Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
HoiHoi,

Laat ik me er ook even tegenaan bemoeien ;)

Hier kan je de (Engelstalige) handleiding van de Sitecom router vinden: http://www.sitecomlearnin...-router-n300-x4/downloads

op pagina 8 van de handleiding staat aangegeven hoe je een factory reset uitvoert, doe dit, en kijk of je er dan wél inkomt.

(ik zag in je 'andere' topic dat je al een factory reset hebt uitgevoerd...)

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Bernard0343 op 23-01-2020 10:10 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajow
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:55
Heb je ook al nagedacht over dat de router het begeven kan hebben? gemmidelde levensduur is meestal tussen de 3-5 jaar.

wat je ook nog kan gebruiken is de app wifiman:
- voor als je apple hebt: wifiman
- voor als je android telefoon hebt: wifiman

Afbeeldingslocatie: https://blog.ui.com/wp-content/uploads/2018/12/wifiman_image6-1.jpg

als goed is kan je dan zo'n bovenstaand beeld met alle devices van je netwerk op je telefoon tevoorschijn krijgen via die app.
als je dan probeert je router op te zoeken dan zie je of 1 of 2 routers staan. (aangezien je 2 routers hebt maar volgens de bovenstaande berichten maar een aangesloten mag hebben...)

Als je er 2 ziet neem dan degene die niet het adres 192.168.0.1 heeft want dat is dan je hoofd router.
zoek dan het andere ip adres op en probeer via dat adres te kijken of je kan verbinden.
Maak een screenshot van de app met de router(s) erop als je er niet uitkomt.
  • Echter is het beter zoals het eerder beschreven staat:
  • alle internet verbindingen van je pc/laptop te verbreken.
  • Dan sluit je de router aan via een lan poort. Niet de poort waar de hoofdkabel (DSL/ADSL) ingaat maar in lan poort 1 of 2 of 3 of 4. Deze zijn Geel. maak hier desnoods ook een foto van... en post dat ook
  • en probeer dan: ipconfig/all in cmd(command prompt) en post hiervan de uitkomst
oja en die handleiding in de bovenstaande post(reactie) is super handig om te gebruiken inplaats van eerst gaan slopen en dan pas gaan lezen...... :P

[ Voor 5% gewijzigd door ajow op 23-01-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:14
Reset anders eens je netwerk stack: "netsh winsock reset". En voor de grondigheid TCP/IP ook: "netsh int tcp reset". Wel even je IP-adres weer instellen. Je hebt nu al zoveel gevogeld dat het een rommeltje is.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16-09-2024
Yodocus schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:21:
Reset anders eens je netwerk stack: "netsh winsock reset". En voor de grondigheid TCP/IP ook: "netsh int tcp reset". Wel even je IP-adres weer instellen. Je hebt nu al zoveel gevogeld dat het een rommeltje is.
Ik heb net mijn router uitgezet voor een paar minuten, daarna in het stopcontact en dan via een kabel naar mijn computer, hierna ging ik kijken in mijn CMD en zag ik dat ik nu geen Gateway meer heb, DHCP (is aan) en Subnet is weer 255.255.0.0 .Voor de rest is mijn IPV4 169.254.106.143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:13
Alles is al gezegd wat je kan doen nu? lees je niet terug?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
Dat betekent dat de TCP/IP instellingen op je netwerkadapter dynamisch zijn. Dat klopt ook na het resetten, ik neem aan dat je dat gedaan hebt. En dat er geen DHCP actief is op je Sitecom. Dus zal je het IP adres voor de pc (192.168.0.x, tussen de .2 en .255 met subnetmask 255.255.255.0, DNS en gateway nog niet nodig) handmatig in moeten stellen. Probeer het dan nog eens met Internet Explorer in compatibility mode. En Ping. En Test-Netconnection in PS. En gebruik je wel een fatsoenlijke netwerkkabel (Cat5 of 6 met 8 aders)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Yodocus schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:27:
Dat betekent dat de TCP/IP instellingen op je netwerkadapter dynamisch zijn. Dat klopt ook na het resetten, ik neem aan dat je dat gedaan hebt. En dat er geen DHCP actief is op je Sitecom. Dus zal je het IP adres voor de pc (192.168.0.x, tussen de .2 en .255 met subnetmask 255.255.255.0, DNS en gateway nog niet nodig) handmatig in moeten stellen. Probeer het dan nog eens met Internet Explorer in compatibility mode. En Ping. En Test-Netconnection in PS. En gebruik je wel een fatsoenlijke netwerkkabel (Cat5 of 6 met 8 aders)?
Ok, dus ik heb mijn Ip veranderd, Subnet veranderd, gateway niet veranderd (dus die staat nog leeg). Ik heb met explorer geprobeerd maar hij zegt dat hij geen netwerk vindt en heb het in compatibility mode gedaan. Ping gaat niet want dan is er TimeOut request en net hetzelfde voor NetConnection(TimeOut request). Ik gebruik een CAT 5 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
Ik zou een blik bier en er hamer pakken en mijn fantasie gebruiken als ik jou was. Dit is trekken aan een dood paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Yodocus schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:56:
Ik zou een blik bier en er hamer pakken en mijn fantasie gebruiken als ik jou was. Dit is trekken aan een dood paard.
Haha dat zou inderdaad een oplossing zijn maar er zal toch iets zijn dat ik over het hoofd zie, hij heeft altijd gewerkt, en als ik de router in de modem insteek krijgt hij wel een Gateway, Subnet en IPV4, dus hij is niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hoezo zit je in je eigen pc ip adressen in te vullen, na de hardereset van de router moet je zelf 1 krijgen van de router. die harde reset gaat niet goed, want er staat in de router dus geen dhcp aan, en in die modem wel, sluit de pckabel wel op de lan aan en geen wan?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
Hij heeft altijd gewerkt tot nu toe, net als mijn oude Opel Astra. Het enige wat nog werkt op dat ding is de switch vandaar dat er nog iets gebeurt wanneer je hem aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:22
past zo’n Astra wel in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:03:
Hoezo zit je in je eigen pc ip adressen in te vullen, na de hardereset van de router moet je zelf 1 krijgen van de router. die harde reset gaat niet goed, want er staat in de router dus geen dhcp aan, en in die modem wel, sluit de pckabel wel op de lan aan en geen wan?
Dit heb ik als ik niks verander en als mijn router is ingestoken.
https://imgur.com/a/O3lFvpF
https://imgur.com/gallery/mrZraQM
Zoals je ziet de minder felle led is power en de felle is de LAN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
Freejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:17:
[...]

Dit heb ik als ik niks verander en als mijn router is ingestoken.
https://imgur.com/a/O3lFvpF
https://imgur.com/gallery/mrZraQM
Zoals je ziet de minder felle led is power en de felle is de LAN poort.
Deze is gewoon rijp voor het recyclagepark..
Voor de derde keer: huur een gratis AP via Telenet. Eenmalig 5 euro betalen voor de verzending, dat is alles. Nadien heel veel plezier aan: plug en play met dezelfde netwerknaam dus je gsm verbind automatisch met het sterkste signaal.
https://www2.telenet.be/n...osters-van-telenet-huren/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freejay
Dit heb ik als ik mijn router met de modem verbindt, volgens de handleiding van de router als je hem met LAN of WAN wilt verbinden, dan zal je via de modem naar de router en dan naar je PC. Dit is wat ik dus nu heb gedaan en dan krijg ik dit, zo ziet het er niet naar uit dat hij klaar is voor het recyclagepark toch?
https://imgur.com/a/7GBKtt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

oops :F

Nevermind, ik had 2 complete pagina's over het hoofd gezien.

[ Voor 87% gewijzigd door AzzKickah op 23-01-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Freejay schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:39:
Dit heb ik als ik mijn router met de modem verbindt, volgens de handleiding van de router als je hem met LAN of WAN wilt verbinden, dan zal je via de modem naar de router en dan naar je PC.
Je hebt het goed gedaan, het klopt wat je zegt, je kunt niet in de webinterface komen, want de webpoorten staan niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Grote kans dat die nog net opstart om soms (?) een ip uit te geven maar dat die na een paar sec dood gaat (of de voeding)

Heb dat ding ook gehad (zat vroeger bij mijn glasvezel). Is dacht ik ook stuk gegaan.

Ik ben het niet helemaal eens met het bier en hamer verhaal, ik ben bang dat je het daarna nog gaat blijven proberen. Wasbenzine en een gasbrander is beter!

Weg doen dat ding :)

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 23-01-2020 21:53 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freejay
laurens0619 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:50:
Grote kans dat die nog net opstart om soms (?) een ip uit te geven maar dat die na een paar sec dood gaat (of de voeding)

Heb dat ding ook gehad (zat vroeger bij mijn glasvezel). Is dacht ik ook stuk gegaan.

Ik ben het niet helemaal eens met het bier en hamer verhaal, ik ben bang dat je het daarna nog gaat blijven proberen. Wasbenzine en een gasbrander is beter!

Weg doen dat ding :)
Hetgene wat @Kabouterplop01 zegt dat klopt volgens mij wel de poorten zijn dicht door de firewall en beveiliging in de router, alleen een factory reset zou helpen, alleen als ik de OPS knop inhoud voor 20 seconden gebeurt er niks, als ik de knop voor 5 seconden inhoud gebeurt er ook niks(zou dan moeten resetten), ik heb hier ook nog een andere router staan die wat het deed, erna moet hij resetten en nu heeft hij hetzelfde als de sitecom, en de reset button doet het op een of andere manier ook niet. Bij de sitecom heb ik ook al gekeken en getest of de knop kapot was maar dat was niet het geval. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Deze router is duidelijk overleden en lijkt alleen nog als domme switch te werken.
Dus gewoon vervangen door iets anders.

Normaal zou na factory reset ook het wifi netwerk dat onderop de router staat zichtbaar moeten worden.
Lijkt erop dat dit ook niet meer werkt.

Dus er zijn delen van de hardware overleden.

Misschien kan je m open maken en er een jgag op solderen om te zien of je m kan redden, maar ik zou nog 0% tijd in deze router steken.

[ Voor 27% gewijzigd door djmuggs op 24-01-2020 00:23 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
djmuggs schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:22:
Deze router is duidelijk overleden en lijkt alleen nog als domme switch te werken.
Dus gewoon vervangen door iets anders.

Normaal zou na factory reset ook het wifi netwerk dat onderop de router staat zichtbaar moeten worden.
Lijkt erop dat dit ook niet meer werkt.

Dus er zijn delen van de hardware overleden.

Misschien kan je m open maken en er een jgag op solderen om te zien of je m kan redden, maar ik zou nog 0% tijd in deze router steken.
Nee zo duidelijk is het nog niet helemaal. Want als hij op advies dus vaste ip adressen in zijn pc instelde kan hij niet in die router, en zodra hij de modem(dhcp) erbij zet, lijkt die dus wel de ip (die in zijn pc hard is ingesteld) te kunnen uitdelen.

Als het hem nu wel duidelijk is dat de reset niet werkt, dan heb ik nu niets gezegd en val ik terug op mijn eerdere bericht hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 22:46
Zou het niet kunnen dat er een ander apparaat op hetzelfde ip-adres zit als de router? Mocht je dat nog niet gedaan hebben, test eens met alleen je pc aangesloten op een lan poort van de router terwijl er verder niets aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Nielson schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:28:
Zou het niet kunnen dat er een ander apparaat op hetzelfde ip-adres zit als de router? Mocht je dat nog niet gedaan hebben, test eens met alleen je pc aangesloten op een lan poort van de router terwijl er verder niets aangesloten is.
Mijn modem is van telenet en zit op ip 192.168.0.1 maar je kan die niet betreden via dat ip omdat je de modem moet benaderen via de telenet site, misschien door de instellingen van de modem houdt hij de connectie van 192,168.0.1 tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Als je echt niet wilt opgeven (je goedrecht ;)). Probeer dan een andere adapter met hetzelfde voltage,polariteit en minimaal amperage wat op de sitecom staat erin te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
laurens0619 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:15:
Als je echt niet wilt opgeven (je goedrecht ;)). Probeer dan een andere adapter met hetzelfde voltage,polariteit en minimaal amperage wat op de sitecom staat erin te doen
Bedankt voor je reactie, maar waarom zou je denken dat het misschien iets te maken heeft met de adapter/kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Freejay schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar waarom zou je denken dat het misschien iets te maken heeft met de adapter/kabel?
Omdat die wel vaker kapot gaan en een instabiele voeding voor crashes kan zorgen. Maar het is vooral een hele makkelijke en eenvoudige check als je een vergelijke adapter hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Freejay schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:08:
[...]Mijn modem is van telenet en zit op ip 192.168.0.1 ..
Dan gaat er sowieso iets niet lekker werken als je de WLR-4000 in routermode wilt gebruiken, aangezien de standaard range die de router voor zijn lan hetwerk gebruikt ook 192.168.0.x is, en routeren tussen twee dezelfde netwerken niet fijn werkt. Mocht je de router in ap gebruiken en aansluiten via een lan poort dan heb je twee apparaten in het netwerk met hetzelfe ip adres en krijg je ook problemen. Daarom dat ik aangaf om eerst eens enkel de pc aan te sluiten zonder verder iets (dus ook geen kabel naar het modem) en dan eens proberen in te loggen op de web interface (evt ook nog een fabrieksreset uitvoeren indien nog niet gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Nielson schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:13:
[...]
Dan gaat er sowieso iets niet lekker werken als je de WLR-4000 in routermode wilt gebruiken, aangezien de standaard range die de router voor zijn lan hetwerk gebruikt ook 192.168.0.x is, en routeren tussen twee dezelfde netwerken niet fijn werkt. Mocht je de router in ap gebruiken en aansluiten via een lan poort dan heb je twee apparaten in het netwerk met hetzelfe ip adres en krijg je ook problemen. Daarom dat ik aangaf om eerst eens enkel de pc aan te sluiten zonder verder iets (dus ook geen kabel naar het modem) en dan eens proberen in te loggen op de web interface (evt ook nog een fabrieksreset uitvoeren indien nog niet gedaan).
1. hij krijgt geen eigen ip-adres dus kan ook niet op webinterface komen.
2. De ops knop werkt op een of andere manier niet die wel nodig is om de sitecom te kunnen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Freejay schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:35:
[...]

1. hij krijgt geen eigen ip-adres dus kan ook niet op webinterface komen.
2. De ops knop werkt op een of andere manier niet die wel nodig is om de sitecom te kunnen resetten.
Wie krijgt er geen ip-adres? De ops knop dien je (ruim) meer dan 15 seconden ingedrukt blijven houden om te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:49
Op het hardware forum heeft TC al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Nielson schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:48:
[...]
Wie krijgt er geen ip-adres? De ops knop dien je (ruim) meer dan 15 seconden ingedrukt blijven houden om te resetten.
De router(sitecom) krijgt geen eigen ip-adres waardoor ik niet op de webinterface kan komen, ik heb de ops ook al eens 30 seconden vast gehouden en een hardreset geprobeert, en niks werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Freejay schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:02:
[...]De router(sitecom) krijgt geen eigen ip-adres waardoor ik niet op de webinterface kan komen..
De router hoeft geen ip-adres te irijgen, die heeft standaard 192.168.0.1 als vast adres. Maar koppel 'm los van het modem en herstart 'm nog eens. Krijgt je pc wel een ip in de 192.168.0.x range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Nielson schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:14:
[...]
De router hoeft geen ip-adres te irijgen, die heeft standaard 192.168.0.1 als vast adres. Maar koppel 'm los van het modem en herstart 'm nog eens. Krijgt je pc wel een ip in de 192.168.0.x range?
Nope, hij krijgt 169.254.106.143 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus of de lankabel of de router is stuk.
Dit is een ip die windows aan zichzelf geeft als er geen router is, of verbinding gemaakt kan worden.

Ding staat duidelijk in ap stand en werkt nu alleen nog als doorgeefluik door de modem.

Zoek eens naar firmware voor dit type router en een handleiding waar in staat, hoe je via het instellen van een harde ip toch de router kan flashen (gaat om het ip nummer die de router alleen accepteert als er een probleem als deze is. 192.168.1.254 en subnet 255.255.255.254 staat mij iets van bij uit vroegere tijden. Maar ik kan het helemaal mis hebben, dus zoek zelf even)
Open wrt is ook iets wat je kan doen.
Maar je moet de router dus kunnen bereiken met dat specifieke ip adres in te stellen in de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:24:
Dus of de lankabel of de router is stuk.
Dit is een ip die windows aan zichzelf geeft als er geen router is, of verbinding gemaakt kan worden.

Ding staat duidelijk in ap stand en werkt nu alleen nog als doorgeefluik door de modem.

Zoek eens naar firmware voor dit type router en een handleiding waar in staat, hoe je via het instellen van een harde ip toch de router kan flashen (gaat om het ip nummer die de router alleen accepteert als er een probleem als deze is. 192.168.1.254 en subnet 255.255.255.254 staat mij iets van bij uit vroegere tijden. Maar ik kan het helemaal mis hebben, dus zoek zelf even)
Open wrt is ook iets wat je kan doen.
Maar je moet de router dus kunnen bereiken met dat specifieke ip adres in te stellen in de pc.
Ik zie je bericht nu pas, ondertussen heb ik nog een aantal dingen geprobeert, ik heb gekeken via de modem of er uberhaupt wel een signaal van de router binnen kwam, dit is de uitslag:
https://imgur.com/a/jVQ9Gar
Dit is in AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Freejay Dat zijn ipv6 adressen, en dat MAC adres is van een HP compaq center drive device. Laptop missc? Of wat is dat

Hoe kom je nu in de AP dan?
We missen jou info of wat is die AP wat je zegt?

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:15:
@Freejay Dat zijn ipv6 adressen, en dat MAC adres is van een HP compaq center drive device. Laptop missc? Of wat is dat

Hoe kom je nu in de AP dan?
We missen jou info of wat is die AP wat je zegt?
Dat mac adress is van een HP probook, niet zo belangrijk. Ik heb een kabel tussen de modem en de router gedaan en erna in het stopcontact. Hier had ik heel even gewacht en toen stak ik mijn computer ook nog eens in de router, waardoor hij nu in een AP zit. Zijn al die regels van cijfers en letters niet de poorten?

EDIT:

Wat ik heb gedaan (zeg dit dat je het beter begrijpt wat ik heb gedaan):
1. router ingestoken in stopcontact.
2. modem in mijn router gestoken.
3. hier had ik een paar minuten gewacht en op de telenet site gekeken via de modem op hij al een signaal binnenkreeg van de router. (dat was niet het geval)
4. hierna had ik ook nog eens een kabel tussen de router en de computer gedaan. (toen keek ik nog eens op de telenet site en kreeg ik deze 'regels'.
https://imgur.com/a/jVQ9Gar

(zijn al die regels niet de poorten?).

[ Voor 29% gewijzigd door Freejay op 26-01-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Nee dat zijn ipv6 adressen. (Je kan het beter even weghalen)

Maar haal de stroom stekker van de router los en sluit alleen de pc aan op die router, en doe dan de router aan (voor dat je dit doet haal je alle ip adressen uit je pc bij je netwerk)
Dit is enige wat je moet doen om in de router/AP te komen

Lukt dit niet dan is het niet gereset.
Maar wat je dan wel kan weten is. Als je een pc op de router aansluit, als de router dan ook op de modem zit, kijk dan of je dan een ip krijgt in je pc. En Als dat dan zo is, kan je zeggen dat de router/AP functioneert. Maar dat de modem hem niet toelaat op het internet.
Dat is het kort gezegd.

Wat ik nu zie en lees uit je bericht:
De router, of als hij een AP is nu, komt niet in de modem te staan als ik jou stappen zo zie.
En dat mac adres is dus op je modem te zien en is van een hp probook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:41:
Nee dat zijn ipv6 adressen. (Je kan het beter even weghalen)

Maar haal de stroom stekker van de router los en sluit alleen de pc aan op die router, en doe dan de router aan (voor dat je dit doet haal je alle ip adressen uit je pc bij je netwerk)
Dit is enige wat je moet doen om in de router/AP te komen

Lukt dit niet dan is het niet gereset.
Maar wat je dan wel kan weten is. Als je een pc op de router aansluit, als de router dan ook op de modem zit, kijk dan of je dan een ip krijgt in je pc. En Als dat dan zo is, kan je zeggen dat de router/AP functioneert. Maar dat de modem hem niet toelaat op het internet.
Dat is het kort gezegd.

Wat ik nu zie en lees uit je bericht:
De router, of als hij een AP is nu, komt niet in de modem te staan als ik jou stappen zo zie.
En dat mac adres is dus op je modem te zien en is van een hp probook.
Als ik hem uittrek en alleen in mijn computer steek kan ik het ook niet bedienen, als ik via de modem naar mijn sitecom en dan mijn computer ga krijg ik ip:192.168.0.131 en gateway: 192.168.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja dat zijn dus ip adressen uit de dhcp pool uit de MODEM! vandaan.

Je router is een AP en geeft dus wel een ip door aan de hp/pc, maar dat ip is dus vanuit de modem door de ap heen gegeven aan je hp/pc device

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:59:
Ja dat zijn dus ip adressen uit de dhcp pool uit de MODEM! vandaan.

Je router is een AP en geeft dus wel een ip door aan de hp, maar dat ip is dus vanuit de modem door de ap heen gegeven aan je hp device
Is dat goed nieuws? Wat is hier aan te doen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Ik stop nu wel, dit is niet leuk meer. Lees maar terug wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:04:
Ik stop nu wel, dit is niet leuk meer. Lees maar terug wat je kan doen.
Je zei 'stekker eruit en dan alleen aansluiten op de pc, stekker erweer in en dan zou je normaal kunnen bedienen' Maar dat is bij mij niet het geval(had ik ook al vermeldt. Ik doe dit ook niet expres, sommige dingen begrijp ik niet goed en heb ik extra uitleg bij nodig, verder mijn excuses was niet mijn bedoeling om je geirriteerd te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Haha nee maar dat je alleen de pc moet aansluiten en dan een reset moet proberen is al vaak gezegd. En kan 5min duren voor je pc een ip krijgt van de ROUTER (het ding heeft ook nog een xcloud waar je misschien iets hebt staan dat een AP ervan maakt als hij dus wel internet krijgt van de modem, dus dat kan het steeds inschakelen bijv)

Verder niets aansluiten graag.
En lees dan de stappen die je nog meer kan doen zoals dat harde ip verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:11:
Haha nee maar dat je alleen de pc moet aansluiten en dan een reset moet proberen is al vaak gezegd.

En kan 5min duren voor je pc een ip krijgt van de ROUTER

Verder niets aansluiten graag.
En lees dan de stappen die je nog meer kan doen zoals dat harde ip verhaal.
dat heb ik al vaker geprobeert 'mijn pc alleen aansluiten en dan reset proberen, werkt niet.
verder snap ik niet goed wat je allemaal zegt in het verhaaltje met Harde ip (ligt helemaal aan mij). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat heeft met firmware flashen te maken, dat wil soms helpen als een router stuk is.
Moet je de handleiding zoeken die daar over gaat. Er is dan een ip die je in je pc moet instellen, en als je dan een reset/ reboot van de router doet kan je er missc wel bij met telnet(poort 23) (telnet, dus niet telenet)
Dat ip kan dan met een firmware flash programma van sitecom, de router missc wel vinden en hem repareren dmv die firmware flash.
Lees je eerst via google bijv, want anders snap je het niet.

Edit’s in mijn posts
F5 je pagina even

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:19:
Dat heeft met firmware flashen te maken, dat wil soms helpen als een router stuk is.
Moet je de handleiding zoeken die daar over gaat. Er is dan een ip die je in je pc moet instellen, en als je dan een reset/ reboot van de router doet kan je er missc wel bij met telnet(poort 23) (telnet, dus niet telenet)
Dat ip kan dan met een firmware flash programma van sitecom de router missc wel vinden en hem repareren dmv die firmware flash.
Lees je eerst via google bijv, want anders snap je het niet.

Edit’s in mijn posts
F5 je pagina even
Misschien stel ik nu weer een stomme vraag maar: bedoel je dan de handleiding van Sitecom, of de handleiding voor te flashen, want zo een handleiding vindt ik niet, Sorry jouw iq ligt denk ik een heel stuk hoger... :*)

EDIT: er bestaat geen DD-WRT voor mijn router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Freejay Praat jezelf niet zo omlaag. Je bent een prima mens.

Probeer gewoon alle informatie die je nu gekregen hebt op een rij te zetten. Wat heb je allemaal getest en wat was de uitkomst daarvan. Maak een lijst en kijk wat je nog niet getest hebt.

Je wilt er blijkbaar erg veel tijd en moeite insteken (en dat siert je!) maar je vraagt ook enorm veel tijd en moeite zonder de posts van de mensen die jou proberen te helpen te doorgronden. Je neemt steeds maar een klein stukje van de informatie die gegeven wordt.

Probeer eens een structuur te bouwen uit alle tests en informatie die je nu hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Haha nee ik ben zo dom als een sitecom :9

Ja in de handleiding of op de site wordt wel uitgelegd hoe je kan firmware updaten of evt flashen. (Wees er voorzichtig mee en zoek het juiste type en versie)

En zorg dat je pc niet uit kan vallen en virussen vrij is.

Maar hij doet het dus wel als AP... aangezien je pc een ip krijgt als je de router aan de modem hangt. En heb je al naar die xcloud gekeken, in de handleiding staat meer
En hardware info had ook een een review over deze router van jou.
Google even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freejay
Room42 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:41:
@Freejay Praat jezelf niet zo omlaag. Je bent een prima mens.

Probeer gewoon alle informatie die je nu gekregen hebt op een rij te zetten. Wat heb je allemaal getest en wat was de uitkomst daarvan. Maak een lijst en kijk wat je nog niet getest hebt.

Je wilt er blijkbaar erg veel tijd en moeite insteken (en dat siert je!) maar je vraagt ook enorm veel tijd en moeite zonder de posts van de mensen die jou proberen te helpen te doorgronden. Je neemt steeds maar een klein stukje van de informatie die gegeven wordt.

Probeer eens een structuur te bouwen uit alle tests en informatie die je nu hebt.
Sommige dingen begrijp ik niet, dan durf ik het ook niet te vragen want dadelijk helpen jullie mij niet meer, ik probeer mijn best te doen, alleen dat pakt minder goed uit dan dat het zou moeten doen, ik vindt het ook gewoon irritant dat bij mij altijd alles mis moet gaan, en op de moeilijkste manier moet, uiteindelijk leer ik ook meer bij, alleen voor jullie snap ik dat het frustrerend is dat je iemand dingen moet uitleggen en vervolgens niet weet wat je bedoelt en grondiger moet uitleggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Trek het je niet aan, blij dat je inzet toont.
Maar de meesten hadden al door dat 50€ een nieuwe router efficiënter was misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:49:
Trek het je niet aan, blij dat je inzet toont.
Maar de meesten hadden al door dat 50€ een nieuwe router efficiënter was misschien :P
Ik maak het liever, daar leer ik ook dingen van en uiteindelijk ALS HET WERKT ben ik er blijer mee dan dat ik ene koop. Kan ik jou later ook nog contacteren want je helpt me heel goed en hebt hier veel verstand van.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja leren doe je op een oude device en als je de huidige niet meer nodig hebt.
Dat is ook iets wat wij overwegen, want firmware gesleutel kan jou nog verder van huis brengen. Daarom beginnen we er meestal niet aan te adviseren.

Nou ach ja kheb er wel eens een paar uit de dood herrezen, op die manier met ip’s instellen enz

jahoor dm me maar

Maar heb je gelezen dat de reset wel even kan duren voor dat je iets merkt aan de lampen bijv

Welk type heb je precies en versie?

Moet zo eerst even eten maken
Maar hulp genoeg hier van de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:57:
Ja leren doe je op een oude device en als je de huidige niet meer nodig hebt.
Dat is ook iets wat wij overwegen, want firmware gesleutel kan jou nog verder van huis brengen. Daarom beginnen we er meestal niet aan te adviseren.

Nou ach kheb er wel een een paar uit de dood herrezen op die manier die ik zei met ip’s instellen enz

jahoor dm me maar

Maar heb je gelezen dat de reset wel even kan duren voor dat je iets merkt aan de lampen bijv

Welk type heb je precies en versie?

Moet zo eerst even eten maken
Maar hulp genoeg hier van de rest.
Uiteindelijk heb ik de router intotaal al 30x ofz. proberen te resetten, dus als het kwam omdat ik het niet zag, zal dat het het probleem niet zijn. router: Sitecom wlr-4000 n300 x 4 v 1 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En nadat rebooten of ressetten heb je de pc alleen aangesloten en geen modem.
http://sitecom.router Getypt in je browser (of http://192.168.0.1) let op zonder s

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:08:
En nadat rebooten of ressetten heb je de pc alleen aangesloten en geen modem.
http://sitecom.router Getypt in je browser (of http://192.168.0.1) let op zonder s
Ja, elke keer. Steeds zelfde resultaat.

Als ik mijn router met de modem en de pc verbindt, ziet de modem mijn ip van pc wel en hij ziet ook de IP6 (poorten).

[ Voor 16% gewijzigd door Freejay op 26-01-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Het kan zijn dat http niet wordt geaccepteerd door je browser en er dan https van maakt

Doe eens een telnet sessie
En dan o en dan Spatie en het ip adres (dus geen nul)
Vraagt hij dan wel om een gebruiker en ww?

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:17:
Het kan zijn dat http niet wordt geaccepteerd door je browser en er dan https van maakt

Moet ik telnet dan downloaden? Heet dan ook wel PUTTY?

[ Voor 3% gewijzigd door Freejay op 26-01-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:17:

Freejay heeft al getest met powershell, die ports staan niet open. (Dus ook niet voor telnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Kabouterplop01 Oh haha, kmoet zelf ook beter lezen dan.

Http kan nog wel een dingetje zijn, of wordt dat niet tegengehouden, en https afgedwongen door de browsers tegenwoordig.

Edit
Datum en tijd verkeerd staan, kan ook een issue zijn waardoor je niet kan inloggen. (Geweigerd wordt)

[ Voor 23% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:32:
@Kabouterplop01 Oh haha, kmoet zelf ook beter lezen dan.

Http kan nog wel een dingetje zijn, of wordt dat niet tegengehouden, en https afgedwongen door de browsers tegenwoordig.

Edit
Datum en tijd verkeerd staan, kan ook een issue zijn waardoor je niet kan inloggen. (Geweigerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@Freejay Dus dit is nu zonder de modem en alleen je Pc op de router aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:55:
@Freejay Dus dit is nu zonder de modem en alleen je Pc op de router aangesloten?
Nee, dit was van de modem naar de router en dan pc, als ik alleen pc en router doe dan krijg ik 'request time out'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Na een goede reset zou ook het wifi netwerk dat onderop de sticker staat zichtbaar moeten worden.
Zover ik tot nu toe begrepen heb gebeurd dit niet.

Dus de reset wordt niet juist uitgevoerd worden, 20 seconden de ops knop indrukken, of router is gedeeltelijk dood.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ja een deel idd.

Of er zit nog een heel klein knopje (gaatje) waar je een pinnetje in kan drukken, en dat is de echte reset haha

10min stroom eraf, dan reset knop indrukken en stroom erop, wachten tot lampjes uitgaan en weer aan en dan knop loslaten.
Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Mel33 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:50:
Ja een deel idd.

Of er zit nog een heel klein knopje (gaatje) waar je een pinnetje in kan drukken, en dat is de echte reset haha

10min stroom eraf, dan reset knop indrukken en stroom erop, wachten tot lampjes uitgaan en weer aan en dan knop loslaten.
Probeer dat eens.
Nee hij doet nog steeds niks, het is een beetje raar want:

Dit is mijn mooie demonstratie namelijk, je hebt 4 pinnen, 2 zijn plus en 2 zijn de min, als ik 2 pinnen AAN DE ZELFDE kant meet krijg ik een beep(dat betekent dat er een doorgang is zolang ik de knop inhoud) en als ik gekruisd meet krijg ik ook een beep.
Afbeeldingslocatie: https://domoticx.nl/webwinkel/image/cache/cache/1001-2000/1884/main/a121-Micro%20drukknop%20DIP%20P4%206x6x6%20bovenkant-0-2-800x800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Freejay schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:25:
[...]

Nee hij doet nog steeds niks, het is een beetje raar want:

Dit is mijn mooie demonstratie namelijk, je hebt 4 pinnen, 2 zijn plus en 2 zijn de min, als ik 2 pinnen AAN DE ZELFDE kant meet krijg ik een beep(dat betekent dat er een doorgang is zolang ik de knop inhoud) en als ik gekruisd meet krijg ik ook een beep.
[Afbeelding]
Zo'n schakelaar heeft geen plus of min, het is gewoon een stroomonderbreking. ;)

Het is een éénpolige schakelaar, dus twee pins aan elke zijde van de schakelaar zijn met elkaar verbonden, ook als je de knop loslaat. Vandaar dat jouw meting zo uitvalt en dat is dus normaal.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Room42 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:45:
[...]

Zo'n schakelaar heeft geen plus of min, het is gewoon een stroomonderbreking. ;)

Het is een éénpolige schakelaar, dus twee pins aan elke zijde van de schakelaar zijn met elkaar verbonden, ook als je de knop loslaat. Vandaar dat jouw meting zo uitvalt en dat is dus normaal.
Bedankt voor de uitleg, maar @Mel33 zei iets DD-WRT ofja firmware flash alleen dat is niet voor mijn model, dus wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
We waren toch nog bezig om je huidige modem te resetten? Dat knopje moet je dus ingedrukt houden.

edit:
@Freejay
Je zei dat je geen handleiding kon vinden? Hier is er een, met zoekresultaten voor 'reset': https://www.manualslib.co...e=7&term=reset&selected=1

edit:
@Freejay
De opvolgende pagina's in die handleiding zijn ook interessant voor jouw situatie. Neem die eens door. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Room42 op 26-01-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freejay
Room42 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:00:
We waren toch nog bezig om je huidige modem te resetten? Dat knopje moet je dus ingedrukt houden.

edit:
@Freejay
Je zei dat je geen handleiding kon vinden? Hier is er een, met zoekresultaten voor 'reset': https://www.manualslib.co...e=7&term=reset&selected=1

edit:
@Freejay
De opvolgende pagina's in die handleiding zijn ook interessant voor jouw situatie. Neem die eens door. :)
Idd, maar als het knopje nu eens werkte(of het ligt aan de firmware), maar hij bedoelt met firmware flash : firmware resetten zodat het normaal wel werkt en ik het knopje niet hoef te gebruiken.

EDIT: er staat dat mijn power knopje rood moet zijn terwijl hij blauw is?

[ Voor 4% gewijzigd door Freejay op 26-01-2020 22:22 ]

Pagina: 1 2 Laatste