OTA komt later neem ik aan? Kan via de tv geen update vinden.Theo27 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:05:
Zojuist is de nieuwe 1402 update beschikbaar gekomen voor de 2020 Qled's. De dimming bug zou nu verholpen moeten zijn. Ook is HGIG nu toegevoegd waardoor HDR films en games er nog beter uit gaan zien.
Klopt inderdaad. Je kunt m wel op een USB stick zetten en zo updaten.Mkleijer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
OTA komt later neem ik aan? Kan via de tv geen update vinden.
Psn - Scrooge-NL
Zojuist gelukt, en de ARC (uitvallen) problemen zijn opgelost.Theo27 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Klopt inderdaad. Je kunt m wel op een USB stick zetten en zo updaten.
Simpel vraagje, waar ik geen antwoord heb kunnen vinden in de TS of laatste 50 reacties ofzo. Ik heb eens bij een Reddit post dacht ik foto's voorbij zien komen van onverwijderbare reclame in het home-menu van dure Samsung televisies. Ik vind hierover ook een bron uit maart 2020 met foto als voorbeeld.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1583755244
Mijn vraag, zit die reclame er nog steeds in, of weet iemand welke andere merken dat tegenwoordig nog meer doen? Ik overweeg namelijk aanschaf van o.a. een Samsung als 1 v.d. merken voor een televisie etc.
Mijn vraag, zit die reclame er nog steeds in, of weet iemand welke andere merken dat tegenwoordig nog meer doen? Ik overweeg namelijk aanschaf van o.a. een Samsung als 1 v.d. merken voor een televisie etc.
Ik zag laatste iets van reclame in een balk, maar dat was toen ik de DNS had aangepast naar 8.8.8.8.LightTwi schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:26:
Simpel vraagje, waar ik geen antwoord heb kunnen vinden in de TS of laatste 50 reacties ofzo. Ik heb eens bij een Reddit post dacht ik foto's voorbij zien komen van onverwijderbare reclame in het home-menu van dure Samsung televisies. Ik vind hierover ook een bron uit maart 2020 met foto als voorbeeld.
Nu hij weer achter mijn pihole hangt, zie ik geen reclame meer.
Dus misschien een tip voor je!?
Dus als ik het goed begrijp is die reclame er nog steeds in een 2019 of 2020 model, maar moet je die actief blijven omzeilen via pihole o.i.d.?loyske schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Ik zag laatste iets van reclame in een balk, maar dat was toen ik de DNS had aangepast naar 8.8.8.8.
Nu hij weer achter mijn pihole hangt, zie ik geen reclame meer.
Dus misschien een tip voor je!?
Dankjewel voor je antwoord, dan heb ik de informatie die ik zocht.Theo27 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:08:
Reclame is 1 vakje in je menu. Totaal geen last van en hij staat er niet altijd.

Ik zie dat de TV SAMSUNG QLED QE55Q80T 2020 energielabel B heeft.
Maakt dit nog wat uit?
Maakt dit nog wat uit?
Trouwens ik kwam deze topic nog tegen op reddit, vind ik best wel zorgelijk. Komt dit snel tevoorschijn als je tv kijkt met licht inval? Zo ja, dan zal het echt een deal breaker zijn voor een eventuele aanschaf.
https://amp.reddit.com/r/...80t_awful_rainbow_effect/
[Voor 27% gewijzigd door rutgergron op 10-10-2020 22:50]
Het klopt, wij hebben dat ook wanneer de lampen naast de bank aan doen, of zelfs alleen een kaars. Op een gegeven moment zie ik het niet meer. En wanneer we een film of serie gaan kijken dan doe ik alle lampen uit. Kortom het is er welrutgergron schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:48:
Trouwens ik kwam deze topic nog tegen op reddit, vind ik best wel zorgelijk. Komt dit snel tevoorschijn als je tv kijkt met licht inval? Zo ja, dan zal het echt een deal breaker zijn voor een eventuele aanschaf.
[Afbeelding]
Zoals al voorbij gekomen is geldt dit niet voor de europese Q80T, die heeft geen Wide Angle filter op het scherm wat dit effect veroorzaakt (daarvoor moet je bij de Q85T zijn).rutgergron schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:48:
[Afbeelding]
En een energielabel zit er niet voor niets op. Dus: 'maakt het wat uit'? Qua energieverbruik wel natuurlijk, qua verbruikskosten is het marginaal ...
[Voor 9% gewijzigd door apis29 op 11-10-2020 21:11]
Zitten er ook al verschillen tussen de EU en buiten de EU.apis29 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:06:
[...]
Zoals al voorbij gekomen is geldt dit niet voor de europese Q80T, die heeft geen Wide Angle filter op het scherm wat dit effect veroorzaakt.

[Voor 6% gewijzigd door rutgergron op 11-10-2020 21:12]
Qua namen en uitvoeringen wel ja, zo bestaat daar geen Q95T bijv. (dat is de Q90T maar dan mét de Connect Box) ... en is onze Q85T dus de Q80T die daar verkrijgbaar is.rutgergron schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:11:
[...]
Zitten er ook al verschillen tussen de EU en buiten de EU.
De euro Q80T heeft daar dus ook geen vergelijkbaar model dit jaar.
[Voor 20% gewijzigd door apis29 op 11-10-2020 21:20]
Ik had een soort van vlekken. Bijvoorbeeld als er een wolkenachtergrond was in een serie/film, dan werden sommige delen van de wolk overbelicht wat een pixeleffect weergaf als een vlek.
Door de local dimming op standaard te zetten is dit deels verdwenen. Dit op een 95T
Door de local dimming op standaard te zetten is dit deels verdwenen. Dit op een 95T
Bij de technische specificaties van de Q80T65 inch kom ik dit tegen: Wide Viewing Angle. Zit er dus wel op?
Om mezelf even te beantwoorden:kleinelievewolff schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:51:
[...]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nu alles via een oude Onkyo receiver aangesloten op een Philips Led tv, maar heb nooit het geluid synchroon kunnen krijgen. Daarom keken we alleen muziekprogramma's via de receiver, de rest gewoon via de speakers van de tv.
Kan ik op een Frame alles aansluiten via de One Connect Box en dan een optische kabel aansluiten van de OCB naar de receiver? En loopt het geluid dan wel synchroon met de tv of zit je toch weer met afwijkingen door de verwerking in de tv en/of de omzetting van het digitale geluid in de receiver?
Ja, je kan alles aansluiten op de One Connect Box en een optische kabel van OCB naar receiver laten lopen. Het geluid loopt dan perfect synchroon met het geluid dat uit de tv speakers zelf komt.
Nu alleen nog de oplossing voor het niet in 4K willen van mijn Xbox One S. In het menu van de Xbox had ik na het eerste aansluiten allemaal groene vinkjes, behalve bij Dolby Vision. Maar hij weigerde in 4K op te starten. Daarna elke keer de melding ndat de tv geen 4K ondersteunt.
Ik heb een nieuwe hdmi kabel besteld ter vervanging van de huidige (high speed) kabel om dat uit te sluiten.
Wat ook nog kan is dat de "One Connect" kabel toch beschadigd is geraakt. Die heeft klem gezeten tussen het tv meubel en de muur en is over 3 cm enigszins platgedrukt. Ik had eigenlijk verwacht dat de tv het hierdoor helemaal niet zou doen, maar hij werkt prima. Enkel de Xbox in 4K niet dus. Zou dit nog een verklaring kunnen zijn?
Sinds gister de eigenaar van een 65q95t, deze is in de plaats gekomen van een Philips TV welke android draaide.
Het is allemaal wel even wennen zeg om ineens Tizen te gebruiken en ik kan een optie niet vinden om snel door te voeren, hoop dat iemand hier de tip heeft.
We hebben vaak een radio app aan staan op de TV voor achtergrond geluid, op de philips kon ik makkelijk middels de quick settings het scherm uitzetten, de TV zelf bleef dan wel actief en radio werkt dan dus.
Is er een snelle manier om dit ook in Tizen te doen?
Nu doe ik home knop>helemaal naar links>instellingen>algemeen>toegankelijkheid>beeld uit.
Ofwel flink het menu in om dit te bewerkstelligen.
Het is allemaal wel even wennen zeg om ineens Tizen te gebruiken en ik kan een optie niet vinden om snel door te voeren, hoop dat iemand hier de tip heeft.
We hebben vaak een radio app aan staan op de TV voor achtergrond geluid, op de philips kon ik makkelijk middels de quick settings het scherm uitzetten, de TV zelf bleef dan wel actief en radio werkt dan dus.
Is er een snelle manier om dit ook in Tizen te doen?
Nu doe ik home knop>helemaal naar links>instellingen>algemeen>toegankelijkheid>beeld uit.
Ofwel flink het menu in om dit te bewerkstelligen.
Ik ben helaas toch niet tevreden over mijn Samsung Q95T 55 inch. Ik zal mijn bevindingen hier kort opsommen.
Disclaimer: ik wil benadrukken dat de TV prachtig beeld geeft. Echt adembenemend! Wat een prachtige kleuren, goed contrast, zwartwaardes zeer goed en al met al waanzinnig om naar te kijken. QLED is voor mij vooralsnog echt niet ondergeschikt aan OLED. Wat iedereen ook beweerd.
De redenen waarom ik toch een ga ruilen voor een LG CX55:
Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Of niet, ik reageer eigenlijk nooit in fora. Nou nu dus een keer wel. Hoi!
Disclaimer: ik wil benadrukken dat de TV prachtig beeld geeft. Echt adembenemend! Wat een prachtige kleuren, goed contrast, zwartwaardes zeer goed en al met al waanzinnig om naar te kijken. QLED is voor mij vooralsnog echt niet ondergeschikt aan OLED. Wat iedereen ook beweerd.
De redenen waarom ik toch een ga ruilen voor een LG CX55:
- Ik vind dat de Samsung over het algemeen 'te helder' is voor mijn gebruik. Ik merk dat ik vooral in de avond tv kijk, en ik vind dat de HDR soms té vel is. Ik heb een beetje zitten klooien met de instellingen, en als ik dan de helderheid naar beneden bijstel merk ik dat het effect van HDR eigenlijk verdwijnt. De highlights en shadows komen dichter bij elkaar te liggen en het contrast is in dit geval matig. Jammer, want op maximale helderheid (overdag) is het perfect.
- Een tweede punt waar ik toch moeite mee heb is de local dimming. De manier waarop dit 'slim' wordt toegepast is voor mij toch een beetje teleurstellend. Zo wordt de bovenste rij van de ondertiteling vaak in volle helderheid weergegeven, waar de onderste rij de local dimming volgt (deze valt dan onder de 16:9 zwarte balk in films etc.) Nu kan ik natuurlijk de grootte en kleur van de ondertiteling aanpassen in de instellingen van verscheidene platformen, maar dat voelt toch als een halve oplossing. Al met al is local dimming gewoon niet zo goed als de Q90R. Ik snap deze keuze van Samsung niet, ze hebben wel het algoritme van local dimming verbeterd, maar een stuk minder zones in gebruik. Jammer.
- Het derde punt is de inconsistentie van Tizen. Ik merk dat in combinatie met mijn geluidssysteem, Ziggo box, xbox one en apps soms toch wat hapering ontstaat en instellingen 'vergeten' worden. Soms gaat mijn xbox opeens aan als ik mijn speakers activeer... wtf? Geen idee hoe dit werkt, maar wat ik wel weet is dat het niet echt een prettige gebruikerservaring is.
- Als vierde; de gaming mode. Ik ervaar zwarte horizontale strepen in sommige games (banding, alsof er ruis op de lijn zit), die van beneden naar boven lopen. Alleen in donkere schermen, waar veel grijs gebruikt wordt. Zoals het laadscherm van FIFA20 of ingezoomd op een steen in het startlevel van Sea of Thieves. Heel vreemd, want voor de rest is de gaming mode prima. Maar die strepen lijken te maken te hebben met de variable refresh-rate. Als ik game mode uitzet, zie ik die strepen niet. Dit wekt bij mij een beetje argwaan voor de aanstaande nieuwe consoles.
- Als vijfde; toch wat dirty screen effect dat flink zichtbaar is bij tests en in games (witte lucht, etc. Je kent het wel als je net zoals ik 'op zoek gaan naar gebreken'). Mijn paneel is redelijk prima, maar ik vind het toch vervelend.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Of niet, ik reageer eigenlijk nooit in fora. Nou nu dus een keer wel. Hoi!
Samusing komt volgend jaar NIET met micro-led... ! Maar met mini-led. Dat is wat anders.. kleinere ledlampjes als achterlicht. Maar geen zelf-oplichtende pixels..Kosmetdesnor123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:34:
Ik ben helaas toch niet tevreden over mijn Samsung Q95T 55 inch. Ik zal mijn bevindingen hier kort opsommen.
De redenen waarom ik toch een ga ruilen voor een LG CX55:Dat zijn een beetje de redenen waarom ik nu kies voor een LG. Daarnaast zijn er nog een paar andere punten die mijn interesse hebben gewekt om voor LG CX55 te gaan; Dolby Atmos (ik kijk vooral Netflix), maar ook het idee dat ik nu investeer in QLED terwijl Samsung volgend jaar met Micro-LED gaat komen, voelt alsof ik dan nu een achterhaalde techniek ik huis haal. Dan nog maar even proeven van OLED, kijken hoe dat is.
- Ik vind dat de Samsung over het algemeen 'te helder' is voor mijn gebruik. Ik merk dat ik vooral in de avond tv kijk, en ik vind dat de HDR soms té vel is. Ik heb een beetje zitten klooien met de instellingen, en als ik dan de helderheid naar beneden bijstel merk ik dat het effect van HDR eigenlijk verdwijnt. De highlights en shadows komen dichter bij elkaar te liggen en het contrast is in dit geval matig. Jammer, want op maximale helderheid (overdag) is het perfect.
- Een tweede punt waar ik toch moeite mee heb is de local dimming. De manier waarop dit 'slim' wordt toegepast is voor mij toch een beetje teleurstellend. Zo wordt de bovenste rij van de ondertiteling vaak in volle helderheid weergegeven, waar de onderste rij de local dimming volgt (deze valt dan onder de 16:9 zwarte balk in films etc.) Nu kan ik natuurlijk de grootte en kleur van de ondertiteling aanpassen in de instellingen van verscheidene platformen, maar dat voelt toch als een halve oplossing. Al met al is local dimming gewoon niet zo goed als de Q90R. Ik snap deze keuze van Samsung niet, ze hebben wel het algoritme van local dimming verbeterd, maar een stuk minder zones in gebruik. Jammer.
- Het derde punt is de inconsistentie van Tizen. Ik merk dat in combinatie met mijn geluidssysteem, Ziggo box, xbox one en apps soms toch wat hapering ontstaat en instellingen 'vergeten' worden. Soms gaat mijn xbox opeens aan als ik mijn speakers activeer... wtf? Geen idee hoe dit werkt, maar wat ik wel weet is dat het niet echt een prettige gebruikerservaring is.
- Als vierde; de gaming mode. Ik ervaar zwarte horizontale strepen in sommige games (banding, alsof er ruis op de lijn zit), die van beneden naar boven lopen. Alleen in donkere schermen, waar veel grijs gebruikt wordt. Zoals het laadscherm van FIFA20 of ingezoomd op een steen in het startlevel van Sea of Thieves. Heel vreemd, want voor de rest is de gaming mode prima. Maar die strepen lijken te maken te hebben met de variable refresh-rate. Als ik game mode uitzet, zie ik die strepen niet. Dit wekt bij mij een beetje argwaan voor de aanstaande nieuwe consoles.
- Als vijfde; toch wat dirty screen effect dat flink zichtbaar is bij tests en in games (witte lucht, etc. Je kent het wel als je net zoals ik 'op zoek gaan naar gebreken'). Mijn paneel is redelijk prima, maar ik vind het toch vervelend.
Ja dat is een QLED eigenschap, eigenlijk moet je gewoon op de spec 'Anti Reflection Screen' letten. Het échte wide viewing angle layer is de 'Ultra Viewing Angle' spec en dit twee gaan hand in hand samen.rutgergron schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:21:
Bij de technische specificaties van de Q80T65 inch kom ik dit tegen: Wide Viewing Angle. Zit er dus wel op?
Zie ook hier bij de amerikaanse specs: 'Ultra Viewing Angle with Anti-Glare' https://www.samsung.com/u...2020-qn65q80tafxza/#specs (en een NL/EU Q90T bijv. https://www.samsung.com/n...q90t/QE65Q90TALXXN/#specs)
[Voor 26% gewijzigd door apis29 op 12-10-2020 15:55]
Is er eigenlijk al meer bekend over de TV's die volgend jaar op de markt komen?belmonde schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Samusing komt volgend jaar NIET met micro-led... ! Maar met mini-led. Dat is wat anders.. kleinere ledlampjes als achterlicht. Maar geen zelf-oplichtende pixels..
Nee, dat wordt januari denk ik..Supreme_One schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Is er eigenlijk al meer bekend over de TV's die volgend jaar op de markt komen?
Hebben jullie ook dat de gezichten vooral bij RTL4 erg rood zijn?
Het viel me vooral op bij Jinek vanavond.
Ik heb de T90 verbonden aan de ziggo Next.
Na de update 1402 was dit al een stuk minder.
Andere kanalen, Netflix etc geen last.
Waaraan zou dit kunnen liggen?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Last van hoge bloeddruk denk ik.MillZ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:37:
Hebben jullie ook dat de gezichten vooral bij RTL4 erg rood zijn?
Ook hier zal ik mezelf even beantwoordenkleinelievewolff schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:45:
[...]
Om mezelf even te beantwoorden:
Ja, je kan alles aansluiten op de One Connect Box en een optische kabel van OCB naar receiver laten lopen. Het geluid loopt dan perfect synchroon met het geluid dat uit de tv speakers zelf komt.
Nu alleen nog de oplossing voor het niet in 4K willen van mijn Xbox One S. In het menu van de Xbox had ik na het eerste aansluiten allemaal groene vinkjes, behalve bij Dolby Vision. Maar hij weigerde in 4K op te starten. Daarna elke keer de melding ndat de tv geen 4K ondersteunt.
Ik heb een nieuwe hdmi kabel besteld ter vervanging van de huidige (high speed) kabel om dat uit te sluiten.
Wat ook nog kan is dat de "One Connect" kabel toch beschadigd is geraakt. Die heeft klem gezeten tussen het tv meubel en de muur en is over 3 cm enigszins platgedrukt. Ik had eigenlijk verwacht dat de tv het hierdoor helemaal niet zou doen, maar hij werkt prima. Enkel de Xbox in 4K niet dus. Zou dit nog een verklaring kunnen zijn?

Het vervangen van de Maxxter premium HDMI kabel van de action (https://www.action.com/nl-nl/p/maxxter-premium-hdmi-kabel-/) voor een Ultra High Speed HDMI kabel van Allekabels.nl (https://www.allekabels.nl...388443/8k-hdmi-kabel.html) deed de truuk. Het vreemde was dat die action kabel na de eerste keer aansluiten wel alle juiste vinkjes gaf bij de 4K test van de Xbox, maar na het inschakelen van 4K de geest gaf en daarna ook niet meer de juiste vinkjes liet zien. Maar goed, het werkt in ieder geval nu.
Toch even een kleine update van mijn kant, wie weet dat iemand hier wat aan heeft. Naar aanleiding van mijn vorige bericht heb ik de Q95T omgeruild voor de CX55. Gisteren kwam iemand van PlatteTV langs (hulde voor hun snelle service
)
Alles aangesloten en gisteravond begonnen met wat tests voor grey uniformity, dead pixels en dirty screen effect. Conclusie: ik heb een pareltje van een paneel te pakken. Erg tevreden tot dusver.
Daarna even Netflix opgestart, en het eerste wat mij opviel bij het kijken van Our Planet (natuurdocu, kleurenpracht, etc.)
Oke later!

Alles aangesloten en gisteravond begonnen met wat tests voor grey uniformity, dead pixels en dirty screen effect. Conclusie: ik heb een pareltje van een paneel te pakken. Erg tevreden tot dusver.
Daarna even Netflix opgestart, en het eerste wat mij opviel bij het kijken van Our Planet (natuurdocu, kleurenpracht, etc.)
- De LG gaat een stuk minder fel dan Samsung. Dat is even wennen. Het verschil is wel echt groot. In eerste instantie was ik 'underwhelmed'; ik vond de kleuren minder 'poppen' en het voelde alsof ik een verkeerde keuze had gemaakt om te ruilen. Echter; een half uur later merkte ik hoe prettig de CX is voor mijn ogen. Waar ik bij de Samsung merkte dat de felheid (de benodige felheid om HDR goed tot z'n recht te laten komen) voor vermoeide ogen zorgde, is dat bij de LG totaal niet het geval. Kort samengevat: ja, minder fel. Maar kijkt wel erg prettig.
- De zwartwaardes. Ik geloofde niet zo in het grootste verschil waar OLED enthousiasten over spreken. In de winkel zag ik nauwelijks verschil, tot ik gister The Last Jedi openingsscene aanzette. Wauw. Het feit dat zwart echt zwart is maakt zoveel goed voor de minder hogere helderheid / nits. Het contrast is spectaculair, tussen de lightsaber en de donkere omgeving in de grotten van Snoke.
- Weerkaatsing van licht. Yep, it's a bitch. Ik merkte gelijk hoe goed Samsung dat eigenlijk deed. Ik zie mijzelf nu, overdag, als ik achter (of voor?) de CX zit. Gelijk aan het overwegen om smart gordijnen aan te schaffen voor in mijn woonkamer (Oke Google; activate Movie Time). In de avond totaal geen probleem, overdag toch wel minder prettig dan Samsung.
Oke later!
Kosmetdesnor123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:34:
De redenen waarom ik toch een ga ruilen voor een LG CX55:Dat zijn een beetje de redenen waarom ik nu kies voor een LG. Daarnaast zijn er nog een paar andere punten die mijn interesse hebben gewekt om voor LG CX55 te gaan; Dolby Atmos (ik kijk vooral Netflix), maar ook het idee dat ik nu investeer in QLED terwijl Samsung volgend jaar met Micro-LED gaat komen, voelt alsof ik dan nu een achterhaalde techniek ik huis haal. Dan nog maar even proeven van OLED, kijken hoe dat is.
Zondag bij PlatteTV een 65q95t gekocht met a-z garantie erbij voor 3 jaar, vandaag geleerd over DSE en dacht even te testen om te kijken of mijn scherm dat erg heeft.
Ik heb nagenoeg geen DSE maar kwam wel twee pixels tegen die zwart blijven.
Zouden jullie hem daarvoor aanmelden met de kans om een nieuwe te krijgen welke meer DSE heeft?
Gezien de pixels zwart blijven vallen ze minder op dan vast op wit
Zouden jullie hem daarvoor aanmelden met de kans om een nieuwe te krijgen welke meer DSE heeft?
Hoe tevreden zijn jullie over de PiP functie van deze TV? Ik heb sinds twee weken een TV uit de Q95T serie staan, maar PiP lijkt maar zelden te werken. De functie is gewoon nooit beschikbaar via het menu.
De enige manier om PiP aan te krijgen voor mij is content via HDMI af te spelen (KPN ITV/PS4) en dan in de YouTube-app op de telefoon er voor kiezen om YouTube te casten naar de TV. Via de Samsung YouTube app op de TV lukt dit niet. Ook Netflix laat zich ook niet op deze wijze casten in PiP.
Verder lijkt PiP (als het geactiveerd is, zoals in bovenstaand geval) dan in game mode te schieten met de brightness op vol, waardoor het eigenlijk lastig is om naar te kijken. Die instellingen lijk je helaas niet te kunnen wijzigen.
De enige manier om PiP aan te krijgen voor mij is content via HDMI af te spelen (KPN ITV/PS4) en dan in de YouTube-app op de telefoon er voor kiezen om YouTube te casten naar de TV. Via de Samsung YouTube app op de TV lukt dit niet. Ook Netflix laat zich ook niet op deze wijze casten in PiP.
Verder lijkt PiP (als het geactiveerd is, zoals in bovenstaand geval) dan in game mode te schieten met de brightness op vol, waardoor het eigenlijk lastig is om naar te kijken. Die instellingen lijk je helaas niet te kunnen wijzigen.
Tsja hoe erg zie je ze? Dat kan alleen jij beoordelen denk ik.miniterror schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:56:
Zondag bij PlatteTV een 65q95t gekocht met a-z garantie erbij voor 3 jaar, vandaag geleerd over DSE en dacht even te testen om te kijken of mijn scherm dat erg heeft.
DSE is en blijft een probleem, die van mij heb ik teruggestuurd en krijg van de week een Panasonic OLED (hzw1004). Daar hoop ik meer geluk mee te hebben.
Irritante panel lottery...

Zojuist mijn chat met PlatteTV afgerond, ga hem omruilen.miniterror schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:56:
Helaas moet ik wel zelf gaan rijden anders zou ik twee weken moeten wachten tot er iemand aan huis kan komen.
Ook in de winkel zelf krijgen ze pas van het weekend weer voorraad.
Had berichten online gezien dat PlatteTV bij hun de volgende dag aan huis was langs gekomen, die service zie ik even niet met een wachttijd van 2 weken

OLED zat ik ook heel lang over te denken, maar wegens vele statische content en inbrandingsgevaar toch voor de Qled gegaan.Dracula schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Tsja hoe erg zie je ze? Dat kan alleen jij beoordelen denk ik.
DSE is en blijft een probleem, die van mij heb ik teruggestuurd en krijg van de week een Panasonic OLED (hzw1004). Daar hoop ik meer geluk mee te hebben.
Irritante panel lottery...![]()
![]()
Ga toch voor omruilen, ik ken mensen die in een goedkopere auto rijden dan wat deze TV gekost heeft.
Dan wil ik toch geen vaste pixels hebben en als de nieuwe wel veel last van DSE heeft ga ik die ook gewoon omruilen.
[Voor 28% gewijzigd door miniterror op 15-10-2020 10:05]
Ik heb mezelf aangeleerd geen tests meer te doen op afwijkingen op een nieuwe tv, veel beter voor mijn hart. En bespaart me een hoop tijd met het omruilen van panelen. Gebruik mijn 95t dan ook al een poos naar volle tevredenheid, mij is me nog helemaal niks negatiefs opgevallen.
Merk wel een (flinke) verbetering in game-mode na de 1402.6 update.
De oleds van 2019-2020 zijn wel een stuk beter bestand tegen inbrandingen ten opzichte van de 2016-2018 modellen. Na 4 uur uit te zijn doen ze een zelfreiniging die behoorlijk effectief is. Maar als je cnn ofzo 6 uur per dag straight elke dag kijkt moet je gewoon voor een qled gaan, meer peace of mind. Maar varieer je je content komt het in principe wel goed hoor met oled. Ook fijn dat ze dolby vision hebben en hdmi 2.1
Wat voor een verbetering?Mkleijer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:05:
Ik heb mezelf aangeleerd geen tests meer te doen op afwijkingen op een nieuwe tv, veel beter voor mijn hart. En bespaart me een hoop tijd met het omruilen van panelen. Gebruik mijn 95t dan ook al een poos naar volle tevredenheid, mij is me nog helemaal niks negatiefs opgevallen.
Ik heb hem eergister geinstallerd vanaf USB stick maar de beeldkwaliteit pakt echt nog wel een grote hit.
Wat ik ook heb begrepen is dat de update specifiek voor HDR gaming is, de game welke ik speel is niet HDR.
Weet iemand of de Samsung Q95T nu goed werkt met Sonos ARC met firmware update 1402?
Wil graag deze Q95T kopen maar wil wel zeker zijn dat ik Dolby Atmos kan afspelen via Apple TV 4K.
Heb nu een Q9FN, is de Q95T in jullie ogen een upgrade?
Wil graag deze Q95T kopen maar wil wel zeker zijn dat ik Dolby Atmos kan afspelen via Apple TV 4K.
Heb nu een Q9FN, is de Q95T in jullie ogen een upgrade?
Hoi, ik heb een Q95T met daarin een Ci+ module via Ziggo. Weet iemand hoeveel een uurtje tv opnemen ongeveer in beslag neemt aan data? Ik moet er een nieuwe USB stick of externe harde schijf voor kopen maar kan hier niks over terug vinden online buiten het feit dat er externe opslag voor nodig is.
Inmiddels Q95T in huis i.c.m. firmware 1402 en een Sonos ARC.
+ Apple TV 4K geeft Dolby Atmos door (via HDMI poort 1 en 2, zijn HDMI 2.0) o.a. getest met 'Lost in Space'.
+ Geldt voor Amazon Prime, Netflix en Infuse
- Atmos TrueHD 7.1 wordt teruggezet naar 5.1 (vermoed door beperking bandbreedte HDMI 2.0)
+ Interne Samsung apps zoals Netflix, Amazon geven ook Dolby Atmos door.
Moest Apple TV 4K wel weer opnieuw instellen nadat ik de TV had vervangen.
+ Apple TV 4K geeft Dolby Atmos door (via HDMI poort 1 en 2, zijn HDMI 2.0) o.a. getest met 'Lost in Space'.
+ Geldt voor Amazon Prime, Netflix en Infuse
- Atmos TrueHD 7.1 wordt teruggezet naar 5.1 (vermoed door beperking bandbreedte HDMI 2.0)
+ Interne Samsung apps zoals Netflix, Amazon geven ook Dolby Atmos door.
Moest Apple TV 4K wel weer opnieuw instellen nadat ik de TV had vervangen.
Misschien een mooie deal met black friday opscheppen voor een 65qxxt versie. Zijn er meer mensen aan het wachten op black friday?
Was ik wel, maar vorige week was de 65Q95T voor 1450 euro (na cashback) incl verzending te krijgen. Dat is een prijs waar ik erg tevreden mee ben, en het niet de moeite waard maakte om te wachten voor mij. En sinds vanochtend hangt die nu aan de muur, blij meeRoyK schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:09:
Misschien een mooie deal met black friday opscheppen voor een 65qxxt versie. Zijn er meer mensen aan het wachten op black friday?

iemand iets leuks?
Iemand met firmware update 1402 die weet of hiermee het probleem met dimming van de ondertiteling opgelost is?
open doos,. outlet ?thealterego1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:16:
[...]
Was ik wel, maar vorige week was de 65Q95T voor 1450 euro (na cashback) incl verzending te krijgen. Dat is een prijs waar ik erg tevreden mee ben, en het niet de moeite waard maakte om te wachten voor mij. En sinds vanochtend hangt die nu aan de muur, blij mee
Nee, nieuw, bij electrokampioen in Rotterdam. Er was een blackfriday code in het prijs topic gedeeld, waardoor je en die korting kreeg en de cashback. En ze hebben het netjes uitgeleverd. Maar 2 weken ervoor stond die ook voor die prijs bij Samsung via ICS online. Dus wie weet komen er nog meer acties, je moet alleen snel erbij zijn omdat het binnen een paar uur uitverkocht is vaak.
iemand iets leuks?
Heb de 55q95t aangeschaft en wil de no gap wall mount gaan halen.
Is er een groot verschil in degene die Samsung/ Coolblue aanbiedt voor 149 en bijvoorbeeld op 123 afstandsbediening / bol.com voor ongeveer 50 euro?
Is er een groot verschil in degene die Samsung/ Coolblue aanbiedt voor 149 en bijvoorbeeld op 123 afstandsbediening / bol.com voor ongeveer 50 euro?
Ik heb die van BOL gekocht, kan niet echt praten over de originele maar wat ik op youtube vergelijkingen heb gezien zit er geen tot weinig verschil.Toml83 schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:31:
Heb de 55q95t aangeschaft en wil de no gap wall mount gaan halen.
Wel valt de no gap mij erg tegen, misschien dat ik iets verkeerd doe maar hij hangt niet geheel recht.
De bovenkant van de TV hangt verder van de muur af als de onderkant, er zitten wat van die stelschroeven bij waarmee je de onderkant meer van de muur af kan laten maar hij zit zeker niet gap loos tegen de muur, zit ongeveer 2cm tussen.
Nice, gefeliciteerd met je aankoop. Ik denk dat ik mogelijk (ivm budget) naar de 80T moet gaan kijken.thealterego1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:16:
[...]
Was ik wel, maar vorige week was de 65Q95T voor 1450 euro (na cashback) incl verzending te krijgen. Dat is een prijs waar ik erg tevreden mee ben, en het niet de moeite waard maakte om te wachten voor mij. En sinds vanochtend hangt die nu aan de muur, blij mee
Heb hetzelfde hier. Heb die schuimpjes wat bij de beugel kwamen aan de onderkant achter de tv gestoken, 2 op elkaar. Dan hangt hij bijna recht!miniterror schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:00:
[...]
Ik heb die van BOL gekocht, kan niet echt praten over de originele maar wat ik op youtube vergelijkingen heb gezien zit er geen tot weinig verschil.
Wel valt de no gap mij erg tegen, misschien dat ik iets verkeerd doe maar hij hangt niet geheel recht.
De bovenkant van de TV hangt verder van de muur af als de onderkant, er zitten wat van die stelschroeven bij waarmee je de onderkant meer van de muur af kan laten maar hij zit zeker niet gap loos tegen de muur, zit ongeveer 2cm tussen.
Dat heb ik nu ook gedaan inderdaad.loyske schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:15:
[...]
Heb hetzelfde hier. Heb die schuimpjes wat bij de beugel kwamen aan de onderkant achter de tv gestoken, 2 op elkaar. Dan hangt hij bijna recht!
Heb jij de originele Samsung of ook die van BOL?
Die van BOL oftewel Multibrackets.miniterror schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:47:
[...]
Dat heb ik nu ook gedaan inderdaad.
Heb jij de originele Samsung of ook die van BOL?
Hi,
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Waar op het eerst het oog viel op een LG, neig ik toch na het lezen van een aantal reviews naar een Samsung. De 65Q800T viel me daarbij in het oog, mede gezien de huidige cashback. Heeft iemand ervaring met deze tv? Ik twijfel nog wel tussen 8k vs 4k, maar dat blijft een eeuwige discussie vermoed ik. Hoor graag meningen of overwegingen voor een ander model te gaan!
Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe TV. Waar op het eerst het oog viel op een LG, neig ik toch na het lezen van een aantal reviews naar een Samsung. De 65Q800T viel me daarbij in het oog, mede gezien de huidige cashback. Heeft iemand ervaring met deze tv? Ik twijfel nog wel tussen 8k vs 4k, maar dat blijft een eeuwige discussie vermoed ik. Hoor graag meningen of overwegingen voor een ander model te gaan!
Hier ook met smart aan het wachten op black friday, de 65Q95T is exact de TV die ik wil hebben en als ik deze voor 1450 zou kunnen krijgen dan teken ik er meteen voor. Vraag: Hoe de fuck hou je dit soort top-acties/prijzen in de gaten? Heeft iemand tips?thealterego1 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:16:
[...]

Edit: laat maar, ik zie dat er een topic voor is

[Voor 4% gewijzigd door WenzelRossum op 10-11-2020 09:22]
Ook hier geduldig aan het wachten op de Black Friday. Heb alleen nog geen specifiek model voor ogen. Het moet in ieder geval een 65 inch zijn en met een recente versie van het local dimming algoritme komen, voor nu ziet de Q95T er wel geschikt uit. Ergens is dit bewust open: ik weet namelijk niet wat er precies in de Black Friday komt aan aanbieding en zal dus op dat moment de knoop doorhakken.
Vind het maar moeilijk: ik zou eigenlijk een Samsung willen zonder zo'n One Connect Box omdat ik de TV aan de muur ga hangen, alle kabels (power en coax, helaas geen ethernet) zijn al naar dat punt gebracht en ik kan die One Connect Box toch niet kwijt.
Zit er een conventie in de naamgeving van de types zodat ik zeker weet dat ik een Samsung zonder One Connect Box neem?
Vind het maar moeilijk: ik zou eigenlijk een Samsung willen zonder zo'n One Connect Box omdat ik de TV aan de muur ga hangen, alle kabels (power en coax, helaas geen ethernet) zijn al naar dat punt gebracht en ik kan die One Connect Box toch niet kwijt.
Zit er een conventie in de naamgeving van de types zodat ik zeker weet dat ik een Samsung zonder One Connect Box neem?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ja, dan moet je de Q90T nemen, dat is de 95 zonddr connect boxRomeoJ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:44:
Ook hier geduldig aan het wachten op de Black Friday. Heb alleen nog geen specifiek model voor ogen. Het moet in ieder geval een 65 inch zijn en met een recente versie van het local dimming algoritme komen, voor nu ziet de Q95T er wel geschikt uit. Ergens is dit bewust open: ik weet namelijk niet wat er precies in de Black Friday komt aan aanbieding en zal dus op dat moment de knoop doorhakken.
Na veel schommeling tussen LG CX en Q80/90T besloot vandaag om 55" Q90T aan te schaffen (betaalde 1050) aangezien Apollo een BF actie is begonnen. Komt morgen en kan zometeen mijn vandaag geleverde XsX daarbij aansluiten. Zie te veel gedoe vooralsnog met OLED en mijn TV stat in echt lichtrijke kamer.
Komt ie morgen ? Onder levertijd staat "Kan"langer dan 2 wken duren.. En in het draadje over oled prijzen werd ook vermeld dat deze black friday actiesook met en na BF werden geleverd voor die prijslexkalin schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:55:
Na veel schommeling tussen LG CX en Q80/90T besloot vandaag om 55" Q90T aan te schaffen (betaalde 1050) aangezien Apollo een BF actie is begonnen. Komt morgen en kan zometeen mijn vandaag geleverde XsX daarbij aansluiten. Zie te veel gedoe vooralsnog met OLED en mijn TV stat in echt lichtrijke kamer.
https://www.apollo.nl/nl/...q90t-4k-qled-tv/?pos=1169
In mijn geval zeker. Ik had ze vooraf gebeld om voorraad te bevestigen en ze hadden een aantal van dit model dadelijk beschikbaar.belmonde schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:03:
[...]
Komt ie morgen ? Onder levertijd staat "Kan"langer dan 2 wken duren.. En in het draadje over oled prijzen werd ook vermeld dat deze black friday actiesook met en na BF werden geleverd voor die prijs
https://www.apollo.nl/nl/...q90t-4k-qled-tv/?pos=1169
ik sta op het punt een Samsung Q90T te kopen, lees wel wat verontrustende artikelen over het "rainbow effect"hoeveel last hebben jullie daarvan? is dat alleen als de zon er vol op staat en af en toe of de hele middag als de zon schijnt? hoe erg is dit? 

Geen last van gehad bij de 65Q95T. Wel een keer wat rare reflecties gezien toen die uitstond, maar die waren niet hinderlijk en nog helemaal niet gezien terwijl die aanstond. Heb hem wel pas sinds zaterdag, dus pas paar zonnige kijkmomenten gehad.MetalSonic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:41:
ik sta op het punt een Samsung Q90T te kopen, lees wel wat verontrustende artikelen over het "rainbow effect"hoeveel last hebben jullie daarvan? is dat alleen als de zon er vol op staat en af en toe of de hele middag als de zon schijnt? hoe erg is dit?
Ik heb trouwens bewust niet van alles getest door bepaalde filmpjes etc te kijken, maar ben de tv gewoon gaan gebruiken zoals ik hem normaal gebruik. Echt prima beeld. Dus mijn advies, ga niet speciaal op zoek naar rare dingen op de tv, want die zal je altijd wel vinden en dan kan je ze niet meer niet zien.
iemand iets leuks?
Het ligt echt aan de lichtinval op het scherm.MetalSonic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:41:
Je moet je voorstellen dat het scherm een spiegel is, als je onder je reguliere hoek geen lamp kan zien zal je ook geen regenboog effect zien.
Als ik in speciale hoeken ga zitten zodat ik de lampen zie in het scherm dan zie ik wel het genoemde regenboogeffect.
Als ik normaal op de bang van voren zit zie ik dus geen reflecties van de lampen en dus ook geen regenboogeffect.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel met de kijkhoek en dan specifiek de lamp zien.
Mooie post, ben beetje jaloers als je er zo nuchter naar kijkt kan je inderdaad wat kopen en er van genieten. De ene tv "kan" dit hebben af en toe, de andere tv "kan" weer iets anders hebben. De Q90T is onder de streep gewoon een goede tv en een mooie upgrade van mijn hd ready tv van samsungthealterego1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:47:
[...]
Geen last van gehad bij de 65Q95T. Wel een keer wat rare reflecties gezien toen die uitstond, maar die waren niet hinderlijk en nog helemaal niet gezien terwijl die aanstond. Heb hem wel pas sinds zaterdag, dus pas paar zonnige kijkmomenten gehad.
Ik heb trouwens bewust niet van alles getest door bepaalde filmpjes etc te kijken, maar ben de tv gewoon gaan gebruiken zoals ik hem normaal gebruik. Echt prima beeld. Dus mijn advies, ga niet speciaal op zoek naar rare dingen op de tv, want die zal je altijd wel vinden en dan kan je ze niet meer niet zien.

Ik kwam van een 9 jaar oude Philips 42 inch full hd tv, dus het was sowieso een grote upgrade. Heb ook al lang zitten twijfelen tussen meerdere tv's waaronder oled hoor. Maar ik weet gewoon dat dit allemaal goede keuzes zijn en de ene net wat beter is dan de andere. Als je ze naast een tv van 700 euro zet ga je het verschil zeker zien met bijvoorbeeld hdr, maar een q90t/q95t of een lg cx zijn beiden gewoon toptv's. Beter genieten van het mooie beeld dan je ergeren aan de dingen die beter kunnenMetalSonic schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:27:
[...]
Mooie post, ben beetje jaloers als je er zo nuchter naar kijkt kan je inderdaad wat kopen en er van genieten. De ene tv "kan" dit hebben af en toe, de andere tv "kan" weer iets anders hebben. De Q90T is onder de streep gewoon een goede tv en een mooie upgrade van mijn hd ready tv van samsung

iemand iets leuks?
Ja dat is het regenboog effect.Tenktenk schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:38:
Is dit het regenboog effect of de anti reflectie coating? Het wordt veroorzaakt door lampen die in iets hoger maar wel vanuit kijkrichting branden. Ik vind het niet storend trouwens. Als hij aanstaat (q95t) merk je er bijna niets van.
[Afbeelding]
Bij lichte scenes zal je het dan nagenoeg niet zien, bij donkere scenes daarintegen zal je het goed zien, zeker als je het weet, dan ga je er op letten
Een felle hanglamp schuin voor je tv komt gelukkig niet zo vaak voorRoyK schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:32:
Oef, dat is best wel een dingetje.

Mooie van lampen is dat je ze uit kan zetten als het storend is. Dit is boven de eettafel namelijk en niet nodig om die aan te laten tijdens het kijken van film oid. Ik wilde alleen checken of dit hetgeen is waar over gesproken wordt in dit topic.
Juist! Als de weerspiegeling van de lampen naast onze bank storen zet ik deze uit en geniet dan gewoon van de film op onze prachtige 55q95tTenktenk schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:56:
Mooie van lampen is dat je ze uit kan zetten als het storend is. Dit is boven de eettafel namelijk en niet nodig om die aan te laten tijdens het kijken van film oid. Ik wilde alleen checken of dit hetgeen is waar over gesproken wordt in dit topic.
Ik heb onlangs de Q90T gekocht. Ik wil graag mijn Sony WH-1000xm3 headset via BT verbinden.
De tv vindt de headset niet. Vindt wel mijn Bluesound soundbar.
Wie heeft een oplossing? Klantenservice van Samsung gebeld, maar kreeg een wazig antwoord, dat BT connectie met ander merk vaak niet lukt.
Wie heeft een oplossing? Klantenservice van Samsung gebeld, maar kreeg een wazig antwoord, dat BT connectie met ander merk vaak niet lukt.
Heb gisteren 55Q90T opgezet en afgesteld met Xbox Series X daarbij aangesloten. Kan eerlijk zeggen dat het het beeld echt prachtig is. Tizen OS is snel en makkelijk in omgang. Kan niks er niks op panel uniformity aanmerken. Zag er geen opvallende vlekken of zoits. Misschien is er iets zichtbaars met camera, maar als naar grijs of wit kijk - dan ziet het redelijk effen uit. Zeker geen drama als velen beweren. Of ik gewoon een goed panel ontving. Ik denk voor iets meer dan duizend - is zeker moeite waard totdat Oled verder ontwikkeld zou worden of micro-led zijn intrede maakt. Mijn oordeel - aanrader voor het geld.
Niettemin, waarlijk als ooit - your mileage may vary
Niettemin, waarlijk als ooit - your mileage may vary
Ik heb het getest met de Q95T en de wh-1000xm3 en het werkt hier gewoon. Bij de tv heb ik audiouitvoer op bluetooth gezet. daarna heb ik de aan en uit knop op de wh-1000xm3 10 (oid) seconden ingedrukt gehouden tot dat die pairing mode zegt. Vervolgens op tv opnieuw gescand en toen kwam die in het lijstje te staan en kon ik connecten.Jeroen en Dirk schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:39:
Ik heb onlangs de Q90T gekocht. Ik wil graag mijn Sony WH-1000xm3 headset via BT verbinden.
iemand iets leuks?
Thealterego1.....superbedankt voor je reactie. Het werkt! Nogmaals heel veel dank!
Ik had mijn 65Q90T even verplaatst en er zaten 2 vingerafdrukken rechts bovenin. Gekeken op de Samsung support page hoe ik dat eraf kon krijgen. Schone microvezeldoek klein beetje klam gemaakt en dit was het resultaat.
Contact opgenomen met de Samsung helpdesk en die dachten dat er nog een beschermlaag opzat. Die laag heb ik er in principe al afgetrokken toen ie eenmaal aan de muur hing dus dat is het denk ik niet.
Mijn klacht is doorgestuurd naar een andere afdeling nu. Maar hoe kan deze vlek zo ontstaan? Je ziet het trouwens alleen als het scherm uitstaat.
Ik denk zelf dat het het antireflectie scherm is wat er gedeeltelijk vanaf gewreven is.
Contact opgenomen met de Samsung helpdesk en die dachten dat er nog een beschermlaag opzat. Die laag heb ik er in principe al afgetrokken toen ie eenmaal aan de muur hing dus dat is het denk ik niet.
Mijn klacht is doorgestuurd naar een andere afdeling nu. Maar hoe kan deze vlek zo ontstaan? Je ziet het trouwens alleen als het scherm uitstaat.
Ik denk zelf dat het het antireflectie scherm is wat er gedeeltelijk vanaf gewreven is.
[Voor 4% gewijzigd door Theo27 op 14-11-2020 14:32]
Psn - Scrooge-NL
Ja, dit is een bekend probleen met die filter-screens.. Heb ik vaker gelezen als klacht ! Met handschoenen aanpakken..Theo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
Ik had mijn 65Q90T even verplaatst en er zaten 2 vingerafdrukken rechts bovenin. Gekeken op de Samsung support page hoe ik dat eraf kon krijgen. Schone microvezeldoek klein beetje klam gemaakt en dit was het resultaat.
[Afbeelding]

Ben wel benieuwd, want ik heb precies hetzelfde op mijn 50MU6100. Dat is natuurlijk wel een goedkopere tv, dus ik stoor mij er niet zo heel erg aan, ook omdat ik er totaal geen last van heb als hij aanstaat. Maar slordig is het wel.Theo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
[Afbeelding]
Toen ik mijn q95t kocht wilde Plattetv me een apart schoonmaak spul verkopem specifiek voor de qled TV's.Theo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
[Afbeelding]
Toen ik zei dat ik dat al had van ze haalden ze een andere variant naar voren welke ik heb.
Volgens de verkoper zit er een verschil tussen degene die ik heb en welke hij me wilde verkopen.
Dacht toen dat het onzin was maar nu ik dit zie begin ik toch te twijfelen of het niet inderdaad een speciale reiniging is voor de Samsung TV om juist dit te voorkomen?
Wat denken jullie?
Nu op meerdere fora gelezen dat meer mensen hier problemen mee hebben. Het schijnt niet de anti reflectie laag te zijn die is aangetast want die zit tussen de verschillende lagen van de tv.
Het is dus een vettige substantie die op het scherm blijft zitten. Meerdere mensen hebben deze vlekken weten te verwijderen met
99,9% Isopropanol.
Maar dit spul tast toch zeker weten het scherm aan lijkt me
Het is dus een vettige substantie die op het scherm blijft zitten. Meerdere mensen hebben deze vlekken weten te verwijderen met
99,9% Isopropanol.

Psn - Scrooge-NL
Ik weet niet exact hoe dit er uit ziet bij jou, maar ik weet wel dat ik een paar vette vingers op mijn scherm had (na verplaatsen) en die krengen wilde dus écht niet van het scherm af... Tot ik tegen iedereens advies in een zéér licht vochtig microvezel doekje eroverheen haalde met een klein beetje druk.Theo27 schreef op zondag 15 november 2020 @ 13:33:
Nu op meerdere fora gelezen dat meer mensen hier problemen mee hebben. Het schijnt niet de anti reflectie laag te zijn die is aangetast want die zit tussen de verschillende lagen van de tv.
99,9% Isopropanol.
En opgelost.

[Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 15-11-2020 14:33]
Je kan al wel je tv linken aan een google home mini bijvoorbeeld, bedoel je dat? Daarvoor moet je eerst je tv in de smartthings app koppelen. Daarna kan je in de google home app de service smartthings koppelen, en dan verschijntje tv ook in de home app.Karish schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:07:
Weet iemand wanneer Google assistent naar de q95t series komt ?
Thanks
iemand iets leuks?
Ja idd dat is waar maar waar ik op doelde was het volgende:thealterego1 schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:59:
[...]
Je kan al wel je tv linken aan een google home mini bijvoorbeeld, bedoel je dat? Daarvoor moet je eerst je tv in de smartthings app koppelen. Daarna kan je in de google home app de service smartthings koppelen, en dan verschijntje tv ook in de home app.
https://www.xda-developer...020-samsung-smart-tv/amp/
Ik zou eerst eens de reaktie van Samsung zelf afwachten vindt dit zeker niet normaal na schoonmaken op de manier die ze zelf voorschrijven .Theo27 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:30:
Zo ziet het er nu uit. Ik twijfel echt om dat
99,9% Isopropanol aan te schaffen.
[Afbeelding]
"Beautiful Clean Coal"
Als ik een monitor schoonmaak doe ik dat altijd via een schone micro vezel doek die maak ik gedeeltelijk wat nat met lauw water. In rechte strepen naar beneden en daarna met 't droge erover. Eigenlijk niks van te zien daarna scherm weer helemaal schoon.Theo27 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:30:
[Afbeelding]

Heb ook wel eens van die schermspuitspullen gekocht, chemisch spul dat je erop kan spuiten maar dat liet bij mij juist viezigheid achter.

Heb het even nagekeken, maar lijkt inderdaad nog niet actief in Nederland. Wel in Amerika, maar kan nergens vinden wanneer ze het naar Europa/Nederland willen uitrollen.Karish schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:29:
[...]
Ja idd dat is waar maar waar ik op doelde was het volgende:
https://www.xda-developer...020-samsung-smart-tv/amp/
iemand iets leuks?
.
[Voor 99% gewijzigd door RomeoJ op 16-11-2020 22:08]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Weet iemand hier of de One Connect box die bij de Q95T zit een HDMI 2.1 aansluiting heeft? Kan het nergens vinden...
Ja, 1 HDMI 2.1 aansluitingGK87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:31:
Weet iemand hier of de One Connect box die bij de Q95T zit een HDMI 2.1 aansluiting heeft? Kan het nergens vinden...
Poort 4 is de gaming poort met HDMI 2.1, poort 3 is een poort met ARC ondersteuningGK87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:31:
En zijn de rest van de HDMI poorten 4K met 60 HZ en VRR?miniterror schreef op maandag 16 november 2020 @ 23:40:
[...]
Poort 4 is de gaming poort met HDMI 2.1, poort 3 is een poort met ARC ondersteuning
Psn - Scrooge-NL
Geen idee als ik eerlijk ben, ging mij alleen om poort 4 toen ik de tv kocht voor de PS5.Theo27 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:20:
[...]
En zijn de rest van de HDMI poorten 4K met 60 HZ en VRR?
Andere inputs heb ik niet, ziggo doe ik middels de CI slot op de box.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de overige poorten ook 2.1 zijn maar niet gelicenseerd, kan het mis hebben dus neem het met een korrel zout
Ik heb gister een Samsung QE55Q80T aangeschaft. Ik mis hier een backlight instelling in. Helderheid en contrast e.d. zijn natuurlijk wel aan te passen. Maar onze woonkamer is in de avond over het algemeen vrij donker en als je een tijdje naar een programma kijkt met over het algemeen donkere beelden, die vervolgens overgaat naar een compleet wit beeld heb je bijna een zonnebril nodig.
Ik heb al verschillende instellingen aangepast en geprobeerd. Weet iemand waar zo'n backlight setting zit in de huidige Samsung tv's?
Ik heb al verschillende instellingen aangepast en geprobeerd. Weet iemand waar zo'n backlight setting zit in de huidige Samsung tv's?
Zou het kunnen dat de vieze vingerafdrukken nu gewoon meer uitgesmeerd zijn? Dit is niet bedoeld als stomme opmerking hoor, ik weet uit ervaring dat deze coatings heel lastig kunnen zijn met vet-vlekjes al is het maar een vingerafdruk. Een klam microvezel doekje zal eerst meer uitsmeren dan opnemen. Bij mij was het ook even kloten op m'n Q90T toen ik vette vingers weg moest halen (en 'iets' wat mijn hond er op had geschudTheo27 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:30:
[Afbeelding]

Eerst smeerde ik het uit, toen leek het schoon maar als ik het vanaf een hoek bekeek was er op de 'schone' plek nu een donkerdere vlek op de coating van het scherm en pas dáárna is het me gelukt het helemaal weg te krijgen. Dat was (met nieuwe doekjes) > vochtig doekje 2x rustig overheen halen en vervolgens nog twee keer met schone droge microvezel doekjes eroverheen. Toen eindelijk clean en geen krasjes achtergelaten.
Dus dit gaat wellicht heel stom klinken maar weet je héél zeker dat dit niet het geval is? Overigens als deze coating net zo'n ''coating'' is als op de vorige modellen is het best een dik plak, tot op het punt dat je het er als algehele laag vanaf kan pulken bij sommigen modellen.
[Voor 22% gewijzigd door Brutal1ty op 23-11-2020 09:34]
Ik zag op reddit dat inderdaad de andere poorten zijn VRR met ALLM, dus geen probleem met PC of tweede console aangezien hoe moelijk het nog steeds is om 60 fps op 4K te behalen. Dus poort 4 is alleen nuttig voor het apparaat waar je bent van plan mee om op 120Hz games merendeels te draaien.Theo27 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:20:
[...]
En zijn de rest van de HDMI poorten 4K met 60 HZ en VRR?
Na ruim 10 jaar wordt het weer eens tijd voor een nieuwe TV, maar ik moet zeggen dat ik de model en typenummers van Samsung wat verwarrend vind. Mijn oog is gevallen op de QE50Q80T. Nu kom ik echter ook de QE50Q86TAL tegen.
Het lijkt erop dat beide typen zijn van hetzelfde model. Echter kan ik over de QE50Q86TAL maar weinig informatie vinden. Uitgebreide specificaties vind ik niet. Het lijkt er wel op dat er verschillen zijn tussen de modellen. Zo zou de QE50Q86T volgens bol.com beschikken over 3 HDMI ingangen, terwijl de QE50Q80T er volgens hen 4 heeft.
Nu vind ik het aantal HDMI ingangen niet zo spannend, maar hoe zit het met de backlight? Volgens Plasmavisie beschikt de QE50Q80T over Direct LED. De QE50Q86TAL kan ik bij hen op de site niet vinden.
De website van Samsung zelf helpt me ook niet verder. Mijn hoop is nu dat iemand hier weet hoe het zit
Beschikken beide typen over dezelfde specs?
Update: inmiddels ben ik wat verder en ben ik meer te weten gekomen over de laatste 3 letters, TAL. T staat zo te zien voor het jaartal, 2020 in dit geval. De A betekent dat het gaat om de eerste versie die helaas geen HDMI 2.1 ports heeft. Dat vind ik toch wel jammer, dus daarmee lijkt de QE50Q86TAL niet wat ik zoek.
Ben nog wel benieuwd waar de L voor staat
Het lijkt erop dat beide typen zijn van hetzelfde model. Echter kan ik over de QE50Q86TAL maar weinig informatie vinden. Uitgebreide specificaties vind ik niet. Het lijkt er wel op dat er verschillen zijn tussen de modellen. Zo zou de QE50Q86T volgens bol.com beschikken over 3 HDMI ingangen, terwijl de QE50Q80T er volgens hen 4 heeft.
Nu vind ik het aantal HDMI ingangen niet zo spannend, maar hoe zit het met de backlight? Volgens Plasmavisie beschikt de QE50Q80T over Direct LED. De QE50Q86TAL kan ik bij hen op de site niet vinden.
De website van Samsung zelf helpt me ook niet verder. Mijn hoop is nu dat iemand hier weet hoe het zit

Beschikken beide typen over dezelfde specs?
Update: inmiddels ben ik wat verder en ben ik meer te weten gekomen over de laatste 3 letters, TAL. T staat zo te zien voor het jaartal, 2020 in dit geval. De A betekent dat het gaat om de eerste versie die helaas geen HDMI 2.1 ports heeft. Dat vind ik toch wel jammer, dus daarmee lijkt de QE50Q86TAL niet wat ik zoek.
Ben nog wel benieuwd waar de L voor staat

[Voor 11% gewijzigd door rrrandy op 23-11-2020 21:08. Reden: Iets meer informatie gevonden, maar nog niet alles]
Wil de Frame 75 inch bestellen bij de webshop van Samsung. Goede aanbieding, 2300e, behuizing erbij, installatie service.
Zie alleen nergens de levertijd staan.
https://www.samsung.com/nl/lifestyle-tvs/the-frame/
Met ING rentepunten (geen punten voor nodig, alleen account nodig om in te loggen) komt ie zelfs op €2019:Wackmack schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:33:
Wil de Frame 75 inch bestellen bij de webshop van Samsung. Goede aanbieding, 2300e, behuizing erbij, installatie service.
Dat is helemaal geweldig, bestel hem morgen, thnx!!Superhuuper schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:09:
[...]
Met ING rentepunten (geen punten voor nodig, alleen account nodig om in te loggen) komt ie zelfs op €2019:
[Afbeelding]
Volg het advies van Samsung niet op! Een licht bevochtige doek met water heeft een nadelig effect op het scherm! Ik heb hetzelfde probleem met mijn TV. Er ontstaat een vlek die je er niet of nauwelijk vanaf kunt krijgen! Ontwerp je een TV met een anti glare coating die je beter maar niet kunt reinigen! Lang contact gehad met Samsung hierover en die leggen het probleem bij mij neer!
Hoe is dit afgelopen? Wel leerzaam voor andere met een Qled met anti glare laag. Waaronder ik zelf binnenkort.Theo27 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:30:
[Afbeelding]
Heeft Samsung hem opgehaald? of heb je het toch schoon gemaakt met wat water en een schone microvezel doek?
@Nick_66 en wat is de oplossing die ze gaven? is toch normaal dat er een keer een vinger afdruk op komt. Af en toe moet je het scherm wellicht verschuiven, of per ongeluk door iemand.. Dat moet je dan toch kunnen schoonmaken??
Wat te denken van stof dat er tegen aan komt. Ik weet niet beter dan dat ik mijn lcd schermen met een vochtig doekje schoonmaak om de zoveel tijd.
Ik lees her en der dat je 't beste Gedemineraliseerd water kan gebruiken.
[Voor 25% gewijzigd door MetalSonic op 25-11-2020 10:12]
Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.