[F1 2020] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.571 views

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:38

Player1S

Probably out in the dark

Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:50:
Mercedes benadrukt nogmaals dat het allemaal is uitgezocht en legaal is.
Als je het maar goed verwoord is bijna alles legaal tot men het daadwerkelijk in actie ziet.

Zit me trouwens af te vragen hoe veilig dit eigenlijk is. Toch extra bewegende delen (dus zwakke plekken) aan 1 van de laatste dingen die je wilt zien falen op een auto.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:59:
In de video waarin Scarbs het DAS systeem uitlegt refereert hij naar artikel 10.4 waar dit systeem onder zou vallen omdat het bijna niets met het ophangsysteem te maken heeft. Het artikel:

[...]
De vraag wordt dus, mag het vlak in 10.4.3 een bewegend vlak zijn.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Met mijn Engels is weinig mis, maar ik krijg deze niet duidelijk in m'n hoofd:

"a plane formed by the entire rear edge of the steering wheel rim.".

Van dus 10.4.3.

Een vlak/plaat gevormd door de gehele achterrand van de stuurwielrand?
Wat? :?

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

CH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:11:
[...]
Kan ook een vertekening zijn door bijvoorbeeld stickers of andere meetapparatuur? Moet wel bekennen dat ik geen stream open heb staan, zit bij een klant. ;)
Deze "deuk/groef" bedoel ik. Dat er spoilertjes e.d. op mogen wist ik maar daadwerkelijk de vorm veranderen is nieuw voor me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V2vQJ8tenpQxJT22CvHNQxG8/medium.jpg

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:

Ik weet niet meer in welke docu het was, volgens mij de docu over Williams, maar vroeger (jaren 60 ofzo ) zei een technisch persoon bij Williams, wat nou als we met een half volle tank rijden, dankzij het lichte gewicht kunnen we zeer snelle rondetijden rijden en dan halverwege gaan we een keer supersnel tanken om daarna weer een super snelle rondetijden te gaan rijden.
Dat was begin jaren 80 en ging om Brabham O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Heel simpel systeem en iedereen zou dit bedacht moeten hebben de rest heeft gewoon lopen te slapen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33

Oekol

waka waka hey hey

LockeJohn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:32:
Heel simpel systeem en iedereen zou dit bedacht moeten hebben de rest heeft gewoon lopen te slapen
Kom we gaan er met de hooivorken op af! Veel te simpel dit idd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:31
hahahahahah hier ga ik niet eens serieus op reageren.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Inclusief jijzelf dus bedoel je?

• LockeJohn
AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:34:
[...]

Inclusief jijzelf dus bedoel je?
Klopt ja

• LockeJohn
Categorie DRS. Als je je vleugel open zou mogen gooien op het rechte stuk dan wil je dat doen.
Dit is hetzelfde niveau. Dus je kijkt in de regels of het mag ja of nee. Voilla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:41
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:33:
[...]

hahahahahah hier ga ik niet eens serieus op reageren.
Maar toch reageer je er op.. :')

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:31:

Van dus 10.4.3.

Gewoon een virtueel vlak dat gevormd wordt door de rand van het stuur, dus als je een stuk karton op het stuur zou plakken mag daar niks doorheen steken.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54

Van dus 10.4.3.

Bij mij schoot dit vlak door mijn hoofd
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/iq1bjdeubfc11.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:57
ThomasG schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:35:
[...]
McLaren heeft een lange relatie met (een) fietsfabrikant(en). McLaren was het eerste F1 team dat koolstofvezels gebruikte. Dat werd toen nog vooral voor militaire doeleinden gebruikt, en McLaren ging een samenwerking aan met een grote Britse leverancier van militaire toepassingen nadat Ron Dennis op bezoek was geweest. Het probleem van dit bedrijf was dat ze mooie technieken hadden, maar dit nooit konden laten zien aan publiek en relaties want militair en dus classified. Via McLaren konden ze er wat mee doen qua PR.

Het probleem van McLaren was toen dat ze de techniek beter onder de knie moesten krijgen, maar dit niet wouden delen met andere teams. Want dat ging ten koste van hun voordeel. Dus ging McLaren het inzitten in andere sporten zoals wielrennen, bobslee, roeien, zeilboten e.d. om ervaring op te doen en het te verbeteren. McLaren heeft hier (indirect) prijzen mee gewonnen in andere sporten.
McLaren heeft sedert dit jaar ook hun "eigen" team in het wielrennen: https://teambahrainmclaren.com/

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mark-k schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Gewoon een virtueel vlak dat gevormd wordt door de rand van het stuur, dus als je een stuk karton op het stuur zou plakken mag daar niks doorheen steken.
Er bovenop? Maar ze hebben het over 'rear edge' en 'steering wheel rim'.

Dus sorry, maar ook met jouw uitleg heb ik nog steeds geen goed idee van wat er nou bedoelt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

LockeJohn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:35:
Categorie DRS. Als je je vleugel open zou mogen gooien op het rechte stuk dan wil je dat doen.
Dit is hetzelfde niveau. Dus je kijkt in de regels of het mag ja of nee. Voilla
probleem is dat de regels vaak dusdanig vaag (of soms slecht) geschreven zijn dat de ene het leest als "het mag" en de ander het leest als "het mag niet".

Renault dacht vorig jaar ook dat hun systeem legaal was tot de technische commissie er goed naar keek en anders besloot.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Bij mij schoot dit vlak door mijn hoofd
[Afbeelding]
Wat bedoel je dan..? Op die foto zie ik uberhaupt geen steering wheel.

• djmelvee
Was er ook niet een 'systeem' waarin een gat met de hand moest worden afgedekt bij Ferrari oid? Vorig jaar bij het testen? Die is uiteindelijk ook voor de start van het seizoen verboden.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

djmelvee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:45:
Was er ook niet een 'systeem' waarin een gat met de hand moest worden afgedekt bij Ferrari oid? Vorig jaar bij het testen? Die is uiteindelijk ook voor de start van het seizoen verboden.
Dat was de F-Duct, die is een tijdje gewoon legaal geweest:

Wikipedia: F-duct

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:59
Dat was de F-duct in 2010 / 2011, welke bij McLaren door het linkerbeen werd afgedekt.

• djmelvee
Nee, bedoel niet het F-duct. Was iets anders staat me bij. Ben echter geen gigantische expert, dus kan net zo goed onzin aan het praten zijn.

• Kenhas
Volgens mij omdat de piloten verplicht waren hun hand van het stuur te halen om te kunnen afdekken en dat werd als gevaarlijk gezien.
Hier worden beide handen op het stuur gehouden.

Vind het prachtig eigenlijk dat er nog zoiets bedacht wordt. Zo aan de hoek van de toog, "snel, geef eens een bierviltje", maakt tekeningetje en heeft daarmee al bijna het WCC binnen.
Zal wel zo niet gegaan zijn maar in mijn fantasie gebeuren de beste uitvindingen aan de hoek van de toog :+

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:31
djmelvee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:38:
[...]

Maar toch reageer je er op.. :')
Niet serieus :')

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Jasphur
@AzzKickah Never mind. Ik zie nu dat het over het stuur zelf gaat en niet over de plek waar de stuur as overgaat naar de stuurstang 8)7

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:53

Van dus 10.4.3.

Het stuk lijkt geschreven om ervoor te zorgen dat de bestuurder beschermd wordt in het geval van een ongeluk. Wat er, volgens mij, bedoeld wordt is dat als je het stuur bekijkt, er niks mag uitsteken. Je zou een plaat (de plane) moeten kunnen leggen op het stuur (de rear edge of the steering wheel rim) en dan mag er niks zijn dat uitsteeekt richting de bestuurder.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Kenhas schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:49:
Vind het prachtig eigenlijk dat er nog zoiets bedacht wordt. Zo aan de hoek van de toog, "snel, geef eens een bierviltje", maakt tekeningetje en heeft daarmee al bijna het WCC binnen.
Besef me dat testdagen niets zeggen, maar als deze truc van Mercedes legaal is en echt werkt dan kan het wel eens een Brawn-jaar worden...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:52:
[...]

Besef me dat testdagen niets zeggen, maar als deze truc van Mercedes legaal is en echt werkt dan kan het wel eens een Brawn-jaar worden...
En dan hebben we weer een jaar absolute Mercedes dominantie. Zou zonde zijn voor de sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

met het verschil dat Mercedes wel het geld heeft om de auto gedurende het jaar door te ontwikkelen :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ware het niet dat brawn flink achter lag (als in: honda) en Mercedes al the team to beat was. :X

@Player1S Dat ook... Hoewel dat er waarschijnlijk meer op neer komt dat ze eerder en meer in de nieuwe auto kunnen investeren.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Meh, dit trucje zorgt er gewoon voor dat de boardradio "Bono, my tyres are dead man!" een paar rondes wordt uitgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Waar is dat op gebaseerd? Weten we dan al hoeveel voordeel dit oplevert? Volgens mij is Mercedes dit nu net aan het uitzoeken.. Het voordele dat ze hebben is dat ze dit eerder weten dan de rest.

[ Voor 7% gewijzigd door Zewatanejo op 20-02-2020 15:54 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
djmelvee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:48:
Nee, bedoel niet het F-duct. Was iets anders staat me bij. Ben echter geen gigantische expert, dus kan net zo goed onzin aan het praten zijn.
Viel ook in de categorie F-Duct
The major disadvantages of this being that the driver only has one hand on the steering wheel down the straights. Right hand is commonly used to adjust the brake bias so on some occasions the driver has both hands off the wheel. Though both drivers are skilful enough for such situations, approaching corners at speeds above 150mph start to worry the FIA
bron: http://www.formula1-dictionary.net/f_duct.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
Player1S schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:45:
[...]

probleem is dat de regels vaak dusdanig vaag (of soms slecht) geschreven zijn dat de ene het leest als "het mag" en de ander het leest als "het mag niet".

Renault dacht vorig jaar ook dat hun systeem legaal was tot de technische commissie er goed naar keek en anders besloot.
Absoluut dat is het hele eieren eten
Denk persoonlijk dat de FIA (Ferrari International Assistance :+) dit niet gaat toelaten, het is een bewegend mechanisch onderdeel wat eventuele gevaren kan opleveren daarnaast heeft het weinig met racen te maken , mijn inziens terecht wanneer het wordt verboden

[ Voor 3% gewijzigd door LockeJohn op 20-02-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik zie wel gebeuren dat DAS voor 2021 gewoon verboden gaat worden, hoe leuk de ontwikkeling ook is.

• djmelvee
Duidelijk verhaal!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:53:
[...]

Ware het niet dat brawn flink achter lag (als in: honda) en Mercedes al the team to beat was. :X
De ironie is wel dat het Honda team destijds opgekocht is door Brawn.. en Brawn uiteindelijk opgekocht is door Mercedes.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:21
James Allison over DAS:

Steam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Das niet zo mooi voor de concurrentie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Die non-stop smile bevalt mij allerminst :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zewatanejo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:54:
[...]

Waar is dat op gebaseerd? Weten we dan al hoeveel voordeel dit oplevert? Volgens mij is Mercedes dit nu net aan het uitzoeken.. Het voordele dat ze hebben is dat ze dit eerder weten dan de rest.
Je gaat geen complete wijziging doorvoeren op je auto om dit vervolgens 'te testen', er zijn genoeg knappe knoppen die aardig wat theorie kunnen loslaten wat zo'n systeem als effect kan opleveren.

Ze hebben het zelf nu DAS genoemd (dual axis steering), die zijn al zover in ontwikkeling dat het no-way nog een 'uitzoekprobeersel' is.

Of de rest kan dit snel kopiëren en toepassen, of dit wordt een zeer saai jaar (en escape clausule van Max).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:31:
[...]

Deze "deuk/groef" bedoel ik. Dat er spoilertjes e.d. op mogen wist ik maar daadwerkelijk de vorm veranderen is nieuw voor me.

[Afbeelding]
Het is niet dat er spoilers op mogen. Ze krijgen een titanium buis en vervolgens hebben ze een X aantal cm speling om te doen wat ze willen. Dus ze kunnen de buis schilderen en vleugeltjes erop doen, of ze verpakken hem helemaal en maken er een brievenbus in. Zolang die maar niet buiten die X cm komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
LockeJohn schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:54:
[...]

Absoluut dat is het hele eieren eten
Denk persoonlijk dat de FIA (Ferrari International Assistance :+) dit niet gaat toelaten, het is een bewegend mechanisch onderdeel (1) wat eventuele gevaren kan opleveren daarnaast heeft het weinig met racen (2) te maken , mijn inziens terecht wanneer het wordt verboden
1: Want die pistons die 12.000 keer per minuut op en neer zijn geen gevaar? :+ :P Of überhaupt het hele stuursysteem :P

2: Niet met racen ansich, maar wel met de sport. Je wilt de snelste zijn binnen de gestelde regels. Er is een innovatie gevonden en uitgevoerd. Dat is voor mij persoonlijk de F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:01:
Die non-stop smile bevalt mij allerminst :(
Precies dat. Ze hebben iets wat blijkbaar mag, en niemand ooit gezien heeft. Die zelfverzekerdheid…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Om dit te implementeren moeten andere teams de crash-tests herhalen, dat doe je niet even tussen 2 races door. Tel daarbij op dat 2020 een overgangsjaar is en de kans is groot dat op dag 2 van de tests 'WDC confirmed' een dingetje wordt... :|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Vraag me af of iedereen (hier) ook zo geïrriteerd zou zijn als RBR met het systeem was gekomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 20-02-2020 16:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:19
Kunnen alle F1 -topics dicht? We weten de uitslag al :+

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice079 op 20-02-2020 16:10 ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:04:
Vraag me af of iedereen (hier) ook zo geïrriteerd zou zijn als RBR met het systeem was gekomen ;)
Het is gewoon heel slim gedaan, petje af voor Mercedes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
De uitvinding zelf vind ik wel geniaal, maar jammer dat het Mercedes is. Als het wel een Brawn'esque vinding is kan Lewis in zn prijzenkast alvast een plekje reserveren voor #7.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:22
Ik snap de paniek wel van de non-Merc aanhangers, maar we weten nog helemaal niet hoe groot het voordeel is vs. potentiële nadelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MailMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:06:
Ik snap de paniek wel van de non-Merc aanhangers, maar we weten nog helemaal niet hoe groot het voordeel is vs. potentiële nadelen?
Wie probeer je hier voor de gek te houden? Mercedes zet het er niet op omdat het ze 2-3 tiende kost. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

hoevenpe schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:04:
Om dit te implementeren moeten andere teams de crash-tests herhalen, dat doe je niet even tussen 2 races door. Tel daarbij op dat 2020 een overgangsjaar is en de kans is groot dat op dag 2 van de tests 'WDC confirmed' een dingetje wordt... :|
Ja, een briljant foefje van Mercedes. Maar om daar nu direct enorme conclusies aan te verbinden is echt een brug of wat te ver. Niet elk foefje heeft de beoogde impact, en als die wel wordt gehaald is het maar de vraag wat die impact dan precies oplevert.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Waarschijnlijk niet omdat iedereen dan weet dat het seizoen enigszins spannend kan worden. Op het moment dat het nummer 1 team met zoiets komt krijg je er altijd meer reactie op. Logisch.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:52

Zewatanejo

Fine Thanks!

SinergyX schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:01:
[...]

Je gaat geen complete wijziging doorvoeren op je auto om dit vervolgens 'te testen', er zijn genoeg knappe knoppen die aardig wat theorie kunnen loslaten wat zo'n systeem als effect kan opleveren.

Ze hebben het zelf nu DAS genoemd (dual axis steering), die zijn al zover in ontwikkeling dat het no-way nog een 'uitzoekprobeersel' is.

Of de rest kan dit snel kopiëren en toepassen, of dit wordt een zeer saai jaar (en escape clausule van Max).
Ik denk ook wel dat het voordeel oplevert, maar de vraag is hoeveel. Maw in welke mate is dit doorslaggevend of kan de autonome ontwikkeling bij de andere teams voldoende zijn om de verschillen in de praktijk te beperken?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Er bovenop? Maar ze hebben het over 'rear edge' en 'steering wheel rim'.

Dus sorry, maar ook met jouw uitleg heb ik nog steeds geen goed idee van wat er nou bedoelt wordt.
Rear edge is hier waarschijnlijk gewoon wat wij als de voorkant van het stuur zien, dus als je een virtueel vlak zou maken uit de uiterste punten van het deel dat ze vasthouden (dichtste bij hun gezicht) mag daar niets doorheen steken. Als haas dus een gigantische spike op het stuur zou maken als incentive voor grosjean om wat minder te crashen mag dat niet want dat zou verder uitsteken dan de rand van het stuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Welke nadelen? Als het niet werkt lock je hem gewoon en dan gedraagt het ding zich als elke andere auto in het veld.

Dit kan cruciaal zijn in een tijd waarin het meer een wedstrijdje bandenmanagement is dan puur racen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Minder, :P maar dan vind ik het nog steeds niks / geen gezicht en mag het van mij verboden worden :)

Toch denk ik dat het mogelijk ook onvoldoende veilig is, een stuur dat op twee assen kan bewegen.

Mogelijk dat een coureur dan net minder snel / niet snel genoeg kan reageren om naar links of naar rechts te gaan als hij aan het trompetten is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• MailMan
Player1S schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Wie probeer je hier voor de gek te houden? Mercedes zet het er niet op omdat het ze 2-3 tiende kost. 8)7
Het zijn test-dagen. Niet alles wat op de auto gezet wordt is een succes, geldt voor alle teams. En ik zeg "potentiële nadelen". Misschien heeft het geen nadeel, maar het zal altijd meer wegen en de rijder heeft er een extra handeling bij, om maar iets te noemen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mark-k schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:07:
[...]

Rear edge is hier waarschijnlijk gewoon wat wij als de voorkant van het stuur zien, dus als je een virtueel vlak zou maken uit de uiterste punten van het deel dat ze vasthouden (dichtste bij hun gezicht) mag daar niets doorheen steken. Als haas dus een gigantische spike op het stuur zou maken als incentive voor grosjean om wat minder te crashen mag dat niet want dat zou verder uitsteken dan de rand van het stuur.
OK maar, alle knopjes op het stuur steken toch ook al verder uit dan de rand?

Ja ik zeur er over door maar ik begrijp gewoon alsnog niet wat er nou exact bedoelt wordt :>

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
MailMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:08:
Het zijn test-dagen. Niet alles wat op de auto gezet wordt is een succes, geldt voor alle teams. En ik zeg "potentiële nadelen". Misschien heeft het geen nadeel, maar het zal altijd meer wegen en de rijder heeft er een extra handeling bij, om maar iets te noemen.
Dit is niet iets wat je 'zomaar' op de auto zet, dat doen ze niet om uit te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
hoevenpe schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:11:
[...]

Dit is niet iets wat je 'zomaar' op de auto zet, dat doen ze niet om uit te proberen.
Was het gisteren dan ook al te zien? Zat het er toen ook al op?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

In ander nieuws, Ferrari en Renault eigenlijk bizar weinig rondjes vandaag in vergelijking met de rest

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Ja ik zeur er over door maar ik begrijp gewoon alsnog niet wat er nou exact bedoelt wordt :>
Waarschijnlijk is de rand dus toch echt verder naar de rijder toe dan de knopjes. De knopjes steken uit een plaat, de handvatten zullen dikker zijn dan de knopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
[...]

Dit hebben ze een half jaar geleden al aan de FIA voorgelegd. En ik mag aannemen dat ze het ook al uitgebreid getest hebben in de simulator. Als het niet de moeite waard was, hadden ze het nooit gebouwd.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ze hebben ongetwijfeld hun simulator ook aangepast en al uitgebreid getest met de coureurs.

Wat dat betreft hebben ze inmiddels wel een leuke voorsprong opgebouwd. Benieuwd hoeveel dit uiteindelijk in de praktijk voordeel geeft.

PC Specs

• djmelvee
Even totaal iets anders. Ben ik de enige die de Renault, en dan met name de neus, echt spuuglelijk vind?

• MailMan
[...]

Alles wat ze doen tijdens de testdagen doen ze om het uit te proberen. Zomaar? Nee, om te testen of het goed werkt in de praktijk.

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:53
AzzKickah schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:09:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar zoek eens op 'f1 steering wheel 2019'. Als je de foto's vanuit een hoek ziet, lijkt het wel mee te vallen. Bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: https://formula1.files.wordpress.com/2019/09/season2019_race14_thursday_2.jpg?w=800

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
Ik vindt het mooi voor de innovatie in F1, daar draait het in de F1 toch om: Inoveren! Maar als RB fan is het inderdaad afwachten of RB hierdoor groot nadeel in vindt vergeleken met de concurrent Mercedes of dat het meevalt.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

shdx schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Dat dacht ik eerst ook maar zoek eens op 'f1 steering wheel 2019'. Als je de foto's vanuit een hoek ziet, lijkt het wel mee te vallen. Bijvoorbeeld deze:
[Afbeelding]
Hmm verdomd ja.
Thanks voor de foto. Ik denk dat ik het nu begrijp :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MuVo schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:14:
Ik vindt het mooi voor de innovatie in F1, daar draait het in de F1 toch om: Inoveren! Maar als RBF1 fan is het inderdaad afwachten of RBde rest hierdoor groot nadeel in vindt vergeleken met de concurrent Mercedes of dat het meevalt.
heb hem even aangepast voor je.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MailMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:06:
Merc heeft in de basis al voordeel, dus +1, ik vind het briljant gevonden van Mercedes, maar dit is niet leuk voor de sport als 1 team dit doet en dit dus wel 'een' voorsprong oplevert, +1.

Was dit bv Williams, zal je niemand zo horen, dan is iedereen blij dat ze op zo'n manier kunnen aanhaken bij de rest.

Ik ben geen non-mercedes, ik ben een pro-F1. Innovatie ben ik 100% voor, beter, vetter, sneller, gaver, maar laat dit dan iedereen gebruiken, laat dit dan een shared concept zijn om voor iedereen dit potentieel voordeeltje te pakken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Even volledig vanuit mijn eigen technisch inzicht gezien denk ik toch dat het niet heel erg ingewikkeld moet zijn om het systeem in te bouwen. Het heeft geen aero invloed, dus op dat gebied hoeft er ook weinig te veranderen / doorgerekend te worden. Ook heeft het geen impact op de crash test, dus die hoeft volgens mij ook niet opnieuw.

Wat ik wel als obstakel zie is de eventuele ruimte die het systeem inneemt, die moet er natuurlijk wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Effe voor de leken onder ons, wat doet het nu precies? Als Hamilton het stuur naar zich toe trekt verandert dit de stand van wielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat doet dat systeem nou precies dan? Ik zie dat nergens uitgelegd worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

djmelvee schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:13:
Even totaal iets anders. Ben ik de enige die de Renault, en dan met name de neus, echt spuuglelijk vind?
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/57h5q1nq72i41.jpg
Vind hem juist wel beter eigenlijk. Mooier dan afgelopen jaar.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:40
Player1S schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:16:
[...]

heb hem even aangepast voor je.
Prima aanpassing waar ik mij bij aan sluit! :)

• Jasphur
Rudolf schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:17:
Effe voor de leken onder ons, wat doet het nu precies? Als Hamilton het stuur naar zich toe trekt verandert dit de stand van wielen?
Correct :D

Hier nog eens de video van Scarbs, zoals eerder geplaatst door iemand anders hier in het topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Jip en Janneke uitleg

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:17:
Even volledig vanuit mijn eigen technisch inzicht gezien denk ik toch dat het niet heel erg ingewikkeld moet zijn om het systeem in te bouwen. Het heeft geen aero invloed, dus op dat gebied hoeft er ook weinig te veranderen / doorgerekend te worden. Ook heeft het geen impact op de crash test, dus die hoeft volgens mij ook niet opnieuw.

Wat ik wel als obstakel zie is de eventuele ruimte die het systeem inneemt, die moet er natuurlijk wel zijn.
Het heeft zeker aero invloed. Luchtwervelingen vanaf het loopvlak en vanuit de velg zullen andere (zij het een klein beetje) luchtstromingen teweeg brengen, wat weer invloed heeft op je bardgeboard area.

Ook zit het stuurhuis in de monocoque. Als je die aanpast moet je een nieuwe crashtest ondergaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 20-02-2020 16:20 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32
Ik vind het wel grappig alle aandacht gaat naar het DAS systeem. Dit is precies wat Merc wil, zodat andere trucjes die meer invloed hebben in het water vallen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jimmy J. schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:20:
[...]
Het heeft zeker aero invloed. Luchtwervelingen vanaf het loopvlak en vanuit de velg zullen andere (zij het een klein beetje) luchtstromingen teweeg brengen, wat weer invloed heeft op je bardgeboard area.

Ook zit het stuurhuis in de monocoque. Als je die aanpast moet je een nieuwe crashtest ondergaan.
Monocoque (het carbon gedeelte e.d.) zelf veranderd weinig aan, dus ik vermoed van niet... Je maakt gewoon je stuurinrichting telescopisch, verder veranderd daar volgens mij weinig...

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 20-02-2020 16:24 ]

• Mystikal
  • Laatst online: 16:10

Mystikal

It never hurts to help!

Waarom heeft (bijna) iedereen of toch het merendeel over een mogelijk nadeel voor Red Bull. Het echte mogelijke nadeel zal veel groter zijn bij de kleinere teams. Zij hebben niet de budgetten om hier meteen in de fabriek met 100 man op te springen en uit te zoeken of dit inderdaad werkt voor hun auto.

Basement Bios ---- Exo-S

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Desutoroiya schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:23:
Ik vind het wel grappig alle aandacht gaat naar het DAS systeem. Dit is precies wat Merc wil, zodat andere trucjes die meer invloed hebben in het water vallen.
Je denkt een cover-up systeem? Waarom zou Merc dit doen? Ze zijn al 5 jaar dominant, nu 'cheatzone' op te zoeken in style van Ferrari (die continue achterloopt), lijkt me zeker geen logische stap.

• Jimmy J.
Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Monocoque (het carbon gedeelte e.d.) zelf veranderd weinig aan, dus ik vermoed van niet... Je maakt gewoon je stuurinrichting telescopisch, verder veranderd daar volgens mij weinig...
Says who? Bij Red Bull zit het stuurhuis in de monocoque. Als je het stuurhuis naar achteren wil trekken zul je de inbouwgaten moeten aanpassen.

• hoevenpe
  • Nu online
Jackson6 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:18:
Wat doet dat systeem nou precies dan? Ik zie dat nergens uitgelegd worden...
Als ik het goed begrijp rijden ze normaal met de voorwielen een beetje naar elkaar toe gericht om meer grip te hebben in de bochten. Het nadeel is dat je op rechte stukken wat meer wrijving tussen asfalt en bandenrubber hebt omdat de hoek tussen rijvlak niet exact recht is. Door dit aan te passen kan je harder en nog belangrijker slijten de banden minder waardoor men minder snel hoeft te wisselen.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Jimmy J. schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:25:
[...]
Says who? Bij Red Bull zit het stuurhuis in de monocoque. Als je het stuurhuis naar achteren wil trekken zul je de inbouwgaten moeten aanpassen.
Stuurhuis blijft op zijn plek zitten hoor :P De as word telescopisch. Ik vermoed dat er aan de kant van de ophanging meer veranderd dan aan de kant van het stuurhuis.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
kevlar01 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]
Vind hem juist wel beter eigenlijk. Mooier dan afgelopen jaar.
Idd, beetje gekke 90's style neus met ronde zijkanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

SinergyX schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Je denkt een cover-up systeem? Waarom zou Merc dit doen? Ze zijn al 5 jaar dominant, nu 'cheatzone' op te zoeken in style van Ferrari (die continue achterloopt), lijkt me zeker geen logische stap.
Het lijkt me meer 'hou die anderen bezig met het nabouwen van DAS, dan hebben ze geen tijd voor eigen innovaties'. Maw een DoS van de concurerende engineering afdelingen.

• Jimmy J.
Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Stuurhuis blijft op zijn plek zitten hoor :P De as word telescopisch. Ik vermoed dat er aan de kant van de ophanging meer veranderd dan aan de kant van het stuurhuis.
Welke as? De stuurstang? Want dan zou er wielzijde niks gebeuren als je alleen die verlengt. Je zult toch echt je stuurhuis naar achteren moeten trekken, waardoor de afstand uitgang-stuurhuis tot stuurkogel verandert, en daarmee dus ook de toespoor van de banden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dat MER het nu uittest, zegt imho wel wat. Als je wéét dat het werkt, hoef je het niet te testen en zet je het in Australie ineens op je auto zodat de concurrentie pas later kan gaan ontwikkelen/afkijken. Dat ze het nu dus doen, zegt mij dat ze niet zeker zijn van de exacte werking en het exacte voordeel van het systeem. Het zal in elk geval meer wegen dan een conventioneel systeem bijvoorbeeld. Die tijd moet wel gecompenseerd worden.

Maar ze rijden wel bizàr veel rondjes zeg bij Mercedes... het vertekent een beetje omdat HAM en BOT elkaar afwisselen in de middagpauze, maar tel ze bij mekaar op en ze staan mijlenver boven de andere teams qua afgelegde kilometers...

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Icephase schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:28:
Dat MER het nu uittest, zegt imho wel wat. Als je wéét dat het werkt, hoef je het niet te testen en zet je het in Australie ineens op je auto zodat de concurrentie pas later kan gaan ontwikkelen/afkijken. Dat ze het nu dus doen, zegt mij dat ze niet zeker zijn van de exacte werking en het exacte voordeel van het systeem. Het zal in elk geval meer wegen dan een conventioneel systeem bijvoorbeeld. Die tijd moet wel gecompenseerd worden.
Redelijk logisch toch, als je met iets nieuws komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

kevlar01 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:30:
[...]

Redelijk logisch toch, als je met iets nieuws komt?
Klopt, maar er wordt hier al gediscussieerd alsof deze ontwikkeling bijna MER WCC CONFIRMED is. En hoewel het een slim systeem lijkt, is dat nog maar zeer de vraag natuurlijk.

Plus waar de **** is FER mee bezig eigenlijk? Sandbaggen hopelijk...?

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:28:

Maar ze rijden wel bizàr veel rondjes zeg bij Mercedes... het vertekent een beetje omdat HAM en BOT elkaar afwisselen in de middagpauze, maar tel ze bij mekaar op en ze staan mijlenver boven de andere teams qua afgelegde kilometers...
Mercedes weet ook wel dat andere teams dit nu (2020 seizoen) niet meer gaan overnemen. Dat brengt echt fundamentele wijzigingen met zich mee, crashtesten moeten opnieuw worden gedaan etc. In het beste geval zit dit systeem op elke auto in 2021 maar dit jaar dat geloof ik niet.

Mercedes kan dus lekker testen/perfectioneren en heeft misschien een hele goede troef in handen... We gaan het uiteindelijk zien.

• Icephase

Icephase

Razr schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:32:
[...]

Mercedes weet ook wel dat andere teams dit nu (2020 seizoen) niet meer gaan overnemen. Dat brengt echt fundamentele wijzigingen met zich mee, crashtesten moeten opnieuw worden gedaan etc. In het beste geval zit dit systeem op elke auto in 2021 maar dit jaar dat geloof ik niet.

Mercedes kan dus lekker testen/perfectioneren en heeft misschien een hele goede troef in handen... We gaan het uiteindelijk zien.
Is dat zeker? Waar heb je dat gelezen/gezien/gehoord? Volgens mij is dat helemaal niet duidelijk nog!
We gaan het meemaken, ik vind het in elk geval tof dat zoiets ineens gebeurt en flink in de pot roert. Wel jammer dat àls het werkt, dat het MER is, had liever RBR of MCL met zoiets gezien.

• LockeJohn
Chiron schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:06:
De uitvinding zelf vind ik wel geniaal, maar jammer dat het Mercedes is. Als het wel een Brawn'esque vinding is kan Lewis in zn prijzenkast alvast een plekje reserveren voor #7.
Kunnen de andere teams dit niet eenvoudig kopiëren ?
Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is. O-)

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona