Try SCE to Aux
Klopt, 2 puntjes. ANJEATRH = .--..---..--.-.....chengbondkwok schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:09:
[...]
Maar er waren nog twee puntjes/streepjes over van de vorige keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-02-2020 21:18 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Volgens dit linkje heb je nog twee puntjes over:
https://www.vriendin.nl/n...-de-mol-hint-van-seizoen/
En dan zou je er maar 7 nodig hebben.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Wel 12.700 molbonuspunten misgelopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 29-02-2020 21:32 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik zat net te denken, het zou even bizar zijn als toch Leonie naar huis gaat en het gebeurt ook nog.
De Mol is niet verdacht onder de kandidaten, precies wat Buddy doet. Niemand verdenkt hem.
Nu maar hopen dat ik het goed heb als het bekend wordt
Dus is Miljuschka de mol ook niet. Daar zat Leonie op. Nathan is de mol.carpebios schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:28:
Iedereen zat op Leonie
Computing bit by bit
Dat hoop ik eigenlijk niet want zit hier al vanaf aflevering 1 op Nathan te stemmen.tweakduke schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:30:
Alle kandidaten zitten op Leonie, terwijl ik al weken op Buddy zit.
Ik zat net te denken, het zou even bizar zijn als toch Leonie naar huis gaat en het gebeurt ook nog.
De Mol is niet verdacht onder de kandidaten, precies wat Buddy doet. Niemand verdenkt hem.
Nu maar hopen dat ik het goed heb als het bekend wordt
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
[ Voor 3% gewijzigd door DNA_Saint op 29-02-2020 21:59 ]
Huub Huub Barbatruc!
Dan is het duidelijk dus en is de mol bekendDNA_Saint schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:49:
De letter S is erbij gekomen.
Totdat blijkt dat in de volgende aflevering het net niet lukt om de laatste letter te makenCubic X schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:51:
[...]
Dan is het duidelijk dus en is de mol bekend![]()
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Sorry, foutje gemaakt. De U is erbij gekomen.Cubic X schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 21:51:
[...]
Dan is het duidelijk dus en is de mol bekend![]()
Nu nog een: . -
En dan komen we wel op iets moeilijks.
De letters die overbleven van zijn naam waren:
N T S
N = -.
T = -
S =...
Dit klopt dan niet
[ Voor 23% gewijzigd door DNA_Saint op 29-02-2020 22:02 ]
Huub Huub Barbatruc!
Deze aflevering was enorm verwarrend.
Iedereen zat vol op leonie.Mrjraider schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:04:
Moltalk gaf ook al aan dat het gros van de app op Nathan zit. Ik blijf na deze aflevering echt bij Buddy, puur afgaande de eliminatie. Zeggen dat je vol op Leonie gaat, vervolgens mag blijven en vervolgens moet Leonie naar huis.. dat is gewoon erg verdacht en ik vind het bijzonder dat dat niet benoemd is. Iedereen legt de focus op Nathan (of de hoed van Rob die met windkracht 10 op zijn hoofd blijft) en de verdachte actie van Mil, omdat ze niet die brug op durfde vanwege hoogtevrees.
Deze aflevering was enorm verwarrend.
Huub Huub Barbatruc!
Volgens mij waren er ook een aantal, nog steeds, aan het spreiden hoor.
Edit: op wie zat Leonie dan? Die is er niet voor niets uit.. (ik kan me dat zo niet voor de geest halen)
[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 29-02-2020 22:09 ]
.- -. .--- . .- - .-. ....
En we hadden ".." over.
Hiermee konden we maken:
NATHA_ R__JE_
Wat we nog nodig hebben:
N: '-.'
U: '..-'
T: '-'
S: '...'
Deze aflevering hebben we er bij gekregen: "-.-" daarmee komt de serie op "..-.-".
Daar kunnen we de U uit halen, dan houden we ".-" over.
We hebben nu dus:
NATHA_ RU_JE_
We zijn dus nog op zoek naar:
T: '-'
Komen we wel in de problemen met de .-, die past niet meer. Of we moeten hier de letter T uit halen, dan houden we nog een . over.
NATHA_ RUTJE_
Dan zijn we nog op zoek naar:
En houden we een . over en hebben we nog 4 opdrachten nodig (2x ., 1x - en 1x .).
Huub Huub Barbatruc!
Het is toch echt wel tamelijk duidelijk aangegeven dat iedereen op Leonie zat. Daar is niet voor niks na de scherm-eliminatie nog per persoon op in gegaan.Mrjraider schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:07:
[...]
Volgens mij waren er ook een aantal, nog steeds, aan het spreiden hoor.
Edit: op wie zat Leonie dan? Die is er niet voor niets uit.. (ik kan me dat zo niet voor de geest halen)
Op basis van wie eruit is gegaan en hoe er gestemd is kan je niet zomaar iets concluderen.
Ja: je kan zeggen dat Leonie meer met de mol gemeen heeft, dan de 2 personen waar ze zelf tussen gespreid heeft. Daarvan is Miljuschka er één, dus die is het sowieso niet, anders was Leonie er immers niet uit gegaan.
Weet iemand zo op wie Leonie de vorige aflevering gestemd heeft? Dan kan je die ook afstrepen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Leonie zat vorige week ook op Mil, dat zei ze in de hotelkamer. Dan houdt mijn theorie ook stand. Iedereen zat op Leonie, Leonie zat op Mil. Leonie er uit, dan kan Mil de mol dus niet zijn.Richh schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:14:
[...]
Het is toch echt wel tamelijk duidelijk aangegeven dat iedereen op Leonie zat. Daar is niet voor niks na de scherm-eliminatie nog per persoon op in gegaan.
Op basis van wie eruit is gegaan en hoe er gestemd is kan je niet zomaar iets concluderen.
Ja: je kan zeggen dat Leonie meer met de mol gemeen heeft, dan de 2 personen waar ze zelf tussen gespreid heeft. Daarvan is Miljuschka er één, dus die is het sowieso niet, anders was Leonie er immers niet uit gegaan.
Weet iemand zo op wie Leonie de vorige aflevering gestemd heeft? Dan kan je die ook afstrepen
[ Voor 7% gewijzigd door Taakbalk op 29-02-2020 22:23 ]
Computing bit by bit
Klopt als een bus.Taakbalk schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:22:
[...]
Leonie zat vorige week ook op Mil, dat zei ze in de hotelkamer. Dan houdt mijn theorie ook stand. Iedereen zat op Leonie, Leonie zat op Mil. Leonie er uit, dan kan Mil de mol dus niet zijn.
Al zei Leonie tegen Rik op het einde dat ze op 2 personen zat. Als we weten wie #2 is, blijven er nog maar 2 mogelijke mollen over. Immers de rest zat 100% fout, als ze 50% goed had gezeten was ze sowieso wél door gegaan.
Het is niet alleen de laatste vraag. Iedereen gaf in het 'test-gesprek' aan op 1 persoon over te gaan. De laatste vraag bevestigd het.shoombak schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:32:
Het feit dat ze alle 4 Leonie kiezen in de specifieke vraag 'wie is de mol?' zegt verder niet zoveel over de antwoorden op de andere vragen van de test.
Vervolgens blijkt dat Leonie gaat, en hoor je alle kandidaten (behalve Nathan?) zeggen 'huh ik snap er niks van, ik zat 100% op Leonie'.
[ Voor 32% gewijzigd door Richh op 29-02-2020 22:48 ]
Maar hoe kan Leonie dan uit het spel zijn? Zij is dan de enige die niet vol op Leonie zat en toch blijkbaar nog slechter presteerde dan iedere willekeurige andere kandidaat die fout zat.
Als iedereen vol op Leonie zou hebben gezeten dan was deze eliminatie echt wel anders geweest.
Volgens dit lijstje:Richh schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:25:
[...]
Klopt als een bus.
Al zei Leonie tegen Rik op het einde dat ze op 2 personen zat. Als we weten wie #2 is, blijven er nog maar 2 mogelijke mollen over. Immers de rest zat 100% fout, als ze 50% goed had gezeten was ze sowieso wél door gegaan.
Was dat Rob. Al kan ze alsnog geswitcht zijn natuurlijk.SmurfLink schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:20:
Lijstjestijd:
Mil zit op Leonie en een beetje op Rob.
Rob zit op 2 mensen, Leonie, Buddy.
Leonie zit op Rob en 'heel erg' Mil
Nathan zit op Buddy, Leonie en Mil.
Buddy zit op Leonie.
Die had dus de test (nog slechter) gemaakt met Mil als mol, en Mil is de mol niet, want rood scherm. Dat zegt over de rest dat ze misschien maar 1 vraag van een rood scherm hebben afgezeten. Voor mij is duidelijk dat de mol een man is. En die man heet Nathan.Delerium schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:26:
[...]
Maar hoe kan Leonie dan uit het spel zijn? Zij is dan de enige die niet vol op Leonie zat en toch blijkbaar nog slechter presteerde dan iedere willekeurige andere kandidaat die fout zat.
Computing bit by bit
Je antwoord de vragen op je verdenkingen dus als je vol op één persoon inzet dan zal je je antwoorden op zijn of haar acties baseren. Ga je spreiden doe je dat dus niet. Dan maakt het niet uit of je de laatste vraag met Leonie, Nathan of Buddy beantwoord..shoombak schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:32:
Het feit dat ze alle 4 Leonie kiezen in de specifieke vraag 'wie is de mol?' zegt verder niet zoveel over de antwoorden op de andere vragen van de test.
Toen ze tijdens het stuk voor de executie allemaal aangaven op Leonie te zitten was het al duidelijk dat Leonie eruit zou gaan.
[removed]
Niemand gaf aan te spreiden (behalve Leonie, go figure).Mrjraider schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:36:
[...]
Je antwoord de vragen op je verdenkingen dus als je vol op één persoon inzet dan zal je je antwoorden op zijn of haar acties baseren. Ga je spreiden doe je dat dus niet. Dan maakt het niet uit of je de laatste vraag met Leonie, Nathan of Buddy beantwoord..
Iedereen gaf na de executie aan er geen fluit van te snappen, omdat ze 100% op Leonie zaten. Dat hebben iig Buddy en Mil letterlijk gezegd.
#eatyourhat moet trending worden dan
Huub Huub Barbatruc!
Ik zat vanaf begin af aan in de Leonie-tunnel. Haar gedrag oogde continue behoorlijk nep, zowel binnen als buiten opdrachten, waarbij ze los van dat gedrag ook nog eens veel opdrachten heeft verpest of weinig heeft bijgedragen. Ik ben wel benieuwd wat hier de verklaring van is, met name het onnatuurlijk ogende gedrag, zowel kwa mimiek als hetgeen wat ze allemaal zegt. Een kandidaat die misschien wel een betere mol is dan de zogenaamde mol zelf, en zich daar ook nog eens naar gedraagt.Richh schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:14:
[...]
Het is toch echt wel tamelijk duidelijk aangegeven dat iedereen op Leonie zat. Daar is niet voor niks na de scherm-eliminatie nog per persoon op in gegaan.
Het lijkt me dat de opdracht eigenlijk op een "normaal" tempo te doen moet zijn geweest.
Dat zou dus kunnen betekenen dat Nathan in de tussentijd nog wat andere dingen gedaan heeft. Wellicht heeft hij een of twee fietsen verplaatst?
Ook hield hij Rob continue aan de lijn, zodat Miljuschka twee mensen moest begeleiden, wat voor geen meter lukte.
Vervolgens komt hij triomfantelijk binnen, want hij heeft even 250 euro gescoord voor de pot.
Dan terug naar de morse code:
Nieuwe theorie.
Het antwoord is niet NATHAN RUTJES, maar Nathan de mol.
We hebben: .--..---..--.-.......-.-
Als we daar dit van maken: .- -. .- - -.. -- .-.. .... . -. - dan komen we uit op:
ANATDMLHEN
Daar kunnen we vervolgens van maken:
NATHAN DE M_L
Komen we alleen nog de O te kort. Dat is in morse - - -.
We hebben nog een - over, dus hebben we nog 2 opdrachten nodig om aan de - - te komen.
Nu verwachten we volgende week 3 opdrachten (Iets met de vechtsport met de kinderen, streetfood en een opdracht tegen de mol). Dat betekent dat we waarschijnlijk meer tekens gaan krijgen....
[ Voor 36% gewijzigd door eltweako op 01-03-2020 03:10 ]
Maar wat doen we dan met Mil, die Nathan's mat er af wil knippen als hij de Mol zou zijn?DNA_Saint schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:34:
Ik wil rob gewoon zn hoed zien opeten tijdens de live show.
#eatyourhat moet trending worden dan
Wordt een interessante ontknoping in ieder geval.
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
American BeautyPeterhunlet schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:34:
Iemand van jullie een idee uit welke film de muziek komt tijdens de vragenronde (net voor Mil het antwoord 3 geeft)?
In aanvulling hierop ^Lanfear89 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:40:
[...]
Nathan is veel te duidelijk kandidaat, als de mol hier voor 250 euro gaat is het een waardeloze mol. De mol moet hier echt voor de wandeling gaan.
Eerder ging Nathan voor het geld in plaats van de wandeling door het park, en nu is Nathan de enige die met de fietsopdracht op tijd terug is, en ook nog eens met de meeste fietswissels. Ook hier zou de mol zonder verdenking heel makkelijk geen geld in de pot hoeven (moeten!) brengen. Als je hier toch voor het geld gaat, ben je een kandidaat, of een waardeloze mol.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Van een sportman als Nathan worden zekere verwachtingen geschept bij een opdracht als deze. Niemand zal 't geloven als hij zo traag is/doet en zo zonder fietswissel, en zonder geld, terugkomt. Dat zou gevaarlijk verdacht kunnen zijn.
Daarnaast, zolang 'ie nog penningmeester is, en weet dat er nog een opdracht aankomt om flink geld te verspelen, zou 't wel eens niet "erg" zijn om wat te verdienen, wetende dat er nog een kans komt het ook weer kwijt te raken.
Dat gezegd hebbende, lijkt hier Nathan sowieso een legitieme kandidaat en mol tegelijk
Een goede mol doet molacties die geld kosten en die je niet doorhebt, en doet kandidaatacties die geen geld opleveren.
Het argument "later komt een moment waarin de mol het geld er weer uithaalt" is ook een teken van een slechte mol, want als dat moment zou komen, dan is het nog steeds niet nodig om geld te verdienen op momenten dat dat niet hoeft.
Als je als mol acties die onnodig geld opleveren nodig hebt om verdenkingen tegen te gaan, dan ben je een waardeloze mol imho.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik denk dat het op zich een geslaagde mollen actie kan zijn, 1650 konden ze verdienen dacht ik, en hij houdt een lijn bezet de hele tijd, en maakt zich tegelijk minder verdacht door 250 van dit bedrag in de pot te brengen, maar houdt de rest van dat bedrag eruit.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Waar kan je dat zien?Blik1984 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:53:
als je naar follow the money kijkt, staat Nathan volgens mij nog steeds stijf onderaan
Tja, maar gezien hoe Nathan rond-racete en eigenlijk gelijk de goede weg had, heeft ie ergens veel tijd over gehad. Die tijd kan ie gebruikt hebben om te voorkomen dat de andere kandidaten nog geld konden verdienen (fietsen verstoppen/verplaatsen). En als je met 250 euro in de pot brengen er een groot bedrag uit kunt houden ben je natuurlijk ook goed bezig.Pinobigbird schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:42:
Het punt is dat dit acties zijn die geld in de pot brengen. Als je als mol je voor wil doen als kandidaat door goed je best te doen, dan kan dat prima zonder geld te verdienen voor de pot. Bijvoorbeeld bij de fietsopdracht kan je ontzettend je best doen, en dan 1 minuut te laat komen. Prima mollenactie: als kandidaat het spel spelen zonder geld te verdienen.
Een goede mol doet molacties die geld kosten en die je niet doorhebt, en doet kandidaatacties die geen geld opleveren.
Het argument "later komt een moment waarin de mol het geld er weer uithaalt" is ook een teken van een slechte mol, want als dat moment zou komen, dan is het nog steeds niet nodig om geld te verdienen op momenten dat dat niet hoeft.
Als je als mol acties die onnodig geld opleveren nodig hebt om verdenkingen tegen te gaan, dan ben je een waardeloze mol imho.
Aan de andere kant blijft Miljuschka hier ook heel verdacht. Allerlei kleine steegjes als weg mee tellen zonder dat duidelijk aan te geven is niet echt handig. Daarnaast verschillende keren aangeven dat Rob dingen moest doen die bij haar lagen (niet meer weten dat ze Buddy een weg had gegeven b.v.). En laten we wel wezen, als mol wil je bij deze opdracht niet op de fiets zitten, maar bij voorkeur achter de knoppen.
[removed]
https://www.televizier.nl...s-mooi-maar-ook-benauwend
Niet bang om het loodje te leggen?
"Nee, maar ik heb wel hoogtevrees. Dat was niet zo handig, toen we naar Mount Wasabi gingen. Dat ligt in de buurt van Mount Fuji en daar groeit de echte wasabi.
Ik ben stiekem wel blij dat Leonie er uit is. Wat over gebleven is, vind ik een leuke groep.
Maar er is hier veel gezegd e.d. maar niet het volgende:
Hoe vies moet je auto zijn als je achter zo'n wagen blijft rijden...

Blijkbaar heel vies want hier rijdt zij (moet haast wel een zij zijn

Dit is mijn bron, en daar staat Nathan nog steeds stijf onderaan, weet niet precies waar de berekening scheef loopt tov jouw berekeningeltweako schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:42:
Het lijstje van de vorige keer (afl. 7):
Buddy: €1.584,87
Leonie: €1.488,20
Miljuschka: €1.124,87
Rob: €1.106,54
Nathan: €1.091,20
Deze aflevering is er binnen gehaald:
Opdracht 1: Kettingreacties
Maximaal €1.6050
Alleen Nathan heeft €250 binnen gehaald.
Opdracht 2: Je draai vinden
Hier was geen geld te verdienen.
Opdracht 3: Doorzichtig
Buddy heeft hier €80 binnen gehaald met zijn kistje.
Stand is dan nu:
Buddy: €1.664,87
Nathan: €1.341,20
Miljuschka: €1.124,87
Rob: €1.106,54
Nathan is dus door zijn €250 flink gestegen. Wellicht juist om er voor te zorgen dat de mol niet opvalt in de laatste fase doordat hij zo weinig in de pot gebracht heeft? Dat deed Jan toen de das om, de kandidaten gingen rekenen en zagen dat Jan ondanks zijn enthousiasme het minste geld binnen haalde.
https://forum.fok.nl/topic/2524414/1/50#p191761946
Zou hij soms tijd genoeg hebben gehad om iets van een paarse jurk aan te trekken, petje met paardestaart er aan op te zetten en even langs collega's te fietsen?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dat zou wel weer ontzettend flauw zijn, want hier is echt niemand aan te herkennen. Als het al de mol is denk ik eerlijk gezegd niet dat dit Nathan is want de lijkt me groter dan dit, wellicht buddy.Rob310 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:56:
in het Widm forum heb ik de, in mijn ogen, terechte opmerking gelezen dat Nathan met zijn snelheid van fietsen wel 6 fietsen had kunnen wisselen binnen de tijd en er toch maar 2 heeft gepakt die ook nog eens dichtbij stonden.
Zou hij soms tijd genoeg hebben gehad om iets van een paarse jurk aan te trekken, petje met paardestaart er aan op te zetten en even langs collega's te fietsen?
[Afbeelding: Mol?]
Al met al is mijn conclusie na deze aflevering dat we absoluut niets verder zijn gekomen als kijker. Opdracht 1 was dermate verwarrend dat iedereen verdacht zou kunnen zijn. In opdracht 2 kon de mol lekker achteroverzitten en kijken wie die vrijstelling zou pakken (of heel fanatiek doen en m zelf pakken voor toegevoegde verwarring)
Opdracht 3 was schier onmogelijk zelfs zonder mol, dus geen enkele mol actie nodig om een slecht resultaat te halen. Tegelijkertijd was het ook nog eens een ideale opdracht om onzichtbaar te mollen.
Eliminatie is absoluut geen informatie uit te halen in deze opstelling (daarom hoorden we ook op wie alle kandidaten zaten) Tegelijkertijd trekt deze eliminatie ook nog eens de info uit alle vorige eliminaties in twijfel.

Mag toch hopen dat Rob en Mil dan wel zien dat het wel een verdacht lange Chinese vrouw is.Rob310 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:56:
in het Widm forum heb ik de, in mijn ogen, terechte opmerking gelezen dat Nathan met zijn snelheid van fietsen wel 6 fietsen had kunnen wisselen binnen de tijd en er toch maar 2 heeft gepakt die ook nog eens dichtbij stonden.
[Afbeelding: Mol?]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Ik heb mijn berekening van twitter, daar kwam ik het snelste er bij uit.Blik1984 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Dit is mijn bron, en daar staat Nathan nog steeds stijf onderaan, weet niet precies waar de berekening scheef loopt tov jouw berekening
Maar ik geloof eerder in het lijstje van jou, ik zal mijn post hierop even aanpassen.
Nu hoop ik eigenlijk dat de volgende aflevering slechts 2 opdrachten heeft. Dan komt de morsecode tenminste goed uit.
[ Voor 11% gewijzigd door eltweako op 01-03-2020 21:41 ]
Misschien heet het laatste spel wel "!", of, om de hele code niets meer waard te maken "?".eltweako schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:37:
Nu hoop ik eigenlijk dat de volgende aflevering slechts 2 opdrachten heeft. Dan komt de morsecode tenminste goed uit.
In morse kan dat niet, een ? zijn 6 tekens en ! 5 tekens. We gaan het vanzelf zien komende zaterdag.TheFes schreef op zondag 1 maart 2020 @ 22:20:
[...]
Misschien heet het laatste spel wel "!", of, om de hele code niets meer waard te maken "?".
De morsecode is een mooie hint en als ze dit gedaan hebben om ons op een verkeerde been te zetten, dan gunnen ze ons het niet dat we de Mol kunnen vinden dmv hints.
In jouw bron wordt Nathan -1200 aangerekend omdat hij bij de servies-opdracht koos voor het geld ipv de waarde van het servies. Dat kan natuurlijk een molactie zijn (resultaat: -1200), maar ook gewoon een (achteraf) onhandige kandidaat actie.Blik1984 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:31:
[...]
Dit is mijn bron, en daar staat Nathan nog steeds stijf onderaan, weet niet precies waar de berekening scheef loopt tov jouw berekening
Als je die -1200 zou negeren, dan staat Nathan tweede wat betreft het binnenhalen van geld.
Er zijn weinig opdrachten waar je per persoon een bedrag kan verdienen maar voornamelijk als groep. Dus is de follow-the-money theorie ook niet heel goed toepasbaar.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dit vind ik best wel geniaal eigenlijk!eltweako schreef op zondag 1 maart 2020 @ 01:13:
Ik wil ook nog even kwijt dat ik het erg vreemd vond dat bij de fiets opdracht Nathan eigenlijk als enige op tijd zijn fiets gevonden heeft en zich daarbij behoorlijk uitgesloofd heeft.
Het lijkt me dat de opdracht eigenlijk op een "normaal" tempo te doen moet zijn geweest.
Dat zou dus kunnen betekenen dat Nathan in de tussentijd nog wat andere dingen gedaan heeft. Wellicht heeft hij een of twee fietsen verplaatst?
Ook hield hij Rob continue aan de lijn, zodat Miljuschka twee mensen moest begeleiden, wat voor geen meter lukte.
Vervolgens komt hij triomfantelijk binnen, want hij heeft even 250 euro gescoord voor de pot.
Dan terug naar de morse code:
Nieuwe theorie.
Het antwoord is niet NATHAN RUTJES, maar Nathan de mol.
We hebben: .--..---..--.-.......-.-
Als we daar dit van maken: .- -. .- - -.. -- .-.. .... . -. - dan komen we uit op:
ANATDMLHEN
NATHAN DE M_L
We hebben nog een - over, dus hebben we nog 2 opdrachten nodig om aan de - - te komen.
Nu verwachten we volgende week 3 opdrachten (Iets met de vechtsport met de kinderen, streetfood en een opdracht tegen de mol). Dat betekent dat we waarschijnlijk meer tekens gaan krijgen....
Heb 1 van m'n poules al gewonnen, vriendin van me zat vol op Leonie.
[ Voor 11% gewijzigd door SmurfLink op 02-03-2020 09:46 ]
I have stability. The ability to stab.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Jan Versteegh was (in het zicht van mede kandidaten) ook altijd super fanatiek, maar die lag bij de trein/dozen opdracht gewoon wat te chillen buiten het zicht van de andere kandidatenSnowhite0901 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:27:
ik zou het echt briljant vinden als het Nathan is, maar ik kan het bijna niet geloven. Al begin ik de laatste afleveringen wel iets meer te twijfelen.
YouTube: Molacties: Perongeluk | Wie is de Mol? seizoen 18
Ik verwacht dat als Nathan de mol is (wat ik denk) dat we ook wel wat beelden van de fietsopdracht gaan zien waar hij op een bankje zit te wachten of zes rondjes om een rotonde doet of zo
[ Voor 14% gewijzigd door ImNotnoa op 02-03-2020 10:53 ]
Try SCE to Aux
Poll: Wie is...de Mol?
• Miljuschka Witzenhausen
• Buddy Vedder
• Rob Dekay
• Nathan Rutjes
Ook een poll maken? Klik hier
Try SCE to Aux
Wat dat betreft maken ze het dit jaar wel heel moeilijk, iedereen kan het nog zijn.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Aan de ene kant zou Nathan een hele goeie mol zijn, zeker met de morse hint.burgt schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:09:
Tot nu toe lijken de hints te wijzen in het programma zelf naar kandidaten, zie ook de 10:41 hint voor Leonie.
Wat dat betreft maken ze het dit jaar wel heel moeilijk, iedereen kan het nog zijn.
Maar aan de andere kant na het Klaas debacle lijkt het me sterk dat ze nog zo'n directe hint zouden maken
[ Voor 9% gewijzigd door ImNotnoa op 02-03-2020 11:13 ]
Try SCE to Aux
Dit was voor mij de video die dat seizoen al verpest heeft:ImNotnoa schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:13:
Maar aan de andere kant na het Klaas debacle lijkt het me sterk dat ze nog zo'n directe hint zouden maken
Als Mol was ze al slecht (1 mol actie!) en dan dat seizoen ook nog eens verpesten.Cartman! schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:26:
[...]
Dit was voor mij de video die dat seizoen al verpest heeft:
[YouTube: Wie is de Mol 2016 Tip: Suzan verspreekt zich tijdens Moltalk]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Fair point, die -1200 is valide als Nathan idd de mol is, maar anders niet.HuHu schreef op maandag 2 maart 2020 @ 07:53:
[...]
In jouw bron wordt Nathan -1200 aangerekend omdat hij bij de servies-opdracht koos voor het geld ipv de waarde van het servies. Dat kan natuurlijk een molactie zijn (resultaat: -1200), maar ook gewoon een (achteraf) onhandige kandidaat actie.
Als je die -1200 zou negeren, dan staat Nathan tweede wat betreft het binnenhalen van geld.
Try SCE to Aux
Gewoon geintje van de regie. Ik bedoel, hoe kom je erop om de spaties en woorden als morse code te gaan zienapNia schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:02:
Ik probeer meestal het internet te mijden, gezien het eerste seizoen wat ik keek (met Klaas als de mol) het internet het al ruim op tijd ontrafeld had. Nu volg ik oa dit topic -- met gepaste spijt moet ik zeggen -- maar de morse code hint lijkt me onomstotelijk te bewijzen dat Nathan de mol is, tenzij ze ons moedwillig op het verkeerde been zetten. Kans-technisch is het natuurlijk geen toeval meer. Of zijn er nog redenen te denken dat Nathan niet de mol is?

Exact expert nodig?
Ik wil best geloven dat er iets van een hint in te zien is, maar de exacte letters zijn vrij lastig te achterhalen.
Even een klein voorbeeld, de eerste 4 morse code units zijn: • - - •
Dit kunnen 4 letters zijn:
E (Nog over: - - •)
A (Nog over - •)
W (Nog over •)
P
Je zou dan alle opties moeten nagaan om te kijken of er niet meerdere mogelijkheden zijn.
Met remorse kun je de morse code "brute forcen" om het zo te zeggen. Alle combinaties kun je testen. Hiermee kwam ik ook bij Nathan de mol uit, op internet zie je genoeg mensen die er op dezelfde of vergelijkbare manier bij uit gekomen zijn.
https://www.jbowman.com/remorse/
Wellicht vind je zelf nog een andere mogelijke combinatie/oplossing?
Vorig jaar waren er na aflevering 8 nog drie personen over: Niels, Merel, Sarah. Die deden vervolgens in aflevering 9 de laatste opdrachten en test, waarna in aflevering 10 in het Vondelpark de onthulling gedaan werd. Het seizoen ervoor ging hetzelfde.
Is er iets bekend hoe ze dat deze keer doen? Er zijn immers aan het begin van aflevering 9 nog vier personen in het spel & E10 is weer Vondelpark. Dus krijgen we in de komende aflevering naast de eindtest ook een executie of hebben we wederom vier finalisten?
Zou mij niet verrassen als er halverwege de aflevering komende week ineens een executie is.SunriseBGN schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:13:
Gevoel blijft Rob zeggen, echter wijst de logica via de morsecode wel heel sterk richting Nathan. Zelfs ondanks de 71.924.891 andere oplossingen van jbowman.
Vorig jaar waren er na aflevering 8 nog drie personen over: Niels, Merel, Sarah. Die deden vervolgens in aflevering 9 de laatste opdrachten en test, waarna in aflevering 10 in het Vondelpark de onthulling gedaan werd. Het seizoen ervoor ging hetzelfde.
Is er iets bekend hoe ze dat deze keer doen? Er zijn immers aan het begin van aflevering 9 nog vier personen in het spel & E10 is weer Vondelpark. Dus krijgen we in de komende aflevering naast de eindtest ook een executie of hebben we wederom vier finalisten?
Of toch 4 kandidaten in het Vondelpark?
Of 2 mollen?
Niets is wat het lijkt...
The answer is 42.
Die morsecode had ik niet eerder gezien. dat zou best wel ziek zijn als het zo is. Maar tot die tijd blijf ik op Rob. Ik weet het niet, vertrouw hem gewoon echt niet. Terwijl ik het geweldig zou vinden als Nathan de mol is zie ik het nog steeds niet echt voor me. Maar wat een held is hij.
Opdracht 4: Kleurwerk
Wat hebben we gezien?
Alle kleuren behalve groen gingen af.
Waarom de mol?
Het was de kleur van Miljuschka, Nathan en Leonie welke niet af ging en dat kostte de groep €500.
Waarom niet de mol?
Nathan was vooral veel aan het rennen en niet veel bij de regelkast geweest.
Opdracht 9: Theepot
Wat hebben we gezien?
De kandidaten moeten het servies compleet maken. Dat is gelukt. Ze mochten voor het geld of de waarde van het servies gaan.
Waarom de mol?
Het servies was €2.700 waard. Toen Rik hun €1.500 bood was Nathan wel erg snel met naar voor stappen en kei hard het geld te pakken. Dit kostte de groep dus €1.200 euro. Een super Mol actie natuurlijk.
Waarom niet de mol?
De waarde van het servies was niet bekend. Nathan koos wellicht voor zekerheid. Het was of zeker €1.500 of misschien veel en veel minder.
Opdracht 14: Lettergreep
Wat hebben we gezien?
Alle kandidaten vonden letters, Nathan en Johan niet. Nathan lijkt daarbij Johan af te leiden.
Waarom de mol?
Johan en Nathan vinden geen letter. Duidelijk is te zien hoe ze voorbij het vraagteken fietsen, terwijl Nathan op eens "Hete soep roept" tegen voetgangers om de aandacht te krijgen, ook Johan kijkt naar Nathan. Mooie afleidingsactie?
Waarom niet de mol?
Nathan moet de weg vrij houden voor de fiets, wellicht was het gewoon toeval.
Opdracht 16: Voice mol
Wat hebben we gezien?
Niets bijzonders, behalve weer een zeer fanatieke Nathan die veel telefoons als eerste weet te vinden.
Waarom de mol?
Wat we niet zien is of Nathan niet een telefoon verplaatst heeft. Een telefoon lijkt achteraf een meter verder te liggen.
Waarom niet de mol?
We zien niet of nathan iets doet, het is puur een gok.
Opdracht 17: Vak werk
Wat hebben we gezien?
Opnieuw een fanatieke Nathan die zijn groep graag naar een nieuwe plek loodste.
Waarom de mol?
Nathan blijft de groep verplaatsen, maar stelt nooit een plek voor. Veel chaos, veel tijd verdoen. Iedereen raakt het overzicht kwijt.
Waarom niet de mol?
Meer kandidaten doen vreemde acties, volgens mij had niemand een idee waar ze moesten staan.
Opdracht 18: Alles kenners
Wat hebben we gezien?
Nathan gaat als laatste naar binnen om de enveloppen te pakken. En komt terug met een verkeerde envelop dat kost de groep €200.
Waarom de mol?
We zien Nathan wel de enveloppen op de goede plek pakken, maar waarschijnlijk heeft hij een envelop onderweg geruild.
Waarom niet de mol?
Wellicht heeft iemand eerder al de enveloppen omgeruild?
Opdracht 20: Laserschieten
Wat hebben we gezien?
Hij heeft een ander pak aan dan de rest. Iedereen heeft pak Nr 4 aan, terwijl hij pak Nr 3 aan heeft.
Waarom de mol?
De mol heeft waarschijnlijk als eerste zijn pak aan gedaan en moest een ander pak aan dan de rest. Alle spelers spelen namelijk tegen de mol. Als Nathan als eerste naar binnen gegaan is als de mol is het logisch dat hij een ander pak aan heeft dan de rest. Hij heeft dit aan gehouden toen hij aan de beurt was en iemand van de crew heeft pak nr 4 aan gedaan om de mol te spelen.
Waarom niet de mol:
Mogelijk was pak 4 gewoon leeg en moest deze aan de oplader. Vandaar dan Nathan een ander pak aan heeft.
Opdracht 22: Kettingreacties
Wat hebben we gezien?
Alweer, een super fanatieke Nathan die plankgas op de fiets vertrekt. Buddy lijkt geen fiets te vinden en Leonie komt te laat binnen.
Waarom de mol?
Nathan vliegt weg, maar komt maar net op tijd binnen. Wat heeft hij in de tussentijd gedaan? Fietsen verplaatst? Een ijsje gegeten? De politie ingeseind? Tussendoor houd hij Rob continu aan de lijn waardoor Mil in haar eentje zowel Buddy als Leonie moest begeleiden.
Waarom niet de mol?
Miljuschka was bijzonder slecht in het geven van instructies.
Opdracht 24: doorzichtig
Wat hebben we gezien?
Buddy, Nathan, Rob en Leonie moeten geldbedragen in kistjes compleet maken. Op het moment dat Leonie en Rob aan het tellen zijn krijgt Nathan opeens een ingeving en gaat de inhoud van twee kistjes omver gooien.
Waarom de mol?
Als Nathan inzag dat de kistjes compleet waren, of dat Leonie en Rob iets doorhadden was dit het perfecte moment om verwarring te zaaien of bedragen door elkaar te halen. Niemand wist meer wat waar in zat.
Waarom niet de mol?
Mil deed niet mee vanwege hoogtevrees (ik was er ook niet op gegaan). Daardoor was de opdracht al erg lastig. Zoals voor veel opdrachten geld ook hier dat ook zonder mol deze opdracht waarschijnlijk mislukt was.
Penningmeester
Wat hebben we gezien?
Nathan is al vanaf zowat het begin penningmeester.
Waarom de mol?
Vaak heeft de penningmeester een sleutelrol bij verschillende opdrachten. Nathan is vanaf aflevering 1 penningmeester en er is nog nooit gewisseld. Als mol wil je graag de penningmeester zijn.
Waarom niet de mol?:
Dit seizoen is er nog geen opdracht geweest waar de penningmeester voordeel bij had. Het maakt eigenlijk niet uit wie de penningmeester is/was.
Enthousiaste kandidaat
Wat hebben we gezien?
Nathan is super enthousiast en lijkt een echte teamplayer te zien. Dat kan haast geen mol zijn.
Waarom de mol?
Als mol zien we vaak dat iemand een bepaalde rol aan neemt om zijn molacties te verhullen. We hebben gezien dat Jan Versteegh zich enorm goed wist te verhullen als de super fanatieke kandidaat.
Nathan kennen we inmiddels als iemand die altijd voor het team kiest. Maar onder aan de streep haalt hij niet de grote bedragen op.
Waarom niet de mol?:
Mensen die Nathan buiten WIDM kennen weten dat het gewoon een fanatiekeling is. Het hoort gewoon bij zijn gedrag.
Follow the money
Wat hebben we gezien?
Nathan is fanatiek, maar levert dat eigenlijk ook wel wat op? We zien hem regelmatig geld binnen halen voor de pot, maar hoe verhoud dat zich met de rest?
Waarom de mol?
Als we Nathan het kiezen van het geld bij opdracht 9 (theepot) aanrekenen dan heeft Nathan dus effectief -€1200 uit de pot gehouden.
Daarmee komt Nathan onderaan te staan als kandidaat die het minste geld in de pot gebracht heeft:
- Buddy €1.753,21
- Rob €914,88
- Miljuschka €843,21
- Nathan €373,21
Het kiezen voor geld bij opdracht 9 is niet echt mingeld. Als we dat niet aan Nathan toerekenen heeft hij op Buddy na het meeste geld binnen gehaald.
- Buddy €1.753,21
- Nathan €1.573,21
- Rob €914,88
- Miljuschka €843,21
Morse code
Wat hebben we gezien?
Als we de namen van de opdrachten achter elkaar zetten en de spaties in opdrachten omzetten in morse code (een spatie is een bolletje en een zonder spatie een streepje) ontstaat de volgende reeks:
.--..---..--.-.......-.-
Waarom de mol?
Als we de spaties op de volgende plekken zetten: .- -. .- - -.. -- .-.. .... . -. - dan komen we uit op:
ANATDMLHEN
NATHAN DE M_L
Op basis hiervan hebben we volgende week maar 2 opdrachten.
Waarom niet de mol?
Met de morse code zijn erg veel combinaties mogelijk. NATHAN DE MOL is slechts een van de vele mogelijkheden.
[ Voor 9% gewijzigd door eltweako op 03-03-2020 13:16 ]
Tja, ieder zijn hobby.vickypollard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:59:
Rat op wieisdemol.com heeft de Mol achterhaald op een waaier uit aflevering 5. Dikke spoiler alert uiteraard: https://www.wieisdemol.co...316.msg2259880#msg2259880 (in de post zelf zit de onthulling ook nog in een spoiler)
Ik zou wel wat anders doen met die zeeën aan tijd die nodig zijn om dit uit te zoeken.
Ik ben benieuwd wat @chengbondkwok hier van maakt.vickypollard schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:59:
Rat op wieisdemol.com heeft de Mol achterhaald op een waaier uit aflevering 5. Dikke spoiler alert uiteraard: https://www.wieisdemol.co...316.msg2259880#msg2259880 (in de post zelf zit de onthulling ook nog in een spoiler)
Ik vind dat het tweede teken wel redelijk overeenkomt, maar het eerste teken zie ik er niet echt in.
Ik ben verder aan het lezen in die thread en ben kennelijk niet de enige die dat vind
[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 05-03-2020 19:34 ]
Stel dat we het eerste teken negeren vanwege onduidelijkheid. Het tweede teken is 本, wat fonetische 'ben' is.zacht schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 18:36:
[...]
Ik ben benieuwd wat @chengbondkwok hier van maakt.
Geen van de mollen uit voorgaande seizoenen heeft een voornaam wat op 'ben' lijkt.
Stel dat het eerste teken 罗 is, wat fonetisch 'Luo' is, dan krijg je dus de combinatie Luoben ofwel Robben is.
Ik kan zo een twee drie geen Chinees karakter bedenken wat beter zou passen... Dat het fonetisch eindigt op ben past namelijk niet heel lekker, vergeleken met andere naar het Chinees vertaalde namen.
Maar ja, ik hoop zelf dat het Nathan is
Het zou ook zomaar kunnen dat De Mol niet zo zeer op de waaiers te vinden was, maar gewoon rondliep in dat parkJaap-Jan schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:12:
Er valt wel wat op te merken over hoe hij tot die conclusie komt. Hij heeft een waaier nagemaakt/ getekend met daarop 'XXX is de mol', daarop gaussian blur toegepast en vervolgens aan de hand van 2 frames uit die aflevering de tekens op die waaier vergeleken aan de hand van een paar indicatoren.
Ik vind dat het tweede teken wel redelijk overeenkomt, maar het eerste teken zie ik er niet echt in.
edit:
Ik ben verder aan het lezen in die thread en ben kennelijk niet de enige die dat vind
Moet wel toegeven als het Rob is dan vind ik het een saai seizoen. Rob ligt er voor mij te dik boven op, alsof we van de regie moeten weten dat Rob de mol is.
Rob als mol zou ik ook jammer vinden. Maar dan kan ik wel m'n oude moltheorie afstoffen. De mol is altijd de grootst mogelijke teleurstellingeltweako schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:11:
Ik vind de waaier een sterke aanwijzing voor Rob. Alhoewel ik nog steeds mijn twijfels heb. We kunnen niet zien wat er in totaal op die waaier staat. Kans is groot dat daar staat "Rob is de mol" maar WIDM kennende kan daar ook iets gestaan hebben wat er sterk op lijkt.
Moet wel toegeven als het Rob is dan vind ik het een saai seizoen. Rob ligt er voor mij te dik boven op, alsof we van de regie moeten weten dat Rob de mol is.
I served in a company of heroes.
Het 4e teken lijkt wel 臥 te zijn. De 4 horizontale strepen zijn duidelijk zichtbaar. Als daar 'XXX is in wie is de mol' zou staan, dan is het 4e teken 在 zijn, maar ik denk niet dat dat er staat.eltweako schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 23:11:
Ik vind de waaier een sterke aanwijzing voor Rob. Alhoewel ik nog steeds mijn twijfels heb. We kunnen niet zien wat er in totaal op die waaier staat. Kans is groot dat daar staat "Rob is de mol" maar WIDM kennende kan daar ook iets gestaan hebben wat er sterk op lijkt.
Dat zelfde geld ook voor de morsecode hint.
Er wordt een aanname gedaan dat wel een spatie kort is en niet lang... (foutmogelijkheid 1)
Daarna worden alle kort-lang combinaties in een morse vertaler gemikt en komt daar alle mogelijke letters eruit waar men mee gaat kijken of men er iets van kan maken (foutmogelijkheid 2). Het kan nooit de bedoeling zijn dat je alle opties gaat beoordelen en kijken wat je ervan kan maken, als men dit doet dan zou het niet interpretabel zijn.
Spatiefouten worden bekeken op de website waar de opdrachten beschreven staan, echter in de uitzending op tv zijn die fouten niet aanwezig (foutmogelijkheid 3).
Er worden hier zoveel aannames gedaan zonder ook maar de andere kant te bekijken en 'gerekend' naar een wenselijke uitkomst dat dit in mijn ogen echt never nooit een hint kan zijn.
Bij wie is de mol ben ik in iedere geval gewend dat men ondubbelzinnige hints gebruikt en niet iets waarvan men moet gaan gokken om tot een conclusie te komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Saffie_time op 06-03-2020 09:32 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ik snap je gedachtegang, maar ze maken wel vaker een foutje. Vorig jaar viel uit een aantal frames van de laseropdracht de tijden van de klok af te leiden, waardoor overduidelijk werd dat Merel daar heeft zitten kloten. Sterker nog, er viel te zien dat Merel geld van een verkeerde locatie heeft gepakt.Saffie_time schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:04:
Wat mij betreft ook te ver doorgezocht, ik geloof niet dat ze de bewuste waaier waarop staat XXX is de mol ooit in beeld gaan brengen. Men weet dat elk frame kapot geanalyseerd gaat worden en gezien het verleden durf ik wel aan om ervan uit te gaan dat de bewuste waaier never nooit niet in beeld gebracht gaat worden, als zijn het maar 2 of 3 frames.
...
De waaier zal er zeker niet bewust zo in zijn gezet. Het zijn maar 2 blurry frames, dus ik neig naar wederom een foutje.
Ze hadden Buddy (die qua formaat er prima tussen past) laten oefenen en mee laten dansen met de waaiers.CryptoNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 20:45:
[...]
Het zou ook zomaar kunnen dat De Mol niet zo zeer op de waaiers te vinden was, maar gewoon rondliep in dat parkZoals Jan dat ook deed.

Life is what happens while you're busy making other plans
Ik ben ook wel benieuwd wat we gaan krijgen.SmurfLink schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:26:
Nou ik ben benieuwd.. gaan er vanavond 2 uit? Of krijgen we een finale met 4. Ik blijf op Rob inzetten, maar heb een klein beetje op Nathan voor 't geval dat.
Ik hoop eigenlijk op 4 in de finale...
[ Voor 6% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-03-2020 18:40 ]
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Discussie over het nieuwe zomerseizoen 2020 mag in Wie is... de Mol? 2020 Zomereditie NL