Als je in plaats van shielded kabels gewoon UTP had gebruikt is de kans redelijk groot dat je het probleem al getackeld had. Op de dataparen lopen geen grote stromen, dan zouden netwerkkaarten bij bosjes stuk gaan.Ray schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:40:
op zich is het idee van galvanisch scheiding niet slecht. Ik heb dat jaren kunnen bereiken door niet toslink maar st-st, dus echt glas at&t te gebruiken tussen bron en dac. Helaas is st-st zeldzaam aan het worden (Krell, wadia, dcs hadden het standaard) en heeft die nieuwe m2tech evo het er niet meer opzitten.
aangezien (zie ander topic over crashende muziekserver) ik ook praktisch last heb van lekstroom op de cat6 mantel heb ik wel een naar galvanisch scheiding op de utp gekeken. Echter mag je daar ook zo 150 euro lappen voor een simpel tussenstukje. http://www.triplemaudiosh...un-lan-isolator-rj45.html Of deze oplossing, die dan wel erg omslachtig is
Waarom je per sé glas in de kabels wil hebben is mij ook een raadsel. Je bereikt er geen betere scheiding mee en de overdracht zal er niet beter op worden.
Surprise me met info die ik nog niet weet