Toon posts:

[T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:37
incomer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

In ons vorige huis hadden wij tweak, internet only is meer dan prima maar tv kastje en telefonie werkte altijd redelijk slecht (is wel echt een aantal jaar geleden, wel na de overstap naar het sparql tv gedeelte)
TV en bellen hoef ik ook niet :9

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52
Internet van Tweak is gewoon Top, ik had anderhalf jaar nooit over moeten stappen naar T-Mobile Fiber. Maarja voor de centjes he

Tweak 100/100 45 euro
T-Mobile 200/200 eerste half jaar 25 eurp PM en tweede half jaar 35 PM
En het jaar daarna weer verlengen met dezelfde actie. Nog een half jaar 35 PM en weer terug naar Tweak!

EDIT: T-Mobile is eigenlijk 100/100 maar omdat we 2x T-Mobile Unlimited mobiel op een adres hebben, krijg je een upgrade.

[Voor 15% gewijzigd door boswandeling op 28-10-2019 22:13]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Jeffrey87 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:09:
[...]

Op het mobiele netwerk maakten ze al langer gebruik van een combinatie van een NL-IX transit feed en DTAG.
Langer? Was het eerder dan wel anders en niet via Duitsland? Zoals gezegd ervaar ik sinds een paar dagen een mogelijk mindere prestatie. Het zou kunnen dat er mobiel misschien ook iets veranderd is in dat Duitse deel.

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 15:37

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Hm, mijn snelheden via speedtest.net lijken terug naar normaal (750-850 Mbit), maar mijn connectie is nog net zo brak :'(

Als ik het 1000MB testbestand van TransIP download kruipt mijn download langzaam omhoog van 200 KB/s naar maximaal 1-2MB/s. Voor de grap even via remote desktop met kantoor verbonden om te vergelijken (zakelijk abo) en daar start de download met 30 MB/s...

Ehhh wat?

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:27
boswandeling schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:12:
Internet van Tweak is gewoon Top, ik had anderhalf jaar nooit over moeten stappen naar T-Mobile Fiber. Maarja voor de centjes he

Tweak 100/100 45 euro
T-Mobile 200/200 eerste half jaar 25 eurp PM en tweede half jaar 35 PM
En het jaar daarna weer verlengen met dezelfde actie. Nog een half jaar 35 PM en weer terug naar Tweak!

EDIT: T-Mobile is eigenlijk 100/100 maar omdat we 2x T-Mobile Unlimited mobiel op een adres hebben, krijg je een upgrade.
Helaas is er niks zo goedkoop als T-Mobile, plus het feit dat het redelijk makkelijk is eigen hardware te gebruiken (internet-only in mijn geval) en de enige momenteel met een abo boven de 500Mbit hier in Lelystad.

Als het zo blijft ga ik toch wel overstappen naar bijvoorbeeld een Tweak, of toch weer KPN. Mijn contract loopt (gelukkig?) af in januari.

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat ik ga operstappen op https://www.snlr-glasvezel.nl/
1Gb/s voor €39,50

Kan vooralsnog alleen in:
Eindhoven
Erp
Rosmalen
Schijndel
Sint-Oedenrode
Uden
Veghel

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• boswandeling
Cerenas schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Helaas is er niks zo goedkoop als T-Mobile, plus het feit dat het redelijk makkelijk is eigen hardware te gebruiken (internet-only in mijn geval) en de enige momenteel met een abo boven de 500Mbit hier in Lelystad.

Als het zo blijft ga ik toch wel overstappen naar bijvoorbeeld een Tweak, of toch weer KPN. Mijn contract loopt (gelukkig?) af in januari.
Die kortingen en lage prijzen voor internet betalen wij dus terug in onstabiele snelheden onlogische routes en packetloss ;)

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03 23:38
Jaaap schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:28:
1Gb/s voor €39,50

Eindhoven
Erp
Rosmalen
Schijndel
Sint-Oedenrode
Uden
Veghel
Bedankt voor deze tip, ik denk dat ik ook maar ga overstappen. Wel jammer dat ik deze internet provider niet zie staan op internet-vergelijk-sites. Zijn er nog meer van zulke ISP's te vinden? Dan kan ik zelf eens goed gaan vergelijken.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Cerenas Ik zie alleen maar 100 Mb staan voor 47 euro. Das me iets te veel om over te stappen. Zit nu op 500/500 voor 47.50 ofzo. Maar wel met hogere ping, packetloss enz. oof oof.

• Cerenas
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:36:
@Cerenas Ik zie alleen maar 100 Mb staan voor 47 euro. Das me iets te veel om over te stappen. Zit nu op 500/500 voor 47.50 ofzo. Maar wel met hogere ping, packetloss enz. oof oof.
Vandaar dat ik het ook jammer vind, maar liever een stabiele verbinding voor een iets hogere prijs dan deze ellende.

De 750Mbit wat ik nu heb is ook meer door de scherpe prijs, zo heel veel download of upload ik niet, maar voor die incidentele keren is het wel super natuurlijk. (Bij release van een nieuwe game kan ik een stuk sneller spelen bijv.) Met 100Mbit kan ik ook wel leven, en anders met de 500Mbit van KPN wel.
kami124 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor deze tip, ik denk dat ik ook maar ga overstappen. Wel jammer dat ik deze internet provider niet zie staan op internet-vergelijk-sites. Zijn er nog meer van zulke ISP's te vinden? Dan kan ik zelf eens goed gaan vergelijken.
Die standaard vergelijkingswebsites hebben vaak alleen de landelijk dekkende providers, degene die gelinkt werd is behoorlijk regio gebonden.

[Voor 25% gewijzigd door Cerenas op 28-10-2019 22:44]

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20
Cerenas schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Voor T-mobile zat ik bij Netrebel, een kleine regionale provider die 1gbit aanbied voor minder dan 40 euro in de maand.

Afgezien van een paar groeiprobleempjes (trage snelheid ivm volzittende trunk, wat overigens netjes opgelost werd) was ik er best wel tevreden over, dus zodra mijn contract afloopt ga ik daar maar weer eens polsen.

I'm a photographer, not a terrorist

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-03 18:17
Zie overigens ACM | Consuwijzer website voor stappen richting provider voor ontbinding mocht dit niet binnen redelijk termijn worden opgelost;
Ik kan geen gebruik maken van mijn internet, telefonie of televisie. Wat kan ik doen?

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
kami124 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

ProviderLijst heeft als het goed is alle internet providers in een overzicht, SNLR staat daar ook tussen maar ook andere partijen zoals MultiFiber, Glasnet, Onvi... maar helaas leveren die lang niet overal, kwestie van even de postcode check op de betreffende websites invullen.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Ik zit eigenlijk in dit topic om af en toe mee te lezen over vernieuwingen binnen t-mobile thuis, en ik vind het heel erg leuk ok gebruikers over hun eigen apparatuur gebruik te zien posten. Maar, het is nu al een paar maand gezeik over overstappen en pakketten te laat krijgen en intern netwerk gezeikbwat meestal bij de user zelf ligt en nu weer pagina's vol met mensen waarvan hun latancy kut is. Weet je 20 mensen hebben het gemeld, daarna kwamen er nog 6000 duizend waarbij het ook kut was. T-mobile is nog steeds een van de beste en goedkoopste providers. Laat ze een keer een foutje maken en ga niet pagina's lang hetzelfde janken.

Hier krijg ik vast weer heel wat gezeik over me heen, maar laat ze dit gewoon even oplossen!

who put a "stop payment" on my reality check

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DaRk PoIsOn schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:55:
Ik zit eigenlijk in dit topic om af en toe mee te lezen over vernieuwingen binnen t-mobile thuis, en ik vind het heel erg leuk ok gebruikers over hun eigen apparatuur gebruik te zien posten. Maar, het is nu al een paar maand gezeik over overstappen en pakketten te laat krijgen en intern netwerk gezeikbwat meestal bij de user zelf ligt en nu weer pagina's vol met mensen waarvan hun latancy kut is. Weet je 20 mensen hebben het gemeld, daarna kwamen er nog 6000 duizend waarbij het ook kut was. T-mobile is nog steeds een van de beste en goedkoopste providers. Laat ze een keer een foutje maken en ga niet pagina's lang hetzelfde janken.

Hier krijg ik vast weer heel wat gezeik over me heen, maar laat ze dit gewoon even oplossen!
probleem is dat dit niet "een foutje" is, maar een doelbewuste keuze, een keuze die zeer slecht is voor alle gebruikers

mobiel ben ik zelf tot nu toe prima over te spreken en de verbinding op werk met 4G ook, echter glas thuis gaat er voorlopig niet komen, tot zeker duidelijk is wat T-mobile nou wil

[Voor 8% gewijzigd door mschol op 29-10-2019 00:02]

• DarkForce
  • Niet online

Een foutje is menselijk, alleen haal je hier even twee dingen door elkaar heen.

Een foutje is iets dat niet met opzet wordt gedaan waarbij het (normaliter) de doelstelling is om het foutje na constatering, te herstellen (waar mogelijk). in dit geval gaat het om een doelbewuste actie (re-routing) wat totaal geen fout of foutje betreft.

Er is wel een (zoals T-Mobile noemt) probleempje ontstaan maar wat even vergeten wordt is dat er meer dan genoeg mensen zijn die hun internetverbinding niet kunnen gebruiken waarvoor ze deze normaliter wel gebruiken. Logisch dus dat mensen hun frustraties hier uitten. Hopelijk is het dan ook direct voor potentiële T-Mobile klanten, die hier per toeval voorbij komen, meteen een waarschuwing wat ze op dit moment te wachten staat.

En als je "ECHT" alles had gevolgd, had je ook geweten dat het niet wordt opgelost. DTAG blijft, alleen de slechte routing wordt voor zover ze dit kunnen (en mogen) aangepakt. Dat houdt echter niet in dat alle hoge latency ook werkelijk opgelost gaat worden.

[Voor 7% gewijzigd door DarkForce op 29-10-2019 00:03]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58

Zenix

BOE!

@DaRk PoIsOn Hierbij een zeikerd. Het is geen fout, het is opzettelijk. Voldoende reden om goed te zeiken.

Ik raad ook iedereen aan om overal te klagen en te zeiken. Anders doen ze er niks aan. Dus hier zeiken, maar ook via het T-Mobile forum, Twitter, telefoon en de verschillende klachten websites. Ik zeik overal tot ze het oplossen.

Als je niet begrijpt waar het gezeik over gaat. Dan heeft het ook geen zin om erover te zeiken.

[Voor 13% gewijzigd door Zenix op 29-10-2019 00:04]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:30

Ik héb niet eens T-Mobile Thuis, maar zelfs ik zie hoe zo’n clusterfuck dit is. Het gaat hier niet om een foutje, maar om een reroutering die ze bewust gemaakt hebben. Er is geen storing, men had als network engineer van tevoren heel goed kunnen weten dat herrouteren over Boekarest, Frankrijk en Duitsland een enorme latency zou veroorzaken.

Als je een beetje van netwerken weet, kun je op je vingers natellen dat er bij congestie package loss op zal treden en dat de snelheid fors omlaag gaat.

Het is geen foutje, maar een bewuste keus die verkeerd uitpakt. Als je de doorvoercapaciteit ook bekijkt, zie je dat de datapijpen die in de nieuwe routering gebruikt worden, lang niet zoveel capaciteit tegelijk aankunnen.

Dus in feite kom je met en minder capaciteit en geografische latency aanzetten. Dat weet je gewoon echt van tevoren. Peers kun je niet zomaar even wegsnijden.

Conclusie, het is geen foutJE, maar een kanjer van een fout. Zo’n fout mogen ze helemaal niet maken.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik neem aan dat er hier ook mensen zijn die last hebben van nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D... ?

Zelf net gepinged (dus absoluut geen spits) naar cloudflare en google:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Google.com
Ping statistics for 216.58.211.110:
    Packets: Sent = 1000, Received = 946, Lost = 54 (5% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 12ms, Maximum = 122ms, Average = 38ms

Cloudflare:
Ping statistics for 104.16.208.90:
    Packets: Sent = 1000, Received = 906, Lost = 94 (9% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 21ms, Maximum = 130ms, Average = 48ms

om te huilen die packetloss en timings :'(. Dacht al dat er iets niet helemaal lekker liep, maar dit verklaard veel.

Kan ook niet eens inloggen met mijn t-mobile thuis account om op hun forum te reageren, de sessie van de single signon word niet goed onthouden/doorgegeven :')

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:56
Ah, het is na 00:00. Meeste mensen slapen en mijn downloadsnelheid gaat weer omhoog. Goed om te weten dat de komende vijf/zes maanden ik in het weekend en tussen 16:00-00:00 waardeloze snelheden en falende verbindingen kan verwachten.

Kan ik ondertussen mooi zoeken naar een andere provider. Weinig keuze hier helaas, en ik wil geen kabel want dan zit ik weer met zooi die ik niet gebruik.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik zit eigenlijk in dit topic om af en toe mee te lezen over vernieuwingen binnen t-mobile thuis, en ik vind het heel erg leuk ok gebruikers over hun eigen apparatuur gebruik te zien posten. Maar, het is nu al een paar maand gezeik over overstappen en pakketten te laat krijgen en intern netwerk gezeikbwat meestal bij de user zelf ligt en nu weer pagina's vol met mensen waarvan hun latancy kut is. Weet je 20 mensen hebben het gemeld, daarna kwamen er nog 6000 duizend waarbij het ook kut was. T-mobile is nog steeds een van de beste en goedkoopste providers. Laat ze een keer een foutje bewuste keuze tegen netneutraliteit maken door de service expres slechter te maken en erover te liegen dat het een verbetering is en ga niet pagina's lang hetzelfde janken.

Fixed it for you, eventueel kan je ook de berichten lezen en het nieuwsartikel op de FP zodat je weet waar het over gaat ipv te 'janken' dat mensen janken over 'foutjes' terwijl dit gewoon een bewuste keuze is...
Sowieso is dit het 'Ervaringen & Discussie' topic, niet het 'Alleen positieve dingen' topic, ervaringen zijn op dit moment ruk, 14-30% packet loss, waardeloze bandbreedte en belachelijke latency omdat T-Mobile expres weg gaat van AMS-IX om hun eigen contracten met internetbedrijven te dwingen...

Fixing things to the breaking point...

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 09:37
T-Mobile zit er tenminste nog niet achter ;)

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:34
Ik heb momenteel 0% packet loss t.o.v. 21% gisteravond. Responsetijd (naar cloudflare.net) van ~17ms naar ~6ms.

Mogelijk ligt het eraan dat het nu geen piektijd is, maar er lijkt vooralsnog verbetering.

• Vrijdag
  • Laatst online: 13:56
ksborg schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:09:
Ik heb momenteel 0% packet loss t.o.v. 21% gisteravond. Responsetijd (naar cloudflare.net) van ~17ms naar ~6ms.

Mogelijk ligt het eraan dat het nu geen piektijd is, maar er lijkt vooralsnog verbetering.
Ja, dat had ik dus ook vannacht/na middernacht.

Maar gisteren ging het bij mij ook goed tot een uur of vier. Toevallig ben ik deze week vrij, echter dit zou betekenen dat voortaan als ik thuis ben (avond/weekend) ik continu een waardeloze verbinding heb. En daar mag ik dan alsnog de volle mep voor betalen.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zit T-mobile te knijpen? Download is stuk lager geworden, 20 Mbps waar ik met gemak 50 Mbps moet halen en op t-mobile website is ineens het 200/500 glasvezelpakket niet meer beschikbaar.

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Normaliter een ping van zo'n 7ms naar mijn servers in Amsterdam. Nu bijna 14ms en 3 hops meer. Dit is nog maar een subtiel voorbeeld. Het is naar sommige paden nog veel erger.

Ik zit nog geen maand of twee bij T-Mobile maar ga in onderzoek naar hoe ik mijn verbinding op kan zeggen. Dit gaat namelijk nog maanden duren voor het opgelost is. Als ze het al oplossen want zoals eerder gemeld; Dit is een doelbewuste actie.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Yub schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:58:
Zit T-mobile te knijpen? Download is stuk lager geworden, 20 Mbps waar ik met gemak 50 Mbps moet halen en op t-mobile website is ineens het 200/500 glasvezelpakket niet meer beschikbaar.
Je hebt gelijk! 8)7 Volgens mij hebben ze zelf ook door dat deze verandering niet helemaal zoals gewenst gaat.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
Hier een Tracert van Ben (mobiel LTE) en vaste KPN aansluiting, krijg wel veel timeouts iemand die weet of dat te fixen valt in windows ? firewalls staan al uit.
Ben LTE
1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.43.173
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 48 ms 24 ms 23 ms 84.241.225.42
8 28 ms 25 ms 23 ms 80.157.130.241
9 79 ms 39 ms 49 ms par-sb3-i.PAR.FR.NET.DTAG.DE [62.154.5.226]
10 82 ms 37 ms 38 ms 10ge7-9.core1.par2.he.net [216.66.88.253]
11 58 ms 40 ms 36 ms 100ge10-1.core1.ams1.he.net [184.105.81.110]
12 56 ms 41 ms 39 ms colocenter-bv.10gigabitethernet18.switch2.ams1.he.net [184.104.202.210]
13 62 ms 41 ms 36 ms server01.colocenter.nl [5.39.184.5]

KPN thuis

1 1 ms 1 ms 1 ms router.asus.com [192.168.70.1]
2 5 ms 1 ms 1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
3 59 ms 2 ms 2 ms 195.190.228.23
4 5 ms 4 ms 6 ms 139.156.98.101
5 8 ms 6 ms 6 ms colocenter.r-ix.nl-ix.net [193.239.117.29]
6 7 ms 7 ms 6 ms server01.colocenter.nl [5.39.184.5]
Sorry voor t offtopic, maar Ben en waarschijnlijk andere tmob verkeer wordt ook gewoon gerouteerd via de duitsers?

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bearmun schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Ik zie het. En 25 euro per maand (Alleen als je een unlimited mobiel abo hebt) voor 1Gbit. Nah, zullen we dat nu maar even niet doen :+

Edit:
Net veranderd naar 1Gbit. Nu betaal ik nog maar 22,50 inclusief alle oude kortingen van 5 maanden geleden.. Om het zo goedkoop aan te bieden moeten ze iets doen, en daar zijn wij dit weekend achter gekomen..
Ik kan ineens ook 2,50 per maand 'korting' krijgen. Lijkt echt op een capaciteit issue. Voor nu trap ik nog even niet in die 2,50 korting.

Als de download snelheid zo laag blijft icm die 2,50 korting. Dan is dit een ordinaire prijsverhoging in mijn ogen.. Ondertussen eventueel lekker lagere capaciteit inkopen. Blijft een win-win voor T-Mobile. Iemand een bericht gehad mbt prijs/snelheid wijziging? Ik had een bericht, maar dat ging over werkzaamheden van 02:00 tot 04:00 uur afgelopen nacht. Toevallig allemaal 8)7

[Voor 23% gewijzigd door Yub op 29-10-2019 08:32]

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:36
Hier nergens last van gelukkig :D

geen packetloss op google & cloudflare. , ook de route loopt via NL ik zie geen gekke duitse netwerken in me trace na verschillende site's

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:24
Edd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:10:
[...]

Even uit interesse gekeken en ik kan het ook aanvragen.... Alleen als je iets verder klikt en kijkt wat voor een criteria ze erop nahouden, dekken ze zichzelf natuurlijk wel weer in.

[...]
Moet ik toegeven dat ik meestal al tegen de 900 Mbps aanzat, zelfs met een 750Mbps abonnement. Hoewel dit de afgelopen dagen natuurlijk nauwelijks nog gehaald word.

Ik weet niet of ik er nu verstandig aan gedaan heb om het te veranderen. Maar ik betaal nu in elk geval weer 10 euro minder voor een ruk verbinding :+

• DarkForce
  • Niet online
En mogelijk hebben we hier de reden van de re-routing die T-Mobile sinds Vrijdag heeft doorgevoerd
Prijsoorlog internetpakket: T-Mobile valt KPN en Ziggo aan.

De re-routing zorgt veel veel lagere kosten voor T-Mobile waardoor het deze combinatie zo goedkoop in de markt kan zetten, met de oude routing zouden de kosten te hoog zijn gebleven waardoor het deze combinatie nimmer had kunnen aanbieden.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bearmun schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:15:
[...]

Moet ik toegeven dat ik meestal al tegen de 900 Mbps aanzat, zelfs met een 750Mbps abonnement. Hoewel dit de afgelopen dagen natuurlijk nauwelijks nog gehaald word.

Ik weet niet of ik er nu verstandig aan gedaan heb om het te veranderen. Maar ik betaal nu in elk geval weer 10 euro minder voor een ruk verbinding :+
Ik ben ook om naar het nieuwe plan. Ik verwacht namelijk niet dat T-Mobile dit gaat veranderen zolang de ACM niet ingrijpt. Zo heb ik toch 7,50 extra korting voor de rest van de tijd. :P

Overigens zou ik die korting graag inleveren voor een betere verbinding.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:17
Wauw, en ik maar het hele weekend alle AP's, en modem/router nalopen, gek werd ik er van. Nu ik het nieuwsartikel heb gelezen weet ik dus waarom, zal nu ook dit topic in de gaten blijven houden.

Net even ingelogd op T-Mobile Thuis en daar zie ik dat ik nog wel mijn 500/500 abonnement heb, maar dat de enige wijzigingen die ik kan aanbrengen, 50/50 of 100/100 (mogelijke snelheid dus?) is. Gezien 500/500 niet meer bestaat (blijkbaar) ben ik zeer benieuwd wat ik nu eigenlijk voor lijn heb..

Ik voel een opzegging aankomen...

Anoniem: 632581

Zijn er overstap altetnatieven?, ik begreep dat NLE opzich ook wel een goede verbinding heeft?

• mschol
  • Niet online
Kraziey schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:23:
Wauw, en ik maar het hele weekend alle AP's, en modem/router nalopen, gek werd ik er van. Nu ik het nieuwsartikel heb gelezen weet ik dus waarom, zal nu ook dit topic in de gaten blijven houden.

Net even ingelogd op T-Mobile Thuis en daar zie ik dat ik nog wel mijn 500/500 abonnement heb, maar dat de enige wijzigingen die ik kan aanbrengen, 50/50 of 100/100 (mogelijke snelheid dus?) is. Gezien 500/500 niet meer bestaat (blijkbaar) ben ik zeer benieuwd wat ik nu eigenlijk voor lijn heb..

Ik voel een opzegging aankomen...
je hebt gewoon 500/500 (of je dat haalt is een 2de) alleen voor nieuwe klanten is dit niet mogelijk op dit moment

• timmehv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 09:36
https://www.welingelichte...nslag-internet-thuis.html

Zoals ik al eerder vermelde hoort dit bij het plan van TMT/DT.
Spotgoedkope verbindingen om consumenten te lokken met klote performance, vervolgens gigantisch veel geld aan de grote content partijen verdienen. Schandalig!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Gatver, hele weekend router, switch, instellingen, firmware updates, reboots zitten doen, moet ik er zo achter komen dat ze mijn 750/750 moedwillig om zeep hebben geholpen.

Helaas nog even uitzitten, daarna weer naar een echte provider toe. Ondertussen maar even kijken waar ik tickets aan kan maken want als ze moedwillig klanten gaan frustreren moet de klant moedwillig servicedesk medewerkers frustreren.

En ook ik word op my t-mobile beticht van het hebben van openstaande facturen. Lekker alles onder controle daar.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Anoniem: 632581 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:24:
Zijn er overstap altetnatieven?, ik begreep dat NLE opzich ook wel een goede verbinding heeft?
NLE, Oxxio, Youfone lopen allemaal via het netwerk van KPN. En KPN heeft de routering prima op orde.

Mocht je tv willen kijken, dan zou ik Youfone afraden. De kwaliteit van de TV ontvanger en streams zijn niet al te best.

NLE en Oxxio hebben exact dezelfde apparatuur als KPN en daar is niks mis mee. Mocht je je eigen modem willen gebruiken, dan is dat ook mogelijk.

• Cerenas
Mooi dat het topic op hun eigen forum trouwens is hernoemd naar "Latency issues", dit terwijl er wel meer speelt. Geeft wel het idee dat deze wijziging waarschijnlijk niet terug gedraaid gaat worden.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Heb ook maar geklaagd op het t-mobile forum, zal wel geen zin hebben maar beter zo veel mogelijk herrie maken lijkt me: https://community.t-mobil...-10-latency-issues-316274

Vraag me af of ik mijn snelheid zal wijzigen naar 100/100 of zelfs 50/50 en zo goedkoop mogelijk de resterende duur van het contract uitzitten of misschien 1000/1000 aangezien het net zo duur is als wat ik nu betaal en dan maar hopen dat de issues serieus genomen worden.

• Cerenas
Jonathan-458 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:53:
Zie overigens ACM | Consuwijzer website voor stappen richting provider voor ontbinding mocht dit niet binnen redelijk termijn worden opgelost;
Ik kan geen gebruik maken van mijn internet, telefonie of televisie. Wat kan ik doen?
Ook zojuist een melding gemaakt bij het ACM, niet alleen over de verbindingsproblemen, maar ook met netneutraliteit in gedachte. Ben benieuwd of er vanuit het ACM nog iets gedaan gaat worden en ook of T-Mobile nog met een fatsoenlijke update naar buiten komt. (In plaats van alleen een bericht dat een klein aantal gebruikers een probleempje hebben.)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jaaap schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:28:
1Gb/s voor €39,50

Eindhoven
Erp
Rosmalen
Schijndel
Sint-Oedenrode
Uden
Veghel
Bedankt voor de tip, ziet er interessant uit.
ZIe dat de TV diensten worden aangeboden door TriNed. Het totaal pakket is ook goedkoper dan bij TriNed (tenzij je aan een smartcard genoeg hebt).

Welk netwerk ze gebruiken zie ik zo snel niet.

[Voor 4% gewijzigd door Exocet op 29-10-2019 09:36]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17

Damian

Insane Obtrusion

*#$(@$&@# ik dacht al dat dit aan mijn netwerk thuis lag. Afgelopen vrijdag poging gedaan nieuwe Iphone te installeren. En het duurde en het duurde maar voordat ie de nieuwste IOS wilde downloaden, zowel via Wifi, 4G (ook t-mobile) als bekabeld. Schoot echt niet op. Beetje troubleshooten, lokaal netwerk snel, maar internet ping van +/- 110 en snelheid niet boven de 100, terwijl die 500 zou moeten zijn. Alles thuis herstart, van nieuwe firmware voorzien, maar niets hielp. Mijn conclusie na veel gekut dus idd T-Mobile.

Jammer dit, heeft me veel tijd en frustratie bezorgd :( en jammer dat ik nog aan een contract van +/- 7 maanden vast zit, anders was ik foetsie bij ze!

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• krakendmodem
  • Nu online
flaskk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:09:
Hier een Tracert van Ben (mobiel LTE) en vaste KPN aansluiting, krijg wel veel timeouts iemand die weet of dat te fixen valt in windows ? firewalls staan al uit.

[...]

Sorry voor t offtopic, maar Ben en waarschijnlijk andere tmob verkeer wordt ook gewoon gerouteerd via de duitsers?
Die timeout kan wel kloppen. Providers kunnen hun routers instellen dat ze niet reageren op een ping verzoek.

Dat doet KPN bij mij ook.

• menonv
  • Laatst online: 13-03 15:08
Mobiel gaat al een tijdje via duitsland, zo lang als ik me kan herrineren eigenlijk al.
Dit gaat via de volgende hops als ik traceroute doe via LTE tmobprul ;

(naar tweakers, 1.1.1.1, att.com, ovh)
6 - 84.241.225.42
7 - 80.157.130.241

Niks nieuws, maar echt absoluut absurd dat ze dit ook voor de vaste aansluitingen in Nederland hebben doorgevoerd. Het is een wereld van verschil om van 7 - 8 ms naar 80, laat staan 110ms te gaan in bv. battlefield. overigens was het gisteren wel echt erg tussen 20:00 - 22:30, we konden onze collega op teamspeak gewoon niet meer verstaan door de packetloss. (ts3)

i7-12700K @ 5G | MSI-Z690 | 32G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

Anoniem: 443119

Kan iemand deze twee IP adressen pingen (FFXIV):

204.2.229.100
204.2.229.103

Ben benieuwd hoe het bij T-Mobile zit en/of ik ga switchen van Tweak.

• TiTbB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 09:44
Schommelt flink, gemiddeld 185ms

Edit: wordt idd vanuit Nederland, naar Duitsland gerouteerd ipv direct naar de VS
Anoniem: 443119 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:48:

204.2.229.100
204.2.229.103

[Voor 12% gewijzigd door TiTbB op 29-10-2019 10:55]

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:18

204.2.229.100
204.2.229.103

https://tweakers.net/ext/f/L4qMJ45hJTj5hCGWGicjucuz/thumb.png

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb gebeld met T-mobile, kijken wat ze er van zouden zeggen. Nou, niet veel: "Storing is bekend, kan niet zeggen hoe snel het is opgelost, bel Maandag maar nog eens".

Helaas recentelijk naar ze overgestapt. Als dit voortduurt dan overweeg ik wel om ze in gebreke te stellen.

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 08:53
TiTbB schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:53:
Schommelt flink, gemiddeld 185ms

Edit: wordt idd vanuit Nederland, naar Duitsland gerouteerd ipv direct naar de VS

[...]
Via Ziggo heb ik nu gemiddeld 160ms.

• Tuinsteen
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-03 22:57
Misschien moeten we demonstratief de gordijnen dicht doen. Zodat T-Mobile weet dat we het er niet mee eens zijn.

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 16:51
Gropah schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:55:
Ik heb gebeld met T-mobile, kijken wat ze er van zouden zeggen. Nou, niet veel: "Storing is bekend, kan niet zeggen hoe snel het is opgelost, bel Maandag maar nog eens".

Helaas recentelijk naar ze overgestapt. Als dit voortduurt dan overweeg ik wel om ze in gebreke te stellen.
Ik stond 2 weken terug op het punt om over te stappen maar ik kreeg Ziggo zo ver om een erg scherp aanbod te doen. Als ik zo alle ellende lees dan ben ik blij dat ik niet over gestapt ben naar t-mobile. Niemand zit te wachten op glasvezel met latency welke nog erger is dan 3G.

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:00
daredevil__2000 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Ik stond 2 weken terug op het punt om over te stappen maar ik kreeg Ziggo zo ver om een erg scherp aanbod te doen. Als ik zo alle ellende lees dan ben ik blij dat ik niet over gestapt ben naar t-mobile. Niemand zit te wachten op glasvezel met latency welke nog erger is dan 3G.
Ik heb hier op 4g geen last van de reroute wat ze er boven zeggen, nog steeds een normale 4g verbinding wat ik altijd heb hier

• daredevil__2000
juliank schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:29:
[...]

Ik heb hier op 4g geen last van de reroute wat ze er boven zeggen, nog steeds een normale 4g verbinding wat ik altijd heb hier
Hahaha zo bedoelde ik hem niet helemaal. Ik probeerde aan te geven dat ik voor thuis (internet-tv) 2 weken terug op het punt stond om over te stappen. Maar dat Ziggo een scherp bod heeft gedaan. En dat ik achteraf gezien blij ben dat ik dit heb gedaan doordat de verkeerde routing bij T-mobile er voor zorgt dat je op je T-mobile thuis verbinding momenteel een hogere latency hebt dan wanneer je bij een willekeurige provider op 3G zit.

Ik ben al erg blij dat ze Tele2 nog niet over hebben gezet op het netwerk van T-Mobile. Het verkeer loopt daar gelukkig niet via Duitsland.

• juliank
daredevil__2000 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

Hahaha zo bedoelde ik hem niet helemaal. Ik probeerde aan te geven dat ik voor thuis (internet-tv) 2 weken terug op het punt stond om over te stappen. Maar dat Ziggo een scherp bod heeft gedaan. En dat ik achteraf gezien blij ben dat ik dit heb gedaan doordat de verkeerde routing bij T-mobile er voor zorgt dat je op je T-mobile thuis verbinding momenteel een hogere latency hebt dan wanneer je bij een willekeurige provider op 3G zit.

Ik ben al erg blij dat ze Tele2 nog niet over hebben gezet op het netwerk van T-Mobile. Het verkeer loopt daar gelukkig niet via Duitsland.
Ze voegen beide netwerken samen van tele2 en tmobile dus het zou “sterker” moeten worden maar dat is offtopic.. maar hier geen last van een reroute en of performance loss

• daredevil__2000
juliank schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:35:
[...]

Ze voegen beide netwerken samen van tele2 en tmobile dus het zou “sterker” moeten worden maar dat is offtopic.. maar hier geen last van een reroute en of performance loss
Hier helaas al diverse medewerkers gehad die vanuit huis problemen ondervinden met dingen zoals skype op het t-mobile netwerk sinds afgelopen weekend.

Voorlopig zijn tele2 en t-mobile nog niet samengevoegd. Gezien de DTAG latency ellende mag dat ook nog wel even uitblijven.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-03 13:41
Damian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:08:
*#$(@$&@# ik dacht al dat dit aan mijn netwerk thuis lag. Afgelopen vrijdag poging gedaan nieuwe Iphone te installeren. En het duurde en het duurde maar voordat ie de nieuwste IOS wilde downloaden, zowel via Wifi, 4G (ook t-mobile) als bekabeld.
Ah nu snap ik het. Gister idem dito, ipad OS update, normaal zo gepiept binnen een paar minuten downloaden. Nu stond er 58 minuten resterend, en dit bleef gewoon zo. Ik hou het in de gaten, maar als dit aanhoudt ga ik einde contract weg bij ze, inclusief 3 mobiele abonnementen.

• The__Virus
  • Laatst online: 11:38
Maakt het nog een verschil of je op het KPN-netwerk zit of het 'eigen' netwerk? Zit nu op KPN-glasvezel gebied en heb van het weekend wat traagheid ervaren, maar de snelheid is nu weer op niveau. Ping weet ik nog niet, vanavond thuis eens bekijken.

• Hemmik
  • Laatst online: 14:33
Freshnub schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Ah nu snap ik het. Gister idem dito, ipad OS update, normaal zo gepiept binnen een paar minuten downloaden. Nu stond er 58 minuten resterend, en dit bleef gewoon zo. Ik hou het in de gaten, maar als dit aanhoudt ga ik einde contract weg bij ze, inclusief 3 mobiele abonnementen.
Hier hetzelfde...dacht dat het aan drukte bij Apple lag..

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
@The__Virus Ik zit ook met T-Mobile op het KPN netwerk en inderdaad precies dezelfde ervaring als jij. Tijdens het weekend wat trager, maar lijkt nu inderdaad normaal te zijn.

Nog maar even afwachten hoe het is vanmiddag zodra het drukker gaat worden.

• menonv
  • Laatst online: 13-03 15:08
Ziet ernaar uit dat ze overdag toch nog iets van peering doen, maar dan s'savonds wanneer de gigabytes beginnen te knallen ze het overzetten naar DTAG. Let maar op vanavond. Wordt weer lekker hakkelen en stoten op de nieuwe call of duty. :p

i7-12700K @ 5G | MSI-Z690 | 32G | MSI GTX1080 @ 2G | Storage / 14TB SHR2

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-03 07:14

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis op glas plus sim-only besteld omdat de ervaringen oa hier op Tweakers vrij positief waren, maar nu ik dit allemaal lees zinkt de moed me in de schoenen...
Zou ik op basis van deze verandering nog onder die aanvraag uit kunnen komen? De monteur staat ingepland voor as vrijdag :D

specs

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-03 12:28
Ben ook benieuwd of we door deze ellende het contract kunnen opzeggen. Want na wat gamen online ben ik maar gestopt.. Ook haal ik nergens meer mijn max download. Constant rond de 100 terwijl de upload wel doorschiet naar 200mbs.

Add me op Stadia: Gloogle

• TiTbB
  • Laatst online: 17-03 09:44
Hoi Marco, het betreft niet een daadwerkelijke wijziging die zich zou ontlenen voor ontbinding van de overeenkomst. Zoals ook in het topic aangegeven werken we hard aan een oplossing. Groet, ^Mitch

Dat kreeg ik als antwoord, maar iedereen snapt toch dat als je naar een ondermaats knooppunt omgeleid wordt, dit de snelheid gaat treffen?
Pukson schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:15:
Ben ook benieuwd of we door deze ellende het contract kunnen opzeggen. Want na wat gamen online ben ik maar gestopt.. Ook haal ik nergens meer mijn max download. Constant rond de 100 terwijl de upload wel doorschiet naar 200mbs.

• mschol
  • Niet online
De_Flexe_Toki schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:08:
Een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis op glas plus sim-only besteld omdat de ervaringen oa hier op Tweakers vrij positief waren, maar nu ik dit allemaal lees zinkt de moed me in de schoenen...
Zou ik op basis van deze verandering nog onder die aanvraag uit kunnen komen? De monteur staat ingepland voor as vrijdag :D
gaat de bedenktijd niet pas in NA levering? (geen idee hoe dat precies werkt met dit soort producten)

• Zenix
  • Laatst online: 10:58

Zenix

BOE!

menonv schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:05:
Ziet ernaar uit dat ze overdag toch nog iets van peering doen, maar dan s'savonds wanneer de gigabytes beginnen te knallen ze het overzetten naar DTAG. Let maar op vanavond. Wordt weer lekker hakkelen en stoten op de nieuwe call of duty. :p
Overdag zitten de lijnen gewoon niet vol. In de avond wel.

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand of Jonaz ook via KPN routeert?

• Famous
  • Laatst online: 27-03 10:23

Famous

R 400+

Ik ben geen held met netwerken :+
Maar ik maak thuis gebruik van IPTV gezien ik zeer weinig tv kijk, gaat altijd prima en nooit ergens last van.

Afgelopen vrijdag wilde ik een programma kijken maar hij was steeds aan het bufferen, nogal irritant.
Kan het te maken hebben met de routering welke T-Mobile doet?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Famous schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:26:
Maar ik maak thuis gebruik van IPTV gezien ik zeer weinig tv kijk, gaat altijd prima en nooit ergens last van.

Afgelopen vrijdag wilde ik een programma kijken maar hij was steeds aan het bufferen, nogal irritant.
Kan het te maken hebben met met de routering welke T-Mobile doet?
Zeker. Dan heeft jou IPTV aanbieder geen contract met DTAG en ga je over de gratis lijn die vol zit.

• xabre16v
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:26:

Kan het te maken hebben met met de routering welke T-Mobile doet?
Dat idee had ik ook al. NLziet buffert heel erg, alleen met omlaag brengen van de beeldkwaliteit ging het soepel.

• daredevil__2000
TiTbB schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:18:
Hoi Marco, het betreft niet een daadwerkelijke wijziging die zich zou ontlenen voor ontbinding van de overeenkomst. Zoals ook in het topic aangegeven werken we hard aan een oplossing. Groet, ^Mitch

Dat kreeg ik als antwoord, maar iedereen snapt toch dat als je naar een ondermaats knooppunt omgeleid wordt, dit de snelheid gaat treffen?

[...]
Je kan ze natuurlijk prima in gebreke stellen. Er is een niet werkbare dienst. Wanneer ze niet binnen een redelijk termijn een oplossing bieden dan aangeven dat je jouw contract opzegt ivm het niet leveren voor de diensten waarvoor je wel betaald.

• boswandeling

204.2.229.100
204.2.229.103

Ik deze IP adressen in Smokeping gezet, staan er net in, dus nog geen grafiekjes.

http://wan.boekee.net:888.../?target=Internet.FFXIV-1
http://wan.boekee.net:888.../?target=Internet.FFXIV-2

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:36
xabre16v schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Dat idee had ik ook al. NLziet buffert heel erg, alleen met omlaag brengen van de beeldkwaliteit ging het soepel.
Klopt dit probleem ervaar ik sinds vrijdag ook met IPTV :(

• boswandeling
Tuinsteen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:02:
Misschien moeten we demonstratief de gordijnen dicht doen. Zodat T-Mobile weet dat we het er niet mee eens zijn.
10000mb.bin download in repeat ;) gaan ze alleen de capaciteit verhogen ;)

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:38
https://telekomhilft.tele...atenzprobleme/m-p/4238094

Die beste Duitser gaat ook via DTAG, zou het duitse netwerk er ook last van hebben nu?

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
Dit is allemaal onderdeel van een prijsvechters strategie, na dit onderhoud zijn abonnementen veranderd en in prijs verlaagd per vandaag. Het idee is gewoon om een flink marktaandeel te pakken van eyeballs (wij de klant) om aan content providers dik geld te vragen om die klanten te bereiken. Dat is waarom je verbinding op dit moment zo slecht is.

Content providers lopen enorm te emmeren om hun verkeer bij jou te krijgen sinds dit weekend, zodat DTAG ze kan strong-armen om dure internet transit/peering bij ze af te nemen. Die goedkope 1G glasvezel lijn moet ergens van betaald worden.

nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onbeperkt mobiel i...

https://www.linkedin.com/...vity:6594852645716975616/

De reacties op linkedin zijn ook niet mild. T-mobile gooit hier gewoon direct een verslechterd internet de markt in om meer geld af te dwingen bij andere partijen. Zowel content als de klant is hier de dupe van. Dit word al jaren gedaan in Duitsland en Amerika. In Nederland is dit nooit het geval geweest en hadden we gewoon goed internet.

Het kan een aantal kanten op gaan:

1. De backlash is groot en deze strategie backfired enorm. Tmobile zal toch weer lokale peering lijnen aan moeten sluiten om verkeer lokaal goed af te handelen.

2. Dit is waar T-mobile/DTAG op hoopt, content partijen grijpen (snel) in de buidel om dure lijnen bij ze te bestellen. Het is een spel van ‘de langste adem’. Als klanten niet hard genoeg klagen en klanten de vinger naar de content partijen wijzen, zal Tmobile/DT gewoon de lijnen net zo lang vol laten zitten tot er betaald word. Dit is een spel wat DT al jaren speelt en steeds frequenter word bij andere grote partijen ook.

Vanuit de eyeball (jij dus) kun je ‘t beste zo hard mogelijk klagen bij helpdesk en op ‘t forum en melding doen bij ACM dat er doelbewust lijnen geknepen worden. En als er na zeer korte termijn geen verbetering komt gewoon je verbinding opzeggen. De macht ligt bij het aantal ISP aansluitingen wat ze hebben. Als dat instort verliezen ze die sleutelpositie op de NL markt.

GA VOORAL GEEN NIEUW ABONNEMENT AAN, daar zit je een jaar of twee weer aan vast en zet Tmobile op de machtspositie.

• Ivysaur
  • Niet online
Meest frappante vind ik nog dat ze sinds vandaag 1000 aanbieden, maar als ik dat wil doen zeggen ze dat ik maximaal maar 100 kan halen. Terwijl ik gewoon een 500/500 pakket heb.

Ik ben er klaar mee. Wacht even wat de ACM gaat doen en dan maar opzeggen ivm contractbreuk, ofzo.

[Voor 22% gewijzigd door Ivysaur op 29-10-2019 12:50]

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-02 17:51
Dat komt omdat ze ruzie hebben met KPN en als je via WBA aangesloten bent kan je nog maar max 100mbit op een nieuw contract. Voor gigabit heb je ODF nodig.

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik moet wel zeggen dat het hier nu beter lijkt dat gisterenavond. Toen waren de pingtijden niet om over naar huis te schrijven (22-30ms). Inmiddels zit ik op de meeste sites op 8-9ms. De snelheid lijkt ook iets beter. Downloaden gaat nu met 830Mbit en uploaden met 470Mbit. (ik heb een 750/750).

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 17:22
Met stomheid geslagen door dit nieuws. Na een kort onderzoek en bekijken van mijn smokepings. Is er inderdaad het een en ander veranderd.

Eerst had ik gekeken op mijn algemene monitoring server welke in Duitsland staat. Hier zag ik zoals verwacht geen merkbaar verschil op mijn T-Mobile verbinding. De ping is met ongeveer 1 a 2 ms verhoogt(Hetzner).

Daarna op mijn tweede smokeping server gekeken welke bij OVH(Gravelines) staat en deze liet een verhoging zien van 17ms eerst instantie. Maar sinds vandaag is deze weer met 8 gezakt.

Als ik dit met Ziggo vergelijk is deze nu 6ms sneller dan T-Mobile in een pingtest naar OVH Gravelines. 16ms vs 22ms.

Voorlopig kijk ik het nog een maandje aan. Het is voor mij niet een dramatische wijzing, omdat ik doorgaans de Ziggo gebruik.

• Seinturier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10-2022
Zingo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:04:
Ik moet wel zeggen dat het hier nu beter lijkt dat gisterenavond. Toen waren de pingtijden niet om over naar huis te schrijven (22-30ms). Inmiddels zit ik op de meeste sites op 8-9ms. De snelheid lijkt ook iets beter. Downloaden gaat nu met 830Mbit en uploaden met 470Mbit. (ik heb een 750/750).
Dit is omdat we nu niet in piektijden zitten, zowel dan zullen alle lijnen weer vol lopen en de latency en packet loss weer omhoog schieten.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:14
Afgelopen vrijdag melde een collega al de wijziging en dat deze impact zou hebben op onze klanten.
Zelf woon ik in de wijk Segbroek waar T-Mobile bezig is met glasvezel ingraven, en heb ook een bestelling gedaan omdat het sneller en goedkoper is (was) dan wat ik bij Ziggo heb.

Gezien de netwerkwijziging heb ik zojuist T-Mobile Thuis gebeld om mijn bestelling te annuleren.
Duurde even omdat ik op 30 september de bestelling gedaan heb, en dan blijkbaar al de 14 dagen ingaat.
Omdat de site aangeeft dat mijn contract nog geen begin en einddatum heeft kan ik, hopelijk, onder de 75 Euro afkopsom komen.

Dit is via een servicedeskmedewerker ingedient als verzoek, en ik word terug gebeld.

Blijf het onvoorstelbaar vinden wat hier gebeurt, ook al snap ik waarom.
Op deze manier wil ik absoluut geen abonnement bij T-Mobile.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik had 500/500 via WBA voor 36 euro per maand. Deze heb ik vanmorgen omdat ik de snelheden toch niet haalde maar omgezet naar 50/50 voor 25 euro per maand. Voor ons gebruik thuis meer dan voldoende, en van de routering via DTAG heb ik gelukkig nog weinig last gehad. Voor gebruikers die wel hinder ondervinden is het natuurlijk wel zeer vervelend!

Lekker!

• Ivysaur
  • Niet online
Merk ook dat een spel downloaden via Steam er goed last van heeft. Waar ik gewoon 600 haalde op mijn 500 aansluiting is dat nu nog maar 100 en op zijn hoogst even 440.

Heb juist deze snelheid gekozen voor mijn steam downloads en updates... Hmmm

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 00:07

Zorian

What the fox?

Ik zie dat hij hier ook over DTAG gaat.
Heb echter nergens last van (gehad).
Ook van het weekend en maandag nergens last van gehad

Wat testjes:

• Cerenas
Zorian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:16:
Ik zie dat hij hier ook over DTAG gaat.
Heb echter nergens last van (gehad).
Ook van het weekend en maandag nergens last van gehad

Wat testjes:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou graag het resultaat zien als je hetzelfde opnieuw probeert vanavond. Dan zal de snelheid wel instorten gok ik.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-03 00:07

Zorian

What the fox?

Cerenas schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Zou graag het resultaat zien als je hetzelfde opnieuw probeert vanavond. Dan zal de snelheid wel instorten gok ik.
Als ik het niet vergeet zal ik dat doen. Nog een specifiek tijdstip gewenst?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 15:45
Alle peering van T-Mobile gaat over DTAG, het is namelijk hun enige public peering die ze nog hebben, zie
https://bgp.he.net/AS50266#_peers

De rest zullen ze wel rechtstreeks via DTAG transit hebben, opzich niks mis mee want het is gewoon een Tier-1 network maar of slim is om een nationale provider alleen via een buitenlandse Tier-1 te laten lopen vraag ik me af.

Daar hebben ze juist (regionale) exchanges voor uitgevonden

[Voor 7% gewijzigd door GrooV op 29-10-2019 13:29]

• Cerenas
Zorian schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Als ik het niet vergeet zal ik dat doen. Nog een specifiek tijdstip gewenst?
Rond 8 uur is het waarschijnlijk het drukst, dus dat zou mooi zijn. Ik ga zelf ook checken vanavond, vooral omdat ik nu ook de upgrade van 1Gbit heb. Ben benieuwd. In ieder geval bedankt voor de moeite.

• Orion84
  • Laatst online: 10:12

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

flaskk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:45:
https://telekomhilft.tele...atenzprobleme/m-p/4238094

Die beste Duitser gaat ook via DTAG, zou het duitse netwerk er ook last van hebben nu?
Dat lijkt me logisch. Die zaten wellicht al op DTAG, maar als doordat NL (en wellicht nog meer netwerken?) nu ook via DTAG lopen DTAG volloopt dan hebben de Duitsers daar natuurlijk zelf ook last van.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03 15:52
Ben weg bij ze,net aanvraag bij SNLR gedaan internet-only voor 39,50 per mnd voor 1GB up en down

[Voor 12% gewijzigd door GRAD85 op 29-10-2019 14:25]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Famous
  • Laatst online: 27-03 10:23

Famous

R 400+

GRAD85 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:32:
Ben weg bij ze,net aanvraag bij SLNR gedaan internet-only voor 39,50 per mnd .
Was je contractsduur al "verlopen"?

Ik ga zo even bellen wat ze kunnen, ben ik mei bij ze aangesloten dus zou in principe nog even moeten..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03 15:52
Famous schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Ik ga zo even bellen wat ze kunnen, ben ik mei bij ze aangesloten dus zou in principe nog even moeten..
Ja in mei al.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

• Ivysaur
  • Niet online
[...]

Een weekje aan kijken. En daarna in gebreke stellen en je contract opzeggen.

• juliank
Ik ben ook benieuwd of hier het 4g netwerk last van gaat krijgen.. als dat zo is ben ik ook zo weg als ik flinke vertraging gaat krijgen

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:26
@juliank Het is al bevestigd door meerdere mensen dat hun mobiele internet ook via DTAG gaat.

Ik was al een beetje aan het kijken naar een nieuw mobiel abonnement. Blijf waarschijnlijk toch maar bij het duurdere KPN. Als t-mobile hier al mee begint zullen kleinere providers hier ook wel mee gaan beginnen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08-2022

Phrenetic

ehm...

[...]

T-Mobile officieel in gebreke stellen en 30 dagen de tijd geven om het op te lossen. Als het dan nog steeds bagger is dan zou je - in principe - het contract open kunnen breken. Of zij dat ook vinden is een tweede natuurlijk :)

Een voordeel is dat ze zelf aangeven dat het om een storing gaat. Als deze "storing" langer dan 30 dagen aanhoudt, dan lijkt mij dat dit een goede reden is om het contract op te zeggen wegens wanprestatie.

• juliank
The_Worst schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:40:
@juliank Het is al bevestigd door meerdere mensen dat hun mobiele internet ook via DTAG gaat.

Ik was al een beetje aan het kijken naar een nieuw mobiel abonnement. Blijf waarschijnlijk toch maar bij het duurdere KPN. Als t-mobile hier al mee begint zullen kleinere providers hier ook wel mee gaan beginnen.
Dat zou kunnen althans geen last van nog, ik heb naast tmobile nog robinmob lopen dat werkt ook gewoon prima en meer voordeel in EU

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09
Ik heb ook maar even Smokeping in een Docker container aangezet. Heeft er iemand toevallig een mooie Targets file die ik over kan nemen? ;) Dan kunnen we dat ook meteen vergelijken na het volgende drukke moment.
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee