Ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met een TU7000/TU7100?
Ik heb op dit moment een 50” KU6300 waar ik altijd tevreden over was (I know, geen high end model, maar meer had ik niet te besteden).
Tot vorig jaar was alles goed totdat er witte cirkels zichtbaar werden over het gehele scherm.
Sindsdien zie ik met zeer lichte kleuren de vlekken, en heb ik het idee dat de kleurweergave niet meer is zoals daarvoor(kan iets tussen m’n oren zijn).
Maar goed...
Op mijn werk hebben we een 55” TU7100 staan, die niet gebruikt wordt en die ik van m’n collega’s mag omruilen met mijn huidige tv.
Hiermee heb ik een nieuwer model, en kan ik weer wat jaren vooruit.
De tv gebruik ik in combinatie met mijn Xbox Series X, en Nvidia Shield om met de Ziggo app tv te kijken.
Tv hangt in de woonkamer, met daar tegenover raam partij met s middags de zon er op.
Heb de TV afgesteld qua settings op , naar mijn idee, de beste settings voor 4K HDR gamen en had het idee dat de kleuren er beter uitzagen dan op mijn huidige tv(ook dit kan tussen mijn oren zitten😅).
Echter wat me nog tegenhoud, is het aantal bits wat de TU7100 haalt, slechts Max 250 voor SDR en HDR, waar mijn KU6300 nog de 400/450 haalt.
Helemaal in mijn woonkamer vraag ik me af of de TU7100 dan wel een upgrade is, en niet een stap terug.
Iemand advies of ik hem moet omruilen, of is de KU6300 beter?
[
Voor 7% gewijzigd door
Danno88 op 30-11-2020 21:15
]