[T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27
GRAD85 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:32:
Ben weg bij ze,net aanvraag bij SLNR gedaan internet-only voor 39,50 per mnd voor 1GB up en down
SLNR? Kan zo snel niets vinden, wat is de naam voluit?

Edit: Het gaat om SNLR en is een provider die alleen lokaal aanbied. Niet bij mij helaas...

[ Voor 20% gewijzigd door Joseph op 29-10-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 20:09
Joseph schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:10:
[...]

SLNR? Kan zo snel niets vinden, wat is de naam voluit?
Denk een typefoutje van GRAD85, het is namelijk SNLR (lees: Sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
https://www.snlr-glasvezel.nl/

Los dat ik er last van heb op vast-prive en mobiel-prive, heb ik ook even op zakelijk getest, en ook dat gaat via DTAG. Onze B2B partij even gecontacteerd en die gaat er zakelijk even achteraan, heeft namelijk ook effect op al zijn klanten. Ben benieuwd wat daaruit rolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-06 21:20
Van de CEO:

We have indeed changed the routes of traffic to Deutsche Telekom’s AS3320. We have done this to improve the quality and did not expect any customer impact. Unfortunately, a small group of customer have been affected. Therefore, we are adding significant capacity to specific routes to improve the quality of the network. We are working day and night to correct this issues and will not stop till our network is back to the quality all our customer are used to and expect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 23:17
*CEO. Waar vond je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Klinkt niet alsof het een storing is, maar dus permanent DTAG wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 08:05

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:35

freshy98

Atari

Hoe denken ze dat verkeer via een ander land überhaupt zonder impact kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:10
Iemand een idee hoe ik kan controleren of dit ook voor mijn tele2 abbo van toepassing is? Heb het idee dat het netwerk sinds de fusie een zooitje is.

Mijn tracert:
Tracing route to dns.google [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 172.20.10.1
2 * * * Request timed out.
3 45 ms 24 ms 20 ms 95-36-65-65.dsl.alice.nl [95.36.65.65]
4 * * * Request timed out.
5 48 ms 22 ms 23 ms 217.16.44.25
6 40 ms 21 ms 20 ms ae6-0.br04sara.versatel.net [212.53.25.201]
7 44 ms 24 ms 21 ms ae5-0.br04tc2.versatel.net [212.53.25.193]
8 32 ms 21 ms 26 ms ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net [212.151.190.0]
9 54 ms 33 ms 24 ms 72.14.223.246
10 * * * Request timed out.
11 50 ms 26 ms 26 ms dns.google [8.8.8.8]

Trace complete.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Volgens mij zijn ze wel bezig. Heb al 2 keer geen internet gehad in een half uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 17:12
Same, ook al meerdere keren in een half uur even eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:20

Louw Post

Cerenas

Denk dan dat die DTAG change wel blijvend is als ik ook het bericht van LinkedIn lees. Het is waarschijnlijk de enige manier waarop ze met die lage prijzen aan kunnen komen zetten om de competitie met KPN en VodafoneZiggo aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
DTAG heeft op dit moment ook maar 10Gbit capaciteit op de AMS-IX en een closed peering policy. Daar ga je het echt niet mee redden.

Het probleem is dat juist NL isp's erg gefocussed zijn op de AMS-IX omdat het goedkoper is en je er het meeste van je NL traffic mee af kan handelen.

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 29-10-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:58
GrooV schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:48:
DTAG heeft op dit moment ook maar 10Gbit capaciteit op de AMS-IX. Daar ga je het echt niet mee redden.

Het probleem is dat juist NL isp's erg gefocussed zijn op de AMS-IX omdat het goedkoper is en je er het meeste van je NL traffic mee af kan handelen.
Als dat de manier is hoe T-mobile verder wil gaan dan denk ik dat het er inderdaad somber voor ze uit gaat zien.

Zelf heb ik af en toe wel snelheidsdipjes en wat hogere latency op dit moment, erg wisselvallig.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:48
DTAG heeft op dit moment ook maar 10Gbit capaciteit op de AMS-IX en een closed peering policy. Daar ga je het echt niet mee redden.

DTAG doet (vrijwel) niks met hun AMS-ix poort.

Dit komt omdat je gewoon een directe-verbinding moet kopen bij DTAG (Paid peering of IP transit). Zonder tussenkomst van de AMS-IX.

Tegenwoordig zitten Ziggo en KPN ook niet meer op de AMS-IX. Dus dat schiet niet echt op. Die willen liever dat je bij hun paid-peering gaat afnemen.

[ Voor 11% gewijzigd door xares op 29-10-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waar vind je die informatie? :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21

Zenix

BOE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Grote Duitse hoster Hetzner heeft al niet eens DTAG peering, laat staan dat kleinere NL isp's dit gaan nemen

https://wiki.hetzner.de/i...ering_with_the_Telekom.3F

Dit is gewoon beleid van hogerhand, enige hoop is dat T-Mobile NL snel verkocht wordt
AW_Bos schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Waar vind je die informatie? :)
https://www.ams-ix.net/ams/connected-networks?search=3320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Nu nog even een cabaretier die een Bucklertje gaat doen over T-Mobile :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 07:39
Heb sinds een paar dagen ook best wat lag met APEX Legends :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
xares schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:55:
[...]

DTAG doet (vrijwel) niks met hun AMS-ix poort.

Dit komt omdat je gewoon een directe-verbinding moet kopen bij DTAG (Paid peering of IP transit). Zonder tussenkomst van de AMS-IX.

Tegenwoordig zitten Ziggo en KPN ook niet meer op de AMS-IX. Dus dat schiet niet echt op. Die willen liever dat je bij hun paid-peering gaat afnemen.
Niet helemaal waar, KPN zit op de NL-IX waar je nog wel gewoon normaal kan peeren. Niet dus
Premium peering is alleen op KPN international as286 , normaal kpn is AS1136

Ziggo heeft nog 100Gbit poort op de AMS-IX, wel met closed peering maar goed, beter dan 10Gbit

[ Voor 7% gewijzigd door GrooV op 29-10-2019 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
Ik ben benieuwd:

https://nos.nl/artikel/23...-over-traag-internet.html

edit:

Ik denk dat het binnenkort tijd wordt om een nieuwe provider te zoeken:

"T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien."

[ Voor 49% gewijzigd door Hemmik op 29-10-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De laatste regel belooft in ieder geval weinig goeds:
T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion6
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 22:07
Hertog schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

De laatste regel belooft in ieder geval weinig goeds:

[...]
Nee word hier niet heel vrolijk van. Verbinding is om te huilen af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Laatst online: 19:48
GrooV schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Niet helemaal waar, KPN zit op de NL-IX waar je nog wel gewoon normaal kan peeren. Niet dus

Ziggo heeft nog 100Gbit poort op de AMS-IX, wel met closed peering maar goed, beter dan 10Gbit
Ziggo heeft alle oude peerings verbroken op de AMS-IX en NL-IX. Dat loopt nu allemaal via Liberty Global.
KPN wil alleen via hun eigen NL-IX peeren.

Een tijd geleden ging KPN ook nog more-specifics via NL-IX sturen zodat zoveel mogelijk traffic daarlangs loopt 8)7 . Ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Het verschil is dat LibertyGlobal (over het algemeen) prima connectiviteit heeft in Amsterdam. Dus een route loopt dat niet eerst via een ander land. DTAG stuurt het gewoon expres richting Duitsland.

[ Voor 13% gewijzigd door xares op 29-10-2019 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 18:33
Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:35:
Wat is nu de beste manier om onder je contract uit te komen, en welke provider in Nederland is dan wel een goeie keuze?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Wat een bende zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Ah, het is eind van de middag. En mijn download snelheid is weer ingekakt. Van 10,5/11MB/s, naar een schamele 3MB/s.

Een verschil van >60% :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

Sorcerer8472

Mens sana?

xares schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

Ziggo heeft alle oude peerings verbroken op de AMS-IX en NL-IX. Dat loopt nu allemaal via Liberty Global.
KPN wil alleen via hun eigen NL-IX peeren.

Een tijd geleden ging KPN ook nog more-specifics via NL-IX sturen zodat zoveel mogelijk traffic daarlangs loopt 8)7 . Ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Het verschil is dat LibertyGlobal (over het algemeen) prima connectiviteit heeft in Amsterdam. Dus een route loopt dat niet eerst via een ander land. DTAG stuurt het gewoon expres richting Duitsland.
NL-IX is niet heel duur trouwens, toch?

Verder lijkt het er idd niet op dat T-Mobile dit gaat veranderen. Overstappen dus als je lage pings op Nederlandse gameservers wil. Grappig genoeg ga je nu juist de laagste pings krijgen op Duitse servers :')

Heeft de ACM al iets laten weten? Want dit lijkt me duidelijk een zet van T-Mobile om over de rug van zowel consumenten als content-aanbieders de winst te verhogen. Als ik die content-aanbieders was zou ik nu geen routeringen aan gaan passen, laat T-Mobile en haar klantenservice (en helaas de klanten, sorry) deze pijn maar voelen. Dit is het enige moment dat ze leverage hebben, straks valt die weg.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 17:20

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Het is hier ook wel duidelijk te zien van 4a5ms naar 11a12ms:

https://stat.ripe.net/m/w...3A36%3A46&w.resolution=1h

(ping naar a.root-servers.net)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

NL-IX is niet heel duur trouwens, toch?

