Toon posts:

[T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• Gateron
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:25

Gateron

Boss of this gym

oeps

[Voor 99% gewijzigd door Gateron op 18-02-2020 16:07]

4HEad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:35

Neophyte808

Gadget inspector

Is dit probleem nog actueel? Vanwege een verhuizing overweeg ik een overstap naar T-mobile, maar ik twijfel vanwege het hele DTAG debacle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:19
@Neophyte808 Dat heeft niet zo lang geduurd, en is al heel lang niet meer actueel. Trouwens, zelfs tijdens de ‘DTAG ellende’ hebben wij er hier niets van gemerkt.

Lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:48:
Is dit probleem nog actueel? Vanwege een verhuizing overweeg ik een overstap naar T-mobile, maar ik twijfel vanwege het hele DTAG debacle.
DTAG probleem is niet actueel. TV-platform heb ik geen ervaring mee en is niet super sterk.

Pluspunten:
  • Geleverde router (Zyxel) heeft een goed wifi platform, 4x4/Rated as AC2400, the Zyxel VMG8825-T50K delivers speeds of up to 1.7 Gbps over 5 GHz and 600 Mbps over 2.4 GHz.
Wat er wel speelt is:
  • Laatste maanden storingen in zeer recent uitgerolde gebieden met 'GPON'. Zijn voor zover ik weet opgelost.
  • Problemen bij verkeer dat via AMS-IX loopt - naar mijn inschatting niet bij TMT maar bij bepaalde partijen die vaak last hebben van DDOS (denk aan TransIP).
  • Een gekke netwerkstoring bij upload verkeer - daardoor haal je afhankelijk van de test 300-600 mbit ipv 900+
Het is aan jou om de trade-off van kosten tov mogelijke issues te maken :)
offtopic:
En ik heb geprobeerd om hier echt een fair en gebalanceerd verhaal neer te zetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 22:35

Neophyte808

Gadget inspector

ANdrode schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:31:
[...]

DTAG probleem is niet actueel. TV-platform heb ik geen ervaring mee en is niet super sterk.

Pluspunten:
  • Geleverde router (Zyxel) heeft een goed wifi platform, 4x4/Rated as AC2400, the Zyxel VMG8825-T50K delivers speeds of up to 1.7 Gbps over 5 GHz and 600 Mbps over 2.4 GHz.
Wat er wel speelt is:
  • Laatste maanden storingen in zeer recent uitgerolde gebieden met 'GPON'. Zijn voor zover ik weet opgelost.
  • Problemen bij verkeer dat via AMS-IX loopt - naar mijn inschatting niet bij TMT maar bij bepaalde partijen die vaak last hebben van DDOS (denk aan TransIP).
  • Een gekke netwerkstoring bij upload verkeer - daardoor haal je afhankelijk van de test 300-600 mbit ipv 900+
Het is aan jou om de trade-off van kosten tov mogelijke issues te maken :)
offtopic:
En ik heb geprobeerd om hier echt een fair en gebalanceerd verhaal neer te zetten
Oh top, ik had in een ander topic al een vraag gepost over de Zyxel, omdat ik zelf slechte ervaringen heb met mijn huidige Compal (Ziggo) en ik hoor dat mensen over de Xperiabox ook niet enthousiast zijn.

Ik zit nu op 300/30 en ik denk dat ik eerder ga overstappen naar 100/100 dan 1000/1000 gezien de dubieuze resultaten van speedtests. Aan de andere kant haalt iedereen wel significant hogere snelheden dan 100/100 met het 1000/1000 abonnement voor maar 5 euro meer, maar ik denk dat ik dat alleen ga merken als ik een keer een grote game binnen haal via Steam.

Primair is voor mij vooral belangrijk dat de verbinding symmetrisch is en de latency laag. Dat eerste omdat ik een Nextcloud server wil gaan hosten en dat laatste omdat ik veel online game en lag daarbij niet gewenst is, vandaar die DTAG vraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:17:
[...]
Oh top, ik had in een ander topic al een vraag gepost over de Zyxel, omdat ik zelf slechte ervaringen heb met mijn huidige Compal (Ziggo) en ik hoor dat mensen over de Xperiabox ook niet enthousiast zijn.
Voordeel van glasvezel is dat je makkelijk volledig een eigen router kan gebruiken. Ik gebruik bijvoorbeeld een Nanopi r2s met openwrt en die heeft alle features die je wilt en is snel (maar met usb nic dus niet perfect).
Primair is voor mij vooral belangrijk dat de verbinding symmetrisch is en de latency laag. Dat eerste omdat ik een Nextcloud server wil gaan hosten en dat laatste omdat ik veel online game en lag daarbij niet gewenst is, vandaar die DTAG vraag.
Ping is wat hoger afhankelijk van de regio. Ik heb bijvoorbeeld +-12ms naar ams-ix ipv +-4 wat ook zou kunnen. Maar de jitter is laag: je hebt weinig pakketen die er opeens lang over doen en voor lag zorgen.

De meeste gebruikers halen snelheden die ruim boven de 100mbit zitten (en ook boven de 500). Maar in praktische situaties voldoet 100mbit ook.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee