Ik heb onlangs mijn router aangesloten, nu wil verbinden via dat Ip-Adres via internet alleen hij weigert steeds mijn toegang. Iemand enig idee hoe je dit moet oplossen? Bedankt!

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wat bedoel je met 'via internet'? Via een browser? Of vanaf een externe locatie buiten het lokale netwerk van de router?Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:40:
Ik heb onlangs mijn router aangesloten, nu wil verbinden via dat Ip-Adres via internet alleen hij weigert steeds mijn toegang. Iemand enig idee hoe je dit moet oplossen? Bedankt!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ik heb mijn router aangesloten, en de Default Gateway is 192.168.0.1 maar als ik dan datgene in browser opzoek zeg hij toegang geweigerd. Ik heb ook al alle cookies verwijderd en browser, explorer en firefox geprobeerd. Niks werkt hiertegen.DarkSide schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:47:
je wilt 192.168.0.1 bereiken vanaf het internet?
Of wil je de admin portal benaderen via je interne netwerk?
Gewoon zoals aangegeven even resetten en dan met default user en ww inloggen.
Via browser want mijn Gateway is 192.168.0.1 van mijn router. Alleen kom er niet op.g0tanks schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:52:
[...]
Wat bedoel je met 'via internet'? Via een browser? Of vanaf een externe locatie buiten het lokale netwerk van de router?
Als ik bij dat topic met 20+ berichten verder ging met een ander probleem, dan zijn er ook minder mensen die dat zien. En als mensen dit probleem ook hebben zoeken ze dat op op google en vinden ze dit topic, want als jij dit probleem opzoekt en dat is in een ander topic besproken vindt je dat niet?Breezers schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:58:
Eh.. is dit niet toevallig de voortzetting uit dit topic ? (om tig herhalingen van suggesties te voorkomen )
Sitecom WLR-4000 Doet Niet wat hij moet doen
Ja precies hetzelde : toegang geweigerd.pl0xs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:19:
Incognito mode al geprobeerd?
Sitecom WLR - 4000 NX 300 v1 01.Luchtbakker schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:34:
Ehh, wat voor type router heb je om te beginnen? Verbaast me dat niemand deze vraag nog gesteld heeft hier.......
Ja, ik heb hem al gereset,er zit een kabel van de modem in mijn router en van mijn router naar de computer, ik kan gewoon alles doen met de kabel terwijl internet uitstaat (ik bedoel ik kan gewoon youtube enzo kijken zonder wifi) maar ik kan alleen niet op 192.168.0.1.Nielson schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:44:
En je hebt de router inmiddels al eens helemaal gereset, zoals @mash_man02 in de allereerste reactie al aangaf? De pc waarmee je probeert in te loggen is bekabeld verbonden met de router?
Op de onderkant van de router staat ook heel duidelijk 192.168.0.1arnold_m schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:49:
De webinterface van de router kan best een ander adres hebben dan de gateway.
Het adres van de webinterface is waarschijnlijk te vinden in de handleiding.
[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 22-01-2020 22:01 ]
Dat heeft geen zin het apparaat dat hij wil benaderen is de admin interface van zijn router.Tartarus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:57:
Steek je kabel eens direct in het apparaat die je wil benaderen. Dat wil zeggen, haal alle andere apparatuur zoals modems en switches enz er tussenuit.
Computer says no
ICE ICE Baby
Dan gaat ie naar netwerkinstellingen en kijkt welke IP er is toegewezen. De cijfers achter de laatste ‘.’ punt vervang je dan door 1 en je zit op de router webinterface.Meekoh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Dat heeft geen zin het apparaat dat hij wil benaderen is de admin interface van zijn router.
@Freejay Al andere browsers geprobeerd?
Probeer ook eens je pc in andere poortjes op de router aan te sluiten. Soms is de admin interface alleen vanaf de eerste of laatste poort te benaderen.
Nope dat werkt niet alleen bij mijn default Gateway staat eerst fe80::362c:c4ff enzovoort. Heeft dat iets te betekenen?Tartarus schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:57:
Steek je kabel eens direct in het apparaat die je wil benaderen. Dat wil zeggen, haal alle andere apparatuur zoals modems en switches enz er tussenuit.
Hoe ga ik dat vinden dan?djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:03:
Ik denk dat de software op deze router uit 2012 zo oud is dat een moderne browser hem niet meer vertrouwd en dus toegang weigerd.
Dus even op zoek naar een firefox uit 2012 ofzo en het daarmee proberen.
Deze zou ik ook adviseren!djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:03:
Ik denk dat de software op deze router uit 2012 zo oud is dat een moderne browser hem niet meer vertrouwd en dus toegang weigerd.
Dus even op zoek naar een firefox uit 2012 ofzo en het daarmee proberen.
Dit probleem had mijn computer vast gesteld, kan je me uitleggen waar je zo een update/browser vindt of hoe je dit doet?masauri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:09:
[...]
Deze zou ik ook adviseren!
Ik heb dit zelf moeten doen om toegang te krijgen tot een dell ups.
Die wilde geen verbinding maken naar de management webpagina aangezien er geen https verkeer mogelijk was.
Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:10:
[...]
Dit probleem had mijn computer vast gesteld, kan je me uitleggen waar je zo een update/browser vindt of hoe je dit doet?
Via google?
[ Voor 26% gewijzigd door Harrie op 22-01-2020 22:13 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 22-01-2020 22:12 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Kan je me uitleggen hoe ik dit moet installeren wil namelijk niet mijn computer volgooien met rotzooi hahamasauri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:10:
[...]
[...]
Via google?
https://ftp.mozilla.org/p...releases/1.0/win32/nl-NL/
Download het zip bestand, pak het bestand uit in een map, dubbel klik op firefox.exe en ge zijt vertrokken.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:12:
[...]
Kan je me uitleggen hoe ik dit moet installeren wil namelijk niet mijn computer volgooien met rotzooi haha
Ik zou gewoon een abo bij XS .. Ohnee, Freedom Internet afsluiten. Die hebben een fantastische helpdesk als je met IP problemen zitFreejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:12:
[...]
Kan je me uitleggen hoe ik dit moet installeren wil namelijk niet mijn computer volgooien met rotzooi haha
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hij weigert het IP-ADRES nog steeds, wat een gedoe pohpohmasauri schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:14:
[...]
Download het zip bestand, pak het bestand uit in een map, dubbel klik op firefox.exe en ge zijt vertrokken.
Verwijder nadien gewoon de map en klaar. (hoewel ik m als backup in een map heb gezet.)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Idd dat pakte helaas niks uit. Bedankt voor je reactie!Harrie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:10:
Dat "fe80::362c:c4ff enzovoort" is een IPv6 adres, en 192.168.0.1 is een IPv4 adres.
Wat gebeurd er als je dat lange ipv6 adres in je browser zet? Gaat dat wel?
Edit: nvm, als erop komt "toegang geweigerd" zal er waarschijnlijk geen probleem met de verbinding zijn?
Ik gebruik windows 8.1djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:17:
https://ftp.mozilla.org/p...efox%20Setup%2040.0.3.exe
Dat is 1 van de 1e die windows 10 support
Daar werkt deze versie ook op.
ICE ICE Baby
Hahaha die router hebben we ook die is perfect ingesteld alleen deze router is voor boven en ga pas geld uitgeven als de hoop weg is van mijn router.djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:27:
[...]
Daar werkt deze versie ook op.
Maar misschien is dit de oplossing voor het probleem met je al wat oudere router.![]()
pricewatch: TP-Link Archer C6
Zeg je nou dat deze router ACHTER je eigen router hangt? Wat is dan het IP-adres dat je EIGEN router (de TP-link) uitdeelt? In welk subnet zit die?Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:30:
[...]
Hahaha die router hebben we ook die is perfect ingesteld alleen deze router is voor boven en ga pas geld uitgeven als de hoop weg is van mijn router.
Je hebt dus 2 routers in je netwerk, 1 router achter de router die met je isp verbonden is.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:30:
[...]
Hahaha die router hebben we ook die is perfect ingesteld alleen deze router is voor boven en ga pas geld uitgeven als de hoop weg is van mijn router.
ICE ICE Baby
Je hebt dus twee routers. Een van de twee is dan de gateway naar het internet toe.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:30:
[...]
Koop dan gewoon dat, een accesspoint en *geen* router.djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:35:
Je wilt eigenlijk een router die je in AP modus kan zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2020 22:38 ]
Ik ben niet de enigste in huis haha op die 1ste router zit de wifi van het hele huis, maar ik zit niet op die router verbonden ik zit vanaf de modem (mijn telenet modem) naar mijn Sitecom (WAN) en dan naar mijn computer.djmuggs schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:35:
[...]
Je hebt dus 2 routers in je netwerk, 1 router achter de router die met je isp verbonden is.
Haal de kabel naar de 1e router er eens uit, deze zit vast in je wan poort.
Verbind dan je pc met 1 van de LAN poorten en probeer het nog eens.
Verder geen wifi aanwezig in je pc?
Je wilt eigenlijk een router die je in AP modus kan zetten.
Ik heb 1 modem (van telenet) daarna heb ik 1 router (TP-Link). op de TP - Link komen alle netwerken en wifi netwerken binnen en gaan met 1 kabel naar de modem. Deze router wil ik idd gebruiken voor AP.CH4OS schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:37:
[...]
Je hebt dus twee routers. Een van de twee is dan de gateway naar het internet toe.Volgens mij kun je beter de "router" van boven ruilen voor een access point, dan heb je veel minder problemen.
Kun je ook even een schematische tekening maken van hoe jouw netwerk eruit ziet, dat verduidelijkt in elk geval veel meer.
[...]
Koop dan gewoon dat, een accesspoint en *geen* router.
Als ik dat doe en bij browser mijn ip opzoek dan 'duurt het te lang'.Barrycade schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:44:
Koppel die router nu eens gewoon los van alles behalve je computer.
Je hebt helemaal geen internet nodig om een router in te stellen als AP.
Je bent waarschijnlijk ergens in je netwerk verdwaald.
Precies ons punt. Je zit gewoon niet op de sitecom.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:50:
[...]
Als ik dat doe en bij browser mijn ip opzoek dan 'duurt het te lang'.
Wat valt hier dan aan te doenRoom42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:52:
[...]
Precies ons punt. Je zit gewoon niet op de sitecom.
[ Voor 31% gewijzigd door Malantur op 22-01-2020 23:01 ]
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Ik krijg Gateway 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0 en als ik alleen in mijn computer insteek blijft 192.168.0.1 ook gewoon staan en subnet ook. Er verandert dan eigenlijk niks.Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:55:
@Freejay Wat voor IP-adres krijg je van de sitecom (als dat al het geval is)? Check ipconfig in een cmd, of de status van je netwerkkaart.
Als je géén IP-adres krijgt (of een in de 169.x.x.x-range), moet je een handmatig IP-adres instellen. Bijvoorbeeld 192.168.0.50. Dan zou je wel naar 192.168.0.1 moeten kunnen browsen.
Computer : 192.168.0.131Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:59:
Nee, welk IP-adres krijgt jouw computer zelf?
En komt die van een DHCP-server of is die vast ingesteld?
Post anders eens de volledige output van ipconfig of de status van je netwerkkaart?
[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 22-01-2020 23:06 ]
Ik heb verbinding via de kabel alleen heb geen acces tot die sites, voor de rest : 8.8.8.8 (Sent 4, Received 4, Lost 0), 192.168.0.1(Sent 4, Received 4, Lost 0), kan je misschien even uitleggen wat een telnet verbinding doet of is?Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:05:
Alrighty, en nu heb je dus geen internet, toch?
Wat als je nu naar 8.8.8.8 pingt?
En wat als je naar 192.168.0.1 pingt?
En kun je nu naar http://192.168.0.1? Of https://192.168.0.1?
Wat als je met PuTTY (of andere telnet-client) een telnet-verbinding naar 192.168.0.1 maakt?
[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 22-01-2020 23:20 ]
Computer : 192.168.0.131Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:19:
Jij kan nog steeds 8.8.8.8 pingen, dus jij hebt niet enkel en alleen een 1:1 kabel tussen de PC en de Sitecom. Dat was wel de bedoeling.
Wil je:
1. de netwerkkabel uit de PC halen
2. de stroom van de Sitecom afhalen
3. alle netwerkkabels uit de Sitecom halen
4. weer stroom zetten op de Sitecom (en hem inschakelen, indien van toepassing)
5. een tijdje wachten
...
6. één netwerkkabel in de PC steken en de andere kant van die kabel in de Sitecom
7. dezelfde IP-gegevens zoals in Freejay in "'Toegang geweigerd' 192.168.0.1 (Help)" nogmaals controleren (en posten)?
'Duurt te lang'Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:27:
En kun je nu naar http://192.168.0.1? Of https://192.168.0.1?
[ Voor 8% gewijzigd door Freejay op 22-01-2020 23:30 ]
Aha! Maar geen toegang geweigerd meer!
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 22-01-2020 23:32 ]
Haha schrok me kapotRoom42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:31:
[...]
Aha! Maar geen toegang geweigerd meer!
Nou, fijn dat we konden helpen. Grapje![]()
Ping je hem nu wel pingen?
(Welke browser zegt trouwens 'Duurt te lang'?)
Wanneer krijg je eigenlijk 'Toegang geweigerd'? Direct als je naar http://192.168.0.1 bladert of vul je eerst wat in? Kun je daar eens een reeks screenshots (van elke stap) van plakken op https://imgur.com/upload?Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:40:
Welke browser? Internet Explorer? Edge? Chrome? Firefox? Brave? Safari?
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 22-01-2020 23:38 ]
Het is een beetje heel vaag want ik moet toch alles doen zonder internet alleen router, maar om jouw berichten te zien moet ik toch internet gaan, w8 ik doe het evenRoom42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:38:
[...]
Zou je ook even de netwerk trouble shooter kunnen draaien, nu je geen verbinding meer krijgt? Want het lijkt er toch op dat je Sitecom geen DHCP geeft maar dat je nu oude gegevens gebruikt.
offtopic:
Ha, nu dubbelpost ik zelf.
Tweakers even op je telefoon bekijken, anders word je helemaal leip met dat geswitch tijdens het troubleshootenFreejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:39:
[...]
Het is een beetje heel vaag want ik moet toch alles doen zonder internet alleen router, maar om jouw berichten te zien moet ik toch internet gaan, w8 ik doe het even
- Ethernet heeft geen geldige ip-configuratieRoom42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:38:
[...]
Zou je ook even de netwerk trouble shooter kunnen draaien, nu je geen verbinding meer krijgt? Want het lijkt er toch op dat je Sitecom geen DHCP geeft maar dat je nu oude gegevens gebruikt.
offtopic:
Ha, nu dubbelpost ik zelf.
Juist, dus de Sitecom doet helemaal geen DHCP. Dan moet je handmatig een IP-adres instellen (bijvoorbeeld 192.168.0.5) en dan kun je wel naar de 192.168.0.1.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:42:
[...]
- Ethernet heeft geen geldige ip-configuratie
- de standaard gateway is niet beschikbaar
dit zijn de 2 fouten.
[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 22-01-2020 23:45 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Is er geen manier dat ik fotos snel en eenvoudig kan versturen?Room42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:44:
[...]
Juist, dus de Sitecom doet helemaal geen DHCP. Dan moet je handmatig een IP-adres instellen (bijvoorbeeld 192.168.0.5) en dan kun je wel naar de 192.168.0.1.
Ja, dat vroeg ik in Room42 in "'Toegang geweigerd' 192.168.0.1 (Help)" alFreejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:45:
[...]
Is er geen manier dat ik fotos snel en eenvoudig kan versturen?
https://imgur.com/a/m68FwNPRoom42 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:46:
[...]
Ja, dat vroeg ik in Room42 in "'Toegang geweigerd' 192.168.0.1 (Help)" alJe kunt foto's direct plakken op https://imgur.com/upload. Makkelijker kan haast niet.
Dat is wel wat anders dan 'Toegang geweigerd', hè? Connection refused betekent dat er niks op poort 80 luistert. https al geprobeerd?Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:50:
[...]
https://imgur.com/a/m68FwNP
hoe moet ik de DHCP server handmatig aanpassen?
Wat bedoel je hiermee? 'https://192.168.0.1/'?
Ja, zoals ik al 2x eerder gelinkt had.Freejay schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:56:
[...]
Wat bedoel je hiermee? 'https://192.168.0.1/'?
Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.
Eindelijk iemand die snapt dat je een "TelNet" client niet hoeft te installerenYodocus schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:09:
En voer in PowerShell eens het volgende uit: "Test-Netconnection 192.168.0.1 -Port 80" of -Port 443. Weet je meteen of je hem over http(s) poorten kan bereiken zonder allerlei tools te moeten installeren.
https://imgur.com/a/liWi0tYYodocus schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:09:
En voer in PowerShell eens het volgende uit: "Test-Netconnection 192.168.0.1 -Port 80" of -Port 443. Weet je meteen of je hem over http(s) poorten kan bereiken zonder allerlei tools te moeten installeren.
Wat is het adres van je gateway?Freejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:18:
[...]
https://imgur.com/a/liWi0tY
Allebei failed.
Iedereen negeert blijkbaar mijn eerder geopperde optie. Via Telenet kan je een AP huren. Gratis. Recente wifi standaard. Gegarandeerd compatible. Plug en play. Gratis. Inclusief support op afstand van telenet. Heb ik al vermeld dat je het gratis kan huren? Gemakkelijker kan haast niet. Indien defect: gewoon omwisselen in de winkel.Spierenburg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:45:
Die router is bijna 12 jaar oud en die wil je nu als een AP instellen.
Enige nuttige advies lijkt mij een fatsoenlijke AP kopen.
Volgende stap: Wat is de reactie op een 'ping' naar .... Iets op het internet (1.1.1.1 is wel gemakkelijk, da's een publiek adres van 'CloudFlare' tegenwoordig).
Moet ik dit nu doen met gewoon wifi of alles uit en alleen een kabel van mn router naar de computer?wimmel_1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:24:
[...]
Volgende stap: Wat is de reactie op een 'ping' naar .... Iets op het internet (1.1.1.1 is wel gemakkelijk, da's een publiek adres van 'CloudFlare' tegenwoordig).
Je MOET niets!! 't Zou wel makkelijk zijn als je spullen allemaal verbonden zouden zijnFreejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:25:
[...]
Moet ik dit nu doen met gewoon wifi of alles uit en alleen een kabel van mn router naar de computer?
Zou je hier aub met mij morgen over willen praten, ik moet alweer om half 6 opstaan. Heb je misschien iets anders waar ik jou op kan contacteren?wimmel_1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:28:
[...]
Je MOET niets!! 't Zou we makkelijk zijn als je spullen allemaal verbonden zouden zijn
Ik kan gewoon niet verbinden met 192.168.0.1 Ik wil de router als AP.Malantur schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:35:
Je kan morgen hier gewoon verder posten, er zullen vast wel opnieuw reacties op komen. Wat wil je eigenlijk bereiken? Je bent al verbonden met de router dus is het voor port forwarding of iets dergelijks?
OP!Malantur schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:21:
[...]
Iedereen negeert blijkbaar mijn eerder geopperde optie. Via Telenet kan je een AP huren. Gratis. Recente wifi standaard. Gegarandeerd compatible. Plug en play. Gratis. Inclusief support op afstand van telenet. Heb ik al vermeld dat je het gratis kan huren? Gemakkelijker kan haast niet. Indien defect: gewoon omwisselen in de winkel.
Maar je bent al verbonden met de router naar het internet (je kon pingen naar 8.8.8.8). Wat wil je in hemelsnaam nog bereiken?Freejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:37:
[...]
Ik kan gewoon niet verbinden met 192.168.0.1 Ik wil de router als AP.
[ Voor 85% gewijzigd door HenkEisDS op 23-01-2020 00:53 ]
RFC1918 ?Freejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:37:
[...]
Ik kan gewoon niet verbinden met 192.168.0.1 Ik wil de router als AP.
Hij bedoelt volgens mij dat ie niet op de webinterface komt.wimmel_1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:50:
[...]
RFC1918 ?
Ik post dat niet graag maar: Snap je wat met een 192.168. netwerk aan 't doen ben én hoe je zaken kunt laten routeren?
Vanaf een 169.254. (apipa adres) óf hoe? TS is niet écht duidelijkRoom42 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:51:
[...]
Hij bedoelt volgens mij dat ie niet op de webinterface komt.
Dat is omdat ie niet weet hoe hij een vast IP-adres instelt.wimmel_1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:53:
[...]
Vanaf een 169.254. (apipa adres) óf hoe? TS is niet écht duidelijk
Als ik mijn router alleen met mijn computer verbindt dan heb ik Default Gateway 192.168.0.1 en Subnet 255.255.255.0 . Normaal zou ik via internet/browser/firefox met dat IP-ADRES kunnen inloggen als admin om mijn router in te stellen, maar als ik dat nu probeer dan staat er 'duurt te lang'. Maar als ik mijn kabel van de modem naar de router doe en daarna naar de computer staat er Connectie geweigert.wimmel_1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:53:
[...]
Vanaf een 169.254. (apipa adres) óf hoe? TS is niet écht duidelijk
[ Voor 9% gewijzigd door Freejay op 23-01-2020 07:22 ]
Spierenburg schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:45:
Die router is bijna 12 jaar oud en die wil je nu als een AP instellen.
Enige nuttige advies lijkt mij een fatsoenlijke AP kopen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-01-2020 09:10 ]
www.google.nl
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq