Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Mi 10 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Acties:

• AppleDroid
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-03 21:03
Shuven schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:08:
[...]

Die werden toch pas de 23ste o de nu geannuleerde beurs gepresenteerd? Heb je een bron? Niet echt het budget wat ik ervoor over heb. Want enkel de pro versie springt eruit. De mi 10 is leuk, maar de pro heeft de camera en het geluid beter op orde..

Dit was puur de presentatie en de pre orders voor in china. Maar de internationale prijzen zouden pas de 23ste worden gepresenteerd hadden ze een aantal keren aangegeven..
Een Duitse site had het berekend aan de hand van de prijsstijging ten opzichte van de Mi 9. De prijs kan dus anders zijn, maar zal waarschijnlijk wel rond deze prijs liggen.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

https://m.gsmarena.com/xi...dragon_865-news-41515.php

Dus de Mi10 Pro krijgt "maar" 90Hz en alle camera shenanigans, maar de Mi10 zelf verliest dus de telecameras en krijgt een dieptesensor, een lagere resolutie UWA en een macro? Dat is een serieuze downgrade van de Pro dan.
Sorry hoor maar de reguliere Mi10 is dan toch echt veel te hoog geprijst als je het mij vraagt. (De pro overigens ook).

Overigens is een 8P lens zoveel beter dan een 6P of 7P ervanuit gaande dat ze het aantal glaselementen bedoelen? Minder elementen = hogere transmissie (als je goeie coatings hebt).

Eignrlijk ben ik wel wat teleurgesteld; ik had toch echt een 120hz scherm verwacht en dat de Mi10 op zijn minst een telelens had..... Er wordt overigens niks gezegd over OIS of EIS bij de Mi10. De Pro heeft 't iig wel.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• mavical
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-04 13:09
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-10-pro-camera-review/

De eerste indrukken van de camera. Niet slecht. Staat nu zelfs bovenaan.

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:58
Deathchant schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:37:
https://m.gsmarena.com/xi...dragon_865-news-41515.php

Dus de Mi10 Pro krijgt "maar" 90Hz en alle camera shenanigans, maar de Mi10 zelf verliest dus de telecameras en krijgt een dieptesensor, een lagere resolutie UWA en een macro? Dat is een serieuze downgrade van de Pro dan.
Sorry hoor maar de reguliere Mi10 is dan toch echt veel te hoog geprijst als je het mij vraagt. (De pro overigens ook).

Overigens is een 8P lens zoveel beter dan een 6P of 7P ervanuit gaande dat ze het aantal glaselementen bedoelen? Minder elementen = hogere transmissie (als je goeie coatings hebt).

Eignrlijk ben ik wel wat teleurgesteld; ik had toch echt een 120hz scherm verwacht en dat de Mi10 op zijn minst een telelens had..... Er wordt overigens niks gezegd over OIS of EIS bij de Mi10. De Pro heeft 't iig wel.
Ik deel je teleurstelling, en ik heb besloten dat ik het het geld niet waard vind voor de mi 10,helaas!

Ze hebben gezegd dat de 10 eis heeft, en de pro heeft zowel ois als eis door de extra laser die de pro heeft.

Alle dxo is gemeten met de pro en dat is het beste. Maar de 10 is gewoon een slap aftreksel van de pro. Plus idd de 120hz is teleurstellend.. Wachten wat realme brengt..

Ik zal me gedragen :(

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:50

spanx

_Sp[A]nX_

De non pro mist wat mij betreft net iets te veel voor die prijs als je de pro er naast legt......maar ander nadeel is dat de pro waarschijnlijk buiten mijn budget valt.

Na mijn ervaring met de Huawei mate 10 pro die toen ook een van de hoogste dxomark scores had viel de camera zeer (zeer!) zwaar tegen. Dxomark is niet betrouwbaar gebleken....

Daarna heb ik besloten om nooit meer 700 euro uit te geven aan een mobiele telefoon.

657 voor de pro vind ik afgerond ook 700.

[Voor 0% gewijzigd door spanx op 13-02-2020 11:42. Reden: Typfout]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:24

13art

Moderator Mobile
Topicstarter

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

4999 yuan = 657 euro, maar als je dat *1.21 doet (BTW erbij voor de EU) krijg je 794 euro, en dat is sowieso teveel. Als de Mi10 Pro 657 euro zou gaan kosten, dan gaat het nog wel, maar wel nog steeds hoger dan andere jaren.
Overigens is de extra laser als autofocushulp echt geen overbodige luxe; PDAF kan niet in alle situaties volledig uit de voeten, dat heb ik bij de gare focusissues van de OP 7T wel weer gezien (die geen laser AF erbij heeft).

Ik vraag me dan af wat de Mi10 Pro voor die prijs zoveel meer extra biedt dan bijvoorbeeld een 7T, ja de camera+focus zijn beter, maar verder....De 7T is een stuk goedkoper. Snelheid zal in theorie wel beter zijn, maar het is niet zo dat de SD855+ minder snel in de praktijk zal aanvoelen, zeker niet met oxygenOS.
Dus ik ben een beetje aan het zoeken naar de Mi10 Pro's meerwaarde. Mijns inziens is die er gewoon niet als de prijs echt 794 euro gaat zijn.

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23:51
Dit wordt mijn volgende toestel en camera vervanger . Ik vond de mi note 10 qua camera al super met enorm veel details en natuurlijk licht geen vivid colors oftewel te bont zoals bij Samsung. Hoewel de S10 serie ook erg goed is.

• Noresponse
Er komen drie modelen voor de mi pro :
8GB/256GB 8)7 629 euro
12 GB/256GB :X 699 euro
12GB.512GB 8) 779 euro

Volgende keer graag je vorige post aanpassen i.p.v. meerdere berichten onder elkaar te posten. (y)

[Voor 19% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 13:25]

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:46
8GB/256GB: Prima optie toch?

• Noresponse
Ik hoor mensen ook op tweakers aangeven dat Xiaomi zo goedkoop is, maar vergeet niet dat Xiaomi een vinger in de pap heeft bij Qualcomm en dus goedkoper kan inkopen hierdoor , daarnaast het nieuwe snelle geheugen hebben ze mede ontworpen en een aandeel in en als laatste de camera die ze samen hebben ontwikkeld met Samsung. Xiaomi lijkt hier mischien een kleine speler, maar kan door allerlei samenwerking en research met andere tech bedrijven kunnen ze goedkoper inkopen en hierdoor concurreren.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Noresponse schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:56:
Er komen drie modelen voor de mi pro :
8GB/256GB 8)7 629 euro
12 GB/256GB :X 699 euro
12GB.512GB 8) 779 euro
Jaja.... 629...incl btw?

• Noresponse
Als het goed is inclusief BTW, maar ervaring is dat de prijs meestal na 3 onderling qua winkel daalt en de vierde dag weer stijgt tot drie maanden en dan dalen de prijzen veel verder. Iedereen wil meestal de eerste slag slaan en dan kun je het beste na 2-3 dagen bestellen.

[Voor 45% gewijzigd door Noresponse op 13-02-2020 13:44]

• Noresponse
Sample foto"s gezien van macro. wide en standaard met de S20 en mi 10 pro en geen enkel verschil bijna ,maar de video sample was de Samsung S20 wel beter dus ik denk dat de S20 daarmee punten gaat scoren.

filmpje doorgekregen :

laatste chinees , maar geeft veel details 1:45 stereo speakers en verder op foto bespreking

Commercial

[Voor 69% gewijzigd door Noresponse op 13-02-2020 18:20]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:Prijzen en levertijden mogen vanaf nu hier: [Xiaomi Mi 10 (Pro)] Levertijden en Prijzen

[Voor 19% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 13:23]

• Noresponse
Wat cool is dat de flash een led flicker is en rood. Dit zou beteken dat als je je toestel op zijn scherm legt dan ook kan zien dat je berichten binnen hebt? weet het niet zeker, kreeg het door van een maatje uit HongKong die de recap heeft bekeken online.

Wat ik had doorgekregen over de prijzen krijg ik net een berichtje dat de pro versie de helft is van de iphone 11 max en die zit volgens mij op 1600 euro dus dat zou beteken rond de 800 euro voor de mi 10 pro versie.

Dus lijkt erop dat bovenstaande prijzen wel eens juist kan zijn. _/-\o_ 779,00 voor de mi 10 pro . Zie deze liever op 749 uitkomen en wie weet of ze deze nog aanpassen.

Net even vergelijking gekregen met de CC9pro en Mi 10 pro en niet veel verschil, maar wel dat in donkere gebieden de mi 10 pro dat iets beter oppakt en wat meer detalis geeft en het ziet er goed uit qua kleur . Lijkt erop dat de m10 een klein beetje meer kleur/vivid heeft dan de cc9pro waar overigens samsung king is :)

[Voor 63% gewijzigd door Noresponse op 13-02-2020 13:46]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deathchant schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:51:
4999 yuan = 657 euro, maar als je dat *1.21 doet (BTW erbij voor de EU) krijg je 794 euro, en dat is sowieso teveel. Als de Mi10 Pro 657 euro zou gaan kosten, dan gaat het nog wel, maar wel nog steeds hoger dan andere jaren.
Overigens is de extra laser als autofocushulp echt geen overbodige luxe; PDAF kan niet in alle situaties volledig uit de voeten, dat heb ik bij de gare focusissues van de OP 7T wel weer gezien (die geen laser AF erbij heeft).

Ik vraag me dan af wat de Mi10 Pro voor die prijs zoveel meer extra biedt dan bijvoorbeeld een 7T, ja de camera+focus zijn beter, maar verder....De 7T is een stuk goedkoper. Snelheid zal in theorie wel beter zijn, maar het is niet zo dat de SD855+ minder snel in de praktijk zal aanvoelen, zeker niet met oxygenOS.
Dus ik ben een beetje aan het zoeken naar de Mi10 Pro's meerwaarde. Mijns inziens is die er gewoon niet als de prijs echt 794 euro gaat zijn.
Lagere resolutie, maar wel een grotere hoek op de UWA van de non-Pro. Én een grotere accu in de non-Pro.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Noresponse
Mijn voorkeur gaat uit voor de Mi 10 pro, maar mijn zoontje vindt de S20 ultra mooier want die glimt :) . Ik zelf voor de pro die is mat en veel minder vinger prints. De note 10+ is ook een enorme snel smering met de glimmende achterkant.

https://1.bp.blogspot.com/-yOqG9AvxBVk/XkV_dsUnkbI/AAAAAAAACgY/JzCOaYYu6uAV8aTwIj8lAgsqZpnskLYpwCLcBGAsYHQ/s1600/S20%2Bultra%2Bvs%2Bmi%2B10%2Bpro.jpg

[Voor 64% gewijzigd door Noresponse op 13-02-2020 18:16]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Noresponse schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:58:
Mijn voorkeur gaat uit voor de Mi 10 pro, maar mijn zoontje vindt de S20 ultra mooier want die glimt :)

[Afbeelding]
Als dat zo is dan moet je dus de mi 10 non pro pakken, die is ook glimmend en een stuk goedkoper...

**Offtopic, iemand had de gewone s20 in de pricewatch bij 1 winkel op €495 ingevuld, ik dacht dus een volwaardig alternatief te hebben gevonden.....grap...

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:02:
[...]

Als dat zo is dan moet je dus de mi 10 non pro pakken, die is ook glimmend en een stuk goedkoper...

**Offtopic, iemand had de gewone s20 in de pricewatch bij 1 winkel op €495 ingevuld, ik dacht dus een volwaardig alternatief te hebben gevonden.....grap...
offtopic:
Nee was geen grap denk ik, hij stond heel even voor 482 oid in een webshop. Een prijsfout dus wordt waarschijnlijk niet geleverd (heb hem wel besteld met een cc, dus wie weet... ).

Ik vind zelf die pro versie het mooiste. Ik houd wel van zo'n matte achterkant. Zie je de vingerafdrukken niet zo. Maar kan me voorstellen dat kiddo's graag iets glimmend willen.

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22:55
Kun je met deze toestellen ook de zaklamp en camera tegelijkertijd gebruiken? Dus niet de flits, maar echt de zaklamp, zodat je in het donker direct al ziet hoe de foto eruit komt te zien.

Ik heb nu een Pocophone en die kan dat en is super handig. Hoef niet over te stappen, aangezien deze nog enorm snel is, maar kan via het werk een andere uitzoeken.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik sta op het punt de bestelknop in te drukken voor de voorloper de mi 9t pro....omdat deze (mi 10 pro) zo verschrikkelijk duur gaat zijn. non pro versie is voor mij geen alternatief.

wie houd me tegen :P

• hollabizack12
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:48
Heeft de non pro (mi 10) nou ook dual speakers? Ben net nu ff kwijt door alle info overload.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:27:
ik sta op het punt de bestelknop in te drukken voor de voorloper de mi 9t pro....omdat deze (mi 10 pro) zo verschrikkelijk duur gaat zijn. non pro versie is voor mij geen alternatief.

wie houd me tegen :P
Als je de camera belangrijk vindt zou ik toch nog even overwegen of je niet gewoon nog eventjes wil wachten tot de prijs van de Mi 10 Pro wat gezakt is.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

13art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:30:
[...]

Als je de camera belangrijk vindt zou ik toch nog even overwegen of je niet gewoon even wil wachten tot de prijs van de Mi 19 pro wat gezakt is.
het probleem is wanneer dan.... ik heb nu een paar dagen een Samsung a40 te leen (Oneplus van mijn vrouw was kapot gegaan en dus heb ik geadviseerd mijn huawei over te nemen zodat IK een nieuwe kon uitzoeken)

maar alles irriteert me aan die a40...traag pokkeding.

eind volgende week ga ik op wintersport en zou graag voor die tijd een goede telefoon willen hebben....

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:33:
[...]

het probleem is wanneer dan.... ik heb nu een paar dagen een Samsung a40 te leen (Oneplus van mijn vrouw was kapot gegaan en dus heb ik geadviseerd mijn huawei over te nemen zodat IK een nieuwe kon uitzoeken)

maar alles irriteert me aan die a40...traag pokkeding.

eind volgende week ga ik op wintersport en zou graag voor die tijd een goede telefoon willen hebben....
Waarom kijk je dan niet naar de vlaggen schepen van vorig jaar waar de camera goed van was. Samsung S10(+) of de Huawei P30 (Pro) bijvoorbeeld?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

13art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Waarom kijk je dan niet naar de vlaggen schepen van vorig jaar waar de camera goed van was. Samsung S10(+) of de Huawei P30 (Pro) bijvoorbeeld?
Bedankt voor de tip.

(vlaggeschip van vorig jaar was ook de mi 9t pro :X )

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Bedankt voor de tip.

(vlaggeschip van vorig jaar was ook de mi 9t pro :X )
Nope de Mi 9 was het echte vlaggenschip van Xiaomi. Maar het is wel gepresenteerd als een budget flagship killer. Best verwarrend eigenlijk.

[Voor 15% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 19:47]

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Eigenlijk valt het wel mee met die benaming, maar die T versies maken het verwarrend. Geen T zoals bij Oneplus waarmee de update halverwege het jaar wordt aangeduid, maar een 'light' versie van het topmodel. Vervolgens een pro versie maken van je light versie is....

Je hebt gelijk, de benaming is een zooitje bij Xiaomi :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

13art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Nope de Mi 9 was het echte vlaggenschip van Xiaomi. Maar het is wel gepresenteerd als een budget flagship killer. Best verwarrend eigenlijk.
Oh...oeps....

• Noresponse
13art schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:38:
[...]

De mi 9 is een goed toestel en heeft de beste camera setup van de hele 9 serie van xiaomi (2019) en is uitgerust met een snelle processor en de 64 GB zit rond de 340 en de 128 GB rond de 400 _/-\o_

Ik wacht tot ik een pre-order kan plaatsen voor de mi 10 pro

[Voor 6% gewijzigd door Noresponse op 14-02-2020 00:04]

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 12:37
Noresponse schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:58:
[...]

De mi 9 is een goed toestel en heeft de beste camera setup van de hele 9 serie van xiaomi (2019) en is uitgerust met een snelle processor en de 64 GB zit rond de 340 en de 128 GB rond de 400 _/-\o_

Ik wacht tot ik een pre-order kan plaatsen voor de mi 10 pro
De Mi Mix 3 5G is ook een goed alternatief voor de mi 9.

• frye
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-04 10:22
Ben ik mis als ik het volgende aanneem?
Mi 10 is de opvolger van Mi 9.
Mi 10 pro volledig nieuw segment met enkel een betere camera.

Mi 10 zal vermoedelijk 560 euro incl. btw worden?
Lijkt me dus redelijk goede prijs te zijn tov vorig jaar.
Heb toen de Mi 9 tijdens de launch voor 510 euro gekocht.

[Voor 4% gewijzigd door frye op 14-02-2020 12:02]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De Pro heeft een andere camera, heeft laser autofocus, kan sneller laden. Ne verder heb ik me er nog niet in verdiept.

Wel een verzoek om de prijzen apart te houden voor het daarvoor bestemde topic. Zie de topic waarschuwing.

• Shuven
frye schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:57:
Ben ik mis als ik het volgende aanneem?
Mi 10 is de opvolger van Mi 9.
Mi 10 pro volledig nieuw segment met enkel een betere camera.

Mi 10 zal vermoedelijk 560 euro incl. btw worden?
Lijkt me dus redelijk goede prijs te zijn tov vorig jaar.
Heb toen de Mi 9 tijdens de launch voor 510 euro gekocht.
Mi 10 pro:
Betere camera set up
Sneller laden
Betere geluid set up
Achterkant is mat tov gladde mi 10

Volgens mij waren dat de verschillen

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Shuven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Mi 10 pro:
Betere camera set up
Sneller laden
Betere geluid set up
Achterkant is mat tov gladde mi 10

Volgens mij waren dat de verschillen
Ik ben al aan het kijken of ik een bijbaantje nodig heb om de stap te maken naar de Pro.ik heb net de mi 9t pro binnen gekregen en getest....maar gaat vandaag nog terug.

Mijn vrouw zag al aan me dat ik daar op de lange termijn niet gelukkig mee ging worden...

Plus dat het scherm echt 2 stappen minder was dan de mate 10 pro....verschil met dag en nacht hdr content.

De mi 10 (pro) is hoop ik een stukje beter!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Shuven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Mi 10 pro:

Betere geluid set up
Ik dacht dat de Mi10 geen stereospeakers had, maar dat lijkt dus wel het geval te zijn. Wat maakt dan precies het verschil tussen de Mi10 en de Pro als beiden (dezelfde?) stereo setup hebben?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

De mi 10 (non pro) heeft een diepte sensor...weet iemand wat dat precies is? Vervanger voor de pdaf(laser?)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

spanx schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:51:
De mi 10 (non pro) heeft een diepte sensor...weet iemand wat dat precies is? Vervanger voor de pdaf(laser?)
Dat is puur om de achtergrondblur-look te kunnen genereren (op basis van sensor info) wanneer je portretfoto's maakt. Wat er volgens mij gebeurt is dat deze camera ook alle afstanden van alle onderwerpen tot de sensor "meet", om zo beter in staat te zijn het echte onderwerp te kunnen scheiden van de achtergrond, zodat de camerasoftware deze informatie kan gebruiken om softwarematige achtergrondonscherpte te kunnen maken (betere onderwerpisolatie zoals je dat met reguliere camera's ook krijgt -met een lichtsterke lens). In feite heb je er vrij weinig aan omdat veel telefoons het softwarematig al best goed doen en het dus niet extreem veel beter wordt mét zo'n sensor. De HTC One M8 had deze zogenaamde dieptesensor al en toen was al gebleken dat het niet veel helpt om een betere achtergrondblur te krijgen t.o.v. het onderwerp.

Die ToF en macro sensors worden vaker als budgetoverweging erin gezet ten koste van een (duurdere) tele lens; beetje marketingverhaal natuurlijk omdat je telefoon, ondanks het ontbreken van een zeer bruikbare tele- of ultrawideanglelens, zo toch die "triple cam" of "quad cam" setup heeft.
Het heeft dus niks te maken met de manieren van autofocus, zoals PDAF (waarbij informatie uit elke pixel dient als hulp om te autofocussen) en laser (waarbij de afstand d.m.v. laserprojectie op het onderwerp wordt berekend als hulp om te autofocussen).

Voor mij mag dat hele ToF gebeuren z.s.m. verdwijnen, zodat ze kunnen ophouden met de schijn wekken dat er zoveel bruikbare camera's in een telefoon zitten. Gebruik die plaats dan voor een 3,5mm plug ofzo, of een ietsje grotere batterij.

[Voor 52% gewijzigd door Deathchant op 14-02-2020 13:30]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Dankjewel, hoop dat ik de pro kan gaan bestellen snel

• Shuven
Deathchant schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:50:
[...]

Ik dacht dat de Mi10 geen stereospeakers had, maar dat lijkt dus wel het geval te zijn. Wat maakt dan precies het verschil tussen de Mi10 en de Pro als beiden (dezelfde?) stereo setup hebben?
Ik kan een duidelijke en snelle uitleg niet vinden. Dus ik moet misschien terugkomen op die stelling... Maar wat ik begrepen had uit de presentatie :

Beide hebben een stereo opstelling.. Alleen bij de pro is het stereo geluid meer uit een kast/ruimte in de telefoon waardoor het echt weer een upgrade is tov de standaard stereo speakers van de mi10. De DXO rating is ook van de 10 pro namelijk en niet van de 10 series.

Maar nogmaals, ik kom het niet zo 1 2 3 tegen nu. Eerder had ik een mooi plaatje en uitleg hiervoor gevonden.

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
De presentatie hier ook gevolgd, gisterochtend. Althans, gevolgd.. 4 Aziatisch ogende mannen met mondkapjes voor een groot scherm met '10' erop, veel meer was het niet.

Vind dit momenteel de beste hands-on om te zien hoe het toestel er daadwerkelijk uit ziet. Voor mij gaat het (denk ik) wel een 10 Pro worden. Of het nu 600 of 800 euro wordt maakt me niet zoveel uit, ik ben eerder bang voor het formaat.

Vandaag heb ik de Galaxy S20+ vastgehouden ter referentie, met deze afmetingen:
161.9mm
73.7mm
7.8mm

Waarbij de Mi 10 Pro deze afmetingen heeft:
162.6mm
74.8mm
8.96mm

Komt aardig in de buurt dus, maar k vond het wel echt een flinke unit en dat terwijl ik toch wel grote handen heb. Daarnaast heb ik ook niet zoveel zin om nieuwe broeken te moeten gaan kopen, of een man purse :p. Hopelijk opent die Mi Store in Rotterdam snel zodat ik 'm daar eens vast kan gaan houden (zodra de global launch ook een feit is).

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Majesty schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:43:
Of het nu 600 of 800 euro wordt maakt me niet zoveel uit, ik ben eerder bang voor het formaat.
Als 800 euro een bedrag is dat je kunt/wilt uitgeven: heb je daarbij geen behoefte om te wachten wat o.a. de volgende telefoons gaan doen:
- IQOO 3
- Oneplus 8 & Oneplus 8 Pro
- Sony Xperia 5 Plus
- Realme X50 Pro

Toch wel zeer interessante, en wellicht goedkopere opties, vooral de Realme en de Oneplus...We weten al dat de Realme ook "maar" 90Hz gaat krijgen, maar wellicht dezelfde flagship specs als de Mi10 maar (hopelijk) voor een STUK lagere prijs.

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:54:
[...]

Als 800 euro een bedrag is dat je kunt/wilt uitgeven: heb je daarbij geen behoefte om te wachten wat o.a. de volgende telefoons gaan doen:
- IQOO 3
- Sony Xperia 5 Plus
- Realme X50 Pro

Toch wel zeer interessante, en wellicht goedkopere opties, vooral de Realme en de Oneplus...We weten al dat de Realme ook "maar" 90Hz gaat krijgen, maar wellicht dezelfde flagship specs als de Mi10 maar (hopelijk) voor een STUK lagere prijs.
Ja, goede tips. De P40 Pro speelt ook nog door m'n hoofd daarbij, maar die zal wel tegen de 1000 aan gaan denk ik. Zolang het formaat maar een beetje fatsoenlijk blijft (lees: sowieso niet groter dan de Mi 10).
Aan de andere kant: je kan blijven wachten natuurlijk :D.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Majesty schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:59:
[...]
De P40 Pro speelt ook nog door m'n hoofd daarbij, maar die zal wel tegen de 1000 aan gaan denk ik.
En geen Google er op, dus geen playstore ed. Zal vast via een omweg wel kunnen, maar wel iets om rekening mee te houden.

Nu de S20 bestelling officieel is geannuleerd blijft de Xiaomi Mi 10 Pro wel door m'n hoofd spelen. Maar ik heb geen haast. Er komt veel moois aan, dus maar rustig afwachten wat dat allemaal gaat brengen.

[Voor 23% gewijzigd door 13art op 14-02-2020 17:08]

• Majesty
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:06:
[...]

En geen Google er op, dus geen playstore ed. Zal vast via een omweg wel kunnen, maar wel iets om rekening mee te houden.

Nu de S20 bestelling officieel is geannuleerd blijft de Xiaomi Mi 10 Pro wel door m'n hoofd spelen. Maar ik heb geen haast. Er komt veel moois aan, dus maar rustig afwachten wat dat allemaal gaat brengen.
Hmm ja wil juist van Google af eigenlijk, dus dat is alleen maar een plus. Niet dat ik m'n data liever bij Huawei parkeer, dus er gaat toch Lineage op (if available) en anders een andere rom.

Waarom heb je de S20 geannuleerd? Rustig afwachten sowieso een goed idee inderdaad, er zit nog een hoop aan te komen de komende maand(en). :)

[Voor 10% gewijzigd door Majesty op 14-02-2020 17:10]

• Shuven
Deathchant schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:54:
[...]

- IQOO 3
- Sony Xperia 5 Plus
- Realme X50 Pro

De realme x50 krojgt 90hz idd... De pro versie krijgt toch echr 120hz amoled.

En in alle videos zag de mi 10 pro er enorm bulky uit. Hoopte dat het een gevoel was, maar dat is blijkbaar niet zo

Edit: en vergeet/vlak de meizu 17th pro niet uit! Under display selfie cam/pop up cam waarschijnlijk. Inclusief alle specs die andere flagships hebben. Normale 17th heeft een single punch hole in het midden.

https://www.gizmochina.co...-leaked-key-specs-in-tow/

[Voor 23% gewijzigd door Shuven op 14-02-2020 17:49]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Majesty schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:10:
[...]
Waarom heb je de S20 geannuleerd? Rustig afwachten sowieso een goed idee inderdaad, er zit nog een hoop aan te komen de komende maand(en). :)
offtopic:
Prijsfout van de webshop waardoor hij te koop stond voor 482, gingen ze uiteindelijk hem toch niet voor verkopen ;)

• AppleDroid
Shuven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:43:
[...]

De realme x50 krojgt 90hz idd... De pro versie krijgt toch echr 120hz amoled.

En in alle videos zag de mi 10 pro er enorm bulky uit. Hoopte dat het een gevoel was, maar dat is blijkbaar niet zo

Edit: en vergeet/vlak de meizu 17th pro niet uit! Under display selfie cam/pop up cam waarschijnlijk. Inclusief alle specs die andere flagships hebben. Normale 17th heeft een single punch hole in het midden.

https://www.gizmochina.co...-leaked-key-specs-in-tow/
De Realme x50 pro krijgt een 90 Hz amoled en niet 120 Hz.

https://image05.realme.net/general/20200214/1581668348592.jpg

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zullen hier gewoon blijven praten over de Mi 10 (Pro)? X50 (Pro) mag in een eigen topic.

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 14-02-2020 19:15]

• Shuven
AppleDroid schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:30:
[...]

De Realme x50 pro krijgt een 90 Hz amoled en niet 120 Hz.

[Afbeelding]
Je hebt gelijk. Dat is een nieuwe afbeelding die ik nog niet kende. Ik volg de realme fb pagina en andere bronnen en daar teasden ze de 120hz amoled. Jammer! Ze brachten het in de trant van 'wat zij niet brengen, leveren wij'. Mehhh, dat is een tegenvaller

Edit: sorry @13art , dit was het laatste!

[Voor 4% gewijzigd door Shuven op 14-02-2020 20:24]

• AppleDroid
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar de Pocophone F1, maar ben van plan de Mi 10 te gaan aanschaffen. Ik twijfel nog tussen de 'gewone' en de pro, maar denk toch dat ik voor de pro ga. De camera van de pro vind ik, voor wat ik gezien heb, best indrukwekkend. Een goede camera is voor mij redelijk belangrijk en de camera van de Pocophone is eigenlijk gewoon slecht.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik vind de foto's en video's tegenvallen als je die vergelijkt met de iPhone.....

YouTube: Xiaomi Mi 10 - CAMERA REVIEW vs iPhone 11 Pro / Mi Note 10

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:32:
Ik vind de foto's en video's tegenvallen als je die vergelijkt met de iPhone.....

YouTube: Xiaomi Mi 10 - CAMERA REVIEW vs iPhone 11 Pro / Mi Note 10
Die van de Mi 10 lijkt een waas over te zitten oid. Misschien een meer 'flat colour profile'?
Nu nog een vergelijking met de Mi 10 Pro.

[Voor 4% gewijzigd door 13art op 16-02-2020 09:37]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

13art schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:37:
[...]

Die van de Mi 10 lijkt een waas over te zitten oid. Misschien een meer 'flat colour profile'?
Nu nog een vergelijking met de Mi 10 Pro.
Inderdaad een waas en vanaf 4k veel te sterke kleuren met filmen.....raar....(ik vind) waarom kunnen Chinese (budget) merken dit zo slecht

[Voor 2% gewijzigd door spanx op 16-02-2020 13:35. Reden: Mening, ik vind]

• Acemath
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:05
spanx schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Inderdaad een waas en vanaf 4k veel te sterke kleuren met filmen.....raar....waarom kunnen Chinese (budget) merken dit zo slecht
Oppo en Oneplus hebben nochtans goede camera's out of the box. Dus niet veralgemenen :P

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Acemath schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Oppo en Oneplus hebben nochtans goede camera's out of the box. Dus niet veralgemenen :P
Aangepast naar ik vind....

Ik heb ook oneplus gehad....was qua specs goed maar praktijk shit.

Beste telefoon die ik ooit heb gehad....Nexus 6P....hands down.

[Voor 21% gewijzigd door spanx op 16-02-2020 13:38]

• Acemath
spanx schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Aangepast naar ik vind....

Ik heb ook oneplus gehad....was qua specs goed maar praktijk shit.

Beste telefoon die ik ooit heb gehad....Nexus 6P....hands down.
Ik vind sowieso de ellenlange discussies over een al dan niet goede camera's beetje langdradig te worden. Wil je een goede camera? Koop een fototoestel. Mijns inziens is een smartphone niet gemaakt om te fotograferen. Ja, het is makkelijk om on the spot vlug vlug een foto te maken, terwijl je met een fototoestel tijd verliest.

Maar verwacht nooit dezelfde kwaliteit.

Trouwens, Kimovil geeft aan dat deze B20 mist bij 4g? Kan toch niet?

[Voor 5% gewijzigd door Acemath op 16-02-2020 13:43]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Acemath schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:42:
[...]

Ik vind sowieso de ellenlange discussies over een al dan niet goede camera's beetje langdradig te worden. Wil je een goede camera? Koop een fototoestel. Mijns inziens is een smartphone niet gemaakt om te fotograferen. Ja, het is makkelijk om on the spot vlug vlug een foto te maken, terwijl je met een fototoestel tijd verliest.

Maar verwacht nooit dezelfde kwaliteit.

Trouwens, Kimovil geeft aan dat deze B20 mist bij 4g? Kan toch niet?
klopt, ellenlange discussie. laatste wat ik er over zeg voordat mod ingrijpt.
ik zeg niet dat ik dezelfde kwaliteit wil als een DSLR....ik wil vooruitgang zien met telefoon camera's.

Tegnwoordig word je doodgegooid met specs en technieken maar onder de streep zien de foto's er (vaak) niet uit (of wat je er van verwacht).
Mijn 6P maakte betere foto's dan de Huawei Mate 10 pro (op papier en volgens dxomark de huawei)..... vanaf dag 1 had ik soep foto's. (gezichten waar huid / gelaats trekken verschikkelijk digitaal bewerkt word om het te "verbeteren")

12mpix ben ik content mee mits het goede kwaliteit is en geen onscherpte te zien is met weinig licht.
de 6P kon dat, natuurlijk kan je niet alles verwachten maar een telefoon die 2 jaar ouder is (huawei) met high-end specs en een juiste beoordeling volgens dxomark mag je verwachten dat het wel goed zit....

[Voor 4% gewijzigd door spanx op 16-02-2020 14:05. Reden: nuance]

• Shuven
Wel leuk die discussie ja. Als dxomark het beoordeelt als beste, is dat tov samsung, xiaomi, iphone en huawei dus..

Blijkbaar doen jullie iets verkeerd dan? Just sayin.. -_-'
De test van dxomark is voor elke telefoon hetzelfde. Of dxomark al dan niet beinvloed wordt, is een tweede (voordat die discussie weer komt, net zoals bij samsung)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dxo heeft alleen de Mi 10 pro getest toch? In de video gaat het over de Mi 10. Dat is sowieso appels met peren vergelijken.

• Shuven
Ja klopt, alleen de mi 10 pro. Maar het was meer in het algemeen.. Elke keer dat gezeur dat de foto's niet goed zijn, of niet zijn wat ze ervan verwacht hadden. Blijkbaar zijn die personen niet zulke goede fotografen als ze dachten |:(

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Shuven schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:28:
Ja klopt, alleen de mi 10 pro. Maar het was meer in het algemeen.. Elke keer dat gezeur dat de foto's niet goed zijn, of niet zijn wat ze ervan verwacht hadden. Blijkbaar zijn die personen niet zulke goede fotografen als ze dachten |:(
Bijt op mijn tong... 8)

• Acemath
Waarom? Omdat de persoon voor je, eigenlijk een punt heeft? Vriendin en ik: zelfde fototoestel, zelfde instellingen, zelfde scene. Mijn foto is oké, mijn vriendin haar foto trekt op niks. Leg dat eens uit? 90% van de foto's die zij neemt, zijn gewoon mislukt. Dus ja, je hebt betere fotografen en minder goede.

Maar ik krijg het er gewoon van, dat mensen klagen over foto-kwaliteit. Je kan toch onmogelijk verwachten dat een smartphone net dezelfde foto-kwaliteit aflevert, dan een fototoestel van dezelfde prijs?

Nog iets: ik ben echt benieuwd naar de Europese prijzen, maar 700 euro voor "maar" een Xiaomi , vind ik er echt wel over.
Dit laatste hoort in prijzen en levertijden, niet hier. Volgende keer even op letten svp (y)

[Voor 6% gewijzigd door 13art op 17-02-2020 12:46]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Acemath schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:45:
[...]

Waarom? Omdat de persoon voor je, eigenlijk een punt heeft? Vriendin en ik: zelfde fototoestel, zelfde instellingen, zelfde scene. Mijn foto is oké, mijn vriendin haar foto trekt op niks. Leg dat eens uit? 90% van de foto's die zij neemt, zijn gewoon mislukt. Dus ja, je hebt betere fotografen en minder goede.

Maar ik krijg het er gewoon van, dat mensen klagen over foto-kwaliteit. Je kan toch onmogelijk verwachten dat een smartphone net dezelfde foto-kwaliteit aflevert, dan een fototoestel van dezelfde prijs?

Nog iets: ik ben echt benieuwd naar de Europese prijzen, maar 700 euro voor "maar" een Xiaomi , vind ik er echt wel over.
[mbr] Dit laatste hoort in prijzen en levertijden, niet hier. Volgende keer even op letten svp (y) [/]
Nu moet je even ophouden.
Jij moet geen aannames doen hoe ik foto's maak.

Ik heb een DSLR(met verschillende objectieven) en ik weet het verschil tussen een telefoon en een DSLR. Ook hoe ik ze moet gebruiken.

We verschillen van mening dat is geen probleem alleen om nog even na te trappen is stijlloos.

Om op Fotokwaliteit terug te komen, ik vergelijk uit mijn ervaring....niets meer en niets minder.

Zo te horen werk je bij dxomark want je kraamt onzin uit.

Hier laat ik het verder bij, je onzinnige commentaar kan je wat mij betreft over mijn mening achterwege laten.

• Acemath
@13art , waarom hoort dat in prijzen en levertijden? Er is nog niks bekend over prijzen? Was gewoon een algemene opmerking.

@spanx Waarom voel je je persoonlijk aangevallen? Ik heb het toch nergens persoonlijk tegen jou? Ik trap nergens na, en ik werk zeker niet bij dxomark. Dus ik vraag me af waarom jij wel persoonlijk wordt? Mijn menig is een mening in het algemeen, maar zéér zeker niet een mening tegenover jou.

[Voor 4% gewijzigd door Acemath op 17-02-2020 13:13]

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-03 13:01

migros

Nooit meer een Samsung

@Acemath Je hebt gewoon gelijk. je hebt gewoon goede en slechte fotograven. De ene maakt de mooiste foto's op zijn ouwe gsm en de andere belabberde op zijn high-end. Dat is gewoon zo.

Leuk man gatheren

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

migros schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:35:
@Acemath Je hebt gewoon gelijk. je hebt gewoon goede en slechte fotograven. De ene maakt de mooiste foto's op zijn ouwe gsm en de andere belabberde op zijn high-end. Dat is gewoon zo.
Laten we niet vergeten dat telefooncamera's gewoon bediend worden met point-and-shoot, zonder nabewerking achteraf. Gewoon ergens op richten met je camera en meteen afdrukken, want we verwachten dat een telefoon:
- automatisch scherpstelt (het liefst op het juiste)
- automatisch de juiste belichting kiest
- automatisch de shadow/highlightverhouding in evenwicht brengt
- zo min mogelijk ruis produceert
- scherpte toevoegt zonder dat het smudget om zo goed mogelijk details weer te geven.

Dit gebeurt allemaal in de telefoon zelf waar je, indien je gewoon point and shoot, geen invloed op hebt.

Het enige dat je dan echt beter kunt doen is de compositie bepalen dat een foto aantrekkelijker kan maken.

En wat dat betreft kun je dan wel redelijk goed zeggen, mits je de telefooncamera's test in dezelfde omstandigheden (zoals al die youtubers met die statieven doen waar ze 3 telefoons op klikken) gebruikt, wat de kwaliteit van de camera is, zonder dat je een goeie of slechte fotograaf bent.

Een goeie fotograaf maakt een goeie compositie, tapt een keer op het scherm en schuift tegelijkertijd met de belichting naar beneden om de highlights in te dammen (omdat ie weet dat blown-out-highlights geen details meer bevatten) en gebruikt daarna adobe lightroom om de shadows op te lichten, lichte verscherping en lichte ruisonderdrukking toe te passen, vibrance +10 te zetten en wat bij te snijden. Dan heb je sowieso een 10x zo goeie foto.
Datzelfde kun je dan doen in de Pro-stand of manual stand waarbij je alles zelf kunt instellen om dan achteraf een zo goed mogelijke foto te hebben om bewerking op los te laten.

• m0ridin
Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Je hebt een x-aantal telefoons en maakt fotos op auto-stand, het liefst onder identieke omstandigheden van identieke objecten. Auto stand omdat 99 vd 100 mensen hem zo zullen en willen gebruiken, er zijn er weinig die bij elke foto eerst 10 instellingen willen doorlopen om alles optimaal aan te passen, point and click!

Is toestel A high-end net, released en hyped maar is de foto slechter (meer noise, blurry, whatever) dan B welke van een vorige generatie is? Dan valt A tegen...

Niemand verwacht dat een telefoon betere fotos maakt dan een dedicated camera, gaat het ook helemaal niet om. Maar men weet wel wat men tegenwoordig KAN verwachten (op basis van andere toestellen) en vergelijkt daar mee, dan kan iets mee of tegenvallen.

Ik sta keer op keer te kijken van hoe mooi de plaatjes zijn die een telefoon (in mijn geval de S10+) kan schieten, helemaal vergeleken met vroeger. Perfect? Nope, maar prima voor iets wat ik altijd bij me heb.

En om die reden ben ik zeer geinteresseerd in de Mi 10 (pro), s20(+), etc. Omdat er nog steeds veel winst te behalen is op dit gebied, en dat voor mij een van de interessantste aspecten is. Telefoon zijn allemaal vlot zat (hoewel met de imaging power ook de SOC weer van belang is) en bellen+appen gaat over het algemeen ook best prima, maar met de camera kunnen ze zich odnerscheiden.

Optische zoom, nacht/donkere-omstandigheden, etc...

Wat betreft DxO mark, vaker gelezen dat die niet zo objefctief zijn als ze doen voorkomen (als in, punten zijn te koop), maar of dat waar is. Uiteindelijk blijven sommige zaken ook subjectief, en verandert wat belangrijk is per persoon (selfies? videos? zoom? donker?).

• Majesty
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:12:
Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Je hebt een x-aantal telefoons en maakt fotos op auto-stand, het liefst onder identieke omstandigheden van identieke objecten. Auto stand omdat 99 vd 100 mensen hem zo zullen en willen gebruiken, er zijn er weinig die bij elke foto eerst 10 instellingen willen doorlopen om alles optimaal aan te passen, point and click!

Is toestel A high-end net, released en hyped maar is de foto slechter (meer noise, blurry, whatever) dan B welke van een vorige generatie is? Dan valt A tegen...

Niemand verwacht dat een telefoon betere fotos maakt dan een dedicated camera, gaat het ook helemaal niet om. Maar men weet wel wat men tegenwoordig KAN verwachten (op basis van andere toestellen) en vergelijkt daar mee, dan kan iets mee of tegenvallen.

Ik sta keer op keer te kijken van hoe mooi de plaatjes zijn die een telefoon (in mijn geval de S10+) kan schieten, helemaal vergeleken met vroeger. Perfect? Nope, maar prima voor iets wat ik altijd bij me heb.

En om die reden ben ik zeer geinteresseerd in de Mi 10 (pro), s20(+), etc. Omdat er nog steeds veel winst te behalen is op dit gebied, en dat voor mij een van de interessantste aspecten is. Telefoon zijn allemaal vlot zat (hoewel met de imaging power ook de SOC weer van belang is) en bellen+appen gaat over het algemeen ook best prima, maar met de camera kunnen ze zich odnerscheiden.

Optische zoom, nacht/donkere-omstandigheden, etc...

Wat betreft DxO mark, vaker gelezen dat die niet zo objefctief zijn als ze doen voorkomen (als in, punten zijn te koop), maar of dat waar is. Uiteindelijk blijven sommige zaken ook subjectief, en verandert wat belangrijk is per persoon (selfies? videos? zoom? donker?).
Precies dit. Ik word juist een beetje moe van het hele 'Wil je een goede camera, koop dan een DSLR' verhaal. Daar gaat het helemaal niet om. Het heeft ook niets met verwachtingen van dezelfde kwaliteit als DSLR's te maken. Zoals m0ridin hierboven aangeeft vergelijk je met voorgaande uitgebrachte toestellen. Dat is precies wat is gedaan in het YouTube filmpje dat hierboven werd aangehaald en dat heeft niets met goede of slechte fotograaf te maken, het is net of er een vette vinger op de lens van de Mi 10 zit. Ik word er niet vrolijk van in ieder geval. Ik heb tijdens het filmpje ook gehoopt dat dat het geval was, maar gezien iedere foto zo'n waas erover heeft, vrees ik voor het ergste. Hoop dat een volgende review van de Mi 10 Pro een beter verhaal laat zien.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik word hier nu niet echt blij van, het lijkt op een circus modus qua kleuren als hij naar 4k omschakelt.

YouTube: Xiaomi Mi 10 Pro - CAMERA REVIEW vs iPhone 11 Pro / Mi 10 vs Mi Note...

• FlashBang
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 27-03 21:37
spanx schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:07:
Ik word hier nu niet echt blij van, het lijkt op een circus modus qua kleuren als hij naar 4k omschakelt.

YouTube: Xiaomi Mi 10 Pro - CAMERA REVIEW vs iPhone 11 Pro / Mi 10 vs Mi Note...
Als dat niet je ding is kun je beter GCam gebruiken, lost het ook weer op. Goeie video verder, hier kan ik wel blij van worden!

• m0ridin
Nou ja, het is natuurlijk niet ideaal om afhankelijk van een 3rd party app/mod te zijn... Ik heb an sich niet zo'n probleem met van die verzadigde kleuren (altijd al een samsung gehad ;) ), tot op zekere hoogte tenminste...

Blijft verder een interessant toestel, vooral de 5 (tot 10x) zoom, waar die op de S20/+ max 3x is (waar ik ook al heb gelezen dat dit geen echte zoom zou zijn, maar vooral een kwestie van croppen...) en hopelijk prijs.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:07:

Ik vind iets saturatie niet erg in afbeeldingen, maar met 4K is het wel heel erg extreem. Ik vind het ook wel wat vreemd dat er tussen 4K en 1080p zo'n groot verschil zit. Ik zou bijna denken dat dit een softwarefout is. Zou me niet verbazen als dit ergens in de komende updates wordt aangepast.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

13art schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Ik vind iets saturatie niet erg in afbeeldingen, maar met 4K is het wel heel erg extreem. Ik vind het ook wel wat vreemd dat er tussen 4K en 1080p zo'n groot verschil zit. Ik zou bijna denken dat dit een softwarefout is. Zou me niet verbazen als dit ergens in de komende updates wordt aangepast.
dat zou ik ook denken/hopen. of misschien zelf kiezen uit een aantal presets, vroeger kon je dat (misschien nu nog) met samsung telefoons voor het scherm.... misschien kunnen we dat straks zelf instellen....

het is iig geen sRGB of beter....

• waslijn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-02 13:29
13art schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:41:
[...]

Ja dit is echt over de top. Heb nog steeds goede hoop, omdat de video's op dxomark wel een goede saturatie hebben, die hebben een mi 10 pro getest met een firmware die nog uit moet gaan komen.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

waslijn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Ja dit is echt over de top. Heb nog steeds goede hoop, omdat de video's op dxomark wel een goede saturatie hebben, die hebben een mi 10 pro getest met een firmware die nog uit moet gaan komen.
Daar heb je ook weer gelijk in...of was dat een "speciale" versie voor dxomark :X

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Hier een link naar een nieuw 4k60 filmpje incl originele sample clip download.

YouTube: Xiaomi Mi 10 4k60 Video Sample With Original Download

• Noresponse
Nee klopt, maar niet vergeten xiaomi heeft in veel bedrijven een vinger in de pap in de ontwikkeling van nieuwe produkten. Denk maar aan de 108 MP met samsung, Een nieuw type scherm samen met TCL ontwikkeld voor dit toestel. Ze werken samen met Qualcomm en met die DDRL5 geheugen hebben ze ook samengewerkt en moet zeggen dat doen ze slim.

Verder werken ze samen met Hauwei en nog een merk voor een app store en een nieuw mobiele processor en dat gaat zo maar door.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Valt me niet tegen.
Hier zien de kleuren van de camera er ook prima uit. Dus dat geeft hoop voor de 10 Pro dat daar de kleuren ook beter van zijn bij de release hier in Europa. Sowieso vind ik de voorbeelden van de afbeeldingen die de reviewer gemaakt heeft niet, verkeerd. Alleen nightmode is wel slecht. In ieder geval in de situaties waarin hij de foto's heeft gemaakt.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De resultaten vind ik moeilijk inschatten, dit filmpje kijkende op mijn telefoon.
Mijn eerste ingeving was: oh de 7T is wel erg goed of de Mi10 Pro valt tegen....

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-04 18:06

Vind het toch echt niet tegenvallen tov. de P30 pro..

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind eigenlijk dat hij in het filmpje de juiste conclusie trekt: audio gaat absoluut naar de Xiaomi, stabilisatie kwaliteit ook, maar fotokwaliteit doorgaans naar de P30 Pro.
Dus wat dat betreft lijkt het dan niet zo'n mega vooruitgang t.o.v. de P30 Pro.

• Acemath
Hé, wie heeft er mijn auto gefilmd :D

Trouwens, ik ben geen kenner qua fotografie, maar de back-to-back vergelijking van de foto's vind ik het verschil bij sommigen echt zo miniem, om een draw te geven, ipv steeds maar weer de Huawei het voordeel te geven?

Aan de andere kant heb ik dan weer foto's gezien waar ik van denk; wth, camera van x heeft gewonnen, en ik kan niet naar de foto kijken, omdat er volgens mij iets mis mee is. Ik geloof bij een van de foto's van de gebouwen; is er lantaarn tegen de gevel die verlicht is. de winnende foto, daar vind ik dat de lantaarn meer verblindend werkt op de foto dan op de foto van de "verliezer"

• Noresponse
To all our Mi Fans, users, partners and friends from the media, following GSMA's decision to cancel #MWC2020, #Xiaomi will also delay our global product launch of the latest flagship #Mi10 series.

Twitter bericht.

Dus bestellen kan wel , maar leveren doen ze dan niet? benieuwd welke datum ze dan pakken.

Reacties hierop mbt de te verwachten levertijd horen in het daarvoor bestemde topic. Zie de topic waarschuwing

[Voor 33% gewijzigd door 13art op 22-02-2020 20:58]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

YouTube: Xiaomi Mi 10 Pro Review

Eindelijk heeft hij de pro getest

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

En hij zegt verder niks nieuws qua gebruikerservaring wat we niet al wisten. Vrij karige review als je 't mij vraagt.

• tdlaccount
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 24-02 13:50
Vindt het wel jammer dat de geruchten helaas niet solid zijn. Dat de Pro dus alsnog een 120Hz scherm kreeg dit maakt het wel minder aantrekkelijk weer.

• Noresponse
scherm is 90 Hz, maar als ik de video en foto's bekijk heb ik het idee dat de mi note 10 pro betere en natuurlijke foto's maakt, maar dat is ook meer mijn smaak.

• tdlaccount
Ligt het aan mij of heb je voorlopig niks aan een 10 pro?

De belangrijkste band mist volgens mij.
Bij veel shops geen band20

• KrazyJay
  • Laatst online: 07:33
Sowieso hoort een telefoon van deze categorie een telefoon te zijn met ruime ondersteuning van 4G-banden, zodat je er ook nog iets aan hebt in het buitenland (US, Japan, maar ook dichter bij huis). Nu val je dus gewoon terug op 3G dat langzaamaan afgebouwd wordt. Zonde, want bij de mi mix-reeks doen ze het wel goed.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

tdlaccount schreef op maandag 24 februari 2020 @ 03:11:
Ligt het aan mij of heb je voorlopig niks aan een 10 pro?

De belangrijkste band mist volgens mij.
Bij veel shops geen band20
Grappig, bij de Mi 9T was het zo dat de Redmi K20 die band 20 miste en de 9T hem wel had. Welke variant zal Xiaomi nu wel gaan uitrusten met ondersteuning van deze band?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 06:24
PaT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:51:
[...]

Grappig, bij de Mi 9T was het zo dat de Redmi K20 die band 20 miste en de 9T hem wel had. Welke variant zal Xiaomi nu wel gaan uitrusten met ondersteuning van deze band?
De normale Mi series heeft altijd zo gewerkt - Mi9 of Mi9 Global.

Dat ze de Redmi K series hebben omgedoopt tot Mi T series maakte het wat verwarrend, maar dat de Mi10's eerst uitkomen als China versie is compleet normaal. Gaat elke Mi launch zo.

Woont in Helsinki

• tdlaccount
Intelligo schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:54:
[...]

De normale Mi series heeft altijd zo gewerkt - Mi9 of Mi9 Global.

Dat ze de Redmi K series hebben omgedoopt tot Mi T series maakte het wat verwarrend, maar dat de Mi10's eerst uitkomen als China versie is compleet normaal. Gaat elke Mi launch zo.
Mi9 werd gewoon direct als global gelauncht. Heb de Mi9 des tijds bij launch Als global gekocht.

• FlashBang
KrazyJay schreef op maandag 24 februari 2020 @ 06:49:
Sowieso hoort een telefoon van deze categorie een telefoon te zijn met ruime ondersteuning van 4G-banden, zodat je er ook nog iets aan hebt in het buitenland (US, Japan, maar ook dichter bij huis). Nu val je dus gewoon terug op 3G dat langzaamaan afgebouwd wordt. Zonde, want bij de mi mix-reeks doen ze het wel goed.
Die zit er gewoon op, bij de Global versie. Daarom ook beter die afwachten.

• KrazyJay
  • Laatst online: 07:33
FlashBang schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:53:
[...]

Die zit er gewoon op, bij de Global versie. Daarom ook beter die afwachten.
Ik heb het niet enkel over band 20. Heb je een bron? Want ook op de Mi 9 ontbraken de 4G-banden die niet het meest gebruikt worden in de Benelux.

Successfully acquired Nyan Cat on April 1st 2016, 19:36

• FlashBang
KrazyJay schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:14:
[...]

Ik heb het niet enkel over band 20. Heb je een bron? Want ook op de Mi 9 ontbraken de 4G-banden die niet het meest gebruikt worden in de Benelux.
Jarenlange ervaring met Xiaomi toestellen. De Mi 9 (de Global versie dus) heeft ook ondersteuning voor alle Nederlandse 4G banden, volgens mij gebruiken ze dezelfde in Belgie.

https://www.mi.com/global/mi9/specs

Supported network bands

4G: LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/12/20/28

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True