaardig dat ik nu met een alternatief voor NextDNS na een paar dagen exact dezelfde issues heb als met NextDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JBS schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:52:
[...]
Kan ik uiteraard ook eens proberen, maar ik vind 't wel merkwaardig dat ik nu met een alternatief voor NextDNS na een paar dagen exact dezelfde issues heb als met NextDNS.
Maar controld is ook niet perse stabiel voor de normale gebruiker.. Hun systeem is meer ontwikkeld voor censuur omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
easyriider schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:24:
Sinds ik onderstaande handleiding voor het configureren van NextDNS gebruik met alleen de daarin vermelde blocklist "HaGeZi - Multi LIGHT" werkt het allemaal veel soepeler.

https://github.com/yokoffing/NextDNS-Config
Ja, die handleiding is uitstekend. Goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salento
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-06 14:05
Zelfde issues, is echter sinds gisteren ook weer beter geworden. Met name Sony PSN gaf problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is ook nog een probleem.. Gebruikers hebben het wel ge reported maar nextdns negeert het, OISD block list wordt niet geüpdatet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:50:
Er is ook nog een probleem.. Gebruikers hebben het wel ge reported maar nextdns negeert het, OISD block list wordt niet geüpdatet
Bij mij staat "Bijgewerkt 3 uur geleden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:10
ericafterdark schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

Bij mij staat "Bijgewerkt 3 uur geleden".
Bij mij nu 2 uur, maar gisteren zag ik inderdaad iets van 8 dagen staan. Ik heb ook op Reddit gelezen dat dit vaker een probleem is bij Nextdns.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste