Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-06 15:21
Goedendag,

Op mijn Vaillant hrpro cw3 wil ik graag een NEST aansluiten. Volgens de gegevens ondersteunt de CV wel het opentherm protocol. (Of heeft de HRPro dit alleen?) Helaas is het voor mij nog onduidelijk waar ik de heatlink op moet aansluiten.

Zijn de pinnetjes van de x31 voor de opentherm? Of gaat het ook goed als ik de NEST op de eBus aansluit?

CV ketel

CV ketel

CV ketel

[ Voor 10% gewijzigd door Plof op 28-01-2020 22:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 10:37

Poenzkie

Just being Hendrick

Zoals in de beschrijving ook staat is de X31 aansluiting voor een optionele V33 OpenTherm module. Bij mijn vailliant zat hij er gelukkig al in. Dus of je moet die module aanschaffen of je moet hem aan/uit aansluiten.

Zie ook dit topic: Nest 3rd Gen icm Vaillant EcoTec Plus CW6

Gaat wel over een ander type Vaillant, maar het principe is het zelfde. Hier staan ook foto's in van de betreffende module, misschien zit hij er wel is maar niet aangesloten.

[ Voor 39% gewijzigd door Poenzkie op 29-01-2020 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Bedankt voor je reactie, als ik het dus goed begrijp zal ik de VR33 module nog moeten aanschaffen (https://wifithermostaten....pentherm-module-vr33.html) om de Thermostaat te laten communiceren dmv het OpenTherm protocol?

cv

//EDIT

Naar enig Google werk en contact met Vaillant heb ik toch de VR33 aangeschaft. Zonder deze module werkt mijn ketel niet moduleren en via het OpenTherm protocol. Morgen/Vrijdag zal ik het eea aansluiten, ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 23% gewijzigd door Plof op 29-01-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
Kijk, we hebben alles werkend! Bedankt voor de input!

Nu hier maar eens inlezen! Nachtverlaging bij vloerverwarming als hoofdverwarming?

• Jordy.81
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01 19:16

• Plof
Hey Jordy,

Ja dat klopt, zo heb ik het inderdaad ook gedaan, uiteindelijk was het wel gelukt :).
Pagina: 1