"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 05-01-2018 10:39 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De regel is dat je na 24 uur je topic omhoog mag kicken. Als je echt alles gaat samenvoegen zonder die 24 uurs-check, is dat ook niet meer mogelijk.P_Tingen schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:39:
Wel een goed idee vind ik, maar waarom zou je die tijdslimiet er bij doen eigenlijk? Zou je niet automatisch meerdere posts van dezelfde gebruiker in dezelfde thread moeten samenvoegen?
Ey!! Macarena \o/
Dat kan, maar mijn voorbeeld is slechts één voorbeeld. Ik neig wat dat betreft meer naar CyBeR's oplossing (excessen uitgezonderd, daar kun je nog steeds op handelen)P_Tingen schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:45:
if (user.status == moderator) { samenvoegen = false } else { samenvoegen = true }
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Intentionally left blank
Voor een ontwikkelaar is luiheid een pré ...
Wat mij betreft heel erg dit. Dat krampachtige "je mag niet dubbelposten" zorgt af en toe zelfs voor idioterie als mensen die hun reply aanpassen om te reageren op een post na de hunneCyBeR schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:46:
Misschien is de betere oplossing gewoon iets minder zeikerig doen om posts die na elkaar komen. Dat je dat niet mag doen om je topic te kicken is prima maar alles daar buiten is gewoon gezeur om niks.

Het wordt misschien nog wat anders als iemand 5 posts achter elkaar plaatst. Daar mag iemand nog wel op aangesproken worden. Maar dergelijke excessen zijn een beetje zonde van de ontwikkeltijd.
[ Voor 14% gewijzigd door anboni op 05-01-2018 13:17 ]
Als er een klein slow-chat stukje gebeurt, omdat twee mensen toevallig tegelijk online zijn en het topic open hebben, is het idd niet echt een ramp als de een na de ander reageert. Ik vind 't persoonlijk ook wel eens storend dat er een reactie in een post is, op iets wat eronder gezegd wordt. Dan heb ik altijd iets van "he, ik heb toch niets gemist?" en dat heb ik dan eigenlijk ook niet.anboni schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:16:
[...]
Wat mij betreft heel erg dit. Dat krampachtige "je mag niet dubbelposten" zorgt af en toe zelfs voor idioterie als mensen die hun reply aanpassen om te reageren op een post na de hunneVerschrikkelijk irritant als je daar later doorheen leest en je afvraagt waarom je de post waar ze op reageren gemist hebt...
Het wordt misschien nog wat anders als iemand 5 posts achter elkaar plaatst. Daar mag iemand nog wel op aangesproken worden. Maar dergelijke excessen zijn een beetje zonde van de ontwikkeltijd.
Het dubbel, tripple en meer posten achter elkaar, bijvoorbeeld iemand die op drie mensen wil reageren middels de quote optie moet gewoon leren om bij de eerste reactie omlaag te scrollen en zo meerdere quotes in een enkel bericht kan plaatsen. Ze zullen dat nooit leren als het systeem automatisch de berichten maar gaat samenvoegen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ze hoeven het ook niet te leren als het automatisch gaatHero of Time schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:41:
[...]
Ze zullen dat nooit leren als het systeem automatisch de berichten maar gaat samenvoegen.
Net zoals je niet hoeft te leren kauwen als je altijd maar vloeibaar eten tot je neemt? Nee, gewoon fatsoenlijk leren, dan hoeft er ook geen kostbare ontwikkeltijd gestoken te worden in een feature wat geen issue hoeft te zijn.anboni schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Ze hoeven het ook niet te leren als het automatisch gaat
Daar zijn we het in ieder geval over eensHero of Time schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 15:20:
[...]
dan hoeft er ook geen kostbare ontwikkeltijd gestoken te worden in een feature wat geen issue hoeft te zijn.
Ohnee, toch niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Meg op 13-02-2018 12:39 ]
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Het lijkt erop alsof vooral mobiele gebruikers zich hier steeds meer schuldig aan maken door een ieder te quoten en dan te reageren erop. Los quoten werkt mobiel niet handig en de cursor met je vinger ergens tussenduwen is schijnbaar ook teveel moeite.
Legio fora voegen dit soort opeenvolgende posts al samen, zou fijn zijn als het hier ook kon.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Herhaling. Gewoon niet zo moeilijk doen. Niemand heeft last van opvolgende posts door dezelfde auteur als dat niet gebeurt om te kicken.CyBeR schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:46:
Misschien is de betere oplossing gewoon iets minder zeikerig doen om posts die na elkaar komen. Dat je dat niet mag doen om je topic te kicken is prima maar alles daar buiten is gewoon gezeur om niks.
Dat lijkt me symptoombestrijding. Eigenlijk zouden we dus een betere/makkelijkere manier om te quoten moeten faciliteren op mobiele devicesSeñor Sjon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:12:
*bump*
Het lijkt erop alsof vooral mobiele gebruikers zich hier steeds meer schuldig aan maken door een ieder te quoten en dan te reageren erop. Los quoten werkt mobiel niet handig en de cursor met je vinger ergens tussenduwen is schijnbaar ook teveel moeite.
Legio fora voegen dit soort opeenvolgende posts al samen, zou fijn zijn als het hier ook kon.
Intentionally left blank
Waarom? De enige reden is dat je probeert krampachtig een nutteloze regel te volgen.Señor Sjon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:16:
Ik vind het anders vrij irritant als iemand niet de moeite neemt om een post samen te stellen.
Reacties om en om gaat voor geen meter als je op meerdere personen wilt reageren. En ja old-fashioned komt wel een beetje in de buurt van het probleem.Señor Sjon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:19:
Nee, ik verwacht nog reacties om en om, dus niet telkens hetzelfde persoon. Noem me oldfashioned.
Wat mij betreft bouw je de quickreply knop om - als je die gebruikt en je de laatste poster bent geweest wordt het automagisch een edit.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Intentionally left blank
Ja, en dan krijg je topicstarters die alvast de volgende post reserveren die dat ineens niet meer kunnen. Of wat te denken van twee opeenvolgende posts die samen niet in één bericht zouden passen omdat ze samen te lang zijn? En wat te denken van legitieme kicks?Señor Sjon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:12:
Als een gebruiker zich niet aan de regels houdt moeten wij als moderators daar iets aan doen. Als het iets beter zou kunnen door citeren makkelijker te maken dan moet dát beter, we moeten niet zomaar symptomen gaan bestrijden en daarmee ook valide usecases mogelijk maken.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het is gewoon een enorm priegelerij, zelfs op desktop is het altijd gedoe met quoten, hoe vaak dat wel niet fout gaat. Wat dat betreft hoop ik dat enige WYSIWYG-achtigheid omtrent quotes in plaats van die ubb-code, om zo visueel sneller te zien of het klopt. Je kan alles afdoen als lam, maar als de interface gewoon blijft achterlopen op de rest van de platformen/apps/media dan moet je daar wellicht eens wat aan doen.The Eagle schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:21:
En met jou velen denk ik. Dat de jeugd hier te lam is om op hun smartphone de edit knop te vinden ipv een nieuwe post kan ik ook niks aan doen. genoeg mensen die hier al HEEL lang rondrennen en die niets anders gewend zijn - dan wekt dubbelposten irritatie op.
Wat mij betreft bouw je de quickreply knop om - als je die gebruikt en je de laatste poster bent geweest wordt het automagisch een edit.
De mention-tag (ben er zelf niet zo'n fan van, omdat hij in plaats van het bericht quoten wordt gebruikt) is er ook gekomen vanwege de trend om tegenwoordig iedereen op de @-manier naar elkaar verwijst.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat is wel te faciliteren door het optioneel (maar default 'aan') te maken. Dat zal de moeilijkheid ook niet zijn. Het grootste probleem zit hem m.i. in het feit dat 'edits' (in de technische zin) met een dergelijke feature dusdanig veelvoorkomend gaan worden dat we genoodzaakt zijn de message-notifcatie te herschrijven, en dat is technisch veel meer werk.NMe schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Ja, en dan krijg je topicstarters die alvast de volgende post reserveren die dat ineens niet meer kunnen. Of wat te denken van twee opeenvolgende posts die samen niet in één bericht zouden passen omdat ze samen te lang zijn? En wat te denken van legitieme kicks?
Intentionally left blank
Het zou linksom of rechtsom nog steeds symptoombestrijding zijn voor een probleem dat alleen bestaat omdat quoten blijkbaar niet lekker werkt. Ik zie die aandacht liever gaan in het oplossen van het probleem dan een workaround om het symptoom.crisp schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:35:
[...]
Dat is wel te faciliteren door het optioneel (maar default 'aan') te maken. Dat zal de moeilijkheid ook niet zijn. Het grootste probleem zit hem m.i. in het feit dat 'edits' (in de technische zin) met een dergelijke feature dusdanig veelvoorkomend gaan worden dat we genoodzaakt zijn de message-notifcatie te herschrijven, en dat is technisch veel meer werk.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat ben ik zeker met je eens. Ik acht een goede multi-quote feature ook veel haalbaarder binnen onze uitpuilende roadmap.NMe schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:36:
[...]
Het zou linksom of rechtsom nog steeds symptoombestrijding zijn voor een probleem dat alleen bestaat omdat quoten blijkbaar niet lekker werkt. Ik zie die aandacht liever gaan in het oplossen van het probleem dan een workaround om het symptoom.
Intentionally left blank
Je kan dan toch een optie maken waarin de TS kan kiezen om X berichten ook automatisch te plaatsen die "geresveerd" zijn?Ja, en dan krijg je topicstarters die alvast de volgende post reserveren die dat ineens niet meer kunnen.
Hoe groot is die kans?Of wat te denken van twee opeenvolgende posts die samen niet in één bericht zouden passen omdat ze samen te lang zijn?
Zo instellen dat het na bijvoorbeeld 24 of 48 uur uur mogelijk is om wel dubbel te posten en de timer daarna te laten resetten; hiermee heb je de mogelijkheid voor legtieme kicks.En wat te denken van legitieme kicks?
Maar het hele reageersysteem zou eigenlijk moderner kunnen.
Je kan toch een edittijd van 24 uur instellen? Dan heb je ook gelijk het kicken van topics om zeep geholpen (hoewel ik dat nauwelijks meer zie tegenwoordig).NMe schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:32:
[...]
Ja, en dan krijg je topicstarters die alvast de volgende post reserveren die dat ineens niet meer kunnen. Of wat te denken van twee opeenvolgende posts die samen niet in één bericht zouden passen omdat ze samen te lang zijn? En wat te denken van legitieme kicks?
Als een gebruiker zich niet aan de regels houdt moeten wij als moderators daar iets aan doen. Als het iets beter zou kunnen door citeren makkelijker te maken dan moet dát beter, we moeten niet zomaar symptomen gaan bestrijden en daarmee ook valide usecases mogelijk maken.
In principe werkt quoten gewoon op een smartphone behalve dat het wat omslachtig is door het kleine scherm en omdat de quote-functie in een dropdown zit. Het zou makkelijker zijn als quote direct via een knopje beschikbaar is.
Bij multi-quoten wordt de nieuwe quote ingevoegd op de plek waar de cursor staat. Dat zorgt er nog wel eens voor dat een nieuwe quote midden in de bestaande quote/reactie, omdat je je niet bewust bent van de positie van de cursor en wat dit doet voor de quote. Wellicht kunnen we een nieuwe quote beter altijd onder de reactie invoegen.
MsG schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:33:
[...]
Het is gewoon een enorm priegelerij, zelfs op desktop is het altijd gedoe met quoten, hoe vaak dat wel niet fout gaat. Wat dat betreft hoop ik dat enige WYSIWYG-achtigheid omtrent quotes in plaats van die ubb-code, om zo visueel sneller te zien of het klopt. Je kan alles afdoen als lam, maar als de interface gewoon blijft achterlopen op de rest van de platformen/apps/media dan moet je daar wellicht eens wat aan doen.
De mention-tag (ben er zelf niet zo'n fan van, omdat hij in plaats van het bericht quoten wordt gebruikt) is er ook gekomen vanwege de trend om tegenwoordig iedereen op de @-manier naar elkaar verwijst.
Als jij op je desktop problemen hebt met quoten:
Klik op de quote button van de te quote(n) reactie(s) met je scrollmuis. Openen ze in een nieuw window. Vervolgens op de originele pagina op reageer klikken en je post samenstellen middels copy/paste. Works like a dream
Overigens wil je daar de quickreply niet echt voor gebruiken, die is te klein voor een dergelijke (multi)quote reactie.
Ontopic: ik denk dat de quickreply ook een van de oorzaken van al die dubbelposts is. Intuitief is DAT namelijk de plaats waar je reageert als je iets wilt toevoegen. Dat we het als oude rotten ooit anders geleerd hebben maakt de minder ervaren GoT'ers niks uit natuurlijk. He ik kan reageren. Reactie, klik, reageer. Zker op een smartphone, maar ook elders. Zo werken social media etc immers ook.
GoT wijkt wat dat betreft een beetje af van de standaard imho. Niet erg imho, maar heeft dus dergelijke effecten
vergelijk het met een webshop en het doorlopen van een bestelproces. Waarom is dat vrijwel overal gelijk (Amazon, coolblue, Bol, etc)? Omdat dat intuitief werkt. En waarom loopt iedereen te mopperen over winkels die het anders doen? Check
[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 13-02-2018 15:47 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat denk ik niet, want de quickreply heeft geen quote-mogelijkheid. Allicht zal 't wel eens gebeuren dat iemand meerdere posts onder elkaar maakt met de quickreply, maar nogmaals die krampachtigheid hoeft van mij écht niet.The Eagle schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:45:
[...]
Ontopic: ik denk dat de quickreply ook een van de oorzaken van al die dubbelposts is.
Overigens: "al die dubbelposts"? Dat valt nou ook wel weer mee. Ik zou eerder iets doen aan het schoppen van jarenoude topics wat ik de laatste tijd vaker zie voorkomen dan posts onder elkaar (wat geen dubbelposts zijn want andere inhoud.)
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2018 15:52 ]
@crisp nog nieuws over een multiquote feature?
En mijn ervaring is meer:Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:25:
Goed, het loopt de laatste tijd weer de spuigaten uit. Heel WVB heeft een influx van nieuwe gebruikers de laatste tijd die rustig 2-3-4x achter elkaar posten. De meesten geven aan dat het 1) gemak is en 2) zo reageren ze op iedereen individueel, terwijl de quote al een notificatie oplevert.
3) Ik weet niet hoe het anders werkt, het is niet gebruikersvriendelijk en zeker op het mobiel scrol je jezelf een ongeluk.
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-09-2018 10:56 ]
En dat is de echte misdaad (CyBeR schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:51:
[...]
Dat denk ik niet, want de quickreply heeft geen quote-mogelijkheid
Overigens ben ik het persoonlijk heel erg eens met de eerste post van jou in deze draad. Why even bother. Als moderator handhaaf ik de regel, maar persoonlijk snap ik echt niet waarom. Gezever om niets...
Wat ik wél irritant vind, is mensen die hun reactie boven de quote typen. Maar dat is een ander onderwerp
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 25-09-2018 11:01 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nope. Dat is iets voor een community pick. Ik zal voor de volgende pick even kijken of die nog wel op de radar staat.Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:25:
[...]
@crisp nog nieuws over een multiquote feature?
Intentionally left blank