-
[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:43 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:43 ]
Inderdaad, blijven teruggaan, het proces gebruiken en leveragen...Wim-Bart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
Gewoon iedere week langs gaan, vervangende auto mee vragen, tot het is opgelost. Na 3 weken is het wel opgelost, want dan lopen de kosten voor ze uit de kluwen. Kwestie van stug volhouden. Eventueel na een paar maanden een brief sturen dat je de koop wilt ontbinden omdat je ze ruim de kans hebt gegeven om het op te lossen en een conform product te leveren.
[ Voor 17% gewijzigd door [Mad Max] op 28-02-2020 11:49 . Reden: Filmpje gevonden. ]
Dat vind ik (eindelijk) een nette aanpak. Het is niet leuk, maar soms moet je echt op je strepen gaan staan. Die monteurs die zeiken zijn gewend aan oudere/lease auto's en staan er niet bij stil dat je dit van je eigen geld hebt gedaan. Ze dat even duidelijk maken en wat het gevoelsmatig doet kan misschien de juiste snaar raken.ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
[...]
Hoewel ik het op dit moment bijna even met je eens ben haha, is dit toch de omgekeerde wereld? Liever maar een 2e hands kopen omdat de nieuwe niet te vertrouwen zijn? Je koopt toch nieuw juist omdat je dan zeker van bent dat je een 100 procent perfect werkende krijgt of in ieder geval de garantie erop.
Even een update ook:
Ik ben eind van de middag gebeld door de dealer in Amsterdam aan de hand van mijn appje aan de verkoper en ik mag hem nu een paar dagen bij hun laten staan, zodat hun in ieder geval 2 ochtenden met een koude motor kunnen rijden. Ik krijg deze keer ook een gratis leen auto mee. Duimen dat ze deze keer wel echt iets kunnen vinden en oplossen.
[ Voor 75% gewijzigd door ro8in op 28-02-2020 12:26 ]
Niet direct het melden van een klacht mbt Dealer. wel andere zaken waaronder typegoedkeuring/import VAG,ro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:10:
@Hackus was is jouw ervaring dan met het melden bij PON?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En toch is dit wel de oplossing, versnellingsbak schakelt veel te vroeg op zodat VW lekker lage uitstootnormen weet te behalen maar het is funest voor de motor en de drivebilty is ook nog eens minder.ro8in schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:25:
@3_s
Ik moet dat nog even proberen, ik denk het niet alleen.
@sj0ertum
Het klopt dat het waarschijnlijk deels te maken heeft met dat hij heel zuinig en eigenlijk net iets te snel opschakelt. Ik vind alleen dat als de fabrikant hiervoor kiest ze de rest ook zo moeten maken dat het niet irritant begint mee te resoneren. Dus inderdaad als de DSG instellingen aangepast worden bijv dat hij niet naar zijn 6 gaat bij 50, maar in 5 zou blijven. Zou het probleem opgelost zijn. Maar dat voelt niet als een echte oplossing. De DSG heeft deze instelling met als reden hem zo zuinig mogelijk te maken, daar heb ik hem deels ook voor gekocht en dat hou ik liever zo. Ik heb liever gewoon dat ze dat geen wat los zit en hard trilt gewoon vast maken weer.
Ja maar andere auto's van hun die net zo opschakelen hebben er geen last van. De proefauto die ik 3 keer heb gereden had hier geen last van. Ik snap dat het in zijn algemeenheid beter zou zijn als hij iets later opschakelt en ik ben het met je eens dat hij inderdaad echt een tikkeltje te vroeg doet. Maar het is nou eenmaal wel de afstelling zoals hij uit de fabriek komt rollen. Daar zou de rest van de auto wel opgebouwd moeten zijn. Is dat niet zo, dan moeten ze ook deze afstelling niet geven vind ik.MLLL schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:56:
[...]
En toch is dit wel de oplossing, versnellingsbak schakelt veel te vroeg op zodat VW lekker lage uitstootnormen weet te behalen maar het is funest voor de motor en de drivebilty is ook nog eens minder.
Je ziet het ook bij Audi, veel modellen gebruiken een ZF automatische versnellingsbak die ook in andere merken zitten en daar geprezen wordt.De software die Audi gebruikt heeft brengt die hele automaat om zeep.
[ Voor 99% gewijzigd door Hackus op 29-02-2020 09:40 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
En, is er inmiddels al meer bekend en opgelost? Ik moet toegeven dat ik toch wel erg benieuwd benro8in schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:33:
[...]
Even een update ook:
Ik ben eind van de middag gebeld door de dealer in Amsterdam aan de hand van mijn appje aan de verkoper en ik mag hem nu een paar dagen bij hun laten staan, zodat hun in ieder geval 2 ochtenden met een koude motor kunnen rijden. Ik krijg deze keer ook een gratis leen auto mee. Duimen dat ze deze keer wel echt iets kunnen vinden en oplossen.
Hij staat sinds maandag bij de dealer en heb nog niets gehoord. Ze zijn er dus flink mee bezig neem ik aan. Heb wel een gratis leen auto nu ook dus ik wacht rustig af.SmashCruiser schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:
[...]
En, is er inmiddels al meer bekend en opgelost? Ik moet toegeven dat ik toch wel erg benieuwd ben
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Anoniem: 472287
Ik was gewoon direct weer terug gereden en had dat ding weer voor de deur geparkeerd.ro8in schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:30:
Even een update: Heb vandaag de auto opgehaald, probleem had verholpen moeten zijn. Maar helaas 3 straten verder van de dealer was het luid en duidelijk te horen weer. Ze gaan mij volgende dinsdag terug bellen om het weer verder te bespreken.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
[ Voor 85% gewijzigd door ro8in op 30-03-2020 20:08 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 22-05-2020 09:29 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Probleem gevonden.ro8in schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:35:
de importeur (PON)
Ha, grappig. Reed een jaar of 10 terug in een Volvo Amazon (1969) en had op den duur ook een naar bijgeluid. Daar heb ik jaren mee rondgereden tot iemand een keer uitvogelde dat dat bij mij ook het hitteschildje was.ro8in schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:35:
Ik wil even een laatste update doen voor iedereen die nog benieuwd is.
Het probleem was eindelijk gevonden en opgelost en rij nu sinds vorige week met veel plezier in mijn auto.
Uiteindelijk heeft hij bijna een maand lang bij de importeur (PON) gestaan en hebben ze dagelijks gezocht naar het probleem. Uiteindelijk bleek het een hitteschild bij de uitlaat te zijn die het geluid veroorzaakte. Ik heb al deze tijd netjes een gratis leen auto gehad van A-point. Al met al was het geen fijne ervaring, maar ben erg blij en opgelucht dat zij het uiteindelijk gewoon hebben weten te vinden en kunnen oplossen.
Een maand zelfsikwilwp8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:19:
Ik lees net de hele historie door; het eerste waar ik aan dacht was het hitteschild. Dat is echt een vergeten kindje in de wereld van auto bijgeluiden. Het kan klinken alsof je hele auto uit elkaar trilt met vreemde gedragingen als alleen wanneer koud, of juist warm, of gas vol open etc etc. Heb in een vorige auto ook wel eens een hitte schild vast gezet. Bizar dat die gasten bij PON daar een week voor nodig hebben, haha.
Wel mooi dat je nu weer blij kan zijn met je nieuwe bak.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq