Producten Coolblue verdwenen uit de pricewatch

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Topicstarter
Het valt me op dat sinds 24 uur heel veel producten van Coolblue zijn verdwenen uit de pricewatch. Ik vind bij smartphones bijvoorbeeld alleen nog de Samsung S20. Dit terwijl op hun eigen site het hele assortiment gewoon nog beschikbaar en leverbaar is.

Weet iemand wat er aan de hand is? Heeft het hiermee te maken? https://www.webwinkelcomm...opt-per-direct-marketing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:08
Lijkt er idd op dat er een storing is. Ik heb gisteren nog een product van €179 besteld die nu ineens €198 kost. Volgens mij is dit niet bewust maar eerder een bug/storing die al 2 dagen gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Bijna alle producten zijn inderdaad aanzienlijk (+/- 10%) duurder geworden. Bijna alle Google Ads zijn stopgezet en vrijwel geen enkele affiliate link werkt meer… er wordt hier en daar gespeculeerd over wat er aan de hand is zoals een fout, hack of a/b-test, maar wat er nou echt speet, geen idee.

Edit: artikeltje met iets meer info: https://www.google.nl/amp...ch-bij-coolblue-34664/amp

[ Voor 20% gewijzigd door eLScha op 23-02-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is even afwachten wat er aan de hand is. Als je prijzen door een technische storing veel te hoog zijn geworden en je klanten toch niet bestellen, zou jij dan nog geld besteden aan google ads en dergelijke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:14:
Is even afwachten wat er aan de hand is. Als je prijzen door een technische storing veel te hoog zijn geworden en je klanten toch niet bestellen, zou jij dan nog geld besteden aan google ads en dergelijke?
Als jij als een van de grootste spelers op de markt een storing hebt waardoor je prijzen onjuist zijn, laat je dat dan dagenlang duren? En waarom zou je dan ook al je affiliatepartners mailen dat tot onbekende datum alle affiliates worden uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-06 02:55
Het is interessant, ook al omdat het net een dag (20e) nadat de jaarcijfers bekend zijn geworden. https://www.rtlz.nl/beurs...jfers-amazon-pieter-zwart.

Interessant is dat ze voor het eerst schulden hebben, maar ook bijna 100 miljoen in cash (en cash equivalent :? ) . Dit viel me als eerste op in de balans. Maar er staan notes-verwijzingen voor, maar die zijn onvindbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door koppie op 23-02-2020 20:27 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Sinds afgelopen donderdag werken de affiliatelinks ook niet meer. Normaal zijn ze vrij snel met antwoord, maar ik heb sinds de 20ste helemaal niks meer van ze gehoord. Erg vreemd allemaal. Volgens een Twitter-gebruikers mogen ze aan de telefoon ook niks over de situatie zeggen. Niet erg Coolblue (en netjes) in mijn ogen, maar ik ben benieuwd wat er gaande is. Persoonlijk geloof ik niet zo in een test, want dat verkeer kunnen ze er natuurlijk ook gewoon uitfilteren en eenvoudig zien wat er zonder marketing/affiliate overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:25

amphora

Websites & Fotografie

NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:20:want dat verkeer kunnen ze er natuurlijk ook gewoon uitfilteren en eenvoudig zien wat er zonder marketing/affiliate overblijft.
Niet helemaal waar. Ik check nu zelf bij Coolblue wat iets kost ipv via pricewatch/affiliate link. Hoeveel mensen dat doen is alleen te meten door dat uit te zetten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
amphora schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Niet helemaal waar. Ik check nu zelf bij Coolblue wat iets kost ipv via pricewatch/affiliate link. Hoeveel mensen dat doen is alleen te meten door dat uit te zetten.
Ja, daar heb je een punt. Toch blijf ik het een opmerkelijke gang van zaken vinden. Het komt af en toe best voor dat een programma gepauzeerd wordt, maar dat wordt vaak duidelijk en ruimschoots van tevoren aangegeven. Het uit het niets stoppen heb ik tot op heden alleen meegemaakt met bedrijven die failliet gingen. Dat zal bij Coolblue niet het geval zijn, echter lijkt er toch wel een serieus probleem te spelen. Sommige producten zijn momenteel meer dan 100 euro duurder dan de adviesprijs.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 24-02-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Misschien worden ze wel overgenomen of ze starten hun eigen affiliate platform ala Amazon.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ze hebben/hadden al een eigen affiliateplatform. Whitelabel in ieder geval. Ze zijn grotendeels gestopt met Google Ads*, affiliate en vergelijkers. Ook zijn de prijzen 10% gestegen.

Vreemde gang van zaken en iedereen tast in het duister.

*iemand had nog wat wasmachine ads gevonden die live stonden.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
Alles is duuder geworden + ze zijn spoorloos op vergelijkingssites, je maakt me echt niet wijs dat dit toeval, hack of whatever is.

Verschil tussen goedkoopste en hun was vaak zichtbaar maar nu helemaal, dus dan is het beter weg te gaan + teren op je naam en dat men wel bij je komt door de goede naam. En niet gaat vergelijken hier..

Ik was een grote fan van hun altijd, vond het niet erg om ietsje meer te betalen voor de goede service maar veel meer betalen lol.. #🇨🇴🇴🇱🇧🇱🇺🇪🇫🇦🇮🇱

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-06 17:41
Puur speculatief maar zou Coolblue de eerste scheuren in de supply chain zien?

Chinese toeleveranciers die niet kunnen leveren, verminderde productie in de fabriek. Misschien proberen ze de producten die ze nu hebben zo lang mogelijk op voorraad te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Harry Nak schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:44:
Puur speculatief maar zou Coolblue de eerste scheuren in de supply chain zien?

Chinese toeleveranciers die niet kunnen leveren, verminderde productie in de fabriek. Misschien proberen ze de producten die ze nu hebben zo lang mogelijk op voorraad te houden.
Dat of een overname lijken mij persoonlijk de meest aannemelijke verklaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:57:
[...]

Dat of een overname lijken mij persoonlijk de meest aannemelijke verklaringen.
Qua overnamen zie ik dan maar 1 partij en dat is Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Brummetje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:18:
[...]

Qua overnamen zie ik dan maar 1 partij en dat is Amazon?
Ahold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bol.com is al van Ahold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Dat weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 22:07
Maar Coolblue is niet van Bol.com/ahold?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:30
Zou het niet een gevalletje ransomeware kunnen zijn?

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Coolblue heeft aangegeven dat ze meer winkels gaan openen, dus ook meer kosten.
Verder:
- Computerhardware is geen droog brood mee te verdienen als je de goedkoopste wilt zijn, dus waarom in de pricewatch. Goedkoopste waren ze toch al niet
- Google kost klauwen met geld
- Witgoed bestel je toch wel rechtstreeks op hun site en daar pakken ze de marge

Coolblue is op het punt aangekomen dat ze zoiets hebben "fuck it prijsvergelijker, fuck it google, wij zijn bekend genoeg"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:26:
Coolblue heeft aangegeven dat ze meer winkels gaan openen, dus ook meer kosten.
Verder:
- Computerhardware is geen droog brood mee te verdienen als je de goedkoopste wilt zijn, dus waarom in de pricewatch. Goedkoopste waren ze toch al niet
- Google kost klauwen met geld
- Witgoed bestel je toch wel rechtstreeks op hun site en daar pakken ze de marge

Coolblue is op het punt aangekomen dat ze zoiets hebben "fuck it prijsvergelijker, fuck it google, wij zijn bekend genoeg"
Lijkt me persoonlijk vreemd en doorgaans worden dit soort veranderingen dan ook gewoon aangekondigd. Ik heb het in die 10 jaar dat ik het doe in ieder geval nog nooit gemaakt. Het pauzeren van een programma komt af en toe voor en het abrupt beëindigen van een programma valt vaak samen met een faillissement. Daar lijkt me in in dit geval geen sprake van te zijn. De woordvoerder van Coolblue neemt al de hele dag geen telefoon aan, geen contact mogelijk met het team dat verantwoordelijk is voor affiliate, producten die (aanzienlijk) duurder zijn in vergelijking met de reguliere prijzen op Coolblue. Nee, lijkt me wel dat er meer aan de hand is dan het alleen eindigen van affiliate/marketing. Dit is bovendien ook nog eens hele slechte gratis reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
_JGC_ schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:26:
Doet mij een beetje denken aan één van Lubach's recente uitzendingen: YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)

Alles op alles zetten om de grootste te worden, en als je dat punt bereikt hebt gooi je de prijzen omhoog.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

XWB schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Doet mij een beetje denken aan één van Lubach's recente uitzendingen: YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)

Alles op alles zetten om de grootste te worden, en als je dat punt bereikt hebt gooi je de prijzen omhoog.
Ik denk alleen dat coolblue die positie niet heeft.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
3x3 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:35:
[...]

Ik denk alleen dat coolblue die positie niet heeft.
Kijk daarnaast even naar de berichtgeving op het web. Geen enkel bedrijf zit daar vrijwillig op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:39:
[...]

Kijk daarnaast even naar de berichtgeving op het web. Geen enkel bedrijf zit daar vrijwillig op te wachten.
Maar als je dan slim bent laat je als bedrijf even wat van je horen wat er gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Brummetje schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:43:
[...]

Maar als je dan slim bent laat je als bedrijf even wat van je horen wat er gaande is.
Dat klopt. Daarom ligt het in mijn ogen ook wel voor de hand dat er iets groots speelt waarover nog niks mag worden gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41
De radio stilte is wel heel bijzonder, vooral omdat ze pretenderen dat communicatie het belangrijkste is, alles voor een glimlach.

Zal vast een goede reden achter zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

XWB schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:32:
[...]

Ze hielden al de adviesprijs aan en dus een van de duurderen.

Misschien iemand van Tweakers een por geven:
@Bart Zoetmulder

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 24-02-2020 14:49 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
PcDealer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:45:
[...]

@Bart Zoetmulder
Die zijn er al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dan heb ik dat bericht gemist. Dit topic staat trouwens in de news queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
PcDealer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:54:
[...]

Dan heb ik dat bericht gemist. Dit topic staat trouwens in de news queue.
Ik zag iemand van Tweakers in ieder geval op Twitter onderzoek doen, dus ik vermoed dat er wat in aantocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 09:21
Schijnen meer rare dingen te gebeuren: https://www.rtlz.nl/business/artikel/5033166/coolblue

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 18:25
PcDealer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:45:
[...]

@Bart Zoetmulder
Het is ons vanzelfsprekend opgevallen en we vinden het ook vervelend, vooral voor de consumenten (jullie) die ons platform bezoeken. Er is contact met Coolblue, daarover kan en wil ik geen mededelingen doen, maar het is ons allerminst duidelijk wat er precies speelt, wat de overwegingen zijn. Aan speculeren doe ik niet dus veel verder kan ik je niet helpen. Wij (commerciële afdeling) zitten er vanzelfsprekend bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Bart Zoetmulder dan zijn jullie de enige die contact met ze krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
PcDealer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:05:
@Bart Zoetmulder dan zijn jullie de enige die contact met ze krijgen :)
Ik heb zo'n vermoeden dat Tweakers en Coolblue elkaar wel onder de speed-dial hebben zitten. Qua affiliate linking zal Tweakers een van de grotere partners zijn, zo niet de grootste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24

Geckoo

Good news, everyone!

Kraay89 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat Tweakers en Coolblue elkaar wel onder de speed-dial hebben zitten. Qua affiliate linking zal Tweakers een van de grotere partners zijn, zo niet de grootste.
Als RtlZ ze ook niet te pakken krijgt?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sowieso raar dat Coolblue niets communiceert er over en alle verantwoordelijken bij de grootste aandeelhouder "op vakantie" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:38
Ik zet mijn geld op een overname door Amazon. Beiden zijn een gok, maar het zou natuurlijk de beste zet ooit zijn. Hiermee zou Amazon direct een belachelijk groot marktaandeel krijgen en de strijd aan kunnen gaan met AliExpress en Bol.com.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 13:07
Misschien zijn ze wel gehackt ofzo. Onderhandelingen bezig zoals toen bij die Universiteit paar maanden geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:37:
Ik zet mijn geld op een overname door Amazon. Beiden zijn een gok, maar het zou natuurlijk de beste zet ooit zijn. Hiermee zou Amazon direct een belachelijk groot marktaandeel krijgen en de strijd aan kunnen gaan met AliExpress en Bol.com.
Amazon zorgt precies voor dit soort dingen voordat ze een overname aankondigen (stoppen met links, advertenties weghalen), dus ja het lijkt mij ook waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
CzMichiel schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:44:
Misschien zijn ze wel gehackt ofzo. Onderhandelingen bezig zoals toen bij die Universiteit paar maanden geleden.
Dat is een gerucht wat ik net zag op Twitter. Dat zou ook de reden zijn dat de prijzen hoog zijn en dat alle promotie is uitgeschakeld. Zou wel wat zijn. Amazon vind ik niet heel erg bij Coolblue passen, maar zeker niet ondenkbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 24-02-2020 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 09:21
Hack lijkt me onwaarschijnlijk. Dan gooi je de site plat om verdere gegevenslekken te voorkomen....

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Als ze worden overgenomen dan zal dat door de Jumbo zijn zij willen graag het gevecht aan met het blauwe monster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Steenw schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:50:
Als ze worden overgenomen dan zal dat door de Jumbo zijn zij willen graag het gevecht aan met het blauwe monster
Hebben die niet genoeg aan de Hema?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Nope ik denk dat ze wel graag een goeie online structuur met naam willen hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dan had de site op zwart gegaan en hadden ze wel iets gecommuniceerd. Op de affiliate links en verhoogde prijzen na lijkt er niets aan de hand. Je kan nog prima bestellen en zover ik weet wordt er ook gewoon geleverd.
Anoniem: 316512 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Amazon zorgt precies voor dit soort dingen voordat ze een overname aankondigen (stoppen met links, advertenties weghalen), dus ja het lijkt mij ook waarschijnlijk.
Vandaar ook mijn wilde gok. Maar het is een gok, misschien is er wel iets heel anders aan de hand :o

Steenw schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:50:
Lijkt me onwaarschijnlijk. Jumbo heeft volgens mij op dit moment helemaal geen ambitie om zoiets te doen en het kost ze veel te veel geld. Jumbo is groot en heeft geld, maar ik betwijfel of ze 5 miljard (5x jaaromzet CB, ik weet dat dit slechts een grove vuistregel is) zouden en kunnen neertellen.

Als het een overname is dan moet het een grotere partij zijn in mijn ogen.

[ Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 24-02-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Dan had de site op zwart gegaan en hadden ze wel iets gecommuniceerd. Op de affiliate links en verhoogde prijzen na lijkt er niets aan de hand. Je kan nog prima bestellen en zover ik weet wordt er ook gewoon geleverd.

[...]

Vandaar ook mijn wilde gok. Maar het is een gok, misschien is er wel iets heel anders aan de hand :o

[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk. Jumbo heeft volgens mij op dit moment helemaal geen ambitie om zoiets te doen en het kost ze veel te veel geld. Jumbo is groot en heeft geld, maar ik betwijfel of ze 5 miljard (5x jaaromzet CB, ik weet dat dit slechts een grove vuistregel is) zouden en kunnen neertellen.

Als het een overname is dan moet het een grotere partij zijn in mijn ogen.
De site op zwart en helemaal niks verdienen? Dat lijkt me ook niet echt een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endantwit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 18:49
Anoniem: 316512 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:46:
[...]

Kun je voorbeelden geven? Wanneer heeft Amazon dit gedaan voor een overname?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 15:01
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERjLFjwWsAA9Bq2?format=jpg&name=900x900

;)

[ Voor 10% gewijzigd door voorstad op 24-02-2020 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• endantwit
  • Laatst online: 03-05 18:49
Zegt helemaal niks. Coolblue is in ieder geval sinds 2018 gehost op de Amazon-servers. En Amazon heeft een eigen SSL-certificaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Gebruikt Coolblue niet gewoon de AWS service?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 21:49

gws24

Thinking is hard!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 31-05 15:01
endantwit schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:10:
[...]

Zegt helemaal niks. Coolblue is in ieder geval sinds 2018 gehost op de Amazon-servers. En Amazon heeft een eigen SSL-certificaat.
Alles voor een glimlach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
NotSoSteady schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:01:
[...]

De site op zwart en helemaal niks verdienen? Dat lijkt me ook niet echt een optie.
Hoeveel weken is de site van GWK Travelex wel niet uit de lucht geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan mij niet voorstellen dat een gezond bedrijf en het plezier dat de eigenaren hebben bij Coolblue het willen verkopen aan een partij als Amazon.

Dus iets anders lijkt mij logischer. Ben erg benieuwd. Altijd erg gecharmeerd van het bedrijf, mede door de manier van werken en marketing.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 06:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Vlag op het hoofdkantoor blijkt half stok te hangen. Failliet?

https://twitter.com/rutge...31966326526283779/photo/1

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

[edit] foutje

[ Voor 93% gewijzigd door Geckoo op 24-02-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
Waarom zou je bij een overname ineens je prijzen gaan verhogen? Kijk stoppen met Affiliate kan ik begrijpen. Maar alsnog dan moet je dit netjes communiceren. Ze maken winst dus financiele problemen kan ik me ook niet voorstellen.

Ik heb zelf ook webshops en enigste reden die ik me kan voorstellen is dat er niet besteld kan worden want dan worden Adds erg duur...

Maar er kan besteld worden :).

Als ik mag gokken zet ik het op een publiciteit stunt. Gewoon viral gaan + gelijk marketing toepassen. Zelfs als we nog duurder zijn kopen mensen nog steeds bij ons? Zijn ze zo erg fan dat ze nog steeds interesse hebben in onze producten.

Wat kan het anders zijn? Vooral Gadds uitzetten dat doe je alleen als je organisch zo sterk staat dat je alles aan kan.

En failliet? Ze worden ondersteunt door een investeringsmaatschappij. Nee dat is het ook niet.

Het heeft er echt alle schijn van een marketing stunt. Stukje bij beetje, plaatje vlag halfstok, ineens in opspraak komen, nog meer gekke dingen doen. Ineens pakt alle grote media het op. Iedereen in Nederland wordt weer even aan Coolblue herinnerd .

[ Voor 12% gewijzigd door stftweaker op 24-02-2020 16:46 ]

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

THE_BASE schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:41:
Ik kan mij niet voorstellen dat een gezond bedrijf en het plezier dat de eigenaren hebben bij Coolblue het willen verkopen aan een partij als Amazon.

Dus iets anders lijkt mij logischer. Ben erg benieuwd. Altijd erg gecharmeerd van het bedrijf, mede door de manier van werken en marketing.
ik wel. Paar miljard, yes please.

Lekker met pensioen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rixxx
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 08:57
garriej schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:50:
[...]

ik wel. Paar miljard, yes please.

Lekker met pensioen.
Kan pietertje nu ook al wel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Rixxx schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Kan pietertje nu ook al wel lijkt mij.
Ja ik snap die mensen ook nooit zo goed. Dat je plezier in je werk heb snap ik volledig. Maar als ik tussen fulltime werken en nooit meer ergens zorgen over maken moet kiezen, is de keuze voor mij heel makkelijk.

Maar ik run dan ook geen miljarden bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:30
Dit kan toch niet anders zijn dan een marketingstunt? Zeker nu bekend is geworden dat ze vanmiddag op het hoofdkantoor de vlag half-stok hebben gehangen.

Al het andere hadden ze echt allang naar buiten getreden. Ze zijn ook gewoon op twitter vragen aan het be-antwoorden over orders en producten.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSXnoob
Marketingstunt, door je prijzen te verhogen en omzet mis te lopen.. dan zijn het echt josties daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cyw00d schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:58:
Dit kan toch niet anders zijn dan een marketingstunt? Zeker nu bekend is geworden dat ze vanmiddag op het hoofdkantoor de vlag half-stok hebben gehangen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERjS100W4AA1gqo?format=jpg&name=small
Tja, kan ook iets met de wind zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door PolarBear op 24-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:01:
[...]

[Afbeelding]
Tja, kan ook iets met de wind zijn.
Ondersteboven? In spiegelbeeld: ja, maar niet ondersteboven.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:46

OMD

Wellicht iets gebeurt met de directie? (als in medisch)

- prijzen verhogen -> minder verkoop
- marketing uitzetten -> minder verkoop

= meer tijd voor afhandeling?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 010David
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 11:32
https://www.ecommercenews...-abrupt-met-advertenties/

-> "Update 17:00
Op Twitter en andere sociale netwerken gonst het inmiddels van de geruchten. Ook een overname van bijvoorbeeld Amazon wordt geopperd als reden voor de abrupte marketingwijziging en de radiostilte. Tegenover het FD ontkent Coolblue-oprichter Pieter Zwart dat er sprake is van een overname. “Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iemand je in de maling neemt.”

Weet niet hoe betrouwbaar deze bron is.

Edit: Betrouwbare bron nu: https://fd.nl/ondernemen/...rug-om-onduidelijke-reden

[ Voor 12% gewijzigd door 010David op 24-02-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 16:23
OMD schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:05:
Wellicht iets gebeurt met de directie? (als in medisch)
Het lijkt me dat Coolblue inmiddels zo groot is dat iedereen binnen het bedrijf vervangbaar is. Sure, als er iemand uitvalt kan dat (even) een negatieve vibe met zich meebrengen, maar denk dat de meeste mensen zich wel kunnen herpakken en doorgaan.

Vlag halfstok => marketingstunt.

Dat zo'n actie geld kost (c.q. omzetverlies) dat nemen ze op de koop toe. Is op zich niet heel gek, een actie '2 voor de prijs van 1' kan ook verlieslatend zijn op korte termijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Cyw00d schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:58:

Al het andere hadden ze echt allang naar buiten getreden. Ze zijn ook gewoon op twitter vragen aan het be-antwoorden over orders en producten.
4 maart kan Pieter bij het feestje van ING vertellen wat deze unieke stunt aan succes heeft gebracht. Of niet natuurlijk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
garriej schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:52:
[...]

Ja ik snap die mensen ook nooit zo goed. Dat je plezier in je werk heb snap ik volledig. Maar als ik tussen fulltime werken en nooit meer ergens zorgen over maken moet kiezen, is de keuze voor mij heel makkelijk.

Maar ik run dan ook geen miljarden bedrijf.
Er is nogal een groot verschil tussen je eigen bedrijf en fulltime werken voor een baas. Er ligt toch wat meer emotie bij die eerste.

[ Voor 12% gewijzigd door Locolau op 24-02-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
kreeg een email toch de voorraad en de supply chain :)

Ze verwachten een voorraad tekort. Zijn nu als een gek bezig alles te vullen en als het corona virus voorbij is gaan ze weer alles aanzetten.

[ Voor 57% gewijzigd door stftweaker op 24-02-2020 17:21 ]

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:23
[Twitter: https://twitter.com/Robert_Post_NL/status/1231971780635611137]

Interessante tweet. Heb nog nooit iets van Coolblue gehad in andere verpakking.

[ Voor 4% gewijzigd door williamvdh op 24-02-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:38

orf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 010David

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vreemd om dit op deze manier te doen, en dagen niets te vertellen als het er op aan komt.

Ergens geloof ik dit niet. Maar het zal wel. Eind goed, al goed.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Ik heb het mailtje net ook gehad. Dit hadden ze vrijdag niet kunnen melden? Rare gang van zaken. Bovendien zijn de links al sinds afgelopen donderdag dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z20imPOO6L14oYKPnY9h5wPS/full.png

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Als het inderdaad is om de verkopen te temperen moeten ze toch nog eens na denken over de communicatie.
Door de hoge prijzen, het verdwijnen van de affiliate links en de radiostilte erover is er nu een dag lang gespeculeerd. Komt het betrouwbare imago niet echt ten goede, lijkt mij....

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 22:27
Ik gok dat er wel veel meer verkocht zal zijn deze dagen, maar dan vooral met cadeaubonnen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Intercity op 24-02-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Kan aan mijn MBO4 niveau liggen dat ik het allemaal dom vind, je doel is zoveel mogelijk verkopen, dat er schaarste ontstaat bij CB en alle overige verkopers is overmacht. Nu zetten ze zich zelf voor lul en buitenspel met dit. ( als dit überhaupt waar is, klinkt in mijn ogen te dom voor woorden )

Straks gaan de prostituees ook 20% meer vragen om je te ontmoedigen te komen, want ja... SOA's zijn overal hé

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 010David
https://www.rtlz.nl/busin...ovid-19-marketing-prijzen

"Mysterie opgelost: Coolblue heeft last van coronavirus, gooit prijzen bewust omhoog"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik zou dit maar raar vinden. 1 bron, geen openbare blogpost of dergelijke en normaliter verwacht je toch ook wel een handtekening onder een dergelijke mail. Bovendien is de radiostilte van de afgelopen dagen dan erg "on-Coolblue's"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 02:11

two

Vedrano schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:28:
Kan aan mijn MBO4 niveau liggen dat ik het allemaal dom vind, je doel is zoveel mogelijk verkopen, dat er schaarste ontstaat bij CB en alle overige verkopers is overmacht. Nu zetten ze zich zelf voor lul en buitenspel met dit. ( als dit überhaupt waar is, klinkt in mijn ogen te dom voor woorden )

Straks gaan de prostituees ook 20% meer vragen om je te ontmoedigen te komen, want ja... SOA's zijn overal hé
Ze gebruiken het als excuus. Doel is zo veel mogelijk verdienen, niet zo zeer verkopen. Als ze denken dat de voorraden opraken door coronavirus, waarom niet iets langzamer verkopen met hogere prijzen, in de hoop dat je net na je stockout weer leveringen gaat krijgen en je normale prijzen weer kan hanteren? Heb je toch mooi ff tijdens het coronavirus extra marge kunnen pakken op je huidige voorraad.

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Alle huidige voorraad duurder verkopen zorgt voor flinke marges. Áls het al verkocht wordt, Hollanders zullen altijd de voordeligste betrouwbare webshop kiezen.

Als ze straks duurder moeten inkopen door schaarste maken ze minder marge, alles op één stapel maakt het weer recht.

Maar echt goede marketing is dit zeker niet geweest. Alles voor een hard gelach, in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Coolblue wil natuurlijk voorkomen dat ze straks vanwege tekorten uit China de vele bestellingen niet kunnen uitleveren en een MaxICT reputatie krijgen. Dan maar minder bestellingen aannemen en het verlies in omzet compenseren door hogere prijzen te hanteren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Corona is de oorzaak volgens rtl-z:
Mysterie opgelost:
Coolblue heeft last van coronavirus, gooit prijzen bewust omhoog

Afbeeldingslocatie: https://cadeaubon.net/app/uploads/2018/01/Coolbluelogo-400x245.jpg

Prijzen die de lucht inschieten en marketinglinks van partners die niet naar behoren werken. Twitter ging de afgelopen uren los op webwinkel Coolblue. Nu blijkt dat de webwinkel last heeft van teruggelopen productie in China, waardoor er minder producten worden geleverd.

Uit interne mails in handen van RTL Z blijkt dat Coolblue 'gecontroleerde' maatregelen neemt omdat het bedrijf verwacht dat producten van Chinese leveranciers opraken en er dus schaarste zal ontstaan. Het nieuwe coronavirus Covid-19 is hier een belangrijke oorzaak van, al wordt dat niet letterlijk genoemd.

De productie in China staat op een laag pitje. Daarom is besloten om de 'verkopen te temperen', schrijft Jos Groenendijk, hoofd van de winkels van Coolblue, aan alle filialen van het bedrijf.

][Lees meer rtl z]

[ Voor 82% gewijzigd door 3x3 op 24-02-2020 17:46 . Reden: Opmaak ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:09
Jeetje, hebben ze geen communicatie/marketing afdeling daar?

Heel raar dit, kan zelfs mensen weerhouden hebben om iets bij CB te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirania
  • Laatst online: 30-04-2023
lightemup schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:39:

Gok dat ze instructies hadden hun mond dicht te houden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
lightemup schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:39:

Beter gezegd, ik kijk voorlopig wel de kat uit de boom bij CB nu hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-05 15:09
pirania schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:39:
[...]

Gok dat ze instructies hadden hun mond dicht te houden :P
Oh ongetwijfeld. Maar ik vraag me af of dat de juiste manier is. Voedingsbodem voor speculaties.

Als ze dit gewoon van te voren gecommuniceerd hadden, was het beter geweest denk ik....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Ik schaar me maar even bij de kliek mensen die de verklaring raar vind.
Waarom zou je dit niet aankondigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Laatst online: 04:36
Komt op mij over als het Coronavirus gebruiken om een verandering van strategie te maskeren.

Zet anders gewoon een disclaimer onder de site: "In verband met het Coronavirus zijn sommige producten niet of minder leverbaar. Ook kan het zijn dat de prijs van producten gestegen is ivm schaarste. Excuses voor het ongemak!"

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Anoniem: 834471 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:52:
Ik schaar me maar even bij de kliek mensen die de verklaring raar vind.
Waarom zou je dit niet aankondigen?
Niemand weet dat. De hele HAL-divisie die over Coolblue gaat is 'op vakantie', woordvoerder Coolblue hele dag niet te bereiken en nu dit mailtje. Ik heb zelden zoiets amateuristisch meegemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:19

TijsZonderH

Nieuwscoördinator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 08:35

senn

jep.

endantwit schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:10:
[...]

Dat kan zeker, maar Coolblue liet voor eind januari altijd een andere CA hun certificaten issuen. :+

[ Voor 28% gewijzigd door senn op 24-02-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Pagina: 1 2 3 Laatste