Toon posts:

[T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

• bons
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:12
Na 3 dagen is de status pagina van T-mobile ge-update:

https://community.t-mobil...of-vaste-telefonie-284385

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Persoonlijk ondervond ik afgelopen weekend problemen bij het streamen vanaf de Ziggo Sport Totaal Go-site. De site kwam niet door de snelheidstest voor live-video en het terugkijken was alleen maar aan het bufferen.
Via de app werkte live wel, maar in SD-kwaliteit.

Verder heb ik momenteel nog niet echt problemen gehad, maar ga het wel in de gaten houden. De kans is wel groot dat ik maar eens ga shoppen voor een andere ISP.

-

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 14:57

Damian

Insane Obtrusion

Nu ff weer testje gedaan thuis:

Das wel om te huilen als het 500/500 zou moeten zijn...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

En hij is weer bijgewerkt tot 'normaal'. Weet iemand of het nu is opgelost? De ping-tijden naar t-mobile.nl zijn nog steeds vrij hoog (±80ms).

Hoewel er eerst staat dat er geen problemen zijn, staat eronder dat ze er wel zijn. :/

[Voor 9% gewijzigd door Krisp op 28-10-2019 11:51]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

En hij is weer bijgewerkt tot 'normaal'. Weet iemand of het nu is opgelost? De ping-tijden naar t-mobile.nl zijn nog steeds vrij hoog (±80ms).

Hoewel er eerst staat dat er geen problemen zijn, staat eronder dat ze er wel zijn. :/
Je kan het goed zien of het opgelost is op https://bgp.he.net/AS50266 en dan onder AS50266 IPv4 Peer Count. Ze peeren nog steeds alleen met DTAG.

Edit: Niet opgelost, maar of ze iets hebben aangepast aan de kant van T-mobile.

[Voor 10% gewijzigd door ProfaNe op 28-10-2019 12:26]

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

OmeJoyo schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Ik zal vanmiddag even kijken, zit tot 14:00 op mijn werk :)

Mocht het wel een probleem worden hoop ik uiteraard wel dat er een oplossing komt. We zitten met alles bij T-mobile, al heel erg lang, van Wisper naar Vodafone naar T-Mobile en hebben ook de oude kortingen nog en betalen dus echt heel erg weinig. Overstappen kost ons altijd een hoop geld.
Je gaat sowieso een keer in de situatie komen dat het een probleem gaat vormen. Toevallig hebben die content providers een directe verbinding met DTAG. Maar niet alle content providers willen zo'n dure verbinding hebben met DTAG. En wat als de verbinding met de contentprovider vol zit? Dan is er geen alternatief, want al het verkeer gaat via DTAG.

Dat ze DTAG gebruiken, geen probleem hoor. Van mij mogen ze hun carrier netwerk zeker inzetten voor T-Mobile Thuis. Maar dan in combinatie met de lokale exchanges (AMS-IX, NL-IX) daar zitten de kosten ook niet in. Een 100Gb port bij de AMS-IX kost € 4,350 p/m. Van NL-IX zijn de prijzen niet bekend, maar die zijn lager.

Als ze daarbij de kosten wel willen drukken kunnen ze aanvullend ook nog kiezen voor kleine IXP's in Nederland zoals Speed-IX, Asteroid en LSIX.

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:50:
[...]

Nog gewoon het zelfde als vanmorgen toen stond er eveneens dat er geen problemen met internet, bellen & TV waren maar eronder staat vervolgens wel de problematiek rondom de latency en packet loss.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ProfaNe schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:02:
[...]

Je kan het goed zien of het opgelost is op https://bgp.he.net/AS50266 en dan onder AS50266 IPv4 Peer Count. Ze peeren nog steeds alleen met DTAG.
Wat op zichzelf geen probleem is. Het probleem is vooral dat de capaciteit tussen DTAG en andere exchanges niet groot genoeg is. Daardoor ontstaan de vertragingen voor veel mensen.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat T-Mobile weg zal gaan van DTAG. Hooguit tijdelijk. Wat wellicht wel gaat gebeuren, is dat de capaciteit met andere exchanges groter wordt.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• DarkForce
  • Niet online
Krisp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:16:
[...]

Wat op zichzelf geen probleem is. Het probleem is vooral dat de capaciteit tussen DTAG en andere exchanges niet groot genoeg is. Daardoor ontstaan de vertragingen voor veel mensen.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat T-Mobile weg zal gaan van DTAG. Hooguit tijdelijk. Wat wellicht wel gaat gebeuren, is dat de capaciteit met andere exchanges groter wordt.
Met alleen het verhogen van capaciteit kom je er volgens mij nog niet eens. 's nachts is het over het algemeen stukken rustiger en ook dan zie je dat de latency nog altijd hoog is (zie vele grafieken die mensen her en der gedropt hebben). Het is dus niet alleen een capaciteitsprobleem!

• bons
Ben benieuwd of tweakers nog een artikel zal wijden aan deze issues dat op dit moment spelen bij t-mobile?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:03
bons schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:09:
Ben benieuwd of tweakers nog een artikel zal wijden aan deze issues dat op dit moment spelen bij t-mobile?
We zijn er mee bezig en doen navraag bij T-Mobile. Dank voor alle submits en bijdragen in dit topic :)

[Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 28-10-2019 13:15]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Valt mij inderdaad ook op, een ping naar t-mobile.nl duurt zowat 90ms met uitschieters tot bijna 150ms. Google.nl bijvoorbeeld weer niet, die geeft 6ms.(wifi)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Dat ze DTAG gebruiken, geen probleem hoor. Van mij mogen ze hun carrier netwerk zeker inzetten voor T-Mobile Thuis. Maar dan in combinatie met de lokale exchanges (AMS-IX, NL-IX) daar zitten de kosten ook niet in. Een 100Gb port bij de AMS-IX kost € 4,350 p/m. Van NL-IX zijn de prijzen niet bekend, maar die zijn lager.
Liberty Global (Aorta) gebruikt AMS-IX en NL-IX ook vrijwel niet meer.

De impact ontstaat hier doordat men de keuze gemaakt wordt voordat men private peerings heeft.

En of partijen een private peering met DTAG willen weet ik niet. Het schijnen afpers-tarieven te zijn. Als ze dit doorzetten vertrek ik bij T-Mobile.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

ANdrode schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

De impact ontstaat hier doordat men de keuze gemaakt wordt voordat men private peerings heeft.

En of partijen een private peering met DTAG willen weet ik niet. Het schijnen afpers-tarieven te zijn. Als ze dit doorzetten vertrek ik bij T-Mobile.
Klopt. Dat wisten ze van tevoren, daarom is het nog kwalijker dat ze hiervoor hebben gekozen. En ik wil inderdaad ook niet mee doen aan die afpers-tarieven. Voor mij is is dit sowieso een reden om het contract op te zeggen.

10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:15
Zenix schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Klopt. Dat wisten ze van tevoren, daarom is het nog kwalijker dat ze hiervoor hebben gekozen. En ik wil inderdaad ook niet mee doen aan die afpers-tarieven. Voor mij is is dit sowieso een reden om het contract op te zeggen.
Zouden ze daarmee akkoord gaan? Nergens staat beschreven dat je maximaal een x-aantal ms hebt..

• ANdrode
  • Niet online
Zenix schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Je hebt pas een onderhandelingspositie als de klanten van content aanbieders klagen...

Ik vind het verschrikkelijk...

• bons
En zo zullen op lange termijn de kleine ISP's en kleine internet bedrijven geen diensten meer correct kunnen aanbieden op het internet. De ISP-reuzen zullen peering verzoeken afstoten, of ze maar een goedkope overbelaste datapijp aanbieden waar ze mee kunnen verbinden. Dan hebben ze ook weer aan de netneutraliteit gedacht.

De AMS-ix en NL-ix zijn niet voor niks opgericht, eigenlijk zou de Nederlandse overheid providers moeten verplichten een aansluiting te hebben op een internet exchange met een Open Policy en garant moeten staan dat deze niet overbelast is.

Zo hou je nog gelijke kansen voor iedereen.

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 21:46

Mnstrspeed

Aw, Snap!

ANdrode schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

Fijn, dus straks vliegt Facebook & co weer met volle snelheid over het netwerk, maar blijft de rest van het internet over deze route gaan? Ik dacht dat we hier in Nederland/Europa netneutraliteitsregels hadden om dit soort onzin tegen te gaan :?

Ehhh wat?

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Barre73 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Zo zie je maar dat je dus niet alles in regels kan vangen. T-Mobile doet niets dat tegen de netneutraliteit ingaat. En toch werkt het niet voor alles hetzelfde.
Dat is dus de vraag. Hoewel het wellicht niet volgens de letter zo is, gaat het wel in tegen de geest van netneutraliteit. Ik vermoed dat je providers niet kunt verplichten om via de kortste weg een verbinding te maken (dan zou je met alle exchanges een contract moeten sluiten), maar ik denk dat je wel kunt eisen dat een verbinding meer dan 99% van de tijd voldoende capaciteit heeft. Anders is het een variant van afknijpen en dat mag dus niet.

Anders gezegd: als iemand dit voor de rechter bent, kan T-Mobile (denk ik) wel degelijk verplicht worden om een grotere capaciteit in te kopen. :)

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wait what. Dus ik nu 100% T-mobile. En blijkt dat ik beter mijn contract kan opzeggen? Waar moet ik dan heen?

Oké.. Dus naar Tweak aldus artikel van onderstaande.

[Voor 20% gewijzigd door Ivysaur op 28-10-2019 16:41]

• bons

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:15
Voor de achtergrond is het leuk. Dat ie zijn eigen Toko aan gaat prijzen iets minder.

Wat denk je dat er gebeurd als 1/2 Nederland over gaat stappen naar hun of Tweak? Dat kunnen ze lang niet aan, en vervolgens worden ze opgekocht..

• xabre16v
  • Niet online
Tot nu toe heb ik in het dagelijks gebruik nog nergens last van maar als straks Netflix of NLziet e.d. gaan haperen dan is dat welke klote. Ik heb nog het oude 20/20 abo en haal nog altijd 25/25 maar mensen met 750 die slechts 250 halen kan natuurlijk echt niet.

• bons
Segafreak83 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Voor de achtergrond is het leuk. Dat ie zijn eigen Toko aan gaat prijzen iets minder.

Wat denk je dat er gebeurd als 1/2 Nederland over gaat stappen naar hun of Tweak? Dat kunnen ze lang niet aan, en vervolgens worden ze opgekocht..
Dat is wel het risico inderdaad van Tweak.
Hoelang zullen ze onafhankelijk blijven tot er een opkoper langs huppelt :X

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 17:36
Update 17:07 uur: We hebben een re-routing uitgevoerd om ons netwerk te verbeteren. Bij een paar routeringen weten we dat er wat kwaliteits issues zijn. Een zeer beperkt deel van onze klanten ondervindt hier hinder van. Echter, Elke klant die hier last van heeft, is er één teveel. We werken hard aan een oplossing.

Bron

• bons
Dennis-L schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:10:
Update 17:07 uur: We hebben een re-routing uitgevoerd om ons netwerk te verbeteren. Bij een paar routeringen weten we dat er wat kwaliteits issues zijn. Een zeer beperkt deel van onze klanten ondervindt hier hinder van. Echter, Elke klant die hier last van heeft, is er één teveel. We werken hard aan een oplossing.

Bron
Altijd leuk om te lezen dat damage control, ze doen net of er maar 10 gebruikers er last van hebben :+

• DarkForce
  • Niet online
xabre16v schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:05:
Tot nu toe heb ik in het dagelijks gebruik nog nergens last van maar als straks Netflix of NLziet e.d. gaan haperen dan is dat welke klote. Ik heb nog het oude 20/20 abo en haal nog altijd 25/25 maar mensen met 750 die slechts 250 halen kan natuurlijk echt niet.
Echter is het niet alleen de snelheid wat voor problemen zorgt maar juist (vooral) de latency. Een Tweakers.net bezoeken met een latency van tussen de 4 en 20ms is voor velen geen probleem. Een instabiele VoIP verbinding met soms slechte geluidskwaliteit, het niet/nauwelijks tot stand brengen van een RDP-Sessie of vastlopende streams (zoals op TV-Anywhere) is echter onacceptabel.

Over onacceptabel gesproken, het is per definitie onacceptabel om via een ander land te gaan routeren om websites op lokaal niveau (lees; binnen Nederland) te bezoeken. Het is leuk dat in het artikel providers als KPN en Ziggo genoemd worden, maar tussen KPN, Ziggo en T-Mobile zit een wezenlijk verschil. De eerste 2 (KPN en Ziggo) hebben nog op zijn minst hun core-routing in Nederland liggen terwijl T-Mobile dit sinds afgelopen Vrijdag in Duitsland heeft liggen en laat dit nu ook al op zijn minst voor een toename in latency zorgen.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:03
Dennis-L schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:10:

Bron
Dat is de reactie die ik los heb weten te peuteren bij de woordvoerder... Helaas ook niet meer dan dat, maar er verschijnt een artikel op de frontpage.

We blijven dit topic volgen. Tips via de submit blijven welkom, zowel bij aanhoudende problemen als bij verbeteringen.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44
Hier merk ik in ieder geval bar weinig van de "re-routing", nog steeds 17% pakketverlies naar bijvoorbeeld cloudflare.net

De speedtest van Hetzner.de zit momenteel wel op de correcte snelheid, maar misschien dat dat vanavond in de piekuren weer helemaal de verkeerde kant op gaat.

EDIT: verkeerd gelezen

[Voor 45% gewijzigd door citruspers op 28-10-2019 17:25]

I'm a photographer, not a terrorist

• Dennis-L
  • Laatst online: 09-06 17:36
citruspers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:17:
Hier merk ik in ieder geval bar weinig van de "re-routing", nog steeds 17% pakketverlies naar bijvoorbeeld cloudflare.net
Dus je merkt het juist wel. :)
Er wordt niet bedoed dat het is opgelost, het zijn zoals @Xtuv al zegt de woorden van de woordvoerder om de indruk te geven dat een beperkt deel van de klanten hinder van de re-routering via Duitsland ondervindt.
Wat natuurlijk PR geneuzel is en absolute flauwekul.

• citruspers
Verkeer gelezen, ik interpreteerde het dat ze bepaald verkeer gingen herrouteren om deze problemen op te lossen. 8)7

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
citruspers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:24:
Verkeer gelezen, ik interpreteerde het dat ze bepaald verkeer gingen herrouteren om deze problemen op te lossen. 8)7
Die indruk kreeg ik ook, maar toen ik een traceroute deed: zelfde ellende (of nog erger).

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 12:21
Ik dacht net als anderen dat het aan mij lag of de game. Afgelopen weekend had ik al door dat ik met Apex Legends veel games meer delay had rn soms compleet onspeelbaar waren met rondvliegende characters.

Ik heb nu al sinds februari gezeik met TMT. Tijd om er weg te gaan.

Zeker deze reactie dat het slechts enkele klanten betreft schiet mij zo ontzettend verkeerd. Ik ben klaar met deze partij

[Voor 18% gewijzigd door brammetje1994 op 28-10-2019 17:30]

• ANdrode
  • Niet online
Nog geen verbetering richting cloudflare of andere diensten "na de wijziging". Ik zie in veel grafieken 4-24% packetloss (voorbeeld: cloudflare):

• citruspers
Ik weet dat het geen wedstrijd is, maar volgens mij heb ik momenteel een high-score: letterlijk 1/3e van mijn internet verkeer naar Cloudflare verdwijnt onderweg:

Kan iemand met een niet-T-mobile verbinding dit nog een keertje testen just in case?

[Voor 20% gewijzigd door citruspers op 28-10-2019 17:33]

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-06 17:34
Wat ik mij dan nu afvraag is of dit een reden is / mag zijn om vervroegd op te zeggen.
Momenteel kunnen zij niet levering volgens contract of hoe het een week geleden was..

Momenteel kom ik niet in de buurt van de 500Mb/s waar ik voor betaal en heb ik de hoogte van mijn huidige ping alleen nog maar gezien via het 4G in Frankrijk....in de bergen..

• Rub147
  • Nu online
citruspers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:32:
Ik weet dat het geen wedstrijd is, maar volgens mij heb ik momenteel een high-score: letterlijk 1/3e van mijn internet verkeer naar Cloudflare verdwijnt onderweg:

[Afbeelding]

Kan iemand met een niet-T-mobile verbinding dit nog een keertje testen just in case?
Nevermind, dacht dat het via m'n andere verbinding ging. Was toch ook T-Mobile, zo poging 2.

KPN verbinding naar Cloudflare packet loss: 0%.

[Voor 17% gewijzigd door Rub147 op 28-10-2019 17:43]

• citruspers
Interessant, dit is vanaf een NIET t-mobile verbinding? Toen ik zaterdagavond namelijk een kennis van me vroeg dit te testen was daar niets aan de hand, terwijl ik zelf op 21% verlies zat.

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 19:47

Brantje

De post is daar >>

[Afbeelding]

Vanaf KPN glas

[Voor 10% gewijzigd door Brantje op 28-10-2019 17:46]

• citruspers
Dank beiden, het ligt dus duidelijk aan T-mobile.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 18:46
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
$ traceroute t-mobile.nl
traceroute to t-mobile.nl (80.79.204.11), 64 hops max, 52 byte packets
 1  x (192.168.1.1)  1.975 ms  1.243 ms  1.049 ms
 2  1-112-201-31.ftth.glasoperator.nl (31.201.112.1)  7.252 ms  7.227 ms  6.996 ms
 3  10.10.10.209 (10.10.10.209)  10.459 ms  15.865 ms  10.968 ms
 4  80.156.160.229 (80.156.160.229)  11.336 ms  11.450 ms  11.919 ms
 5  217.239.53.129 (217.239.53.129)  11.236 ms  11.391 ms  10.873 ms
 6  194.25.208.138 (194.25.208.138)  26.607 ms  11.216 ms  10.968 ms
 7  asd2-rou-1044.nl.eurorings.net (134.222.48.242)  11.472 ms  11.701 ms  11.625 ms
 8  asd-s6-rou-1042.nl.eurorings.net (134.222.48.251)  11.753 ms  11.505 ms  11.211 ms
 9  134.222.96.31 (134.222.96.31)  12.037 ms  12.182 ms  11.671 ms
10  80.79.204.11 (80.79.204.11)  87.447 ms  87.799 ms  87.708 ms

$ ping t-mobile.nl
PING t-mobile.nl (80.79.204.11): 56 data bytes
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=0 ttl=52 time=88.607 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=1 ttl=52 time=88.713 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=2 ttl=52 time=88.877 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=3 ttl=52 time=88.601 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=4 ttl=52 time=88.479 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=5 ttl=52 time=87.762 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=6 ttl=52 time=88.433 ms
^C
--- t-mobile.nl ping statistics ---
7 packets transmitted, 7 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 87.762/88.496/88.877/0.329 ms

$ ping cloudflare.net
PING cloudflare.net (104.16.208.90): 56 data bytes
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=0 ttl=57 time=19.670 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=1 ttl=57 time=20.447 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=2 ttl=57 time=20.191 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=3 ttl=57 time=20.508 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=4 ttl=57 time=19.514 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=5 ttl=57 time=19.445 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=6 ttl=57 time=20.475 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=7 ttl=57 time=20.730 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=8 ttl=57 time=20.687 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=9 ttl=57 time=20.421 ms
^C
--- cloudflare.net ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 19.445/20.209/20.730/0.460 ms

$ ping tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.30): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=0 ttl=54 time=15.018 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=1 ttl=54 time=15.511 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=2 ttl=54 time=17.313 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=3 ttl=54 time=14.883 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=4 ttl=54 time=15.495 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=5 ttl=54 time=14.353 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=6 ttl=54 time=15.627 ms
64 bytes from 213.239.154.30: icmp_seq=7 ttl=54 time=17.333 ms
^C
--- tweakers.net ping statistics ---
8 packets transmitted, 8 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 14.353/15.692/17.333/1.018 ms

Groot verschil waar ik naartoe ping. 8)7

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Volgens mij is dit het moment om de ACM in te schakelen. Eens kijken of ik vanavond een bericht kan schrijven.

• n0elite
  • Laatst online: 18:48

[Afbeelding]

ik haal hier 154ms ....

• Ivysaur
  • Niet online
Hooivorken maar weer uit de stal halen. Na de boeren, zijn wij Tweakers/Internetters/Stedelingen aan de beurt.

NL Hoofdkantoor T-mobile 31 oktober. Huehue

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 14:05
lekker... heb het net 3 weken...de verbinding was ook extreem onstabiel dit weekend.. verklaard een hoop.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
124 packets transmitted, 124 received, 0% packet loss, time 294ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.310/16.666/121.327/11.727 ms
$ traceroute t-mobile.nl
traceroute to t-mobile.nl (80.79.204.11), 30 hops max, 60 byte packets
 1  home (192.168.1.1)  4.428 ms  7.518 ms  7.964 ms
 2  1-40-21-31.ftth.glasoperator.nl (31.21.40.1)  17.268 ms  17.794 ms  17.779 ms
 3  10.10.10.253 (10.10.10.253)  17.726 ms  18.251 ms  18.219 ms
 4  80.156.160.229 (80.156.160.229)  20.086 ms  19.641 ms  20.059 ms
 5  217.239.53.129 (217.239.53.129)  20.684 ms  20.641 ms  20.636 ms
 6  194.25.208.138 (194.25.208.138)  19.898 ms  18.142 ms  18.712 ms
 7  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net (134.222.48.242)  18.653 ms  16.368 ms  15.276 ms
 8  asd-s6-rou-1042.NL.eurorings.net (134.222.48.251)  16.016 ms  16.344 ms  15.282 ms
 9  134.222.96.31 (134.222.96.31)  16.499 ms  15.945 ms  16.844 ms
10  80.79.204.11 (80.79.204.11)  100.322 ms  100.344 ms *
$ ping t-mobile.nl
PING t-mobile.nl (80.79.204.11) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=1 ttl=53 time=99.8 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=2 ttl=53 time=101 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=3 ttl=53 time=98.2 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=4 ttl=53 time=98.2 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=5 ttl=53 time=98.9 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=6 ttl=53 time=100 ms
64 bytes from 80.79.204.11 (80.79.204.11): icmp_seq=7 ttl=53 time=100 ms
^C
7 packets transmitted, 7 received, 0% packet loss, time 14ms
rtt min/avg/max/mdev = 98.184/99.463/100.761/1.012 ms
 ping cloudflare.net
PING cloudflare.net (104.16.208.90) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=1 ttl=56 time=13.7 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=2 ttl=56 time=13.4 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=3 ttl=56 time=13.4 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=4 ttl=56 time=13.5 ms
64 bytes from 104.16.208.90: icmp_seq=5 ttl=56 time=13.7 ms
^C
5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 10ms
rtt min/avg/max/mdev = 13.351/13.519/13.697/0.158 ms
ping tweakers.net
PING tweakers.net (213.239.154.30) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=1 ttl=53 time=20.9 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=2 ttl=53 time=19.10 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=3 ttl=53 time=21.2 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=4 ttl=53 time=22.8 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=5 ttl=53 time=20.4 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.30): icmp_seq=6 ttl=53 time=21.10 ms
^C
--- tweakers.net ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 13ms
rtt min/avg/max/mdev = 19.977/21.207/22.767/0.954 ms

• n0elite
  • Laatst online: 18:48
Krisp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:00:
Volgens mij is dit het moment om de ACM in te schakelen. Eens kijken of ik vanavond een bericht kan schrijven.
Class action lawsuit anyone?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 23:09
Sloeser schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:08:
Het goedkoopste is inderdaad met tv + bellen erbij nemen en die na 6 maanden opzeggen. Ikzelf ben voor 200mbit (met mobiele abbo = dus 500) gegaan, zodat ik helemaal klaar ben voor wanneer Google Stadia van start gaat:)
Sorry voor een quote van zo'n oude post, maar zat ff te filteren op Stadia, omdat je dus f*cked bent als je met smart zit te wachten op je Founders Edition om T-Mobile vervolgens de latency omhoog te zien gooien. |:(

• xabre16v
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Sorry voor een quote van zo'n oude post, maar zat ff te filteren op Stadia, omdat je dus f*cked bent als je met smart zit te wachten op je Founders Edition om T-Mobile vervolgens de latency omhoog te zien gooien. |:(
Daar zit ik inderdaad op te wachten maar ondertussen houd ik m'n hart vast of dat straks wel knap gaat werken. Als er voor 1 november geen oplossing is stap ik ook over per 1 december.

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:56
KlaasjeNL schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:23:
[...]

Qua latency is het richting Google nog steeds hetzelfde als voorheen. Niet om dit hele gebeuren goed te praten natuurlijk.

Latency richting Google.com:

Of Youtube:

• Ivysaur
  • Niet online
Is dit niet gewoon een soort verkapte 'afschaffing van de netneutraliteit'. Grote websites enz die lage latency genieten en dan iedereen die niet wil mee betalen of kleinere bedrijven zitten dan met hoge latency, packet losse enz?

Of zie ik dat verkeerd?

• bons
Ivysaur schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:30:
Is dit niet gewoon een soort verkapte 'afschaffing van de netneutraliteit'. Grote websites enz die lage latency genieten en dan iedereen die niet wil mee betalen of kleinere bedrijven zitten dan met hoge latency, packet losse enz?

Of zie ik dat verkeerd?
Ik denk inderdaad dat dit wel een soort verkapte: ik heb schijt aan Netneutraliteit booschap is.
Als kleine internet bedrijf ben je nu gewoon de klos met het huidige routing beleid, daar gaat de kwaliteit van je startup dienst.

• dbbdark1990
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-01-2021
Boeren protest! nu naar t-mobile als iedereen zijn geld nu gewoon terug stoneerd! kijken of ze dan wel luisteren :D

• dbbdark1990
hoe staat het met het contact naar de ACM iemand hier al mee bezig om de druk op te voeren ?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 17:25

OmeJoyo

This is me

Woesjah schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Je noemt hier (toevallig) 2 games van dezelfde baas (Blizzard), wellicht dat hun servers goed staan qua routering (Google Datacenter?). Maar bijv. CS:GO is op dit moment niet te doen voor mij (ping ~80/90 met packetloss).

Wat doet een ping naar t-mobile.nl voor jou?
Als ik specifiek ga zoeken dan merk ik inderdaad ook wel dat sommige dingen ruk zijn. Downloadsnelheid in speedtest is bijvoorbeeld bagger, enkele websites openen zeer traag maar globaal moet ik zeggen dat het nog meevalt. Maar zeker niet wat ik gewend ben idd.

Tracing route to t-mobile.nl [80.79.204.11]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 5 ms 2 ms 172.16.0.1
2 7 ms 8 ms 14 ms 1-0-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.0.1]
3 7 ms 6 ms 8 ms 10.10.80.149
4 7 ms 8 ms 8 ms 80.156.160.229
5 8 ms 8 ms 7 ms 217.239.53.129
6 6 ms 5 ms 6 ms 194.25.208.138
7 14 ms 8 ms 8 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.48.242]
8 9 ms 8 ms 8 ms asd-s6-rou-1042.NL.eurorings.net [134.222.48.251]
9 10 ms 8 ms 9 ms 134.222.96.31
10 87 ms 88 ms 85 ms 80.79.204.11

Trace complete.

Ik hoop toch wel dat ze dit serieus gaan nemen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-03 09:23
Joh, het lukt me nu niet eens om een youtube of een netflix af te spelen. Youtube start nu standaard in 480p en ik zie dat m'n snelheidstest op krap 190mbit uitkomt (ik heb 750).

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hmm raar. ping naar cloudflare is inderdaad 20% loss, avg roundtrip 16ms. Mijn ping is nog wel 8ms als ik naar speedtest.net ga en id3.net als server kies.

Ik had maar 20/20 (oud Vodafone glas abonnement), dus ik kon er niet veel op achteruit gaan :P

Netflix en Youtube gaan nog wel prima.

Ik snap dus niet helemaal wat er nu wel of niet geknepen word.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zojuist een bericht verstuurd naar de ACM. Aangezien ik geen expert ben op juridisch of netwerkgebied heb ik het simpel gehouden.
Sinds afgelopen week routeert T-Mobile al haar netwerkverkeer via de Duitse NSP "DTAG" (eigendom van het moederbedrijf Deutsche Telecom). Deze maatregel heeft tot uitwerking dat er netwerkcongestie ontstaat voor bedrijven die niet een directe koppeling hebben met DTAG. Een en ander is toegelicht op https://www.a2b-internet....rage-internet-verbinding/.

Het doel van deze maatregel lijkt te zijn dat contentbedrijven een directe verbinding afnemen bij DTAG. Dit lijkt mij een overtreding van de Telecommunicatiewet artikel 7.4a lid 2a.

Ik hoop dat u hiernaar wil kijken en indien nodig T-Mobile hierop zou kunnen aanspreken.

Alvast bedankt.
Het staat je vrij dit over te nemen of aan te vullen. Indienen kan op: https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

• Ivysaur
  • Niet online
@Krisp Ook even doen. Toppert!

• dbbdark1990
Hier ook gemeld

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 15:33
Krisp schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:58:
Zojuist een bericht verstuurd naar de ACM. Aangezien ik geen expert ben op juridisch of netwerkgebied heb ik het simpel gehouden.

[...]

Het staat je vrij dit over te nemen of aan te vullen. Indienen kan op: https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
zojuist overgenomen. en aangemeldt.

Apart dat ik via Usenet nog rustig 800 a 900 mbit stabiel heb lopen, maar mijn ping was belachelijk hoog in bepaalde applicaties & games. Kon het niet plaatsen.
Begrijp nu waarom.

Hebben jullie ook de volgende mail gehad?

Heeft bovenstaande e-mail er iets mee te maken?

[Voor 3% gewijzigd door C3kChennie op 28-10-2019 20:24. Reden: privacy]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:55:
Hmm raar. ping naar cloudflare is inderdaad 20% loss, avg roundtrip 16ms. Mijn ping is nog wel 8ms als ik naar speedtest.net ga en id3.net als server kies.

Ik had maar 20/20 (oud Vodafone glas abonnement), dus ik kon er niet veel op achteruit gaan :P

Netflix en Youtube gaan nog wel prima.

Ik snap dus niet helemaal wat er nu wel of niet geknepen word.
Het gaat om:

- Jouw latency
- Dat boel achter de schermen voor Netflix en andere providers nog duurder wordt en als dat duurder wordt, dan betaald de consument dat.

Je hebt slechter internet en je betaald meer.

• slijkie
  • Laatst online: 27-05 15:10
Mijn cloudflare heeft inderdaad issues; Google blijft ie wel pingen met 2-3ms. Heel apart.

Baal er zo van dat Tweak niet in mijn regio actief is. Maarja, we zullen zien hoe dit verder zal spelen.

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:55
Volledige snelheid wordt niet meer gehaald
Snelheid wordt niet meer gehaald met een 750mbit abonnement.
Voorheen haalde ik vaak 800mbit+ voor zowel download als upload.

Traceroute naar kleine en grote websites
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.0.0.254
  2     4 ms     3 ms     4 ms  1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1]
  3     5 ms     5 ms     5 ms  10.10.80.93
  4     6 ms     6 ms     6 ms  80.156.160.229
  5     5 ms     6 ms     5 ms  80.157.205.54
  6     6 ms    10 ms     6 ms  ae-15.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.172]
  7    13 ms    15 ms    19 ms  ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.120]
  8     5 ms     5 ms     5 ms  83.231.213.2
  9     7 ms     7 ms    14 ms  et-0-0-1-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.7]
 10    12 ms     7 ms     7 ms  - [87.233.21.82]
 11    21 ms    23 ms    25 ms  et-0-0-49-0.eun-leaf-12.true.nl [87.233.21.54]
 12    19 ms    20 ms    20 ms  et-0-0-50-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.53]
 13    18 ms    18 ms    16 ms  87.233.241.106
 14     *       15 ms    15 ms  tweakers.net [213.239.154.31]

Trace complete.

Tracing route to google.nl [172.217.17.99]

2     4 ms     3 ms     3 ms  1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1]
  4     5 ms     5 ms     5 ms  10.10.80.122
  5     6 ms     5 ms     6 ms  108.170.241.129
  6     5 ms     5 ms    14 ms  108.170.236.223
  7     9 ms     5 ms    20 ms  ams15s29-in-f99.1e100.net [172.217.17.99]

Trace complete.

Tracing route to youtube.nl [216.58.211.110]

2     4 ms     4 ms     4 ms  1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  10.10.80.93
  4     5 ms     5 ms     5 ms  10.10.80.122
  5     5 ms     5 ms     5 ms  108.170.241.129
  6     5 ms     5 ms     5 ms  108.170.237.29
  7     4 ms     4 ms     4 ms  ams15s32-in-f14.1e100.net [216.58.211.110]

Trace complete.

Tracing route to t-mobile.nl [80.79.204.11]

2     4 ms     3 ms     3 ms  1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1]
  3     4 ms     4 ms     5 ms  10.10.80.93
  4     5 ms     6 ms     5 ms  80.156.160.229
  5     5 ms     5 ms     6 ms  217.239.53.129
  6     4 ms     4 ms     4 ms  194.25.208.138
  7     5 ms     5 ms     5 ms  asd2-rou-1043.nl.eurorings.net [134.222.48.240]
  8     5 ms     5 ms     5 ms  asd-s6-rou-1042.nl.eurorings.net [134.222.48.249]
  9     5 ms     5 ms     5 ms  134.222.96.31
 10    83 ms    83 ms    83 ms  80.79.204.11

Trace complete.

Tracing route to xs4all.nl [194.109.6.93]

2     3 ms     3 ms     3 ms  1-5-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.5.1]
  4     6 ms     6 ms     6 ms  80.156.160.229
  5     6 ms     5 ms     5 ms  217.239.53.129
  6     8 ms     5 ms     5 ms  194.25.208.138
  7     5 ms     5 ms     7 ms  asd2-rou-1044.nl.eurorings.net [134.222.48.242]
  8     6 ms     6 ms     7 ms  asd-s5-rou-1041.nl.eurorings.net [134.222.48.247]
  9     6 ms     5 ms     9 ms  134.222.94.219
 10     7 ms     6 ms     6 ms  0.et-3-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.0]
 11     6 ms     6 ms     6 ms  xs4all.nl [194.109.6.93]

Trace complete.

Ping en packetloss
Gemiddelde responstijden van de kleine websites zijn fors toegenomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Ping statistics for 213.239.154.31 [tweakers.net] :
    Packets: Sent = 50, Received = 49, Lost = 1 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 13ms, Maximum = 37ms, Average = 18ms

Ping statistics for 172.217.168.227 [google.nl] :
    Packets: Sent = 50, Received = 50, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 4ms, Maximum = 8ms, Average = 4ms

Ping statistics for 172.217.20.78 [youtube.nl] :
    Minimum = 5ms, Maximum = 19ms, Average = 5ms

Ping statistics for 80.79.204.11 [t-mobile.nl] :
    Minimum = 82ms, Maximum = 92ms, Average = 83ms

Ping statistics for 194.109.6.93 [xs4all.nl] :
    Minimum = 6ms, Maximum = 9ms, Average = 6ms

Ping statistics for 1.1.1.1 [cloudflare] :
    Packets: Sent = 50, Received = 47, Lost = 3 (6% loss),
    Minimum = 13ms, Maximum = 18ms, Average = 13ms

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Steam doet het hier helemaal niet meer, maar wellicht ligt dat aan Steam zelf. :P

edit:
Het is Steam zelf.

[Voor 15% gewijzigd door josh-hill op 28-10-2019 20:32]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• slijkie
Werkt fast.com uberhaupt bij jullie? (of de app)

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 17:51
slijkie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:28:
Werkt bij mij niet.

Ping naar Cloudflare:

Packets: Sent = 29, Received = 18, Lost = 11 (37% loss) :X

• meirnoordermeer
  • Laatst online: 29-04 05:20
Net bij mezelf ook getest en snap nu waarom ik problemen had met mijn MacBook herinstalleren via network recovery... Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten en jammer genoeg is mijn herroepingsperiode (ervan uitgaande dat deze in gaat op het moment dat je 'ja' zegt aan de telefoon) al voorbij, maar ik ga morgen toch maar eens bellen en flink klagen om te kijken of ik het alsnog kan opzeggen.

De ping naar mijn webserver bij TransIP in A'dam is 70 - 130 ms terwijl ik naast Amsterdam woon en dus glasvezel heb...

@slijkie fast.com werkt bij mij niet

• Rub147
  • Nu online
Nee, overigens werkte het de afgelopen dagen wel en snel (Netflix backend)

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 16:45
Die mail heb ik ook gehad, begin me zorgen over morgen te maken..... -(
C3kChennie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:21:
[...]

Apart dat ik via Usenet nog rustig 800 a 900 mbit stabiel heb lopen, maar mijn ping was belachelijk hoog in bepaalde applicaties & games. Kon het niet plaatsen.
Begrijp nu waarom.

[Afbeelding]

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 19:41
meirnoordermeer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:31:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten en jammer genoeg is mijn herroepingsperiode (ervan uitgaande dat deze in gaat op het moment dat je 'ja' zegt aan de telefoon) al voorbij, maar ik ga morgen toch maar eens bellen en flink klagen om te kijken of ik het alsnog kan opzeggen.
Bij een abonnement op een product begint de bedenktijd de dag na de eerste levering.

Bij een abonnement op een dienst, de dag nadat de overeenkomst is afgesloten.

[Voor 9% gewijzigd door MoonRaven op 28-10-2019 20:35]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:28:
Steam doet het hier helemaal niet meer, maar wellicht ligt dat aan Steam zelf. :P

edit:
Het is Steam zelf.
Steam heeft z'n wekelijkse 'Dinsdag-reset-alle-servers-dag' en soms vergeten ze nog wel eens het op Dinsdag te doen... Ligt iig aan Steam zelf, ze hebben weer eens alle servers eruit gegooit...

Fixing things to the breaking point...

• slijkie
https://www.isitdownrightnow.com/fast.com.html

Onee, down voor iedereen. Oops :P

• DarkForce
  • Niet online
Na enkele pogingen lijkt deze weer te werken.
Maar, 1Gbps? Volgens mij klopt die speedtest sowieso niet.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:31
[...]

Begrijp nu waarom.

[Afbeelding]

Nee, ik denk dat de email die je hebt ontvangen los staat van het omzwaaien van het netwerkverkeer naar DTAG. Maar zal de wens van een ieder zijn dat ze het ook terugdraaien komende nacht, maar dat zal wel niet meer gebeuren.... :'(

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 12:37
[...]

Begrijp nu waarom.

[Afbeelding]

Geen idee, maar een tijd terug kreeg ik elke 3 dagen zo'n mail. Er is in totaal zo'n 12 nachten onderhoud geweest over anderhalve maand of zo. Daar merkte ik helemaal niks van.

Over de huidige verandering geen mail gehad en nu is het ellende :/

• dbbdark1990
slijkie schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:23:
Mijn cloudflare heeft inderdaad issues; Google blijft ie wel pingen met 2-3ms. Heel apart.

Baal er zo van dat Tweak niet in mijn regio actief is. Maarja, we zullen zien hoe dit verder zal spelen.
Tweak is één grote fiasco nooit aan beginnen :)

• Soundwork
dbbdark1990 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:13:
[...]

Tweak is één grote fiasco nooit aan beginnen :)
Ben jij klant bij Tweak?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:37
In ons vorige huis hadden wij tweak, internet only is meer dan prima maar tv kastje en telefonie werkte altijd redelijk slecht (is wel echt een aantal jaar geleden, wel na de overstap naar het sparql tv gedeelte)

• dbbdark1990
Voor t-mobile geweest eigen apperatuur er tussen is drama om dat werkend te krijgen + als je denkt dat tmobile een kut klantenservice heeft blijft dat gerust bij tweak weg ;)

• dbbdark1990
Voor t-mobile geweest eigen apperatuur er tussen is drama om dat werkend te krijgen + als je denkt dat tmobile een kut klantenservice heeft blijft dat gerust bij tweak weg ;)

• Soundwork
dbbdark1990 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:15:
[...]

het gaat mij om de verbinding als deze eenmaal aangesloten is....
Ik kom van Jonaz af, dus ben wat gewend ;)

• neeecht
  • Laatst online: 19:11
Weet niet of dit iets betekend:

Pinging t-mobile.nl [80.79.204.11] with 32 bytes of data:
Reply from 80.79.204.11: bytes=32 time=94ms TTL=53
Reply from 80.79.204.11: bytes=32 time=107ms TTL=53

Pinging ziggo.nl [213.46.237.24] with 32 bytes of data:
Reply from 213.46.237.24: bytes=32 time=9ms TTL=244
Reply from 213.46.237.24: bytes=32 time=10ms TTL=244

Vanaf de T-Mobile DSL lijn (50mbit). Het kan dus wel? :>

• Spinozo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-06 09:39
meirnoordermeer schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:31:
Net bij mezelf ook getest en snap nu waarom ik problemen had met mijn MacBook herinstalleren via network recovery... Ik ben sinds afgelopen vrijdag aangesloten en jammer genoeg is mijn herroepingsperiode (ervan uitgaande dat deze in gaat op het moment dat je 'ja' zegt aan de telefoon) al voorbij, maar ik ga morgen toch maar eens bellen en flink klagen om te kijken of ik het alsnog kan opzeggen.

De ping naar mijn webserver bij TransIP in A'dam is 70 - 130 ms terwijl ik naast Amsterdam woon en dus glasvezel heb...

@slijkie fast.com werkt bij mij niet
Hier ook sinds vrijdag aangesloten op 1Gbps. Ik ga gauw opzeggen morgen. Dan blijft het voorlopig maar Ziggo.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
Mis ik iets maar waarom hebben jullie bijna dezelfde icoontjes?

@Spinozo @Soundwork @dbbdark1990 @incomer

Ga vanavond is even wat testen mbt pings e.d.

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-06 14:02
Ik haal 1gbps bij fast.com. Was voorheen 900.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mijn moeder is de ping idd rond de 90ms voor t-mobile.nl (vanaf T-mobile thuis)

Vanaf mijn IP block (ExtraIP):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PING t-mobile.nl (80.79.204.11): 56 data bytes
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=0 ttl=57 time=16.345 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=1 ttl=57 time=16.670 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=2 ttl=57 time=18.670 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=3 ttl=57 time=17.083 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=4 ttl=57 time=16.893 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=5 ttl=57 time=18.001 ms
64 bytes from 80.79.204.11: icmp_seq=6 ttl=57 time=16.664 ms
^C
7 packets transmitted, 7 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 16.345/17.189/18.670/0.775 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to t-mobile.nl (80.79.204.11), 64 hops max, 52 byte packets
 1  x.x.x.x (x.x.x.x)  0.854 ms  0.593 ms  0.566 ms
 2  pfsense (x.x.x.x)  0.445 ms  0.393 ms  0.283 ms
 3  lo0.core7.drt1.sitbv.net (37.148.192.7)  18.963 ms  22.231 ms  14.134 ms
 4  5.255.66.61 (5.255.66.61)  16.729 ms  18.885 ms  14.164 ms
 5  178.21.17.18 (178.21.17.18)  15.734 ms  17.910 ms  15.135 ms
 6  185.8.179.33 (185.8.179.33)  16.652 ms  18.166 ms  15.482 ms
 7  ams-ix-1.info.nl (80.249.208.203)  17.866 ms  17.280 ms  16.613 ms
 8  80.79.204.11 (80.79.204.11)  17.459 ms  16.488 ms  18.301 ms

Is dit niet de omgekeerde wereld? Vanaf het eigen netwerk trager?

• Soundwork
lowfi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:30:
Mis ik iets maar waarom hebben jullie bijna dezelfde icoontjes?

@Spinozo @Soundwork @dbbdark1990 @incomer
Nee, je mist niets. Op GoT is het aangepast. Dus als er geen avatar in een profiel staat, dan "genereert" GoT dus zelf 1...

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 14:05
Ping statistics for 198.41.214.162: (cloudflare.com)
Packets: Sent = 106, Received = 90, Lost = 16 (15% loss),
Minimum = 12ms, Maximum = 20ms, Average = 12ms

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 17:51
Pinging t-mobile.nl [80.79.204.11] with 32 bytes of data:
Reply from 80.79.204.11: bytes=32 time=95ms TTL=53

Ping statistics for 80.79.204.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 94ms, Maximum = 95ms, Average = 94ms

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Jemig, mijn down snelheid met XSNews gaat echt alle kanten op. Behalve de goede :')
En connecten met CoD is ook drama.

Ook maar eens een melding doen. Kan nooit kwaad.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• timmehv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 09:36
Ik denk dat alle MTR's/speedtests/traceroutes/pings niet zoveel zin meer hebben.
Staat als een huis boven water dat de routing goed mis is, en uiteraard zijn er wel wat cornercases.

Onderstaand hebben allen directe Deutsche Telekom poorten, en zullen dus prima performen.
Fast.com
Netflix
Google
Facebook
Whatsapp

Zolang T-mobile Thuis exclusief achter Deutsche Telekom blijft hangen is het internet gewoon ruk, dan is de enige oplossing verhuizen.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 22:51
Ik zit inderdaad ook rond de 90ms naar t-mobile zelf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Pinging www.t-mobile.nl [80.79.204.11] with 32 bytes of data:
Reply from 80.79.204.11: bytes=32 time=96ms TTL=53

Naar google.nl zo rond de 9ms. Dus misschien wordt t-mobile nu dood gepinged? :P

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
lowfi schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:50:
Ik zit inderdaad ook rond de 90ms naar t-mobile zelf
Hier idem en naar CloudFlare 20% packet loss, op een maandagavond.

Contract moet nog een paar maanden, maar bij deze staat in de agenda een maand eerder dat we switchen.

Waarheen, is dan alleen nog de vraag - gewoon VDSL, snelheid maakt me nauwelijks uit (50-100 MBit prima), maar latency en uberhaupt dit soort praktijken wel.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Naar Geforce Now een packet loss van 35%... Daar valt dus niet mee te gamen voorlopig.

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 22:19
Ik maakte gebruik van 1.1.1.1 als DNS, maar dat werkt momenteel ook voor geen meter: zo'n 15-20% packet loss. Echt waardeloos dit.

Zou het dan toch kloppen? Goedkoop is duurkoop.

Mijn contract loopt nog tot 14 februari 2020, maar ik ben al aan het kijken naar een alternatief, Budget Alles-in-1 of Online zien er volgens mij wel prima uit. Desnoods koop ik de resterende periode af bij T-Mobile. (ik zit trouwens op VDSL, maar aangezien dit topic wat actiever is, ben ik hier maar actief)

[Voor 50% gewijzigd door Jeffrey87 op 28-10-2019 22:07]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Naar aanleiding van het nieuwsitem over de veranderde routering van T-Mobile Thuis vroeg ik me af of dit ook op het mobiele netwerk toegepast is want ik ervaar toevallig sinds een paar dagen wat hinderlijke zaken die wel eens samen zouden kunnen hangen met een minder goede mobiele internetverbinding. Ik miste hier informatie over in dat nieuwsitem dus ik ging zelf even e.e.a. testen.

Ik heb even met het programma CountryTraceroute vergeleken tussen een verbinding via een T-Mobile SIM en via mijn vaste XS4All verbinding en zie daar opmerkelijke verschillen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Hop IP Address  Host Name   Country Time 1  Time 2  Time 3  Average Time    Error   TTL ASN Company Name    

7   84.241.225.42       Netherlands 50 ms   37 ms   38 ms   42 ms       249         
8   80.157.130.241      Germany 50 ms   44 ms   39 ms   44 ms       248         
9   217.239.53.130      Germany 54 ms   46 ms   39 ms   46 ms       247         
10  80.157.128.154      Germany 57 ms   44 ms   41 ms   47 ms       52          
11              *   *   *       The request timed out.              
12  8.8.8.8 dns.google  United States   54 ms   43 ms   39 ms   45 ms       51          

Hop IP Address  Host Name   Country Time 1  Time 2  Time 3  Average Time    Error   TTL ASN Company Name    
2   194.109.5.207   lo0.dr25.2f300.xs4all.net   Netherlands 21 ms   16 ms   14 ms   17 ms       254         
3   194.109.7.101   0.ae25.xr2.2f300.xs4all.net Netherlands 15 ms   17 ms   15 ms   16 ms       253         
4   194.109.5.25    0.et-4-0-0.xr1.sara.xs4all.net  Netherlands 15 ms   17 ms   16 ms   16 ms       252         
5   194.109.11.222  google.xs4all.net   Netherlands 15 ms   17 ms   17 ms   16 ms       57          
6               *   *   *       The request timed out.              
7   8.8.8.8 dns.google  United States   15 ms   17 ms   17 ms   16 ms       56

Nou heb ik dit nog niet eerder gedaan dus ik weet niet wat de resultaten via het mobiele T-Mobile netwerk eerder waren maar die Duitse IP adressen waar het over loopt leveren het volgende op:

80.157.130.241 en 80.157.128.154 WHOIS: DTAG-TRANSIT15

217.239.53.130 WHOIS: DTAG-INT3

Alledrie van Deutsche Telecom AG.

Ik vond zo gauw geen specifiek topic over het mobiele T-Mobile netwerk maar het leek me best interessant genoeg om het hier even in de groep te gooien. Als er wel zo'n topic is dan kan dit evt. verplaatst worden.

Heeft iemand enig idee of dit inderdaad ook veranderd is? Weet iemand of de routering eerder anders en niet via Duitsland/DT liep?

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33
Toevallig voordat het gesodemieter begon, heb ik een vm met smokeping installed

http://wan.boekee.net:8888/smokeping/

wan.boekee.net is mijn T-Mobile Fiber 200/200 postcode 2324 (Leiden)
Je ziet vooral dat het savonds druk wordt.

Als iemand er graag iets bij wil hebben, PM

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 22:19
CaptJackSparrow schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:06:
<knip>

Heeft iemand enig idee of dit inderdaad ook veranderd is? Weet iemand of de routering eerder anders en niet via Duitsland/DT liep?
Op het mobiele netwerk maakten ze al langer gebruik van een combinatie van een NL-IX transit feed en DTAG.
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee