Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rauwst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Direct gecheckt. Mijn tv heeft alleen de Judder balk, maar niet de Blur. Volgens die redenatie heb ik dus inderdaad een 50hz scherm ;(

Bah, baal hier echt behoorlijk van. Weet ook niet zo goed hoe ik dit verder aan moet pakken.
Officiëel bewijs is zo in het service menu terug te vinden (heb je wel de standaard/basic afstandsbediening voor nodig), maar in principe zou je contact kunnen opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Als ze dezelfde specs hebben voorgehouden lijkt me dat al genoeg reden om een retour toe te staan ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 09-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

AvK

Ready Set Go

rauwst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Direct gecheckt. Mijn tv heeft alleen de Judder balk, maar niet de Blur. Volgens die redenatie heb ik dus inderdaad een 50hz scherm ;(

Bah, baal hier echt behoorlijk van. Weet ook niet zo goed hoe ik dit verder aan moet pakken.
De hamvraag is natuurlijk of je het ook zelf ziet dat je huidige TV een 50Hz versie is. Veel mensen zien het verschil namelijk niet. En als je het verschil niet ziet dan is er ook geen probleem. Toch?
Wat ik bedoel is dat ik lees dat je baalt maar ik lees nergens welke moeite je er echt mee hebt.
Knippert het ofzo?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 10:32
Iemand een idee wanneer de 2021-frames beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
AvK schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:55:
[...]

De hamvraag is natuurlijk of je het ook zelf ziet dat je huidige TV een 50Hz versie is. Veel mensen zien het verschil namelijk niet. En als je het verschil niet ziet dan is er ook geen probleem. Toch?
Wat ik bedoel is dat ik lees dat je baalt maar ik lees nergens welke moeite je er echt mee hebt.
Knippert het ofzo?
Terechte vraag. De kwaliteit met televisie en apps als netflix etc bevalt prima, volgens mij maakt het aantal hz daar ook niet veel voor uit.

Ik heb de tv echter ook gekocht met het idee alles uit mijn toekomstige ps5/xbox te halen, en dat gaat zonder 100hz en hdmi2.1 niet lukken.

En das zuur want op basis van deze data ben ik overgegaan tot de aanschaf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kU668egZ31E2c5sbXtFLogTaH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NumOCULG885Qut2yppcWoQEs.jpg?f=fotoalbum_large

@apis29 bizar eigenlijk dat je voor dergelijk basale data in een service menu moet zijn toch?

Ben ondertussen met een Samsung medewerker in overleg over WhatsApp. Eerste reactie: Samsung doet geen uitspraken over Hz maar hanteert een Picture Quality Index die gebaseerd is op diverse variabelen, waaronder verversingssnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Zucht,

Ik was in de markt voor een nieuwe 65QN90A omdat er nu eindelijk een beetje dimmingzones zijn (792), heeft de nieuwe lijn nog maar 1 HDMI 2.1 poort.... why???

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

OMD schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:47:
Zucht,

Ik was in de markt voor een nieuwe 65QN90A omdat er nu eindelijk een beetje dimmingzones zijn (792), heeft de nieuwe lijn nog maar 1 HDMI 2.1 poort.... why???
Dan zal er toch zeker wel een One Connect Box bij zitten mag ik aannemen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

AvK schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Dan zal er toch zeker wel een One Connect Box bij zitten mag ik aannemen?
Dat zal waarschijnlijk de QN95A worden. Zelfde toestel alleen met one connect box en utieraard een klapje duurder.
Probleem is echter dat als ze HDMI 2.1 WEER op een poort stoppen waar niet eARC zit kan je dus niets met externe apparatuur die wel HDMI 2.1 kunnen ontvangen zodat je gelijk een soort switch hebt en je audio retun. Maar goed, dat is nog niet bekend, het zou al schelen als de eARC HDMI 2.1 maken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2022
robinbeckers schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:40:
Ik zou ook gebruik kunnen maken van de cashback actie als ook de extra 10 jaar inbrand garantie (65Q95T).

Ik heb van de 10 jaar inbrand garantie gebruik willen maken maar is afgewezen omdat ik geen EAN nummer kon tonen. Ik heb geen foto gemaakt van de doos, ik dacht dat de sticker achter op de TV voldoende was.

Iemand een idee hoe ik alsnog achter mijn EAN nummer kan komen ofwel aan info die voldoende is om door te sturen om van beide acties gebruik te kunnen maken?

Big thanks!
Helaas heeft Samsung BE nou net niet de cashback actie voor net het type 65Q95T.
Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:47:
Zucht,

Ik zou nog even wachten op de officiële bronnen. De 2020-lijn bleek later ook 1x 2.1 te hebben. De QN95A heeft er in ieder geval zeker weten 4 op de OCB. Echter heeft volgens een support medewerker de QN90A er ook 4. Daarnaast komt TCL met de C825 met 4x HDMI 2.1 (hun X10 had 768 zones). En Philips met de 9636 en 9506 met 1024 zones en 2x HDMI 2.1. Beide vergelijkbare miniLED FALD VA tv's met QD filter én wel met Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

benbaba schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Ik zou nog even wachten op de officiële bronnen. De 2020-lijn bleek later ook 1x 2.1 te hebben. De QN95A heeft er in ieder geval zeker weten 4 op de OCB. Echter heeft volgens een support medewerker de QN90A er ook 4. Daarnaast komt TCL met de C825 met 4x HDMI 2.1 (hun X10 had 768 zones). En Philips met de 9636 en 9506 met 1024 zones en 2x HDMI 2.1. Beide vergelijkbare miniLED FALD VA tv's met QD filter én wel met Dolby Vision.
Alogritme van de local dimming is ook erg belangrijk. Daar is Samsung heer en meester in. Zie de huidige modellen.

Dit is wel het persbericht van Samsung zelf en hoewel deze niet op de samsung site zelf staat zou ik het vreemd vinden als ze verkeerde informatie naar buiten hebben gebracht. Zou wel gunstig zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Alogritme van de local dimming is ook erg belangrijk. Daar is Samsung heer en meester in. Zie de huidige modellen.

Dit is wel het persbericht van Samsung zelf en hoewel deze niet op de samsung site zelf staat zou ik het vreemd vinden als ze verkeerde informatie naar buiten hebben gebracht. Zou wel gunstig zijn natuurlijk :)
Heer en meester zou ik niet perse zeggen. Dat ligt met name aan wat je voorkeur heeft. Dat het van belang is ben ik wel met je eens. Welk persbericht doel je dan op? Het enige wat ik tegen ben gekomen is voornamelijk marketing geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

benbaba schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Heer en meester zou ik niet perse zeggen. Dat ligt met name aan wat je voorkeur heeft. Dat het van belang is ben ik wel met je eens. Welk persbericht doel je dan op? Het enige wat ik tegen ben gekomen is voornamelijk marketing geneuzel.
meeste reviewers vinden dat in ieder geval. Uiteraard weet ik niet of het feitelijk zo is. Ik heb daar geen data van.

https://www.displayspecifications.com/en/news/2f5a4d0
De prijzen zijn confirmed door de Nederlandse persvoorlichter van Samsung, Cella Sin. Dat is naar aanleiding van dit bericht.

Maar ik ben het met je eens. Laten we eerst maar even de officiële specsheet afwachten. Vind het alleen wel dubieus dat er op de site van Samsung alleen staat 4x HDMI, nergens een mentioning van 2.1 of wat dan ook. Ik wantrouw dat :P

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 10-02-2021 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rauwst schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:45:
[...]@apis29 bizar eigenlijk dat je voor dergelijk basale data in een service menu moet zijn toch?

Ben ondertussen met een Samsung medewerker in overleg over WhatsApp. Eerste reactie: Samsung doet geen uitspraken over Hz maar hanteert een Picture Quality Index die gebaseerd is op diverse variabelen, waaronder verversingssnelheid.
Ja in Amerika zijn ze nu verplicht het op te geven, dat doen ze dan wel in de vorm van die Motion Rate dus eigenlijk nog steeds niet helemaal de echte (is verdubbeld met die 'black frame insertion'). 'PQI' is helemaal niet meer terug te vinden daar.
Als ik zo een paar europese landen langsga valt me op dat de NL site de enige is waar geen Motion Rate op terug te vinden is dus dat argument klopt niet helemaal (dat alleen PQI gebruikt wordt).
OMD schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:15:
[...]

meeste reviewers vinden dat in ieder geval. Uiteraard weet ik niet of het feitelijk zo is. Ik heb daar geen data van.
Zoals gezegd, ligt het er maar aan wat je belangrijk vindt. Het algoritme van Samsung is er met name op gericht de balken zwart te houden en blooming in te perken. Bij-effect daarvan is dat andere details in beeld ook gedimd worden terwijl dat niet zou moeten (bijv. twee regels ondertiteling, de onderste in een zwarte balk die dan meegedimd worden terwijl de eerste regel gewoon helder blijft. Sterrenstelsel waar de 'helft' van de sterren verdwijnen ...). Vincent Teoh/HDTV Test is iig een andere mening toegedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Nu online

OMD

apis29 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:32:
[...]

Ja in Amerika zijn ze nu verplicht het op te geven, dat doen ze dan wel in de vorm van die Motion Rate dus eigenlijk nog steeds niet helemaal de echte (is verdubbeld met die 'black frame insertion'). 'PQI' is helemaal niet meer terug te vinden daar.
Als ik zo een paar europese landen langsga valt me op dat de NL site de enige is waar geen Motion Rate op terug te vinden is dus dat argument klopt niet helemaal (dat alleen PQI gebruikt wordt).

[...]

Zoals gezegd, ligt het er maar aan wat je belangrijk vindt. Het algoritme van Samsung is er met name op gericht de balken zwart te houden en blooming in te perken. Bij-effect daarvan is dat andere details in beeld ook gedimd worden terwijl dat niet zou moeten (bijv. twee regels ondertiteling, de onderste in een zwarte balk die dan meegedimd worden terwijl de eerste regel gewoon helder blijft. Sterrenstelsel waar de 'helft' van de sterren verdwijnen ...). Vincent Teoh/HDTV Test is iig een andere mening toegedaan ...
Ah ja, Vincent Teoh. Die heb ik ook wel hoog zitten. Ik dacht juist dat bij hem vandaag kwam over die algoritmes :9

Maar je hebt wel een punt. Alleen kunnen we wel eensgezind zijn dat LG het niet zo best doet met local dimming? :P

Laatste filmpje van hem zegt dat de 65QN95A wel 4x HDMI 2.1 poorten heeft. De 65QN90A is T.B.C. Lijkt mij dat deze dat dan ook krijgt aangezien het technisch dezelfde toestellen zijn, maar ja.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 10-02-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45
Niemand die weet hoe je een Samsung tv kun herstarten zonder een fabrieksreset of een stroomonderbreking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
OMD schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:48:
[...]

Ah ja, Vincent Teoh. Die heb ik ook wel hoog zitten. Ik dacht juist dat bij hem vandaag kwam over die algoritmes :9

Maar je hebt wel een punt. Alleen kunnen we wel eensgezind zijn dat LG het niet zo best doet met local dimming? :P

Laatste filmpje van hem zegt dat de 65QN95A wel 4x HDMI 2.1 poorten heeft. De 65QN90A is T.B.C. Lijkt mij dat deze dat dan ook krijgt aangezien het technisch dezelfde toestellen zijn, maar ja.
In principe staat hij erin dat Sony het beste algoritme heeft alleen loop je snel tegen de technische beperkingen aan van het lage aantal dimming zones. Panasonic is ook nog wel goed maar die hebben hooguit 8 zones. Maar idd bij deze 3 merken is dat het beste voor elkaar, bij andere ga je veel duidelijker waarnemen dat de dimming zones aan het werk zijn.
Hij had laatst wel een filmpje gemaakt over dimming zones geloof ik en het komt er eigenlijk op neer dat hoe meer zones er zijn hoe moeiljker ze aan te sturen zijn qua rekenkracht van de beeldverwerking.

Op het amerikaanse AVS forum en ook duitse HIFI forum denken ze dat bij de 90 alleen poort 4 een echte 2.1 poort is omdat die aangeduid wordt als gaming poort met een symbooltje net als bij 2020 modellen.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 10-02-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02
Iemand die mij kan vertellen waarom dat wanneer mijn Q80T mijn Apple TV 4K herkent, mijn Samsung Remote niet werkt via CEC, en wanneer ik de HDMI kabel loshaal en blokkeer dat hij het apparaat herkent (dus onbekende invoer) wél?

Niet zo’n punt zou je zeggen maar hij probeert dus regelmatig te herkennen wat eraan hangt en dan werkt de Remote weer niet... heel irritant...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Afgelopen weekend een Phillips 55inch vervangen voor een 65 Samsung Qled (74serie). Wat mij vooral opvalt: wat is die Samsung One Remote toch goed. Zelfs de Ziggo Next is compleet geïntrigeerd. Ik begrijp nu waarom er maar geen nieuwe Harmony’s meer uitkomen, die zijn eindelijk volledig overbodig! (Voor niks weer een paar uur bezig geweest met instellen vóórdat ik de Samsung remote uitprobeerde).

Enige probleem waar ik een poos mee heb gestoeid was het accepteren van de voorwaarden. Hij bleef maar aangeven: “servers zijn in onderhoud, kom later terug”. Totdat ik een helder moment had en bedacht dat de PiHole de boel misschien blokkeerde, en dat was het geval :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 15-02-2021 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Dennisdn Ik heb vorige week mijn Harmony Elite verkocht, exact om die reden.

Het enige apparaat dat moeilijk blijft doen is mijn Apple TV 4K. Ben ik dan de enige met dit probleem..?

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Thalaron schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:54:
@Dennisdn Ik heb vorige week mijn Harmony Elite verkocht, exact om die reden.

Het enige apparaat dat moeilijk blijft doen is mijn Apple TV 4K. Ben ik dan de enige met dit probleem..?
Ik heb geen AppleTV dus daar kan ik niks over zeggen, al zag ik hem wel staan tussen de apparaten die handmatig gekoppeld kunnen worden. Ik heb zelf op zich een simpele opstelling met een ZiggoNext, een Rasp met Kodi, een soundbar en een PS5. Maar juist die Next was de reden dat we nog een Harmony hadden. En die Harmony veroorzaakte weer regelmatig een scheldende vrouw in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 08:25

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Dennisdn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:47:
Afgelopen weekend een Phillips 55inch vervangen voor een 65 Samsung Qled (74serie). Wat mij vooral opvalt: wat is die Samsung One Remote toch goed. Zelfs de Ziggo Next is compleet geïntrigeerd. Ik begrijp nu waarom er maar geen nieuwe Harmony’s meer uitkomen, die zijn eindelijk volledig overbodig! (Voor niks weer een paar uur bezig geweest met instellen vóórdat ik de Samsung remote uitprobeerde).
Ik heb gisteren de Samsung One Remote opnieuw moeten koppelen met de T-mobile kastje (Amino Aria 7X) de reden is dat ik niet de tv-gids kan oproepen en zenders wisselen, verder merk ik ook op dat het tv-menu op het scherm vaak als 720p zichbaar is (blokkerige beeld) i.p.v. 1080P beeld.
Bij het koppelen van de Samsung One Remote heb ik dat de ene keer bij het zoeken vindt hij de Amino Aria 7X direct in de lijst en net zoals gisteren moet ik weer de hdmi en stroom kabel los koppelen omdat de tv de Amino Aria 7X niet kan vinden? Ik word er een beetje gek van, ik ga vandaag maar eens beginnen met een andere HDMI kabel, kijken of dat oplost. En anders een belletje naar T-mobile/Samsung.
Enige probleem waar ik een poos mee heb gestoeid was het accepteren van de voorwaarden. Hij bleef maar aangeven: “servers zijn in onderhoud, kom later terug”. Totdat ik een helder moment had en bedacht dat de PiHole de boel misschien blokkeerde, en dat was het geval :)
Hier heb ik ook PiHole draaien, daar had ik in het begin ook last van :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Slayer schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb gisteren de Samsung One Remote opnieuw moeten koppelen met de T-mobile kastje (Amino Aria 7X) de reden is dat ik niet de tv-gids kan oproepen en zenders wisselen
Zelf dacht ik even met de Harmony verder te moeten omdat de TV-Gids van Ziggo achter een aantal handelingen zat. Home> naar rechts Ziggo selecteren> Omhoog Gids selecteren. Net te veel handelingen.

Tot ik er achter kwam dat de gids ook zit achter de zender-omhoog-omlaag toets. Die bleek meerdere functies te hebben. Misschien kun je dat nog proberen, al zou ik verwachten dat als zenders niet willen wisselen, de gids-functie er ook niet op zit.

Enige nadeel van de TV waar ik tegenaan ben gelopen is dat de USB net te weinig power geeft voor de RasPi. Verloopstekkertjes besteld om beide USB-poorten op de Pi aan te sluiten. Hopelijk krijgt ie dan genoeg.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 15-02-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Dennisdn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:19:
[...]

Zelf dacht ik even met de Harmony verder te moeten omdat de TV-Gids van Ziggo achter een aantal handelingen zat. Home> naar rechts Ziggo selecteren> Omhoog Gids selecteren. Net te veel handelingen.

Tot ik er achter kwam dat de gids ook zit achter de zender-omhoog-omlaag toets. Die bleek meerdere functies te hebben. Misschien kun je dat nog proberen, al zou ik verwachten dat als zenders niet willen wisselen, de gids-functie er ook niet op zit.
Die functie van de zender-omlaag-omhoog-toets had ik al ontdekt, door er gewoon op te drukken(zo'n persoon ben ik :) )
Maar zodra die functie niet meer werkt, dan weet ik al dat ik de Samsung One Remote opnieuw moet koppelen aan de Aria Amino 7X box }:|

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Dennisdn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:22:
[...]

Ik heb geen AppleTV dus daar kan ik niks over zeggen, al zag ik hem wel staan tussen de apparaten die handmatig gekoppeld kunnen worden. Ik heb zelf op zich een simpele opstelling met een ZiggoNext, een Rasp met Kodi, een soundbar en een PS5. Maar juist die Next was de reden dat we nog een Harmony hadden. En die Harmony veroorzaakte weer regelmatig een scheldende vrouw in huis :)
De Apple TV werkt hier dus wel bij een handmatige instelling (als in, zelf een naampje geven) maar de TV is eigenwijs en probeert het ding steeds te herkennen (want, handig!)... indien ik dan te laat ben met die zoekactie te onderbreken dan herkent de TV het ding als Apple TV en dan werkt het dus niet meer...

Om de Apple TV te laten werken mag de TV heb dus niet herkennen... hoe logisch dat ook klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-04 20:36
Slayer schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:15:
[...]

Ik heb gisteren de Samsung One Remote opnieuw moeten koppelen met de T-mobile kastje (Amino Aria 7X) de reden is dat ik niet de tv-gids kan oproepen en zenders wisselen, verder merk ik ook op dat het tv-menu op het scherm vaak als 720p zichbaar is (blokkerige beeld) i.p.v. 1080P beeld.
Bij het koppelen van de Samsung One Remote heb ik dat de ene keer bij het zoeken vindt hij de Amino Aria 7X direct in de lijst en net zoals gisteren moet ik weer de hdmi en stroom kabel los koppelen omdat de tv de Amino Aria 7X niet kan vinden? Ik word er een beetje gek van, ik ga vandaag maar eens beginnen met een andere HDMI kabel, kijken of dat oplost. En anders een belletje naar T-mobile/Samsung.

[...]

Hier heb ik ook PiHole draaien, daar had ik in het begin ook last van :)
toon volledige bericht
Hier ook vaak blokkerig tv-menu. Daarnaast moet je het amino kastje handmatig uitzetten en het aangaan gaat ook niet altijd vlekkeloos. Denk niet dat het aan de hdmi-kabels ligt, die van hier zijn gloedje nieuw. Ben er niet heel tevreden over maar heb me er maar bij neergelegd dat ik af en toe de amino remote moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 21:41
Mnup_1 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:52:
[...]

Hier ook vaak blokkerig tv-menu. Daarnaast moet je het amino kastje handmatig uitzetten en het aangaan gaat ook niet altijd vlekkeloos. Denk niet dat het aan de hdmi-kabels ligt, die van hier zijn gloedje nieuw. Ben er niet heel tevreden over maar heb me er maar bij neergelegd dat ik af en toe de amino remote moet gebruiken.
Ik heb ook steeds dit probleem. Erg vervelend.
Voor het koppelen moet je zoeken op "Entone" bij provider (ipv. Tmobile) dan pakt hij hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Dennisdn schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:47:
Wat mij vooral opvalt: wat is die Samsung One Remote toch goed. Zelfs de Ziggo Next is compleet geïntrigeerd.
Hier nog even op terug komende: Meestal werkt de bediening van de Ziggo Next perfect. Maar soms ook totaal niet, dan lijkt de Next de infrarood niet te ontvangen o.i.d. Omdat het meestal wél perfect werkt heb ik het vermoeden dat het aan bijvoorbeeld de volgorde van aan- en uitzetten van de Next ligt wat de Samsung remote doet. (Soms gaat de Next wel vanzelf aan en soms moet ik het eerst bevestigen door op AAN te klikken in het keuze AVmenu wat Samsung voorsteld bij het opstarten).

Herkend iemand dit, en zo ja, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-03 15:51
Dennisdn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:14:
[...]

Hier nog even op terug komende: Meestal werkt de bediening van de Ziggo Next perfect. Maar soms ook totaal niet, dan lijkt de Next de infrarood niet te ontvangen o.i.d. Omdat het meestal wél perfect werkt heb ik het vermoeden dat het aan bijvoorbeeld de volgorde van aan- en uitzetten van de Next ligt wat de Samsung remote doet. (Soms gaat de Next wel vanzelf aan en soms moet ik het eerst bevestigen door op AAN te klikken in het keuze AVmenu wat Samsung voorsteld bij het opstarten).

Herkend iemand dit, en zo ja, wat doe ik fout?
Ik herken wel dat de one remote af en toe niet werkt voor de next, maar dit is alleen als er fel zon licht precies op de aan/uit knop op de next valt(daar zal dus wel de ir ontvanger zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:42
Gebruikt men content via het web ipv apps op de TV?
Onlangs is hier Caiway webtv gelanceerd.
Kun je gemakkelijk naar websites navigeren , favorieten opslaan en eventueel plaatsen tussen de apps (favorieten balk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Met het nieuwe F1 seizoen in aantocht, en er middels een schitternde 65Q80T staat te schitteren in de woonkamer, overweeg ik om te gaan werken met F1 TV van de formule 1 zelf. Helaas is er alleen geen app beschikbaar die je installeert op de TV.

Best een beetje gek voor een sport met zoveel kijkers en de hoogst haalbare technieken op autosport gebied, maar een app voor de TV moeten we missen.

Ik vraag me af of anderen met een Q80T via een F1 TV abonnement ook F1 kijken en hoe je dit dan doet.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 22:27
RoyK schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:13:
Met het nieuwe F1 seizoen in aantocht, en er middels een schitternde 65Q80T staat te schitteren in de woonkamer, overweeg ik om te gaan werken met F1 TV van de formule 1 zelf. Helaas is er alleen geen app beschikbaar die je installeert op de TV.

Best een beetje gek voor een sport met zoveel kijkers en de hoogst haalbare technieken op autosport gebied, maar een app voor de TV moeten we missen.

Ik vraag me af of anderen met een Q80T via een F1 TV abonnement ook F1 kijken en hoe je dit dan doet.
had je gezien dat Ziggo overstapt op 4K F1 utizendingen per dit seizoen?
En anders bv een Apple TV / nVidia Shield / Chromecast oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

B-Force schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Ik kan alleen bij Caiway TV afnemen en kost de Ziggo sport module 15 euro per maand. Het kost me dus ongeveer 150 euro om F1 te kunnen kijken. Dit kost bij F1 TV 70 euro en mogelijk is er nog een leuke korting binnen nu en een paar weken. Dat is best wel een verschil. Daarom wil ik het gaan proberen en is het misschien iets aanrommelen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 19:25
Vandaag mijn 75Q80 binnengekregen en absoluut tevreden van beeldkwaliteit, DSE enzo, allemaal goed te pruimen. Heeft milde DSE, maar daar kan ik mee leven.

Echter denk ik dat ik met wat dode subpixels zit of iets onder het scherm ofzo. Maar het is nooit echt zwart zwart. Als ik er op een hoek naar kijk, dan is dat een kleine lichtvlek. Moeilijk te beschrijven.
Als ik een foto neem en dan heel fel inzoom, zie ik de subpixels wel allemaal oplichten. Volgens mij is dat bij een dode subpixel zwart.
Ik zie het ook niet vanaf de bank (3 meter verder), echter wel vanop 1,5m. Dus neig ernaar om het zo te laten.

Wat zouden jullie doen?
Omwisselen zou moeten lukken (rechtstreeks bij Samsung gekocht), maar je weet nooit wat je in de plaats krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50992951527_875809c0dd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
B-Force schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Ik heb het lopen via T-Mobile.. Krijg je daar ook 4k door of moet je dan echt Ziggo hebben als Provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
Tenktenk schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Ik heb het lopen via T-Mobile.. Krijg je daar ook 4k door of moet je dan echt Ziggo hebben als Provider?
Volgens mij echt Ziggo helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
B-Force schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Volgens mij echt Ziggo helaas
Je moet inderdaad een Ziggo internetverbinding hebben én een Ziggo TV-abonnement waar de Next in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
Heb ergens gelezen dat de race gewoon in fullhd wordt opgenomen. Allen voor- en nabeschouwing/interviews etc zullen dan in 4K zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:38
Mnup_1 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:17:
Heb ergens gelezen dat de race gewoon in fullhd wordt opgenomen. Allen voor- en nabeschouwing/interviews etc zullen dan in 4K zijn.
Wat wordt er in een Formule-1-weekend allemaal in 4K uitgezonden?
Alle live racebeelden van de vrije trainingen, kwalificatie en de race worden uitgezonden in 4K-kwaliteit. Maar er zijn wel een paar uitzonderingen om rekening mee te houden. De on-board-beelden, de tussenstanden, rondetijden en de vaste camera in de pitsstraat zijn geen 4K-beelden. Deze beelden worden in Full HD vastgelegd.
https://community.ziggo.n...-in-4K/ba-p/731727/page/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 19:48
Ik heb een vraag over het testen van de kwaliteit van de TV. Ik merk namelijk tijdens het gamen (xbox) of het kijken van tv programma's dat er een soort van vlek zit bij bepaalde scenes.

Ik heb dit geprobeerd dit vast te leggen op foto maar krijg dit helaas niet vastgelegd. Als ik grey uniformity filmpjes gebruik op youtube kan je het effect wel deels zien.

Hoe testen jullie de kwaliteit van een paneel? Wat voor settings en/of materiaal gebruiken jullie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb mijn Q80T aangemeld om te ruilen. Ik ga geen kapotte pixels accepteren. Voor de rest was de TV wel goed.

Nog een ander vraagje. Beneden op het scherm, net boven de onderste bezel hangt precies een bescherm folie, maar deze komt daar niet af. Is dit bedoelt om te blijven hangen?
Dus niet de folie rond de bezel, echt erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:05:
Heb mijn Q80T aangemeld om te ruilen. Ik ga geen kapotte pixels accepteren. Voor de rest was de TV wel goed.

Nog een ander vraagje. Beneden op het scherm, net boven de onderste bezel hangt precies een bescherm folie, maar deze komt daar niet af. Is dit bedoelt om te blijven hangen?
Ik weet de getallen niet uit mijn hoofd, maar het is wel vastgesteld hoeveel dode pixels er moeten zijn voordat ze verplicht zijn om te ruilen. Maar gezien 2 weken kopen op afstand kan je áltijd binnen die termijn ruilen, dode pixels of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennisdn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:14:
[...]

Ik weet de getallen niet uit mijn hoofd, maar het is wel vastgesteld hoeveel dode pixels er moeten zijn voordat ze verplicht zijn om te ruilen. Maar gezien 2 weken kopen op afstand kan je áltijd binnen die termijn ruilen, dode pixels of niet.
Rechtstreeks bij Samsung is dat 30 dagen zelfs.Daar was hij het goedkoopst en je moet niet wachten op de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Engineer Stewie dat wachten op de cashback begint hier vervelend te worden... tv gekocht met Black Friday... dus dat is zeker een voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:20
Engineer Stewie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:05:
Heeft mijn Q95T ook en vroeg me dit ook al af!?
Is toch een randje van 1cm wat glimmend is tov de rest van het scherm, niet goed voor mijn OCD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
loyske schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Heeft mijn Q95T ook en vroeg me dit ook al af!?
Is toch een randje van 1cm wat glimmend is tov de rest van het scherm, niet goed voor mijn OCD :+
Yep, ergens rond de cm wss, op de zwarte rand. Maar die rand is er aan alle zijden, alleen de onderste heeft een folie. Heb het geprobeerd eraf te trekken, maar als dat de bedoeling is, zou dat mijn inziens veel makkelijker moeten kunnen. Het is gewoon een raar gezicht als je weet dat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden1984
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09-2021
Excuseer als dit al ergens wordt vermeld, ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Sinds kort heb ik de SAMSUNG Crystal UHD 50TU7020 (2020).

Ik ben er opzicht tevreden over, echter zijn er zoveel verschillende instellingen die je kunt instellen dat ik echt niet meer weet wat nou precies goed is. Dynamisch is heel mooi, maar veel te kleurrijk en te scherp, standaard lijkt nogal dof, naturel is wel mooi maar toch nét niet en film lijkt iedereen aan te raden maar daar lijken de kleuren ook weer nét niet zo sprankelend te zijn.

Ik weet dat dit puur persoonlijk is, maar ik zou toch graag jullie ervaringen willen weten hierin. Wat raden jullie voor instellingen aan en waar zijn jullie echt tevreden over.

Daarnaast heb ik er ook een Xbox Series X op aangesloten. Die draait op game mode en low latency, maar de kleuren zijn daar ook veel te helder. Iemand tips voor de instellingen m.b.t. Xbox Series X?

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
Engineer Stewie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Yep, ergens rond de cm wss, op de zwarte rand. Maar die rand is er aan alle zijden, alleen de onderste heeft een folie. Heb het geprobeerd eraf te trekken, maar als dat de bedoeling is, zou dat mijn inziens veel makkelijker moeten kunnen. Het is gewoon een raar gezicht als je weet dat het er is.
Dit heb ik me ook weleens afgevraagd.. Ik heb het zelf ook voorzichtig geprobeerd maar liet niet makkelijk los dus zo gelaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tenktenk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:58:
[...]

Dit heb ik me ook weleens afgevraagd.. Ik heb het zelf ook voorzichtig geprobeerd maar liet niet makkelijk los dus zo gelaten..
Ze hebben vandaag het toestel terug komen ophalen. Wacht op een nieuwe levering (zelfde device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
Engineer Stewie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Ze hebben vandaag het toestel terug komen ophalen. Wacht op een nieuwe levering (zelfde device)
Ahh okej, maar dat was n.a.v. pixel issue toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Tenktenk schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:17:
[...]

Ahh okej, maar dat was n.a.v. pixel issue toch?
Ja, een groot issue was het niet omdat de pixels zo klein zijn, maar vooral mijn vriendin wou het omwisselen.
.
Scherm was ook niet helemaal uniform, maar niets storend. Dus hoop hetzelfde te krijgen maar dan met minder dode pixels... Ik had er 4, waarvan 3 op een rij.
Vond het scherm wel goed voor de rest, heb lang getwijfeld tussen de Q80 en de Sony X900h en denk dat de Q80T een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Jayden1984 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:10:
Excuseer als dit al ergens wordt vermeld, ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Sinds kort heb ik de SAMSUNG Crystal UHD 50TU7020 (2020).

Ik ben er opzicht tevreden over, echter zijn er zoveel verschillende instellingen die je kunt instellen dat ik echt niet meer weet wat nou precies goed is. Dynamisch is heel mooi, maar veel te kleurrijk en te scherp, standaard lijkt nogal dof, naturel is wel mooi maar toch nét niet en film lijkt iedereen aan te raden maar daar lijken de kleuren ook weer nét niet zo sprankelend te zijn.

Ik weet dat dit puur persoonlijk is, maar ik zou toch graag jullie ervaringen willen weten hierin. Wat raden jullie voor instellingen aan en waar zijn jullie echt tevreden over.

Daarnaast heb ik er ook een Xbox Series X op aangesloten. Die draait op game mode en low latency, maar de kleuren zijn daar ook veel te helder. Iemand tips voor de instellingen m.b.t. Xbox Series X?
Ik heb een ander typenummer maar herken wel je opmerkingen. Het internet staat er ook wel vol mee dat het op Qleds best lastig is de juiste instellingen te vinden. Ook met de voorgestelde zogenaamde professionele kalibraties die ik heb gevonden wordt het niet veel beter.

Ik wissel nu eigenlijk steeds tussen Dynamisch bij daglicht (bij avondlicht op Dynamisch lijkt iedereen zo oranje als een manderijn). En Naturel in de avond. (Als je die overdag doet dan is iedereen lijktwit/grijs op het scherm én zijn alle kleuren alsof ze te heet zijn gewassen).

De ene keer dat ik de PS5 aan zet herkend de TV hem meteen als Gamemode, maar de andere keer weer niet. Ook geen patroon in kunnen herkennen.

Niet ideaal steeds te moeten wisselen, maar kan er nu mee leven omdat het wel vlot is te doen vanuit het Homemenu.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2021 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Dennisdn schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 07:31:
[...]

Ik heb een ander typenummer maar herken wel je opmerkingen. Het internet staat er ook wel vol mee dat het op Qleds best lastig is de juiste instellingen te vinden. Ook met de voorgestelde zogenaamde professionele kalibraties die ik heb gevonden wordt het niet veel beter.

Ik wissel nu eigenlijk steeds tussen Dynamisch bij daglicht (bij avondlicht op Dynamisch lijkt iedereen zo oranje als een manderijn). En Naturel in de avond. (Als je die overdag doet dan is iedereen lijktwit/grijs op het scherm én zijn alle kleuren alsof ze te heet zijn gewassen).

De ene keer dat ik de PS5 aan zet herkend de TV hem meteen als Gamemode, maar de andere keer weer niet. Ook geen patroon in kunnen herkennen.

Niet ideaal steeds te moeten wisselen, maar kan er nu mee leven omdat het wel vlot is te doen vanuit het Homemenu.
De genoemde TV is geen QLED, maar ik herken het probleem ook. Ik had s'avonds allemaal familieleden van Trump op de TV. Naar mijn gevoel staat de Samsung dan ook nogal rood afgesteld.
Dat krijg je er zeker uitgecalibreerd hoor.
Ook ik was niet zo tevreden over film - warm 2 setting zoals ze beweren. Als ik een nieuwe heb ga ik eens een poging wagen om van de oranje gezichten af te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:19
[...]

Je kan gewoon die HDMI poort op game modus zetten. Netflix ed zijn toch broken op ps5 dus dat kan je beter kijken op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Je kan gewoon die HDMI poort op game modus zetten. Netflix ed zijn toch broken op ps5 dus dat kan je beter kijken op je tv.
Waar kan ik dat vinden? Bij instellingen heb ik niets wat daarop lijkt. En als ik het doe via Source>Bewerk dan kan ik wel een icoontje kiezen voor Gameconsole maar dat is alleen een icoontje in het bronnen-overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden1984
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09-2021
En laten jullie de expert-instellingen bij picture mode zoals ze staan of wijzigen jullie die nog? Ik heb game-mode nu namelijk aan en ook HGiG, maar is dat voldoende of moet je ook spelen met de instellingen in expert-mode (op SDR ziet het er namelijk een stuk beter uit als op HDR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mijn 2de 75Q80T is een goede. Geen dode/stuck pixels en DSE valt reuze mee. Denk ongeveer hetzelfde als de eerste. Deze kunnen we aan de muur hangen :).
[...]

Ik heb nu een ander toestel (zelfde type, maar omgeruild) en meot zeggen dat deze naar mijn gevoel minder rood staat out of the box.
De kleuren komen heel naturel over. Ik heb voor SDR de standaard settings, Backlight op 30, scherpte op 0, local dimming standaard, contrastverbetering laag en schaduw op -3. Ben er tevreden over, nog net iets te groot om naar te kijken maar als hij tegen de muur hangt staat hij ruim 15cm naar achter nog.

[ Voor 82% gewijzigd door Engineer Stewie op 11-03-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

*UPDATE*

Sinds 02-02 heb ik een nieuwe QLED 65Q95T ontvangen van Platte tv, gezien de vorige 2 modellen die opgestuurd waren defect bleken te zijn (van de 1e tv was de doos beschadigt en tv bleek defect te zijn, de 2e tv gaf zwarte vlekken en viel regelmatig uit).

Maar goed, Plattetv heeft er voor gezorgd dat de installatie van de 3e tv is uitgevoerd door een medewerker onder coulance. Alles was goed aangesloten van de 2e tv alleen bij de No Gap Wall Mount was een plaatje verkeerd gemonteerd. Het uitvallen van de 2e tv lag dus niet aan mij.
Goede service van Plattetv (y)

Verder werkt en functioneert de tv prima, het beeld is goed en alles werkt lekker vlot, ook met de One remote control was het een kort leerproces qua functie en knoppen maar dat was redelijk snel onder de knie.

Het afspelen van 4K content is een genot om naar te kijken (Youtube, Netflix en Prime).

Ik kijk tv via T-Mobile en gebruik hiervoor een Animo 7x kastje, via een tip in deze forum heb ik hem ingesteld als "Entone", hierdoor werkt mijn One remote control beter (bedankt nog voor de tip _/-\o_ ).

Wat mij nog wel opvalt tijden het kijken van tv, is dat het menu en beeld informatie die op het beeld verschijnt vaak in "SD" is i.p.v. "HD" kwaliteit. Je ziet dan dat het beeld erg blokkering is.

Dit controleer ik op de volgende manier: via de One remote control selecteer ik T-Mobile en druk daarna op de enter knop.
Hieronder staat een afbeelding met de info die dan verschijnt op de tv:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0IVsPqjXIeWat8jBCWV5RKsoCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lE2KUXdtUzO7EBR48a5Pmvkr.jpg?f=user_large

Dit heb ik zo nu en dan kan kunnen oplossen door een menu-reset uit te voeren via het T-Mobile kastje, en een andere keer lost dat van zelf op.

De T-Mobile kastje wordt via een cat6a kabel aangesloten via een switch (Netgear GS108) op een Powerline adapter (Devolo dLAN 550 Duo+), zou het hier aan liggen?
Wat ik al eerder melden is het kijken van Youtube, Netflin en Prime met 4K content geen probleem, de tv zit namelijk ook aangesloten op de switch.

Verder geeft de smart hub advertenties weer in het begin, dit heb heb opgelost door Pi-Hole te instelleren in mijn netwerk >:)

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 15:53
Nieuwe update
https://www.samsung.com/n.../QE55Q90TALXXN/#downloads

Ik hoop dat ze fixen dat mijn Sonos soms 1 seconden uitvalt...

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
Slayer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:36:
*UPDATE*

Sinds 02-02 heb ik een nieuwe QLED 65Q95T ontvangen van Platte tv, gezien de vorige 2 modellen die opgestuurd waren defect bleken te zijn (van de 1e tv was de doos beschadigt en tv bleek defect te zijn, de 2e tv gaf zwarte vlekken en viel regelmatig uit).

Maar goed, Plattetv heeft er voor gezorgd dat de installatie van de 3e tv is uitgevoerd door een medewerker onder coulance. Alles was goed aangesloten van de 2e tv alleen bij de No Gap Wall Mount was een plaatje verkeerd gemonteerd. Het uitvallen van de 2e tv lag dus niet aan mij.
Goede service van Plattetv (y)

Verder werkt en functioneert de tv prima, het beeld is goed en alles werkt lekker vlot, ook met de One remote control was het een kort leerproces qua functie en knoppen maar dat was redelijk snel onder de knie.

Het afspelen van 4K content is een genot om naar te kijken (Youtube, Netflix en Prime).

Ik kijk tv via T-Mobile en gebruik hiervoor een Animo 7x kastje, via een tip in deze forum heb ik hem ingesteld als "Entone", hierdoor werkt mijn One remote control beter (bedankt nog voor de tip _/-\o_ ).

Wat mij nog wel opvalt tijden het kijken van tv, is dat het menu en beeld informatie die op het beeld verschijnt vaak in "SD" is i.p.v. "HD" kwaliteit. Je ziet dan dat het beeld erg blokkering is.

Dit controleer ik op de volgende manier: via de One remote control selecteer ik T-Mobile en druk daarna op de enter knop.
Hieronder staat een afbeelding met de info die dan verschijnt op de tv:
[Afbeelding]

Dit heb ik zo nu en dan kan kunnen oplossen door een menu-reset uit te voeren via het T-Mobile kastje, en een andere keer lost dat van zelf op.

De T-Mobile kastje wordt via een cat6a kabel aangesloten via een switch (Netgear GS108) op een Powerline adapter (Devolo dLAN 550 Duo+), zou het hier aan liggen?
Wat ik al eerder melden is het kijken van Youtube, Netflin en Prime met 4K content geen probleem, de tv zit namelijk ook aangesloten op de switch.

Verder geeft de smart hub advertenties weer in het begin, dit heb heb opgelost door Pi-Hole te instelleren in mijn netwerk >:)
toon volledige bericht
Hier hetzelfde, lost zich vaak alleen op door de amino te herstarten. Hier ook aangesloten op de gs108 via cat6a maar zonder powerline ertussen. Denk eerder dat het aan de amino zelf ligt, want heb het vaker gelezen. Nog geen oplossing voor gevonden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-05 21:30
Vanmiddag een nieuwe samsung 50Q80T opgehaald en aangesloten. Na instellen/aansluiten heb ik langs de buitenranden van de TV allemaal “wolkjes” in beeld bij egale kleuren. Iemand
enig idee hoe en of dit op te lossen is? Volgens mij heet dit dirty screen effect?

Edit: bij bv voetbal zijn ook verticale banen/strepen zichtbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY8PLTlx9A0q-mYl3wXoDhQmL38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fyCY6pOIVKGh7HPgeUqhK19.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Jupiter2 op 14-03-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
heb net een Q90t besteld 65 inch voor 1350,- voor vervaning q7fn. voornamelijk voor 120 hz op 4k. zal er sowieso wat op voorruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:46
Jupiter2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:25:
Vanmiddag een nieuwe samsung 50Q80T opgehaald en aangesloten. Na instellen/aansluiten heb ik langs de buitenranden van de TV allemaal “wolkjes” in beeld bij egale kleuren. Iemand
enig idee hoe en of dit op te lossen is? Volgens mij heet dit dirty screen effect?

[Afbeelding]
Dit is niet op te lossen helaas, terugbrengen naar de winkel is de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:46
shakespeare schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:10:
heb net een Q90t besteld 65 inch voor 1350,- voor vervaning q7fn. voornamelijk voor 120 hz op 4k. zal er sowieso wat op voorruit gaan.
Zeer nette prijs, mag ik vragen waar je deze deal hebt gesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
WidgetTWW schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:05:
[...]

Zeer nette prijs, mag ik vragen waar je deze deal hebt gesloten?
witgoedoutlet.. heb ik vaker gekocht. zit een krasje op het frame meestal of alleen uit verpakking geweest.

Heb nu een q7fn, deze kan echter blijkbaar niet fortnite op 120fps modus met 1440p aan terwijl dit wel op rttings aagegeven wordt.
Ik ga er sowieso op voorruit met de local dimming en de full array scherm.

Had mischien even moeten wachten op de neo qled / evo oled maar die zijn mij te duur en meestal het niet waard voor dat geld. ik betaal nu 500 euro bij voor mijn oude q7fn en heb een model 2 jaar nieuwer. lijkt me een fair deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Jupiter2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:25:

[Afbeelding]
ai.. nee dit is niet te fixen denk ik... of je moet contrast enhancer /local dimmen te hoog hebben ? lijkt mij niet goed inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
shakespeare schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:03:
[...]

ai.. nee dit is niet te fixen denk ik... of je moet contrast enhancer /local dimmen te hoog hebben ? lijkt mij niet goed inderdaad..
Dit is zo uit de de doos... spelen met instellingen heeft wel iets effect maar met name de bovenkant blijft bij egale kleuren enorm storend.
Bv de blauwe lucht na 10 sec in deze video YouTube: Samsung QLED 4K Demo - Las Vegas HDR is niet om aan te gluren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdebr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:16
Hoi allemaal, ik heb een QE55Q90T en wil hier een muurbeugel gaan kopen om de boel veilig te stellen voor kleine vingertjes :D

Nu zie ik dat de kabel netjes plat zijn, dat de stroom kabel wel uitpuilt. Ik lees veel review van beugels waar dat voor problemen zorgt. Als ik dit topic lees dan lees ik veel mensen die goed een muurbeugel gebruiken en ik ben benieuwd welke. Normaal zou ik naar de winkel gaan om het te kijken, maar dat gaat in deze tijden wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
ik heb het origineel bij plattetv gekocht met een leuke korting.
Kost je wat meer, maar dan heb je wel de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
mdebr schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:19:
Hoi allemaal, ik heb een QE55Q90T en wil hier een muurbeugel gaan kopen om de boel veilig te stellen voor kleine vingertjes :D

Nu zie ik dat de kabel netjes plat zijn, dat de stroom kabel wel uitpuilt. Ik lees veel review van beugels waar dat voor problemen zorgt. Als ik dit topic lees dan lees ik veel mensen die goed een muurbeugel gebruiken en ik ben benieuwd welke. Normaal zou ik naar de winkel gaan om het te kijken, maar dat gaat in deze tijden wat lastig.
Ik heb de vogels 3305 voor mijn 75” Q80T. Daar kan je de TV mbv afstandsbussen iets verder van de muur hangen. Hij hangt alleen nog niet op. Moet hem nog herhangen. Maar de beugel werkt zeer zeker.
Jupiter2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Dit is zo uit de de doos... spelen met instellingen heeft wel iets effect maar met name de bovenkant blijft bij egale kleuren enorm storend.
Bv de blauwe lucht na 10 sec in deze video YouTube: Samsung QLED 4K Demo - Las Vegas HDR is niet om aan te gluren
Denk dat het dit beeld is? Ziet er bij mijn Q80T gewoon goed uit. Deze heeft ook minder DSE dan de eerste.

[url=https://flic.kr/p/2kNe7fQ]Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51062587452_f7f0977f4e_c.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Engineer Stewie op 22-03-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jupiter2
Denk dat ik mijn Samsung inruil voor een LG oled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heeft iemand al positieve of negatieve bevindingen met de nieuwe firmware 1497?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
NIB0R schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:15:
Heeft iemand al positieve of negatieve bevindingen met de nieuwe firmware 1497?
Het enige verschil wat ik zo snel zie is reclame in de menubalk. Maar dat komt wellicht omdat ik de PiHole uit moest zetten voor de update en heb ik ze door datzelfde ding nooit eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Dennisdn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Het enige verschil wat ik zo snel zie is reclame in de menubalk. Maar dat komt wellicht omdat ik de PiHole uit moest zetten voor de update en heb ik ze door datzelfde ding nooit eerder gezien.
ik heb em via USB geinstalleerd, ik merk weinig veranderingen. Werkt stabiel en naar behoren, zal wel sneller en beter zijn dan de vorige, dus gewoon installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Ik heb de update (1497) geïnstalleerd via de instellingsmenu van de tv. Tot nu geen veranderingen gezien.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb ergens voorbij zien komen dat de bug met de Local Dimming in Game Mode is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:57
Iemand toevallig problemen met HDMI ARC icm een Onkyo TX-NR686 reciever (of ander type)?

Sinds kort de 55Q90T aangeschaft, ervaar alleen echter problemen met de audio soms vanuit Netflix (of andere Samsung smart TV apps) dat het geluid niet opgepakt wordt en de input gewijzigd is naar het TV geluid (soms . Vaak moet ik dan naar het menu om Anynet+ in en uit te schakelen, hierna komt de input weer terug en kan ik dit instellen en lijkt het weer te werken.

eARC heb ik ook al uitgeschakeld, zover ik zie is hier ook geen ondersteuning voor op bovengenoemde reciever.

Heb het idee dat dit niet echt stabiel loopt, aan het overwegen om misschien een SPDIF kabel te gaan gebruiken voor audio wat uit de TV komt en het gene wat de reciever in gaat los te gebruiken.

Iemand nog toevallig tips of loopt tegen dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphiess
  • Laatst online: 28-02-2024
Hi allemaal,

Mogelijk is deze vraag reeds gesteld, maar ik ben opzoek naar een nieuwe televisie en ik twijfel tussen de Q90T en Q95T. Is het de paar honderd euro waard om voor de 95T te gaan? Of is het verschil met de 90T daarvoor te weinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37
Murphiess schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:41:
Hi allemaal,

Mogelijk is deze vraag reeds gesteld, maar ik ben opzoek naar een nieuwe televisie en ik twijfel tussen de 90T en 95T. Is het de paar honderd euro waard om voor de 95T te gaan? Of is het verschil met de 90T daarvoor te weinig?
Enige verschil tussen de 2 toestellen is de 'one Connect box' en daarbij komende voordeel voor de 'no-gap wall Mount'

Dus hangt van je setup af. Als je hem strak tegen de muur wil hebben en geen kabelgoot door je muur hebt lopen zou ik de 95T aanraden.
Als je de kabels door de muur kan wegwerken of de TV op de standaard gaat gebruiken is de 90T voldoende.

Of het het prijsverschil waard is moet je voor jezelf bepalen. Op de one Connect box na zijn de spes (en dus beeldkwaliteit) gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Vergeet ook niet dat voor een absoluut vlakke wandmontage dat je muur vlak moet zijn :X

Onze TV hangt ongeveer op de breuklijn van de aanbouw en hoewel je het niet zit, zit er een knik in de muur. Hierdoor hangt de TV nu circa 2 CM verder van de muur links t.o.v. rechts. Dit ga ik nog wel aanpassen maar... vlak tegen de muur zou hier betekenen dat ik de TV krom moet duwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57

jefjef

learning by doing

Aj, met het schoonmaken heb ik 3 krassen gemaakt in mijn 55q95t. Hoe kan ik deze wegpoetsen? Iemand een tip?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B__Y7QLOH1bqdLtFEsjPGneQSbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9VE0XcV8RuKDkejDjquBsAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-05 22:30

Robert

You have your answer..

Hoi, weet iemand toevallig hoe dat zit met the Frame 2021 model ophangen.

Ik wilde deze kopen via plattetv maar de verkoper aan de lijn gaf aan dat je een aparte muurbeugel er voor nodig zou hebben omdat hij vanaf 2021 niet meer meegeleverd zou worden. Dat bevreemd mij want de beschrijving op hun pagina geeft nog gewoon Slim Fit Wall-Mount aan.

Ze wilden mij nu een Vogel's WALL 3305 aansmeren. De verkoper had ook nog een onzinverhaal over dure HDMI kabels dus het doet mij vermoeden dat het een upsell-truc is?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Robert schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:47:
Hoi, weet iemand toevallig hoe dat zit met the Frame 2021 model ophangen.

Ik wilde deze kopen via plattetv maar de verkoper aan de lijn gaf aan dat je een aparte muurbeugel er voor nodig zou hebben omdat hij vanaf 2021 niet meer meegeleverd zou worden. Dat bevreemd mij want de beschrijving op hun pagina geeft nog gewoon Slim Fit Wall-Mount aan.

Ze wilden mij nu een Vogel's WALL 3305 aansmeren. De verkoper had ook nog een onzinverhaal over dure HDMI kabels dus het doet mij vermoeden dat het een upsell-truc is?
Slechte reclame voor platte tv dit, https://www.samsung.com/n...-tv-black-qe65ls03aauxxn/:
In de doos is een eenvoudig te installeren muurbevestiging meegeleverd waarmee The Frame extra strak tegen de muur kan worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54

The Chosen One

Zie signature!

Iemand al een review/handson/ervaring gezien van de nieuwe modellen waar ze ook iets zeggen over of er nog steeds reclame in de tv's zit?

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 15-04-2021 17:50 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47

o_f_course

Och...

Mijn vader is dementerend en heeft een Samsung tv iets van zo'n Qled 65(?) inch ding. type weet ik niet maar kan ik achter komen. Hij had hem net voordat hij een CVA kreeg en hij dementie bleek te hebben.
Nu raakt hij met zijn afstandbediening iedere keer de weg kwijt en verhuizen alle shortcuts van de onderste balk en veranderen de teksten, en ook komt hij in de settings en past hij zelfs de uitgang van het geluid aan.
Die staat nu weer op optisch.
Door zijn halfzijdige blindheid (CVA...) ziet hij links helemaal niets en kan ik hem dit ook niet via de telefoon uitleggen...

Hij kijkt films van dvd en van een mediaplayer die die beiden "goed" ahum kan bedienen, maar OH wat een drama iedere keer met die instellingen. Taal stond ook wel eens op pools etc :(

Parental control lijkt alleen op "NSFW" achtige dingen te zijn?

WIE WEET of ik die samsung tv DOM kan krijgen, OF, al die instellingen etc achter een pincode oid kan krijgen????

WIE OH WIE

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
o_f_course schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:53:
Mijn vader is dementerend en heeft een Samsung tv iets van zo'n Qled 65(?) inch ding. type weet ik niet maar kan ik achter komen. Hij had hem net voordat hij een CVA kreeg en hij dementie bleek te hebben.
Nu raakt hij met zijn afstandbediening iedere keer de weg kwijt en verhuizen alle shortcuts van de onderste balk en veranderen de teksten, en ook komt hij in de settings en past hij zelfs de uitgang van het geluid aan.
Die staat nu weer op optisch.
Door zijn halfzijdige blindheid (CVA...) ziet hij links helemaal niets en kan ik hem dit ook niet via de telefoon uitleggen...

Hij kijkt films van dvd en van een mediaplayer die die beiden "goed" ahum kan bedienen, maar OH wat een drama iedere keer met die instellingen. Taal stond ook wel eens op pools etc :(

Parental control lijkt alleen op "NSFW" achtige dingen te zijn?

WIE WEET of ik die samsung tv DOM kan krijgen, OF, al die instellingen etc achter een pincode oid kan krijgen????

WIE OH WIE
toon volledige bericht
Wellicht niet op de tv zelf, maar is het gebruik van een programmeerbare universele afstandsbediening niet iets? Bv een Logitech Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Harmony's zijn al bijna niet meer verkrijgbaar. Bij alle grote webshops zijn ze op en worden niet meer gemaakt.
Ik zou mijn eigen vader ook geen Harmony geven want helemaal foolproof zijn die niet. Als je in een gekke loop terecht komt moet je wel weten hoe je hem eruit haalt.

Er zijn wel een boel speciale senioren-afstandsbedieningen. https://123afstandsbedien...egory-3643809/Senior.html
Maar die zijn denk ik té simpel voor een heer die nog wel met een DVD- en een mediaspeler overweg kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 17-04-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

B-Force schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:23:
[...]

Wellicht niet op de tv zelf, maar is het gebruik van een programmeerbare universele afstandsbediening niet iets? Bv een Logitech Harmony?
Hij heeft zo'n combi afstandbediening gehad, maar het gaf veel problemen idd.

Maar zo'n ding heeft helaas ook veel knopjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course

o_f_course

Och...

Dennisdn schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:34:
Harmony's zijn al bijna niet meer verkrijgbaar. Bij alle grote webshops zijn ze op en worden niet meer gemaakt.
Ik zou mijn eigen vader ook geen Harmony geven want helemaal foolproof zijn die niet. Als je in een gekke loop terecht komt moet je wel weten hoe je hem eruit haalt.

Er zijn wel een boel speciale senioren-afstandsbedieningen. https://123afstandsbedien...egory-3643809/Senior.html
Maar die zijn denk ik té simpel voor een heer die nog wel met een DVD- en een mediaspeler overweg kan.
Ja dat is weer net te simpel. Maar het is idd een interessant idee.

Die mediaplayer en dvd player zijn eigenlijk al te ingewikkeld aan het worden door zijn beperkte gezichtsveld... het lijkt erop dat hij de films kijkt met zijn oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphiess
  • Laatst online: 28-02-2024
Hi all,

Vandaag mijn Samsung Q95T geïnstalleerd. Zijn er nog beginners tips/instellingen waar ik weet van moet hebben?

Al weet ik dat dit persoonlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIB0R
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Murphiess schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:02:
Hi all,

Vandaag mijn Samsung Q95T geïnstalleerd. Zijn er nog beginners tips/instellingen waar ik weet van moet hebben?

Al weet ik dat dit persoonlijk is.
https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90t-qled/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
zijn er mensen die een kop- / hoofdtelefoon gebruiken voor hun TV. In dit geval de 95t.
Ben benieuwd naar ervaringen en modellen die hiervoor gebruikt zijn en welke aansluiting/ verbinding jullie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prvds
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-08-2024
Toml83 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:57:
zijn er mensen die een kop- / hoofdtelefoon gebruiken voor hun TV. In dit geval de 95t.
Ben benieuwd naar ervaringen en modellen die hiervoor gebruikt zijn en welke aansluiting/ verbinding jullie gebruiken
Zowel met draad als via bluetooth loopt het via de Denon X2600 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
prvds schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:06:
[...]

Zowel met draad als via bluetooth loopt het via de Denon X2600 receiver.
En welk merk/ type heb jij?
Zelf wil ik het direct op de TV (soundbar is daaraan gekoppeld) aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35
jefjef schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:24:
Aj, met het schoonmaken heb ik 3 krassen gemaakt in mijn 55q95t. Hoe kan ik deze wegpoetsen? Iemand een tip?[Afbeelding]
Waarmee heb je schoongemaakt dat je drie van die krassen hebt gekregen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prvds
Toml83 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:46:
[...]

En welk merk/ type heb jij?
Zelf wil ik het direct op de TV (soundbar is daaraan gekoppeld) aansluiten.
Heb de 65Q95T uit 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
prvds schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:20:
[...]

Heb de 65Q95T uit 2020.
Bedoel de koptelefoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prvds
Haha, oh! Ik heb om te testen een Sennheiser BT 150 gekoppeld en via draad heb ik Sennheiser HD 580 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57

jefjef

learning by doing

MetalSonic schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:56:
[...]

Waarmee heb je schoongemaakt dat je drie van die krassen hebt gekregen? :?
Een plumeau alleen de tip was dus kapot blijkbaar...maar nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:35
jefjef schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:06:
[...]

Een plumeau alleen de tip was dus kapot blijkbaar...maar nog tips?
Ik ben geen tv expert. Ik ben bang dat je de schade moet accepteren, is het zichtbaar wanneer je een film kijkt? Dit kan je niet even "weg poetsen" , het is geen vlekje ofzo.

Voor je andere beeldschermen geef ik de tip om een micro vezel doek te gebruiken. Doe je het helemaal safe gebruik er dan één die je echt net uit de plastic verpakking haalt zodat je zeker weet dat er niet toevallig één zand korreltje op zit die een kras kan maken.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.