Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:19
Finraziel schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:44:
[...]

Zou het gewoon zelf even proberen hoor... Ik heb geen ps5 maar ik betwijfel dat wat hij heeft een algemeen issue is wat iedereen raakt op ps5.
Nee klopt.
Het is wel een enorm vaak voorkomend probleem als ik het google waar ook niet echt een fix voor is..

Heb alles geprobeerd behalve een fabrieksreset, dat is de volgende stap.
Werkt het dan niet zou het blijkbaar ook een falende SSD kunnen zijn, ding is net 1,5jaar oud dus dan mag coolblue het oplossen...

Maar zal dit topic niet langer vervuilen, moest gewoon ff mijn frustratie kwijt.

Of ik koop het gewoon in de summersale op steam 😅

[ Voor 10% gewijzigd door Moechy op 03-07-2025 23:09 ]

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:05
low_n_slow schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:16:
[...]

Ik speel via CrossOver, dat is pas janken. Op een gegeven moment loopt je geheugen vol en moet je lett stoppen met spelen en het spel opnieuw opstarten :'(
Op de mac bedoel je ?
Met mijn M1 pro liep dit zo bijzonder slecht dat ik het besloten heb om het bij de console versie te houden.

Ben wel benieuwd naar welke mac je hebt dat dit idd prima speelbaar is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:12
Bij de season tab bij chapter 1 heb je

Acquire Arcana spells by completeing horadric strongrooms. (deze heb ik al complete)
Bij mijn broer staat deze op 0/3 ...
Terwijl hij wel spells heeft

Is dit nog steeds gebugged?

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 04-07-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 23:28
Ik snap die nightmare dungeons niet echt. Moet je die nu wel of niet completen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:42:
Ik snap die nightmare dungeons niet echt. Moet je die nu wel of niet completen?
Wat Rhykker zegt is kijk naar de buff die je krijgt nadat je de strongroom of hoe dat ding heet gecomplete hebt, dat kan het de moeite waard maken... En anders of je meer nightmare sigils nodig hebt want die krijg je ook aan het eind (bijna?) gegarandeerd.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:36
Aggressor schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:58:
Bij de season tab bij chapter 1 heb je

Acquire Arcana spells by completeing horadric strongrooms. (deze heb ik al complete)
Bij mijn broer staat deze op 0/3 ...
Terwijl hij wel spells heeft

Is dit nog steeds gebugged?
Hij heeft 'spells'. Maar geen Arcana dan toch ?
Dit zijn alle 'spells', onderverdeeld in Catalysts, infusions en Arcana's.
Even de cursor eroverheen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPk5td0MkOEsCNVJvlY03B4EGPs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/R0GIZfCtYfNw5DuycRiX0RIr.jpg?f=user_large

Mijn character is bugged; kan niet Barteren in de Den :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
PepieNL schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:41:
[...]

Hij heeft 'spells'. Maar geen Arcana dan toch ?
Dit zijn alle 'spells', onderverdeeld in Catalysts, infusions en Arcana's.
Even de cursor eroverheen..

[Afbeelding]

Mijn character is bugged; kan niet Barteren in de Den :+
jawel arcana heeft die... maar blijft op 0/3 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 14:58
Ik speel op de PS5; iemand in een actieve clan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:00
Bundin schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 00:23:
[...]

Als je t weer samen gaat spelen, vast wel :) Voor mij zit de lol van d4 ook in samen loos pixels pletten en beetje ouwehoeren ondertussen.
Dat klinkt wel tof! Jammer dat een vriend die d4 zag zitten het langzaam wou doen.
Tja dan is het lopen met een rogue heel saai want rushen was niet gewenst :D
(Ondertussen speelt hij liever action adventure games, dus s9 = teleport van links naar rechts O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Aggressor schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:15:
[...]

Moet de fix nog komen of is deze al geweest vandaag?
Is al live.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 15:53
Bossie schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 00:24:
[...]

Op de mac bedoel je ?
Met mijn M1 pro liep dit zo bijzonder slecht dat ik het besloten heb om het bij de console versie te houden.

Ben wel benieuwd naar welke mac je hebt dat dit idd prima speelbaar is.
Ik heb een M2 Pro en ik had het een tijd terug via gaming toolkit aan de praat gekregen. Dat liep super maar na een update ging dat niet meer. Uiteindelijk CrossOver aangeschaft en het loopt ansich best soepeltjes met hires textures, alleen die geheugen bug is echt nasty. Dus rond de 30 a 45 min even afsluiten en opnieuw opstarten. Nou ja als dat het enige is...

Toe gegeven: native op windows loopt het soepeler en mooier, maar ja ik heb geen windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:05
low_n_slow schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Ik heb een M2 Pro en ik had het een tijd terug via gaming toolkit aan de praat gekregen. Dat liep super maar na een update ging dat niet meer. Uiteindelijk CrossOver aangeschaft en het loopt ansich best soepeltjes met hires textures, alleen die geheugen bug is echt nasty. Dus rond de 30 a 45 min even afsluiten en opnieuw opstarten. Nou ja als dat het enige is...

Toe gegeven: native op windows loopt het soepeler en mooier, maar ja ik heb geen windows ;)
Ik heb crossover vorig jaar met een actie voor 25 aangeschaft om eens te proberen, maar de 2/3 games waarin ik geïnteresseerd was inclusief. D2R/D4 draaiden voor geen meter en daarna heb ik snel opgegeven.

Voor beide de instructies op de site gevolgd, mijn verwachting is echter wel dat de nieuwe generaties M chips simpelweg meer performance bieden uiteraard dan mij M1 Pro. Beetje jammer dat MacOs support gedropped is want wow bijvoorbeeld draait prima native.

In Vmware/parallels ga ik niet eens proberen, maar dat is ook voor andere apps.

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 04-07-2025 19:29 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben sinds s2 nog nooit zo lang bezig geweest met levelen en ook nog nooit zo content geweest met dat tempo. Ik heb vandaag net lvl49 pas aangetikt. Normaal gesproken had ik met een paar dagen spelen al in T3 gezeten, maar nu doe ik alles lekker op m'n dooie akkertje en ik vind het nog prima ook. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Ok ondertussen al voorbij het characterscreen geraakt
En een necromancer met de naam "Shadowfax" gemaakt. Benieuwd 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:10:
Ben sinds s2 nog nooit zo lang bezig geweest met levelen en ook nog nooit zo content geweest met dat tempo. Ik heb vandaag net lvl49 pas aangetikt. Normaal gesproken had ik met een paar dagen spelen al in T3 gezeten, maar nu doe ik alles lekker op m'n dooie akkertje en ik vind het nog prima ook. 😂
Ik ben gisteren bij level 60 aangekomen. Het helpt dat ik echt al bezig ben met de season mechanic en niet door eigenlijk gewoon alleen maar helltide in een ander kleurtje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Vind het wel al leuk momenteel, er komt wel veel op je af qua skills enzo maar nu doe ik gewoon een build die me wel leuk lijkt, is hij ideaal, geen idee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:58:
[...]

Ik ben gisteren bij level 60 aangekomen. Het helpt dat ik echt al bezig ben met de season mechanic en niet door eigenlijk gewoon alleen maar helltide in een ander kleurtje te spelen.
Ik ben eigenlijk alleen bezig met NM's rennen en skills testen. Geen Helltide gedaan en pas 1 keer een Whisper cache gehaald. Lekker rustig aan en proberen om die nieuwe powers te begrijpen. Zo kan ik mezelf wel een poosje bezighouden in s9 en ben ik niet met een week of 2 weer klaar. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Helaas net tot voorbij het eerste dorp geraakt met die Cathedral of Light toen de Ps5 het spel terug afsloot met diezelfde foutcode :(

Had gisteren de database gereconstrueerd en heb toch ff kunnen spelen dus dacht dat het opgelost was maar helaas..
Morgen maar een full reset proberen en als het dan nog niet helpt is er sowieso hardware aan het sneuvelen en mag coolblue het oplossen..

Wel jammer want ik begon er net wat in te komen. Was ondertussen Level 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 12:20
Heeft er wellicht nog iemand performance problemen in D4? Ik heb een 9800X3D, een 5080 videokaart, 32gb ddr5 6000 en een 2TB Samsung 990 Pro. Lijkt me toch wel voldoende om D4 een beetje netjes te kunnen draaien.

Het draait ook goed, de eerste x minuten. Daarna krijg ik steeds meer haperingen, vooral bij het teleporten of als ik op mijn paardje van area naar area ga. Het lijkt me iets van een geheugen dat volloopt of zo.

Gisteren wat meer zitten rommelen. Drivers geupdate etc. Daarna de graphics wat naar beneden gezet en cross play uitgezet. Ook DLSS aangezet. Mijn GPU geeft nu op het OSD aan dat die ruim onder de 99% zit. Vaak rond de 50 - 60%. Temperatuur van CPU en GPU blijven ook netjes. Als ik task manager opstart en op de achtergrond laat draaien zie ik dat mijn ram rond de 25GB max gaat zitten, maar GPU memory wel tegen de 16GB aan hikt. Kan dat het probleem zijn? Zo ja, wat nu? Graphics verder omlaag draaien?

Als ik via de Nvidia software het spel laat optimaliseren, zet dat ding juis de graphics weer omhoog:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:40
boomr schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:59:
Heeft er wellicht nog iemand performance problemen in D4? Ik heb een 9800X3D, een 5080 videokaart, 32gb ddr5 6000 en een 2TB Samsung 990 Pro. Lijkt me toch wel voldoende om D4 een beetje netjes te kunnen draaien.

Het draait ook goed, de eerste x minuten. Daarna krijg ik steeds meer haperingen, vooral bij het teleporten of als ik op mijn paardje van area naar area ga. Het lijkt me iets van een geheugen dat volloopt of zo.

Gisteren wat meer zitten rommelen. Drivers geupdate etc. Daarna de graphics wat naar beneden gezet en cross play uitgezet. Ook DLSS aangezet. Mijn GPU geeft nu op het OSD aan dat die ruim onder de 99% zit. Vaak rond de 50 - 60%. Temperatuur van CPU en GPU blijven ook netjes. Als ik task manager opstart en op de achtergrond laat draaien zie ik dat mijn ram rond de 25GB max gaat zitten, maar GPU memory wel tegen de 16GB aan hikt. Kan dat het probleem zijn? Zo ja, wat nu? Graphics verder omlaag draaien?

Als ik via de Nvidia software het spel laat optimaliseren, zet dat ding juis de graphics weer omhoog:S
Nvidia "optimizer" nooit gebruiken. Doet te vaak vage dingen. Texture detail is je grootste probleem, icm videogeheugen, zet deze op High ipv ultra en je spel zal een stuk beter draaien en minder haperen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 12:20
Visgek82 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 12:04:
[...]

Nvidia "optimizer" nooit gebruiken. Doet te vaak vage dingen. Texture detail is je grootste probleem, icm videogeheugen, zet deze op High ipv ultra en je spel zal een stuk beter draaien en minder haperen.
Thanks. Dat scheelt een berg maar perfect is het nog niet. Het lijkt nog steeds iets erger te worden na wat langer spelen. Lijkt op een memory leaks oid.

Maar stukken beter dan gisteren.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:15
Was dit weekend fris begonnen aan het nieuwe season. Heb vanaf de start van D4 alle seasons gespeeld om alle season rewards te collecten.
Helaas gemerkt dat na season 2 en 4 welke ik het leukste vond, de seasons helaas niet beter werden, maar steeds meer van hetzelfde of slechter.
Ditmaal toen ik lvl 30 aantikte met mijn spiritborn had ik er geen plezier meer in om verder te gaan. Ik wacht wel op de expansion en start dan maar weer, want ik heb het idee dat het D4 Team worstelt om goeie vernieuwende content uit te brengen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-07 13:49
boomr schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:59:

Gevonden op d4 forum "deleted all the files in my Cache folder in the Battlenet (of d4) folder. I no longer have any lag whatsoever" Ook kan ook crossplay uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luxurydiver schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:36:
Was dit weekend fris begonnen aan het nieuwe season. Heb vanaf de start van D4 alle seasons gespeeld om alle season rewards te collecten.
Helaas gemerkt dat na season 2 en 4 welke ik het leukste vond, de seasons helaas niet beter werden, maar steeds meer van hetzelfde of slechter.
Ditmaal toen ik lvl 30 aantikte met mijn spiritborn had ik er geen plezier meer in om verder te gaan. Ik wacht wel op de expansion en start dan maar weer, want ik heb het idee dat het D4 Team worstelt om goeie vernieuwende content uit te brengen.
Ik heb ze ook nog allemaal gespeeld, maar wel steeds minder intensief, merk ik. Ik ben nu nog niet eens lvl60 op m'n eerste character. Maar ik maak het wel af.
Content is alleen maar meer van hetzelfde, maar gek genoeg heeft me dat met D3 seasons niet tegengehouden om zo'n beetje alle seasons pre-D4 met meerdere characters te spelen. En D3 heeft echt een bak minder content dan D4 en is in de meeste opzichten ook veel simpeler dan D4.
Misschien is minder soms wel beter, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisteren succesvol T3 gehaald met mijn sorcerer (Hydra), ik mis nog wel 3 aspects, maar tot zover erg sterk.

Wel denk ik dat als ik alle season rewards heb ik er weer klaar mee ben, het blijft toch alsmaar hetzelfde

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
boomr schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:48:
[...]

Thanks. Dat scheelt een berg maar perfect is het nog niet. Het lijkt nog steeds iets erger te worden na wat langer spelen. Lijkt op een memory leaks oid.

Maar stukken beter dan gisteren.
je bent niet de enige.
Zijn meer die er last van hebben...

Vorige seizoenen heb ik er geen last van gehad.
Als ik nu ergens naar toe portal .. dan is het de eerste paar seconden gewoon laggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aggressor schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:22:
[...]

je bent niet de enige.
Zijn meer die er last van hebben...

Vorige seizoenen heb ik er geen last van gehad.
Als ik nu ergens naar toe portal .. dan is het de eerste paar seconden gewoon laggy.
Het is wel gek. lijkt ook niet bij iedereen te zijn, bij mij is het spel 100% soepel , alles op max @ 1440p ,behalve texture detail (deze geeft altijd problemen op ultra) , Ray tracing uit. op 'n 7700x , 32gb ram , 4080 super , spel geinstalleerd op een nvme, komt het spel zelden onder de 100 fps en het hapert helemaal niet. ook geen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Visgek82 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:05:
[...]

Het is wel gek. lijkt ook niet bij iedereen te zijn, bij mij is het spel 100% soepel , alles op max @ 1440p ,behalve texture detail (deze geeft altijd problemen op ultra) , Ray tracing uit. op 'n 7700x , 32gb ram , 4080 super , spel geinstalleerd op een nvme, komt het spel zelden onder de 100 fps en het hapert helemaal niet. ook geen lag.
Ik speel op 4k alles max... het is ook niet het aan de performance ligt...maar echt het spel.
Hiervoor nooit gehad
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aggressor schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Ik speel op 4k alles max... het is ook niet het aan de performance ligt...maar echt het spel.
Hiervoor nooit gehad
.
Dat begrijp ik - maar ik heb dus geen last van wat mensen hier eerder aangaven. dat lijkt dus te betekenen dat het wel pc specifiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Visgek82 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:19:
[...]

Dat begrijp ik - maar ik heb dus geen last van wat mensen hier eerder aangaven. dat lijkt dus te betekenen dat het wel pc specifiek is.
Lijkt me sterk.. omdat mensen er eerder geen last van hebben en nu ineens wel ...
geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aggressor schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:18:
[...]

Lijkt me sterk.. omdat mensen er eerder geen last van hebben en nu ineens wel ...
geen idee
Ja. en sommige dus niet. dus het zit of in het netwerk ergens , of een hub , of het is pc specifiek.

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 08-07-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Visgek82 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]

Ja. en sommige dus niet. dus het zit of in het netwerk ergens , of een hub , of het is pc specifiek.
Wel toevallig dan :P maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aggressor schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:33:
[...]

Wel toevallig dan :P maar goed
Waarom zou dat toevallig zijn? dit gebeurt al sinds men games speelt, dat bepaalde mensen een bepaald probleem hebben en een andere groep niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Visgek82 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:41:
[...]

Waarom zou dat toevallig zijn? dit gebeurt al sinds men games speelt, dat bepaalde mensen een bepaald probleem hebben en een andere groep niet .
Zijn meerdere die er last van hebben?
Instellingen heb ik niks veranderd met vorige seizoen ....

Angeloonie in "[Multi] Diablo IV"

Of moet ik alles maar low zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Aggressor schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Zijn meerdere die er last van hebben?
Instellingen heb ik niks veranderd met vorige seizoen ....

Angeloonie in "[Multi] Diablo IV"

Of moet ik alles maar low zetten?
Dag is toch precies wat ik schrijf? Iets beter lezen...

En wat jij moet kan ik niet beoordelen: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisterenavond pas lvl60 aangetikt. Echt heel langzaam voor mijn doen. Ik mis nog een aantal van die horadric powers in mijn lijstje en dat rep board heb ik ook nog lang niet af, om maar niet eens te beginnen over de season journey. Die wil ik toch echt wel afmaken.
Maar goed, het is pas week 1 en ik neem de tijd deze keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-07 22:34
Poops_McGhee schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:19:
Gisterenavond pas lvl60 aangetikt. Echt heel langzaam voor mijn doen. Ik mis nog een aantal van die horadric powers in mijn lijstje en dat rep board heb ik ook nog lang niet af, om maar niet eens te beginnen over de season journey. Die wil ik toch echt wel afmaken.
Maar goed, het is pas week 1 en ik neem de tijd deze keer.
Same here, toevallig net level 60 geworden. Ben op pentinent bij een pilaartje gaan staan, want ik heb er steeds meer moeite mee om naar level 60 te levelen.

Servers van The Division zijn zo weer online dus later weer verder met Diablo. Wil inderdaad ook de season journey afmaken. We hebben nog twee maanden dus dat komt wel goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:44:
[...]

Same here, toevallig net level 60 geworden. Ben op pentinent bij een pilaartje gaan staan, want ik heb er steeds meer moeite mee om naar level 60 te levelen.

Servers van The Division zijn zo weer online dus later weer verder met Diablo. Wil inderdaad ook de season journey afmaken. We hebben nog twee maanden dus dat komt wel goed :)
Als we nog steeds naar lvl100 hadden gemoeten, dan was ik al afgehaakt. Dat levelen kan me nu eigenlijk wel gestolen worden. Beginnen met een fresh 60 in lousy gear en lege tassen zou ik een prima optie vinden. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:05
Dag iedereen,

Ik heb een tijdje geleden Diablo 4 gekocht en gespeeld en ik zou de nieuwe uitbreiding (upgrade) aankopen; Vessel of Hatred. Ik vind die nieuwe klasse (met de jaguar) wel cool zijnde! :)

Is dit doenbaar om vanaf "nul" te beginnen met deze klasse? Ik wil gewoon nog eens door de story gaan... voor de rest heb ik geen nood aan 'hardcore replay' :)

Ik twijfel wel nog welke upgrade, ik denk dat de 'standaard upgrade' (heb nu ook de standaard game), voldoende is? Ik zie dat ze met de hogere versies vooral inzetten op cosmetics en looks?

Dank je wel voor de tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
QuZyX schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:51:
Dag iedereen,

Ik heb een tijdje geleden Diablo 4 gekocht en gespeeld en ik zou de nieuwe uitbreiding (upgrade) aankopen; Vessel of Hatred. Ik vind die nieuwe klasse (met de jaguar) wel cool zijnde! :)

Is dit doenbaar om vanaf "nul" te beginnen met deze klasse? Ik wil gewoon nog eens door de story gaan... voor de rest heb ik geen nood aan 'hardcore replay' :)

Ik twijfel wel nog welke upgrade, ik denk dat de 'standaard upgrade' (heb nu ook de standaard game), voldoende is? Ik zie dat ze met de hogere versies vooral inzetten op cosmetics en looks?

Dank je wel voor de tips!
Ja hoor je kunt gewoon de normale campaign weer doorgaan en starten als spiritborn, en dan daarna pas de dlc gaan doen. Heb ik destijds ook gedaan toen de dlc uitkwam.

De duurdere versies zijn inderdaad puur cosmetics en currency en een token voor de battlepass (of reliquaries zoals het nu heet), maar dat is meer onderdeel van de seasonal gameplay (endgame). Bovendien zijn de reliquaries naar mijn mening een groffe downgrade ten opzichte van de oude battlepass... Ik zou het dus gewoon lekker bij de standaard versie houden. En als je alleen een keer door het verhaal heen gaat spelen dan helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:09
Ligt het aan mij of is de overstap naar T3 van T2 ergens bugged?
Bedoel in T2 nightmare d , 2 vingers in de neus en klaar .
Ga naar T3 en dan kan ik amper de gewone wereld mobs aan ...
T2 kan ik met mn ogen dicht , T3 kom ik niet eens voorbij normale mobs.
Frustrating op 2 geen uitdaging en op T3 eigenlijk ook niet , want ik kom nergens voorbij . Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:35

Grvy

Bot

sfx32 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:29:
Frustrating op 2 geen uitdaging en op T3 eigenlijk ook niet , want ik kom nergens voorbij . Lol
Ligt aan jou, beter je gear optimaliseren etc. That's the game. :P

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
sfx32 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 14:29:
Dan heb je echt betere gear nodig. Of beter temperen/masterworken. Ook Paragon gaat enorm helpen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Misschien ook aan mn paragon? , ik was pas 140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

sfx32 schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:14:
Misschien ook aan mn paragon? , ik was pas 140
140 is overkill, ik was paragon 80 ofzo toen ik naar IV ging.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grvy schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:39:
[...]

140 is overkill, ik was paragon 80 ofzo toen ik naar IV ging.
Dat ligt natuurlijk ook helemaal aan je build en gear... Paragon is maar een onderdeel van je totale power natuurlijk. Misschien was jouw gear al beter of speel je een betere build... Of jij bent gewoon beter natuurlijk (want je post klinkt een beetje alsof je dat misschien wil horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Finraziel schreef op maandag 14 juli 2025 @ 07:13:
[...]

Dat ligt natuurlijk ook helemaal aan je build en gear... Paragon is maar een onderdeel van je totale power natuurlijk. Misschien was jouw gear al beter of speel je een betere build... Of jij bent gewoon beter natuurlijk (want je post klinkt een beetje alsof je dat misschien wil horen).
lmao, ja ik wil dolgraag van mensen op het internet horen hoe goed ik wel niet ben in een game.....
Anyways terug op de echte wereld, je hebt gewoon geen paragon 140 nodig en je zult je gear moeten verbeteren. That is all.

Zelfs de zwakste builds (WW barb bijv) hebben geen paragon 140 nodig om van 3 naar 4 te gaan.
:)

[ Voor 7% gewijzigd door Grvy op 14-07-2025 08:57 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 23:07
Het ligt er ook aan hoe moeilijk je leuk vindt om te spelen. Mijn sorc kan wel T3 aan (Paragon 100), maar ik ben nog lekker lui door T2 aan het sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Toch straf als je in main Town bent je er echt geen ziet onder de 160 op T3...
Je zou verw88 dat lvlen gespreid is, niet iedereen evenveel tijd en toch geen 160p.
Maar grats je bent een diablo God....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Wat @Finraziel zegt, paragon zegt niets, build is veel belangrijker, daarna gear.

Met mijn Summon Wolf Druid had ik het idee op T3 dat ik op T6 zat, dat ging echt amper. Terwijl mijn gear best wel OK was.
Vervolgens een Hydra sorc gemaakt, en daar ben ik van level 60 naar T4 gegaan in een half uurtje (voordeel 2e char). Daarmee blaas ik nu door T4 heen en kan alles soloen. Maar met andere builds gaat dat veel minder makkelijk.

Mijn Summon Druid omgebouwd naar Pulverize en waar ik voorheen in T3 vastliep is T4 nu een eitje, en dan is mijn gear bij lange na nog niet optimaal.

Dus laat paragon helemaal los en kijk puur naar je build & deels je gear, dát bepaalt wanneer je naar T4 kunt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Niet helemaal eens, Paragon, laten voor het gemak zeggen, 150 geeft wel echt een flinke damage en survival boost

Dat gezegd te hebben: build wint vs Paragon, 100% of the time

[ Voor 25% gewijzigd door Goldman op 15-07-2025 16:50 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben met m'n sorcerer (hydra) op T4 belandt, maar ik ben MEGA squishy. Ik weet dat ik met ice en fire armor wat kan doen, maar ik word zodra deze op cooldown staan direct gedood. Heel irritant, dmg lijkt wel op orde. (kan nog wel een boost gebruiken, maar het lijkt ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
Mad-Matt schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:08:
Ik ben met m'n sorcerer (hydra) op T4 belandt, maar ik ben MEGA squishy. Ik weet dat ik met ice en fire armor wat kan doen, maar ik word zodra deze op cooldown staan direct gedood. Heel irritant, dmg lijkt wel op orde. (kan nog wel een boost gebruiken, maar het lijkt ok)
Hoe is je armor en resistance?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

RocketKoen schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Hoe is je armor en resistance?
Armor is 1100 ongeveer, resistance moet ik even naar kijken, die weet ik niet meer, maar niet max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:48
Mad-Matt schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:08:
Kijk even naar de hydra sorc build setup van Mekuna, dan zie je dat fire armor niet meer gebruikt wordt, alleen Ice armor.
Ik gebruik zijn build en het gaat prima op T4 (paragon 108 nu) (ik heb nog geen paarse items), wel Ophidian Amu, goede tal rasha ring en Axial Conduit pants..

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Isheara schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:35:
[...]

Kijk even naar de hydra sorc build setup van Mekuna, dan zie je dat fire armor niet meer gebruikt wordt, alleen Ice armor.
Ik gebruik zijn build en het gaat prima op T4 (paragon 108 nu) (ik heb nog geen paarse items), wel Ophidian Amu, goede tal rasha ring en Axial Conduit pants..
Ik denk dat ik iets verkeerds doe, zelf ook nog geen paarse items, maar verder wel goede items en ik word echt continu ge-oneshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:26

ChUcKiE

Dus........

Ik heb iets vergelijkbaars met mijn Spiritborn Thorns Poison. Voor deze build is niet direct een Mythic item nodig (heb ik ook niet). Verder bezit ik wel alle benodigde gear, allemaal 1GA, MW op 8/10-12, Ghlyps op 30, paragon op 150, maar T4 gaat net, maar dan moet ik vooral niet bij een Boss in de buurt komen. Ik merk dat mijn Vigor vol houden lastig gaat!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:52
Mad-Matt schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat ik iets verkeerds doe, zelf ook nog geen paarse items, maar verder wel goede items en ik word echt continu ge-oneshot.
Ik zit zelf nog maar in T3 met mijn hydra sorc. Heb nog niet alle benodigde onderdelen maar ik gebruik bij de nieuwe powers nog de Bottled Wind.
Deze geeft regelmatig een barrier en met de Floaty Bobble teleport hij ook regelmatig naar de plek waar je de Hydra neer zet. Dit heeft mij wel een aantal keren uit de rats gehaald, vooral de extra barrier komt af en toe goed van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Carthrax schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:31:
[...]

Ik zit zelf nog maar in T3 met mijn hydra sorc. Heb nog niet alle benodigde onderdelen maar ik gebruik bij de nieuwe powers nog de Bottled Wind.
Deze geeft regelmatig een barrier en met de Floaty Bobble teleport hij ook regelmatig naar de plek waar je de Hydra neer zet. Dit heeft mij wel een aantal keren uit de rats gehaald, vooral de extra barrier komt af en toe goed van pas.
Ik ga vanavond eens rommelen. Ik gebruik nu nog een chest met Juggernaut omdat dat enorme boost geeft in armor, zonder zit ik rond de 400 en ben ik kwetsbaarder dan een papiertje in een regenstorm, nu tenminste een kartonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Zijn je resists en armor wel op max? Als die te laag zijn dan kan dat zomaar betekenen dat je 2 of 3 keer zoveel damage binnen krijgt.

Edit: sorry, armor zei je hierboven ook al... Ik moet zeggen dat ik met wat +x% armor tempers vrij makkelijk boven de 1000 kom en anders kun je ook met een elixer of incense. Resists iets lastiger maar heb ik ook een tijdje een incense gebruikt als ik moeilijkere content ging doen om aan de cap te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Finraziel op 16-07-2025 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik merk dat ik er deze keer helemaal niet in kom. Nadat ik lvl60 gehaald had, heb ik eigenlijk niets meer gedaan. De motivatie ontbreekt me gewoon compleet.
Wie weet komt dat wel weer terug, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit season voor mij verloren is.
Zo geen zin in die season grind om weer iets te halen wat ik al tig keer heb gehaald en het vervolgens op Eternal weer weg te laten rotten.
Maarja, na ruim 2900 uur D4 spelen mag het ook wel even klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Poops_McGhee schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:22:
Ik merk dat ik er deze keer helemaal niet in kom. Nadat ik lvl60 gehaald had, heb ik eigenlijk niets meer gedaan. De motivatie ontbreekt me gewoon compleet.
Wie weet komt dat wel weer terug, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit season voor mij verloren is.
Zo geen zin in die season grind om weer iets te halen wat ik al tig keer heb gehaald en het vervolgens op Eternal weer weg te laten rotten.
Maarja, na ruim 2900 uur D4 spelen mag het ook wel even klaar zijn.
Heb dus precies hetzelfde, ben nu al een week of twee paragon level 1. Sindsdien twee keer opgestart, het menu geopend en Diablo weer afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:33:
[...]

Heb dus precies hetzelfde, ben nu al een week of twee paragon level 1. Sindsdien twee keer opgestart, het menu geopend en Diablo weer afgesloten.
Ik heb nog geen enkel paragon level gehaald en niet eens de eerste 25 paragon points gebruikt. Ik heb ook helemaal niet het gevoel dat ik met een nieuw season bezig ben, maar meer met een zoveelste character in s7 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ook ik was van plan om lekker met een SB aan de gang te gaan, maar ik sla 'm maar over voor nu. Volgend seizoen maar weer eens kijken. Das het mooie van D4, je mist niks als je eens iets skipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Bundin schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 21:40:
Ook ik was van plan om lekker met een SB aan de gang te gaan, maar ik sla 'm maar over voor nu. Volgend seizoen maar weer eens kijken. Das het mooie van D4, je mist niks als je eens iets skipt.
Als het goed is wordt het alleen maar beter ( QoL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu wel weer lol in de game, maar ik heb vorig seizoen effectief overgeslagen (niet eens lvl 60 gehaald).

Alleen... tot nu dit seizoen volledig op de steam deck gespeeld en ik weet wat gehakkel en lag daaraan, maar ben nu weer eens op mijn vaste PC aan het spelen mijn god zeg... Naar een nieuwe area portalen is soms wel tot een paar seconden vasthangen, regelmatig lag met monsters die gewoon midden in beeld ineens verschijnen... Ik wil niet zeggen dat het onspeelbaar is of zo, maar ik vind dit wel erg slecht. Sowieso kom ik ook nog steeds bugs tegen die er al vanaf het begin inzitten (zoals strongholds die je opnieuw moet starten omdat het niet doorgaat) en Blizzard lijkt het gewoon niks te boeien. En ik was erg blij toen ik eindelijk een melding kreeg dat ik te veel van die muntjes voor de reliquaries had en ze niet meer kon verdienen tot ik er wat uit ging geven... het stoorde me best wel dat er om de haverklap zo groot in beeld stond dat ik weer een muntje verdiend had voor reliquaries die ik niet gekocht heb en ook weiger te kopen (zelfs al heb ik ondertussen weer meer dan 1000 plat) met die belachelijke nerf die ze daarmee er op gedaan hebben. De game ademt nou niet echt kwaliteit en polish uit... op sommige vlakken wel, maar op andere vlakken lijkt het meer op mobile shovelware.

Oh well... alsnog wel lol weer in de game nu, het is alleen zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:48
Goh, als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik op XBOX X speel: ik herken de problemen zoals jullie beschrijven op Steam, PC en PS5 (bugs/lag/errors/loading time/crashes) helemaal niet.
Ja, de game is repetitief, maar ik vermaak me prima met een paar uurtjes per sessie als ik even wil ontspannen. Totale pure speeltijd D4 ligt nu rond de 60 dagen...dat zijn dus rond de 1500 uiur, prima value for my money dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Isheara op 18-07-2025 11:31 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Isheara schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:30:
Goh, als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik op XBOX X speel: ik herken de problemen zoals jullie beschrijven op Steam, PC en PS5 (bugs/lag/errors/loading time/crashes) helemaal niet.
Ja, de game is repetitief, maar ik vermaak me prima met een paar uurtjes per sessie als ik even wil ontspannen. Totale pure speeltijd D4 ligt nu rond de 60 dagen...dat zijn dus rond de 1500 uiur, prima value for my money dus.
Ik speel(de) op pc, maar ik herken mij ook niet in de issues. Iets zegt mij dat het ook systeem/provider gerelateerd kan zijn, want het werkt hier gewoon super smooth. Ik heb ook niet 1 crash gehad. wellicht heb ik geluk.

(en nee ik zeg niet dat jullie computers niet goed zijn of dat het jullie schuld is)

De forums staan er ook vol mee, dus er zijn wel veel mensen die er last van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 18-07-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik moet zeggen, even puur gebaseerd op gisteravond en vandaag een beetje, lijkt het op de steam deck nu juist veel beter te lopen. Wellicht is het dus ook een ander issue op mijn vaste pc (of gewoon Windows...)

Van de steam deck kwam ik ergens de tip tegen om een WiFi netwerk (ssid) te maken wat niet zowel 5 als 2,4 GHz ondersteunde omdat de steam deck daar niet zo goed mee om zou gaan. Nu een voor alleen 5 GHz ingesteld en sindsdien nog geen issues gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oh... En Andariel is echt een schoolvoorbeeld van hoe je NIET een boss ontwerpt zeg... Wat een afgrijselijk anti-fun gedrocht is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik was dit season begonnen met een SB Quill Voley build, maar overgestapt naar een Sorcerer Hydra build, wel een behoorlijk verschil in power.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben toch ook weer terug bij mijn Hydra sorc. Ik heb even tussendoor een skellie mage necro gemaakt met die nieuwe unique waardoor je een leger amped up mages krijgt, en dat is ook wel leuk... Maar Hydra speelt relaxter. Met die mages heb je best nog aardig wat te jugglen, corpse maken als die er nog niet is, corpse grasp, raise skeleton priest, blight, soulrift... En die mages hebben meer de neiging wat achter te blijven omdat ze ranged zijn en juist wegrennen van melee ipv op vijanden af te gaan, in nauwe gangetjes zijn ze daardoor minder effectief en moest vaak zelf door de vijanden heen rennen om die mages wat meer naar voren te krijgen (en dan is alles ook zo dood). En zelf alleen blood mist als escape en geen echte movement skills.

Hydra daarentegen is gewoon je hydra vooruit casten als je mana vol is en af en toe op ice blades en Inferno drukken. Zelf kun je veilig wat op afstand blijven en je hebt nog drie 'oh shit' knoppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
YouTube: Diablo 4 Streamers Hint at BIG Changes Coming to Diablo 4

Schijnen nogal wat grote veranderingen voor D4 aan te komen... video is timestamped

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Visgek82 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:09:
YouTube: Diablo 4 Streamers Hint at BIG Changes Coming to Diablo 4

Schijnen nogal wat grote veranderingen voor D4 aan te komen... video is timestamped
Eerst zien dan geloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Jack_Mojo schreef op zondag 20 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Eerst zien dan geloven. :)
Uiteraard. maar de informatie komt ook niet van mij , ik dacht alleen dat men het wel interessant zou vinden. Er speelt dus blijkbaar wel iets achter de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zullen zien inderdaad, maar voor mijn gevoel zeggen ze dit ook elk seizoen opnieuw.

Was trouwens nog een beetje aan de seasonal objectives aan het sleutelen en hoewel ik nog aan het grinden ben om de juiste affixes te krijgen om het voorlaatste chapter te voltooien was ik ook al eens een paar keer aan het proberen om zo snel mogelijk door een escalation nm dungeon te rennen om te kijken of ik het objective kon krijgen om dat binnen 10 minuten te doen op T4, maar dat lukte steeds maar niet. Nadat ik net dacht dat ik het toch echt gedaan zou moeten hebben gebaseerd op welke nummers er in mijn achtergrondmuziek gedraaid hadden in de tijd die ik bezig was, toch nog maar een keer geprobeerd met een timer van 10 minuten... Had nog 40 seconden over toen Astaroth weer neer was, maar niks hoor...
Eigenlijk verbaast het me niet eens meer, ze lijken daar gewoon niet in staat om iets te maken wat niet buggier dan de onderkant van een bloempot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
Moet zeggen , ik speelde via geforce now op de tablet en heb geen lag ofzo als ik portal doe.
Enige waar ik mij aan stoor is het opstarten , tegen de tijd dat je je char kunt selecteren ben je in wow al 2x ingelogd.
Toch raar beide idem uitgever maar bij de 1 duurt het eeuwig alvorens je ingelogd bent , bij de andere gaat het veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 08:03

Oulewappeur

OmNomNom

Iemand die mij wil helpen 5 pvp kills te halen? Het is de enige trophy die ik nog moet voor platinum op PS5

Mn battletag is Eindbaas0165#2609

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Alhoewel ik honderden casual uren heb in D3+ Exp ( PC), nu maar op PS5 via PSplus D4 gedownload.

"Beetje" gespeeld (solo) en ben nu lvl 33 ergens in act 1.

Er zijn een hoop zaken waar ik nog de ballen van snap*, maar feitelijk is het dezelfde game met wat extra mechanics en een paard. Dit is geen waardeoordeel, puur een persoonlijke vaststelling.

*hoe kom ik aan die aspects? salvagen van legendaries? wat is beste om te doen met oude legendaries?
*waar zijn alle gems die ik al opgepikt hebt??
*waar zijn alle andere mats zoals herbs, ore's etc
*hoe werkt dat nu met die weapon expertises? moet ik altijd een andere expertise selecteren als het weapon waar ik primair mee speel?
*waarom zuigt een barb nog steeds :)

Merk dat vooral bosses voor de barb echt pittig zijn. Voor levelling word ik doro meeste sites aangeraden Upheaval te kiezen en alhoewel dat prima werkt tegen mobs, doet dat veel te weinig dps op de bosses dus toch maar HotA gekozen. dat icm met CotA werkt daar wel goed. Dus eigenlijk wat ik in D3 ook al deed. WW heb ik nog niet geprobeerd. Al die shouts vind ik maar veel te veel management. zou liever een andere mechanic zien

anyway, ik ga het forum maar eens doorzoeken op zoek naar antwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Shao Kahn op 21-07-2025 08:59 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:34
Finraziel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:44:
Ik heb nu wel weer lol in de game, maar ik heb vorig seizoen effectief overgeslagen (niet eens lvl 60 gehaald).

Alleen... tot nu dit seizoen volledig op de steam deck gespeeld en ik weet wat gehakkel en lag daaraan, maar ben nu weer eens op mijn vaste PC aan het spelen mijn god zeg... Naar een nieuwe area portalen is soms wel tot een paar seconden vasthangen, regelmatig lag met monsters die gewoon midden in beeld ineens verschijnen... Ik wil niet zeggen dat het onspeelbaar is of zo, maar ik vind dit wel erg slecht. Sowieso kom ik ook nog steeds bugs tegen die er al vanaf het begin inzitten (zoals strongholds die je opnieuw moet starten omdat het niet doorgaat) en Blizzard lijkt het gewoon niks te boeien. En ik was erg blij toen ik eindelijk een melding kreeg dat ik te veel van die muntjes voor de reliquaries had en ze niet meer kon verdienen tot ik er wat uit ging geven... het stoorde me best wel dat er om de haverklap zo groot in beeld stond dat ik weer een muntje verdiend had voor reliquaries die ik niet gekocht heb en ook weiger te kopen (zelfs al heb ik ondertussen weer meer dan 1000 plat) met die belachelijke nerf die ze daarmee er op gedaan hebben. De game ademt nou niet echt kwaliteit en polish uit... op sommige vlakken wel, maar op andere vlakken lijkt het meer op mobile shovelware.

Oh well... alsnog wel lol weer in de game nu, het is alleen zo jammer.
Ik dacht dat het aan mij lag, maar zo te lezen niet. Vorig season een RTX5070 Ti gekocht en de game draaide daarmee super vloeiend. Dit season moet ik ray tracing uitschakelen om vloeiend te kunnen spelen. De dungeons zijn allemaal goed te doen, maar als ik me in de open world begeef stottert het spel aan één stuk door.

Ik ben vorige week pas begonnen aan huidig season en vermaakte me in het begin wel redelijk, maar ik merk dat de verveling nu al een beetje toe begint te slaan, omdat het weer allemaal hetzelfde is als de vorige seasons. Ik ga nog even doorzetten met een Hydra build, want dat speelt wel vet, maar zolang ze niet met variatie komen ga ik hier geen geld meer in steken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Shao Kahn schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:58:
Alhoewel ik honderden casual uren heb in D3+ Exp ( PC), nu maar op PS5 via PSplus D4 gedownload.

"Beetje" gespeeld (solo) en ben nu lvl 33 ergens in act 1.

Er zijn een hoop zaken waar ik nog de ballen van snap*, maar feitelijk is het dezelfde game met wat extra mechanics en een paard. Dit is geen waardeoordeel, puur een persoonlijke vaststelling.

*hoe kom ik aan die aspects? salvagen van legendaries? wat is beste om te doen met oude legendaries?
*waar zijn alle gems die ik al opgepikt hebt??
*waar zijn alle andere mats zoals herbs, ore's etc
*hoe werkt dat nu met die weapon expertises? moet ik altijd een andere expertise selecteren als het weapon waar ik primair mee speel?
*waarom zuigt een barb nog steeds :)

Merk dat vooral bosses voor de barb echt pittig zijn. Voor levelling word ik doro meeste sites aangeraden Upheaval te kiezen en alhoewel dat prima werkt tegen mobs, doet dat veel te weinig dps op de bosses dus toch maar HotA gekozen. dat icm met CotA werkt daar wel goed. Dus eigenlijk wat ik in D3 ook al deed. WW heb ik nog niet geprobeerd. Al die shouts vind ik maar veel te veel management. zou liever een andere mechanic zien

anyway, ik ga het forum maar eens doorzoeken op zoek naar antwoorden.
Aspects krijg en verbeter je inderdaad door legendaries te salvagen. Oude legendaries bewaren is nergens voor nodig tenzij je specifiek dat item nog wil gebruiken (bv voor een alt).

Je vindt geen gems meer maar gem fragments. Om gems te maken om in sockets te stoppen ga je naar de jeweler (volgens mij heb je daar ook een priority quest voor die dat uitlegt als je die nog niet gedaan hebt).

Andere mats vind je via knopje op je inventory scherm linksboven wat dan een extra schermpje aan de linkerkant uitklapt en daarin kun je dan weer naar het tweede tabblad gaan waar je mats staan.

Weapon expertise, ik ben niet echt een barb expert, maar je kunt gewoon hetzelfde wapen geselecteerd hebben als wat je gebruikt, dan krijg je gewoon beide bonussen... Maar voor betere uitleg kun je beter even zoeken (of volgens mij staat het ook wel op maxroll).

En barb is een van de classes die wat langzaam op gang komt maar later heel goed wordt... Of althans... Dat was bijna altijd zo sinds de launch, maar helaas voor jou is barb net echt de grond in generfd dit seizoen (of eigenlijk is het de overpower mechanic die generfd is maar daar leunde barb sterk op). Barb was in veel seizoenen de top class, zelfs als ze probeerden hem te nerfen, dit is volgens mij het eerste seizoen waar hij echter lager uitkomt, hoewel er toch ook wel weer goede builds boven komen drijven... Dit is echter vooral van toepassing op endgame, jij zult vooral last hebben van dat barb dus altijd al wat langer nodig heeft om op gang te komen. De class moet het vooral hebben van het feit dat hij meer wapen slots heeft dan de andere classes wat bizar sterk is door legendary aspects te stapelen, maar als je net begint heb je daar minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
Finraziel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Aspects krijg en verbeter je inderdaad door legendaries te salvagen. Oude legendaries bewaren is nergens voor nodig tenzij je specifiek dat item nog wil gebruiken (bv voor een alt).

Je vindt geen gems meer maar gem fragments. Om gems te maken om in sockets te stoppen ga je naar de jeweler (volgens mij heb je daar ook een priority quest voor die dat uitlegt als je die nog niet gedaan hebt).
die quest heb ik gehad maar het jeweler menu is leeg, ik lijk er niks te kunnen doen alsof ik geen fragments heb, die ik echt wel heb. ik zal vanavond maar eens wat beter zoeken.
Andere mats vind je via knopje op je inventory scherm linksboven wat dan een extra schermpje aan de linkerkant uitklapt en daarin kun je dan weer naar het tweede tabblad gaan waar je mats staan.
aha, dat heb ik nog niet gezien. de menustructuur is vij complex en via een controller aanmerkelijk minder fijn te bedienen, maarja, open deur.
Weapon expertise, ik ben niet echt een barb expert, maar je kunt gewoon hetzelfde wapen geselecteerd hebben als wat je gebruikt, dan krijg je gewoon beide bonussen... Maar voor betere uitleg kun je beter even zoeken (of volgens mij staat het ook wel op maxroll).

En barb is een van de classes die wat langzaam op gang komt maar later heel goed wordt... Of althans... Dat was bijna altijd zo sinds de launch, maar helaas voor jou is barb net echt de grond in generfd dit seizoen (of eigenlijk is het de overpower mechanic die generfd is maar daar leunde barb sterk op). Barb was in veel seizoenen de top class, zelfs als ze probeerden hem te nerfen, dit is volgens mij het eerste seizoen waar hij echter lager uitkomt, hoewel er toch ook wel weer goede builds boven komen drijven... Dit is echter vooral van toepassing op endgame, jij zult vooral last hebben van dat barb dus altijd al wat langer nodig heeft om op gang te komen. De class moet het vooral hebben van het feit dat hij meer wapen slots heeft dan de andere classes wat bizar sterk is door legendary aspects te stapelen, maar als je net begint heb je daar minder aan.
Ja ach ik heb/had al veel legendaries equipped, slechts 2 items waren rare op gegeven moment. Ik moet dus voor de wapens die ik niet gebruik vooral niet letten op DPS maar op stats.
Verder gaat nu een Hota barb prima op mijn level (30ish), ook met bosses. heb wel het gevoel dat bossfights in D4 iets langer duren dan in D3.
Thanks,.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sfx32
Niet vergeten , op je oranje gear kan je 2 affixen rollen.
Daarna kan je het wapen ook upgraden.
Voorlaatste tab blacksmith voor affixen en laatste tab voor upgrade.
(Wist ik ook niet vandaar ik van T2 naar T3 zoveel moeite had)
Wel voor je upgrade je gear van een andere betere stat voorzien via ??? (weet ff de naam niet meer)
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond toch een poging wagen om wat vooruit te komen in de game. Ik wil de season journey nog steeds afmaken, maar dan moet ik flink aan de bak. Volgens mij heb ik nog geen chapter af. 😂
Pagina: 1 ... 211 212 Laatste