Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:56
Nou, dat ziet er inderdaad heel netjes uit. En die Realme UI moet nog officieel, samen met A10 komen en is nu nog beta, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iestyn99 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:56:
Nou, dat ziet er inderdaad heel netjes uit. En die Realme UI moet nog officieel, samen met A10 komen en is nu nog beta, begrijp ik dat goed?
Klopt, wordt eind deze maand verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22

Simkin

Bzzzzz

Heb deze telefoon nu een dag en heb twee vragen:

- Mbt Magisk Manager: Ik zie dat deze de SafetyNet controle faalt, is hier een fix voor? Heb dit gepoogt te fixen dmv "MagiskHide Props Config" en daarmee de fingerprint naar een gecertificeerd ander toestel te veranderen/spoofen. Dit lost bij mij echter niets op.

- Kan iemand mij adviseren hoe ik kan zorgen dat alle SMS-en vanaf SIM2 lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simkin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:19:

- Mbt Magisk Manager: Ik zie dat deze de SafetyNet controle faalt, is hier een fix voor? Heb dit gepoogt te fixen dmv "MagiskHide Props Config" en daarmee de fingerprint naar een gecertificeerd ander toestel te veranderen/spoofen. Dit lost bij mij echter niets op.

- Kan iemand mij adviseren hoe ik kan zorgen dat alle SMS-en vanaf SIM2 lopen?
Sorry, kan ik je helaas niet mee helpen. Op xda forum ga je sneller geholpen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Simkin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:19:

Als je even had gegoogeld dan had je verschillende oplossingen gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Akemi schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Als je even had gegoogeld dan had je verschillende oplossingen gezien.
Niet zo mopperen, nergens voor nodig. Deel eens wat je gevonden hebt, mogelijk heb ik er overheen gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
ik heb vandaag de 128 gb versie besteld op amazon.es.. levering 6 April, ben benieuwd gezien de huidige "situatie"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Kooijman1969 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Heb hem vanaf het begin en nog geen enkele reclame tegengekomen. Het is echt een fijn toestel.

Niet twijfelen, gewoon doen.
Zondag de x2 pro 128/8 besteld via de realme site (helaas wel duurder dan de spaanse amazon, maar die leverd niet meer naar Nederland lijkt het). Dinsdag in huis.

Mooi toestel, voorzien van screenprotector en silicone hoesje, maar in mijn geval kreeg ik gratis een knalgeel wat degelijker aanvoelend hoesje meegleverd.

Erg mooi toestel, gaat als een speer, en idd geen reclame te bekennen. Hoewel wel genoemd in de user agreement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 11:49
Felke schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:05:
ik heb vandaag de 128 gb versie besteld op amazon.es.. levering 6 April, ben benieuwd gezien de huidige "situatie"...
Ik had de telefoon vorige week dinsdag besteld en vrijdag in huis.

Telefoon met dagelijks gebruik was na 2 dagen 's morgens nog steeds op 50%. Dat redden ik niet met mijn S5.

Heeft er iemand een goede screenprotector gevonden? Die er nu op zit is een stofmagneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:53
vanStriean schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:27:
[...]

Ik had de telefoon vorige week dinsdag besteld en vrijdag in huis.

Telefoon met dagelijks gebruik was na 2 dagen 's morgens nog steeds op 50%. Dat redden ik niet met mijn S5.

Heeft er iemand een goede screenprotector gevonden? Die er nu op zit is een stofmagneet.
Ja de screenprotector die er op zit is een mooie bonus, maar letterlijk alles is erop zichtbaar. Heb een aantal via Ali besteld destijds, een hydrogel film voor een euro ofzo? Ook een paar van een oneplus 7T- past er ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felke
Pixxel schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Zondag de x2 pro 128/8 besteld via de realme site (helaas wel duurder dan de spaanse amazon, maar die leverd niet meer naar Nederland lijkt het). Dinsdag in huis.
Dat dacht ik ook... Totdat ik ontdekte dat Nederland in het spaans Paises bajos is haha... en ik maar zoeken op hollanda... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Laatst online: 16-09 11:49
rrtan schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Ja de screenprotector die er op zit is een mooie bonus, maar letterlijk alles is erop zichtbaar. Heb een aantal via Ali besteld destijds, een hydrogel film voor een euro ofzo? Ook een paar van een oneplus 7T- past er ook op.
Dan zal ik eens op Ali gaan kijken, is er iemand bekend met de huidige levertijden van Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanStriean schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:57:
[...]

Dan zal ik eens op Ali gaan kijken, is er iemand bekend met de huidige levertijden van Ali?
3 x tempered glas besteld bij 3 verschillende aanbieders op 29/2, voorlopig nog niets gezien. Bij de tracking staat: vertrokken uit land van herkomst... Er zijn ergere zaken hé 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
[...]

Uhm ja verschilt inderdaad per aanbieder. Wat ik altijd doe is eigenlijk kijken naar wat het meest is besteld en daar een order plaatsen. Heb 2 dagen terug een aantal screenprotectors besteld en die waren dezelfde dag al verstuurd (of in ieder geval aangemeld voor transport) De vorige keer had ik het eind januari besteld en was hij 10 - 14 dagen later binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
[...]

dat hangt enorm af van de aanbieder en shipment method die je kiest...
in de app zie je heel goed hoelang het duurt (goedkoopste 40-60 dagen, als je 3-4 euro betaald heb je het vaak binnen 2 weken).

Er zijn echter ook aanbieders die het standaard snel versturen.
Goed kijken dus... en vooral vergelijken; hetzelfde artikel kan zomaar bij een andere aanbieder euro's goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ookami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2020
Mijn huidige telefoon is overleden, dus moet snel over naar een andere. Kwam al googlend bij de x2 pro uit. Alleen zie ik verschillende berichtjes over het minder/slechter werken van Google Assistent. Iemand hier ervaring mee? Ik gebruik dit geregeld voor verlichting/temperatuur etc. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Google Assistant werkt niet met stemherkenning op mijn X2 Pro. De optie staat aan, zelfs op twee plekken, maar nog werkt het niet. Ergens las ik wel dat de functie door Google is uitgeschakeld vanwege veiligheidsredenen, en dat het nu geleidelijk weer ingeschakeld zou worden. Ik weet niet of het in de Android 10 update zit, maar met A9 werkt het vooralsnog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:25
De officiële uitrol van Android 10 met RealmeUI is begonnen voor de X2 Pro: https://c.realme.com/in/p...rumId=1197159778845982720

Helaas doet hij het bij mij nog niet, ook niet met VPN naar India...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
JdJtA schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:39:
De officiële uitrol van Android 10 met RealmeUI is begonnen voor de X2 Pro: https://c.realme.com/in/p...rumId=1197159778845982720

Helaas doet hij het bij mij nog niet, ook niet met VPN naar India...
Zal wel ergens volgende week uitrollen. Duurt altijd even voordat Global aan de beurt is. Moet wel eerlijk zijn dat ik twijfel om de update uit te voeren, als je de comments op de forum leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:40
Nou, die verhalen zijn niet echt positief nee. Ik denk dat ik ook maar ff wacht. Loopt nu perfect namelijk. En als ik het zo lees is deze update eerder een downgrade met alle bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Even een snelle vraag. Is de X2 Pro de 'flagship' van Realme, of is dat de X50 Pro 5g?

En staat hun nieuwe flagship al gepland?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Het nieuwe topmodel van Realme is de X50 Pro, maar als je weinig geeft om 5G of een SD865, kan je beter gaan voor de X2 Pro. De X50 Pro komt daarentegen wel met Android 10 ootb, dus kan waarschijnlijk wat langer updates verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Inmiddels kan je de ROM downloaden via de site van Realme in India
https://www.realme.com/in/support/software-update

Downloaden op je telefoon, zodra je bestand dan opent vraagt hij of die geïnstalleerd moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Ik wacht nog ff. Wellicht tot versie C24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
I'll take one for the team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Ik draai hier.
Ziet er strakker uit, batterij doet het prima.
Alleen de schermanimaties lijken trager.
Maar kan ook liggen aan m'n launcher (nova)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Ik ga gewoon weer in developer modus en zet de animaties op 1 | 0,5 | 0,5. Gaat alles veel sneller en zolang je de eerste optie niet op 0,5 zet, blijf je een vloeiende UI houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Heb hem er nu ook ongeveer 2 uur op staan en tot nu toe draait alles soepel en zonder problemen.

Een (voor mij groot) voordeel t.o.v. Android 9 is dat je nu de icoontjes in de notificatiebalk met ADB kan verbergen. Ze staan nu sowieso aan 1 kant wat al een opgeruimdere indruk geeft (WIFI en mobiel bereik staan nu niet meer vreemd apart van de rest) Ik irriteer me er altijd aan dat het icoon voor bijvoorbeeld NFC en bluetooth continu in beeld staan. Die heb ik altijd aan staan (smartwatch) en daar hoef ik geen icoontje voor te hebben.Nu dus eindelijk een opgeruimde notificatiebalk.

Verder qua snelheid weinig verschil gemerkt maar ik zet in de ontwikkelaarsopties altijd de animaties op 0.5 (deze staat standaard op 1).
Edit: @Potenscia was me net voor met deze laatste tip...

[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 30-03-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Potenscia schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:33:
Ik ga gewoon weer in developer modus en zet de animaties op 1 | 0,5 | 0,5. Gaat alles veel sneller en zolang je de eerste optie niet op 0,5 zet, blijf je een vloeiende UI houden.
Waar doe je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Instellingen -> Additionele opties -> Ontwikkelaarsopties (weet de exacte vertalingen niet want mijn telefoon staat altijd op Engels) en dan een stuk naar beneden, daar staan een drietal opties voor animaties die op 1x staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

-------------------> hiero

Ik twijfel nog in aanschaf. Heb eigenlijk (nog) niet het vertrouwen in Realme en hun software devs. Kom van een Nexus 5X naar Mi A2 en daar merkte je ook dat de gebruikerervaring toch minder was (lees: meer bugs dan de 5X (n)ooit had). Dus deel jullie positieve/negatieve ervaringen met de android 10 update :).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooijman1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:20
Ook de android 10 update geïnstalleerd. Mooi! Heb het idee dat de donkere kleuren nu ook beter zijn. In de camera app is rood nu ook beter, was eerst richting roze.

Eea ziet er goed uit en toestel is m.i. nog het zo snel. Nou doe ik er geen dingen mee die veel snelheid nodig hebben...

Nog steeds blij met het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senticz
  • Laatst online: 14-07 15:57
Ik ook zojuist geïnstalleerd, op eerste oog geen gekkigheid, we gaan hem natuurlijk testen, maar oogt mooi en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:23
Een vraag. Heb zojuist de nieuwe update binnen gehaald. Hoe krijg ik het geïnstalleerd 🤔Tegelijkertijd drukken op de aan/uit button en de button voor zachter geluid? Hoor het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrtan
zuukie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:23:
Een vraag. Heb zojuist de nieuwe update binnen gehaald. Hoe krijg ik het geïnstalleerd 🤔Tegelijkertijd drukken op de aan/uit button en de button voor zachter geluid? Hoor het graag
Je gaat naar je filemanager, naar de download folder en klikt gewoon op dat zip bestandje. Krijg je direct een popup met: upgrade.

Ik draai hem nu ook, echt totaal nergens last van. Batterij is ook gewoon goed. Geinstalleerd op 77% en ben nu op 57. Heb heel de avond lopen spelen op mn tel, scherm op 35% helderheid. Heb ook de animatiesnelheid aangepast. Heel vloeiend allemaal👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Jens
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-11-2022
Update geïnstalleerd werkt foutloos de tip over animatie settings geeft echt een boost.

Het vinden van de bluetooth speaker verloopt nu zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Net ook de update geïnstalleerd en draait op zich goed. Alleen de donkere modus doet raar. Ik kan niet meer per app de donkere modus aan of uit zetten. Met als gevolg dat bijvoorbeeld whatsapp nu alleen maar in donkere modus draait en dat ziet er niet uit.

Iemand ook deze klachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Maus0165 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:41:
Net ook de update geïnstalleerd en draait op zich goed. Alleen de donkere modus doet raar. Ik kan niet meer per app de donkere modus aan of uit zetten. Met als gevolg dat bijvoorbeeld whatsapp nu alleen maar in donkere modus draait en dat ziet er niet uit.

Iemand ook deze klachten??
Je kan dit via instellingen aan en uitzetten. Als je naar de instellingen gaat en dan display > darkmode > Dark Mode For Third Party Apps. Daar kan je alles per App kiezen. Hope this helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
rrtan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:46:
[...]

Je kan dit via instellingen aan en uitzetten. Als je naar de instellingen gaat en dan display > darkmode > Dark Mode For Third Party Apps. Daar kan je alles per App kiezen. Hope this helps!
Thnx. Maar dat is juist het gene wat niet werkt 😉

Als ik darkmode aan zet, blijven de schuifjes in de Third party Apps uit staan. Zet ik deze vervolgens handmatig aan (behalve de apps die ik niet in darkmode wil hebben) dan gebeurt er niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Bij mij werkt het prima, en kan ik bijvoorbeeld WhatsApp's darkmode onaangetast laten door de system darkmode. Maar het is een bèta functie, dus als er bugs in zitten is het niet heel vreemd. Je kan bugs trouwens melden in de Realme Community app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Utv7BQfhDNuvyvNNcHsJ4VNzc-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ6uMPa0P6nHK1736eEloPys.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WVDDkE8c4VCjN1JtFcum3V08WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jC3fPnKLbi2iGE05ujcRaB4X.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kreeg pas snel reactie van een developer die zei dat ze eraan gingen werken, dus er wordt wel geluisterd. Dat is trouwens ook een van de beste dingen van Realme: Ze geven gehoor aan hun community. (En dat is helaas soms ook nodig door slordigheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Echt vaag dit.

Heb de telefoon uit gezet en vervolgens weer aan gezet. Darkmode geactiveerd en nu gingen de schuifjes in Third Party Apps wel aan. Alleen staat Whatsapp niet in de lijst 8)7
Whatsapp de-installeren en weer installeren hielp ook niet.

Heb nu in Whatsapp het thema op Light gezet en dat werkt wel!
Dus met een omweg toch het gewenste resultaat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
WhatsApp's geïntegreerde darkmode is beter dan die door Realme. Realme maakt hem helemaal zwart, maar dat geeft teveel contrast. En qua batterijverbruik schijnt donkergrijs of zwart bijna niet uit te maken. Ik zou de bug als ik jou was even melden, dan heb je er bij een volgende update geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Heeft iemand de update via de "standaard" wijze al binnen. Via de software update functie krijg ik het niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Een vraag. Heb zojuist android 10 geïnstalleerd. Ik kan achter bij aanvullende instellingen de ontwikkelaarsoptie niet vinden. Zie ik wat over het hoofd 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maus0165
Ga naar:

Instellingen > info over telefoon

En tik herhaaldelijk op Software versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Kan het niet vinden de software versie bij de info over telefoon. Ik de realme UI-versie V1. 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuukie
Oeps. Uiteindelijk gevonden. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik ben heel erg blij met Realme UI, maar ik ben de Smart Sidebar kwijt, evenals de Assistive Ball. Met name de eerste merk ik, want die bal heb ik nooit gehad op ColorOS 6.1. Ik ben benieuwd of een van jullie dat ook heeft, of dat het alleen bij mij het geval is. De bug heb ik al doorgegeven, en ik zag op de community app dat er meerdere Indiërs waren die de bug ook hebben, maar heeft iemand hetzelfde, en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Potenscia schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:30:
Ik ben heel erg blij met Realme UI, maar ik ben de Smart Sidebar kwijt, evenals de Assistive Ball. Met name de eerste merk ik, want die bal heb ik nooit gehad op ColorOS 6.1. Ik ben benieuwd of een van jullie dat ook heeft, of dat het alleen bij mij het geval is. De bug heb ik al doorgegeven, en ik zag op de community app dat er meerdere Indiërs waren die de bug ook hebben, maar heeft iemand hetzelfde, en eventueel een oplossing?
Ik dacht dat ik de enige was! De sidebar is inderdaad weg na de update. Heb ook een factory reset gedaan- helaas lijkt deze volledig uitgeschakeld te zijn... Assistive Ball heb ik eigenlijk nooit wat van gehoord, even gekeken en staat er ook niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzxXGjLFWznLqKjtJeNk9rxuC40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jXGbfatEw34f3PjiMKjJCxfo.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende OTA komt het er waarschijnlijk in, en ook voor deze Spanjaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Er lijkt in Europa nu een andere update uit te rollen (RMX1931EX_11.C.24) waarin de smart sidebar wel direct werkt. Bron

Zelf overigens geen problemen met de C23-update, draait als een zonnetje en de smart sidebar mis ik persoonlijk niet.

[ Voor 20% gewijzigd door JdJtA op 06-04-2020 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Heb ook C23 geïnteresseerd en werkt tot nu toe prima. Sidebar gebruikte ik toch al niet dus voor mij geen must. Live wallpaper is ook een leuke toevoeging.

Wat mij tot nu toe nog maar 1 keer is gelukt is de partial screenshot waarbij je met 3 vingers moet slepen om deze te maken. Zal wel aan mij liggen denk ik 😁

En eindelijk Android Auto! Had deze al via een omweg maar werkte toch niet helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

RiCk schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:05:
Inmiddels kan je de ROM downloaden via de site van Realme in India
https://www.realme.com/in/support/software-update

Downloaden op je telefoon, zodra je bestand dan opent vraagt hij of die geïnstalleerd moet worden!
Ik heb deze gedownload en geïnstalleerd, daarna een factory reset wipe gedaan maar hij blijft nu hangen op het gele "realme" opstart logo. Is dit een bekend probleem waar een eenvoudige oplossing voor bestaat?

File wat geinstalleerd staat: RMX1931EX_11_OTA_1230_all_u4DJcrigsE54.ozip
Gebruik deze twrp: twrp-3.3.1-13-RMX1931-mauronofrio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
@Simkin Sorry, geen idee.

Ik weet niet overigens of het wel/niet de bedoeling is om TWRP i.c.m. officiële ROM te gebruiken?
Waarom heb je sowieso TWRP op je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

RiCk schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:02:
@Simkin Sorry, geen idee.

Ik weet niet overigens of het wel/niet de bedoeling is om TWRP i.c.m. officiële ROM te gebruiken?
Waarom heb je sowieso TWRP op je telefoon staan?
Ik vind het makkelijk om daarmee Magisk Manager te installeren zodat ik root heb, primair voor adblock maar ook voor wat andere apps. Werkte tot zover zonder problemen.

edit: Op de een of andere manier was mijn /data partition corrupted tijdens het process. Gefixed en nu ok

[ Voor 10% gewijzigd door Simkin op 07-04-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Hebben jullie er ook last van dat de camera iets meer washed out images heeft na de update naar android 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Nu je het zegt lijkt het inderdaad alsof foto's iets vlakker zijn, maar er lijkt ook noise verdwenen te zijn. Misschien heeft dat met elkaar te maken. Ik merk wel dat HDR dat wel wat tegengaat, dus misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Potenscia schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:49:
Nu je het zegt lijkt het inderdaad alsof foto's iets vlakker zijn, maar er lijkt ook noise verdwenen te zijn. Misschien heeft dat met elkaar te maken. Ik merk wel dat HDR dat wel wat tegengaat, dus misschien is dat een optie.
Ja precies dat, foto's zijn nu een beetje smudged. Ik zal het morgen eens proberen, heb het met de chroma booster aan/uit geprobeerd en ook met de ijsbolletjes ernaast. Beste resultaat was met de 10e optie bij de ijsbolletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
De Europese update (RMX1931EX_11.C.24) staat nu ook online. Update is een stuk kleiner dan C.23. Nu aan het downloaden om toch maar weer 'bij' te zijn al denk ik dat er weinig verschil is.

Na de update naar C.24 is de smart sidebar in ieder geval beschikbaar en is er ook de optie om het witte balkje onder in het scherm uit te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door JdJtA op 10-04-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Net EU C.24 geinstalleerd zonder problemen vanuit laatste Android 9 versie. Ziet er goed uit :).

[ Voor 22% gewijzigd door fv op 10-04-2020 15:09 ]

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Hou ons op de hoogte van eventuele bugs! Lees nog steeds wisselende verhalen op XDA. Heb geen zin in een factory reset namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
Ben van ColorOS 6.1 naar Realme UI C23 gegaan en nu C24. Geen problemen ondervonden en draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Hoe ben je aan de c24 gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Als je even terugleest, kun je hem niet missen.
JdJtA schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:38:
De Europese update (RMX1931EX_11.C.24) staat nu ook online. Update is een stuk kleiner dan C.23. Nu aan het downloaden om toch maar weer 'bij' te zijn al denk ik dat er weinig verschil is.

Na de update naar C.24 is de smart sidebar in ieder geval beschikbaar en is er ook de optie om het witte balkje onder in het scherm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
zuukie schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:26:
Hoe ben je aan de c24 gekomen?
Op de website van Realme EU is deze te downloaden.

https://download.c.realme...240_all_4G7UJeNkbSVl.ozip

Hierna kun je makkelijk het ozip bestandje openen in de filemanager (wel de stock manager) en dan wordt er gevraagd om de update uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Weet iemand of en wanneer die updates ook OTA worden verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
OTA wordt altijd gefaseerd uitgerold. Dus kan even duren voordat je deze binnen krijgt.
Ik zou gewoon het ozip bestand downloaden (ca. 3gb) en deze installeren. Super simpel.

1. downloaden
2. openen in filemanager (bestands beheer)
3. update uitvoeren

Geen root toegang o.i.d. nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Maus0165 op 11-04-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Thanks mate 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
Maus0165 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:53:
Ik zou gewoon het ozip bestand downloaden (ca. 3gb) en deze installeren. Super simpel.
Is voor mijn vrouw, dus zou het liever spontaan laten binnen rollen
Anders ben ik het weer geweest, mocht er iets niet helemaal correct verlopen... >:)

Zag trouwens dat security updates ook al een tijdje niet meer OTA binnen kwamen, vandaar de bezorgdheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fv

fv

Paar dagen gebruik verder en eigenlijk een goede ervaring met dit model en geen rare dingen gehad; 3 dagen geleden geladen tot 100% en nu op 21% met zes en een half uur scherm tijd. Niet verkeerd hoor, en dan weer gewoon laden in een half uur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
fv schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:26:
Paar dagen gebruik verder en eigenlijk een goede ervaring met dit model en geen rare dingen gehad; 3 dagen geleden geladen tot 100% en nu op 21% met zes en een half uur scherm tijd. Niet verkeerd hoor, en dan weer gewoon laden in een half uur :).
Hoe bevalt de software schil? En het scherm? Ik zit erover te denken m'n oneplus 6 te verkopen en over te stappen :D

Edit: waar heb je hem gekocht trouwens? Amazon ES heeft de scherpste prijzen zo te zien

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 14-04-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Ja, via Amazon.es.

De schil is eigenlijk wel ok, ik was Android One gewend. Oled kijkt anders dan LCD vind ik, maar dit went wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Gisteren update naar Android 10 geïnstalleerd. Alles werkt prima. Vraagje ik mis de ultra wilde icoontje in de camera waar is dat gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Swift
Lawian schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:52:
Gisteren update naar Android 10 geïnstalleerd. Alles werkt prima. Vraagje ik mis de ultra wilde icoontje in de camera waar is dat gebleven?
Als je het icoon 1x ziet, daarnaast staat een puntje. Als je daar op klikt krijg je ultra wide als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:09
Realme x2 pro ervaar ik nu al oplaad problemen. Er ziteveel speling op de oplaadkabel waardoor deze niet goed connect. Hierdoor laad hij heel langzaam op of niet. Tenzij ik de kabel fixeer, laad hij met volle snelheid.
Iemand anders ook het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Nee, bij mij sluit de USB-C kabel naadloos aan met de port, evenals de USB-A kabel in de lader, en de lader in het stopcontact. Kwam hij wel onbeschadigd uit de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[bassie] schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:51:
Realme x2 pro ervaar ik nu al oplaad problemen. Er ziteveel speling op de oplaadkabel waardoor deze niet goed connect. Hierdoor laad hij heel langzaam op of niet. Tenzij ik de kabel fixeer, laad hij met volle snelheid.
Iemand anders ook het probleem?
Kijk eens of er geen stof in het aansluitpunt van je telefoon zit dan laad deze niet goed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Laatst online: 23:01
wanneer komt de X50 pro te koop in Nederland, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
Volgens mij eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas33
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 01:38
stin00 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:25:
[...]

Hoe bevalt de software schil? En het scherm? Ik zit erover te denken m'n oneplus 6 te verkopen en over te stappen :D

Edit: waar heb je hem gekocht trouwens? Amazon ES heeft de scherpste prijzen zo te zien
De afweging waarin jij jezelf nu bevindt heb ik ook gehad. Krijg als het goed is zaterdag de X2 pro 128gb blauw in huis via Amazon.es. besteld op 9 april. Iets vertraagd ivm Pasen. Heb meteen op 9 april een dbrand skin besteld en een aantal (siliconen) hoesjes via AliExpress. Reden voor mijn overstap was toch het 90Hz scherm en de snelle laadtijd. Vind de oneplus 6 64gb overigens nog steeds goed snel maar was wel toe aan wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:34:
[...]

Kijk eens of er geen stof in het aansluitpunt van je telefoon zit dan laad deze niet goed op
Ik zal morgen bij daglicht even goed nakijken met een tandenstoker.
Vooralsnog lijkt het nu beter te gaan.
Ik heb wel gebruik gemaakt van andere laadkabel in de auto buiten de geleverde kabel. Maar het is nu een aanname dat het daaraan kan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Om 50W te leveren aan je telefoon heb je wel de bijgeleverde SuperVOOC-kabel nodig. Met een 'gewone' USB-C kabel gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
Potenscia schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:59:
Om 50W te leveren aan je telefoon heb je wel de bijgeleverde SuperVOOC-kabel nodig. Met een 'gewone' USB-C kabel gaat het niet werken.
+ Het kan gevaarlijk zijn, praat uit ervaring... Kabel werd een beetje te warm en begon uiteindelijk te smelten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Cas33 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:06:
[...]

De afweging waarin jij jezelf nu bevindt heb ik ook gehad. Krijg als het goed is zaterdag de X2 pro 128gb blauw in huis via Amazon.es. besteld op 9 april. Iets vertraagd ivm Pasen. Heb meteen op 9 april een dbrand skin besteld en een aantal (siliconen) hoesjes via AliExpress. Reden voor mijn overstap was toch het 90Hz scherm en de snelle laadtijd. Vind de oneplus 6 64gb overigens nog steeds goed snel maar was wel toe aan wat nieuws.
Waar heb je die dbrand gehaald? Zie het niet op de site van dbrand staan voor de Realme X2 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [bassie]
Potenscia schreef op donderdag 16 april 2020 @ 23:59:
Dat snap ik, in de auto is er geen mogelijkheid om met 50w te laden. Het doel daarvan is bijladen.
Inmiddels is de laad ingang met een tandenstoker uitgepluist, er zat wat stof in.
Uit de reacties begrijp ik dat ik de enige ben.

Ik hoop dat het probleem opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Werkt bij jullie de instellingen in "Settings / Display&Brightness / Screen Light Effects"? (Android 10, versie C24) Hier gebeurt niets na aan zetten bij notificaties.

[ Voor 5% gewijzigd door fv op 17-04-2020 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cas33
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 01:38
2Swift schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:08:
[...]

Waar heb je die dbrand gehaald? Zie het niet op de site van dbrand staan voor de Realme X2 Pro?
Foutje.. heb nu een dbrand op m'n oneplus 6. Heb de skin concrete bij gadgetshieldz besteld. Had in het begin bij de oneplus 6 van gadgetshieldz ook de concrete. Die heeft er toch strak anderhalf jaar opgezeten met goede grip. Nu dan Dbrand. Weinig verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Cas33 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:32:
[...]

Foutje.. heb nu een dbrand op m'n oneplus 6. Heb de skin concrete bij gadgetshieldz besteld. Had in het begin bij de oneplus 6 van gadgetshieldz ook de concrete. Die heeft er toch strak anderhalf jaar opgezeten met goede grip. Nu dan Dbrand. Weinig verschil te merken.
Ik heb nu een clear skin van Gadetshieldz. Die is redelijk. Wel lastig aanbrengen. Wel iets meer grip en minder kans op krassen. Vind de blauwe kleur mooi, dus die wil ik behouden, vorige mobiel was zwart, daar wel een Dbrand skin op gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen Amazon.es / Amazon.nl / Realme webstore om de Realme X2 Pro te halen. Amazon Spanje heeft wel de beste deal (12gb ram + 256gb) voor €439. Maar hoe zit het met de garantie en belasting/invoerrechten?

Moet ik, als er service nodig is, de telefoon naar Amazon Spanje sturen, of naar het servicecenter van Realme in Parijs? En dezelfde vraag bij retour van de telefoon, waar moet hij naar worden teruggestuurd?

Zou fijn zijn als iemand mij de juiste keuze kan laten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Swift
Volgens mij zit er in NL geen services en moet je als EU klant altijd naar Frankrijk sturen.
Ik heb ook van Amazon. Scheelt toch weer 50 euro. M'n vorige kwam uit China, die was 150 euro goedkoper. Mazzel gehad dat ie nooit stuk ging.

Maar in jouw geval zou ik gewoon voor Amazon.es gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senticz
  • Laatst online: 14-07 15:57
Heb hem ook via amazon.es gekocht! Ga voor die deal, je zal niet teleurgesteld worden! En geen invoerrechten vanuit Spanje, is EU land.

[ Voor 22% gewijzigd door Senticz op 20-04-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kontroll
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:43:
Moet ik, als er service nodig is, de telefoon naar Amazon Spanje sturen, of naar het servicecenter van Realme in Parijs? En dezelfde vraag bij retour van de telefoon, waar moet hij naar worden teruggestuurd?
Is de verkoop door Amazon zelf, of een onderaannemer? (staat normaal gezien expliciet vermeld)

Ik heb tweetal jaren geleden smartphone via Amazon.es gekocht (verkoop door Amazon zelf).
Alleen maar positieve ervaringen. Na enkele maanden ging scherm van toestel stuk (kan Amazon natuurlijk niets aan doen).
Support-chat op Amazon.es in het Engels, label toegestuurd gekregen voor terugzenden naar Amazon zelf, en volledige refund + kosten voor internationale verzending.

En inderdaad, verzending binnen EU => geen invoerrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv

fv

Door Amazon zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Realme X2 Pro besteld via Amazon.es

Word geleverd op vrijdag, ben benieuwd! Dank voor de info (y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de x2 pro ook bluetooth AptX HD?
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Ja, via developer settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npkCCiobuRUGEBIrwGA80wpLYlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RA2eyqbTXq934itGmvesr43K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of de pro versie ook een ingebouwde call recorder heeft zoals de meeste xiaomi toestellen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
In India schijnt dat wel mogelijk te zijn, maar vanwege Europese privacywetgeving hebben ze die optie uitgeschakeld volgens mij. De AVG verplicht je de ander in te lichten over je opname, anders ben je illegaal bezig, maar ik denk dat je met de app ACR uit de Play Store wel je gesprekken legaal kan opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werken die dingen niet zodra je het installeert. Je eigen stem wordt opgenomen en andere kant heel onduidelijk. Inderdaad vanwege Europese regelgeving. Mijn huidige mi 9t heeft het ingebouwd en werkt perfect gelukkig.

Zou het misschien werken als je je telefoon instelt naar een aziatisch land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:46
Besteld! Heel benieuwd. Zijn er mensen met tips voor een goede stevige case zoals bijv een bumper case? En een degelijke screenprotector :)
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste