Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"nieuwe" portal ervaringen van AEG slimme solar omvormers

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• furious fred
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:43
Bij mij is het gedaan ahv een email via het portal.
Blijkbaar werken ze nu met tickets en werken die een voor een af

• Inverter
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 03-08 17:03
Weer wat aanpassingen doorgevoerd.

• furious fred
Je kunt idd nu je eigen adres en installatie updaten qua info.

• Inverter
furious fred schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:08:
Je kunt idd nu je eigen adres en installatie updaten qua info.
Er gebeurd toch het een en ander. Ik heb alleen het idee dat de opbrengst stil staat. Delen jullie deze mening?

• furious fred
Ja, die staat stil

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:25
Inverter schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:18:
[...]

Er gebeurd toch het een en ander. Ik heb alleen het idee dat de opbrengst stil staat. Delen jullie deze mening?
We kunnen niet alles hebben hè ;)

Nu een feature update en daarna weer een data update.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RUspan
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:12
Werkt/klopt bij iemand de berekening van inkomsten van vandaag?Of geef ik iets verkeerd in bij Istallatie?Als ik daar 0.22 bij kwh opgeef dan komt er een getal uit dat 100 keer te laag is vlg mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
RUspan schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:22:
Werkt/klopt bij iemand de berekening van inkomsten van vandaag?Of geef ik iets verkeerd in bij Istallatie?Als ik daar 0.22 bij kwh opgeef dan komt er een getal uit dat 100 keer te laag is vlg mij.
Ik heb daar ook zoiets staan en idd is de opbrengst wel heel erg laag.
Daarnaast staan bij mij de tellers vandaag weer eens stil...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janloef
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:10
Gewoon 22 opgeven bij KWh.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RUspan
Best apart dat je 22 moet invullen bij kwh en rekeneenheid met de euro is,maar de uitkomst op het portaal is nu wel goed.Vraag mij af wat je moet invullen bij de kolom inverstering met deze manier van rekenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janloef
Ik heb het euro bedrag ingevuld, maar ik zie verder niet waarvoor het gebruikt wordt.
Overigens ligt mijn systeem er al weer weken uit. Vanavond komt de nieuwe Wifi stick (de derde)

• Inverter
janloef schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:36:
Ik heb het euro bedrag ingevuld, maar ik zie verder niet waarvoor het gebruikt wordt.
Overigens ligt mijn systeem er al weer weken uit. Vanavond komt de nieuwe Wifi stick (de derde)
Ik heb ook al de 3e. Vorige week was bij mij het lampje uit. Ik heb toen de powerline WiFi adapter herstart en de verbinding was er weer. Waarschijnlijk waren de 2 andere sticks ook niet stuk. Echter liggen deze al op de vuilnisbelt. Misschien heb je wat aan deze tip.

• St00mwals
Toch bijzonder:
Gisteren de hele dag geen data door gekregen en vanmorgen staat het eindresultaat van gisteren ineens gelijk aan die van eergisteren. Ik vind het knap 2 dagen achter elkaar 12,32 kWh....

• furious fred
Misschien ook een tip voor anderen :
Ik heb de kosten van kwh op 100 gezet. Zo kan men in een oogopslag de opbrengst per dag/maand/jaar zien.
Wel even het euroteken wegdenken.
Als AEG niet in de informatie voorziet dan maar op de creatieve manier

• janloef
@Inverter Een paar dagen geleden heb ik mijn router vervangen, maar mijn defecte sticks waren echt niet aan de praat te krijgen. De nieuwe werkt wel. Voordeel is dat je de stick zelf aan je installatie kan toevoegen.
Alleen het moment van de stand bijwerken is van 6 minuten over het hele uur naar 46 minuten gegaan.

@furious fred Aan de cijfers van de opbrengst hecht ik nog niet veel waarde. Opbrengst van mei is 0 kWh, die van juni tot nog toe 654 kWh. de opbrengst van mei zou 490 kWh moeten zijn.

Herstel, zojuist zijn de maandopbrengsten van mei en juni verdwenen.

