Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe auto terug geven? (garantie)

Pagina: 1
Acties:

• ro8in
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15-02 18:14
Hoi

Ik dacht laat ik het eens hier vragen, want was wel benieuwd naar of er iemand hier is die hier meer over weet.

Ik heb onlangs een nieuwe auto gekocht, maar vrij snel begon er een rammeltje op te treden in het dashboard. Ik ben er nu 2 keer voor naar de dealer geweest die wat slangetjes en dingetjes vast heeft gezet, maar het rammeltje blijft helaas aanwezig. Omdat dit rammeltje alleen bij koude motor aanwezig is is het erg lastig voor de dealer om te vinden waar het precies zit. Daarbovenop hoor ik nu ook sinds een paar dagen een vreemd geluid bij het rechter voorwiel als je over hobbels rijd of wat harder door een rotonde gaat.

Ik heb volgende week donderdag weer een afspraak voor het rammeltje in het dashboard en zou ook zeker het geluid bij het rechter voorwiel gaan aangeven. Ik alleen bang ben dat ze dan net zoals bij dat rammebltje dan weer niks gaan vinden.

Al met al heb ik een beetje het gevoel dat ik zo een maandag ochtend auto te pakken heb en dat zit toch niet lekker als je net een enorm bedrag gewoon hebt betaald.

Ik vroeg mij dus af wat nou precies je rechten zijn in deze? Normaal als je een product koopt en het bevalt niet, mag je het binnen 30 dagen terug geven aan de winkel waar je deze hebt gekocht. Maar bij een auto lijkt dit niet het geval te zijn?

Ik heb dit ooit bij een andere auto ook gehad en die heb ik toen tot wel 6 keer terug moeten brengen voor zij het eindelijk gevonden hadden. Uiteindelijk was ik heel blij met de auto, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin om dit weer mee te moeten maken. Het kost mij allemaal tijd en moeite en ik kan ook gewoon niet genieten van mijn nieuwe auto zo.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06:10
Haha herkenbaar. Toen ik mijn auto 27 jaar geleden (nieuw) kocht, zat er al een rammel in. Ieder jaar bij de onderhoudsbeurt aangegeven en er zou iets aan worden gedaan. Uiteindelijk na 16 jaar naar een andere (universele) garage geweest en die konden het oplossen. Er was een schroefje dat waarschijnlijk al in de fabriek was losgekomen. Helaas was het hele mechaniek eromheen ook stuk door het ontbreken van de schroef, maar nadat ze dat hadden vervangen en de schroefjes wel recht hadden gezet, was de rammel weg. Yay!

Wat ik wil zeggen: Ga op je strepen staan en laat hun het oplossen. Zet niet in op RMA als je verder tevreden bent. Blijf eisen. Dat had ik ook 27 jaar geleden moeten doen. Dit ene missertje hoeft niet te betekenen dat de hele auto slecht is. Ik doe al 27 jaar met mijn auto, inmiddels zonder dat specifieke rammeltje.

Trommelrem wijzigde deze reactie 11-02-2020 21:28 (6%)

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Gezien dit over auto's gaat, is dit meer iets voor VV. Daarom ook een schopje die kant op.

• ro8in

@Trommelrem
Ja ik heb dit dus al eerder gehad bij een andere nieuwe auto (dat was een leaseauto) en uiteindelijk na de 6e keer weer bij die dealer geweest te zijn hadden ze het gevonden. Uiteindelijk nog heel veel plezier van die auto gehad. Deze auto is nu voor het eerst dat ik echt prive met mijn spaargeld en nieuwe auto heb aangeschaft en mijn pech dat ik dus weer zo een probleem heb. Volgende week donderdag dus voor de 3e keer terug alweer. De auto is afgezien van het rammeltje een hele fijne auto en ik zou hem graag ook gewoon houden. Het is alleen zo vervelend dat ze het niet kunnen vinden. En nu dus daarbovenop ook weer een raar geluid is gaan maken bij het voorwiel. Het is best wel frustrerend .

