Geen Ziggo Go Tv op Linux

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ze halen volgens mij de OS informatie toch uit de data dat naar EME gestuurd wordt.
Ik heb handmatig een andere widevine versie geinstalleerd en in de payload data staat er duidelijk linux.
Een android VM met widevine zou misschien nog een idee zijn, bluestacks heeft in elk geval geen widevine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

sampoo schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:09:
Dat je ze nog een maand geeft is eigenlijk van de zotte. Als dan de grootste Nederlandse providers het niet lukt moeten ze niet gek opkijken dat ze vroeg of laat helemaal buitenspel worden gezet.
Ik denk dat je het probleem bij het moederbedrijf Liberty Global moet zoeken : Die zijn gewoon vreselijk traag met veranderingen/verbeteringen doorvoeren! :/

Zo duurt het ook al eeuwen om een Android TV app te maken voor https://f1tv.formula1.com/ of de smartphone gebruikers de optie te geven om de boel te Casten/AirPlay-en vanuit de app!

Raar, maar waar...
Ik ga er al vanuit dat een hoop gebruikers de overstap zullen maken naar internet via Amazon en SpaceX als ze dit soort "kleinigheden" niet serieus gaan nemen. De ervaring leert dat we hier in Nederland maar al te vaak achter de feiten aanlopen totdat een disruptive marktpartij anders dwingt.
Voor zover ik weet zijn die twee totaal niet actief in Nederland dus daar zou ik niet mijn hoop op richten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdisselkoen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
Wat het casten betreft vanuit de App, daar heb ik in het verleden al over geklaagd. Volgens Ziggo mag dat niet van de aanbieder van de content. Leek mij een bullshit verhaal om dat het via andere aanbieders wel mogelijk is. Ook kun je het vanuit de Chrome browser zonder problemen casten naar Chromecast. Mits je dit doet vanuit Windows natuurlijk, want in Linux werkt het überhaupt niet meer.

Ik heb nu ook even een proef abonnement bij NLZiet in afwachting van wat er bij Ziggo gaat gebeuren.Helaas werkt dat ook niet altijd vlekkeloos. Had gisteren de eerste error in de browser te pakken. Gelukkig kun je daar nog switchen naar de App op de tablet en casten naar Chromecast.

In maart stopt mijn huidige internet abonnement omdat ze dat niet meer aanbieden en moet ik overstappen op een ander abonnement. Denk dat ik begin met het droppen van TV. Ik zag dat het niet meer verplicht is TV af te nemen bij een internet abonnement. Wat ik met internet ga doen weet ik nog niet. Zal er sterk van af hangen met welk aanbod ze komen. Al heb ik wel gezien dat ik waarschijnlijk zo'n 20-30 procent duurder uit zal zijn. Wel krijg ik daar een hogere snelheid bij. Maar dat vind ik niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanes
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 22:50
Kan je bij NLziet app op de apple TV een pauzeren en dam 30 min later gaan kijken zodat je de reclame blokken versnelt kan doorspoelen. Zoja danga ik daar mee verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdisselkoen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11-2022
frankvanes schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:34:
Kan je bij NLziet app op de apple TV een pauzeren en dam 30 min later gaan kijken zodat je de reclame blokken versnelt kan doorspoelen. Zoja danga ik daar mee verder
Ik heb zelf geen AppleTV dus zou het niet weten. Maar waarom probeer je het niet zelf? Een proefabonnement van een maand kost je slechts €0.01.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
mrtl schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:22:
Op een systeempje Manjaro geïnstalleerd i.c.m. Firefox en Widevine DRM. Geneuzel over marktaandeel ten spijt betaal ik gewoon voor deze meuk en moet het werken.

Crux van het probleem (voor mij) is niet eens zozeer dat dit niet werkt maar dat ik letterlijk geen alternatief heb op de vaste lijn voor Ziggo. Kan wel gaan dreigen dat ik naar KPN ga maar dat is niet eens een mogelijkheid.
KPN heeft met Linux op dit moment hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert.roelse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01-2024
mad-dog schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Hoe gaat KPN hier mee om? Proberen zij het wel actief op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
bert.roelse schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:25:
[...]

