Dubbele reacties samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37
Volgens mij gebeurt in elk topic op Tweakers wel dat er reacties door dezelfde gebruiker 2x geplaatst worden. Daar zijn al vaker suggesties over geweest om deze automatisch samen te voegen, maar dat vond men niet wenselijk.

Is het niet mogelijk, om bij het opslaan van een post een check te doen of er al een reactie is geplaatst en dan de vraag te plaatsen: Deze reactie wordt samengevoegd met je vorige bericht. Wil je dat niet, klik dan op nee. en dan 'Akkoord' en 'Los plaatsen'. Zo kun je beide scenario's nog steeds toestaan, maar het voorkomt wel continue berichten en reacties hierover.

Je krijg namelijk alléén een melding bij de quick reply, maar niet als je een eerdere reactie quote of gewoon een nieuwe reactie plaatst. En laat 't daar nou vaak misgaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 08:49
Bleef het maar bij 2x... 3, 4, 5, 6x komt allemaal voor. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
Volgens mij is deze suggestie al veel vaker voorbij gekomen, maar blijkbaar vindt men het niet belangrijk genoeg om te implementeren en hebben we liever mods (en andere users) die daar keer op keer opmerkingen over maken. Ik moet eerlijk zeggen dat de opmerkingen over het multiposten me aanzienlijk meer irriteren dan het multiposten zelf. Als we beide kunnen voorkomen door deze functionaliteit, ben ik voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je had gezocht, @I-King, dan had je al wat voorgaande suggesties langs zien komen:
Twee posts na elkaar automatisch combineren?
[Forum] Automatisch samenvoegen dubbelposts?
Dubbelposten binnen 24 uur voorkomen

Het is dus niet zo zwart/wit te automatiseren en als een post meer dan 24 uur na de laatste wordt geplaatst, wordt het vaak gewoon toegestaan. Dan wil je niet zo'n melding krijgen. En wie garandeert dat gebruikers niet alsnog zonder verder nadenken losse reacties gaan maken nadat ze de waarschuwing krijgen? Lees jij altijd wat voor opties je hebt bij sites met een cookie-melding, of klik je blind op 'accepteer'?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zou het een ideale feature vinden, meerdere fora die ik ken gebruiken dit al. En is het snel te implementeren? Vast niet. Is dat nodig? Zeker niet.

Een aangevraagde feature is niet altijd een "Het moet nu!" iets. Soms is op langere termijn iets ook handig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Hero of Time schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:11:
Als je had gezocht, @I-King, dan had je al wat voorgaande suggesties langs zien komen:
Twee posts na elkaar automatisch combineren?
[Forum] Automatisch samenvoegen dubbelposts?
Dubbelposten binnen 24 uur voorkomen

Het is dus niet zo zwart/wit te automatiseren en als een post meer dan 24 uur na de laatste wordt geplaatst, wordt het vaak gewoon toegestaan. Dan wil je niet zo'n melding krijgen. En wie garandeert dat gebruikers niet alsnog zonder verder nadenken losse reacties gaan maken nadat ze de waarschuwing krijgen? Lees jij altijd wat voor opties je hebt bij sites met een cookie-melding, of klik je blind op 'accepteer'?
Die had ik ook al langs zien komen, maar die gingen er ook vaak over of het wenselijk was om automatisch reacties samen te voegen. Mijn voorstel was een aanpassing hierop waarbij je iig de keuze kan krijgen. Ik zie hier namelijk bij iedere nieuweling en bij langere topics altijd wel meldingen over van users, van mods en dat is in principe gewoon off-topic natuurlijk. Ik had ook gedacht een oud topic op te halen, maar dat wordt ook niet altijd gewaardeerd, vandaar.

Plus, blind op "OK" klikken zou dan het voorkeursgedrag moeten zijn, dus een reactie samenvoegen. Voor een poster is die toch altijd weer los te halen indien het ongewenst is? 95% van de tijd is een dubbel bericht niet wenselijk en iedereen die een beetje opgegroeid is met de nettiquette van Tweakers valt hier dan weer over.

[ Voor 11% gewijzigd door I-King op 13-11-2019 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ik ook storend vind, en waar ik mijzelf mij ook wel eens op betrap, is het verspreiden van verschillende quotes over meerdere posts. Ik weet niet hoe moderators hier tegenaan kijken, maar in de meeste gevallen als het mij opvalt, dan voeg ik de rest even samen in de eerste post, en edit ik mijn andere post leeg met een "-dubbel-", en hang er een topicreport-verzoek aan. Of het wordt verwijderd, weet ik niet, want ik krijg geen terugkoppeling van een TopicReport (nieuwe featurerequest, maybe :P?)

In dit geval moet er eigenlijk meer ondersteuning komen in multiple-quote, en met name vanuit een topic zelf waarin je via de quick-replie reageert. Ik weet dat je vanuit /insert_message/{topic_id} op de knop [quote] kan klikken om te multi-quoten, maar volgens mij weten weinig mensen dat.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 13-11-2019 14:00 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:19

basvn

Breezand - NHN

Laat maar een waarschuwing komen net als komt als je jezelf wilt Quoten.
denk dat dit veel oplost!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je hebt dan eigenlijk 2 groepen, 1 die het niet snapt en reply drukt daar waar nodig is, 2 is de groep die dit per ongeluk doet bij bv multiquotes of edits en gooien zelf al een '-dubbel' edit op hun tweede post.

Eerste groep doe je natuurlijk weinig aan (al is het idee van een waarschuwing zoals quote wel handig), maar voor de tweede groep is het wel direct een opruiming ipv TR's te moeten maken om je post weg te krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op persoonlijke noot vind ik het sowieso een kul-regel. Volgens mij is hij er voornamelijk om onnodig een topic te kicken, maar het is maar een ontzettend klein percentage van de dubbelposts die om die reden worden gedaan.

Ik bedoel, wat boeit het nou eigenlijk écht dat er meerdere posts achter elkaar staan? Je postcount gaat harder, nou whooptifuckingdoo. Als moderator zal ik blijven optreden omdat dat nou eenmaal de regel is, maar van mij mag hij weg.

Als er dan werk geinvesteerd moet worden, bedenk dan liever gewoon een goede interface waarmee je makkelijk op verschillende posts kunt reageren. Ik heb ooit eens een chrome extension gemaakt die de quote in de quickreply zette, dat scheelde al een hoop. Maar eigenlijk wil je niet eens dat je wegscrolt naar onderen, want dan ben je ook kwijt waar je gebleven was. Ik had een PoC die de quickreply onder de post zette die je aan het quoten was, maar dat heb ik nooit volledig uitgewerkt.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2019 14:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:34:

Als er dan werk geinvesteerd moet worden, bedenk dan liever gewoon een goede interface waarmee je makkelijk op verschillende posts kunt reageren.
Dat dus, en al helemaal op mobiel want dan is een multiquote helemaal een drama.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
Eigenlijk moet ik maar gewoon ophouden met me er aan te storen, maar je weet gewoon al welke reactie hier zometeen gaat komen: Download snelheid die telkens halveerd?
Dat is toch zonde van iedereens tijd? Als dit gewoon achter elkaar geplakt was (evt na een popup), was het leven toch veel makkelijker voor iedereen?

Voorspellende gave, 3 minuten later, daar zou ik wat mee moeten doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door I-King op 08-01-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Dit bericht is de perfecte demonstratie van onderstaande link:

plan: Verbeterde leesbaarheid voor multiposts - Development-iteratie #178

Bedankt voor het luisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Owh, blijkbaar pas dít bericht. Wellicht moeten ze wel op dezelfde dag geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Inderdaad :)
Pagina: 1