Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nest 3rd Gen icm Vaillant EcoTec Plus CW6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coninckske
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-03 12:34
Ik heb sinds een maand een nieuwe Vaillant EcoTec plus VHR 34/5-5 I CW6 ketel,
Deze wordt momenteel aangestuurd door de bijgeleverde Calormatic 350 thermostaat via de eBUS aansluiting op de ketel.

Ik heb nu een Nest thermoestaat gekocht die ik op de ketel wil aansluiten en zo de ketel aansturen via OpenTherm. De ketel had al een VR33 OpenTherm module. Dus ik heb de bedrading in de ketel omgezet om de thermostaat via OpenTherm te verbinden.

Hoe dit moet staat beschreven in pagina 8 en 9 van het Vaillant Technisch Bulletin 2013 / 2

1. de VR33 module via de X31 connector op de printplaat van de ketel aansluiten.
2. rode draadbrug verwijderen en de thermostaatdraden van eBUS overzetten naar de terminals op de VR33 module

De overige aansluitingen heb ik gelaten zoals ze zijn, draadruggen over BurnerOff (1) en 24VRT (2), eBUS (3) blijft vrij! zie onderstaande foto

De Nest HeatLink heb ik voor de rest aangesloten zoals beschreven in de handleiding van de Nest. De thermostaatdraden van de ketel op de HeatLink (OT1 OT2) en de NEst thremostaat op T1 en T2. 230V aansluiting op N en L en ook de aarding aangesloten.

Na instellen stuurt de Nest de verwarming goed aan. Die gaat aan en uit en de ketel moduleert de brander.
Enkel werkt de warmwaterfuntie nu niet meer. Ik heb in de Nest alle ketelinstellingen al geprobeerd (Combi / Ketel / Andere Ketel) zowel Wamr water Boost functie. Geen warm water.

Ik heb als test ook eens een Honeywell Chronotherm Touch Modulation aangesloten. Maar hetzelfde probleem. Verwarminjg werkt maar geen warm waterfunctie.

Ik zie ook dat het groene lichtje op de VR33 module traag knippert. Hoort dat zo. Moet dit continu branden?

Terugbouwen naar de oorspronkelijke situatie met eBUS en de Vaillant thermostaat en alles werkt weer.

Wie kan mij helpen? enig idee waar het probleem zit?

Alle reacties

• coninckske
Heb de oplossing gevonden.

De 'fout' ligt bij Vaillant en in het feit dat hun installatiehandleiding en technisch bulletin voor de nieuwere ketels met eBUS onvolledig is.

Bij het aansluiten van de VR33 module staat in de handleiding dat deze op de hoofdprint moet aangesloten worden op terminal X31. Tot zover alles goed.

Wat nergens in handleiding of enig technisch document wordt vermeld is dat de reeds aanwezige connector die je van terminal X31 afhaalt dus verder op terminal boven de X32 van de VR33 module moet aangesloten worden.

Ook de Vaillant servicedesk die ik had gemaild wist dit niet. Oooops!! Het was uiteindelijk mijn installateur die wel op de hoogte was en het in 5min opgelost had.

Bij deze, indien bij overschakelen van eBUS naar OpenTherm warm waterfunctie niet werkt, check dan even dat niet enkel de VR33 module wordt verbonden op X31 maar de daarvoor verwijderde connector dus ook aansluiten op de VR33 module.

• coninckske
Je moet de connector die op de hoofdprintplaat op X31 zat en je hebt verwijderd om de VR33 module aan te sluiten. Die connector moet je op de aansluiting van de VR33 module zetten. Staat nergens in de Vaillant documentatie.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True