Hoe gaat KPN hier mee om? Proberen zij het wel actief op te lossen?
Ik heb geen idee. Kan me niet voorstellen dat het hoge prioriteit heeft, gezien het marktaandeel van Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1332678

Ik hoop dat er snel een oplossing komt

Hier hebben ze er ook mee te maken:
https://arstechnica.com/g...t-content-to-linux-users/

[ Voor 143% gewijzigd door Anoniem: 1332678 op 02-02-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 1332678 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:55:
Ik hoop dat er snel een oplossing komt

Hier hebben ze er ook mee te maken:
https://arstechnica.com/g...t-content-to-linux-users/
TCPA/Palladium strikes again :
After this story went live earlier in the week, an Ars reader reached out to speculate that the problem was most likely due to enabling VMP (Verified Media Path) on CBSi's Widevine server. Verified Media Path, similarly to UEFI Secure Boot, makes certain that content will only be delivered to browsers with sanctioned, verifiable "authentic" framework; this is a configurable behavior, and by default, unverified platforms are allowed to receive licenses.
:| :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkoegema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:16
mad-dog schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:30:
[...]

Ik heb geen idee. Kan me niet voorstellen dat het hoge prioriteit heeft, gezien het marktaandeel van Linux
KPN doet (bij mijn weten) (nog) niets om het probleem op te lossen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1332678

Op de site van Widevine staat het volgende:

Windows and Mac OS X platforms support VMP by default.
Desktop Linux platform does not support VMP by default.
Note: The override must be enabled to issue a license to a Linux desktop.

en ook:

The Widevine Cloud License Service returns the platform verification status (Verified Media Path) for supported platforms only (browsers).

For non-VMP platforms such as Android and living room devices, the status returned is PLATFORM_NO_VERIFICATION.

Als het dus nodig is om voor Android zo’n override te doen, kan Ziggo dit dus ook doen voor Linux, lijkt mij.

Verder:

Widevine will publish updated license APIs by March 31 - with strict enforcement taking effect by May 30 (in line with the browser CDM deprecation schedule - see section below).

Daarmee zou het dus (na 30 mei 2020) opgelost zijn?
Of zal dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik merk dat ik niet genoeg kennis van zaken heb om een MitM-proxy op te zetten om de app af te luisteren (tenminste, niet zo simpel als ik dacht), maar kunnen wij met Linux geen Android-client nadoen?

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 09-02-2020 03:11 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Kan je dan niet beter een Android emulator gebruiken op je Linux? Lijkt me praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
polopolo150 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 03:23:
Kan je dan niet beter een Android emulator gebruiken op je Linux? Lijkt me praktischer.
Dan zit je wel weer met de overhead van zo'n emulator... tenminste, de laatste keer dat ik zo'n VM bekeek was het vreselijk zwaar en ben je trouwens ook niet van de privacy-problemen van Android af. Dan gebruik ik liever de browser met een hack, of zo. :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 17:17
mad-dog schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:05:
[...]

Inmiddels werkt het weer bij KPN
https://forum.kpn.com/int...rt=dateline.desc#comments

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maasnet
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-06 17:17
Bericht van Ziggo!

https://community.ziggo.n...9/index32.html#post558720

Nog even geduld maar ze gaan het oplossen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 932183

Nou ja, Ziggo houdt wel erg veel slagen om de arm. Ik moet het echt nog zien. Ze zeggen niet alleen dat ze geen beloftes geven of ze het nu gaan oplossen, maar zeggen ook dat ze het waarschijnlijk niet gaan oplossen als er in de toekomst nog eens iets aan de hand is.

Voor iedereen die contact wil opnemen met Widevine; dat kan hier: https://support.google.co...hooter/6027072#ts=6027097

Ik heb de situatie met streamingdiensten in Nederland uitgelegd, en aangegeven dat veel mensen bang zijn dat andere TV-aanbieders straks ook klakkeloos VMP gaan aanzetten. Ik heb dus nadrukkelijk gevraagd of ze ofwel:
  • VMP-support willen maken in libwidevinecdm.so voor Linux;
  • VMP weer standaard uit willen zetten;
  • Standaard een override voor VMP op Linux willen aanmaken;
  • Afnemers veel beter informeren over het belang van de override en Linux-support.
Verder heb ik ze er ook op gewezen dat Chromebooks ook niet meer werken, en dat Google die toch wel graag op de Nederlandse markt wil blijven verkopen.

Daarnaast heb ik ook NLZIET, Dplay, Netflix en Disney+ bedankt voor hun wel-werkende Linux-support en gevraagd of ze vooral geen VMP willen gaan aanzetten. Van Netflix en Disney+ denk ik ook niet dat ze dat snel zullen doen, maar van NLZIET en Dplay vrees ik het toch wel een beetje.

Oftewel, hoe meer mensen dit doen, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik baal enorm dat het nog niet gefixed is, want zondag is de F1 weer. Dat is de enige reden dat ik Ziggo Go echt nodig heb. NPO kijk ik wel via de site zelf, hoewel dat ook een draak is.

Met ChromeCast krijg ik Ziggo Go op android ook niet aan de praat. Wtf.

Alternatief dat ik nog aan het testen ben in Anbox op Ubuntu 18.04 (in een VM). Ik heb succesvol de APK (com.igi.ziggotv) kunnen downloaden en installeren op Anbox via adb, maar bij het starten krijg ik enkel wat meldingen in dmesg maar verder niks. Ik weet niet of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:02:
Ik baal enorm dat het nog niet gefixed is, want zondag is de F1 weer. Dat is de enige reden dat ik Ziggo Go echt nodig heb. NPO kijk ik wel via de site zelf, hoewel dat ook een draak is.
https://f1tv.formula1.com/en/ d:)b
Met ChromeCast krijg ik Ziggo Go op android ook niet aan de praat. Wtf.
Dat is een Liberty Global mankement in het algemeen : F1 TV Pro heeft nog steeds geen Casting optie of Android TV app na twee jaar! :X
Alternatief dat ik nog aan het testen ben in Anbox op Ubuntu 18.04 (in een VM). Ik heb succesvol de APK (com.igi.ziggotv) kunnen downloaden en installeren op Anbox via adb, maar bij het starten krijg ik enkel wat meldingen in dmesg maar verder niks. Ik weet niet of dat gaat werken.
Lekker Ziggo opzeggen en F1 TV Pro nemen : Werkt prima vanuit mijn Firefox browser onder Kubuntu 19.10 :Y)

Vraag gelijk ook effe naar de aanbieding van 50% korting van begin dit jaar! ;) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@nero355 Zit daar commentaar bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 01:11:
offtopic:
@nero355 Zit daar commentaar bij?
offtopic:
Zowel de Ziggo meuk als het heerlijke commentaar van Sky U.K. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BingoBango
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Beste mensen ik lees jullie frustratie en ben het helemaal met jullie eens,ik ben zelf een chromebook en een linux gebruiker ik heb alleen geen ziggo maar xs4all (lees stiekem kpn) waar ik hier ook al wat over lees.Ik baal er enorm van dat er geen app is van xs4all voor linux maar wel voor de chromebooks.Ben wel aan het sleutelen gegaan met fxcast heb nu wel beeld maar geen geluid.Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij als linux gebruikers een statement moeten maken dat dit soort software ten alle tijden onder welk besturings systeem dan ook zou moeten werken,de providers adverteren tenslotte dat je het zogenaamd op alle apperaten kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 22:12
BingoBango schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:28:
Beste mensen ik lees jullie frustratie en ben het helemaal met jullie eens,ik ben zelf een chromebook en een linux gebruiker ik heb alleen geen ziggo maar xs4all (lees stiekem kpn) waar ik hier ook al wat over lees.Ik baal er enorm van dat er geen app is van xs4all voor linux maar wel voor de chromebooks.Ben wel aan het sleutelen gegaan met fxcast heb nu wel beeld maar geen geluid.Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij als linux gebruikers een statement moeten maken dat dit soort software ten alle tijden onder welk besturings systeem dan ook zou moeten werken,de providers adverteren tenslotte dat je het zogenaamd op alle apperaten kan kijken.
Eh ja, maar het topic gaat specifiek over de grap die Ziggo/LibertyGlobal met de Linux-users van hun TV-platform heeft uitgehaald en de onwil het te fixen. Ik denk dat xs4all (niet stiekem, maar publiekelijk ingelijfd bij KPN) een ander topic mag hebben. Bij KPN is dit issue namelijk gewoon gefixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 109068

Voor die smak geld dat je aan Ziggo betaalt, mag je toch ook verwachten dat álle services werken ongeacht welk besturingssysteem je zit?

Je koopt toch ook geen splinternieuwe auto bij een garage waarbij je erachter komt dat de remmen het niet doen of waarvan de wielen slecht zijn aangedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 109068 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:54:
Je koopt toch ook geen splinternieuwe auto bij een garage waarbij je erachter komt dat de remmen het niet doen of waarvan de wielen slecht zijn aangedraaid?
Zoals gewoonlijk een vreselijk slechte vergelijking, maar aan de andere kant : Dit Topic laat wel mooi zien waarom ik al die jaren op xDSL ben gebleven bij KPN zelf i.p.v. Chello/UPC/Ziggo :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat offtopic berichten verwijderd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Carles
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-05-2020
Hi all,

I want to give you some good news "unofficially" because I work for Liberty Global here in the Netherlands in the Digital Video Ops Team and I can assure you that we have been working on fixing this issue despite not having it reported officially by any Ziggo Customer Department to us.

I've been pushing for a fix for this issue since we first discovered it in our office back in January. Yes we also
have engineers ande developers using linux and yes we have been working in the background with several teams and vendors including Irdeto and Google to solve this situation.

Last week, after testing the new upgrade in labs we upgraded our RRM license manager in our preproduction environment to support VMP for linux desktops and the tests so far have been successful.

We are now waiting on a change to be scheduled for the production platform but please bear in mind this upgrade impacts several countries and platforms and it is not so easy to plan and get approval from all countries.

I cannot comment on why Ziggo support could not report this to us if you made a formal complaint via the official contact forums but we hope to have this issue resolved within the next few weeks.

Once it has been done I'll come back to update this post.

I understand the frustration you are experiencing. Unfortunately it is true what one post mentioned that Ziggo does not consider linux as one of their supported platforms (even though many of the backend systems run on it) and for this reason and the fact that the customer base using linux is very tiny in comparison to the other platforms probably played a role in not having this issue resolved faster.

I know its no excuse but please bear in mind also that we are working with many different countries and teams on a L1 to L3 level, work with vendors and developers and testers and we face a wide range of issues for several platforms (ios, android, windows, chromecast, appletv, androidtv, firetv, web, stb) and sometimes we have to prioritise other issues impacting bigger customer base numbers and officially supported platforms first.

On behalf of my team I do apologize and appreciate your patience while we finish resolving this issue.

_/-\o_

Regards
Carles

PS: please do not get back to me with other issues here I just wanted to give you some feedback and update as I stumbled upon this forum by chance. When you have any major issue please raise it via twitter or contact the customer support team so they can raise a ticket to us.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Carles schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:07:
Hi all,

...

I understand the frustration you are experiencing. Unfortunately it is true what one post mentioned that Ziggo does not consider linux as one of their supported platforms (even though many of the backend systems run on it) and for this reason and the fact that the customer base using linux is very tiny in comparison to the other platforms probably played a role in not having this issue resolved faster.

...

Regards
Carles
Thanks for the update Carles, it is really appreciated.

Just one comment about Linux: Please feedback to your management that Linux is THE most used FREE operation system in the world.

It is rediculous that customers of LG are forced to either buy a Mac or buy an expensive Windows license, just to use their (browser-based) product.

I mean, if one obscure distro isn't supported/doesn't work, ok I understand that, but the whole of Linux?! Sorry, that is embarrasing for such a big company as Liberty Global.

And it is also a smack in the face towards the Linux community. LG takes all the benefits of using the software to run their back-end on, but then itself doesn't support the platform towards their consumers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Laatst online: 07-11-2024
Op macOS krijg je de melding dat je Silverlight moet installeren. In welk jaar leven ze daar bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
Biggg schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:00:
[...]

Thanks for the update Carles, it is really appreciated.

Just one comment about Linux: Please feedback to your management that Linux is THE most used FREE operation system in the world.

It is rediculous that customers of LG are forced to either buy a Mac or buy an expensive Windows license, just to use their (browser-based) product.

I mean, if one obscure distro isn't supported/doesn't work, ok I understand that, but the whole of Linux?! Sorry, that is embarrasing for such a big company as Liberty Global.

And it is also a smack in the face towards the Linux community. LG takes all the benefits of using the software to run their back-end on, but then itself doesn't support the platform towards their consumers...
hoezo LG ?

dat isniet een linux of ziggo probleem maar een probleem van LG
om geen fatsoenlijke android tv te maken maar een webos tv

zodat de ziggo app niet ondersteund wordt

dit is ook waarom LG zoveel marktaandeel verliest aan PHILIPS en SONY omdat die wel fatsoenlijke android tvs maken

maar met een android stb is dit op te lossen
dus je hoeft geen mac of windows aan te schaffen

[ Voor 12% gewijzigd door boyette op 26-04-2020 05:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
boyette schreef op zondag 26 april 2020 @ 05:03:
[...]

hoezo LG ?

zodat de ziggo app niet ondersteund wordt

dit is ook waarom LG zoveel marktaandeel verliest aan PHILIPS en SONY omdat die wel fatsoenlijke android tvs maken

maar met een android stb is dit op te lossen
dus je hoeft geen mac of windows aan te schaffen
offtopic:
LG in mijn post staat voor Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat komt omdat iedereen tegenwoordig de drang heeft om alles onnodig af te korten :F

Sorry, maar daar heb je echt zwaar ongelijk in :
- De LG OLED TV's gaan als warme broodjes over de toonbank in het OLED TV Aanbiedingen Topic.
- Ik heb zowel het netwerkverkeer van WebOS als Android TV zitten volgen en terwijl mijn LG OLED TV stil is blijft mijn nVidia Shield TV 2017 maar DNS Request plaatsen bij mijn Pi-Hole DNS Server terwijl ik die niet eens gebruik op dat moment! :/

Niet dat WebOS heilig is, maar Android TV is gewoon spyware zowat vergeleken met WebOS in ieder geval!
En een losse Chromecast Ultra is nog veel erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:08
Biggg schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:26:
[...]

offtopic:
LG in mijn post staat voor Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo ;)
lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genelec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:01
Ik ben bang dat de mogelijk oplossing samen gaat vallen met de volgende update van Widevine, en een eventueel daarin aanwezige oplossing. Of te wel ziggo doet er zelf niks aan. En het is ook wel een enorm zwaktebod, dat ze de schuld bij Google neerleggen, want die zouden niet gecommuniceerd hebben. Volgens mij hebben ze de releasenotes niet gelezen en alles maar "blind" geinstalleerd, de eventuele oplossing staat zelfs op de Widevine site.

En wat ik zorgelijk vind is dat er één centraal DRM platform is voor Europa? waarop dit aangepast moet gaan worden. Is dit mischien ook de reden dat er nog altijd geen Android TV app is omdat er vanuit verschillende landen/content aanbieders verschillende eisen zijn die niet samen gaan?

Niet dat ik me er nog erg druk om kan maken, ik ben geen klant meer sinds kort :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Genelec op 28-04-2020 19:46 . Reden: typo's ]

Als ik inspiratie had zou ik hier iets moois neerzetten

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Carles
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-05-2020
Hi,

as promised I came back to the forum to inform you that last night IRDETO executed the upgrade to RRM 12.0.9 successfully. This morning we have tested streaming under linux and chromeOS and both work fine. The ZiggoGo app works under Chrome / Chromium and Firefox. Opera was never a supported browser. 

Update release RRM 12.0.9 for Widevine in Ubuntu client platforms was closed as successful.

Thanks for all the feedback received. I'll make sure to pass it on as well.

Best Regards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Carles schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:59:
Hi,

as promised I came back to the forum to inform you that last night IRDETO executed the upgrade to RRM 12.0.9 successfully. This morning we have tested streaming under linux and chromeOS and both work fine. The ZiggoGo app works under Chrome / Chromium and Firefox. Opera was never a supported browser. 

Update release RRM 12.0.9 for Widevine in Ubuntu client platforms was closed as successful.

Thanks for all the feedback received. I'll make sure to pass it on as well.

Best Regards
WOW! :o Wie had dat ooit nog gedacht! Ik kan weer Ziggo Go kijken! Thanks for your update!! _/-\o_

En dat net nu de NPO weer eens een belachelijke update aan hun player gedaan heeft, waardoor deze nog irritanten geworden is. Wat een incompetente @#$%& daar! :r

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 12-05-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 14:53

lohost

iemand had al localhost :-(

YES!!!

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 22:12
Top! _/-\o_ Ik had er niet meer op gerekend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
Bij mij werkt het ook weer :).

Best wel genant dat via de officiele kanalen op het ziggo forum nog steeds geen update gegeven wordt.

Sterker nog, die officiele moderators ontkenden eerder dat Carles een betrouwbare bron is.
Ondanks dat ik begrijp dat jullie allemaal heel blij worden van de berichten van @Carles , wil ik hier nog wel even op ingaan. Dit is namelijk géén officiele reactie vanuit Ziggo en het is ook niet de informatie die bij ons bekend is. Vooralsnog blijft het antwoord dus zoals eerder gegeven.
Dit is niet omdat ik jullie hoop wil wegnemen, natuurlijk, maar ik zou het ook heel erg jammer vinden als jullie er nu met z'n allen vanuit gaan dat de boel volgende week gefixt is en dit later niet zo blijkt te zijn.
Dat forum is dus totaal nutteloos, de moderators staan kennelijk extreem ver van wat er binnen de organisatie precies gebeurd, het is gewoon PR managen en simpele voorgekauwde problemen oplossen van digibete gebruikers.

https://community.ziggo.n...rt=dateline.desc#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 09:21
Het Ziggo forum wordt beheerd door mensen, die voor Ziggo werken en niet overal toegang hebben tot wiki's van LG (Liberty Global).
Zoals Carles dat al aan gegeven had, moet er een change request ingeschoten worden, die ook andere landen raakt en daardoor langer op goedkeuring laat wachten.
Het kan zomaar zijn, dat de door jou genoemde moderator op het Ziggo forum, helemaal geen toegang had tot dat change request platform.

Just my two cents. In ieder geval was het probleem niet, zoals al die andere mensen op dat forum riepen, maar een aanpassing in de encryptie software leverancier IrDeto (ook nog eens een Nederlands bedrijf...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genelec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:01
Nou applaus hoor na een dikke vijf maanden is het voor nu opgelost. En dan nog ziggo bedanken ook voor het fixen.

Blijkbaar konden ze de widevine instellingen niet eens meer aanpassen in hun drm management software van irdeto. Ik weet niet wat erger is het niet willen aanpassen van een setting of het niet kunnen door verouderde management software. De irdeto rrm update was voor widevine zoals ik het bericht lees. Het probleem lijkt nog altijd de widevine configuratie maar deze was niet te bewerken doordat dit vanuit irdeto rrm niet mogelijk was of iets dergelijks.

Het is te triest voor woorden dat het zo lang heeft moeten duren. En bereid je maar vast voor op volgende updates want de boel zal weer een keer om donderen en dan is het maar weer afwachten of het gefixed wordt en hoe lang het gaat duren. En ook dan zal ziggo blijven zeggen we ondersteunen dat rare enge Linux niet.

Als ik inspiratie had zou ik hier iets moois neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gps4l
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 23:59
Hoewel ik op dit moment op openSUSE thumbleweed F1 zit te kijken zijn er een aantal dingen die ik niet snap.

Gisteren kreeg ik het werkend met chrome ( ziggo go) , en chrome installeerde ook iets.
Was nodig voor de F1 andere ziggo go streams deden het al.

Vandaag met firfox wil dat niet lukken maar wat wel werkte was de link kopiëren van uit chrome naar firefox.

ik snap er niets van. :?

Als ik hier ben:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv

Dan staat er dat ik geen apparaten heb. Dat gebeurd dus niet met chrome.

[ Voor 16% gewijzigd door Gps4l op 19-07-2020 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik weet niet waarom je Google Play hierbij haalt, als die je telefoon niet ziet dan ben je mogelijk niet ingelogd / met het verkeerde account ingelogd. Met Linux heeft dat weinig te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door AlbertJP op 19-07-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Laatst online: 01-06 13:12
Het is een simpele fix google chrome instaleren
Firefox pakt teh DRM content niet goed op.
Chromium ook niet

Google Chrome wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 09:21
sojab0on schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:42:
Het is een simpele fix google chrome instaleren
Firefox pakt teh DRM content niet goed op.
Chromium ook niet

Google Chrome wel
Ben je niet gestikt in het stof, dat van deze thread afkwam???
Stof van een jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojab0on
  • Laatst online: 01-06 13:12
Doe normaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
Dit topic is inderdaad een beetje oud. Ik denk dat voor de meeste gebruikers Ziggo Go op hun Linux machine gewoon goed werkt op firefox. Bij mij iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Precies, het probleem waar dit topic over gaat is allang opgelost. Wel duurt het laden van een zender soms lang maar ik heb niet geprobeerd of dat anders is met andere browsers of besturingssystemen.

Je moet in Firefox uiteraard wel de DRM-plugin hebben maar Firefox biedt die uit zichzelf aan.

[ Voor 23% gewijzigd door AlbertJP op 07-04-2021 19:08 ]

Pagina: 1 2 Laatste