Wel meer producten dan die televisie, en ook met scherpe prijzen. Ook met premium vermelding bovenaan... Hele Corona verhaal lijkt me gewoon bullshit (of ze zijn na nog geen week teruggekomen op hun beslissing)polopolo150 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:28:
Ik zie dat Coolblue terug is op Pricewatch. In ieder geval met: pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart
https://tweakers.net/shop...olblue-punt-nl/producten/polopolo150 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:28:
Ik zie dat Coolblue terug is op Pricewatch. In ieder geval met: pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Denk ransomware, maar smoes verzonnen om zo imagoschade te voorkomen lijkt mij redelijk logisch.
The plot thickens. Nu is er helemaal niemand meer die het Corona-verhaal serieus neemt. De Coolblue’rs in dit topic zijn ook al een tijdje afgehaakt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
De Coolblue'ers (of in ieder geval: ik) hebben door dat het vechten tegen de bierkaai was, en genieten van een afstandje van dit topic, want mensen geloven toch wat ze willen geloven.FirePuma142 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:36:
[...]
The plot thickens. Nu is er helemaal niemand meer die het Corona-verhaal serieus neemt. De Coolblue’rs in dit topic zijn ook al een tijdje afgehaakt.
Vooral de ransomware-posts doen me iedere keer weer gniffelen
The devil is in the details.
Los van alle speculaties; waarom zijn alle (iig veel) producten dan wel terug in de pricewatch? Dat gaat toch tegen de eerdere statements in?Hahn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:45:
[...]
De Coolblue'ers (of in ieder geval: ik) hebben door dat het vechten tegen de bierkaai was, en genieten van een afstandje van dit topic, want mensen geloven toch wat ze willen geloven.
Hmmm.... ik denk dat er toch een geld probleempje is bij CB, het kan toch niet zo zijn dat slimme mensen zoiets doms bedenken...ik snap het niet maar ja ik kan alleen iets met spijker en hamer...
(iets doms is excuus verzinnen en prijzen opdrijven)
Natuurlijk is dit topic gezellig speculeren, tegelijkertijd zitten er gaten ter grootte van de hele collectie CoolBluebezorgbussen in het officiële verhaal. Die gaten kunnen simpelweg zijn ontstaan door gebrekkige toelichting, maar de kans dat er iets anders aan de hand is dan dat de officiële zeer summiere onkarakteristieke communicatie doet vermoeden acht ik reeel.Hahn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:45:
[...]
De Coolblue'ers (of in ieder geval: ik) hebben door dat het vechten tegen de bierkaai was, en genieten van een afstandje van dit topic, want mensen geloven toch wat ze willen geloven.
Gelijk hoef ik niet te hebben, dat interesseert me niet zo veel. Nieuwsgierig ben ik wel, en dat is niet afgenomen de afgelopen dagen. In 7 dagen zo veel minder verkopen en/of extra inkopen dat je de voorgestelde Corona-crisis het hoofd kunt bieden met volle schuren terwijl die voorraad door elke partij in de markt begeerd wordt? Niet droog te houden.
In ransomware geloof ik niet, de vibes heb ik nog wel. Beetje Baghdad Bob-idee zeg maar.
De grap is dat in theorie het kan werken, maar alleen in hele speciale gevallen. Verkopen afremmen en voorraad laten oplopen werkt eigenlijk maar voor een bepaald type product: vaste vraag en lage prijselasticiteit. Dat is echter een minderheid van de producten, waaronder eerste levensbehoeften en hele sterke merken. Je wilt niet blijven zitten met een pakhuis vol fietsendragersGwoon Joep schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:52:
Hmmm.... ik denk dat er toch een geld probleempje is bij CB, het kan toch niet zo zijn dat slimme mensen zoiets doms bedenken...ik snap het niet maar ja ik kan alleen iets met spijker en hamer...
Bovenstaande betekent dat de uitvoering nauw luistert en dus zorgvuldig voorbereid en doorgevoerd moet worden.
Een ander aspect is dat je het moet doorvoeren op een manier die bij je merk past en dan is opzichtig je potentiële klanten uitzuigen wellicht niet de beste strategie - dan mag je zelfs bij Bol.com niet meer verkopen als partner
En dan moet het alsnog wel snel genoeg verkopen om niet tegen de grenzen van het negatieve werkkapitaal en leverancierskrediet aan te lopen. HAL investments zal vast niet tig miljoen voor zo'n experiment overmaken.
Overigens lijken op het moment A-merk producten als iPhone, iPad, Hue, Google Nest Mini nog niet voor te komen in de prijsvergelijkers.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 27-02-2020 19:22 ]
Dus eerst alle affilate kanalen er uit gooien vanwege Corona en het niet op tijd communiceren en dan na een week (3 dagen na wel een hele summiere verklaring) wel weer bepaalde producten opengooien voor je affilates?
. Yeah right! Dit is wel zo'n complete communicatie faal van coolblue dat het echt onbegrijpelijk is.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
hmm prijzen zien er weer normaal uit zo te zien.
Geweldige opmerking om de dag mee te beginnen.Vistajevski schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:14:
Schuur. Vol.

https://www.nytimes.com/2...coronavirus-supplies.html
Zou een aanbeveling willen geven naar bovenstaand artikel. Los van hoe Coolblue wel/niet heeft gecommuniceerd en wat daarvan gevonden mag worden. Corona veroorzaakt nou eenmaal issues, en je supply chain in/uit China is gewoon verre van optimaal op dit moment. Daar kan je op ageren, of op reageren. Amazon is een ander voorbeeld die liever ageert dan reageert en neemt hier maatregelen voor. Een winkel als Amac loopt zelfs bestaansrisico gegeven de situatie bij de foxconn fabrieken.
Waarom boven genoemd artikel van waarde is:
"Over the past few weeks, Amazon has responded to the crisis by making larger and more frequent orders of Chinese-made products that had already been shipped to the United States, according to company emails and consultants who work with major brands. Some of its suppliers have cut back on advertising and promotions on the site so they don’t run out of products too quickly."
Je producten gaan gewoon weken later binnenkomen, Coolblue doet z'n best hier op te plannen, evenals, jawel, Amazon:
"Amazon’s algorithms have now asked for six to eight weeks of supply on products made in China instead of just two or three weeks, said Mr. Hariharan, who discussed the changes with large brands that supply the retailer."
Zou een aanbeveling willen geven naar bovenstaand artikel. Los van hoe Coolblue wel/niet heeft gecommuniceerd en wat daarvan gevonden mag worden. Corona veroorzaakt nou eenmaal issues, en je supply chain in/uit China is gewoon verre van optimaal op dit moment. Daar kan je op ageren, of op reageren. Amazon is een ander voorbeeld die liever ageert dan reageert en neemt hier maatregelen voor. Een winkel als Amac loopt zelfs bestaansrisico gegeven de situatie bij de foxconn fabrieken.
Waarom boven genoemd artikel van waarde is:
"Over the past few weeks, Amazon has responded to the crisis by making larger and more frequent orders of Chinese-made products that had already been shipped to the United States, according to company emails and consultants who work with major brands. Some of its suppliers have cut back on advertising and promotions on the site so they don’t run out of products too quickly."
Je producten gaan gewoon weken later binnenkomen, Coolblue doet z'n best hier op te plannen, evenals, jawel, Amazon:
"Amazon’s algorithms have now asked for six to eight weeks of supply on products made in China instead of just two or three weeks, said Mr. Hariharan, who discussed the changes with large brands that supply the retailer."
[ Voor 10% gewijzigd door MarioYKW op 28-02-2020 22:19 ]
Aldus de Coolbluemedewerker die zijn allereerste forumpost aan de verdediging van zijn werkgever wijdt. Tegelijkertijd neem je Amazon als voorbeeld, terwijl de daar gekozen methode totaal anders is. Die volgt het logischere pad hier eerder beschreven.
De enige drie deelnemers aan dit topic die het allemaal ontzettend logisch vinden zijn drie CoolBluemedewerkers. Bij de twijfelaars zit o.a. een zeer succesvol ondernemer.
[ Voor 19% gewijzigd door FirePuma142 op 28-02-2020 17:24 ]
NRC.nl: 'Webwinkels hamsteren en potten voorraden op' doet het heel goed uit de doeken.
Dat er 'twijfelaars' in dit topic zijn, die zelf al dan niet heel succesvol zijn, doet helemaal niks af aan dat dit gewoonweg hetgeen is wat er aan de hand is bij Coolblue. Niets meer, niets minder. Of je het nou wilt geloven of niet
Dat er 'twijfelaars' in dit topic zijn, die zelf al dan niet heel succesvol zijn, doet helemaal niks af aan dat dit gewoonweg hetgeen is wat er aan de hand is bij Coolblue. Niets meer, niets minder. Of je het nou wilt geloven of niet
Als het verhaal niet klopt is het, no offense, above your pay grade.Hahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:42:
NRC.nl: 'Webwinkels hamsteren en potten voorraden op' doet het heel goed uit de doeken.
Ik snap niet eens wat je probeert te zeggen, maar in plaats van om uitleg te vragen ga ik van m'n vrijdagavond genieten.FirePuma142 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:47:
[...]
Als het verhaal niet klopt is het, no offense, above your pay grade.
Het verteld heel goed wat er normaal zou kunnen gebeuren, maar het verteld nou net niet waarom Coolblue zo overreageerde...Hahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:42:
Volgens dat verhaal zou bij Coolblue :
- of de hele corona-crisis nog niet eens een week geduurd hebben (want ze zijn nu weer deels terug)
- of er is iemand half gek geworden bij coolblue en die is pas na een week weer tot bedaren gebracht waarna het nu het nrc verhaal volgt...
- of er speelt meer mee...
Jouw nrc stuk verklaart niet waarom coolblue een week lang hun totale assortiment in prijs verhoogde en al hun marketing activiteiten stopte, het verklaart alleen maar waarom winkels het voor een deel van hun assortiment zouden doen (zoals wat ze nu doen).
Het verschil zit hem in 100% van je assortiment dit doen of de x% die door corona geraakt gaat worden.
Je hoeft er niet pinnig van te wordenHahn schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:49:
[...]
Ik snap niet eens wat je probeert te zeggen, maar in plaats van om uitleg te vragen ga ik van m'n vrijdagavond genieten.
Ik denk niet dat de CFO en de Eindbaas developers en business analisten op de hoogte stellen van al hun beweegredenen en motivaties. Je claimde in dit geval niet meer te weten dan wat publiekelijk bekend is. Dat lijkt me logisch en is precies mijn punt.
Meer delen lijkt me zeker in het geval van gevoelige informatie geen bijzonder goed idee. Voor je het weet mengen je werknemers zich in een forumdiscussie waar speculatie de boventoon voert.
Kortom: above your pay grade. Dat is niet iets negatiefs, dat is hoe het werkt.
Donderdag steeg het aantal producten in de Pricewatch van 1713 naar 5687, nu staat de teller op 7740. Het zou kunnen dat Coolblue na de tijdelijke stop gekeken heeft welke product(groepen) het hardst getroffen worden en nu voor producten waar geen problemen te verwachten zijn de verkoop normaliseert?
Blijft vreemd dat het hippe en oh zo grappige bedrijf totaal niet communiceert. Dat zijn ze ook niet verplicht. ECHTER dat zonder mededeling de affiliatelinks dagen! Niet werken en je dan ineens een vage nikszeggende mail krijgt is ronduit asociaal. Kortom prijzen verhogen kan. Geen communicatie van de grapjassen kan ook. Maar ineens affiliatelinks offline zetten en pas na dagen een mail sturen is echt niet cool.
Tja, dit is natuurlijk compleet de verkeerde volgorde. Als je dit binnen een week kan analyseren dan had je dat ook van te voren kunnen doen en geleidelijk de marketing uit kunnen zetten (en de prijs verhogen) voor de hardst getroffen artikelen (en op tijd kunnen communiceren naar partners). Het is namelijk niet zo dat het virus er opeens was, dit speelt al meer dan een maand. Je gaat mij niet wijsmaken dat er vorige week donderdag opeens een situatie was waardoor het zo abrupt nodig was om de paniekknop in te drukken dat alle producten raakte, zelfs tweedekansjes. Timing blijft ook nog steeds te toevallig precies na de jaarcijfers.Olaf schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 10:58:
Donderdag steeg het aantal producten in de Pricewatch van 1713 naar 5687, nu staat de teller op 7740. Het zou kunnen dat Coolblue na de tijdelijke stop gekeken heeft welke product(groepen) het hardst getroffen worden en nu voor producten waar geen problemen te verwachten zijn de verkoop normaliseert?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
En dan in dat mailtje schrijven dat vrijdag de beslissing is genomen, terwijl alles donderdag al plat lag.gws24 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Tja, dit is natuurlijk compleet de verkeerde volgorde. Als je dit binnen een week kan analyseren dan had je dat ook van te voren kunnen doen en geleidelijk de marketing uit kunnen zetten (en de prijs verhogen) voor de hardst getroffen artikelen (en op tijd kunnen communiceren naar partners). Het is namelijk niet zo dat het virus er opeens was, dit speelt al meer dan een maand. Je gaat mij niet wijsmaken dat er afgelopen donderdag opeens een situatie was waardoor het zo abrupt nodig was om de paniekknop in te drukken dat alle producten raakte, zelfs tweedekansjes. Timing blijft ook nog steeds te toevallig precies na de jaarcijfers.
Ze konden het ook niet binnen een week analyseren. De reforecasts gaan per categorie. Je ziet ook dat er weliswaar producten en banners weer zijn op Tweakers en Hardware Info, maar nog lang niet alles.gws24 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:24:
[...]
Tja, dit is natuurlijk compleet de verkeerde volgorde. Als je dit binnen een week kan analyseren dan had je dat ook van te voren kunnen doen en geleidelijk de marketing uit kunnen zetten (en de prijs verhogen) voor de hardst getroffen artikelen (en op tijd kunnen communiceren naar partners). Het is namelijk niet zo dat het virus er opeens was, dit speelt al meer dan een maand. Je gaat mij niet wijsmaken dat er vorige week donderdag opeens een situatie was waardoor het zo abrupt nodig was om de paniekknop in te drukken dat alle producten raakte, zelfs tweedekansjes. Timing blijft ook nog steeds te toevallig precies na de jaarcijfers.
@chengbondkwok Dat snap ik, ik bedoelde daar die 7000 artikelen mee die Olaf noemt en niet het gehele assortiment. Van een bedrijf dat toch bekend staat om zijn goede supply management verwacht je dat ze eerst analyseren en dan als nodig maatregelen nemen en niet eerst maatregelen en dan pas gaan analyseren. Sowieso analyseert een goede supply management continu dus de vraag leeft bij mij waarom het op stel en sprong moest voor alle artikelen, er moet dan één of ander groot signaal geweest zijn maar als binnen een week zoveel artikelen al weer terug zijn dan lijkt er ontzettend over gereageerd te zijn.
Er zijn nog steeds wel grote prijsverschillen. Dit product volg ik al een tijdje (vorige week zelfs voor 289 gekocht bij bol), maar 111 euro verschil voor een Xbox-console tussen Coolblue en Bol is nog wel fors te noemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 29-02-2020 13:41 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het enigste voordeel dat ze hadden is quick cash op heel korte termijn, immers orders die lopen is veel geld dat binnen maar ook dat buiten gaat. Als je stopt met verkopen moet je ook niet meer aankopen, plots lopen al je orders af en heb je cash. De marketing still leggen is ook snel een uitgave stopzetten om cash binnen te houden. In de jaarcijfers bleek ook dat ze nog snel een lening zijn aangegaan waar ze geen duiding op geven. Echter is er niets op wijst dat CB zelf dringend cash nodig heeft. Echter CB heeft veel omzet maar kleine marge's, niet echt iets wat grote klappen kan opvangen.Gwoon Joep schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:52:
Echter CB is voor iets minder dan 50% van HAL trust, investering fonds in een belastingsparadijs, heeft veel in zijn portefuile zitten waar het al niet goed mee ging en waar het met Corona nog maar de vraag is of die het gaan overleven. Echter hebben ze ook 80% van Grandvision wat overgekocht zal worden waardoor zowel dat aandeel als dat van HAL de lucht ingeschoten is in 2019. Echter Europa heeft een Trust onderzoek lopende en heeft 2 werkdagen na het CB incident verklaart dit onderzoek uit te stellen. Zowel Hall als CB houden de lippen stijf op elkaar van wat er gaande is maar een mogelijke piste is dat die verkoop onzeker is, in welk geval HAL trust gewoon in vrije val gaat, gekoppeld aan Corona en de beurs, gekoppeld aan de aandelen die HAL heeft in bedrijven die al jaren op weg zijn naar de kelder.
En dan is de vraag, als HAL, met bijna 50% van de aandelen van CB onderuit gaat, wat gebeurd er dan met CB?
Je zou bijna denken dat Coolblue een witwas bedrijfje is voor grote investeerders.......
De cadeaubonnen die ik heb verdiend en net wou inwisselen werken helaas ook niet meer sinds ze alle affiliate links hebben verwijderd
NS FC: SW 2742 0448 8213
Sterft dit "nieuws" nou gewoon een stille dood of gaat er nog een journalist vervolg aan geven?
Zat even te googlen of er nog nieuws was en kwam op dit artikel: https://www.marketingtrib...stopt-marketing/index.xml
Zat even te googlen of er nog nieuws was en kwam op dit artikel: https://www.marketingtrib...stopt-marketing/index.xml

Zodra er geen leveringen door de conculega meer gedaan kunnen worden schroeven zij (CB) de prijzen op....
zakelijk mss juist maar een beetje kortzichtig op langere termijn (als dat gaat gebeuren) beetje witte boorden criminaliteit als je het mij vraagt
zakelijk mss juist maar een beetje kortzichtig op langere termijn (als dat gaat gebeuren) beetje witte boorden criminaliteit als je het mij vraagt
Maar dit is geen nieuws toch, dit is een nieuwe write-up van al beschikbare info...PnD schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:52:
Sterft dit "nieuws" nou gewoon een stille dood of gaat er nog een journalist vervolg aan geven?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sometimes you need to plan for coincidence
https://www.ecommercenews...t-meer-toelichting-geven/
De hele situatie stinkt aan alle kanten.
De berichten en het gebrek aan inhoudeljike communicatie zegt mij dat er vast iets speelt, overname of failliet.
De hele situatie stinkt aan alle kanten.
De berichten en het gebrek aan inhoudeljike communicatie zegt mij dat er vast iets speelt, overname of failliet.
En ook dat is een oud bericht (25-feb).
Sometimes you need to plan for coincidence
Update geweest op 27 februari, staat ook in het bericht. Er waren nog openstaande vragen, of het bericht is niet meer bijgewerkt of hierop is nooit antwoord gekomen. Ik gok het laatste.
Anoniem: 472287
Ook dat is inmiddels bijna een week geleden dus nogal oud nieuwsViper® schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 13:54:
Update geweest op 27 februari, staat ook in het bericht. Er waren nog openstaande vragen, of het bericht is niet meer bijgewerkt of hierop is nooit antwoord gekomen. Ik gok het laatste.
Wat valt er te onderzoeken dan? Je doet echt alsof er een enorme conspiracy achter zit, a la niveautje Snowden. Het is een commercieel bedrijf, die marketingtechnisch iets - ogenschijnlijk onhandig / niet voor de hand liggend - doet.PnD schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:52:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wellicht blijkt over een paar weken dat er inderdaad een overname of faillissement achter zit, maar waarom een journalist daar nou onderzoek naar moet doen...?
Ik ben gewoon nieuwsgierig
dacht dat journalisten dat ook waren, maar blijkbaar is er te weinig publiek.
Ach Coolblue is dat hippe merk met die allergrappigste opperbaas. Daarnaast een grote sponsor/adverteerder met HAL erachter. Op BNR (ook hal?) was een interview/quote van die Pieter. Die vertelde dat hij het hele weekend interviews had gegeven aan ‘gerenomeerde’ journalisten. En als je dan ziet wat voor een bagger ze schrijven. Hij vond het heel heel erg. Bij BNR zeiden ze nog wel: dat is voor zijn rekening. Niet de onze. Oftewel:waren het oneens. Maar wat er precies speelde werd niet verteld. Ook niet dat CB gewoon een overeenkomst met affliates zomaar verbreekt.
De prijzen zijn op dit geval aan het normaliseren. Vorige week kostte een Neato D7 nog 899€, nu terug 549€ - een normale prijs. Heel vreemde situatie in ieder geval...
Ze geven bij mijn cadeuakaarten aan dat ze gebruikt zijn, maar het is 100% niet door mij gebruikt. Op mijn vraag met welke bestelling ze dan gebruikt zijn, willen ze helaas niets zeggen. Komt dit allemaal door dit gedoe?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Bedoel je dit soort cadeaubonnen : https://www.coolblue.nl/cadeaubonnenMusta schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:32:
Ze geven bij mijn cadeuakaarten aan dat ze gebruikt zijn, maar het is 100% niet door mij gebruikt. Op mijn vraag met welke bestelling ze dan gebruikt zijn, willen ze helaas niets zeggen. Komt dit allemaal door dit gedoe?
Want dat zou gewoon ordinaire diefstal zijn als ze die (onterecht) gebruikt verklaren, daar mogen ze wel een heel mooi verhaal voor verzinnen... Of gewoon de boel uitzoeken...
Zijn het echter bijv affiliate cadeaubonnen, dan is het verstandig eerst de voorwaarden daarvan door te lezen. Want die kunnen mogelijk weer door voorwaarden ongeldig verklaard worden...
Je hebt nog wel het issue dat het claimen dat ze gebruikt zijn iets anders is als ongeldig verklaard, en in principe moeten ze gewoon kunnen zeggen waarvoor het gebruikt is etc (let erop dat ze niet mogen zeggen door wie het gebruikt is etc van privegegegevens etc).
Maar ik zou in eerste instantie hun gewoon het laten uitzoeken en een beter verhaal eisen.
Misschien zijn ze toch gehackt. Nu ook al gedoe met cadeau bonnen.........
Ik ben (was) affiliate partner van Coolblue, en werkte redelijk nauw met ze samen. Op 21 februari werd ik alleen ingelicht dat het affiliate programma 'on hold' ging, zonder uitleg. Eind maandag pas het verhaal over China ontvangen per mail. Hoe erg ik me ook heb gestoord aan hoe ze hier gehandeld hebben, het coronavirus verhaal is zeer waarschijnlijk de enige echte oorzaak hiervoor.
Ik heb de hele situatie in China ondertussen grondig onderzocht (hier m'n volledige onderzoek). Kortom hebben de fabrieken in een groot gedeelte van China half januari voor het laatst op volle toeren gedraaid, en zijn vele grote fabrieken nu misschien net op de helft van de capaciteit. Dat probleem versterkt zich omdat fabrieken ook grondstoffen en onderdelen aan andere fabrieken moeten leveren. Daarnaast heeft de transportsector ook platgelegen.
Per zeevracht duurt de levering van producten bijna een maand, en daarnaast hebben winkels uiteraard een voorraad (Coolblue misschien minder dan andere winkels?). Dus het duurt even voordat we in NL merken dat producten op beginnen te raken.
Ik denk dat Coolblue voornamelijk producten aan de Pricewatch toevoegt waarvan ze ondertussen weten dat ze die geleverd kunnen krijgen. Voor producten die zeer waarschijnlijk tekort zullen komen, zoals bijna alles van Apple, staan ze namelijk niet in de Pricewatch. Ook zie ik ondertussen weer vaker Google Ads van ze. Ik probeer dit niet te verdedigen trouwens, zelf had ik dit anders aangepakt.
Update: op 10 april heeft Coolblue het affiliate programma weer hervat.
Ik heb de hele situatie in China ondertussen grondig onderzocht (hier m'n volledige onderzoek). Kortom hebben de fabrieken in een groot gedeelte van China half januari voor het laatst op volle toeren gedraaid, en zijn vele grote fabrieken nu misschien net op de helft van de capaciteit. Dat probleem versterkt zich omdat fabrieken ook grondstoffen en onderdelen aan andere fabrieken moeten leveren. Daarnaast heeft de transportsector ook platgelegen.
Per zeevracht duurt de levering van producten bijna een maand, en daarnaast hebben winkels uiteraard een voorraad (Coolblue misschien minder dan andere winkels?). Dus het duurt even voordat we in NL merken dat producten op beginnen te raken.
Ik denk dat Coolblue voornamelijk producten aan de Pricewatch toevoegt waarvan ze ondertussen weten dat ze die geleverd kunnen krijgen. Voor producten die zeer waarschijnlijk tekort zullen komen, zoals bijna alles van Apple, staan ze namelijk niet in de Pricewatch. Ook zie ik ondertussen weer vaker Google Ads van ze. Ik probeer dit niet te verdedigen trouwens, zelf had ik dit anders aangepakt.
Update: op 10 april heeft Coolblue het affiliate programma weer hervat.
Volhouden en blijven vragen. Vraag om uitleg op sociale media.Musta schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:32:
https://www.consuwijzer.n...en/tegoedbon-of-cadeaubon
Ik ben benieuwd of hier ooit nog duidelijk wordt wat er nu echt aan de hand was bij Coolblue. Enige tekorten hebben we niet of nauwelijks gezien, en online retailers hebben juist droommaanden gedraaid in plaats van aan het zuurstof gelegen door gebrek aan leveringen.
Ze hebben de Coronacrisis gewoon misbruikt.FirePuma142 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:06:
Ik ben benieuwd of hier ooit nog duidelijk wordt wat er nu echt aan de hand was bij Coolblue. Enige tekorten hebben we niet of nauwelijks gezien, en online retailers hebben juist droommaanden gedraaid in plaats van aan het zuurstof gelegen door gebrek aan leveringen.
En iedereen prijst ze daarvoor, zoals vandaag te zien is op de Frontpage.
Was er maar Kritische Journalistiek....
Kwestie van vraag en aanbod helaas. Genoeg producten die constant uitverkocht waren de afgelopen tijdderegtx schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:06:
[...]
Ze hebben de Coronacrisis gewoon misbruikt.
En iedereen prijst ze daarvoor, zoals vandaag te zien is op de Frontpage.
Was er maar Kritische Journalistiek....