Sinds enige tijd heb ik ook last van crashes in de game. Soms gaat het een hele avond prima en de andere avond kan ik geen enkel potje Warzone spelen zonder dat de game crasht. Ik kom de game wel gewoon in, speel iets van 10 minuten en dan een freeze met een foutmelding (zie afbeelding). Eerst leek het in solo's goed te gaan en trio's/squads te crashen. Dus ik dacht dat het misschien aan Discord lag (overlay staat al uit). Nu crasht de game echter ook in solo matches. Ik krijg verschillende foutcodes, zie afbeelding. Meestal is het deze, maar soms ook DEV error 6328.
Het rare is dat de problemen er zijn sinds ik mijn niet werkende (corsair) RAM geheugen heb geswitched met mijn huidige G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB. Mijn oude RAM geheugen liet WoW crashen wanneer ik deze op 3200 Mhz liet lopen. Warzone liep toen wel stabiel. Met de nieuwe RAM draait WoW prima op 3200 Mhz, maar is Warzone het probleem. Echter kan dit ook best komen door een Warzone patch, want ik zie veel mensen die problemen hebben nadat ze een willekeurige warzone patch hebben gedownload.
Google/reddit en activision forum al afgespeurd naar mogelijke oplossingen. Het volgende heb ik allemaal geprobeerd.
- Grafische instellingen in game aangepast (alles op t hoogst/alles op t laagst), van borderless windowed naar fullscreen.
- Virtueel geheugen aangepast (eerst naar 15000, vandaag naar 45000).
- Fullscreen Optimization uitgezet bij zowel launcher als .exe
- Modernwarfare.exe veranderd naar Modernwarfe1.exe
- Alle overlay programma's op de achtergrond uitgezet (ook Kaspersky virusscanner)
- Aanpassingen gedaan in het .config bestandje van Warzone
- Prioriteit in Taakbeheer > Details van 'Hoog' naar 'Normaal' gezet
- Als administrator starten
Momenteel ben ik de game aan het herinstalleren, waar ik tegenop zat (want toch weer 100+ gig downloaden).
Wat ik nog wil proberen mocht een reinstall niet werken:
- Additional Command Line Arguments in Blizzard launcher invullen met -d3d11
- Drivers van mijn RX 5700 opnieuw installeren.
Mijn setup is als volgt:
CPU: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB
GPU: Powercolor Red Devil Radeon RX 5700
PSU: Corsair RM550x (2018) Zwart
Monitor: AOC CQ27G2U/BK Zwart
Ik draai de game normaal gesproken op 2560 x 1440p. Ook met 1080x1920p crasht de game. De fps heb ik op 144 gelocked, maar ook als ik deze op 100 zet maakt het geen verschil.
Het frustrerende is dat ik al veel heb geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Dit terwijl mijn vriendin, die op mijn oude setup speelt, nergens last van heeft. De handelingen die ik uitvoer om het te fixen zeggen mij ook weinig tot niets. Ik heb geen idee wat ik doe en dus ook niet of en hoe ik het eventueel fix. Zelf zat ik nog te denken of het misschien komt dat ik de game op mijn intel 660p M.2 heb staan en mijn besturingsysteem op mijn Kingston SSD, terwijl mijn .players map weer op mijn HDD onder 'mijn documenten' staat. Kan het hier iets mee te maken hebben?
Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn reinstall en de volgende stappen waarmee ik Warzone probeer te fixen.