Nieuwe auto terug geven? (garantie)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 15:52
Hoi

Ik dacht laat ik het eens hier vragen, want was wel benieuwd naar of er iemand hier is die hier meer over weet.

Ik heb onlangs een nieuwe auto gekocht, maar vrij snel begon er een rammeltje op te treden in het dashboard. Ik ben er nu 2 keer voor naar de dealer geweest die wat slangetjes en dingetjes vast heeft gezet, maar het rammeltje blijft helaas aanwezig. Omdat dit rammeltje alleen bij koude motor aanwezig is is het erg lastig voor de dealer om te vinden waar het precies zit. Daarbovenop hoor ik nu ook sinds een paar dagen een vreemd geluid bij het rechter voorwiel als je over hobbels rijd of wat harder door een rotonde gaat.

Ik heb volgende week donderdag weer een afspraak voor het rammeltje in het dashboard en zou ook zeker het geluid bij het rechter voorwiel gaan aangeven. Ik alleen bang ben dat ze dan net zoals bij dat rammebltje dan weer niks gaan vinden.

Al met al heb ik een beetje het gevoel dat ik zo een maandag ochtend auto te pakken heb en dat zit toch niet lekker als je net een enorm bedrag gewoon hebt betaald.

Ik vroeg mij dus af wat nou precies je rechten zijn in deze? Normaal als je een product koopt en het bevalt niet, mag je het binnen 30 dagen terug geven aan de winkel waar je deze hebt gekocht. Maar bij een auto lijkt dit niet het geval te zijn?

Ik heb dit ooit bij een andere auto ook gehad en die heb ik toen tot wel 6 keer terug moeten brengen voor zij het eindelijk gevonden hadden. Uiteindelijk was ik heel blij met de auto, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dit weer mee te moeten maken. Het kost mij allemaal tijd en moeite en ik kan ook gewoon niet genieten van mijn nieuwe auto zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Haha herkenbaar. Toen ik mijn auto 27 jaar geleden (nieuw) kocht, zat er al een rammel in. Ieder jaar bij de onderhoudsbeurt aangegeven en er zou iets aan worden gedaan. Uiteindelijk na 16 jaar naar een andere (universele) garage geweest en die konden het oplossen. Er was een schroefje dat waarschijnlijk al in de fabriek was losgekomen. Helaas was het hele mechaniek eromheen ook stuk door het ontbreken van de schroef, maar nadat ze dat hadden vervangen en de schroefjes wel recht hadden gezet, was de rammel weg. Yay!

Wat ik wil zeggen: Ga op je strepen staan en laat hun het oplossen. Zet niet in op RMA als je verder tevreden bent. Blijf eisen. Dat had ik ook 27 jaar geleden moeten doen. Dit ene missertje hoeft niet te betekenen dat de hele auto slecht is. Ik doe al 27 jaar met mijn auto, inmiddels zonder dat specifieke rammeltje.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 11-02-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit over auto's gaat, is dit meer iets voor VV. Daarom ook een schopje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in

@Trommelrem
Ja ik heb dit dus al eerder gehad bij een andere nieuwe auto (dat was een leaseauto) en uiteindelijk na de 6e keer weer bij die dealer geweest te zijn hadden ze het gevonden. Uiteindelijk nog heel veel plezier van die auto gehad. Deze auto is nu voor het eerst dat ik echt prive met mijn spaargeld en nieuwe auto heb aangeschaft en mijn pech dat ik dus weer zo een probleem heb. Volgende week donderdag dus voor de 3e keer terug alweer. De auto is afgezien van het rammeltje een hele fijne auto en ik zou hem graag ook gewoon houden. Het is alleen zo vervelend dat ze het niet kunnen vinden. En nu dus daarbovenop ook weer een raar geluid is gaan maken bij het voorwiel. Het is best wel frustrerend .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

Je auto teruggeven om een rammeltje gaat niet lukken. Dat binnen 30 dagen teruggeven is bij een winkel niet standaard

Komt er op neer dat je de dealer de kans moet geven om het ongedaan te maken.

Dus als je zo kritisch / gevoelig bent voor rammeltjes en kraakjes is het wellicht een idee om de volgende keer een auto van de plank te kopen en goed test te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

ro8in schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:15:

Ik vroeg mij dus af wat nou precies je rechten zijn in deze? Normaal als je een product koopt en het bevalt niet, mag je het binnen 30 dagen terug geven aan de winkel waar je deze hebt gekocht. Maar bij een auto lijkt dit niet het geval te zijn?
Koop is normaal gewoon koop. Omruil.of geld teruggave is niet standaard, hooguit een gunst van de winkel. Je hebt wel gewoon recht op een deugdelijk product

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro8in
@Barrycade Klopt! Ik dacht juist van ga voor een nieuwe auto dan zit ik lekker goed, maar achteraf gezien is het misschien beter om voor een bijna nieuwe auto te gaan, dan rij je tenminste proef in de auto die je ook daadwerkelijk aanschaft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:49
Met een bijna nieuwe weet je toch ook niet wat je krijgt. Je kunt proefrijden maar of dan alles aan het licht komt?

Ik neem aan dat de dealer er alles aan zal doen om het op te lossen. Maar om het meteen een maandagochtend auto te noemen....

Mijn nieuwe auto staat nu ook in de garage. Ze waren wat vergeten te bestellen vanuit de dealer. Optie was niet mee besteld. 8)7 Wordt nu opgelost. Dat is het belangrijkste.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:35

vhal

ಠ_ಠ

Wim-Bart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.
Of niet en ze noemen het na een week een produkteigenschap ;) Succes verder met je nieuwe auto...

Helaas heb ik het meegemaakt met een 1 jaar oude Renault Clio, daar moest uiteinlijk de kantonrechter aan de pas komen om tot onbinding te komen omdat de dealer simpelweg geen actie meer uitvoerde na 4 dagen garage/kijken en het probleem onder het tapijt schoof als zijnde produkteigenschap.

In ieder geval zou ik wel een dossier opbouwen met de werkzaamheden die ze hebben verricht. Een ter gebreke stelling per e-mail met een korte samenvatting van de uitgevoerde acties is de volgende stap, stel dan ook een redelijke termijn om nog tot een oplossing te komen (14/28 dagen of zo). Daarna zou je een dagvaarding kunnen laten sturen uit naam van een rechtsbijstand/advocaat mocht het allemaal niet lukken.

Maar wees altijd redelijk, mijn ervaring met autodealers is dat ze er best wat aan willen doen maar ook afhankelijk zijn van de NL'se importeur. Probeer ook een eigen contactpersoon te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 12-02-2020 09:44 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:08

MLLL

Palm Treo 650

vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Of niet en ze noemen het na een week een produkteigenschap ;) Succes verder met je nieuwe auto...

Helaas heb ik het meegemaakt met een 1 jaar oude Renault Clio, daar moest uiteinlijk de kantonrechter aan de pas komen om tot onbinding te komen omdat de dealer simpelweg geen actie meer uitvoerde na 4 dagen garage/kijken en het probleem onder het tapijt schoof als zijnde produkteigenschap.

In ieder geval zou ik wel een dossier opbouwen met de werkzaamheden die ze hebben verricht. Een ter gebreke stelling per e-mail met een korte samenvatting van de uitgevoerde acties is de volgende stap, stel dan ook een redelijke termijn om nog tot een oplossing te komen (14/28 dagen of zo). Daarna zou je een dagvaarding kunnen laten sturen uit naam van een rechtsbijstand/advocaat mocht het allemaal niet lukken.

Maar wees altijd redelijk, mijn ervaring met autodealers is dat ze er best wat aan willen doen maar ook afhankelijk zijn van de NL'se importeur. Probeer ook een eigen contactpersoon te krijgen.
Rechtbijstand /advocaat voor een rammeltje in het dashboard , het moet niet gekker worden in deze wereld, inwendig huil ik..... 8)7

Onnodige flame, volgende keer graag of inhoudelijk met advies komen of gewoon niet negeren.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 26-02-2020 09:04 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
Mooi dan kan ik vast ook een nieuwe tv met een kapotte pixel aan je verkopen voor de nieuwprijs ?, daar stoor je je waarschijnlijk ook niet aan.

@ de ts
Ik zou zeker terug gaan en het laten uitzoeken er is niks teleurstellender dan iets te kopen voor een hoop geld waar vanaf het begin af aan al iets mee is.
Dat hoort gewoon niet punt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• ro8in
MLLL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:50:
[...]

Rechtbijstand /advocaat voor een rammeltje in het dashboard , het moet niet gekker worden in deze wereld, inwendig huil ik..... 8)7
Ja maar je mist hier wellicht echt een stukje ervaring denk ik. Als je nooit een auto hebt gekocht "nieuw" dan denk je inderdaad misschien van wat zeur je. (helaas geven de monteurs je bij de dealer ook een beetje die houding)

Maar als je net 35.000 euro (in het geval van mij) van je spaargeld letterlijk bij de dealer hebt gepint voelt het toch wel zuur als dat ding meteen loopt te rammelen. Dan kan je wel denken van wat zeur je. Maar bij zulke bedragen mag je toch op zijn minst verwachten dat je er de eerste 2 jaar geen last van hebt. Reacties als van binnen huil ik vind ik persoonlijk niet netjes. Als ik zulke bedragen uitgeef vind ik het helemaal niet raar om dan te verwachten dat het ook gewoon goed is wat je koopt. We praten hier niet over 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@vhal
Ik ben wel benieuwd naar wat de uiteindelijke uitspraak was? Mocht je de auto gewoon kosteloos teruggeven?

De dealer wil mij tot nu toe gewoon helpen ze geven ook gewoon toe dat er inderdaad een rammeltje zit. Ik heb ook de verlengde garantie van 4 jaar genomen bij de aanschaf. Alleen ja bij de 1ste keer kreeg ik wel al een beetje het idee dat de hoofdmonteur zoiets had van heb je weer zo een zeikerd. Gewoon rijden en niet zeuren. Ze vergeten misschien een beetje soms dat er wel iemand voor hun staat die net 35.000 euro heeft betaald. Helaas doet die het alleen bij een koude motor en tegen de tijd dat ik bij de dealer ben is het rammeltje dus weg. Dan moet hij eerst een paar uur staan voordat ze dan een test rondje maken. Maar daar ben ik dan niet bij. Ik heb het ze ook laten horen via een opname met mijn mobiel waarop de monteur een reactie gaf van ja wat moet ik nu horen precies? terwijl mijn inziens je op die opname het gewoon duidelijk hoort.

Ik ga volgende week naar een andere vestiging van dezelfde dealer in de hoop dat ze daar mij iets serieuzer nemen (of althans dat gevoel geven in ieder geval). De man van de planning daar hoorde in ieder geval op mijn opname wel meteen wat ik bedoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

@ro8in uiteindelijk is er een schikking getroffen nadat de kantonrechter de tegenpartij (dealer) een schop onder hun reet gaf om de auto überhaupt terug te nemen. Het aankoopbedrag kreeg ik niet geheel terug omdat we er in de tussentijd 10000KM mee hadden gereden maar het bedrag lag nu wel opeens in de lijn der verwachting. Verder wat kleinere kosten van de deurwaarder e.d., het scheelde dat we geen advocaatkosten gezien het een vriendendienst was. Al met al zijn we er ruim een half jaar mee bezig geweest.
[...]

Rammels kunnen overal vandaan komen en m.i. hoort dat niet bij een nieuwe auto. De genoemde opties zijn over het algemeen "last resort" om de logge houding van de autobranche in beweging te krijgen. Helaas heb ik ze in mijn geval nodig gehad maar mijn issue was wellicht iets erger dan TS. Bij hem is het een rammel, bij mij was het een trillende auto wat motorisch bleek te zijn.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
De wet in Duitsland is dat een dealer 3 kansen moet krijgen het op te lossen. Nadien heb je recht om de auto terug te geven, maar er wordt wel een billijke gebruiksvergoeding af getrokken.

De wet in Nl ken ik niet, maar ik zou er toch ook niet gelukkig mee zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
[...]

Ik ook, in de belabberde service van de verkopende partij dat deze stappen nodig zijn. :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 21:33
Ben (autoliefhebber) wel benieuwd naar het merk/type auto al is dat wellicht niet relevant.
Een rammeltje is heel irritant en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving, maar is ook niet heel schokkend. Komt bij alle merken weleens voor. Ik kocht onlangs zelf een jong gebruikte auto in dezelfde prijsklasse van een superbetrouwbaar Japans merk. Kraakje in de stoel en uiteindelijk hele stoelframe vervangen. Was geen bekend probleem maar kan natuurlijk een keer voorkomen. Heb je ook garantie voor. Is prima opgelost en ben het inmiddels vergeten en kan weer genieten van de auto.

Nadeel van rammeltjes is dat ze meestal compleet onschuldig zijn maar ook heel lastig vindbaar. Bij koude motor zijn alle materialen in en achter het dashboard ook koud en is de kans op een rammeltje of kraakje groter. Kan zomaar een kabeltje zijn dat ergens tegenaan tikt.
Ik zou de auto er gewoon laten staan zodat ze hem 's ochtends koud kunnen testen. Even leenauto mee en laat ze het uitzoeken totdat het gefixed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
@Civic09

Ik had bewust weggelaten om welk merk / model het gaat om hier niet een soort van ja maar kon je verwachten vs. ik heb hele goede ervaringen met dat merk discussie te starten.

Ik stuur je een PM.

[ Voor 5% gewijzigd door ro8in op 12-02-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@vhal
Ah dat klinkt wel als een klote traject waar ik liever niet in beland. Vooralsnog wil de dealer mij gewoon helpen en doen ze echt wel hun best. Ik heb het idee dat ik alleen een beetje pech heb met de monteur. Die komt een beetje ongeïnteresseerd over. Ik ga nu dus naar een andere vestiging, hopelijk heb ik daar meer geluk. Enige nadeel dat ik tot nu toe wel de leenauto heb moeten betalen. Die zit helaas niet inbegrepen in de garantie. Dat is toch elke keer weer 25 euro voor een dagje lenen. Maar wellicht dat als ik weer terugkom dat zij hierin wel iets coulanter willen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door ro8in op 12-02-2020 23:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 18:21
vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:
[...]
Ah, de beste en meest succesvolle smoes van dealers, de importeur werkt niet mee. Het is prachtig voor de dealer als de importeur of fabrikant in de meewerk stand zit want dan krijgt de dealer (een deel van) de kosten vergoed door de importeur of fabrikant, in het geval dat deze niet wil meewerken aan garantie, coulance, etc dan kan de dealer niet zeggen dat als hij het niet kan claimen jij als koper geen garantie krijgt en daarmee feitelijk de rechten die je als koper hebt gekregen bij het sluiten van de overeenkomst inperkt. Juridisch is de dealer nog steeds gehouden het mankement voor eigen rekening te herstellen, als hij dat niet wil moet je niet aan consumenten verkopen. Het voorgaande is zwart/wit geschreven in de praktijk zal er een stukje redelijkheid en billijkheid toegepast worden waardoor het nooit helemaal zwart of wit is, maar in de basis is dit de wetgeving.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
ro8in schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:25:
@vhal
Enige nadeel dat ik tot nu toe wel de leenauto heb moeten betalen. Die zit helaas niet inbegrepen in de garantie. Dat is toch elke keer weer 25 euro voor een dagje lenen.
Volgens mij mist hier een stuk(je) assertiviteit. Je gaat, na 35k gepind te hebben, toch niet betalen voor een leenauto omdat jouw gloednieuwe bolide bij de dealer staat om een probleem op te lossen die het nooit had moeten hebben?!

Heel gauw die leenautokosten terughalen. Dit is nergens voor nodig. Zij kunnen dat bij de importeer declareren als ze dat nodig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

In 2017 heb ook ik een nieuwe auto gekocht en vanaf dag 1 piepende remmen voorzijde gehad. In de 3 jaar tijd dat ik de auto nu heb is deze hiervoor pak hem beet 8 keer terug geweest. Probleem niet gevonden....na een bezoekje aan een vriend de remmen gedemonteerd en bleek dat er een onderdeel niet goed aansloot. Sluitend gemaakt en de piep is weg. Daarnaast is de remkracht ook verbeterd en rolt de auto beter uit.... gewoon terug blijven gaan dus en als zij er niet uitkomen, op laten lossen door iemand anders en de rekening doorsturen!

Wabbawabbawabbawabba

• ro8in
@t14wo
Ik heb er wel wat van gezegd, maar de service medewerker zei van ja helaas zit dat niet vergoed in de garantie. Ik zei dat ik dat wel vreemd vond bij iets wat meteen al stuk is. Ik gaf ook aan van wat als ik nog 5 keer terug moet dan het dan wel een duur grapje wordt. Daarop gaf ze wel aan dat we dan wel weer kunnen kijken. Je staat een beetje voor het blok dan. Eerlijk gezegd weet ik dan ook niet zo goed wat ik erop moet zeggen verder? Meteen gaan dreigen met een advocaat heb je hun medewerking ook meteen niet meer mee dan.

[ Voor 9% gewijzigd door ro8in op 13-02-2020 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
@ro8in heb een dingetje gehad met chroom wat van de sierdelen op de neus losliet binnen 15.000km. Dealer zegt: is gewoon steenslag, hoort. Maar de neus van de auto was verder smetteloos. Dealer weigert mee te werken.

Dus ik bel de importeur, leg uit dat m'n auto van ruim 36k er na 15k km niet uit ziet en dat ik dit raar vind, of ze dat zelf ook vonden. Ja en waarom belde ik hun, de dealer kon dit toch oplossen?

Lang verhaal kort: importeur dwong de dealer het te fixxen en kreeg gewoon nieuwe chromen lijsten. Dealer en ik zijn nooit meer vriendjes geworden daarna.

Dus je kunt alijd de importeur nog verwennen met een telefoontje als ze op een gegeven moment weigeren het euvel te verhelpen. Overigens kan ik uit je omschrijving opmaken dat het alleen is als hij koud is - dus zodra je 5 min rijdt is het weg? Hoe moet ik dat zien? Kijk, rubbertjes ofzo kunnen kraken bij kou en dat gaat meestal wel weg na een tijdje, of is het echt het geluid dat iets los zit (wat dan niet door warmte zou verdwijnen zou je denken)?

Enfin, succes ermee en hou je hoofd koel - gewoon rustig aan elke keer aan blijven geven wat je verwacht en ze dan de kans geven het op te lossen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
KatirZan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:20:
In 2017 heb ook ik een nieuwe auto gekocht en vanaf dag 1 piepende remmen voorzijde gehad. In de 3 jaar tijd dat ik de auto nu heb is deze hiervoor pak hem beet 8 keer terug geweest. Probleem niet gevonden....na een bezoekje aan een vriend de remmen gedemonteerd en bleek dat er een onderdeel niet goed aansloot. Sluitend gemaakt en de piep is weg. Daarnaast is de remkracht ook verbeterd en rolt de auto beter uit.... gewoon terug blijven gaan dus en als zij er niet uitkomen, op laten lossen door iemand anders en de rekening doorsturen!
Ik heb ook een beetje het idee dat ze bij de dealer een policy hanteten van horen we het niet, kijken we niet eens. Ik was vandaag even langs gereden alvast voor aankomende donderdag en er heeft een monteur mee gereden in de auto. Beide geluiden zijn goed te horen geweest en hij heeft ze beide ook erkend. Het trillen in het dashboard was hem volgens mij wel bekend, maar het geluid bij het voorwiel denkt hij een een rubber of iets. Hij gaf wel aan dat het volgende week ook echt nog te horen moet zijn omdat hij anders niets kan doen. Het kutte is dat het beide geluiden zijn die soms compleet weg lijken te zijn, maar dan volgende dag weer terugkomen. Trillen in het dashboard is vooral bij koude motor, maar het andere geluid is helermaal geen pijl op te trekken. Gelukkig was het geluid vandaag toen hij mee reed in ieder geval maximaal aanwezig.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hoe gebruik je de airco (als je die hebt) ? Altijd aan of alleen bij gebruik? Als het geluid weg blijft als de airco uit staat weet je waar je moet zoeken?

• ro8in
@NiGeLaToR
Het rammelend geluid in het dashboard is alleen bij een koude motor, na ongeveer 10 minuten is dat inderdaad weg. De service medewerker legde mij uit dat totdat de katalysator warm is hij onder hele hoge druk benzine inspuit waardoor de motor nogal trilt. Ergens zit er iets niet goed vast of verkeerd waardoor dat hoorbaar is onder deze omstandigheden. Alleen ja welk deeltje dat is begrijp ik wel dat dat best een zoektocht kan zijn. Het klinkt echt als of er iets tegen het dashboard staat aan te trillen. Je hoort het vooral als hij in zijn hoogste versnelling zit voor de snelheid waardoor hij extra trilt door de lage toeren.

Het geluid bij het voorwiel is geen peil op te trekken. Dat lijkt hij eerder te doen als je er al een tijd mee gereden hebt. Dat klinkt alsof er iets niet helemaal vast zit of een rubber wat niet goed is ofzo.

• ro8in
@biomass
Uiteraard al alle standaard dingetjes geprobeerd. Airco uit / aan, alle spullen uit het dashboard kastje/kofferbak etc. Ook met een passagier erbij alle roostertjes vasthouden dat soort dingen. Allemaal geen verschil helaas.
Maar toch bedankt voor de tip.

Het is echt een leiding of iets wat onderin het dashboard mee resoneert met de motor. Zou zomaar zelfs kunnen zijn dat er een leiding tegen de wand aan trilt en dat het klinkt alsof het in het dashboard zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
ro8in schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:47:
@NiGeLaToR
Het rammelend geluid in het dashboard is alleen bij een koude motor, na ongeveer 10 minuten is dat inderdaad weg. De service medewerker legde mij uit dat totdat de katalysator warm is hij onder hele hoge druk benzine inspuit waardoor de motor nogal trilt. Ergens zit er iets niet goed vast of verkeerd waardoor dat hoorbaar is onder deze omstandigheden.
Is dit door de dealer genoemd? Dus zij geven aan dat er 'ergens' iets niet goed vast of verkeerd zit? In dat geval auto afgeven, ze ontzettend veel succes wensen, leenauto meenemen en ze mogen bellen als het opgelost is. Ik denk dat je je teveel laat overrompelen en dat is natuurlijk vervelend voor jou. De dealer 'probeert' het gewoon om jou 25 euro p/d te laten betalen voor de leenauto. Als je daar op je strepen gaat staan is er vást iets te regelen.

Het gaat om een particuliere koop van 35k. In tegenstelling tot lease auto's, zit daar nog een prima marge op waarmee de dealer mooi deze reparatie en leenauto van kan bekostigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:41
@ro8in Wil je voortaan in één bericht posten als je de laatste bent die heeft gereageerd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
Even een update:

Inmiddels bij de dealer weer geweest. Het geluid bij het rechtervoorwiel hebben ze helemaal netjes opgelost, daar zat iets met een homokineethoes verkeerd ofzo. Ze zeiden dat het lastig te vinden was waar het geluid vandaan kwam, maar met veel moeite toch hebben kunnen vinden.

Helaas zit het resoneren van de motor in het dashboard er wel nog in. Deze hebben zij niet kunnen horen zeggen ze. Helaas is dit echt zo een dingetje wat hij dus alleen bij koude motor doet en heel soms doet hij het ook gewoon niet. Ik heb hier weer een vervolg afspraak voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 12:07
ro8in schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:54:
Even een update:

Inmiddels bij de dealer weer geweest. Het geluid bij het rechtervoorwiel hebben ze helemaal netjes opgelost, daar zat iets met een homokineethoes verkeerd ofzo. Ze zeiden dat het lastig te vinden was waar het geluid vandaan kwam, maar met veel moeite toch hebben kunnen vinden.

Helaas zit het resoneren van de motor in het dashboard er wel nog in. Deze hebben zij niet kunnen horen zeggen ze. Helaas is dit echt zo een dingetje wat hij dus alleen bij koude motor doet en heel soms doet hij het ook gewoon niet. Ik heb hier weer een vervolg afspraak voor gemaakt.
Gek misschien.

Maar ik zou vragen of ze andere Olie in de motor willen gebruiken dan het merk die ze er nu in gooien.
En wellicht andere benzine tanken, "mijn oudere" auto liep ook niet lekker op Tango brandstof en wel op die van BP of Shell.

Misschien toch een verschil daarin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:16
Welk merk en type auto betreft het?
Een manier om te vinden wat het zou kunnen zijn is op internet zoeken naar soortgelijke klachten met hetzelfde type auto, vaak kom je dan al een heel eind.
Dealers weten het vaak niet of doen alsof het nooit voorkomt is mijn ervaring.

[ Voor 23% gewijzigd door BadEendTerror op 25-02-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
hmmm dit scanario klinkt mij helaas bekend in de oren.

Begin 2008 een Aygo gekocht bij de Toyota dealer en al snel was het vrijwel onmogelijk om met een koude motor terug te schakelen naar de eerste versnelling tenzij je echt COMPLEET stil stond.

(Mijn schoonvader had een Aygo die een paar maanden ouder was, dus we konden prima vergelijken wat normaal was en wat niet.)

Netjes gemeld, na een keer of 5 de auto ingeleverd te hebben voor onderzoek (ze konden niks (meer) vinden/wij stelden ons aan) aangegeven dat we naar een andere dealer wilden gaan voor een second opinion. Als we dat gingen doen waren we niet meer welkom bij de dealer waar we hem gekocht hebben volgens de store manager 8)7
Sterker nog, ze stuurden me een brief dat ze het probleem erkenden, er niks meer aan gingen doen én dat de koop ontbinden niet mogelijk was :P

Lang verhaal kort, in 9 bezoeken is zowat de hele auto vervangen (binnen garantie, met iedere keer een leenauto mee) zonder oplossing.
Bovag wilde er ook niks mee doen "want ze konden alleen een niet-bindend advies afgeven en gezien de instelling van de gestuurde brief was dat nogal kansloos", rechtsbijstand hadden we pas dus die kon nog niks voor ons doen.

Uiteindelijk hebben we eieren voor ons geld gekozen en de dit maandagmorgen model ingeruild bij de dealer van de second opinion (waar ze me jaren later nog steeds herkenden als "die mevrouw van die probleem Aygo" 8) ) :)

Ik hoop van harte dat jij er wel uit komt TS, want inderdaad, het gaat hier om niet om een tientje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:55

LankHoar

Langharig tuig

ro8in schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:54:
Even een update:

En inmiddels heb je dus al 3 of 4 keer 25 euro voor een leenauto betaald, en straks dus nog een 5e keer? Ik zou daar toch echt een punt van maken. En wanneer ze je "voor het blok" zetten zoals je zei dat die service medewerker doet, heel duidelijk herinneren dat je 35.000 hebt afgetikt voor dat apparaat, en dan verwacht dat deze het perfect doet, en het al vervelend genoeg vind zoveel tijd kwijt te zijn om dit op te laten lossen.

Vind dat sowieso een rare redenatie: waarom is 25 euro laten betalen voor een leenauto nu wel prima, maar over X aantal keren wellicht niet meer? De wet is duidelijk, zonder kosten en al te veel overlast moeten ze herstellen dan wel vervangen. Daar valt geen 1 keer het betalen van 25 euro onder ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadEendTerror
Leenauto zit helaas niet inbegrepen bij de garantie maar kunnen ze uit coulance wel kosteloos geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:08

MLLL

Palm Treo 650

Mektheb schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:53:
Mooi dan kan ik vast ook een nieuwe tv met een kapotte pixel aan je verkopen voor de nieuwprijs ?, daar stoor je je waarschijnlijk ook niet aan.
Ik zou mij daar hoogstwaarschijnlijk niet aan ergeren, dat klopt. Ligt er wel een beetje aan waar het dode pixeltje begraven ligt in het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45
BadEendTerror schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:51:
Leenauto zit helaas niet inbegrepen bij de garantie maar kunnen ze uit coulance wel kosteloos geven.
Betalen voor een leen auto is mi echt not done bij een nieuwe auto die zulke problemen heeft. Als het een beurt was oid dan snap ik het maar in dit geval echt niet.
Dat het niet in de garantie zit is echt een kul smoes van die garage. Ts pikt het helaas en zoals eerder aangegeven zou hij best assertiever mogen optreden (zo lijkt het in ieder geval gezien dit topic). Ik had dat ding gewoon voor de ingang van terrein of garage gezet zodanig dat ze er last van hebben. Moet je eens zien hoe snel ze willen praten met je over oplossingen. Nee geen grootspraak, helaas ook een keertje moeten doen toen de trilling na 3 x bezoeken nog niet verholpen was. Daarna ineens wel... Ze een kans geven prima maar er zijn grenzen

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@LankHoar
3 keer inderdaad, de eerste keer heb ik erop gewacht. Deze laatste keer heb ik ook 2 dagen betaald, want de auto was pas de volgende dag klaar. Ik zit inmiddels al op 100 euro nu. Het probleem is dat ik het echt wel heb aangegeven, maar ze komen elke keer met dat een leenauto helaas niet in de garantie zit. Ze bieden je ook aan op gratis thuis te brengen en te halen en of een leenfiets. Dus in principe heb je gratis alternatieven. Alleen ja met deze alternatieven kom ik niet op werk helaas.

Ze zijn vooralsnog gewoon behulpzaam en erkennen gewoon het probleem. Vooral het geluid bij het voorwiel namen ze wel serieus. Dat resoneren in het dashboard lijken ze na mijn mening een beetje laconiek over te doen. Toen ik hem afgelopen donderdag ophaalde hoorde ik dat geluid meteen bij het wegrijden. Toen ben ik direct uitgestapt en weer naar binnen gelopen. Vervolgens ging er een vrij oude monteur met mij mee rijden, maar terwijl de auto gewoon voluit dat geluid zat te maken zei de man gewoon dat hij het niet hoorde. Het was bijna bizar want ik hoorde het echt luid en duidelijk en hij zei gewoon ik hoor het niet hoor. Misschien dat wij verschillen in de standaarden hebben van wat wel en niet hoort bij een nieuwe auto? Vervolgens weer terug naar de dealer gereden en toen kwam er nog een andere monteur mee rijden alleen was inmiddels de motor al warm gelopen en deed hij het geluid niet meer. Ik had die 2e monteur toen wel nog een geluidsopname laten horen waarvan hij het inderdaad wel hoorde. Hij vroeg me om er een video opname van te maken dat je ook ziet welke versnelling ik zit en hoe hard ik rij. Dit om ook naar de importeur te sturen.

Ik heb die video hier geupload, wat vinden jullie? Kan je het hierop horen of is het te zacht?
https://we.tl/t-nsnS69JBPW
Je begint het te horen wanneer ik rechts ongeveer 50km/h ga en links in de 6e versnelling (D6) zit.

[ Voor 9% gewijzigd door ro8in op 25-02-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:28
Ik hoor inderdaad een ‘ratel’ in het filmpje, klinkt eigenaardig veel naar de ratel die bij mij bij de DSG7 (DQ200) vandaan lijkt te komen, alleen merk ik die alleen op met raam los bij wegrijden/ stapvoets rollen.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13

Shunt

Boe

Euh gaat het hier om een diesel of een benzine bak?
Nu ga ik er even vanuit (tenminste dat hoop ik) dat het hier een diesel bak betreft want je rijd 1500 toeren terwijl je 50/55 rijd. Bij mijn oude bak had ik in de ochtend als ik de auto koud wegreed ook een rateltje als ik 50 in zijn 6 reed. Oorzaak exact op dat toeren tal oscilleert ergens een stukje plastic omdat de motor /auto op dat moment exact in de perfecte zone zit qua trilling om dat stukje te laten trillen.

Domme vraag wellicht maar heb je al eens in een zelfde soort auto gereden met de zelfde motor vanuit koud?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@Xrypta
Heb je daar toevallig een voorbeeld van? De oude monteur die initieel mee reed donderdag zei ja ik hoor alleen wat DSG geluid. Maar ik dacht van kan niet zijn dat dit rateltje normaal is toch?

@Shunt
Het is een benzine auto automaat. Hij schakelt echt zelf naar zijn 6 in zijn 50. Een klacht over deze automaat van veel mensen is ook wel dat ze vinden dat hij te vroeg opschakelt.

Het klopt verder wat je zegt dat het echt zo een dingetje is dat hij rond dat toeren tal op die snelheid op de juiste manier oscileert waardoor dat rateltje hoorbaar wordt. Ga ik iets sneller of langzamer, dan is het weg en ook als de motor eenmaal warm is gaat het weg. Het stomme is dus dat dat precies met 50 a 55km/h is en ik nou net zo een hele lange 50km weg af moet onderweg naar werk. Daardoor hoor ik hem elke ochtend dus even lekker goed.

Ik heb enkel alleen een proefritje gemaakt in het verleden en toen dit in ieder geval niet opgemerkt. Of die auto ook koud was ofzo weet ik niet. Maar dit zou toch sowieso niet horen bij een splinternieuwe auto lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
ro8in schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:28:
@Xrypta
Heb je daar toevallig een voorbeeld van? De oude monteur die initieel mee reed donderdag zei ja ik hoor alleen wat DSG geluid. Maar ik dacht van kan niet zijn dat dit rateltje normaal is toch?
Gebeurd t ook als je zelfde toerental rijd op andere snelheden en zelfde draaglast?
Niet toevallig een 1.5 met cilinder uitschakeling, dat kan wat vibreren bij koude motor.

Zal eens kijken of ik ‘t vastgelegd krijg, maar mijn rammel/ klingel is volgens mij een producteigenschap :+ !

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
Xrypta schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:52:
[...]

Gebeurd t ook als je zelfde toerental rijd op andere snelheden en zelfde draaglast?
Niet toevallig een 1.5 met cilinder uitschakeling, dat kan wat vibreren bij koude motor.

Zal eens kijken of ik ‘t vastgelegd krijg, maar mijn rammel/ klingel is volgens mij een producteigenschap :+ !
Het is een 1.0 115pk met DSG versnelling. In versnelling 1 tot en met 5 hoor ik het eigenlijk nooit alleen bij in zijn 6 bij 50kmh en soms in zijn 7 met 60kmh ook wel. Maar het is het meeste prominent in zijn 6 met 50 a 55kmh. Dan trilt de motor echt precies op de juiste manier om iets in het dashboard te laten trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
ro8in schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:14:
[...]

Het is een 1.0 115pk met DSG versnelling. In versnelling 1 tot en met 5 hoor ik het eigenlijk nooit alleen bij in zijn 6 bij 50kmh en soms in zijn 7 met 60kmh ook wel. Maar het is het meeste prominent in zijn 6 met 50 a 55kmh. Dan trilt de motor echt precies op de juiste manier om iets in het dashboard te laten trillen.
Dan is het wel een ander rammeltje denk ik.
Hopelijk krijg je het gevonden en lossen ze het netjes op, erg benieuwd wat ‘t is..!

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:55

LankHoar

Langharig tuig

@ro8in ik kan het prima horen, en ook al kort voordat hij naar de zesde versnelling schakelt. Zou me daar dood aan irriteren. En dat een oudere monteur het niet hoort zal te maken hebben met de frequentie, het kon nog wel eens een te hoge toon zijn voor die man.

En je bent dus al 100 euro verder. Verder zijn ze dan behulpzaam, maar ik zou ze de volgende keer toch echt even op die wettekst wijzen. Van dat geld zou ik liever eens lekker uit eten gaan ofzo ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@ro8in
Is het geluid weg als de DSG in de N stand staat?
Bekend probleem bij VW die een rammel kan veroorzaken is de benzineleiding aan de passagierszijde onder de auto.

[ Voor 130% gewijzigd door BadEendTerror op 26-02-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:37
Ik heb ook een probleemauto gehad, nieuw gekocht, na 3 maanden problemen met de koppeling, de hele auto stond bij optrekken te schudden als een idioot.
Koppeling vervangen, probleem opgelost.
Na 3 maanden hetzelfde probleem, koppeling weer vervangen.
En dat 6 maal achter elkaar, bleek een probleem te zijn met de hele serie, maar inruilen kon niet en rechtsbijstandverzekering deed weinig, omdat de auto an sich in orde was.
Na 2,5 jaar 7K extra gekregen bovenop de normale inruilprijs en auotmaat gaan rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
Na dat filmpje eens goed beluisterd te hebben, ik zou me kapot ergeren aan dat geluid, ook al is het alleen koud,

Misschien eens kijken of je de DSG kan resetten (kan meestal met onboard controls even google doen op je merk en model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Over die kosten: stuur daar een briefje over dat je die toch echt terug wilt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
50Km/h naar zijn 5,6 en 60 naar zijn 7. Allemaal leuk en aardig dat het kan... maar hoe reëel is dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49
Aapie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:07:
50Km/h naar zijn 5,6 en 60 naar zijn 7. Allemaal leuk en aardig dat het kan... maar hoe reëel is dat?
Wat bedoel je precies met deze vraag? Het is een automaat aldus @ro8in en de auto doet dit nu eenmaal, daar heeft TS geen invloed op, dus dat maakt het “reëel” toch? Of begrijp ik het verkeerd 🤔?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 18:07

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Aapie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:07:
mijn polo uit 2010 met dsg kan dat ook. niks bijzonders aan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
@Marascon
Ik irriteer mij er ook kapot aan haha. Elke ochtend rij ik over een hele lang 50kmh weg en dan kan ik hem even lekker goed horen. De monteurs bij de dealer reageren echt een beetje alsof ik zeik, maar als ik dan s ochtends het weer hoor denk ik van nee dit kan toch niet een product eigenschap zijn. Het is gewoon te luid en duidelijk. Er zit gewoon een kabeltje of slangetje of iets los ergens in het dashboard en dat rammelt tegen iets aan elke keer als ik gas geef bij lage toeren. Wanneer de motor lekker op temperatuur is, trilt hij net niet hard genoeg meer en is het geluid weg.

@Aapie
Zoals @Valorian al zegt het is een automaat. Hij schakelt zelf zo snel op. Als dat niet reëel is dan zou hij dat ook niet moeten doen. Ik kan er zelf verder weinig aan doen. Hij schakelt hoe hij schakelt.

@PcDealer
Ik heb 2 maart weer een afspraak, maar ga dan nogmaals weer beginnen over de kosten en ook maar eens voorstellen om de auto daar te laten net zolang hun 100% zeker zijn dat het weg is. En niet dat ik telkens als het proefkonijntje er weer mee naar huis ga om vervolgens pas over 2 weken weer een afspraak te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@ro8in
Zie mijn eerdere reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@BadEendTerror
Hij doet het alleen op het moment van gas geven, wanneer de motor begint te trillen. Het is echt net alsof het trillen van de motor iets in het dashboard laat klapperen. Wanneer de motor dan goed op temperatuur is en toch net iets anders trilt is het geluid ook weg. Het is een bepaalde frequencie die het veroorzaakt. Als het ook maar iets afwijkt, dus iets meer toeren of dat de motor warm is is het geluid direct weg. Ik snap ook dat de dealer het lastig kan vinden. Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ze denken van oh nee dit is weer zo een onmogelijk probleem, de mensen bij de servicebalie erkennen het. Maar de monteurs zelf hebben er geen zin in en doen alsof ze niks horen. Toen die oude monteur mee reed kon ik echt mijn oren niet geloven dat hij zei niks te horen. Op dat moment was het geluid echt overduidelijk aanwezig. Ik dacht echt van maak jij nou een grapje of ben je echt stokdoof? Het gaf mij in ieder geval geen gerust gevoel als hij degene is die dan dat voor mij moet oplossen.

Het is een beetje een soort strijd met dat ik en de service balie het eens zijn, maar dat de monteurs vervolgens doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb een beetje het gevoel dat die monteurs zich niet helemaal realiseren dat ik er gewoon 35.000 euro voor betaald heb en dat er een beetje een afstand tussen ons is wat betreft de kwaliteitseisen die we stellen.

Bedoel je met in zijn N wanneer ik gewoon ergens stil sta en dan 1500 toeren ga maken? Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door ro8in op 26-02-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03:23
Heb je hem ook al een dag ervoor bij de dealer neergezet? Want echt koud worden die moderne motoren pas na 8 tot 10 uur stilstand.

Een ander idee om de dealer fatsoenlijk in beweging te krijgen is degene erbij te betrekken die je de auto heeft verkocht, die mee te nemen en te vragen wat hij vindt. Hij (of in een heel enkel geval zij) wil je waarschijnlijk over een aantal jaar nog wel weer een auto verkopen, en wil in elk geval de beeldvorming over het bedrijf op orde houden. Monteurs zijn daar meestal wat minder gevoelig voor.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@koppie

Ik heb toevallig net een Appje naar de verkoper gestuurd. Wellicht dat hij inderdaad er wat druk op kan zetten. Ben benieuwd naar wat hij gaat antwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 23:17
ro8in schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:31:
@BadEendTerror
Hij doet het alleen op het moment van gas geven, wanneer de motor begint te trillen. Het is echt net alsof het trillen van de motor iets in het dashboard laat klapperen. Wanneer de motor dan goed op temperatuur is en toch net iets anders trilt is het geluid ook weg. Het is een bepaalde frequencie die het veroorzaakt. Als het ook maar iets afwijkt, dus iets meer toeren of dat de motor warm is is het geluid direct weg. Ik snap ook dat de dealer het lastig kan vinden. Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ze denken van oh nee dit is weer zo een onmogelijk probleem, de mensen bij de servicebalie erkennen het. Maar de monteurs zelf hebben er geen zin in en doen alsof ze niks horen. Toen die oude monteur mee reed kon ik echt mijn oren niet geloven dat hij zei niks te horen. Op dat moment was het geluid echt overduidelijk aanwezig. Ik dacht echt van maak jij nou een grapje of ben je echt stokdoof? Het gaf mij in ieder geval geen gerust gevoel als hij degene is die dan dat voor mij moet oplossen.

Het is een beetje een soort strijd met dat ik en de service balie het eens zijn, maar dat de monteurs vervolgens doen alsof er niks aan de hand is. Ik heb een beetje het gevoel dat die monteurs zich niet helemaal realiseren dat ik er gewoon 35.000 euro voor betaald heb en dat er een beetje een afstand tussen ons is wat betreft de kwaliteitseisen die we stellen.

Bedoel je met in zijn N wanneer ik gewoon ergens stil sta en dan 1500 toeren ga maken? Ik heb dat eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.
Ik ben er absoluut voor om iedereen in zijn functie de tijd en ruimte te geven om met een gepaste oplossing te komen. Het wordt echt tijd dat je eisen stelt en het iets hoger op gaat zoeken dan service desk medewerker en de monteur.. De filiaal manager, rayon manager of welke functie omschrijvingen ze daar hanteren moet ondertussen ook inzien dat dit de Dealer ook tijd en geld kost. Het is absurd dat je moet betalen voor het lenen van de Auto. Ik snap dat je in eerste instantie gedacht hebt dat het eenmalig zou zijn en het daarbij hebt gelaten om discussies e.d. te voorkomen. Je moet zelf besluiten hoe je dit aanvliegt, maar op deze manier sta je nog 30 keer bij de garage. Ik zou ondertussen toch gaan eisen dat je een gratis Leenauto mee krijgt tot ze het probleem hebben opgelost. Als ze daar niet mee akkoord gaan kan je altijd verder kijken, maar een dergelijke eis is ondertussen niet meer dan redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
@ro8in De N van een automaat is hetzelfde als de vrij stand van een handbak.
Je moet dan geen gas geven maar luisteren of het rammelen dan weg is. Als dat zo is komt de rammel uit de versnellingsbak.

De benzineleiding kan die trilling ook veroorzaken, ik heb zelf ook een golf 7 met dat euvel.
Dus dat kan je voor leggen aan de garage, is simpel op te lossen door er stukje isolatie of iets dergelijks tussen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ro8in schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:14:
@koppie

Ik heb toevallig net een Appje naar de verkoper gestuurd. Wellicht dat hij inderdaad er wat druk op kan zetten. Ben benieuwd naar wat hij gaat antwoorden.
Zeg maar dat het zij provisie kost waarschijnlijk als je dat ding inlevert.

Heb je een opname van het euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@SmashCruiser
Ik denk zo na iedereen zijn reacties gelezen te hebben hier en vooral ook de erkenning op mijn filmpje dat er inderdaad een geluid zit wat er niet hoort ik bij de volgende afspraak toch iets meer eisen ga stellen.

@BadEendTerror
Het geluid hoor je alleen bij gas geven, niet bij gas los. Dus in neutraal gewoon met motor stationair hoor je het ook niet.

@PcDealer
Ja heb een linkje naar een video gepost hierboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
Het geluid lijkt bij mij ook uit het dashboard te komen, maar vrijwel zeker komt het door de benzineleiding die tegen de thule aankomt. Dit is namelijk het meest voorkomende bij een VW. Het klepje van het bakje onder het dashboard kan ook voor wat trillingen zorgen.

[ Voor 17% gewijzigd door BadEendTerror op 26-02-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@BadEendTerror
De service baliemedewerker had het in eerste instantie inderdaad over dat het een benzine leiding kon zijn. De laatste keer hebben ze het geluid bij het voorwiel gefixt maar het geluid uit het dashboard hebben ze niet kunnen horen zeiden ze. Ik heb nu volop filmpjes en ga het allemaal mee sturen aankomende 2 maart. De verkoper heeft ook net op mij gereageerd dat hij met de Chef gaat overleggen wat ze kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013

snmght

imho dan he

Succes! De tip om de importeur te bellen kan ik overigens ook onderschrijven, dat kan nog wel eens helpen. Afhankelijk van hoe je dealer daarop reageert wellicht wel het verdere onderhoud bij een andere (merk)dealer gaan laten doen want vrienden maak je er niet per se mee. Maar de wijze waarop ze jou behandelen (met name het laten dokken voor de leenauto of het doen alsof het geluid zich niet voordoet waar je bij zit) kan ook echt niet.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
Naar een andere dealer gaan is uiteraard ook een optie. Niet elke dealer doet even goed zijn best en voor garantie kan je bij elke dealer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
De verkoop meneer heeft in ieder geval geantwoord dat hij met de Chef gaat overleggen voor een oplossing. Verder heb ik weer een afspraak staan voor 2 maart. Gewapend met filmpjes, jullie onderschrijving dat ook jullie het gewoon horen in mijn filmpjes. En de suggesties over DSG en benzineleiding ga ik er weer heen. Hopelijk heeft de verkoper voor die tijd ook nog een oplossing en anders ga ik zelf toch weer aanhalen over de leenauto kosten en ook dat de auto anders maar moet blijven staan tot ze het wel een keer gehoord en opgelost hebben. Ik hou jullie op de hoogte weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik heb ook zoiets gehad met een Golf GTE (zakelijke lease).
Niet mee naar de dealer geweest maar zelf proberen op te lossen. Uiteindelijk bleek er rechtsonderin een schroefje te resoneren bij een bepaald toerental. Koude of warme motor maakte niet uit overigens.

Wat misschien een tip is, laat iemand anders er in rijden en jij ernaast. Bij dat geluid met je hand tegen, onder, naast, het dashboard voelen, drukken, tikken, en kijken of je de plek kan lokaliseren.
Of zelfs even (zonder gordel helaas) met je oor bij het dashboard gaan luisteren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@Ora et Labora
Hebben we ook gedaan, maar het lijkt echt iets in het dashboard te zijn. Echt al alle spullen uit de auto gehaald ook niks in de kofferbak enzo. Vervolgens gaan rijden en alle roostertjes en dingetjes vasthouden aandrukken etc. Ik sta al bijna op het punt om gewoon zelf het dashboard open te halen om te kijken wat er nou los ligt. Maar dat is uiteraard geen slim idee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 09:11
Barrycade schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:36:
Je auto teruggeven om een rammeltje gaat niet lukken. Dat binnen 30 dagen teruggeven is bij een winkel niet standaard

Komt er op neer dat je de dealer de kans moet geven om het ongedaan te maken.

Dus als je zo kritisch / gevoelig bent voor rammeltjes en kraakjes is het wellicht een idee om de volgende keer een auto van de plank te kopen en goed test te rijden.
Je draait het nu wel aardig om. De dealer moet het gewoon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 10:14
ro8in schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:31:
@Ora et Labora
Hebben we ook gedaan, maar het lijkt echt iets in het dashboard te zijn. Echt al alle spullen uit de auto gehaald ook niks in de kofferbak enzo. Vervolgens gaan rijden en alle roostertjes en dingetjes vasthouden aandrukken etc. Ik sta al bijna op het punt om gewoon zelf het dashboard open te halen om te kijken wat er nou los ligt. Maar dat is uiteraard geen slim idee haha
Bij mij bleek het iets te zien in ik denk de kachel.
Met m'n hand helemaal onderaan achter het dashboard gedrukt zodat ik alle draden en slangetjes voelde en zo kwam ik er achter.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 22:08
Ik dacht eerst weer zo'n zeikerd.(sorry) maar al zou mijn auto van 10jaar oud dit doen dan zou ik het nog opgelost willen hebben. Dat gezegd hebbende, succes. Dit zijn echt van die vervelende geluidjes waar heel veel tijd in kan gaan zitten. Jammer ook dat het geluid niet altijd aanwezig is dat is natuurlijk een stuk makkelijker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
martijnr17 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:49:
Ik dacht eerst weer zo'n zeikerd.(sorry) maar al zou mijn auto van 10jaar oud dit doen dan zou ik het nog opgelost willen hebben. Dat gezegd hebbende, succes. Dit zijn echt van die vervelende geluidjes waar heel veel tijd in kan gaan zitten. Jammer ook dat het geluid niet altijd aanwezig is dat is natuurlijk een stuk makkelijker zoeken.
Ik hoop ook gewoon dat het veel erger wordt en het gewoon een continu geluid wordt. Of dat ze het aankomende afspraak al oplossen natuurlijk haha.

• Falcon
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ro8in Heb je PON nou al een keer op de hoogte gebracht, incl. opname?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien moet je je proberen te focussen om de trilling te reproduceren? Het resoneert blijkbaar met de motor op een bepaald toerental. Het is het proberen waard om met een tone generator (https://www.szynalski.com/tone-generator/) en de speakers goed luid een frequentie te vinden waarbij het optreedt? Misschien werkt het enkel met mechanische trillingen van de motor maar het kan geen kwaad om eens te proberen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Shunt schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:22:
Nu ga ik er even vanuit (tenminste dat hoop ik) dat het hier een diesel bak betreft want je rijd 1500 toeren terwijl je 50/55 rijd.
Waarom? Ik heb net 50 km/u gereden op de cruisecontrol in een 2001 Volvo S60 automaat met ongeblazen 2.4 l 5-cilinder.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ro8in schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:14:
[...]

collega had ook zoiets met een skoda. 'oplossing' was daar soms 1 a 2 km harder te rijden en de cruisecontrol aanzetten.....

je kan overigens de DSG wel remappen dat hij anders gaat schakelen. echter dat mag je dealer dan doen aangezien hij nieuw is gekocht

• ro8in
@Falcon
Nee ik begrijp dat de importeur zelf informeren je geen vrienden met de dealer mee maakt. Het gaat denk ik wel mijn volgende stap worden.

@Mavamaarten
Thanks voor de tip ik was al op zoek naar zoiets als dit, maar kon het niet vinden. Ik begin alleen wel steeds meer te vermoeden dat het inderdaad zoals andere hier al sugereren een leiding of iets is wat trilt en door het dashboard resoneert. Ik heb het niet gehoord bij bijv luide muziek (zit audio systeem met subwoofer in) of rijden over hobbels of hobbelige wegen. Het geluid lijkt wat dat betreft heel erg gekoppeld aan wat de motor doet en los te staan van de rest van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 03-06 19:51

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ro8in Je hoeft ook geen vriend te zijn van de dealer, maar klant!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ro8in Je moet aan je eigen hachje denken, en gewoon de klacht melden bij Pon. Er zijn meer dealers die ernaar kunnen kijken. btw; men kan het 'schakel programma' aanpassen. het is niet zo van hij schakelt zoals hij schakelt en niets aan te doen. kijk oa eens op de site van DSG dokter(TVS Engineering)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:22
Hebben de mensen die hier adviseren om met contact op te nemen met PON weleens zelf contact gehad met PON? :D

• ro8in
@Falcon
Eens! Maar voor alsnog zijn ze wel willend om te helpen. Hun amsterdam locatie heeft gisteren laten weten ook wel iets aan die leen auto kosten te willen doen. Dus vooralsnog zijn ze wel behulpzaam. Alleen echt willen toegeven dat er gewoon een rammel zit blijven ze vooralsnog terughoudend in. Vooral de monteurs zelf.

@Hackus
Ja alleen de dsg anders afstellen om een trilling eruit te halen vind ik een beetje een nep oplossing. In zijn 6 met 50 a 55kmh lijkt de motor helemaal prima te vinden, dus minder zuinig laten opschakelen voor een rammeltje zie ik persoonlijk niet zo zitten.

@GioStyle
Heb jij daar toevallig ervaring mee al?

@Mavamaarten
Ik ben net even door het hele lage frequentie bereik gegaan met de speakers op volle toeren. (Vonden me oren leuk) Ik hoorde inderdaad de gebruikelijke resonanties die je ook wel hoort als je gewoon je muziek voluit hebt staan. Helaas dit rammeltje niet. Denk toch dat het inderdaad iets is wat trilt bij de motor en resoneert in het dashboard.

[ Voor 21% gewijzigd door ro8in op 27-02-2020 17:10 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:05:

@Hackus
Ja alleen de dsg anders afstellen om een trilling eruit te halen vind ik een beetje een nep oplossing. In zijn 6 met 50 a 55kmh lijkt de motor helemaal prima te vinden, dus minder zuinig laten opschakelen voor een rammeltje zie ik persoonlijk niet zo zitten.
Je speculeert zelf veel te veel, zo kom je er nooit uit.
@GioStyle Ja, ze kunnen mijn bloed wel drinken daar. Neem niet weg dat TS met nieuw gekochte VAG dezelfde ervaring zal meemaken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ro8in
@Hackus was is jouw ervaring dan met het melden bij PON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:22
@ro8in

Ja hoor. Een aantal jaar geleden een Audi gekocht van een Duitse dealer en zelf geïmporteerd. Auto had 5 jaar Europese fabrieksgarantie.

Ik heb vooraf geïnformeerd bij PON en zij durfden met droge ogen te beweren dat deze garantie niet van toepassing was als de auto zelf geïmporteerd zou zijn. Alleen auto's geïmporteerd door PON vallen onder de garantie. PON had geen boodschap aan het feit dat de garantie vanuit de fabriek verlengd was en dus niets te maken had met de importeur of dealer.

Heb overigens gebruik moeten maken van deze garantie na 3 jaar. Ben gewoon naar de dealer geweest, en kreeg de mededeling dat de garantie 5 jaar was en dat de reparatie onder de garantie viel. Heb niets hoeven te betalen.

Moreel van het verhaal: je moet erg sterk in je schoenen als je het wil opnemen tegen PON en laat je niet zomaar afwimpelen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

MarcoC schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Je draait het nu wel aardig om. De dealer moet het gewoon oplossen.
Dat zeg ik toch ook in mijn post?

Maar toen waren we nog zo vroeg in het topic dat niet helemaal duidelijk was of het een typisch rammeltje voor het model was of een exemplarisch.

Maar vooralsnog doet de dealer gewoon mee. Dus tot op heden is er nog vooruitgang.

Blijf nog wel van mening dat als je weet dat je " allergisch" bent van kraakjes /rammeltjes dat je beter een showroom exemplaar op een uitgebreide proefrit meeneemt en koopt dan gokken of een "kraak" ;) nieuw exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro8in
Barrycade schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Dat zeg ik toch ook in mijn post?

Maar toen waren we nog zo vroeg in het topic dat niet helemaal duidelijk was of het een typisch rammeltje voor het model was of een exemplarisch.

Maar vooralsnog doet de dealer gewoon mee. Dus tot op heden is er nog vooruitgang.

Blijf nog wel van mening dat als je weet dat je " allergisch" bent van kraakjes /rammeltjes dat je beter een showroom exemplaar op een uitgebreide proefrit meeneemt en koopt dan gokken of een "kraak" ;) nieuw exemplaar.
Hoewel ik het op dit moment bijna even met je eens ben haha, is dit toch de omgekeerde wereld? Liever maar een 2e hands kopen omdat de nieuwe niet te vertrouwen zijn? Je koopt toch nieuw juist omdat je dan zeker van bent dat je een 100 procent perfect werkende krijgt of in ieder geval de garantie erop.

Even een update ook:
Ik ben eind van de middag gebeld door de dealer in Amsterdam aan de hand van mijn appje aan de verkoper en ik mag hem nu een paar dagen bij hun laten staan, zodat hun in ieder geval 2 ochtenden met een koude motor kunnen rijden. Ik krijg deze keer ook een gratis leen auto mee. Duimen dat ze deze keer wel echt iets kunnen vinden en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Morgen her filmpje maar eens bekijken en luisteren. Het verhaal komt me heel erg bekend voor met m'n Passat gte met een 6 bak dsg.

Raar geluid bij optrekken, zo rond de 50km/u rond de 2k toeren, vlak voor overschakelen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
Krypt schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:00:
Morgen her filmpje maar eens bekijken en luisteren. Het verhaal komt me heel erg bekend voor met m'n Passat gte met een 6 bak dsg.

Raar geluid bij optrekken, zo rond de 50km/u rond de 2k toeren, vlak voor overschakelen.
Het is niet vlak voor het opschakelen. Het is gewoon wanneer hij bij 50 in zijn 6 zit of heel soms ook bij 40 in zijn 5 of 60 in zijn 7. Dan gaat er iets trillen wat door het dashboard heen resoneert waardoor het lijkt alsof er iets in het dashboard zelf trilt. Echter over hobbels rijden en harde bas tonen door de speakers etc produceren niet dit trillend geluid. Daardoor vermoed ik dat het dus echt komt van iets buiten het interieur wat enkel klinkt alsof het in het interieur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Barrycade schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Worden auto's tegenwoordig niet meer getest nadat ze van de lopende band afrollen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:49

3_s

Doet hij het ook bij stilstand, als je dan toeren maakt?
Dan moet je niet altijd liggen rijden om het te laten horen (en ligt het wsl al niet aan de DSG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:05
Een auto bestaat uit zo ontzettend veel onderdeeltjes, daar kan wel eens wat mis gaan. En een medewerker bij een auto dealer is geen tovenaar. Dat is toch echt proberen, rijden, proberen, rijden.

Wat ik bij de afgeknepen eco auto's van tegenwoordig regelmatig merk, vooral bij een automaat, is dat hij te laag in touren blijft en daardoor meer gaat trillen.
Zit er een sport stand op de auto of de mogelijkheid om zelf te schakelen? Dan kun je eens kijken of het weg blijft als je hem wat verder in de toeren trekt.

Ik heb recent een gloednieuwe Ford focus in de lease gehad. Die schakelt standaard als je een constante snelheid rijdt, de 3e cilinder uit. Dat zorgde voor een mateloos irritante trilling vanuit de motor. Standaard als ik de auto startte ging hij dus op de sport stand. Niet dat hij er sneller van wordt, maar hij schakelde die cilinder dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@3_s
Ik moet dat nog even proberen, ik denk het niet alleen.

@sj0ertum
Het klopt dat het waarschijnlijk deels te maken heeft met dat hij heel zuinig en eigenlijk net iets te snel opschakelt. Ik vind alleen dat als de fabrikant hiervoor kiest ze de rest ook zo moeten maken dat het niet irritant begint mee te resoneren. Dus inderdaad als de DSG instellingen aangepast worden bijv dat hij niet naar zijn 6 gaat bij 50, maar in 5 zou blijven. Zou het probleem opgelost zijn. Maar dat voelt niet als een echte oplossing. De DSG heeft deze instelling met als reden hem zo zuinig mogelijk te maken, daar heb ik hem deels ook voor gekocht en dat hou ik liever zo. Ik heb liever gewoon dat ze dat geen wat los zit en hard trilt gewoon vast maken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okanylmz.68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 23:33

okanylmz.68

Private life is a happy life.

Is het niet mogelijk dat je een tijdeljk vervangende auto krijgt?

Aangezien het rammeltje alleen aanwezig is met koude motor, kan je hem het beste daar achter laten..
Kunnen ze de auto een keer starten wanneer die wel koud is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@okanylmz.68
Dat is wat ik in mijn laatste update aangaf wat we nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 112% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 06:47
Blubkens schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:48:
Volgens mij zit je te laag in je toeren waardoor hij sneller zal gaan trillen.
60 in zijn 7 is volgens mij niet echt de bedoeling.
50 in zijn 4 en 60 in zijn 6 zal waarschijnlijk weinig tot geen trillingen veroorzaken.

Kan je nog handmatig schakelen? Dan kan je dat eens proberen.
Ten eerste, heb je de rest van het topic gelezen? Het is een automaat. Nvm

En dan nog, daar gaat het helemaal niet om. De auto hoort gewoon geen ratelend geluid te maken, bij geen enkele combinatie snelheid en versnelling (i.e toeren).

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okanylmz.68
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-04 23:33

okanylmz.68

Private life is a happy life.

@ro8in
Excuses, volgens mij heb ik er overheen gelezen :P
Pagina: 1 2 Laatste