[Voor 6% gewijzigd door janloef op 13-06-2020 12:55]

• St00mwals
janloef schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:52:

@furious fred Aan de cijfers van de opbrengst hecht ik nog niet veel waarde. Opbrengst van mei is 0 kWh, die van juni tot nog toe 654 kWh. de opbrengst van mei zou 490 kWh moeten zijn.

Herstel, zojuist zijn de maandopbrengsten van mei en juni verdwenen.
Dit soort grappen en grollen heb ik dus af en toe ook.
Na het goed zetten van de datum/tijd ineens de hele opbrengst van maart verdwenen. (We leefden nog in maart, maar mijn omvormer dacht dat het al april was).
Mei werd bij mij aan het eind ineens gereset, gelukkig de eindstand nog wel kunnen achterhalen/uitrekenen. Sindsdien heb ik een excel sheet waarin in elke dag de opbrengst van de dag ervoor zet. Wie weet dat ik hier ooit nog een een youless voor ga aanschaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RUspan
Bij mij sinds gistermiddag, het portal geeft geen gegevens meer door, zijn er meer mensen die dit ook hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
RUspan schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:22:
Bij mij sinds gistermiddag, het portal geeft geen gegevens meer door, zijn er meer mensen die dit ook hebben.
Gisteren stond die van mij lang op 0.
Na een volledige ‘internet reset’ (glasmodem, router en ap’s) en later de WiFi-stick eruit en er weer in had ik weer een groen WIFI op de stick en weer data.
Vandaag weer 0 en om 13:30 wel een groen WIFI.

[Voor 3% gewijzigd door St00mwals op 14-06-2020 16:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inverter
Hier geen problemen. Afkloppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
Ondertussen hier weer data

• zjoris
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 15-07 21:42
Bij mij was de laatste update 10-06 en sindsdien niks meer..
WiFi lampje is groen.

• furious fred
Voorlopig lijkt het er (bij mij) op dat de server onveilig is 😤

• RUspan
Ja, dit heb ik ook gezien: het certificaat van de site is vandaag verlopen. Ik heb het via email aangegeven bij AEG.

[Voor 5% gewijzigd door RUspan op 17-06-2020 15:22]

• St00mwals
RUspan schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:21:
Ja, dit heb ik ook gezien: het certificaat van de site is vandaag verlopen. Ik heb het via email aangegeven bij AEG.
Hoe knullig... |:(

• Inverter
Jammer dat het allemaal zo moeizaam verloopt. Update: het werkt weer.

[Voor 21% gewijzigd door Inverter op 18-06-2020 07:18]

• St00mwals
Ben wel positief verrast dat ze dit probleem zo snel hebben weten op te lossen!

• zjoris
zjoris schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:54:
Bij mij was de laatste update 10-06 en sindsdien niks meer..
WiFi lampje is groen.
Ondertussen contact opgenomen met AEG via de contact button in de portal. Ik kreeg direct reactie en binnen 2 uur opgelost. Dus dat is wel erg netjes.

Het probleem was overigens dat de versleuteling aan stond en dat hebben ze aangepast.

• zjoris
Na lang wachten (>2 maanden) ook een reactie ontvangen van Bongo naar aanleiding van mijn klacht over de zeer beperkte monitoring mogelijkheden.
Ze stellen voor om de omvormer om te wisselen voor een Goodwe. Lijkt me eigenlijk ook wel weer gedoe, maar dat hangt er vanaf of we dit gebeuren met AEG ooit nog goed zien komen.
Wat zouden jullie doen?

• Inverter
Ik zou niet weten wat te doen. De omvormer doet zijn werk. Hoe lang heb je de omvormer al en wordt deze gratis omgeruild. Trouwens wel superservice na 2 maanden. Het was het wachten waard.

[Voor 140% gewijzigd door Inverter op 26-06-2020 18:19]

• furious fred
Portal draait tegenwoordig redelijk goed. Uiteraard zijn er nog wat wannahaves, maar eigenlijk alles (op actuele power na) is uit te lezen.
Natuurlijk hoop ik ook op een perfect portal, maar zoals deze nu is ook prima mee te leven.

• zjoris
Ja ze zouden hem gratis omwisselen. Heb hem nu 7 maanden ofzo.
Maar inderdaad echt super service uiteindelijk. Denk dat ik de AEG omvormer maar ga houden. Ooit zal het wel goed komen toch.
Wat ik met name ook nog wel mis is terugkijken naar vorige maand en dan per dag. Maar goed. Er zijn ergere dingen..

• tap123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 31-07 07:57
Ik heb de AEG omvormer gehouden, die doet het prima. Alleen dus een kWh meter geïnstalleerd en de YouLess aangesloten, heb dan de juiste waarden en grafieken. Kijk daardoor nooit meer in het portal.

• St00mwals
Als ik zie dat er wel degelijk wordt ontwikkeld aan het portaal en dat de omvormer het prima doet, zou ik hem gewoon houden.
Misschien dat ik zelf ooit nog een een kWh-meter met een YouLess ga installeren, maar dat zie ik tzt wel.

Mijn schoonouders hebben de Omnik-app, ze zien wat er realtime gebeurd en hebben historische inzicht, maar de app zelf vind ik nu ook weer niet heel fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
Het is bij mij lang goed gegaan, maar als ik nu kijk heb ik overal:
Geen gevens beschikbaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• furious fred
Ze zijn er weer wel aan bezig. Nu kun je de omvormer kiezen en WiFi stick aan en uit zetten.
Voor mij geen toegevoegde waarde, maar misschien is dat de oorzaak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janloef
Hier hetzelfde probleem. De Feedback funktie werkt nog wel (hoop ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
Ik heb over de laatste updates het gevoel dat het updates voor de verkopers/installateurs (als Bongo enzo) of groot zakelijke klanten zijn.
Het lijkt erop dat je meerdere installaties toe kunt voegen en accounts aan kunt maken met verschillende rechten erop. Iets waar de gemiddelde particulier niks aan zal hebben.

Maar ondertussen doet die het hier ook weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inverter
Ik zou graag live info vanuit de omvormer zien. Dat kon met de stick die lokaal werkte wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wéérniet
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 03-08-2020
Mijn AEG omformer is november 2018 geïnstalleerd en werkt nog steeds niet naar behoren. Hij heeft in juni op 3 dagen na alles doorgegeven en nu 5 juli zijn ineens alle gegevens wederom verdwenen. Mijn vertrouwen in AEG is tot nul gedaald.

• Inverter
Volgens mij werkt het portal de laatste tijd goed.

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:58:
Volgens mij werkt het portal de laatste tijd goed.
Jep, hier ook.
Valt bij mij een beetje samen met de installatie van een nieuw WiFi mesh systeem, dus weet niet zeker of het niet binnenkomen van nieuwe data bij mij of bij AEG lag.

• Wéérniet
Wie heeft ervaring met de Goodwe 2000N omvormer?

• RUspan
Sinds vanmorgen is het portaal bij mij stil gevallen, intern is alles goed,wifi en het groene lampje wifistick is aan.Zijn er meer mensen waar het portaal nu stil staat?

• St00mwals
RUspan schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:10:
Sinds vanmorgen is het portaal bij mij stil gevallen, intern is alles goed,wifi en het groene lampje wifistick is aan.Zijn er meer mensen waar het portaal nu stil staat?
Bij mij wel gewoon data vandaag.

Gisteren toevallig wel een dag dat mijn WiFi-stick geen verbinding had. Stick eruit en erin en klaar.
Toevallig die nacht ervoor wel een hij van een half uur gehad in mijn internet verbinding...

• Wéérniet
Nog steeds geen normale uitlees mogelijkheid. Gaf tot zondag 2 augustus nog de dag opbrengst aan maar staat op de verkeerde maand ingesteld. ( nu Januari stond op December). Sinds vanmorgen is de Wifistick uit en niet meer aan te krijgen. 3x reset en 2 x er uit gehaald en weer opnieuw gemonteerd maar ook niet meer te vinden in de Wifi verbinding. De stick is wel warm maar verder doet hij nu niets meer :(

• Inverter
De resetknop 10 seconden ingedrukt houden. Tussen de WiFi netwerken moet je AEG.......... zien staan. Contact maken met dit netwerk. Dan de handleiding volgen die bij de stick zit. In adresbalk iets van 10.10.100..... intikken en de stappen doorlopen.

YouTube: AEG WiFi Stick NG Installatie - Deel 2: Configuratie en Monitoring

[Voor 19% gewijzigd door Inverter op 03-08-2020 20:22]

• Inverter
Wie is er tevreden met het portal? Ik heb vanmiddag de vraag gesteld of het bijwerken van de gegevens niet per uur maar per kwartier kan. Het liefst realtime, maar daar heb ik nog een hard hoofd in.

• St00mwals
Inverter schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:15:
Wie is er tevreden met het portal? Ik heb vanmiddag de vraag gesteld of het bijwerken van de gegevens niet per uur maar per kwartier kan. Het liefst realtime, maar daar heb ik nog een hard hoofd in.
Op zich ben ik erg tevreden over het portal, maar idd zijn er nog wel wat wensen:
- wat jij ook al zegt: vaker updaten
- meer inzicht in historische data:
- waarom kan ik niet meer zien wat ik 2 juni heb opgewekt
- hoe is de opbrengst op een dag verdeeld, dus niet alleen de eind score.
- wat gebeurd er in januari met de data van 2020, is die dan allemaal verdwenen of wordt alleen de data van de maand een jaar eerder overschreven?

Achteraf vind ik het niet erg dat het een webportal is ipv een app. Wat als we een aantal jaren verder zijn en er x nieuwe versies van iOS en Android zijn, zou een app dan nog steeds actief onderhouden worden?? Daar ben ik met een webportal minder bang voor.

• St00mwals
We worden op ons wenken bediend, of leest AEG hier mee...

Ik heb nu de opbrengst per uur van een dag!
Nu nog hopen dat we die ook terug kunnen kijken

• furious fred
Al is de grafiek per uur nog wel zeer onduidelijk met dubieuze waarden.

Maar het is weer een stapje verder.
Over het algemeen wel te spreken over het portal de laatste tijd

• Inverter
St00mwals schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:14:
We worden op ons wenken bediend, of leest AEG hier mee...

Ik heb nu de opbrengst per uur van een dag!
Nu nog hopen dat we die ook terug kunnen kijken
Ik had een verzoek gedaan om sneller updates te krijgen, dus niet 1 keer per uur. Uurgrafiek is denk nog niet helemaal top.

• Inverter
Uurgrafiek loopt denk achter. Ook is er geen historie. Het begin is er, maar er moet nog veel gebeuren. Wil je echt zien wat het heeft opgeleverd kun je beter de app van je energieleverancier gebruiken. Dit is de uitlezing van de slimme meter. Apps van andere omvormer fabrikanten zien er proffesioneler uit.

• St00mwals
Uurgrafiek loopt idd erg achter, bij mij is ie gevuld tot 9:30 (en het is nu 12:01)...

Maar het begin is er, mogelijk ooit nog een export functie. Sla ik de historie zelf wel op.

• Inverter
St00mwals schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:02:
Uurgrafiek loopt idd erg achter, bij mij is ie gevuld tot 9:30 (en het is nu 12:01)...

Maar het begin is er, mogelijk ooit nog een export functie. Sla ik de historie zelf wel op.
Urengrafiek is erg onduidelijk. Rare schaalverdeling kWh en tijd. Niet te volgen.

• Inverter
WiFi stick voor de 3e keer stuk. Werkt enkele maanden en geeft dan de geest.

[Voor 255% gewijzigd door Inverter op 29-08-2020 10:11]

• Inverter
Wie heeft ook al meerdere keren een nieuwe stick gekregen. Resetknop 10 seconden indrukken haalt niets uit. Ik zie dan de stick niet tussen de netwerken.

[Voor 255% gewijzigd door Inverter op 29-08-2020 10:13]

• RUspan
Wifistick is bij mij op 1-8 uitgegaan, na mail met AEG over het probleem is na 14 dagen een monteur van AEG langs geweest en heeft een nieuwe stick geplaatst , was inderdaad stuk.Alles is weer bijgewerkt en het werkt weer elke dag.Indruk is wel dat dit regelmatig aan de hand is, met de omvormer is niets mis mee.

• Inverter
RUspan schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:36:
Wifistick is bij mij op 1-8 uitgegaan, na mail met AEG over het probleem is na 14 dagen een monteur van AEG langs geweest en heeft een nieuwe stick geplaatst , was inderdaad stuk.Alles is weer bijgewerkt en het werkt weer elke dag.Indruk is wel dat dit regelmatig aan de hand is, met de omvormer is niets mis mee.
Heb jij van de monteur gehoord of de kapotte WiFi sticks veel voorkwamen? Voor mij is dit de derde.

• RUspan
Zoals je op het forum leest zijn er veel moeilijkheden met de wifistick en dat de AEG monteur langs komt om alleen de stick te vervangen,denk ik dat AEG weet dat dit nog niet helemaal goed zit.

• St00mwals
Meer mensen vandaag last van geen data?
Vanmorgen één keer een update gehad en sindsdien staat de teller bij mij stil.

• janloef
Bij mij ook, ik heb het bij AEG gemeld.

• RUspan
Staat inderdaad stil sinds vanmorgen.

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:00
Tja, vroeger was het:

https://youtu.be/PkCmQ9NnPx4?t=130

Tegenwoordig Chinese meuk met een stickertje...

• WackoH
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:00
Wat betreft PV panelen dan.
Vorige heb ik nog een AEG wasmachine gekocht, 'Made in Poland' O-)

• janloef
Met de zonnepanelen en de omvormer is niets mis al is dit "Chinese meuk".
De opbrengst is boven verwachting.
Het probleem is de software en die wordt in Duitsland ontwikkeld.

[Voor 11% gewijzigd door janloef op 01-09-2020 19:54]

• Inverter
Na anderhalf jaar nog geen betrouwbaar portal. WiFi sticks zijn ook niet betrouwbaar. Gaan regelmatig stuk na maanden goed gewerkt te hebben.

[Voor 161% gewijzigd door Inverter op 02-09-2020 15:01]

• St00mwals
Ik heb ondertussen weer data.

@janloef In juli zat ik 1kWh boven prognose, elke andere maand zat ik ruim boven de prognose dus panelen en omvormer zijn inderdaad dikke prima.

@Inverter
De laatste maanden vind ik het portaal juist heel betrouwbaar, het is (bij mij) lang geleden dat ik een poos geen data gehad.
Jou ervaring met de WiFi-sticks is echt beroerd, ik heb geen idee hoe dit kan. Ik heb die ervaring in elk geval niet. Sinds de installatie op 5 december heb ik nog steeds dezelfde werkende stick.

• St00mwals
En na één update om 8:30 staat de teller weer stil....

• janloef
Nadat ik begin juni mijn router en wifi-stick (de derde) heb vervangen, is het tot gisteren goed gegaan.
Vandaag om 2020-09-02 08:39 AM een update inclusief de opbrengs van gisteren en nu staat de teller weer stil.
AEG opnieuw een bericht gestuurd.

• RUspan
Na een update vanmorgen staat alles weer stil.Wat wel mooi is dat alles wel weer bijgewerkt wordt en er geen dagen zonder data zijn.

• St00mwals
janloef schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:14:
Nadat ik begin juni mijn router en wifi-stick (de derde) heb vervangen, is het tot gisteren goed gegaan.
Vandaag om 2020-09-02 08:39 AM een update inclusief de opbrengs van gisteren en nu staat de teller weer stil.
Wil je eens proberen een datum/tijd update te sturen naar je omvormer?
(Installatie -> Visie -> Visie meer -> Update de datum van de omvormers)

Toen ik dat vanmorgen deed kreeg ik weer 1x een update. Sindsdien staat die weer stil, totdat ik weer handmatig een datum/tijd update forceer.

[Voor 11% gewijzigd door St00mwals op 02-09-2020 14:35. Reden: Aanvulling dat elke handmatige update nieuwe data ophaalt]

• furious fred
Bij mij staat het ook stil. Volgens mij zijn ze weer een poging aan het wagen voor een update/onderhoud

• Inverter
janloef schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:14:
Bij mij ook al 3 sticks stuk. Heb jij enig idee waar dit aan kan liggen?

• janloef
Ik weet niet waar het aan ligt. Alleen deed de vorige stick het maar 2 maanden en dan soms een week niet om dan ineens weer te gaan werken.
Het viel me wel op dat het signaal van de router in de buurt van de stick soms heel zwak was.
Na het vervangen van de router en het plaatsen van een nieuwe stick (de oude was die dag ook echt stuk) werkt hij al drie maanden zonder problemen.
De problemen van gisteren en eergisteren lagen aan de AEG kant, de verbinding tussen router en stick waren overdag in orde.

• Inverter
4e stick is inmiddels onderweg. Mijn leverancier heeft mij een Goodwe omvormer aangeboden als vervanging. Ik kijk het nog even aan. De omvormer is verder prima.

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Iedere omvormer is prima.

Ik vind het wel knap dat jullie deze ellende zo goed weten vol te houden.

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• Inverter
AUijtdehaag schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:37:
Iedere omvormer is prima.

Ik vind het wel knap dat jullie deze ellende zo goed weten vol te houden.
Wat heb jij voor omvormer? Voorheen ook AEG gehad?

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Nee, ik heb een stuk of 7 SMA’S gehad en door uitbreidingen/verslaving steeds weer doorverkocht.

Meeste komen van MP zgan.
Heb nu 2x 2.5 en 1x 1.5 hangen

[Voor 65% gewijzigd door AUijtdehaag op 05-09-2020 10:52]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

• tap123
Ik heb net weer eens ingelogd in het portal en moet zeggen dat het er al een stuk beter uit ziet. Heb nu de gegevens ingevuld bij installatie en krijg ook een juist weerbericht. De urengrafiek is wel aardig, al loopt deze wel veel achter.

Mijn Wifi-stick doet het overigens blijkbaar goed, nog nooit defect gegaan _/-\o_

• St00mwals
Krijg zojuist een mail van AEG met daarin antwoord op mijn vraag of we geschiedenis van de data in kunnen gaan zien (hoe is de opbrengst op 15 juli geweest).
Dear AEG customer,

Thank you for your contribution. Our Software Team is working on these and other functionalities for our customers. We will present them as soon as possible.

Sincerely,
AEG Service

• Inverter
Net mijn 4e stick geïnstalleerd. Ik heb weer data.

[Voor 74% gewijzigd door Inverter op 12-09-2020 17:24]

• Inverter
Het updaten van de data gebeurd niet ieder uur vandaag zondag. Veel vertraging. Dit moet anders.

[Voor 194% gewijzigd door Inverter op 13-09-2020 19:38]

• Inverter
Wie is dit ook opgevallen vandaag zondag.

[Voor 241% gewijzigd door Inverter op 13-09-2020 19:39]

• RUspan
Data gaat inderdaad met horten en stoten , ook vandaag staat het portal nog stil, in de loop van de dag af en toe wordt het weer bijgewerkt.

• St00mwals
Net als gisteren vandag ook weer 'pas' vanaf 9:30 data op het portaal.

@Inverter Ik weet niet of ik afgelopen dagen netjes elk uur nieuwe data heb ontvangen, zal er vandaag eens proberen op te letten.

Update 12:58:
Na 9:30 geen updates meer gehad.

Update 13:51:
En nu wel weer nieuwe data

[Voor 20% gewijzigd door St00mwals op 14-09-2020 13:51. Reden: Update's]

• Inverter
Updates komen weer traag door. Niet ieder uur. Het wordt tijd voor actie. Rond dit project nu eens goed af zodat iedereen krijgt wat men verwacht van een portal. We zijn al anderhalf jaar verder.

[Voor 61% gewijzigd door Inverter op 19-09-2020 12:58]

• janloef
Vandaag alleen een update om 2020-09-19 07:43 AM.
Hiervan melding gemaakt.

Naar aanleiding van mijn melding op 14 sep kreeg ik deze mail:

AEG Service Support (AEG Inverter / Solar Solutions GmbH)
Sep 15, 2020, 12:10 GMT+2
Beste AEG-klant,

Bedankt voor uw bericht, de Monitoring Portal https://aeg.invertercontrol.com/v1/ kan een kleine vertraging hebben totdat de gegevens worden weergegeven. We werken eraan om deze timing te verbeteren. Uw installatie, verbinding en portal werken correct.

Met vriendelijke groet,
AEG Service

• Inverter
janloef schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:14:
Vandaag alleen een update om 2020-09-19 07:43 AM.
Hiervan melding gemaakt.

Naar aanleiding van mijn melding op 14 sep kreeg ik deze mail:

Sep 15, 2020, 12:10 GMT+2
Beste AEG-klant,

Bedankt voor uw bericht, de Monitoring Portal https://aeg.invertercontrol.com/v1/ kan een kleine vertraging hebben totdat de gegevens worden weergegeven. We werken eraan om deze timing te verbeteren. Uw installatie, verbinding en portal werken correct.

Met vriendelijke groet,
AEG Service
Leuk antwoord, maar zo gaat het al anderhalf jaar. Geen historie, niks realtime. Amateuristisch.

• janloef
Ik meld elke verstoring, maar ik maak mij er niet meer druk over. De opbrengst is goed en ik lees de slimme meter uit, dus ik zie wat er teruggeleverd wordt.

• Inverter
Ik heb ook inzicht in de de standen van de slimme meter via de website of app van energieleverancier. Realtime zou leuk zijn. Ik kan via de oude stick en oude app lokaal de omvormer uitlezen. Hier kun je dan ook andere waarden etc. zien. Door deze stick met mijn eigen WiFi netwerk te verbinden kan ik nog steeds lokaal uitlezen. Een aanpassing in de Experiabox en ik kan waar ik ook ben de omvormer ook uitlezen met de oude app.

• janloef
Ik lees de slimme meter realtime uit dmv Domoticz op een Raspberry pi.

• Inverter
Is de omvormer niet door middel van een kabel uit te lezen. Er zit bij mij een kabel bij met RS485 aansluiting. 4 aderig. Iemand tips?

• tap123
Inverter schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:58:
Is de omvormer niet door middel van een kabel uit te lezen. Er zit bij mij een kabel bij met RS485 aansluiting. 4 aderig. Iemand tips?
Geen idee maar dat klinkt wel interessant voor degene die nog veel problemen hebben.
Uitlezen via de slimme meter geeft een indicatie, maar geen absolute waardes.

• Inverter
Nog steeds ligt het systeem eruit.

• St00mwals
Inverter schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:08:
Nog steeds ligt het systeem eruit.
Dit keer werkt zelfs een geforceerde datum/tijd update niet...

• Inverter
Is er iemand overgestapt van AEG naar GOODWE. Zo ja, hoe bevalt dit en wat voor type omvormer heb je gekregen?

• Inverter
Klopt het dat er nog steeds geen gegevens binnen komen?

• St00mwals
Inverter schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:34:
Klopt het dat er nog steeds geen gegevens binnen komen?
Helaas wel.

Krijg nu zelfs een error als ik een datum/tijd update forceer:
PLANTS.VIEW.DATE_ERROR

[Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 21-09-2020 15:13. Reden: Typo]

• janloef
Dit is het antwoord van AEG op mijn klacht van zaterdag:

Sep 21, 2020, 15:41 GMT+2
Beste AEG-klant,

Bedankt voor je bericht. Excuses voor dit ongemak.
We zijn ons bewust van het probleem en werken eraan om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,
AEG-service

• Inverter
Dit alles verdient niet de schoonheidsprijs. In tegendeel. Directie AEG kom met een verklaring over de gang van zaken.

[Voor 34% gewijzigd door Inverter op 21-09-2020 16:52]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True