[UHD TV] Samsung 2020 QLED en non-QLED TV's Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:29
Theo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
Ik had mijn 65Q90T even verplaatst en er zaten 2 vingerafdrukken rechts bovenin. Gekeken op de Samsung support page hoe ik dat eraf kon krijgen. Schone microvezeldoek klein beetje klam gemaakt en dit was het resultaat.

[Afbeelding]

Contact opgenomen met de Samsung helpdesk en die dachten dat er nog een beschermlaag opzat. Die laag heb ik er in principe al afgetrokken toen ie eenmaal aan de muur hing dus dat is het denk ik niet.

Mijn klacht is doorgestuurd naar een andere afdeling nu. Maar hoe kan deze vlek zo ontstaan? Je ziet het trouwens alleen als het scherm uitstaat.

Ik denk zelf dat het het antireflectie scherm is wat er gedeeltelijk vanaf gewreven is.
Sorry voor deze MEGA late reactie, maar ik had dit ook op mij 65Q95T tv.
Ik heb de ISY ICL-5000 gebruikt, is een soort foam met een doekje. Alle vlekken, zoals jij die had, zijn weg.
Je spuit een beetje foam op de vlek (of hele tv). en draait met doekje met klok mee.
Probeer eerst een klein beetje in een hoekje to be sure. Ik kocht m bij de MediaMarkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSq74XnZWs1O8MgipJ7uAK_Du30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ThhCjShktZ8vptqxnh2KF45E.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik maak mijn TV wanneer nodig schoon met speciaal spul wat ik gebruik om mijn bril mee schoon te maken. Ik dacht... indien de coating van mijn bril ertegen moet kunnen dan zal de TV het ook wel kunnen hebben. Dit spul haal ik overigens bij mijn opticien (dus niet van die citroen doekjes met houtvezel crap). Vooralsnog werkt dit in ieder geval perfect en is het scherm in perfecte conditie..

Ik vraag mij wel af wat er nu fout gaat bij sommigen die de handleiding lijken te volgen wat materiaalkeuze rondom het schoonmaken van de TV. Dit omdat ik dit zelf uiteraard ook wil voorkomen.

@Theo27 Je geeft aan dat je een microvezel doek klam hebt gemaakt. Was dit een schone doek en waarmee? Klam maken met b.v. wat water of wasbenzine maakt nogal een verschil. Indien het een gebruikte doek is geweest dan kan er ook nog agressief schoonmaakspul op de TV terecht zijn gekomen. Heb je gewacht tot de TV was afgekoeld? Indien je de TV bent gaan schoonmaken terwijl het scherm nog warm/heet dan zou ik denken dat hier sprake is van inbranding (dus vocht in de beschermlaag).

PS: Ik heb de Q80T en ik voel de warmte van mijn scherm op ruim 1 meter afstand op mij afkomen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 09:17
Ik ben me aan het oriënteren op een noise cancelling headset. Ik verwacht deze headset zo nu en dan ook te verbinden met mijn Samsung Q95T. Zijn er tweakers die deze tv (of de Q90T) gebruiken in combinatie met de Sony WH-1000XM4 of een Bose NC 700 headphone?

In dit topic kom ik alleen mensen tegen die hem succesvol verbonden hebben met een Sony WH-1000XM3. Uit Google searches naar de XM4 icm de Q95T wordt het mij niet duidelijk of het de personen in kwestie niet lukt om een XM4 te verbinden omdat het gewoon niet werkt door incompatible codecs of doordat deze personen 'niet zo handig zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 20:44

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Laatst zat er een vlek op mijn tv Q65T95, deze is schoongemaakt met een microvezeldoek (bedoeld voor glas schoon te maken) en met azijn en water op een verhouding 50/50

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
Wij spuiten hem gewoon vol met glassex en dan met een paar microvezels het scherm droog vegen. Met alle tv's in m'n leven zo gedaan en nog nooit gemerkt dat dat niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik heb vandaag voor het eerst vlekken verwijderd. Gedaan met een Pella microfiber doek en wat uitademen 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:59
Ik heb een vraag: wij hebben sinds kort een andere woning en daar heeft men in de muur twee schroefgaten gemaakt, omdat daarachter een spiegel zit. Aan die schroefgaten hadden de vorige bewoners via een moer een tv bevestigd. Nu krijg ik helaas geen antwoord op welk model tv beugel dit was, maar ik ben dus op zoek naar een tv beugel die via een moer bevestigd kan worden. Er zit ongeveer 20 cm tussen en de bevestiging zit op dezelfde lengte. Betreft een Samsung TV. Iemand die advies heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Oké, eerder maakte ik geen punt van de reclame in mijn Samsung The Frame 2020 (het betrof een plaatje met wat reclame in de menu balk (naast de apps). Maar sinds kort verschijnen er op willekeurige momenten korte reclamefilmpjes van Samsung, gewoon dwars door een app heen. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een serie via de Videoland of Youtube app. Het betrof tot nu toe reclame voor de nieuwe The Fold telefoon. Het was duidelijk geen reclamefilmpje 'in' de videoland of youtube app zelf (de app sluit namelijk en wordt daarna opnieuw geladen).

Iemand anders dit opgevallen? Dit gaat mij echt veel te ver van Samsung.

[ Voor 11% gewijzigd door o rey op 13-08-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

o rey schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:37:
Oké, eerder maakte ik geen punt van de reclame in mijn Samsung The Frame 2020 (het betrof een plaatje met wat reclame in de menu balk (naast de apps). Maar sinds kort verschijnen er op willekeurige momenten korte reclamefilmpjes van Samsung, gewoon dwars door een app heen. Bijvoorbeeld tijdens het kijken van een serie via de Videoland of Youtube app. Het betrof tot nu toe reclame voor de nieuwe The Fold telefoon. Het was duidelijk geen reclamefilmpje 'in' de videoland of youtube app zelf (de app sluit namelijk en wordt daarna opnieuw geladen).

Iemand anders dit opgevallen? Dit gaat mij echt veel te ver van Samsung.
Ik gebruik Pi-hole en ik moet zeggen dat ik er weinig tot geen last van heb.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
DNS van AdGuard in m’n router staan, geen enkele reclame op Tizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50

JME

zeg maar Jamie

Is het mogelijk om andere apps toe te wijzen aan de knoppen voor Netflix, Amazon en Rakuten op de One Connect afstandsbediening? Ik heb geen Amazon en Rakuten, maar wel Disney+ en Apple TV. Die apps zitten ook op de TV, dus die zou ik graag net als Netflix rechtstreeks kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@JME helaas niet…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@Thalaron jammer inderdaad. Het idee zou toch leuk zijn. Zouden individuele apps rechtstreeks kunnen worden aangeroepen via een Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JME schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:40:
@Thalaron jammer inderdaad. Het idee zou toch leuk zijn. Zouden individuele apps rechtstreeks kunnen worden aangeroepen via een Harmony?
Bij door Harmony geprogrammeerde apps wel, Netflix bijvoorbeeld. Maar heb al te lang niet naar m’n Harmony gekeken om te weten of ze nu meerdere apps ondersteunen. Netflix, Prime en Rakuten hebben zich flink ingekocht voor die knoppen. Ik heb eens gelezen dat dat echt wel om tientjes per toestel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik had geregeld misclicks op mijn One Remote… dus ik heb er een aangeschaft zonder media knoppen. Super irritant wanneer de TV ineens naar RakutenTV gaat terwijl ik geen gebruik maak van de Smart functies op de TV zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 10:45

Quicksilver

Catch these hands

Even een stomme vraag tussendoor (en als dit hier niet op zijn plek is hoor ik het graag), maar ik heb sinds een poosjes een 50TU7020. Hebben we gekocht voor op slaapkamer aan de muur, prima budget dachten we.

Ding is dat deze via wifi verbonden is, maar dat deze tv (9 vd 10 keer) geen wifi signaal heeft als ik hem aan zet. En met geen wifi bedoel ik dat hij geen enkel netwerk meer kan vinden. Pas als ik hem van de stroom haal is die weer verbonden met mijn accespoint.

Hebben andere mensen in dit topic dat met hun samsung? Beneden hebben we onze QE65Q95 een poosje (als test) via wifi laten lopen, maar dat gaf niet hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-05 22:30
Quicksilver schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:42:
Even een stomme vraag tussendoor (en als dit hier niet op zijn plek is hoor ik het graag), maar ik heb sinds een poosjes een 50TU7020. Hebben we gekocht voor op slaapkamer aan de muur, prima budget dachten we.

Ding is dat deze via wifi verbonden is, maar dat deze tv (9 vd 10 keer) geen wifi signaal heeft als ik hem aan zet. En met geen wifi bedoel ik dat hij geen enkel netwerk meer kan vinden. Pas als ik hem van de stroom haal is die weer verbonden met mijn accespoint.

Hebben andere mensen in dit topic dat met hun samsung? Beneden hebben we onze QE65Q95 een poosje (als test) via wifi laten lopen, maar dat gaf niet hetzelfde probleem.
Vervelend dat de tv niet met je wifi verbind. Heb je in huis misschien apple apparatuur? Wij hebben hier af en toe een van de dochters met een iphone. Als die hier komt, en op de wifi gaat, wordt er elke keer een ander apparaat af gedrukt. Dit is bij mij vaak de TV of de receiver.
Het blijkt dus zo te zijn dat apple een ip adres van een ander gekoppeld apparaat inpikt. Volgens apple zou dit een bug zijn, waar nog aan gewerkt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:56
Ik loop tegen iets irritants aan, ben benieuwd of meer dit ervaren en/of een oplossing hebben.
Ik heb mijn beeldinstellingen van mijn 2020 The Frame afgesteld op mijn wensen. Opgeslagen in het film profiel. Nu staat de tv regelmatig ineens weer op standaard ipv film. Als ik daarna weer op film zet zijn al mijn persoonlijke instellingen in het profiel wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Iemand ervaring met een extern toetsenbord? Ik had een Logitech K400+ gekocht en die werkt in principe prima samen met de 55q95t. Menu werkt, internet app werkt, maar de YouTube app doet het dan weer niet. In YouTube verschijnt gewoon iedere keer weer het onscreen toetsenbord en moet je met de cursor typen. Klinkt als een setting dingetje, omdat het in de ene app wel werkt en de andere niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Schijnt een bekend euvel te zijn dat externe toetsenborden niet samenwerken met de YouTube app op Samsung TV's. Lekker dan. Toetsenbordje dus maar teruggestuurd. Sindsdien ontdekt dat je de SmartThings app op de iPhone ook als ab kunt gebruiken, inclusief toetsenbord. Net zo makkelijk.

Ander vraagje: waar zit de instelling (als die er überhaupt is) om de ingebouwde internet browser eerder ingevoerde wachtwoorden te laten onthouden?

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-05 16:24
Wij hebben een vervelend probleem met de 65Q95T. Om de paar dagen springt de TV in het midden van de nacht aan. Telkens rond 3u.

Ik had online nog wat gevallen gevonden, maar enkel oplossingen voor andere modellen, die bij onze TV duidelijk niet werken.
Is er iemand bekend met dit probleem? En is er een oplossing?

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
Hmm Youtube app crasht de laatste paar dagen vaak op mijn Samsung TV. Beetje irritant dat ik nu steeds na ongeveer 10 tot 15 minuten weer een foutmelding moet weg klikken.

Andere die dit nu hebben? idee voor een fix?

Wat ik nu zelf test is youtube via mijn Ziggo media next boxt ipv de tv app.. Ben benieuwd

• Dennisdn
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 19:07:
Wij hebben een vervelend probleem met de 65Q95T. Om de paar dagen springt de TV in het midden van de nacht aan. Telkens rond 3u.

Ik had online nog wat gevallen gevonden, maar enkel oplossingen voor andere modellen, die bij onze TV duidelijk niet werken.
Is er iemand bekend met dit probleem? En is er een oplossing?
Hangt er toevallig een Android-box of iets dergelijks aan? Die willen dat nog wel eens aanspringen en dan gaat de HDMI-CEC de tv aanzetten.

• SonnyBBQ
Hmm. Ja de nieuwe Proximus decoder is android. Ik ga die eens proberen af te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:07:
Hmm. Ja de nieuwe Proximus decoder is android. Ik ga die eens proberen af te koppelen.
Bij mij was de oplossing een HDMI-CEC killer op de HDMI-kabel. Kosten één eurootje ofzo. Alleen dan kan je de samsung-ab ook niet meer gebruiken om de box te bedienen.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dan kun je ook de CEC functie uitzetten in het menu. Scheelt je een euro.

• Dennisdn
JME schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:21:
Dan kun je ook de CEC functie uitzetten in het menu. Scheelt je een euro.
Bij ons is de Android box zo agressief daarmee dat de instellingen van de TV het niet konden overrulen. De Samsung TV blijft elke poging van de box dan als een nieuwe bron zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2021 09:46 ]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Kun je het niet uitzetten in het menu van de Android box dan? Geen idee hoor, ik roep ook maar wat :+

• MetalSonic
App opnieuw geïnstalleerd, nog steeds crashes. Zelfde via de mediabox.

Net internet gewijzigd van wifi naar bedraad. Zou niks uit moeten maken want ik heb maximale wifi in de woonkamer. Maar wie weet :) Youtube staat nu (met geluid uit) te draaien, eens kijken of hij nu een half uur kan spelen zonder crash

• MetalSonic
Edit: ik zal niet teveel hoop koesteren want mijn mediabox is via een internet kabel veronden en ook daar een youtube crash.

• MetalSonic
Edit: 2,5 uur zonder crash kunnen kijken via de Youtube app van de TV........ fijn hopelijk was gisteren die crashes tijdelijk

• Dennisdn
JME schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:00:
Kun je het niet uitzetten in het menu van de Android box dan? Geen idee hoor, ik roep ook maar wat :+
Ja, maar dan doet ie het nog steeds. Android boxen (in ieder geval die van Xiaomi én een TX6 die wij hebben) zijn waardeloos uitgevoerd in de HDMI-software. Vandaar de tip voor een killer ertussen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2021 12:19 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:48

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb mij flink zitten verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv. Wij hebben de tv op de muur met daarvoor een bank. Achter die bank zit een groot raam. Nu heb ik een 55 inch MU8000 en we hebben voornamelijk met mooi(er) weer probleem dat het beeld eigenlijk niet 'fel' genoeg is. Dit betekent dat wij eigenlijk zodra de zon schijnt en we tv willen kijken het plissegordijn dicht moet.

Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021). Deze heeft t.o.v vande Q95T geen one connect box maar heeft wel helderder beeld t.o.v Q95T. Deze beschikt echter over een ander panel waardoor het contrast lager is. Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen met een Q90/Q95 die deze tv in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• ztevil
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-03 18:50
Guldan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:05:
Ik heb mij flink zitten verdiepen in de aanschaf van een nieuwe tv. Wij hebben de tv op de muur met daarvoor een bank. Achter die bank zit een groot raam. Nu heb ik een 55 inch MU8000 en we hebben voornamelijk met mooi(er) weer probleem dat het beeld eigenlijk niet 'fel' genoeg is. Dit betekent dat wij eigenlijk zodra de zon schijnt en we tv willen kijken het plissegordijn dicht moet.

Na het lezen van de review op Rtings is het mij duidelijk dat de Q95T een mooie kandidaat is. Dit is het 2020 model, daarnaast zit ik ook te kijken naar de Qn85a (2021). Deze heeft t.o.v vande Q95T geen one connect box maar heeft wel helderder beeld t.o.v Q95T. Deze beschikt echter over een ander panel waardoor het contrast lager is. Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen met een Q90/Q95 die deze tv in een helder belichte ruimte hebben staan? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik heb hem gisteren bij BCC gehaald voor 999.. 55" nu algeen spijt van

Hee le maal te gek. Zelfs overdag, lichte woonkamer, zonnig buiten. Geen enkele last van reflectie.. s'avonds dim ik hem zelfs iets .. prachtig beeld. Kleuren knallen eruit.

Mijn broer heeft de 75q74t. Die is ook erg mooi. Maar dit is hem echt..

Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

@Guldan toevallig gisteren bij mij binnen gekomen. De 65Q95TC, al heb ik geen verschil kunnen vinden met de “zonder C" variant. Tegelijkertijd ook de Samsung no gap beugel erbij besteld en meteen opgehangen zodat ik het scherm niet meer hoef aan te raken.
Tot nu toe zeer tevreden en geen problemen met kijken overdag, fel genoeg. Reflecties vallen mee, tot bijna niet. Heb wel de instellingen van het beeld wat aangepast, maar heb voor mn gevoel nog niet het beste eruit gehaald. Als iemand goede instellingen heeft, graag...

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Hebben jullie ook redenen waarom bijvoorbeeld de qn85a niet interessant was? Hij is wel iets duurder natuurlijk :-)

@BMW_M3 @ztevil mooi dat jullie er tevreden mee zijn. Vaak staan in de rtings review nog wel wat tips. Qua beeldkwaliteit maar die heb ik helaas niet kunnen vinden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Voor mij persoonlijk was het dat het paneel wat minder zou zijn. Ergens gelezen, kan ook verkeerde info geweest zijn... En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
BMW_M3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Voor mij persoonlijk was het dat het paneel wat minder zou zijn. Ergens gelezen, kan ook verkeerde info geweest zijn... En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.
Dat heb ik ook ergens gelezen. De 80 series zijn vanwege het andere paneel type meer geschikt voor als je met groepen kijkt vanwege de de wide angle van dit soort schermen.

De q90t heeft overigens een goede wide angle view.

Rtings YT review:
YouTube: Samsung Q90T Review (2020) - Samsung’s 2020 HDR King?

Hier de side-by-side vergelijking van Rtings

https://www.rtings.com/tv...&threshold=0.10#main-diff

• ztevil
Ik heb deze settings als uitgangspunt genomen en die zijn een goed startpunt...

https://www.rtings.com/tv...ng/q90-q90t-qled/settings

het blijft toch altijd een beetje uitproberen in het begin !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ztevil
BMW_M3 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
En ik had zo iets van; voor minder geld liever het hogere model van vorig jaar dan middenmoot dit jaar.
Helemaal mee eens.

Ik neem niet aan dat jouw 65" ook €3199 heeft gekost zoals de nieuwe 65qn95t

Ik heb 999 betaald voor de 55" en de nieuwe qn kost 2499. 1500 VERSCHIL !

De q95t, scheelt qua specs maar heel erg weinig met de 2021 qn95a
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHfLou-vXbZWtNlefPtMfUQeIfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S57u2eqWerf7Qvjyc23b8flm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat we beide een hele mooie kijkdoos hebben voor die prijs... Ik vind hem echt geweldig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ik ben nog wel deze gevonden op YouTube. Maar ik weet niet of ze hier echt kalibratie doen. Misschien heb je er wat aan:https://youtu.be/HWGMu5oGWhA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Guldan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:05:

Hier heb ik ook de 65Q95T hangen in een lichte ruimte, ik merk verder op dat de reflectie weinig tot bijna niet zichtbaar is. Laat in de middag kan het voorkomen dat de zon er pal op de ramen staat en dan is het zicht wel wat minder. Dit is makkelijk op te lossen om de gordijnen iets te laten zakken.

De helderheid van de tv is erg goed, in deze topic zie vaak tips en links verschijnen met instellingen voor je tv, ga die gewoon eens na. De tv heeft hiervoor wel veel mogelijkheden qua instellingen.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:00
hier ook een Q95T bezitter. Prima TV bij dag- en zonlicht in de kamer.
Snelle processor en heerlijk beeld. Nu 1 jaar in bezit en voelt nog als nieuw.

Onlangs aan de muur opgehangen en tijdens deze actie zijn er wat vingerafdrukken/ vlekken op het scherm gekomen. Even dit topic doorgenomen voor advies om schoon te maken, maar niet echt concreet gevonden.
Zelf maar op onderzoek uit gegaan. Bij de action een tv reiniging set gehaald voor een paar euro en warempel alle vlekken weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Samsung zelf adviseert gewoon een licht vochtige microvezeldoek, maar zelf heb ik ook wel eens een beetje uit zo’n pompje van HG gebruikt. Ronddraaiende lichte bewegingen werken het best. Belangrijkste lijkt me geen kracht te zetten bij het boenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dennisdn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:59:
DNS van AdGuard in m’n router staan, geen enkele reclame op Tizen.
Moet die DNS van AdGuard in de router, of kun je die ook alleen in de TV instellen? Van mij hoeft niet alle netwerkverkeer eerst langs AdGuard, maar de TV zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42

RoyK

Hobby tekenaar

Heeft er iemand ervaring met draadloze koptelefoons op een Samsung TV? Ik heb een 65” Q80 staan en is het soms wel zo fijn als iemand even lekker met de koptelefoon kijkt zodat anderen er geen last van hebben. Zeker de verschrikkelijke youtubes waar onze 6 jarige dochter naar kijkt zijn verschrikkelijk haha.

Kan ik bijvoorbeeld gewoon een bluethooth koptelefoon kopen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
JME schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:27:
[...]

Moet die DNS van AdGuard in de router, of kun je die ook alleen in de TV instellen? Van mij hoeft niet alle netwerkverkeer eerst langs AdGuard, maar de TV zou wel fijn zijn.
Ja dat kan. Instellingen > Algemeen > Netwerk > IP Instellingen.

In dit voorbeeld lijkt het een wat oudere Tizen, maar de weg is hetzelfde:
https://streamtelly.com/nl/change-dns-samsung-tv/

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2021 07:25 ]

• JME

JME

zeg maar Jamie

Lijkt inderdaad te werken, heb gewoon 194.140.14.14 van AdGuard ingevuld, apps doen het nog, maar geen advertenties voor nieuwe zenders links onderin de menubalk meer. Nou stonden die er ook niet 24/7 dus ik hou nog even een slag om de arm, maar het lijkt vooralsnog gefikst. Thanx!

• Dennisdn
JME schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:19:
Lijkt inderdaad te werken, heb gewoon 194.140.14.14 van AdGuard ingevuld, apps doen het nog, maar geen advertenties voor nieuwe zenders links onderin de menubalk meer. Nou stonden die er ook niet 24/7 dus ik hou nog even een slag om de arm, maar het lijkt vooralsnog gefikst. Thanx!
Let op, bij een softwareupdate van de TV moet je de DNS even op normaal zetten, anders maakt ie geen contact met de Samsung-servers.

• JME

JME

zeg maar Jamie

Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Aanvullend: heb een abonnee-website die het maar half doet via AdGuard, maar tijdelijk even terugzetten naar auto dns is natuurlijk geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door JME op 26-09-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
SonnyBBQ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:07:
Om hier nog even op terug te komen. Sinds ik de HDMI CEC op de Proximus android box heb afgezet, hebben we geen problemen meer gehad met het 's nachts aanspringen van de tv. Het zijn nog maar een aantal weken, dus ik houd het nog even in de gaten.

Jammer genoeg nu het volgende probleem, met ARC... Ik heb een soundbar aangesloten via HDMI poort 3. Het is een ARC soundbar, dus geen eARC. Om de paar dagen krijg ik een melding op de tv dat er geen ARC apparaat is aangesloten en dat deze moet worden aangesloten op HDMI poort 3. Ditzelfde probleem heb ik nooit gehad met de vorige TV, dus ik weet dat het niet aan de soundbar ligt. Andere HDMI kabel is ook geen oplossing. Het enige dat werkt is de TV volledig van de stroom halen en dan opnieuw opstarten.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:30
SonnyBBQ schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Sinds ik de HDMI CEC op de Proximus android box heb afgezet, hebben we geen problemen meer gehad met het 's nachts aanspringen van de tv. Het zijn nog maar een aantal weken, dus ik houd het nog even in de gaten.

Jammer genoeg nu het volgende probleem, met ARC... Ik heb een soundbar aangesloten via HDMI poort 3. Het is een ARC soundbar, dus geen eARC. Om de paar dagen krijg ik een melding op de tv dat er geen ARC apparaat is aangesloten en dat deze moet worden aangesloten op HDMI poort 3. Ditzelfde probleem heb ik nooit gehad met de vorige TV, dus ik weet dat het niet aan de soundbar ligt. Andere HDMI kabel is ook geen oplossing. Het enige dat werkt is de TV volledig van de stroom halen en dan opnieuw opstarten.

Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een QE55Q80T van 2020 en ook exact dit probleem met mijn Marantz NR1509 receiver die gekoppeld is via ARC. Om de x dagen 'vergeet' de TV blijkbaar dat ie gekoppeld is met de receiver en dan krijg ik plots TV-speaker geluid dat uiteraard om te huilen is. Het enige dat werkt om dit te herstellen is alle apparaten van de stroom afhalen en opnieuw synchroniseren.

Dus neen ik heb helaas geen antwoord op je probleem want ik kwam naar hier met exact dezelfde vraag. Maar ik was al aan het denken om mijn receiver te veranderen door een deftige soundbar in de hoop dat het probleem dan verholpen zou zijn, maar jou bericht stemt me niet echt gerust :)

Edit: Ik las je eerdere problemen met de Proximus Android decoder. Die heb ik toevallig ook. Ik heb zo een vermoeden dat er daar af en toe iets misgaat bij de CEC bediening met de afstandsbediening waardoor de receiver soms niet correct mee uitgeschakeld wordt en dan de volgende keer 'ontkoppeld' lijkt te zijn van de TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Darks op 06-10-2021 22:29 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Interessant.

Lijkt alsof wij 3 variabelen gelijk hebben

1) Samsung TV
2) Audio aangesloten via ARC - Geen idee als een eARC soundbar een betere ervaring zou geven dan de ARC.
3) Proximus Android box - Ik had daar HDMI CEC al uitgezet, maar gebruik wel nog de Samsung AB om deze te bedienen (1 richting CEC dus)
Ik ga hem misschien eens een week helemaal afkoppelen en zien als het dan nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Ik las dat Firmare 2101.2 uit is voor de Q95T?
Iemand deze al geinstalleerd? Wat is er nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Nog niet geïnstalleerd, maar je zou dit in de gaten kunnen houden voor een changelog:

https://eu.community.sams...nity/td-p/1846870/page/14

Ik ga even de wijzigingen afwachten alvorens de update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Laatst online: 16-05 09:39
Ilankroon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:39:
Ik las dat Firmare 2101.2 uit is voor de Q95T?
Iemand deze al geinstalleerd? Wat is er nieuw?
Ik kan alleen maar zeggen dat de Local Dimming alsmede de dynamic tone mapping iets verbeterd is in Game Mode. Bij update 2014.1 was dit niet om aan te zien, 2021.2 heeft dit verbeterd waardoor de kleuren bij gedimde scènes niet meer zo flets zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven_Seagal
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2021
Iemand ervaring met de qn95a. Is deze toekomstbestending én echt goed geschikt voor gaming? Ben huiverig om een Oled te kopen vanwege inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Steven_Seagal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:49:
Iemand ervaring met de qn95a. Is deze toekomstbestending én echt goed geschikt voor gaming? Ben huiverig om een Oled te kopen vanwege inbranden.
Deze website heeft de tv gereviewd is wel overtuigd.
https://www.gamesradar.com/samsung-qn95a-review/
Samsung’s menus can be a bit labyrinthine, but the Game Bar is a dedicated interface for simplifying tweaks and adjustments. You can select a custom aspect ratio (21:9 or 32:9), monitor HDR and input lag, and so on. The latency is good: we measured input lag at 10.1ms (1080/60), in the standard Game mode. Combine this with the HDMI 2.1 connectivity, and this is already looking like a nailed-on dead-cert to be near the top of the best TV for PS5 and Xbox Series X and best 120Hz 4K TV lists.
Review van Techradar:
https://global.techradar....5a-neo-qled-4k-tv-test-nl
Gaming

4K/120 Hz, VRR, ALLM, Freesync en G-Sync
9,2 ms input lag
Game Bar

De Samsung QN95A maakt gebruik van een LCD-paneel, wat betekent dat je niet bang hoeft te zijn dat je scherm inbrandt (wat bij OLED kan gebeuren). Er zitten tal van interessante gaming features in deze tv verpakt, waaronder VRR (Variable Refresh Rate), 4K/120 Hz playback, en ondersteuning voor AMD FreeSync Premium Pro en Nvidia G-Sync-compatibiliteit.

[ Voor 24% gewijzigd door Slayer op 26-10-2021 13:49 ]

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:57
Jammer dat deze tv geen Dolby Vision en dts ondersteuning heeft. Anders had ik serieus interesse gehad.

Sowieso heeft de TV een one connectbox wat ik persoonlijk fijn vind en een goede anti reflectie filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:43
Steven_Seagal schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:49:
De QN95A is prima geschikt voor gaming. Kan 4K@120Hz weergeven (wel zorgen dat je de juiste HMDI-kabel daarvoor hebt), heeft FreeSync Premium (G-SYNC schijnt ook te werken). Lage input lag, HDR, hoge helderheid. Misschien wat blooming bij lichte objecten op een donkere achtergrond. Geen kans op burn-in. Zeker als je een kamer hebt met veel omgevingslicht / zonlicht is het sowieso een betere optie dan OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow
Link naar de firmware pagina van de Q90T;

https://www.samsung.com/n.../QE65Q90TALXXN/#downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-05 14:28
Ik ben nu een maand in het bezit van een Samsung The Frame 2021 (QE55LS03AAUXXN) Nu heb ik deze week gelezen dat je hier ook de Google assistent op kunt installeren maar wat ik ook probeer ik zie alleen maar Bixby. Ook na het het succesvol updaten naar firmware Versie 1808.1OS, het volledig resetten van de TV, zie ik nog steeds geen Google Assistent voor spraakondersteuning.

Kan iemand me vertellen hoe dat zit en hoe ik de Google Assistent wel op mijn toestel te zien krijg. De TV is een Benelux model, het zou moeten werken.

De TV is zichtbaar mijn SmartThings app en is ook zichtbaar in de Google Home app.

De vraag in dit topic geplaatst, er is geen 2021 draadje. Mocht ik dit verkeerd hebben gezien mag een moderator mijn vraag uiteraard verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Er is een 2021 thread maar ik ben ook wel benieuwd of het installeren van de Google Assistent mogelijk is. Vooralsnog is het mij niet gelukt.

En waar ik erg benieuwd naar ben zijn de ervaringen met de local dimming na de 2101 update. Ik irriteer me kapot aan het local dimming gedrag van mijn Q90T. Donkere (gedeeltes van) scènes worden zodanig in helderheid teruggeschroefd dat de kleuren helemaal flets worden weergegeven. Hetzelfde in de game mode waar ik continu een verschuiving van kleuren zie als donkere en lichte scènes elkaar afwisselen, of ADS in een shooter...

[ Voor 4% gewijzigd door Yo_flow op 02-01-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Wellicht een nichemarkt, maar heeft iemand het voor elkaar gekregen om F1TV Pro weer te geven op een 2020 Samsung QLED? Ik kan geen app vinden en de browser van Tizen wordt niet ondersteund door F1TV. Ik red me prima met een laptop via HDMI, maar een directe optie zou toch wel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-05 14:28
@Yonix Een mod op https://eu.community.sams...rt-tv/td-p/4394077/page/2 heeft laten weten dat de Google assistent nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-05 22:14
Jeuvie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
@Yonix Een mod op https://eu.community.sams...rt-tv/td-p/4394077/page/2 heeft laten weten dat de Google assistent nog niet beschikbaar is.
Je bedoelt vast @Yo_flow. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
Er is een nieuwe firmware update (2200.9) beschikbaar vootr de Q9xT serie.
Wat er nieuw is is nog niet bekend:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26

jefjef

learning by doing

Ilankroon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:01:
Er is een nieuwe firmware update (2200.9) beschikbaar vootr de Q9xT serie.
Wat er nieuw is is nog niet bekend:
Oke thnxs maar mijn tv vind deze nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb thuis een Samsung hangen en op de zaak hebben we een paar nieuwe laten installeren. Daar zaten de nieuwe zwarte One Remotes bij met USB-C en zonneding. Omdat ik die mooier vond hem ik heb geruild met de zilveren remote van thuis.

Dat gaat op zich prima, sterker nog, die zwarte bediend de Ziggo Next heel veel beter dan de zilveren, alsof er meer power in zit. Echter... telkens bij het aanzetten van de TV lijkt de zwarte remote te stoeien met de soundbar die met de TV aangaat via Bluetooth. Hij schakelt dan paar keer tussen tv-geluid en soundbar met op beeld de vermelding dat ie geen verbinding kan maken en de AB opnieuw gekoppeld moet worden. Als ik niets doe dan pakt ie naar een paar tellen gewoon de soundbar en gaat de melding na een seconde of 5 weg en werkt alles prima.

Hij lijkt er dus mee te vechten dat de TV de soundbar aanzet, maar de AB dat nóg eens wil doen o.i.d.
Zie ik iets over het hoofd? Zou ik de TV moeten resetten om een complete nieuwe koppeling te realiseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 08-02-2022 07:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Even kijken of ik de vraag snap: je hebt je ab vervangen door een exemplaar dat eigenlijk niet bij je tv hoort en nu vraag je je af waarom het niet meer werkt zoals voorheen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
jefjef schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:52:
[...]

Oke thnxs maar mijn tv vind deze nog niet
Je kunt deze via de samsungsite downloaden en via usb installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:58
Ilankroon schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:29:
[...]

Je kunt deze via de samsungsite downloaden en via usb installeren
merkt iemand verschil nav deze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 20:48
B-Force schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:59:
[...]

merkt iemand verschil nav deze firmware?
Ik hoop dat eindelijk de eARC mogelijkheden verbeterd zijn, hier valt het geluid nog steeds weg, na het opnieuw opstarten van de televisie (Q95T). Om gek van te worden.

Edit: update geïnstalleerd. Het eARC probleem is helaas niet opgelost. Wel is de HDR kwaliteit met gamen stukken verbeterd.

[ Voor 16% gewijzigd door WidgetTWW op 09-02-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM7H
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-04 19:03
JME schreef op zondag 2 januari 2022 @ 09:33:
Wellicht een nichemarkt, maar heeft iemand het voor elkaar gekregen om F1TV Pro weer te geven op een 2020 Samsung QLED? Ik kan geen app vinden en de browser van Tizen wordt niet ondersteund door F1TV. Ik red me prima met een laptop via HDMI, maar een directe optie zou toch wel prettig zijn.
Chromecast achterin je tv steken, en vanuit de f1tv app direct casten naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik zocht een directe optie…
Maar maakt inmiddels niet meer uit, kan Viaplay delen met iemand anders. Ga ik daar de opties verkennen :+

[ Voor 13% gewijzigd door JME op 18-02-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-04 14:04

65" qled uit 2017. Strepen much? Hopelijk kan de reparateur er nog iets mee, want ik vind het niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de Q80T is de firmware inmiddels (wellicht al eventjes) ook beschikbaar.

Update-Version 2200.9 - February 2022

There have been adjustments to the Samsung Health App - Wearable connection.
There were extensions to the EPG.

Niet heel bijzonder iig.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Sinds gisteren een update ontvangen voor de Q95 (versie 2200). Een verandering die ik heb opgemerkt is dat bij het ver hogen/lagen van de volume bij een aangesloten bluetooth koptelefoon, dat er nu geen +/- meer staat maar een getal. Wel zo prettig.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik gebruik de YouTube-app op m'n QE55Q80R.

Binnen YouTube heb ik op mijn Gmail-adres twee accounts: een met mijn voor- en achternaam, en m'n account van vóór de merger, dus gewoon lekker "anoniem" met een nickname.

Nu vroeg de tv de laatste tijd al telkens bij het opstarten welk account ik wil gebruiken, maar sinds gisteren is die vraag weg: het lijkt erop dat ik alleen nog maar met volledige naam kan inloggen. Maar daar staan m'n subscriptions niet op.

Als ik "inloggen met app" kies, krijg ik op m'n Android-telefoon niet m'n anonieme account te zien, terwijl ik daarop wel ingelogd ben op m'n telefoon.

Meer mensen last van? Ik zal later nog eens kijken of inloggen met username en password nog werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 13-04-2022 08:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WidgetTWW
Er is zojuist een nieuwe update verschenen voor de 2020 modellen. Na lang wachten is bij mij het e-ARC probleem (wegvallen connectie en geluid) verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

WidgetTWW schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:40:
Er is zojuist een nieuwe update verschenen voor de 2020 modellen. Na lang wachten is bij mij het e-ARC probleem (wegvallen connectie en geluid) verholpen.
Niet op de Q95T hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vanavond een melding ontvangen dat firmware versie 2303.1 is geinstalleerd op mijn tv. Alleen onduidelijk wat de update inhoud.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
Hier ook nog geen update beschikbaar, maar changelog kun je hier vinden: https://eu.community.sams...man-community/m-p/3851741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
JME schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:59:
[...]

Niet op de Q95T hier.
Op onze 75Q95T zijn alle issues met e-ARC (Denon receiver) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
De YT app heeft een update gehad en kan nu ook Dolby 5.1 doorsturen. Echter in de Dolby stand krijg ik op mijn Powernode versterker een verkeerde balans. Stemmen zijn allemaal aan de rechterkant ipv in balans. YT naar stereo zetten werkt weer goed. Andere Dolby bronnen zoals Disney+ werken wel gewoon normaal. Anderen hier ook last van?

Bijv deze video: YouTube: Dolby Atmos demos 4k HDR (Good for testing TV or mobile HDR Supporte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Iemand anders die dit ook geprobeerd heeft en hetzelfde issue?

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

gelukkie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:51:
Iemand anders die dit ook geprobeerd heeft en hetzelfde issue?
Nee, ik heb geen versterker aangesloten op mijn tv.

Zou dit ook merkbaar moeten zijn zonder versterker?

Firefox Browser
KINKpuntnl

• gelukkie
Als je op een van de pijltjes/ pauzeknop/ middenknop van de afstandbediening drukt, dan naar instellingen van de YT video gaat, kun je dat bij audio kiezen tussen 5.1 en stereo? Door gebruik van versterker stond het bij mij standaard op 5.1. Vervolgens komen alle stemmen vanuit de rechterspeaker (ik gebruik 2.1), bij de switch naar stereo komen de stemmen weer uit rechts en links. Netflix/ disney met dolby werken wel prima.

Ik weet eigenlijk niet of de tv 5.1 pakt als er niks is aangesloten als audio device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Inmiddels een paar jaar verder met deze TV en daardoor ook de nodige vingerafdrukken verder die er nu toch echt een keer van af moeten :( .

Gelet op de eerdere posts over het schoonmaken in dit topic heb ik dat tot op heden nooit aangedurfd. Is isopropyl nog steeds de enige kans op een 'schone' tv zonder blauwe smeer vlekken? Of zijn er hier mensen met andere succesverhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Hier eerst met een nieuw microvezeldoekje van de Action geprobeerd. Licht vochtig gemaakt en dan zachte draaiende bewegingen. Werd alleen maar één grote vetvlek. Klein beetje HG beeldschermreiniger dat ik nog had staan op het doekje gesprayd, vingers linkerhand gekruist gehouden, met rechts de draaiende beweging herhaald, klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik deed het eerst altijd met glassex en een microvezel, maar dan blijven er vaak veel stofjes achter. De ruitendoekjes van het AH-huismerk doen het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
Dank voor de tips. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
De HG reiniger en de AH glasdoekjes lijken hun werk te doen en de ergste vlekken zijn weg. Veel dank voor die tips.

Onder een bepaalde hoek zie ik wel nog een 'blauwe zweem;, is dat een kwestie van harder poetsen of mee leren leven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Sowieso niet harder poetsen, hooguit langer poetsen en/of met iets meer beeldschermreiniger poetsen. En altijd met zachtjes draaiende bewegingen en NOOIT hard poetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik gebruik de Glass cleaner van Gyeon naast de autoruiten ook altijd voor de Q95. Vette kindervingers heel makkelijk weg te vegen en je hoeft bijna geen druk te zetten. En daarnaast geen waas en niet statisch achteraf.

Enig nadeel is dat als de vrouw het eenmaal door heeft dat ze het pikt voor van alles en nog wat in huis.

Afbeeldingslocatie: https://gyeonusa.com/cdn/shop/products/5-glass-thumbnail_786x.progressive.jpg

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
Heeft iemand ervaring met het kopen direct van Samsung.com? Ik wil de QN90B 75 inch aanschaffen en zie dat die alleen via de Samsung website te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelover
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Mensen je moet het Qled scherm reinigen met een hoeveelheid water en evenveel hoeveelheid azijn werkt tegen die vlekken altijd eerst tv uitzetten en stopcontact uitrekken ongeveer 25a30 minuten laten afkoelen en dan met goed uit gewrongen microvezeldoekje in ronde bewegingen zachtjes over het scherm gaan direct met droog microvezeldoekje er achter na gaan en bij ons alle vlekken zijn weg . Dus dit werkt echt wel succes iedereen

• Thalaron
  • Nu online
Ikzelf gebruik dit spul voor alle schermen in huis. Nooit problemen mee gehad. Of het eventueel aanwezige vlekken kan wegkrijgen is mij niet bekend, maar hiermee krijg ik in ieder geval mijn TV streep- en vlekkeloos mee schoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huW8kEaNhWBMDWpyQOkP5GbULkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yEtAwAjCfDxPxYdoRgnkL5k.jpg?f=fotoalbum_large

Spectral Spray Foam dus. Kost wat maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 23-09-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
Voor de Q95T is nieuwe firmware uit: Versie 2501.2

https://www.samsung.com/n.../QE65Q95TALXXN/#downloads
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.