Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) 20 februari 2020
[ Voor 8% gewijzigd door pilskes op 20-02-2020 13:53 ]
Als dat zo is dan 1 keer raden wat we misschien volgende week al gaan zien bij de andere teams
rechte stuk knopje A en bochten knopje B en misschien knopje C om iets sneller de banden op te warmen door extra wrijving, dit kan dan in de opwarm ronden gebruikt worden.
Ferrari is nu al bezig met een fietspomp in de stuurkolom in te bouwen, om handmatig extra olie in te spuiten
https://f1manager.info/ranking/4605
Voor het Fanatec F1 2020 stuurtje weer extra knoppen ;-) ze doen het alleen pas halverwege het seizoen in alle auto's....powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:56:
Dan houd niets ze tegen om deze wiel standen achter een knop te programeren.
rechte stuk knopje A en bochten knopje B en misschien knopje C om iets sneller de banden op te warmen door extra wrijving, dit kan dan in de opwarm ronden gebruikt worden.
Ferrari is nu al bezig met een fietspomp in de stuurkolom in te bouwen, om handmatig extra olie in te spuiten
Wel als het hangt op het 'powered' deel van de regels.powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:56:
zoals al eerder gezegd is dat wrs niet zo eenvoudig. Miss moet je dan zelfs wel opnieuw een crashtest ondergaan.Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:56:
[...]
Als dat zo is dan 1 keer raden wat we misschien volgende week al gaan zien bij de andere teams
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit is net ook door Mercedes bevestigd op F1 TV.
Work hard & be brave.
Dual Acces Steering
Access of Axis?Fox-Racing schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:04:
DAS heet het systeem dus..
Dual Acces Steering

Zitten die lui straks allemaal continue te pompen achter het stuur als trompetspelers. Ziet er niet uit, wat een joke.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Axis. Dual Axis Steering dus officieel.
Zag op Reddit al iemand zeggen : Dominate AnotherSeason
https://twitter.com/tgruener/status/1230478024845426693?s=20
[ Voor 10% gewijzigd door kevlar01 op 20-02-2020 14:07 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Lijkt me toch juist dat die stuurkolom in/uit trekken ideaal is als besturing van het mechanisme. Zo kunnen de coureurs er zelf een beetje mee experimenteren wat het snelst is per bocht. Wellicht dat ze wel een soort measure te zien krijgen op het scherm als reference, maar aan de andere kant krijgen ze dat bij het draaien aan het stuur ook niet.powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:56:
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Zitten gewoon nog even na te tafelen.walteij schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:08:
De pitboxen bij Renault en Red Bull dicht. TIjd voor wat serieuzer sleutelwerk bij beide teams dus.
Bensimpel
Positieve meneer
Ik juist wel, de volgende revolutie in F1. Slim gevonden dit. Dit geeft ook weer een extra uitdaging aan de coureurs. Sommige zullen dit niet zo 1,2,3 goed kunnen inzetten. Is toch weer een extra handeling dat je moet doen.Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
Ik vind die stuurtruuk echt helemaal niks en hoop dat het alsnog linea recta verboden wordt.![]()
Zitten die lui straks allemaal continue te pompen achter het stuur als trompetspelers. Ziet er niet uit, wat een joke.
😆 - Denk ook eens om ;)
Zelfs wat ze hebben voor lunch is geheim
Heb je er last van als zij dat doen?Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
Ik vind die stuurtruuk echt helemaal niks en hoop dat het alsnog linea recta verboden wordt.![]()
Zolang het voordeel oplevert, waarom niet?
Dat experimenteren doen de coureurs in de free practice,,, waar ze de beste waardes mappen en deze vervolgens onder knop A en B zetten voor de qualie en race.Bansheeben schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:08:
[...]
Lijkt me toch juist dat die stuurkolom in/uit trekken ideaal is als besturing van het mechanisme. Zo kunnen de coureurs er zelf een beetje mee experimenteren wat het snelst is per bocht. Wellicht dat ze wel een soort measure te zien krijgen op het scherm als reference, maar aan de andere kant krijgen ze dat bij het draaien aan het stuur ook niet.
Ik vind het nog steeds een raar beeld dat mompen aan het stuur.
https://f1manager.info/ranking/4605
Voor elke bocht individueel? Lijkt me niet. Tenzij ze er een soort dial van maken. Maar daar hebben ze er ook al genoeg van op het stuurpowah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:12:
[...]
Dat experimenteren doen de coureurs in de free practice,,, waar ze de beste waardes mappen en deze vervolgens onder knop A en B zetten voor de qualie en race.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Voor de constructieve discussie die ze al jaren voeren gaan ze even motortje ruilen.walteij schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:08:
De pitboxen bij Renault en Red Bull dicht. TIjd voor wat serieuzer sleutelwerk bij beide teams dus.
alles kan off-topic
Super gevonden! Zoek die mazen in de regels maar op hoor! WCC bekendHelp!!!! schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
Halo was ook lelijk... nu hoor je er niemand meer over....
Bensimpel
Positieve meneer
Zodra dit automagisch gaat wordt dit verboden, zolang het handmatig kan geen probleem.powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:12:
[...]
Dat experimenteren doen de coureurs in de free practice,,, waar ze de beste waardes mappen en deze vervolgens onder knop A en B zetten voor de qualie en race.
😆 - Denk ook eens om ;)
Omdat de halo al meer dan eens intussen zijn nut bewezen heeft en deze 'DAS' techniek nog niet.TakeAway schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:14:
Als er altijd voordeel mee te behalen is, lijkt mij dit ook een dingetje van voorkeur, dus dit lijkt mij lastig te automatiseren.Bensimpel schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:15:
Zodra dit automagisch gaat wordt dit verboden, zolang het handmatig kan geen probleem.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 14:16 ]
Halo is nog steeds lelijk. En waar ik had verwacht dat de teams de Halo wel zouden kleuren in de helmkleuren van de coureur is dit niet gedaan. Daarmee verhoog je de herkenbaarheid weer wat meer.TakeAway schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:14:
[...]
Super gevonden! Zoek die mazen in de regels maar op hoor! WCC bekend![]()
Kan wel zo zijn, maar iedereen vond het lelijkCH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:15:
[...]
Omdat de halo al meer dan eens intussen zijn nut bewezen heeft en deze 'DAS' techniek nog niet.
Via een knop is niet mechanisch en mag dus waarschijnlijk niet... Via de stuurkolom is eigenlijk wel heel logisch en natuurlijk; zodra je remt zorgen de g-krachten ervoor dat je vanzelf het stuur weer naar voren duwt en bij bocht uit dat je hem naar je toe trekt, het gaat dus al half vanzelf! Een knopje moet je aan denken.powah33 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:12:
[...]
Enige punt van kritiek van de FIA kan de veiligheid zijn, zoals de F-duct van Ferrari destijds ook de druppel was voor dergelijke systemen. Die moesten 1 hand van het stuur afnemen om het te bedienen en dat wilde de FIA niet hebben. Misschien dat dit onder de noemer ‘stuurkolom zit niet stevig genoeg vast’ ook verboden kan worden, maar anders vrees ik dat de andere teams werk aan de winkel hebben.
Maar even kort door de bocht misschien: zo moeilijk is een dergelijk systeem toch niet te bouwen? Even een paar titanium driehoeken tussen de stuurkolom en de ophanging en je bent klaar (nou ja, ietsje ingewikkelder zal het wel zijn maar you get the point)?
Ik vind looks ondergeschikt aan zowel veiligheid (die moet echt altijd voorop staan) als performance, daar gaat het immers om in deze sport.TakeAway schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:16:
Kan wel zo zijn, maar iedereen vond het lelijk
AFAIK mag dat niet, beide auto's moeten dezelfde livery hebben,walteij schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:16:
[...]
Halo is nog steeds lelijk. En waar ik had verwacht dat de teams de Halo wel zouden kleuren in de helmkleuren van de coureur is dit niet gedaan. Daarmee verhoog je de herkenbaarheid weer wat meer.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dit inderdaad. Zie BAR van 1999 of 2000 zo uit mijn hoofd. Die wilden met twee liveries gaan rijden, maar mocht ook niet, dat men uiteindelijk de twee liveries aan elkaar ritsten.SnowDude schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:17:
AFAIK mag dat niet, beide auto's moeten dezelfde livery hebben,
Ik denk dat het met deze testdagen nog weinig over te zeggen valt. Alleen in racepace zal dit duidelijk worden. Tijdens deze tests kun je geen conclusies trekken met betrekking tot performance.Icephase schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:18:
Hoeveel zou dat DAS schelen? Ik vind de verschillen tussen MER en MCL in racetrim schokkend namelijk!
[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 14:19 ]
Dat zien we pas in Australië..Icephase schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:18:
Hoeveel zou dat DAS schelen? Ik vind de verschillen tussen MER en MCL in racetrim schokkend namelijk!
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Gewoon jammer dat ze dan geen uitzondering maken voor de Halo. Gewoon om de herkenbaarheid van de rijders te vergroten. De helm zie je al bijna niet meer, enige duidelijke verschil is het nummer (dat bij een shot van de voorkant bijna niet te zien is) of de T-cam.CH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:18:
[...]
Dit inderdaad. Zie BAR van 1999 of 2000 zo uit mijn hoofd. Die wilden met twee liveries gaan rijden, maar mocht ook niet, dat men uiteindelijk de twee liveries aan elkaar ritsten.
Als er 18 coureurs met een onhandig DAS systeem lopen te kloten
alles kan off-topic
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:08
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ergens is dit goed gevonden en misschien is het ook legaal. Dit is immers duidelijk zichtbaar, Bottas zie je een enkele keer ook met het stuur schuiven.
Ferrari deed heel sneaky met de brandstof filters, dit is duidelijk zichtbaar.
En ach het doet weer wat stof opwaaien
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Die iedereen(bijna dan..)het lelijk vond staat los van de veiligheid. Was toen toch ook bekend dat het veiliger was? Waarom zouden ze het ander verplichten?CH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:17:
[...]
Ik vind looks ondergeschikt aan zowel veiligheid (die moet echt altijd voorop staan) als performance, daar gaat het immers om in deze sport.
Racetrim? Je bent toch niet conclusies aan het trekken op basis van test tijden hè? Als dat zo is moet je nog maar 'ns de testdagen van vorig jaar terug kijken en me vertellen wie er daar wereldkampioen zou gaan wordenIcephase schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:18:
Bensimpel
Positieve meneer
Of anders Ocon om de auto makkelijker richting Max te sturenSoggney schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:20:
Geef Romain anders nog wat meer tools om de auto richting de muur te sturen

😆 - Denk ook eens om ;)
Een dergelijke uitzondering is er al, namelijk het nummer dat gigantisch groot staat afgedrukt op de auto's en soms zijn de spiegels voorzien van een andere kleur (zo kan ik mij een tijd herinneren dat Red Bull rood en geel gekleurde spiegels had). Of iets met de T-cam bovenop de lucht inlaat. Meer herkenbaarheid is echt niet nodig.walteij schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:20:
Gewoon jammer dat ze dan geen uitzondering maken voor de Halo. Gewoon om de herkenbaarheid van de rijders te vergroten.
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 14:23 ]
Voor mij is dit nou precies waar de F1 om draait. Vernuftigheid.Help!!!! schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:05:
Ik weet niet meer in welke docu het was, volgens mij de docu over Williams, maar vroeger (jaren 60 ofzo ) zei een technisch persoon bij Williams, wat nou als we met een half volle tank rijden, dankzij het lichte gewicht kunnen we zeer snelle rondetijden rijden en dan halverwege gaan we een keer supersnel tanken om daarna weer een super snelle rondetijden te gaan rijden.
En jaren later zei een ander persoon bij een ander team, misschien moeten de vering actief maken. Daar kunnen we sneller mee gaan.
En weer een ander zei misschien moeten we eens een gigantische ventilator achter onze Brabham hangen.
En weer iemand anders zei misschien heeft onze wagen 6 wielen nodig.
Zie je waar ik naar toe wil
Testing, one, two ...
Que?hardware-lover schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
Dus de RB16 moet het dit jaar tegen 3 ipv 2 topteams op gaan nemen? Gelukkig is Ocon weg bij roze.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Bensimpel
Positieve meneer
Welke topteams?hardware-lover schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
Dus de RB16 moet het dit jaar tegen 3 ipv 2 topteams op gaan nemen? Gelukkig is Ocon weg bij roze.
Mercedes bakt er niks van
Ferrari is nergens te bekennen
RB wereldkampioen
😆 - Denk ook eens om ;)
Dat zegt niks, vorig jaar zat het logo van Whyte Bikes op de HaasLasmibalsingh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:09:
Kan niet lang meer duren of McLaren komt met een fietsenlijn, ik zie overal op de wagen Velo staan.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Velo = reclame van BAT(Britisch American Tabacco)Lasmibalsingh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:09:
Kan niet lang meer duren of McLaren komt met een fietsenlijn, ik zie overal op de wagen Velo staan.
Our modern oral products include Epok, a white tobacco pouch, and Lyft and Velo, which contain nicotine but no tobacco.
Ik zou geen conclusies trekken uit de tijden van de testdagen. Iedereen is dan aan het... Juistem.hardware-lover schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
Ik vind het ook niet mooi, maar vind niet dat dat heel belangrijk is.TakeAway schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:21:
Die iedereen(bijna dan..)het lelijk vond staat los van de veiligheid. Was toen toch ook bekend dat het veiliger was? Waarom zouden ze het ander verplichten?
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 14:31 ]
...zeveren?CH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:29:
[...]
Ik zou geen conclusies trekken uit de tijden van de testdagen. Iedereen is dan aan het... Juistem.
[knip]
Testing, one, two ...
McLaren heeft een lange relatie met (een) fietsfabrikant(en). McLaren was het eerste F1 team dat koolstofvezels gebruikte. Dat werd toen nog vooral voor militaire doeleinden gebruikt, en McLaren ging een samenwerking aan met een grote Britse leverancier van militaire toepassingen nadat Ron Dennis op bezoek was geweest. Het probleem van dit bedrijf was dat ze mooie technieken hadden, maar dit nooit konden laten zien aan publiek en relaties want militair en dus classified. Via McLaren konden ze er wat mee doen qua PR.Lasmibalsingh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:09:
Het probleem van McLaren was toen dat ze de techniek beter onder de knie moesten krijgen, maar dit niet wouden delen met andere teams. Want dat ging ten koste van hun voordeel. Dus ging McLaren het inzitten in andere sporten zoals wielrennen, bobslee, roeien, zeilboten e.d. om ervaring op te doen en het te verbeteren. McLaren heeft hier (indirect) prijzen mee gewonnen in andere sporten.
Als het met een knopje is, is het sowieso niet toegestaan. Volgens mij locken/unlocken ze het wel via de 'marker' knop voordat ze kunnen schuiven.TrekDr0p schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:17:
Wel bizar om te zien bij BOT dat het stuur tijdens het rijden ook een klein beetje mee hobbeld(voor/achter) dus lijkt wel alsof het niet met een knopje word bediend, maar de rijder moet hem echt zelf naar voren houden..
Reken maar dat er wat stevige vragen/protesten komen van andere teams. Een argument om het te verbieden zou kunnen zijn dat in combinatie met camber, de ophanging alsnog aangepast wordt in verticale richting. En dat mag weer niet.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
[ Voor 33% gewijzigd door Damian op 20-02-2020 14:41 ]
Nou ja, innoveren in de F1 is ook wel redelijk lastig, omdat het allemaal zo dicht getimmerd is met regels en dergelijken of zaken alsnog als illegaal beschouwd worden en daardoor vervolgens niet meer mogen. Zoals bijvoorbeeld de F-duct van Ferrari of die turbine achterop bij Brabham als ik mij niet vergis.Woudloper schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:37:
Prachtige vinding van Mercedes dat DAS. Jammer alleen is dat zij praktisch de enige zijn met deze innovaties en noviteiten.
Laten we wel wezen: Mercedes is nu al langer dominant dan Ferrari in het gevreesde Schumacher tijdperk, wat destijds met draconische maatregelen werd afgedamd. Ook RBR werd afgedamd na de dominantie tussen 2010-2014, waarom de FIA nu gewoon niet ingrijpt is mij een raadsel...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Correctie: De halo is imo nog steeds lelijk maar het heeft niet veel zin om er over door te blijven gaan.TakeAway schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:14:
[...]
Super gevonden! Zoek die mazen in de regels maar op hoor! WCC bekend![]()
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk dat de FIA vooral inzet op 2021 nu.Maarten_E schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:42:
Ben benieuwd of de rulechanges in 2021 wat gaan doen.
Laten we wel wezen: Mercedes is nu al langer dominant dan Ferrari in het gevreesde Schumacher tijdperk, wat destijds met draconische maatregelen werd afgedamd. Ook RBR werd afgedamd na de dominantie tussen 2010-2014, waarom de FIA nu gewoon niet ingrijpt is mij een raadsel...
Probleem is dat innoveren iets nodig heeft waar Williams niet echt meer over beschikt; geld.Damian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:42:
Wel "jammer" dat een team als Mercedes dit ontdekt. Was leuker geweest als Williams met een leuk technisch innovatief dingetje kwam aanzetten.
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 14:44 ]
Klopt, maar daar lijkt in de regelveranderingen (tot nu toe) niks in te zitten wat de Mercedes-dominantie in lijkt te perken.CH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:43:
[...]
Ik denk dat de FIA vooral inzet op 2021 nu.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hoe wil je specifiek Merc aanpakken dan? Volgend jaar hebben we compleet nieuwe auto’s en is alles weer fris. Merc blijft natuurlijk wel een team met onwijs veel knappe koppen op de juiste plek.Maarten_E schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:44:
[...]
Klopt, maar daar lijkt in de regelveranderingen (tot nu toe) niks in te zitten wat de Mercedes-dominantie in lijkt te perken.
I served in a company of heroes.
FTFYVuvuzela schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:46:
[...]
Hoe wil je specifiek Merc aanpakken dan? Volgend jaar hebben we compleet nieuwe auto’s en is alles weer fris. Merc blijft natuurlijk wel een team met onwijs veel knappe koppen op de juiste plek centen.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
De rest zit nu al te overleggen bij de tekentafelsGekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:50:
Mercedes benadrukt nogmaals dat het allemaal is uitgezocht en legaal is.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat maakt het wel lastiger inderdaad, Ferrari was destijds relatief makkelijk te pakken door het wisselen van banden te verbieden. Ferrari kon door de strategische kunsten van Brawn bijna altijd genoeg tijd pakken en korte stints neerzetten, wat de Ferrari's in die tijd het beste lag.Vuvuzela schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:46:
[...]
Hoe wil je specifiek Merc aanpakken dan? Volgend jaar hebben we compleet nieuwe auto’s en is alles weer fris. Merc blijft natuurlijk wel een team met onwijs veel knappe koppen op de juiste plek.
Dit was natuurlijk een voordeel alleen voorbehouden aan Ferrari, en andere teams hadden er minder last van dat er geen bandenwissels meer waren.
Ik zou bijna zeggen: Sodemieter er maar wat zandzakken achterin, want dit is gewoon om moedeloos van te worden. Denk ook niet dat LM hier gelukkig van wordt, denk dat zij God op hun blote knieën danken dat Nederlanders nogal van de hype zijn, en met zijn allen aan de buis gekluisterd zitten.
Veel is legaal tot een ander team een protest indient.Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:50:
Overigens mag je bij de testdagen met een illegale auto rijden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zou ook een beetje raar zijn als ze zouden zeggen “nee, dit is illegaal”Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:50:

(Iemand in t andere topic had het over de druk op de achtwerwielen..)
Zou kunnen, daar mogen ze namelijk ook gewoon mee rijden in de testperiode.Holkers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:54:
[...]
Zou ook een beetje raar zijn als ze zouden zeggen “nee, dit is illegaal”
Weddings are basically funerals with cake.
Kunnen zal het issue niet zijn. Willen wellicht wel, want elke auto is anders en reageert ook anders op zoiets.asing schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:52:
De rest zit nu al te overleggen bij de tekentafels. Vraag 1 : welk voordeel hebben ze hiermee? Vraag 2 : Kunnen wij dit ook?
10.4 Steering :
10.4.1 Any steering system which permits the re-alignment of more than two wheels is not permitted.
10.4.2 Power assisted steering systems may not be electronically controlled or electrically powered. No such system may carry out any function other than reduce the physical effort required to steer the car.
10.4.3 No part of the steering wheel or column, nor any part fitted to them, may be closer to the driver than a plane formed by the entire rear edge of the steering wheel rim. All parts fixed to the steering wheel must be fitted in such a way as to minimise the risk of injury in the event of a driver’s head making contact with any part of the wheel assembly.
10.4.4 The steering wheel, steering column and steering rack assembly must pass an impact test, details of the test procedure may be found in Article 16.5.
oftewel als andere mensen die kopieren moeten ze sowieso opnieuw de tesprocedure doen (is dat ook een crashtest)?Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:59:
10.4.4 The steering wheel, steering column and steering rack assembly must pass an impact test, details of the test procedure may be found in Article 16.5.
[...]
Is het mogelijk dat bij een klap op de wielophanging of voorkant, de trombone naar bovenkomt en daardoor een gevaar kan geven?
Ja dat snap ik natuurlijk wel en ben het mee eens. Ik vind dit er alleen gewoon niet uitzien.Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
[...]
Voor mij is dit nou precies waar de F1 om draait. Vernuftigheid.
Ik weet niet meer in welke docu het was, volgens mij de docu over Williams, maar vroeger (jaren 60 ofzo ) zei een technisch persoon bij Williams, wat nou als we met een half volle tank rijden, dankzij het lichte gewicht kunnen we zeer snelle rondetijden rijden en dan halverwege gaan we een keer supersnel tanken om daarna weer een super snelle rondetijden te gaan rijden.
En jaren later zei een ander persoon bij een ander team, misschien moeten de vering actief maken. Daar kunnen we sneller mee gaan.
En weer een ander zei misschien moeten we eens een gigantische ventilator achter onze Brabham hangen.
Zie je waar ik naar toe wil![]()
PC Specs
Het systeem moet volgens 10.4.4 getest worden ("must pass an impact test'), dus ik vermoed dat dit al ergens getest isMaarten_E schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:02:
10.4.3 zou nog wel interessant kunnen zijn.
Is het mogelijk dat bij een klap op de wielophanging of voorkant, de trombone naar bovenkomt en daardoor een gevaar kan geven?
Weddings are basically funerals with cake.
Geloof dat er ergens ook een docu is over de lotus met het groundeffect waar ze letterlijk uit een busje hangen om het te testen.Jasphur schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:23:
[...]
Voor mij is dit nou precies waar de F1 om draait. Vernuftigheid.
Zie je waar ik naar toe wil![]()
Ja en neeCH4OS schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:56:
[...]
Kunnen zal het issue niet zijn. Willen wellicht wel, want elke auto is anders en reageert ook anders op zoiets.
In dit geval wordt het toespoor gewijzigd. Dat heeft een nihil effect op de luchtstroom om de auto. Dus daar hoef je niet een halve auto voor te her-ontwerpen. Toespoor heeft alleen effect op de besturing en het bochtgedrag. Wil je dat hij lekker instuurt, dan heb je wat meer toespoor nodig. Meer toespoor is ook meer wrijving op rechte stukken. Daar wordt je band weer heet van en het kost wat snelheid.
Dus als je op het rechte eind het toespoor even wat terug kan zetten is dat beter.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het systeem is niet wezenlijk anders dan een "normaal" stuursysteem, met als enige verschil dat er 3cm speling op zit. Bij een normale frontale impact kan de boel net zo goed naar binnen komen, dus het is erop gebouwd dat het intern afbreekt waarschijnlijk (dus niet als 1 massieve staaf door het hoofd van de coureur heen komt).Maarten_E schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:02:
10.4.3 zou nog wel interessant kunnen zijn.
Ja, dat is de crash test.Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:02:
[...]
oftewel als andere mensen die kopieren moeten ze sowieso opnieuw de tesprocedure doen (is dat ook een crashtest)?
Maar ik kan nergens vinden of teams dat simpelweg op aanvraag kunnen doen, op elk moment in het seizoen.
Genoeg flow-viz in ieder gevalEdd schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:06:
Actie bij RB.. Zouden ze wat nieuwe onderdelen binnen hebben gekregen?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Bij een F1-auto gaat het natuurlijk niet alleen om aerodynamica en zijn er meer factoren die een belangrijke rol kunnen spelen. De toesturing heeft ook effect op de temperatuur van de banden bijvoorbeeld en indirect dan dus ook met de slijtage ervan, de impact gaat dus wel wat verder dan je nu denkt en het voorbeeld dat je aanhaalt met de dubbele diffuser dat enkel een significant effect had op de airflow.asing schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:05:
[...]
Ja en nee. Als je het hebt over een aerodynamisch component als een vleugel, dan is dat niet makkelijk te kopiëren. Je wijzigt namelijk de airflow en alles hangt samen dus het heeft effect op de rest. Zo was de double diffusor van Brawn legaal maar het duurde een half seizoen voor de rest het ook had. Alles moest bekeken worden.
In dit geval wordt het toespoor gewijzigd. Dat heeft een nihil effect op de luchtstroom om de auto. Dus daar hoef je niet een halve auto voor te her-ontwerpen. Toespoor heeft alleen effect op de besturing en het bochtgedrag. Wil je dat hij lekker instuurt, dan heb je wat meer toespoor nodig. Meer toespoor is ook meer wrijving op rechte stukken. Daar wordt je band weer heet van en het kost wat snelheid.
Dus als je op het rechte eind het toespoor even wat terug kan zetten is dat beter.
Kan ook een vertekening zijn door bijvoorbeeld stickers of andere meetapparatuur? Moet wel bekennen dat ik geen stream open heb staan, zit bij een klant.Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:08:
Alfa heeft de vorm van de Halo aangepast? Wist niet dat dit mocht.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2020 15:12 ]
That last stint took @RGrosjean past 1️⃣0️⃣0️⃣ laps for the day!
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 20 februari 2020
Tidy work 👌#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/HmF4bxBvUY
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit topic is gesloten.
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona