Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 15:30
Bedankt voor die braziliaanse link! Vraag; kan je ook de één maand voor €1,- activeren, vervolgens de automatische betaling uitzetten en na deze maand 12 maanden toevoegen? Ben namelijk nu één maand thuis, vervolgens een maand weg.

Lijkt mij wel? :)

@BiLo Staat de Ultimate Game pass dan weer los van de Xbox Live code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 13:55
Ben echt oldsmool AoE fan, alleen lijkt het me jammer dat er geen unlimited cap is. Kan dat nog veranderd worden?

Wacht even paar multiplayer reviews af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Ik heb zelf veel Age of Mythology ranked 1v1 gespeeld (1900+) en extended edition 4 jaar terug 1800+.

Maar goed, dat is dus tig jaar geleden.
Inmiddels een dochter, en werk natuurlijk. Maar ik ben excited als een kind om dit weer ranked te gaan proberen. Ondanks ik er minder tijd voor heb haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 02:42

BiLo

PSN: toiletcleaner

Prophasis schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:39:
Bedankt voor die braziliaanse link! Vraag; kan je ook de één maand voor €1,- activeren, vervolgens de automatische betaling uitzetten en na deze maand 12 maanden toevoegen? Ben namelijk nu één maand thuis, vervolgens een maand weg.

Lijkt mij wel? :)

@BiLo Staat de Ultimate Game pass dan weer los van de Xbox Live code?
Volgens mij staat er dat je dat juist niet moet doen. Je koopt namelijk een xbox live gold specifiek voor Brazilië, deze activeer je op je account middels VPN waarna je VPN weer uit zet een voor die 1 euro het abbo omzet naar de Ultimate variant.

Ander is het niet 1 euro maar 12,99:

We krijgen ook veel vragen of het mogelijk is om gebruik te maken van deze actie als je al eens Game Pass Ultimate hebt gehad. Het antwoord is ja, echter kost een upgrade dan eenmalig €12,99 in plaats van de €1 voor nieuwe abonnees. Het wordt enigszins onduidelijk weergegeven door Microsoft aangezien er wordt gesproken over €12,99 per maand, echter gaat het over de periode nadat je Xbox Game Pass-abonnement is afgelopen, in dit geval dus over 36 maanden.

In mijn geval heb ik het ook maar voor een jaar gedaan.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

En hij is beschikbaar om te spelen. Vanavond maar eens lekker aan de slag. Ik ben benieuwd.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Zo geweldig dat er weer een goede RTS komt! Ik heb er zelfs speciaal een tweedehands videokaart voor gekocht (GeForce 1050), omdat mijn oude hem niet goed kon draaien (hopelijk voldoet de rest van mijn pc wel!). Hij is nu aan het downloaden op Steam. Ik ben heel erg benieuwd!

Zelf heb ik vroeger met heel veel plezier Age of Mythology gedaan. Niet zoveel multiplayer, maar wel veel tegen de computer, en ook het zelf maps maken met de editor was heel erg leuk! De eerste Age of Empires heb ik ook veel gespeeld op de wat oudere pc die ik toen had. AOE2 en 3 heb ik minder veel gedaan, maar ook wel wat. Van 3 sprak de tijd waarin het zich afspeelde me niet zo aan. Ik vind het erg gaaf dat ze weer naar de middeleeuwen gaan!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:24
Klopt het dat je geen extra 4k pack oid hoeft te installeren? Ik gebruik Xbox app. Bij de DE versies moet ik altijd nog een enhanced 4k texture pack installeren maar die vind ik nergens. In de settings vind ik wel 4k movie optie, maar kan die ook nergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:57
Heb 'm geïnstalleerd op m'n 27" iMac 5K Late 2015 (via Bootcamp uiteraard).
Speelt niet onaardig.

Heb een 27" MSI Optix MAG274QRF-QD eraan hangen en heb Windows ingesteld dat de externe monitor het primaire scherm is en het beeldscherm van de iMac uitgeschakeld wordt. Zo hoeft de computer maar een native resolutie van 2560x1440 te renderen i.p.v. 5120x2880 en dat weer downscalen naar 2560x1440.

Zo haal ik een FPS van +/- 35 á 40 met de volgende settings:

- Exclusive Fullscreen
- 100% Scale op 2560x1440
- Alles op Medium behalve Anti-Aliasing en Physics, die beide op Low.

Prima te doen voor af en toe wat AoE. :)

Ga eens onderzoeken of een GamePass game ook via CrossOver op macOS kan.
Heb namelijk ook de nieuwe 14" MacBook Pro met 10-Core CPU en 16-Core GPU.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:00
Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:09:
Heb 'm geïnstalleerd op m'n 27" iMac 5K Late 2015 (via Bootcamp uiteraard).
Speelt niet onaardig.

Heb een 27" MSI Optix MAG274QRF-QD eraan hangen en heb Windows ingesteld dat de externe monitor het primaire scherm is en het beeldscherm van de iMac uitgeschakeld wordt. Zo hoeft de computer maar een native resolutie van 2560x1440 te renderen i.p.v. 5120x2880 en dat weer downscalen naar 2560x1440.

Zo haal ik een FPS van +/- 35 á 40 met de volgende settings:

- Exclusive Fullscreen
- 100% Scale op 2560x1440
- Alles op Medium behalve Anti-Aliasing en Physics, die beide op Low.

Prima te doen voor af en toe wat AoE. :)

Ga eens onderzoeken of een GamePass game ook via CrossOver op macOS kan.
Heb namelijk ook de nieuwe 14" MacBook Pro met 10-Core CPU en 16-Core GPU.
Zo werkt dit toch niet? Als je gewoon een lagere resolutie kiest in AoE4 dan hoeft ie toch niet te downscalen?

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Nooooooo! Ik krijg de volgende melding als ik hem probeer op te starten:
Your CPU needs to support AVX instructions to run this game (ik heb een Pentium G4560). Balen zeg! Dat wist ik helemaal niet. Nu heb ik én het spel gekocht, én een andere videokaart, en kan ik het nog niet spelen.. Het verbaast me vooral omdat mijn CPU wel snel genoeg is, als ik kijk naar de vereisten. Erg jammer!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 07:08
Jakkus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:27:
Your CPU needs to support AVX instructions to run this game (ik heb een Pentium G4560). Balen zeg! Dat wist ik helemaal niet. Nu heb ik én het spel gekocht, én een andere videokaart, en kan ik het nog niet spelen.. Het verbaast me vooral omdat mijn CPU wel snel genoeg is, als ik kijk naar de vereisten. Erg jammer!
Inderdaad. Mijn 10 jaar oude I7 2600k draait het spel nog perfect. Maar het volgende wist ik ook niet:
"Not all CPUs from the listed families support AVX. Generally, CPUs with the commercial denomination Core i3/i5/i7/i9 support them, whereas Pentium and Celeron CPUs do not."

Blijkbaar is het een feature die (vaak)alleen op de i3 en hoger zit

-edit
oh wauw blijkbaar had ik geluk "first supported by Intel with the Sandy Bridge[1] processor shipping in Q1 2011" en was ik een early adopter

[ Voor 8% gewijzigd door hollandnick op 28-10-2021 23:55 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 01:34
TweakerVincent schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:23:
Klopt het dat je geen extra 4k pack oid hoeft te installeren? Ik gebruik Xbox app. Bij de DE versies moet ik altijd nog een enhanced 4k texture pack installeren maar die vind ik nergens. In de settings vind ik wel 4k movie optie, maar kan die ook nergens downloaden?
Die 4k texture packs is enkel voor de remasters in de DE versie omdat die lagere systeem eisen hebben waarbij die extra textures dus niet voor iedereen nodig zijn (afhankelijk van system specs) maar wel veel GB's vragen om te downloaden & op te slaan. In de AoE4 zitten die high end textures gewoon in de base game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:24
spel gespeeld maar grafisch is hij eigenlijk helemaal niet sterk. Ik vind Age 2 DE vele male scherper/mooier dan deze versie. Zeker DE met enhanced 4k pack. Zonde

speel dan 4k max

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 29-10-2021 01:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 01:13:
spel gespeeld maar grafisch is hij eigenlijk helemaal niet sterk. Ik vind Age 2 DE vele male scherper/mooier dan deze versie. Zeker DE met enhanced 4k pack. Zonde

speel dan 4k max
Ik heb hem nog niet gespeeld, maar verbaasde me dat iig de Tweakers review niks zegt over onscherpe graphics. Want alle screenshots die ik zo ongeveer zie van AoE4 zijn gewoon niet bepaald scherp, en ik ben niet de enige die dat idee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 10:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XNxVBfEqoh7AnEfMBHYa-l21CU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzQO1Ui1EEA8yjt1xteSn7Kz.jpg?f=fotoalbum_large

Yes alles gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:14
Voor oldschoolers die AoE 2/3 serieus online speelden, is dit dan ook redelijk simpel :P
Maar moet zeggen dat ik bij de derde toch even wat moest puzzelen.
Sissors schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:08:
[...]

Ik heb hem nog niet gespeeld, maar verbaasde me dat iig de Tweakers review niks zegt over onscherpe graphics. Want alle screenshots die ik zo ongeveer zie van AoE4 zijn gewoon niet bepaald scherp, en ik ben niet de enige die dat idee heeft.
Ook omdat standaard de resolutie gedownscaled wordt op 75%. Als je die setting op 100% (dus native) zet, dan is het in ieder geval normaal. Alsnog niet echt mooi helaas.

Heb zelf vooral last van extreme stutters op een GTX1080 tijdens bewegen met de camera. Dat klopt ergens niet, maar ik kreeg dat gisteren niet weg in ieder geval. Zal wel met een patch en/of wat instellingen opgelost kunnen worden. Grafisch valt het mij tegen, terwijl ik er met lage verwachting in ging (want gameplay>graphics).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Heb je nou serieus een foto gemaakt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Ik heb gisteravond het eerste potje gespeeld als de Fransen op team island(geen idee hoe de map echt heet) met 3 AI waarvan 1 teammate op Easy. Ik heb tijdens de open Beta dezelfde instellingen gedaan op de map na dan en ik merkte dat ze Easy een stuk Easyer gemaakt hebben. Waarom speel ik Easy, nou ik wil gewoon de Civs en de game op een rustige manier ontdekken. De AI is langzamer geworden met ontwikkelen dan de Beta en minder sterk. Persoonlijk vind ik dat goed voor de mensen die net komen kijken bij AOE maar voor mij was het veel te makkelijk.

Grafisch vind ik het matig, maar de gameplay vind ik top. Ik merk overigens niet dat het matig was during the game. Wel vind ik het aantal maps tegenvallen persoonlijk, de andere AOE's hadden veel meer maps en CIVS. Volgens mij komt er echter nieuwe CIVS en wellicht maps bij. Wat ik irritant vind is met skirmisch dat het de instellingen niet onthoud als je een nieuw potje wilt spelen, je moet iedere keer de instellingen van voor af aan instellen. Vervelend als je bepaalde instellingen wilt her gebruiken.

Al met al een ontzettend leuke game en ik hoop dat er nog veel content komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@hollandnick Inderdaad, blijkbaar hebben de Celeron- en Pentiumprocessors die functie niet. Ik heb nu een core i5 6500 gekocht op marktplaats. Als het goed is zou het daarmee wel moeten werken. We gaan het zien!
Ik vind het alleen jammer dat het van tevoren niet duidelijker is aangegeven ;) Maar zo komt het ook goed. Ik hoef gelukkig niet ook mijn moederbord te vervangen, daar was ik een beetje bang voor, en dat zou ook te gek worden voor één spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Playa del C. schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:32:
[...]

Ook omdat standaard de resolutie gedownscaled wordt op 75%. Als je die setting op 100% (dus native) zet, dan is het in ieder geval normaal. Alsnog niet echt mooi helaas.

Heb zelf vooral last van extreme stutters op een GTX1080 tijdens bewegen met de camera. Dat klopt ergens niet, maar ik kreeg dat gisteren niet weg in ieder geval. Zal wel met een patch en/of wat instellingen opgelost kunnen worden. Grafisch valt het mij tegen, terwijl ik er met lage verwachting in ging (want gameplay>graphics).
Toevallig was ik die tegengekomen bij wat online kijken naar reviews: Hardware pan acceleration ofzo in settings uitschakelen schijnt behoorlijk te helpen. Maar zeker niet 100%, gewoon bewegen met de camera in een RTS is blijkbaar niet een primaire use case...

En dan kom je inderdaad erop uit ook: Als het er nou geweldig uit zag, met prachtige graphics, ja dan begreep je dat het zwaar is voor je PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 29-10-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Laatst online: 22:43
Ik twijfel nog of ik de game ga aanschaffen op dit moment. De laatste keer dat ik €60 voor een game heb betaald, kan ik mij niet meer herinneren. Wellicht wacht ik nog tot de game uiteindelijk in de sale komt.
De technische test/beta heb ik nog wel gedaan, die waren erg nice.

Zitten er nog performance verschillen tussen de versie op Steam en de versie uit de Microsoft Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Jakkus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:27:
Ik heb hetzelfde probleem!!!! Ik heb zelf een Xeon uit 2008 (ipv i7 970) die het gemakkelijk aan zou moeten kunnen. Ik had het kunnen verwachten gezien microsoft er achter zit. Diablo 2 resurrected had hetzelfde probleem en had ik gerefund, maar dat hebben ze geloof ik gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:57
Gisteren even gespeeld maar dit deel heeft mij nog niet helemaal kunnen overtuigen. Zoals ook hier voorbij komt zijn de graphics vaag en echt niet op het niveau van 2021 (resolutie op 100%). Misschien ook een kwestie van smaak. Daarnaast heb ik ook last van flinke stutters bij het bewegen van de camera/muis.

Gameplay is overigens top! Daar ligt het zeker niet aan dus hopelijk komt er nog een update voor de graphics en performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:31

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dutchy88 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:45:
Gisteren even gespeeld maar dit deel heeft mij nog niet helemaal kunnen overtuigen. Zoals ook hier voorbij komt zijn de graphics vaag en echt niet op het niveau van 2021 (resolutie op 100%). Misschien ook een kwestie van smaak. Daarnaast heb ik ook last van flinke stutters bij het bewegen van de camera/muis.

Gameplay is overigens top! Daar ligt het zeker niet aan dus hopelijk komt er nog een update voor de graphics en performance.
Ik weet het nog niet. Het speelt an-sich fijn maar grafisch zou het zo uit 2016 kunnen komen ja, en de performance vind ik dan ook niet overtuigend, zeker met mijn systeem (5800X OC die boost tot 5Ghz en een RTX3070 met 32GB RAM) vind ik het een beetje underwhelming. Ik speel ook niet op 4K maar 1440p.

Stutters heb ik ook, dat is vrij irritant. HDR is dan wel weer een leuke toevoeging, maar ben je ook na 5 minuten aan gewend. Als je het niet hebt is het ook geen gemis zeg maar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

Ook voor jou dus, probeer pan hardware acceleration uit te schakelen. Niet een perfecte fix, maar het schijnt wel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Heb je nou serieus een foto gemaakt? :P
haha ja was op mn telefoon en geupload via telefoon. Zat ff niet op mn pc

Idem tijdens de eerste closed beta. Na 4-5 potjes ben je er aan gewend en is het dikke prima. Had ook eerste 2 uur dik schok effect met ... 'is dit het nou? " Nu ben ik helemaal om en is het spel geweldig, het went vanzelf :)
Playa del C. schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:32:
[...]

Voor oldschoolers die AoE 2/3 serieus online speelden, is dit dan ook redelijk simpel :P
Maar moet zeggen dat ik bij de derde toch even wat moest puzzelen.

[...]
heb er 2 (basic combat en late siege) tot twee maal moeten herkansen om te halen op gold. De rest was in 1x. Vond ze nog best pittig.

[ Voor 78% gewijzigd door Odysseus87 op 29-10-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01

Maxow

Hidden Sound System

Digitalfoundry heeft AoE4 ook nader bekeken en onderkent dat de belasting van het systeem extreem omhoog schiet op het moment dat de camera wordt bewogen, wat tot gevolg heeft dat de framerate instort. Schijnbaar is dit wel “by design”, maar het zal me niet verbazen als Relic dit nog gaat patchen. Daarnaast is de verdeling over de cores ook verre van optimaal, dus misschien dat de performance nog wel opgeschroefd gaat worden in de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:40

OMD

Fzim schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:38:
Ik twijfel nog of ik de game ga aanschaffen op dit moment. De laatste keer dat ik €60 voor een game heb betaald, kan ik mij niet meer herinneren. Wellicht wacht ik nog tot de game uiteindelijk in de sale komt.

Zitten er nog performance verschillen tussen de versie op Steam en de versie uit de Microsoft Store?
Kan je Gamepass niet een slinger geven? Kan je in ieder geval kijken of je het wat vindt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Fzim schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:38:

ik heb hem bij cdkeys gekocht voor 43 ... gewoon een steam key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 11:08
Uiteraard zijn er tegenwoordig performance issues met nieuwe games. Zeker gezien de populariteit zal dit snel worden opgelost. Je moet meer kijken naar kern van de gameplay en of je dat aanspreekt of niet. Ook ik kwam zoals de meeste hier wel een paar bugs tegen.

Persoonlijk ben ik erg te spreken over het nieuwe deel. Vooral de audio sprong voor mij positief naar voren, zowel muziek als geluid van verschillende aspecten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Aggressor schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

ik heb hem bij cdkeys gekocht voor 43 ... gewoon een steam key.
precies, goedkoopste wat ik zag was zelfs 36€ dacht via HRK. Meestel zullen in de campaing alleen al 25 uur halen. Dan heb je nog de art of war, skirmish en eventueel honderden uren in multiplayer... het is het geld wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 21:24
Odysseus87 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

precies, goedkoopste wat ik zag was zelfs 36€ dacht via HRK. Meestel zullen in de campaing alleen al 25 uur halen. Dan heb je nog de art of war, skirmish en eventueel honderden uren in multiplayer... het is het geld wel waard :)
heb ik ook gezien, maar soms krijg je de prijs pas als je aan abonnement afsluit ofso ?
en vaak komt er nog iets van 2,40 bij .. (soort fee)

de goedkoopste die ik kon vinden kwam iets op 40/41 euro uit. (en dan moet ik weer een account aanmaken bij de website)

Bij cdkeys kan je gewoon als gast afrekenen, en via cashbackxl nog eens 8% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:30
OMD schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Kan je Gamepass niet een slinger geven? Kan je in ieder geval kijken of je het wat vindt.
Ik had nog een gratis gamepass trial liggen, binnenkort maar eens testen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-06 14:40
Waar ik me enorm aan stoor is de mist die je ziet in de verte als je uitzoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Eerste korte indruk: Ziet er niet heel aantrekkelijk uit grafisch, gameplay voelt bekend. Vind de game best veeleisend als je ziet wat er voor matigheid op je scherm wordt neergezet. Denk dat deze graphics niet goed gaan agen. ;)
Vanavond verder ontdekken, en even goed in de settings duiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 29-10-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooi om te zien dat mensen die al 15 jaar niks met hun pc doen toch AoEIV kopen. Geeft de kracht van de franchise wel weer.

En voor de mensen die klagen over de graphics die niet scherp zijn. Stel de low quality renderer eens in. Mogelijk dat dat je beter bevalt: https://news.xbox.com/en-...re-opportunities-to-play/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Heb het spel nu redelijk vloeiend en met normale beeldkwaliteit draaiend. Eerste singleplayer stappen gezet op hard. Best leuk, prima spel, maar nog niet een wow-gevoel.

Wat ik niet snap, is waarom ze een singleplayer-campaign niet gewoon beginnen met rustig een dorpje opbouwen. Het was meteen een grootschalig gevecht met honderden units en versterkingen met daarna een tweede missie met twee of drie dorpen veroveren en opbouwen om uiteindelijk een redelijk grootschalig fort aan te moeten vallen met een 150 units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Veel Starcraft (II) spelers/casters spelen het ook fanatiek, wel vermakelijk om te kijken. Heb de game nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-05 15:01
Playa del C. schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:08:
Heb het spel nu redelijk vloeiend en met normale beeldkwaliteit draaiend. Eerste singleplayer stappen gezet op hard. Best leuk, prima spel, maar nog niet een wow-gevoel.

Wat ik niet snap, is waarom ze een singleplayer-campaign niet gewoon beginnen met rustig een dorpje opbouwen. Het was meteen een grootschalig gevecht met honderden units en versterkingen met daarna een tweede missie met twee of drie dorpen veroveren en opbouwen om uiteindelijk een redelijk grootschalig fort aan te moeten vallen met een 150 units.
Die 'rusting dorpje opbouwen' die jij wilt, die krijg je toch voorgeschoteld in de 'learn to play' tutorials?
Toen ik het spel opstartte zat ik meteen in zo'n 'learn to play' campaign, gelukkig heb ik die kunnen afsluiten.
Want met honderden uren aoe2 ervaring & de aoe4 technical stress test, heb ik de basis van zo'n aoe game wel onder de knie.

Imo moet een campaign vooral gaan om de specifieke kenmerken van de factie. Hoe je die zo efficiënt mogelijk kunt uitbuiten.

Iemand enig idee hoe je die verschillende banners/logo's kunt unlocken ?
Sommige horen bij de 'deluxe versie', maar andere bevatten geen specifieke beschrijving hoe je ze kan unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Qinshi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Die 'rusting dorpje opbouwen' die jij wilt, die krijg je toch voorgeschoteld in de 'learn to play' tutorials?
Toen ik het spel opstartte zat ik meteen in zo'n 'learn to play' campaign, gelukkig heb ik die kunnen afsluiten.
Want met honderden uren aoe2 ervaring & de aoe4 technical stress test, heb ik de basis van zo'n aoe game wel onder de knie.

Imo moet een campaign vooral gaan om de specifieke kenmerken van de factie. Hoe je die zo efficiënt mogelijk kunt uitbuiten.
Die tutorial stelde niks voor. Dat is maak 5 villagers en 2 huizen.

Level design is cruciaal voor de singleplayer campaign. En die van AoE1, 2 en 3 voelden een stuk beter aan. Maar vooral om wat ik al zei, omdat je in AoE4 eigenlijk meteen met 100+ units aan de slag gaat (op een cap van 200).
Het is een mening verder, mijn handen jeuken dan in ieder geval om zelf als level/campaign-designer aan het werk te gaan.

Er zijn weinig spellen die een campaign echt goed weten te starten of op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Playa del C. Age of Mythology begon ook meteen met een gevecht, waar je zelf nog wat units aan toe kon voegen. De tweede missie was dan wel dat je rustig een basis op moest bouwen. En daarna mocht je tegen Troje, dus moest je hard aan het werk om een goed leger neer te zetten.
Misschien dat AOE4 ook iets van het 'Total War'-gevoel neer wil zetten, dat je met grote legers tegenover elkaar staat? Dat hadden AOE2 en AOM minder. Volgens mij is het idee van de campagne ook dat je historische gevechten na kunt spelen, of niet? Dat lijkt mij dan wel weer leuk.

Ik ben het zelf wel met je eens: ik hou er ook van om rustig een basis op te bouwen, dat is voor mij waar de charme van het spel in zit. Maar misschien gaat dat te langzaam voor het publiek van deze tijd ;) Ik denk dat ik in het begin meer random maps ga spelen dan de campagne, al ga ik die zeker uitproberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Jakkus schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:58:
@Playa del C. Age of Mythology begon ook meteen met een gevecht, waar je zelf nog wat units aan toe kon voegen. De tweede missie was dan wel dat je rustig een basis op moest bouwen. En daarna mocht je tegen Troje, dus moest je hard aan het werk om een goed leger neer te zetten.
Misschien dat AOE4 ook iets van het 'Total War'-gevoel neer wil zetten, dat je met grote legers tegenover elkaar staat? Dat hadden AOE2 en AOM minder. Volgens mij is het idee van de campagne ook dat je historische gevechten na kunt spelen, of niet? Dat lijkt mij dan wel weer leuk.

Ik ben het zelf wel met je eens: ik hou er ook van om rustig een basis op te bouwen, dat is voor mij waar de charme van het spel in zit. Maar misschien gaat dat te langzaam voor het publiek van deze tijd ;) Ik denk dat ik in het begin meer random maps ga spelen dan de campagne, al ga ik die zeker uitproberen!
Het voelt inderdaad ook iets meer als Total War qua gevechten, door de nadruk op de steen/papier/schaar opzet.
Historische gevechten worden zeker nagespeeld. Maar het is zo vooropgezet als je met 100+ units begint en of zonder dorp speelt of met voorgebouwde dorpen. Ik heb liever een sandbox-setting. Maar goed, dat kan allemaal ook in het spel, maar tot nu toe vond ik de campaign dus wat tegenvallen. Kan veranderen nog, vandaag weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:57
Eerste uurtjes Skirmish erop zitten maar ik moet zeggen dat de AI zelfs in Easy nog vrij agressief is. Om de paar minuten een flinke aanval zorgt toch voor de nodige uitdagingen. Nu is het volgens mij ook al ruim 10 jaar geleden dat ik voor het laatst een AoE game aangeraakt hebt dus dat zou ook mee kunnen spelen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb inmiddels mijn tweedehands CPU binnen (met AVX, de vorige kon AOE4 daarom niet spelen), dus ik kan hem nu wel spelen! Net de tutorial gedaan en het eerste potje Skirmish, dat beviel al erg goed! Ik speelde met de Chinese. Ik kon eerst alleen niet uitvinden hoe ik naar de 3e age moest gaan, omdat dat niet in het Town Center is. Maar toen ik daar inmiddels achter was liep het heerlijk. Erg leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:55

SomerenV

It's something!

De afgelopen twee dagen een paar potjes gespeeld. Alleen en met een maat van me, en dan alleen skirmish. Samen enorm veel AoE2 (vooral DE) gespeeld (en in mindere mate deeltje 3). De beta overigens ook al gespeeld.

Ja, ik wil verder uit kunnen zoomen, gebouwen zijn niet heel herkenbaar en ik mis de vlaggetjes bij meerdere actions. Of de autoscout-optie. Optie voor een hogere popcap zou ook tof zijn.

Maar! Ik vind het een vette game :) Sure, het is geen Age of Empires 2, maar dat zou ook niet het doel moeten zijn denk ik. Als ik AoE2 wil spelen dan start ik die game wel op. De tegenvallende graphics kan ik me ook niet helemaal in vinden. Het enige dat me écht opvalt is dat de LOD nogal agressief ingesteld is en duidelijk verandert op basis van je zoomlevel, maar verder vind ik wel prima. Minder civilizations vind ik ook niet zo'n ramp aangezien de civ's nu allemaal een stuk unieker zijn.

Of het mij net zo lang vast kan houden als AoE2 weet ik nog niet, maar deeltje 4 vind ik wel gewoon tof :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gebaseerd op screenshots vond ik steeds de hele handel blurrie eruit zien. Veel zijn het daar mee oneens, maar voor diegene: https://www.reddit.com/r/...with_a_sharpening_filter/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fzuxt8ewxqw71.png
Ik hoop echt dat ze dat fixen, dan is de kans een stuk groter dat ik hem koop.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 31-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Sissors schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:43:
Gebaseerd op screenshots vond ik steeds de hele handel blurrie eruit zien. Veel zijn het daar mee oneens, maar voor diegene: https://www.reddit.com/r/...with_a_sharpening_filter/

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik bij dit soort spellen de gameplay veel belangrijker dan de graphics...
En de gameplay is goed wat mij betreft.
Ik heb vooral veel AoE3(DE) gespeeld en dan is dit spel wel heel erg wennen.
Daar kon je aardig vooruit met 1(verder in het spel 2) barracks + 1 fort omdat je steeds 5 units tegelijk traint, hier weer 1 per keer dus heb je wel meerdere barracks nodig.
Ik mis ook nog de optie om in 1 klik al je military units naar 1 plek te brengen (aoe3 had dat wel), nu is het soms zoeken of veel klikken omdat er settlers tussen je military lopen bijv.

De AI is vrij agressief vind ik. Speel nu zelf Inter (easy is dan weer te makkelijk) maar dat zijn best pittige potjes al voor mij omdat ze vrij vroeg in het spel al aanvallen.

De veranderde wincondities (winnen bij vernietigen landmarks) vind ik wel fijn. Niet meer de halve map afspeuren naar wat verdwaalde settlers.

Wel leuk dat de AI ook niet de hele tijd op dezelfde plaats aanvalt en dat ze hun dorp niet op 1 plek bouwen maar verspreid over de map wat bouwen. Dat maakt het spel minder voorspelbaar en dus uitdagender.

Tot nu toe ben ik erg positief over deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Aomi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:00:
[...]

Persoonlijk vind ik bij dit soort spellen de gameplay veel belangrijker dan de graphics...
En persoonlijk vind ik dat losstaande dingen...

Hoe is de gameplay een reden voor belabberde graphics? Nee graphics bepaald ook niet alles voor mij, maar er is verder ook een aanzienlijke lijst bugs, problemen, en features die ze misschien in 2022 toevoegen. En natuurlijk heb je niks aan goede graphics als de gameplay ruk is. Maar dat de graphics gewoon echt minder zijn dan die van SC2 die 10 jaar oud is, tja, ik vind dat niet goed.

Edit: En sowieso blijft natuurlijk de vraag waarom ze het zo blurrie hebben gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 31-10-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik snap persoonlijk niet dat Relic grafisch een betere prestatie levert met Company of Heroes 2 van 8 jaar oud dan met AOE 4! Ik vind grafisch wel jammer, hoop dat dit nog opgepoetst word. Ik ben ook benieuwd welke Civs er nog meer bij komen, dit kan toch niet alles zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
zijn er ondertussen al benchmarks van hoe verschillende hardware setups het doen? Dan weet ik ook of ik nog even moet wachten met kopen totdat de bugs maar ook de performance in orde zijn

[ Voor 6% gewijzigd door PainkillA op 31-10-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 09-06 11:20

[Afbeelding]
Ah, dat verklaart dat ik helemaal geen last had van die blurry graphics, het ziet er bij mij al zo uit als het rechter plaatje want de sharpening optie stond al aan in AMD settings. Kan ook met Nvidia trouwens dus het hoeft niet echt gefixt te worden je kan die setting tweaken en dan is het scherp

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Ah, dat verklaart dat ik helemaal geen last had van die blurry graphics, het ziet er bij mij al zo uit als het rechter plaatje want de sharpening optie stond al aan in AMD settings. Kan ook met Nvidia trouwens dus het hoeft niet echt gefixt te worden je kan die setting tweaken en dan is het scherp
Het is effectiever als je met een scherp iets begint en eindigt, dan een scherp iets begint (want waarom zou rendering iets zo vaags opleveren?), dat vaag maakt, om daar dan weer een sharpening filter overheen te gooien.

En ik ben het mee eens dat dit erg helpt hoor, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
PainkillA schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 13:51:
zijn er ondertussen al benchmarks van hoe verschillende hardware setups het doen? Dan weet ik ook of ik nog even moet wachten met kopen totdat de bugs maar ook de performance in orde zijn
Computerbase heeft een benchmark online staan.

https://www.computerbase....res-aoe-4-benchmark-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 17:26
Hebben meer mensen last van frame drops? Gek genoeg als ik een veld vol ventjes zie loopt het soepel, maar als ik de camera verplaats gaat dat erg schokkerig. Ik heb een GTX1070, die moet AoE4 toch wel trekken? Settings staan zeker niet allemaal op maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:15:
Hebben meer mensen last van frame drops? Gek genoeg als ik een veld vol ventjes zie loopt het soepel, maar als ik de camera verplaats gaat dat erg schokkerig. Ik heb een GTX1070, die moet AoE4 toch wel trekken? Settings staan zeker niet allemaal op maximaal.
Bekend probleem, als in, heb veel klachten erover gezien. Wat schijnt te helpen is "Hardware Pan acceleration" uitschakelen. Niet een volledige oplossing, maar wel beter. De rest is aan Relic Games om te fixen (hopelijk).

(Overigens heb ik dit op Reddit gelezen, heb zelf het spel nog niet, ben wel benieuwd of jij en/of de andere die hier dat probleem ook hadden gemeld het ermee eens zijn dat die setting uitschakelen helpt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik heb nog geen frame drops ervaren (6700 XT), het speelt draait erg stabiel naar mijn ervaring. Het zal wel verschillen per configuratie :)

[Afbeelding]
Dat rechter plaatje is zeker scherper, maar persoonlijk ervaar ik het linker plaatje niet als "blurrie".

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Ik heb wel veel last van dat mijn mousecursor hapert. Gek genoeg is dit niet tijdens grote veldslagen maar juist als ik het beeld op mijn dorp heb staan.
Terwijl mijn hardware opzich goed genoeg zou moeten zijn (GTX2060 + i7 10750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

SomerenV schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:30:
De afgelopen twee dagen een paar potjes gespeeld. Alleen en met een maat van me, en dan alleen skirmish. Samen enorm veel AoE2 (vooral DE) gespeeld (en in mindere mate deeltje 3). De beta overigens ook al gespeeld.

Ja, ik wil verder uit kunnen zoomen, gebouwen zijn niet heel herkenbaar en ik mis de vlaggetjes bij meerdere actions. Of de autoscout-optie. Optie voor een hogere popcap zou ook tof zijn.

Maar! Ik vind het een vette game :) Sure, het is geen Age of Empires 2, maar dat zou ook niet het doel moeten zijn denk ik. Als ik AoE2 wil spelen dan start ik die game wel op. De tegenvallende graphics kan ik me ook niet helemaal in vinden. Het enige dat me écht opvalt is dat de LOD nogal agressief ingesteld is en duidelijk verandert op basis van je zoomlevel, maar verder vind ik wel prima. Minder civilizations vind ik ook niet zo'n ramp aangezien de civ's nu allemaal een stuk unieker zijn.

Of het mij net zo lang vast kan houden als AoE2 weet ik nog niet, maar deeltje 4 vind ik wel gewoon tof :)
Ik deel de mening wel. Tot nu toe ( ~ 10 uurtjes) mij erg vermaakt. De campaign zit goed in elkaar. Ik hoop wel dat er nog wat goede verbeteringen komen in de game en dat eSports ook groot gaat worden in AoE 4.
spijkerhoofd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:55:
Ik snap persoonlijk niet dat Relic grafisch een betere prestatie levert met Company of Heroes 2 van 8 jaar oud dan met AOE 4! Ik vind grafisch wel jammer, hoop dat dit nog opgepoetst word. Ik ben ook benieuwd welke Civs er nog meer bij komen, dit kan toch niet alles zijn?
Ik gok dat er wel nog nieuwe civs komen. Voor AoE II is dat uiteindelijk ook verdriedubbeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Had ik ook met een GTX1080. Image quality op medium en de rest op recommended, met 100% scaling en die pan acceleration uit, heeft het bij mij redelijk soepel gemaakt.
Maar biljft op sommige pc's gewoon echt niet lekker lopen, zeker niet voor wat je er op het beeld voor terugziet. Maar goed: gameplay>graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
spijkerhoofd schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 12:55:
Company of heroes 2 draait op Essence engine 3.0 + daar is al 8 jaar aan gesleuteld. ( in begin was het ook niet soepel )

Age of Empires 4 draait op Essence 5.0 Wat een vrij nieuwe versie is. ( eerste game op deze versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
corporalnl schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:49:
[...]

Company of heroes 2 draait op Essence engine 3.0 + daar is al 8 jaar aan gesleuteld. ( in begin was het ook niet soepel )

Age of Empires 4 draait op Essence 5.0 Wat een vrij nieuwe versie is. ( eerste game op deze versie )
Gevoelsmatig is COH een stuk mooier dan AOE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
spijkerhoofd schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:44:
[...]

Gevoelsmatig is COH een stuk mooier dan AOE.
Dat is omdat het een totaal andere game is, met een andere stijl. ( niet met elkaar te vergelijken )

Ze hebben met AoE 4 de stijl van AoE 2 en AoE 3 proberen aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:56
Aomi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Ik mis ook nog de optie om in 1 klik al je military units naar 1 plek te brengen (aoe3 had dat wel), nu is het soms zoeken of veel klikken omdat er settlers tussen je military lopen bijv.
Geen idee of dat hier ook zo is, maar met Ctrl+click op 1 van de settlers kon je die allemaal selecteren of deselecteren in eerdere AOE versies. (ik heb het spel zelf niet, maar misschien helpt dit het vereenvoudigen al vast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ytsmapieter
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:02
Je kunt in de opties aanvinken dat je met het slepen van een rechthoek alleen militaire eenheden selecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
ytsmapieter schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:24:
Je kunt in de opties aanvinken dat je met het slepen van een rechthoek alleen militaire eenheden selecteert.
Die had ik idd gevonden.

Maar als er units verspreid over de map staan is het soms handig om ze in 1 keer allemaal naar 1 plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Laatst online: 26-05 17:56
Heeft er al iemand uitgevonden hoe je units uit je shift groep kan halen? Ik begin de game met de scout onder shift 1 te hangen. Echter wil ik na verloop van tijd andere units onder shift 1 heben. Nu is het mij alleen nog maar gelukt om units toe te voegen en niet te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
Met Ctrl + 1 maak je enkel de groep die dan geselecteerd is actief onder 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiertz
oww, dat mij dat niet opgevallen is. Bedankt!.

De ELO ratings kan je trouwens zien op:
https://www.ageofempires.com/stats/ageiv/

De ingame ranking is nog niet live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:35
heb net voor de 1ste keer een rondje skirmish gespeeld. enige idee wat je precies moet aan voldoen om te winnen? de ai is volledig gesloopt en toch win ik niet? zie ik iets over het hoofd?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
The-dragon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:48:
heb net voor de 1ste keer een rondje skirmish gespeeld. enige idee wat je precies moet aan voldoen om te winnen? de ai is volledig gesloopt en toch win ik niet? zie ik iets over het hoofd?
Wellicht had de AI een Wonder gebouwd en had je het niet door. Andere manieren om te winnen: alle sacred sites voor 10 min in bezit hebben, alle landmarks van je tegenstander(s) kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:35
Clemensmaxt schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:04:
[...]

Wellicht had de AI een Wonder gebouwd en had je het niet door. Andere manieren om te winnen: alle sacred sites voor 10 min in bezit hebben, alle landmarks van je tegenstander(s) kapot maken.
Even voor de duidelijkheid, der heeft volgens het spel nog niemand gewonnen.
alle buildings van de enemy waren kapot, en is ook nergens meer te bespeuren.
wel blijft er 1 building van de enemy op 1/7000 staan en is niet kapot te krijgen.
ik denk dat dit een bug is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibTDSxmNo1YnLhpjrYiEyFXJ6RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCC6jFhTI0cS696qRWuURPVD.jpg?f=fotoalbum_large

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1997
  • Laatst online: 07-06 23:16
Weet je zeker dat je niet in de sandbox-modus zit? Op die manier zijn er geen voorwaarden om te winnen, dus zelfs als de andere partij volledig is verslagen, gaat het spel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ben wat doorgegaan met de campaign. Wordt er beter op, heb een hele leuke tijd gehad net.

[/spoiler]
Die level om Parijs te verdedigen. Daar staat een supersterk kasteel (Red Castle) in de stad die pas iets kan doen als de muren en de meeste gebouwen zijn gevallen. Maar ik dacht na het vallen van een muur al dat het een verloren zaak was, dus bleef maar herstarten...
[spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 09-06 11:20
Playa del C. schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:30:
Ben wat doorgegaan met de campaign. Wordt er beter op, heb een hele leuke tijd gehad net.

[spoiler]
Ah, dus daarom was die zo moeilijk. Ik wilde per se dat geen enkele muur doorbroken zou worden en heb net zolang herstart tot dat lukte. Dat was nog een hele klus (op intermediate niveau) maar lukte uiteindelijk wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 08-11-2021 10:31 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
The-dragon schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:52:
[...]

Even voor de duidelijkheid, der heeft volgens het spel nog niemand gewonnen.
alle buildings van de enemy waren kapot, en is ook nergens meer te bespeuren.
wel blijft er 1 building van de enemy op 1/7000 staan en is niet kapot te krijgen.
ik denk dat dit een bug is?
[Afbeelding]
Linksboven in beeld staat als het goed is wat je (nog) moet doen om de game te winnen.
Er staat dan bijv "Destroy all enemy landmarks (3/4)", dan weet je dat je er nog 1 moet.
Als er 3/3 of 4/4 staat dan is het idd een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:30:
[...]

Ah, dus daarom was die zo moeilijk. Ik wilde per se dat geen enkele muur doorbroken zou worden en heb net zolang herstart tot dat lukte. Dat was nog een hele klus (op intermediate niveau) maar lukte uiteindelijk wel.
Ik ook op hard dan. Leek vrij onmogelijk. Maar ik kwam toch een keer nog op iets van 3/4 van de aanvallende units gedood. Maar toen vielen op drie plekken de muren. Ik liep het maar even lopen, ging wat een verdediging bouwen onderin op het eiland. Maar daar kwam niemand door dat kasteel halverwege ... Leuk, maar ook 'lame'. Ik vind de levels daarna leuker, als je gewoon je eigen basis mag opbouwen en echt 'sandbox' stijl de boel oplost. Dus niet met die scripted aanvallen, dat is meer een Tower Defense spel. Plus dat ik gewoon had willen weten van te voren hoe het zat met dat sterke kasteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Normandy campaign op intermediate uitgespeeld. Alle art of war medals op Gold. Nu maar de volgende campaign starten en dan eens op de masteries focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Leuk spel, geen goed spel. Wel jammer dat de AI echt belachelijk slecht is vergeleken met AOE2.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
BroWohsEdis schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:31:
Leuk spel, geen goed spel. Wel jammer dat de AI echt belachelijk slecht is vergeleken met AOE2.
Dat is ook wel wat overdreven. Bij AoEII is de AI ook lang niet zo efficiënt en tactisch als een mens.
De campaign (tegen wat meer gescripte AI) op hard is anders nog een flink pittige en gebalanceerde uitdaging.

Maar verder wel eens dat het een leuk spel is, maar niet zo goed als een AoEII. Het geeft mij een stuk minder plezier en dat komt niet door de leeftijd. Deel 1 en 2 haddden de juiste sfeer en gameplay. Van Ensemble Studios. Ook AoM was zeer goed. AoEIV vind ik persoonlijk zelfs minder dan AoEIII. Vooral als je compenseert voor de leeftijd van AoEIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Playa del C. schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:38:
[...]

Dat is ook wel wat overdreven. Bij AoEII is de AI ook lang niet zo efficiënt en tactisch als een mens.
De campaign (tegen wat meer gescripte AI) op hard is anders nog een flink pittige en gebalanceerde uitdaging.

Maar verder wel eens dat het een leuk spel is, maar niet zo goed als een AoEII. Het geeft mij een stuk minder plezier en dat komt niet door de leeftijd. Deel 1 en 2 haddden de juiste sfeer en gameplay. Van Ensemble Studios. Ook AoM was zeer goed. AoEIV vind ik persoonlijk zelfs minder dan AoEIII. Vooral als je compenseert voor de leeftijd van AoEIII.
Heb tot nu toe de Mongols en Normans campaign gedaan, AI is in de campaigns wel prima. In Skirmish vind ik het gewoon armoe, de Mongols AI functioneert amper (stopt gewoon met units maken na Castle Age) de overige AI's vallen 2x aan en stoppen hierna gewoon met units producen op enkele units na. In AoE2 zijn de hardest/extreme AI toch een behoorlijke uitdaging, in AoE4 is het 2 aanvallen overleven en het is klaar.

Leuk spel, komt alleen niet in de buurt van AoE2 inderdaad, verder vind ik het aantal bugs echt ongeloofelijk.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Wat bof ik toch dat mijn intel graphic i5 pc'tje die ik nog had staan deze game gewoon 'prima' kan spelen, wel op potato graphics, maar wat is dit toch verslavend. Toen ik een kleine jongen was AoE 2 helemaal kapot gespeeld, en wat was (nu nog steeds) ik slecht toen. Beetje tegen AI easy aan het spelen nu, die 0 uitdaging geeft en dat is voor mij nu nog dikke prima, beetje aan het leren weer hoe alles ook alweer werkte. Daarna maar de difficulty ophogen en wellicht ooit een echte pvp match proberen..

Twijfel enorm om enkel voor deze game een windows laptopje aan te schaffen, maar eerst maar eens zien hoe lang ik het vol hou om deze game echt leuk te vinden

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 10:42
Hebben anderen hier ook momenteel connectie problemen? Wordt in het menu aangegeven dat ik offline ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiertz
Was dit niet omdat er onderhoud aan de multiplayer servers waren? Je kan dan wel nog gewoon singleplayer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
Alle Masteries halen... jeetje daar gaat veel tijd in zitten. Ben bijna klaar met de 2e mastery, (French done, nu English bezig).

En ik moet nog 2 hele campaigns en nog 2 Art of Wars halen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:56
Ik had deze week een vreemde bug in de campaign level 'France in chaos': In de 3e nederzetting die je moet veroveren 'Croisy', werden absurde hoeveelheden troepen gegenereerd. Op een gegeven moment stond ik tegenover ruim 350 man en dat waren alleen nog maar de troepen binnen de pallisades. En wat ik ook deed, er werden zo snel troepen bij gespawned dat ik de nederzetting onmogelijk kon clearen.
Ik ben uiteindelijk overnieuw begonnen en toen was het prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm, mij lukt het met geen mogelijkheid relics een monastery in te krijgen, herkennen jullie dit?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:49:
Hmm, mij lukt het met geen mogelijkheid relics een monastery in te krijgen, herkennen jullie dit?
Dacht ik eerst ook, maar het werkt toch wel. Even goed kijken. Je ziet het ook aan het oplopen van het goud. Maar het lijkt inderdaad alsof de relic naast het gebouw wordt gedropt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Laatst online: 17-05 09:26
Toch wel een tegenvaller ten opzichte van AoE 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Resdogg schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:16:
Toch wel een tegenvaller ten opzichte van AoE 3!
Vertel.

Ben het wel met je eens, ook al is het ook niet echt slechter dan AoEIII denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-06 14:39
De patch ziet er goed uit! Veel bugfixes bij diverse civs, en spearman zijn een stuk sterker.

Wel jammer van de 2 nieuwe bugs - abassid spearman met oneindige range, delhi research tijd neemt toe ipv af bij het gebruik van de scholars - maar hopelijk wordt dat gehotfixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08-06 21:08

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Paar keer gedaan nu online, forterres zijn erg zwak, het is meer paar kanonnen maken en massa heavyknight horses en je wint. Maak je spearmen, je zou denken dat die van horsemen moet kunnen winnen maar nope… merk daardoor dat het spel erg in onbalans is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 17:26
Hebben meer mensen dat het spel je niet echt pakt? Als ik het speel vind ik het heel leuk. Ziet er ook prima uit en zeker de campaign bevalt tot nu toe goed. Maar toch zit er altijd lange tijd tussen speelsessies bij mij, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08-06 21:08

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ja heb ik ook wel hoor, tis een beetje van mehh wel leuk maar geen 3 potjes op een avond.
Speel overigens ook stronghold warlords, die campain is ook wel leuk! Aanradertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Coldbullet schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:14:
Paar keer gedaan nu online, forterres zijn erg zwak, het is meer paar kanonnen maken en massa heavyknight horses en je wint. Maak je spearmen, je zou denken dat die van horsemen moet kunnen winnen maar nope… merk daardoor dat het spel erg in onbalans is
crossbows zijn erg goed tegen knights. Of als je mongols speelt de mangudai. Genoeg zooi om alles te counteren hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Coldbullet schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:14:
De onbalans was mij tijdens de beta ook opgevallen, zo heb je helemaal geen siege wapens nodig om kastelen en muren neer te halen. En dat is maar één voorbeeld.

Microsoft heeft gelukkig wel gezegd dat er veel balance updates aankomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6EiK5OAseqqI3IQlq0eY-ghemE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gYqmobAfNSLQuuKL5B7T8dId.png?f=fotoalbum_large

De update van gisteren is in elk geval een begin:
Update 8324 also introduces a substantial number of balance updates. Many of these updates (more than 100!) are in response to callouts you’ve made, and will promote challenging and exciting opportunities regardless of which civilization you’re playing as or against.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 17:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nou, gisteravond geinstalleerd via Game Pass. Ik ben benieuwd. Vroeger altijd II en met mindere mate III gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 12:41
Is er een service die AoE laat streamen ipv via je eigen pc draait? Vroeger veel AoE gespeeld, maar om nu een hele pc te kopen om de game te kunnen spelen zie ik niet zitten. Zeker na het zien van de minimum requirements. Xbox game pass draait je game volgens mij nog lokaal, als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 22:49
Ik speel dit spel erg graag maar sinds een week kan ik geen enkele saved game meer starten.
Zie de saves wel staan maar er staat bij "unavailable".

Omdat de potjes best lang duren (skirmish) moet vaak saven en bv een paar dagen later verder gaan maar dat kan dus opeens niet meer.

Er is niks veranderd aan mijn systeem oid, iemand een idee want dit is echt naadje zo.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
oldsmelly schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:36:
Ik speel dit spel erg graag maar sinds een week kan ik geen enkele saved game meer starten.
Zie de saves wel staan maar er staat bij "unavailable".

Omdat de potjes best lang duren (skirmish) moet vaak saven en bv een paar dagen later verder gaan maar dat kan dus opeens niet meer.

Er is niks veranderd aan mijn systeem oid, iemand een idee want dit is echt naadje zo.
Waarschijnlijk doordat de game een grote update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 22:49
@Sir_Lion dat dacht ik eerstvolgende maar helaas net een game gesaved en ik kan er weer niet bij echt zo raar dit

MuziekLiefhebbert

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste