• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nederlands meest gezochte crimineel, Ridouan Taghi is vandaag in Dubaï aangehouden.
Het Landelijk Parket heeft aan Dubai gevraagd om zijn uitlevering. Het is nog niet bekend wanneer hij naar Nederland komt.

Meer info volgt later...

edit: persconferentie O.M en Politie zometeen om 1800u.

https://nos.nl/artikel/23...aangehouden-in-dubai.html

[Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 16-12-2019 17:37]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Dat is mooi nieuws!

Hopelijk lukt het om hem op korte termijn te laten uitleveren, maar ik las dat dat nog niet erg eenvoudig is.

Ik ben benieuwd wat voor effect dit op zijn bende gaat hebben, staat er een nieuwe leider op of valt het uit elkaar?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-05 12:28

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Amras schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:15:
Dat is mooi nieuws!

Hopelijk lukt het om hem op korte termijn te laten uitleveren, maar ik las dat dat nog niet erg eenvoudig is.

Ik ben benieuwd wat voor effect dit op zijn bende gaat hebben, staat er een nieuwe leider op of valt het uit elkaar?
Nah, het zijn net kakkerlakken die types. Stamp er 1 kapot en er komen er 100 voor in de plaats.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• _Bailey_
  • Niet online

“ Uitlevering zonder uitleveringsverdrag is moeilijk maar niet onmogelijk, zegt Geert-Jan Knoops, hoogleraar Politiek van het internationaal recht. Hij kan zich echter niet voorstellen dat de Verenigde Arabische Emiraten, waarvan Dubai deel uitmaakt, meewerkt aan een uitlevering zonder verdrag. ‘Dat zou in strijd zijn met het internationaal uitleveringsrecht.”

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is mooi nieuws!

Die uitlevering zal nog wel even duren idd. Dat geeft het OM ook aan in hun persbericht.

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik meende dat de meest gezochte criminelen witte boorden hadden, maar ok, top!

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• _Bailey_
  • Niet online
AzzKickah schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:18:
[...]

Die uitlevering zal nog wel even duren idd. Dat geeft het OM ook aan in hun persbericht.
wat ik wel interessant vind is de bijvangst die je later met deze aanhouding nu van Taghi kan hebben.
Wie en hoeveel van die lieden uit zijn organisatie kan je zometeen ook nog gaan inrekenen.

Er zal ongetwijfeld een zeer lange tijd over heen gaan.

[Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 16-12-2019 17:35]

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:22
Ik snap het alleen niet helemaal. Hij is nu aangehouden op verzoek van NL, maar er is een zeer kleine kans dat hij uitgeleverd wordt. Waarom is hij dan door VAE aangehouden? Hoelang zou hij vastgehouden worden?

• _Bailey_
  • Niet online
hij is dus op een vals ID Dubai binnen gekomen en daarna in een woning aangehouden;

Major General Abdullah Khalifa Al Merri, Commander-In-Chief at Dubai police, said the 41-year-old ring leader Radhwan Tagi, who described as 'the most dangerous criminal' in Netherland, was arrested in cooperation with Dutch authorities who issued an arrest warrant through Interpol to arrest the leader since 2018 "He is one of the most, international and danger wanted person in the world and listed on Interpol for his connections with serious criminal organizations. He was arrested in Dubai in a residential villa after he enter the country with a different ID," Maj Gen Al Merri said.

https://gulfnews.com/uae/...eath-gang-1.1576511240345

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 13:59
Coocoocachoo schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:42:
Ik snap het alleen niet helemaal. Hij is nu aangehouden op verzoek van NL, maar er is een zeer kleine kans dat hij uitgeleverd wordt. Waarom is hij dan door VAE aangehouden? Hoelang zou hij vastgehouden worden?
Klinkt inderdaad een beetje vreemd. Als het toch "moeilijk" blijkt te zijn zal het ongetwijfeld een politieke reden hebben.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
lijkt meer een juridische reden: er is geen uitleveringsverdrag tussen dubai en nederland:

(Bron: RTL nieuws)
"Er is geen uitleveringsverdrag met de Verenigde Arabische Emiraten, waarvan Dubai deel uitmaakt. Het zou kunnen via een omweg, namelijk een VN-verdrag. In dat verdrag is geregeld dat verdachten van corruptie, witwassen of lidmaatschap van een criminele organisatie wel kunnen worden uitgeleverd", zegt hoogleraar internationaal recht Geert-Jan Knoops.
"Taghi kan verweer voeren dat Nederland oneigenlijk gebruik maakt van dat VN-verdrag. De uitleveringsprocedure duurt dan weken tot maanden, afhankelijk van hoe de verdachte meewerkt."

En gedurende die maanden dat die procedure in beslag neemt kan er natuurlijk van alles gebeuren: omkopen of doodschieten van rechters, gevangenispersoneel etc. Zijn makkers zullen wel alles uit de kast trekken om hem vrij te krijgen.

[Voor 15% gewijzigd door Philpend op 16-12-2019 18:11]

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Philpend schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:08:
likt meer een juridische reden: er is geen uitleveringsverdrag tussen dubai en nederland:

(Bron: RTL nieuws)
"Er is geen uitleveringsverdrag met de Verenigde Arabische Emiraten, waarvan Dubai deel uitmaakt. Het zou kunnen via een omweg, namelijk een VN-verdrag. In dat verdrag is geregeld dat verdachten van corruptie, witwassen of lidmaatschap van een criminele organisatie wel kunnen worden uitgeleverd", zegt hoogleraar internationaal recht Geert-Jan Knoops.
"Taghi kan verweer voeren dat Nederland oneigenlijk gebruik maakt van dat VN-verdrag. De uitleveringsprocedure duurt dan weken tot maanden, afhankelijk van hoe de verdachte meewerkt."
Taghi zou het natuurlijk zo lastig mogelijk maken.

Ik hoop echt die per "ongeluk" in een cel daaro omkomt. Dat zie ik liever dan dat er nog meer geld wordt opgebrand om deze kakkerlak te pakken.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Philpend
  • Nu online
Liever zou ik zien dat hij in Nederland tot levenslang wordt veroordeeld en onder een regime in de gevangenis komt waarbij hij het aansturen van zijn bende niet kan voortzetten. Een voorbeeld voor degenen die overwegen om van harde criminaliteit hun beroep te maken.

• _Bailey_
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:11:
[...]

Taghi zou het natuurlijk zo lastig mogelijk maken.

Ik hoop echt die per "ongeluk" in een cel daaro omkomt. Dat zie ik liever dan dat er nog meer geld wordt opgebrand om deze kakkerlak te pakken.
ja, of de Geheime Dienst van Iran gaat nog evt. helpen met ''het 1 en ander'' om te vluchten o.i.d.
Hij is behoorlijk BFF met die Geheime Dienst.

'Taghi zou zich vrijuit in Iran kunnen bewegen omdat hij de geheime dienst van het land zou hebben geholpen met verschillende moordklussen in Europa. Eén van die klussen was de moord op Mohammad Reza Kolahi Samadi in Almere'

https://www.duic.nl/crimi...ghi-hand-boven-het-hoofd/

Tenslotte niet voor het eerst in de historie dat een (wereldwijde) top crimineel weet te ontsnappen ;)

[Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 16-12-2019 18:26]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nu dus Ridouan T.

Maar hij is nog niet zo 1-2-3 in Nederland.
Je mag hopen dat Dubai hem als ongewenst persoon behandeld

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Philpend
  • Nu online
Hackus schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:21:
Nu dus Ridouan T.

Maar hij is nog niet zo 1-2-3 in Nederland.
Je mag hopen dat Dubai hem als ongewenst persoon behandeld
En ze zouden hem uit Dubai weg kunnen sturen omdat hij gelogen heeft over zijn identiteit toen hij Dubai binnen kwam. Ze zouden dat kunnen doen door hem toevallig op een vliegtuig naar Nederland te zetten.

Geen uitlevering, maar toch het gewenste effect.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Net de persconferentie gezien. Die pers liet wel een paar vragen liggen wat mij betreft.

Ik las al dat Dubai in het verleden ook al wel mensen zou hebben uitgeleverd aan Nederland maar ik vraag me af of ze dat ook wel eens hebben geweigerd.

En heeft Dubai evt. zelf nog een appeltje met hem te schillen? Heeft hij daar evt. ook zaken gedaan waarvoor ze hem daar zouden willen vervolgen?

Die twee vragen had ik ook nog wel even gesteld willen zien.

Ik mag verder hopen dat men voldoende bewijslast heeft om dit individu voor de rest van zijn leven achter de tralies te houden. Wordt de wereld tenminste weer een klein beetje beter door.

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:37
Liever zou ik zien dat iemand er gewoon een kogel doorheen jaagt. Zulke mensen kun je iet meer redden.

Wat mij voora stoort is de nadruk die gelegd word op de versleutelde berichten. Alsof Grapperhaus zelf in de pen geklommen is voor al die teksten.

Nouja, Blackberry kunnen we dus ook afschaffen :’)

Misschien merken ze in Dubai dat olie niet voor eeuwig is. En als je mee wil doen op het wereldtoneel moet je ofwel iets hebben wat iedereen wil, of wel hele goede vrienden hebben :)

Denk ik...

[Voor 24% gewijzigd door Aherin op 16-12-2019 18:35]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Virtuozzo schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:34:
Nee hoor, die worden niet gezocht. Die worden tot president/prime minister verkozen ;)

Ontopic: Dit is wel een feestje waard. Kudo's voor het recherche-werk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• _Bailey_
  • Niet online
Standeman schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:37:
[...]

Nee hoor, die worden niet gezocht. Die worden als president/prime minister verkozen ;)
of in ieder geval lid zijn van de VVD. :9

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:49
Hopelijk krijgen we nu niet allerhande wraak-acties van handlangers hier in Nederland.

iRacing Profiel

• _Bailey_
  • Niet online
Zeer benieuwd wie zijn nieuwe advocaat hier in Nederland gaat worden.

Inez Weski heeft namelijk onlangs aangegeven haar werk als advocate van Taghi te beëindigen.
Lijkt me momenteel 1 van de meest risicovolle ondernemingen ; advocaat van Taghi zodra hij in Nederland is

• _Bailey_
  • Niet online
6 arrestaties in de afgelopen 24 uur, waaronder de zus van Taghi.

https://nos.nl/artikel/23...onderzoek-naar-taghi.html

In de post hierboven gaf ik aan dat Inez Weski haar verdediging had gestaakt, maar dit blijkt nog niet 100% zo te zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:59
Aherin schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:33:
Liever zou ik zien dat iemand er gewoon een kogel doorheen jaagt. Zulke mensen kun je iet meer redden.
Die is ook niet meer te redden, hij weet teveel... nu hij gepakt is, is het afwachten tot iemand hem laat liquideren.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38

AzzKickah

06-CENSORED

Geert1976 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:35:
Zeer benieuwd wie zijn nieuwe advocaat hier in Nederland gaat worden.

Inez Weski heeft namelijk onlangs aangegeven haar werk als advocate van Taghi te beëindigen.
Lijkt me momenteel 1 van de meest risicovolle ondernemingen ; advocaat van Taghi zodra hij in Nederland is
Weski is nog wel zijn advocaat. Maar ze heeft haar handen van dit huidige proces afgetrokken omdat ze al 2 jaar verzoekt om bepaalde documenten om onderzoek te kunnen doen maar dat wordt niet toegewezen.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je moet toch wat als je client zo overduidelijk schuldig is, dan maar wat klagen over een oneerlijk proces.

Hoeveel stikstof en CO2 zou Nederland besparen als hij 25 jaar in een cel in Dubai blijft ? Je weet nu al dat dit proces jaren gaat duren met tienduizenden uren werk voor bewaking en transport tot aan het EVRM aan toe.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• _Bailey_
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:55:

Je weet nu al dat dit proces jaren gaat duren met tienduizenden uren werk voor bewaking en transport tot aan het EVRM aan toe.
Plus de mogelijke wraak acties of andere moorden die hoogstwaarschijnlijk binnen afzienbare tijd gaan plaatsvinden.
Ik vermoed dat er nog aardig wat lieden "iets teveel" info hebben over het netwerk van Taghi en zijn 2e man Razzouki.
Ook de vermoedelijke fijne collegiale samenwerking Taghi - Iraanse Geheime Dienst zal wat lieden 33x achter hun schouder doen laten kijken

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

Best kans natuurlijk dat de politie in staat is om redelijk door te pakken en de organisatie van Taghi een flinke slag toe te brengen.

Of dat ook lukt is altijd afwachten maar in ieder geval zijn er nog 6 anderen opgepakt. Ik denk dat justitie hier veel aandacht aan zal geven om zo de kring rond T. te desoriënteren of op te pakken.

De organisatie heeft blijkbaar al veel liquidaties op zijn naam staan en een van de grootste illegale wapenvangsten betrof ook deze groep.

Of het VAE uit gaat leveren is dan nog wel even de vraag

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Politiechef van Dubai lijkt wel positief te zijn over uitlevering, ook al gaat hij daar natuurlijk uiteindelijk niet over.

https://nos.nl/nieuwsuur/...borgen-in-luxe-villa.html

Dit is wel interessant.
Volgens hem zijn er geen uitleveringsverzoeken van andere landen. "Wij hebben helemaal niets ontvangen van welk ander land dan ook." Dat is relevant omdat Taghi ook gezocht wordt door Marokko vanwege een 'vergismoord' in Marrakesh. Marokko heeft, anders dan Nederland, wel een uitleveringsverdrag met Dubai.
Een uitleveringsverzoek zou dus zomaar elk moment ingediend kunnen worden door Marokko. En als ze daar wel een uitleveringsverdrag mee hebben zou dat zomaar prioriteit gegeven kunnen worden.

Het zou me niets verbazen als een moordverdachte liever aan Nederland uitgeleverd zou willen worden dan aan Marokko. Hoe zijn de straffen daar? En de gevangenissen? Van mij mogen ze hem daar voorlopig hebben. Als ze daar klaar met hem zijn kan hij altijd nog hierheen uitgeleverd worden voor de volgende ronde.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ze hebben in ieder geval de doodstraf :)

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 14:01
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:33:
Politiechef van Dubai lijkt wel positief te zijn over uitlevering, ook al gaat hij daar natuurlijk uiteindelijk niet over.

https://nos.nl/nieuwsuur/...borgen-in-luxe-villa.html

Dit is wel interessant.

[...]

Een uitleveringsverzoek zou dus zomaar elk moment ingediend kunnen worden door Marokko. En als ze daar wel een uitleveringsverdrag mee hebben zou dat zomaar prioriteit gegeven kunnen worden.

Het zou me niets verbazen als een moordverdachte liever aan Nederland uitgeleverd zou willen worden dan aan Marokko. Hoe zijn de straffen daar? En de gevangenissen? Van mij mogen ze hem daar voorlopig hebben. Als ze daar klaar met hem zijn kan hij altijd nog hierheen uitgeleverd worden voor de volgende ronde.
Ze hebben in Marokko nog een appeltje met hem te schillen. Ze houden hem verantwoordelijk voor de liquidatie poging een paar zomers geleden waarbij de schutters per ongeluk de zoon van een hoge rechter daar hebben neer geknald. Die gasten waren volgens mij binnen 24uur opgepakt en hebben gelijk de doodstraf gekregen. Zijn twee broers zijn volgens mij al eerder door Marokko opgepakt en zitten daar vast.

Hoop dus ook dat Dubai hem uitlevert aan Marokko ipv NL.

ps: Ook veel meer kans dat er veel nuttige info..uhm "uit hem gehaald" wordt in Maroc dan in NL.

[Voor 3% gewijzigd door Jumpiefox op 18-12-2019 13:18]

On a road of changes....

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het proces tegen Taghi heeft weer een tegenvaller, de anonieme opvolger van Wiersum stopt ermee.

https://www.ad.nl/binnenl...is-voor-mij-vol~a1300691/

Wat nu verder ? Catch-22, zonder advocaat is er geen eerlijk proces mogelijk en tegelijk is er niemand om te klagen over dat het geen eerlijk proces is.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:50
Gewoon meteen uitleveren aan Marokko ;-)

• _Bailey_
  • Niet online
Taghi is vanochtend in Nederland aangekomen.

Zeer slim hoe de Nederlandse Politie dit heeft gespeeld.
Tijd rekken door het beeld te creëren dat 't mogelijk nog weken kon duren. Op deze manier totaal onopgemerkt het land in gekomen

Hij wordt overgebracht naar de EBI in Vught.

[Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 19-12-2019 08:23]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:45
Ik krijg net een NOS push bericht dat hij al aangekomen is in NL

Bron

ik vermoed dat ze hem uitgezet hebben als ongewenst vreemdeling dat is snel gegaan

Edit: zie nu dat ze het artikel idd hebben aangepast en dat hij is uitgezet als ongewenst vreemdeling idd

[Voor 17% gewijzigd door Wognummer op 19-12-2019 08:25]

• Erapaz
  • Laatst online: 11:34
Dit zit echt wel goed in elkaar. Ben benieuwd of we hier over een aantal jaar een goed boek over krijgen. Zowel de criminele organisatie als de organisatie om hem te pakken lijkt me interessant.
Overigens stond er in oktober al een heel artikel in de Volkskrant, na de moord op die advocaat. Daar stonden ook allerlei berichten in die eerder versleuteld waren. Er wordt toch behoorlijk op die technologie vertrouwd, als er eenmaal meegelezen kan worden door justitie ben je er snel bij.

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

Das lekker snel gegaan, top dat ze in Dubai hem hebben laten ophalen. Gisteren gewoon aangekomen in NL en niemand wist er vanaf.

😆 - Denk ook eens om ;)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

Deugt niet

We zullen zien of hij een echte straf krijgt, of er met een paar jaartjes vanaf gaat komen.

En natuurlijk of de muren van de EBI stevig genoeg zijn....

• _Bailey_
  • Niet online
De man is nog niet koud geland of zijn advocaat Weski gaat er al direct mee aan de slag ;)

''Taghi's advocaat Inez Weski is zeer verbaasd over de uitzetting. "Normaal mag je niet worden uitgezet als sprake is van een uitleveringsverzoek. Men heeft hoe dan ook recht op een proces, ook als het gaat om een ongewenstverklaring en een uitzetting. Hij is gewoon op het vliegtuig gezet, zonder toegang tot een raadsman of rechter."

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 19:47
dr.lowtune schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:22:
We zullen zien of hij een echte straf krijgt, of er met een paar jaartjes vanaf gaat komen.

En natuurlijk of de muren van de EBI stevig genoeg zijn....
Ik denk oprecht dat er maar drie reële mogelijkheden voor de uitkomst van zijn zaak zijn: vrijspraak, 30 jaar gevangenisstraf of levenslang. Dat is in feite hetzelfde als bij de zaak tegen Holleeder.

Be yourself, no matter what they say ...

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Geert1976 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:27:
De man is nog niet koud geland of zijn advocaat Weski gaat er al direct mee aan de slag ;)

''Taghi's advocaat Inez Weski is zeer verbaasd over de uitzetting. "Normaal mag je niet worden uitgezet als sprake is van een uitleveringsverzoek. Men heeft hoe dan ook recht op een proces, ook als het gaat om een ongewenstverklaring en een uitzetting. Hij is gewoon op het vliegtuig gezet, zonder toegang tot een raadsman of rechter."
Er zijn landen die wel in staat zijn ongewenste vreemdelingen uit te zetten, dat is wel heel raar om vanuit Nederland te zien gebeuren.

• _Bailey_
  • Niet online
voske schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:28:
[...]

Ik denk oprecht dat er maar drie reële mogelijkheden voor de uitkomst van zijn zaak zijn: vrijspraak, 30 jaar gevangenisstraf of levenslang. Dat is in feite hetzelfde als bij de zaak tegen Holleeder.
minus goed gedrag is zo'n 10 jaar eerder vrij met 30 jr

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 19:47

Het verweer dat hier sprake zou zijn van een verkapte uitlevering valt in deze zaak inderdaad te verwachten, niet dat die verweren in de praktijk succes hebben. Zo lang Nederland geen actieve bemoeienis heeft gehad met de beslissing van Dubai om hem uit te zetten in plaats van hem uit te leveren, is er eigenlijk geen probleem.
Geert1976 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:30:
[...]

minus goed gedrag is zo'n 10 jaar eerder vrij met 30 jr
a. Dat systeem gaat in de toekomst verdwenen.
b. Als er meer dan één moord bewezen zou worden, ligt levenslang eigenlijk al meteen voor de hand.

[Voor 16% gewijzigd door voske op 19-12-2019 09:32]

Be yourself, no matter what they say ...

• _Bailey_
  • Niet online
voske schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:30:
[...]

Het verweer dat hier sprake zou zijn van een verkapte uitlevering valt in deze zaak inderdaad te verwachten, niet dat die verweren in de praktijk succes hebben. Zo lang Nederland geen actieve bemoeienis heeft gehad met de beslissing van Dubai om hem uit te zetten in plaats van hem uit te leveren, is er eigenlijk geen probleem.
voila:

Tegenover het ANP zegt een woordvoerder van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie overigens dat nog geen sprake was van een uitleveringsverzoek.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:12
da's niet zo verrassend, net zoals dit uiteraard wel van te voren afgestemd zal zijn, maar die afstemming niet te bewijzen zal zijn ;)

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 17:54
Je moet toch wat als je client zo overduidelijk schuldig is, dan maar wat klagen over een oneerlijk proces..
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Niet omdat we empathie moeten hebben met een Taghi, maar omdat dat een hoeksteen is van een functionerende rechtstaat.

Bij Taghi is het wel degelijk een probleem dat dit proces al bij voorbaat zwaar gekleurd is. Het is logisch (ik zie hem ook liever vandaag dan morgen in een kerker wegrotten), maar ik zie al een heel stel risico's, zoals het opstapelen van van alles dat rijp en groen is; oftewel, Taghi gaat als kopstuk voor de hele Mocro-oorlog opdraaien, terwijl er natuurlijk nog een heel pak handlangers en rivalen zijn die onder de radar blijven.

Over snelrecht en/of zonder proces uitleveren aan Marokko; doodenge reacties.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

roffeltjes schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:41:
[...]

Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Niet omdat we empathie moeten hebben met een Taghi, maar omdat dat een hoeksteen is van een functionerende rechtstaat.
Weski hanteert de maatstaaf dat als niet al haar eisen worden ingewilligd het geen eerlijk proces meer is. Dat is wel heel kort door de bocht en het onvermijdelijke hoger beroep en cassatie kan daarover een oordeel vellen.

• roffeltjes
IJzerlijm schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:53:
[...]
Weski hanteert de maatstaaf dat als niet al haar eisen worden ingewilligd het geen eerlijk proces meer is. Dat is wel heel kort door de bocht en het onvermijdelijke hoger beroep en cassatie kan daarover een oordeel vellen.
Weski doet toch gewoon haar werk? Natuurlijk haalt ze alles uit de kast, alle respect daarvoor, dat zou je van elke advocaat moeten verwachten.

Dus ik snap dat ze in oktober op zo'n dramatische manier de stekker eruit trok.

[Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 19-12-2019 10:04]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:11

Cyphax

Moderator LNX
Je moet toch wat als je client zo overduidelijk schuldig is, dan maar wat klagen over een oneerlijk proces.
Bedoelde ze niet dat hij zonder proces het land is uitgezet, dus in Dubai? Die indruk kreeg ik. Kan ze ook goed gelijk in hebben, maarja, hij is nu al hier en je kunt dat Nederland moeilijk kwalijk nemen. Dat zou ze in Dubai maar moeten aankaarten. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

roffeltjes schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:03:
[...]

Weski doet toch gewoon haar werk? Natuurlijk haalt ze alles uit de kast, alle respect daarvoor, dat zou je van elke advocaat moeten verwachten.

Dus ik snap dat ze in oktober op zo'n dramatische manier de stekker eruit trok.
Alles uit de kast ? Dan zou dat ook iets zijn zoals de volledige naam en adres van alle politie informanten in de Taghi organisatie.
Cyphax schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:06:
[...]

Bedoelde ze niet dat hij zonder proces het land is uitgezet, dus in Dubai? Die indruk kreeg ik. Kan ze ook goed gelijk in hebben, maarja, hij is nu al hier en je kunt dat Nederland moeilijk kwalijk nemen. Dat zou ze in Dubai maar moeten aankaarten. :P
Dat had Taghi kunnen weten voordat hij naar Dubai vertrok.

https://freedomhouse.org/...2018/united-arab-emirates
F. RULE OF LAW: 3 / 16
F1. Is there an independent judiciary? 0 / 4

The judiciary is not independent, with court rulings subject to review by the political leadership. Judges are appointed by executive decree, and the judiciary as an institution is managed largely by executive officials. Many judges are foreigners working on short-term contracts.
Hij kan misschien wel wat mensen omkopen daar maar uiteindelijk heeft de regering meer baat bij goede banden met Nederland en die regering kan bepalen wat de rechterlijke macht in Dubai beslist.

[Voor 52% gewijzigd door IJzerlijm op 19-12-2019 10:12]

• roffeltjes
Cyphax schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:06:
[...]

Die mening deel ik, maar aan de andere kant heeft ze hier wel degelijk een punt wat me raakt.

Is het okay om als Rechtstaat de ogen te sluiten voor de rechten van de beschuldigde omdat dat ons zo goed uitkomt? En nee, ik twijfel niet aan de schuld van Taghi en heb geen empathie voor hem. Maar dit is een glijdende schaal. Natuurlijk, hij is nu hier, terugjassen naar Dubai om dan maar de juiste procedure te volgen is ook weer zoiets 8)7

• _Bailey_
  • Niet online
Taghi wordt vanmiddag om 12.00u voorgeleid bij de rechter-commissaris.

(de man krijgt niet eens ff tijd om z'n jetlag te verwerken :+ )

[Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 19-12-2019 10:31]

• Bensimpel

Bensimpel

Positieve meneer

Hij is gewoon uitgezet als ongewenst vreemdeling, Nederland zegt van Prima, wij pikken hem wel op.
UAE zegt: top scheelt ons weer, hier mogen jullie hem hebben.
NL: Top thanks he.

Uitleveringsverzoek helemaal dus niet nodig in dit geval.

😆 - Denk ook eens om ;)

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28

Agent47

I always close my contracts.

Geert1976 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:30:
Taghi wordt vanmiddag om 12.00u voorgeleid bij de rechter-commissaris.

(de man krijgt niet eens ff tijd om z'n jetlag te verwerken :+ )
Heb je een bron?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:47
Dat is de wet in Nederland. Deze Nederlander (geen idee of er sprake is van een dubbele nationaliteit) is echter Nederland niet uitgezet, maar een ander land met andere regels. En gezien het een Nederlander is, is het logisch dat hij dan naar Nederland gaat.
roffeltjes schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:41:
Eens. Echter de vraag is; In hoeverre is een proces überhaupt "eerlijk"?

• roffeltjes
TheBrut3 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:10:
[...]
Eens. Echter de vraag is; In hoeverre is een proces überhaupt "eerlijk"?
Dat is natuurlijk altijd de vraag, maar bij Taghi is het oordeel door de samenleving al geveld. Dat heeft hij aan zichzelf te danken en ik zal er geen traan om laten, maar het is bepaald niet ideaal.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
Weski heeft aangegeven Taghi te verdedigen, en ik maar denken dat advocaten verder kijken dan het geld wat ze krijgen maar helaas.

• _Bailey_
  • Niet online
mugenmarco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:50:
Weski heeft aangegeven Taghi te verdedigen, en ik maar denken dat advocaten verder kijken dan het geld wat ze krijgen maar helaas.
wat bedoel je hier precies mee?

Dat de kans zeer groot is dat ze Derk Wiesum achterna gaat als het proces niet naar wens verloopt in de ogen van meneer Taghi (of juist van vijanden van Taghi)?

Mag aannemen dat Weski een (zeer sterke) beveiliging gaat krijgen vanaf vandaag.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Geert1976 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:02:
[...]
Mag aannemen dat Weski een (zeer sterke) beveiliging gaat krijgen vanaf vandaag.
Helemaal niet nodig, volgens Weski is er geen verband tussen de moord op Wiersum en de georganiseerde misdaad.

https://www.parool.nl/ams...-moord-onbekend~b52fcd43/

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 13:06
Geert1976 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:02:
[...]

wat bedoel je hier precies mee?

Dat de kans zeer groot is dat ze Derk Wiesum achterna gaat als het proces niet naar wens verloopt in de ogen van meneer Taghi (of juist van vijanden van Taghi)?

nee, dat ze moordenaar als Taghi wilt verdedigen.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:49

PinusRigida

I put the p in pool.

Virtuozzo schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:34:
Niet dat je ongelijk hebt, integendeel...

...alleen dat je 'meest gezochte' perfect kan vervangen door 'meest gewiekste'... veel van de grootste criminelen... worden niet gezocht maar gedoogd, zelfs beloond.

[Voor 4% gewijzigd door PinusRigida op 19-12-2019 16:15]

• rik86
mugenmarco schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:11:
[...]nee, dat ze moordenaar als Taghi wilt verdedigen.
Dat is juist wat advocaten doen. Mensen verdedigen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ervoor zorgen dat verdachten een eerlijk proces krijgen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:47
rik86 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:37:
Dat is juist wat advocaten doen. Mensen verdedigen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ervoor zorgen dat verdachten een eerlijk proces krijgen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Voor advocaten is het een prestige project om zo'n crimineel vrijgesproken te krijgen, niet om een eerlijk proces te krijgen. Want vrijspraak (of lage straf) = aanzien = geld voor zo'n strafrechtadvocaat.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
TheBrut3 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:51:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Voor advocaten is het een prestige project om zo'n crimineel vrijgesproken te krijgen, niet om een eerlijk proces te krijgen. Want vrijspraak (of lage straf) = aanzien = geld voor zo'n strafrechtadvocaat.
Het lijkt me wat kort door de bocht om de argumentatie van alle advocaten over één kam te scheren.
Ja, er zullen best wel advocaten zijn die bewust de casussen eruit pakken die behoorlijk in het (politieke of maatschappelijke) licht staan, met als doel meer aanzien kweken of gewoon flink cashen.

Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er niet ook advocaten zijn die oprecht geloven in de beginselen van behoorlijke rechtspraak.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Daffie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:05:
[...]

Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er niet ook advocaten zijn die oprecht geloven in de beginselen van behoorlijke rechtspraak.
Zo iemand zal Taghi niet inhuren. Of de advocaat zal niet voor 'm willen werken, van beide kanten uit wordt dit niet gewenst.

• rik86
TheBrut3 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:51:
[...]

Bij een lagere straf is iemand dus blijkbaar of niet strafbaar bezig geweest, of zijn er fouten in de vervolging gemaakt/ zitten er lacunes in de wet;

Dat is juist het fundament van de rechtsstaat. En ja, ik ga er vanuit dat de verdediging in deze zaak vrij kansloos zal zijn en ik mag toch hopen dat 't niet op procedurefouten bijv. tot vrijspraak mag leiden, maar ook Taghi heeft in die zin recht op een eerlijk proces.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

rik86 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:36:
[...]

Bij een lagere straf is iemand dus blijkbaar of niet strafbaar bezig geweest, of zijn er fouten in de vervolging gemaakt/ zitten er lacunes in de wet;

Dat is juist het fundament van de rechtsstaat. En ja, ik ga er vanuit dat de verdediging in deze zaak vrij kansloos zal zijn en ik mag toch hopen dat 't niet op procedurefouten bijv. tot vrijspraak mag leiden, maar ook Taghi heeft in die zin recht op een eerlijk proces.
Er worden altijd fouten gemaakt door mensen en in een kolossale zaak als deze zullen vele fouten worden gevonden als je daarvoor genoeg handjes aan het controleren zet.

Wie zegt overigens of iets een echte fout was of een corrupte agent die opzettelijk iets verkeerd doet ? Taghi uit de EBI bevrijden zal niet lukken maar als je 'per ongeluk' een gesprek tussen Weski en Taghi opneemt en aan het dossier toevoegt heb je al je oneerlijke proces.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:11
Wat ik me afvraag rondom dat uitwisselen, ik lees dat Taghi al sinds 2009 is uitgeschreven in Nederland. Maakt dat nog ergens iets voor uit?

https://www.nu.nl/weekend...erland-is.html?redirect=1

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:38

GrimScythe

Game Addict

rik86 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:37:
[...]

Ik durf te wedden dat als advocaten een limiet krijgen op wat ze mogen verdienen als vertegenwoordiger van een topcrimineel een hele boel er ineens geen zin meer in hebben.

Het valt mij trouwens op dat mevrouw Weski voornamelijk topcriminelen als klant heeft.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Da's steeds een pijnpunt... "wie wil zo'n crimineel verdedigen en wat zegt dat over die advocaat?"

Mensen als Marc Dutroux hadden advocaten... Wil dat dan zeggen dat die advocaten niet op z'n minst wakker lagen van hun job, of van de keuze die ze maakten om zo'n stuk ****** te verdedigen? Ik hoop i.i.g. dat ze er op z'n minst van wakker lagen ja... Ik snap zo iemand z'n motieven ook niet.

Het is vanuit mijn schoenen wel makkelijk gezegd "wat voor een klootzak moet je zijn om X of Y te willen verdedigen"...
Maar ik zie dat vanuit mijn standpunt en ik heb nog maar één keer in m'n leven de binnenkant van een rechtbank in het echt gezien.

Maar een advocaat toegewezen krijgen en een eerlijk proces krijgen is een grondrecht, iemand moet het vuile werk opknappen. Tuurlijk zullen er in de advocatuur velen op prestige uit zijn... Misschien zelfs een meerderheid.

Het is zuur als criminelen van een bepaald allooi een lichtere straf, of erger nog, de vrijspraak krijgen omwille van het feit dat hun advocaat bvb. procedurefouten claimt, niet persé een ontkenning van schuld, dat is soms overduidelijk, maar procedurefouten...
Of erger nog: interpretatie van de wet verdraaien en verwringen, misbruik maken van context, getuigen en beklaagden woorden in de mond leggen, in de val lokken met dubbelzinnige vraagstelling, bepaalde details opblazen en rechter + jury meekrijgen in die interpretatie... ten spijt van slachtoffers van soms de ergste misdaden.

Maar zo is de wet...
...en zo zijn mensen: Eikels vind je in alle functies.

[Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 19-12-2019 19:12]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-05 10:06
PinusRigida schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:10:
Da's steeds een pijnpunt... "wie wil zo'n crimineel verdedigen en wat zegt dat over die advocaat?"

Mensen als Marc Dutroux hadden advocaten... Wil dat dan zeggen dat die advocaten niet op z'n minst wakker lagen van hun job, of van de keuze die ze maakten om zo'n stuk ****** te verdedigen? Ik hoop i.i.g. dat ze er op z'n minst van wakker lagen ja... Ik snap zo iemand z'n motieven ook niet.
And, that is, like, your opinion, man.

Er zijn een aantal - goed aangeschreven - advocaten in dit land die er een andere mening op nahouden, en verdediging door een advocaat zien als een grondrecht dat door de advocatuur bediend moet worden. Ook als de cliënt die ze verdedigen verschrikkelijke dingen heeft gedaan. Ook als dat pro deo gebeurd.

Het kantoor van de gebroeders Anker is daar een goed voorbeeld van. Ik ben even niet in de gelegenheid om daar voor je naar te zoeken, maar er zijn een aantal diepte interviews met de broeders over dat onderwerp. Ik kan ze zeker aanraden. Ze geven ook regelmatig openbare lezingen. Wellicht ook een aanrader.

Ik zou zelf zeker gewetensbezwaren hebben, en wellicht zij ook. Maar, tegelijk ben ik ook blij dat ik in een land leef waarin zulke mensen bestaan.

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Helixes schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:34:
[...]

And, that is, like, your opinion, man.

Er zijn een aantal - goed aangeschreven - advocaten in dit land die er een andere mening op nahouden, en verdediging door een advocaat zien als een grondrecht dat door de advocatuur bediend moet worden. Ook als de cliënt die ze verdedigen verschrikkelijke dingen heeft gedaan. Ook als dat pro deo gebeurd.

Het kantoor van de gebroeders Anker is daar een goed voorbeeld van. Ik ben even niet in de gelegenheid om daar voor je naar te zoeken, maar er zijn een aantal diepte interviews met de broeders over dat onderwerp. Ik kan ze zeker aanraden. Ze geven ook regelmatig openbare lezingen. Wellicht ook een aanrader.

Ik zou zelf zeker gewetensbezwaren hebben, en wellicht zij ook. Maar, tegelijk ben ik ook blij dat ik in een land leef waarin zulke mensen bestaan.
Yep, ik dus ook...
Heb je eigenlijk verder gelezen dan het stukje dat je uit m'n reactie gequote hebt?

• TheMandroid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-12-2020
Natuurlijk heeft iedereen recht op een eerlijk proces.
Maar wanneer is een proces eerlijk?

Dat is nou juist het probleem in mijn ogen. Veel advocaten pleiten voor lagere straffen of vrijspraak. Juist dit zou in zo een zaak als deze onethisch zijn. Maar is dat waarom je advocaat bent geworden? Om criminelen te helpen hun straf te verminderen / te ontlopen? Of ben je advocaat om ervoor te zorgen dat iedereen een eerlijk proces krijgt door alles te toetsen aan wet en regelgeving?

Het valt mij op dat bij zaken zoals dit vaak het eerste wordt gekozen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31

Ardana

Moderator General Chat

Mens

TheMandroid schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:43:
Natuurlijk heeft iedereen recht op een eerlijk proces.
Maar wanneer is een proces eerlijk?

Dat is nou juist het probleem in mijn ogen. Veel advocaten pleiten voor lagere straffen of vrijspraak. Juist dit zou in zo een zaak als deze onethisch zijn. Maar is dat waarom je advocaat bent geworden? Om criminelen te helpen hun straf te verminderen / te ontlopen? Of ben je advocaat om ervoor te zorgen dat iedereen een eerlijk proces krijgt door alles te toetsen aan wet en regelgeving?

Het valt mij op dat bij zaken zoals dit vaak het eerste wordt gekozen.
Wegens cliënt/advocaat-vertrouwelijkheid zal het in de praktijk vaak zo zijn dat het tweede leidt tot het eerste. Omdat de cliënt víndt dat het niet eerlijk is als hij een lange straf zou krijgen, móet de advocaat om strafvermindering of vrijspraak vragen.

De advocaat heeft hierin geen leidende functie, hooguit een adviserende functie. Alternatief is dat hij zegt "ik ga deze cliënt niet verdedigen".

Als het is om te zorgen dat iedereen een eerlijk proces krijgt, moet de advocaat feitelijk op de stoel van de rechter gaan zitten: hij moet dan eerst oordelen wat eerlijk zou zijn, en daarna ervoor zorgen dat dat bereikt wordt. Dat gaat natuurlijk niet.

• alexbl69
GrimScythe schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:47:
[...]
Ik durf te wedden dat als advocaten een limiet krijgen op wat ze mogen verdienen als vertegenwoordiger van een topcrimineel een hele boel er ineens geen zin meer in hebben.
Kan nog wel eens meevallen.

Vorige week was (ik meen) Plasman op de radio. Dat dit soort zaken bijna pro-deo worden gedaan, aangezien alle tegoeden van de verdachte bevroren worden. Nu hebben dit soort lieden in de regel wel een paar baaltjes cash liggen, maar per zaak mag er maar iets van €5.000 cash worden betaald. En daar ga je het echt niet mee redden hier :).

iRacing Profiel

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 21:43
Titel klopt niet. Hij is niet meer gezocht.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:53
Mensen die dit een oneerlijke gang van zaken beschouwen zou ik het volgende willen voorhouden. Krijgt de verdachte geen eerlijk proces? De man wordt verdedigd door een (top) advocaat in een onpartijdige rechtbank. Ik zie het probleem niet.

Hij heeft waarschijnlijk zich niet tegen zijn uitzetting in Dubai kunnen verdedigen. Dat mag hij daar aanvechten in Dubai, maar staat los van de aanklachten hier.

• rik86
ik heb tot nu toe nog niemand in dit topic gezien die dit oneerlijk vinden :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het zal een eenzame kerst en tijd worden voor Taghi in de EBI... ;)
En een vijl in zijn verjaardagstaart voor vandaag (ja, hij is echt jarig) zal ook vast niet helpen :P

De boel is zo opgebouwd dat je er nooit uit kan, en ook niet makkelijk een uitweg kan zoeken. Gangen zijn niet recht toe, recht aan maar krom zodat je nooit weet wat je kan verwachten. En verder wordt elke verdachte van te voren geblinddoekt zodat die de beveiliging en opbouw van de EBI niet te zien krijgt.
De EBI heeft vier afdelingen. Per afdeling zijn er zeven eenpersoonscellen, waarvan er één altijd onbezet moet blijven om celcontrole te kunnen uitoefenen. Er kunnen dus 24 gedetineerden geplaatst worden. Vanwege de lage bezetting van de afgelopen jaren (gemiddeld 9 gedetineerden) is sinds enkele jaren één afdeling buiten gebruik. Er kunnen dus momenteel 18 gedetineerden geplaatst worden.

De EBI is extra ommuurd en zo gebouwd dat er een optimaal zicht op het hele complex is. De luchtplaatsen zijn aan de bovenkant voorzien van tralies om te voorkomen dat een gedetineerde door een helikopter wordt opgepikt, of dat een helikopter bijvoorbeeld wapens afwerpt. De gevangenen kunnen nimmer als groep met geweld de macht proberen over te nemen.
En het regime is ook erg streng:
Er zijn veel glazen wanden en op afstand bediende deuren. Als een piw'er (penitentiair inrichtingswerker) en een gedetineerde in dezelfde ruimte zijn is dat altijd met een tweede piw'er erbij, en zonder andere gedetineerden erbij. Maximaal vier gedetineerden kunnen wel in één ruimte aanwezig zijn, maar dan is of komt er dus geen piw'er bij, zelfs niet als er bijvoorbeeld een gevecht uitbreekt (zie ook onder). Een gedetineerde kan in individueel regime geplaatst worden, indien en voor zover dat voor hem noodzakelijk is; hij heeft dan geen contact met andere gedetineerden.

De gedetineerden hebben geen activiteiten buiten hun afdeling en worden slechts om enkele dwingende redenen, zoals het bijwonen van een terechtzitting of het ondergaan van een medische behandeling, naar elders getransporteerd.
Meer weten over dit 'hotel'? De brochure is hier te lezen:
Wikipedia: Extra Beveiligde Inrichting

[Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-12-2019 14:52]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:49:
[...]

Kan nog wel eens meevallen.

Vorige week was (ik meen) Plasman op de radio. Dat dit soort zaken bijna pro-deo worden gedaan, aangezien alle tegoeden van de verdachte bevroren worden. Nu hebben dit soort lieden in de regel wel een paar baaltjes cash liggen, maar per zaak mag er maar iets van €5.000 cash worden betaald. En daar ga je het echt niet mee redden hier :).
Mag ja... Maar daar deed bv Moszkowicz nou ook niet heel moeilijk over ;)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KaiseRRuby schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:00:
Wat ik me afvraag rondom dat uitwisselen, ik lees dat Taghi al sinds 2009 is uitgeschreven in Nederland. Maakt dat nog ergens iets voor uit?

https://www.nu.nl/weekend...eel-van-nederland-is.html
Volgens mij niet. Zelfs al was hij van z'n leven nog nooit in Nederland geweest dan kan ons land hem nog steeds vervolgen voor betrokkenheid bij misdrijven die hier zijn gepleegd. De kunst is dan alleen om hem hier naartoe te krijgen, aangezien ze meestal niet vrijwillig komen, maar dat probleem is nu al opgelost.

• Erapaz
Een video over de aanhouding van Ridouan T. in zijn "villa" in Dubai. Voor een topcrimineel had ik wel een wat netter huisje verwacht. Omgerekend 125.000 euro in de kussens van de bank, maar even netjes de kabels van je tv (die te hoog hangt) infrezen ho maar.

Maar goed, mensen om hem heen werden in de gaten gehouden en uiteindelijk hebben ze hem gepakt omdat iemand een vuilniszak buiten zette.

• corset
  • Laatst online: 04-06 18:30
Erapaz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:14:
Een video over de aanhouding van Ridouan T. in zijn "villa" in Dubai. Voor een topcrimineel had ik wel een wat netter huisje verwacht. Omgerekend 125.000 euro in de kussens van de bank, maar even netjes de kabels van je tv (die te hoog hangt) infrezen ho maar.

Maar goed, mensen om hem heen werden in de gaten gehouden en uiteindelijk hebben ze hem gepakt omdat iemand een vuilniszak buiten zette.

[YouTube: Hoe Ridouan Taghi werd opgepakt in Dubai]
Tuurlijk, want kabel management staat hoog op zijn lijstje 8)7 Denk je serieus dat dit een permanente plek van hem was? Voor hem was dit gewoon een tijdelijk hokje tot er weer een vlucht nodig was.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Erapaz
corset schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Tuurlijk, want kabel management staat hoog op zijn lijstje 8)7 Denk je serieus dat dit een permanente plek van hem was? Voor hem was dit gewoon een tijdelijk hokje tot er weer een vlucht nodig was.
Waarom hangt ie hem dan wel op? Zet hem op een kastje, juiste hoogte en geen kabels in het zicht. Je wilt toch een beetje genieten van je geld? Hij werkt er immers hard voor.
Schijnt dat ie er ook alweer een tijdje zat en de hele dag binnen, tijd zat dus om even de frees te pakken.

[Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 11-02-2020 11:25]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:28

Agent47

I always close my contracts.

Erapaz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:24:
[...]

Waarom hangt ie hem dan wel op? Zet hem op een kastje, juiste hoogte en geen kabels in het zicht. Je wilt toch een beetje genieten van je geld? Hij werkt er immers hard voor.
Schijnt dat ie er ook alweer een tijdje zat en de hele dag binnen, tijd zat dus om even de frees te pakken.
Hij had zich gewoon lekker in de badkamer moeten verstoppen en z'n bank en tv daar maar moeten neerzetten dan :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• corset
  • Laatst online: 04-06 18:30
Erapaz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:24:
[...]

... Ik geef het op, als je serieus zo denkt. Ik denk dat jij je veel drukker maakt om een TV daar dan hij ooit heeft gedaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• roffeltjes
corset schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:32:
[...]

... Ik geef het op, als je serieus zo denkt. Ik denk dat jij je veel drukker maakt om een TV daar dan hij ooit heeft gedaan.
Sowieso was het geen Jet-Set leventje :X

Hele dag TV kijken en af en toe wat zetbazen SMSjes sturen... wat een leven. ;(

• Erapaz
corset schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Nou ja, ik moet wel toegeven dat ik het allemaal een beetje geromantiseerd had. Lekker vanuit Dubai je imperium besturen via SMS. Maar dat huis zag er niet veel beter uit dan die in Vianen, waar hij vandaan kwam. Weer een droom uiteengespat.

• alexbl69
Erapaz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:51:
[...]

Nou ja, ik moet wel toegeven dat ik het allemaal een beetje geromantiseerd had. Lekker vanuit Dubai je imperium besturen via SMS. Maar dat huis zag er niet veel beter uit dan die in Vianen, waar hij vandaan kwam. Weer een droom uiteengespat.
Dat is ook de reden dat die leefomstandigheden nu zo uitvoerig in de pers komen.

Bij enkele jongeren die wellicht op een kruispunt in hun leven staan hebben dit soort figuren een soort mythische status gekregen. Voorafgaand aan zijn arrestatie werd in de media ook wel eens de indruk gewekt dat Taghi een jet-set leven had. Goed dat nu getoond wordt dat het in de praktijk eerder het leven van een bange rat is.

iRacing Profiel

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08-2022
Erapaz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:14:

[YouTube: Hoe Ridouan Taghi werd opgepakt in Dubai]
Dat soort gasten leven in een nimmer eindigende paranoïde mindset, staan 24/7 op scherp en altijd klaar om te vertrekken naar een ander onderkomen. Dan ga je je niet druk maken om een kabeltje.

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Dat is ook de reden dat die leefomstandigheden nu zo uitvoerig in de pers komen.

Bij enkele jongeren die wellicht op een kruispunt in hun leven staan hebben dit soort figuren een soort mythische status gekregen. Voorafgaand aan zijn arrestatie werd in de media ook wel eens de indruk gewekt dat Taghi een jet-set leven had. Goed dat nu getoond wordt dat het in de praktijk eerder het leven van een bange rat is.
Precies... Het is als doel om te showen dat op de vlucht voor de politie geen pretje is. Kan je nog zoveel geld hebben...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:29:
[...]

Precies... Het is als doel om te showen dat op de vlucht voor de politie geen pretje is. Kan je nog zoveel geld hebben...
Eerder op de vlucht voor de concurrentie. Dit soort criminelen heeft van hun soortgenoten meer te vrezen dan van de politie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Een team van de nationale politie en het OM heeft vrijdag mr. Inez Weski uit Rotterdam, de advocaat van Ridouan Taghi, gearresteerd. Dit is vrijdagmiddag door bronnen dicht bij het onderzoek tegenover De Telegraaf bevestigd.

De arrestatie vond plaats na een onderzoek naar de rol van Weski bij het doorspelen van informatie door Taghi vanuit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) naar de buitenwereld. De verdenking is daarbij dat Weski daarbij als doorgeefluik heeft gefungeerd.

bron: https://www.telegraaf.nl/...t-inez-weski-gearresteerd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:26
*knip*, dit draagt niets bij.

[Voor 84% gewijzigd door NMH op 21-04-2023 18:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:02:
Een team van de nationale politie en het OM heeft vrijdag mr. Inez Weski uit Rotterdam, de advocaat van Ridouan Taghi, gearresteerd.
Blijkbaar op grond van PGP berichtenverkeer.

Bizarre ontwikkeling dit zeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Real schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:20:
[...]

Blijkbaar op grond van PGP berichtenverkeer.

Bizarre ontwikkeling dit zeg.
denk niet dat dit vrijwillig is gedaan door Weski, dus enige mate van dwang (chantage?) . Weski zou nooit zo maar haar naam naar de gootjes helpen met zo'n actie.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Plata o plomo?

[Voor 3% gewijzigd door evilution op 21-04-2023 15:27]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:08
-

[Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:13]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Hij is nog relatief jong, en schijnt over veel geld te kunnen beschikken. Als hij veroordeeld wordt is de kans groot dat het levenslang in de EBI wordt. Het lijkt me dat hij er heel veel voor over heeft om op vrije voeten te komen en niet kijkt op een lijk meer of minder.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Bailey_ schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:22:
[...]

denk niet dat dit vrijwillig is gedaan door Weski, dus enige mate van dwang (chantage?) . Weski zou nooit zo maar haar naam naar de gootjes helpen met zo'n actie.
Waarom zij niet maar Moszkowicz wel? Soms doen slimme mensen domme dingen.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee