Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

pagani schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:06:
[...]

Dat krijg je als je rechten steelt en ontwerpen kopieert...
Het zou je verbazen maar niet elke chinese variant is gestolen of gekopieerd. Natuurlijk zijn er nog genoeg die het wel doen maar ook genoeg legitieme. En dat Lego iets uitbrengt betekend niet meteen dat hun de eerste waren of het alleenrecht hebben :P

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:13:
[...]

Het zou je verbazen maar niet elke chinese variant is gestolen of gekopieerd. Natuurlijk zijn er nog genoeg die het wel doen maar ook genoeg legitieme. En dat Lego iets uitbrengt betekend niet meteen dat hun de eerste waren of het alleenrecht hebben :P
Ik ken geen enkele Chinese legokloon die daadwerkelijk rechten afdraagt aan de filmmaatschappijen e.d. Zeker de groten niet (Lepin enzo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
Het script van deel 3 schijnt bijna af te zijn:
https://variety.com/2023/...most-finished-1235829382/

En er is een nieuwe trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
Wel tof dat deel 1 van Netflix verdwenen is een maand voor de release van deel 2 :-( Nu moet je wel naar de cinema of de Blu Ray halen of ... om een recap te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
SonnyBBQ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:19:
Wel tof dat deel 1 van Netflix verdwenen is een maand voor de release van deel 2 :-( Nu moet je wel naar de cinema of de Blu Ray halen of ... om een recap te zien.
Heeft hij dat ooit gestaan dan? Wel staat hij sinds eind 2021 op hbo max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:34
Ja, op de Belgische Netflix in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
hoewel deel 1 niet onaangenaam was om te kijken, en sommige dingen echt mooi vertolkt zijn mis ik toch teveel nog van het hele verhaal. en zijn er dingen die niet kloppen.

Wellicht dat deel 2 dat goed gaat maken...

Iets wat door heel de Duin saga heen speelt is het beheersen van je lichaam of dat nu de mentats/bene geserit of de Fremen vs Sadaukar is dat is echt een kern punt. maar ook de "mixing of bloodlines" is wel erg vitaal.

nu ik de boeken keer op keer gelezen heb merk ik toch dat er wel heel veel verborgen zit in de details.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
vso schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:17:
hoewel deel 1 niet onaangenaam was om te kijken, en sommige dingen echt mooi vertolkt zijn mis ik toch teveel nog van het hele verhaal. en zijn er dingen die niet kloppen.

Wellicht dat deel 2 dat goed gaat maken...
Deel 2 gisteren gezien. En helaas moet ik je hierin teleurstellen. Zeker opnieuw een spektakel om naar te kijken! Maar terug mis ik de details uit het boek. Ik begrijp het wel, niet alles valt er in te proppen en het moet ook behapbaar blijven voor mensen die het boek niet hebben gelezen. Echter was deze keer voor mij ook de sfeer anders ten opzichte van het boek. Ik wil niet teveel spoileren maar waar het boek nog vaag blijft, wordt hier een duidelijker lijn gekozen. Waarschijnlijk ook hier weer voor de niet-lezers. Prachtige film maar geen volledig getrouwe adaptatie van het boek. Dat maakt het zeker geen slechte film! Ga hem zien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
D-Three schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:35:
[...]

Deel 2 gisteren gezien. En helaas moet ik je hierin teleurstellen. Zeker opnieuw een spektakel om naar te kijken! Maar terug mis ik de details uit het boek. Ik begrijp het wel, niet alles valt er in te proppen en het moet ook behapbaar blijven voor mensen die het boek niet hebben gelezen. Echter was deze keer voor mij ook de sfeer anders ten opzichte van het boek. Ik wil niet teveel spoileren maar waar het boek nog vaag blijft, wordt hier een duidelijker lijn gekozen. Waarschijnlijk ook hier weer voor de niet-lezers. Prachtige film maar geen volledig getrouwe adaptatie van het boek. Dat maakt het zeker geen slechte film! Ga hem zien! ;)
Spoiler van een boek wat 3x verfilmd is ..lol maar ik snap je wel (spoiler tags?)

De vraag is mis je veel details ?

Tja vanalles

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:25
D-Three schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:35:
[...]

Villeneuve wil maar 3 films maken dus dit is het verhaal van Paul voornamelijk. Ik snap wel dat je veel wat niet direct betrekking op hem heeft eruit laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
vso schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:51:
De vraag is mis je veel details ?
Als fan van (vooral het eerste) boek, mis ik wel enkele zaken die leuk waren geweest om te zien. Of zaken die zijn gewijzigd om het verhaal vooruit te krijgen. Maar als niet-lezer zal dat dan niet missen.

Al kan ik me wel inbeelden dat bepaalde zaken die gebeuren in de film voor niet-lezers dan misschien onlogisch zijn net omdat ze de achtergrond niet kennen.
Palindrome schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:42:
[...]

Villeneuve wil maar 3 films maken dus dit is het verhaal van Paul voornamelijk. Ik snap wel dat je veel wat niet direct betrekking op hem heeft eruit laat.
Dat zal inderdaad de reden zijn. Vandaar dat ik de miniserie nog altijd leuker vind qua worldbuilding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
@D-Three ik heb het eerste deel van part two kunnen zien, Villeneuve zijn versie is tot nu toe erg "meh"

begrijp me niet verkeerd er zijn veel dingen die visueel oogstrelend zijn en een nieuwe vertolking of andere zicht op het verhaal is echt niet erg ...

Maar dat is meer star trek TOS vergelijken met Galaxy quest ..

Mini-serie had meer tijd / minder budget vs "david-lync" meer budget / minder tijd beide zie ik eerder als LOTR achtige films ---> niet teveel afbreuk aan het boek.
en dat betreft was de childeren of dune ook goed ..

Villeneuve enige + punt IMHO is de VFX en wellicht de acteurs keuze maar sommige dingen zijn zo verdraaid en nadruk opgelegd dat het me wel stoort.

edit
net deel 2 volledig gekeken, mijn mening zet ik in een spoilertag wegens vermoedelijk gevaar dat het toch wel beetje weggeeft.
spoiler:
ik blijf erbij dat de film .. niet voldoet. en is best wel wat variatie die ik niet waardeer. er zijn teveel key plotholes weggelaten.

Ondanks dat vind ik het einde wel gewaagd. en kan me er marginaal in vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door vso op 02-03-2024 04:08 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
vso schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 01:18:
@D-Three ik heb het eerste deel van part two kunnen zien, Villeneuve zijn versie is tot nu toe erg "meh"

begrijp me niet verkeerd er zijn veel dingen die visueel oogstrelend zijn en een nieuwe vertolking of andere zicht op het verhaal is echt niet erg ...

Maar dat is meer star trek TOS vergelijken met Galaxy quest ..

Mini-serie had meer tijd / minder budget vs "david-lync" meer budget / minder tijd beide zie ik eerder als LOTR achtige films ---> niet teveel afbreuk aan het boek.
en dat betreft was de childeren of dune ook goed ..

Villeneuve enige + punt IMHO is de VFX en wellicht de acteurs keuze maar sommige dingen zijn zo verdraaid en nadruk opgelegd dat het me wel stoort.

edit
net deel 2 volledig gekeken, mijn mening zet ik in een spoilertag wegens vermoedelijk gevaar dat het toch wel beetje weggeeft.
spoiler:
ik blijf erbij dat de film .. niet voldoet. en is best wel wat variatie die ik niet waardeer. er zijn teveel key plotholes weggelaten.

Ondanks dat vind ik het einde wel gewaagd. en kan me er marginaal in vinden.
Welke keyplotholes mis je dan?

spoiler:
Ik kan me voornamelijk alleen het personage Thufir Hawat echt missen, maar mist die echt? Het had allem voor dit deel twee een subplot kunnen zijn maar voor het volledig verhaal met het oog op part three niet heel belangrijk.
Edit: er zijn blijkbaar wel scènes gefilmd met Thufir maar die zijn dus weggeknipt en de focus is volledig gelegd op de Bene Gesserit, welke in de derde film wel belangrijker is. Wellicht komt er ooit een directors cut die die subplot wel weergeeft.

Ik zie het namelijk net zoals PJ die geheel Tom bombadil wegliet in de lotro trilogy.

[ Voor 15% gewijzigd door Palindrome op 02-03-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Palindrome schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:39:
[...]

Welke keyplotholes mis je dan?

Ik zie het namelijk net zoals PJ die geheel Tom bombadil wegliet in de lotro trilogy.
Er zijn er nogal wat (paar observaties)

weglaten/veranderen sure maar dit is te veel naar mijn mening

spoiler:
de plot twist aan het eind vind ik niet heel erg ..

Thufir is inderdaad absent.

dat paul "jong" is aan het begin en mid 20-25 wanneer de keizer verslagen word.

De fremen worden getrained in bene-geserit vechtstijl + die conditionering op dune zijn ze pas opgewassen tegen de sadaukar.

De liefde tussen paul en shainy, ze hebben immers een kind voor dat ze tegen de keizer opnemen
+ de dood van kynes factoren die hun verbinden (niet echt genoemd)

Water schaarste/spice melange + water of life + de verbinding met de worm, in de andere films/boek(en) draait het hierom ... waterschaarste is een zegen en een vloek tegelijkertijd. (blauwe ogen van paul? kan me niet herrineren)

92 atoombommen hoe zijn ze verborgen en waar ? je had net zogoed paar m3 aan water daar kunnen opslaan .. hier word gedreigt met het vernietigd door atoombommen.

De opleiding(en) van Feith rautha, of de dochter van de keizer

de spicing-guild absentie en de bene-geserit manipulatie.

de golden path van paul (betreden van het pad)

De baron harkonnen heeft ook voor aliya (paul's zus) een enorme impact en hierom mis ik zijn "schermtijd" en kan me niet heugen dat de mentat van de harkonnen uberhaupt te zien was .. en de "tand"
Dat brengt me op shadout mapes .. absentie

De interactie tussen jessica en shainy + de gurney hallack actie (mes op de keel bij jessica)

Paar punten die ik zo kan opnoemen, die voor mij de film eerder irritant maken dan een genot.
zonde van de moeite ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
vso schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:51:
[...]

spoiler:
de plot twist aan het eind vind ik niet heel erg ..

Thufir is inderdaad absent.

dat paul "jong" is aan het begin en mid 20-25 wanneer de keizer verslagen word.

De fremen worden getrained in bene-geserit vechtstijl + die conditionering op dune zijn ze pas opgewassen tegen de sadaukar.

De liefde tussen paul en shainy, ze hebben immers een kind voor dat ze tegen de keizer opnemen
+ de dood van kynes factoren die hun verbinden (niet echt genoemd)

Water schaarste/spice melange + water of life + de verbinding met de worm, in de andere films/boek(en) draait het hierom ... waterschaarste is een zegen en een vloek tegelijkertijd. (blauwe ogen van paul? kan me niet herrineren)

92 atoombommen hoe zijn ze verborgen en waar ? je had net zogoed paar m3 aan water daar kunnen opslaan .. hier word gedreigt met het vernietigd door atoombommen.

De opleiding(en) van Feith rautha, of de dochter van de keizer

de spicing-guild absentie en de bene-geserit manipulatie.

De baron harkonnen heeft ook voor aliya (paul's zus) een enorme impact en hierom mis ik zijn "schermtijd" en kan me niet heugen dat de mentat van de harkonnen uberhaupt te zien was .. en de "tand"
Dat brengt me op shadout mapes .. absentie

De interactie tussen jessica en shainy + de gurney hallack actie (mes op de keel bij jessica)

Paar punten die ik zo kan opnoemen, die voor mij de film eerder irritant maken dan een genot.
zonde van de moeite ..
Ik snap wat je bedoeld maar ik snap nog beter waarom die dingen niet in deze film reeks zitten :P

Maarja dat is eerder de eeuwige discussie over film adaptaties van boeken, limieten van tijd en casting en het condenseren van verhaal lijnen. Zoals eerder als voorbeeld aangehaald de Peter Jackson LOTRo trilogy die thematisch klopt als film en trouw blijft aan de bron mar toch ook eigen keuzes maakt omdat het nou eenmaal een adaptatie is. Zo zie ik dat nu ook met dune, een adaptatie van het boek en gecondenseerd tot het verhaal van Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Palindrome schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:03:
[...]
Ik snap wat je bedoeld maar ik snap nog beter waarom die dingen niet in deze film reeks zitten :P
ik begrijp dat je het niet begrijpt :) hahahaha
Maarja dat is eerder de eeuwige discussie over film adaptaties van boeken, limieten van tijd en casting en het condenseren van verhaal lijnen. Zoals eerder als voorbeeld aangehaald de Peter Jackson LOTRo trilogy die thematisch klopt als film en trouw blijft aan de bron mar toch ook eigen keuzes maakt
to hier geen discussie, en is overleefbare keuzes.
omdat het nou eenmaal een adaptatie is. Zo zie ik dat nu ook met dune, een adaptatie van het boek en gecondenseerd tot het verhaal van Paul.
Frank Herbert zijn achterliggende verhaal lijn/intentie gaat om het feit dat je niet blind de "leiders" volgt.. baron harkonen kan net zo goed Putin/Xi of een andere dictator. de keijzer --> VS/ EU en Zelensky = Paul Muad Dib.

kortom vrij tijdloos .. ik denk niet dat deze film "tijdloos" kan zijn.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
vso schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:06:
[...]

ik begrijp dat je het niet begrijpt :) hahahaha

[...]

to hier geen discussie, en is overleefbare keuzes.

[...]

Frank Herbert zijn achterliggende verhaal lijn/intentie gaat om het feit dat je niet blind de "leiders" volgt.. baron harkonen kan net zo goed Putin/Xi of een andere dictator. de keijzer --> VS/ EU en Zelensky = Paul Muad Dib.

kortom vrij tijdloos .. ik denk niet dat deze film "tijdloos" kan zijn.
maar dat thema komt toch zeker wel terug in deze film en hoogstwaarschijnlijk het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@Palindrome Villeneuve houdt niet van director cuts, dus ik zou er niet op hopen ;)

@vso Ik kan me wel deels vinden in jouw mening.

Nou ja, ik snap wel dat ze niet alles kunnen tonen in slechts 2 films. Zeker niet als je zoals Villeneuve kiest voor lange shots ;) Toch zitten er wat vreemde keuzes in.
spoiler:
Zoals inderdaad de tijd tussen de aanval op de Atreides en de val van de keizer. In het boek zijn dat jaren, in de film slechts enkele maanden. Tenzij Jessica reeds vele jaren zwanger is. :P En Lady Fenring hadden ze naar mijn gevoel dan wel mogen weglaten in de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
D-Three schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:29:
@Palindrome Villeneuve houdt niet van director cuts, dus ik zou er niet op hopen ;)

@vso Ik kan me wel deels vinden in jouw mening.

<spoiler>
Wellicht je tekst in spoiler tag zetten ;)

spoiler:
ja nu je het zegt ..die zwangere bene geserit (lady fenring?) van faid rautha vond ik al irriterent genoeg

belangrijk punt zijn de "bij-vrouwen" .. lady jessica en shany,

Er zijn genoeg issues te vinden die niet met het boek stroken, en als Lynch het in 2 uur lukt om redelijk trouw te blijven met oude tech dan zijn andere argumenten invalide IMHO

ik verwacht niet dezelfde film maar dat wil niet zeggen dat ik op prijs stel dat alles wat ik weet niet meer klopt met deze film. dat je een andere route neemt mag best. in deze film worden ze helaas van tafel geveegt

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Bij Fresh Air een interview met Villeneuve: https://www.npr.org/2024/02/28/1197963543/denis-villeneuve

Ook leuk, uit de oude doos, een interview met Herbert uit 1965: YouTube: Frank Herbert on the origins of Dune (1965)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind het altijd een beetje zinloos om boek en film te vergelijken... Je wéét dat het nooit een 100% trouwe adaptatie kan worden. Leg je er bij neer.
Het doel is ook altijd dat niet-lezers het verhaal kunnen volgen. En dan moet je offers maken.

Ik heb mij zeker wel vermaakt met de films.
spoiler:
De omslag van Paul kwam wel wat plotseling en heftig, wanneer hij zegt dat ie de dochter van de keizer zal trouwen en met haar samen te regeren.
. Maar dat kon de pret voor mij niet bederven :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:44

odan

The dark side is within all!

Als op zichzelf staande sci fi film geef ik part 2 een 9.

Maar als adaptatie kan ik hem niet hoger als een 4 geven, imo waren we ook beter af geweest met een "blockbuster" tv serie.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:04
Is de film goed te volgen ondanks ik er nooit iets verder van gezien en gelezen te hebben? Ik heb enkel het RTS spel vroeger gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Nyarlathotep schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:33:
Ik vind het altijd een beetje zinloos om boek en film te vergelijken... Je wéét dat het nooit een 100% trouwe adaptatie kan worden. Leg je er bij neer.
Het doel is ook altijd dat niet-lezers het verhaal kunnen volgen. En dan moet je offers maken.

Ik heb mij zeker wel vermaakt met de films.
spoiler:
De omslag van Paul kwam wel wat plotseling en heftig, wanneer hij zegt dat ie de dochter van de keizer zal trouwen en met haar samen te regeren.
. Maar dat kon de pret voor mij niet bederven :)
—>
spoiler:
dat staat wel in het boek. Met de toevoeging dat Chani zijn vrouw zal zijn en Irulan alleen vrouw in naam waarmee hij het bed niet zal delen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

vso schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:51:
[...]

spoiler:
Maar…
spoiler:
The Golden Path werd door Paul wel voorzien, maar hij durfde dat niet te gaan, daarom verdween hij in de woestijn om terug te keren als Prediker. Leto II deed dat wel en dat pad duurde 4000 jaar :)
Niet vergeten dat Paul eigenlijk een meisje had moeten zijn en was bedoeld als de voorlaatste stap richting de Kwizats Haderach. Leto II was bedoeld als KH in het broedprogramma van de Bene Gesserit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
GeeBee schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:20:
[...]

—>
spoiler:
dat staat wel in het boek. Met de toevoeging dat Chani zijn vrouw zal zijn en Irulan alleen vrouw in naam waarmee hij het bed niet zal delen.
je spoiler is niet helemaal correct maar dat je ziet niet ver uit de buurt om daar over te gaan wellus/nietus te doen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

vso schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:29:
[...]

je spoiler is niet helemaal correct maar dat je ziet niet ver uit de buurt om daar over te gaan wellus/nietus te doen :)
Mag best hoor. Het is al even geleden dat ik de boeken gelezen heb, dus kan er best wat naast zitten.

Edit: even de ebook opgezocht. Volgens mij zit ik goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bd5f4mkwzrAlrDYANe0ZJRQRdMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAdWPUsfav6toVEs44Isx3Me.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door GeeBee op 09-03-2024 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
GeeBee schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 16:39:
[...]

Mag best hoor. Het is al even geleden dat ik de boeken gelezen heb, dus kan er best wat naast zitten.

Edit: even de ebook opgezocht. Volgens mij zit ik goed.
[Afbeelding]
had het meer over de tijd dat hij leefde .. dacht iets meer als minder dan 5.000 jaar maar blijkbaar 3.500 jaar
@GeeBee thx for the correctie

Anyway "quins ideas" op youtube vind ik een prachtige deepdive op de boeken en de karakters ..

de weg die villeneuve ingeslagen heeft is gewaagd, staat mij persoonlijk niet aan zeker omdat er teveel afgeweken word van de lore --> "world building" zoals vechten in de buitenlucht midden op de dag.

en ik vind de wijze waarop het verhaal verteld word (de verfilming zelf) best ruk .. hoewel de VFX echt fantastisch zijn..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

vso schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:25:
[...]

had het meer over de tijd dat hij leefde .. dacht iets meer als minder dan 5.000 jaar maar blijkbaar 3,5 jaar
Leto II leefde 3500 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
Is er al iets meer bekend over de Dune: Prophecy serie? Ik kan er maar weinig over terugvinden, maar het lijkt er wel op dat er al acteurs voor gecast zijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
Begin me trouwens beetje druk te maken ivm de vergelijkingen die getroffen worden de film Life of Brian...

Ze blijken allemaal te vergeten dat die scene zoals in Dune bijna woord voor woord uit het boek komt.
En dat het boek 15 jaar ouder is dan de film Life of Brian.
Niet dat Life of Brian een slechte film is ...

Enkele meme's Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLFkPjylm0uN0bzYBi_5bY8kkwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JzGH4UUGJ220732FsSf0LKhv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zY_YdVWbcKMTCjmOme77MiiOYs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8L9qydFjUOmW94zY1NRwH4xl.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Strider schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:17:
Is er al iets meer bekend over de Dune: Prophecy serie? Ik kan er maar weinig over terugvinden, maar het lijkt er wel op dat er al acteurs voor gecast zijn.
Wikipedia: Dune: Prophecy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

"Geweld is de laatste toevlucht van hen die de situatie niet onder controle hebben".

Zit er nou werkelijk een Duin-quote in de serie Foundation?

Edit: Nee echt niet, toch van Isaac Asimov.
Het leek me iets wat Darwi Odrade tegen de jonge Miles Teg zou kunnen zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mb1LCwLDc-Gx6Bg7R_Syz0ngjmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJRhsSqEHIWvYTdLdJ7bLcuN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 19-04-2024 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18-09 20:59
GeeBee schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:12:
"Geweld is de laatste toevlucht van hen die de situatie niet onder controle hebben".

Zit er nou werkelijk een Duin-quote in de serie Foundation?

[Afbeelding]
Want de uitspraak 'violence is a last resort / refuge' wordt niet al eeuwen gebezigd, maar is bedacht door Frank Herbert..? ;)

Overigens is Foundation van vóór Dune:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUqZqbZLIxmkyVgJE-BJqX6TCug=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ECkz9eVTKFbt0HUKpL3bONZP.png?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 19-04-2024 18:19 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Oh ja, dat is waar ook. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Een teaser voor de TV-reeks is nu ook uitgekomen, in de herfst komt de serie uit:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Interessant dat ze een serie maken over de begin periode van de Benne Gesserit. Al hoop ik dat de producenten goede schrijvers weten te strikken voor het schrijven van de serie. Het bronmateriaal onder andere geschreven door de zoon van Frank Herbert zijn in mijn opinie niet bepaald meesterwerken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Aan de tijdlijn zal het niet liggen, ze hebben 10 000 jaar aan tijd om te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dit voelt aan als een Rings of Power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Skyaero schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:24:
Dit voelt aan als een Rings of Power.
Rings of Power is van Amazon en dat is gewoon een zielige woke partij geworden. HBO is hierin gelukkig minder erg, dus er is hoop!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:37
Serie is nu enkele afleveringen oud. Persoonlijk vind ik het wel boeiend tot nu toe. De Sisterhood is wel een goed perspectief wat mij betreft omdat het mooi inzicht biedt in alle huizen en onderlinge relaties. Het is nog wat vroeg voor een definitief oordeel maar ik blijf voorlopig nog wel kijken.

Enig puntje wat een beetje teleurstelde was de befaamde Landsraad, had nu niet echt een idee dat hier het hele "known universe" samen kwam. Meer een tweede kamer setting als je het mij vraagt. Had toch meer een VN conventie-setting verwacht ofzo.

Verder grappig dat in deze periode de Harkonnen klein en zielig zijn en de Artreides de bully's :) .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04:07
Ik vind het ook prima wegkijken.

De Landsraad was inderdaad niet heel groot/spannend neergezet, in het algemeen vind ik het verhaal wel relatief simpel/rechttoe rechtaan.

Het acteerwerk en de beelden zijn wel dik in orde d:)b
Pagina: 1 2 3 Laatste