menaze schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:50:
[...]
Zou je de foto's willen delen? Ik heb een 65Q95T om laten ruilen omdat de FALD zones duidelijk zichtbaar waren. Nu is het nieuwe exemplaar niet veel beter en ik denk zelfs nog iets slechter. Ik had de TV vooral gekozen voor gamen maar het dirty screen effect wekt een hoop ergernis op.
Ik kwam ook nog een video tegen van iemand met precies hetzelfde probleem.
De eerste 3 minuten gaan over het blokjes patroon, de rest over het ghosting probleem wat met de laatste firmware opgelost is.
YouTube: Samsung QLED Q95T / Q90T inverse ghosting issues and other problems
Hierbij mijn foto's. Het effect zie je wel veel beter op de foto dan in het echt. Maar bij beweging met egale en lichte kleuren is het altijd aanwezig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] toon volledige bericht
Dit is 100% exact hetzelfde wat ik zie, en zeker in beweging. Bij horizontale bewegingen zie ik verticale lijnen, bij verticale bewegingen zie ik horizontale lijnen, en bij diagonale bewegingen... is het een rotzooitje
Ik krijg het alleen écht niet goed zichtbaar op foto's, waarschijnlijk omdat mijn enige camera een oude smartphone is

Maar het is letterlijk exact hetzelfde als op de foto's die jij hier hebt gepost, tot op de exacte plaatsing van de strepen. Ik wil je dan ook bedanken voor de foto's want dit is het meest representatief voor waar ik tegen aan loop van alle foto's die ik tot nu toe heb gezien.
Ik ben bezig met een proces om mijn paneel te laten vervangen vanwege een dode pixel (had zo'n specifieke garantie afgesloten) dus als dat lukt zal ik kijken of het nieuwe paneel ook zoveel last hier van heeft, maar ik begin te denken dat er amper 'schone' panelen zijn voor de Q80T en Q90T en het eerder gaat om een variatie van ''zeer erg'' tot ''matig''. Zo zonde, want het is een behoorlijk indrukwekkend en responsive scherm voor games wanneer de settings goed ingesteld zijn (en de brightness gelijk wil blijven...).
EDIT: ik ga een afspraak maken voor het omruilen van mijn huidige toestel voor een nieuw exemplaar. Dat heeft Apollo in dit geval zelf voorgesteld, wat ik overigens zeer netjes vind. Zodra ik ergens eind deze week of begin volgende week het nieuwe model in gebruik heb zal ik wederom even testen en kijken of ik wellicht de digitale camera van mijn buurvrouw even kan lenen voor wat foto's. Dit is het beste wat ik nu zichtbaar kreeg, maar dat is met een testpatroon:
https://imgur.com/a/PYFgPdS Ook hier zie je niet het raster wat jij zo duidelijk op de foto hebt gekregen, helaas, maar het ziet er bij mij exact hetzelfde uit wanneer je het 'in real life' ziet op een grijs uniform scherm of licht blauw en eigenlijk alle lichte tinten wel. In donkere scenes is het bij mij totaal niet te zien en is het scherm nagenoeg perfect.
Mijn paneel wordt omgeruild vanwege één dode pixel (
https://imgur.com/a/vsl6a4f) -> het DSE/grijs uniformiteitsprobleem heb ik er wel bij vermeld, maar dit valt onder de pixelgarantie die ik had aangeschaft voor iets van 50 euro voor vijf jaar.
Klopt het dat ik bij jou niet heel veel paars/blauwe gloed bij de randen zie? Dat is bij mijn model namelijk wel goed zichtbaar. Zie
https://imgur.com/a/q2kHgpm (let wel: hierop lijkt de grijs uniformiteit heel goed, maar dat is juist mijn camera die het echt niet wil zien hier - zelfs mijn vriendin kan het raster duidelijk zien en die is totaal niet gevoelig voor dat soort zaken over het algemeen).
[
Voor 23% gewijzigd door
Brutal1ty op 04-08-2020 10:01
]