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:41

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Je auto teruggeven om een rammeltje gaat niet lukken. Dat binnen 30 dagen teruggeven is bij een winkel niet standaard

Komt er op neer dat je de dealer de kans moet geven om het ongedaan te maken.

Dus als je zo kritisch / gevoelig bent voor rammeltjes en kraakjes is het wellicht een idee om de volgende keer een auto van de plank te kopen en goed test te rijden.

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
ro8in schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:15:

Ik vroeg mij dus af wat nou precies je rechten zijn in deze? Normaal als je een product koopt en het bevalt niet, mag je het binnen 30 dagen terug geven aan de winkel waar je deze hebt gekocht. Maar bij een auto lijkt dit niet het geval te zijn?
Koop is normaal gewoon koop. Omruil.of geld teruggave is niet standaard, hooguit een gunst van de winkel. Je hebt wel gewoon recht op een deugdelijk product

• ro8in
@Barrycade Klopt! Ik dacht juist van ga voor een nieuwe auto dan zit ik lekker goed, maar achteraf gezien is het misschien beter om voor een bijna nieuwe auto te gaan, dan rij je tenminste proef in de auto die je ook daadwerkelijk aanschaft.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:38
Met een bijna nieuwe weet je toch ook niet wat je krijgt. Je kunt proefrijden maar of dan alles aan het licht komt?

Ik neem aan dat de dealer er alles aan zal doen om het op te lossen. Maar om het meteen een maandagochtend auto te noemen....

Mijn nieuwe auto staat nu ook in de garage. Ze waren wat vergeten te bestellen vanuit de dealer. Optie was niet mee besteld. 8)7 Wordt nu opgelost. Dat is het belangrijkste.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 02:40

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Wim-Bart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.
Of niet en ze noemen het na een week een produkteigenschap ;) Succes verder met je nieuwe auto...

Helaas heb ik het meegemaakt met een 1 jaar oude Renault Clio, daar moest uiteinlijk de kantonrechter aan de pas komen om tot onbinding te komen omdat de dealer simpelweg geen actie meer uitvoerde na 4 dagen garage/kijken en het probleem onder het tapijt schoof als zijnde produkteigenschap.

In ieder geval zou ik wel een dossier opbouwen met de werkzaamheden die ze hebben verricht. Een ter gebreke stelling per e-mail met een korte samenvatting van de uitgevoerde acties is de volgende stap, stel dan ook een redelijke termijn om nog tot een oplossing te komen (14/28 dagen of zo). Daarna zou je een dagvaarding kunnen laten sturen uit naam van een rechtsbijstand/advocaat mocht het allemaal niet lukken.

Maar wees altijd redelijk, mijn ervaring met autodealers is dat ze er best wat aan willen doen maar ook afhankelijk zijn van de NL'se importeur. Probeer ook een eigen contactpersoon te krijgen.

vhal wijzigde deze reactie 12-02-2020 09:44 (7%)

STRAVA

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 01:20

MLLL

My first Sony PSP 1

vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Of niet en ze noemen het na een week een produkteigenschap ;) Succes verder met je nieuwe auto...

Helaas heb ik het meegemaakt met een 1 jaar oude Renault Clio, daar moest uiteinlijk de kantonrechter aan de pas komen om tot onbinding te komen omdat de dealer simpelweg geen actie meer uitvoerde na 4 dagen garage/kijken en het probleem onder het tapijt schoof als zijnde produkteigenschap.

In ieder geval zou ik wel een dossier opbouwen met de werkzaamheden die ze hebben verricht. Een ter gebreke stelling per e-mail met een korte samenvatting van de uitgevoerde acties is de volgende stap, stel dan ook een redelijke termijn om nog tot een oplossing te komen (14/28 dagen of zo). Daarna zou je een dagvaarding kunnen laten sturen uit naam van een rechtsbijstand/advocaat mocht het allemaal niet lukken.

Maar wees altijd redelijk, mijn ervaring met autodealers is dat ze er best wat aan willen doen maar ook afhankelijk zijn van de NL'se importeur. Probeer ook een eigen contactpersoon te krijgen.
Rechtbijstand /advocaat voor een rammeltje in het dashboard , het moet niet gekker worden in deze wereld, inwendig huil ik..... 8)7

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:32
Mooi dan kan ik vast ook een nieuwe tv met een kapotte pixel aan je verkopen voor de nieuwprijs ?, daar stoor je je waarschijnlijk ook niet aan.

@ de ts
Ik zou zeker terug gaan en het laten uitzoeken er is niks teleurstellender dan iets te kopen voor een hoop geld waar vanaf het begin af aan al iets mee is.
Dat hoort gewoon niet punt.

• ro8in
MLLL schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:50:
[...]

Rechtbijstand /advocaat voor een rammeltje in het dashboard , het moet niet gekker worden in deze wereld, inwendig huil ik..... 8)7
Ja maar je mist hier wellicht echt een stukje ervaring denk ik. Als je nooit een auto hebt gekocht "nieuw" dan denk je inderdaad misschien van wat zeur je. (helaas geven de monteurs je bij de dealer ook een beetje die houding)

Maar als je net 35.000 euro (in het geval van mij) van je spaargeld letterlijk bij de dealer hebt gepint voelt het toch wel zuur als dat ding meteen loopt te rammelen. Dan kan je wel denken van wat zeur je. Maar bij zulke bedragen mag je toch op zijn minst verwachten dat je er de eerste 2 jaar geen last van hebt. Reacties als van binnen huil ik vind ik persoonlijk niet netjes. Als ik zulke bedragen uitgeef vind ik het helemaal niet raar om dan te verwachten dat het ook gewoon goed is wat je koopt. We praten hier niet over 100 euro.

• ro8in
@vhal
Ik ben wel benieuwd naar wat de uiteindelijke uitspraak was? Mocht je de auto gewoon kosteloos teruggeven?

De dealer wil mij tot nu toe gewoon helpen ze geven ook gewoon toe dat er inderdaad een rammeltje zit. Ik heb ook de verlengde garantie van 4 jaar genomen bij de aanschaf. Alleen ja bij de 1ste keer kreeg ik wel al een beetje het idee dat de hoofdmonteur zoiets had van heb je weer zo een zeikerd. Gewoon rijden en niet zeuren. Ze vergeten misschien een beetje soms dat er wel iemand voor hun staat die net 35.000 euro heeft betaald. Helaas doet die het alleen bij een koude motor en tegen de tijd dat ik bij de dealer ben is het rammeltje dus weg. Dan moet hij eerst een paar uur staan voordat ze dan een test rondje maken. Maar daar ben ik dan niet bij. Ik heb het ze ook laten horen via een opname met mijn mobiel waarop de monteur een reactie gaf van ja wat moet ik nu horen precies? terwijl mijn inziens je op die opname het gewoon duidelijk hoort.

Ik ga volgende week naar een andere vestiging van dezelfde dealer in de hoop dat ze daar mij iets serieuzer nemen (of althans dat gevoel geven in ieder geval). De man van de planning daar hoorde in ieder geval op mijn opname wel meteen wat ik bedoelde.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

@ro8in uiteindelijk is er een schikking getroffen nadat de kantonrechter de tegenpartij (dealer) een schop onder hun reet gaf om de auto überhaupt terug te nemen. Het aankoopbedrag kreeg ik niet geheel terug omdat we er in de tussentijd 10000KM mee hadden gereden maar het bedrag lag nu wel opeens in de lijn der verwachting. Verder wat kleinere kosten van de deurwaarder e.d., het scheelde dat we geen advocaatkosten gezien het een vriendendienst was. Al met al zijn we er ruim een half jaar mee bezig geweest.
[...]

Rammels kunnen overal vandaan komen en m.i. hoort dat niet bij een nieuwe auto. De genoemde opties zijn over het algemeen "last resort" om de logge houding van de autobranche in beweging te krijgen. Helaas heb ik ze in mijn geval nodig gehad maar mijn issue was wellicht iets erger dan TS. Bij hem is het een rammel, bij mij was het een trillende auto wat motorisch bleek te zijn.

STRAVA

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22-02 11:09
De wet in Duitsland is dat een dealer 3 kansen moet krijgen het op te lossen. Nadien heb je recht om de auto terug te geven, maar er wordt wel een billijke gebruiksvergoeding af getrokken.

De wet in Nl ken ik niet, maar ik zou er toch ook niet gelukkig mee zijn.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:18
[...]

Ik ook, in de belabberde service van de verkopende partij dat deze stappen nodig zijn. :X

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:26
Ben (autoliefhebber) wel benieuwd naar het merk/type auto al is dat wellicht niet relevant.
Een rammeltje is heel irritant en doet afbreuk aan de kwaliteitsbeleving, maar is ook niet heel schokkend. Komt bij alle merken weleens voor. Ik kocht onlangs zelf een jong gebruikte auto in dezelfde prijsklasse van een superbetrouwbaar Japans merk. Kraakje in de stoel en uiteindelijk hele stoelframe vervangen. Was geen bekend probleem maar kan natuurlijk een keer voorkomen. Heb je ook garantie voor. Is prima opgelost en ben het inmiddels vergeten en kan weer genieten van de auto.

Nadeel van rammeltjes is dat ze meestal compleet onschuldig zijn maar ook heel lastig vindbaar. Bij koude motor zijn alle materialen in en achter het dashboard ook koud en is de kans op een rammeltje of kraakje groter. Kan zomaar een kabeltje zijn dat ergens tegenaan tikt.
Ik zou de auto er gewoon laten staan zodat ze hem 's ochtends koud kunnen testen. Even leenauto mee en laat ze het uitzoeken totdat het gefixed is.

• ro8in
@Civic09

Ik had bewust weggelaten om welk merk / model het gaat om hier niet een soort van ja maar kon je verwachten vs. ik heb hele goede ervaringen met dat merk discussie te starten.

Ik stuur je een PM.

ro8in wijzigde deze reactie 12-02-2020 23:13 (5%)

• ro8in
@vhal
Ah dat klinkt wel als een klote traject waar ik liever niet in beland. Vooralsnog wil de dealer mij gewoon helpen en doen ze echt wel hun best. Ik heb het idee dat ik alleen een beetje pech heb met de monteur. Die komt een beetje ongeïnteresseerd over. Ik ga nu dus naar een andere vestiging, hopelijk heb ik daar meer geluk. Enige nadeel dat ik tot nu toe wel de leenauto heb moeten betalen. Die zit helaas niet inbegrepen in de garantie. Dat is toch elke keer weer 25 euro voor een dagje lenen. Maar wellicht dat als ik weer terugkom dat zij hierin wel iets coulanter willen zijn.

ro8in wijzigde deze reactie 12-02-2020 23:26 (19%)

• squaddie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-02 17:02
vhal schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:
[...]
Ah, de beste en meest succesvolle smoes van dealers, de importeur werkt niet mee. Het is prachtig voor de dealer als de importeur of fabrikant in de meewerk stand zit want dan krijgt de dealer (een deel van) de kosten vergoed door de importeur of fabrikant, in het geval dat deze niet wil meewerken aan garantie, coulance, etc dan kan de dealer niet zeggen dat als hij het niet kan claimen jij als koper geen garantie krijgt en daarmee feitelijk de rechten die je als koper hebt gekregen bij het sluiten van de overeenkomst inperkt. Juridisch is de dealer nog steeds gehouden het mankement voor eigen rekening te herstellen, als hij dat niet wil moet je niet aan consumenten verkopen. Het voorgaande is zwart/wit geschreven in de praktijk zal er een stukje redelijkheid en billijkheid toegepast worden waardoor het nooit helemaal zwart of wit is, maar in de basis is dit de wetgeving.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-02 09:52
ro8in schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:25:
@vhal
Enige nadeel dat ik tot nu toe wel de leenauto heb moeten betalen. Die zit helaas niet inbegrepen in de garantie. Dat is toch elke keer weer 25 euro voor een dagje lenen.
Volgens mij mist hier een stuk(je) assertiviteit. Je gaat, na 35k gepind te hebben, toch niet betalen voor een leenauto omdat jouw gloednieuwe bolide bij de dealer staat om een probleem op te lossen die het nooit had moeten hebben?!

Heel gauw die leenautokosten terughalen. Dit is nergens voor nodig. Zij kunnen dat bij de importeer declareren als ze dat nodig vinden.

• KatirZan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:47

KatirZan

Wandelende orgaanzak

In 2017 heb ook ik een nieuwe auto gekocht en vanaf dag 1 piepende remmen voorzijde gehad. In de 3 jaar tijd dat ik de auto nu heb is deze hiervoor pak hem beet 8 keer terug geweest. Probleem niet gevonden....na een bezoekje aan een vriend de remmen gedemonteerd en bleek dat er een onderdeel niet goed aansloot. Sluitend gemaakt en de piep is weg. Daarnaast is de remkracht ook verbeterd en rolt de auto beter uit.... gewoon terug blijven gaan dus en als zij er niet uitkomen, op laten lossen door iemand anders en de rekening doorsturen!

Wabbawabbawabbawabba

• ro8in
@t14wo
Ik heb er wel wat van gezegd, maar de service medewerker zei van ja helaas zit dat niet vergoed in de garantie. Ik zei dat ik dat wel vreemd vond bij iets wat meteen al stuk is. Ik gaf ook aan van wat als ik nog 5 keer terug moet dan het dan wel een duur grapje wordt. Daarop gaf ze wel aan dat we dan wel weer kunnen kijken. Je staat een beetje voor het blok dan. Eerlijk gezegd weet ik dan ook niet zo goed wat ik erop moet zeggen verder? Meteen gaan dreigen met een advocaat heb je hun medewerking ook meteen niet meer mee dan.

ro8in wijzigde deze reactie 13-02-2020 20:31 (9%)

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-02 16:47
@ro8in heb een dingetje gehad met chroom wat van de sierdelen op de neus losliet binnen 15.000km. Dealer zegt: is gewoon steenslag, hoort. Maar de neus van de auto was verder smetteloos. Dealer weigert mee te werken.

Dus ik bel de importeur, leg uit dat m'n auto van ruim 36k er na 15k km niet uit ziet en dat ik dit raar vind, of ze dat zelf ook vonden. Ja en waarom belde ik hun, de dealer kon dit toch oplossen?

Lang verhaal kort: importeur dwong de dealer het te fixxen en kreeg gewoon nieuwe chromen lijsten. Dealer en ik zijn nooit meer vriendjes geworden daarna.

Dus je kunt alijd de importeur nog verwennen met een telefoontje als ze op een gegeven moment weigeren het euvel te verhelpen. Overigens kan ik uit je omschrijving opmaken dat het alleen is als hij koud is - dus zodra je 5 min rijdt is het weg? Hoe moet ik dat zien? Kijk, rubbertjes ofzo kunnen kraken bij kou en dat gaat meestal wel weg na een tijdje, of is het echt het geluid dat iets los zit (wat dan niet door warmte zou verdwijnen zou je denken)?

Enfin, succes ermee en hou je hoofd koel - gewoon rustig aan elke keer aan blijven geven wat je verwacht en ze dan de kans geven het op te lossen.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• ro8in
KatirZan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:20:
In 2017 heb ook ik een nieuwe auto gekocht en vanaf dag 1 piepende remmen voorzijde gehad. In de 3 jaar tijd dat ik de auto nu heb is deze hiervoor pak hem beet 8 keer terug geweest. Probleem niet gevonden....na een bezoekje aan een vriend de remmen gedemonteerd en bleek dat er een onderdeel niet goed aansloot. Sluitend gemaakt en de piep is weg. Daarnaast is de remkracht ook verbeterd en rolt de auto beter uit.... gewoon terug blijven gaan dus en als zij er niet uitkomen, op laten lossen door iemand anders en de rekening doorsturen!
Ik heb ook een beetje het idee dat ze bij de dealer een policy hanteten van horen we het niet, kijken we niet eens. Ik was vandaag even langs gereden alvast voor aankomende donderdag en er heeft een monteur mee gereden in de auto. Beide geluiden zijn goed te horen geweest en hij heeft ze beide ook erkend. Het trillen in het dashboard was hem volgens mij wel bekend, maar het geluid bij het voorwiel denkt hij een een rubber of iets. Hij gaf wel aan dat het volgende week ook echt nog te horen moet zijn omdat hij anders niets kan doen. Het kutte is dat het beide geluiden zijn die soms compleet weg lijken te zijn, maar dan volgende dag weer terugkomen. Trillen in het dashboard is vooral bij koude motor, maar het andere geluid is helermaal geen pijl op te trekken. Gelukkig was het geluid vandaag toen hij mee reed in ieder geval maximaal aanwezig.

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Hoe gebruik je de airco (als je die hebt) ? Altijd aan of alleen bij gebruik? Als het geluid weg blijft als de airco uit staat weet je waar je moet zoeken?

• ro8in
@NiGeLaToR
Het rammelend geluid in het dashboard is alleen bij een koude motor, na ongeveer 10 minuten is dat inderdaad weg. De service medewerker legde mij uit dat totdat de katalysator warm is hij onder hele hoge druk benzine inspuit waardoor de motor nogal trilt. Ergens zit er iets niet goed vast of verkeerd waardoor dat hoorbaar is onder deze omstandigheden. Alleen ja welk deeltje dat is begrijp ik wel dat dat best een zoektocht kan zijn. Het klinkt echt als of er iets tegen het dashboard staat aan te trillen. Je hoort het vooral als hij in zijn hoogste versnelling zit voor de snelheid waardoor hij extra trilt door de lage toeren.

Het geluid bij het voorwiel is geen peil op te trekken. Dat lijkt hij eerder te doen als je er al een tijd mee gereden hebt. Dat klinkt alsof er iets niet helemaal vast zit of een rubber wat niet goed is ofzo.

• ro8in
@biomass
Uiteraard al alle standaard dingetjes geprobeerd. Airco uit / aan, alle spullen uit het dashboard kastje/kofferbak etc. Ook met een passagier erbij alle roostertjes vasthouden dat soort dingen. Allemaal geen verschil helaas.
Maar toch bedankt voor de tip.

Het is echt een leiding of iets wat onderin het dashboard mee resoneert met de motor. Zou zomaar zelfs kunnen zijn dat er een leiding tegen de wand aan trilt en dat het klinkt alsof het in het dashboard zit.

• t14wo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-02 09:52
ro8in schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:47:
@NiGeLaToR
Het rammelend geluid in het dashboard is alleen bij een koude motor, na ongeveer 10 minuten is dat inderdaad weg. De service medewerker legde mij uit dat totdat de katalysator warm is hij onder hele hoge druk benzine inspuit waardoor de motor nogal trilt. Ergens zit er iets niet goed vast of verkeerd waardoor dat hoorbaar is onder deze omstandigheden.
Is dit door de dealer genoemd? Dus zij geven aan dat er 'ergens' iets niet goed vast of verkeerd zit? In dat geval auto afgeven, ze ontzettend veel succes wensen, leenauto meenemen en ze mogen bellen als het opgelost is. Ik denk dat je je teveel laat overrompelen en dat is natuurlijk vervelend voor jou. De dealer 'probeert' het gewoon om jou 25 euro p/d te laten betalen voor de leenauto. Als je daar op je strepen gaat staan is er vást iets te regelen.

Het gaat om een particuliere koop van 35k. In tegenstelling tot lease auto's, zit daar nog een prima marge op waarmee de dealer mooi deze reparatie en leenauto van kan bekostigen.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-02 16:41

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

@ro8in Wil je voortaan in één bericht posten als je de laatste bent die heeft gereageerd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True