Nest 3rd Gen icm Vaillant EcoTec Plus CW6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb sinds een maand een nieuwe Vaillant EcoTec plus VHR 34/5-5 I CW6 ketel,
Deze wordt momenteel aangestuurd door de bijgeleverde Calormatic 350 thermostaat via de eBUS aansluiting op de ketel.

Ik heb nu een Nest thermoestaat gekocht die ik op de ketel wil aansluiten en zo de ketel aansturen via OpenTherm. De ketel had al een VR33 OpenTherm module. Dus ik heb de bedrading in de ketel omgezet om de thermostaat via OpenTherm te verbinden.

Hoe dit moet staat beschreven in pagina 8 en 9 van het Vaillant Technisch Bulletin 2013 / 2

1. de VR33 module via de X31 connector op de printplaat van de ketel aansluiten.
2. rode draadbrug verwijderen en de thermostaatdraden van eBUS overzetten naar de terminals op de VR33 module
VR33 module

De overige aansluitingen heb ik gelaten zoals ze zijn, draadruggen over BurnerOff (1) en 24VRT (2), eBUS (3) blijft vrij! zie onderstaande foto
aansluitingen

De Nest HeatLink heb ik voor de rest aangesloten zoals beschreven in de handleiding van de Nest. De thermostaatdraden van de ketel op de HeatLink (OT1 OT2) en de NEst thremostaat op T1 en T2. 230V aansluiting op N en L en ook de aarding aangesloten.

Na instellen stuurt de Nest de verwarming goed aan. Die gaat aan en uit en de ketel moduleert de brander.
Enkel werkt de warmwaterfuntie nu niet meer. Ik heb in de Nest alle ketelinstellingen al geprobeerd (Combi / Ketel / Andere Ketel) zowel Wamr water Boost functie. Geen warm water.

Ik heb als test ook eens een Honeywell Chronotherm Touch Modulation aangesloten. Maar hetzelfde probleem. Verwarminjg werkt maar geen warm waterfunctie.

Ik zie ook dat het groene lichtje op de VR33 module traag knippert. Hoort dat zo. Moet dit continu branden?

Terugbouwen naar de oorspronkelijke situatie met eBUS en de Vaillant thermostaat en alles werkt weer.

Wie kan mij helpen? enig idee waar het probleem zit?

Alle reacties

• coninckske
Heb de oplossing gevonden.

De 'fout' ligt bij Vaillant en in het feit dat hun installatiehandleiding en technisch bulletin voor de nieuwere ketels met eBUS onvolledig is.

Bij het aansluiten van de VR33 module staat in de handleiding dat deze op de hoofdprint moet aangesloten worden op terminal X31. Tot zover alles goed.

Wat nergens in handleiding of enig technisch document wordt vermeld is dat de reeds aanwezige connector die je van terminal X31 afhaalt dus verder op terminal boven de X32 van de VR33 module moet aangesloten worden.

Ook de Vaillant servicedesk die ik had gemaild wist dit niet. Oooops!! Het was uiteindelijk mijn installateur die wel op de hoogte was en het in 5min opgelost had.

Bij deze, indien bij overschakelen van eBUS naar OpenTherm warm waterfunctie niet werkt, check dan even dat niet enkel de VR33 module wordt verbonden op X31 maar de daarvoor verwijderde connector dus ook aansluiten op de VR33 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 22:04
Bedankt voor de beschrijving, ga binnenkort dezelfde installatie doen.

Ik hoop dat het antwoord hebt op de volgende vraag. De Heatlink klemmen OT1 en OT2 moeten verbonden worden met de VR33 maakt het dan nog uit welke op klemmen OT1 en OT2 moeten komen? De VR33 heeft klemmen met aanduiding OT en T.

---Volgens Wikipedia is opentherm polariteit ongevoelig dus dit zal geen probleem veroorzaken---

[ Voor 14% gewijzigd door Michiel193 op 17-10-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953083

Goedendag,
Ik heb gisteren de Honeywell R8810 aangesloten op de Opentherm module van de Vaillant Ecotec plus cv ketel volgens de technische beschrijving van Vaillant. De Opentherm module zit hier al standaard op dus ik hoefde alleen maar de doorlus te verwijderen en de draad van de R8810 te verbinden met de X32.
Nu verwarmd de ketel helemaal niet meer. Het groene lampje bij de Opentherm module knippert ook onregelmatig, naar mijn idee moet deze gewoon constant groen branden. Naar mijn idee heb ik alles goed gedaan. Als ik de doorlus weer tergplaats doet alles het weer normaal.
Help, wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6n1CZuN.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953083

Daar ben ik weer, Ik heb zojuist van de consumentenservice van Vaillant begrepen dat de aansluiting juist is en dat het wellicht aan het kabeltje zou moeten liggen, die ga ik vanavond dus vervangen voor een nieuwere. tot zover..
Ook dat was de oplossing helaas niet. als er tips zijn..heel graag!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 953083 op 08-12-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Je moet de connector die op de hoofdprintplaat op X31 zat en je hebt verwijderd om de VR33 module aan te sluiten. Die connector moet je op de aansluiting van de VR33 module zetten. Staat nergens in de Vaillant documentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:33

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb een "Vaillant ecoTEC plus VHR NL 35-38_5-5 HR Combiketel" hangen en daaraan hing een Honeywell Modulation thermostaat. Vandaag heb ik geprobeerd om mijn Nest V3 aan te sluiten.

Situatie vooraf:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7881/32129573457_a272a1c83d_c.jpg

Vervolgens heb ik:
  • De rood en blauwe kabel in de OpenTherm module links losgehaald. Die kabels liepen, via die grijze kabel, naar de thermostaat.
  • De kabel onder de ketel doorgeknipt.
  • Eerst de uiteindes verbonden; de ene met de Nest thermostaat (HL T1 en T2) en de andere met de CV ketel (HL OT1 en OT2)
  • Toen dat niet werkte, heb ik de kabel tussen de HL en de Nest losgemaakt (= draadloos)
  • Zojuist heb ik de witte connector op de OpenTherm module een plek naar beneden gezet (zag ik hierboven ook)
Maar nog steeds kan Nest geen verbinding maken met de HeatLink. Ik krijg de code H71 op de Nest. Ik kan overigens wel de CV ketel handmatig aan en uit zetten via de HeatLink (ronde knop).

Ik lees hierboven: "Wat nergens in handleiding of enig technisch document wordt vermeld is dat de reeds aanwezige connector die je van terminal X31 afhaalt dus verder op terminal boven de X32 van de VR33 module moet aangesloten worden." Maar dat snap ik niet helemaal. De beginsituatie, zie foto hierboven, heb ik zelf niet gedaan.

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7900/47075953851_dc43227df6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7816/46162518405_8f5e28f180_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door vanDaal op 13-02-2019 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:33

vanDaal

-ismeereentje

Bovenstaande is opgelost. Ik was te veel gefocussed op de aansluiting van de CV ketel op de HeatLink, terwijl die prima in orde was. Dus uiteindelijk de HeatLink na een factory reset succesvol gekoppeld aan de Nest. Eerst draadloos, nu bedraad. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03
mag weg.

[ Voor 111% gewijzigd door Stinger_Ventura op 02-10-2019 13:29 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb geen los vr33 bordje in mijn ecotec plus. Maar ik lees op diverse plekken dat sommige versies al OpenTherm hebben ingebouwd. Enig idee of ik dit kan zien aan de hardware?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rR2NP4yz/DSC-3687.jpg

witte kabel in 24V gaat nu naar 1 of ander tussenkastje en die kabel gaat de muur in naar de Toon thermostaat. Maar ik wil Nest :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tusk op 28-10-2019 22:31 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-02 22:40
Hallo! Sorry om dit oude topic naar boven te halen.

Ik heb de module besteld en we wouden hem installeren. We hebben dit forum gevolgd voor de aansluiting maar we zitten met 1 probleem: de communicatie is goed, het warm water werkt en de verwarming springt aan maar de ketel blijft op lage vlam. Hoe hoog we de verwarming ook zetten, de vlam blijft laag... het icoontje van de verwarming op de ketel blijft knipperen.
De aanvoertemperatuur staat op 65 graden.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Jelleuuh op 08-10-2020 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
ik weet niet of we het juist gedaan hebben. wij hadden geen connector op de x31 van de hoofdprintplaat zitten. Dit was gewoon een vrij slot. Wij hebben wel op de vr33 module de kabel die op de x32 zat verwijderd en boven de x12 aangesloten. is het dat wat jullie bedoelen?

Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Kzjv4MM/20201008-191553.jpg

Als die kabel toch op x32 moet zou ik niet weten wat er dan boven moet... wij hebben geen extra koppelingen. Als dit fout is, kan iemand dan eens een foto van de juiste aansluiting van de module doorsturen??

[ Voor 41% gewijzigd door Jelleuuh op 08-10-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland22896
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-11-2020
Heb je dit al opgelost gekregen? ik wil net hetzelfde plaatje kopen voor een Themacondens aan te sluiten op de Nest V3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02

ST10©DE

Dus.............

Ik ben er ook mee bezig, maar ik krijg een langzaam knipperend status LED. De OpenTherm-thermostaat zou foute informatie zenden. Kan ook zijn dat de VR 33 bij mij uberhaupt niet werkt omdat ik een Duitse ketel heb.

Betreffende de aansluiting van de VR 33, dit staat in mijn handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLhtG_TQWZKpUvS9rGvt5mC46UQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NkGi9ldgyohjPWk2BAn22e0.jpg?f=fotoalbum_medium
klik op plaatje voor vergroting

[ Voor 3% gewijzigd door ST10©DE op 23-10-2020 15:41 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
Mij is het niet gelukt :(
Ik wacht op advies van anderen.. maar niemand reageert jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik heb al eerder willen kijken voor je, maar als ik dan thuis ben denk ik er niet aan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleuuh
Kijk gerust eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravir123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
Deze ga ik volgen, aangezien ik ook interesse heb in een Nest Thermostaat.

Het VR33 plaatje heb ik al in de ketel gestoken volgens instructies. Ik had echter op de X31 geen aparte stekker zitten.

Ik hoop dat iemand het opgelost krijgt.

groetjes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-03 16:00
laat maar bericht mag verwijderd worden

[ Voor 85% gewijzigd door yvdb op 19-11-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersEeghie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Jelleuuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:34:
Hallo! Sorry om dit oude topic naar boven te halen.

Ik heb de module besteld en we wouden hem installeren. We hebben dit forum gevolgd voor de aansluiting maar we zitten met 1 probleem: de communicatie is goed, het warm water werkt en de verwarming springt aan maar de ketel blijft op lage vlam. Hoe hoog we de verwarming ook zetten, de vlam blijft laag... het icoontje van de verwarming op de ketel blijft knipperen.
De aanvoertemperatuur staat op 65 graden.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Als je een 5e generatie ketel hebt, heb je wellicht de nieuwe deellast functie op "Auto" (laten) staan en die moet op de de respectievelijke vollast ingesteld staan om de modulatie van de aansturing te kunnen volgen

[ Voor 59% gewijzigd door TweakersEeghie op 12-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersEeghie
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Jelleuuh schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:00:
ik weet niet of we het juist gedaan hebben. wij hadden geen connector op de x31 van de hoofdprintplaat zitten. Dit was gewoon een vrij slot. Wij hebben wel op de vr33 module de kabel die op de x32 zat verwijderd en boven de x12 aangesloten. is het dat wat jullie bedoelen?

Zie foto:
[Afbeelding]

Als die kabel toch op x32 moet zou ik niet weten wat er dan boven moet... wij hebben geen extra koppelingen. Als dit fout is, kan iemand dan eens een foto van de juiste aansluiting van de module doorsturen??
De correcte VR33 connectie gaat vanaf connector X31 van het hoofdboard naar connector X32 op het VR33 board. De X31 connector op het VR33 board blijft in de basis aansluiting leeg. Kijk naar figuur 1.3 op pagina 14 van deze VR33 handleiding:

https://www.vaillant.be/regelingen/0020296182-00-1728112.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door TweakersEeghie op 12-01-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik was mijn cloud fotos aan het opschonen en toen kwam ik deze tegen:

Wellicht heeft iemand er nog iets aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTxrNq2f8FYMmc4-EY-uFYfr4u0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LemB2JB6x6fyff4helwjYmbv.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nNBmgj_dLoUpS65T4LANQhV2Hs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OtIT3e0AAbmQhEee7b9EdMPh.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-eZyOrYow7o3bJbh4t7anxZxM8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a6HFg74TKA2OGBlC48KeuPC.jpg?f=fotoalbum_medium

Het is al even geleden maar de middelste kabel in de Nest gaat naar de converter chip (witte kabel met rode tape). De bovenste kabel is voeding vanuit de ketel. Onderste kabel is kabeltje wat naar beneden naar de thermostaat loopt. En volgens mij heb ik een lusje zet op de 24v.

Zie mijn eerder post hier voor de 'voor' situatie
Tusk in "Nest 3rd Gen icm Vaillant EcoTec Plus CW6"

[ Voor 19% gewijzigd door Tusk op 18-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
Tusk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:26:
ik was mijn cloud fotos aan het opschonen en toen kwam ik deze tegen:

Wellicht heeft iemand er nog iets aan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is al even geleden maar de middelste kabel in de Nest gaat naar de converter chip (witte kabel met rode tape). De bovenste kabel is voeding vanuit de ketel. Onderste kabel is kabeltje wat naar beneden naar de thermostaat loopt. En volgens mij heb ik een lusje zet op de 24v.
Wouw, net vandaag alles binnengekregen om de boel aan te sluiten (V33 + Nest), deze foto's zijn super helpvol!

Enige vraag die mij resteert, voordat ik aan het installeren begin; moet er nog iets ingesteld worden via het bedieningspaneel om van aan/uit naar modulerend via OpenTherm te gaan?

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Nee daar heb ik niets mee gedaan. Het was bij mij "plug" & play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
Tusk schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:30:
Nee daar heb ik niets mee gedaan. Het was bij mij "plug" & play
Top, zojuist hier alles aangesloten en het werkt d:)b

Bedankt voor de foto's, instellen op de ketel was inderdaad niet nodig.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

het viel me laatst op dat mijn ingestelde temperatuur vaak niet op het tijdstip gehaald wordt. Toen zag ik dat ik geen 'True radiant' setting heb maar wel 'Early on'. Dit betekent (staat ook bij equipment) dat de ketel als 'forced air' wordt herkend...ik heb via google gevonden waar ik dat in zou moeten stellen, maar die Heat Type optie is bij mij simpelweg niet aanwezig.

Vraag aan mede ketelaars. Als je in je nest app bij equipment kijkt. Welk type hebben jullie daar staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffyke84
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-10-2021
TweakersEeghie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Als je een 5e generatie ketel hebt, heb je wellicht de nieuwe deellast functie op "Auto" (laten) staan en die moet op de de respectievelijke vollast ingesteld staan om de modulatie van de aansturing te kunnen volgen
Ik heb hetzelfde probleem als Jelleuuh: alles werkt wel maar de ketel blijft op minimum modulatie branden. Ik heb eens in het installateursmenu rondgeneusd en de deellast functie stond wel degelijk op Auto. Maar ik heb ze nu op 25kW gezet (max. vermogen van m'n ketel) en hij blijft op minimum moduleren.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaunaruiz
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Goedemiddag, ik schrijf je vanuit Spanje als je me alsjeblieft kunt helpen met de montage van de v33-module, ik heb de thread verschillende keren gelezen en ik ben overgegaan tot de installatie. Ik denk dat volgens wat ik heb kunnen lezen in de draad, maar voor zover ik kan Er gaat iets niet goed. De groene led van het v33-bord knippert langzaam en hoewel alles lijkt te zijn aangesloten, kan ik de watertemperatuur niet regelen via de applicatie. Om deze reden vraag ik u alstublieft als iemand me kan helpen.Weten dat we misschien moeite hebben om elkaar te begrijpen vanwege de taal. Ik voeg een foto bij van hoe het v33-bord is gemonteerd. Groeten en bij voorbaat dank.
gaunaruiz schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:19:
Goedemiddag, ik schrijf je vanuit Spanje als je me alsjeblieft kunt helpen met de montage van de v33-module, ik heb de thread verschillende keren gelezen en ik ben overgegaan tot de installatie. Ik denk dat volgens wat ik heb kunnen lezen in de draad, maar voor zover ik kan Er gaat iets niet goed. De groene led van het v33-bord knippert langzaam en hoewel alles lijkt te zijn aangesloten, kan ik de watertemperatuur niet regelen via de applicatie. Om deze reden vraag ik u alstublieft als iemand me kan helpen.Weten dat we misschien moeite hebben om elkaar te begrijpen vanwege de taal. Ik voeg een foto bij van hoe het v33-bord is gemonteerd. Groeten en bij voorbaat dank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpRO5MLTXBRS15Dp-_BbKnvIWHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd1b2Kth15VMGV6K7G5YhbGX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door gaunaruiz op 14-11-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Ik zal hier bij mij morgen nog eens naar kijken en een foto sturen hoe het bij mij aangesoten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaunaruiz
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Goedemorgen, ik waardeer alle hulp die je me kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luiggi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-01-2023
gaunaruiz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:21:
Goedemorgen, ik waardeer alle hulp die je me kunt geven.
Hola Gaunaruiz,

Al final conseguiste que funcionara correctamente?? Algún problema con el agua caliente o con el rendimiento de la caldera?

Estoy indeciso en instalar el modulo VR33 en mi caldera EcotecPlus 246.

Un saludo,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixbbb031
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-08-2022
CyberJohn schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:59:
[...]

Top, zojuist hier alles aangesloten en het werkt d:)b

Bedankt voor de foto's, instellen op de ketel was inderdaad niet nodig.
Hoi. Ik ben nieuw in deze groep. Ik heb Vailant VUW 25/26 CS / 1-5 (N-INT1) R1 met VR 33-module en Ners Gen3. Ik krijg steeds langzaam knipperend licht op het VR 33-bord. Heeft iemand een volledig functioneel bekabelde ketel met Nest Thermostat? Zo ja, kun je gedetailleerde wiering en instellingen posten? Bedankt

PS ik gebruik google translate, ik spreek alleen Engels, Duits en Kroatisch :) dus sorry als het een beetje verwarrend werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-05 13:15
coninckske schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 01:28:
Heb de oplossing gevonden.

Wat nergens in handleiding of enig technisch document wordt vermeld is dat de reeds aanwezige connector die je van terminal X31 afhaalt dus verder op terminal boven de X32 van de VR33 module moet aangesloten worden.

Ook de Vaillant servicedesk die ik had gemaild wist dit niet. Oooops!! Het was uiteindelijk mijn installateur die wel op de hoogte was en het in 5min opgelost had.
Ik ben blij dat ik deze post gevonden heb. Mijn Vaillant installateur heeft me een voorstel gedaan om onze oudere ketel slim te maken: Bijna 1000 euro voor een nieuwe mengmodule, thermostaat, en MyVaillant gateway :(

Hopelijk kan ik met die VR33 module gewoon zelf een Netatmo of Nest aansluiten. Heb vorige week nog een Tado (op Ebus) teruggestuurd omdat die niet aan de praat te krijgen was. Het kunnen programmeren en on-demand aanzetten van warm water is voor mij een must.

[ Voor 4% gewijzigd door iqcgubon op 04-03-2024 19:45 ]

Pagina: 1