Euro95 E5 - waar te vinden?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:14

LankHoar

Langharig tuig

Twee weken terug was ik in Nederland met de motor en heb prima Euro 95 E5 kunnen tanken bij dit tankstation:

Total Express
Dijkstraat 2, 8011 XS Zwolle, Netherlands
https://maps.app.goo.gl/jWJy6epXr8yjzk5g9

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 15:18
@Ardana in Putten zit er 1 die euro 95 E5 heeft, tenminste dat staat op het label.

Weet de straat/naam niet uit mijn hoofd maar als je over de Putterweg richting Putten rijd is het bij de 2e rotonde rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:00
Ik zou, zoals hierboven eerder aangegeven, gewoon 1/2 E0 en 1/2 E10 tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:51
Toevallig tank ik onze Ford Focus uit begin 2006 sinds een paar maanden ook regelmatig vol met 98/E5 bij BP om te kijken of hij dan minder hapert (vooral bij koud). Nog niet direct verschil kunnen merken overigens...

Maar zou het ook voor een auto van deze leeftijd waar weinig mee gereden wordt slecht zijn om 95 E10 te tanken? Ik heb het lijstje bekeken en de Focus staat er niet tussen als 'incompatible'.

Krijgen we over maanden/jaren de slechte ervaringen en verwijten naar de overheid/EU regelgeving to horen vanwege voortijdig uitval van oude(re) benzine auto's of zal het meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 13:30
Ik heb van TinQ geen antwoord gekregen of de Superplus 98 aldaar ethanolvrij is, weet iemand van jullie dat?
Is de firezone 98 ook ethanolvrij, zoals de competizione 102?

Hier is het lijstje met Euro95 E5 stations van Enviem Retail, dus TinQ en Gulf:

De locaties waar u nog Euro95 E5 kunt tanken zijn: TinQ Heemskerk TinQ Amersfoort - Bunschoterstraat TinQ Scheveningen TinQ Ochten TinQ Eindhoven - Hurksestraat TinQ Uden - Looweg Gulf Assen - de Zoom Gulf Son en Breugel Gulf Veenendaal - Smalle zijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 18:59
donaldk schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:57:
Ik heb van TinQ geen antwoord gekregen of de Superplus 98 aldaar ethanolvrij is, weet iemand van jullie dat?
Is de firezone 98 ook ethanolvrij, zoals de competizione 102?

Hier is het lijstje met Euro95 E5 stations van Enviem Retail, dus TinQ en Gulf:

De locaties waar u nog Euro95 E5 kunt tanken zijn: TinQ Heemskerk TinQ Amersfoort - Bunschoterstraat TinQ Scheveningen TinQ Ochten TinQ Eindhoven - Hurksestraat TinQ Uden - Looweg Gulf Assen - de Zoom Gulf Son en Breugel Gulf Veenendaal - Smalle zijde
https://nl-nl.facebook.com/competition102/
Drivers!

Hierbij een laatste update betreft Competition102.

Als alternatief voor Competition102 zullen wij een Premium 98 product aan gaan bieden. Deze brandstof is ook volledig ethanol vrij.

Meer info volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-05 18:59
Ernemmer schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:33:
Gewone 95 (e5) bestaat volgens mij niet meer.
Maar alle Shell V power is 95 zonder bio toevoeging (E0), dus als je 50/50, E0 en E10 tankt heb je 95 E5 :)
Klopt niet meer, V power was euro 95 maar is sinds 2018 is het euro 98 geworden:
https://www.shell.nl/cons...ower/v-power-benzine.html
Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal, RON 98. Dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof op het juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Dit helpt om meer energie uit elke druppel brandstof te halen.
https://www.autoblog.nl/n...-nu-octaangetal-98-109427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Even hier een lijstje vandaan gehaald, waar ethanol vrije RON98 is te tanken. Nu we weten dat E95E5 praktisch niet meer verkrijgbaar is. Helaas hebben veel merken hier enkel stations met E95 en dus E10 en Diesel. Maar ik heb enkele opties binnen de 10KM.

https://vanderworp.org/nl...t_er_aan_de_pomp_geleverd

De Ja betekent E0.

