Na een wachttijd van bijna 2 maanden hangt dan eindelijk mijn 55 inch Q90T aan de muur, wat een genot om naar te kijken is dat zeg
Nu heb ik alleen nog wat uitdagingen qua geluid. Ik heb hier een mooie set 5.1 speakers staan, aangesloten via een Denon AVR-2113 receiver. Omdat deze geen 4k passthrough heeft heb ik de apparaten waarvan ik wil dat ze 4k leveren direct op de TV aangesloten en stuur ik het geluid via ARC naar de receiver. Dat gaat alleen niet goed voor mijn MacBook die ik af en toe ook nog gebruik voor het afspelen van video. Van een video met DD5.1 geluid speelt het beeld prima, maar het geluid dat naar mijn receiver gaat is nu stereo.
Ik heb ook getest met een Apple TV 4k en daarvan gaat het geluid wel goed naar mijn receiver. Waar zou het aan kunnen liggen dat de Q90T het geluid van mijn MacBook alleen in stereo doorgeeft? Wanneer ik de laptop via HDMI op de receiver aansluit en vanuit daar het beeld naar de TV doorstuur gaat het wel goed, maar ja, dan heb ik dus geen 4k.
Sowieso denk ik dat het geen kwaad kan om ook mijn receiver te upgraden, maar daar wacht ik liever nog even mee. Hoop dat er een oplossing is voor dit issue
Update: het is opgelost. Ik pakte de handleiding van de AVR-2113 er nog eens bij en deze blijkt wel degelijk 4k door te zetten. Ik had wat dingen door elkaar gehaald denk ik. Ik kan met mijn huidige setup 4k HDR 30Hz kijken. Gaming wordt wel een ander verhaal, dus als die PS5 er nog een keer komt dan gaat deze uiteraard wel rechtstreeks.
[
Voor 12% gewijzigd door
rrrandy op 31-01-2021 14:39
. Reden: Opgelost ]