Nieuwe CV ketel nodig

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
darklord007 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Ik heb idd de comfort touch. De ketel is alleen via de app te bedienen als je een gateway hebt. Dus zonder ook niet intern.
De gateway is makkelijk toe te voegen aan domoticz, echter is het me nog niet gelukt om hem echt te bedienen.
De app start helaas erg langzaam op...
Ik vind het echt belachelijk dat het aanpassen van mijn ketel over internet via de intergas servers moet verlopen.... Maar wat doe je er nog tegen in deze tijd.. |:( 8)7
Ik ben ondertussen wel niet zo schijtziek van die App en klaag al sinds ik de Xtreme 36 heb laten plaatsen in juli 2020 steen en been bij Intergas over het slecht of niet functioneren van die App. :( De reviews in de Playstore van Google liegen er ook niet om met een gemiddelde waardering tussen de 1 en 2 sterren. Ik noem die App nu ook ""Intergas NON-Comfort Touch" :r
Ik denk dat iedereen die problemen heeft met de App Intergas moet gaan "bestoken" met klachten en dat net zo lang tot er een oplossing komt die deugt. Ik wil gewoon altijd via mijn eigen LAN toegang tot mijn ketel hebben en niet afhankelijk zijn van een blijkbaar brakke Cloud van Intergas ergens in Drente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 18:06
PJzzz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:45:
[...]

Ik ben ondertussen wel niet zo schijtziek van die App en klaag al sinds ik de Xtreme 36 heb laten plaatsen in juli 2020 steen en been bij Intergas over het slecht of niet functioneren van die App. :( De reviews in de Playstore van Google liegen er ook niet om met een gemiddelde waardering tussen de 1 en 2 sterren.
Ik denk dat iedereen die problemen heeft met de App Intergas moet gaan "bestoken" met klachten en dat net zo lang tot er een oplossing komt die deugt. Ik wil gewoon altijd via mijn eigen LAN toegang tot mijn ketel hebben en niet afhankelijk zijn van een blijkbaar brakke Cloud van Intergas ergens in Drente.
offtopic:
mooiste is dat onze ketel dus in Aug is geplaatst. Ik natuurlijk alles uit proberen met app+gateway. Ging dat ding de hele tijd offline (nummertjes die uit gingen).
Ik bellen met de helpdesk --> nog nooit zo bot te woord gestaan. Omdat ik een switch gebruikte moest het daar wel aan liggen. Verder wilde en konden ze niet kijken.

Probleem bleef en uiteindelijk nieuwe gateway gekregen --> zelfde issue.....
hadden laatst een monteur thuis van intergas --> die gaf aan dat er een nieuwe eigenaar was en er nogal eea aan het veranderen was en dat hele 'smart gebeuren' nogal nieuw voor ze was en die aan de telefoon eigelijk ook nix weten....

Hopelijk blijken ze een betrouwbare leverancier te zijn en ontwikkelen ze hun producten door tot ze goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
darklord007 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:50:
[...]

offtopic:
mooiste is dat onze ketel dus in Aug is geplaatst. Ik natuurlijk alles uit proberen met app+gateway. Ging dat ding de hele tijd offline (nummertjes die uit gingen).
Ik bellen met de helpdesk --> nog nooit zo bot te woord gestaan. Omdat ik een switch gebruikte moest het daar wel aan liggen. Verder wilde en konden ze niet kijken.

Probleem bleef en uiteindelijk nieuwe gateway gekregen --> zelfde issue.....
hadden laatst een monteur thuis van intergas --> die gaf aan dat er een nieuwe eigenaar was en er nogal eea aan het veranderen was en dat hele 'smart gebeuren' nogal nieuw voor ze was en die aan de telefoon eigelijk ook nix weten....

Hopelijk blijken ze een betrouwbare leverancier te zijn en ontwikkelen ze hun producten door tot ze goed werken
Had al contact gezocht via e-mail met de ontwikkelaar van de App maar die zijn er 1 jaar geleden al mee gestopt. Op mijn vraag waarom ze ermee gestopt waren kreeg ik tussen de regels door te lezen dat Intergas dacht zelf het wiel opnieuw te moeten uitvinden. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PJzzz op 15-02-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb nu sinds vandaag de Intergas Extreme 36 hangen. Instellingen staan op fabrieksinstellingen. Zijn er tips voor bepaalde instellingen die ik zou moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ione schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:06:
Heb nu sinds vandaag de Intergas Extreme 36 hangen. Instellingen staan op fabrieksinstellingen. Zijn er tips voor bepaalde instellingen die ik zou moeten veranderen?
de thermostaat niet op slow zetten (als je de comfort touch hebt) en keteltemp omlaag als je huis ervoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:56

dbzfan

Nee.

ione schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:06:
Parameter P010 omlaag is iets wat makkelijk kan... Ligt beetje aan je huis maar meestal kan ie wel tot 40 of lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
darklord007 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:24:
[...]

de thermostaat niet op slow zetten (als je de comfort touch hebt) en keteltemp omlaag als je huis ervoor geschikt is.
Dat is de temp die je te zien krijgt als je op het cv symbooltje drukt?
Die staat nu op 80 graden. Installateur zei ‘m gewoon hoog te laten zodat het sneller warm is. Maar die zou dus lager kunnen en dat is zuiniger?

Wat bedoel je met ‘als het huis ervoor geschikt is’? Heeft dat te maken met isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 12:47
ione schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:45:
[...]

Dat is de temp die je te zien krijgt als je op het cv symbooltje drukt?
Die staat nu op 80 graden. Installateur zei ‘m gewoon hoog te laten zodat het sneller warm is. Maar die zou dus lager kunnen en dat is zuiniger?

Wat bedoel je met ‘als het huis ervoor geschikt is’? Heeft dat te maken met isolatie?
Precies dat, maar dat moet je gewoon ondervinden. Houd er wel rekening mee dat het dus wat langer kan duren voordat het behaaglijk is als je de temperatuur laat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
En dus niet de app gebruiken blijkbaar :-/ nu snap ik.ook totaal het nut niet van een app voor je cv-ketel, dus dat zou zonder al te veel in te leveren moeten kunnen ;)

• darklord007
Fr33z schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:52:
En dus niet de app gebruiken blijkbaar :-/ nu snap ik.ook totaal het nut niet van een app voor je cv-ketel, dus dat zou zonder al te veel in te leveren moeten kunnen ;)
ik zou graag het setpoint via domoticz wijzigen, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Fr33z schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:52:
Die slimme thermostaat bouwers doen alsof je heel veel gaat besparen met zo'n ding, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht.
Nu maakt het ook wel uit of je een geïsoleerd huis hebt of een open tochthok, in dat laatste geval zal je besparen, maar liever stop je je geld in isolatie en waterzijdig inregelen.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
_JGC_ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Die slimme thermostaat bouwers doen alsof je heel veel gaat besparen met zo'n ding, maar in de praktijk komt daar weinig van terecht.
Nu maakt het ook wel uit of je een geïsoleerd huis hebt of een open tochthok, in dat laatste geval zal je besparen, maar liever stop je je geld in isolatie en waterzijdig inregelen.
Helaas is dat vaak het geval inderdaad. In mijn heel erg doorsnee situatie zou een smart thermostaat nul uitmaken bijv., heb nu een klok thermostaat en die doet echt precies hetzelfde en bespaart dus evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmcoster
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo, ik heb een HP base Cube CV ketel met als luchttoevoer buis een grijze PE buis. Mag dat wel ? Waar kan ik dat vinden ? De rookgas afvoer is wel een witte PP buis. Het staat mij bij dat de luchttoevoer een zwarte PP buis hoort te zijn.
Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:30
jmcoster schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:32:
Hallo, ik heb een HP base Cube CV ketel met als luchttoevoer buis een grijze PE buis. Mag dat wel ? Waar kan ik dat vinden ? De rookgas afvoer is wel een witte PP buis. Het staat mij bij dat de luchttoevoer een zwarte PP buis hoort te zijn.
Alvast dank
Pvc mag inderdaad niet gebruikt worden als luchttoevoer, dit is onder andere te vinden in de rogafa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

jmcoster schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:32:
Alvast dank
Zwart pp of wit pp inderdaad.
Pvc mag niet.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 23:11
Ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen met de Vaillant ecotec serie en dan m.n. de ecotec plus. Ik weet dat eenieder inclusief mezelf enthousiast is over intergas maar hier hangt al 14 jaar probleemloos een hr solide 24/28C 2e versie met verbeterde 3wegklep dus vandaar dat ik Vaillant niet zomaar voorbij wil gaan met een evt nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 15:08
scofield schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 07:49:
Ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen met de Vaillant ecotec serie en dan m.n. de ecotec plus. Ik weet dat eenieder inclusief mezelf enthousiast is over intergas maar hier hangt al 14 jaar probleemloos een hr solide 24/28C 2e versie met verbeterde 3wegklep dus vandaar dat ik Vaillant niet zomaar voorbij wil gaan met een evt nieuw toestel.
Over iets minder dan 2 weken wordt bij ons een ecotec plus geplaatst, daarna kan ik je er meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11

FreakNL

Well do ya punk?

Fr33z schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Helaas is dat vaak het geval inderdaad. In mijn heel erg doorsnee situatie zou een smart thermostaat nul uitmaken bijv., heb nu een klok thermostaat en die doet echt precies hetzelfde en bespaart dus evenveel.
Ik heb een geroote Toon hangen icm met mijn Xtreme36. Wat zou zo’n gateway en/of Comfort Touch dan nog toevoegen? Ik kan alles al besturen via Domotic en HomeKit (ook buitenaf) en de WAF van de Toon is ook prima...
Pagina: 1 2 3 Laatste