Ha, zit in zelfde schuitje denk ik  

Ben iets langer bezig, denk week of twee nu. Ook ik vind het lastig om in te schatten of ik 'het goed speel'. En dat is eigenlijk denk ik de verkeerde mindset, volgens mij is er namelijk geen verkeerde manier en ontvouwt het spel zich voor iedereen op een manier die past bij de speelstijl. Wat ik wel lastig vind is dat je daarom geen idee hebt of het goed gaat. Ik merk wel regelmatig iets nieuws, dus progressie zoals van tent naar huis naar groter huis. Of van 'verzamelaar op ander eiland' naar museum wat geopend wordt enz enz...
Zelf heb ik met twee dingen moeite: enerzijds het inrichten van mijn huis (why bother?) en anderzijds de inrichting van het eiland. Dat laatste is vooral keuze stress... ik moet drie nieuwe bewoners voorzien van een huis, en dan moet je even kiezen WAAR... hier twijfel ik dan erg of de keuze wel slim is met oog op wat mogelijk allemaal nog gaat komen. 
Maar zoals ik zei: het lijkt er op dat het spel zich aanpast dus ik zie wel wat komen gaat.
Afgelopen zondagochtend voor het eerst 'knollen' gekocht en ik ontdekte laatste dagen dat er op reddit hele threads zijn waar je invites kan aanvragen bij mensen waar ze voor dikke winst verkocht worden... Heb ik geprobeerd; en kwam op een bi-zar druk en volgebouwd eiland aan... als je dat ziet dan is er nog VEEL te doen op mijn eilandje hahaha...