Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
Marcievg schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Bij OLED en ook andere tv's moet je nooit zomaar uitgaan van de prijzen die je ziet. Veel winkels kunnen gewoon een mooie prijs maken waarmee jij waarschijnlijk een 55" OLED kunt scoren voor rond de 1200. Hier is een topic over die je even zou moeten zoeken. Bij lcd tv's is een soort zelfde onderhandeling mogelijk.
Dan blijft €1200 veel geld, zeker als je net een woning gekocht hebt en deze compleet verbouwd hebt.

Dat gezegd hebbende staat er inderdaad wel sinds gister een 55” in de woonkamer voor rond de prijs die je noemt. :*)

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxbax
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Wackmack schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:33:
Gisteren de 75 inch Frame binnen gekregen. Super super blij mee. Art mode is top. Kan alleen nog niet altijd alle apps casten. YouTube gaat ten alle tijden goed maar Netflix nog niet. Hoe zijn jullie ervaring?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit ook te denken aan een frame 2020 model. Vroeg me alleen af hoe die art gallery precies werkt. Ik kan online erg weinig vinden behalve dat er een abonnement is. Betaal ik maandelijks een bedrag? Dat was ik namelijk niet van plan voor een tv na aanschafprijs...

Zo niet, waar kan ik dan uit kiezen en heb ik überhaupt keuze? Ik was niet van plan om zelf foto's te uploaden, ik zie dat het wel een optie is.

We willen wel een goed kunstwerk uit de galerij van Samsung kunnen spelen op de tv. Die lijken mij immers het meest afgesteld op het formaat. De tv hangt namelijk aan een muur waar meer kunst hangt.

Wie heeft hier meer info over? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Baxbax schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Ik zit ook te denken aan een frame 2020 model. Vroeg me alleen af hoe die art gallery precies werkt. Ik kan online erg weinig vinden behalve dat er een abonnement is. Betaal ik maandelijks een bedrag? Dat was ik namelijk niet van plan voor een tv na aanschafprijs...

Zo niet, waar kan ik dan uit kiezen en heb ik überhaupt keuze? Ik was niet van plan om zelf foto's te uploaden, ik zie dat het wel een optie is.

We willen wel een goed kunstwerk uit de galerij van Samsung kunnen spelen op de tv. Die lijken mij immers het meest afgesteld op het formaat. De tv hangt namelijk aan een muur waar meer kunst hangt.

Standaard heeft de tv zo’n 10 gratis schilderijen (waaronder dat lelie schilderij van Monet). Wil je meer, dan moet je inderdaad een abonnement. Toevallig passen de standaard schilderijen goed bij ons interieur.

Hier staat de art modus met name aan als er visite is, geeft wat sfeer i.p.v. zo’n groot zwart vlak. Zolang er goed zonlicht is, komt de artmodus goed tot zijn recht. Is het donkerder en gaan de lampen binnen aan, dan zie je vrij snel dat het een tv is.

Het grootste voordeel van de frame is de no gap muur beugel die ook op de duurdere q95t zit. Enkel en alleen de frame kopen voor de art modus zou ik niet aanraden, dan heb je voor hetzelfde geld een betere tv (q80/90).

Edit: de frame is qua beeld eigenschappen volgens mij een combinatie van de q70/80.

[ Voor 4% gewijzigd door o rey op 10-01-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
Ja de beeldkwaliteit maakt me niet eens zo veel uit. We hebben juist een aantal weken geleden onze tv weggehaald als proef en dat is heel goed bevallen, dus het tv abonnement ga ik me opzeggen.

Het gaat me vooral om die art modus en dat ie netjes tegen de muur hangt met 1 kabel. Dat ik zo nu en dan wat Netflix of npo kan streamen en even lekker kan gamen op de switch, zonder dus een groot zwart vlak in het interieur te hebben.

Zijn er wellicht bekende websites waar je zo gratis (legaal) of tegen bijvoorbeeld betaling per stuk content vanaf kunt plukken, in plaats van dat je een abonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Baxbax schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:15:
Ja de beeldkwaliteit maakt me niet eens zo veel uit. We hebben juist een aantal weken geleden onze tv weggehaald als proef en dat is heel goed bevallen, dus het tv abonnement ga ik me opzeggen.

Het gaat me vooral om die art modus en dat ie netjes tegen de muur hangt met 1 kabel. Dat ik zo nu en dan wat Netflix of npo kan streamen en even lekker kan gamen op de switch, zonder dus een groot zwart vlak in het interieur te hebben.

Zijn er wellicht bekende websites waar je zo gratis (legaal) of tegen bijvoorbeeld betaling per stuk content vanaf kunt plukken, in plaats van dat je een abonnement neemt?
Is mij niet bekend, eigen foto’s gebruiken schijnt omslachtig te zijn. Over de beeldkwaliteit (met name bij Netflix etc.) ben ik overigens zeer tevreden. Hiervoor had ik een goedkopere lcd Samsung uit 2014, verschil is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Baxbax schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:15:

Je moet volgens mij altijd betalen. Vind het zeker een grote meerwaarde. Hier bijna wekelijks een ander schilderij. Beeld kwaliteit ook echt super. Mis alleen een hdmi 2.1 poort ivm mijn playstation 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:14

OzzieMann

PSN: OzzieMann

thealterego1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Hoe zet je hem uit? Ik zet hem altijd met de afstandsbediening uit, dus op standby. Als ik hem weer aan zet zit ik binnen 2 seconden in het menu. Als je hem op een andere manier uitzet wil ik wel testen hoelang dat duurt.
Ik zet hem ook standby met de afstandsbediening overdag. Voor de nacht gaat de stroom er volledig vanaf, maar het maakt geen verschil of ie vanuit standby opstart of vanuit helemaal stroomloos.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 18:39
thealterego1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Hoe zet je hem uit? Ik zet hem altijd met de afstandsbediening uit, dus op standby. Als ik hem weer aan zet zit ik binnen 2 seconden in het menu. Als je hem op een andere manier uitzet wil ik wel testen hoelang dat duurt.
Eens. Voor mij hetzelfde, ook een Q95T. Geen problemen met opstarten, tv gaat altijd in standby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Baxbax schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Je kunt een abonnement nemen, maar ook kunstwerken per stuk kopen. Daarnaast kun je uiteraard een afbeelding elders vandaan halen en uploaden net zoals met een eigen foto. Dat is op zich simpel als je het een keer gedaan hebt. Zorg wel dat je de afbeelding op de goede afmetingen uploadt. Anders kun je er geen kaders omheen maken.

Wat daarnaast een belangrijk aandachtspunt is: de opslagruimte van The Frame is erg beperkt. Dat zou op zich nog niet zo'n probleem zijn ware het niet dat de cache niet geleegd wordt zoals dat zou moeten. Maar dat gebeurt dus niet. Als je een uurtje gaat zitten en meerdere kunstwerken als preview bekijkt heb je zo het geheugen vol zitten. Enige oplossing (die ik tot op heden gevonden heb) is de TV helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen. Die fout maak je dus maar 1 keer ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 06:27
Mijn Sony hoofdtelefoon heb ik verbonden met de Samsung Q90T.
Zodra ik de geluidsinstellingen wijzig van hdmi-earc (Sonos Arc) naar BT hoofdtelefoon Sony WH-1000x M3 schakelt hij binnen een seconden weer terug naar hdmi.
Ik heb earc uitgezet, maar ook zonder earc schakelt hij weer terug.
Hoe hebben jullie de BT headset verbonden met de tv ?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 18:16
MillZ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:46:
Mijn Sony hoofdtelefoon heb ik verbonden met de Samsung Q90T.
Zodra ik de geluidsinstellingen wijzig van hdmi-earc (Sonos Arc) naar BT hoofdtelefoon Sony WH-1000x M3 schakelt hij binnen een seconden weer terug naar hdmi.
Ik heb earc uitgezet, maar ook zonder earc schakelt hij weer terug.
Hoe hebben jullie de BT headset verbonden met de tv ?
Ik gebruik met enige regelmaat zonder dergelijke verbindings problemen een draadloze QCY BT headset. TV en headset zijn op de gebruikelijke wijze gepaird. Ik schakel daarbij tussen TV geluid en headset als output. Enige waar ik bij de QCY last van heb is een (kleine) vertraging tussen beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdp794
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik zit te kijken naar een nieuwe tv voor in de woonkamer, en eerst wilde ik voor een LG CX gaan maar in mijn nieuwe woonkamer heb ik veel ramen en dus veel zonlicht. Ik kan wat dat betreft beter voor een QLED gaan toch? En is de Samsung Q90T/Q95T dan de beste optie? Ik zoek een tv van 55'' die ik ook voor de PS5 ga gebruiken. Dank alvast!

[ Voor 5% gewijzigd door Mvdp794 op 12-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Q95T en vind het fantastisch beeld en zit super strak aan de muur met de No Gap Wall-mount.
Ik heb ook mijn ps5 erop aangesloten en bij call of duty cold war snap ik iets niet met de instellingen.
hdr calibration,raytracing en 120 hz kan je niet instellen
Weet iemand hoe ik dat moet doenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMRFyNH_3FRsFLm1TZTrOvPUrfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCo0DaJytgKx9qMZo2AxlUpH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBBd6mHpOiOuwAOT6Nhv0gk-lFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeXYPwCetG9wGNpGRTZt7e5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinbeckers
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-03-2022
Mvdp794 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:51:
Ik zit te kijken naar een nieuwe tv voor in de woonkamer, en eerst wilde ik voor een LG CX gaan maar in mijn nieuwe woonkamer heb ik veel ramen en dus veel zonlicht. Ik kan wat dat betreft beter voor een QLED gaan toch? En is de Samsung Q90T/Q95T dan de beste optie? Ik zoek een tv van 55'' die ik ook voor de PS5 ga gebruiken. Dank alvast!
Ja over het algemeen zeggen 'ze' dat je in een verlichte (woon)kamer met veel invalslicht/ramen voor een QLED kunt gaan.
Het enige verschil tussen de Q90T - Q95T is dat bij de Q95T de one connect box zit geleverd (dus, maar 1 smal 'doorzichtig' kabeltje van TV naar OCB en verder gaan alle aansluitingen van apparaten naar OCB) en de optie voor een no gapp wall-mount waardoor je TV (afhankelijk van de muur wellicht) plat tegen de muur hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H dejong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 09:42
robinbeckers schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:44:
Ik heb gisteren de 65Q95T besteld bij De Smet. Mooie deal en makkelijk contact. Nogmaals een grote dank aan H. dejong & stevenleemans.

Had eigenlijk de 90T willen kopen maar de one connect box + no gapp wall-mount hebben me over de streep getrokken.. daarbij komt dan wel dat ik met De Smet goedkoper met de 95T (na verkoop huidige TV) ben t.o.v. PlatteTV voor de 90T incl. inruil huidige TV.
Graag gedaan Robin!
Heel veel kijkplezier met de 95T!
Mooie keuze

Gr.

Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H dejong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 09:42
robinbeckers schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Ja over het algemeen zeggen 'ze' dat je in een verlichte (woon)kamer met veel invalslicht/ramen voor een QLED kunt gaan.
Het enige verschil tussen de Q90T - Q95T is dat bij de Q90T de one connect box zit geleverd (dus, maar 1 smal 'doorzichtig' kabeltje van TV naar OCB en verder gaan alle aansluitingen van apparaten naar OCB) en de optie voor een no gapp wall-mount waardoor je TV (afhankelijk van de muur wellicht) plat tegen de muur hangt.
Correctie op:
Het enige verschil tussen de Q90T - Q95T is dat bij de Q90T de one connect box zit geleverd

De One Connectbox wordt meegeleverd bij de Q95T. Niet bij de Q90T ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinbeckers
H dejong schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:01:
[...]

Correctie op:
Het enige verschil tussen de Q90T - Q95T is dat bij de Q90T de one connect box zit geleverd

De One Connectbox wordt meegeleverd bij de Q95T. Niet bij de Q90T ;)
Bedankt voor de oplettendheid. Heb het even aangepast want dat heb ik inderdaad fout beschreven!

[ Voor 4% gewijzigd door robinbeckers op 12-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Bartjan40 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:53:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de Q95T en vind het fantastisch beeld en zit super strak aan de muur met de No Gap Wall-mount.
Ik heb ook mijn ps5 erop aangesloten en bij call of duty cold war snap ik iets niet met de instellingen.
hdr calibration,raytracing en 120 hz kan je niet instellen
Weet iemand hoe ik dat moet doen[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit al gelukt? Heb zelf de Frame 75 inch, hdr en raytech heb ik prima in kunnen stellen. Je tv heeft wel de game modus aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
Wackmack schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:22:
[...]

Dit al gelukt? Heb zelf de Frame 75 inch, hdr en raytech heb ik prima in kunnen stellen. Je tv heeft wel de game modus aan?
Nee nog niet gelukt
Gamemodus staat aan en de hdmi kabel zit in de uitgang voor gameconsole(dat is volgens mij ook de enige ingang voor hdmi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:02:
Ik heb last van DSE op mijn Samsung 65q90t en vind het echt behoorlijk storend....
Het zijn 3 verticale iets donkere strepen en omdat je weet waar ze zitten, zie je ze gewoon bij elke uitzending, behalve bij donkere stukken.

Het is nu 2 maanden na aankoop, maar heb echt spijt dat ik 1800 euro heb uitgegeven aan deze televisie....
Samsung heeft gevraagd om een filmpje op te sturen, maar het is lastig om het op video waar te nemen, heeft iemand hier tips voor en is Samsung hier een beetje coulant mee en wisselen ze een panel weleens om?

Je betaald er toch best veel voor...
Om hier nog even op terug te komen.
Geweldige service tot nu toe van PlatteTV. Ze sturen nu iemand om de TV te beoordelen en dan waarschijnlijk omruilen of misschien een panel swap?

Is er iemand die deze service ook weleens nodig heeft gehad en hoe gaat dat in zijn werk?
Niemand heeft een glazen bol, maar kunnen ze ook nog zeggen van "nee daar doen we niks mee, DSE hoort erbij?"

Edit : Word net gebeld door het bedrijf CE Repair, van de reviews word je in ieder geval niet al te vrolijk......

[ Voor 5% gewijzigd door henkyyyyyyy op 13-01-2021 10:00 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
Wellicht kunnen jullie me helpen in dit dilemma. Ben opzoek naar een extra TV, 50", voor op de 'logeer/game' kamer - zal dus zeker niet dagelijks gebruikt worden zoals de LG OLED beneden.

Meeste gebruik zal zijn af en toe gamen met de Xbox One en verder af en toe eens een Nextflix serie of sportwedstrijd (voetbal/formule 1). Omdat het een TV voor erbij is hoop ik er zo'n 500€ aan uit te geven.

Op m'n shortlist staan de:
Philips 50PUS7805 - 500eu bij CoolBlue nu
Samsung 8 Serie TU8000

Specs vergelijking (hoewel niet alle specs volledig lijken ingevuld, maar dat is bij T.net ook zo):
https://www.displayspecif.../en/comparison/f20f16140f
https://www.kitele.com/en...0512,samsung-un50tu8000-i

Heb geen voorkeur voor een van deze merken (LG, Samsung en Philips staan op m'n shortlist) en qua specs lijken ze elkaar ook niet heel erg te ontlopen. Iemand hier goede tips, argumenten of suggesties?

[ Voor 11% gewijzigd door Het Vosje op 13-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 21:06
@Het Vosje Dolby Vision is i.c.m. met Netflix wellicht leuk, maar of het echt wat toevoegt...

Maar Kamera Express vs Coolblue... tsja... Dan zou ik voor de Philips gaan en indien hij niet bevalt retourneren...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 15:53
Thalaron schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:55:
@Het Vosje Dolby Vision is i.c.m. met Netflix wellicht leuk, maar of het echt wat toevoegt...

Maar Kamera Express vs Coolblue... tsja... Dan zou ik voor de Philips gaan en indien hij niet bevalt retourneren...
Op TV's in deze prijs en spec range verwacht ik daar (DV, HDR, Local dimming algoritmes etc) inderdaad niet teveel van .... is zeker geen doorslaggevende factor (daarvoor hebben we de OLED beneden ;)).

Merk ik in je comment dat je betere ervaringen hebt met Coolblue, of dat het retourneerproces daar makkelijker is? Of vermoed je dat de Philips de betere keuze is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Het Vosje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Op TV's in deze prijs en spec range verwacht ik daar (DV, HDR, Local dimming algoritmes etc) inderdaad niet teveel van .... is zeker geen doorslaggevende factor (daarvoor hebben we de OLED beneden ;)).

Merk ik in je comment dat je betere ervaringen hebt met Coolblue, of dat het retourneerproces daar makkelijker is? Of vermoed je dat de Philips de betere keuze is?
De voorkeur bij Coolblue als winkel zou mijn voorkeur bepalen in dit geval. Ik denk dat beide prima beeld geven maar de enige echte manier om daar achter te komen is ze te vergelijken.

Daar is het niet goed geld terug zonder gezeur. Wellicht is dat bij Kamera Express ook zo maar bij die laatst genoemde heb ik geen ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Thalaron op 13-01-2021 17:46 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 22:06

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Van de week onze Samsung 65q95t ontvangen via Plattetv.nl, helaas is dit het tweede model wat wij ontvingen, omdat de eerste in een beschadigde doos was afgeleverd en uiteindelijk bleek dat de tv interne schade had op gelopen.

De tv hangt nu netjes met de "No gap wall mount" aan de muur, het is wel een plaatje :)

Wel een vraag:
  • De One connect box wordt erg warm, is iemand al bezig geweest met koelen van de One connect box?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Slayer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:19:
Van de week onze Samsung 65q95t ontvangen via Plattetv.nl, helaas is dit het tweede model wat wij ontvingen, omdat de eerste in een beschadigde doos was afgeleverd en uiteindelijk bleek dat de tv interne schade had op gelopen.

De tv hangt nu netjes met de "No gap wall mount" aan de muur, het is wel een plaatje :)

Wel een vraag:
  • De One connect box wordt erg warm, is iemand al bezig geweest met koelen van de One connect box?
Ik heb hem gisteren van Frans De Smet mogen ontvangen. Mag ik je een brutale vraag stellen: wat heb jij bij PlatteTV ervoor betaald? Gezien ik bij PlatteTV ook navraag had gedaan na eerst een halve week voor de 90T te zijn gegaan, ben ik toch maar geswitcht naar de 95T.. maar daar konden ze erg weinig betreft korting daar waar het bij de 90T extra op extra op extra kon.

Maar precies jou vraag, ik heb dat dus ook. Ik heb nadat ik hem einde van de middag (gisteren inmiddels) had opgehangen en de OCB had aangesloten verder alleen nog enkele uurtjes TV gekeken maar schrok van de enorme hitte aan de bovenkant van de OCB. Ik heb weliswaar wel de Ziggo Next erop staan dus denk dat ik die een kastje ga opschuiven en aankijk of dan de hitte minder gaat worden. Heb jij hem vrij staan of ook iets erop/eronder?

[ Voor 5% gewijzigd door robinbeckers op 15-01-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:33

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

robinbeckers schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:27:
[...]

Ik heb hem gisteren van Frans De Smet mogen ontvangen. Mag ik je een brutale vraag stellen: wat heb jij bij PlatteTV ervoor betaald? Gezien ik bij PlatteTV ook navraag had gedaan na eerst een halve week voor de 90T te zijn gegaan, ben ik toch maar geswitcht naar de 95T.. maar daar konden ze erg weinig betreft korting daar waar het bij de 90T extra op extra op extra kon.

Maar precies jou vraag, ik heb dat dus ook. Ik heb nadat ik hem einde van de middag (gisteren inmiddels) had opgehangen en de OCB had aangesloten verder alleen nog enkele uurtjes TV gekeken maar schrok van de enorme hitte aan de bovenkant van de OCB. Ik heb weliswaar wel de Ziggo Next erop staan dus denk dat ik die een kastje ga opschuiven en aankijk of dan de hitte minder gaat worden. Heb jij hem vrij staan of ook iets erop/eronder?
Hier uiteindelijk 1400 betaald na cashback voor de 65q95t, en nog 50 euro verzendkosten bij electrokampioen in Rotterdam. Maar volgens mij wel geluk mee gehad.

De ocb wordt hier ook aardig warm. Heb hem vrijstaand in een gesloten IKEA besta tv meubel staan, en dat gaat goed. Als ik weet dat ik langer dan 2 uur tv ga kijken probeer ik het deurtje op een kier te zetten, maar vaak genoeg vergeten. Als het goed is schakelt hij zichzelf uit als hij te warm wordt, in dat geval weet je dat je er iets aan moet doen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[...]

De OCB stond in ruimte waarbij de OCB bovenin misschien ±5-6 cm ruimte over had, na een dag de tv aan te hebben staan verscheen er donkere vlekken op het beeld :( .
Dit is opgelost door de tv uit te zetten en de OCB in de vrije ruimte te plaatsen, na 10 min heb ik de tv weer aan gezet en de donkere vlekken waren verdwenen :)

Aangezien de OCB erg warm wordt zat ik aan koeling te denken (dit omdat de huidige opstelling waarin de tv hangt, niet aan te passen is), na wat zoeken ben ik op het volgende gekomen: https://www.acinfinity.co...uiet-usb-cooling-fan-40mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPUdvTkOAJ4b-Z-sf2qaKqN0_Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u34etLooJRN5QaiHgvT1CAos.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Slayer op 15-01-2021 09:01 ]

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
[...]

Ik heb hem vorige week bij von burg uit Rotterdam gekocht en heb er 1950,- voor betaald
Voor hoeveel jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Heeft wellicht ook iemand een site/link waar je over het algemeen de beste settings voor je TV kan vinden of waar iemand het duidelijk verteld? Die van HDTVTEST heb ik al wat linkjes voor voor de PS5 instellingen i.c.m. TV maar nog niet voor de TV zelf. Zoek het voor de 65Q95T.. vind als ik de instellingen pak hoe ze zijn ingesteld totaal niet mooier als mijn TV uit 2014 dus moet er nog flink aan wijzigen. Gister paar uurtjes TV gekeken en vind het niet scherp of per se kleurrijk (terwijl ik wel weet dat het zou moeten kunnen). Of iemand die zelf de juiste instellingen heeft gevonden?

Wellicht zitten hier gamers op het forum die mijn vraag kunnen beantwoorden:

Iemand enig idee hoe het kan dat als ik mijn PS5 eenmaal heb aangesloten op mijn nieuwe 4K (65Q95T) dat als ik zowel FIFA21 (PS5) als F1 2020 (PS4) speel het beeld erg 'mistig' is? Alsof er een soort waas over het beeld is of dus zoals gezegd lijkt op mist en dus helemaal niet next-gen kijkt.

Ik heb met de instellingen lopen spelen en als ik de HDR uitzet bij de instellingen van de PS5 dan is het echt een dikke wauw!
Dan is dat de oplossing zou ik denken, maar:

Is het niet zo dat juist HDR het nog beter/mooier moet maken of is dit een bekend 'probleem' of is het juist geen probleem?

Heb het overigens nog niet met 4K films getest dus weet dan niet of het wel of niet aangezet moet worden net als met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb mijn TV iets meer dan een week van stroom af gehad (verbouwing). Nu heb ik hé weer aangesloten en mijn Apple TV 4K aangesloten. Nu lukt het mij echter niet meer om mijn Apple TV via de Samsung Remote te gebruiken...

Heb al een herstart gedaan van einde apparaten. Stroom er een meer vanaf. Kabel test via Apple TV, alles OK. Apple TV Remote kan volume TV aanpassen. Zowel Apple TV als ook omTV CEC actief en een keer uit/aan gezet...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Volgens mij heb ik een keer ergens iets soortgelijks gelezen, en was het toen opgelost door alles in een specifieke volgorde aan te sluiten. Maar ik weet het niet zeker en ook niet in welke volgorde. Maar misschien kan je het proberen. Staat me heel vaag iets van bij dat beide apparaten uit moesten, dan de tv aan, kabel in Apple tv en dan in de tv en daarna de Apple tv aan.

Update: even gegoogled, bij punt 2 staat uitgelegd wat ik bedoelde, volgorde is iets anders dan ik me herinnerde: https://www.google.com/am...y-these-fixes-4041394/amp

[ Voor 23% gewijzigd door thealterego1 op 16-01-2021 21:50 ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb even een andere HDMI kabel gepakt, en daarmee dus alles los van de TV gehaald... nu werkt het weer. Wel vervelend dit soort grapjes... TV gaat straks aan de muur en 85” is niet iets dat je “eventjes” van de muur af haalt om een f*cking HDMI kabel los te halen/vervangen...

Naja... het werkt weer. Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 14:05
Slayer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:19:

Wel een vraag:
even terugkomend op je vraag.
Kan het warm worden zorgen voor kortstondige storingen?
Ik heb namelijk regelmatig korte beeldstoringen op RTL 4 en 5 (zelfde frequentie) dat na een paar minuten weer weg is.
Wat nu exact de oorzaak is, weet ik niet. In principe staat het in een TV meubel met voldoende ruimte boven en naast de OCB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Toml83 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:10:
[...]

even terugkomend op je vraag.
Kan het warm worden zorgen voor kortstondige storingen?
Ik heb namelijk regelmatig korte beeldstoringen op RTL 4 en 5 (zelfde frequentie) dat na een paar minuten weer weg is.
Wat nu exact de oorzaak is, weet ik niet. In principe staat het in een TV meubel met voldoende ruimte boven en naast de OCB.
In het begin heeft de OCB in de kast gestaan en daar werd het erg warm, en naar mijn mening ook de reden voor uitval.
Nu staat de OCB uit de kast (op de foto staat de OCB links van de tv), en is hij meerdere malen uitgevallen tijdens gebruik van Netflix app e.d. en vertoond zwarte vlekken op beeld tijdens normaal gebruik van de tv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ-ypq9kp6FNcMRIrEU0aSPjZQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbDCv1dj1jZ4hgfzZkHyhsdY.jpg?f=fotoalbum_large

Om de vlekken te laten verdwijnen, moet ik de stoom van de OCB eraf halen en 5-10 min wachten. Daarna geeft hij weer normaal beeld.

Dit "probleem" heb ik gemeld bij Plattetv.nl en ze gaan de tv weer omruilen :|

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
ik heb mijn OCB hier in staan:
https://www.houtmijn.nl/tv-meubel-mangohout-210-cm-7554

Maar eens voelen of er bij storing de OCB heel warm wordt.
Eens bij een storing van het stroom gehaald, na 10 sec weer aan, en storing weg.
Vreemde is ook dat bij TV in de slaapkamer geen enkel probleem is.

ps. ik moet erbij vermelden dat soms de storingen rond hetzelfde tijdstip zijn.
Weet niet of dat een verband heeft. Automatische updates staan uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Toml83 op 18-01-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Toml83 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:39:

Eens bij een storing van het stroom gehaald, na 10 sec weer aan, en storing weg.

Hoe oud is jouw tv?

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
excuses, niet gemeld welke ik heb,
De 55q95t. Heb deze staan sinds december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
henkyyyyyyy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Om hier nog even op terug te komen.
Geweldige service tot nu toe van PlatteTV. Ze sturen nu iemand om de TV te beoordelen en dan waarschijnlijk omruilen of misschien een panel swap?

Is er iemand die deze service ook weleens nodig heeft gehad en hoe gaat dat in zijn werk?
Niemand heeft een glazen bol, maar kunnen ze ook nog zeggen van "nee daar doen we niks mee, DSE hoort erbij?"

Edit : Word net gebeld door het bedrijf CE Repair, van de reviews word je in ieder geval niet al te vrolijk......
Ok er is vanochtend 1 persoon komen "kijken" ...... persoonlijk zag hij dat er behoorlijk veel verticale banding was en snapte dat het storend was.
Hij heeft nu foto's gemaakt om het te laten beoordelen door Samsung??

Maar zoals ik zei het is bijna niet te zien met stilstaand beeld dus ipv dat ze gewoon een nieuw panel meenemen voor een TV van 1800 euro, moeten ze eerst dit gaan navragen.....

Zoveel spijt dat ik een Samsung heb genomen en geen OLED, hoewel mijn KS7000 wel gewoon goed beeld heeft, maar die weer een bijzondere coating heeft waarbij je een soort olievlekken krijgt als je hem schoonmaakt. Dus daar mag niemand meer aankomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 13:08
henkyyyyyyy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:19:
[...]
Zoveel spijt dat ik een Samsung heb genomen en geen OLED, hoewel mijn KS7000 wel gewoon goed beeld heeft, maar die weer een bijzondere coating heeft waarbij je een soort olievlekken krijgt als je hem schoonmaakt. Dus daar mag niemand meer aankomen.....
Hoe heb je deze "olie" vlek verwijdert precies. Ik heb zelf ook zo'n vlek rechtsboven in het scherm.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06 11:13
Hi All,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv (65inch) en vanwege veel ramen gaat de keuze niet naar OLED. Voorkeur gaat uit naar een model met OCB.

Nu twijfel ik tussen een 2020 95T of te wachten op 2021 modellen van Samsung (prijzen alleen nog niet bekend, volgens mij).

Iemand die hier wat in kan adviseren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Theo27 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Hoe heb je deze "olie" vlek verwijdert precies. Ik heb zelf ook zo'n vlek rechtsboven in het scherm.
Niet... :(

Die is nooit meer weg te krijgen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

DG90 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:10:
Hi All,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv (65inch) en vanwege veel ramen gaat de keuze niet naar OLED. Voorkeur gaat uit naar een model met OCB.

Nu twijfel ik tussen een 2020 95T of te wachten op 2021 modellen van Samsung (prijzen alleen nog niet bekend, volgens mij).

Alvast bedankt!
Ik zou even afwachten tot er meer specs bekend zijn van de 2021 modellen. De topmodellen krijgen miniled (niet te verwarren met microled). Dit kan mogelijk tot meer zones leiden, maar dat hoeft niet. Ze kunnen er meer miniledjes instoppen maar hetzelfde aantal zones aanhouden. In dat geval heb je alleen maar meer ledjes in 1 zone zitten. Maar dat zou de voordelen wel een beetje teniet doen, dus ik verwacht wel een toename in zones en daarmee dus in theorie de mogelijkheid tot betere zwartwaardes. Samen met mogelijk hdmi 2.1 op alle 4 de poorten lijken dat nu de voornaamste verbeteringen. Vooral de vraag of dat de extra kosten voor je waard zullen zijn. En ik zou zelf altijd eerst reviews afwachten, om te zien of de nieuwe modellen wel echt beter zijn dan de huidige.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

AvK

Ready Set Go

Hi All,

Alvast bedankt!
Als je niet te veel geld wilt uitgeven zou ik gaan voor een Q80T van 2020.
Prijswaardig en goed beeld. 100Hz met zeer goede specs.
Dat de Local Dimming slechts 50 zones is zie ik niet.
Zwart is zwart.

Heb zelf een 65" versie.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Hi All,

Alvast bedankt!
Ik denk dat je gaat schrikken van de prijzen voor de line-up van '21 (zoals altijd in het begin van een nieuwe lijn). Voordeel is dat de '20 line-up weer meer in prijs zakt. Ik ben voor de 95T gegaan terwijl ik eerst voor de 80T en toen de 90T wilde gaan (80T is meer dan een goeie instap hoor maar 90T/95T zijn wel het vlaggenschip).. de one connect box + no gapp wall-mount hebben mij over de streep doen trekken.

Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud. Probeer de winkels online zoals hier eerder genoemd PlatteTV of Frans De Smet voor korting. De 95T kun je voor een hele leuke prijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Bartjan40 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 06:39:
[...]

Nee nog niet gelukt
Gamemodus staat aan en de hdmi kabel zit in de uitgang voor gameconsole(dat is volgens mij ook de enige ingang voor hdmi 2.1
Dit doet de PS5 als het goed is automatisch.. zodra je PS5 aangaat zal de console je TV herkennen en de functies inschakelen. In het beeld komt dan ook als het goed is te staan: 'gamemodus aan'.

Check anders deze video, wellicht kun je hier iets mee:

Wat ik heb gedaan overigens.. zowel de TV als de PS5 aan zetten -> in het hoofdscherm/menu van de PS5 gaan staan (toen heb ik eerst de TV een reset gegeven zodat alle kleurinstellingen weer gelijk waren aan de video) -> in het menu van de PS5 de instellingen van je TV openen en vanuit daar de instellingen dan ook ingeven + daarbij de juiste HDMI poort wel aanzetten zodat daar de opties op worden doorgevoerd (die optie komt ook in het filmpje voorbij). Op die manier game ik nu met alles aan qua HDR ect. en is het dikke next-gen gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Bartjan40 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:13:
[...]

Ik heb hem vorige week bij von burg uit Rotterdam gekocht en heb er 1950,- voor betaald
Voor hoeveel jij dan?
Ik heb er € 1899,- incl. bezorging vanuit BE voor betaald (meen a € 50,-).
Mijn huidige TV nog kunnen verkopen daar waar bij PlatteTV de TV incl. inruil was voor € 1899,-.

'Oude' TV vandaag verkocht voor € 350,- dus de 95T voor € 1649,-. En dan te bedenken dat ik de 90T voor diezelfde prijs had willen kopen bij PlatteTV. Dus ben meer dan tevreden.. wat een beeld is het! Feestje om op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Toml83 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:39:

Ik had de Ziggo Next op de OCB staan. Onderkant Ziggo Next werd bloedjes heet en zowel onder- als bovenkant OCB ook. Nu heb ik de OCB vrij staan in het kastje en de Ziggo Next naar een kastje erlangs geplaatst (ook vrij) en de PS5 in hetzelfde kastje als de OCB (ook deze staat vrij op de plank erboven). Nu word en blijft de OCB warm in de zin van dat ik mijn hand er makkelijk op kan leggen zonder dat het te heet word, problemen heb ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
robinbeckers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Ik had de Ziggo Next op de OCB staan. Onderkant Ziggo Next werd bloedjes heet en zowel onder- als bovenkant OCB ook. Nu heb ik de OCB vrij staan in het kastje en de Ziggo Next naar een kastje erlangs geplaatst (ook vrij) en de PS5 in hetzelfde kastje als de OCB (ook deze staat vrij op de plank erboven). Nu word en blijft de OCB warm in de zin van dat ik mijn hand er makkelijk op kan leggen zonder dat het te heet word, problemen heb ik ook niet.
Ik heb een kleine switch op de OCB en daar bovenop de Ziggo Next. En dat in eena fgesloten dressoir zonder ventialtie. Geen problemen met hitte of haperingen gehad sinds ik de tv eind november heb ontvangen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

*Update*

Gisteren het bericht ontvangen van Plattetv.nl, ze komen de tv omruilen en ik heb gevraagd of ze dan ook kunnen controleren of alles naar behoren werkt.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjan40
robinbeckers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Dit doet de PS5 als het goed is automatisch.. zodra je PS5 aangaat zal de console je TV herkennen en de functies inschakelen. In het beeld komt dan ook als het goed is te staan: 'gamemodus aan'.

Check anders deze video, wellicht kun je hier iets mee:
[YouTube: Samsung Q90T/ Q80T Best Settings for PS5 & Xbox Series X 4K@120Hz Gaming]

Wat ik heb gedaan overigens.. zowel de TV als de PS5 aan zetten -> in het hoofdscherm/menu van de PS5 gaan staan (toen heb ik eerst de TV een reset gegeven zodat alle kleurinstellingen weer gelijk waren aan de video) -> in het menu van de PS5 de instellingen van je TV openen en vanuit daar de instellingen dan ook ingeven + daarbij de juiste HDMI poort wel aanzetten zodat daar de opties op worden doorgevoerd (die optie komt ook in het filmpje voorbij). Op die manier game ik nu met alles aan qua HDR ect. en is het dikke next-gen gamen!
Oke bedankt da ik dat vanavond is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
henkyyyyyyy schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Niet... :(

Die is nooit meer weg te krijgen helaas.
Ik heb op meerdere fora gelezen dat je het helemaal weg krijgt met 99,9% Isopropanol maarja dat moet je wel durven.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-06 11:13
thealterego1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Ik zou even afwachten tot er meer specs bekend zijn van de 2021 modellen. De topmodellen krijgen miniled (niet te verwarren met microled). Dit kan mogelijk tot meer zones leiden, maar dat hoeft niet. Ze kunnen er meer miniledjes instoppen maar hetzelfde aantal zones aanhouden. In dat geval heb je alleen maar meer ledjes in 1 zone zitten. Maar dat zou de voordelen wel een beetje teniet doen, dus ik verwacht wel een toename in zones en daarmee dus in theorie de mogelijkheid tot betere zwartwaardes. Samen met mogelijk hdmi 2.1 op alle 4 de poorten lijken dat nu de voornaamste verbeteringen. Vooral de vraag of dat de extra kosten voor je waard zullen zijn. En ik zou zelf altijd eerst reviews afwachten, om te zien of de nieuwe modellen wel echt beter zijn dan de huidige.
Alleen wanneer komen er eindelijk meer specs.. En met name, wat zullen de prijzen van de nieuwe modellen worden. Ik mag hopen dat ze wat meer zones hebben, want dat is exact de reden waarom ik wil wachten op nieuwe model.
robinbeckers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Ik denk dat je gaat schrikken van de prijzen voor de line-up van '21 (zoals altijd in het begin van een nieuwe lijn). Voordeel is dat de '20 line-up weer meer in prijs zakt. Ik ben voor de 95T gegaan terwijl ik eerst voor de 80T en toen de 90T wilde gaan (80T is meer dan een goeie instap hoor maar 90T/95T zijn wel het vlaggenschip).. de one connect box + no gapp wall-mount hebben mij over de streep doen trekken.

Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud. Probeer de winkels online zoals hier eerder genoemd PlatteTV of Frans De Smet voor korting. De 95T kun je voor een hele leuke prijs krijgen.
Thanks! Ik weet dus totaal niet wat de prijzen zullen zijn. Wellicht gelijk aan 95T tijdens launch? Wat heb je voor jouw 95T betaald? PlatteTV niet lang geleden benaderd, maar die konden amper iets doen qua prijs.
Heb jij last van de blooming als je tv kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

[quote]DG90 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
[...]

Alleen wanneer komen er eindelijk meer specs.. En met name, wat zullen de prijzen van de nieuwe modellen worden. Ik mag hopen dat ze wat meer zones hebben, want dat is exact de reden waarom ik wil wachten op nieuwe model.

:/quote]

Heb zelf de 80T. Die heeft de 'instap' zones. Kan je garanderen dat op de 80T zwart echt zwart is. Samsung heeft hun algoritme goed onder controle. Perfecte TV!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
DG90 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:59:
[...]

[...]

Thanks! Ik weet dus totaal niet wat de prijzen zullen zijn. Wellicht gelijk aan 95T tijdens launch? Wat heb je voor jouw 95T betaald? PlatteTV niet lang geleden benaderd, maar die konden amper iets doen qua prijs.
Heb jij last van de blooming als je tv kijkt?
Geen idee betreft de prijzen. Ik heb er € 1899,- incl. bezorging vanuit BE voor betaald (meen a € 50,-).
Mijn huidige TV nog kunnen verkopen daar waar bij PlatteTV de TV incl. inruil was voor € 1899,-.

'Oude' TV verkocht voor € 350,- dus de 95T voor € 1649,-. En dan te bedenken dat ik de 90T voor diezelfde prijs had willen kopen bij PlatteTV. Dus ben meer dan tevreden.. wat een beeld is het! Feestje om op te starten

Heb echt letterlijk en eerlijk nergens last van. Zwart is gewoon echt donkerzwart. Simpel, het is letterlijk een vlaggenschip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 09:21
o rey schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:02:
[...]

Is mij niet bekend, eigen foto’s gebruiken schijnt omslachtig te zijn. Over de beeldkwaliteit (met name bij Netflix etc.) ben ik overigens zeer tevreden. Hiervoor had ik een goedkopere lcd Samsung uit 2014, verschil is aanzienlijk.
Hier ook erg tevreden met de Frame 2020 (65"). Ben ook verbaasd over het mooie, volle geluid voor een tv die strak tegen de muur aan hangt! Betrap mezelf erop dat ik bij het luisteren naar muziekvideo's (Youtube en Tidal) niet meer de neiging heb om het geluid via de receiver/speakers te laten lopen, maar gewoon van het tv geluid geniet :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
robinbeckers schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf ook de 65Q90T en ik heb zitten spelen met de beeld instellingen om zo mooi mogelijk te kunnen gamen op de PS5 maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Al die verschillende instellingen maken het lastig.

Wel of geen game motion plus
Wel of geen LED clear motion
HDMI zwart niveau laag of AUTO

Als ik game modus uit heb staan op de tv lagt Fifa 21
Andere games zijn weer mooier met game modus uit.
Resident evil 2 remake is te bright met HDMI zwart niveau op normaal. Zet ik m dan op laag is het echt donker in de game.

Op deze manier blijf ik switchen per game en das best vermoeiend 8)7

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Theo27 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Ik heb zelf ook de 65Q90T en ik heb zitten spelen met de beeld instellingen om zo mooi mogelijk te kunnen gamen op de PS5 maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Al die verschillende instellingen maken het lastig.

Resident evil 2 remake is te bright met HDMI zwart niveau op normaal. Zet ik m dan op laag is het echt donker in de game.

Dat heb ik dus ook (55Q95T bezitter) alleen dan met tv, ik blijf proberen, maar bij voetbal bijvoorbeeld; wat op de ene zender er normaal uitziet ziet er op de andere zender uit als voetballen een kermis grasmat :O

dus nog even doorzoeken naar de ideale instelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Theo27 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Zoals ik in mijn bericht van 18-01 al vertelde: volg mijn stappenplan + video dan zou het goed moeten komen. Voor mij heeft het in ieder geval gewerkt aangezien ik, tot dat filmpje, ook door de bomen het bos niet meer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
B-Force schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Dat heb ik dus ook (55Q95T bezitter) alleen dan met tv, ik blijf proberen, maar bij voetbal bijvoorbeeld; wat op de ene zender er normaal uitziet ziet er op de andere zender uit als voetballen een kermis grasmat :O

dus nog even doorzoeken naar de ideale instelling :)
Dit heeft voor mij en mijn vrouw van A-Z gewerkt. Voor ons is dit het mooiste beeld wat we krijgen.. in feite alles overgenomen en daarna zelf echt minimaal getweaked waarvan wij dachten dat het scherper of helderder moest bijvoorbeeld. Als ik over bepaalde functies twijfelde of die voor ons belangrijk was wel of niet dan zocht ik op wat het was en liet ik het uitstaan of juist aan.

[ Voor 5% gewijzigd door robinbeckers op 21-01-2021 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
robinbeckers schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Dit heeft voor mij en mijn vrouw van A-Z gewerkt. Voor ons is dit het mooiste beeld wat we krijgen.. in feite alles overgenomen en daarna zelf echt minimaal getweaked waarvan wij dachten dat het scherper of helderder moest bijvoorbeeld. Als ik over bepaalde functies twijfelde of die voor ons belangrijk was wel of niet dan zocht ik op wat het was en liet ik het uitstaan of juist aan.

[YouTube: Best Samsung QLED TV Picture Settings - Non Calibration Perfect Balance]
Als ik dit doe (kende het filmpje) krijg ik juist de kermismat te zien op mijn Q95T :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
even een andere vraag.
Mijn 95t heb ik op beeldmodus natural staan.
In mijn optiek een prachtige weergave.
Alleen heel af en toe wanneer ik voetbal / ESPN kijk, lijkt het bij een herhaling/ slow motion van een kans of doelpunt het beeld niet lekker mee te gaan.
Hebben meerdere dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Heb de Serif 2020 (Duits model) en gebruik doorgaans de apps vuit de Samsung OS voor netflix, prime en plex etc.

Deze apps werken prima, maar op het blote oog lijkt de beeldkwaliteit net wat beter als ik ze via GoogleTV chromecast draai.

Kan dat kloppen of is er geen reden om aan te nemen dat de apps vanuit de Samsung OS minderwaardig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer9
  • Laatst online: 23-10-2024
killer9 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 00:26:
Via de ICS creditcard actie geprobeerd de 75q70t te kopen bij samsung. was niet op voorraad en de actie was tot 31 december. dus contact gehad met samsung en die gaven mij een persoonlijke kortingscode. mooie er aan was dat het met die korting nog 100 euro goedkoper was als de ics actie.

tv is inmiddels binnen, heel mooi beeld zeker t.o.v oude tv de KU6000 versie echter twijfel ik nu of ik niet de q80t moest nemen :? zeker als ik lees dat gros van de mensen hier de q80t of de q90t versie hebben gekocht. scheelt wel minstens 500 euro als ik m zou omruilen.. :|
uitendelijk na een paar weken de 70t toch nog omgeruild voor de 80t. met de kortingscode van samsung icm de cashback was het ineens nu zelfs goedkoper als de 70t ;)

echter is het zo dat dat de 80t donkerder is qua beeld. (zelfde aanbevolen instellingen aangehouden van rtings). Alleen als ik de contrastverbetering aan zet lijkt het wat helderder te worden. die stond altijd uit bij de 70t.

waar komt dit door? deze heeft een antireflextielaag las ik ergens. misschien daardoor? of moet ik nog wat aanpassen? nog even en ik ga bijna mijn q70t missen :)

[ Voor 29% gewijzigd door killer9 op 30-01-2021 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
Na een wachttijd van bijna 2 maanden hangt dan eindelijk mijn 55 inch Q90T aan de muur, wat een genot om naar te kijken is dat zeg :9~

Nu heb ik alleen nog wat uitdagingen qua geluid. Ik heb hier een mooie set 5.1 speakers staan, aangesloten via een Denon AVR-2113 receiver. Omdat deze geen 4k passthrough heeft heb ik de apparaten waarvan ik wil dat ze 4k leveren direct op de TV aangesloten en stuur ik het geluid via ARC naar de receiver. Dat gaat alleen niet goed voor mijn MacBook die ik af en toe ook nog gebruik voor het afspelen van video. Van een video met DD5.1 geluid speelt het beeld prima, maar het geluid dat naar mijn receiver gaat is nu stereo.

Ik heb ook getest met een Apple TV 4k en daarvan gaat het geluid wel goed naar mijn receiver. Waar zou het aan kunnen liggen dat de Q90T het geluid van mijn MacBook alleen in stereo doorgeeft? Wanneer ik de laptop via HDMI op de receiver aansluit en vanuit daar het beeld naar de TV doorstuur gaat het wel goed, maar ja, dan heb ik dus geen 4k.

Sowieso denk ik dat het geen kwaad kan om ook mijn receiver te upgraden, maar daar wacht ik liever nog even mee. Hoop dat er een oplossing is voor dit issue :)

Update: het is opgelost. Ik pakte de handleiding van de AVR-2113 er nog eens bij en deze blijkt wel degelijk 4k door te zetten. Ik had wat dingen door elkaar gehaald denk ik. Ik kan met mijn huidige setup 4k HDR 30Hz kijken. Gaming wordt wel een ander verhaal, dus als die PS5 er nog een keer komt dan gaat deze uiteraard wel rechtstreeks.

[ Voor 12% gewijzigd door rrrandy op 31-01-2021 14:39 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Lees net in de review op de frontpage dit:
HDMI 2.1-perikelen
De 55-inchversie van The Frame die wij testten is voorzien van een 120Hz lcd-paneel en één HDMI 2.1-poort waarmee het apparaat 4k120-signalen kan verwerken. De kleinere modellen beschikken over een 60Hz-paneel en moeten het stellen zonder HDMI 2.1. Ondersteuning voor 4k120 via HDMI 2.1 is uiteraard vooral interessant voor gamers die een Xbox One X, Playstation 5 of bijvoorbeeld een RTX 3000-videokaart willen aansluiten. Helaas blijkt Samsungs HDMI 2.1-implementatie niet probleemloos met alle bronnen samen te werken. Wij testten de tv met een vorige firmwareversie waarmee het ons niet lukte 4k120-signalen van een RTX 3000-kaart correct weer te geven. Inmiddels zou dat met de recent uitgebrachte firmware 1460.9 opgelost moeten zijn, maar dat hebben wij niet meer kunnen testen. Met betrekking tot 4k120-functionaliteit moeten we dus een kleine slag om de arm houden
Heb zelf de Frame 75 inch maar dit nog niet aan de praat gekregen. Is het iemand anders wel gelukt??

Blijkbaar werkt het inderdaad zo: https://us.community.sams...460-9/td-p/1573937/page/2

Bij software staat 1460 maar als je kijkt bij ondersteuning, zie je wel 1460.9 staan!

[ Voor 40% gewijzigd door Wackmack op 31-01-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

**Update**

Gisteren de nieuwe tv ontvangen, geïnstalleerd en aangesloten door Plattetv (zonder extra kosten)!
Ik had alleen een foutje gemaakt bij het monteren van de No Gap Mount, de OCB staat nu in een ruimte met iets meet koeling (ik overweeg nog wel een usb-fan aan te schaffen).

Tot nu toe geen problemen met de tv qua zwarte vlekken en spontaan uitvallen van de tv.

To be continued...

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Wackmack schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:27:
Lees net in de review op de frontpage dit:

[...]

Heb zelf de Frame 75 inch maar dit nog niet aan de praat gekregen. Is het iemand anders wel gelukt??

Blijkbaar werkt het inderdaad zo: https://us.community.sams...460-9/td-p/1573937/page/2

Bij software staat 1460 maar als je kijkt bij ondersteuning, zie je wel 1460.9 staan!
Waar zie je 1460.9 staan dan?

Bij Software Update staat bij mij idd Current version 1460. Ook geen nieuwe update beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
rauwst schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Waar zie je 1460.9 staan dan?

Bij Software Update staat bij mij idd Current version 1460. Ook geen nieuwe update beschikbaar
Onder ondersteuning, als je 1460 ziet staan, dan heb je de nieuwste. Verder zit de oplossing dus in de instelling van de PS5. Zal vanavond CoD voor het eerst spelen met 120hz :9 :9~ _/-\o_

@rauwst Gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst
Wackmack schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Onder ondersteuning, als je 1460 ziet staan, dan heb je de nieuwste. Verder zit de oplossing dus in de instelling van de PS5. Zal vanavond CoD voor het eerst spelen met 120hz :9 :9~ _/-\o_

@rauwst Gelukt?
Onder support en dan software update zie ik 't volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHDwTOLzIVE6QErCUY9-PoxedZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kOQrwC0pIEfON5yTfVX0ZRB.jpg?f=fotoalbum_large
Kijk ik op de goede plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

rauwst schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Onder support en dan software update zie ik 't volgende:
[Afbeelding]
Kijk ik op de goede plek?
Dan zit je goed. Dat is de laatste versie. Ze laten alleen het cijfer achter de komma niet zien. Geen idee waarom niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst
OK dat zou goed nieuws zijn.

@Wackmack kan je dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
rauwst schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:35:
OK dat zou goed nieuws zijn.

@Wackmack kan je dit bevestigen?
Je kijkt bij het verkeerde scherm, zie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1NPVOu_HSP5LGLcGE3bAvUO4Yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMOZ4fhKd9HjdZTC29C0gBLy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Wackmack schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Je kijkt bij het verkeerde scherm, zie. [Afbeelding]
Hier ook de laatste verie: T-NKMDEUC-1460.9

Ik heb de tv een paar keer uit/aan moeten zetten om de volledige functie van b.v. Ambient Light te kunnen gebruiken? Is dat bij jullie ook het geval?

(65Q95T)

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rauwst
Wackmack schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Je kijkt bij het verkeerde scherm, zie. [Afbeelding]
Awesome. Heb 't gecheckt en ik heb idd de nieuwste versie.

Reden dat ik 't vroeg is omdat ik de Duitse uitvoering van de 2020 Serif in 49 inch heb. In tegenstelling tot de Nederlandse uitvoering zou de Duitse uitvoering HDMI2.1 moeten ondersteunen (3e poort).

Is er een manier waarop ik dit zou kunnen testen? Ik heb vooralsnog geen PS5 of een pc met mega videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Voor wie dit nog niet heeft gedaan:

Cashback actie van Samsung
07-12-2020 t/m 14-02-2021

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=S3D6EJBJQ3DHF

Ik krijg € 300,-- terug op mijn 65Q95T :)

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toml83
Slayer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:02:
Voor wie dit nog niet heeft gedaan:

Cashback actie van Samsung
07-12-2020 t/m 14-02-2021

https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=S3D6EJBJQ3DHF

Ik krijg € 300,-- terug op mijn 65Q95T :)
Heb eerder gebruik gemaakt van de cashback.
Ik weet niet wat de voorwaarden van deze zijn, maar als er wordt gezegd het serienummer uit de doos te knippen is het verstandig dit wel te doen.
In eerste instantie gewoon foto hiervan gemaakt (serienummer op de doos), beetje gecropt, maar dat werd afgewezen.
De uitgeknipte versie gefotografeerd en gemaild was akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 19:56
Toml83 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:
[...]

Heb eerder gebruik gemaakt van de cashback.
Ik weet niet wat de voorwaarden van deze zijn, maar als er wordt gezegd het serienummer uit de doos te knippen is het verstandig dit wel te doen.
In eerste instantie gewoon foto hiervan gemaakt (serienummer op de doos), beetje gecropt, maar dat werd afgewezen.
De uitgeknipte versie gefotografeerd en gemaild was akkoord.
+ foto van de stikker achterop de TV. Bij mij hing die al.. Ik heb uiteindelijk een foto gemaakt van de uitgenipte stikker op de doos en het menu met TV gegevens vanuit de instelling op de TV. Dat was okay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Tenktenk schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:47:
[...]

+ foto van de stikker achterop de TV. Bij mij hing die al.. Ik heb uiteindelijk een foto gemaakt van de uitgenipte stikker op de doos en het menu met TV gegevens vanuit de instelling op de TV. Dat was okay..
Ik heb 3x de invoice ingestuurd (dit stond ook in de omschrijving).

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zit nog steeds te wachten op bericht van mijn cackback met Black Friday... blijkbaar druk druk druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
Ik heb uiteindelijk, na ook vragen gesteld in dit topic, de 43 inch frame 2020 gekocht. Heb net gebruik gemaakt van de gratis lijst die je via Samsung krijgt. Iemand een idee hoe lang het duurt voordat je die ontvangt?

Ik lees hierboven dat je echt de doos moet knippen voor de Samsung acties. Dat heb ik niet gedaan, wordt het dan per definitie afgewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Ik zou ook gebruik kunnen maken van de cashback actie als ook de extra 10 jaar inbrand garantie (65Q95T).

Ik heb van de 10 jaar inbrand garantie gebruik willen maken maar is afgewezen omdat ik geen EAN nummer kon tonen. Ik heb geen foto gemaakt van de doos, ik dacht dat de sticker achter op de TV voldoende was.

Iemand een idee hoe ik alsnog achter mijn EAN nummer kan komen ofwel aan info die voldoende is om door te sturen om van beide acties gebruik te kunnen maken?

Big thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

robinbeckers schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:40:
Ik zou ook gebruik kunnen maken van de cashback actie als ook de extra 10 jaar inbrand garantie (65Q95T).

Ik heb van de 10 jaar inbrand garantie gebruik willen maken maar is afgewezen omdat ik geen EAN nummer kon tonen. Ik heb geen foto gemaakt van de doos, ik dacht dat de sticker achter op de TV voldoende was.

Iemand een idee hoe ik alsnog achter mijn EAN nummer kan komen ofwel aan info die voldoende is om door te sturen om van beide acties gebruik te kunnen maken?

Big thanks!
EAN:
8806090382161

Dit is te vinden op Tweakers - pricewatch - type - meer informatie
https://tweakers.net/pric...q95t-zwart/specificaties/

Heb je een link naar de 10jaar inbrand garantie?

[ Voor 3% gewijzigd door Slayer op 04-02-2021 23:55 ]

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:55
Baxbax schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:16:
Ik lees hierboven dat je echt de doos moet knippen voor de Samsung acties. Dat heb ik niet gedaan, wordt het dan per definitie afgewezen?
Je moet echt de code uit de doos knippen, er staan verhalen genoeg op het forum van Samsung hier over.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Servpage schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 06:49:
[...]

Je moet echt de code uit de doos knippen, er staan verhalen genoeg op het forum van Samsung hier over.
Wat ook best logisch is als je er over na denkt, om fraude te voorkomen..
Ik heb de cashback van november begin vorige maand ontvagen. Duurde even voordat de bevestiging kwam, maar daarna stond het geld snel op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbeckers
Slayer schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:45:
[...]

EAN:
8806090382161

Dit is te vinden op Tweakers - pricewatch - type - meer informatie
https://tweakers.net/pric...q95t-zwart/specificaties/

Heb je een link naar de 10jaar inbrand garantie?
En hoe kan ik dan Samsung laten zien dat ik de TV heb.. is alleen dat EAN nummer invoeren genoeg voor ze?

Onderstaand staat in de mail waarop ik afgewezen ben voor de inbrandpromo.. die zal qua gegevens neem ik aan gelijk zijn aan de cashback actie?

Beste Robin,

Bedankt voor je deelname aan onze Samsung TV garantie tegen inbranden promotie met registratienummer ??????. Op dit moment kunnen we je deelname nog niet goedkeuren omdat deze nog niet volledig is.

De reden hiervoor is:

Er is geen EAN zichtbaar (of leesbaar) op het bewijsstuk.
Er is geen foto van de streepjescode van de verpakking, met daarop de modelcode, de EAN-code en het SerieNummer aangeleverd.

Link naar de andere promo:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=JYV9GYNBCCY5S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxbax
Servpage schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 06:49:
[...]

Thanks!

Dan moet ik even met het stanleymes aan de gang. De tv staat nog in de doos, geen tijd gehad om hem op te hangen.

Is het dan slim om de aanvraag alvast opnieuw in te dienen? Of te wachten op de Samsung support reactie? Heb graag zsm die lijst in huis, is immers de hele reden waarom we voor dat model gekozen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

robinbeckers schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:27:
[...]

En hoe kan ik dan Samsung laten zien dat ik de TV heb.. is alleen dat EAN nummer invoeren genoeg voor ze?

Onderstaand staat in de mail waarop ik afgewezen ben voor de inbrandpromo.. die zal qua gegevens neem ik aan gelijk zijn aan de cashback actie?

Beste Robin,

Bedankt voor je deelname aan onze Samsung TV garantie tegen inbranden promotie met registratienummer ??????. Op dit moment kunnen we je deelname nog niet goedkeuren omdat deze nog niet volledig is.

De reden hiervoor is:

Er is geen EAN zichtbaar (of leesbaar) op het bewijsstuk.
Er is geen foto van de streepjescode van de verpakking, met daarop de modelcode, de EAN-code en het SerieNummer aangeleverd.

Link naar de andere promo:
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=JYV9GYNBCCY5S
Bedankt voor de link van de promo, ik heb deze ingevuld met de info die ze nodig hadden (en een foto gemaakt van de EAN, S/N, modelcode en streepjes code).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-pJ6C6D3MRFwHU_dnbs-qg7OJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KnNeJrix47xfCypuoNHQxOKw.png?f=fotoalbum_large
Binnen 2 weken krijg ik te horen of de informatie aan hun voorwaarden voldoet.

Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Voor zover ik tot nu toe heb gemerkt wordt je aanvraag altijd geweigerd als de streepjescode niet los is gesneden van de verpakking. Dus een foto zoals hierboven zal altijd afgewezen worden.

De laatste keer heb ik een foto van de uitgeknipte streepjescode in mijn hand gemaakt, dit zorgde er toen voor dat ik binnen 3 weken het geld had.

Zie ook de Samsung community voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
rauwst schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Awesome. Heb 't gecheckt en ik heb idd de nieuwste versie.

Reden dat ik 't vroeg is omdat ik de Duitse uitvoering van de 2020 Serif in 49 inch heb. In tegenstelling tot de Nederlandse uitvoering zou de Duitse uitvoering HDMI2.1 moeten ondersteunen (3e poort).

Is er een manier waarop ik dit zou kunnen testen? Ik heb vooralsnog geen PS5 of een pc met mega videokaart.
Iemand een suggestie hoe ik kan testen of mijn tv daadwerkelijk hdmi2.1 heeft?

Een ander verschil is dat de Nederlandse uitvoering 50hz heeft en de Duitste 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Vanavond was mijn Frame 2020 ineens heel traag in de menu’s en wilde bijvoorbeeld de opnames van tv niet afspelen. Een herstart lost zoiets vaak op. Toen ik de tv net had lukte het de tv te herstarten door lang (ca10sec) op de standbyknop van de ab te drukken. De tv ging uit en bij het opstarten zag je het The Frame logo, wat ik normaal nooit zie bij een start vanuit standby.

Echter met de laatste firmware lukt mij zo’n herstart niet meer... de tv is weer instant-on en zie geen The Frame logo.

De extreme traagheid kreeg ik dus niet opgelost. Uiteindelijk de stroom van de tv en daarna werkte alles weer snel. Iemand enig idee hoe je de tv via de software of ab van de tv kunt herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rauwst schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Iemand een suggestie hoe ik kan testen of mijn tv daadwerkelijk hdmi2.1 heeft?

Een ander verschil is dat de Nederlandse uitvoering 50hz heeft en de Duitste 100hz.
Als je goed naar de specs kijkt ontbreekt er het een en ander bij de 2.1 features van het 49" model tov de 55". Samsung heeft al jaren geen 49" 100Hz model, op de Engelse site bijv. heeft de 55" een Motion Rate van 200 bij een PQI van 3200 terwijl de 49" een Motion Rate van 100 heeft bij een PQI van 2800 (de PQI is hetzelfde getal voor de Duitse versie).
Zie enkel voor de 55" voor poort 4 iets wat op HDMI 2.1 duidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
apis29 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:58:
[...]

Als je goed naar de specs kijkt ontbreekt er het een en ander bij de 2.1 features van het 49" model tov de 55". Samsung heeft al jaren geen 49" 100Hz model, op de Engelse site bijv. heeft de 55" een Motion Rate van 200 bij een PQI van 3200 terwijl de 49" een Motion Rate van 100 heeft bij een PQI van 2800 (de PQI is hetzelfde getal voor de Duitse versie).
Zie enkel voor de 55" voor poort 4 iets wat op HDMI 2.1 duidt.
Erg verwarrend die verschillen in specs tussen enerzijds de grootte van de TV (43/49/55) en anderzijds het land van herkomst.

Mij is dus de Duitse variant verkocht van het 49 inch model. Gebasseerd op deze specs was/ben ik in de veronderstelling dat mijn tv HDMI2.1 ondersteunt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLji0YrLiuak29qmYIWc-CyWbgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8F4F3nbet92jQeLsQpuT0lK.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.samsung.com/d...ton-white-gq49ls01tauxzg/

De Nederlandse uitvoering van de 49 inch heeft deze hdmi ondersteuning niet (een heeft 50hz scherm terwijl de Duitse een 100hz heeft).

Deze veronderstelling (mijn tv ondersteunt hdmi 2.1 en heeft een 100hz scherm) zou ik dus graag willen toetsen. De vraag is hoe..? (niet zo zeer voor gebruik op dit moment, maar vooral om een idee te krijgen van de toekomstbestendigheid van de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1

thealterego1

Ken je niemand met een Xbox series of ps5, die je even kan aansluiten om te zien of je hem op 120fps kan instellen?

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
rauwst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Erg verwarrend die verschillen in specs tussen enerzijds de grootte van de TV (43/49/55) en anderzijds het land van herkomst.

Mij is dus de Duitse variant verkocht van het 49 inch model. Gebasseerd op deze specs was/ben ik in de veronderstelling dat mijn tv HDMI2.1 ondersteunt:
[Afbeelding]

De Nederlandse uitvoering van de 49 inch heeft deze hdmi ondersteuning niet (een heeft 50hz scherm terwijl de Duitse een 100hz heeft).

Deze veronderstelling (mijn tv ondersteunt hdmi 2.1 en heeft een 100hz scherm) zou ik dus graag willen toetsen. De vraag is hoe..? (niet zo zeer voor gebruik op dit moment, maar vooral om een idee te krijgen van de toekomstbestendigheid van de tv).
HDMI 2.1 'funktionen' is iets anders dan daadwerkelijk een 2.1 poort. Features als ALLM en eARC en werken ook via 2.0. Enkel bij 55'' en groter staat in jouw link ook 4K@120Hz. Zoals hierboven al benoemd hebben de 43'' en 49/50'' motion rate 100/120 en dat vertaalt zich naar een 50/60Hz paneel. Hierom vervalt 4K120, zie ook hier. Er is verder geen verschil tussen de Duitse en Nederlandse wat paneel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
benbaba schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:50:
[...]

HDMI 2.1 'funktionen' is iets anders dan daadwerkelijk een 2.1 poort. Features als ALLM en eARC en werken ook via 2.0. Enkel bij 55'' en groter staat in jouw link ook 4K@120Hz. Zoals hierboven al benoemd hebben de 43'' en 49/50'' motion rate 100/120 en dat vertaalt zich naar een 50/60Hz paneel. Hierom vervalt 4K120, zie ook hier. Er is verder geen verschil tussen de Duitse en Nederlandse wat paneel betreft.
Dank voor het uitzoeken, maar wat een domper zeg. Vind het persoonlijk toch op zijn minst misleidend dat er in de specs vermelding wordt gemaakt van HDMI2.1 functionaliteiten, maar dit in de praktijk weinig voor lijkt te stellen.

Alleen jouw redentatie over het 100/120 vs 50/60hz verhaal kan ik nog niet helemaal volgen.

Op de (Duitse) product pagina lees ik hierover het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CGmZHwZ2wo1RD3OQQsJJfosMqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vzfW8LHnZ4qlm34O6SOppmA.jpg?f=fotoalbum_large
Betreft dit nou een 100hz scherm of moet ik dit lezen als 50/60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
rauwst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:31:
[...]

Dank voor het uitzoeken, maar wat een domper zeg. Vind het persoonlijk toch op zijn minst misleidend dat er in de specs vermelding wordt gemaakt van HDMI2.1 functionaliteiten, maar dit in de praktijk weinig voor lijkt te stellen.

Alleen jouw redentatie over het 100/120 vs 50/60hz verhaal kan ik nog niet helemaal volgen.

Op de (Duitse) product pagina lees ik hierover het volgende:
[Afbeelding]
Betreft dit nou een 100hz scherm of moet ik dit lezen als 50/60hz?
Dat staat ook bij de 43''. Dat is gewoon een 'copy paste' fout. Bij de 50'' Q80T stond ook lange tijd 4K120 maar dit geldt ook pas vanaf 55''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Tja copy past fouten... ik word hier toch wel een beetje ongelukkig van. Ik heb bij de aanschaf van de tv bewust een keuze gemaakt voor een 100hz TV met hdmi2.1 omdat ik een toekomstbestendige tv wil.

Nederlandse site, 49 inch:
NIKS over 100hz NIKS over Hdmi2.1 functionaliteit

Duitse site, 49 inch:
https://www.samsung.com/n...oud-white-qe49ls01tasxxn/
Bildwiederholfrequenz: 100 Hz
Ja

HDMI 2.1 Funktionen
Dynamic Metadata (HDR10+), ALLM (Auto Game Mode), eARC auf HDMI-Port 3

Dan mag ik er toch op zijn minst vanuit gaan dat het scherm daadwerkelijk 100hz ondersteunt? Ten aanzien van die HDMI2.1 had ik mij wellicht meer in moeten lezen op de verschillende mogelijke functionaliteiten, maar ook hier vind ik de presentatie misleidend.

Wat denken jullie: kan/moet ik hier nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rauwst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:42:
Tja copy past fouten... ik word hier toch wel een beetje ongelukkig van. Ik heb bij de aanschaf van de tv bewust een keuze gemaakt voor een 100hz TV met hdmi2.1 omdat ik een toekomstbestendige tv wil.

Nederlandse site, 49 inch:
NIKS over 100hz NIKS over Hdmi2.1 functionaliteit

Duitse site, 49 inch:
https://www.samsung.com/n...oud-white-qe49ls01tasxxn/
Bildwiederholfrequenz: 100 Hz
Ja

HDMI 2.1 Funktionen
Dynamic Metadata (HDR10+), ALLM (Auto Game Mode), eARC auf HDMI-Port 3

Dan mag ik er toch op zijn minst vanuit gaan dat het scherm daadwerkelijk 100hz ondersteunt? Ten aanzien van die HDMI2.1 had ik mij wellicht meer in moeten lezen op de verschillende mogelijke functionaliteiten, maar ook hier vind ik de presentatie misleidend.

Wat denken jullie: kan/moet ik hier nog iets mee?
Als het goed is kun je het hier ook uit afleiden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQTpEqxPPGf2XZIQTLz5pnwSIgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJrP4i6s3SMjKwn1syImSM8U.jpg?f=fotoalbum_large

Een 100Hz model heeft zowel een Blur als een Judder reduction balk. Terwijl een 50Hz alleen een Judder balk heeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDDBHOjPLMfO16kVV0gpIxTov7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2Nl5mGf1ennOXMQKokD0D8i.jpg?f=fotoalbum_large

In principe verwacht ik gewoon dat het een fout op de Duitse website is.

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 09-02-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
apis29 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:35:
[...]

Als het goed is kun je het hier ook uit afleiden:

[Afbeelding]

Een 100Hz model heeft zowel een Blur als een Judder reduction balk. Terwijl een 50Hz alleen een Judder balk heeft:

[Afbeelding]

In principe verwacht ik gewoon dat het een fout op de Duitse website is.
Direct gecheckt. Mijn tv heeft alleen de Judder balk, maar niet de Blur. Volgens die redenatie heb ik dus inderdaad een 50hz scherm ;(

Bah, baal hier echt behoorlijk van. Weet ook niet zo goed hoe ik dit verder aan moet pakken.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.