Nieuwe auto terug geven? (garantie)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:57
Wim-Bart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.
Inderdaad, blijven teruggaan, het proces gebruiken en leveragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 20:27
Ik weet dat deze gasten (YouTube: Die Autodoktoren - offizieller Kanal) ooit een Golf in de werkplaats hebben gehad met een rammeltje.

Dealer beweerde van alles en nog wat, halve auto moet vervangen worden bij wijze van.
Oorzaak, rechts in de koker ligt een benzineleiding. Deze ligt vrij en kan dus resoneren.
Vastzetten opgelost. Zoeken tot je een ons weegt, maar soms iets meer "out-of-the-box" denken.

Kan het bewuste filmpje zo 123 niet vinden, maar wie weet heeft iemand anders meer succes.

Ohja, het is Duits. Dus als je de taal niet beheerst, is het filmpje lastig te volgen.

Lang zoeken maar, hebbes: YouTube: Kupplungs-Opa: Führerscheinentzug! Den Golf-GTI-Geräuschen auf der S...

[ Voor 17% gewijzigd door [Mad Max] op 28-02-2020 11:49 . Reden: Filmpje gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 15:42
ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
[...]

Hoewel ik het op dit moment bijna even met je eens ben haha, is dit toch de omgekeerde wereld? Liever maar een 2e hands kopen omdat de nieuwe niet te vertrouwen zijn? Je koopt toch nieuw juist omdat je dan zeker van bent dat je een 100 procent perfect werkende krijgt of in ieder geval de garantie erop.

Even een update ook:
Ik ben eind van de middag gebeld door de dealer in Amsterdam aan de hand van mijn appje aan de verkoper en ik mag hem nu een paar dagen bij hun laten staan, zodat hun in ieder geval 2 ochtenden met een koude motor kunnen rijden. Ik krijg deze keer ook een gratis leen auto mee. Duimen dat ze deze keer wel echt iets kunnen vinden en oplossen.
Dat vind ik (eindelijk) een nette aanpak. Het is niet leuk, maar soms moet je echt op je strepen gaan staan. Die monteurs die zeiken zijn gewend aan oudere/lease auto's en staan er niet bij stil dat je dit van je eigen geld hebt gedaan. Ze dat even duidelijk maken en wat het gevoelsmatig doet kan misschien de juiste snaar raken.
Ik heb destijds een Corsa nieuw gekocht, net effe een ander bedrag, maar daar schoot na een maand ook een brandstofslang los dat ik opeens een mooie rookwolk uit de motorkap over mijn raam kreeg bij een stoplicht. Deden ze ook beetje makkelijk over "mja dat gebeurt wel eens".
Een beetje doen alsof mag ook wel. Ik heb helaas bij VW/PON ook vaker zo'n houding gehad. Uiteindelijk wel een fijne garage gevonden, die pakken die dolk ten minste nog netjes in. En zelfs nadat ik verhuisd ben ga ik daar nog terug voor service, en die ander kom ik nooit meer, dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-04 15:52
@Blubkens
Dit is ook al eerder aangehaald in dit topic, maar dat is niet relevant omdat het een Automaat is. Hij schakelt zelf in die versnellingen. Daar heb ik verder weinig invloed op.

Ik rij gewoon normaal en daarbij ratelt/resoneert er door het dashboard heen wat niet hoort.

@Mad Max
Dankjewel voor dat filmpje. Ik heb ook het idee dat het gewoon een leiding is wat ergens tegen aan trilt wat dan net lijkt alsof het uit het dashboard komt. Alleen zie de stress bij deze gasten dus ook al om het maar net te vinden en heb een beetje het idee dat die monteurs hier dus echt geen zin in hebben en daarom doen alsof ze niets horen / product eigenschap is.

@Zebby
Ja dat idee heb ik ook een beetje, de monteurs missen wellicht een beetje het inlevingsvermogen van hoe het is om zoveel geld te betalen voor iets en dat het dan niet helemaal goed is. Want ik doe er wel lacherig over, maar van binnen baal ik echt heel hard. Ik had mij het echt iets heel anders voorgesteld toen ik een nieuwe auto ging kopen. Als je dan al aan de telefoon hoort van ja we gaan er naar kijken, maar het kan ook een product eigenschap zijn, dan zak je echt door de grond. Je wil gewoon horen van yoo we snappen het echt kut voor je, hier heb je mooi vervangend vervoer we gaan dit gelijk oppakken en fixen! We staan in voor dat onze producten gewoon perfect worden afgeleverd! Maar meteen al dat van te voren zichzelf indekken met product eigenschap enzo, het is zo kansloos, ik kan er gewoon echt heel kwaad om worden.

Ik had ooit een BMW 220d in de lease en daar was toen een optie niet mee gekomen bij de fabriek. Ik kreeg meteen volle excuses, ze gaven me gratis een vette X3 mee (stiekem mocht het van mij best extra lang duren) en een paar dagen later zat het alsnog erop gebouwd, gewoon perfecte service zoals je dat verwacht voor zulke bedragen. Zelfs een kopje koffie wordt er daar door de balie mevrouw voor je gezet!

Ik heb in ieder geval al 2 vervolg opties in mijn hoofd nu, maar voor nu ga ik eerst maar weer even er vanuit dat ze maandag het gewoon gaan vinden en oplossen.

[ Voor 75% gewijzigd door ro8in op 28-02-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
@ro8in Heb je nooit geprobeerd om de DSG in sportstand te zetten? (misschien heb ik het ergens gemist in het topic).

Ik heb zelf een 1.4TSI met DSG maar dat geluid dat ik hoorde in dat clipje heb ik nooit gehad.
Ik had een irritante rammel in de deur bij aankoop. Toen ik hem terug binnenbracht heb ik met de hoofdmechanieker rondgereden die het niet hoorde .. kerel was redelijk doof maar heeft uiteindelijk de go ahead gegeven om de auto binnen te nemen.
Toen ik hem terugkreeg had ik gevraagd wat er allemaal aan gebeurd was. Deur was opgelost, dashboard was opgelost ... en tot hiertoe is de auto rammelvrij of toch niets dat mij irriteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
Motor 'schudt' meer op laag toerental. Is dus iets wat doorgegeven worden en een stukje plastic resoneert mee of een schroefje wat een beetje los zit. Heel vervelend.

Over de leenauto. Bij een non-conform product dien je schadeloos gesteld te worden. Die huur is te hoog. Stuur aan op: met volle tank mee, met volle tank terug. Dat is bij mijn VW garage de werkwijze en dat vind ik schappelijk/normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:10:
@Hackus was is jouw ervaring dan met het melden bij PON?
Niet direct het melden van een klacht mbt Dealer. wel andere zaken waaronder typegoedkeuring/import VAG,
maar dat doet verder niet ter zake in dit topic. Jij hoeft niet bang te zijn dat de dealer 'je vriend' niet meer is.
Net als second-opinion bij andere dealer laten uitvoeren. Men behoort een conform goed(voertuig) te leveren.
btw; voor België moet je bij D’Ieteren zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:15

MLLL

Palm Treo 650

ro8in schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:25:
@3_s
Ik moet dat nog even proberen, ik denk het niet alleen.

@sj0ertum
Het klopt dat het waarschijnlijk deels te maken heeft met dat hij heel zuinig en eigenlijk net iets te snel opschakelt. Ik vind alleen dat als de fabrikant hiervoor kiest ze de rest ook zo moeten maken dat het niet irritant begint mee te resoneren. Dus inderdaad als de DSG instellingen aangepast worden bijv dat hij niet naar zijn 6 gaat bij 50, maar in 5 zou blijven. Zou het probleem opgelost zijn. Maar dat voelt niet als een echte oplossing. De DSG heeft deze instelling met als reden hem zo zuinig mogelijk te maken, daar heb ik hem deels ook voor gekocht en dat hou ik liever zo. Ik heb liever gewoon dat ze dat geen wat los zit en hard trilt gewoon vast maken weer.
En toch is dit wel de oplossing, versnellingsbak schakelt veel te vroeg op zodat VW lekker lage uitstootnormen weet te behalen maar het is funest voor de motor en de drivebilty is ook nog eens minder.

Je ziet het ook bij Audi, veel modellen gebruiken een ZF automatische versnellingsbak die ook in andere merken zitten en daar geprezen wordt.De software die Audi gebruikt heeft brengt die hele automaat om zeep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro8in
MLLL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:56:
[...]

En toch is dit wel de oplossing, versnellingsbak schakelt veel te vroeg op zodat VW lekker lage uitstootnormen weet te behalen maar het is funest voor de motor en de drivebilty is ook nog eens minder.

Je ziet het ook bij Audi, veel modellen gebruiken een ZF automatische versnellingsbak die ook in andere merken zitten en daar geprezen wordt.De software die Audi gebruikt heeft brengt die hele automaat om zeep.
Ja maar andere auto's van hun die net zo opschakelen hebben er geen last van. De proefauto die ik 3 keer heb gereden had hier geen last van. Ik snap dat het in zijn algemeenheid beter zou zijn als hij iets later opschakelt en ik ben het met je eens dat hij inderdaad echt een tikkeltje te vroeg doet. Maar het is nou eenmaal wel de afstelling zoals hij uit de fabriek komt rollen. Daar zou de rest van de auto wel opgebouwd moeten zijn. Is dat niet zo, dan moeten ze ook deze afstelling niet geven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nmvt

[ Voor 99% gewijzigd door Hackus op 29-02-2020 09:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 23:17
ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
[...]

Even een update ook:
Ik ben eind van de middag gebeld door de dealer in Amsterdam aan de hand van mijn appje aan de verkoper en ik mag hem nu een paar dagen bij hun laten staan, zodat hun in ieder geval 2 ochtenden met een koude motor kunnen rijden. Ik krijg deze keer ook een gratis leen auto mee. Duimen dat ze deze keer wel echt iets kunnen vinden en oplossen.
En, is er inmiddels al meer bekend en opgelost? Ik moet toegeven dat ik toch wel erg benieuwd ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
SmashCruiser schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:
[...]

En, is er inmiddels al meer bekend en opgelost? Ik moet toegeven dat ik toch wel erg benieuwd ben :)
Hij staat sinds maandag bij de dealer en heb nog niets gehoord. Ze zijn er dus flink mee bezig neem ik aan. Heb wel een gratis leen auto nu ook dus ik wacht rustig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
Even een update: Heb vandaag de auto opgehaald, probleem had verholpen moeten zijn. Maar helaas 3 straten verder van de dealer was het luid en duidelijk te horen weer. Ze gaan mij volgende dinsdag terug bellen om het weer verder te bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ro8in Was even benieuwd of je nog een update voor ons hebt? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

ro8in schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:30:
Even een update: Heb vandaag de auto opgehaald, probleem had verholpen moeten zijn. Maar helaas 3 straten verder van de dealer was het luid en duidelijk te horen weer. Ze gaan mij volgende dinsdag terug bellen om het weer verder te bespreken.
Ik was gewoon direct weer terug gereden en had dat ding weer voor de deur geparkeerd.

Inmiddels is het toch echt wel tijd om een beetje fel te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro8in
@Falcon
Ik heb hem toevallig vanochtend weer weggebracht. Ik heb weer gratis vervangend vervoer. Deze keer een vergelijkbare auto ook.

Ik heb inmiddels nog een hele zooi filmpjes gemaakt van alle kanten in de auto om de oorsprong van het geluid te traceren. Op mijn telefoon is deze het hardst te horen een beetje van onderin het dashboard. Eigenlijk als ik opneem vanuit het telefoonvakje gewoon.

Deze filmpjes ook allemaal doorgezet naar de hoofdmonteur, die gaat er deze week/volgende week weer mee aan de slag.

@Anoniem: 472287
Ik snap wat je zegt, maar als je daadwerkelijk in deze situatie zit is dat toch wel anders. Voor de deur neerzetten sleutel afgeven en dan? Lopend naar huis? Ik moet uiteindelijk toch wel weer een leen auto etc mee krijgen. Tot nu toe werken ze gewoon mee en krijg ik inmiddels ook steeds een gratis leenauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ro8in Poeh, ben je toevallig ook benaderd door PON?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
@Falcon

Nee tot nu toe niet. Alleen contact met de dealer zover.

Een kleine update:
De dealer heeft na een hele week ermee bezig geweest te zijn helaas nog steeds het probleem niet kunnen vinden. Ze gaan nu met de importeur contact opnemen om het als een kwaliteitsprobleem te melden. Helaas door de Corona crisis etc zijn ze bij de importeur ook grotendeels vanuit huis werken etc dus kan het wel even duren voor mijn auto daarheen kan voor een 2e inspectie.

Wat er daarna gaat gebeuren weet ik nog niet, maar we zullen het gaan zien. Ik ga nog steeds uit van een goede afloop gewoon. Ik heb voor nu de auto weer terug en blijf er maar mee rijden tot ik weer meer hoor.

[ Voor 85% gewijzigd door ro8in op 30-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• ro8in
Ik wil even een laatste update doen voor iedereen die nog benieuwd is.

Het probleem was eindelijk gevonden en opgelost en rij nu sinds vorige week met veel plezier in mijn auto.

Uiteindelijk heeft hij bijna een maand lang bij de importeur (PON) gestaan en hebben ze dagelijks gezocht naar het probleem. Uiteindelijk bleek het een hitteschild bij de uitlaat te zijn die het geluid veroorzaakte. Ik heb al deze tijd netjes een gratis leen auto gehad van A-point. Al met al was het geen fijne ervaring, maar ben erg blij en opgelucht dat zij het uiteindelijk gewoon hebben weten te vinden en kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik had ook een rammeltje in mijn Golf GTE. Iedere beurt klaag ik erover, iedere beurt is het niet gefixt. Inmiddels is de lease alweer bijna voorbij :D

Stuur zat ook scheef, kostte me ook vele bezoekjes bij A-Point. Eerst kreeg ik nog zelf de schuld ook, zeggende dat ik vast wel ergens hard tegen een stoep had gereden.

Verder leuke auto hoor, maar het heeft me wel geleerd dat als je een auto nieuw koopt (lease't) dat je niet per se een perfecte, zeurvrije auto hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 22-05-2020 09:29 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:38
Mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Probleem gevonden. :X
Maar voor PON begrippen netjes opgelost. Al hebben ze daar echt niet elke dag naar gekeken. Een hitteschildje vind je wel binnen een dag of 2 als je weet waar je mee bezig bent. En controleren of dat soort dingen los zitten zou ik als één van de eerste dingen doen. Maar dat komt misschien door mijn Subaru verleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 22:08
Nou wat een ellende maar blij dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
ro8in schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:35:
Ik wil even een laatste update doen voor iedereen die nog benieuwd is.

Het probleem was eindelijk gevonden en opgelost en rij nu sinds vorige week met veel plezier in mijn auto.

Uiteindelijk heeft hij bijna een maand lang bij de importeur (PON) gestaan en hebben ze dagelijks gezocht naar het probleem. Uiteindelijk bleek het een hitteschild bij de uitlaat te zijn die het geluid veroorzaakte. Ik heb al deze tijd netjes een gratis leen auto gehad van A-point. Al met al was het geen fijne ervaring, maar ben erg blij en opgelucht dat zij het uiteindelijk gewoon hebben weten te vinden en kunnen oplossen.
Ha, grappig. Reed een jaar of 10 terug in een Volvo Amazon (1969) en had op den duur ook een naar bijgeluid. Daar heb ik jaren mee rondgereden tot iemand een keer uitvogelde dat dat bij mij ook het hitteschildje was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 08:34
Ik lees net de hele historie door; het eerste waar ik aan dacht was het hitteschild. Dat is echt een vergeten kindje in de wereld van auto bijgeluiden. Het kan klinken alsof je hele auto uit elkaar trilt met vreemde gedragingen als alleen wanneer koud, of juist warm, of gas vol open etc etc. Heb in een vorige auto ook wel eens een hitte schild vast gezet. Bizar dat die gasten bij PON daar een week voor nodig hebben, haha.
Wel mooi dat je nu weer blij kan zijn met je nieuwe bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ikwilwp8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:19:
Ik lees net de hele historie door; het eerste waar ik aan dacht was het hitteschild. Dat is echt een vergeten kindje in de wereld van auto bijgeluiden. Het kan klinken alsof je hele auto uit elkaar trilt met vreemde gedragingen als alleen wanneer koud, of juist warm, of gas vol open etc etc. Heb in een vorige auto ook wel eens een hitte schild vast gezet. Bizar dat die gasten bij PON daar een week voor nodig hebben, haha.
Wel mooi dat je nu weer blij kan zijn met je nieuwe bak.
Een maand zelfs :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 23:31
Dank voor het delen van je ervaringen. Helaas zijn er teveel Nederlanders die niet de moeite nemen om een dure aanschaf als een auto ook perfect opgelost te krijgen.

Ik erger mij er al aan als je flink bijbetaalt voor adaptive cruisecontrol en andere electronica dat het dan toch gewoon niet blijkt te werken. Ik zou dan mijn geld voor die optie terug willen. Maar dat is nog een brug te ver denk ik gezien de discussie hierboven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ro8in
Misschien nog een kleine update.

Ik heb uiteindelijk na dat er weer wat bij het interieur begon te rammelen en toch ook wat features welke beloofd met een update nog komen miste, zoals spraakassistent de auto bij A-point ingeruild voor een ander model. Ze hadden toevallig een Skoda Karoq staan van ongeveer even oud en evenveel kilometers, welke hun bereid waren wegens al mijn problemen om mijn Kamiq tegen verkoopwaarde in te ruilen.

Ik rij inmiddels al een tijdje in mijn Karoq nu en ben erg blij dat ik mijn Kamiq heb omgeruild. Hij is wat duurder, maar zijn meerprijs dubbel en dwars waard!
Pagina: 1 2 Laatste