bruneelm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:45:
[...]
Oei oei oei dat loopt uit de hand.
We gaan toch niet naar een maatschappij waar in de supermarkt ik voorrang krijg aan de kassa omdat ik een dikkere portefeuille heb (duurdere EV die sneller kan laden voor pakweg 15min) of waar ik voorrang krijg omdat ik meer producten in mijn mandje liggen heb?
En ik begrijp de bemerking hoor echter als ik een aantal pagina's terug blader dan kom ik tegen dat de ZOE rijders met CHADEMO identieke opmerkingen maken ten opzichte van CCS voertuigen die bij de (beperkt aantal) triple chargers aan t laden zijn.
Sterker nog: Als ik het goed interpreteer is mijn reactie ook op een ChaDeMo / AC ladende mede EV rijder die baalt dat die eGolfs niet aan de CCS o
nly hangen.
'Dat loopt uit de hand' en voorrang krijgen bij laden vind ik overdreven. Zoals ik erin sta, is het een kwestie van rekening met elkaar houden. Als er meerdere opties zijn, kies dan de optie waarbij je zelf prima kan laden, maar een ander ook optimaal kan laden. Wellicht denken die OV vrienden dat dat de 50kW triples zijn, want een eGolf heeft nul winst van een lader die sneller is dan 50 kW, anderen mogelijk wel.
Maar een CHaDeMo of AC snellader kan helemaal niet aan de CCS snellader, een sneller ladende CCS auto wel aan de tragere triple. Wat mij betreft kan je met de eGolf dus beter de laatste snellere CCS o
nly pakken dan de laatste triple. Mag je wat mij betreft ook best even zo uitleggen aan de eGolf rijders, liefst live, anders briefje onder de wisser.
Is alleen de laatste triple of snellere CCS beschikbaar, pak je die natuurlijk gewoon.
En die maatschappij met voorrang in de supermarkt? Die hebben we al enigszins. Als je genoeg betaalt, brengen ze het zelfs voor je thuis.