Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogischTechWijs
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-01-2022
Brutal1ty schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Ik heb eergisteren mijn tweede scherm ontvangen en ik ben tot nu toe van de dode pixels af!

... maar wederom een compleet GRID aan DSE te zien, vooral bij beweging. Daarnaast zijn wederom álle randen (behalve die rechts dit keer) weer paars/blauw. Op een foto krijg ik het amper vastgelegd, maar ga een sport wedstrijd, Microsoft Flight Simulator of wat dan ook kijken en meh... |:(

Goed, schijnbaar is dit de nieuwe standaard. Lees ook erg veel berichten over Q800T en Q900T en Q950T met dit probleem.

Zo f*@#($*@ zonde dit. Mooiste beeld wat ik ooit heb gezien, naast high-end OLEDS (ene wint in die scene, de ander in de ander), maar dit is echt te bizar voor woorden. Echt zonde.

Ik ga maar even serieus nadenken of een inruil + sidegrade de moeite waard gaat zijn. :X
Klopt ook met de Q800T en Q900T en laatsgenoemde is het een mega probleem. Klanten leggen er 6000+ euro voor neer voor zulke ondeugdelijke schermen.
Hou me op de hoogte welk paneel je nu gaat kiezen en wat je gaat doen. Ik wens je de lotterij echt niet toe!

• LogischTechWijs
menaze schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:55:
De Samsung gaat terug en heb als vervanger gekozen voor de LG OLED65GX.

Wat ik trouwens ook ga missen is de native Steam Link app voor Samsung, werkte echt heel erg goed.
Was ook een rede om voor de Samsung te gaan. Nu moet ik een extra device aanschaffen.
Toch voor een OLED gegaan, en wat vind je er toe nu toe van? Hoe is de helderheid/brightness. Ik vond namelijk bij de C9 van vorig jaar de schaduwen toch te donker waardoor ik echt detail verloor. Ik hou meer van de felle toestellen van Samsung namelijk, maar ik probeer toch weer open te staan voor een OLED 8)

• LogischTechWijs
Major_ton schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:04:
[...]

Als je het LG OLED topic doorspit dan zijn de meeste problemen toch netjes opgelost. Ook burn-in gevallen terwijl dit officieel niet onder garantie valt.

Samsung maakt er dit jaar toch aardig een potje van. Sowieso ligt de focus sinds QLED meer op marketing dan op het maken van echt goede TV's. Kijk alleen al naar de 10 burn-in garantie. Dan kan LG ook wel 10 jaar garantie geven op backlight bleeding bij hun OLED TV's. Samsung heeft zich teveel gericht op het zwartmaken van LG's OLED TV's en zijn daarbij hun eigen kwaliteiten uit het oog verloren. Dit was opnieuw evident toen ik een tijdje geleden met Tweakers een Samsung event bezocht, waarbij alle negatieve aspecten van de OLED techniek uitvoerig werd besproken en ze over hun eigen TV's alleen konden spreken over de hogere haalbare helderheid. Zo zonde als je jezelf alleen maar kan bewijzen door een ander in een negatief daglicht te plaatsen.

Nu ben ik niet perse pro OLED of anti Samsung, maar op dit moment is het aanbod gewoon een beetje bedroevend. Als je graag voor LCD wilt gaan, kijk dan eens naar Sony. De X900H en X950H zijn zeer respectabel. Ik ben al 2 jaar erg tevreden met mijn Sony 75XF9005 terwijl ik ook een LG OLED heb staan.
toon volledige bericht
Klopt, Samsung heeft jarenlang geadvocateerd met smeer en onjuistheden naar OLED technologie. Ze hebben daar inmiddels een patent voor gekregen. Mij echter dunkt dat er nu ook genoeg valt te zeggen hoe slecht ze zelf panelen afleveren bij klanten, maar niemand van Samsung geeft thuis hoeveel banding problemen ze zelf hebben, tuurlijk Samsung :/
Mensen ik blijf het zeggen, pas echt op met dit jaar 2020 Sammy toestellen. Er zitten echt groffe DSE grey lijnen horziontaal en verticaal door het scherm, zo erg dat je niet eens je ogen de kost moet geven om ernaar te zoeken want je vind ze zo zelf al.

Btw de Sony X950H is een goeie maar ik moet dan op de HDMI 2.1 inleveren (alhoewel ze zeggen dat ze daar nog een firmware update voor uitrollen, dit ivm de aankomende Sony PS5) Maar volgens mij moet dat er chipmatig inzitten wil je HDMI 2.1 ontvangen kunnen. Ik als gamer twijfel dus of dit voor mij afdoende is om voor een Sony te gaan!

[ Voor 10% gewijzigd door LogischTechWijs op 13-08-2020 20:35 ]

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
LogischTechWijs schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:39:
[...]

Toch voor een OLED gegaan, en wat vind je er toe nu toe van? Hoe is de helderheid/brightness. Ik vond namelijk bij de C9 van vorig jaar de schaduwen toch te donker waardoor ik echt detail verloor. Ik hou meer van de felle toestellen van Samsung namelijk, maar ik probeer toch weer open te staan voor een OLED 8)
Het omruilen staat in de planning en heb de GX dus nog niet.
Maar ik kom van een LG OLED55E6, de Samsung Q95T zou de vervanger worden voor dit scherm.

Schaduw details zijn out of the box beter op de Samsung maar met een beetje tweaken met de instellingen is dit voor een OLED ook geen probleem, al helemaal niet met de laatste generatie OLED tv's. LG heeft daar flink aan gesleuteld

De meeste gebruikers komen vaak niet verder dan de standaard profielen (veel reviewers trouwens ook niet) en dan heb je bijvoorbeeld bij de Samsung al snel "Blown Whites" en bij LG "Crushed Blacks".

En de blown whites waar ik bang voor was bij Samsung waren met een beetje tweaken makkelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:08
LogischTechWijs schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Btw de Sony X950H is een goeie maar ik moet dan op de HDMI 2.1 inleveren (alhoewel ze zeggen dat ze daar nog een firmware update voor uitrollen, dit ivm de aankomende Sony PS5) Maar volgens mij moet dat er chipmatig inzitten wil je HDMI 2.1 ontvangen kunnen. Ik als gamer twijfel dus of dit voor mij afdoende is om voor een Sony te gaan!
Ik dacht dat de (nieuwere) X900H alleen deze update kreeg en de X950H niet. Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogischTechWijs
red1 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 00:23:
[...]

Ik dacht dat de (nieuwere) X900H alleen deze update kreeg en de X950H niet. Of heb ik iets gemist?
Durf ik ook niet met zekerheid te zeggen, ik ga vandaag met Sony bellen om opheldering te krijgen.
Ik kom hier nog op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-04 07:32
Brutal1ty schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Op een foto ziet de mijne er ook bijna zo uit. In beweging absoluut niet, en mijn vorige ook niet. ;( Dan verschijnen altijd op dezelfde plekken alle lijnen weer.
Ik speel op dit moment veel Ghost of Tsushima op de PlayStation 4 en ik heb hier nauwlettend opgelet in de lucht en als je heel goed kijkt zie je iets DSE maar dit is echt niet storend op mijn scherm, echt minimaal. Ik besef me dan ook dat ik één van de gelukkige ben met het scherm vermoed ik. Ik heb dit tevens ook getest op de Xbox One X met Red Dead Redemption en wanneer ik de lucht in kijk en vervolgens rond draai zie ik ook weinig DSE. Ik had hier nog nooit eerder van gehoord, ook niet van vertical banding, blooming etc. dit heb ik hier allemaal geleerd sinds de aanschaf van de q95t. Om eerlijk te zijn had ik liever gehad dat ik hier geen kennis mee had gemaakt want dat is nu iets waar ik altijd op zal letten _O- Blooming is overigens wel iets aanwezig bij grote witte logo's zoals de opstart logo van de PlayStation maar dat neem ik voor lief want dan had ik anders maar een OLED scherm moeten halen als ik hierover durf te zeiken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05 20:19
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv van 65 inch. Nu heb ik mijn oog op twee tv's laten vallen. Beiden met redelijk dezelfde specs. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie mening en wellicht hebben jullie nog andere achtergrond informatie.

Ik wil graag een 65 inch tv voor met name Netflix series, voetbal en ps4 en binnenkort ps5. Nu dacht ik eerst aan Oled, alleen hebben wij een zeer lichte kamer en storen wij ons met de huidige tv aan de reflectie tijdens zonnige dagen. Dit was de reden om niet voor Oled te gaan. Dus kwam ik al snel op Samsung. Ik wil graag een full array local dimming scherm en minimaal 100 hz. Het budget ligt op maximaal 1600 euro.
Ik ben op de volgende twee schermen uitgekomen welke ik beiden voor 1600 euro kan bestellen. De 65q80t en de 65q85r. Waarbij de laatste nieuwer is en volgens mij hdmi 2.1 heeft wat me mogelijk met de ps5 leukere beelden gaat opleveren. Tegelijkertijd krijg je de 85r met een one connect box wat ons erg fijn lijkt omdat we hem op gaan hangen en geen doorvoer door de muur hebben. Wel las ik op dit forum dat de 80t regelmatig met een slecht scherm geleverd wordt, tegelijkertijd is me niet geheel duidelijk wat dit dan precies is. Voor de rest zijn de schermen volgens mij redelijk gelijk.
Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogischTechWijs
slvans schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv van 65 inch. Nu heb ik mijn oog op twee tv's laten vallen. Beiden met redelijk dezelfde specs. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie mening en wellicht hebben jullie nog andere achtergrond informatie.

Ik wil graag een 65 inch tv voor met name Netflix series, voetbal en ps4 en binnenkort ps5. Nu dacht ik eerst aan Oled, alleen hebben wij een zeer lichte kamer en storen wij ons met de huidige tv aan de reflectie tijdens zonnige dagen. Dit was de reden om niet voor Oled te gaan. Dus kwam ik al snel op Samsung. Ik wil graag een full array local dimming scherm en minimaal 100 hz. Het budget ligt op maximaal 1600 euro.
Ik ben op de volgende twee schermen uitgekomen welke ik beiden voor 1600 euro kan bestellen. De 65q80t en de 65q85r. Waarbij de laatste nieuwer is en volgens mij hdmi 2.1 heeft wat me mogelijk met de ps5 leukere beelden gaat opleveren. Tegelijkertijd krijg je de 85r met een one connect box wat ons erg fijn lijkt omdat we hem op gaan hangen en geen doorvoer door de muur hebben. Wel las ik op dit forum dat de 80t regelmatig met een slecht scherm geleverd wordt, tegelijkertijd is me niet geheel duidelijk wat dit dan precies is. Voor de rest zijn de schermen volgens mij redelijk gelijk.
Wat raden jullie me aan?
Mijn advies, ga voor de Q80T, maar lees vooral dit topic goed door mbt de uniformiteit van de huidige QLEDS van Samsung. Ze zien er slecht uit middels DSE en banding problemen. Ik kom net de de paneel lotterij uit en ben geen stap verder gekomen. En ik wens het je echt niet toe, zit nog steeds met me oude Samsung KS8000 uit 2017!

Ik ben nog steeds zoekende, ga ik voor een OLED CX10 of blijf ik bij Samsung...ééñ ding weet ik wel, dit jaar is het echt moeilijk instappen voor een nieuw scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogischTechWijs
menaze schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:55:
De Samsung gaat terug en heb als vervanger gekozen voor de LG OLED65GX.

Wat ik trouwens ook ga missen is de native Steam Link app voor Samsung, werkte echt heel erg goed.
Was ook een rede om voor de Samsung te gaan. Nu moet ik een extra device aanschaffen.
Heb je de GX al binnen? en zo ja hoe bevalt ie? Graag hoor ik van u of je niet teveel black crush hebt en of de brightness makkelijk op te krikken is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:16
Heeft iemand enig idee wat de 1304 firmware update toegevoegd heeft? Hij is nu te downloaden via de tv zelf i.p.v een usb stick te gebruiken.
( Ik heb een 65Q90T )

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 22:23
Theo27 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:17:
Heeft iemand enig idee wat de 1304 firmware update toegevoegd heeft? Hij is nu te downloaden via de tv zelf i.p.v een usb stick te gebruiken.
( Ik heb een 65Q90T )
Bij mij Q95t heeft hij blijkbaar via automatisch updaten 1304 geïnstalleerd. Hij heeft geen melding gegeven. Ik had de optie automatisch updaten zelf aangezet iig in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 20:39
LogischTechWijs schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Mijn advies, ga voor de Q80T, maar lees vooral dit topic goed door mbt de uniformiteit van de huidige QLEDS van Samsung. Ze zien er slecht uit middels DSE en banding problemen. Ik kom net de de paneel lotterij uit en ben geen stap verder gekomen. En ik wens het je echt niet toe, zit nog steeds met me oude Samsung KS8000 uit 2017!

Ik ben nog steeds zoekende, ga ik voor een OLED CX10 of blijf ik bij Samsung...ééñ ding weet ik wel, dit jaar is het echt moeilijk instappen voor een nieuw scherm!
Daar zit ik ook mee, kom van een KS7000 En dus erg verwend qua beeld, maar geen idee wat zijn vervanging gaat worden de komende maanden. Zoek wel iets met Atmos en 2.1 earc t.b.v mijn Sonos Arc soundbar.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
LogischTechWijs schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Ik ben al 6 maanden aan het wachten geduldig ik denk dat ik dit jaar uiteindelijk ga skippen. Voorlopig wacht ik nog even Black Friday af voor een top deal. Ik ben in ieder geval niet tevreden met de meeste 2020 modellen

• lt2k3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2024
Supreme_One schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Ik ben al 6 maanden aan het wachten geduldig ik denk dat ik dit jaar uiteindelijk ga skippen. Voorlopig wacht ik nog even Black Friday af voor een top deal. Ik ben in ieder geval niet tevreden met de meeste 2020 modellen
Same, ik wacht ook af voor black friday. Mss een q80t of een sony xh90. Ik koop ook ineens een ps5 rond die periode

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Netflix via de TV aan het kijken, Q65T
Krijg ik de melding dat mijn invoerresolutie te laag is, iemand een idee waarom ik dat krijg?

Edit: na die ene keer niet meer voorgekomen, Samsung zelf zegt: stroom eraf en reset je OCB, oid.

[ Voor 27% gewijzigd door lawaai op 24-08-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
LogischTechWijs schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:31:
[...]

Heb je de GX al binnen? en zo ja hoe bevalt ie? Graag hoor ik van u of je niet teveel black crush hebt en of de brightness makkelijk op te krikken is!
Aanstaande donderdag worden ze omgewisseld, ik laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Supreme_One schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Ik zit in precies hetzelfde bootje. Eigenlijk zit ik te lurken op een mooie 65Q70R voor rond de 999 maar de voorraden zijn denk ik gewoon echt op-op overal. Toen dacht ik dat de 65Q70T een mooie opvolger was maar dat is het niet. Dan moet je naar de 80T toe en daarover lees ik alleen maar dat het op verschillende vlakken een stapje terug is.

Wat ik persoonlijk minder mooi vindt van de 80T is de voet. Ik zie liever de pootjes links en rechts.

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 24-08-2020 12:25 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
Ik stond op het punt om de 65q90t te bestellen nu lees ik dat de q90t "dse" heeft. Hoe erg is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:29
Supreme_One schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:09:
Ik stond op het punt om de 65q90t te bestellen nu lees ik dat de q90t "dse" heeft. Hoe erg is dit?
Bij mij helaas vrij ernstig. DSE heeft elke LCD TV, maar dit is een totaal nieuwe categorie voor mij helaas :X
Mijn monitoren hebben ook DSE als je een test patroon op zet (2-4 verticale 'banden' op het scherm), maar beiden mijn Q90T's hebben er zeg maar gerust een 'rooster' zichtbaar van verticale en horizontale lijnen. Alleen te zien bij een compleet uniform lichte kleur en zeer zichtbaar bij panning shots/in games. Dingen die ergerlijk tot onspeelbaar worden voor mij zijn games als Mario Odyssey, Untitled Goosegame (dit is letterlijk een DSE-test in game vorm zo'n beetje) en bij overige titels is het een stuk minder merkbaar.

Je wilt liever geen voetbal of ijshockey kijken op dit scherm bij mij, waar donkere films, games en series geen probleem zijn en er fantastisch uit zien. Deze DSE is dan ook totaal niet zichtbaar in donkere scenes.

Je kan het gerust proberen als je bij een shop haalt met 14 dagen bedenktijd overigens: het lijkt er op dat de grote meerderheid dit niet eens ziet.

Voor mij is het echter een issue waardoor dit zowel mijn slechtste als beste TV ooit is. Erg zonde. En buiten mijn ruilperiode dus ik twijfel momenteel zelfs of ik niet moet proberen de TV te verkopen en een ander model te halen. :P De blauw/paarse rand rondom het scherm blijkbaar ook niet. Wederom alleen zichtbaar op lichte kleuren of de TV zijn 'ambient' modus. Geld groeit me niet op mijn rug maar DSE is technisch gezien geen defect. Bovendien is dit tweede model net zo erg als het eerste model dat ik had, dus ik heb weinig interesse in wéér een andere Q90T te testen of het paneel te laten vervangen. Weet iemand nog een leuke inruilactie waar je ook daadwerkelijk iets terugkrijgt voor een spiksplinternieuwe (technisch gezien-) perfecte TV? ;(

Mocht je er een vinden met weinig of amper DSE: dan heb je by far een van de mooiste TV's die ik gezien heb. No contest. Alleen de recente OLEDS van Sony en LG zijn vergelijkbaar van wat ik zelf heb gezien.

[ Voor 35% gewijzigd door Brutal1ty op 27-08-2020 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 12:28

jefjef

learning by doing

Ook wij hebben de knoop doorgehakt met een goede deal een 55q95t aangeschaft. Nu zijn de kleuren in movie modus al goed maar is er een webpagina met de meest optimale instellingen?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Brutal1ty schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 06:03:
[...]

Bij mij helaas vrij ernstig. DSE heeft elke LCD TV, maar dit is een totaal nieuwe categorie voor mij helaas :X
Mijn monitoren hebben ook DSE als je een test patroon op zet (2-4 verticale 'banden' op het scherm), maar beiden mijn Q90T's hebben er zeg maar gerust een 'rooster' zichtbaar van verticale en horizontale lijnen. Alleen te zien bij een compleet uniform lichte kleur en zeer zichtbaar bij panning shots/in games. Dingen die ergerlijk tot onspeelbaar worden voor mij zijn games als Mario Odyssey, Untitled Goosegame (dit is letterlijk een DSE-test in game vorm zo'n beetje) en bij overige titels is het een stuk minder merkbaar.

Je wilt liever geen voetbal of ijshockey kijken op dit scherm bij mij, waar donkere films, games en series geen probleem zijn en er fantastisch uit zien. Deze DSE is dan ook totaal niet zichtbaar in donkere scenes.

Je kan het gerust proberen als je bij een shop haalt met 14 dagen bedenktijd overigens: het lijkt er op dat de grote meerderheid dit niet eens ziet.

Voor mij is het echter een issue waardoor dit zowel mijn slechtste als beste TV ooit is. Erg zonde. En buiten mijn ruilperiode dus ik twijfel momenteel zelfs of ik niet moet proberen de TV te verkopen en een ander model te halen. :P De blauw/paarse rand rondom het scherm blijkbaar ook niet. Wederom alleen zichtbaar op lichte kleuren of de TV zijn 'ambient' modus. Geld groeit me niet op mijn rug maar DSE is technisch gezien geen defect. Bovendien is dit tweede model net zo erg als het eerste model dat ik had, dus ik heb weinig interesse in wéér een andere Q90T te testen of het paneel te laten vervangen. Weet iemand nog een leuke inruilactie waar je ook daadwerkelijk iets terugkrijgt voor een spiksplinternieuwe (technisch gezien-) perfecte TV? ;(

Mocht je er een vinden met weinig of amper DSE: dan heb je by far een van de mooiste TV's die ik gezien heb. No contest. Alleen de recente OLEDS van Sony en LG zijn vergelijkbaar van wat ik zelf heb gezien.
toon volledige bericht
op welke momenten ervaar jij hier de meeste last van? Ik kijk bijvoorbeeld geen voetbal. Wel Formule 1 en series.

• Brutal1ty
RoyK schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

op welke momenten ervaar jij hier de meeste last van? Ik kijk bijvoorbeeld geen voetbal. Wel Formule 1 en series.
Games en elke keer dat er een panoramisch bewegend shot is in een film of serie (blauwe lucht bijvoorbeeld). Of kijk een serie zoals m'n vriendin doet over makelaars en elke keer als je dan zo'n mooi 'wit' interieur ziet met een panning shot.

Eigenlijk elke keer dat er sprake is van een licht-gekleurd effen oppervlak in beweging. Zelfde geld overigens voor de blauw-paarse randen, alhoewel dat ook in de ambient mode direct erg duidelijk is op de standaard setting die bij ons een soort off-white/gelig is.

Als je direct wilt zien hoe ernstig het is is er zo'n dirty screen effect test op youtube met een hockey speler. Maar als je zelf niks merkt zou ik het niet opzoeken. Once seen it can not be unseen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Brutal1ty op 27-08-2020 19:28 ]

• Supreme_One
Brutal1ty schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 06:03:
[...]

toon volledige bericht
Stond ik alweer voor de zoveelste keer afgelopen maanden de knoop door te hakken. Kom ik dit dus tegen. Ik kijk heel veel sport met name voetbal. Dus dit is absoluut een domper. Welk merk (geen oled) kan ik dan het beste kiezen op het moment met geen tot weinig 'dse'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
Supreme_One schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Stond ik alweer voor de zoveelste keer afgelopen maanden de knoop door te hakken. Kom ik dit dus tegen. Ik kijk heel veel sport met name voetbal. Dus dit is absoluut een domper. Welk merk (geen oled) kan ik dan het beste kiezen op het moment met geen tot weinig 'dse'?
OLEDS hebben verticale banden in donkere scenes over het algemeen, LCD's in lichte.

Grotendeel van de mensen ziet dit dus ook oprecht niet. Echter zet ditzelfde grote deel van de mensen ook hun TV aan en houden het daarbij (itt de gemiddelde Tweaker denk ik zo). :P

Kortom: alle LCDs hebben in zekere mate DSE. Hoeveel hangt af van welk merk, model en héél veel geluk. Reviewer HDTVTest had alleen maar een héle lichte blauwe rand aan een kant van het scherm en dit was amper te zien geloof ik maar amper DSE op zijn Q95T. Oftewel een super-gave TV _/-\o_

FALD-schermen zoals deze kunnen een grid-achtig patroon vertonen als DSE 'vorm'. Toen ik de reviews las met hier en daar ''some screen uniformity issues unfortunately'' dacht ik aan standaard matige DSE zoals mijn monitor ook heeft. Helaas stoor ik me hier een stuk meer aan.

Advies: gewoon het model halen wat je wil, maar zorg wel dat je 'm óf in de winkel test óf binnen 14 dagen even goed test zodat je 'm ook direct kan omruilen voor een ander exemplaar óf een compleet ander model kan uitkiezen. Ik heb net iets te lang gewacht |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Brutal1ty op 27-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Brutal1ty schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:26:
[...]

Games en elke keer dat er een panoramisch bewegend shot is in een film of serie (blauwe lucht bijvoorbeeld). Of kijk een serie zoals m'n vriendin doet over makelaars en elke keer als je dan zo'n mooi 'wit' interieur ziet met een panning shot.

Eigenlijk elke keer dat er sprake is van een licht-gekleurd effen oppervlak in beweging. Zelfde geld overigens voor de blauw-paarse randen, alhoewel dat ook in de ambient mode direct erg duidelijk is op de standaard setting die bij ons een soort off-white/gelig is.

Als je direct wilt zien hoe ernstig het is is er zo'n dirty screen effect test op youtube met een hockey speler. Maar als je zelf niks merkt zou ik het niet opzoeken. Once seen it can not be unseen :P
Ik kijk nu al 12 of 13 jaar naar een Philips 47" lcd televisie. Een 47PFL9703D om precies te zien en was een high end model van dat moment. Ik ga denk ik tien stappen vooruit maken wat ik ook kies haha! Het is wel de bedoeling dat het weer een tv wordt die ons 10 jaar gaat voorzien van beeld. Het zou zomaar kunnen zijn dat de 70T al een geweldige upgrade is vergeleken met mijn huidige tv. Ik vraag me af of de local dimming de 4 a 500 euro extra waard is. De tv wordt aan de Sonos gehangen en maak ik geen gebruik van de eigen speakers.

Ik heb mijn ogen open voor een 65Q70R maar verlies de hoop dat ik die nog ga scoren voor weinig.

Dus focus ik me op de 65Q70T of een 65Q80T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
Ik vraag me af of de local dimming de 4 a 500 euro extra waard is. De tv wordt aan de Sonos gehangen en maak ik geen gebruik van de eigen speakers.

Ik heb mijn ogen open voor een 65Q70R maar verlies de hoop dat ik die nog ga scoren voor weinig.

Dus focus ik me op de 65Q70T of een 65Q80T
HDR verwerking is momenteel het grootste verschil tussen een goedkope en duurdere LCD. De Q70T komt helderheid te kort om HDR probleemloos en impactvol te kunnen weergeven. De Q80T (Q70R) is het minimale vereiste.

Netflix bijvoorbeeld forceert HDR waardoor tv's met ongeschikte hardware beeldproblemen geven. Als je nu en in de toekomst HDR content kijkt is een FALD een vereiste. In SDR zal het verschil verwaarloosbaar zijn.

Ik zou sowieso wachten met de aanschaf van een 2020 model tot in ieder geval Black Friday. De Q80R is namelijk momenteel veel interessanter geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

benbaba schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

HDR verwerking is momenteel het grootste verschil tussen een goedkope en duurdere LCD. De Q70T komt helderheid te kort om HDR probleemloos en impactvol te kunnen weergeven. De Q80T (Q70R) is het minimale vereiste.

Netflix bijvoorbeeld forceert HDR waardoor tv's met ongeschikte hardware beeldproblemen geven. Als je nu en in de toekomst HDR content kijkt is een FALD een vereiste. In SDR zal het verschil verwaarloosbaar zijn.

Ik zou sowieso wachten met de aanschaf van een 2020 model tot in ieder geval Black Friday. De Q80R is namelijk momenteel veel interessanter geprijsd.
Persoonlijk vind ik de voet van de 65Q80R niet mooi. Ik had liever pootjes links en rechts gezien ook bij de nieuwe modellen. Dat is nu een gecentreerde voet geworden. Ik denk dat ik me voorlopig richt op de 80T en als het nog eens voorbij komt voor een mooie prijs de 70R.

Uiteraard wacht ik even op black friday :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vandaag de 80T gezien in de winkel. De voet is een doorn in het oog voor me. Hierdoor komt het scherm een cm of 15 van de muur af te staan. Dat is met de 2 pootjes links en rechts een stuk minder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 21:41
Ben ook op zoek naar een nieuwe TV, en de Q80T in 49" versie is zo op mijn pad gekomen.
Na mij wat te verdiepen in de specs valt het me op dat de 49" versie wel wat tekortkomingen heeft, ik vind het bizar dat Samsung een verschillende grootte binnen dezelfde reeks zo laat afwijken..
Op zich ben ik een leek, indien iemand kan verklaren waarom het bij een 49" allemaal wat minder mag zijn..
Zit +- 2 meter van de TV af dus 55" gaat te groot worden vrees ik, ook is dat weer wat duurder.

Belangrijke? verschillen:

- 60Hz paneel i.p.v. 120 Hz zonder variabele refresh rate
- Geen 'Ultra View Angle'
- Geen mogelijkheid om de judder weg te werken
- Geen FreeSync
- Wat ik bijna nergens in de reviews vermeld zie maar wel op de website van Samsung: 40W speakers i.p.v. de veel bejubelde 60W (3 speaker?) setup waarbij er zowel speaker boven als onderaan de TV zijn. Het is me niet duidelijk of deze TV 2 of 3 speakers heeft..

Al bij al lijkt dit me dus geen volwaardige Q80T te zijn.. Of vergis ik me en is dit allemaal te verwaarlozen op het 49" model.
Heb al meer dan 10 jaar Samsung TV's en wil daar ook graag bij blijven, maar als het effectief wat minder is ga ik allicht richting de Panasonic TX-49HXW944, die wel goede specs over de hele lijn lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Gumball3000 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:27:
Ben ook op zoek naar een nieuwe TV, en de Q80T in 49" versie is zo op mijn pad gekomen.
Na mij wat te verdiepen in de specs valt het me op dat de 49" versie wel wat tekortkomingen heeft, ik vind het bizar dat Samsung een verschillende grootte binnen dezelfde reeks zo laat afwijken..
Op zich ben ik een leek, indien iemand kan verklaren waarom het bij een 49" allemaal wat minder mag zijn..
Zit +- 2 meter van de TV af dus 55" gaat te groot worden vrees ik, ook is dat weer wat duurder.

Belangrijke? verschillen:

- 60Hz paneel i.p.v. 120 Hz zonder variabele refresh rate
- Geen 'Ultra View Angle'
- Geen mogelijkheid om de judder weg te werken
- Geen FreeSync
- Wat ik bijna nergens in de reviews vermeld zie maar wel op de website van Samsung: 40W speakers i.p.v. de veel bejubelde 60W (3 speaker?) setup waarbij er zowel speaker boven als onderaan de TV zijn. Het is me niet duidelijk of deze TV 2 of 3 speakers heeft..

Al bij al lijkt dit me dus geen volwaardige Q80T te zijn.. Of vergis ik me en is dit allemaal te verwaarlozen op het 49" model.
Heb al meer dan 10 jaar Samsung TV's en wil daar ook graag bij blijven, maar als het effectief wat minder is ga ik allicht richting de Panasonic TX-49HXW944, die wel goede specs over de hele lijn lijkt te hebben.
toon volledige bericht
Kleinere maten zijn minder populair en Samsung gebruikt daarbij inderdaad mindere panelen. Net zoals ze bij de instapserie een mix van IPS en VA panelen gebruiken in exact dezelfde tv's, geen DV en DTS ondersteunen Waarom? Kostenbesparing? Op het gebied van motion lever je inderdaad het meeste in bij hun 49'' modellen. Overigens heeft de Q80T (EU) überhaupt niet het goede reflectie- en kijkhoekfilter. Hiervoor moet je bij de 55''+ Q85T (niet hier verkocht) en Q90T zijn. Of de 55'' Q80R/Q85R/Q90R uit 2019.

De Panasonic die je benoemt zal alleen qua motion en kijkhoek beter zijn. Wat contrast/zwartwaarde en HDR-prestaties lever je wel in door het edge-led IPS-paneel. Sony maakt als enige in 49'' lcd's met 120Hz VA-paneel, FALD en een hoge piekhelderheid, zie de XF90, XG90 en XH95. Bij de XH95 in 49'' kiezen zij er alleen ook voor om het X-Wide Angle filter weg te laten, waarschijnlijk omdat de kijkhoek bij een kleinere tv minder snel een probleem vormt. Ook hebben alleen de grotere maten een verlichte remote, maar je behoudt bij Sony tenminste wel een 120Hz VA-paneel.

Niet iedereen is even gevoelig motion, 3:2 pulldown judder of hecht waarde aan de features van de 55'' modellen. Het zal per individu verschillen welke minpunten van de drie benoemde tv's het minst zwaar wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
Bedankt voor je duidelijke en complete uitleg! Jammer dat TV's onder de 50" (in het hogere middensegment qua kwaliteit) duur zijn of aan features inboeten, 55" lijkt nu echt wel de standaard.

De Panasonic heeft toch ook 120 Hz of heb ik me ergens laten misleiden? Voordeel is dat die ook in 43" bestaat.

Op zich denk ik dat de Samsung nog wel een goede all-rounder zal zijn. De 2019 modellen zijn ook nog te koop en praktisch even duur, al zou ik dan wel voor een 55" moeten gaan. Men zegt dat voor 4k je weer minder kijkafstand moet hebben dan full-HD, misschien toch maar eens bekijken..

De bedoeling is om de TV te gebruiken tot deze defect gaat, en daarom wil ik dat deze zeker future proof is qua beeldkwaliteit en content de komende jaren vlot kan afspelen. Nu had ik pricewatch: Samsung UE37D6300, is helaas deze week overleden. Voor full-HD content was ik nog steeds zeer tevreden over deze TV, misschien mede dankzij het 120 Hz paneel. Zelf ben ik wel gevoelig aan stutter en judder, vandaar toen ook voor een goede refresh rate uitgekeken. Allicht zijn alle hierboven besproken opties beter dan mijn huidige TV (dankzij kunstmatige ingrepen op het 60 Hz paneel) en maak ik me nergens zorgen over..

Het geluid is het enige punt waar ik nog zou kunnen door kijken omdat een soundbar achteraf nog kan toegevoegd worden. In hoofdzaak wordt de TV gebruikt voor Netflix, Xbox (One) en TV kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Gumball3000 op 02-09-2020 22:11 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Gumball3000 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:10:
De Panasonic heeft toch ook 120 Hz of heb ik me ergens laten misleiden? Voordeel is dat die ook in 43" bestaat.
Klopt, maar heeft i.t.t. je huidige tv, de Qled's en de Sony's geen VA-paneel maar een (edge-lit) IPS-variant. T.o.v. de Samsung win je hierdoor op motion en kijkhoek en bij de Sony enkel op kijkhoek, maar dit gaat in beide gevallen ten koste van zwartwaarde, contrast en ook hdr-prestaties
Op zich denk ik dat de Samsung nog wel een goede all-rounder zal zijn. Men zegt dat voor 4k je weer minder kijkafstand moet hebben dan full-HD, misschien toch maar eens bekijken.. Zelf ben ik wel gevoelig aan stutter en judder, vandaar toen ook voor een goede refresh rate uitgekeken.
Voor de gemiddelde kijker wel mits men kan leven met wat meer motion blur, 3:2 pull-down judder en minder effectieve interpolatie/bfi. 55 inch zal wat pixels en afstand betreft geen probleem zijn, maar je blijft wel afhankelijk van de kwaliteit van het bronmateriaal.

• MillZ
Zit in de race om de 75Q90T aan te schaffen.
Hoe zit het met jullie ervaringen?
Ik lees wat problemen met vlekken op het scherm, mensen die het scherm hierom terug sturen etc?

Kan iemand die twijfel bij mijn weg halen?
Ik hang een beetje op deze 2 modellen:
https://www.rtings.com/tv...usage=11114&threshold=0.1
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
MillZ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:21:
Zit in de race om de 75Q90T aan te schaffen.
Hoe zit het met jullie ervaringen?
Ik lees wat problemen met vlekken op het scherm, mensen die het scherm hierom terug sturen etc?

Kan iemand die twijfel bij mijn weg halen?
Ik hang een beetje op deze 2 modellen:
https://www.rtings.com/tv...usage=11114&threshold=0.1
Wat zijn jullie ervaringen?
De XH90 is geen competitie voor de Q90T en is daarom ook een stuk goedkoper. De XH90 heeft een slechter kijkhoek- en reflectiefilter, een single-non-Sony chipset, maar 32 dimming zones en - waarschijnlijk om dit te maskeren/compenseren - een magere piekhelderheid voor hdr. Bij weinig licht zal de uniformiteit van zwart bij de Sony per definitie slecht zijn. Een mogelijk minder uniform paneel bij de Samsung zou ik eerder voor lief nemen. Dit verschilt namelijk sterk per formaat en individueel paneel.

• MillZ
benbaba schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:16:
[...]

De XH90 is geen competitie voor de Q90T en is daarom ook een stuk goedkoper. De XH90 heeft een slechter kijkhoek- en reflectiefilter, een single-non-Sony chipset, maar 32 dimming zones en - waarschijnlijk om dit te maskeren/compenseren - een magere piekhelderheid voor hdr. Bij weinig licht zal de uniformiteit van zwart bij de Sony per definitie slecht zijn. Een mogelijk minder uniform paneel bij de Samsung zou ik eerder voor lief nemen. Dit verschilt namelijk sterk per formaat en individueel paneel.
Jij adviseert gewoon bestellen, top tv, en kijken met een grijs schermafbeelding naar vlekken?
Misschien afspreken met de winkel of je het toestel ook hierom kan omruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
MillZ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:27:
[...]

Jij adviseert gewoon bestellen, top tv, en kijken met een grijs schermafbeelding naar vlekken?
Misschien afspreken met de winkel of je het toestel ook hierom kan omruilen?
Elke techniek en ook model heeft zo z'n minpunten. Daarnaast verschilt de content consumptie en kijkomgeving, en is men niet kritisch op dezelfde beeldeigenschappen. Echt zoeken naar problemen zou ik niet zo snel doen. Als je tijdens jouw gebruikelijk kijkronde tevreden bent is het prima.

Goede afspraken maken en goede retourvoorwaarden zijn altijd aan te raden. Houd er wel rekening mee dat de besproken 'problemen' inherent zijn aan de techniek en dat vervanger ook minder kan zijn. Geen een tv of paneel zal perfect zijn.

Je mist verder niet veel, je hebt de: Q70R/Q80T>Q85R/Q90T/Q95T>Q90R en de XH90>XG95/XH95

[ Voor 5% gewijzigd door benbaba op 03-09-2020 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MillZ
benbaba schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:56:
[...]

Elke techniek en ook model heeft zo z'n minpunten. Daarnaast verschilt de content consumptie en kijkomgeving, en is men niet kritisch op dezelfde beeldeigenschappen. Echt zoeken naar problemen zou ik niet zo snel doen. Als je tijdens jouw gebruikelijk kijkronde tevreden bent is het prima.

Goede afspraken maken en goede retourvoorwaarden zijn altijd aan te raden. Houd er wel rekening mee dat de besproken 'problemen' inherent zijn aan de techniek en dat vervanger ook minder kan zijn. Geen een tv of paneel zal perfect zijn.
Dat is dus mijn probleem, ik ben te kritisch...
En kan ik slecht keuzes maken.
Ik ga hem bestellen!
Dank!
Of mis ik nog een mooie 75 inch toestel in de prijsrange van 2600-3200 euro?

[ Voor 4% gewijzigd door MillZ op 03-09-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
Gisteren gaan kijken in de winkel. Oled is schitterend maar ik vrees niet duurzaam genoeg i.v.m. inbranden om meer dan 8 jaar mee te gaan. (Kinderen en de vrouw die veel dezelfde zenders kijken / wel eens een uurtje op pauze laten staan).
Ook het verschil tussen de 49" Q80T en de 55" Q80T en Q90T bekeken. Buiten dat de reflectie minder is bij de Q90T was de Q80T meer dan voldoende, ook omdat de beste prijs voor deze TV € 400 euro minder was. Dat had ik net niet over voor een iets grotere kijkhoek en minder reflectie.
Betreft 55" denk ik dat het net zal lukken en we gaan allicht binnen 6 maanden onze woonkamer herschikken en daarna zitten we op een 3-tal meter.

Morgen de 55" Q80T in huis, zal laten weten hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-03 15:51
Gumball3000 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:45:
Gisteren gaan kijken in de winkel. Oled is schitterend maar ik vrees niet duurzaam genoeg i.v.m. inbranden om meer dan 8 jaar mee te gaan. (Kinderen en de vrouw die veel dezelfde zenders kijken / wel eens een uurtje op pauze laten staan).
Ook het verschil tussen de 49" Q80T en de 55" Q80T en Q90T bekeken. Buiten dat de reflectie minder is bij de Q90T was de Q80T meer dan voldoende, ook omdat de beste prijs voor deze TV € 400 euro minder was. Dat had ik net niet over voor een iets grotere kijkhoek en minder reflectie.
Betreft 55" denk ik dat het net zal lukken en we gaan allicht binnen 6 maanden onze woonkamer herschikken en daarna zitten we op een 3-tal meter.

Morgen de 55" Q80T in huis, zal laten weten hoe hij bevalt!
Wat betreft inbranden heb je denk ik de juiste keuze gemaakt. Ik ben zelf van een lg oled55e6v naar een samsung qe55q95t gegaan i.vm. inbranden, en ik kan je melden dat daar echt geen statisch beeld van uren voor nodig is. Bij mij stond er na 1 jaar netflix een netflix logo rechts onder, die is slechts kort in beeld als je een programma uitzoekt. Ook zijn er mensen die zelfs het opstart logo van neflix ingebrand hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
A.N.Brinkman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:28:
[...]

Wat betreft inbranden heb je denk ik de juiste keuze gemaakt. Ik ben zelf van een lg oled55e6v naar een samsung qe55q95t gegaan i.vm. inbranden, en ik kan je melden dat daar echt geen statisch beeld van uren voor nodig is. Bij mij stond er na 1 jaar netflix een netflix logo rechts onder, die is slechts kort in beeld als je een programma uitzoekt. Ook zijn er mensen die zelfs het opstart logo van neflix ingebrand hadden.
Vooral felle kleuren zijn inderdaad gevoelig aan inbranden. Probleem is ook dat er reviews zijn waarbij de 2017 reeks langdurig getest is en daar is het inbranden van logo's nog aanwezig. De 2019 modellen zouden beter moeten zijn (die had ik gezien om te kopen), maar wat is beter natuurlijk.. Is dat 2, 4 of 8 jaar zonder problemen.

Kleine correctie, na toch wat slechte reviews te lezen van de verkoper en geen ondersteuning vanuit Bol.com heb ik de bestelling geannulleerd. Een goede deal kunnen maken voor een Q90T, dus deze komt morgen.. Qua beeld zal het minstens even goed zijn, het geluid is iets minder tov de Q80T, maar zal allicht veel beter zijn dan mijn 2x10W stereo van die ik nu gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
Gumball3000 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:57:
[...]

Vooral felle kleuren zijn inderdaad gevoelig aan inbranden. Probleem is ook dat er reviews zijn waarbij de 2017 reeks langdurig getest is en daar is het inbranden van logo's nog aanwezig. De 2019 modellen zouden beter moeten zijn (die had ik gezien om te kopen), maar wat is beter natuurlijk.. Is dat 2, 4 of 8 jaar zonder problemen.

Kleine correctie, na toch wat slechte reviews te lezen van de verkoper en geen ondersteuning vanuit Bol.com heb ik de bestelling geannulleerd. Een goede deal kunnen maken voor een Q90T, dus deze komt morgen.. Qua beeld zal het minstens even goed zijn, het geluid is iets minder tov de Q80T, maar zal allicht veel beter zijn dan mijn 2x10W stereo van die ik nu gebruikte.
qua geluid minder? q80t 60w 2.2.2ch q90t 60w 4.2.2ch. En qua beeld ga je er zeker op vooruit hogere helderheid en meer fald zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Ik ben zo blij met mijn 55q95t, maar ik kom ook van een 10 jaar oude plasma af. Wat me wel.opvalt is dat de ondertiteling soms wit soms grijs veranderd. Iemand meer dit? En hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik moet zeggen dat het geluid van mijn 90(95)T echt wel goed is, boven verwachting. Ik heb zelf wel de versterking als optie aan staan. Ik zit op 5m afstand en vond het geluid te ver weg, ongeacht het volume.

Vraag: merkt iemand iets van Object Tracking Sound, of weet iemand waarmee ik dit kan testen. Misschien ligt het aan mijn kijkafstand, maar heb eigenlijk nooit hoogteverschillen qua geluid opgemerkt.
jefjef schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:31:
Ik ben zo blij met mijn 55q95t, maar ik kom ook van een 10 jaar oude plasma af. Wat me wel.opvalt is dat de ondertiteling soms wit soms grijs veranderd. Iemand meer dit? En hoort dat zo?
Dat heb ik ook, komt denk ik door de FALD met niet bijster veel dimming zones. De ondertiteling kan niet apart worden verlicht, waardoor deze de lichtsterkte van de achtergrond krijgt. Ik weet niet of dat op de oude Q90R beter was met meer zones, maar dit kan je denk ik niet voorkomen.

[ Voor 41% gewijzigd door coazter op 04-09-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
A.N.Brinkman schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:13:
[...]

qua geluid minder? q80t 60w 2.2.2ch q90t 60w 4.2.2ch. En qua beeld ga je er zeker op vooruit hogere helderheid en meer fald zones.
Het bereik is iets minder lees ik in verschillende reviews, onder belasting houd de 90T het wel langer zuiver. Maar ik zal het verschil nooit weten aangezien ik het van de Q80T ook nog niet gehoord had. Zal wel meer dan voldoende zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

is er iemand in het bezit van een 65Q80T en gebruikt maakt van de voet? ik ben nieuwsgierig hoe ver de TV hierdoor van de muur komt te staan. Naar mijn beleving best wel een stuk namelijk. De pootjes die ze hiervoor gebruikte brengt de TV wacht dichterbij de muur. Nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Sinds kort heb ik de filmmaker mode constant aan en ik.moet zeggen dat de beleving bij film en series kijken toch intenser is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroepoekoe
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Sinds een paar dagen heb ik de Q95T en het apparaat werkt tot dusverre perfect, op één ding na: geen enkele HDMI-poort lijkt te werken.

De tv herkent wel dat ik een Chromecast of PS4 heb ingeplugd, maar laat vervolgens "no signal" zien waar ik beeld verwacht. Iemand hier bekend met dit probleem?

Heb al meerdere ports/kabels/resets en input signal plus geprobeerd, maar helaas zonder effect. One Connect cable toont ook geen schade.

edit: De One Invisible/Connect Cable is vervangen en alles werkt nu écht perfect *O* Er was geen schade te zien, maar kennelijk was er toch iets mis.

[ Voor 19% gewijzigd door Kroepoekoe op 13-09-2020 00:09 ]

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 17:55
Denk meteen bellen naar Samsung kunnen ze meekijken.Ik heb deze TV ok en totaal geen problemen

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oef.. ik heb een aanbieding gekregen van 999 euro voor een 65Q70R. Dat doet me wel twijfelen of ik die moet pakken of niet. Eigenlijk ben ik aan het wachten op Black Friday en dan een Q80T te scoren. Alleen vind ik de voet wat minder. Maar is in zijn totaal wel een iets betere TV. Dilemma's :D

Wat zouden jullie doen?

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 23:05
Dat is ongeveer hetzelfde als de laagste prijs ooit. Ze zijn ook steeds lastiger te vinden. Waar heb je die aanbieding gekregen? Ik ben ook nog zoekende en twijfel ook tussen beide modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door tomhster op 17-09-2020 14:43 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

tomhster schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:42:
Dat is ongeveer hetzelfde als de laagste prijs ooit. Ze zijn ook steeds lastiger te vinden. Waar heb je die aanbieding gekregen? Ik ben ook nog zoekende en twijfel ook tussen beide modellen.
Ik heb besloten er niet voor te gaan. De kijkhoek is vs het 2020 model een stuk minder. En is het model uit 2020 iets meer future proof gezien de stand van zaken in de wereld van consoles. Ik hoop op een leuke black friday prijs stunt van de 65Q80T, als ik in de tussentijd niet verliefd ben geworden op iets anders. O-)

ik pm je de gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 15:03
Ik ben aan het kijken voor een 65" Frame (2020) ter vervanging van een brakke 55" Philips led tv. Mijn vrouw probeerde mij al een paar jaar geleden over te halen, maar toen vond ik de beeldkwaliteit nog ver onder de maat voor het bedrag dat je voor een Frame betaald. Ik moet zeggen dat het 2020 model een stuk beter beeld heeft.

Bewust niet gekozen voor een Oled (ondanks de betere beeldkwaliteit in de winkel) vanwege het grote spiegelende zwarte vlak aan de muur als hij uitstaat en de verhalen over inbranden en vlekken door zonlicht. Bij ons komt er een uur per dag zon op een deel van het scherm.

Samsung heeft nu een aantal promoties lopen, waaronder een lijst naar keuze (volgens mij is dat altijd), 3 maanden artstore, 10 jaar garantie tegen inbranden en een cashback actie.

De promoties lopen t/m 31-12-2020, behalve de cashback. Die loopt tot 30-9-2020. Heeft er iemand een glazen bol of ervaringen uit het verleden over het voortzetten van de cashback tot 31-12-2020? Ik twijfel namelijk om hem nu te kopen (maximaal 1.999 zonder de 200 euro cashback = 1.799 euro) of te wachten tot black friday. Zou de prijs op black friday (bij de deelnemende winkels aan de promo) zowieso onder de 1.799 komen denken jullie?

edit: laagste in pricewatch nu is Kamera Express met 1.699, maar die doet niet mee met de promo's en in verband met het eventuele inbranden in artmode is me die 10 jaar garantie wel 100 euro waard.

edit2: zie dat de prijsdiscussie in een ander topic gevoerd wordt, ga ik daar even lezen. Als dit bericht hier niet thuishoort, mag het verwijderd worden!

[ Voor 12% gewijzigd door kleinelievewolff op 18-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:47:
[...]

Ik heb besloten er niet voor te gaan. De kijkhoek is vs het 2020 model een stuk minder.
In Europa heb je pas vanaf de Q85T het goede reflectie- en kijkhoekfilter. In de US is dat wel vanaf de 55" Q80T. 4K120 is er idd wel en mist de Q70R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
kleinelievewolff schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:

De promoties lopen t/m 31-12-2020, behalve de cashback. Die loopt tot 30-9-2020. Heeft er iemand een glazen bol of ervaringen uit het verleden over het voortzetten van de cashback tot 31-12-2020? Ik twijfel namelijk om hem nu te kopen (maximaal 1.999 zonder de 200 euro cashback = 1.799 euro) of te wachten tot black friday. Zou de prijs op black friday (bij de deelnemende winkels aan de promo) zowieso onder de 1.799 komen denken jullie?

edit: laagste in pricewatch nu is Kamera Express met 1.699, maar die doet niet mee met de promo's en in verband met het eventuele inbranden in artmode is me die 10 jaar garantie wel 100 euro waard.

edit2: zie dat de prijsdiscussie in een ander topic gevoerd wordt, ga ik daar even lezen. Als dit bericht hier niet thuishoort, mag het verwijderd worden!
Ik zou bv vonburg even bellen die doen wel mee aan de cashback, en vraag naar afhaalprijs suggereert dat de vermelde 1999 ook niet de bodem prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
jefjef schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:41:
Sinds kort heb ik de filmmaker mode constant aan en ik.moet zeggen dat de beleving bij film en series kijken toch intenser is
Is dit een aparte optie, of de beeldmodus 'film'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.N.Brinkman
coazter schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:21:
[...]

Is dit een aparte optie, of de beeldmodus 'film'?
Dat is een extra beeldmodus naast 'film'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
A.N.Brinkman schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:57:[...]

Dat is een extra beeldmodus naast 'film'
Bedankt. Weet iemand wat zo de verschillen zijn met de standaard film stand? Ik merk eigenlijk geen verschil. Wellicht omdat ik alle extra beeldbewerkingsopties al had uitgeschakeld.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

benbaba schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:24:
[...]

In Europa heb je pas vanaf de Q85T het goede reflectie- en kijkhoekfilter. In de US is dat wel vanaf de 55" Q80T. 4K120 is er idd wel en mist de Q70R.
Ja, waarom zou je het makkelijk houden, toch!?

ps, ik zie geen Q85T modellen hier in de shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:56
RoyK schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:54:
[...]

Wel Q86T... Maar ik denk dat dat gewoon q80t is.. Verwarrend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice008
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-12-2020
Ik wil een samsung qled tv aan gaan schaffen alleen mijn vraag daarbij is dat als je veel sport kijkt of het verschil in 50hz en 100hz daadwerkelijk de paar 100 euro meer waard is?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
RoyK schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:54:
[...]
belmonde schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:20:
[...]
Wel Q86T... Maar ik denk dat dat gewoon q80t is.. Verwarrend
In NL moet je voor het (reflectie)filter bij de Q90/95T of Q80/85/90R zijn. De Q86T is wel een variant op de Q85T, maar bij 49'' vervalt dat filter sowieso en biedt hij dus geen meerwaarde t.o.v. de Q80T.
maurice008 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:45:
Ik wil een samsung qled tv aan gaan schaffen alleen mijn vraag daarbij is dat als je veel sport kijkt of het verschil in 50hz en 100hz daadwerkelijk de paar 100 euro meer waard is?
Alvast bedankt
100Hz tv's hebben lagere response tijden en dus betere bewegingscherpte (minder motion blur) bij snelle beelden, maar ook effectievere black frame insertion (BFI) (Led clear motion bij Samsung). Het verschilt per kijker in hoeverre dat een meerprijs waard is. Hier kun je de verschillen mooi naast elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

benbaba schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:31:
[...]

[...]

In NL moet je voor het (reflectie)filter bij de Q90/95T of Q80/85/90R zijn. De Q86T is wel een variant op de Q85T, maar bij 49'' vervalt dat filter sowieso en biedt hij dus geen meerwaarde t.o.v. de Q80T.
Wat een puinzooi maakt Samsung er van zeg. :-( :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb de Q95T aangeschaft, de Q80T vind ik veel beter geprijsd maar heb een erg lichte woonkamer en dat reflectiefilter werkt wel echt heel erg goed. Totaal geen problemen overdag, geen vervelende reflecties.

Ik heb voorheen altijd TV's van <700 euro gehad en wat een verschil, niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Venzio schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:32:
Ik heb de Q95T aangeschaft, de Q80T vind ik veel beter geprijsd maar heb een erg lichte woonkamer en dat reflectiefilter werkt wel echt heel erg goed. Totaal geen problemen overdag, geen vervelende reflecties.

Ik heb voorheen altijd TV's van <700 euro gehad en wat een verschil, niet normaal.
Is het verschil tussen de Q80 en 95T dan zo groot dat het a 500 tot zelfs 1000 euro verschil waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:56
RoyK schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:
[...]

Is het verschil tussen de Q80 en 95T dan zo groot dat het a 500 tot zelfs 1000 euro verschil waard is?
Geld is relatief in waarde. Dus daar kun jeen absolute waarde aan gev voor "iedereen".

En het is afhankelijk wat je met de tv doet.. Als je puur ned 1, 2, 3 en 4 kijkt.. sdr.. Heeft het verschil weinig tot geen waarde... Wel de betere kijkhoeken in het algemeen.
Oled is mooier kwa beeld voor algemeen sdr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

belmonde schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:30:
[...]

Geld is relatief in waarde. Dus daar kun jeen absolute waarde aan gev voor "iedereen".

En het is afhankelijk wat je met de tv doet.. Als je puur ned 1, 2, 3 en 4 kijkt.. sdr.. Heeft het verschil weinig tot geen waarde... Wel de betere kijkhoeken in het algemeen.
Oled is mooier kwa beeld voor algemeen sdr.
We kijken niet zoveel TV. Meer netflix (series / films) en kijk ik voornamelijk Formule 1. Ik vroeg het me gewoon af of het verschil dan zo groot is dat het bijna een derde meer aan uitgave is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:34:
[...]

We kijken niet zoveel TV. Meer netflix (series / films) en kijk ik voornamelijk Formule 1. Ik vroeg het me gewoon af of het verschil dan zo groot is dat het bijna een derde meer aan uitgave is.
Voor Formule 1 niet, hooguit de kijkhoek en de 'zichtbaarheid' bij zéér veel omgevingslicht. Voor Netflix bij met name HDR content en in het donker mogelijk wel. HDR draait om helderheidsverschil tussen zwart en wit (contrast). Hoe meer zones ofwel dimming controle en hoe hoger de piekhelderheid, hoe duidelijker het verschil tussen de meest donkere en felle objecten in het beeld. In de praktijk vertaalt dat zich in betere zwartwaarde, minder blooming en ook impactvoller HDR. Je gaat van goed naar zeer goed.

Netflix biedt wel gecomprimeerde content met een lage bitrate i.t.t. een degelijke Blu-ray. Uiteindelijk is de tv dus ook afhankelijk van de content die het krijgt. Je betaalt voor meer fald-zones, hogere piekhelderheid en het reflectie- en kijkhoekfilter. Per kijker en situatie zal het verschillen of dat een meerprijswaard is. Voor de gemiddelde kijker zal de Q80T namelijk al meer dan genoeg zijn. Persoonlijk, voor de meeste bang for buck, zou ik kijken naar de Q85R of Q90R voordat ze definitief verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 09:29
Ik zit te twijfelen tussen de 65Q95T en de LG 65CX.
Maar wat ik mij afvraag, de xbox kan het beste aangesloten worden op HDMI 4 van de Samsung vanwege de lage inputlag.
Maar ik heb nu alles via mijn reciever. Hoe sluit ik straks mijn versterker en xbox aan zodat ik 4k kan gamen met minimale inputlag maar wel met DTS surround. Op mijn versterker zit geen eARC.

• Brutal1ty
KevinNolan schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:51:
Ik zit te twijfelen tussen de 65Q95T en de LG 65CX.
Maar wat ik mij afvraag, de xbox kan het beste aangesloten worden op HDMI 4 van de Samsung vanwege de lage inputlag.
Maar ik heb nu alles via mijn reciever. Hoe sluit ik straks mijn versterker en xbox aan zodat ik 4k kan gamen met minimale inputlag maar wel met DTS surround. Op mijn versterker zit geen eARC.
Alle HDMI's van de Samsung hebben lage input lag. Daar zit 0 verschil in. Enige verschil is dat HDMI 4 ook specifiek 4K 120hz gaat ondersteunen etc.

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 09:29
Brutal1ty schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 06:37:
[...]

Alle HDMI's van de Samsung hebben lage input lag. Daar zit 0 verschil in. Enige verschil is dat HDMI 4 ook specifiek 4K 120hz gaat ondersteunen etc.
Ik had iets gelezen dat bij hdmi 4 nog wat beeldverbeteringsfuncties uit staan waardoor de input lag daar het laagst is. En aangezien er een xbox-series-x komt in november is 4k 120hz dan wel fijn.
Maar dan het geluid nog op mijn reciever krijgen. Deze heeft wel gewone arc. (Denon 2113 die miet daarna ergens vervangen gaan worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
RoyK schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:00:
[...]

Zoals @benbaba al schreef hangt dat echt van jezelf af. Ik heb samen met mijn vriendin een eerste huis gekocht en hebben voor de TV niet echt gekeken naar meeste value voor mijn geld. Ik heb wel een érg lichte woonkamer met 3 grote ramen en heb geen zin om iedere keer mijn gordijnen dicht te doen om geen reflecties te hebben.

Met dit scherm hebben we totaal geen last van reflecties, hiervoor had ik een UE55NU7440 en het is echt een wereld van verschil met kwaliteit, reflecties, etc.

De 95T (of 90T) zijn hetzelfde maar de 95T komt met de Connect Box, niet nodig, maar ik vind het wel erg handig - maar TV hangt plat tegen de muur en kan nu gewoon alles lekker makkelijk aan de TV connecten en op de muur loopt maar één kabel.

Het scherm is echt top, de kwaliteit is fantastisch - ik heb zo'n kwaliteit nog niet eerder gezien (behalve OLED) maar of de kwaliteit véél beter is dan de 80? Dat denk ik niet, behalve dan in een enorm lichte kamer.
benbaba schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:18:
[...]

Voor Formule 1 niet, hooguit de kijkhoek en de 'zichtbaarheid' bij zéér veel omgevingslicht. Voor Netflix bij met name HDR content en in het donker mogelijk wel. HDR draait om helderheidsverschil tussen zwart en wit (contrast). Hoe meer zones ofwel dimming controle en hoe hoger de piekhelderheid, hoe duidelijker het verschil tussen de meest donkere en felle objecten in het beeld. In de praktijk vertaalt dat zich in betere zwartwaarde, minder blooming en ook impactvoller HDR. Je gaat van goed naar zeer goed.

Netflix biedt wel gecomprimeerde content met een lage bitrate i.t.t. een degelijke Blu-ray. Uiteindelijk is de tv dus ook afhankelijk van de content die het krijgt. Je betaalt voor meer fald-zones, hogere piekhelderheid en het reflectie- en kijkhoekfilter. Per kijker en situatie zal het verschillen of dat een meerprijswaard is. Voor de gemiddelde kijker zal de Q80T namelijk al meer dan genoeg zijn. Persoonlijk, voor de meeste bang for buck, zou ik kijken naar de Q85R of Q90R voordat ze definitief verdwijnen.
Die laatste 2 modellen zijn hier niet meer verkrijgbaar (Denemarken) dus helaas geen optie, dat zijn inderdaad echt nog goede modellen en met een mooie prijs absoluut de moeite waard. De Q90R is minstens zo goed als de Q90/95T.

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 16:36
Mijn vriendin is wel erg gecharmeerd van The Frame 2020, zijn er behalve het design nog verschillen met de Q95T? Vergeleken met de andere modellen hebben deze twee natuurlijk die connectbox wat wel erg goed past als je geen zin hebt in zichtbare kabels :+

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AFT0570 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:47:
Mijn vriendin is wel erg gecharmeerd van The Frame 2020, zijn er behalve het design nog verschillen met de Q95T? Vergeleken met de andere modellen hebben deze twee natuurlijk die connectbox wat wel erg goed past als je geen zin hebt in zichtbare kabels :+
Ik heb zelf the frame 2020 model. Volgens mij heeft deze hetzelfde paneel als de q60t. Dus ik neem aan dat de q95t een beter model is. Desalniettemin ben ik erg tevreden met de beeldkwaliteit. Ik kom overigens van een oude Samsung lcd full HD. Met name bij 4K content zie je erg veel verschil. Bij reguliere tv (kpn), is het verschil een stuk kleiner. Iets mooiere kleuren met name.

Design is prachtig, strak tegen de muur en slechts 1 kabeltje.

• Simbob
  • Niet online
Vanmiddag een 95T opgepikt bij Platte tv in de maat 65 inch.
Pfff wat een mooi beeld zo uit de doos al.

Maar van mijn vorige tv, de KS7000 kon ik altijd veel settings vinden. Zoals op Rtings en vele andere sites.
Maar voor de 95T nog niets bruikbaars kunnen vinden.

Iemand een site met goede settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb mij een 43” frame 2020 aangeschaft.
Wat ik mij afvraag is of het nog beter is om mijn externe apparaten (mn Apple TV 4K) aan te sluiten via mijn marantz sr7012 (zoals ik had) of dat ik bijvoorbeeld beeldkwaliteit verbeter door hem direct aan te sluiten op de One connect box en dan de marantz via de eARC poort.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 15:03
Painxiom schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:57:
Heb mij een 43” frame 2020 aangeschaft.
Wat ik mij afvraag is of het nog beter is om mijn externe apparaten (mn Apple TV 4K) aan te sluiten via mijn marantz sr7012 (zoals ik had) of dat ik bijvoorbeeld beeldkwaliteit verbeter door hem direct aan te sluiten op de One connect box en dan de marantz via de eARC poort.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik heb nu alles via een oude Onkyo receiver aangesloten op een Philips Led tv, maar heb nooit het geluid synchroon kunnen krijgen. Daarom keken we alleen muziekprogramma's via de receiver, de rest gewoon via de speakers van de tv.

Kan ik op een Frame alles aansluiten via de One Connect Box en dan een optische kabel aansluiten van de OCB naar de receiver? En loopt het geluid dan wel synchroon met de tv of zit je toch weer met afwijkingen door de verwerking in de tv en/of de omzetting van het digitale geluid in de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 013Tweakers
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01-2023
Al enige tijd op zoek naar een 55 inch QLED. Vanwege een hele lichte kamer met veel zon uitgekomen op de 85R, 90R of de 90T/95T.

85R valt af omdat deze bijna nergens meer te verkrijgen is en wanneer dat wel kan is het prijsverschil met de 90R weer zo klein dat ik in dat geval naar de 90R neig.

90R nu gevonden voor 1200 euro. De 95T zit op 1519 euro.

Voordeel aan de 90R zijn meer dimming zones, voordeel aan de 95T is HDMI 2.1. Met oog op een PS5 is dat meer future proof.

Gebruik is allround: TV: sport, films, series. Streaming diensten: Netflix, videoland. Gaming: PS4 en volgend jaar PS5.

De vraag is nu: wachten op een goede aanbieding voor de 95T of nu de 90R nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 23:26
013Tweakers schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:21:
Al enige tijd op zoek naar een 55 inch QLED. Vanwege een hele lichte kamer met veel zon uitgekomen op de 85R, 90R of de 90T/95T.

85R valt af omdat deze bijna nergens meer te verkrijgen is en wanneer dat wel kan is het prijsverschil met de 90R weer zo klein dat ik in dat geval naar de 90R neig.

90R nu gevonden voor 1200 euro. De 95T zit op 1519 euro.

Voordeel aan de 90R zijn meer dimming zones, voordeel aan de 95T is HDMI 2.1. Met oog op een PS5 is dat meer future proof.

Gebruik is allround: TV: sport, films, series. Streaming diensten: Netflix, videoland. Gaming: PS4 en volgend jaar PS5.

De vraag is nu: wachten op een goede aanbieding voor de 95T of nu de 90R nemen?
Ik zit in hetzelfde dubio.
De 90R voor 1200 euro is een mooie prijs. Mag ik vragen waar je die hebt gevonden?
De 95tT is nu met de promotie (300 cashback) aardig in prijs gedaald, maar dit loopt nog t/m 30 september.

Gemak, games en toekomst = 95t
Beeldkwaliteit = 90r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:55
Zie prijs topic, vanaf 1 Oktober nieuwe kortings actie samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 013Tweakers
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-01-2023
Toml83 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:16:
[...]

Ik zit in hetzelfde dubio.
De 90R voor 1200 euro is een mooie prijs. Mag ik vragen waar je die hebt gevonden?
De 95tT is nu met de promotie (300 cashback) aardig in prijs gedaald, maar dit loopt nog t/m 30 september.

Gemak, games en toekomst = 95t
Beeldkwaliteit = 90r
Bij vonBurg TV werd de 90R voor 1200 aangeboden. Staat nu niet meer op de site. Heb het Helmonds Handelshuis gebeld en die wilde mee met die prijs, maar vonden dat eigenlijk zonde. Die winkel moet je sowieso bellen want die vermelden geen prijzen op de site.

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 23:26
013Tweakers schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:53:
[...]

Bij vonBurg TV werd de 90R voor 1200 aangeboden. Staat nu niet meer op de site. Heb het Helmonds Handelshuis gebeld en die wilde mee met die prijs, maar vonden dat eigenlijk zonde. Die winkel moet je sowieso bellen want die vermelden geen prijzen op de site.
Helmond is een aardig eindje bij mij vandaan. Maar als zij mee willen gaan met 1200 euro..
Ik zie dat ze ook bezorgen. Dat is een pluspunt.

Op AVforums lees ik een issue met de 95T (eigenlijk alle T modellen) op sportzenders. Veel judder/ trillingen en geen vloeiende beelden. Kan iemand dat hier bevestigen of juist ontkrachten met Fox Sports bijvoorbeeld.
Op het forum tevens vermeld dat dit bij de (90)R modellen niet van toepassing is.

Ben nogal voetbalfan en ieder weekend staat foxpsorts aan. Heb geen zin in vele beeldtrillingen...

• Simbob
  • Niet online
Afgelopen zondag bij de Formule 1 niets van gemerkt. Zal het voetballen voor je nakijken.

• coazter
Ik herken dit niet (95T). Ik heb alle beeldverbeteraars uit staan.

• Tenktenk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 22:23
Geen idee (95t), ik heb nog voetbal gekeken afgelopen weekend en F1 maar ik herken dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Vraagje kreeg te horen dat er ene speciale coating op de tv zit en dat je deze alleen met speciale gel mag schoonmaken.

Wat is hier wel of niet waar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:20
Dracula schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:29:
Vraagje kreeg te horen dat er ene speciale coating op de tv zit en dat je deze alleen met speciale gel mag schoonmaken.

Wat is hier wel of niet waar van?
Kreeg dit ook te horen en ben hier ook benieuwd naar.

Hoewel ik op de site van Samsung lees, dat je het gewoon kan schoonmaken met microvezeldoekje

Klopt het verder dat de 55Q95T gewoon VESA 200x200 gaten heeft? Dus niet perse de No Gap Wallmount nodig?

[ Voor 9% gewijzigd door loyske op 02-10-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryoho
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05 20:49
Weet iemand mischien of G-Sync werkt op de Q90T/Q95T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
loyske schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:25:
[...]

Kreeg dit ook te horen en ben hier ook benieuwd naar.

Hoewel ik op de site van Samsung lees, dat je het gewoon kan schoonmaken met microvezeldoekje
We gaan het mee maken de tv komt morgen, hoop dat het beeld meevalt ten opzichten van mijn plasma. Anders gaat hij retour en hou ik mijn plasma.

Reinigen dan maar als het nodig is met microvezel doekje met als het moet beetje vocht.

Ben wel zoekende naar goeie instellingen maar zijn lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nou q95T is binnen.

Lastig lastig. Ik zie wel wat DSE bij hele lichte beelden met youtube dse test filmpjes maar dat is ook wel meteen erg extreem.

Witte achtergrond is redelijk schoon en netjes.

Blijf wel vergelijking maken maken met mijn plasma, misschien niet heel slim.

Vraag me af in hoevere je mag testen of de tv goed is of niet en je hem dus retour wil sturen.

Heb het plattetv gevraagd in de chat en enige antwoord wat ik kreeg was je mag hem uitpakken neer zetten en binnen 2 weken weer terug sturen.

Even een hele film aan knallen ofzo lijkt me niet handig. Ben wel iets van 2 uur bezig geweest om alles in te stellen om uberhaupt beelden te kunnen testen en daarna dus iets van 2 uur om te testen.

*Update: Hij gaat terug, teveel DSE en blooming. Stoor me er enorm aan.

Helaas pindakaas terug naar mijn 50st60 plasma.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracula op 03-10-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numeo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
Dracula schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:49:
Nou q95T is binnen.

Lastig lastig. Ik zie wel wat DSE bij hele lichte beelden met youtube dse test filmpjes maar dat is ook wel meteen erg extreem.

Witte achtergrond is redelijk schoon en netjes.

Blijf wel vergelijking maken maken met mijn plasma, misschien niet heel slim.

Vraag me af in hoevere je mag testen of de tv goed is of niet en je hem dus retour wil sturen.

Heb het plattetv gevraagd in de chat en enige antwoord wat ik kreeg was je mag hem uitpakken neer zetten en binnen 2 weken weer terug sturen.

Even een hele film aan knallen ofzo lijkt me niet handig. Ben wel iets van 2 uur bezig geweest om alles in te stellen om uberhaupt beelden te kunnen testen en daarna dus iets van 2 uur om te testen.

*Update: Hij gaat terug, teveel DSE en blooming. Stoor me er enorm aan.

Helaas pindakaas terug naar mijn 50st60 plasma.
toon volledige bericht
Ik had mijn "oude" panasonic vt50 voor in de plaats genomen, ook van 55 naar 65 gegaan. ik heb niet zo veel last van dse of blooming vind ik, ik denk dat ik het gewoon minder zie. (heb ook een oled tv c9 in de woonkamer) ik merk wel dat het minder zwart kan worden, voordeel is dat ik donkere scenes beter zie hehe maar de beeld kwaliteit is wel iets minder. HDR is wel vreselijk fel, sommige mensen zullen dat beter vinden.

waar ik wel last van heb is dat een hele witte scherm een beetje roze eruit ziet vind ik en niet echt puur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 20:01

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Model Q95T, software versie 1304
Probleem: Apps, zoals plex, KPN it en Pathé thuis openen niet. Netflix, internet, YouTube doen het wel.
Geprobeerd: stroom eraf, openen vanuit het apps gedeelte.
Niet geprobeerd, Smart hub resetten

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Numeo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Ik had mijn "oude" panasonic vt50 voor in de plaats genomen, ook van 55 naar 65 gegaan. ik heb niet zo veel last van dse of blooming vind ik, ik denk dat ik het gewoon minder zie. (heb ook een oled tv c9 in de woonkamer) ik merk wel dat het minder zwart kan worden, voordeel is dat ik donkere scenes beter zie hehe maar de beeld kwaliteit is wel iets minder. HDR is wel vreselijk fel, sommige mensen zullen dat beter vinden.

waar ik wel last van heb is dat een hele witte scherm een beetje roze eruit ziet vind ik en niet echt puur wit.
Wit was wel goed wit, wel wat blauwig aan de rand.

DSE, tsja ben ik redelijk gevoelig voor en als je het eenmaal ziet kan je het niet ontzien.

Het is dat plasma tv’s tweedehands voor belachelijke prijzen gaan anders had ik zeker een grotere gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dracula schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:48:
[...]
Wit was wel goed wit, wel wat blauwig aan de rand.

DSE, tsja ben ik redelijk gevoelig voor en als je het eenmaal ziet kan je het niet ontzien.

Het is dat plasma tv’s tweedehands voor belachelijke prijzen gaan anders had ik zeker een grotere gekocht.
Waarom geen Oled, zeker vanaf een plasma een logische(r) upgrade?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik heb zelf de Samsung T tv ‘gekalibreerd’ met THX tune-up. Beeld op standaard, warm kleurprofiel en daarna de kleuren wat aangepast. Auto brightness in eco mode aan en verder op max. Alleen de contrast test werkt niet goed, die krijg ik niet goed zichtbaar. Ziet er nu erg rustig uit. Geen echte kalibratie, maar het doet wel iets. Je ogen passen zich ook heel snel aan op wit dat te geel of te blauw is. Wissel maar eens tussen verschillende schermen. Een die heel blauw lijkt, lijkt na een paar minuten een stuk minder blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Vulcan750 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Waarom geen Oled, zeker vanaf een plasma een logische(r) upgrade?
Iets met OLED en inbranden, en ja risico was er ook bij plasma maar wel een stuk kleiner. Daarnaast is levensduur van plasma 100000 uur en halvering bij OLED van helderheid is al veel eerder.

Keuzes keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
Dracula schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

Iets met OLED en inbranden, en ja risico was er ook bij plasma maar wel een stuk kleiner. Daarnaast is levensduur van plasma 100000 uur en halvering bij OLED van helderheid is al veel eerder.

Keuzes keuzes keuzes.
Hoe kom je aan deze wijsheid? Zet je (valse) vooroordelen eens aan de kant en bestel via Internet een Oledtv. Binnen 14 dagen mag je deze retour doen mocht het niet bevallen.
Wel even fatsoen instellen (zie rtings.com). De helderheid van oled is veel hoger dan jouw plasma. De afname van helderheid bij een zeer hoog percentage wit beeld (hoe vaak zie je dat?) is trouwens niet meer zo veel als in de begindagen van de Oled.
Inbranden van Oled is bij normaal gebruik vrijwel een non-issue, zeker niet meer dan bij plasma. Ik zou enkel Oled afraden als je fanatiek gamer ben en daardoor uren lang statische content vertoont wordt.
Ik heb nu 4,5 jaar een Oledtv (LG Oled 55E6), en gebruik deze dagelijks >4 uur. Er is nog steeds geen spoortje van inbranding. Het oledlampje (helderheid) staat op 65/100, waarschijnlijk helderder dan je plasma op 100%.
Oja, de levensduur van oled wordt door LG gegeven op minimaal 30.000 uur. Dat is 27 jaar lang 3 uur per dag tv kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 05-10-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Vulcan750 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid? Zet je (valse) vooroordelen eens aan de kant en bestel via Internet een Oledtv. Binnen 14 dagen mag je deze retour doen mocht het niet bevallen.
Wel even fatsoen instellen (zie rtings.com). De helderheid van oled is veel hoger dan jouw plasma. De afname van helderheid bij een zeer hoog percentage wit beeld (hoe vaak zie je dat?) is trouwens niet meer zo veel als in de begindagen van de Oled.
Inbranden van Oled is bij normaal gebruik vrijwel een non-issue, zeker niet meer dan bij plasma. Ik zou enkel Oled afraden als je fanatiek gamer ben en daardoor uren lang statische content vertoont wordt.
Ik heb nu 4,5 jaar een Oledtv (LG Oled 55E6), en gebruik deze dagelijks >4 uur. Er is nog steeds geen spoortje van inbranding. Het oledlampje (helderheid) staat op 65/100, waarschijnlijk helderder dan je plasma op 100%.
Oja, de levensduur van oled wordt door LG gegeven op minimaal 30.000 uur. Dat is 27 jaar lang 3 uur per dag tv kijken...
Ben het in zeer grote lijnen met je eens. Vandaar ook keuzes keuzes keuzes.

Maar goed dit is niet het juiste topic om dit verder te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Nu online
Dracula schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Ben het in zeer grote lijnen met je eens. Vandaar ook keuzes keuzes keuzes.

Maar goed dit is niet het juiste topic om dit verder te bespreken.
Klopt, succes verder met je zoektocht naar een nieuwe tv! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:16
Zojuist is de nieuwe 1402 update beschikbaar gekomen voor de 2020 Qled's. De dimming bug zou nu verholpen moeten zijn. Ook is HGIG nu toegevoegd waardoor HDR films en games er nog beter uit gaan zien.

[ Voor 25% gewijzigd door Theo27 op 08-10-2020 14:05 ]

Scrooge NL

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Prijzen mogen besproken worden in [Prijs-discussie] Samsung tv's. Dat topic is speciaal voor dat doel opgezet.