Ik heb er ook geen enkel probleem mee. Supermarkten hebben nog genoeg gewone kassa’s, bij de jumbo weiger ik de selfscan te gebruiken omdat de kans op controle gewoon te groot is en je er daardoor geen tijd mee wint.
3x geprobeerd met weinig boodschappen: brood, broodje en wat drinken -> 3x hoppa controle-> duurt meerdere minuten voor ze het opmerken, ze begrijpen zelf niet allemaal hoe ze er snel doorheen komen. Kansloos gewoon.
misschien omdat ik de jumbo klantenkaart niet gebruik??
Bij AH werkt de zelfscan prima. Althans icm bonuskaart. Maar ook daar genoeg andere kassa’s, maar die gebruik ik daar dus nooit..

1x in de 3 maanden of zo eens een controle en gaat ook snel.
Horeca: heb ik nog geen problemen mee gehad. Op wintersport wel het tegenovergestelde weer meegemaakt: alleen cash
Op het werk heb ik er niks mee te maken, werkbadge langs scanner is voldoende, wordt automatisch verrekend op loon indien lunch niet in het contract zit. Dat laatste heb ik toevallig gelukkig wel, en koffie is gewoon inbegrepen.
Vakantie: tsja het Gasthaus in Oostenrijk wilde mijn overnachtingsgeld cash.
Tankstation werkte daar echter contactloos, en dat is in Nederland zeker nog niet overal het geval. Moest gek genoeg alleen wel mijn pincode intikken.
In Italië lijkt vrijwel alles contactloos te gaan, juist muv het tankstation. Daar zijn nogal oude grote terminals die alleen een pasje erin accepteren. Alhoewel ik vandaag 1 had die wel de nfc reader had, maar die niet actief was.
Oh ja: ook nice: laadpalen in Italië lijken gewoon creditcards te accepteren. Gewoon van die 11kWh palen die we in Nederland ook overal hebben. Terwijl je in Nederland dan een aparte laadpas moet gebruiken, tenminste zover ik heb gezien.
De palen daar zien er bovendien ook een stuk mooier uit, en geven ook netjes het (hoge) tarief weer . Dat mis ik ook in NL.
[Voor 38% gewijzigd door GAIAjohan op 14-05-2023 22:56]