"nieuwe" portal ervaringen van AEG slimme solar omvormers

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
AEG Service Support (AEG Inverter / Solar Solutions GmbH)
Sep 21, 2020, 17:28 GMT+2

Beste AEG-klant,

Bedankt voor je bericht. Excuses voor dit ongemak.
We zijn ons bewust van het probleem en werken eraan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen. Breng alsjeblieft voorlopig geen wijzigingen aan je WiFi Stick aan, aangezien het probleem intern door ons Software Team wordt opgelost.
Het systeem werkt nog steeds correct en alle gegevens worden opgeslagen.

Met vriendelijke groet,
AEG-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Inverter schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:44:
AEG Service Support (AEG Inverter / Solar Solutions GmbH)
Sep 21, 2020, 17:28 GMT+2

Beste AEG-klant,

Bedankt voor je bericht. Excuses voor dit ongemak.
We zijn ons bewust van het probleem en werken eraan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen. Breng alsjeblieft voorlopig geen wijzigingen aan je WiFi Stick aan, aangezien het probleem intern door ons Software Team wordt opgelost.
Het systeem werkt nog steeds correct en alle gegevens worden opgeslagen.

Met vriendelijke groet,
AEG-service
Die kreeg ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Dit was ook het antwoord van AEG op mijn klacht van zondag.

[ Voor 103% gewijzigd door janloef op 21-09-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolland
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
Sinds 16 augustus de gelukkig bezitter van de AEG omvormer. Sinds die datum vertrouwde ik de waardes die ik in het portaal te zien kreeg gelijk al niet. En sinds ik dit draadje ontdekte realiseer ik mij steds meer dat ik toch beter een andere systeem had kunnen kiezen.

Maar goed ook hier al 3 dagen geen data meer. Dat ik geen data heb vind ik al erg. Tot op heden weet ik niet wat de zonnepanelen doen. Maar dat zelfs gisteren de omvormer op "fault " stond. baart mij nog meer zorgen. Toeval of het het met alle problemen omtrent de data verwerking te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Rolland schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:21:
Sinds 16 augustus de gelukkig bezitter van de AEG omvormer. Sinds die datum vertrouwde ik de waardes die ik in het portaal te zien kreeg gelijk al niet. En sinds ik dit draadje ontdekte realiseer ik mij steds meer dat ik toch beter een andere systeem had kunnen kiezen.

Maar goed ook hier al 3 dagen geen data meer. Dat ik geen data heb vind ik al erg. Tot op heden weet ik niet wat de zonnepanelen doen. Maar dat zelfs gisteren de omvormer op "fault " stond. baart mij nog meer zorgen. Toeval of het het met alle problemen omtrent de data verwerking te maken?
Mag ik vragen waarom jij de data in het portal niet vertrouwd?
Ik heb juist het idee dat de dag en maand weergave wel kloppen. Die van de uren daarentegen, snap ik nog steeds helemaal niks van.

Je zou eens kunnen controleren of de datum/tijd van je omvormer goed staat, dat was bij mij in het begin het probleem: In het portal begin de dag om 16:30.

Die fault op de omvormer zie ik tijdens het opstarten/afsluiten van de omvormer ook wel eens langskomen. Ik vermoed dat dit onderdeel van het shutdownproces is. Ik heb verder nooit problemen gehad met mijn omvormer of WiFi-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolland
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-09-2020
Mijn zonnepanelen staan gericht op het westen. Volgens de portaal waren ze al om 06:30 actief. Terwijl de zon dan in het oosten staat en de zonnepanelen in de schaduw liggen van mijn eigen huis. Om16 uur in de middag geeft de webportaal aan dat ik geen opbrengst meer heb, terwijl de zon dan loodrecht op de zonnepanelen staat. De omvormer zelf staat dan nog steeds op run.

Inmiddels ben ik er achter gekomen, door de omvormer uit te zetten. Dat later het tijdstip in het portaal niet over een komt met die van het tijdstip dat ik de omvormer uitgezet heb. Ik vermoed dat jij gelijk hebt dat de tijd niet goed ingesteld staan. Heb geen idee hoe ik dit zelf kan instellen. Inmiddels
AEG een berichtje hier over gestuurd en dat ik nog steeds geen data ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Rolland schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:32:
[...]
Heb geen idee hoe ik dit zelf kan instellen. Inmiddels
AEG een berichtje hier over gestuurd en dat ik nog steeds geen data ontvang.
Installatie -> Visie -> Visie meer -> Update de datum van de omvormers

Let wel: Op dit moment werkt ook dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
1 groot drama het portal. Al dagen geen info.

[ Voor 28% gewijzigd door Inverter op 22-09-2020 17:50 ]

• St00mwals
Ik krijg nu wel weer het weer van mijn woonplaats te zien.
Volgens mij kreeg ik dat gisteren niet. Zal er dan hoop op een 'snel' herstel zijn??

• St00mwals
Ik heb weer data!!!

• Inverter
Ik ook. Het werkt weer. Hopen dat het zo blijft.

• furious fred
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-05-2022
Wel data maar niet het juiste weerbericht. Staat weer op Amsterdam

• Inverter
furious fred schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:00:
Wel data maar niet het juiste weerbericht. Staat weer op Amsterdam
Ik zie het bij mij ook Amsterdam. Dit portal is gewoon waardeloos. Dit krijgen ze nooit werkend. Totaal geen informatie wanneer dit nu echt af is. Directie laat ook niets van zich horen.

Bedankt voor je bericht. U heeft gelijk en het spijt ons dat de Monitoring Portal tijdens deze laatste dagen werd onderbroken. Ons softwareteam is elke dag bezig om de kwaliteit ervan te verbeteren en om constant meer functies uit te brengen. Wij verzekeren u dat er veel moeite wordt gedaan om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Helaas is onderhoud nodig en soms kan de server onverwacht gedrag vertonen. We zullen ons best doen om dit in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groeten,
AEG-service

Beste AEG-klant,

Het Monitoring Portal is weer online. Sorry voor de overlast.
We werken aan het verbeteren van het portaal en het vrijgeven van toekomstige functies.

Met vriendelijke groet,
AEG-service

[ Voor 64% gewijzigd door Inverter op 24-09-2020 20:00 ]

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06 21:15
Ik kan niet begrijpen hoe je als fabrikant in zo'n innovatieve sector actief kunt zijn zonder een goed werkende monitor portal oplossing. Het portal zoals het nu af en toe werkt is wel erg basaal.Ik kan niet eens mijn actuele of cumulatieve jaaropbrengst zien terwijl de concurrerende fabrikanten elkaar aftroeven met de meest gelikte apps en online portals. Erg jammer. Ik hoop dat het nog een keer goed komt.

BertAtHome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furious fred
Voor de jaaropbrengst heb ik wel een simpel truuctje. Gewoon de kwh pijs op 1 euro zetten. Dan zie je onderin in een oogopslag de dag / maand / jaar opbrengst.
Soms moet je wat creatief zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverter
furious fred schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:16:
Voor de jaaropbrengst heb ik wel een simpel truuctje. Gewoon de kwh pijs op 1 euro zetten. Dan zie je onderin in een oogopslag de dag / maand / jaar opbrengst.
Soms moet je wat creatief zijn
Ik heb deze op 100 gezet. Goede tip trouwens.

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:14
BertAtHome schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:58:
Ik kan niet begrijpen hoe je als fabrikant in zo'n innovatieve sector actief kunt zijn zonder een goed werkende monitor portal oplossing.
AEG Solar Solutions GmbH is dan ook geen fabrikant, maar een Duitse groothandel die heeft betaald om de naam AEG te mogen gebruiken en daarmee mensen op het verkeerde been zet. Zo kan Elektrolux uit
Zweden (de eigenaar van de merknaam) nog wat geld verdienen totdat de merkreputatie weg is.

Zelf ben ik er vorige week ook weer ingetrapt (net als toendertijd bijna met AEG)...
Vorige week 'Philips CD-R' g kocht om firmware te update. Blijken deze door een of andere onbekende Leidse firma te zijn geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-12-2021
Klopt het ,dat er vanaf zondag 27-9 geen data meer doorkomt van het portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
RUspan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:31:
Klopt het ,dat er vanaf zondag 27-9 geen data meer doorkomt van het portal?
Ik heb gewoon data.

Brand de ‘WiFi-led’ op je WiFi-singel nog wel groen?
- Zo niet dan kun je (morgen als de omvormer weer aan staat) hem er eens uithalen en er opnieuw instoppen, misschien dat die dan weer contact maakt met je netwerk. Werkt dat niet, probeer hem dan even opnieuw te koppelen aan je WiFi netwerk.
- zo ja, probeer de datum/tijd eens vanuit het portaal bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Wifistick is groen en omvormer is ook groen. Wifistick maakt contact met het netwerk ,dat kan ik zien bij het logboek van het Ziggonetwerk .
Hoe werk ik datum en tijd bij vanuit het portaal, net even gekeken , maar zie het niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
RUspan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:35:
Wifistick is groen en omvormer is ook groen. Wifistick maakt contact met het netwerk ,dat kan ik zien bij het logboek van het Ziggonetwerk .
Hoe werk ik datum en tijd bij vanuit het portaal, net even gekeken , maar zie het niet staan.
Installatie -> Visie -> Visie meer -> Update de datum van de omvormers

Bij mij heeft dat namelijk wel eens geholpen, maar bij jou??? Er is namelijk wel netwerkverkeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Net even gekeken, datum staat op 27-9 en is inderdaad niet goed, zal morgen als omvormer aanstaat, dit proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUspan
Net de update van de datum gedaan , en datum is nu op 30-9 gekomen ,de tijd loopt wel +/_ 90min achter.
Data is weer bijgewerkt en vandaag ontvang ik gewoon weer data.
Het heeft dus goed geholpen ,bedankt voor de informatie om het portaal weer aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Het is stil aan de overkant.

[ Voor 193% gewijzigd door Inverter op 08-10-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik had AEG een vraag gesteld over hoe ik de uur-weergave van de opbrengst moet lezen, dit is hun reactie:
Dear AEG Client,

Thanks for your message. The hourly value is wrongly displaying values probably with a 10 times factor.
We have informed the Software Team and they are working to solve both issues for the next release of the Monitoring Portal.
As soon as these issues are solved, they will be automatically corrected.
We apologize for this inconvenience.

With kind regards,
AEG Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Ligt het systeem er weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Zou kunnen, vandaag nog geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Daar lijkt het idd wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Het valt mij op dat elke keer aan het eind maand het portal er uit ligt, lees voor de grap maar eens terug in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:12:
Het valt mij op dat elke keer aan het eind maand het portal er uit ligt, lees voor de grap maar eens terug in dit draadje.
Misschien komt er wel een update, maar dat zal wel niet. Ik vond het systeem juist redelijk stabiel de laatste tijd. Iemand al een reactie gestuurd aan aeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverter
Er is weer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Uren grafiek blijft ook raar. Hier zit echt geen software team achter. Anders was alles veel sneller gefixt. Of er wordt niet betaald. Ruim anderhalf jaar verder. 10 weken zou het duren. DRAMA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertAtHome
Ik heb een aantal weken geleden gebruik gemaakt van het aanbod van mijn installateur de AEG omvormer om te ruilen voor een ander fabrikaat en heb daar zeker geen spijt van.
Ik had het omruil voorstel eerder een keer afgewezen om AEG nog de kans te geven er iets van te maken maar het duurde mij te lang.
Vanaf dag 1 na de omruil heb ik een perfect functionerend webbased portal en app op mijn telefoon. Realtime verbruiksdata maar ook vele andere operationele parameters van de omvormer.

BertAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
BertAtHome schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:03:
Ik heb een aantal weken geleden gebruik gemaakt van het aanbod van mijn installateur de AEG omvormer om te ruilen voor een ander fabrikaat en heb daar zeker geen spijt van.
Ik had het omruil voorstel eerder een keer afgewezen om AEG nog de kans te geven er iets van te maken maar het duurde mij te lang.
Vanaf dag 1 na de omruil heb ik een perfect functionerend webbased portal en app op mijn telefoon. Realtime verbruiksdata maar ook vele andere operationele parameters van de omvormer.
Wat voor omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome

BertAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat sinds gisteren de inkomsten dit jaar op de tablet en op de telefoon totaal verschillend zijn nl 508 euro en 5,08 (inderdaad 100x) terwijl de stamgegevens gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
RUspan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:42:
Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat sinds gisteren de inkomsten dit jaar op de tablet en op de telefoon totaal verschillend zijn nl 508 euro en 5,08 (inderdaad 100x) terwijl de stamgegevens gelijk is.
Zou mij niks verbazen dat de mobiele site en desktop site volledig anders is opgebouwd en dat wijzigingen daarmee ook 2x doorgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
.....

[ Voor 96% gewijzigd door Inverter op 31-10-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Zou mij niks verbazen dat de mobiele site en desktop site volledig anders is opgebouwd en dat wijzigingen daarmee ook 2x doorgevoerd moeten worden.
Het viel mij ook op. Een keer het scherm verversen lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
RUspan schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:42:
Een keer het scherm verversen lost het probleem. Voorheen werkte het goed. Men is denk toch met het portal bezig. Gaat alleen niet vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Wat gebeurd er als ik op UPDATE DE DATUM VAN OMVORMERS klik? Er verschijnen 3 draaiende wieltjes, maar deze blijven in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:13:
Wat gebeurd er als ik op UPDATE DE DATUM VAN OMVORMERS klik? Er verschijnen 3 draaiende wieltjes, maar deze blijven in beeld.
Dan synchroniseer je de datum/tijd van de omvormer met een time server.
Die tandwielen blijven redelijk lang staan en daarna krijg je ineens een OK of een ERROR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:54:
[...]

Dan synchroniseer je de datum/tijd van de omvormer met een time server.
Die tandwielen blijven redelijk lang staan en daarna krijg je ineens een OK of een ERROR.
Duidelijk verhaal. Ik kreeg een ERROR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:57:
[...]

Duidelijk verhaal. Ik kreeg een ERROR.
Overigens zie je op die plek ook de laatst bekende datum/tijd van de omvormer staan.
Meestal is die gelijk aan de tijd aan de tijd dat de laatse data is doorgeven aan de servers van AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:00:
[...]

Overigens zie je op die plek ook de laatst bekende datum/tijd van de omvormer staan.
Meestal is die gelijk aan de tijd aan de tijd dat de laatse data is doorgeven aan de servers van AEG.
Ik heb alleen het idee dat de grafiek te vroeg start. 1 of 2 uur te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:55:
[...]

Ik heb alleen het idee dat de grafiek te vroeg start. 1 of 2 uur te vroeg.
Dat klopt, dat is een algeheel probleem.
Ik vermoed dat het te maken heeft met tijdzones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:59:
[...]

Dat klopt, dat is een algeheel probleem.
Ik vermoed dat het te maken heeft met tijdzones
Ik ben benieuwd wanneer er meer functionaliteiten beschikbaar komen. Historie, realtime gegevens, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Wifistick is voor nu net voor de 4e keer stuk gegaan, moet dus weer een nieuwe vragen, ben ik nu een uitzondering of is dit bij andere ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Deze week dacht ik dat mijn stick stuk was (geen groen lampje) en heb het probleem gemeld.
Binnen 5 uur kreeg ik het volgende bericht:

Bedankt voor je bericht. Er is uiteindelijk te veel dataverkeer waardoor het bijwerken van uw account vertraging oploopt of hoogstwaarschijnlijk een eventuele verbroken verbinding met de WiFi Stick (of zelfs een storing).

Help ons alstublieft de reden te achterhalen om het zo snel mogelijk op te lossen. Ga voor uw omvormer staan en voer uw Monitoring Portal-account in. Terwijl de omvormer in de RUN-modus staat, klikt u op "Installatie"> vervolgens op "Visie"> "Visie meer" en "update de datum van omvormers". Als de WiFi Stick correct is aangesloten, start de omvormer opnieuw op.

Als dit niet het geval is, houdt u de herlaad- / resetknop van de WiFi Stick tien seconden ingedrukt, wacht u twee minuten en controleert u of u het WiFi-netwerk AEG-1220xxxxxxx kunt zien in de lijst met WiFi-netwerken van uw smartphone of computer. Als je het kunt vinden, volg dan de installatie-instructies https://bit.ly/3mIhUag. Als dit niet het geval is, laat het ons weten en we sturen u zo snel mogelijk een nieuwe ter vervanging.

Met vriendelijke groet,
AEG-service

Zonder iets te doen was de stick weer gestart en werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Eerste manier via installatie gedaan en dat werkt niet, zal dit weekend via de resetknop proberen op een rustig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
RUspan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:16:
Wifistick is voor nu net voor de 4e keer stuk gegaan, moet dus weer een nieuwe vragen, ben ik nu een uitzondering of is dit bij andere ook zo?
Ik gebruik ook al de 4e stick. Het gaat maanden goed en dan ineens is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
janloef schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:39:
Deze week dacht ik dat mijn stick stuk was (geen groen lampje) en heb het probleem gemeld.
Binnen 5 uur kreeg ik het volgende bericht:

Bedankt voor je bericht. Er is uiteindelijk te veel dataverkeer waardoor het bijwerken van uw account vertraging oploopt of hoogstwaarschijnlijk een eventuele verbroken verbinding met de WiFi Stick (of zelfs een storing).

Help ons alstublieft de reden te achterhalen om het zo snel mogelijk op te lossen. Ga voor uw omvormer staan en voer uw Monitoring Portal-account in. Terwijl de omvormer in de RUN-modus staat, klikt u op "Installatie"> vervolgens op "Visie"> "Visie meer" en "update de datum van omvormers". Als de WiFi Stick correct is aangesloten, start de omvormer opnieuw op.

Als dit niet het geval is, houdt u de herlaad- / resetknop van de WiFi Stick tien seconden ingedrukt, wacht u twee minuten en controleert u of u het WiFi-netwerk AEG-1220xxxxxxx kunt zien in de lijst met WiFi-netwerken van uw smartphone of computer. Als je het kunt vinden, volg dan de installatie-instructies https://bit.ly/3mIhUag. Als dit niet het geval is, laat het ons weten en we sturen u zo snel mogelijk een nieuwe ter vervanging.

Met vriendelijke groet,
AEG-service

Zonder iets te doen was de stick weer gestart en werkt nog steeds.
Goede uitleg. Gaan we doen als het lampje weer een keer uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Het blijft behelpen met het portal. We zien opbrengsten, maar systeem is niet stabiel. Het is dat de omvormer goed werkt. Moet ik deze ooit vervangen, dan ga ik toch voor een ander merk met een goede app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Zonder iets te doen is vanmorgen de wifistick weer op groen gegaan en ook is alles weer bijgewerkt op het portaal.Wat nog wel apart is de knop installatie niet werkt , kan dus niet bij het menu komen,andere werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Bij mij werkte die knop afgelopen week ook niet.
Heb toen een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd en toen deed hij het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Er is een update van het portaal geweest.

We hebben nu historische data!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Wel wordt mijn data nu ineens in december bijgewerkt ipv november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Er gebeurd in ieder geval weer iets. Dat van die maanden was mij ook opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:20:
Wel wordt mijn data nu ineens in december bijgewerkt ipv november.
Met de maanden gaat het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:16:
[...]

Met de maanden gaat het nu goed.
Idd, straks ook even goed naar de tijd kijken, of die nu ook klopt.

Wel erg bijzonder dat de historische data niet op de desktopversie terug te vinden is (wel als je het browservenster kleiner maakt).

Update:
Een keiharde CTRL-F5 doet wonderen en op mijn laptop kan ik nu ook terugkijken.

[ Voor 12% gewijzigd door St00mwals op 17-11-2020 16:18 . Reden: CTRL-F5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Bij mij was op de telefoon en op de laptop nog niks te zien van de historie en inderdaad als ik CTRL - F5 gebruik zie ik inderdaad nu opeens historie op de laptop, knap gevonden.Wat heel gek dat opeens de jaar opbrengst 100x hoger is, als ik weer opnieuw opstart is de historie weer weg en jaar opbrengst weer normaal.
Nu nog op de telefoon.
Bedankt voor het delen van de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Schaalverdeling links naast de uur grafiek klopt nu ook volgens mij. Nu de tijd nog op het goede moment laten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furious fred
Het begint langzaam al ergens op te lijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furious fred
De enige feature die ik nu nog mis is een real time power waarde
Voor de rest prima mee te leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
furious fred schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:21:
De enige feature die ik nu nog mis is een real time power waarde
Voor de rest prima mee te leven
Real-time gegevens en niet 1 keer in het uur updaten. Bijvoorbeeld om de 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WIOO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-07-2021
Het begint nu eindelijk ergens op te lijken, want het overzicht gaat meer informatie bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Volgens mij loopt de tijd nu ook goed bij de uren balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Sinds vanochtend is het groene lampje op de WiFi stick uit. Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:14:
Sinds vanochtend is het groene lampje op de WiFi stick uit. Wat kan ik nu het beste doen?
Staat je omvormer wel aan, met dit grijze weer kan er maar zo niks opgewekt worden.

Anders stick er eens uithalen en er opnieuw in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
St00mwals schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:02:
[...]

Staat je omvormer wel aan, met dit grijze weer kan er maar zo niks opgewekt worden.

Anders stick er eens uithalen en er opnieuw in doen.
Lampje RUN brandt groen. Kan het zijn dat er te weinig spanning op de stick staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Inverter schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:07:
[...]

Lampje RUN brandt groen. Kan het zijn dat er te weinig spanning op de stick staat?
Dat lijkt mij sterk, ik heb het in elk geval nog nooit gemerkt.
Normaal (en vandaag ook) is het bij mij zo dat zodra de omvormer aan staat, de stick het ook direct doet. Wat die doet als de omvormer stand-by (knipperend oranje) weet ik niet. In stand-by doet de WiFi stick het bij mij ook.
In de knipperend groene stand (self inspection) doet die het in elk geval wel.

[ Voor 4% gewijzigd door St00mwals op 12-12-2020 15:09 . Reden: Omvormer springt net in stand-by ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
@Inverter Zie mijn post van 7 november.Dat werkte helaas niet voor mij en heb ik uiteindelijk mijn 4e nieuwe stick gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
janloef schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:33:
@Inverter Zie mijn post van 7 november.Dat werkte helaas niet voor mij en heb ik uiteindelijk mijn 4e nieuwe stick gehad.
Vanmiddag weer online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverter
Lampje WiFi stick is weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Is de inverter wel aan?
Het lampje is alleen aan als hij een Wifi connectie heeft.

Mogelijk is het Wifi signaal niet sterk genoeg. Ik heb begin deze maand een extra router geplaatst in de buurt van de inverter.
De 2.4 GHz band is heel erg druk en werd het signaal in de buurt van de inverter vaak weggedrukt.
Wisselen van Wifi kanaal kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
janloef schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:17:
Is de inverter wel aan?
Het lampje is alleen aan als hij een Wifi connectie heeft.

Mogelijk is het Wifi signaal niet sterk genoeg. Ik heb begin deze maand een extra router geplaatst in de buurt van de inverter.
De 2.4 GHz band is heel erg druk en werd het signaal in de buurt van de inverter vaak weggedrukt.
Wisselen van Wifi kanaal kan ook helpen.
Lampje inmiddels weer aan. Het zal inderdaad wel iets met de WiFi te maken hebben.

• Inverter
Al 2 dagen is het lampje uit. Wat een drama is dit. De 4e stick al. Heeft iemand nog een idee?

• janloef
De storing melden bij AEG, misschien hebben zij nog oplossingen.

• Inverter
janloef schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:27:
De storing melden bij AEG, misschien hebben zij nog oplossingen.
Daar heb ik weinig vertrouwen meer in. Ik heb het WiFi kanaal gewijzigd. Kijken wat er gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Inverter op 17-12-2020 20:38 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:49

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Inverter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:31:
[...]

Daar heb ik weinig vertrouwen meer in.
4e stick is inmiddels onderweg. Mijn leverancier heeft mij een Goodwe omvormer aangeboden als vervanging. Ik kijk het nog even aan. De omvormer is verder prima.
Je leverancier geeft al een oplossing of koop ontbinden en een sma kopen ;)
Ik snap werkleijk niet waarom je zolang gaat zitten kloten en hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Oude WiFi stick weer in gebruik. Nu kan ik de omvormer lokaal uitlezen. Inmiddels contact gehad met AEG. De 5e stick is onderweg. Resetten lukte niet. Raar maar waar. Ooit zal het werken, denk ik dan maar.

[ Voor 58% gewijzigd door Inverter op 18-12-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Hierbij neem ik afscheid van dit forum.

Nadat de vierde Wifi stick het binnen een paar weken weer begeven had, heb ik weer eens contact opgenomen met mijn leverancier.
Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat begin 2021 de AEG vervangen wordt door een Goodwe 3000 XS. Ze hebben liever tevreden klanten dan gefrustreerde. Er werd ook aangegeven dat het portaal nog steeds niet echt opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
janloef schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:

Nadat de vierde Wifi stick het binnen een paar weken weer begeven had, heb ik weer eens contact opgenomen met mijn leverancier.
Vandaag werd ik gebeld met de mededeling dat begin 2021 de AEG vervangen wordt door een Goodwe 3000 XS. Ze hebben liever tevreden klanten dan gefrustreerde. Er werd ook aangegeven dat het portaal nog steeds niet echt opschiet.
Ik denk een goede beslissing en volgens mij een goede compacte omvormer. We zijn ruim anderhalf jaar verder. Ik begreep van AEG dat ze naar een andere WiFi stick aan het kijken zijn en ook een bedrade versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Inverter op 30-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
Nou ja afscheid, ik zal het draadje nog wel blijven volgen.
Ik heb AEG voorgesteld eens naar de kwaliteit van de stick te kijken, ikzelf zou gaan voor de 5Ghz band, eventueel naast de 2,4Ghz band. Een bedrade versie zou bij mij geen optie zijn.
Zelf heb ik in de loop van het jaar 350 euro geinvesteerd in nieuwe routers, maar dat was niet het echte probleem.
In ieder geval succes met de AEG omvormer.

• St00mwals
janloef schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:19:

Helaas. Wel begrijp ik je wel, na al je gezeik met die stick.

Bij mij is er na een jaar nog geen stick defect en zoals het portal er nu bij staat is het voor mij acceptabel (klop het zelf per dag over in een Excelletje). Maar ben wel erg benieuwd of er ooit nog meer real-time data in komt.

• Inverter
Waardoor de stick stuk gaat is een raadsel. Het resetten van de stick lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Het nadeel van handmatig de data overnemen naar Excel:
De historische maand gegevens van vorig jaar zijn niet meer in te zien. Nu is het dus gokken wat de opbrengst gisteren was en daarmee van de hele maand. |:(
Als ik de kW van de 30e bij elkaar op tel en die van vandaag ook en dat vergelijk ik met de kWh dagopbrengst van de 30e en vandaag, dan gok ik dat ik gisteren maar liefst 0,05 kWh opgewekt heb.

Vaak deed ik het op de laatste avond van de maand al ff, maar dat gisteren tussen de oliebollen door vergeten.

Al met al in een jaar tijd (5 december 2019 de panelen gekregen), erg tevreden:
september en december opbrengst onder de prognose en voor de overige maanden erboven. Half september zat ik dan ook al op mijn jaaropbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Klopt het dat het systeem niet ieder uur update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furious fred
Volgens mij moet alles werken.
We zijn voorlopig alleen de geschiedenis van 2020 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
furious fred schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:10:
Volgens mij moet alles werken.
We zijn voorlopig alleen de geschiedenis van 2020 kwijt
En een melding versturen via het portal werkt (bij mij) ook niet; invullen gaat goed, versturen-knop reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Als je op internet zoekt zijn er meerdere sticks die een RS485 aansluiting hebben, bijvoorbeeld Solis, Ginglong, Solarman. Ook in Ethernet uitvoering. Zou je deze kunnen gebruiken en dan icm de app Solarman Smart. Een vrij recente app.

[ Voor 6% gewijzigd door Inverter op 02-01-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Sinds vandaag staat de opbrengst in het staafdiagram op 15 januari , eerste 2 dagen staan wel goed. Datum omvormer staat ook op 15 januari,via een reset geprobeert datum aan te passen, gaat niet.Nog tips wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
.

[ Voor 124% gewijzigd door Inverter op 03-01-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
RUspan schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:43:
Sinds vandaag staat de opbrengst in het staafdiagram op 15 januari , eerste 2 dagen staan wel goed. Datum omvormer staat ook op 15 januari,via een reset geprobeert datum aan te passen, gaat niet.Nog tips wat ik moet doen?
De koop van dat waardeloze product ontbinden en een fatsoenlijke omvormer kopen?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUspan
Verrassing, net weer gekeken en de opbrengst staat nu weer gewoon goed op 3 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier is de Wifi200 stick nog in dienst (want ik werk met local monitoring).

Sinds 1 januari lijkt hij defekt.... lampje brandt wel, Wifi van deze stick niet meer in de lucht.

Reset knop reageert nergens op, lampje blijft continue branden. Wel raar, sinds 1 januari.

Eerst maar eens leverancier (Bongo) bellen, maar zijn er hier suggesties? Ik wil deze local monitor optie niet graag kwijt, eigenlijk.

[toevoeging]
Bongo gaat me in contact brengen met AEG. Wellicht dat er een oplossing kan komen.

Ik houd jullie op de hoogte
[/toevoeging]

[ Voor 15% gewijzigd door Puffino op 05-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Puffino schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:52:
Hier is de Wifi200 stick nog in dienst (want ik werk met local monitoring).

Sinds 1 januari lijkt hij defekt.... lampje brandt wel, Wifi van deze stick niet meer in de lucht.

Reset knop reageert nergens op, lampje blijft continue branden. Wel raar, sinds 1 januari.

Eerst maar eens leverancier (Bongo) bellen, maar zijn er hier suggesties? Ik wil deze local monitor optie niet graag kwijt, eigenlijk.

[toevoeging]
Bongo gaat me in contact brengen met AEG. Wellicht dat er een oplossing kan komen.

Ik houd jullie op de hoogte
[/toevoeging]
Ik ben benieuwd waar AEG mee komt. Ik heb inmiddels mijn 5e stick. Ook heb ik de WiFi 200 nog. Wat mij opvalt is dat ik geen uur grafiek kan zien. Alleen dag en maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat de dag grafiek bijvoorbeeld leeg is, bizar. Er was nog een update van de app afgelopen december, maar desondanks is dat nooit opgelost. Ook de grafiek van "jaar" laat in december heel vreemde dingen zien. Dan komen dewaardes, lijkt het wel, in januari terecht. En dec zelf blijft nul. Ik zou zo'n slechte app niet moeten opleveren, eerlijk gezegd.

Vreemd trouwens dat INVT ogenschijnlijk precies dezelfde stick met wel héél erg gelijkende software levert.... Die WEL grafiekjes toont.
https://www.invt.com/products/imars-moritoring-modules-108
Zou dat de bron zijn waar Aeg solar zijn sausje met rebranding overheen heeft gegooid?

Ik heb nog gekeken of ik een wifi200 stick ergens kon krijgen maar nee. Niet van Aeg Solar in elk geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Puffino op 05-01-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverter
Puffino schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:26:
Dat de dag grafiek bijvoorbeeld leeg is, bizar. Er was nog een update van de app afgelopen december, maar desondanks is dat nooit opgelost. Ook de grafiek van "jaar" laat in december heel vreemde dingen zien. Dan komen dewaardes, lijkt het wel, in januari terecht. En dec zelf blijft nul. Ik zou zo'n slechte app niet moeten opleveren, eerlijk gezegd.

Vreemd trouwens dat INVT ogenschijnlijk precies dezelfde stick met wel héél erg gelijkende software levert.... Die WEL grafiekjes toont.
https://www.invt.com/products/imars-moritoring-modules-108
Zou dat de bron zijn waar Aeg solar zijn sausje met rebranding overheen heeft gegooid?

Ik heb nog gekeken of ik een wifi200 stick ergens kon krijgen maar nee. Niet van Aeg Solar in elk geval.
Ik lees mijn omvormer lokaal uit met de app van Imars. INVT is de leverancier van de omvormer. AEG heeft daar gewoon zijn naam op laten zetten. Net als op de stick. Ook bij de Imars app zie ik lokaal geen uur grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janloef
@Inverter Waar kan ik die app vinden?
Dan kan ik de omvormer nog uitlezen met de wifi200 stick, voordat hij vervangen wordt.
De oude AEG app heb ik niet meer.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste