[F1 2020] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste
Acties:
  • 147.568 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 14:41

Bloodclot

Jawier!

Tijdens race of zelfs hele raceweekenden zal het waarschijnlijk verboden zijn.

Maar tijdens testdagen wel donders handig om verschillende cambers te testen, dan hoef je niet elke keer de pits in etc om te verstellen.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:12
Plenkske schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:45:
Toch verwacht ik niet dat dit hét geheim is van Mercedes voor dit seizoen. Het is wat mij betreft té voor de hand liggend. Too obvious.
Ze weten daar dat er een onboard camera is die dit heel duidelijk ziet. En dus ziet de hele wereld het meteen. Het is nu ook pas de tweede testdag, dus meer kans dat andere teams het nog kunnen bouwen om nog eventueel te testen.

Nee, ik denk eerder dat het een afleidingsmanoeuvre is van ze en ze zich kapot lachen om alle commotie.
Dit is precies wat ze willen.
Aan de andere kant... teams zullen dit wellicht ook denken en Mercedes verwacht dat misschien ook. Dus kunnen ze ook denken fuck it we gaan het gewoon testen.
Psychologisch spel.
MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:46:
Mercedes heeft gewoon een geniale manier gevonden om Red Bull en Ferrari nu full time aan te laten klooien met de stuurstang in plaats van de rest van de auto...
Kans is inderdaad groot dat teams er naar gaan kijken. Ze willen zeker weten of het mag, en of het wat op kan leveren. Ondertussen weet Mercedes dit al, en verdoen er toch mensen van de andere teams hun tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 20-02-2020 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Grappig dat Ferrari altijd zoveel moeite doet om dingen te verbergen. Als ze die moeite eens in hun strategie zouden steken..

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:50:
Zowel Renault als McLaren staan al een behoorlijke tijd binnen. Problemen met de krachtbron?
Renault schijnt nieuwe onderdelen te hebben die ze gaan monteren.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Edd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:52:
Speed traps van vandaag

[Twitter]

En Max was blij met zijn dag

[Twitter]
[Afbeelding]
Opvallend om de Renaults zo hoog (en laag) te zien. Slipstream of echte kracht?
joeyl94 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:12:
Max verstappen spinde gisteren ook 2x hé, en met warmere banden.
Dus meteen Gasly weer afzeiken is niet geheel terecht, vind ik dan.
Eens. En het is ook nog met zo'n wasrek welke de balans wel zal beïnvloeden.

Ik had thuis hetzelfde toen ik eerste vertelde dat Verstappen niet gevolgd is voor Netflix (prima, kan ie zich concentreren op de race) en toen hetzelfde meldde over Hamilton (dat het een diva zou zijn). Gelijke monniken, gelijke kappen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:50:
Zowel Renault als McLaren staan al een behoorlijke tijd binnen. Problemen met de krachtbron?
Nope, die hebben net met de dremel de stuurstang doorgeslepen en die zijn ze nu met ductape aan het modden.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Bloodclot schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:51:

Maar tijdens testdagen wel donders handig om verschillende cambers te testen, dan hoef je niet elke keer de pits in etc om te verstellen.
Dan zou Lewis 'm om de x rondes in een andere stand moeten zetten. Volgens mij trekt ie aan het begin van het rechte stuk het stuur naar zich toe, en voor het eind gaat het stuur weer naar voren. De rest van de ronde zie ik hem de stuurkolom niet bewegen, en anders zou er ook een soort van indicatie moeten zijn om de verschillende standen te onderscheiden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Dacuuu
  • Laatst online: 08:59
Op f1tv tv hoor ik dat het niet alleen voor testen is..

• Melantrix
  • Laatst online: 09:47
Nu op F1 Tv, source is senior mercedes persoon:

- we zien het goed, het niet iets nep
- het is niet iets alleen voor testen, het is een steering mode.

[ Voor 12% gewijzigd door Melantrix op 20-02-2020 11:54 ]

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Mercedes toont die innovatie die ik graag zie in de F1. Hoor graag hoe ze het technisch gedaan hebben :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Plenkske
Melantrix schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:53:
Nu op F1 Tv:

- we zien het goed, het niet iets nep
- het is niet iets alleen voor testen, het is een steering mode.
Wie zegt dat ?

• Melantrix
  • Laatst online: 09:47
Ted die een senior persoon van mercedes heeft gesproken

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Mercedes weer eens innovatief.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ted heeft met mercedes gesproken.

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Tjebakka schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:51:
Grappig dat Ferrari altijd zoveel moeite doet om dingen te verbergen. Als ze die moeite eens in hun strategie zouden steken..
Ja als voornamelijk ferrari fan zijn het irritante jaren godsamme.

• Plenkske
En die zullen even alles uit de doeken doen en eerlijk vertellen wat ze doen... right...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Wom schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:53:
Mercedes toont die innovatie die ik graag zie in de F1. Hoor graag hoe ze het technisch gedaan hebben :)
Net zo'n mooie innovatie als Ferrari met hun 'gesynchroniseerde' fuelflow? 8)7

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Wooow ik haal even Torro Rosso en Alfa al een paar dagen doorelkaar. Dacht dat de kleurstelling van Torro Rosso maar tijdelijk was en nu de kleuren van alfa er nu permanent op zaten. Dios mio. Blij als ik ben vind dat Alpha Tauri maar erg gaaf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:42
Mensen zullen we even stilstaan en genieten van het feit dat we weer F1 zitten te kijken en alle daarbij horende speculaties.

Ik zit hier in ieder geval zeker te genieten!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Dit is ook iets wat je als ander team niet zomaar even kopieert. Als je een dergelijke aanpassing maakt in je stuurkolom mag je ook meteen opnieuw door de crashtests heen volgens mij.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

-ION- schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Net zo'n mooie innovatie als Ferrari met hun 'gesynchroniseerde' fuelflow? 8)7
Zeker, maar dat is illegaal gebleken, dat zou met dit ook zo kunnen zijn of het is een loophole.

Ook dat was een staaltje mooie innovatie.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

* TrekDr0p ziet Newey al terug trekken in zijn grot om zo een mooi stuur te ontwerpen

Genieten deze dingen, heerlijk F1 2020 is goed begonnen :)

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ondertussen heeft Ferrari maar de helft van de rondjes van Mercedes gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

TrekDr0p schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:02:
* TrekDr0p ziet Newey al terug trekken in zijn grot om zo een mooi stuur te ontwerpen

Codemasters (makers van de F1 game) is ook al panisch teruggetrokken naar de tekentafel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TrekDr0p schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:02:

Te laat. Voorwielophanging is aerodynamisch te complex. Ik denk dat teams zoals Ferrari of RBR protest zullen aantekenen bij de FIA als ze enige gronden vinden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:06:
[...]

Te laat. Voorwielophanging is aerodynamisch te complex. Ik denk dat teams zoals Ferrari of RBR protest zullen aantekenen bij de FIA als ze enige gronden vinden. :)
Dat het protst er komt is 99,9% zeker. Wat de uitkomst van dat protst is, dat is de vraag.

Als ze trouwens echt een protest aan willen tekenen moeten ze wachten tot melbourne. Als ze om een technical directive vragen kunnen ze dat nu al doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
garriej schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Dat het protst er komt is 99,9% zeker. Wat de uitkomst van dat protst is, dat is de vraag.

Als ze trouwens echt een protest aan willen tekenen moeten ze wachten tot melbourne. Als ze om een technical directive vragen kunnen ze dat nu al doen.
Je hebt gelijk, zal wel directive worden. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:38

basvn

Breezand - NHN

Word steeds drukker bij Ferrari!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
DaMarcus schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Codemasters (makers van de F1 game) is ook al panisch teruggetrokken naar de tekentafel :P
Ik ben eerder bang dat Fanatec nu moet gaan beginnen om deze optie in te bouwen in hun racesim hardware... Godver, heb ik net in oktober voor 5000 euro een sim gekocht, heeft hij deze functie niet :( >:)

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel jammer dat Palmer door LEC heen praat, was wel benieuwd wat hij zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
De vraag gaat waarschijnlijk zijn, is dit een aanpassing van de ophangingen die de rijder doet, of is het een vorm van sturen. Maar dan sturen van beide wielen tegen elkaar in. Dat laatste is waarschijnlijk wat Mercedes claimt.

Sturen mag gewoon, zolang er max 2 wielen gestuurd worden :P

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 20-02-2020 12:12 ]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
Kan iemand mij in jip en Janneke taal uitleggen wat het voor zin heeft de wielen naar elkaar toe te laten sturen? Dat camber veranderen zin heeft snap ik.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Martin0
  • Laatst online: 09:23
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:14:
Kan iemand mij in jip en Janneke taal uitleggen wat het voor zin heeft de wielen naar elkaar toe te laten sturen? Dat camber veranderen zin heeft snap ik.
Vermoedelijk luchtweerstand, als je wielen naar binnen staan vangen deze minder wind en sturen de ze wind wat meer naar buiten. Dit levert iets wat meer snelheid op op het rechte stuk.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
En minder slijtage van het rubber op de banden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kan meerdere effecten hebben:
- Aero
- wijziging in de sporing (hoe stabiel is de auto)
- Eventueel nog een verandering in rijhoogte als effect

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat ik me afvraag is of er geen stuur regelement is dat aangeeft dat dit een fixed position moet zitten?
Kan me voorstellen dat je niet wil dat je met een stuur gaat zitten schuiven tijdens een race vanwege 'safety reasons'.
Wel 100 punten voor Merc om dit zo snel naar buiten te brengen en de creatieve oplossing.

@wom Iets met dikke vingers :+

[ Voor 103% gewijzigd door Saffie_time op 20-02-2020 12:20 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgBDFtSk/Browser-Preview-tmp.gif

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:14:
Heeft volgens mij te maken met grip in de bocht. Door druk op de wielen veranderd de vorm en zou je op de kanten rijden. Met camber zorg je ervoor dat het gehele loopvlak in de bochten te kunnen gebruiken en dus meer grip.

Wikipedia: Camber (hoek)

PSN: IS_DJ

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Martin0 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:15:
[...]

Vermoedelijk luchtweerstand, als je wielen naar binnen staan vangen deze minder wind en sturen de ze wind wat meer naar buiten. Dit levert iets wat meer snelheid op op het rechte stuk.
Hoewel dat helpt is het niet alleen dat. In de bochten wil je zoveel mogelijk grip hebben, zodat de auto goed stuurt.

Echter op het rechte stuk wil je zo min mogelijk grip hebben, waardoor je meer topspeed krijgt.

Wat ze dus (waarschijnlijk) doen is er voor zorgen dat er zo min mogelijk contact is met het asfalt op het rechte stuk en zo veel mogelijk contact in de bochten.

zie ook https://suspensionsecrets.co.uk/camber-2/

normaal is het een setup ding, dat je kiest zodat de auto het over het hele circuit "goed" doet. Je levert cornerspeed in voor topspeed of andersom, tot je een mooie balans vindt. Echter als je door aan je stuur te trekken dit aan kan passen, dan wordt die afweging opeens heel anders.

volgens mij, setups zijn niet m'n sterkste punt.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29

Saffie_time

Why use this? 42!

En minder windweerstand (want smaller) op de rechte stukken.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ted heeft het er over dat andere teams denken dat het niet de camber wijzigt maar de toe (toespoor).

Work hard & be brave.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Ted is gaan rondvragen over Mercedes.
-De teams zijn blij dat iedereen elkaar nu aan het verlinken is met deze uitzending. :P
-Het heeft zeker enige invloed. Kennelijk is er enige ruimte binnen de reglementen om de banden recht te trekken.
-De vraag is of aan de ophanging trekken een aanpassing van de ophanging is.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46

Vuvuzela

My spire is forming

i-dj schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:21:
[...]

Heeft volgens mij te maken met grip in de bocht. Door druk op de wielen veranderd de vorm en zou je op de kanten rijden. Met camber zorg je ervoor dat het gehele loopvlak in de bochten te kunnen gebruiken en dus meer grip.

Wikipedia: Camber (hoek)
Het gaat om toe-in. Je ziet de voorkant van de banden meer naar binnen en buiten wijzen. Camber gaat om, de bovenkant van de wielen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-dj
Dit gaat vast illegaal bevonden worden. Lijkt mij niet veilig? Schiet mij het beeld van de laatste meters van Senna door het hoofd, waarbij het ook lijkt alsof hij het stuur ineens los trekt. :F

• i-dj
Vuvuzela schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:24:
[...]

Het gaat om toe-in. Je ziet de voorkant van de banden meer naar binnen en buiten wijzen. Camber gaat om, de bovenkant van de wielen.
Te snel gelezen :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Naar wat ik begreep gaat het over toe in
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-X8GTbGYxYsc/Vy1zQ5XgTuI/AAAAAAAAALE/4ciO8vSWG8UotX3qvSbpA-hlJMT3IIf3ACKgB/s1600/toe%2Bangel.jpg

niet over camber
Afbeeldingslocatie: https://lib.americanmuscle.com/files/techguides/typical-suspension-components-tech-guide-part-1/mustang-camber-angles-suspension-guide1-01.jpg

edit: spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door DeKaerften op 20-02-2020 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Volgens deze site hoeven we niet meer te gaan racen dit jaar. Een insider heeft een duidelijke conclusie.

https://wtf1.com/post/f1-...fast-time-during-testing/

spoiler:
:+

[ Voor 8% gewijzigd door Alsatian op 20-02-2020 12:29 ]

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Camber zal door de stuurgeometrie ook vast wel wat veranderen, hetgeen gebeurt is dat het linkerwiel iets naar rechts stuurt (zoals hij normaal naar rechts zou sturen) en het rechter naar links. Daarmee verander je theoretisch dus idd alleen toe, maar afhankelijk van de rest van de geometrie kan het de rest ook aanpassen (dus camber etc), op dezelfde manier als dat je normaal zou sturen.

Als het niet mag zal er of een regel komen dat wielen in dezelfde richting moeten sturen, of dat een stuurkolom geen translatie mag vertonen.

• Ari Gold
Haha, discussie bij Renault met Mercedes op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Alsatian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:28:
Volgens deze site hoeven we niet meer te gaan racen dit jaar. Een insider heeft een duidelijke conclusie.

spoiler:
Dat wordt een rustig jaar dan :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alsatian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:28:

spoiler:
Ja die meneer Jumptew Con Clusions is er vaak vlot bij!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

DeKaerften schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]

niet over camber
[Afbeelding]

Afhankelijk van je geometrie kan het beide zijn. Toe sowieso, maar als je camber (per wiel) al stuurhoek afhankelijk maakt verander je die hiermee ook

• Ari Gold
DeKaerften schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:27:
[Afbeelding]

niet over camber
[Afbeelding]

"These tyres are dead, Bono"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Buiten even de hele Mercedes stuurstang discussie. Hamilton al gewoon 102 rondes gereden deze ochtend! Dat zijn er echt beestachtig veel! Bijna 2 volledige raceafstanden in een ochtend.... De auto is in ieder geval betrouwbaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ari Gold schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:31:
[...]

"These tyres are dead, Bono"
Just pull on your steering wheel.
Get in there Lewis. :+

• Malt007
Raikkonen_WC schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:33:
Buiten even de hele Mercedes stuurstang discussie. Hamilton al gewoon 102 rondes gereden deze ochtend! Dat zijn er echt beestachtig veel! Bijna 2 volledige raceafstanden in een ochtend.... De auto is in ieder geval betrouwbaar!
Redelijk bizar, hij blijft maar doorgaan, misschien kan hij er nog wel 10-15 voor de lunch uitgooien. Baal er wel van aangezien RB er tot nu toe pas 59 heeft en Ferrari maar 41.

• Raikkonen_WC
Malt007 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:35:
[...]

Redelijk bizar, hij blijft maar doorgaan, misschien kan hij er nog wel 10-15 voor de lunch uitgooien. Baal er wel van aangezien RB er tot nu toe pas 59 heeft.
Albon heeft ook vandaag met die rekken gereden op de wagen. Dus dat verklaard wel wat tijd verlies. Maar het is echt beestachtig van Mercedes....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Laatst online: 08:58

• deCube
RAI stil gevallen?

Grapje. :+

[ Voor 29% gewijzigd door deCube op 20-02-2020 12:37 ]

Work hard & be brave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nieuwe theorie over de toe; zou kunnen zijn om juist de wrijving te vergroten.
Zodat na het rechte stuk de banden op temperatuur zijn.
Ofwel zelfs sneller opwarmen in een out-lap, zodat er geen tweede opwarmronde nodig is.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2020 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
Hehe. Party Mode, Hammer Time, Trombone Time.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Lol bij Racing Point staan ze nu als een malle te kijken hoe ze de trombone erin kunnen proppen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deCube
Ari Gold schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:47:
Hehe. Party Mode, Hammer Time, Trombone Time.
Hammer Toe :D

Work hard & be brave.

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
MikeyMan schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:45:
Nieuwe theorie over de toe; zou kunnen zijn om juist de wrijving te vergroten.
Zodat na het rechte stuk de banden op temperatuur zijn.
Ofwel zelfs sneller opwarmen in een out-lap, zodat er geen tweede opwarmronde nodig is.
Dan zou ie voor het rechte stuk om moeten schakelen naar meer toe in, en na het rechte stuk weer minder toe in. Lewis deed vandaag precies het omgekeerde.

• deCube
Chiron schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Dan zou ie voor het rechte stuk om moeten schakelen naar meer toe in, en na het rechte stuk weer minder toe in. Lewis deed vandaag precies het omgekeerde.
Is dat zo? In de paddock lijken ze er aardig van overtuigd dat het met de bandentemperatuur te maken heeft.

Work hard & be brave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
poor Leno schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:47:
Lol bij Racing Point staan ze nu als een malle te kijken hoe ze de trombone erin kunnen proppen :D
Unlocked at level 12. :+

• Spollie
  • Laatst online: 07:49
Chiron schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Hij ging juist wel naar meer toe in aan het begin van het rechte stuk. Zie gifjes/filmpjes in dit topic.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waarom lees ik "Camel Toe"????

Ben blij dat het seizoen weer begint 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 14-09 19:23
Raikkonen_WC schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:33:
Ergens vraag ik me af hoe oprecht je verbazing hierover kan zijn? Als je de F1 de voorbije jaren gevolgd hebt, dan wéét je dat Mercedes er gewoon zal staan.
Het is ronduit naïef om te geloven/denken/hopen dat Mercedes plots een onbetrouwbare zeepkist gebouwd zou hebben of dat RB/Fer op magische wijze alle achterstand heeft omgezet in een voorsprong.

Noem me realist of pessimist, maar ook dit jaar gaat Mercedes weer relatief eenvoudig met het goud lopen en bikkelen RB/Ferrari om zilver en brons.
Ik zou ook liever eens iets anders zien en VER gaat heus wel kampioen worden, maar niet met een Mercedes als tegenpartij binnen de huidige reglementering.

• Plenkske
Is bekend waarom Albon slechts 59 rondjes heeft gereden deze ochtend en lang stil heeft gestaan ?

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:41
pilskes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Waar het hart vol van is.... :9

• pilskes
  • Niet online
Siebeh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Waar het hart vol van is.... :9
De donkere wintermaanden...... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fommas
  • Nu online
Plenkske schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
Is bekend waarom Albon slechts 59 rondjes heeft gereden deze ochtend en lang stil heeft gestaan ?
Begin van de dag had die last van zijn schouders doordat er iets niet paste, vgm zijn stoeltje en dat is aangepast. maar weet het niet 100% zeker meer

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Spollie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:58:
[...]

Hij ging juist wel naar meer toe in aan het begin van het rechte stuk. Zie gifjes/filmpjes in dit topic.
Hmm verdomd, ja :) Al heb ik het op de F1TV stream volgens mij ook wel andersom gezien. Lewis deed het een aantal keren (en het was een beetje kat en muis spel tussen de regie/commentatoren en het team).

Uiteraard heeft dit alles te maken met de bandentemperatuur/slijtage.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:22
Mercedes heeft in elk geval weer de volle aandacht tijdens de tests. Vorig jaar met een compleet andere auto in week 2, dit jaar met een ander trucje :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walteij
  • Laatst online: 12-09 08:44
Plenkske schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
Had wat problemen om goed in de auto te komen, zijn schouders pasten niet goed (o.a. doordat er allerlei meet apparatuur in de cockpit wordt geplaatst om de gegevens uit de aero-racks op te slaan).

Wat uitleg over de Mercedes trombone-time.
Ze lijken de toe aan te willen passen, zodat de banden gelijkmatiger verwarmd/verhit worden, waardoor slijtage ook gelijkmatiger is.
The reason they are set in this way is to create a tiny delay in the front tyres loading up as the car is turned in so that the rear tyres do not have too sudden an instantaneous load placed upon them, which would make the car feel unstable on turn in.

However, this means that on the straight the outer edge of the tyre’s tread surface is being heated up more than is the remainder of its width.

With the Mercedes mechanism the tyres will be heated more evenly across their width as they run fully upright, but the benefits of toe-out can still be deployed into the corner. It will be of particular benefit on circuits with long straights.

[ Voor 30% gewijzigd door walteij op 20-02-2020 13:08 ]

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Drwho1 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Ergens vraag ik me af hoe oprecht je verbazing hierover kan zijn? Als je de F1 de voorbije jaren gevolgd hebt, dan wéét je dat Mercedes er gewoon zal staan.
Het is ronduit naïef om te geloven/denken/hopen dat Mercedes plots een onbetrouwbare zeepkist gebouwd zou hebben of dat RB/Fer op magische wijze alle achterstand heeft omgezet in een voorsprong.

Noem me realist of pessimist, maar ook dit jaar gaat Mercedes weer relatief eenvoudig met het goud lopen en bikkelen RB/Ferrari om zilver en brons.
Ik zou ook liever eens iets anders zien en VER gaat heus wel kampioen worden, maar niet met een Mercedes als tegenpartij binnen de huidige reglementering.
Ik zeg nergens dat het mij verbaasd. Ik spreek alleen een constatering :-). Ik volg daarbij de F1 al sinds 1988... Toen was ik 6... Heb in al die jaren misschien en race of 15 gemist live (wel altijd dan terug gekeken)… Dus weet heel goed hoe de F1 werkt...

Dus nee, het verbaasd mij niet, maar het is een constatering dat het er wel echt ontzettend veel zijn, en dat dit knap is :-)

• Plenkske
Maurice079 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:06:
Mercedes heeft in elk geval weer de volle aandacht tijdens de tests. Vorig jaar met een compleet andere auto in week 2, dit jaar met een ander trucje :)
Het lijkt me leuk als ze volgende week ook weer een andere auto hebben.
Teams snappen er dan helemaal niets meer van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Verschil in stint tijden Merc vs Mclaren:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERN7nbkW4AEW5DD?format=png&name=900x900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
pilskes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:00:
[...]

A dirty mind, is joy for ever. 8) _/-\o_

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fugitive2008 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:59:
Wooow ik haal even Torro Rosso en Alfa al een paar dagen doorelkaar. Dacht dat de kleurstelling van Torro Rosso maar tijdelijk was en nu de kleuren van alfa er nu permanent op zaten. Dios mio. Blij als ik ben vind dat Alpha Tauri maar erg gaaf.
Ik vind vooral de nieuwe naam gaaf, of is het nu toch Alpha Taurri? :S :+

Testing, one, two ...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Alppha Taury

RB16 slechts 1 honderdste sneller dan de RB15 :o !!!11einz

[ Voor 72% gewijzigd door Pathogen op 20-02-2020 13:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Renault op dit moment (spoedvergadering over Mercedes stuurtrucje)

Afbeeldingslocatie: https://rickycameron.files.wordpress.com/2011/06/monkey-on-a-computer.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Prachtige beelden van Renault hoor, smullen!

• Malt007
pilskes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:09:
Verschil in stint tijden Merc vs Mclaren:

[Afbeelding]
Zeer indrukwekkend die laatste stint van 30 rondjes. Heeft iemand de gegevens van de race in 2019?

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Hoelaat begint de 2de training van dag 2?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:32:
Hoelaat begint de 2de training van dag 2?
14:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Maurice079 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:06:
Zou het niet juist zijn om de engineers van de andere teams bezig te houden en af te leiden van de echte innovaties?

Als dit de winnende truc zou zijn, dan zouden ze toch wel hun best doen dat niet nu al in beeld te tonen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Vraag is natuurlijk hoeveel sneller je ermee bent, misschien vlieg je er makkelijker de bochten mee aan maar moet je het werk nog wel zelf doen..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
Behalve dan dat Hamilton precies het tegenover gestelde deed...

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Spollie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Misschien snapt ie t nog niet helemaal :>

• Plenkske
Gekkenhuis schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:34:
Vraag is natuurlijk hoeveel sneller je ermee bent, misschien vlieg je er makkelijker de bochten mee aan maar moet je het werk nog wel zelf doen..
En ook wat het effect is als je als coureur het een keer vergeet. Zullen ze vast ook testen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spollie

Filmpje van Craig Scarborough over de toe-in truuk van Mercedes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48
Spollie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Standaard hebben ze toe-out, geen toe-in zoals Olav zegt.

• Drwho1
  • Laatst online: 14-09 19:23
Raikkonen_WC schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Ik zeg nergens dat het mij verbaasd. Ik spreek alleen een constatering :-). Ik volg daarbij de F1 al sinds 1988... Toen was ik 6... Heb in al die jaren misschien en race of 15 gemist live (wel altijd dan terug gekeken)… Dus weet heel goed hoe de F1 werkt...

Dus nee, het verbaasd mij niet, maar het is een constatering dat het er wel echt ontzettend veel zijn, en dat dit knap is :-)
Excuus, ik wist niet dat er ego's gekrenkt gingen worden met de opmerking over hoelang je al F1 volgt. :+

Lijkt erop dat FI met haar W10 copy & pasta een serieuze rol van betekenis zal gaan spelen in het middenveld.
Invloed van de nieuwe eigenaars om te zeggen 'kopieer de Mercedes maximaal' of was de ontwikkeling van 2020 toen al te ver gestart ten tijde van overname?

• pilskes
  • Niet online
Ze hebben nu een interview met Hamilton en Allison, ben benieuwd...

• TrekDr0p
  • Nu online

TrekDr0p

QR niet scannen

pilskes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:40:
Ze hebben nu een interview met Hamilton en Allison, ben benieuwd...
Word dit via F1TV uitgezonden?

• deCube
Hij maakt het moeilijk niet op hem af te hoeven geven. 8)7 En half Nederland gaat er weer met dit verhaal vandoor. :X
Bloodclot schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:51:

Er is door een Mercedes (senior) executive gezegd dat het niet louter voor testen zal zijn.
Spollie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:38:
[YouTube: Mercedes steering secrets explained]

Filmpje van Craig Scarborough over de toe-in truuk van Mercedes.
Blijkt Olav toch een beetje gelijk te hebben als we Craig moeten geloven, standaard toe-out, met dit trucje geen toe (wielen staan parallel), minder wrijving en gelijkmatigere bandentemperatuur. Mogelijk zelfs minder rake doordat de auto aan de voorkant hoger komt te staan.

[ Voor 27% gewijzigd door deCube op 20-02-2020 13:49 ]

Work hard & be brave.

Pagina: 1 ... 11 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is. O-)

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona