Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clemensmaxt
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:59
roberto250b schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:51:
Ik heb slechts enkele potjes kunnen spelen helaas, maar vond het wel leuk, maar ik zat er nog niet helemaal in zoals bij AOE2, maar dit kan uiteraard nog komen

Grootste probleem vond ik dat je niet ver genoeg kon uitzoomen en je dus niet altijd genoeg overzicht hebt.
ik speel op een 55" TV misschien dat dat ook meespeeld, maar ik vond dat erg irritant. Ik hoop dat meer mensen dit hebben en ze dit kunnen aanpassen.
Dit is verreweg de meest gehoorde klacht op t insiders forum van de beta. Ben benieuwd of ze gaan luisteren! Vul vooral de beta survey in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Microsoft heeft wat ideeën om op een later moment een über AI te introduceren :p
We use machine learning in training the AI right now, but we want to take that even further. Down the road, not at launch, we’ll probably look into having a merciless AI that keeps learning the more people play against it, to the point that it’ll be unbeatable. But we’re OK with that, because if you opt into that difficulty, if you want to opt into making the AI better at beating you, go right ahead.

We can use that in different aspects in terms of how we cut it up for the different difficulties. Like, we did a lot of that in Killer Instinct 2, we had AIs that would learn how to play like players down to even the taunts, you know for a game like KI, it’s like when did the player teabag, how did they move around while they were waiting for a player to get up. I think we can start applying a lot of that to a real time strategy game. But the AI does things that players do, we try to imitate and add in strategies that players use.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nog wat nieuwe video's van Gamescom:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Komend weekend is er een nieuwe betatest gepland, en iedereen kan meedoen. Ga naar https://store.steampowere...466860/Age_of_Empires_IV/ en vraag toegang voor de technical stress test:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip1Pf5TBDnZOQbh2CsMwv7My0lU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e5RULCHEiut19F5cyHr2teCS.png?f=user_large
A number of tweaks and changes have been made since the Closed Beta in August:

- Changes to the camera distance. Based on closed beta feedback, we have tweaked the maximum distance that the camera can zoom out. This allows for more visibility on-screen while you play.

- Balance work. For those that joined us, you will notice additional balance work that’s gone into both the English and Chinese civilizations.

- Bug fixes. We always appreciate the community’s attention to detail! The closed beta group called out a number of bugs that were impacting visuals, audio, economy and in-game settings that have been fixed in this build.

[ Voor 46% gewijzigd door XWB op 16-09-2021 00:22 ]

March of the Eagles

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 09:11
XWB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
Komend weekend is er een nieuwe betatest gepland, en iedereen kan meedoen. Ga naar https://store.steampowere...466860/Age_of_Empires_IV/ en vraag toegang voor de technical stress test:

[Afbeelding]

[...]
Je kan het eventueel ook via de Xbox insider Hub (te downloaden via store) op Windows 10 doen. Dan bij previews kun je je aanmelden. Ik heb beide gedaan, dan hopelijk meer kans.

Anoniem: 316512

Hopelijk krijg ik een invite. Heb er echt zin in.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 14:28

Luukwa

o/

Heb de closed alpha gespeeld; speelt erg goed weg, veel herkenbaar van vroeger.
Beetje jammer dat er geen save mogelijkheid was en dat je niet makkelijk een quick game kon starten.

Uiteraard ziet het er allemaal wat strakker uit en zijn er wat dingetjes m.b.t. age progression anders.

Soundcloud!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
XWB schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:

[Afbeelding]

[...]
ik hoop ook dat ze een inverted camera drag knop toevoegen. Als je met mb3 de camera verplaatst dan is dat default inverted. Het zou mij heel veel frustratie besparen in ieder geval.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:30
marcunator schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:36:
[...]

ik hoop ook dat ze een inverted camera drag knop toevoegen. Als je met mb3 de camera verplaatst dan is dat default inverted. Het zou mij heel veel frustratie besparen in ieder geval.
Kun je dit toelichten? Ik heb nog niks van AoE4 gespeeld.

• marcunator
Playa del C. schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:59:
[...]

Kun je dit toelichten? Ik heb nog niks van AoE4 gespeeld.
Ik navigeer RTS games altijd met de middle mouse button. Je houdt middle mouse ingedrukt en beweegt je muis. Ik ben gewend dat de camera beweegt in de richting hoe je je muis beweegt. Dus muis naar boven -> camera naar boven.

Bij AOE4 is het muis naar boven->camera naar beneden. Inverted dus.

• Playa del C.
marcunator schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:01:
[...]

Ik navigeer RTS games altijd met de middle mouse button. Je houdt middle mouse ingedrukt en beweegt je muis. Ik ben gewend dat de camera beweegt in de richting hoe je je muis beweegt. Dus muis naar boven -> camera naar boven.

Bij AOE4 is het muis naar boven->camera naar beneden. Inverted dus.
Duidelijk. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de standaard inverted manier gewend ben en in alle games ook zo geïmplementeerd zie. Voor wat jij wil, gebruik ik dan side-scrollen. Dus muis naar de zijkant van het scherm en dan ga je wel in dezelfde richting met de cam.

Je kunt overwegen om er even aan te wennen. Ik denk dat het na een uur of twee wel went. Maar goed, als het een optie wordt, dan zou het voor jou beter zijn inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcunator
Playa del C. schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:07:
[...]

Duidelijk. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de standaard inverted manier gewend ben en in alle games ook zo geïmplementeerd zie. Voor wat jij wil, gebruik ik dan side-scrollen. Dus muis naar de zijkant van het scherm en dan ga je wel in dezelfde richting met de cam.

Je kunt overwegen om er even aan te wennen. Ik denk dat het na een uur of twee wel went. Maar goed, als het een optie wordt, dan zou het voor jou beter zijn inderdaad.
Tja ik speel al een jaartje of 15 lol en c&c, waarbij ik op deze manier de map bestuur. Side scrolling is iets wat ik erg vervelend vind omdat je dan met je muis uit het center van je scherm bent. Waardoor units aanklikken meer tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemensmaxt
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:04:
Hopelijk krijg ik een invite. Heb er echt zin in.
Het werkt niet op invite. Iedereen kan zelf deelnemen!
Steam installeren > age of empires 4 game page > deelnemen / participated bij versie "stress test"

Ready to go dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:03

swv

Ik speel deel 2 al sinds 1999. Ene jaar wat meer dan het andere (verschillende levensfases etc). Deel 3 heeft mij nooit kunnen bekoren maar naar een deel 4 heb ik al lang uitgekeken, mits deze de elementen heeft en een waardige opvolger is van deel 2. Dat lijkt zo te zijn. Ik ga het dit weekend meemaken. Toch wel een momentje na al die jaren O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
swv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:42:
Ik speel deel 2 al sinds 1999. Ene jaar wat meer dan het andere (verschillende levensfases etc). Deel 3 heeft mij nooit kunnen bekoren maar naar een deel 4 heb ik al lang uitgekeken, mits deze de elementen heeft en een waardige opvolger is van deel 2. Dat lijkt zo te zijn. Ik ga het dit weekend meemaken. Toch wel een momentje na al die jaren O+
Toch wel benieuwd wat dat nu is met die Age3 haat. Dat is immers de directe reden dat we tot heden geen opvolger meer hebben gekregen. Age3 is toch een prima rts? Grafisch zijn tijd ver vooruit (rag doll physics), behoorlijk divers qua factions (denk aan de Dutch met hun banken en villagers die geld kosten), extra diepte via de shipments, farms die niet meer verdwijnen, oplossing voor eindige resources (gold), batch productie van units. Is het wellicht de setting die het probleem vormt? Anno 2070 kreeg ook nogal wat haat omdat het buiten de traditionele historische setting viel. Nu ik er aan terug denk vond ik tijdens de demo de setting zelf ook wel irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 17-09-2021 14:57 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
sdk1985 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:39:
[...]

Toch wel benieuwd wat dat nu is met die Age3 haat. Dat is immers de directe reden dat we tot heden geen opvolger meer hebben gekregen. Age3 is toch een prima rts? Grafisch zijn tijd ver vooruit (rag doll physics), behoorlijk divers qua factions (denk aan de Dutch met hun banken en villagers die geld kosten), extra diepte via de shipments, farms die niet meer verdwijnen, oplossing voor eindige resources (gold), batch productie van units. Is het wellicht de setting die het probleem vormt? Anno 2070 kreeg ook nogal wat haat omdat het buiten de traditionele historische setting viel. Nu ik er aan terug denk vond ik tijdens de demo de setting zelf ook wel irritant.
Eens, snap de haat ook niet.

AoE2 heeft een erg typische sfeer en gameplay. Heerlijk spel, natuurlijk, maar ook wel verouderd op veel punten. AoE3 was zijn tijd vooruit en kan zelfs nu nog goed meekomen als spel. Ik denk dat als mensen nu vanuit het niks alle AoE voor het eerst zouden spelen, dat AoE3 er een stuk beter voor zou staan dan nu. Nostalgie en gewenning.

Age of Mythology is er ook nog, was ook een geweldig spel. Daarna qua ranking AoE3, dan 2 en dan 1 voor mij.
Tussendoor kwam er nog een AoE online met een soort mmo setting. Moet zeggen dat ik zelfs dat een goed spel vond. Kon het op het hoogste level spelen. Maar kon wel snappen dat veel age-fans dat online spel niks vonden.

En gek genoeg voel ik momenteel naar het langverwachte AoE4 nog geen hype.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Steam is nog niet live maar via Xbox Insider Hub kun je nu wel al downloaden.

@sdk1985 @Playa del C. Het is inderdaad de typische gameplay waar ik van hou in AoE2 die ik niet terug kon vinden in AoE3. Misschien met AoE4 ook niet maar dan is er altijd nog AoE2DE waar ik mij prima mee vermaak.

[ Voor 59% gewijzigd door swv op 17-09-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
swv schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:23:
Steam is nog niet live maar via Xbox Insider Hub kun je nu wel al downloaden.

@sdk1985 @Playa del C. Het is inderdaad de typische gameplay waar ik van hou in AoE2 die ik niet terug kon vinden in AoE3. Misschien met AoE4 ook niet maar dan is er altijd nog AoE2DE waar ik mij prima mee vermaak.
Bedoel je het rock paper scissors met de typische gameplay? An sich zit dat net zo goed in Age3, zo niet beter . Alleen het is minder intuïtief. Iedereen snapt in Age 2 dat een speer mannetje goed is tegen een paard en dat een mannetje met een schild sterk is tegen een archer. In Age3 moet je maar net weten dat een light infantry double damage doet tegen een heavy infantry én is het verschil lastig te spotten tussen die twee. Hetzelfde voor de cannons waar er één tussen zit die x10 tegen schepen doet.

Ondertussen nog steeds geen steam invite :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ze zijn ermee bezig:
UPDATE: MS Store version is available for download now, we are working on making Steam available shortly. Thank you for your patience.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Begon toch ongeduldig te worden, 1 uur na de aangekondigde launch. Toch maar die insider app gedaan. Start hem nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen invite gezien in de mail, maar kan hem wel nu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Phoe grafisch een flinke tegenvaller. Age 3 DE ziet er beter uit. beetje wazig en cartoony allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste potje gewonnen, vind het er zelf wel geinig en vloeiend uit zien.

Dat technical playtest wat je de hele tijd door het scherm ziet is wel zwaar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nog steeds niet op steam, ook 1 potje tegen easy gedaan. Lijkt meer op age2 dan age 3. Je moet weer camps op de map bouwen, anders lopen je villagers terug naar het towncenter. Verder relatief weinig techs en meer in de vorm van +1 range. Wel zitten er in de endgame wat kanonnen.

Agen doe je door landmarks te bouwen. Je hebt steeds keuze uit twee varianten. In die zin lijkt dat op age3. Ook wel geinig dat je toren kunt uitrusten met ander geschut.

Die ai kwam overigens erg vroeg met een aanval.

edit: 21:28 is hij ook op steam verschenen

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 17-09-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De Steam versie wordt nu in badges uitgerold:
UPDATE: MS Store version is available for download now. Steam pre-registrations are rolling out in batches, and you should receive an email from Steam when your access is granted. Thank you for your patience.

March of the Eagles

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Na vele uren AoE2 is dit inderdaad veel meer AoE3. Ik mis wel heel erg het overzicht. Sommige siege wapens schieten verder dan dat je in één oogopslag kunt zien. Verder lijkt men wel het tempo er een beetje in te gooien qua actie: Bijna alles wat je bouwt om te agen enz. is een gebouw om military mee te maken. Het speelt wel grappig, maar AoE2 zal hierdoor niet van de troon gestoten worden (ook niet voor nieuwe spelers).

• sdk1985
Potje 3 vs 3 ai gedaan op easy. Die was niet zo spannend, de ai raakte vrij snel starved van resources en viel daardoor stil.

Potje 2 vs 2 ai gedaan op intermediate op een 6 speler map. Dat was een stuk pittiger. Lange tijd grote aanvallen op meerdere fronten. Ai liep ook met paarden om niet afgebouwde muren heen om villagers te raiden. Regelmatig aanvallen met catapulten beschermd door minimaal 3 paarden, meestal meer. Ook deze ai viel na een uurtje een beetje stil. Deze game mist de endgame fabrieken van age3 waarmee je onbeperkt resources kunt pompen. Overigens kun je wel de mill een upgrade geven dat hij +1 gold geeft als yield. Gaat alleen niet echt hard genoeg om de dure upgrades (700 per stuk) te betalen. Daarvoor kun je beter nodes zoeken, grote nodes bevatten 4000 gold. Je kunt ook trade units gebruiken, opvallend genoeg laat de ai die vaak met rust. Ook dit zet echter naar mijn idee geen zoden aan de dijk. Range van siege wapens is overigens héél erg groot dus paarden ga je echt nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/403678878343888898/888576218717372416/unknown.png?width=1289&height=644

Ik vond de laatste battles an sich wel tof. Je kunt de battles omdraaien door met je paarden de siege units uit te schakelen. De paarden trekken een leuk sprintje als ze in de buurt zijn.

Heb verder niet direct het gevoel dat age4 op enig vlak een verbetering is tov deel 3.

[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 18-09-2021 02:35 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:39
sdk1985 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 02:25:
Potje 3 vs 3 ai gedaan op easy. Die was niet zo spannend, de ai raakte vrij snel starved van resources en viel daardoor stil.

Potje 2 vs 2 ai gedaan op intermediate op een 6 speler map. Dat was een stuk pittiger. Lange tijd grote aanvallen op meerdere fronten. Ai liep ook met paarden om niet afgebouwde muren heen om villagers te raiden. Regelmatig aanvallen met catapulten beschermd door minimaal 3 paarden, meestal meer. Ook deze ai viel na een uurtje een beetje stil. Deze game mist de endgame fabrieken van age3 waarmee je onbeperkt resources kunt pompen. Overigens kun je wel de mill een upgrade geven dat hij +1 gold geeft als yield. Gaat alleen niet echt hard genoeg om de dure upgrades (700 per stuk) te betalen. Daarvoor kun je beter nodes zoeken, grote nodes bevatten 4000 gold. Je kunt ook trade units gebruiken, opvallend genoeg laat de ai die vaak met rust. Ook dit zet echter naar mijn idee geen zoden aan de dijk. Range van siege wapens is overigens héél erg groot dus paarden ga je echt nodig hebben.

[Afbeelding]

Ik vond de laatste battles an sich wel tof. Je kunt de battles omdraaien door met je paarden de siege units uit te schakelen. De paarden trekken een leuk sprintje als ze in de buurt zijn.

Heb verder niet direct het gevoel dat age4 op enig vlak een verbetering is tov deel 3.
Bij mij kan ik alleen multiplayer spelen en niet tegen AI, hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

spijkerhoofd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:42:
[...]

Bij mij kan ik alleen multiplayer spelen en niet tegen AI, hoe heb jij dat gedaan?
Multiplayer > Custom > Create game > Instellen dat het potje alleen private is (door op het slotje te klikken) en dan alleen AI players toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 18-09-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik heb de game gespeeld met de Engelsen en voor ga hem zeker kopen! Wat een lekker spel om lekker in de avonduren te spelen als vriendinlief slechte series aan het kijken is! Ik vraag mij alleen af wat het verschil is tussen de normale versie en de deluxe editie. Dat kan nergens echt een goed antwoord op vinden.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

spijkerhoofd schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:32:
Ik heb de game gespeeld met de Engelsen en voor ga hem zeker kopen! Wat een lekker spel om lekker in de avonduren te spelen als vriendinlief slechte series aan het kijken is! Ik vraag mij alleen af wat het verschil is tussen de normale versie en de deluxe editie. Dat kan nergens echt een goed antwoord op vinden.
The Digital Deluxe Edition includes everything from Age of Empires IV, plus digital bonus content which includes the official Age of Empires IV soundtrack, Unit Counters Chart, art compilation from digital painter Craig Mullins, and exclusive in-game content including a Coat of Arms, Player Profile, and Monument

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:20
Jeetje, even de technical stress test aan het proberen, maar wat valt dit tegen!

Al met al een goedkoop aandoende graphics engine. Veel flickering/shimmering bij met name de dynamic shadows en niet ver uit kunnen zoomen met het typische probleem dat als je uitzoomt het 'fog' effect sterker wordt vanwege de camera afstand, en dus overal een soort lichte waas over komt. Door gebrek aan visueel overzicht lang niet zo fijn te spelen als AOE2.

Als iemand me zou vertellen dat dit een 10 jaar oude unity game was zou ik niet verbaasd opkijken. Ik hoop dat er nog een hoop 'polish' aan komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ahrnuld op 18-09-2021 13:10 ]

Niets...

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:07
Dubbel gevoel. Een potje 2v2 gedaan met en tegen easy AI. De AI is slimmer dan ik gewend ben van AOE2. Mikken aan het begin al meer op je villagers die ergens wat verder weg resources aan het verzamelen zijn, laten zich niet in grote getale zich verleiden om stuk te gaan op een paar towers/keep door ze te lokken. Verder hebben muren/towers meer waarde, met de longbows op een afstandje alles kapot maken zonder geraakt te worden werkt niet (ik speelde eigenlijk altijd Britons in AOE2).

Maar... Eens met @Ahrnuld. Het ziet er wel slecht uit. Nu speel ik het ook op 3840x1600, dat helpt vast niet. An sich kan ik met het grafische gebrek nog wel leven, het spel lijkt wel aardig in elkaar te zitten. Maar het beperkte uitzoomen is voor mij echt funest. Dat haalt voor mij een flink deel van het spelplezier weg. Dusdanig flink dat ik nog niet tot aanschaf over ga.

• sdk1985
-MD- schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:25:

Maar... Eens met @Ahrnuld. Het ziet er wel slecht uit. Nu speel ik het ook op 3840x1600, dat helpt vast niet. An sich kan ik met het grafische gebrek nog wel leven, het spel lijkt wel aardig in elkaar te zitten. Maar het beperkte uitzoomen is voor mij echt funest. Dat haalt voor mij een flink deel van het spelplezier weg. Dusdanig flink dat ik nog niet tot aanschaf over ga.
Hij komt gratis in gamepass. Zonder truken is dat 9,99 per maand; 120 per jaar. Momenteel qua games die mij boeien kom ik dit jaar op Age4, Forza5 en Humankind. Dus dan haal je het er wel uit. Pre paid wordt het 40 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb allemaal van die strepen in beeld tijdens het spelen. Strepen zitten op het land. Gebouwen en units gaan die strepen niet doorheen. Iemand een idee waar dit van komt?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06 21:28

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Anzich loop het spel erg goed, geen vervelende bugs tegengekomen.
Maar wat ik erg jammer vind ( ik
Kom Van coh2 af) dat de units verschillen tegen elkaar klein is. Zwaard wint van paard. Infanterie kan hele kastelen neerhalen zonder seage weapon.
Weinig micro.. gewoon zoals vroeger mass bloppen en je wint. Wel leuk is de heilige site cappen 3 en je wint na 10 minuten dus spel wordt dan volledig op die punten gefocusd wat dynamischer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 20:13
Vind het jammer dat het veel op aoe2 lijkt. Ik speel regelmatig aoe3 maar vindt aoe4 tegenvallen. Samen met een vriend gespeeld waarmee ik ook aoe3 speel. Voor mij niet de 60 euro waard, momenteel. Ik ga zo nog een paar potjes doen, maar het overzichtelijke van aoe3 mis ik erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hoe is de zoom verbetering in de stress test? Is het al beter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De zoom is verbeterd sinds de closed beta, ik vind het in elk geval prettiger :) Zeker de muren ogen nu niet meer zo groot en er is meer overzicht.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 19-09-2021 19:20 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Was het zoomen nog beperkter voorheen? Ik vind dit eigenlijk ook al veel te weinig. Bepaalde units schieten gewoon tot buiten je beeld, dat moet écht in één oogopslag te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
'k Heb helaas maar 2 potjes kunnen spelen wegens gebrek aan tijd en helaas stopte de tegenstander er bij allebei de potjes al mee na 5 minuten dus uitgebreid heb ik het spel niet kunnen spelen.
Persoonlijk vind ik het wel leuker dat de resources weer op de AoE 1&2 manier verzameld moeten worden (dus spullen naar TC brengen of naar een kamp/molen) maar de graphics vond ik eigenlijk weer tegenvallen.

De gameplay zelf heb ik dus nog niet echt kunnen ervaren maar ik ben er wel heel benieuwd naar.
AoE 1 heb ik als klein menneke enorm veel gespeeld (ik wist maar amper waar ik mee bezig was), deel 2 heb ik niet echt gespeeld maar deel 3 heb ik ook weer honderden uren in gestoken. Eigenlijk is deze game dus wel een must-have voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Aomi schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:07:
AoE 1 heb ik als klein menneke enorm veel gespeeld (ik wist maar amper waar ik mee bezig was), deel 2 heb ik niet echt gespeeld maar deel 3 heb ik ook weer honderden uren in gestoken. Eigenlijk is deze game dus wel een must-have voor mij.
Velen hebben AoE 1,2 en 3 in verschillende verhoudingen heel veel gespeeld. Ikzelf vond ze alledrie geweldig.

Maar ik koop het spel pas als ik zeker weet dat het goed is. Niet omdat deel 1,2 en 3 zo goed waren. Ensemble Studios was uniek, maar bestaat helaas niet meer. AoE4 moet zich eerst maar eens bewijzen en helaas is de eerste indruk nog niet overtuigend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik vond de game erg leuk en vermakelijk om te spelen en ga hem zeker kopen. Voor de spelers van die van het weekend gespeeld hebben, als het goed is krijgt iedereen een survey waarbij oa vragen over de maps en camera's in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Het grote nadeel van 1&2 vond ik altijd dat het gold in map na een tijdje op was. Ik hou van lange potjes, grote kampen bouwen, alle tech ontwikkeld en laatste age. Bij 1&2 kun je dan na een tijdje alleen nog met trash units aanvallen omdat geen gold meer hebt. Dit was bij 3 opgelost door die plantations. Daar was ik wel echt blij mee. Hoop niet dat 4 ook weer een game wordt waarbij gold na een uurtje spelen op is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Volgens mij heb je juist in 4 meer mogelijkheden om gold te verzamelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Zo de teller is gestopt op 16 uur met de closed beta + technical test.

Ze hebben de camera wel verbeterd in de technical test, maar ze zijn er nog niet helemaal imo. Maar moet wel zeggen je er mee in groeit. Het went wel op den duur.

first things first.. gisteravond was de test klaar en had het gevoel meer te willen spelen. Dus dat is iets goeds. Ga hem dus definitief wel aanschaffen op steam (wil liever meerendeel van mn games op 1 platform en daar ook mijn achievements etc).

Ook de evaluatie ingevuld en toch maar weer aangekaart dat de camera nog steeds wel redelijk gezoomed is.

Heb elke civ gespeeld nu. Tijdens de closed beta waren er andere civ's speelbaar, maar deze van afgelopen weekend waren ook weer divers en leuk.
Met de Holy Roman Empire kan je na elke 10 vills een soort priester maken die de villagers boost. Ze krijgen dan 40% meer gathering speed, erg goed in het begin.

Abbasid Dynsasty had een interessant gebouw. Als je gebouwen er aan vast weet te ketenen (door in de buurt te bouwen) ontwikkel je een dikke bonus. Met 10 gebouwen in de buurt 10% gather speed, maar met 60 gebouwen bijv 20% gather speed, 20% research speed 20% unit train speed. Heel erg sterk, maar je hebt niet voor imperial age al 60 gebouwen bij dat gebouw gemaakt.

Mappen zijn erg mooi gemaakt en het spel ziet er geweldig uit als je daarna naar een aoe2 stream gaat kijken.

De a.i. was nog wel aan de makkelijke kant. Intermediate stelt helemaal niks voor. Hard hadden we ook snel opgerold en 4v4 tegen hardest a.i. was ook niet echt een probleem. De a.i. in aoe2 was moeilijker.

Nu las ik wel dat microsoft machine learning heeft aanstaan bij de a.i. in aoe4. Dus met de tijd zal die moeilijke rmoeten worden o.i.d. (bron: https://www.kotaku.com.au...hine-learning-difficulty/

tot slot: sommigen vonden de graphics wat tegenvallen. Nu begreep ik via reddit dat je niet alles kon tweaken en sommige dingen uit staan. Echte spel zou dus nog beter eruit moeten zien. In de showmatch (link: YouTube: Age of Empires IV - Developer Multiplayer Match) ziet het er prachtig uit imo.
Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:33:
Het grote nadeel van 1&2 vond ik altijd dat het gold in map na een tijdje op was. Ik hou van lange potjes, grote kampen bouwen, alle tech ontwikkeld en laatste age. Bij 1&2 kun je dan na een tijdje alleen nog met trash units aanvallen omdat geen gold meer hebt. Dit was bij 3 opgelost door die plantations. Daar was ik wel echt blij mee. Hoop niet dat 4 ook weer een game wordt waarbij gold na een uurtje spelen op is.
Je hebt voor mijn gevoel wel wat meer gold in aoe4, maar sowieso is dat altijd opgelost (ook in aoe2) door goede trade lines te maken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Odysseus87 op 21-09-2021 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Odysseus87 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:50:

Je hebt voor mijn gevoel wel wat meer gold in aoe4, maar sowieso is dat altijd opgelost (ook in aoe2) door goede trade lines te maken :)
Ja klopt maar als je met AI speelt (2v2 bijv.) en die AI plaatst zijn market net op een rot plek valt dat niet mee. Bij bepaalde maps is het eerder regelmaat dan uitzondering dat die karren vast zitten of door het kamp van de vijand lopen en dus allemaal gesloopt worden. En die relics gaat ook erg traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:57:
[...]

Ja klopt maar als je met AI speelt (2v2 bijv.) en die AI plaatst zijn market net op een rot plek valt dat niet mee. Bij bepaalde maps is het eerder regelmaat dan uitzondering dat die karren vast zitten of door het kamp van de vijand lopen en dus allemaal gesloopt worden. En die relics gaat ook erg traag.
Relics gaan zeker traag, meer een bonus. Speel inderdaad weinig met a.i. Vaak of alleen of samen met een maatje of random mensen. Dus snap je punt wel en dan krijg je inderdaad potjes waar je trash moet maken omdat het goud op is als je lang door speelt. Bijna altijd spear + skirmishers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Odysseus87 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:50:
Zo de teller is gestopt op 16 uur met de closed beta + technical test.

Ze hebben de camera wel verbeterd in de technical test, maar ze zijn er nog niet helemaal imo. Maar moet wel zeggen je er mee in groeit. Het went wel op den duur.

first things first.. gisteravond was de test klaar en had het gevoel meer te willen spelen. Dus dat is iets goeds. Ga hem dus definitief wel aanschaffen op steam (wil liever meerendeel van mn games op 1 platform en daar ook mijn achievements etc).

Ook de evaluatie ingevuld en toch maar weer aangekaart dat de camera nog steeds wel redelijk gezoomed is.

Heb elke civ gespeeld nu. Tijdens de closed beta waren er andere civ's speelbaar, maar deze van afgelopen weekend waren ook weer divers en leuk.
Met de Holy Roman Empire kan je na elke 10 vills een soort priester maken die de villagers boost. Ze krijgen dan 40% meer gathering speed, erg goed in het begin.

Abbasid Dynsasty had een interessant gebouw. Als je gebouwen er aan vast weet te ketenen (door in de buurt te bouwen) ontwikkel je een dikke bonus. Met 10 gebouwen in de buurt 10% gather speed, maar met 60 gebouwen bijv 20% gather speed, 20% research speed 20% unit train speed. Heel erg sterk, maar je hebt niet voor imperial age al 60 gebouwen bij dat gebouw gemaakt.

Mappen zijn erg mooi gemaakt en het spel ziet er geweldig uit als je daarna naar een aoe2 stream gaat kijken.

De a.i. was nog wel aan de makkelijke kant. Intermediate stelt helemaal niks voor. Hard hadden we ook snel opgerold en 4v4 tegen hardest a.i. was ook niet echt een probleem. De a.i. in aoe2 was moeilijker.

Nu las ik wel dat microsoft machine learning heeft aanstaan bij de a.i. in aoe4. Dus met de tijd zal die moeilijke rmoeten worden o.i.d. (bron: https://www.kotaku.com.au...hine-learning-difficulty/

tot slot: sommigen vonden de graphics wat tegenvallen. Nu begreep ik via reddit dat je niet alles kon tweaken en sommige dingen uit staan. Echte spel zou dus nog beter eruit moeten zien. In de showmatch (link: YouTube: Age of Empires IV - Developer Multiplayer Match) ziet het er prachtig uit imo.

[...]

Ik ga hem zeker ook aanschaffen! Ik vind wat ik gezien heb de verschillen tussen de 4 CIVs goed uitgewerkt met ieder goede en slechte kanten, ik ben wel benieuwd hoe dat gaat als er meer civs zijn. Voor mij was Easy nog wat sterk als je het voor de eerste keer speelt en je wilt de game uitproberen op een laag niveau. Toen ik de game meerdere keren gespeeld had was Intermediate makkelijk te doen. Ik ben niet aan hard toe gekomen helaas, geen tijd voor gehad. Wel vind ik de game beter uitgedacht dan AOE3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:11:
[...]

Ik ik ben wel benieuwd hoe dat gaat als er meer civs zijn.
Die Delhi Sultanate is weer grappig omdat alle research gratis is, maar als tegenhanger.... de tijd duurt veel langer. Soms wel minuten. Waar ik met de andere civ's eerst het schaapje pak bij de start en 1 huisje maak, wil je bij de sultanate dus zo snel mogelijk je lumberjack, mill etc maken en meteen alle research aanzetten. Weer een andere stijl t.o.v. de rest van de civs. Dit soort dingen hebben ze echt heel goed gedaan imo.

[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 21-09-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Divak schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:58:
Was het zoomen nog beperkter voorheen? Ik vind dit eigenlijk ook al veel te weinig. Bepaalde units schieten gewoon tot buiten je beeld, dat moet écht in één oogopslag te zien zijn.
Ja, de zoom was beperkter in de closes beta. Het was best wel erg, soms had ik het gevoel dat mijn scherm alleen maar gevuld was met muren :p

In elk geval heb ik de survey opnieuw ingevuld, en wederom aangegeven dat de zoom nog beter kan :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Odysseus87 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:23:
[...]

Die Delhi Sultanate is weer grappig omdat alle research gratis is, maar als tegenhanger.... de tijd duurt veel langer. Soms wel minuten. Waar ik met de andere civ's eerst het schaapje pak bij de start en 1 huisje maak, wil je bij de sultanate dus zo snel mogelijk je lumberjack, mill etc maken en meteen alle research aanzetten. Weer een andere stijl t.o.v. de rest van de civs. Dit soort dingen hebben ze echt heel goed gedaan imo.
Ik vind het wel gaaf gedaan dat je bij iedere civ een andere strategie moet toepassen gedurende de game. Dat is veel meer dan bij AOE 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:06:
[...]

Ik vind het wel gaaf gedaan dat je bij iedere civ een andere strategie moet toepassen gedurende de game. Dat is veel meer dan bij AOE 3.
Bij AoE3 vond ik het eigenlijk al best goed gedaan. Met die shipments en unieke units e.d. Zat echt een groot verschil in Civ's. Waren wel Civ's die op elkaar leken maar toch wel serieus verschil. Eigenlijk als we het er over hebben wat AoE3 een topspel met hoop onterechte kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:19:
[...]

Bij AoE3 vond ik het eigenlijk al best goed gedaan. Met die shipments en unieke units e.d. Zat echt een groot verschil in Civ's. Waren wel Civ's die op elkaar leken maar toch wel serieus verschil. Eigenlijk als we het er over hebben wat AoE3 een topspel met hoop onterechte kritiek :)
AOE3 was voor mij niet perse een topspel maar heb er toch velen uren inzitten. Het spel kreeg terechte kritiek bij sommige dingen, maar de manier waarop de maps waren gemaakt vond ik wel weer tof samen met de units en de manier waarop de units bewogen zoals het laden van de geweren of kanonnen. Vooral dat laatste mis ik wel met AOE4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:16:
[...]

AOE3 was voor mij niet perse een topspel maar heb er toch velen uren inzitten. Het spel kreeg terechte kritiek bij sommige dingen, maar de manier waarop de maps waren gemaakt vond ik wel weer tof samen met de units en de manier waarop de units bewogen zoals het laden van de geweren of kanonnen. Vooral dat laatste mis ik wel met AOE4.
De heftigste kritiek was omdat het spel teveel zou afwijken van de basis van AoE 1 en 2 wat ook wel klopt. Alleen vind ik die kritiek onterecht omdat het gewoon als nieuwe AoE een prima game was. Veel mensen hadden destijds van AoE2 al de DE versie verwacht denk ik.

Anyhow MS heeft geluisterd naar de kritiek en keert grotendeels weer terug naar de basis van 1en2 en lijkt er ook genoeg kritiek te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:58:
[...]

De heftigste kritiek was omdat het spel teveel zou afwijken van de basis van AoE 1 en 2 wat ook wel klopt. Alleen vind ik die kritiek onterecht omdat het gewoon als nieuwe AoE een prima game was. Veel mensen hadden destijds van AoE2 al de DE versie verwacht denk ik.

Anyhow MS heeft geluisterd naar de kritiek en keert grotendeels weer terug naar de basis van 1en2 en lijkt er ook genoeg kritiek te zijn...
Van nostalgie ga je het niet snel winnen. Ondanks dat vind ik het vreemd dat de game grafisch onder doet voor Age3 terwijl die game uit 2005 stamt (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
sdk1985 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:38:
[...]

Van nostalgie ga je het niet snel winnen. Ondanks dat vind ik het vreemd dat de game grafisch onder doet voor Age3 terwijl die game uit 2005 stamt (!).
Ik vind hem grafisch niet slechter dan AOE3 versie uit 2005. Vergeleken met de DE is hij wel ondermaats. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpakken(denk het niet btw). Vergeleken met AOE3 is AOE4 meer cartoony lijkt wel, minder serieus was lijkt wel de opzet en dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:44:
[...]

Ik vind hem grafisch niet slechter dan AOE3 versie uit 2005. Vergeleken met de DE is hij wel ondermaats. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpakken(denk het niet btw). Vergeleken met AOE3 is AOE4 meer cartoony lijkt wel, minder serieus was lijkt wel de opzet en dat is wel jammer.
Kan me vaag herinneren dat MS ergens had gezegd dat ze bewust minder goede graphics wilden omdat ze het spel erg toegankelijk willen houden. Toen AoE3 uitkwam was het voor die tijd echt een zwaar spel op hoogste settings. Ze willen het nu zo maken dat je het een simpele kaart of zelf on-board graphics het al kan spelen.

Ik vind bij een RTS graphics ook niet zo belangrijk hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:33:
Zou wel mooi zijn als er nog meer mogelijkheden zijn om goud en andere grondstoffen te verkrijgen.
Voorbeelden van extra mogelijkheden:
- Villagers kunnen in ondiep water met een zeef zoeken naar goud.
- Ontbost gebied kan een verborgen gold/stone quarry revealen (eerst verborgen door bomen, dus niet zichtbaar)
- Van ingestortte gebouwen blijft een stuk van staan in AoE4. Dus waarom niet de mogelijkheid hebben om het overblijfsel van hout/steen/goud te delven.
- Of wanneer een unit dichtbij een van je eigen buildings doodgaat, dat je een recruitkorting op de resources krijgt van zo'n zelfde unit, omdat je als het ware de 'uitrusting hergebruikt'.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
spijkerhoofd schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:44:
[...]

Smaak is natuurlijk persoonlijk. Age4 is wat blurry en dan vind ik persoonlijk de scherpte van age3 mooier.

Daarnaast natuurlijk de genoemde cartoony knipoog die uit de age of empires browser game lijkt te komen. Maar het zit hem voor mij vooral in de scherpte van gebouwen en eigenlijk ook wel de textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Arvado schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:10:
[...]

Kan me vaag herinneren dat MS ergens had gezegd dat ze bewust minder goede graphics wilden omdat ze het spel erg toegankelijk willen houden. Toen AoE3 uitkwam was het voor die tijd echt een zwaar spel op hoogste settings.
Je hebt oneindig gold via trade units. Je kunt ze bouwen via de markt en de zee variant bij de docks.

De Engelsen hebben tevens een upgrade in Age4 waardoor elke farm ook +1 goud geeft. Leverde ongeveer een inkomen van 200 per minuut op bij 2 volle farms.
Ze willen het nu zo maken dat je het een simpele kaart of zelf on-board graphics het al kan spelen.

Ik vind bij een RTS graphics ook niet zo belangrijk hoor.
Dat is dan niet goed gelukt want ik vond de frame rate niet bijzonder hoog. Denk zo rond de 70 meestal.

• spijkerhoofd
Zeror schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:19:
[...]

- Van ingestortte gebouwen blijft een stuk van staan in AoE4. Dus waarom niet de mogelijkheid hebben om het overblijfsel van hout/steen/goud te delven.
Waarom niet de mogelijkheid om het gebouw uit de puin opnieuw op te bouwen tegen een lagere prijs? Dat zou ik wel gaaf vinden. Voor de rest eensch!

• spijkerhoofd
sdk1985 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:23:
[...]

Smaak is natuurlijk persoonlijk. Age4 is wat blurry en dan vind ik persoonlijk de scherpte van age3 mooier.

[YouTube: Age of Empires III DE | Original VS Remaster | Graphics Comparison | Final Version]

Daarnaast natuurlijk de genoemde cartoony knipoog die uit de age of empires browser game lijkt te komen. Maar het zit hem voor mij vooral in de scherpte van gebouwen en eigenlijk ook wel de textures.
AOE 3 is ook een stuk mooier en echter. Ik vind het jammer dat ze niet minstens dat niveau aangetikt hebben!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

spijkerhoofd schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:23:
[...]

Waarom niet de mogelijkheid om het gebouw uit de puin opnieuw op te bouwen tegen een lagere prijs? Dat zou ik wel gaaf vinden. Voor de rest eensch!
Dat zou er ook bij kunnen ja.

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik ben erg hyped voor AOE4. Toen ik klein was ontzettend veel AOE2 gedaan en inmiddels ook al 500 uur op AoE2 DE.

Wel wat kleine complaints over missing features en wat art choices maar heb er zin in. :)

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
YouTube: Age of Empires IV has AMAZING Sound Design!

Erg tof allemaal. Zeker even de moeite waard om te bekijken.

Verder is de 'countdown' tot launch bekend gemaakt: https://www.ageofempires.com/news/start_countdown_to_launch/

Ze gaan wekelijks civ's in de spotlight zetten met o.a. 1v1 showmatches en civ overview's. Verwacht de komende weken dus wat toffe video's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zie op hun Steam pagina dat ze ook regelmatig een (pre-recorded?) livestream hebben draaien. Meer mensen die daar weleens naar kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
nog niet voorbij zien komen: YouTube: Age of Empires IV: English vs Holy Roman Empire (VOD)

nieuwe 1v1 show match van 3 dagen geleden. Elke vrijdag zenden ze een nieuwe showmatch uit met andere civ's tot aan release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 17:56
Ook hier een leuke matchup:
YouTube: Age of Empires 4 - Wonders Are Actually Viable!

Holy Roman empire vs abbasid dynasty

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odysseus87
YouTube: Age of Empires IV: Abbasid Dynasty vs Mongols

Nieuwe matchup van de officiële channel, van gister avond. Gameplay van de mongols als je die nog niet hebt gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
YouTube: Age of Empires IV: French vs Chinese

Weer een nieuwe matchup, de één-na-laatste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odysseus87

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Year 2021 and the population limit is still 200...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKFmd652QpWsdp1owWcpLEbpA2U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nf9PtE186hSCvA4tzDVbtKhu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
LadyVodka schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]
Je kan met AOE2 DE je cap groter maken in de begin game, het zou raar zijn als ze dat met de nieuwe die mogelijkheid niet geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

LadyVodka schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:44:
[Afbeelding]
Het is eerder een wonder dat het vroeger al zo hoog kon.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het wel een goed limiet is. Het zorgt er voor dat je niet oneindig villagers kan maken en daarnaast nog een army van heb ik jouw daar rond hebt lopen. Het zorgt er voor dat je niet oneindig gaat turtlen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-06 23:21
De eerste review is live van IGN:

https://www.ign.com/articles/age-of-empires-4-review

Een 8, niet slecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odysseus87
https://www.metacritic.com/game/pc/age-of-empires-iv

gemiddeld een 8.4. Dikke prima. Laat 28 oktober maar komen!

Ga zelf beginnen met de campaigns en een keer potje samen met een maatje tegen a.i. voordat ik de ranked multiplayer in duik.

Had redelijk 'ladder anxiety' in aoe2. Op een of ander emanier bang om ranked games te spelen, terwijl ik helemaal niet slecht ben ofzo. Denk dat ik rond de 1500-1600 elo zou uitkomen als ik echt veel ranked zou spelen, omdat ik ook van dat soort spelers kan winnen (non ranked).

Voor mezelf besloten dat ik aoe4 wel lekker ranked ga doen en gewoon ga kijken waar ik uit kom. Wil alle civ's flink spelen, om dan te beslissen welke mijn favo is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
https://pu.nl/artikelen/r...f-comeback-van-een-genre/

Power Unlimited komt met een mooie 8. Voor de rest is de review het zelfde als de andere reviewers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Odysseus87 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:47:
https://www.metacritic.com/game/pc/age-of-empires-iv

gemiddeld een 8.4. Dikke prima. Laat 28 oktober maar komen!

Ga zelf beginnen met de campaigns en een keer potje samen met een maatje tegen a.i. voordat ik de ranked multiplayer in duik.

Had redelijk 'ladder anxiety' in aoe2. Op een of ander emanier bang om ranked games te spelen, terwijl ik helemaal niet slecht ben ofzo. Denk dat ik rond de 1500-1600 elo zou uitkomen als ik echt veel ranked zou spelen, omdat ik ook van dat soort spelers kan winnen (non ranked).

Voor mezelf besloten dat ik aoe4 wel lekker ranked ga doen en gewoon ga kijken waar ik uit kom. Wil alle civ's flink spelen, om dan te beslissen welke mijn favo is.
Juist door ranked te spelen ga je ook echt leren hoe je (efficient) het spel kan spelen. En 1500+ elo is zeker netjes. Dan zou je volgens mij al rond de 3400e plek moeten zitten, als ik AoE 2 DE als basis pak. Daar heb je ~ 43000 plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

Juist door ranked te spelen ga je ook echt leren hoe je (efficient) het spel kan spelen. En 1500+ elo is zeker netjes. Dan zou je volgens mij al rond de 3400e plek moeten zitten, als ik AoE 2 DE als basis pak. Daar heb je ~ 43000 plaatsen.
Gebruik ook wel hotkeys etc. Redelijke goede fast castle, meerder tactieken zoals scout rush o.i.d.
Genoeg uur ook pro's gekeken ;)

Helemaal zin in aoe4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ja ik kan ook niet wachten morgen, heb nog een paar dagen gamepass dus dan kan ik de game fijn proberen voordat ik deze op Steam koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik zat te twijfelen. Ik koop de laatste tijd weinig spellen, als oldschool-gamer. Normaal wacht ik reviews en aanbiedingen af. Maar vroeger heb ik de eerste delen allemaal illegaal gespeeld, daarna voor een 20 euro de hele collectie op cd's gekocht. Nu bij AgeIV en nu ik genoeg geld te besteden heb, is het tijd om het geld er gewoon tegenaan te gooien. Digital Deluxe pre-order. Ook al bestaat het originele Ensemble Studios (wel onder Microsoft) niet meer natuurlijk.

Dit hele verhaal slaat nergens op, maar hoe dan ook, na honderden uren vermaak in deze serie, mag het best, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik kan via steam de game alvast downloaden en installeren, het komt nu allemaal wel erg dichtbij! Zin in morgen, vriendinlief kijkt het stomme Expeditie Robbinson, ik kan lekker gamen! 1 potje moet wel lukken minstens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 00:13
Koop al jaren geen pc spellen meer. Maar voor AoE maak ik graag een uitzondering. Klopt het dat deel 4 alleen digitaal te verkrijgen is? Of is dat tegenwoordig met alle pc spellen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Pharminepulse schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:41:
Koop al jaren geen pc spellen meer. Maar voor AoE maak ik graag een uitzondering. Klopt het dat deel 4 alleen digitaal te verkrijgen is? Of is dat tegenwoordig met alle pc spellen zo?
Volgens mij is bijna niks meer op dvd meer te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Odysseus87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Volgens mij is bijna niks meer op dvd meer te vinden.
Dat klopt. Maar sterker nog, ik heb al jaren niet eens meer een cd/dvd drive in mijn pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Net de premium review van gamekings even gecheckt. Daarin kraken ze de AI flink af.. gaat dan wel over met name de skirmish mode die ik niet van plan was om te spelen.. wacht toch nog maar even af naar wat meer info over de multiplayer voor ik over ga tot aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
vandaag is zitten loeren, ziet er goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Chrosser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:43:
Net de premium review van gamekings even gecheckt. Daarin kraken ze de AI flink af.. gaat dan wel over met name de skirmish mode die ik niet van plan was om te spelen.. wacht toch nog maar even af naar wat meer info over de multiplayer voor ik over ga tot aanschaf.
AoE4 maakt volgens de nieuwsberichten gebruik van een zelflerende AI die in de toekomst de AI in het spel moet verbeteren.
Heb mij er verder niet in verdiept, maar klinkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Via GamePass de game alvast geïnstalleerd op m’n iMac (Bootcamp)
Het is een 27” Late 2015 model. Benieuwd of die het een beetje trekt.

En anders probeer ik ‘m wel via Crossover op m’n nieuwe 14” MacBook Pro.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Rivanov schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:38:
Via GamePass de game alvast geïnstalleerd op m’n iMac (Bootcamp)
Het is een 27” Late 2015 model. Benieuwd of die het een beetje trekt.

En anders probeer ik ‘m wel via Crossover op m’n nieuwe 14” MacBook Pro.
Laat eens weten of dat gaat op de nieuwe MacBook! Ben benieuwd.. heb je de m1 pro of max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Chrosser schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:20:
[...]

Laat eens weten of dat gaat op de nieuwe MacBook! Ben benieuwd.. heb je de m1 pro of max
14" MacBook Pro M1 Pro 10-Core CPU / 16-Core GPU / 16GB RAM / 1TB SSD

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wilde net al even de game opstarten via Gamempass, komt ie pas om 18:00 uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik zag op steam dat het pas over 7 uur beschikbaar komt, wat ik raar vind omdat ik dacht dat ik het kon spelen om 12 uur vannacht. Waarom is het pas zo laat beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 21:03

BiLo

PSN: toiletcleaner

spijkerhoofd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:12:
Ik zag op steam dat het pas over 7 uur beschikbaar komt, wat ik raar vind omdat ik dacht dat ik het kon spelen om 12 uur vannacht. Waarom is het pas zo laat beschikbaar?
ik heb gisterenavond zelfs nog een een **Braziliaanse XBox Gold 1 game pas (1 jaar) gekocht, geactiveerd met VPN en geupgrade voor 1 euro naar de Ultimate game pass om vervolgens onderstaande melding te krijgen, FML:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pMP7WCdOZREeOwQSATEwJWD_qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRftbHoxamN1n00TrOWmqjzT.jpg?f=fotoalbum_large

** https://www.techtastic.nl...ing-90-euro-oktober-2021/

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:27
In Gamepass staat dat het om 5 uur vanmiddag gespeeld kan worden (nu om 11:00 staat er nog 5:59 te gaan)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste