In de AppStore of Google Play. Zoek op INVT. PhoneExpert heet de app.janloef schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:16:
@Inverter Waar kan ik die app vinden?
Dan kan ik de omvormer nog uitlezen met de wifi200 stick, voordat hij vervangen wordt.
De oude AEG app heb ik niet meer.
@Inverter Helaas, de app kan de wifi200 stick niet vinden.
Hij is wel zichtbaar bij de wifi-verbindingen en het groene lampje knippert na een reset.
Enig idee?
Hij is wel zichtbaar bij de wifi-verbindingen en het groene lampje knippert na een reset.
Enig idee?
Je moet naar local monitoring gaan. Dan zoekt het systeem. Zie je daar niets, dan op het plusteken klikken. Je krijgt dan een scherm met ip adres en poort. Dan oké. Volgens mij iets van 192.168.16.254janloef schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:34:
Enig idee?
Je moet wel verbinden met het WiFi wat de stick uitzendt. Dus AEG...........janloef schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:34:
Enig idee?
Zou ik een stick van Solis met dezelfde aansluiting kunnen gebruiken. En dan de Solarman Smart app gebruiken. Deze stick is er ook in ethernet uitvoering.
Zojuist heb ik de vierde WiFi-stick in 2 jaar tijd geïnstalleerd, de vorige heeft 3 maand gewerkt. Het valt mij trouwens op, dat ik geen gegevens over 2020 meer in de app kan zien.
Ik zie ook geen historie. Drama, er zit geen schot in. Ik zou graag bedraad de ruwe data uit de omvormer halen, maar hoe. Volgens mail met AEG is men bezig met het ontwikkelen van een nieuwe stick. Misschien ook een bedrade versie.WIOO schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:07:
Zojuist heb ik de vierde WiFi-stick in 2 jaar tijd geïnstalleerd, de vorige heeft 3 maand gewerkt. Het valt mij trouwens op, dat ik geen gegevens over 2020 meer in de app kan zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Inverter op 08-01-2021 19:07 ]
Trap daar toch niet in. Ze zijn al 1,5 jaar aan het ontwikkelen en het resultaat is tot nu toe waardeloos. Waarom zou dat nu ineens veranderen?Inverter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:05:
[...] ...Volgens mail met AEG is men bezig met het ontwikkelen...
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Geen idee. Ik heb gelukkig ook nog de oude stick achter de hand voor local monitoring in combinatie met de app van INVT.hesselbeertje schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:09:
[...]
Trap daar toch niet in. Ze zijn al 1,5 jaar aan het ontwikkelen en het resultaat is tot nu toe waardeloos. Waarom zou dat nu ineens veranderen?
Wat een armoede. Of het moet heel toevallig je hobby zijn om via allerlei omwegen wat data op te halen? Ik had het ding al lang terug gegeven aan de verkoper en een omvormer met werkende functies gehaald.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Kun je vertellen wat voor oplossing je hebt gekregen?Puffino schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:52:
Hier is de Wifi200 stick nog in dienst (want ik werk met local monitoring).
Sinds 1 januari lijkt hij defekt.... lampje brandt wel, Wifi van deze stick niet meer in de lucht.
Reset knop reageert nergens op, lampje blijft continue branden. Wel raar, sinds 1 januari.
Eerst maar eens leverancier (Bongo) bellen, maar zijn er hier suggesties? Ik wil deze local monitor optie niet graag kwijt, eigenlijk.
[toevoeging]
Bongo gaat me in contact brengen met AEG. Wellicht dat er een oplossing kan komen.
Ik houd jullie op de hoogte
[/toevoeging]
De oplossing is voorlopig nog erg stil.
Oorverdovend stil....
Ik geef ze nog even hoor! En ik laat het weten, als er iets is te melden!
Oorverdovend stil....
Ik geef ze nog even hoor! En ik laat het weten, als er iets is te melden!
Ik heb sinds gisterenmiddag geen nieuwe data meer. De datum blijft ook hangen op 13-01-2021 01:27 pm.
Mijn omvormer staat gewoon aan en de WiFi-stick is ook groen.
Hopelijk zijn ze op de backend bezig en komt er vandaag of morgen weer een update, met de terugkomst van de data van 2020.
Mijn omvormer staat gewoon aan en de WiFi-stick is ook groen.
Hopelijk zijn ze op de backend bezig en komt er vandaag of morgen weer een update, met de terugkomst van de data van 2020.
Klopt ,ook hier geen data meer sinds gisteren, alleen op mijn telefoon zie ik nu ook bij maanden opeens data van 2020 ,alle maandopbrengsten zijn zichtbaar en klopt ook nog.
Op het PC gaat dit helemaal niet op ,daar is via de maanden nog niks te zien van 2020.
Let op: bij het opstarten van de app op je telefoon ,komt er eerst een leeg wit veld,naar beneden scrollen en alles komt te voorschijn.
Op het PC gaat dit helemaal niet op ,daar is via de maanden nog niks te zien van 2020.
Let op: bij het opstarten van de app op je telefoon ,komt er eerst een leeg wit veld,naar beneden scrollen en alles komt te voorschijn.
Ik heb nu weer data, maar zie (nog) niks van 2020, zowel op mobiel als pc niet.RUspan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:
Klopt ,ook hier geen data meer sinds gisteren, alleen op mijn telefoon zie ik nu ook bij maanden opeens data van 2020 ,alle maandopbrengsten zijn zichtbaar en klopt ook nog.
Het valt niet mee om een goed werkend portal te ontwikkelen volgens mij. Hier is echt geen software team mee bezig denk ik. De omvormer op zich werkt gewoon prima. Dat is ook het belangrijkst. Of ik weer een AEG omvormer zal kopen als deze aan vervanging toe is betwijfel ik. Ik denk het niet.
[ Voor 67% gewijzigd door Inverter op 14-01-2021 19:51 ]
Een keer de geschiedenis van je browser wissen doet volgens mij ook wonderen.St00mwals schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Ik heb nu weer data, maar zie (nog) niks van 2020, zowel op mobiel als pc niet.
CTRL-F5 bleek ook te werkenInverter schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Een keer de geschiedenis van je browser wissen doet volgens mij ook wonderen.
Wat ik totaal niet begrijp dat er bij AEG niet iemand is die denkt ,laten we een melding maken van dat 2020 gegevens beschikbaar zijn er is een update gedaan ,is allemaal zoek het maar uit, en we zien het wel. Vraag mij af hoe het gaat met de gebruikers die niet op dit forum zitten. Er is zelfs op de app een apart vak voor met fouten/meldingen ,is nog nooit gebruikt. Het advies van" geschiedenis wissen van je browser" werkt uitstekend.
CTRL-F5 werkt ook alleen voor 1 keer.
Ik kwam er toevallig achter, maar het werkt. Omvormer is verder prima. Sinds 2 jaar in gebruik in combinatie met 11 panelen. Wat betreft elektriciteit nu 0 op de meter. Houden zelfs stroom over.RUspan schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:22:
Wat ik totaal niet begrijp dat er bij AEG niet iemand is die denkt ,laten we een melding maken van dat 2020 gegevens beschikbaar zijn er is een update gedaan ,is allemaal zoek het maar uit, en we zien het wel. Vraag mij af hoe het gaat met de gebruikers die niet op dit forum zitten. Er is zelfs op de app een apart vak voor met fouten/meldingen ,is nog nooit gebruikt. Het advies van" geschiedenis wissen van je browser" werkt uitstekend.
[ Voor 36% gewijzigd door Inverter op 16-01-2021 20:31 ]
Neem contact op met je leverancier. Die van mij komt binnenkort een Goodwe 3000XS plaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door janloef op 16-01-2021 17:24 ]
De Goodwe 3000-XS hangt, vijf minuten werk
.
Registreren bij de portal duurde iets langer, maar het werkt fantastisch.
Met dank aan Bongo Solar!
.
Mooi dat het opgelost is. Bongo heeft ons ook de vraag gesteld wat we willen enkele maanden geleden. De omvormer doet prima zijn werk.janloef schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:24:
De Goodwe 3000-XS hangt, vijf minuten werk
.
Inmiddels ben ik 67 en was het na bijna 2 jaar zat om de ladder naar het zoldertje klimmen om de wifi stick te resetten of te vervangen.
En een portal dat nog steeds niet goed werkt.
Dat de omvormer goed werkte, was voor mij geen reden om hem niet te vervangen.
De Goodwe is heel stil bij het opstarten, geen geklik meer.
Verder heb ik deze omvormer opgenomen in mijn Domoticz systeem.
En een portal dat nog steeds niet goed werkt.
Dat de omvormer goed werkte, was voor mij geen reden om hem niet te vervangen.
De Goodwe is heel stil bij het opstarten, geen geklik meer.
Verder heb ik deze omvormer opgenomen in mijn Domoticz systeem.
[ Voor 3% gewijzigd door janloef op 20-01-2021 23:20 ]
Na enig aanhouden dat ik "local monitoring" wil, en dat eenzijdig door hen is verdwenen, kreeg ik zonder enig morren verder een Wifi200 stick opgestuurd door AEG. Via een ticket-systeem was er een melding aangemaakt bij hen, waar in mijn wens nog werd geverifieerd, en daarna ging het vanzelf. Hij kwam binnen ergens eind januari.Inverter schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Kun je vertellen wat voor oplossing je hebt gekregen?
Zonder enig schrijven, netjes verpakt in een generiek doosje.
Gek, maar precies diezelfde dag deed gedurende EEN DAG mijn oude stick het opeens, zonder enige tussenkomst van mij zag ik hem online, en hij gaf data weer (die klopten met wat ik wist). De maangegevens van januari had ik dus opeens ook op deze manier.
De dag er op, niks meer, geen enkel teken van leven meer van mijn oude stickje. Maar wel gek van die ene opleving.
Toen helaas wegens tijdgebrek (het moet wel overdag!) de nieuwe geinstalleerd: de oorspronkelijke documenten van deze stick zijn van internet verdwenen. De gewone installatie handleiding is er nog, maar de extended versie is er niet meer. Helaas, ik blijk hem zelf ook niet bewaard te hebben, raar maar waar.
Wordt vervolgd, wellicht aanstaand weekend kan ik het afmaken, en laten weten.
Overigens: local monitoring heb ik al lang mogelijk gemaakt via een YouLess LS120. Dat werkt tenminste goed, direct, 24/7 en gedetailleerd.

Beste meneer,
Uw WiFi Stick werkt weer correct. We zijn van plan de ontwikkelingsfase van de nieuwe WiFi Stick over een paar maanden af te ronden.
Met vriendelijke groet,
AEG-service
Uw WiFi Stick werkt weer correct. We zijn van plan de ontwikkelingsfase van de nieuwe WiFi Stick over een paar maanden af te ronden.
Met vriendelijke groet,
AEG-service
[ Voor 79% gewijzigd door Inverter op 03-02-2021 19:10 ]
Paar maanden, dan is de ontwikkelingsfase afgerond.
Dat is een eerste stap? Dan nog... Test, en....
Dank, benieuwd naar het vervolg!
Maar wat ben ik blij met mijn YouLess zeg. Vrijwel probleemloos, een enkel minuscuul dingetje. Werkt geweldig. En één kik naar de maker en je hebt snel antwoord of een oplossing.
Dat is een eerste stap? Dan nog... Test, en....
Dank, benieuwd naar het vervolg!
Maar wat ben ik blij met mijn YouLess zeg. Vrijwel probleemloos, een enkel minuscuul dingetje. Werkt geweldig. En één kik naar de maker en je hebt snel antwoord of een oplossing.
Oorspronkelijke uitgebreide manual (extended versie) gelukkig teruggevonden via manualslib ( https://www.manualslib.com/manual/1364075/Aeg-Wifi200.html) . En maar wel bewaard dit keerPuffino schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:36:
[...]
Toen helaas wegens tijdgebrek (het moet wel overdag!) de nieuwe geinstalleerd: de oorspronkelijke documenten van deze stick zijn van internet verdwenen. De gewone installatie handleiding is er nog, maar de extended versie is er niet meer. Helaas, ik blijk hem zelf ook niet bewaard te hebben, raar maar waar.
Wordt vervolgd, wellicht aanstaand weekend kan ik het afmaken, en laten weten.

Verdere configuratie gedaan (beveiliging en zo), werkt als een zonnetje! Blij met de nieuwe stick.
Het systeem ligt er weer uit. Erg onstabiel.
Nee niet onstabiel, maar een grote update die eraan komtInverter schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:54:
Het systeem ligt er weer uit. Erg onstabiel.

St00mwals blijft hoop houden
Welke update. Die we 2 jaar geleden al hadden moeten hebben bedoel je zeker.St00mwals schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Nee niet onstabiel, maar een grote update die eraan komt![]()
Ja die ja!Inverter schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:24:
[...]
Welke update. Die we 2 jaar geleden al hadden moeten hebben bedoel je zeker.
Handmatig updaten geeft wel data terug...
Heb jij vandaag al opbrengst? Handmatig updaten hoe doe je dit?St00mwals schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:37:
[...]
Ja die ja!
Handmatig updaten geeft wel data terug...
Ja een klein beetje, maar dat ligt aan het weer.Inverter schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:51:
[...]
Heb jij vandaag al opbrengst? Handmatig updaten hoe doe je dit?
code:
1
| Installatie -> Visie (dat oogje) -> Visie meer -> Update datum van de omvormer |
Je ziet daar ook direct de datum/tijd van de laatste connectie.
Krijg nu wel een error bij het updaten, maar na een refresh van de site zie ik wel een nieuwe waarde (0,72 kWh).
Aanvulling: dit werkt uiteraard alleen als de omvormer ‘aan’ staat.
Vind het daarnaast wel bijzonder dat het een pull-actie vanuit de server is en geen push-vanuit de omvormer. Nu moet de server elk uur (waarom niet vaker

[ Voor 32% gewijzigd door St00mwals op 06-02-2021 17:01 ]
Update van wat? Stick? Welke stick (200 of 300)?St00mwals schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:15:
[...]
Nee niet onstabiel, maar een grote update die eraan komt![]()
Niet van app bedoel je?
Wat is voor jullie (wie gebruikt deze nog?) de meest recente firmware van de Wifi200 stick?
Omdat ze bij AEG deze stick niet meer ondersteunen, menen ze zelfs maar de hele stick niet eens meer te hoeven noemen en geen firmware overzicht meer te bieden. Wat een mafklappers zeg.
Omdat ze bij AEG deze stick niet meer ondersteunen, menen ze zelfs maar de hele stick niet eens meer te hoeven noemen en geen firmware overzicht meer te bieden. Wat een mafklappers zeg.
Wat bedoel jij precies met stick 200 of 300?Puffino schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:13:
Wat is voor jullie (wie gebruikt deze nog?) de meest recente firmware van de Wifi200 stick?
Ik heb alleen een stick voor het nieuwe portaal, die oude stick (waar je ook lokaal mee uit kunt lezen) heb ik nooit gehad.
En die update waar ik het over had is om een extra pull te doen vanaf de omvormer zodat je nieuw opbrengst info ziet.
Bij mij blijven er 3 blauwe tandwielen draaien. Dit duurt erg lang.St00mwals schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:30:
[...]
Wat bedoel jij precies met stick 200 of 300?
Ik heb alleen een stick voor het nieuwe portaal, die oude stick (waar je ook lokaal mee uit kunt lezen) heb ik nooit gehad.
En die update waar ik het over had is om een extra pull te doen vanaf de omvormer zodat je nieuw opbrengst info ziet.
[ Voor 10% gewijzigd door Inverter op 08-02-2021 11:34 ]
Keertje op klikken, verder gaan met wat je aan het doen was en een paar minuten later weer kijken.Inverter schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Bij mij blijven er 3 blauwe tandwielen draaien. Dit duurt erg lang.
Je kunt de pagina tussendoor gewoon sluiten. Doe je dat niet, dan moet je soms de site een refresh geven als je later weer kijkt.
Mail gestuurd. Meteen antwoord. Opbrengst is weer bij.St00mwals schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:12:
[...]
Keertje op klikken, verder gaan met wat je aan het doen was en een paar minuten later weer kijken.
Je kunt de pagina tussendoor gewoon sluiten. Doe je dat niet, dan moet je soms de site een refresh geven als je later weer kijkt.
Volgens mij klopt de tijd in de grafiek niet meer, loopt een uur achter.
In de uurgrafiek staat als laatste opbrengst 14:40, terwijl hij om 15:24 nog bijgewerkt is. Dit is overigens de hele dag al zo.
In de uurgrafiek staat als laatste opbrengst 14:40, terwijl hij om 15:24 nog bijgewerkt is. Dit is overigens de hele dag al zo.
Het bijwerken van de data in het portaal laat deze week ook te wensen over...
Ik dacht dat het aan mij lag. Hier de data ook niet bij.St00mwals schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:
Het bijwerken van de data in het portaal laat deze week ook te wensen over...
Alles is weer bijgewerkt. Mooie opbrengst vandaag.
Systeem ligt er weer uit sinds vanmorgen 10 uur, klopt dit?
Update van de omvormer ook 2x gedaan en opnieuw een inlog gedaan maar er gebeurt niks.
Update van de omvormer ook 2x gedaan en opnieuw een inlog gedaan maar er gebeurt niks.
Ik heb wel data en de uur grafiek lijkt tot ongeveer 16:00 ook bijgewerkt te zijn.RUspan schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:16:
Systeem ligt er weer uit sinds vanmorgen 10 uur, klopt dit?
Misschien de verbinding met je WiFi netwerk verloren?
- Zo ja, dan moet die het morgen vanzelf weer doen.
- Doet die het morgen nog niet, check of WiFi groen brandt op de WiFi stick. Zo nee, stick eruit halen, even wachten en er weer in doen. En controleren of WiFi nu wel groen brandt.
Systeem werkt weer,groen lampje op wifiisti ck is aan en de verbinding is goed.Gisteren heb ik dat ook gezien ,alles was ok en toch was er geen data, zal er wel mee te maken hebben dat er geen vaste wifiverbinding is met een kabel is.Denk dat wifi veel storingsgevoeliger is dan vast, stick is volgens mij niet zo betrouwbaar lees ik ook in het forum.
Lampje op WiFi stick is weer uit. We houden het maar op een slechte WiFi verbinding. Vorige keer vanzelf weer aangegaan.
Dat lijkt idd bij jou te liggen, hier werkt het portal vandaag prima.
Zijn er hier nog mensen die de oude AEG 200 stick gebruiken en lokaal uitlezen?
Jazeker! Dagelijks. Geautomatiseerd uitlezen van die wifi200 stick doe ik (helaas) niet, zou niet weten hoe dat moet, te veel gedoe om uit te zoeken. Kan dus alleen de dagstand uitlezen als ik thuis ben eind van de dag (want erg handig is dat natuurlijk niet. )Inverter schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 11:28:
Zijn er hier nog mensen die de oude AEG 200 stick gebruiken en lokaal uitlezen?
Dit probleem heb ik opgevangen door ook parallel hiernaast een YouLess er op te zetten. Dat werkt erg prettig.
De 5e stick heeft de geest gegeven. Waardoor dit komt is een raadsel. Slechte kwaliteit? Lampje was plotseling uit. Een aantal dagen in de omvormer laten zitten, maar nog niet aan. Stick eruit en er weer in. Geen resultaat. Resetknop 10 seconden indrukken. Een paar minuten wachten maar geen AEG netwerk te zien. Wat doe ik verkeerd? Maar weer een mail gestuurd naar AEG.
Heel bijzonder dat die bij jou zo vaak stuk gaat.Inverter schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:29:
De 5e stick heeft de geest gegeven. Waardoor dit komt is een raadsel. Slechte kwaliteit? Lampje was plotseling uit. Een aantal dagen in de omvormer laten zitten, maar nog niet aan. Stick eruit en er weer in. Geen resultaat. Resetknop 10 seconden indrukken. Een paar minuten wachten maar geen AEG netwerk te zien. Wat doe ik verkeerd? Maar weer een mail gestuurd naar AEG.
Je gaat er haast aan denken dat het iets met de spanning te maken heeft: piek of dip en de stick gaat stuk. Maar dan de vraag of dat vanuit je omvormer komt of vanuit het stroomnet.
In elk geval is het niet hoopvol en dit soort zaken sterken mij in het idee om een Youless aan te schaffen, terwijl het portaal bij mij prima werkt....
Youless houdt alles lokaal. Op de Youless zelf. Dat maakt het natuurlijk wel heel anders.St00mwals schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:49:
[...]
In elk geval is het niet hoopvol en dit soort zaken sterken mij in het idee om een Youless aan te schaffen, terwijl het portaal bij mij prima werkt....
Voor weergave in grafiekjes, of inzage van buitenaf, zijn óók weer trucjes nodig.
Maar bevalt me erg goed.
Nu gebruik ik de oude wifi200 stick lokaal. Raar dat ook het resetten van de stick niet werkt.
Hoe staat de tijd bij jullie in het dagoverzicht in het portaal?
Volgens het protaal gaat bij mij de zon op rond 6:00 en onder rond 17:30.
Als ik zelf naar buiten kijk, moet dat volgens mij ergens rond 7:00 en 19:00.
Nu zullen mijn panelen altijd eerder uitgeaan, aangezien ik een zuid-oost ligging heb.
De instellingen in het portaal staan wel goed:
Tijdzone: GMT+1, Amsterdam
Tijd van de laatste update staat bij mij (nu, 10:15) ook netjes op 9:32.
Volgens het protaal gaat bij mij de zon op rond 6:00 en onder rond 17:30.
Als ik zelf naar buiten kijk, moet dat volgens mij ergens rond 7:00 en 19:00.
Nu zullen mijn panelen altijd eerder uitgeaan, aangezien ik een zuid-oost ligging heb.
De instellingen in het portaal staan wel goed:
Tijdzone: GMT+1, Amsterdam
Tijd van de laatste update staat bij mij (nu, 10:15) ook netjes op 9:32.
6e WiFi stick hangt er aan. Kijken hoe lang deze mee gaat.
Stick 6 is ook stuk. WiFi lampje plotseling uit. Stick is niet te resetten. Dit is vreemd. Waarom werkt resetten niet.Inverter schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:59:
6e WiFi stick hangt er aan. Kijken hoe lang deze mee gaat.
Ik vermoed dat er intern in jouw voeding iets niet in de haak is, en hij te hoge spanning krijgt. En daardoor ook te veel stroom, en dus doorfikt in de loop van de tijd.
Want je jast er wel heel veel sticks doorheen zo
Omvormer doet het verder prima. De sticks zijn waardeloos. Ik heb nu de oude stick, WiFi 200, eraan. Dit gaat goed. Kan hier alleen lokaal mee uitlezen. AEG zou met een nieuw type stick bezig zijn om problemen op te lossen.Puffino schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:40:
Ik vermoed dat er intern in jouw voeding iets niet in de haak is, en hij te hoge spanning krijgt. En daardoor ook te veel stroom, en dus doorfikt in de loop van de tijd.
Ik zie dat ik vandaag ook niets kan uitlezen......
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Doet het WiFi lampje het op de stick?furious fred schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:54:
Meer mensen last van?
WiFi lampje brand. Maar even kijken wat hij vandaag aangeeft. Voorlopig nog niets
Ja en vandaag ook niks.furious fred schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:54:
Meer mensen last van?
Heb zojuist een Fout gemeld bij AEG.
Zal vast weer wel een geweldige update gaan zijn 🤔🤪
Volgens de slimme meter zou hij ook niks terug leveren..... Is dit bij jou ook zo?St00mwals schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:55:
[...]
Ja en vandaag ook niks.
Heb zojuist een Fout gemeld bij AEG.
Ik zie wel verschil in de standen op mijn meter. De omvormer lijkt het dus wel gewoon te doen.furious fred schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:48:
[...]
Volgens de slimme meter zou hij ook niks terug leveren..... Is dit bij jou ook zo?
Maandag zal iemand bij AEG wel wakker worden en het verlopen wachtwoord resetten en alles werkt weer
Het lijkt erop dat jij gelijk krijgt:furious fred schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:37:
Zal vast weer wel een geweldige update gaan zijn 🤔🤪
Geachte klant,
onze hostingprovider AWS (Amazon Web Services) voert een grote update van onze services uit. Daarom is het monitoringportaal gedurende deze periode niet normaal toegankelijk. We verwachten dat de dienstverlening binnen korte tijd weer wordt hervat. Uw gegevens worden opgeslagen en worden correct weergegeven zodra het monitoringportaal weer online is.
Bedankt voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
AEG-service
Ligt alles nog stil of ontvangen jullie alweer gegevens?
Ik ontvang wel weer gegevens, maar krijg nog wel elke keer een pop-up over ounderhoud.Inverter schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:42:
Ligt alles nog stil of ontvangen jullie alweer gegevens?
Tevens ben ik de gegevens van 27 t/m 31 mei (nog) kwijt.
Ik heb de 'vrienden' van het portaal maar weer eens een bericht gestuurd, aangezien ik nog steeds de data van 27-31 mei mis en de pop-up over het onderhoud verdwenen is:
Dear St00mwals,
The update is complete. Unfortunately, the individual daily data (of May) is not stored. However, the total data of May is complete and stored (value from the third graph).
The total energy produced on these last days is the difference between the total of the month and the sum of the others days. We apologize for this inconvenience.
The data is also considered in the investor information section (at earnings this year).
With kind regards,
AEG Service
Het blijven toch ook een stel amateurs hé
Waar gaat het mis bij hen? Met de omvormer geen probleem. Het portal en de WiFi stick is 1 groot drama.furious fred schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:42:
Het blijven toch ook een stel amateurs hé
Dit is ook een leuk verhaal:
Voldoen jouw zonnepanelen aan de nieuwe eisen?
En je raadt het waarschijnlijk al: AEG staat niet op de lijst...Vanaf 27 april was het dan zover. Ook eigenaren van kleinere elektriciteitsopwekkers moeten aantonen dat hun zonnepaneleninstallatie aan de nieuwe technische Europese eisen voldoet. De vraag is alleen, hoe toon je dit aan? Een lijst met goedgekeurde omvormers moet uitkomst bieden.
Staat in de lijst onder INVT. Dit is de omvormer maar dan met AEG logo.St00mwals schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:56:
Dit is ook een leuk verhaal:
[...]
En je raadt het waarschijnlijk al: AEG staat niet op de lijst...
Ik weet niet wat ze bij AEG allemaal aan het uitspoken zijn, maar de laatste dagen is het portaal bij mij weer instabiel.
- Melding van onderhoud is weer terug
- Dan weer NL dan weer EN weergave
- Vandaag regelmatig geen automatische updates
- Melding van onderhoud is weer terug
- Dan weer NL dan weer EN weergave
- Vandaag regelmatig geen automatische updates
.
[ Voor 255% gewijzigd door Inverter op 19-06-2021 19:42 ]
Ik lees lokaal uit met de oude stick en oude app. Voor mij geen AEG meer als de omvormer ooit stuk gaat.
Over de hardware, nu het eenmaal goed is aangesloten, niks dan lof.Inverter schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:06:
Ik lees lokaal uit met de oude stick en oude app. Voor mij geen AEG meer als de omvormer ooit stuk gaat.
Maar die software... Brrrrrr.
Ik ben blij met de YouLess! Die logt prima. Én geeft me overzicht. En blijft netjes lokaal. Je kunt eventueel wel koppelen aan een cloudopslag als pvoutput of enelogic. Maar dat hoeft niet. Je kunt met Youless dagwaarden tot een jaar teruglezen.
Dat maakt het gespartel van de aeg rommel weer helemaal draaglijk
Bij mij niet.Inverter schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:27:
Volgens mij ligt het portal weer plat.
Niet toevallig je zoveelste wifi-stick weer naar de kloten? (Wat ook een gigantisch vreemd probleem blijft)
[ Voor 9% gewijzigd door St00mwals op 02-07-2021 15:55 ]
Het werkt weer.St00mwals schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:54:
[...]
Bij mij niet.
Niet toevallig je zoveelste wifi-stick weer naar de kloten? (Wat ook een gigantisch vreemd probleem blijft)
Vandaag mijn vierde AEG WiFi-stick in 2 jaar op de omvormer aangesloten, nu type 400.
Het lijkt goed te werken, heeft iemand hier al ervaring mee ?
Ja, ik heb deze ook. Deze stick werkt ook met de app Solarman Smart. Dit ziet er mooier uit. De gegevens komen nu om de 5 minuten binnen. Ik heb 6 oude sticks versleten.WIOO schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:26:
Vandaag mijn vierde AEG WiFi-stick in 2 jaar op de omvormer aangesloten, nu type 400.
Hoe kom jij aan die stick?WIOO schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:26:
Omdat je oude stuk is gegaan, aangevraagd of spontaan?
Wel interessante oplossing met die app erbij!
Spontaan vanuit AEG. Omdat ik al 6 sticks versleten had. Ze vertelden mij dat ze met een nieuw type stick bezig waren. Zo gauw deze binnen waren, zouden ze er 1 opsturen.
Volgens mij is dit de producent van de stick.Puffino schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:20:
Interessant. Kende iemand die Solarman app al, trouwens?
www.solarman.cn
En volgens mij gaat er weer eens iets mis.
Bij mij wordt de data niet automatisch bijgewerkt, handmatig gaat het wel goed.
Bij mij gaat het goed. De nieuwe stick haalt om de 5 minuten data op.St00mwals schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:13:
En volgens mij gaat er weer eens iets mis.
AEG portal ligt er weer uit sinds 2 dagen.
[ Voor 50% gewijzigd door Inverter op 07-07-2021 19:28 ]
Er is zowaar ene update van het portal uitgevoerd.
Ik heb nu inzichtelijk hoe mijn beide strings presteren:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WTMz4lAI5fOh3Arf00jkWg5C.png?f=user_large)
Wie kan mij uitleggen wat ik hier nu daadwerkelijk zie?
AC begrijp ik, dat is wat de omvormer daadwerkelijk het net op stuurt.
Maar de DC begrijp ik niet echt. Als het goed is (heb de installatie nooit in detail bekeken) heb ik het als volgt op mijn dak liggen. In de winter worden de bovenste panelen als eerste aangestraald/verlicht door de zon (de lege cellen zijn voorzien van dakramen en daar ligt dus geen paneel).
Maakt dan de amperage niet uit, maar gaat het puur om de voltage?
Ik heb nu inzichtelijk hoe mijn beide strings presteren:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WTMz4lAI5fOh3Arf00jkWg5C.png?f=user_large)
Wie kan mij uitleggen wat ik hier nu daadwerkelijk zie?
AC begrijp ik, dat is wat de omvormer daadwerkelijk het net op stuurt.
Maar de DC begrijp ik niet echt. Als het goed is (heb de installatie nooit in detail bekeken) heb ik het als volgt op mijn dak liggen. In de winter worden de bovenste panelen als eerste aangestraald/verlicht door de zon (de lege cellen zijn voorzien van dakramen en daar ligt dus geen paneel).
String 1 / PV1 | 325Wp | 325Wp | 325Wp | 325Wp |
String 1 / PV1 | 325Wp | 325Wp | 325Wp | 325Wp |
String 2 / PV2 | 325Wp | |||
String 2 / PV2 | 325Wp | |||
String 2 / PV2 | 325Wp | 325Wp | 325Wp | 325Wp |
Maakt dan de amperage niet uit, maar gaat het puur om de voltage?
[ Voor 6% gewijzigd door St00mwals op 12-07-2021 10:54 ]
Per string (De DC zijde) zie ik dat je verschillende hoeveelheden panelen hebt. In serie geschakeld per string. Dus bij string 1 heb je 8 panelen achter elkaar in een string zitten.
in string 2 heb je er 6.
6/8 van 235 Volt die er op de string 1 staat lijkt me ongeveer 176V.
Wij hebben twee strings van 6, heb me nooit gerealiseerd dat met schillende hoeveelheden panelen per string dat andere Voltages per string op zou leveren. Maar logisch eigenlijk. EEN paneel levert tenslotte een bepaalde spanning bij een hoeveelheid zon, zet je er meerdere achter elkaar tel je die spanningen bij elkaar op om tot de totale spanning op de string te komen.
De AC zijde combineert die twee strings, en vormt dat dus om naar net-spanning. Maar dat wist je al en zeg ik ter volledigheid.
in string 2 heb je er 6.
6/8 van 235 Volt die er op de string 1 staat lijkt me ongeveer 176V.
Wij hebben twee strings van 6, heb me nooit gerealiseerd dat met schillende hoeveelheden panelen per string dat andere Voltages per string op zou leveren. Maar logisch eigenlijk. EEN paneel levert tenslotte een bepaalde spanning bij een hoeveelheid zon, zet je er meerdere achter elkaar tel je die spanningen bij elkaar op om tot de totale spanning op de string te komen.
De AC zijde combineert die twee strings, en vormt dat dus om naar net-spanning. Maar dat wist je al en zeg ik ter volledigheid.