Ik heb een paar keer de Oneplus 7T mogen proberen, en met de beste wil kon ik geen verschil opmerken tussen 60 en 90Hz, dus gevoelsmatig was het voor mij een overbodig iets waar toch iets van een prijskaartje aanhangt. Het verschil tussen 60 en 144hz op mijn monitor merkte ik wel degelijk, dus persoonlijk denk ik dat de 60->120Hz een merkbaar verschil gaat opleveren dan de 60->90Hz die voor mij gewoon onmerkbaar was. Dus ik geef dan de voorkeur voor 120Hz, en anders is 60Hz gewoon genoeg. Dan voelt het gek om een Mi 10 te nemen die dan voor mij in theorie wel 90Hz heeft, maar waar ik in de praktijk niks mee kan.
Idd, de refreshrate is (vooralsnog) enkel zichtbaar in websites scrollen en emails lezen, maar dat zijn dan ook dé activiteiten waar ik de telefoon het meeste voor gebruik. Ik denk wel dat in de (nabije) toekomst apps en filmpjes het ook wel gaan ondersteunen.
Ik hecht dan zelf niet zoveel waarde aan ultrasnel quickcharge of wireless charge; ik zeg maar altijd: zolang ik 's ochtends vóór het poepen mijn telefoon in de lader steek en wanneer ik klaar ben em eruit haal en dan ook een hele dag meegaat, is het prima
Xiaomi is voorheen toch niet een brand geweest met zulke prijzen als waar nu de geruchten over gaan. Waar het Oneplus was in de flagshipkillerpositie tot vorig jaar, leek Xiaomi daar nu een plekje in te nemen. Maar met 600 euro voor de Mi 10 heb ik het gevoel dat ik teveel betaal voor een SD865 (klinkt dat verwend?); een Oneplus 7T heeft een SD855+ mét oxygenOS, dus ik geloof niet dat een SD865 met de miui schil zoveel sneller is dan dat. Allicht dat de camera's beter zijn dan de Oneplus, maar over een maand, anderhalve maand, komt de OP8 lijn uit waar de Xiaomi eigenlijk mee concurreert, en daar wordt een flinke inhaalslag op het gebied van camera's verwacht.
De Mi10 Pro is voor mij gewoon te duur by default als die 800 euro zou moeten gaan kosten...