Verder lijkt het er idd niet op dat T-Mobile dit gaat veranderen. Overstappen dus als je lage pings op Nederlandse gameservers wil. Grappig genoeg ga je nu juist de laagste pings krijgen op Duitse servers :')

Heeft de ACM al iets laten weten? Want dit lijkt me duidelijk een zet van T-Mobile om over de rug van zowel consumenten als content-aanbieders de winst te verhogen. Als ik die content-aanbieders was zou ik nu geen routeringen aan gaan passen, laat T-Mobile en haar klantenservice (en helaas de klanten, sorry) deze pijn maar voelen. Dit is het enige moment dat ze leverage hebben, straks valt die weg.
"Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt heeft signalen gekregen dat er iets mis gaat met de internetverbindingen en bekijkt de situatie. Of er daadwerkelijk een onderzoek wordt gestart kan de toezichthouder nog niet zeggen." Bron: nos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 15:28
Gelukkig kreeg ik gisteren een aankondiging van KPN dat ze glasvezel gaan aanleggen. Bye bye T-Mobile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Mooi dat de massa nu ook weet wat er mis is. Vooral blijven melden bij de ACM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:46

Yucko

One clown to rule them all !

als T-Mobile dit niet terugdraait dan ga ik andere opties bekijken.

Lage prijs is leuk, maar voor mij geen dealbreaker. Ik ben zelfs bereid het gedrocht van ExperiaBox te overwegen of om terug te gaan naar Ziggo :(

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
gentlemen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:28:
Heb sinds een paar dagen ook best wat lag met APEX Legends :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5JdKMTR.jpg

Andere games idem |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Qunix op 29-10-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28
Dennis-L schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:25:
[...]

Nu nog even een cabaretier die een Bucklertje gaat doen over T-Mobile :9
Die heeft hij al:

YouTube: Youp van 't Hek - T-Mobile

YouTube: Youp van 't Hek over T-Mobile

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJskonijn22
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:21
Goed dat ze er onder de media ook aandacht voor hebben!

Afgelopen maand ook gekozen voor een T-Mobile alles in 1 pakket... Donderdag komen ze de boel aansluiten, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden...

[ Voor 20% gewijzigd door IJskonijn22 op 29-10-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:35:
In het algemeen kan een eenzijdige wijziging door de leverende partij van het geleverde product recht geven op het opzeggen van de overeenkomst als jij daar niet mee akkoord gaat. Bij veranderingen in de tarieven bijv. Dat is dan gewoonlijk als het duurder wordt. Ik weet niet of dat strikt gesproken ook mag zelfs als het goedkoper zou worden. Maar als je technisch geleverde product in de praktijk veranderd is door slechtere kwaliteit van die verbinding (lagere snelheid) dan kun je dat zien als een relatieve verhoging van de prijs. Dat zou je zeker kunnen stellen. Dan is het aan T-Mobile om dat te ontkrachten.

In Artikel 8 van de Algemene Voorwaarden wordt daar o.a. het nodige over gesteld. Punt 8.6 gaat bijv. over "technische wijzigingen in de aansluiting". Hoe ruim mag je dat nemen? En ze zeggen daar zelf dat ze dat alleen mogen als het wettelijk voorgeschreven is of het op jouw verzoek is.

Het zou mooi zijn als iemand een juridisch waterdicht argument weet te vinden waarmee iedereen nu voortijdig zijn contract zou mogen opzeggen. Als heel veel mensen dat dan doen dan zou T-Mobile zich nog wel eens achter de oren kunnen krabben over die uitspraak dat ze het niet terug gaan draaien.

Het zou mooi zijn als de consument hier even een vuist zou kunnen maken en kan zeggen: "Niet terugdraaien? O nee? Dat zullen we nog wel eens zien."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Erg jammer dit hoor. Net nu je je 750 Mbps abo gratis kunt upgraden naar 1 Gbps.

Ik zit te twijfelen of ik dat zomaar kan doen, zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan. Want dat lijkt me een te groot risico op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:08:
[...]

In het algemeen kan een eenzijdige wijziging door de leverende partij van het geleverde product recht geven op het opzeggen van de overeenkomst als jij daar niet mee akkoord gaat. Bij veranderingen in de tarieven bijv. Dat is dan gewoonlijk als het duurder wordt. Ik weet niet of dat strikt gesproken ook mag zelfs als het goedkoper zou worden. Maar als je technisch geleverde product in de praktijk veranderd is door slechtere kwaliteit van die verbinding (lagere snelheid) dan kun je dat zien als een relatieve verhoging van de prijs. Dat zou je zeker kunnen stellen. Dan is het aan T-Mobile om dat te ontkrachten.

In Artikel 8 van de Algemene Voorwaarden wordt daar o.a. het nodige over gesteld. Punt 8.6 gaat bijv. over "technische wijzigingen in de aansluiting". Hoe ruim mag je dat nemen? En ze zeggen daar zelf dat ze dat alleen mogen als het wettelijk voorgeschreven is of het op jouw verzoek is.

Het zou mooi zijn als iemand een juridisch waterdicht argument weet te vinden waarmee iedereen nu voortijdig zijn contract zou mogen opzeggen. Als heel veel mensen dat dan doen dan zou T-Mobile zich nog wel eens achter de oren kunnen krabben over die uitspraak dat ze het niet terug gaan draaien.

Het zou mooi zijn als de consument hier even een vuist zou kunnen maken en kan zeggen: "Niet terugdraaien? O nee? Dat zullen we nog wel eens zien."
Mwah morgen is iedereen het weer vergeten, niet voor niks doet T-Mobile het af als een storing. En dan blijven er alleen teleurgestelde tweakers over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 10:40
IJskonijn22 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:03:
[...]

Goed dat ze er onder de media ook aandacht voor hebben!

Afgelopen maand ook gekozen voor een T-Mobile alles in 1 pakket... Donderdag komen ze de boel aansluiten, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden...
zelfs Geenstijl heeft het er over, FFIW..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Mr. Jinx schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:09:
Erg jammer dit hoor. Net nu je je 750 Mbps abo gratis kunt upgraden naar 1 Gbps.

Ik zit te twijfelen of ik dat zomaar kan doen, zonder een nieuw jaarcontract aan te gaan. Want dat lijkt me een te groot risico op dit moment.
Ik ben van 750Mb naar 100Mb gegaan. Contract bleef hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

wpm

Mijn mobiele verbinding is ook dramatisch. Vandaag meerdere testen gedaan met een top snelheid van 1MB.
Ik heb zojuist de zakelijke servicedesk gecontacteerd en ze hebben als oplossing een nieuwe SIM kaart gestuurd.

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Laatst online: 23-05 08:43
Toch maar abonnement aanvraag afgezegd. Dit geeft niet echt veel vertrouwen. Jammergenoeg is Ziggo en KPN weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Zenix schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:14:
[...]

Ik ben van 750Mb naar 100Mb gegaan. Contract bleef hetzelfde.
Grappig. Zojuist gebeld met de T-Mobile Thuis klantenservice met die vraag. Bij het omzetten naar 1000Mbit, zo werd mij verteld, zou ik vanzelf akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en dus een nieuw jaarcontract laten ingaan.

Dus wilde ik het maandelijks opzegbaar houden? Dan laten zoals het was.

Hmmm :?

Edit: Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik gezien de omstandigheden voor dat laatste gekozen heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Joseph op 29-10-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Dit stukje geeft mij niet het gevoel dat ze weer via AMS-IX gaan routeren.
Volgens critici is de maatregel van T-Mobile een bezuiniging en wil het Duitse moederbedrijf extra geld verdienen door een bedrag te vragen aan grote partijen zoals Netflix en Google. Betalen ze dat, dan zouden ze een snellere verbinding met T-Mobile-klanten krijgen.

In Nederland zijn er afspraken over net-neutraliteit. Al het internetverkeer is voor providers gelijk; ze mogen geen voorrang geven aan bepaald internetverkeer. Michiel Steltman van stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL) bekijkt de ontwikkeling met argusogen. "Het roept vragen op over de gevolgen voor de netneutraliteit en het zou goed zijn als de Autoriteit Consument en Markt hiernaar zou kijken."

T-Mobile zegt hard aan een oplossing te werken voor klanten die last hebben van de aanpassingen in het netwerk, maar is niet van plan de omleiding terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
Joseph schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Grappig. Zojuist gebeld met de T-Mobile Thuis klantenservice met die vraag. Bij het omzetten naar 1000Mbit, zo werd mij verteld, zou ik vanzelf akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en dus een nieuw jaarcontract laten ingaan.

Dus wilde ik het maandelijks opzegbaar houden? Dan laten zoals het was.

Hmmm :?

Edit: Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat ik gezien de omstandigheden voor dat laatste gekozen heb.
Dit is omdat je contract al verlopen is waarschijnlijk, als je nog binnen je huidige contract zit kan je dit aanpassen zonder dat je contract verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
wpm schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:19:
Mijn mobiele verbinding is ook dramatisch. Vandaag meerdere testen gedaan met een top snelheid van 1MB.
Ik heb zojuist de zakelijke servicedesk gecontacteerd en ze hebben als oplossing een nieuwe SIM kaart gestuurd.
Huh, hoe zou een simswap helpen hier? Klinkt als een zoethoudertje.

Enige dat ze zouden kunnen doen is een andere APN instelling geven die zorgt voor een andere IP-connectie op het mobiele netwerk waardoor je verkeer anders loopt dan anderen. Maar dat kan volgens mij op afstand worden geregeld en anders manueel in je telefoon. Zou me kunnen voorstellen dat zakelijk sowieso al een andere APN heeft dan particuliere klanten.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Laatst online: 07-04 08:05
De CEO lijkt zijn post te hebben verwijderd van LinkedIn. Of heeft LinkedIn kuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twinqore
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:08:
[...]

Zou top zijn als iemand met verstand van juridische zaken hier een algemeen brief kan maken die we kunnen versturen naar T-Mobile en ze in gebreke kunnen stellen en als ze daar geen gehoor aan geven we het contract kunnen ontbinden wegens wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Dit is omdat je contract al verlopen is waarschijnlijk, als je nog binnen je huidige contract zit kan je dit aanpassen zonder dat je contract verlengd wordt.
Dat is gek, aangezien mijn contract nog (net) niet verlopen is...

En RTL schrijft er ook al over...

[ Voor 18% gewijzigd door Joseph op 29-10-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Thijmen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29:
De CEO lijkt zijn post te hebben verwijderd van LinkedIn. Of heeft LinkedIn kuren?
Inderdaad verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Haha, het hele bericht is opnieuw geplaatst en de reacties onder zijn bericht zijn daardoor verdwenen. Dit begint een leuke PR-fuckup te worden als ze zo door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
Ojjorz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:32:
[...]

Haha, het hele bericht is opnieuw geplaatst en de reacties onder zijn bericht zijn daardoor verdwenen. Dit begint een leuke PR-fuckup te worden als ze zo door gaan.
Inderdaad, "nieuwe" bericht: https://www.linkedin.com/...-6594967928813215744-1AT1

Hopelijk gaat iedereen er weer vol tegenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
Joseph schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Dat is gek, aangezien mijn contract nog (net) niet verlopen is...

En RTL schrijft er ook al over...
Ik heb me internetverbinding wel aangepast en mijn contractduur bleef hetzelfde, is dit toevallig je laatste maand? veranderingen gaan pas de volgende maand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:47
Zojuist is het ook vermeld op het nieuws van NPO Radio 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My_self
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 11:53
Wat een vreselijk persoon is dat. Ik had een reactie geplaatst op zijn post. Blijkbaar heeft hij zijn post verwijderd om alle (negatieve) reacties daarmee ook weg te halen. Op het moment van schrijven heeft hij 4 minuten geleden exact dezelfde post opnieuw geplaatst, ditmaal schoon en zonder reacties. 8)7

Zojuist mijn eerdere reactie opnieuw geplaatst onder zijn "nieuwe" post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:35:
[...]

Ik heb me internetverbinding wel aangepast en mijn contractduur bleef hetzelfde, is dit toevallig je laatste maand? veranderingen gaan pas de volgende maand in.
Als laatste maand als kalendermaand word gezien niet, als er puur naar de datum word gekeken wel. :P

Ach, 750 synchroon is prima. Zou leuk zijn als ik voor hetzelfde bedrag meer krijg, maar maandelijks opzegbaar is me momenteel meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:29:
[...]

Zou top zijn als iemand met verstand van juridische zaken hier een algemeen brief kan maken die we kunnen versturen naar T-Mobile en ze in gebreke kunnen stellen en als ze daar geen gehoor aan geven we het contract kunnen ontbinden wegens wanprestatie.
Ik weet niet of @Arnoud Engelfriet meeleest. ;) Het zou me niets verbazen als dit hem ook niet lekker zit. En misschien is hij ook wel klant. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Rub147 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Inderdaad, "nieuwe" bericht: https://www.linkedin.com/...-6594967928813215744-1AT1

Hopelijk gaat iedereen er weer vol tegenin :)
Ik heb de reactie nog als screenshot, inmiddels ook op de frontpage:
nieuws: T-Mobile blijft internet via Duitsland routeren, toezichthouder bekij...

Ik denk overigens dat hij de post heeft weggehaald omdat die linkte naar een RTLZ-artikel met in de titel iets van "T-Mobile valt KPN en Ziggo aan met misleidend persbericht". Dat artikel is echter aangepast, maar die titel werd nog weergegeven op LinkedIn. Zijn nieuwe bericht toont de aangepaste titel. Ik heb het oorspronkelijke RTLZ-artikel niet gezien, maar daar staat nu onder:
Dit bericht is op meerdere plaatsen aangepast vanwege feitelijke onjuistheden in eerdere versies van het verhaal.
/edit:

Jep, bovenstaande dus: https://www.linkedin.com/...%2C6594971325104742400%29

[ Voor 6% gewijzigd door Xtuv op 29-10-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
Echt om te janken dit... Internet is super onstabiel sinds vrijdag.
Hoge latencies en flink wat ping loss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Søren Abildgaard
Due to a technical error in the article, the wrong title was displayed in my previous post. That's why I removed the old one and shared this new post.

We have indeed changed the routes of traffic to Deutsche Telekom’s AS3320. We have done this to improve the quality and did not expect any customer impact. Unfortunately, a small group of customer have been affected. Therefore, we are adding significant capacity to specific routes to improve the quality of the network. We are working day and night to correct this issues and will not stop till our network is back to the quality all our customer are used to and expect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik moet nog een maand of 6 met mijn abonnement doen volgens het contract.
De klantenservice gebeld die mij hierop wees waarop ik zei dat zij een eenzijdige wijziging hebben verricht en ik hierdoor wettelijk mag opzeggen.

Ze gaf gelijk aan dat ze het snapte maar zij niets voor mij kon betekenen en door moest verbinden naar een collega. Na zon 7 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik iemand aan de telefoon met een dikke brom op de lijn, erge vertraging en een echo van mijzelf.

Die persoon gaf aan dat het probleem bekend is maar er geen wijziging in het contract, dienst of service heeft plaatst gevonden en het contract dus niet kosteloos opgezegd kon worden.
"Het is een storing en T-Mobile is bezig om het voor iedereen op te lossen, of de routering nou terug naar Nederland komt of via Duitsland blijft lopen. Het word hoe dan ook opgelost zodat iedereen weer de juiste snelheid heeft en kan streamen."

Twee keer een wellus/nietus verhaal tussen ons dus maar aangegeven dat ik het op een andere manier ga doen. Zal vast niet de eerste zijn die contact heeft opgenomen vandaag ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
We are working day and night to correct this issues and will not stop till our network is back to the quality all our customer are used to and expect.
Was er maar een makkelijke manier om al deze issues to verhelpen, zoals bijvoorbeeld weer peeren met alle 115 peers waar ze tot afgelopen vrijdag mee verbonden waren, in plaats van alleen DTAG 8)7

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat heb je eigenlijk aan die 1GB als je NLziet moet kijken met horten en stoten? Die nieuwe 50 euro deal is zo gewoon een fop pakket.

[ Voor 24% gewijzigd door xabre16v op 29-10-2019 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het gaat toch waarschijnlijk nooit lukken om weer een fatsoenlijke latency te krijgen als je de verbinding via deze omweg blijft laten lopen? Daarvoor is de kortste route nou eenmaal niet te verslaan, mits dat over adequaat 'state of the art' apparatuur verloopt wat bij AMS-IX wel goed zal zitten wil ik wel aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Famous schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:55:
Die persoon gaf aan dat het probleem bekend is maar er geen wijziging in het contract, dienst of service heeft plaatst gevonden en het contract dus niet kosteloos opgezegd kon worden.
Pardon? T-mobile heeft al tegenover de NOS en Tweakers aangegeven dat dit een bewuste wijziging is, en zelfs de CEO heeft het genoemd.

Hoe kan dit geen wijziging in de dienst of service zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:03:
Het gaat toch waarschijnlijk nooit lukken om weer een fatsoenlijke latency te krijgen als je de verbinding via deze omweg blijft laten lopen? Daarvoor is de kortste route nou eenmaal niet te verslaan, mits dat over adequaat 'state of the art' apparatuur verloopt wat bij AMS-IX wel goed zal zitten wil ik wel aannemen.
In theorie kan het best meevallen, een retour van NL-IX <-> Frankfurt is op dit moment 6ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
Joseph schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:38:
[...]
Ach, 750 synchroon is prima. Zou leuk zijn als ik voor hetzelfde bedrag meer krijg, maar maandelijks opzegbaar is me momenteel meer waard.
Opnieuw gebeld. Blijkbaar kon het nu wel zonder een nieuw contract aan te gaan. Collega heeft het van het backoffice vernomen (deze wijziging betreft GEEN vernieuwing en blijft maandelijks opzegbaar) en zwart-op-wit aan mijn dossier toegevoegd. 1Gbit/s nu dus, maar zonder contractvernieuwing. Mocht het alsnog slecht blijven, kan ik er dus gewoon vanaf...

[ Voor 7% gewijzigd door Joseph op 29-10-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
Ik ben nu ook aan de lijn, maar de medewerker die ik spreek lijkt niet heel erg op de hoogte te zijn.
Krijg van die standaard vragen...

Bijzonder vervelend, versturen en ontvangen van grotere bestanden gaat echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik sluit niet uit dat dit inderdaad een aanpassing is met gevolgen die T-Mobile niet heeft overzien. Een iets hogere latency is voor gamers vervelend, maar voor veel mensen nog wel overkomelijk. Voor veel mensen wordt het pas echt vervelend als streaming diensten zoals NLZiet en Videoland niet meer werken. Ik denk dat T-Mobile die impact onderschat heeft.

Voorlopig ga ik er vanuit de alleen de ACM ze nog van DTAG af krijgt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

citruspers schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:04:
[...]

Pardon? T-mobile heeft al tegenover de NOS en Tweakers aangegeven dat dit een bewuste wijziging is, en zelfs de CEO heeft het genoemd.

Hoe kan dit geen wijziging in de dienst of service zijn?
Ik zei ook al, leuke manier om mensen aan het lijntje te houden door het op een storing te gooien.

Was absoluut niet het geval :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik zit net 5 dagen bij T-Mobile en ik kom van XS4ALL wat helemaal slecht was en niet te doen. Ik ben er wel op vooruit gegaan. Maar het wel vervelend als ik een ISO binnen haal en hij opeens stopt omdat mijn verbinding niet stabiel is.

Ik heb lage eisen en ik game niet, maar als ik niet eens meer een Windows 10 ISO kan binnenhalen wordt het wel erg vervelend... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

wpm

gertvdijk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:28:
[...]

Huh, hoe zou een simswap helpen hier? Klinkt als een zoethoudertje.

Enige dat ze zouden kunnen doen is een andere APN instelling geven die zorgt voor een andere IP-connectie op het mobiele netwerk waardoor je verkeer anders loopt dan anderen. Maar dat kan volgens mij op afstand worden geregeld en anders manueel in je telefoon. Zou me kunnen voorstellen dat zakelijk sowieso al een andere APN heeft dan particuliere klanten.
Ik weet zeker dat het een zoethoudertje is zonder enige vorm van impact.
De dame welke ik sprak, sprak elke vorm van wijziging (refererende naar re-route) tegen. Ze had wel moeite met het verstaan van het gesprek want de verbinding was niet stabiel, ze zag dus wel de urgentie 8)7

Ik heb zojuist een traceroute naar tweakers.net gedaan en ook dit verkeer gaat over DTAG (met 36 hops en een latecy van 11334ms).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:49
Mijn ping naar 1.1.1.1 is ineens weer op 7ms zonder packetloss en de sites die eerder 56k6 kwaliteit leverden komen nu weer redelijk binnen. De lijnen lijken nog wel via onze oosterburen te lopen. Even afwachten of dit zo blijft...

Ping statistics for 1.1.1.1:
Packets: Sent = 15, Received = 15, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 7ms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 170122

Vanaf mn T-Mobile 50/50 WBA glasvezellijn zie ik wel het één en ander veranderen nu. Verkeer naar Cloudflare (ping naar 1.1.1.1) lijkt nu goed te lopen, de packet loss is (voor nu) weg en de latency is weer zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nLE4JQB.png

OpenDNS is weer wat slechter nu, dit is een ping naar 208.67.222.222:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CEOvrPT.png

Het verkeer naar Cloudflare / 1.1.1.1 loopt nog altijd via DTAG maar heeft 4/5ms latency. Blijkbaar kan het dus wel, verkeer via Duitsland laten lopen met de latency die we gewend waren van de oude AMS-IX paden.

EDIT: Ok, laatste voor nu. Maar ook OpenDNS is inmiddels normaal. Hopelijk blijft dit zo, alle packet loss is vanuit mijn verbinding nu verdwenen. Er zullen vast exotische providers zijn waarbij dat niet het geval is, maar ook Zeeland Net e.d. zijn nu weer normaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVnQSqg.png

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 170122 op 29-10-2019 17:44 . Reden: Fix URLs plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:30
Aangezien de duitse overheid aardig bekend staat voor het opsporen van illegale downloaders en deze informatie direct doorspeelt zodat duitse inwoners torenhoge boetes krijgen.

Is de vraag of er hier ook sprake van kan wezen? je zal er nu vanuit gaan dat alles wat via duitsland gaat gemonitord wordt door een duitse inlichtingen dienst. Lekker bezig T-mobile!

Straks vraagt stiching brein de informatie op en wordt dit klakkeloos gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

So far so good. Ben benieuwd of het later vanavond in gaat storten als de drukte komt.

Richting Tele2 Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8715271295.png

Met Solcon Dronten:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8715275569.png

Ping is wel wat hoger dan normaal richting Solcon, maar dat is te verwachten als het via Duitsland gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
Anoniem: 170122 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:34:
Vanaf mn T-Mobile 50/50 WBA glasvezellijn zie ik wel het één en ander veranderen nu. Verkeer naar Cloudflare (ping naar 1.1.1.1) lijkt nu goed te lopen, de packet loss is (voor nu) weg en de latency is weer zoals het hoort:

[Afbeelding]

OpenDNS is weer wat slechter nu, dit is een ping naar 208.67.222.222:

[Afbeelding]

Het verkeer naar Cloudflare / 1.1.1.1 loopt nog altijd via DTAG maar heeft 4/5ms latency. Blijkbaar kan het dus wel, verkeer via Duitsland laten lopen met de latency die we gewend waren van de oude AMS-IX paden.
Zal even wachten hoe het is tijden de piekuren (18:00 t/m 22:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Laatst online: 09:21
Ben LTE 4g zelfde locatie

Vanmorgen om 10:00u
1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.43.173
3 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 48 ms 24 ms 23 ms 84.241.225.42
8 28 ms 25 ms 23 ms 80.157.130.241
9 79 ms 39 ms 49 ms par-sb3-i.PAR.FR.NET.DTAG.DE [62.154.5.226]
10 82 ms 37 ms 38 ms 10ge7-9.core1.par2.he.net [216.66.88.253]
11 58 ms 40 ms 36 ms 100ge10-1.core1.ams1.he.net [184.105.81.110]
12 56 ms 41 ms 39 ms colocenter-bv.10gigabitethernet18.switch2.ams1.he.net [184.104.202.210]
13 62 ms 41 ms 36 ms server01.colocenter.nl [5.39.184.5]
Nu net 17:44
1 1 ms 3 ms 3 ms 192.168.43.89
3 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 530 ms 77 ms 79 ms 84.241.225.42
8 202 ms 79 ms 94 ms 80.157.130.241
9 212 ms 119 ms 103 ms par-sb3-i.PAR.FR.NET.DTAG.DE [62.154.5.226]
10 165 ms 136 ms 94 ms 10ge7-9.core1.par2.he.net [216.66.88.253]
11 247 ms 135 ms 135 ms 100ge10-1.core1.ams1.he.net [184.105.81.110]
12 150 ms 195 ms 102 ms colocenter-bv.10gigabitethernet18.switch2.ams1.he.net [184.104.202.210]
13 240 ms 109 ms 104 ms server01.colocenter.nl [5.39.184.5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170122

twinqore schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:45:
[...]

Zal even wachten hoe het is tijden de piekuren (18:00 t/m 22:00)
Dat zeker, dit is nog geen reden om de vlag uit te hangen. Maar de packet loss is op dit moment weg en het belangrijkste: De latency is weer normaal maar het verkeer loopt nog wel via DTAG. Dat stemt mij in ieder geval voorzichtig positief, een latency naar Nederlandse providers van 4/5 ms via DTAG is dus wel degelijk mogelijk.

Grote vraagstuk is nu inderdaad hoe de congestie van DTAG is op piekmomenten en of de lagere bandbreedte en packet loss dan weer terugkomen. Als een link vol zit dan zit hij vol, T-Mobile kan zoveel changes uitvoeren als ze willen maar dat ga je alleen oplossen door meer of grotere links naar de buitenwereld te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
Ik zie idd dat de latency naar Cloudflare weer 'normaal' is:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/4uc6ATeb.png
(mijn USG pingt regelmatig naar 1.1.1.1)

Volgens een MTR is het ook stabiel:
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/6Ya8oTeb.png

Maar de routering naar OVH Gravelines is nog steeds slecht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Tracing route to xxxx [94.23.xxx.xxx]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.1
  2     4 ms     5 ms     4 ms  xxxx-31.ftth.glasoperator.nl [31.xxxx]
  3     5 ms     5 ms     7 ms  10.10.80.98
  4     5 ms    11 ms     5 ms  80.156.160.229
  5    14 ms    14 ms    14 ms  217.239.40.182
  6    12 ms    12 ms    11 ms  be100-162.fra-5-a9.de.eu [37.187.232.98]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    15 ms    26 ms    23 ms  be101.sbg-g1-nc5.fr.eu [94.23.122.136]
 11    14 ms    14 ms    14 ms  be5.sbg-vac1-a75.fr.eu [213.186.32.141]
 12    15 ms    14 ms    14 ms  sbg-vac1-a75-1-firewall.fr.eu [178.33.99.143]
 13    15 ms    15 ms    15 ms  sbg-vac1-a75-2-shield.fr.eu [178.33.99.144]
 14    14 ms    14 ms    14 ms  sbg-vac1-a75-3.fr.eu [178.33.99.142]
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    21 ms    21 ms    22 ms  vl1250.rbx-g1-a75.fr.eu [37.187.232.26]
 17    23 ms    22 ms    22 ms  vl1247.gra-d1-a75.fr.eu [37.187.231.235]
 18     *        *        *     Request timed out.
 19    23 ms    26 ms    23 ms  xxxx [94.23.xxx.xxx]

Trace complete.

[ Voor 0% gewijzigd door Pilovali op 29-10-2019 17:58 . Reden: code tags vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:07
Merk ook een verbetering met cloudflaire.
Maar de rest van de routes/servers hebben nog steeds een hoge ping.

Volgens mij hebben ze cloudflaire naar voren getrokken om deze als voorbeeld snel weg te kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiTbB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 00:02
Traceroute naar 1.1.1.1 geeft hele verschillende resultaten met WiFi en 4g, maar hier nog rond de 30ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De ping naar cloudflare is bij mij verbeterd, maar de packet loss niet: nu al op 5%, en de piekuren zijn nauwelijks begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04 18:33
Het browsen op Imgur is weer eens niet te doen. Filmpjes laden niet of spelen gewoon niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

Ik lees dat sommige mensen last hebben van traag 4g internet maar ik heb hier nog steeds geen vertragingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielfellinger
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-04 09:45
Hier 4G TM ook niet vooruit te branden. En mobiel loopt ook alles via DE helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:14
Mijn signal berichtjes komen zelfs vertraagd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:27
emielfellinger schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:55:
Hier 4G TM ook niet vooruit te branden. En mobiel loopt ook alles via DE helaas
Bij mobiel is er niets gewijzigd met de BGP feeds. Dit is nog steeds zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
sgouman schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:54:
Speedtest via google:
[Afbeelding]

Ik heb een 1000/1000 ook van tmobile maar haal dit bij lange na niet(tenzij je hun eigen speedtest gebruikt)
Hoe meten jullie je latency? gewoon ping 1.1.1.1?
Dit vroeg ik me ook net af. Latency naar 1.1.1.1 is prima (<4 ms) maar zegt dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Louw Post schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:44:
So far so good. Ben benieuwd of het later vanavond in gaat storten als de drukte komt.

Richting Tele2 Amsterdam:
[Afbeelding]

Met Solcon Dronten:
[Afbeelding]

Ping is wel wat hoger dan normaal richting Solcon, maar dat is te verwachten als het via Duitsland gaat.
Download snelheid is in ieder geval al een stuk lager nu het wat drukker is. Daar zit je dan met je 1 Gigabit verbinding. :X
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8715550523.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 07:29
tweak_dude schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:23:
[...]

Dit vroeg ik me ook net af. Latency naar 1.1.1.1 is prima (<4 ms) maar zegt dit wat?
Latency van mij naar 1.1.1.1 is tussen de 9 en 11
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste