Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 14:05
ik heb de nu q95t in huis. Prachtige TV met veel instellingen.
Ben alleen nog op zoek naar de ideale beeldinstellingen.

Hoe hebben jullie dit afgesteld?
Dan ga ik dat even uitproberen om te kijken of dat in de smaak valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
user458214 schreef op maandag 23 november 2020 @ 08:53:
Ik heb gister een Samsung QE55Q80T aangeschaft. Ik mis hier een backlight instelling in. Helderheid en contrast e.d. zijn natuurlijk wel aan te passen. Maar onze woonkamer is in de avond over het algemeen vrij donker en als je een tijdje naar een programma kijkt met over het algemeen donkere beelden, die vervolgens overgaat naar een compleet wit beeld heb je bijna een zonnebril nodig.

Ik heb al verschillende instellingen aangepast en geprobeerd. Weet iemand waar zo'n backlight setting zit in de huidige Samsung tv's?
De brightness instelling ;) Dat is in dit geval niet een instelling zoals contrast enzo, maar gewoon letterlijk de helderheid van het scherm oftewel de backlight setting :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21
Toml83 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:03:
ik heb de nu q95t in huis. Prachtige TV met veel instellingen.
Ben alleen nog op zoek naar de ideale beeldinstellingen.

Hoe hebben jullie dit afgesteld?
Dan ga ik dat even uitproberen om te kijken of dat in de smaak valt.
Ik heb hem nog niet staan, maar dit weekend wordt hij geleverd. ik was van pan om hier mee te beginnen:
Calibration Settings van Rtings.com

Heb voor mijn huidige tv ook goede ervaring met de calibratie van Rtings.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Force op 25-11-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
rrrandy schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:50:
Na ruim 10 jaar wordt het weer eens tijd voor een nieuwe TV, maar ik moet zeggen dat ik de model en typenummers van Samsung wat verwarrend vind. Mijn oog is gevallen op de QE50Q80T. Nu kom ik echter ook de QE50Q86TAL tegen.

Het lijkt erop dat beide typen zijn van hetzelfde model. Echter kan ik over de QE50Q86TAL maar weinig informatie vinden. Uitgebreide specificaties vind ik niet. Het lijkt er wel op dat er verschillen zijn tussen de modellen. Zo zou de QE50Q86T volgens bol.com beschikken over 3 HDMI ingangen, terwijl de QE50Q80T er volgens hen 4 heeft.

Nu vind ik het aantal HDMI ingangen niet zo spannend, maar hoe zit het met de backlight? Volgens Plasmavisie beschikt de QE50Q80T over Direct LED. De QE50Q86TAL kan ik bij hen op de site niet vinden.

De website van Samsung zelf helpt me ook niet verder. Mijn hoop is nu dat iemand hier weet hoe het zit :)

Beschikken beide typen over dezelfde specs?

Update: inmiddels ben ik wat verder en ben ik meer te weten gekomen over de laatste 3 letters, TAL. T staat zo te zien voor het jaartal, 2020 in dit geval. De A betekent dat het gaat om de eerste versie die helaas geen HDMI 2.1 ports heeft. Dat vind ik toch wel jammer, dus daarmee lijkt de QE50Q86TAL niet wat ik zoek.

Ben nog wel benieuwd waar de L voor staat :?
De Q80T heet voluit ook gewoon Q80TALXXN ;) . De 50Q86T is gewoon de 50" versie van deze https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe49q86talxxn/ (de 49" panelen zijn inmiddels op dus zijn ze op 50" overgestapt)
In Engeland heb je de Q85T en vanaf de 55" zit daar ook het speciale anti-reflectie en ultra wide viewing angle filter op (maar dus niet op 49/50" versie) https://www.samsung.com/u...k-smart-tv-qe55q85tatxxu/

Dat 'AL' staat volgens mij voor de tuner types.

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 25-11-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 23:28

jefjef

learning by doing

B-Force schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:52:
[...]

Ik heb hem nog niet staan, maar dit weekend wordt hij geleverd. ik was van pan om hier mee te beginnen:

Die heb ik.ook gebruikt voor mijn 55q95t uiteindelijk kijk ik nu nog alleen in filmmaker modus. Werkt voor mij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-04 09:23
apis29 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:15:
[...]

De Q80T heet voluit ook gewoon Q80TALXXN ;) . De 50Q86T is gewoon de 50" versie van deze https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe49q86talxxn/ (de 49" panelen zijn inmiddels op dus zijn ze op 50" overgestapt)
In Engeland heb je de Q85T en vanaf de 55" zit daar ook het speciale anti-reflectie en ultra wide viewing angle filter op (maar dus niet op 49/50" versie) https://www.samsung.com/u...k-smart-tv-qe55q85tatxxu/

Dat 'AL' staat volgens mij voor de tuner types.
Ok, weer wat geleerd, de Q85T was ik nog niet tegengekomen. Dit plaatje van https://technastic.com/samsung-tv-model-number-find-decode/ maakt veel duidelijk: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l14bVGIi42xv9R3lWkcvqlt5Cik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQ5cvwHzeAGDo7ZmCfhphbtu.jpg?f=fotoalbum_large

De combinatie TALXXN komt daar echter niet in voor :?

Nou ja, heel belangrijk is het ook niet echt, het gaat uiteindelijk om de specs. Die heb ik inmiddels gevonden in de review van What Hi-Fi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rrrandy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:19:
[...]

Ok, weer wat geleerd, de Q85T was ik nog niet tegengekomen. Dit plaatje van https://technastic.com/samsung-tv-model-number-find-decode/ maakt veel duidelijk: [Afbeelding]

De combinatie TALXXN komt daar echter niet in voor :?

Nou ja, heel belangrijk is het ook niet echt, het gaat uiteindelijk om de specs. Die heb ik inmiddels gevonden in de review van What Hi-Fi? :)
Dat plaatje/site was ik ook tegengekomen maar dat het er mooi overzichtelijk uitziet maakt het nog niet kloppend O-) . XN aan het einde is gewoon de code voor de Benelux als distributieregio terwijl Samsung tv's voor Europa in Slowakije en Hongarije worden gemaakt, die uitleg hier slaat dus helemaal nergens op ...
Die tunercodes gaan normaal gesproken over verschillende combi's van DVB-C, DVB-T, etc. (in de Duitse modelnaam staat daar GT bijv. en in de Engelse is het AT, dat A voor een release code zou staan lijkt zo ook maar een verzinsel en zal ook niet in de loop van het jaar veranderen).

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 25-11-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Morgen komt de Frame binnen, 75 inch. Zal even foto plaatsen hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:45
Morgen komt mijn Q90T binnen ik vind het behoorlijk spannend....... Afgelopen jaar veel tijd gestopt in de keuze tussen Qled en Oled uiteindelijk toch gekocht, sta erachter. Nu hopen dat mijn product niet beschadigt is en ik mooi beeld heb zonder gekke dingen :)......

ik las dat de meeste wel dirty screen effect hebben hopelijk valt het mee.

Ik kom sowieso van ver, net nog Ajax gekeken op mijn HD ready van Samsung (26") viel mij weer op hoe weinig kleur ik heb en dat de niet heel goed te zien zijn vanaf de bank ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
MetalSonic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:39:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Wel leerzaam voor andere met een Qled met anti glare laag.

Ik lees her en der dat je 't beste Gedemineraliseerd water kan gebruiken.
Ik heb een lange discussie gehad met de helpdesk van Samsung, maar die leggen het probleem bij mij neer.
TIP! reinig een QLED met een anti glare coating niet met gewoon water!! Heb via PlatteTV nog een tip gekregen, maar of dit goed werkt: Spray van het merk Spectral. Dit is een soort schuim. Wel prijzig! Via EP Tummers waar ik de TV heb gekocht adviseren ze me Ewent Screen Cleaning Kit te gebruiken. De vlek die ik nu op mijn TV heb kreeg ik niet weg met beide middelen.

Heb nog geprobeerd dit te verhalen op mijn allrisk verzekering, maar dit wordt helaas niet gedekt. Onze verzekeringsadviseur adviseerde dit eventueel via mijn rechtsbijstandverzekering te regelen, maar ik vrees dat ik aan het kortste eind ga trekken. Deze schermen zijn echt een ramp om te reinigen!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
Nick_66 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:25:
[...]

Ik heb een lange discussie gehad met de helpdesk van Samsung, maar die leggen het probleem bij mij neer.
TIP! reinig een QLED met een anti glare coating niet met gewoon water!! Heb via PlatteTV nog een tip gekregen, maar of dit goed werkt: Spray van het merk Spectral. Dit is een soort schuim. Wel prijzig! Via EP Tummers waar ik de TV heb gekocht adviseren ze me Ewent Screen Cleaning Kit te gebruiken. De vlek die ik nu op mijn TV heb kreeg ik niet weg met beide middelen.

Heb nog geprobeerd dit te verhalen op mijn allrisk verzekering, maar dit wordt helaas niet gedekt. Onze verzekeringsadviseur adviseerde dit eventueel via mijn rechtsbijstandverzekering te regelen, maar ik vrees dat ik aan het kortste eind ga trekken. Deze schermen zijn echt een ramp om te reinigen!
Er moet wel verschil zitten tussen de coating die jij hebt en die ik heb :? Welk model betrof dit?

• rrrandy
apis29 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:36:
[...]

Dat plaatje/site was ik ook tegengekomen maar dat het er mooi overzichtelijk uitziet maakt het nog niet kloppend O-) .
Dat is helemaal waar! Net als een willekeurige forum-gebruiker :+ Maar gezien jouw karma hier denk ik dat het met jouw adviezen wel goed zit :) Ben je werkzaam in de TV-business?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

rrrandy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:20:
[...]

Dat is helemaal waar! Net als een willekeurige forum-gebruiker :+ Maar gezien jouw karma hier denk ik dat het met jouw adviezen wel goed zit :) Ben je werkzaam in de TV-business?
Zo moeilijk was dat nou ook weer niet om te zien dat dat plaatje niet helemaal klopt, als je bijvoorbeeld kijkt naar de QLED series, dan staat er bij Q80 en Q90 dat het 8K is.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Toml83
B-Force schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:52:
[...]

Dank je wel.
Ik ga even spelen met de instellingen.

• rrrandy
RomeoJ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:41:
[...]

Zo moeilijk was dat nou ook weer niet om te zien dat dat plaatje niet helemaal klopt, als je bijvoorbeeld kijkt naar de QLED series, dan staat er bij Q80 en Q90 dat het 8K is.
Ok, daar heb ik dus gewoon helemaal overheen gelezen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rrrandy schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:20:
[...]

Uit de hand gelopen vooronderzoek voor eigen aankoop wat jaren geleden :D ;)
https://www.samsung.com/n...elcode-van-mijn-smart-tv/
https://en.tab-tv.com/?page_id=7123

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 26-11-2020 10:56 ]

• MetalSonic
Nick_66 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:25:
[...]

Ik vind het heel vervelend voor je! Hopelijk krijg je de vlek nog weg.

Heb je al eens geprobeerd wat @Brutal1ty ook deed maar dan gedestilleerd water (dat is streeploos water, geen zout) in combinatie met een schone microvezel doek en lichte druk?

Ik moet eerlijk zijn ik heb best veel nagedacht over wat je hebt meegemaakt. Toch wel een kleine nachtmerrie. Ik heb ondertussen wel weer 15 tot 20 reviews gezien/ gelezen van deze tv. Hiernaast ook veel gebruikersrecensies op verschillende sites. Nergens las ik van dat probleem van jou. Dus wellicht een geval heel veel pech met je anti reflectie laag?

Zie je de vlekken ook als de tv aanstaat? en van hoever zie je ze? (dit zijn vragen die je gaat stellen als je er ondanks alles niet vanaf komt).

Mijn Q90T wordt begin avond bezorgd, hopelijk kan ik 'm wel gewoon onderhouden. Om de zoveel tijd zit er een laag stof op dan moet ik toch wel een doek erover heen kunnen halen.

Wat ik wel weet, ik gebruik geen chemische zooi en ook geen normaal water. :|
EDIT 3:

Er is nog hoop, zie de posts op reddit, gewoon schoon doekje, wat water en wat druk en het kan worden weggehaald.

Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...g_q90r_but_made_it_worse/
TheCookieButter
6 months ago
I had a very similar thing after using a rag which had some furniture polish on (didn't realise). Looked exactly like what yours does on my LG C9.

Just used a very fine microfibre cloth from a glasses case and after a minute it was gone, had to use a bit of pressure and just breathed on it a couple of times while wiping.

[ Voor 36% gewijzigd door MetalSonic op 26-11-2020 13:36 ]

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 11:08
Iemand met de Q95T/Q90T die iets kan vertellen over de problemen van local dimming i.v.m. ondertitels?
En eventueel ook blooming rond de ondertitels?

Ik twijfel tussen OLED en Q95T/Q90T. Ik heb haaks op de plaats waar de televisie staat een groot raam. Er valt wel geen direct zonlicht door dit raam op de televisie.
Daar de televisie haaks op de raam staat overweeg ik de QLED. De problemen met local dimming (en enigszins ook blooming) schrikt mij wel af om deze televisie te nemen.

HDTVTest Vincent Teoh
OLED vs QLED 2020 (LG CX vs Samsung Q90T/ Q95T)
YouTube: OLED vs QLED 2020 (LG CX vs Samsung Q90T/ Q95T)
Tijd: 3:09 (blooming ondertitels)

HDTVTest Vincent Teoh
Samsung Q95T/ Q90T (2020) vs Q90R (2019) 4K QLED TV Comparison
YouTube: Samsung Q95T/ Q90T (2020) vs Q90R (2019) 4K QLED TV Comparison
Tijd: 4:44 (blooming rond de ondertitels)
Tijd: 4:51 (ondertitels die te donker worden door het dimmen)

https://www.reddit.com/r/...n_dimming_with_subtitles/
Beeld dimt wanneer ondertitels verschijnen.

https://eu.community.sams...e-mode/m-p/2287682#M52983
Beeld dimt wanneer ondertitels veranderen (wanneer ondertitels boven de zwarte balk, in het beeld staan)

https://eu.community.sams...ng-and/m-p/2312797#M53500
Problemen ondertitels en local dimming.

https://eu.community.sams...-fixed/m-p/2225772#M51950
Problemen dimmen ondertitels bij donkere scènes.

• B-Force
buffy1966 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:33:
Iemand met de Q95T/Q90T die iets kan vertellen over de problemen van local dimming i.v.m. ondertitels?

Ik twijfel tussen OLED en Q95T/Q90T. Ik heb haaks op de plaats waar de televisie staat een groot raam. Er valt wel geen direct zonlicht door dit raam op de televisie.
Daar de televisie haaks op de raam staat overweeg ik de QLED. De problemen met local dimming (en enigszins ook blooming) schrikt mij wel af om deze televisie te nemen.

HDTVTest Vincent Teoh

HDTVTest Vincent Teoh

Beeld dimt wanneer ondertitels veranderen (wanneer ondertitels boven de zwarte balk, in het beeld staan)

Nog niet, maar ik heb dezelfde afweging gemaakt. Side-by-side valt het enorm op. Maar als ik alleen naar de Q90T/Q95T kijk, dan vind ik het niet storend of slechter. Alleen als je ze echt naast elkaar zet zie je een verschil.

• buffy1966
Dus als ik je goed begrijp heb je (nog) geen Q95T of Q90T, zie je wel de problemen met local dimming en ondertitels, maar vind jij het op zich niet storend?

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:35

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb de 65q95t en nog geen last gehad bij de ondertitels. Dat wil niet zeggen dat het er niet is hoor, maar het is me niet opgevallen. Bij de aftiteling van een film ging die wel aardig flippen, omdat er scrollende witte tekst op een zwarte achtergrond was. Heb hem nog maar kort en nog geen andere films gekeken.

Maar als je iets specifieks wilt testen wil ik het wel nakijken. Bij de Xbox viel me bij FIFA 2020 op dat de lucht eruit zag alsof er compressie overheen zat bij een bepaald filmpje. Geen idee of dat in het spel zat of het door de tv komt. Bij gears 5, Forza 4 en het kijken van Netflix heb ik me nergrns aan gestoord, in tegendeel.

iemand iets leuks?

• Wackmack
Wat is jullie ervaring met de art mode bij de Frame? Aan te raden? Speel nu met Ambient mode en die is al super vet 😚

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 14:31

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag is mijn 65Q80T binnen gekomen en wat een joekel! Heel misschien had ik toch voo de 55" moeten gaan haha. Maargoed, hij staat nu.

Ik ben nog niet zo weg geblazen met geweldige beelden. Maar ik merk dat ik de kleuren ook echt nog even naar mijn zin moet maken.

De combi met een Sonos bar en 2 play 1's kwam wel meteen tot zijn recht. Wat een verschil.

Netflix en Youtube werken top. Wat ik nog niet aan de praat krijg zijn zelf apps installeren. Wat ik ook doe, na 'instaleren' gaat hij even denken, en komt de knop weer terug en is er geen app geinstalleed.

Iemand toevallig een tip? Ik ga later vanavond er goed voor zitten en dan ook nog even rondsnuffelen op de forums.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNkqZjPTh8eJN-cNEPt2yz8Q9qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UORR00Sw4YzMMXxUKBkrBdbc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DskgGTAsdlOSQgTyXMdUnn0xlbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzSzpjvwpYcQ70idVSVGDnqs.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist samen met de buurman de tv uitgepakt, gecontroleerd en dan heeft hij het nog geïnstalleerd. Wat settings gedaan.

Eerste indruk van deze televisie is zeer goed. Ik kom dan ook wel van ver maar toch :)

dingen die erg meevielen:
1) geen regenboog als lamp in de buurt aan is *
2) geen dode pixels
3) al heel snel gewoon connectie met Ziggo mediabox

*klopt af*

*regenboog effect hangt af van de achtergrond heb gisteravond ook even The Witcher op Netflix gekeken en toen zorgde ook de lamp heel ver in de woonkamer al voor een regenboog. Dit is wel even een dingetje, uiteraard zodra ik alle lampen uit doe is het prima.

Hoe de anti glare laag is zal ik pas goed kunnen beoordelen in de lente/ zomer als er veel zonlicht komt en ik wellicht niet meer de gordijnen hoef dicht te doen. We gaan 't mee maken :)

[ Voor 16% gewijzigd door MetalSonic op 27-11-2020 11:22 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56
Ik kom van 140" FHD projectie en ben vandaag wezen rondkijken voor een nieuwe TV ter vervanging.

In principe is mijn budget (door mijn vrouw) vastgesteld op zo'n € 2500. Daar dacht ik ook voor te kunnen slagen bij LG met een Nanocell 86" (circa € 2500 na € 300 cashback via LG) ... tot ik een vergelijking online zag in een review tussen (een kleinere variant) van de Nanocell t.o.v. een Q90T. De Nanocell had enorm veel last van blooming. Nu is QLED ook geen OLED, maar in de winkel zag het er allemaal prima uit.

Nu is de Q90T mij iets te prijzig en ik zat daarom te kijken naar de volgende Q80T;
pricewatch: Samsung QLED Series Q80T 85" Zwart

Deze is helaas een flink stuk dan hetgeen mijn vrouw acceptabel acht, echter is dit de enige 85" 4K met HDMI 2.1 met VRR/HDR/120Hz zover ik kan vinden...

Nu is deze TV voor € 3195 bij Plasmavisie zonder dat hier iets van een aanbiedingsprijs bijstaat. Bij andere shops is deze echter véél duurder (hier en daar met een cashback tot a.s. maandag á € 500, waarmee ze helaas nog altijd duurder zijn dan Plasmavisie die jammer genoeg geen deelnemer is van deze actie.

Edit; Ik kan hem, met Cashback, ook ergens krijgen voor € 2899,-

Verwachten jullie dat deze TV nog verder in prijs zal zakken de aankomende periode? Of is € 2899-3195 voor deze TV wellicht toch niet verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 26-11-2020 23:12 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:52:

In principe is mijn budget (door mijn vrouw) vastgesteld op zo'n € 2500. Daar dacht ik ook voor te kunnen slagen bij LG met een Nanocell 86" (circa € 2500 na € 300 cashback via LG) ...

Edit; Ik kan hem, met Cashback, ook ergens krijgen voor € 2899,-

Verwachten jullie dat deze TV nog verder in prijs zal zakken de aankomende periode? Of is € 2899-3195 voor deze TV wellicht toch niet verkeerd?
Maar goed dat je niet voor de LG bent gegaan. IPS-tech op 85'' brrr. Ik neem aan dat 2.1 een vereiste is voor gaming? Let er wel op dat local dimming in game mode bij Samsung een klap krijgt. Ter vergelijk: de XH90 - een alternatief - heeft veel minder dimming zones dan de Q90T, maar toont in game mode desondanks minder blooming. Wat prijs betreft lijkt me het aanbod schappelijk. De prijs zal later wel iets zakken, maar de cashback vervalt dan ook. Wellicht bij alle aanbieders een prijsaanvraag doen. Tot slot is bias lighting ook aan te raden als je gevoelig bent voor blooming. Bij lcd's ontkom je er gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukri
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik zag bij de expert een aanbieding voor dit model: Samsung QE50Q86TAL voor €799,-. Het model kan ik nergens terugvinden op de site van Samsung of Google. Heeft iemand ervaringen met deze TV en weet of dit een goede deal is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Laatst online: 12-05 22:59
Luukri schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:53:
Ik zag bij de expert een aanbieding voor dit model: Samsung QE50Q86TAL voor €799,-. Het model kan ik nergens terugvinden op de site van Samsung of Google. Heeft iemand ervaringen met deze TV en weet of dit een goede deal is!
Schijnt nagenoeg dezelfde te zijn als 50q80t alleen zilver ipv zwart heb ik begrepen in ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
buffy1966 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:39:
Dus als ik je goed begrijp heb je (nog) geen Q95T of Q90T, zie je wel de problemen met local dimming en ondertitels, maar vind jij het op zich niet storend?
inderdaad. wat ik op de filmpjes zie, vind ik niet storend (focus op 1 van de 2 tv's dan vind ik het prima). Vanmiddag komt de Q95T, hopelijk vanavond wat real-life experience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gisteren heb ik de 65Q80T naar mijn zin gekregen en is het prachtig TV kijken. Het valt nu wel direct op als een uitzending niet in HD uitgezonden wordt. Dan is het op een 65" wel even uitzitten haha.

Waar ik nog wel ruzie mee heb is dat het niet mogelijk is om apps te installeren. Hij lijkt even wat te doen maar doet het dan uiteindelijk toch niet. Via allerlei forums lijkt het iets te zijn met de smarthub. Maar opties die ze daar bespreken bezit ik niet.

Iemand nog een tip voor me? Ik wil graag de NPO app erbij zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Oops..

[ Voor 98% gewijzigd door Thalaron op 27-11-2020 10:11 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@benbaba Uiteraard blijft blooming een ding met LCD, daar ontkom je inderdaad niet aan. Maar ik moet zeggen dat het model dat in de winkel stond mij niet tegenviel t.o.v. OLED. Uiteraard.. OLED was stukken beter maar relatief gezien i.c.m. de prijs zeg maar.

Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt. Ik ga voor de pricewatch: Samsung QLED Series Q80T 85" Zwart

Nu alleen nog de vraag... Pixelgarantie ja/nee?

Binnen de 1e 4 branduren kan ik hem zonder garantie ook omruilen. Daarna echter... enkel indien garantie tenzij het buiten de marges valt. 100% pixelgarantie voor 3 jaar vraagt men € 130,- voor en voor 5 jaar € 200,-

Nu kan ik erg slecht tegen dode pixels... maar in hoeverre is deze garantie nodig/te adviseren? Ik heb in mijn leven nog nooit een dode pixel gekregen ná verloop van tijd. Wel bij aankomst (DOA wat mij betreft).

Wat is jullie ervaring/advies?

PS: Crosspost met het ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
B-Force schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:27:
[...]

inderdaad. wat ik op de filmpjes zie, vind ik niet storend (focus op 1 van de 2 tv's dan vind ik het prima). Vanmiddag komt de Q95T, hopelijk vanavond wat real-life experience!
Zo, dan kan je even zeggen wat je vindt van de local dimming ivm beeld dat dimt bij verschijnen ondertitels, en ondertitels die dimmen. :)
Mij lijkt het dat dit vooral zal opvallen wanneer het beeld donker is, bijvoorbeeld iets dat zich 's nachts of in de ruimte afspeelt of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
B-Force schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:27:
[...]

Gisteravond Netflix gekeken, ondertiteling was prima (niet te fel ofzo)

@Thalaron
Over het algemeen werken alle pixels wel of niet.. Ik heb al behoorlijk veel schermen gehad in de afgelopen jaren van verschillende prijs/ kwaliteit en nog nooit een dode pixel gehad *klopt af*..

Als je een nieuwe tv of monitor hebt gewoon meteen via verschillende achtergronden kijken of er een dode pixel is zoja terugsturen.

Of je wel of niet die garantie afsluit is een beetje zoals met al die garanties. Hoe beleef jij het? Als het voor jou heel belangrijk is om volledig ingedekt te zijn dan zou ik 'm afsluiten. Als je erop vertrouwt dat een tv zonder defecte pixel bij aanschaf dat later ook niet heeft dan hoeft t natuurlijk niet..

[ Voor 47% gewijzigd door MetalSonic op 27-11-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren de 75 inch Frame binnen gekregen. Super super blij mee. Art mode is top. Kan alleen nog niet altijd alle apps casten. YouTube gaat ten alle tijden goed maar Netflix nog niet. Hoe zijn jullie ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jCBCEa9slJuoB4DMs4LkwE5Hqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V5lLyMZDrfmVNlRNrISLmkLI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8drnu-gpImcSoIrmAzBRwkEi_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZ30U0aDYhG8k1RXW4lAVOpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcc90
  • Laatst online: 12-05 22:59
Wackmack schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:33:
Gisteren de 75 inch Frame binnen gekregen. Super super blij mee. Art mode is top. Kan alleen nog niet altijd alle apps casten. YouTube gaat ten alle tijden goed maar Netflix nog niet. Hoe zijn jullie ervaring?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, heeft een Samsung frame ook zin als je de bedrading met een kabel goot weg moet werken? Of is dan het hele idee eigenlijk weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
tcc90 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:36:
[...]

Mooi, heeft een Samsung frame ook zin als je de bedrading met een kabel goot weg moet werken? Of is dan het hele idee eigenlijk weg?
De frame heeft toch altijd een One Connect Box? dus een klein bijna niet zichtbaar draadje naar je tv

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
B-Force schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:41:
[...]

De frame heeft toch altijd een One Connect Box? dus een klein bijna niet zichtbaar draadje naar je tv
Klopt! Nog een belangrijke tip. Je kan een lijst kiezen zodat het minder een tv 📺 lijkt. Zelf voor een zwarte lijst gekozen, achteraf niet zo slim. De tv is natuurlijk al zwart. Had daarom beter een houten of witte lijst kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
MetalSonic schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:51:
[...]

Gisteravond Netflix gekeken, ondertiteling was prima (niet te fel ofzo)

@Thalaron
Over het algemeen werken alle pixels wel of niet.. Ik heb al behoorlijk veel schermen gehad in de afgelopen jaren van verschillende prijs/ kwaliteit en nog nooit een dode pixel gehad *klopt af*..

Als je een nieuwe tv of monitor hebt gewoon meteen via verschillende achtergronden kijken of er een dode pixel is zoja terugsturen.

Of je wel of niet die garantie afsluit is een beetje zoals met al die garanties. Hoe beleef jij het? Als het voor jou heel belangrijk is om volledig ingedekt te zijn dan zou ik 'm afsluiten. Als je erop vertrouwt dat een tv zonder defecte pixel bij aanschaf dat later ook niet heeft dan hoeft t natuurlijk niet..
Thnx. Ik zit te overwegen om die van 3 jaar erbij te nemen. Wellicht nog vragen of daar ook wat vanaf kan op deze mooie dag haha.. of 5 voor de prijs van 3... zal wel niet...

De laatste 2 schermen... of "schermen" die ik heb aangeschaf, zaten op beide dode pixels. Op mijn ASUS monitor zaten er 3, dus omgewisseld en die had er geen. Sindsdien ook niet gekregen (inmiddels zo'n 4 jaar oud) en op mijn projector zat 1 defecte (of liever gezegd "stuck") pixel -> Omgewisseld en nooit meer problemen.

Maar goed... 1080p en 1440p hebben een stuk minder pixels dan 2160p en dus des te meer kans op ellende lijkt mij.

Altijd fijn... verzekeringen die je achteraf wel/niet nodig blijkt te hebben gehad en de verkeerde keuze hebt gemaakt (achteraf makkelijk lullen) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Thalaron schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:47:
[...]

Thnx. Ik zit te overwegen om die van 3 jaar erbij te nemen. Wellicht nog vragen of daar ook wat vanaf kan op deze mooie dag haha.. of 5 voor de prijs van 3... zal wel niet...

De laatste 2 schermen... of "schermen" die ik heb aangeschaf, zaten op beide dode pixels. Op mijn ASUS monitor zaten er 3, dus omgewisseld en die had er geen. Sindsdien ook niet gekregen (inmiddels zo'n 4 jaar oud) en op mijn projector zat 1 defecte (of liever gezegd "stuck") pixel -> Omgewisseld en nooit meer problemen.

Maar goed... 1080p en 1440p hebben een stuk minder pixels dan 2160p en dus des te meer kans op ellende lijkt mij.

Altijd fijn... verzekeringen die je achteraf wel/niet nodig blijkt te hebben gehad en de verkeerde keuze hebt gemaakt (achteraf makkelijk lullen) :+
Tja achteraf is makkelijk lullen, hebben we weinig aan waar we vooraf de keuzes maken.

Bij mijn huidige auto had ik het eerste jaar alleen een WA verzekering (dekt niet tegen ruitschade), in 2 maanden tijd twee keer flinke steenslag, bij één van die keren moest ook de voorruit worden vervangen. Daarna mijn verzekering verhoogd ....

Je raad het al daarna nooit meer ruitschade. Ben er nog steeds toch wel blij mee want ik weet dat als het gebeurt de verzekeraar het uitkeert (geeft rust) en zo kan je 't ook zien bij je pixel garantie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Wackmack schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
wat heb je voor soundbar? en hoe installeer je zoiets? moet je daar een techneut voor zijn of is 't simpel? hoe laad hij op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
MetalSonic schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:56:
[...]

Tja achteraf is makkelijk lullen, hebben we weinig aan waar we vooraf de keuzes maken.

Bij mijn huidige auto had ik het eerste jaar alleen een WA verzekering (dekt niet tegen ruitschade), in 2 maanden tijd twee keer flinke steenslag, bij één van die keren moest ook de voorruit worden vervangen. Daarna mijn verzekering verhoogd ....

Je raad het al daarna nooit meer ruitschade. Ben er nog steeds toch wel blij mee want ik weet dat als het gebeurt de verzekeraar het uitkeert (geeft rust) en zo kan je 't ook zien bij je pixel garantie ;-)
Ik had mezelf voorgenomen 3 jaar te nemen omdat ik de stap naar 5 jaar teveel vond. Ik heb gewoon aangegeven dan ik 5 jaar voor de prijs van 3 jaar wilde. Hoewel ik dat niet voor elkaar kreeg is er wel €40 vanaf gegaan. Dus voor €30 2 jaar extra dekking.

Al met al tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Helaas kan ik met geen mogelijkheid apps installeren op de Q80T. Wat ik ook doet, er worden geen apps geïnstalleerd. Tot plots een uur geleden. Toen lukte het ineens om NPO en Journaal te installeren. En sindsdien is het weer pet.

Even meegekeken of er wel iets gebeurd in de TP link app.. maar de TV heeft geen data verkeer op het moment dat ik op installeren klik.

Ik heb de hub gereset, tv van stroom gehaald, alles opnieuw laten verversen maar nog zonder succes.

Middels begint het me wel te irriteren. Wat zie ik over het hoofd? En wat zou ik nog kunnen doen? Iemand een tip?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Force
buffy1966 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:04:
[...]

Zo, dan kan je even zeggen wat je vindt van de local dimming ivm beeld dat dimt bij verschijnen ondertitels, en ondertitels die dimmen. :)
Mij lijkt het dat dit vooral zal opvallen wanneer het beeld donker is, bijvoorbeeld iets dat zich 's nachts of in de ruimte afspeelt of zo.
eerste indruk: geen last van dimmende ondertitels, zeit er allemaal out-of-the-box al goed uit
(en weining DSE en geen dode pixels _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
And....... its gone =) althans de 1150 euro tv via bol.com.

Gisteren en vandaag volop verder getest, o.a de youtube dead pixel tester filmpjes.

Wat is deze tv toch lekker snel zeg!! heerlijk. Verder ook onder de indruk van ambient mode heb nu een mooi berglandschap met frisse kleuren.

Ben ook heel blij dat ik voor Qled ipv Oled heb gekozen, gisteren ook lang Video game radio aan gehad, dan zijn er dus meerdere logo's/ afbeeldingen die de hele tijd op dezelfde plek zitten en redelijk fel branden.

@Nick_66 krijgen we nog nog een update? heb je het proberen schoon te maken met wat harder drukken en gedestileerd water (desnoods kraanwater)?

[ Voor 12% gewijzigd door MetalSonic op 28-11-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
@Nick_66 krijgen we nog nog een update? heb je het proberen schoon te maken met wat harder drukken en gedestileerd water (desnoods kraanwater)?
Sorry voor de late reactie!

Ik heb die vlek er niet meer uit kunnen krijgen. Van alles geprobeerd..... gedestilleerd water, Spray van Spectral en Ewent cleaning kit. Geen van alle een goed resultaat mee bereikt. Zeker geen kraanwater gebruiken!!!

Kom er met Samsung ook niet uit. Ze zouden het advies wat betreft het schoonmaken van het scherm gaan aanpassen. Nou, ben benieuwd. Helaas wordt dit niet gedekt door mijn allrisk verzekering. Had dit misschien nog kunnen regelen via mijn rechtsbijstandverzekering, maar ben bang dat ik aan het kortste eind trek. Het is mij VS Samsung.

Heb de knoop doorgehakt en de TV nog redelijk goed kunnen verkopen. Bleef me ergeren aan die vlek en die blauwe zweem over het scherm.

Ondanks alles toch weer gekozen voor een Samsung QLED en het is de Q65Q90T geworden. Begreep dat jij dezelfde TV hebt gekocht?

Nadeel vind ik van deze TV de voet. Wel een beetje instabiel. Overweeg dus ook de TV aan de muur te gaan hangen maar tot op heden nog niks kunnen vinden. Zover ik weet is deze TV alleen geschikt voor een Vesa wall mount en niet een no gap wall mount. Weet alleen niet of deze TV een 400 x 300mm Vesa wall mount bevestiging heeft. Ben ik nog niet achter. Ga je de voet gebruiken van je TV of monteer je deze ook aan de muur?

Heb voorlopig de beschermfolie op het scherm laten zitten. Zeker als ik nog van plan ben de TV aan de muur te gaan bevestigen.

Waarom toch een Samsung? Een OLED TV heeft betere zwartwaardes maar toch risico op inbranden. In verhouding ook duurder dan een QLED TV. Een OLED TV heeft meer reflectie in het scherm dan de Samsung. Daarnaast beschikt mijn Samsung over een HDMI 2.1 poort dus voorbereid op de toekomst. Er gaat zeker nog een PS5 komen!

Ben benieuwd hoe jij ervaringen zijn met deze TV en dan ook met name het reinigen van het scherm als dat op termijn nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
Middels begint het me wel te irriteren. Wat zie ik over het hoofd? En wat zou ik nog kunnen doen? Iemand een tip?
Vreemd? Ik heb had vandaag geen enkel probleem gehad met installeren van apps op mijn Samsung Q90T.

Wellicht moet je het misschien zoeken in je router? Die een keer resetten? Wellicht een nieuwe wifi verbinding maken met je router en de oude eerst verwijderen? Software TV updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Nick_66 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:16:
[...]

Sorry voor de late reactie!

Ik heb die vlek er niet meer uit kunnen krijgen. Van alles geprobeerd..... gedestilleerd water, Spray van Spectral en Ewent cleaning kit. Geen van alle een goed resultaat mee bereikt. Zeker geen kraanwater gebruiken!!!

Kom er met Samsung ook niet uit. Ze zouden het advies wat betreft het schoonmaken van het scherm gaan aanpassen. Nou, ben benieuwd. Helaas wordt dit niet gedekt door mijn allrisk verzekering. Had dit misschien nog kunnen regelen via mijn rechtsbijstandverzekering, maar ben bang dat ik aan het kortste eind trek. Het is mij VS Samsung.

Heb de knoop doorgehakt en de TV nog redelijk goed kunnen verkopen. Bleef me ergeren aan die vlek en die blauwe zweem over het scherm.

Ondanks alles toch weer gekozen voor een Samsung QLED en het is de Q65Q90T geworden. Begreep dat jij dezelfde TV hebt gekocht?

Nadeel vind ik van deze TV de voet. Wel een beetje instabiel. Overweeg dus ook de TV aan de muur te gaan hangen maar tot op heden nog niks kunnen vinden. Zover ik weet is deze TV alleen geschikt voor een Vesa wall mount en niet een no gap wall mount. Weet alleen niet of deze TV een 400 x 300mm Vesa wall mount bevestiging heeft. Ben ik nog niet achter. Ga je de voet gebruiken van je TV of monteer je deze ook aan de muur?

Heb voorlopig de beschermfolie op het scherm laten zitten. Zeker als ik nog van plan ben de TV aan de muur te gaan bevestigen.

Waarom toch een Samsung? Een OLED TV heeft betere zwartwaardes maar toch risico op inbranden. In verhouding ook duurder dan een QLED TV. Een OLED TV heeft meer reflectie in het scherm dan de Samsung. Daarnaast beschikt mijn Samsung over een HDMI 2.1 poort dus voorbereid op de toekomst. Er gaat zeker nog een PS5 komen!

Ben benieuwd hoe jij ervaringen zijn met deze TV en dan ook met name het reinigen van het scherm als dat op termijn nodig is!
Hiervoor had je een Q90T en ondanks dit probleem kies je er toch opnieuw voor? Dat zegt wel iets hoe fan je toch van deze tv bent......

Jammer dat je het niet hebt weggekregen, je hebt je tv dus 2de hands verkocht en opnieuw gekocht? Wat kost zo'n verschil dan? 500 euro?
.

Wat ga je nu in de toekomst doen als je de tv schoonmaakt? :?
Edit:
Zojuist goed gekeken naar de rechterbovenhoek van mijn tv, van zeer dichtbij met licht aan van mijn telefoon en ik zie wel wat rechtsbovenin. Het is eigenlijk onder waar de afdek folie met de bescherm "balk" erop zat. Lijken wel hele dunne sliertjes lijm ofzo ik weet het niet precies. Het is zo dun dat het op foto niet zichtbaar is ;-). Je moet heel goed kijken en dat dus in combinatie met zwarte achtergrond. Ietsje verderop staan (halve meter tot meter en het is niet te zien). Ambient mode aan of tv en het is al helemaal onzichtbaar. Lijkt dus vooral een silouhet, en net zoals jij (en ik denk de meesten) heb ik 't daar niet met mijn vinger aangeraakt.

Kreeg het in elk geval niet weg met wegwrijven met een schone microvezeldoek. Qua omvang lijkt het op de vlek die jij hebt gepost maar dan veel dunner en met "schone tv gaten" er tussen in.

Ik denk dat ik het maar zo laat en dit ga accepteren. Tv zal vroeg of laat toch vies worden zal eens iemand een hdmi aansluiting willen verwisselen en dan toch per ongeluk de tv voorkant raken (wellicht ik zelf) en ik heb ook geen zin om hek om de tv te zetten. Ik houd 'm zo schoon mogelijk en verder zal het wel hoor. Anders gaat mij dit teveel tijd en energie kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 29-11-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnocci
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 13:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5S3uHNW17Z_NtNy1F71BukUNJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSnHDCqNr9MTiWueVB4Hpayr.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had ook vlekken op de q95T ben terug gegaan naar plattetv is bij mijn om de hoek de jongen in de winkel is met mijn mee gegaan om te kijken naar de vlekken.
Hij heeft hem met de spray die ik erbij had gekocht schoon gemaakt hij poetste het er zo uit .
Ik moet wel zeggen hoe hij poetste zou ik nooit doen hij drukte best hard op het paneel maar het is er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:22
gnocci schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:52:
[Afbeelding]
Ik had ook vlekken op de q95T ben terug gegaan naar plattetv is bij mijn om de hoek de jongen in de winkel is met mijn mee gegaan om te kijken naar de vlekken.
Hij heeft hem met de spray die ik erbij had gekocht schoon gemaakt hij poetste het er zo uit .
Ik moet wel zeggen hoe hij poetste zou ik nooit doen hij drukte best hard op het paneel maar het is er wel uit.
Ik neem aan dat we bovenaan in de foto die vlekken zien ?

Overigens zie ik wel heel veel reflectie in het scherm en ook die bekende zovaak genoemde regenboog !

Ik zit nog met de keuze tussen oled en Qled.. Vooral spiegelingen en andere reflecties.. baren me zorgen voor de oled.. Maar ik zie op je foto dat de samsung ook wel een erg glad panel is.. EN dan met rare regenboog..
Maar het word wel zeker uit ervaring door mensen als de meest zwart antireflectie ervaren ??

Toch ole.. Of toch Qled (meer helderheid en minder zorgen om,..) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
@gnocci Wow dat zijn pas vlekken, vergeleken daarmee is wat ik heb aan vlek/ onperfectie microscopisch klein. Fijn dat het is schoongemaakt. Dat hij hard erop druk is vergelijkbaar met wat @Brutal1ty ook al zei toen zijn hond vlekken had gemaakt. Dat scherm kan blijkbaar toch wel wat druk aan en het is dus ook de bedoeling voor het schoonmaken.

Ik denk dat je met gedestileerd water (of zelfs kraanwater) en de juiste druk je scherm wel kan schoonmaken. Uiteraard met beleid dus de doek wat nat maken maar niet dat het druppelt.

@belmonde
Dat is heel persoonlijk.. Of je nou OLED of QLED neemt geen van de twee is perfect. Ik heb uiteindelijk voor Qled gekozen omdat ik qua logo's, afbeeldingen 5 tot 10 jaar zorgeloos tv wil kijken. Daarmee zeg ik niet dat Qled beter is. Zoals je hier kan lezen hebben de Samsung tv's met hun anti reflectie laag ook hun ongemakken. Ook heb je natuurlijk de "panel lotery"

TLDR: ieder moet voor zichzelf bepalen of hij OLED of QLED kiest, beiden zijn onder de streep top tv's.

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 29-11-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
MetalSonic schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:13:
@gnocci Wow dat zijn pas vlekken, vergeleken daarmee is wat ik heb aan vlek/ onperfectie microscopisch klein. Fijn dat het is schoongemaakt. Dat hij hard erop druk is vergelijkbaar met wat @Brutal1ty ook al zei toen zijn hond vlekken had gemaakt. Dat scherm kan blijkbaar toch wel wat druk aan en het is dus ook de bedoeling voor het schoonmaken.

Ik denk dat je met gedestileerd water (of zelfs kraanwater) en de juiste druk je scherm wel kan schoonmaken. Uiteraard met beleid dus de doek wat nat maken maar niet dat het druppelt.

@belmonde
Dat is heel persoonlijk.. Of je nou OLED of QLED neemt geen van de twee is perfect. Ik heb uiteindelijk voor Qled gekozen omdat ik qua logo's, afbeeldingen 5 tot 10 jaar zorgeloos tv wil kijken. Daarmee zeg ik niet dat Qled beter is. Zoals je hier kan lezen hebben de Samsung tv's met hun anti reflectie laag ook hun ongemakken.

TLDR: ieder moet voor zichzelf bepalen of hij OLED of QLED kiest, beiden zijn onder de streep top tv's.
Ja, ik ben een enorme twijfelaar in deze.. Ik wilde altijd oled kopen.. maar vanwege mogelijke onrust met inbranden en de hogere full field helderheid van samsung Qled misschien toch Qled.

Ik heb gisteren eerst een 55 samsung q90t gekocht... Echter nadat de verkoper de factuur opgemaakt had aan de kassa.. BEn ik toch alsnog.. geswitched naar de philips oled 855.. De verkoper claimt dat hij zkere toch oled aanrade t.o.v. de samsung..! Echter bij de auto wilde ik haast terug gaan om alsnog te wisselen voor de samsung !!
EN ik twijfel nog om een mail te sturen om te wisselen... voor de zekerheid.....Maar die is er niet.. ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
belmonde schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ja, ik ben een enorme twijfelaar in deze.. Ik wilde altijd oled kopen.. maar vanwege mogelijke onrust met inbranden en de hogere full field helderheid van samsung Qled misschien toch Qled.

Ik heb gisteren eerst een 55 samsung q90t gekocht... Echter nadat de verkoper de factuur opgemaakt had aan de kassa.. BEn ik toch alsnog.. geswitched naar de philips oled 855.. De verkoper claimt dat hij zkere toch oled aanrade t.o.v. de samsung..! Echter bij de auto wilde ik haast terug gaan om alsnog te wisselen voor de samsung !!
EN ik twijfel nog om een mail te sturen om te wisselen... voor de zekerheid.....Maar die is er niet.. ! :(
Dan heb jij net zoals best veel andere tv liefhebbers nu dezelfde uitdaging. Stiekem zoek je de "perfecte tv"..

Ik heb een jaar lang (gelukkig niet elke dag) wel om de zoveel weken momenten gehad dat ik filmpjes keek en dacht welke word het nou.... Uiteindelijk Qled gekozen.

Geen Oled want:
- inbranden na genoeg branduren (zou geen probleem zijn als een logo hier en daar dat doorschijnt je weinig boeit of als je toch elke paar jaar een nieuwe tv koopt)
- sales point is perfect black, dat boeit mij weinig dat perfect black

Wel QLED:
- kamer krijgt veel zonlicht overdag en geen zin om de gordijnen dicht te doen
- tv is ook multimedia player betekent dat ik op youtube bijvoorbeeld Video game radio op zet dan heb je meerdere logo's die fel verlicht zijn. Dit zou ik al niet kunnen doen met een oled tv
- ik wil zorgeloos kijken, ik wil gewoon 0,0% stres over mogelijke inbranding

Dit was mijn overzicht, nogmaals, zoals ik hiervoor al zei. Als ik een OLED had gekocht dan had ik er denk ik ook van genoten. De CX is prima tv, volgens veel websites de beste (game) tv nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
MetalSonic schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:27:
[...]

Dan heb jij net zoals best veel andere tv liefhebbers nu dezelfde uitdaging. Stiekem zoek je de "perfecte tv"..

Ik heb een jaar lang (gelukkig niet elke dag) wel om de zoveel weken momenten gehad dat ik filmpjes keek en dacht welke word het nou.... Uiteindelijk Qled gekozen.

Geen Oled want:
- inbranden na genoeg branduren (zou geen probleem zijn als een logo hier en daar dat doorschijnt je weinig boeit of als je toch elke paar jaar een nieuwe tv koopt)
- sales point is perfect black, dat boeit mij weinig dat perfect black

Wel QLED:
- kamer krijgt veel zonlicht overdag en geen zin om de gordijnen dicht te doen
- tv is ook multimedia player betekent dat ik op youtube bijvoorbeeld Video game radio op zet dan heb je meerdere logo's die fel verlicht zijn. Dit zou ik al niet kunnen doen met een oled tv
- ik wil zorgeloos kijken, ik wil gewoon 0,0% stres over mogelijke inbranding

Dit was mijn overzicht, nogmaals, zoals ik hiervoor al zei. Als ik een OLED had gekocht dan had ik er denk ik ook van genoten. De CX is prima tv, volgens veel websites de beste (game) tv nu ;-)
Ja, ik ging helemaal met je mee.. Maar toch,.. En, ik kan nog wisselen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
MetalSonic schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:19:
[...]

Hiervoor had je een Q90T en ondanks dit probleem kies je er toch opnieuw voor? Dat zegt wel iets hoe fan je toch van deze tv bent......
Nee, hiervoor hadden we een Q55Q80R van 2019. We zijn nu ook van 55inch naar 65inch gegaan.

Ik laat de folie er voorlopig nog even op zitten. Zeker omdat ik toch van plan de TV tegen de muur te bevestigen.

Zou het kwaad kunnen om de folie op het scherm te laten voorlopig? Scherm wordt volgens mij toch wel een beetje warm.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick_66 op 29-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
De zon staat nu echt vol op mijn woonkamer. Als ik voor de televisie zit komt de zon van links.

Ik moet nog even leren om gaan met de regenboog. Als ik nu recht achter de tv zit dan zie ik het terwijl als ik er schuin tegenover zit dan zie ik het weer niet. De combinatie van anti glare + wide angle prikkelt je om een stoelendans te doen ofzo ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX3FRQJMimuo7zDyjNZ5lrsKCy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PqBvGzDKLz4eZsK1NOfFdw2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjNw64tLZ0gNcfDIAEWT90H4eSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFend3yoaqUVG6rqtmzwh22Y.jpg?f=fotoalbum_large

@Nick_66 ah dat wist ik niet, volgens mij hebben ze wel dezelfde laag dus ik hoop dat je bij de Q90T niet hetzelfde probleem hebt. Ben het met je eens dat je folie erop moet laten zitten tot hij op de juiste plek zit/ hangt :)

@belmonde succes, ik ga je niet vertellen welke tv je moet kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
MetalSonic schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:32:
De zon staat nu echt vol op mijn woonkamer. Als ik voor de televisie zit komt de zon van links.

Ik moet nog even leren om gaan met de regenboog. Als ik nu recht achter de tv zit dan zie ik het terwijl als ik er schuin tegenover zit dan zie ik het weer niet. De combinatie van anti glare + wide angle prikkelt je om een stoelendans te doen ofzo ;-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Nick_66 ah dat wist ik niet, volgens mij hebben ze wel dezelfde laag dus ik hoop dat je bij de Q90T niet hetzelfde probleem hebt. Ben het met je eens dat je folie erop moet laten zitten tot hij op de juiste plek zit/ hangt :)

@belmonde succes, ik ga je niet vertellen welke tv je moet kiezen >:)
Mijn woonkamer heeft op het zuiden en westen, dus de zonkant allemaal ramen. Maar ik sluit met zon altijd de ramen met de "in betweens" vitrage. Dat moet altijd al met mijn huidige oude crt sony trinitron (28 inch) van 20 jaar oud...
Dus dat zal met oled of qled niet anders moeten/zijn. Ik vindt ook dat gen enkele tv echte zon-inschijning kan verwerken. Dat is gewoon een niet functionel omgeving voor een tv.. Blazen tegen de wind in..

Kan nog steeds wisselen.. Schaatsen kijken nu op npo1 met al dat witte ijs.. Zal wel grijs ijs worden op een philips oled ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Folie moet je toch juist erop laten zitten ? @Nick_66 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_66
Karish schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:42:
Folie moet je toch juist erop laten zitten ? @Nick_66 ?
Nee, dit is gewone beschermfolie. Linksboven zit ook een blauw lipje aan de folie waarop duidelijk symbooltjes op staan dat je deze moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ik denk niet dat de beschermfolie veel kwaad kan, het zal alleen wel minder prettig kijken :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ben afgelopen donderdag uiteindelijk geswitched van OLED naar QLED, juist vanwege het inbranden. Ik had daar enorm veel last van. Na 3,5 jaar heb ik toch vanuit garantie (ik had 5 jaar garantie) korting gekregen op mijn QLED 65Q90T scherm, prima dus!

Ter beeldvorming, hieronder een foto gemaakt van mijn OLED scherm welke ik een paar dagen geleden heb gemaakt. Nu hangt de QLED op, en zwart mag dan misschien wel iets minder zwart zijn, ik vind over het algemeen het beeld net zo prettig en mooi als OLED, plus het voordeel dat ik echt niet meer bang hoef te zijn over inbranden.

P.S. dit was dus een volledig rood testscherm. Alle donkere/zwarte vlakken zijn dus de ingebrande stukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8ilLRX9x5u2KPstkUQ5bywzGis=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ELlY9ozOQssUaqPNWf8l6LfT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 29-11-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karish
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2024
Nick_66 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:21:
[...]

Nee, dit is gewone beschermfolie. Linksboven zit ook een blauw lipje aan de folie waarop duidelijk symbooltjes op staan dat je deze moet verwijderen.
Aha oke maar ik hoop niet dat je zo'n folie bedoeld
https://eu.community.sams...tective-film/td-p/1785414

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_66
Nee, dat is het zeker niet. De beschermfolie gaat er ook gemakkelijk vanaf. Heb aan het uitstekende lipje getrokken en de folie laat dan makkelijk los. Bedankt voor de bezorgdheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
RomeoJ schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:22:
Ben afgelopen donderdag uiteindelijk geswitched van OLED naar QLED, juist vanwege het inbranden. Ik had daar enorm veel last van. Na 3,5 jaar heb ik toch vanuit garantie (ik had 5 jaar garantie) korting gekregen op mijn QLED 65Q90T scherm, prima dus!

Ter beeldvorming, hieronder een foto gemaakt van mijn OLED scherm welke ik een paar dagen geleden heb gemaakt. Nu hangt de QLED op, en zwart mag dan misschien wel iets minder zwart zijn, ik vind over het algemeen het beeld net zo prettig en mooi als OLED, plus het voordeel dat ik echt niet meer bang hoef te zijn over inbranden.

P.S. dit was dus een volledig rood testscherm. Alle donkere/zwarte vlakken zijn dus de ingebrande stukken.

[Afbeelding]
Ik vind het heel jammer dat het inbrand probleem er is bij Oled want op dat na is het betere kwaliteit. Als er geen inbranden was dan had ik een CX gekocht........ Maar jij bewijst al wat ik eerder opperde "Oled kan wel voor meerdere jaren als je of niet erg vind dat het inbrand na een tijdje of als je hem na een tijdje toch weer inruilt voor een nieuwe Oled".......

En dan wordt er geroepen: "neuh we hebben allemaal technieken die het tegen gaan, pixel refresher, licht maken van het logo etc" .. Maar dat is natuurlijk allemaal symptoom bestrijding. Daarmee pak je het probleem niet aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
B-Force schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:35:
[...]

eerste indruk: geen last van dimmende ondertitels, zeit er allemaal out-of-the-box al goed uit
(en weining DSE en geen dode pixels _/-\o_ )
Een aanvulling na het eerste weekend met de 55Q95T:
- regenboog effect is duidelijk zichtbaar van een lamp recht achter de bank, alleen niet storend (ik wilde er op letten, min vrouw attendeerde mij er na een dag op terwijl zij dit effect niet kende). Nu ik het weet, valt het nog steeds niet op, scherm is helder genoeg om 'af te leiden'. en het is enkel uit 1 bepaalde hoek...
- instellen/calibreren van tv vind ik enorm lastig. zoveel opties :) en wat ik bij de ene video de mooiste instelling vindt, vind ik in een andere video weer minder mooi (met name de tint en de instellen voor (al dan niet automatisch) verscherpen van het beeld. Bij Formule 1 weinig verschil, bij voetbal weet ik het nog niet
- koppelen en zien wanneer 4K HDR is ingeschakeld (bv via Apple TV) zie ik (nog) niet
- deze TV kan blijkbaar niet mijn Mediabox Next uitschakelen via HDMI, dit kon mijn oude tv wel :|
- afstandsbediening werkt voor mij niet prettig, te weinig knoppen en ik heb een bloedhekel aan een Netflix, Amazon Prime en Rakuten (wtf?) reclame knop. Dus die ligt weer in de la en mijn oude trouwe Harmony is weer ingesteld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
Sinds een week hangt hier de QE55Q80T, erg tevreden mee, keek eerst voor een 90T of 95T maar deze kwam voor een zeer mooie prijs voorbij, eigenlijk mijn originele budget, dus aangeschaft.

Zijn er mensen die aanbevolen instellingen hebben voor het gebruik in combinatie met een Ziggo Mediabox Next en Soundbar (Sonos Beam)? Ik heb mijn Beam aangesloten op de EARC HDMI poort en de MBN zit op HDMI 1. Ik heb het gevoel dat het geluid niet synchroon loopt en ben hier al een tijdje mee aan het hannesen.

Ik heb nu mijn setting zo staan: op de Mediabox Next de vertraging op 60ms, op de tv op 100ms. Dan loopt het geluid met TV kijken redelijk gelijk, en heb ik er met appgebruik op de tv verder geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_l4P0l3-AXxKt1IfxyXzyeUyngQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcJUrH0OtPUV7EM51irmu4BN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Nu online
Ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een TU7000/TU7100?

Ik heb op dit moment een 50” KU6300 waar ik altijd tevreden over was (I know, geen high end model, maar meer had ik niet te besteden).

Tot vorig jaar was alles goed totdat er witte cirkels zichtbaar werden over het gehele scherm.
Sindsdien zie ik met zeer lichte kleuren de vlekken, en heb ik het idee dat de kleurweergave niet meer is zoals daarvoor(kan iets tussen m’n oren zijn).

Maar goed...

Op mijn werk hebben we een 55” TU7100 staan, die niet gebruikt wordt en die ik van m’n collega’s mag omruilen met mijn huidige tv.

Hiermee heb ik een nieuwer model, en kan ik weer wat jaren vooruit.

De tv gebruik ik in combinatie met mijn Xbox Series X, en Nvidia Shield om met de Ziggo app tv te kijken.
Tv hangt in de woonkamer, met daar tegenover raam partij met s middags de zon er op.

Heb de TV afgesteld qua settings op , naar mijn idee, de beste settings voor 4K HDR gamen en had het idee dat de kleuren er beter uitzagen dan op mijn huidige tv(ook dit kan tussen mijn oren zitten😅).

Echter wat me nog tegenhoud, is het aantal bits wat de TU7100 haalt, slechts Max 250 voor SDR en HDR, waar mijn KU6300 nog de 400/450 haalt.
Helemaal in mijn woonkamer vraag ik me af of de TU7100 dan wel een upgrade is, en niet een stap terug.

Iemand advies of ik hem moet omruilen, of is de KU6300 beter?

[ Voor 7% gewijzigd door Danno88 op 30-11-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
Boeie schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:48:
Sinds een week hangt hier de QE55Q80T, erg tevreden mee, keek eerst voor een 90T of 95T maar deze kwam voor een zeer mooie prijs voorbij, eigenlijk mijn originele budget, dus aangeschaft.

Zijn er mensen die aanbevolen instellingen hebben voor het gebruik in combinatie met een Ziggo Mediabox Next en Soundsbar (Sonos Beam)? Ik heb mijn Beam aangesloten op de EARC HDMI poort en de MBN zit op HDMI 1. Ik heb het gevoel dat het geluid niet synchroon loopt en ben hier al een tijdje mee aan het hannesen.

Ik heb nu mijn setting zo staan: op de Mediabox Next de vertraging op 60ms, op de tv op 100ms. Dan loopt het geluid met TV kijken redelijk gelijk, en heb ik er met appgebruik op de tv verder geen last van.

[Afbeelding]
heb jij Dolby aan op de MBN? Ik heb gisteren Dolby uitgezet en alle vertraging op 0 (tv en MBN), daarmee loopt het perfect synchroon. Als ik Dolby aanzet, krijg ik het niet synchroon, omdat mijn geluid achterloopt bij het beeld ipv andersom. En dat kan je helaas niet bijregelen (negatieve correctie kan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 11:20
B-Force schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:49:
[...]

heb jij Dolby aan op de MBN? Ik heb gisteren Dolby uitgezet en alle vertraging op 0 (tv en MBN), daarmee loopt het perfect synchroon. Als ik Dolby aanzet, krijg ik het niet synchroon, omdat mijn geluid achterloopt bij het beeld ipv andersom. En dat kan je helaas niet bijregelen (negatieve correctie kan niet)
Oh dat moet ik even gaan controleren, die instelling heb ik nooit aangepast. Het is inderdaad dat het geluid achterloopt. Wat ik had gedaan was de tv zelf vooruit zetten (dus in het tv menu de correctie op 100ms) en dan op de MBN een correctie van 60ms.

Zou niet denken dat ik het aan heb want heb enkel een Beam soundbar + Sub (geen surround).

@B-Force Zojuist even gecontroleerd en hij stond idd op Dolby op de Mediabox Next. Heb het uitgezet + vertraging op 0ms, en probleem is opgelost. Thanks voor de tip. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Boeie op 01-12-2020 15:39 . Reden: Instellingen gecheckt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Door mijn persoonlijkheid bij nieuwe dingen vallen altijd eerst de negatieve dingen mij op. Nu de tv er alweer ietsje langer is vallen mij gelukkig ook een aantal mooie dingen op.

Grootste verassing van deze televisie is het geluid. WOW, wist dat ik er qua geluid op vooruit zou gaan vergeleken met de vorige tv maar het geluid is zo goed voor de woonkamer dat ik nu al meerdere malen de tv heb aangezet alleen maar muziek van Youtube te luisteren.

Zoals Nintendo radio, heerlijk, ook fijn dat de logo's die je daar ziet geen probleem zijn.
YouTube: 🍄NINTENDO RADIO [24/7 Nintendo Music Live Stream]⭐

Wist niet dat het al zo mooi zou zijn. Volgend jaar denk ik nog een Samsung soundbar eronder, heb ik genoeg ruimte voor voor de tv (had ik niet gehad bij de CX).

Beeld.......

Ik had qua instellingen in eerste instantie gekozen voor movie en dan bij expert dingen wat zaken lichter aangezet. Vond het uiteindelijk toch maar méh.. Heb daarna bij de preset gekozen voor "naturel" en dit is heerlijk.. Aangenaam verrast door de kleuren, net nog wat gekeken van Netflix serieSubarru en dan zie je verschillende soorten jasjes/ blazers.. Verschillende tinten blauw, ook zwart komt erg goed naar voren. Sommige scenes komen realistischer over qua verlichting. Een auto die rijdt door een half verlichte straat bijvoorbeeld.

Eigenlijk doen de kleuren van de tv mij erg denken aan mijn LG gamescherm (IPS) ze komen heel natuurlijk over... De standaard kleuren out of the box vond ik btw weer veels te fel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Force
MetalSonic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:35:
*knip*

Wist niet dat het al zo mooi zou zijn. Volgend jaar denk ik nog een Samsung soundbar eronder, heb ik genoeg ruimte voor voor de tv (had ik niet gehad bij de CX).

Beeld.......

Ik had qua instellingen in eerste instantie gekozen voor movie en dan bij expert dingen wat zaken lichter aangezet. Vond het uiteindelijk toch maar méh.. Heb daarna bij de preset gekozen voor "naturel" en dit is heerlijk.. Aangenaam verrast door de kleuren, net nog wat gekeken van Netflix serieSubarru en dan zie je verschillende soorten jasjes/ blazers.. Verschillende tinten blauw, ook zwart komt erg goed naar voren. Sommige scenes komen realistischer over qua verlichting. Een auto die rijdt door een half verlichte straat bijvoorbeeld.

Eigenlijk doen de kleuren van de tv mij erg denken aan mijn LG gamescherm (IPS) ze komen heel natuurlijk over... De standaard kleuren out of the box vond ik btw weer veels te fel ;-)
Ik ben het met je eens. Normaal gepsroken ga ik standaard voor Film modus, maar ik vind het verschil met Natural echt groot. Film modus is in mijn ogen te geel/soft. Nog even blijven doorpielen met de instellingen hier dus :)

Gebruikt iemand de Intelligente Modus ook? Dat de tv zich automatisch aanpast naar de hoeveelheid licht?

edit:
net geprobeerd tidjens de Champions Leageu wedstrijden de kleur te kalibreren. Hierin vind ik de Natural modus totaal niet geschikt, het gras wordt gifgroen... Toch maar wer terug naar Film-modus en de kalibratie van Rtings.com erbij gepakt. Daarmee de witbalans ingesteld, lijkt wel redelijk oke nu. Ik vind de kleuren nu nog iets te flets (met name omdat een QLED bekend staat om zijn goede felle kleuren) maar het is wel natuurlijker zo. nog niet uitgefriemeld dus...

[ Voor 15% gewijzigd door B-Force op 01-12-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 23:28

jefjef

learning by doing

B-Force schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:07:
[...]

Ik ben het met je eens. Normaal gepsroken ga ik standaard voor Film modus, maar ik vind het verschil met Natural echt groot. Film modus is in mijn ogen te geel/soft. Nog even blijven doorpielen met de instellingen hier dus :)

Gebruikt iemand de Intelligente Modus ook? Dat de tv zich automatisch aanpast naar de hoeveelheid licht?

edit:
net geprobeerd tidjens de Champions Leageu wedstrijden de kleur te kalibreren. Hierin vind ik de Natural modus totaal niet geschikt, het gras wordt gifgroen... Toch maar wer terug naar Film-modus en de kalibratie van Rtings.com erbij gepakt. Daarmee de witbalans ingesteld, lijkt wel redelijk oke nu. Ik vind de kleuren nu nog iets te flets (met name omdat een QLED bekend staat om zijn goede felle kleuren) maar het is wel natuurlijker zo. nog niet uitgefriemeld dus...
Heb je ook al moviemaker modus geprobeerd? In mijn ogen is deze zeer prettig zowel avond als overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-06 13:32
Ik kijk naar mijn huidige Samsung LE40C630 en valt mij op dat zwart echt zwart is. Ondanks dat de tv van 2010 is en een LCD paneel. Ook totaal geen blooming. Hoe kan dit als je het vergelijkt met high end tv's zoals de Q80t die er wel last van heeft.

Met Battlefield 1 bijvoorbeeld zag je duidelijk blooming bij het ronde witte laad icoon. En niet zo'n beetje ook. Ook aan de randen van het paneel. Zwart waarde viel mij ook tegen in vergelijking met mijn Samsung tv uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
rutgergron schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:40:
Ik kijk naar mijn huidige Samsung LE40C630 en valt mij op dat zwart echt zwart is. Ondanks dat de tv van 2010 is en een LCD paneel. Ook totaal geen blooming. Hoe kan dit als je het vergelijkt met high end tv's zoals de Q80t die er wel last van heeft.

Met Battlefield 1 bijvoorbeeld zag je duidelijk blooming bij het ronde witte laad icoon. En niet zo'n beetje ook. Ook aan de randen van het paneel. Zwart waarde viel mij ook tegen in vergelijking met mijn Samsung tv uit 2010.
Zover ik heb begrepen (ik heb een Q80T in bestelling staan) is het blooming gebeuren alleen in game modus een issue. Ik kom van een projector af dus de kans dat ze zwartwaardes slechter zijn dan dat lijkt mij sterk, en anders gaat hij gewoon van game modus af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
Weet iemand of er een manier is om die irritante multiview uit te zetten (op Q90T) ? Iedere keer als we wat willen casten op TV via airplay staat deze standaard in multiview mode, terwijl de keren dat ik dat nodig ga hebben ongeveer 0 out of 10 zal zijn.
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is TV eerst op een mode zetten die geen multiview ondersteunt, maar dat is ook maar een slechte workaround (die je bovendien ook snel vergeet te doen).

[ Voor 27% gewijzigd door sverzijl op 06-12-2020 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
jefjef schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:36:
[...]

Heb je ook al moviemaker modus geprobeerd? In mijn ogen is deze zeer prettig zowel avond als overdag.
Ik vind deze modus te dof, nog doffer dan de Film modus. Juist de mooie kleuren van een QLED komen hier niet mooi uit vind ik. Wellicht ook daarin nog wat meer experimenteren met de instellingen :)

Wat me wel opvalt is (wat ik denk) de Local Dimming functie. Ik keek gisteren een aflevering van Klem terug en in de donkere scenes licht het logo linksboven (BNN Vara logo) bij iedere beweging op (fel wit) en zakt dan weer terug. Als je er op begint te letten is het heel irriatant... Bij het NPO logo rechtsboven is dit niet het geval, daar blijft het logo fel branden.Is dit normaal gedrag?
Ik kijk dan via mijn AppleTV 4K, ingesteld op SDR, bestandsformaat van de file is 'gewoon' 1080p SDR.

[ Voor 5% gewijzigd door B-Force op 07-12-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
En zie je dit probleem dan ook niet bij ondertitels in donker scenes?

Ik heb je dit al eerder gevraagd, maar blijkbaar begint het je nu op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
buffy1966 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:09:
En zie je dit probleem dan ook niet bij ondertitels in donker scenes?

Ik heb je dit al eerder gevraagd, maar blijkbaar begint het je nu op te vallen.
Nee, daar is het gek genoeg niet zichtbaar. net zoals het NPO logo rechtsboven.
Ondertiteling heb ik juist op gelet, speciaal ook films met donkere scenes bekeken met ondertiteling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
B-Force schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:09:
[...]

Nee, daar is het gek genoeg niet zichtbaar. net zoals het NPO logo rechtsboven.
Ondertiteling heb ik juist op gelet, speciaal ook films met donkere scenes bekeken met ondertiteling..
Zou het niet zijn dat het algoritme ondertitels verwacht en daarom niet op hol slaat? Ik ben benieuwd hoe de TV zou reageren met ondertitels die elders in het beeld verschijnen.

Helaas kan ik het zelf nog niet testen ;(

Ik hoop echt dat mijn order 12-12-2020 binnenkomt... Anders begint het wat betreft de cashback actie ook wel spannend te worden (heb hem al ingevuld met "late levering" maar ook die is niet eeuwig bruikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
B-Force schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:57:
[...]

Ik vind deze modus te dof, nog doffer dan de Film modus. Juist de mooie kleuren van een QLED komen hier niet mooi uit vind ik. Wellicht ook daarin nog wat meer experimenteren met de instellingen :)

Wat me wel opvalt is (wat ik denk) de Local Dimming functie. Ik keek gisteren een aflevering van Klem terug en in de donkere scenes licht het logo linksboven (BNN Vara logo) bij iedere beweging op (fel wit) en zakt dan weer terug. Als je er op begint te letten is het heel irriatant... Bij het NPO logo rechtsboven is dit niet het geval, daar blijft het logo fel branden.Is dit normaal gedrag?
Ik kijk dan via mijn AppleTV 4K, ingesteld op SDR, bestandsformaat van de file is 'gewoon' 1080p SDR.
Mee eens, dat de natural beeldmodus veel mooier beeld geeft. Kom ook van movie en filmmaker modus.
Waar de movie preset van rtings een goede tweede is.

Hoe heb jij de natural instellingen verder staan.
Ik heb zelf de achtergrondverlichting iets verlaagd en de eco modus aangezet (beeld past zich aan omgevingslicht). Voor de rest nog niks gedaan.
Ben benieuwd of hier anderen wat meer hebben aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet iemand wat het verschil is tussen de Q80T en de Q86T? Ik heb me rot gezocht, maar kom er niet achter. Ik heb het idee dat het puur een design ding is, maar zelfs dat wordt me niet duidelijk als ik foto's vergelijk. Prijstechnisch is de pricewatch: Samsung QLED QE49Q86T Zilver namelijk opeens heel interessant in mijn zoektocht naar een 'budget' game TV.

Q80T: https://www.samsung.com/n...k-smart-tv-qe49q80talxxn/

Q86T: https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-4k-q86t/QE49Q86TALXXN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-06 13:32
Vraagje, in 'game mode' op de Q80t is het beeld niet echt super. Zwart waardes worden grijs en de kleuren zien er maar flets uit. Nu heb ik begrepen om een lage latency te waarborgen Samsung het beeld kwaliteit naar beneden haalt. Klopt dit?

Ik lees enorm veel klachten over het slechte beeld kwaliteit in 'game mode'. Nu dus zelf met eigen ogen ondervonden. Het schijnt dat de XH900 hier minder last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:05:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Q80T en de Q86T?
Zelfde tv, andere kleur. Houd er wel rekening mee dat 4K120 (120Hz) en VRR vervalt bij 49/50''.
rutgergron schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:37:
Nu heb ik begrepen om een lage latency te waarborgen Samsung het beeld kwaliteit naar beneden haalt. Klopt dit? Nu dus zelf met eigen ogen ondervonden. Het schijnt dat de XH900 hier minder last van heeft.
Jup, kijk hier maar bij de Q90T vs de XH90. Bij de Q90R (2019) was het overall een groter probleem. Bij de 2020-lijn is al het een en andere verbeterd maar latency gaat nog steeds voor local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
benbaba schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:03:
[...]

Zelfde tv, andere kleur. Houd er wel rekening mee dat 4K120 (120Hz) en VRR vervalt bij 49/50''.
Ben ik me van bewust. Deze TV zou puur voor een game hoekje met 2e XSX op zolder zijn en vooralsnog vind ik 60 Hz / 60 FPS prima. VRR weet ik niet of ik dat ga missen, heb dat nu ook niet.

Ik twijfel echter tussen de Hisense U7QF en de Samsung Q86T. Ik zag dat jij de Hisense al eens in een ander topic had aanbevolen, als jij zou moeten kiezen tussen de Hisense en de Samsung, welke zou je dan nemen? Mijn referentiekader is een 55KS7000 trouwens...

[ Voor 3% gewijzigd door VanRoyal op 09-12-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
VanRoyal schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:29:
[...]

Ben ik me van bewust. Deze TV zou puur voor een game hoekje met 2e XSX op zolder zijn en vooralsnog vind ik 60 Hz / 60 FPS prima. VRR weet ik niet of ik dat ga missen, heb dat nu ook niet.

Ik twijfel echter tussen de Hisense U7QF en de Samsung Q86T. Ik zag dat jij de Hisense al eens in een ander topic had aanbevolen, als jij zou moeten kiezen tussen de Hisense en de Samsung, welke zou je dan nemen? Mijn referentiekader is een 55KS7000 trouwens...
Overall is de (49/50'') Q80T wel een iets betere tv, maar of dat een meerprijs van 200 euro waard is? Mwa. Meer dan dat in ieder geval niet naar mijn mening. Samsung is wel iets verder met algehele beeldverwerking/aansturing. Denk aan dimming algoritme (buiten game mode), beeldprocessor en PQ EOTF tracking. Ook krijg je zo'n 250 aan extra nits bij HDR, (veel) betere audio, betere smartfeatures, maar mis je Dolby Vision ondersteuning. Zaken als kleuren(bereik), dimming zones, reflectiefilter, native contrast en pixel response tijd zijn nagenoeg gelijk. De KS70 is/was een goede tv en doet niet onder voor beide tv's. Hooguit op local dimming (FALD) en bij HDR highlights (t.o.v. de Q80T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06 20:24
Is er trouwens al iemand die een QE55Q90T of de 95T binnen heeft van de Apollo pré Black Friday actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Mijn Q80T van PlatteTV besteld op BF komt morgen binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06 20:24
Thalaron schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:26:
Mijn Q80T van PlatteTV besteld op BF komt morgen binnen *O*
Mooi! Krijg zojuist telefoontje dat ze nog niet weten wanneer de mijne binnen komt. Levering is vertraagd en nieuwe levertijd onbekend :-( Wel netjes dat ze even bellen om dat te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik dacht... laat ik meteen mijn TV voorzien van de laatste firmware (heden 1403).

Wanneer ik kijk naar; https://www.samsung.com/u...product/qled-tv-q80t-2020
Dan staat daar; DEC 07,2020 | ver 1460.9 | 1580.65 MB

Wanneer ik de stappen volg dan gebeurd er niets, handmatig updaten kan wel maar dan krijg ik de boodschap dat ik de meest recente versie heb.. Is voor de Q80T versie 1403 nu wel/niet de meest recente? Of doet de TV gewoon dwars?

1460,9 lijkt nieuwer in mijn ogen...

Tevens: iemand die weet of er een Hotel Modus is en hoe je die oproept bij de 2020 modellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 13-12-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilverMane
  • Laatst online: 15:22
Thalaron schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:48:
Ik dacht... laat ik meteen mijn TV voorzien van de laatste firmware (heden 1403).

Wanneer ik kijk naar; https://www.samsung.com/u...product/qled-tv-q80t-2020
Dan staat daar; DEC 07,2020 | ver 1460.9 | 1580.65 MB

Wanneer ik de stappen volg dan gebeurd er niets, handmatig updaten kan wel maar dan krijg ik de boodschap dat ik de meest recente versie heb.. Is voor de Q80T versie 1403 nu wel/niet de meest recente? Of doet de TV gewoon dwars?

1460,9 lijkt nieuwer in mijn ogen...

Tevens: iemand die weet of er een Hotel Modus is en hoe je die oproept bij de 2020 modellen?
Je download de US firmware je hebt deze nodig https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q80TALXXN/

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Volgende Formule 1 seizoen wil ik via F1 live gaan proberen.

Ik zit me alleen af te vragen, kan ik dit via de telefoon direct naar de 65q80T of iets dergelijks streamen? Of heb ik dan toch een Chrome cast nodig? Ik kom er op internet niet echt uit.

Misschien gewoon via de interne brouwser?

Iemand toevallig hier ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door RoyK op 13-12-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Waarom komt deze firmware niet OTA naar de tv toe? Ook niet als ik handmatig zoek? Is dat iets van Samsung, of ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
B-Force schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Waarom komt deze firmware niet OTA naar de tv toe? Ook niet als ik handmatig zoek? Is dat iets van Samsung, of ..?
Ja dat moet je Samsung vragen, mogelijk vinden ze de veranderingen in deze FW niet belangrijk genoeg om naar alle klanten te pushen. Bedenk dat bij elke wijziging mogelijk weer andere dingen omvallen en een tevreden gebruiker zal niet zo snel naar een nieuwe update opzoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik dacht dat het wellicht een opslag kwestie is en/of betrouwbaarheid? Kans op stroomuitval is kleiner dan uitval verbinding tijdens de update. Een USB stick is wellicht veiliger/minder kans op problemen tijdens het updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
Thalaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:19:
Ik dacht dat het wellicht een opslag kwestie is en/of betrouwbaarheid? Kans op stroomuitval is kleiner dan uitval verbinding tijdens de update. Een USB stick is wellicht veiliger/minder kans op problemen tijdens het updaten?
Nee zo werkt het niet, de TV download eerst de update en pas als de file integriteit is geverifieerd dan wordt ie geupdate, maakt dus verder niet zoveel uit in vergelijking met de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Oke, helder. Dan de hamvraag: is de update het waard om te installeren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
B-Force schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:03:
Oke, helder. Dan de hamvraag: is de update het waard om te installeren? :)
Ik ben in het bezit van een 75Q95T, de laatste upgrade is hier afgelopen zaterdag aangeboden via OTA.
Mijn eerste ervaring is dat het scherm (local dimming) nu beter om gaat met ondertiteling. Ook is de interface wat/nog sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
Welke problemen ondervond jij met local dimming en ondertiteling?
En je zegt dat het nu beter is, maar dus niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
buffy1966 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:25:
Welke problemen ondervond jij met local dimming en ondertiteling?
En je zegt dat het nu beter is, maar dus niet opgelost?
De helft van de ondertiteling was lichter/donkerder van kleur en soms helemaal niet leesbaar. Dit kwam vooral voor bij donkere scenes.

Correctie: probleem is opgelost ;). De tekst is nu volledig leesbaar.

Ik heb er helaas geen foto van, anders had ik het even gedeeld.

Hierbij nog een artikel met foto's: https://eu.community.sams...inally-fixed/td-p/2089586

Het zou in de vorige firmware opgelost moeten zijn 1403.1, maar dat was helaas niet het geval.

[ Voor 17% gewijzigd door WidgetTWW op 15-12-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
buffy1966 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:33:

HDTVTest Vincent Teoh

HDTVTest Vincent Teoh

Waren het deze problemen die je ondervond en nu zijn opgelost?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.