Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:20

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdxjr3YS7WqO7Nnp3CuE7s0T/full.jpg

Xiaomi Mi 10 (Pro)

Op 13 februari 2020 werd de opvolger van de Mi 9 gepresenteerd, de Mi 10 en de Mi 10 Pro waarbij de pro variant de meest interessante is, echter komt dit ook met een prijskaartje (zie hiervoor het prijzen en levertijden topic). De Europese release zou op 24 februari plaats vinden, deze is echter uitgesteld vanwege het annuleren van het MWC in Barcelona.

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de Mi 10. Prijzen en levertijden horen in een apart topic thuis.

Specificaties Xiaomi Mi 10 (Pro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lmZRT01dT4MEd01dAo8UjDE3/full.jpg
Bron

Reviews

https://sparrowsnews.com/2020/02/14/xiaomi-mi-10-pro-review/

[ Voor 150% gewijzigd door 13art op 14-02-2020 10:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Open maar alvast het geruchten topic voor de Xiaomi Mi 11: ze brengen die smartphones uit alsof het warme broodjes zijn. Ik vind Xiaomi ook totaal niet innoverend meer! Ja leuk dat met die camera's en meer RAM geheugen, dan mijn notebook heeft.

Maar het lijkt meer op een wie kan de meeste RAM in een telefoon stoppen race: dat je totaal niks, aan 12GB RAM in een smartphone hebt. Daar word nogal voorbij aan gegaan. Ook met die camera's.

Maja dit is wel de reden, waarom in tijdens mijn bezoek in Hongkong de vorige twee weken nog geen nieuwe Xiaomi telefoon gekocht had. Zonder überhaupt op internet te zoeken, zei mijn gevoel al dat er vast en zeker een opvolger binnen nu en drie maanden uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het gaat best hard ja, maar dat doen meer merken nu, Oneplus, Samsung.... Maar Xiaomi spant wel de kroon ja met de vele Mi 9 varianten. Maar goed ze hebben maar 1 echt vlaggenschip en dat was vorig jaar de Mi 9 en wordt nu dus de Mi 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat ze nu maar eens optische stabilisatie gaan gebruiken! 600 euro is me voor Xiaomi nogal een prijs.
Ik had eigenlijk wel UFS3.0 storage verwacht.... En wat zie ik: curved screen? :N
90Hz...de tijd dat ik een OP7T heb geprobeerd, vond ik 90hz nauwelijks merkbaar. Ik hoop stiekem dat xiaomi meteen naar de 120hz gaat zoals Samsung dat ook gaat doen met de S20/S11.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dat van die UFS had ik ook verwacht/gehoopt dat het 3.0 zou zijn. Dat het 90Hz is en niet 120Hz vind ik ergens niet zo gek aangezien ze ook nog een game telefoon gaan uitbrengen (derde versie als ik me niet vergis). Zou me niet verbazen dat die wel 120Hz gaat krijgen. Wat ook nog zou kunnen is dat de Mi 10 een 90Hz scherm gaat krijgen en de Mi 10 plus een 120Ghz scherm.

Gebogen randen is iets waar al langer over gesproken wordt. Dus dat verbaast me niet echt.

600 euro is een hoop geld, maar wel redelijk in de lijn der verwachting. De mi 9 128gb variant startte op 549 als ik me niet vergis.

Overigens zou er volgens de geruchten ook een 128gb Mi 10 komen maar daar is nog niet te vinden en dus ook nog geen prijs.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 11-01-2020 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 18:57
Als deze in NL officieel in de verkoop gaat dan zal Belsimpel vermoedelijk weer met een aanbod komen voor de eerste bestellers dus kan goed nog rond de € 575 of nog lager gaan uitkomen voor de snelle besteller.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Vind het maar niets.. Lijkt als 2 druppels water op mijn mi 9 qua design. Ik hoop dat dat nog anders word, aangezien dat het allerlaatste onzekere is.

Geef mij maar alle geruchten over de mix 4 (die wss niet gaat komen binnenkort).. Ik ben sowieso meer fan van die lijn. Al viel de mix 3 op een aantal vlakken zwaar tegen lol de mi 10 houdt zelfs vast aan ddr4, half werk

[ Voor 6% gewijzigd door banananas op 11-01-2020 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:32:
Vind het maar niets.. Lijkt als 2 druppels water op mijn mi 9 qua design. Ik hoop dat dat nog anders word, aangezien dat het allerlaatste onzekere is.

Geef mij maar alle geruchten over de mix 4 (die wss niet gaat komen binnenkort).. Ik ben sowieso meer fan van die lijn. Al viel de mix 3 op een aantal vlakken zwaar tegen lol de mi 10 houdt zelfs vast aan ddr4, half werk
Tja wat had je dan verwacht/gehoopt? Zoveel verschil is er in de laatste jaren niet echt meer tussen toestellen naar mijn idee. Ok je hebt enkele uitblinkers maar die passen sowieso niet in de Mi X lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:44
Hmmm.... En toch ziet dit er wel interessant uit. Tegen die tijd zal mijn Xperia 1 wel aan vervanging toe zijn voor mijzelf. En vind die punch hole camera er wel tof uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Je Xperia 1 aan vervanging toe?? Mijn bijna 4 jaar oude HTC is aan vervanging toe. Jouw Xperia 1 is net 7 maanden oud ;)

Ik persoonlijk hoop echt dat de afgeronde schermranden niet gaan gebeuren.... Ik vind 't zo vervelend dat we straks geen keus meer hebben in het top highend segment omdat alle highends van die schermen krijgen.
Ja je krijgt 1 stapje eronder een plat scherm, maar dan moet je meer dingen inleveren dan dat je wilt. Xiaomi deed 't net zo goed met die Mi9T Pro....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:44
Deathchant schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:27:
Je Xperia 1 aan vervanging toe?? Mijn bijna 4 jaar oude HTC is aan vervanging toe. Jouw Xperia 1 is net 7 maanden oud ;)

Ik persoonlijk hoop echt dat de afgeronde schermranden niet gaan gebeuren.... Ik vind 't zo vervelend dat we straks geen keus meer hebben in het top highend segment omdat alle highends van die schermen krijgen.
Ja je krijgt 1 stapje eronder een plat scherm, maar dan moet je meer dingen inleveren dan dat je wilt. Xiaomi deed 't net zo goed met die Mi9T Pro....
Ja, sorry. Ben er snel op uitgekeken. En ik wil mijn gestures ! ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
https://www.xiaomitoday.i...ign-e-data-di-lancio.html

Kwam deze tegen.. Nieuwe 'lek'.. Ben blij dat nieuwe lekken over het design gaan.

@l3art natuurlijk verwacht ik geen compleet nieuwe designs. En ik snap ook wel dat de camera links bovenin het goedkoopste en makkelijker is ivm andere hardware. Ik gaf alleen mijn mening dat ik het zonde vind..? Beetje nutteloze reactie zo.

[ Voor 3% gewijzigd door banananas op 12-01-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
En ik snap sowieso de hele heisa rond smartphones niet. Het moet toch ooit ophouden met innovatief zijn? 108MP camera? 120HZ schermen? een batterij tot 100% laden op 20 minuten? Wat willen jullie dan nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:25:
https://www.xiaomitoday.i...ign-e-data-di-lancio.html

Kwam deze tegen.. Nieuwe 'lek'.. Ben blij dat nieuwe lekken over het design gaan.

@l3art natuurlijk verwacht ik geen compleet nieuwe designs. En ik snap ook wel dat de camera links bovenin het goedkoopste en makkelijker is ivm andere hardware. Ik gaf alleen mijn mening dat ik het zonde vind..? Beetje nutteloze reactie zo.
Mooi toestel die te zien is bij die leak. Of het echt klopt vraag ik me af aangezien dit behoorlijk anders is dan de eerdere getoonde leaks. Maar we zullen zien.

Tweakers is een discussie forum dus dat er gevraagd wordt naar wat jij wel verwacht van de de Mi 10 als je niet gesharmeerd bent van het tot nu toe gelekte uiterlijk is niet zo gek lijkt me. Anders wordt het ook snel een saai forum als iedereen alleen maar een mening dropt en daar niet op gereageerd kan/mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
@l3art Ja natuurlijk, wanneer jij zoiets zegt is het prima. Maar de vorige keer dat ik het deed, leek ww3 begonnen te zijn met die andere mod. Blijf de houding daarom hypocriet vinden van de mods hier. Ja en amen hier, meer is niet toegestaan. Enfin, geen probleem.

Het design komt redelijk overeen met de redmi toestellen (k30 uit mijn hoofd). Dus zo gek is de lek nog niet, denk ik.

Edit: meh, de lek klopt denk ik sowieso niet. Ondanks dat ze bezig zijn met selfie cams under display, zou dat niet bij de mi 10 worden geïntroduceerd. Ook een popup cam zou niet gebruikt worden. Hier is geen punchole cam te zien. Helaasssss

[ Voor 24% gewijzigd door banananas op 13-01-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:22:
@l3art
Edit: meh, de lek klopt denk ik sowieso niet. Ondanks dat ze bezig zijn met selfie cams under display, zou dat niet bij de mi 10 worden geïntroduceerd. Ook een popup cam zou niet gebruikt worden. Hier is geen punchole cam te zien. Helaasssss
https://www.gizchina.com/...mi-10-pro-packaging-look/
Wordt nu zelfs officieel ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Verse nieuwe leak van 4 min geleden.. (nog niet eerder gezien iig)

https://trak.in/tags/busi...per-these-spy-images/amp/

[ Voor 8% gewijzigd door banananas op 15-01-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Bij Gizchina twijfelen ze er aan of het wel echt is. Daar doken deze foto's gisteren al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Yes, ik quote mezelf (schaamteloos) even van het frontpage artikel:
Dit lijkt een fake te zijn. Zie de post op GSMarena + comments. Als je zoekt op de foto in google kom je bij exact dezelfde foto uit maar dan van de Mi CCP9 Pro, zie hier.

[ Voor 39% gewijzigd door Majesty op 15-01-2020 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banananas
Majesty schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:59:
[...]

Yes, ik quote mezelf (schaamteloos) even van het frontpage artikel:

[...]
Was niet nodig Arnoud.. 1 post boven je werd het al ontkracht.. Toch bedankt denk ik d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het design lijkt hierbij officieel: https://m.gsmarena.com/xi...cement_date-amp-41103.php

[ Voor 15% gewijzigd door Stefan22 op 18-01-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dat hoeft natuurlijk niet. Het is een 'gelekte' poster, dus kan net zo goed fake zijn.

Het idee van hinten naar de mi mix alpha vind ik op zich wel een grappig, maar hoe reëel het is dat ze dat gaan doen in de Mi 10 serie vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zie het idd, niet officieel dus. Vond het er best goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Stefan22 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:46:
Ik zie het idd, niet officieel dus. Vond het er best goed uit zien.
Ben ik het mee eens. Al zou ik de camera het liefst in het midden willen zien.. De mi 9 is zo awkward met op een tafel ofzo neerleggen.

Edit: weer iets nieuws, nieuwe foto:

https://www.ixbt.com/news/2020/01/19/xiaomi-mi-10.amp.html

Kan iemand me uitleggen wat er gezegd word? Google translate werkt niet bij mij, geeft een foutmelding bij deze site. :(
Als ik goed kijk gaat die foto over de 9cc pro ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door banananas op 19-01-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Edit: weer iets nieuws, nieuwe foto:

https://www.ixbt.com/news/2020/01/19/xiaomi-mi-10.amp.html

Kan iemand me uitleggen wat er gezegd word? Google translate werkt niet bij mij, geeft een foutmelding bij deze site. :(
Als ik goed kijk gaat die foto over de 9cc pro ofzo?
Het artikel gaat over de prijs van de mi10. Dat die omgerekend 585usd zou moeten gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op maandag 20 januari 2020 @ 06:26:
[...]

Het artikel gaat over de prijs van de mi10. Dat die omgerekend 585usd zou moeten gaan kosten.
Ahh, niks nieuws dus.. Bedankt!

https://www.gizmochina.co...s-and-punch-hole-display/

Afgezien van het design (achterkant), wat ik vind tegenvallen, zie ik wel stereo speakers toch? Deze lek ziet er een stuk betrouwbaarder uit..

[ Voor 35% gewijzigd door banananas op 20-01-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:13:
[...]

Ahh, niks nieuws dus.. Bedankt!

https://www.gizmochina.co...s-and-punch-hole-display/

Afgezien van het design (achterkant), wat ik vind tegenvallen, zie ik wel stereo speakers toch? Deze lek ziet er een stuk betrouwbaarder uit..
Lijkt inderdaad op stereo speakers. Zou mooi zijn als dat zo is.
Design is verder wat saai en weinig vernieuwend. Maar goed het gaat met name om de combinatie van de hardware natuurlijk. Al kan ik me voorstellen dat mi9 eigenaren wat teleurgesteld zullen zijn met het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:52:
[...]

Lijkt inderdaad op stereo speakers. Zou mooi zijn als dat zo is.
Design is verder wat saai en weinig vernieuwend. Maar goed het gaat met name om de combinatie van de hardware natuurlijk. Al kan ik me voorstellen dat mi9 eigenaren wat teleurgesteld zullen zijn met het ontwerp.
Precies dat.. Design niets vernieuwend, maar de hoge refresh rate, 108mp camera en stereo speakers zijn wel weer leuke 'vernieuwingen'.

Ben alleen huiverig dat als ik het toestel straks aanschaf, ik op den duur het gevoel heb dat ik niets nieuws vast houdt. (omdat ik van een mi 9 kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:58
@banananas waarom "wil" je dan een upgrade? zo oud zal je oude nog niet zijn lijkt me?
Als ik zo zie dat ze in minder dan een jaar een nieuwe lanceren, zou ik gewoon telkens 1 overslaan (dus voor mi11(t)(pro) gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
99ruud99 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:28:
@banananas waarom "wil" je dan een upgrade? zo oud zal je oude nog niet zijn lijkt me?
Als ik zo zie dat ze in minder dan een jaar een nieuwe lanceren, zou ik gewoon telkens 1 overslaan (dus voor mi11(t)(pro) gaan).
Ik had de op 6t net, maar die viel tegen na 4 maanden, dus kocht ik de mi 9. Nu een jaar verder de mi 10 idd, maar mijn abbo loopt dus alweer af. Luxe probleem is het, niets meer niets minder.

Ik hoopte dat de mi mix 4 in de tussentijd toch nog om de hoek kwam kijken, omdat die wat experimenteler is. Maja, helaas :D

De vernieuwingen van de mi 10 tov van de mi 9 zijn denk ik op 1 hand te tellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hier nog wat info over de laad snelheden:
https://www.gizmochina.co...will-have-a-108mp-camera/

Kortom, de Mi 10 pro kan sneller laden dan de Mi 10, maar de Mi 10 laadt weer sneller dan de Mi 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich zou ik het niet zo erg vinden als het geen 65W charging kreeg. Als je 's morgens opstaat kun je vóórdat je je ochtendrituelen doet, de lader insteken en na een half uurtje ben je "good to go" voor de hele dag als je een 30W charger hebt tegenwoordig....tenzij je een 8000mAh accu hebt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
En nog niet genoemd en las ik ergens later pas (was me ook niet opgevallen).

Die gelekte fotos van de blauwe mi 10; daarop is te zien dat die achterkant frosted/mat afgewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik ben benieuwd waar de mi10 het verschil gaat maken met de mi9 (buiten de processor om). Want lijkt te blijven bij een 1080p scherm en geen 120Hz volgens onderstaande info.
https://www.gizmochina.co...and-new-mi-pad-this-year/

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 28-01-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm vreemd idd....Maar het lijkt me zo sterk; de K30 heeft wél een 120Hz scherm en die is toch lager gepositioneerd dan de Mi 10 (Pro) lijkt me....(en curved edges waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Nog wat mi10 pro specs geruchten.
https://www.notebookcheck...mAh-battery.452472.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-05 13:22
Deathchant schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:32:
Hmmm vreemd idd....Maar het lijkt me zo sterk; de K30 heeft wél een 120Hz scherm en die is toch lager gepositioneerd dan de Mi 10 (Pro) lijkt me....(en curved edges waarschijnlijk).
maar als ik me niet vergis, dan heeft de k30 een LCD scherm ipv amoled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Blekkienl schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:34:
[...]

maar als ik me niet vergis, dan heeft de k30 een LCD scherm ipv amoled
Ja klopt, maar 120Hz is 120Hz, lijkt me dat dat eerder een premium feature is dan een feature voor laag/lager gepositioneerde telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Ik wacht rustig af, had gelezen dat de Pocophone2 ook een 120Hz scherm zal krijgen.
Dus vermoed dat de 10 Pro dan ook een 120Hz scherm zal krijgen.

Enige minpuntjes zijn toch wel:
- de prijs, had het toch rond 400-500 gewild hebben.
- de gebogen scherm
- 1 in een dozijn qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
https://www.gizchina.com/...-and-other-specs-exposed/

De eerste hands on afbeeldingen van de Mi 10 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Zijn oude fotos helaas.. 20 jan waren deze al online, zie hierboven.. Tenzij ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:50:
[...]

Zijn oude fotos helaas.. 20 jan waren deze al online, zie hierboven.. Tenzij ik iets over het hoofd zie?
Zou kunnen, ik heb ze volgens mij nog niet eerder gezien. Waar heb jij ze eerder gezien dan?
Misschien dat het artikel bedoeld dat de lader voor het eerst te zien is in live shots..? Dan is het weinig boeiend.

Edit:
Gevonden: https://m.weibo.cn/status/Iqk9GeK8M?jumpfrom=weibocom

Van 20 Jan inderdaad

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 06-02-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
Ik vindt het jammer dat het een curved design weer heeft.
Een pluspunt is wel weer dat het de camera van Mi note 10 zal gebruiken, wat dus in DXO in de top 5 staat.

En rond 15-18 february wordt de telefoon verkocht, voorverkoop 15th en 18de officiele verkoop.
Wel wordt het online verkocht wegens de Coronavirus? hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De Mi 10 Pro, heeft naar verwachting inderdaad de 108mp camera. Mi 10 krijgt naar verwachting de 64mp camera (Sony IMX686).

Ik verwacht niet dat er meteen een EU/global versie zal zijn met de Mi 10. Die zal nog wel even op zich laten wachten. Ik ben zelf niet voornemens om als één van de eerste een Mi 10 te kopen. Sowieso eerst maar reviews afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdlaccount
@l3art ik denk juist dat er wel Global versies uitkomen net zoals met de Mi9 zullen ze ook gewoon de Global direct releasen. En in India onder een andere naam weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
tdlaccount schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:27:
@l3art ik denk juist dat er wel Global versies uitkomen net zoals met de Mi9 zullen ze ook gewoon de Global direct releasen. En in India onder een andere naam weer.
dan heb ik het verkeerd in m'n hoofd. Ik dacht dat ook bij de mi9 de global/eu pas later kwam. Maar zo naar de pricewatch kijkend heb je inderdaad gelijk d:)b

Update:
LPDDR5 geheugen voor de Mi 10
https://www.gizchina.com/...th-xiaomi-mi-10-who-else/

Tevens ufs 3.0

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 07-02-2020 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:28:
[...]
dan heb ik het verkeerd in m'n hoofd. Ik dacht dat ook bij de mi9 de global/eu pas later kwam. Maar zo naar de pricewatch kijkend heb je inderdaad gelijk d:)b

Update:
LPDDR5 geheugen voor de Mi 10
https://www.gizchina.com/...th-xiaomi-mi-10-who-else/

Tevens ufs 3.0
Lpddr5 confirmed? Netjes.. En ik nog klagen dat ze waarschijnlijk lpddr4 gingen gebruiken. Samen met de 120 refresh rate en dual speakers is dit toch wel een aangename upgrade dan vind ik. Los van het saaie design.

De prijs was ergens geschat op 600+ las ik ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Lpddr5 confirmed? Netjes.. En ik nog klagen dat ze waarschijnlijk lpddr4 gingen gebruiken. Samen met de 120 refresh rate en dual speakers is dit toch wel een aangename upgrade dan vind ik. Los van het saaie design.

De prijs was ergens geschat op 600+ las ik ergens?
Die 120Hz hoef je niet op te rekenen vrees ik. 90Hz is wat ik overal in de laatste berichten lees.
De prijs gaat inderdaad hoger liggen dan die van de Mi 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Stereospeakers? Hoe kan het dat ik daar overheen gelezen heb? Dus SD865, stereospeakers, 120hz 90Hz?, grote accu én snelladen (sneller dan de Oneplus 7 warp charge) en dan ook die camera met grote sensor? Maar dan wel dus geen popup cam, geen 3,5mm plug en geen plat scherm...
Ik ben dan wel erg benieuwd naar de prijs ja en of dit een waardige tegenhanger van de OP7T gaat zijn aangezien de 7T ufs3.0 storage heeft en de Mi 10 vermoedelijk niet.

Edit: mijn HTC10 was vanmorgen ineens in een bootloop gekomen nadat ik de camera activeerde.... Een soft reset fixte het, maar omdat ik al sinds juni vorig jaar een nieuwe telefoon aant kopen ben (nog steeds geen geschikte gevonden) knijp ik em nu wel een beetje.... Hij moet nog ff volhouden :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 07-02-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Die 120Hz hoef je niet op te rekenen vrees ik. 90Hz is wat ik overal in de laatste berichten lees.
Geen 120? Wauw.. En de redmi phones krijgen het wel.. Dat zou echt een gemiste kans zijn.

Stereo speakers was geteased. Niet bevestigd, wel een paar keer geteased (en uit live images gebaseerd), dus niet bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:16:
Stereospeakers? Hoe kan het dat ik daar overheen gelezen heb? Dus SD865, stereospeakers, 120hz 90Hz?, grote accu én snelladen (sneller dan de Oneplus 7 warp charge) en dan ook die camera met grote sensor? Maar dan wel dus geen popup cam, geen 3,5mm plug en geen plat scherm...
Ik ben dan wel erg benieuwd naar de prijs ja en of dit een waardige tegenhanger van de OP7T gaat zijn aangezien de 7T ufs3.0 storage heeft en de Mi 10 vermoedelijk niet.

Edit: mijn HTC10 was vanmorgen ineens in een bootloop gekomen nadat ik de camera activeerde.... Een soft reset fixte het, maar omdat ik al sinds juni vorig jaar een nieuwe telefoon aant kopen ben (nog steeds geen geschikte gevonden) knijp ik em nu wel een beetje.... Hij moet nog ff volhouden :'(
offtopic:
Haha, ik kan me jou nog herinneren van het HTC10 topic. Kudo's dat je het nog zo lang hebt volgehouden met die telefoon (blijft een mooi apparaat)! Zelf had ik in mei 2017 meegedaan aan de Galaxy S8 roadtrip van Tweakers, maar de 10 ligt nog wel in de la :).

Hoop zelf dat Lineage iets gaat doen met de Mi 10 (Pro), zodat ik m'n telefoon kan gaan ont-Googlen, maar ik vrees ervoor eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Majesty schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:54:
[...]

offtopic:
Haha, ik kan me jou nog herinneren van het HTC10 topic. Kudo's dat je het nog zo lang hebt volgehouden met die telefoon (blijft een mooi apparaat)! Zelf had ik in mei 2017 meegedaan aan de Galaxy S8 roadtrip van Tweakers, maar de 10 ligt nog wel in de la :).

Hoop zelf dat Lineage iets gaat doen met de Mi 10 (Pro), zodat ik m'n telefoon kan gaan ont-Googlen, maar ik vrees ervoor eerlijk gezegd.
In het begin zal het voornamelijk 'ont-miui'en' worden denk ik ;)
Ik twijfel nog wel over deze telefoon, niet zozeer vanwege de specs, maar mijn eerdere ervaring met Miui. En dan met name de kleine irritante bug dat meldingsgeluiden nog door komen wanneer de telefoon op stil staat (in ieder geval meldingen van favoriete contacten). Dit wil ik niet naast mn bed, maar ik wil wel bereikbaar zijn voor een aantal mensen voor het geval dat er iets aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 13:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdlaccount
l3art schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:11:
[...]

De Mi 10 Pro krijgt een 120Hz scherm, de Mi10 normale versie een 90Hz scherm.
Zelfs Poco2 krijgt een 120Hz scherm.

wat ik ook nog mis is dat er geen 3.5mm jack erop komt :( gebruik dat dagelijks met mijn KZ in-ears wired.
[...]

Ik denk gewoon dat je genoeg ROM keuze gaat krijgen. Mi series met de Redmi Note series is gewoon een populaire serie. Waar veel developers voor bouwen.

https://forum.xda-developers.com/Mi-9/development genoeg keuze.
https://forum.xda-develop...mi-note-7-pro/development

De Xiaomi Redmi Note 8 Pro series met een MTK heeft weer weinig ROMS, omdat MTK niet goed is voor custom roms. Daarmee heeft Xiaomi een grote fout gemaakt. Zelfs Xiaomi.eu gaat geen 8 Pro release uitbrengen puur door MTK.

[ Voor 55% gewijzigd door tdlaccount op 07-02-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
tdlaccount schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:14:
[...]

De Mi 10 Pro krijgt een 120Hz scherm, de Mi10 normale versie een 90Hz scherm.
Zelfs Poco2 krijgt een 120Hz scherm.
Tja, dat het ene toestel het heeft is geen garantie dat een andere het heeft.
Heb je een recente link oid die bevestigd dat de Pro een 120Hz scherm krijgt. Want de laatste tijd lees ik alleen maar over een 90Hz scherm, zowel bij de Pro als non pro.

https://www.androidauthority.com/xiaomi-mi-10-pro-1070647/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

offtopic:

offtopic:
Laat wel zien dat ie het toch redelijk lang volhoudt :) Ik haal een kleine 2u screen-on-time en hang em 2x/dag aan de lader. Gewoon nog even lief zijn voor em. Hij is weer opgestart, dus nu zorgen dat de accu niet onder de 6% komt :*)

Op zich heb ik MIUI wel geprobeerd (niet lang) en ik kon zo 1,2,3 niks raars vinden. Het schijnt dat de do-not-disturb-functie een beetje vreemd werkt met geluiden die wel erdoorheen komen enzo. Ont-googlen...Ik zou zeggen kijk eens naar een P40 Pro, Mate 30 Pro :) Huawei en de andere grote 3 (Oppo, Vivo, Xiaomi) gaan de handen in elkaar slaan om buiten google om toch genoeg apps geschikt te maken voor hun eigen app-store. Ik ben toch wel redelijk verknocht aan OxygenOS moet ik zeggen en dat blijft trekken...Maar ja, Sony's schil is ook OK eigenlijk. Ondanks de afgebogen schermranden (die de OP8 ook gaat krijgen) ben ik toch benieuwd.
- Xiaomi Mi 10 (pro)
- Oneplus 8 (pro)
- Sony Xperia 5 Plus
- Oppo Find X2
- Redmi K30 Pro (=Xiaomi Mi 10T Pro?)

Eens kijken of die laatste écht de opvolger wordt van de Mi 9T Pro, maar op de Xperia na zouden ze allemaal 120Hz schermen moeten krijgen. Dus genoeg keuze straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
23 februari is de Europese lancering van de Mi 10.
https://www.gizmochina.co...mi-10-launch-23-february/

Volgende week is blijkbaar de launch in China:
https://www.gizchina.com/...ingdong-mall-appointment/

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 08-02-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount

Had dit nog gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:24

spanx

_Sp[A]nX_

Wauw.....8k video maar dan niet met de main shooter....

Ik hoop echt dat die niet zo duur is....

500 euro zou echt mijn maximum zijn

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
spanx schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:55:
Wauw.....8k video maar dan niet met de main shooter....

Ik hoop echt dat die niet zo duur is....

500 euro zou echt mijn maximum zijn
Daar gaat hij overheen. Zonder twijfel. Dan moet je wachten tot later. De prijs zakt vanzelf.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 09-02-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
l3art schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Daar gaat hij overheen. Zonder twijfel. Dan moet je wachten tot later. De prijs zakt vanzelf.
Dat zei men over andere toestellen ook... Kosten nog net zo veel als bij verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Acemath schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:52:
[...]

Dat zei men over andere toestellen ook... Kosten nog net zo veel als bij verschijnen.
Echter heeft nu iemand van Xiaomi zelf gezegd dat het toestel duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
l3art schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:59:
[...]

Echter heeft nu iemand van Xiaomi zelf gezegd dat het toestel duurder wordt.
DAt het toestel duurder wordt, daarvoor hoef je geen raketwetenschappen gestudeerd te hebben om dat te snappen.

Echter wordt er de laatste keren wanneer er een flagship uitkomt, wel meer gezegd dat de prijs wel zal zakken, terwijl die nu nog net zo duur zijn , als bij verschijnen. Huawei P309pro, Oneplus 7T pro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Acemath schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:02:
[...]
Echter wordt er de laatste keren wanneer er een flagship uitkomt, wel meer gezegd dat de prijs wel zal zakken, terwijl die nu nog net zo duur zijn , als bij verschijnen. Huawei P309pro, Oneplus 7T pro....
Volgens mij is er nog geen Xiaomi toestel geweest welke niet gezakt is in prijs. Oneplus is inderdaad waarde vast. Geloof ook niet dat er veel mensen zijn die beweren dat die veel in prijs dalen (tenzij geïmporteerd uit China).
De P30 Pro is zeker wel gedaald in prijs: pricewatch: Huawei P30 Pro 128GB Zwart

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 09-02-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Acemath schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:02:
[...]

DAt het toestel duurder wordt, daarvoor hoef je geen raketwetenschappen gestudeerd te hebben om dat te snappen.
Dit is niet zo vanzelfsprekend als jij beweert. Zeker niet bij xiaomi.

[ Voor 3% gewijzigd door banananas op 10-02-2020 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
banananas schreef op maandag 10 februari 2020 @ 00:20:
[...]

Dit is niet zo vanzelfsprekend als jij beweert. Zeker niet bij xiaomi.
We weten het pas zeker als het toestel in de verkoop gaat, maar alles wijst er op dat hij duurder gaat worden.
Interestingly, Lei Jun, Xiaomi’s CEO responded to a Weibo post, saying that “this time…I asked to lift the price constraint and focus on making the product better!”. This statement shows that the Xiaomi Mi 10 will first consider quality before the budget.

When Lei Jun announced the establishment of the Redmi sub-brand, he said: “The purpose of an independent Redmi is for the company to develop in different directions. Xiaomi focuses on the mid-to-high-end market, while Redmi creates the ultimate price-performance devices.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
l3art schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:46:
[...]

We weten het pas zeker als het toestel in de verkoop gaat, maar alles wijst er op dat hij duurder gaat worden.

[...]

Bron
Het is al sinds december aangekondigd door insiders, dat xiaomi de trend gaat doorbreken van 500 euro vlaggenschip telefoons. Ik heb me erop voorbereid en ga voor de pro denk ik. Verwacht iets van 600 a 650 kwijt te zijn.

Ze hebben altijd nieuwe dingen dingen in de mi serie. Eerste die een camera sensor gebruiken, de nieuwe sd processor en noem maar op. Altijd hielden ze zich strak aan de 500 euro marker ong. Dit keer was het gewoon te veel en te duur denk ik. Ik gun het ze wel, ze zijn met al hun producten goed voor de klant.

Edit: cooling systeem is nu geteased. Dat is een heftig oppervlakte dat kan koelen zeg, nondeju. 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door banananas op 10-02-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
Xiaomi Mi 10 official poster confirms design, benchmark results impress.
https://m.gsmarena.com/xi...s_impress_-news-41454.php

1. As we know from previous leaks the Mi 10 series will also come with up to 16GB LPDDR 5 RAM and UFS 3.0 storage which are two important factors for the overall performance of the phone.
-- toch een belangrijk stukje hardware voor mij.

Daarnaast de Mi10 Pro wordt ook goed ?

[ Voor 43% gewijzigd door tdlaccount op 10-02-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Xiaomi lijkt zich meer in te willen dekken voor het vragen van een hogere prijs ten opzichte van de vorige Mi telefoons:
https://www.gizmochina.co...d-likely-to-be-expensive/

Hier nog een stukje over het cooling systeem waar @banananas het hier boven al over had:
https://www.gizmochina.co...-temp-monitoring-sensors/

Edit:
En meer concrete prijzen waarvan ik al een vermoeden had dat het deze kant op zou gaan.
Mi 10 would be available at 4200 yuan, or $600 for the 8/128 GB version, 4500 yuan ($650) for the 8/256 GB model and 4900 yuan ($700) for the 12/256 GB model. Higher prices than the launch of the Xiaomi Mi 9 last year, but which are however more accessible than what the latest rumors reported. According to previous reports, the Xiaomi Mi 10 Pro should indeed be launched at more than $800.
https://www.gizchina.com/...n-retail-prices-revealed/

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 10-02-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het is officieel bevestigd dat de Mi 10 series de 108mp camera gaat krijgen. Ik ga er dan vanuit dat zowel de Mi 10 als de Mi 10 Pro deze sensor krijgt aangezien ze het hebben over de Mi 10 serie.
https://www.gizchina.com/...al-zoom-50x-digital-zoom/

offtopic:
Oh, ik zie dat de vorige post van nog geen 24 uur geleden is, had dus eigenlijk dit bericht bij de vorige post er bij moeten zetten. Foei.... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 11-02-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
13art schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:49:
Xiaomi lijkt zich meer in te willen dekken voor het vragen van een hogere prijs ten opzichte van de vorige Mi telefoons:
https://www.gizmochina.co...d-likely-to-be-expensive/

Hier nog een stukje over het cooling systeem waar @banananas het hier boven al over had:
https://www.gizmochina.co...-temp-monitoring-sensors/

Edit:
En meer concrete prijzen waarvan ik al een vermoeden had dat het deze kant op zou gaan.

[...]

https://www.gizchina.com/...n-retail-prices-revealed/
Oeff, dit is me iets te gortig. Voor curved edges ga ik niet zoveel betalen, dan zoek ik liever een ander merk. Ben benieuwd de 13e (of tijdens de beurs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
13art schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:07:
Het is officieel bevestigd dat de Mi 10 series de 108mp camera gaat krijgen. Ik ga er dan vanuit dat zowel de Mi 10 als de Mi 10 Pro deze sensor krijgt aangezien ze het hebben over de Mi 10 serie.
https://www.gizchina.com/...al-zoom-50x-digital-zoom/

offtopic:
Oh, ik zie dat de vorige post van nog geen 24 uur geleden is, had dus eigenlijk dit bericht bij de vorige post er bij moeten zetten. Foei.... 8)7
Foei inderdaad.

Maar ben erg benieuwd naar aankomende donderdag, verwacht weinig verrassingen meer, maar toch benieuwd naar de exacte afmetingen van het toestel ook.
Jammer dat de Huawei P40 nog zo lang (nouja, eind maart) duurt, daar ben ik eigenlijk ook nog wel benieuwd naar. De P30 heeft veel betekent op camera gebied namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow wat een prijzen :N Als het klopt van die Mi 10 Pro dat die 800+ zou worden, nee, dan haak ik af. Ze hebben wel goeie cams met OIS én EIS...maar geen 3,5mm plug en ook nog nutteloze afgebogen schermranden. Nee, daar wil ik geen 800 euro voor gaan betalen. Ik hoop toch echt dat het in prijs gaat zakken, of wanneer de K30 Pro uitkomt, dat dit een betere keuze gaat zijn (volgens mij zou die overigens ook curved edges krijgen :N).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Deathchant schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:55:
[...]

Private video, dus niet iedereen kan dit zien...
Bijzonder, ik kon hem net nog kijken.
Op deze pagina staat het filmpje ook nog, samen met wat sample foto's (die er niet al te best uit zien overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 13:48
De gelekte prijs voor de mi 10 8gb/256gb voor de Mi Stores.
Afbeeldingslocatie: https://img.cntechpost.com/images/2020/02/11/161.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door AppleDroid op 11-02-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

AppleDroid schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:38:
De gelekte prijs voor de mi 10 8gb/256gb voor de Mi Stores.
[Afbeelding]
Volgens mij is dat 498 euro, en dan inclusief btw (=*1.21) kom ik uit op 603 euro.
Maar goed, dat vind ik alsnog teveel voor de non-pro. Ik hoop echt dat de prijzen lager zullen uitvallen dan wat nu gerumored is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Ik weet niet goed wat zeggen. 600 euro is veel geld, maar als je ziet wat je voor in de plek krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm dan toch "maar" 90Hz voor de Mi 10 idd:
https://m.gsmarena.com/xi...ging_speed-news-41494.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

meer dan 60Hz is goed genoeg...of het nu 90 of 120 is maakt mij niet zo veel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Daarbij, veel content dat wordt bekeken op de telefoon zoals netflix, youtube, etc maken allemaal geen gebruik van de 90Hz (of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:30

johnwoo

3S-GTE

De verwachte hogere prijzen schrikken mij ook een beetje af, ik had de Mi 10 Pro op het oog. Maar de specs van de gewone Mi 10 vallen me wel mee, 50W laden is alvast meer dan de 40W die eerst werd genoemd, wat het verschil met de 65W van de Pro al kleiner maakt. Nu nog even de camera afwachten, volgens mij is nog steeds niet 100% duidelijk of die de 64 MP of misschien toch ook de 108 MP shooter krijgt. Indien ja, dan wordt het zeker de normale Mi 10 voor mij (en anders waarschijnlijk ook wel, als de Pro zo duur gaat uitvallen).

Specs | Toyota MR2 Turbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

spanx schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:35:
meer dan 60Hz is goed genoeg...of het nu 90 of 120 is maakt mij niet zo veel uit....
Ik heb een paar keer de Oneplus 7T mogen proberen, en met de beste wil kon ik geen verschil opmerken tussen 60 en 90Hz, dus gevoelsmatig was het voor mij een overbodig iets waar toch iets van een prijskaartje aanhangt. Het verschil tussen 60 en 144hz op mijn monitor merkte ik wel degelijk, dus persoonlijk denk ik dat de 60->120Hz een merkbaar verschil gaat opleveren dan de 60->90Hz die voor mij gewoon onmerkbaar was. Dus ik geef dan de voorkeur voor 120Hz, en anders is 60Hz gewoon genoeg. Dan voelt het gek om een Mi 10 te nemen die dan voor mij in theorie wel 90Hz heeft, maar waar ik in de praktijk niks mee kan.
Idd, de refreshrate is (vooralsnog) enkel zichtbaar in websites scrollen en emails lezen, maar dat zijn dan ook dé activiteiten waar ik de telefoon het meeste voor gebruik. Ik denk wel dat in de (nabije) toekomst apps en filmpjes het ook wel gaan ondersteunen.

Ik hecht dan zelf niet zoveel waarde aan ultrasnel quickcharge of wireless charge; ik zeg maar altijd: zolang ik 's ochtends vóór het poepen mijn telefoon in de lader steek en wanneer ik klaar ben em eruit haal en dan ook een hele dag meegaat, is het prima 8)

Xiaomi is voorheen toch niet een brand geweest met zulke prijzen als waar nu de geruchten over gaan. Waar het Oneplus was in de flagshipkillerpositie tot vorig jaar, leek Xiaomi daar nu een plekje in te nemen. Maar met 600 euro voor de Mi 10 heb ik het gevoel dat ik teveel betaal voor een SD865 (klinkt dat verwend?); een Oneplus 7T heeft een SD855+ mét oxygenOS, dus ik geloof niet dat een SD865 met de miui schil zoveel sneller is dan dat. Allicht dat de camera's beter zijn dan de Oneplus, maar over een maand, anderhalve maand, komt de OP8 lijn uit waar de Xiaomi eigenlijk mee concurreert, en daar wordt een flinke inhaalslag op het gebied van camera's verwacht.

De Mi10 Pro is voor mij gewoon te duur by default als die 800 euro zou moeten gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
Xiaomi treedt nu ook in die voetsporen qua prijs helaas, net als op een stukje duurder steeds. Gelukkig niet a la samsung. Maar alsnog, je stelt de xiaomi fans teleur door af te wijken in strategie. Aan de andere kant: ze moeten wel!

Realme lijkt mij nu de echte flagship killer te worden, qua specs en prijs. De x50 pro ben ik benieuwd naar. Het probleem is alleen software dev wat maar niet op gang lijkt te komen. Maar qua prijs en specs is de x2 pro en straks dan de x50 pro, heel erg aantrekkelijk.. Eigenlijk zoals oneplus en xiaomi begonnen.

[ Voor 41% gewijzigd door banananas op 12-02-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Oké, allemaal goed en wel, maar als de geruchten kloppen en de 10 pro kost 800 euro, dan spreek je van een prijsverschil van wat? 300 euro t.o.v zijn voorganger? Dat noem ik al niet meer stelselmatig duurder worden...

Aan de andere kant, is er een verschil tussen de 10 en de 10 pro die het verschil tussen 600 en 800 euro wel ECHT rechtvaardigt ? 16GB ram? Heren ( opperhoofden van Xiaomi bedoel ik hiermee), ik heb 16GB ram in mijn gaming pc, ik hoef echt geen 16gb in een gsm.

[ Voor 4% gewijzigd door Acemath op 12-02-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Volgens mij is van 12GB al uitgewezen dat het overkill is, in die zin dat er tig veel apps onafgesloten in de achtergrond draaien en dan ook nog een spelletje erbij spelen geen haperingen veroorzaakt. Daarnaast hebben sommige telefoons, o.a. Oneplus, een vrij agressief RAM beleid die dan vrij snel apps killen in de achtergrond, waarbij het nut van 12GB nog eens extra dubieus is.
Dus 16GB...ik geloof er (nog) niet in dat er usecases tussen zitten die dusdanig vaak en veel voorkomen dat 16GB rechtvaardigt.

Realme schijnt inderdaad een beetje die kant op te gaan waar Oneplus ooit voor stond. Niet geheel gek aangezien dit nóg een tak is van Oppo. De X50 pro kijk ik ook naar uit! Laten we wel hopen dat de camera's van betere kwaliteit zijn als de X2 Pro (en ook geen rare display groentinten heeft!).
We moeten inderdaad niet vergeten dat Xiaomi in korte tijd razendsnel op de (westerse) markt is gekomen en behoorlijk voet aan de grond gezet heeft qua populariteit. Wellicht dat dit het proces versneld heeft om nu ook mee te gaan met de top highend qua prijsstelling?

Ook ík vind dat de geruchte specs te weinig verschil laten zien tussen de Mi10 en de Pro om 200 euro te rechtvaardigen. Maar we gaan het zien morgen, dan weten we het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:53:
Maar we gaan het zien morgen, dan weten we het zeker.
Dit is de enige juiste conclusie.
Geruchten zijn geruchten. Het lastige is dat met geruchten niet altijd duidelijk is waar het over de 10 gaat en waar over de 10 pro.
De eerder genoemde prijzen zouden genoemd zijn door een hoge pief van Xiaomi zelf maar daarna verschijnt er een kassabon waarop toch weer een wat lager bedrag staat. Wat is fake, wat is echt? Moeilijk te zeggen vanaf hier.

Morgen is de presentatie dus dan zullen ook de officiële prijzen duidelijk worden. Ook dan zal wel duidelijk worden of er meer verschillen zijn dan alleen de camera, de accu en het sneller laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banananas
Wel netjes dat ze eindelijk stereo speakers hebben in de mi 10 (afgaande op de teaser). De mi 9 die ik nu heb is vergeleken met iedereen in mijn omgevin, echt slecht.

Er zijn zat punten waardoor ik de mi 10 zou willen, helaas schijnen er ook genoeg punten te zijn waarom niet.

Ben benieuwd morgen! :) (en anders moeten ze maar een mix 4 uitbrengen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
En weer wat over prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ofEWmIouAJsVAzXIOsLKXWN/medium.jpg

Xiaomi Mi 10
8GB + 128GB – 461 eur
8GB + 256GB – 500 eur
12GB + 256GB – 527 eur

Xiaomi 10 Pro
8GB + 128GB – 527 eur
8GB + 256GB – 566 eur
12GB + 256GB – 606 eur
12GB + 512GB – 659 eur

Xiaomi Mi 10 Pro On-screen Exploration Version
8GB + 256GB – 751 eur
12GB + 512GB – 830 eur

Xiaomi Mi 10 Pro Ferrari Custom Edition
12GB + 512GB – 923 eur

Dit zijn toch weer iets betere prijzen dan de eerder genoemde bedragen. Al zullen de prijzen hier natuurlijk nog wel een stukje hoger liggen.

Vreemde vind ik wel dat er geen Explorer edition zou komen en hier staat er ineens iets over een 'on screen exploration version'... Whatever that may be. Iets met een korreltje zout vrees ik.... Al komt de prijs van de Mi 10 8/256gb versie op het eerder geposte bonnetje en deze poster wel weer overeen.

Edit:
According to Xiaomi Product Director, Wang Teng, Xiaomi’s latest flagship does not have so many versions and its not so cheap.

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 12-02-2020 18:46 ]

• Acemath
Naar Xiaomi maatstaven is gemiddeld 600-650 euro inderdaad " not so cheap ", maar vergeleken met mindere telefoons ( qua specs bedoel ik dan) is 600 nog een zeer redelijke prijs.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien de prijzen en specs zo goed als bijna bekend zijn, zijn het niet langer geruchten meer. Dus ik heb de titel aangepast. TS wordt één dezer dagen aangepast.

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 08:41 . Reden: Rens was iets te voorbarig. ]

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft iemand al wat links naar vertalingen nav live event?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Even snel wat laaste info (zelf nog niet eens gelezen)
https://www.gizmochina.co...-best-quad-108mp-cameras/

Tot het prijzen topic er is vast hier wat prijzen:
The Xiaomi Mi 10 will come in three storage variants. They are as follows:

8GB + 128GB – 3999 yuan ($573)
8GB + 256GB – 4299 yuan ($615)
12GB + 256GB – 4699 yuan ($673)
The Xiaomi Mi 10 Pro will come in the following variants:

8+256GB – 4999 yuan ($716)
12+256GB – 5499 yuan ($788)
12+512GB – 5999 yuan ($859)

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 09:41 ]

• hollabizack12
Event is op youtube te zien inclusief de prijzen.
Mi 10 van 3999 tot 4699 yuan
Mi 10 pro van 4999 tot 5999 yuan

• hollabizack12
Specs op gearbest
https://m.gearbest.com/ce...wid=1349303&lkid=78501347
Ipv meerdere berichten onder elkaar te posten graag voortaan het voorgaande bericht aanpassen.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 13-02-2020 09:46 ]

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 13:48
De verwachte Europese prijzen:

Xiaomi Mi 10
8GB + 128GB - €600
8GB + 256GB - €650
12GB + 256GB - €715

Xiaomi Mi 10 Pro
8+256GB - €750
12+256GB - €825
12+512GB - €900

• banananas
AppleDroid schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:05:
De verwachte Europese prijzen:

Xiaomi Mi 10
8GB + 128GB - €600
8GB + 256GB - €650
12GB + 256GB - €715

Xiaomi Mi 10 Pro
8+256GB - €750
12+256GB - €825
12+512GB - €900
Die werden toch pas de 23ste o de nu geannuleerde beurs gepresenteerd? Heb je een bron? Niet echt het budget wat ik ervoor over heb. Want enkel de pro versie springt eruit. De mi 10 is leuk, maar de pro heeft de camera en het geluid beter op orde..

Dit was puur de presentatie en de pre orders voor in china. Maar de internationale prijzen zouden pas de 23ste worden gepresenteerd hadden ze een aantal keren aangegeven..
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 10 (Pro)] Levertijden en Prijzen