Merk Aanduiding
(link: stations) of RON-
klasse Opm.
TanQyou Euro 102 E5 Ja 102
Berkman Super Plus 98 E5 Ja 98
BP Ultimate 98 E5 E5 Ja 98
Esso Esso Synergy Supreme + E5 Ja 98
Shell V-power E5 Ja 98
Tamoil Superplus 98 (E5) E5 Ja 98
Tango Super Plus 98 E5 Ja 98

Dus van de TinQ weten we het nog niet? Dat is mijn vaste pomp. Superplus 98 € 1,709 12 cent korting op adviesprijs op Woensdag, normaal 9 cent.

Tamoil doet het helemaal mooi niet alleen een statement op website, maar zelfs een productblad: https://tamoil.nl/wp-cont...amoil-Superplus-98-E5.pdf Maar daarin weer geen opmerking over 'max. 5%'

"Tamoil voegt echter geen ethanol toe aan deze brandstof." Op website met link naar productblad.

BP (Express) met Ultimate is ver weg. Shell station is bijna niet bereikbaar zonder auto, heel gevaarlijk, naast ver weg, dus daar ga ik ook liever niet heen. Tango kwam ik nooit want duur met E95 E5. Nu 174 voor de super volgens de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:39:
[...]

Klopt niet meer, V power was euro 95 maar is sinds 2018 is het euro 98 geworden:
https://www.shell.nl/cons...ower/v-power-benzine.html
...
offtopic:
Het is tot pas geleden altijd 97 octaan geweest, maar dat is geen toegestane 'uiting', vandaar dat er 95 op de pomp stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48
Misschien is dit reeds eerder gemeld maar ik zag dat in IJsselstein bij De Haan nog Euro 95 E5 te verkrijgen is.

https://www.google.nl/map...83!4d5.0515443?shorturl=1

[ Voor 8% gewijzigd door pretpik op 22-11-2019 08:54 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 15:07
Voor de mensen die tanken bij Argos, Brand of Amigo.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/25c375ce2f88f76055c039f0ab539d61.png

Ik rij nu zelf ook al een tijdje op 98 inplaats van E10. Het vebruik is lager, motor loopt rustiger en reageert over het algemeen beter. betreft trouwens een BMW 330i uit 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Tinq Eindhoven Hurksestraat adverteert zelfs met een lichtbord dat ze E5 verkopen. Staat ook keurig E5 op de dispenser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 14:48

WCA

significant schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:13:
Tinq Eindhoven Hurksestraat adverteert zelfs met een lichtbord dat ze E5 verkopen. Staat ook keurig E5 op de dispenser.
Doen ze in Apeldoorn ook, maar de e5 die ze verkopen is 98. (staat ook een sticker op, "Hier de vertrouwde benzine")

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Leuke site, maar er klopt dus geen barst van. Eerste tankstation op de lijst dat ik ken heeft gewoonweg geen 95E5

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:27

Speedmaster

Make my day...

donaldk schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:17:

.......Ik heb nog een flesje 95 E5 staan, van toen de jerrycan leeg moest om de zondag voor de overgangsdatum nog snel E5 te halen.......
En jij denkt dat je nog E5 getankt hebt..... De tanks zijn voor de officiële datum al lang gevuld met E10. Is een proces wat al een aantal weken voor de datum is gestart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:56
Leuk lijstje, maar het station bij mij in de buurt heeft inderdaad een 98 pomp staan, maar die staat al weken uit.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leuk, klopt alleen geen bal van. Zowel de BP als de TinQ die daar voor mijn woonplaats vermeld staan verkopen alleen nog E5 in de Euro98 variant, niet in de Euro95-variant.

Wat ook heel duidelijk op de borden bij de pomp staat, btw.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:35

Onbekend

...

Speedmaster schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:38:
[...]

En jij denkt dat je nog E5 getankt hebt..... De tanks zijn voor de officiële datum al lang gevuld met E10. Is een proces wat al een aantal weken voor de datum is gestart....
Ik hoop het niet, want dan zou het label op het vulpistool niet geklopt hebben en heb ik dus brandstof getankt die schadelijk is voor mijn brandstofsysteem in mijn auto.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Speedmaster schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:38:
Nee, de tanks zijn vanaf de datum (aan)gevuld met E10. Tot die tijd met E5.
WCA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:46:
Leuke site, maar er klopt dus geen barst van. Eerste tankstation op de lijst dat ik ken heeft gewoonweg geen 95E5
sig69 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:51:
Leuk lijstje, maar het station bij mij in de buurt heeft inderdaad een 98 pomp staan, maar die staat al weken uit.
wildhagen schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:55:
Leuk, klopt alleen geen bal van. Zowel de BP als de TinQ die daar voor mijn woonplaats vermeld staan verkopen alleen nog E5 in de Euro98 variant, niet in de Euro95-variant.

Wat ook heel duidelijk op de borden bij de pomp staat, btw.
Duidelijk, het lijstje klopt dus niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Nee, ik heb dus een lijstje met Euro 95 E5 stations van de klantenservice gepost, hierboven. Alleen geen antwoord of TinQ's superplus 98 ethanol bevat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
WCA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]

Doen ze in Apeldoorn ook, maar de e5 die ze verkopen is 98. (staat ook een sticker op, "Hier de vertrouwde benzine")
Na die kans lijkt me klein omdat mijn tankpas echt alleen EUR95 producten slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

significant schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:04:
[...]

Na die kans lijkt me klein omdat mijn tankpas echt alleen EUR95 producten slikt.
Dat kan, maar dan zul je toch echt e10 moeten tanken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:57
WCA schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:33:
[...]

Ik kan dit zo snel niet terug vinden in de DirectLease-TankService app?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Morpheusk schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:14:
[...]

Ik kom er ~wekelijks :p

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 16:14
Ik ben maar gewoon overgestapt op 98 E5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Lampuhkap schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:17:
Ik ben maar gewoon overgestapt op 98 E5.
Ga ik ook doen, alleen weet ik nog niet of Tinq's Superplus 98 ethanolvrij is de rest wel, maar die zijn allemaal verder weg en duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
Heb het er net met een collega over. Hij heeft een Seat Leon TGI, op aardgas dus. Op aardgas een actieradius van 3-400km en op de benzine tank een actieradius van nog eens 700+km. Nu rijd hij voornamelijk op gas, benzine tankt hij maar 2 of 3x per jaar.

Die benzine zit dus lang in de tank. Nu is bio-ethanol in E10 benzine hygroscopisch (trekt water aan) dus krijg je water in de tank. Dat wil hij voorkomen.

Maar zie maar eens een tankstation in de buurt te vinden die nog 95 E5, of 98 E5 aanbied. De dichtsbijzijnde BP Ultimate of Shell V-power is al gauw 20 minuten enkele reis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als dat teveel moeite is (wat is nou 20 minuten.... maargoed), dan gewoon af en toe even een keer een tank op benzine rijden.

Je kan natuurlijk overal een probleem van maken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als hij in die auto nooit verder dan 20 min van zijn huis komt kan ie misschien beter een fiets pakken ;)

Ik tank trouwens altijd al V-Power. Bijkomend voordeel voor het geweten dat de CO2 uitstoot van de verbranding en productie ervan gecompenseerd wordt :)

[ Voor 42% gewijzigd door fsfikke op 27-11-2019 16:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
20 minuten heen, 5 minuten daar, 20 minuten terug, ben je 3 kwartier later thuis, 3 kwartier later aan tafel, 3 kwartier later bij je kids. Dat zou het mij ook niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan tankt hij toch gewoon E10?
De keuze is makkelijk. E10 tanken, 3x per jaar langs de Shell of BP voor ethanol vrije brandstof of een auto gaan rijden op benzine/diesel/elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:07
FastFred schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:29:
20 minuten heen, 5 minuten daar, 20 minuten terug, ben je 3 kwartier later thuis, 3 kwartier later aan tafel, 3 kwartier later bij je kids. Dat zou het mij ook niet waard zijn.
Ook niet als hij 3 keer per jaar tankt? Dan gooit hij er toch gewoon E10 in en gaat hij wat vaker bij de garage staan omdat hij water in zijn tank heeft? Duh... :F

[ Voor 4% gewijzigd door dehardstyler op 27-11-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:00
In de veronderstelling dat je thuis vertrekt.. Kom je nooit toevallig van die kant aangereden waardoor je geen omweg hoeft te doen? Als het maar 3 keer per jaar is kan het ook gecombineerd worden met een supermarktbezoek etc

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou als dat zo'n groot megadrama is, kan hij wellicht per fiets komen?

Ik krijg af en toe het idee dat men problemen aan het zoeken is die er eigenlijk helemaal niet zijn. Is dat gewoon om te kunnen klagen of wat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:21
Hier een kaartje.
https://www.ikwileuro95e5.../vertrouwde-benzines.html

Als je nog een oldtimer hebt kan ik het begrijpen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die is eerder al gepost, staan veel onjuistheden in.

Oldtimers kunnen toch gewoon Euro98 tanken? Dat is nog wel E5.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:35:
[...]

Is hij nog meer tijd weg van zijn kinderen. netflix.
Ik krijg af en toe het idee dat men problemen aan het zoeken is die er eigenlijk helemaal niet zijn. Is dat gewoon om te kunnen klagen of wat?
Dat is gewoon de aard van de mens.

Overigens is de oplossing ook simpel:
Minder brandstof in de tank laten zitten en thuis een lading neerzetten in een goede tank.
(Geen plastic, maar metaal)
En wanneer je de vloeistoffen & banden checkt, meteen weer wat erbij gooien. Dat 'moet' toch maandelijks.
(En als je voor de check de brandstof opmaakt heb je praktisch verse brandstof, die weer 3+ maanden meegaat)

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05 23:19
wildhagen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:52:
[...]

Die is eerder al gepost, staan veel onjuistheden in.

Oldtimers kunnen toch gewoon Euro98 tanken? Dat is nog wel E5.
Precies. Tinq Vliegveldweg heeft geen e95 e5, daarentegen wel e98 e5. En die staat weer niet vermeld in het tweede (e98) lijstje. Hele site klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:34

Coldcat

HODL

Ik stond vandaag bij de pomp. Total. Is de excellium van naam veranderd? Van 95 naar 98? Is dat dezelfde brandstof?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:56
Morpheusk schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:14:
[...]

Die app is ruk. Heb al twee keer gemeld dat het station aan de overkant geen 98 meer heeft, maar hij staat er nog steeds in. Ze zullen wel een x aantal meldingen willen hebben voordat ze iets verwijderen. Die app heeft geen community er achter staan zo groot als flitsmeister ofzo denk ik, dus sinds de invoering van e10 is het onbetrouwbare en verouderde data.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Excellium was 98, toen 95 en nu weer 98. Maar itt V-Power en Ultimate zit er wel bio in Excellium, staat alleen niet bij hoeveel.
De Total Excellium 98 bevat naast koolwaterstoffen uit aardolie-raffinage ook biobrandstoffen. Volgens Europese richtlijnen moeten meer biobrandstoffen gebruikt gaan worden. Met deze brandstof stoot je namelijk minder broeikasgassen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:34

Coldcat

HODL

Bij de pomp staat E5.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Klopt dan toch? RON98 E5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:55
TheBrut3 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:17:
Excellium was 98, toen 95 en nu weer 98. Maar itt V-Power en Ultimate zit er wel bio in Excellium, staat alleen niet bij hoeveel.

[...]
Ondertussen snap ik er dus helemaal niets meer van, dus ik tank maar gewoon 98 E5 altijd bij shell.

Dan weet ik zeker dat ik het goed doe voor mijn motor die niet tegen E10 kan... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar dat kan dus 0% tot 5% betekenen. Bij Shell is het 0%, bij Esso onbekend >0%

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
KnoxNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:59:
[...]

Ondertussen snap ik er dus helemaal niets meer van, dus ik tank maar gewoon 98 E5 altijd bij shell.

Dan weet ik zeker dat ik het goed doe voor mijn motor die niet tegen E10 kan... Toch?
Klopt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

KnoxNL schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:59:
[...]

Euro 98 E5 is de minst slechtste keuze als je hiervoor Euro 95 E5 had getankt.
De motor presteert hierdoor net iets anders en het verbruik en uitstoot zal ook iets anders zijn.

Overigens kan het best zijn dat de motor er wel tegen kan, maar de brandstofleidingen niet. Of juist misschien dat alleen de afdichtingen er niet tegen kunnen.

@hierboven:
E5 inderdaad een toevoeging van Bio Ethanol tussen de 0% en 5% en E10 een toevoeging tussen de 5% en 10%.

[ Voor 11% gewijzigd door Onbekend op 01-12-2019 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

De problemen verzinnen begint volgens mij al bij de reden, alsof de brandstof 10 liter benzine in de tank slurpt. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ardana Misschien OP updaten met de locaties ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Kan iemand vertellen of TinQ super 98 ethanol vrij is of ethanol bevat?

Ik reed deze week speciaal langs de Firezone en daar was de super98, die de competizione 102 verving, alsook de GTL vulspuiten samengebonden met afzetlint, ofwel daar kan ik niet terecht voor ethanolvrije brandstof.

Dus is de super 98 van de concurrent wel alcoholvrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

donaldk schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:53:
Kan iemand vertellen of TinQ super 98 ethanol vrij is of ethanol bevat?

Ik reed deze week speciaal langs de Firezone en daar was de super98, die de competizione 102 verving, alsook de GTL vulspuiten samengebonden met afzetlint, ofwel daar kan ik niet terecht voor ethanolvrije brandstof.

Dus is de super 98 van de concurrent wel alcoholvrij?
Maar een partij die hier antwoord op kan geven denk ik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Yup, ik had het de klantenservice destijds gevraagd en helaas geen antwoord gekregen enkel een lijstje met de 95e5 stations, die inmiddels wel netjes op de speciale website staan. Ik hoopte dat iemand anders al een antwoord had gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Idee: als nou iedereen die er belang bij heeft een 150-250ml formaat maatglas haalt (met 1ml streepjes) en dan gewoon een paar liter van elk bereikbaar tankstation haalt, kunnen we samen uitpluizen welke benzine de minste ethanol bevat.

Zie ook: https://www.google.com/ur...Vaw21Xm2rFo6KgPx_7Or5slUL

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:57
Blijkbaar is Tango ook aan het uitbreiden met E98 E5

https://www.tango.nl/nieu...ngo-stations-verkrijgbaar

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• donaldk

• Onbekend

Onbekend

...

Dat is helemaal niet zo vreemd. Er blijft namelijk veel vraag naar E5-brandstof. Dus als je ineens geen E5-brandstof in het assortiment hebt zitten, gaan de klanten weg. Dus met extra Euro98-E5 pompen krijg je (een deel van) de klanten weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Onbekend schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:23:
[...]

Dat is helemaal niet zo vreemd. Er blijft namelijk veel vraag naar E5-brandstof. Dus als je ineens geen E5-brandstof in het assortiment hebt zitten, gaan de klanten weg. Dus met extra Euro98-E5 pompen krijg je (een deel van) de klanten weer terug.
Hier in Emmeloord heeft de onbemande Tamoil pomp inmiddels ook Euro98-E5. Het liefste zag ik Euro95-E5 hier nog steeds maar ik vrees dat dat niet meer gaat gebeuren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Tweede maal geen antwoord van TinQ:
Aan onze Superplus 98 E5 is niks veranderd, deze is nog hetzelfde als voor de verplichte invoering van bezine E10.
De Superplus 98 E5 mag tot 5% bio- ethanol bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

donaldk schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:13:
Tweede maal geen antwoord van TinQ:

[...]
Hoezo geen antwoord? Het is euro 98 met maximaal 5 procent ethanol erin. Dus niet gegarandeerd ethanolvrij.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
WCA schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:44:
[...]

Hoezo geen antwoord? Het is euro 98 met maximaal 5 procent ethanol erin. Dus niet gegarandeerd ethanolvrij.
Dat staat er niet, maar daar ga ik dus wel vanuit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Goede klantenservice bij TinQ (Enviem), ze hebben het uitgezocht en de Super bij TinQ is ethanolvrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1321800

Mensen geven erg rare antwoorden, maar goed. Bij de TinQ in Harderwijk kan je euro95 E5 tanken😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Anoniem: 1321800 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:21:
Bij de TinQ in Harderwijk kan je euro95 E5 tanken😁
Zeker weten? Want als ik op de site van TinQ kijk is dat niet zo. Sterker nog, de site geeft aan dat geen enkel station nog E95 E5 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Anoniem: 1321800 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:21:
Mensen geven erg rare antwoorden, maar goed. Bij de TinQ in Harderwijk kan je euro95 E5 tanken😁
Ik vermoed dat er een verkeerde sticker op staat, of dat jij je vergist.

Mocht je doelen op een tekstkar waar groot op staat "Hier kunt u E5 tanken!" oid, die stond ook in Apeldoorn bij de TinQ, daarmee bedoelen ze E98 e5.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kvd.S
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01-2020
Ik heb mij laten vertellen dat er in NL GEEN 95 (E5) meer verkrijgbaar is vanuit de depots, dus als er nog 95 (E5) ergens verkrijgbaar is, dan is dat oude voorraad.
Je zal naar alle waarschijnlijkheid 98 (E5) moeten tanken, of als je redelijk dicht bij de grens van Duitsland woont, kan je bij de oosterburen nog gewoon 95 (E5) afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1323920

De grote maatschappijen kunnen het zich simpelweg niet meer verantwoorden om nog E5 te maken bij de Euro 98. Daar is de verplichting waar zij mee te maken hebben te hoog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-05 18:08
Je bedoelt E5 Euro 95???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WCA schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:14:
[...]

Ik vermoed dat er een verkeerde sticker op staat, of dat jij je vergist.

Mocht je doelen op een tekstkar waar groot op staat "Hier kunt u E5 tanken!" oid, die stond ook in Apeldoorn bij de TinQ, daarmee bedoelen ze E98 e5.
Bij Amersfoort / Hoogland (Bunschoterstraat) staat er wel degelijk een tekstkar met E95 - E5 erop. Prijs: 171,9 ct/liter (3 cent duurder dan de reguliere e95/e10) Lijkt me niet dat ze voor die prijs e98 leveren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Misschien binnenkort weer E5? Kwam net toevallig bij dit artikel uit:

https://www.ad.nl/economi...of-is-een-fabel~ad79c350/

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Steephh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:45:

Wat ik er uit haal is dat ze huidige 'bio' aanlengingen schadelijker zijn dan wat ze opleveren, en dat de EU dat nu ook snapt. Dat zegt imo niks over het blijven bijmengen van biobrandstof. Dat kan ook aangepakt worden met biobrandstof die wèl daadwerkelijk positieve effecten heeft.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

Steephh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:45:

Dat is een artikel van een jaar geleden he ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Oeps... :p ik zit de datum verkeerd om te lezen. My bad :+

_@/'

Pagina: 1 2 3 Laatste