Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 09:00
prvds schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:59:
[...]

Haha, oh! Ik heb om te testen een Sennheiser BT 150 gekoppeld en via draad heb ik Sennheiser HD 580 aangesloten.
thnx.. hoor goede berichten over de sennheiser. Maar eens naar gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:50

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Toml83 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:57:
zijn er mensen die een kop- / hoofdtelefoon gebruiken voor hun TV. In dit geval de 95t.
Ben benieuwd naar ervaringen en modellen die hiervoor gebruikt zijn en welke aansluiting/ verbinding jullie gebruiken
Ik gebruik een Jabra Elite 85H via Bluetooth, en ik kan hem vrij makkelijk aansturen via de geluidinstelling van mijn tv (65Q95T).

En ik heb goede ervaringen tijdens het kijken naar Netflix of spelen via de PS4 pro.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:22
o_f_course schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:53:
Mijn vader is dementerend en heeft een Samsung tv iets van zo'n Qled 65(?) inch ding. type weet ik niet maar kan ik achter komen. Hij had hem net voordat hij een CVA kreeg en hij dementie bleek te hebben.
Nu raakt hij met zijn afstandbediening iedere keer de weg kwijt en verhuizen alle shortcuts van de onderste balk en veranderen de teksten, en ook komt hij in de settings en past hij zelfs de uitgang van het geluid aan.
Die staat nu weer op optisch.
Door zijn halfzijdige blindheid (CVA...) ziet hij links helemaal niets en kan ik hem dit ook niet via de telefoon uitleggen...

Hij kijkt films van dvd en van een mediaplayer die die beiden "goed" ahum kan bedienen, maar OH wat een drama iedere keer met die instellingen. Taal stond ook wel eens op pools etc :(

Parental control lijkt alleen op "NSFW" achtige dingen te zijn?

WIE WEET of ik die samsung tv DOM kan krijgen, OF, al die instellingen etc achter een pincode oid kan krijgen????

WIE OH WIE
Dat ding op hotel stand zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb een Samsung QE55Q70R - QLED en ik vind het fijn om af en toe mijn draadloze koptelefoon te gebruiken tijdens het kijken van films en series. Nou werkt dat prima, maar het is zo omslachtig om voor elkaar te krijgen.

Ik moet de volgende handelingen uitvoeren:
1. Via het menu naar opties en dan naar het "geluid" icoontje
2. Bij dat icoontje naar boven klikken om "Luidsprekerlijst BL"
3. De juiste koptelefoon kiezen
4. Op verbinden klikken
5. Wachten totdat de koptelefoon verbonden is (duurt vaak wel 20 tot 30 sec)
6. De menu's sluiten

Alles bij elkaar ben je zo een minuut bezig, en dat is natuurlijk veel langer dan het zou moeten duren. Het koppelen van m'n koptelefoon aan bijvoorbeeld smartphone of laptop is binnen een paar seconden gebeurd. Meestal maakt hij al automatisch verbinding zodra ik de koptelefoon aanzet.

Ik weet dat er ook een soort van "quick connect" is. Heel soms verschijnt er in de rechter bovenhoek van mn TV een venster met een tekst als "Koptelefoon gevonden. Wilt u deze koppelen? (ja/nee)". Maar dit gebeurt maar heel af en toe, op schijnbaar willekeurige momenten, en meestal op een moment dat mn koptelefoon uitstaat en helemaal niet wil gebruiken.

Mis ik misschien iets? Iemand nog tips om dit wat soepeler te laten verlopen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Tsjipmanz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:05:
Ik heb een Samsung QE55Q70R - QLED en ik vind het fijn om af en toe mijn draadloze koptelefoon te gebruiken tijdens het kijken van films en series. Nou werkt dat prima, maar het is zo omslachtig om voor elkaar te krijgen.

Ik moet de volgende handelingen uitvoeren:
1. Via het menu naar opties en dan naar het "geluid" icoontje
2. Bij dat icoontje naar boven klikken om "Luidsprekerlijst BL"
3. De juiste koptelefoon kiezen
4. Op verbinden klikken
5. Wachten totdat de koptelefoon verbonden is (duurt vaak wel 20 tot 30 sec)
6. De menu's sluiten

Alles bij elkaar ben je zo een minuut bezig, en dat is natuurlijk veel langer dan het zou moeten duren. Het koppelen van m'n koptelefoon aan bijvoorbeeld smartphone of laptop is binnen een paar seconden gebeurd. Meestal maakt hij al automatisch verbinding zodra ik de koptelefoon aanzet.

Ik weet dat er ook een soort van "quick connect" is. Heel soms verschijnt er in de rechter bovenhoek van mn TV een venster met een tekst als "Koptelefoon gevonden. Wilt u deze koppelen? (ja/nee)". Maar dit gebeurt maar heel af en toe, op schijnbaar willekeurige momenten, en meestal op een moment dat mn koptelefoon uitstaat en helemaal niet wil gebruiken.

Mis ik misschien iets? Iemand nog tips om dit wat soepeler te laten verlopen?
Nee, ik doe het via dezelfde methode als jij omschrijft, het werk voor mij prima.
Die "quick connect" melding heb ik nog niet gezien of ontdekt.
Ik heb een 65Q95T.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor de mensen met een Samsung tv en een one connectbox. Is het mogelijk om deze box in een afgesloten tv kast op te bergen of heeft het apparaat actieve koeling (open lucht) nodig?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:04
Koning-Admiraal schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:10:
Voor de mensen met een Samsung tv en een one connectbox. Is het mogelijk om deze box in een afgesloten tv kast op te bergen of heeft het apparaat actieve koeling (open lucht) nodig?
Hier staat hij al een paar maanden in een afgesloten kast. Naast mijn NAS, onder de Ziggo mediabox Next en onder een plank met een PS4. Nog nooit problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prvds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-06 20:06
Koning-Admiraal schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:10:
Heb de 65Q95T en heb de connect box in een Ikea kast onder de TV staan samen met een switch en het Ziggo modem. Deurtje is altijd dicht en heb er ook geen actieve koeling op staan en tot dusver geen problemen gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMnIMKvK86qBy4g2M7pRBZF1KLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fCzkvnLdk3FQqLApMRVMo16x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81nG9_acAKy7e4KnZb3GozWljEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIL0VK7U2PLpKd3tMYxWiywU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Goed om te weten. Als de geruchten kloppen zal Samsung binnenkort ook oleds gaan aanbieden. En dan kun je er zeker vanuit gaan dat er ook modellen uitkomen met een one connectbox.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 22:37
Ik zit te denken om de samsung 65Q95T te halen nu die flink in prijs gezakt is in vergelijking met een jaar geleden. Maar het liefst wil ik om budget redenen nog ff wachten. Echter zie ik dat hij bij Coolblue al uitverkocht is... Is er een grote kans dat deze tv snel niet meer te krijgen is en kan ik hem beter nu halen? Of zijn oude modellen doorgaans nog wel tot in de zomer te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:05
Thommuz schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:33:
Ik zit te denken om de samsung 65Q95T te halen nu die flink in prijs gezakt is in vergelijking met een jaar geleden. Maar het liefst wil ik om budget redenen nog ff wachten. Echter zie ik dat hij bij Coolblue al uitverkocht is... Is er een grote kans dat deze tv snel niet meer te krijgen is en kan ik hem beter nu halen? Of zijn oude modellen doorgaans nog wel tot in de zomer te halen?
Volgens mij steeds slechter verkrijgbaar. Zelfs bij Samsung zelf de komende weken niet beschikbaar.

Ik ga daarom toch maar voor het 2021 model, nu nog wachten op een prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een 55Q70T en sinds afgelopen weekend start de NPO Start app op mijn TV niet meer. Het gekke is, NPO via airplay casten naar de TV werkt ook niet meer. Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft elke keer op het NPO Start logo hangen. Ook de TV al eens een geforceerde reboot laten doen.

Alle andere apps hebben geen probleem, en ook andere zaken casten werkt ook prima. Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen, iemand enig idee? Of is er iets bekend van een storing bij NPO?

Aanvulling, gewoon afspelen op mijn iDevices werkt wel prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 25-05-2021 08:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maximoei
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-06 10:39
Magic schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:36:
Ik heb een 55Q70T en sinds afgelopen weekend start de NPO Start app op mijn TV niet meer. Het gekke is, NPO via airplay casten naar de TV werkt ook niet meer. Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft elke keer op het NPO Start logo hangen. Ook de TV al eens een geforceerde reboot laten doen.

Alle andere apps hebben geen probleem, en ook andere zaken casten werkt ook prima. Ik heb geen idee wat ik nog kan proberen, iemand enig idee? Of is er iets bekend van een storing bij NPO?

Aanvulling, gewoon afspelen op mijn iDevices werkt wel prima.
Helpt niet, maar heb exact hetzelfde probleem sinds afgelopen weekend op mijn 49Q80T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cygni
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-06 08:52
Ik heb hetzelfde probleem op mij 55q70t. Heb smarthub al eens reset. Maar nog geen succes. Op allestoringen zie ik ook veel klachten. Toch iets wat de NPO moet fixen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Namsan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-05-2021
Kan iemand vertellen wat de verschillen zijn tussen tussen de modellen Samsung QE65Q95T(ALXXN) en QE65Q95TC(LXXN) en welke van de twee de meest recente is? Bij sommige sites zie je geen verschil in specificaties en bij andere b.v. wel bij energieverbruik en afmetingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Namsan op 26-05-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Namsan Jouw vraag hierheen verplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulB92
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb de Samsung 55Q70T op het oog, maar nu twijfel ik een beetje door de poot. Waar ik hem nu zie heeft hij 1 middenpoot, maar ik zie ook versies met 2 poten aan de zijkant. Met de poot in het midden lijkt me het lastig de soundbar, die overigens ook van Samsung is, er tussen passen.

Heeft 1 van jullie ervaring hier mee? Of krijg je een middenpoot maar kun je ook gemakkelijk 2 losse pootjes bestellen en die op de tv installeren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:13
PaulB92 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:29:
Ik heb de Samsung 55Q70T op het oog, maar nu twijfel ik een beetje door de poot. Waar ik hem nu zie heeft hij 1 middenpoot, maar ik zie ook versies met 2 poten aan de zijkant. Met de poot in het midden lijkt me het lastig de soundbar, die overigens ook van Samsung is, er tussen passen.

Heeft 1 van jullie ervaring hier mee? Of krijg je een middenpoot maar kun je ook gemakkelijk 2 losse pootjes bestellen en die op de tv installeren? Alvast bedankt!
Volgens mij is de versie met de 2 poten aan de zijkant de 55Q70R uit 2019, bij nieuwere versies is er een enkele middenpoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulB92
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2024
dutchgio schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:35:
[...]

Volgens mij is de versie met de 2 poten aan de zijkant de 55Q70R uit 2019, bij nieuwere versies is er een enkele middenpoot.
Oké, thanks! Heb jij toevallig ervaring met een soundbar onder die enkele poot plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Namsan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:14:
Kan iemand vertellen wat de verschillen zijn tussen tussen de modellen Samsung QE65Q95T(ALXXN) en QE65Q95TC(LXXN) en welke van de twee de meest recente is? Bij sommige sites zie je geen verschil in specificaties en bij andere b.v. wel bij energieverbruik en afmetingen?
Het vreemde is dat als ik op de Samsung website zoek, ik geen TC versie krijg maar als ik zoek op de fabriekscode (LXXN) dan kom ik gewoon op de T versie uit en is de fabriekscode van de T (ALXXN) niet te vinden :? Linkje

[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 27-05-2021 16:56 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 07:42
Ik moet even een update plaatsen hier. Lang geleden heb ik mijn ongenoegen geuit over zowel de kleine 'standaard' issues die ik had met mijn Q90Ts (ja, meervoud) in de vorm dirty screen effect en wat tinting langs de randen. Maar het grootste probleem was dat in VRR (met games) de gamma-curve helemaal scheef liep waardoor alle donkere zwart, grijs, blauw, groenwaarden of pikzwart werden of in elkaar over liepen waardoor al het detail in donkere scenes met VRR verloren ging.

Zojuist had ik, puur bij toeval, een link via een AVforum gevolgd en een beta versie van firmware 2010 gevonden. Deze is nog lang niet uit, als hij al in deze vorm wordt uitgebracht - maar ik besloot 't alsnog te proberen, gezien hij voor europese modellen bedoeld is en... ik las dat het bij een ander het VRR gamma probleem op had gelost.

En warempel... het wijkt nog altijd iets af van non-VRR (in HDR modus dan), maar het is van bijna onbruikbaar naar amper merkbaar gegaan! Absoluut een wereld van verschil waar alle 4 of 5 voorgaande firmware updates exact niets hebben opgeleverd.

Dus mocht een van jullie dit probleem ook ervaren hebben met een van jullie 2020 QLED modellen in VRR: grote kans dat er toch nog een oplossing uitgebracht gaat worden in de vorm van nieuwe firmware! :D Ik kan je in de richting van deze firmware wijzen, maar het installeren hiervan is uiteraard op eigen risico. Het zal niet voor niets een beta-versie zijn die (nog) niet is uitgebracht.

Dat wilde ik toch nog even delen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Brutal1ty op 30-05-2021 09:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-06 09:53
Hier nu de stap naar hue gemaakt op mijn 65Q90T. En het is echt een verrijking voor het beeld zo. Het is best wel ff een investering maar zo'n scherm verdient het in mijn ogen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bpPpv8SfmqdDD7i6jh3hQUKM1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ST0jOABVR3cP2jMDvYkhVmRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIBA5rlDsTEvr_w3VAIc_V-fR9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUkyKQGKJ2BenxmEPBWXKiAI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTZO69eU8HXDcqMZAc9vx1lb5LY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zb9hwdyX97kZhXmQdk8uIAcb.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:02
Wellicht dat iemand het al eerder heeft gepost, maar ik kon het zo snel niet terugvinden;

https://www.reddit.com/r/...ng_smart_tv_that_has_ads/

Kort samengevat voor dit topic;
Ik zag weer een mooi reclameblokje in mijn overzicht staan... ik was het beu en ik dacht... zoek en gij zult vinden!

In mijn router de volgende URL's geblokkeerd en doei reclameblokje(!);
www.samsungotn.net
www.samsungrm.net
www.samsung.net/ads

Nu hopen dat dit zo blijft natuurlijk maar vooralsnog ben ik er vanaf :)!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttzk
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Sinds kort heb ik een Q90T en ik snap de settings voor diverse bronnen niet goed. Momenteel is enkel mijn Proximus TV digibox aangesloten op HDMI 1. Daar op kijk ik zowel digitale tv als films/series die ik stream van een laptop (er zit een Chromecast in de digibox). Maar bij gelijk welke content detecteert de tv zogezegd UHD + HDR. Terwijl dat bij gewone tv zenders helemaal niet zo is. Ook als ik bvb Neflix stream via de digibox (standaard abonnement, bevat dus geen 4K of HDR), de tv detecteert altijd dezelfde input.

Op zich geen probleem, maar daardoor worden wel altijd dezelfde settings toegepast, die eigenlijk voor HDR content dienen (max brightness bvb). Ook als ik SDR content bekijk. Als ik de native Netflix app op de tv gebruikt wordt het HDR logo niet getoond en zie ik ook dat de brightness op 14 staat zoals verwacht bij SDR. Manueel telkens aanpassen is natuurlijk niet zo praktisch. Is dit normaal/te verwachten gedrag? Kan ik hier iets aan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door ttzk op 02-06-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Iemand al gelukt om de Google Voice Assistent in te stellen? Helaas nog geen support in Nederland, heb al geprobeerd om een andere taal in te stellen, maar dat lukt niet. Benieuwd wanneer dit naar Nederland komt.
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00087603/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:12
Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de 65QN95a ik zie in het midden bij wit beeld een verticale streep in het midden.
Ik heb geprobeerd het op foto vast te leggen. Bij het kijken van films heb ik het tot nu toe nog niet gezien. Maar wanneer ik TV kijk zie ik het wel bij bewegende beelden met veel wit.

Zou iemand met dezelfde TV kunnen kijken of dit normaal is?

https://photos.app.goo.gl/tWVT7BNfViLriQa36

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY-UGtEThRbBQBTnshn0zjCeZkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFmjs7bvXdjTLDaaUPoQKPMO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7S82xf8EnqdWvTLXqfFSFBlKqjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxSSmtBmM12dYWAaUaBogtZi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Phasis op 05-06-2021 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Phasis schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:37:
Ik ben sinds een paar dagen in bezit van de 65QN95a ik zie in het midden bij wit beeld een verticale streep in het midden.
Ik heb geprobeerd het op foto vast te leggen. Bij het kijken van films heb ik het tot nu toe nog niet gezien. Maar wanneer ik TV kijk zie ik het wel bij bewegende beelden met veel wit.

Zou iemand met dezelfde TV kunnen kijken of dit normaal is?

https://photos.app.goo.gl/tWVT7BNfViLriQa36

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kwestie van een uniformiteitsprobleem en tot op zekere hoogte normaal te noemen. Bij de NEO series lijkt het midden bij grote stukken met felle kleuren wat minder egaal te zijn en kan er een verticale streep voor komen. Deze QN900A heeft iets vergelijkbaars. Bepaalde beeld modi en ook content kunnen het erger of minder erg maken. Uniformiteit verschilt altijd per paneel/unit. Als je er last van ondervind kan je de tv ruilen voor een ander exemplaar (of het paneel laten vervangen), maar die kan ook 'slechter' zijn.

[NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2021 line-up topic is er ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds vorige week mijn 13 jaar oude Samsung TV ingeruild voor een Samsung The Frame 55" uit 2020.
Maar de ervaring na een weekje is toch meer aan het omslaan in negativiteit dan positiviteit...
  • Bij alle aanbieders zie je een gratis frame erbij. Blijkbaar moest ik beter lezen want die zit er niet bij als je hem bij Kamera Express besteld. Eigen schuld dikke bult. En dan nog wat de licht eiken versie niet beschikbaar bij Samsung. Handig is ook gewoon niet los te bestellen.
  • NPO App op de TV doet helemaal niks na installatie
  • Airplay doet het na een paar dagen niet meer. Geen mogelijkheid om mee te connecten.
  • op Tizen is er geen F1TV app beschikbaar.
  • Mijn oude AppleTV deed het nog prima, dus ik heb op groot beeld nog de Formule1 kunnen kijken. Maar gisteravond daar NPO op gekeken en het beeld is schokkerig, hiervoor op de vorige TV nooit gemerkt. Misschien kan de AppleTV het niet meer bijbenen?
  • Mijn Sonos Playbar kan ik qua volume niet besturen met de tv. Naja het gaat wel, maar dan moet het kastje open staan waar de One Connect box in staat. Zit ik dus alsnog naar dat kastje te kijken.
  • Indeling van het Menu van Tizen is niet heel gebruiksvriendelijke. Na een paar dagen nog niet gevonden hoe je snelkoppelingen kan verplaatsen zodat ik niet de uiterste opties in het menu elke keer moet opzoeken. (edit, ondertussen gevonden, binnen apps is het pijltje omhoog, binnen het hoofdmenu pijltje naar beneden)
  • Free trial gedaan voor de Art Modes, maar na invoeren van de Credit Card tot 2 maal toe doet hij helemaal niks. Via PayPal werkt het in een keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Xavier op 07-06-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Na een paar dagen nog niet gevonden hoe je snelkoppelingen kan verplaatsen zodat ik niet de uiterste opties in het menu elke keer moet opzoeken.
Die hebben ze zo simpel geplaatst dat ik er zelf ook een tijd naar heb moeten zoeken. Maar je gaat gewoon op het kanaal staan, en dan pijltje omhoog of omlaag, dan krijg je de opties voor dat kanaal, onder andere om ze te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 7 juni 2021 @ 06:47:
[...]

Die hebben ze zo simpel geplaatst dat ik er zelf ook een tijd naar heb moeten zoeken. Maar je gaat gewoon op het kanaal staan, en dan pijltje omhoog of omlaag, dan krijg je de opties voor dat kanaal, onder andere om ze te verplaatsen.
Vanochtend gevonden. Maar de logica... Als je binnen apps zit is het pijltje naar boven. Sta je in het menu is het pijltje naar beneden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xavier schreef op maandag 7 juni 2021 @ 05:55:

[list]
• NPO App op de TV doet helemaal niks na installatie
Dat is een storing bij NPO die zich sinds enkele weken voordoet. Ze hebben het bij NPO erkent, maar ik vermoed dat het niet de hoogste prioriteit heeft.
Storing: App openen op Samsung Smart TV's
Momenteel is er een storing bij het openen van de app op Samsung Smart TV's. Hierdoor kan het voorkomen dat bij het openen van de app het NPO logo getoond wordt, waarna de app vastloopt. Onze technici zijn druk bezig met het verhelpen van de storing, onze excuses voor het ongemak! Zodra we meer informatie hebben, dan laten we dat in dit artikel weten.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Magic schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Dat is een storing bij NPO die zich sinds enkele weken voordoet. Ze hebben het bij NPO erkent, maar ik vermoed dat het niet de hoogste prioriteit heeft.

[...]
Thanks dan is het daar nog wachten op.

Enige echte issue wat ik dan nog heb is dat Airplay gewoon niet meer werkt. Op internet zie je tal van oplossingen geboden, althans eens in de zoveel dagen de hele tv resetten. Je TV niet op de 5Ghz band op wifi zetten (zou niet weten hoe) etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 13:16
Brutal1ty schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:38:
Ik moet even een update plaatsen hier. Lang geleden heb ik mijn ongenoegen geuit over zowel de kleine 'standaard' issues die ik had met mijn Q90Ts (ja, meervoud) in de vorm dirty screen effect en wat tinting langs de randen. Maar het grootste probleem was dat in VRR (met games) de gamma-curve helemaal scheef liep waardoor alle donkere zwart, grijs, blauw, groenwaarden of pikzwart werden of in elkaar over liepen waardoor al het detail in donkere scenes met VRR verloren ging.

Zojuist had ik, puur bij toeval, een link via een AVforum gevolgd en een beta versie van firmware 2010 gevonden. Deze is nog lang niet uit, als hij al in deze vorm wordt uitgebracht - maar ik besloot 't alsnog te proberen, gezien hij voor europese modellen bedoeld is en... ik las dat het bij een ander het VRR gamma probleem op had gelost.

En warempel... het wijkt nog altijd iets af van non-VRR (in HDR modus dan), maar het is van bijna onbruikbaar naar amper merkbaar gegaan! Absoluut een wereld van verschil waar alle 4 of 5 voorgaande firmware updates exact niets hebben opgeleverd.

Dus mocht een van jullie dit probleem ook ervaren hebben met een van jullie 2020 QLED modellen in VRR: grote kans dat er toch nog een oplossing uitgebracht gaat worden in de vorm van nieuwe firmware! :D Ik kan je in de richting van deze firmware wijzen, maar het installeren hiervan is uiteraard op eigen risico. Het zal niet voor niets een beta-versie zijn die (nog) niet is uitgebracht.

Dat wilde ik toch nog even delen :)
Interessant! Heb je nog regressies gemerkt? Ik lees dat deze update in reactie op eARC problemen is vrijgegeven door iemand van Samsung support en laat ik daar nou ook problemen mee hebben. Ik denk dat ik hem ook maar installeer op mijn Q95T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Laatst online: 10-06 07:42
XhaiKhaL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Interessant! Heb je nog regressies gemerkt? Ik lees dat deze update in reactie op eARC problemen is vrijgegeven door iemand van Samsung support en laat ik daar nou ook problemen mee hebben. Ik denk dat ik hem ook maar installeer op mijn Q95T.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn setup nu (en voorlopig...) met betrekking tot overige apparatuur (met name audio) erg simplistisch is (niets :X ).

Wat mijn model nu nog altijd een stuk beter doet is alles omtrent VRR en HDR+VRR. Ook ben ik de dimming bug niet meer tegen gekomen. Dat kan toeval zijn, of wellicht dat dit ook gefixt is met deze firmware.

Ook weet ik wel zeker dat ik met mijn gebruik voorlopig auto-updates etcetera uitgeschakeld heb - dit is voor het eerst dat een van mijn grootste issues met de TV opgelost is (of in ieder geval zo goed als...) en ik loop liever geen risico dat dit per ongeluk weer ongedaan wordt gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

In de startpost staan diverse modellen(reeksen) met de opties. Maar ik zie zowat door de bomen het bos niet meer. Wat is nu b.v. het verschil tussen de Q90T en de Q95T? Is er ergens een tabel te vinden waar de verschillende modellen naast elkaar vergeleken worden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:23:
In de startpost staan diverse modellen(reeksen) met de opties. Maar ik zie zowat door de bomen het bos niet meer. Wat is nu b.v. het verschil tussen de Q90T en de Q95T? Is er ergens een tabel te vinden waar de verschillende modellen naast elkaar vergeleken worden?
Zijn hetzelfde op de one connect box na. Je kan de reeks als volgt verdelen:
Instap SDR tv's (TU70/80)
+ WCG (breed kleurbereik) (TU85/Q60T)
+ 120Hz (Q70T)
+ FALD instap HDR (Q80T)
+ FALD HDR (Q90/95T)

Grootste verschil is motion en met name HDR. Alles wat een beetje tussen de upper-midrange (Q80T) en instapseries (TU70) invalt is het eigenlijk (net) niet voor HDR. De 9-serie gaat verder beter om met reflecties en biedt betere kijkhoeken. Hier een tabel.

[ Voor 5% gewijzigd door benbaba op 10-06-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

benbaba schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Zijn hetzelfde op de one connect box na. Je kan de reeks als volgt verdelen:
Instap SDR tv's (TU70/80)
+ WCG (breed kleurbereik) (TU85/Q60T)
+ 120Hz (Q70T)
+ FALD instap HDR (Q80T)
+ FALD HDR (Q90/95T)

Grootste verschil is motion en met name HDR. Alles wat een beetje tussen de upper-midrange (Q80T) en instapseries (TU70) invalt is het eigenlijk (net) niet voor HDR. De 9-serie gaat verder beter om met reflecties en biedt betere kijkhoeken. Hier een tabel.
Super, dank!! Dus als ik het het goed begrijp (en lees) zit die one connect box maar bij een beperkt aantal versies...
Overigens zie ik dan ook weer een Q95TC.... Zucht.

[ Voor 3% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-06-2021 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:23:
[...]

Super, dank!! Dus als ik het het goed begrijp (en lees) zit die one connect box maar bij een beperkt aantal versies...
Overigens zie ik dan ook weer een Q95TC.... Zucht.
Klopt, bij 2020 modellen heeft alleen de 95T een OCB (en de Frame). De C is gewoon dezelfde tv alleen dan waarschijnlijk met een iets andere software voorbereiding of een wijziging o.id. om aan de nieuwe EU-regelgevingenergie te voldoen. Niets om je druk om te maken, kijk gewoon naar de prijs/winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-04 21:13
Xavier schreef op maandag 7 juni 2021 @ 05:55:

• Mijn oude AppleTV deed het nog prima, dus ik heb op groot beeld nog de Formule1 kunnen kijken. Maar gisteravond daar NPO op gekeken en het beeld is schokkerig, hiervoor op de vorige TV nooit gemerkt. Misschien kan de AppleTV het niet meer bijbenen?
Mogelijk heeft dit met een mismatch van framerate te maken tussen de app, Apple TV en je TV. Ik heb op de Apple TV ingesteld dat hij de framerate moet (proberen te) matchen met de content. Als ik nu iets stream van bv Netflix schakelt de TV over naar 24 Hz ipv dat hij 24 Hz (van de content) probeert te matchen met de 50/60 Hz waar je TV op is ingesteld, met haperingen als gevolg.
NPO gebruik ik niet (Belg), maar bij de Proximus TV app en de andere streamingdiensten was dit bij mij de oplossing.

Enige nadeel: elke keer de Apple TV van framerate wisselt heeft de Samsung enkele seconden nodig om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Vraagje voor de voetbal fans onder ons. Ik heb een q95t en dacht vanavond lekker naar NPO1 UHD te gaan kijken en genieten. Eindelijk 4K en HDR

Maar tot nu toe valt het een beetje tegen. Het beeld is enorm donker. Helemaal als ik het vergelijk met de reguliere NPO1 uitzending. De kleuren lijken ook vrij flets. Ik heb vrij weinig veranderd aan de standaard settings, hij staat op filmmodus, met lokaal dimmen op laag en contrastverbetering op laag.
Als ik hem van Film naar Natural zet, zijn de kleuren een stuk frisser, maar voor mij weer net te veel. Helemaal als ik daarna over ga naar een andere zender...

Wat gebruiken jullie als instellingen?

Ik heb overigens Ziggo met een Mediabox Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
B-Force schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:48:
Vraagje voor de voetbal fans onder ons. Ik heb een q95t en dacht vanavond lekker naar NPO1 UHD te gaan kijken en genieten. Eindelijk 4K en HDR

Maar tot nu toe valt het een beetje tegen. Het beeld is enorm donker. Helemaal als ik het vergelijk met de reguliere NPO1 uitzending. De kleuren lijken ook vrij flets. Ik heb vrij weinig veranderd aan de standaard settings, hij staat op filmmodus, met lokaal dimmen op laag en contrastverbetering op laag.
Als ik hem van Film naar Natural zet, zijn de kleuren een stuk frisser, maar voor mij weer net te veel. Helemaal als ik daarna over ga naar een andere zender...

Staat ie op zender 999?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Simbob schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Staat ie op zender 999?
Ja uiteraard. Ik schakel regelmatig tussen 999 en 1 om het verschil te zien.
Op 1 zijn de kleuren veel feller en mooier dan op 999. Op 999 is alles wel vele malen scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
B-Force schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Ja uiteraard. Ik schakel regelmatig tussen 999 en 1 om het verschil te zien.
Op 1 zijn de kleuren veel feller en mooier dan op 999. Op 999 is alles wel vele malen scherper.
Zelf heb ik nog geswitched naar een andere beeldmodus op onze Samsung, naar de standaard kleuren. Normaal is er een film modus actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:43

Royz

Kleurenblind!!

Iedereen lijkt hier last van te hebben, ook mensen met een ander merk TV. Check het [DVB-C] Ziggo Mediabox Next topic maar eens

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:05
Advies nodig!!

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe 65inch tv. Moet beschikken over OCB, dus keuze is beperkt tussen 95T en N95A.

Prijsverschil is zo’n €1000,-, met een persoonlijke aanbieding van een online webshop. Het is veel geld, maar wegen de voordelen van het nieuwe model op tegen de extra kosten..

Iemand goed advies/argumenten om wel/niet voor de nieuwe te gaan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Laatst online: 09:22
Deze week de 2014.1 update geïnstalleerd op mijn Q90T. Sindsdien is de game mode van de tv compleet naar de kl*te. Bij een gedimd scherm, dus bij donkere scènes, gaan de kleuren van bijvoorbeeld fel oranje naar een grijzige kleur geel. Dit is niet te doen tijdens het spelen. Het gaat ten koste van de gameplay.

Uitschakelen van de game mode verhelpt dit probleem maar er zit niet voor niets een game mode op lijkt me??

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 11:13

Naturel, warm + 1, vervaging op zijn laagste.

Kleuren van het gras, de t-shirts etc komen mooi naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-06 12:46

Als je op de hdr zender bent stel je de beeld instellingen voor hdr in, ik heb daar hlg op 3 gezet en contrastverbeteringen aan gezet en nu is het beeld ongeveer gelijk aan de standaard NPO1 uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Laatst online: 17-06 14:01
Naar mijn mening kun je beter de ST.2084-instelling net onder de Gamma-instelling wat hoger zetten. Dat vind ik er wat natuurlijker uitzien dat contrastverbetering aanzetten. Verder heb ik hem gewoon op Movie, Warm2 staan met brightness op maximaal (50).

Het is wel lastig steeds omdat je merkt dat ze bij NPO (of de originele broadcaster) ook steeds de instellingen veranderen. De laatste dagen is het beeld standaard al een stuk lichter, waardoor ik de tv zelf weer wat donkerder heb moeten instellen. Er zit nu ook minder verschil qua helderheid tussen de close-ups en het standaard-overzichts-beeld. Helaas waren er steeds bij de wedstrijden van Nederland problemen met het beeld. Het ziet er verder fantastisch uit in 4K (en HDR), zeker wanneer de bal aan de 'overkant' van het veld is zie je veel meer detail dan voorheen. Hopelijk gaat het ESPN ook lukken bij de Eredivisie-wedstrijden van volgend seizoen.

(Ik heb de Q90T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
mar88vdv schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:45:
Naar mijn mening kun je beter de ST.2084-instelling net onder de Gamma-instelling wat hoger zetten. Dat vind ik er wat natuurlijker uitzien dat contrastverbetering aanzetten. Verder heb ik hem gewoon op Movie, Warm2 staan met brightness op maximaal (50).

Het is wel lastig steeds omdat je merkt dat ze bij NPO (of de originele broadcaster) ook steeds de instellingen veranderen. De laatste dagen is het beeld standaard al een stuk lichter, waardoor ik de tv zelf weer wat donkerder heb moeten instellen. Er zit nu ook minder verschil qua helderheid tussen de close-ups en het standaard-overzichts-beeld. Helaas waren er steeds bij de wedstrijden van Nederland problemen met het beeld. Het ziet er verder fantastisch uit in 4K (en HDR), zeker wanneer de bal aan de 'overkant' van het veld is zie je veel meer detail dan voorheen. Hopelijk gaat het ESPN ook lukken bij de Eredivisie-wedstrijden van volgend seizoen.

(Ik heb de Q90T)
Ik heb een Q95T en bij mij staat de Gamma gelocked op HLG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-06 21:47
Even een vraag over de afstandsbediening. Ik heb een Q95T en de Samsung afstandsbediening gekoppeld om mijn set top box te bedienen. Dat werkt allemaal heel goed. Maar de set top box wordt altijd gestart samen met het aanzetten van de Samsung TV. Dit is niet nodig in het geval we Netflix, Disney+ enz willen kijken.

Weet iemand als dit uit te zetten is, maar toch de mogelijkheid te behouden om dan de STB te bedienen met de Samsung afstandsbediening (wanneer HDMI kanaal van STB geselecteerd wordt)?

Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
SonnyBBQ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:43:
Even een vraag over de afstandsbediening. Ik heb een Q95T en de Samsung afstandsbediening gekoppeld om mijn set top box te bedienen. Dat werkt allemaal heel goed. Maar de set top box wordt altijd gestart samen met het aanzetten van de Samsung TV. Dit is niet nodig in het geval we Netflix, Disney+ enz willen kijken.

Weet iemand als dit uit te zetten is, maar toch de mogelijkheid te behouden om dan de STB te bedienen met de Samsung afstandsbediening (wanneer HDMI kanaal van STB geselecteerd wordt)?

Ik kan het namelijk nergens vinden.
Ik neem aan dat je afsluit door de tv uit te zetten? Als ik dit doe blijft namelijk de stb bij mij aan en staat dan ook nog aan als ik de tv aanzet. als ik echter afsluit door de stb uit te zetten blijft deze uit als ik de tv aanzet en moet ik deze apart aanzetten via de smarthub.

Ook een Q95T i.c.m. ziggo next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ja, lijkt er gewoon op dat het niet kan wat ik wil bereiken (tenzij met harmony remote), of dat ik te veeleisend ben :+ Naar mijn mening zou de HDMI CEC pas het ON signaal moeten geven wanneer ik het HDMI kanaal van de STB selecteer, maar OFF moet dan wel gebeuren bij het uitzetten van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Denk de implementatie van Samsung. Zelfs de Bluetooth Samsung Soundbar die wij hebben gaat niet mee uit met de TV en blijft aan staan.

De Ziggo Next is helemaal onvoorspelbaar, ene keer schakelt ie netjes mee, andere keer helemaal niet…. En dat is jammer. Want we kunnen daardoor de Ziggo-remote niet weg doen ondanks de Samsung smart-remote echt goed is.

[ Voor 48% gewijzigd door Dennisdn op 06-07-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
Ik schakel dan ook alles uit door in de smarthub de next uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:47
Hallo allemal,

Morgen ontvang ik mijn 65Q95TC televisie. Kan er niet op wachten :winking-face:

Echter is mijn vraag:
Deze tv bevat OTS (Object tracking Sound). Waarbij geluid realistisch dus te horen is.

Echter heb ik nu een Sonos Beam aangesloten aan de huidige tv.
Werkt deze beam samen met OTS? Of is het kiezen om de beam te gebruiken of zonder beam met OTS?

En als het of of is, wat raden jullie aan? Ik heb een Samsung K8000 gehad waar de Beam zeker een meerwaarde voor was. Hoe zit dat met de Q95t?

Ik twijfel of ik de beam moet aansluiten of niet.

Hoor het graag,

Groet en een fijne dag toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinWouterse
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-01-2022
Is er iemand bekend met de samsung qe65q95t picture settings?
Ik kijk veel films en series via netflix en videoland via mijn apple tv en ook gedownloade blueray's.
Ik heb de tv nu 2 weken en ben er nog niet over uit wat nou de beste instellingen zijn.
Hopelijk is er iemand of zijn er mensen die hier meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
RobinWouterse schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 11:45:
Is er iemand bekend met de samsung qe65q95t picture settings?
Ik kijk veel films en series via netflix en videoland via mijn apple tv en ook gedownloade blueray's.
Ik heb de tv nu 2 weken en ben er nog niet over uit wat nou de beste instellingen zijn.
Hopelijk is er iemand of zijn er mensen die hier meer over weten.
Deze instellingen hebben mij goed geholpen, misschien heb jij er ook wat aan.

https://github.com/anthem...tings/tree/master/1497/EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
red1 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Deze instellingen hebben mij goed geholpen, misschien heb jij er ook wat aan.

https://github.com/anthem...tings/tree/master/1497/EN
Ik heb deze pagina ook wel eens bekeken, maar hier staan toch tig verschillende modi door elkaar? Switch je dan elk dagdeel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Laatst online: 08:47
Theo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
Ik had mijn 65Q90T even verplaatst en er zaten 2 vingerafdrukken rechts bovenin. Gekeken op de Samsung support page hoe ik dat eraf kon krijgen. Schone microvezeldoek klein beetje klam gemaakt en dit was het resultaat.

[Afbeelding]

Contact opgenomen met de Samsung helpdesk en die dachten dat er nog een beschermlaag opzat. Die laag heb ik er in principe al afgetrokken toen ie eenmaal aan de muur hing dus dat is het denk ik niet.

Mijn klacht is doorgestuurd naar een andere afdeling nu. Maar hoe kan deze vlek zo ontstaan? Je ziet het trouwens alleen als het scherm uitstaat.

Ik denk zelf dat het het antireflectie scherm is wat er gedeeltelijk vanaf gewreven is.
Sorry voor deze MEGA late reactie, maar ik had dit ook op mij 65Q95T tv.
Ik heb de ISY ICL-5000 gebruikt, is een soort foam met een doekje. Alle vlekken, zoals jij die had, zijn weg.
Je spuit een beetje foam op de vlek (of hele tv). en draait met doekje met klok mee.
Probeer eerst een klein beetje in een hoekje to be sure. Ik kocht m bij de MediaMarkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSq74XnZWs1O8MgipJ7uAK_Du30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ThhCjShktZ8vptqxnh2KF45E.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik maak mijn TV wanneer nodig schoon met speciaal spul wat ik gebruik om mijn bril mee schoon te maken. Ik dacht... indien de coating van mijn bril ertegen moet kunnen dan zal de TV het ook wel kunnen hebben. Dit spul haal ik overigens bij mijn opticien (dus niet van die citroen doekjes met houtvezel crap). Vooralsnog werkt dit in ieder geval perfect en is het scherm in perfecte conditie..

Ik vraag mij wel af wat er nu fout gaat bij sommigen die de handleiding lijken te volgen wat materiaalkeuze rondom het schoonmaken van de TV. Dit omdat ik dit zelf uiteraard ook wil voorkomen.

@Theo27 Je geeft aan dat je een microvezel doek klam hebt gemaakt. Was dit een schone doek en waarmee? Klam maken met b.v. wat water of wasbenzine maakt nogal een verschil. Indien het een gebruikte doek is geweest dan kan er ook nog agressief schoonmaakspul op de TV terecht zijn gekomen. Heb je gewacht tot de TV was afgekoeld? Indien je de TV bent gaan schoonmaken terwijl het scherm nog warm/heet dan zou ik denken dat hier sprake is van inbranding (dus vocht in de beschermlaag).

PS: Ik heb de Q80T en ik voel de warmte van mijn scherm op ruim 1 meter afstand op mij afkomen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:29
Ik ben me aan het oriënteren op een noise cancelling headset. Ik verwacht deze headset zo nu en dan ook te verbinden met mijn Samsung Q95T. Zijn er tweakers die deze tv (of de Q90T) gebruiken in combinatie met de Sony WH-1000XM4 of een Bose NC 700 headphone?

In dit topic kom ik alleen mensen tegen die hem succesvol verbonden hebben met een Sony WH-1000XM3. Uit Google searches naar de XM4 icm de Q95T wordt het mij niet duidelijk of het de personen in kwestie niet lukt om een XM4 te verbinden omdat het gewoon niet werkt door incompatible codecs of doordat deze personen 'niet zo handig zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Laatst zat er een vlek op mijn tv Q65T95, deze is schoongemaakt met een microvezeldoek (bedoeld voor glas schoon te maken) en met azijn en water op een verhouding 50/50

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wij spuiten hem gewoon vol met glassex en dan met een paar microvezels het scherm droog vegen. Met alle tv's in m'n leven zo gedaan en nog nooit gemerkt dat dat niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
Ik heb vandaag voor het eerst vlekken verwijderd. Gedaan met een Pella microfiber doek en wat uitademen 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een vraag: wij hebben sinds kort een andere woning en daar heeft men in de muur twee schroefgaten gemaakt, omdat daarachter een spiegel zit. Aan die schroefgaten hadden de vorige bewoners via een moer een tv bevestigd. Nu krijg ik helaas geen antwoord op welk model tv beugel dit was, maar ik ben dus op zoek naar een tv beugel die via een moer bevestigd kan worden. Er zit ongeveer 20 cm tussen en de bevestiging zit op dezelfde lengte. Betreft een Samsung TV. Iemand die advies heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Oké, eerder maakte ik geen punt van de reclame in mijn Samsung The Frame 2020 (het betrof een plaatje met wat reclame in de menu balk (naast de apps). Maar sinds kort verschijnen er op willekeurige momenten korte reclamefilmpjes van Samsung, gewoon dwars door een app heen. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een serie via de Videoland of Youtube app. Het betrof tot nu toe reclame voor de nieuwe The Fold telefoon. Het was duidelijk geen reclamefilmpje 'in' de videoland of youtube app zelf (de app sluit namelijk en wordt daarna opnieuw geladen).

Iemand anders dit opgevallen? Dit gaat mij echt veel te ver van Samsung.

[ Voor 11% gewijzigd door o rey op 13-08-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

o rey schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Oké, eerder maakte ik geen punt van de reclame in mijn Samsung The Frame 2020 (het betrof een plaatje met wat reclame in de menu balk (naast de apps). Maar sinds kort verschijnen er op willekeurige momenten korte reclamefilmpjes van Samsung, gewoon dwars door een app heen. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een serie via de Videoland of Youtube app. Het betrof tot nu toe reclame voor de nieuwe The Fold telefoon. Het was duidelijk geen reclamefilmpje 'in' de videoland of youtube app zelf (de app sluit namelijk en wordt daarna opnieuw geladen).

Iemand anders dit opgevallen? Dit gaat mij echt veel te ver van Samsung.
Ik gebruik Pi-hole en ik moet zeggen dat ik er weinig tot geen last van heb.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
DNS van AdGuard in m’n router staan, geen enkele reclame op Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 08:39

JME

zeg maar Jamie

Is het mogelijk om andere apps toe te wijzen aan de knoppen voor Netflix, Amazon en Rakuten op de One Connect afstandsbediening? Ik heb geen Amazon en Rakuten, maar wel Disney+ en Apple TV. Die apps zitten ook op de TV, dus die zou ik graag net als Netflix rechtstreeks kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@JME helaas niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@Thalaron jammer inderdaad. Het idee zou toch leuk zijn. Zouden individuele apps rechtstreeks kunnen worden aangeroepen via een Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JME schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:40:
@Thalaron jammer inderdaad. Het idee zou toch leuk zijn. Zouden individuele apps rechtstreeks kunnen worden aangeroepen via een Harmony?
Bij door Harmony geprogrammeerde apps wel, Netflix bijvoorbeeld. Maar heb al te lang niet naar m’n Harmony gekeken om te weten of ze nu meerdere apps ondersteunen. Netflix, Prime en Rakuten hebben zich flink ingekocht voor die knoppen. Ik heb eens gelezen dat dat echt wel om tientjes per toestel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik had geregeld misclicks op mijn One Remote… dus ik heb er een aangeschaft zonder media knoppen. Super irritant wanneer de TV ineens naar RakutenTV gaat terwijl ik geen gebruik maak van de Smart functies op de TV zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Laatst online: 17-06 11:41

Quicksilver

Catch these hands

Even een stomme vraag tussendoor (en als dit hier niet op zijn plek is hoor ik het graag), maar ik heb sinds een poosjes een 50TU7020. Hebben we gekocht voor op slaapkamer aan de muur, prima budget dachten we.

Ding is dat deze via wifi verbonden is, maar dat deze tv (9 vd 10 keer) geen wifi signaal heeft als ik hem aan zet. En met geen wifi bedoel ik dat hij geen enkel netwerk meer kan vinden. Pas als ik hem van de stroom haal is die weer verbonden met mijn accespoint.

Hebben andere mensen in dit topic dat met hun samsung? Beneden hebben we onze QE65Q95 een poosje (als test) via wifi laten lopen, maar dat gaf niet hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 23:12
Quicksilver schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:42:
Even een stomme vraag tussendoor (en als dit hier niet op zijn plek is hoor ik het graag), maar ik heb sinds een poosjes een 50TU7020. Hebben we gekocht voor op slaapkamer aan de muur, prima budget dachten we.

Ding is dat deze via wifi verbonden is, maar dat deze tv (9 vd 10 keer) geen wifi signaal heeft als ik hem aan zet. En met geen wifi bedoel ik dat hij geen enkel netwerk meer kan vinden. Pas als ik hem van de stroom haal is die weer verbonden met mijn accespoint.

Hebben andere mensen in dit topic dat met hun samsung? Beneden hebben we onze QE65Q95 een poosje (als test) via wifi laten lopen, maar dat gaf niet hetzelfde probleem.
Vervelend dat de tv niet met je wifi verbind. Heb je in huis misschien apple apparatuur? Wij hebben hier af en toe een van de dochters met een iphone. Als die hier komt, en op de wifi gaat, wordt er elke keer een ander apparaat af gedrukt. Dit is bij mij vaak de TV of de receiver.
Het blijkt dus zo te zijn dat apple een ip adres van een ander gekoppeld apparaat inpikt. Volgens apple zou dit een bug zijn, waar nog aan gewerkt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:42
Ik loop tegen iets irritants aan, ben benieuwd of meer dit ervaren en/of een oplossing hebben.
Ik heb mijn beeldinstellingen van mijn 2020 The Frame afgesteld op mijn wensen. Opgeslagen in het film profiel. Nu staat de tv regelmatig ineens weer op standaard ipv film. Als ik daarna weer op film zet zijn al mijn persoonlijke instellingen in het profiel wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Iemand ervaring met een extern toetsenbord? Ik had een Logitech K400+ gekocht en die werkt in principe prima samen met de 55q95t. Menu werkt, internet app werkt, maar de YouTube app doet het dan weer niet. In YouTube verschijnt gewoon iedere keer weer het onscreen toetsenbord en moet je met de cursor typen. Klinkt als een setting dingetje, omdat het in de ene app wel werkt en de andere niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Schijnt een bekend euvel te zijn dat externe toetsenborden niet samenwerken met de YouTube app op Samsung TV's. Lekker dan. Toetsenbordje dus maar teruggestuurd. Sindsdien ontdekt dat je de SmartThings app op de iPhone ook als ab kunt gebruiken, inclusief toetsenbord. Net zo makkelijk.

Ander vraagje: waar zit de instelling (als die er überhaupt is) om de ingebouwde internet browser eerder ingevoerde wachtwoorden te laten onthouden?

• SonnyBBQ
Wij hebben een vervelend probleem met de 65Q95T. Om de paar dagen springt de TV in het midden van de nacht aan. Telkens rond 3u.

Ik had online nog wat gevallen gevonden, maar enkel oplossingen voor andere modellen, die bij onze TV duidelijk niet werken.
Is er iemand bekend met dit probleem? En is er een oplossing?

• MetalSonic
Hmm Youtube app crasht de laatste paar dagen vaak op mijn Samsung TV. Beetje irritant dat ik nu steeds na ongeveer 10 tot 15 minuten weer een foutmelding moet weg klikken.

Andere die dit nu hebben? idee voor een fix?

Wat ik nu zelf test is youtube via mijn Ziggo media next boxt ipv de tv app.. Ben benieuwd

• Dennisdn
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:07:
Wij hebben een vervelend probleem met de 65Q95T. Om de paar dagen springt de TV in het midden van de nacht aan. Telkens rond 3u.

Ik had online nog wat gevallen gevonden, maar enkel oplossingen voor andere modellen, die bij onze TV duidelijk niet werken.
Is er iemand bekend met dit probleem? En is er een oplossing?
Hangt er toevallig een Android-box of iets dergelijks aan? Die willen dat nog wel eens aanspringen en dan gaat de HDMI-CEC de tv aanzetten.

• SonnyBBQ
Hmm. Ja de nieuwe Proximus decoder is android. Ik ga die eens proberen af te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:07:
Hmm. Ja de nieuwe Proximus decoder is android. Ik ga die eens proberen af te koppelen.
Bij mij was de oplossing een HDMI-CEC killer op de HDMI-kabel. Kosten één eurootje ofzo. Alleen dan kan je de samsung-ab ook niet meer gebruiken om de box te bedienen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dan kun je ook de CEC functie uitzetten in het menu. Scheelt je een euro.

• Dennisdn
JME schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:21:
Dan kun je ook de CEC functie uitzetten in het menu. Scheelt je een euro.
Bij ons is de Android box zo agressief daarmee dat de instellingen van de TV het niet konden overrulen. De Samsung TV blijft elke poging van de box dan als een nieuwe bron zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2021 09:46 ]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kun je het niet uitzetten in het menu van de Android box dan? Geen idee hoor, ik roep ook maar wat :+

• MetalSonic
App opnieuw geïnstalleerd, nog steeds crashes. Zelfde via de mediabox.

Net internet gewijzigd van wifi naar bedraad. Zou niks uit moeten maken want ik heb maximale wifi in de woonkamer. Maar wie weet :) Youtube staat nu (met geluid uit) te draaien, eens kijken of hij nu een half uur kan spelen zonder crash

• MetalSonic
Edit: ik zal niet teveel hoop koesteren want mijn mediabox is via een internet kabel veronden en ook daar een youtube crash.

• MetalSonic
Edit: 2,5 uur zonder crash kunnen kijken via de Youtube app van de TV........ fijn hopelijk was gisteren die crashes tijdelijk

• Dennisdn
JME schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:00:
Kun je het niet uitzetten in het menu van de Android box dan? Geen idee hoor, ik roep ook maar wat :+
Ja, maar dan doet ie het nog steeds. Android boxen (in ieder geval die van Xiaomi én een TX6 die wij hebben) zijn waardeloos uitgevoerd in de HDMI-software. Vandaar de tip voor een killer ertussen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2021 12:19 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:53

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb mij flink zitten verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv. Wij hebben de tv op de muur met daarvoor een bank. Achter die bank zit een groot raam. Nu heb ik een 55 inch MU8000 en we hebben voornamelijk met mooi(er) weer probleem dat het beeld eigenlijk niet 'fel' genoeg is. Dit betekent dat wij eigenlijk zodra de zon schijnt en we tv willen kijken het plissegordijn dicht moet.

Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021). Deze heeft t.o.v vande Q95T geen one connect box maar heeft wel helderder beeld t.o.v Q95T. Deze beschikt echter over een ander panel waardoor het contrast lager is. Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen met een Q90/Q95 die deze tv in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• ztevil
  • Laatst online: 09-06 04:50
Guldan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:05:
Ik heb mij flink zitten verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv. Wij hebben de tv op de muur met daarvoor een bank. Achter die bank zit een groot raam. Nu heb ik een 55 inch MU8000 en we hebben voornamelijk met mooi(er) weer probleem dat het beeld eigenlijk niet 'fel' genoeg is. Dit betekent dat wij eigenlijk zodra de zon schijnt en we tv willen kijken het plissegordijn dicht moet.

Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021). Deze heeft t.o.v vande Q95T geen one connect box maar heeft wel helderder beeld t.o.v Q95T. Deze beschikt echter over een ander panel waardoor het contrast lager is. Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen met een Q90/Q95 die deze tv in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik heb hem gisteren bij BCC gehaald voor 999.. 55" nu algeen spijt van

Hee le maal te gek. Zelfs overdag, lichte woonkamer, zonnig buiten. Geen enkele last van reflectie.. s'avonds dim ik hem zelfs iets .. prachtig beeld. Kleuren knallen eruit.

Mijn broer heeft de 75q74t. Die is ook erg mooi. Maar dit is hem echt..

Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

@Guldan toevallig gisteren bij mij binnen gekomen. De 65Q95TC, al heb ik geen verschil kunnen vinden met de “zonder C" variant. Tegelijkertijd ook de Samsung no gap beugel erbij besteld en meteen opgehangen zodat ik het scherm niet meer hoef aan te raken.
Tot nu toe zeer tevreden en geen problemen met kijken overdag, fel genoeg. Reflecties vallen mee, tot bijna niet. Heb wel de instellingen van het beeld wat aangepast, maar heb voor mn gevoel nog niet het beste eruit gehaald. Als iemand goede instellingen heeft, graag...

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Hebben jullie ook redenen waarom bijvoorbeeld de qn85a niet interessant was? Hij is wel iets duurder natuurlijk :-)

@BMW_M3 @ztevil mooi dat jullie er tevreden mee zijn. Vaak staan in de rtings review nog wel wat tips. Qua beeldkwaliteit maar die heb ik helaas niet kunnen vinden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Voor mij persoonlijk was het dat het paneel wat minder zou zijn. Ergens gelezen, kan ook verkeerde info geweest zijn... En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
BMW_M3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Voor mij persoonlijk was het dat het paneel wat minder zou zijn. Ergens gelezen, kan ook verkeerde info geweest zijn... En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.
Dat heb ik ook ergens gelezen. De 80 series zijn vanwege het andere paneel type meer geschikt voor als je met groepen kijkt vanwege de de wide angle van dit soort schermen.

De q90t heeft overigens een goede wide angle view.

Rtings YT review:
YouTube: Samsung Q90T Review (2020) - Samsung’s 2020 HDR King?

Hier de side-by-side vergelijking van Rtings

https://www.rtings.com/tv...&threshold=0.10#main-diff

• ztevil
Ik heb deze settings als uitgangspunt genomen en die zijn een goed startpunt...

https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90t-qled/settings

het blijft toch altijd een beetje uitproberen in het begin !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
BMW_M3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.
Helemaal mee eens.

Ik neem niet aan dat jouw 65" ook €3199 heeft gekost zoals de nieuwe 65qn95t

Ik heb 999 betaald voor de 55" en de nieuwe qn kost 2499. 1500 VERSCHIL !

De q95t, scheelt qua specs maar heel erg weinig met de 2021 qn95a
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHfLou-vXbZWtNlefPtMfUQeIfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S57u2eqWerf7Qvjyc23b8flm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat we beide een hele mooie kijkdoos hebben voor die prijs... Ik vind hem echt geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ik ben nog wel deze gevonden op YouTube. Maar ik weet niet of ze hier echt kalibratie doen. Misschien heb je er wat aan:https://youtu.be/HWGMu5oGWhA

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.