Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas33
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 01:38
Reeker schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:08:
Besteld! Heel benieuwd. Zijn er mensen met tips voor een goede stevige case zoals bijv een bumper case? En een degelijke screenprotector :)
Heb zelf 2 verschillenden besteld op aliexpress. Stuur me even een pb mocht je de link willen, weet niet of ik die hier mag delen....

Zie weinig verschil tussen deze 2 die ik heb besteld, waarbij ik denk dat de laatste iets sterker is maar dat kan ik nergens door beargumenteren. Ze zien er beiden netjes uit, bedekken het volledige scherm en laten niet los en zijn prima krasbestendig.

Kwa case kan ik je niet echt verder helpen. Heb zelf een aantal siliconen cases besteld die ik er vooral om doe als ik ga mountainbiken en de telefoon in mijn zadeltas zit. Gebruik verder een gadgetshieldz skin voor de zij- en achterkant. Vindt namelijk dat met een -bumper- case de telefoon te breedt wordt. Dit is natuurlijk wel persoonsgebonden.

Ben nu sinds gisteren ook in het het bezit van true wireless earphones; de bomaker sifi. Via Amazon in Duitsland voor 4 tientjes levert dit echt perfect geluid op. Kan deze iedereen erg aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:25
Reeker schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 00:08:
Besteld! Heel benieuwd. Zijn er mensen met tips voor een goede stevige case zoals bijv een bumper case? En een degelijke screenprotector :)
Je krijgt van Realme zowel een vooraf geinstalleerde screenprotector als een vrij dikke siliconen hoes bij de telefoon. De screenprotector heb ik erop laten zitten en zie nu na 4 maanden de eerste lichte krassen erop komen (alleen in felle zon goed zichtbaar). Als het erger wordt trek ik hem er waarschijnlijk af.

De bijgeleverde hoes heb ik na een halve dag in de hoek gegooid want die verpest de hele ervaring in mijn ogen. Sindsdien heb ik er geen hoesje omheen en dat bevalt me erg goed. Uiteraard onverstandig maar toch elke dag plezier van qua gevoel met en uiterlijk van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
JdJtA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:05:
[...]

De bijgeleverde hoes heb ik na een halve dag in de hoek gegooid want die verpest de hele ervaring in mijn ogen. Sindsdien heb ik er geen hoesje omheen en dat bevalt me erg goed. Uiteraard onverstandig maar toch elke dag plezier van qua gevoel met en uiterlijk van de telefoon.
De meegeleverde case heeft inderdaad niet de beste ervaring, maar is wel goed in het beschermen van je telefoon, doordat de hoeken een paar millimeter boven je scherm uitkomen en het materiaal goed meeveert. Ik heb er zelf de officiële gele case omheen, en dat bevalt me aardig goed, maar qua bescherming is deze niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:53
De originele hoes is inderdaad wel goed, maar maakt je telefoon echt heel bulky. Dat is voor mij ook de reden geweest om verder te zoeken. Heb gister een hoesje van Ali ontvangen met een glazen achterkant- moet eerlijk zeggen dat dit tot nu to de beste is die ik heb gehad.

Qua screenprotector is de originele bij mij op een paar plekken eraf gevallen. Heb daarom een aantal hydrogel-screenprotectors gehaald. Die van de Oneplus 7T of de Reno Ace zouden moeten passen als je ze snel wilt hebben. Anders adviseer ik weer Aliexpress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
rrtan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:47:
De originele hoes is inderdaad wel goed, maar maakt je telefoon echt heel bulky. Dat is voor mij ook de reden geweest om verder te zoeken. Heb gister een hoesje van Ali ontvangen met een glazen achterkant- moet eerlijk zeggen dat dit tot nu to de beste is die ik heb gehad.

Qua screenprotector is de originele bij mij op een paar plekken eraf gevallen. Heb daarom een aantal hydrogel-screenprotectors gehaald. Die van de Oneplus 7T of de Reno Ace zouden moeten passen als je ze snel wilt hebben. Anders adviseer ik weer Aliexpress...
Ook de 'dure/originele' van Oneplus? Die vond ik echt geweldig voor m'n OP6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Nieuwe update (C.25) met o.a. April security patches en een gewijzigde animatie bij het opladen:

https://www.rmupdate.com/...x2-pro-april-2020-update/

Weet niet of ik die nieuwe animatie nou een vooruitgang vind. Misschien in het echt wel mooier maar voorlopig krijg ik de update nog niet aangeboden (what else is new)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik heb de laadanimatie gezien op foto's, maar ik was niet gelijk enthousiast. Ik ben wel blij dat ze zulke (grafische) dingen dus wel veranderen, i.p.v. alleen maar bugs fixen en beveiligingspatches uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandagavond de realme x2 pro 12GB ram/256GB via amazon.es gekocht, donderdag al aangekomen. Tot nu toe zeer tevreden! Ik dacht wel dat de batterij wat langer mee zou gaan, maar alsog wel zo'n 14 uur met redelijke screentime (90hz/android 10/realme ui).

Heeft iemand een goede Gcam link? En vervangt deze de stockcamera, of is het een aparte app?

En ik neem aan dat alle oplaadsnelheden onder de 50W prima zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrtan
  • Registratie: December 2011
Reeker schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:31:
[...]

Ook de 'dure/originele' van Oneplus? Die vond ik echt geweldig voor m'n OP6
Yep, zitten dezelfde panelen op zover ik het weet. Dus qua formaat zou het helemaal goed moeten komen. Ik heb er in ieder geval hydrogel filmpjes van de op7t op zitten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
Nieuwe update (C.25) staat nu ook online op de EU-site (we lopen nu weer gelijk met India) voor handmatige update: https://www.realme.com/eu/support/software-update

Changelog:

Version: RMX1931EX_11.C.25

Security

● Android security patch: April, 2020

System

● Updated charging animation

Camera

● Fixed occational black face when HDR shooting

Known issue fixed

● Optimized the Bluetooth headset delay while playing PUBG

● Fixed occasional Splashing Screen when Rebooting Phone

● Fixed occasional app crash issue

● Fixed occasionally unable to evoke the voice assistant

● Fixed the microphone icon displays on the status bar after the third-party apps exit

Eigen eerste indruk is dat de telefoon in het algemeen weer wat sneller aanvoelt. In C.24 voelde het af en toe alsof het systeem even bleef hangen bijvoorbeeld bij scrollen. Dat lijkt nu beter.

Verder is de speaker boven het scherm er qua volume sterk op vooruit gegaan, die vond ik sinds de update naar Android 10 erg weinig geluid geven.

[ Voor 72% gewijzigd door JdJtA op 25-04-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prairydog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-04 13:55
Is er hier iemand bij wie contactloos betalen met de ING Bankieren app werkt?

Normaliter verschijnt er een pop-up venster waar de pin ingetoetst moet worden wanneer het te betalen bedrag over de ingestelde contactloze betaallimiet gaat. Echter zowel onder ColorOS 6.1 als Realme UI (C23, C24 en C25) verschijnt die pop-up niet waardoor de contactloze betaling wordt geweigerd/afgebroken.

De app heeft alle machtigingen en is ingesteld als standaard betaal-app.

Erg vervelend in deze tijd aan de kassa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:40
prairydog schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:55:
Is er hier iemand bij wie contactloos betalen met de ING Bankieren app werkt?

Normaliter verschijnt er een pop-up venster waar de pin ingetoetst moet worden wanneer het te betalen bedrag over de ingestelde contactloze betaallimiet gaat. Echter zowel onder ColorOS 6.1 als Realme UI (C23, C24 en C25) verschijnt die pop-up niet waardoor de contactloze betaling wordt geweigerd/afgebroken.

De app heeft alle machtigingen en is ingesteld als standaard betaal-app.

Erg vervelend in deze tijd aan de kassa....
Hier werkt het naar behoren. Zit nog op Android 9 met A10 update.

Heb je bij instellingen ook de ING app geselecteerd als betaalapp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/civ1gqwyhhfLsDxUaUaXoTeRsu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3T2VV393exJUaPW1mLDF3lh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prairydog
@2Swift Jazekers. Alle (Color)OS versies heb ik geprobeerd. Zowel met als zonder root. En iedere keer dezelfde configuratie (apps, instellingen, etc).

Onder AOSiP en LineageOS 17.1 ondervind ik geen problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FErzrbItg1RPy2DrqaLVje7VMGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejy6yAlfQHhpHLDvpXL8hjpL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
prairydog schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:42:
@2Swift Jazekers. Alle (Color)OS versies heb ik geprobeerd. Zowel met als zonder root. En iedere keer dezelfde configuratie (apps, instellingen, etc).

Onder AOSiP en LineageOS 17.1 ondervind ik geen problemen.

[Afbeelding]
Gebruik zelf mijn ING niet om mee te betalen op mijn mobiel maar heb je in de ING-app ook een nieuwe virtuele pas aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:56
Ik meen dat dit een algemeen probleem is dat gekomen is met Android 10 en dat alle betaal apps hier last van hebben. Heb het gemeld bij ING en half jaar geleden maar het lijkt niet alsof men hier niets mee wil doen. Misschien zit alle ontwikkeling bij ING op klaarmaken voor Google Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb echt precies hetzelfde probleem met mijn RABO wallet.
Moet hem telkens handmatig openen zodra de betaling boven de 25 euro is... Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prairydog
@JdJtA : yes, mobiele pas is aangemaakt van tevoren.

@iestyn99 ik heb met al mijn eerdere toestellen absoluut geen problemen ondervonden onder Android 10. Lijkt alsof het een "OPPO" dingetje is. Ik las onlangs van iemand hier ergens een zelfde ervaring
met ING contactloos betalen op een OPPO Find X2 Pro die ook op ColorOS (7.1) draait.

Ondanks dat ik Realme UI wel lekker vind draaien, de SOT behoorlijk goed is en dit OS een paar leuke features heeft, ga ik toch maar weer terug naar AOSiP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Na lang twijfelen tussen de opo 7T, opo 7pro en realme x2 pro toestel, uiteindelijk toch deze laatste gekozen. 12gb/256gb. Ben heel benieuwd wanneer hij uit Spanje binnen is :)

Ik lees echt alleen maar topervaringen. Ik kan niet wachten tot 8 mei.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
Sven2912 schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:03:
Na lang twijfelen tussen de opo 7T, opo 7pro en realme x2 pro toestel, uiteindelijk toch deze laatste gekozen. 12gb/256gb. Ben heel benieuwd wanneer hij uit Spanje binnen is :)

Ik lees echt alleen maar topervaringen. Ik kan niet wachten tot 8 mei.
Same here! Bij mij verwachten ze hem rond 4 mei te kunnen leveren, hoop eigenlijk nog op of voor zaterdag ipv maandag! :)

Had nog even twijfel nu de X50 Pro er ook bijna is... Maar 5G is er nog niet en zit toch meer op wifi dan 4G/5G. Verder zie ik niet echt iets om meteen € 200 meer te betalen voor de 12/256 X50 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Gisteren zag ik op het Realme-forum al wat berichten voorbij komen over een nieuwe update (C.26) en deze staat nu ook online. Changelog is hetzelfde als C.25 maar het bestandsformaat en md5 zijn wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 11:49
Wanneer worden die updates gepusht naar je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
vanStriean schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:41:
Durf ik niet te zeggen want ik heb alleen toen ik mijn telefoon net had een update (.A09 geloof ik) via OTA binnen gekregen. Sindsdien is heb ik nooit meer iets gepusht gekregen en heb ik het elke keer handmatig gedaan. Het engelstalige forum is eigenlijk niet voor de Europese versie maar gericht op India.

Het forum voor Europese gebruikers is echter in het Spaans en dat is voor mij niet goed genoeg te begrijpen.

Zelf vind ik het handmatig updaten totaal geen probleem en alle keren (4 a 5 keer) is het voor mij (los van het downloaden) binnen 5 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
vanStriean schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:41:
Mijn vrouw heeft de X2 (niet pro)

Vorige week voor het eerst sinds lang een OTA update gekregen (security update van februari)

Vandaag de grote update naar Android 10 OTA ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
Ik heb de X2 Pro nu ruim een maand en binnen een paar dagen heb ik de update RMX1931EX_11_A.10 gekregen. Ik draai Android 9 met ColorOS 6.1. Als ik ik op de website met updates kijk staat daar ColorOS 6.0.1, dat is dan toch ook een vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
earthknake schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:36:
[...]

Same here! Bij mij verwachten ze hem rond 4 mei te kunnen leveren, hoop eigenlijk nog op of voor zaterdag ipv maandag! :)

Had nog even twijfel nu de X50 Pro er ook bijna is... Maar 5G is er nog niet en zit toch meer op wifi dan 4G/5G. Verder zie ik niet echt iets om meteen € 200 meer te betalen voor de 12/256 X50 Pro.
Mijne ook besteld vorige week, zou op 6 mei moeten aankomen!
Was eerst naar de MI9T pro aan het kijken om mijn Oneplus 3 te vervangen, maar die is plots duurder en lastiger te krijgen. Oneplus 8 Pro overwogen, maar de aankondiging was (voorspelbaar, maar toch) jammer genoeg wat te duur voor mij om te verantwoorden.

Door dit topic de X2 Pro ontdekt, reviews gelezen en dus besteld op Amazon Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Baha schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:31:
[...]

Mijne ook besteld vorige week, zou op 6 mei moeten aankomen!
Was eerst naar de MI9T pro aan het kijken om mijn Oneplus 3 te vervangen, maar die is plots duurder en lastiger te krijgen. Oneplus 8 Pro overwogen, maar de aankondiging was (voorspelbaar, maar toch) jammer genoeg wat te duur voor mij om te verantwoorden.

Door dit topic de X2 Pro ontdekt, reviews gelezen en dus besteld op Amazon Spanje.
Ongeveer hetzelfde verhaal hier. Alleen een Samsung Galaxy S9+ nu met een batterij die snel leeg is. Na 2 jaar wel weer klaar mee, tijd voor iets anders :)

Twijfelde tussen de Mi 9T Pro en OnePlus 7T Pro, later een tip gelezen om te kijken naar de Realme X2 Pro en moet zeggen, alle reviews zijn wel erg positief. Ben benieuwd!

Wanneer heb jij hem precies gekocht? Ben wel benieuwd hoe snel ze nu zijn in Spanje bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:56
Waarom niet via de Realme webwinkel kopen? Wordt snel geleverd vanuit magazijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
iestyn99 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:44:
Waarom niet via de Realme webwinkel kopen? Wordt snel geleverd vanuit magazijn in Nederland.
Amazon is goedkoper en heeft top service! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
vanStriean schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:22:
Ik heb de X2 Pro nu ruim een maand en binnen een paar dagen heb ik de update RMX1931EX_11_A.10 gekregen. Ik draai Android 9 met ColorOS 6.1. Als ik ik op de website met updates kijk staat daar ColorOS 6.0.1, dat is dan toch ook een vorige versie?
Kijk je wel bij de X2 Pro? De 5i staat erboven en die heeft inderdaad als laatste update ColorOS 6.0.1 gehad. Bij de X2 Pro staat Realme UI 1.0 bij mij, zowel op de site voor India als die voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanStriean
JdJtA schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:07:
[...]

Kijk je wel bij de X2 Pro? De 5i staat erboven en die heeft inderdaad als laatste update ColorOS 6.0.1 gehad. Bij de X2 Pro staat Realme UI 1.0 bij mij, zowel op de site voor India als die voor Europa.
Verkeerd gekeken |:( staat inderdaad realme UI 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn model met 12/256 binnen gekregen! Super tevreden en een heuse upgrade van een honor 7x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:17:
Vandaag ook mijn model met 12/256 binnen gekregen! Super tevreden en een heuse upgrade van een honor 7x.
Nice! Via Realme of een andere leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon spanje. Scheelt weer wat geld en hoefde hem ook niet binnen 1 dag te hebben. Heb zelf goede ervaringen met de service ervan dus vandaar.

Zijn er hier mensen die de telefoon zonder hoesje gebruiken? De meegeleverde is best bulky maar de achterkant lijkt me best fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:57:
Amazon spanje. Scheelt weer wat geld en hoefde hem ook niet binnen 1 dag te hebben. Heb zelf goede ervaringen met de service ervan dus vandaar.

Zijn er hier mensen die de telefoon zonder hoesje gebruiken? De meegeleverde is best bulky maar de achterkant lijkt me best fragiel.
Ah mooi. Wanneer bestelde jij hem?

Ben ook wel benieuwd naar goede hoesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week donderdag besteld. Snelle levering vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:57:

Ja, ik gebruik hem eigenlijk vanaf het begin zonder hoesje (mijn laatste 3 telefoons allemaal zonder hoesje gebruikt). Uiteraard is het een risico want de voor- en achterkant zijn glas (voorkant zit standaard een screen protector op vanuit de fabriek) maar ik heb nog nooit een hoesje om een telefoon gehad waarbij het gevoel en design van de telefoon in tact bleef (en als het in de buurt komt is de bescherming sowieso minimaal).

Voor mij dus een weloverwogen keuze om geen hoesje te gebruiken waar ik nog elke dag achter sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
earthknake schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:09:
[...]

Ongeveer hetzelfde verhaal hier. Alleen een Samsung Galaxy S9+ nu met een batterij die snel leeg is. Na 2 jaar wel weer klaar mee, tijd voor iets anders :)

Twijfelde tussen de Mi 9T Pro en OnePlus 7T Pro, later een tip gelezen om te kijken naar de Realme X2 Pro en moet zeggen, alle reviews zijn wel erg positief. Ben benieuwd!

Wanneer heb jij hem precies gekocht? Ben wel benieuwd hoe snel ze nu zijn in Spanje bij Amazon.
Woensdag 22 april besteld, kreeg als leverdata 2-6 mei. Ben benieuwd wanneer het uiteindelijk hier in België zal aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-08 16:04
Baha schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:21:
[...]

Woensdag 22 april besteld, kreeg als leverdata 2-6 mei. Ben benieuwd wanneer het uiteindelijk hier in België zal aankomen.
Op 21/4 had ik deze ook besteld en men gaf ook 6/5 aan als uiteindelijke leveringsdatum.
Pakje is echter al onderweg vanuit Frankrijk naar België volgens de tracker op Amazon. Kans is dus reëel dat je je bestelling toch vroeger ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb er gewoon een cheap maar ultra slim hoesje omheen, om de achterkant tegen krassen te beschermen. Ook een screenprotector erop voor de voorkant. Telefoon wordt er maar heel klein beetje dikker van. Uiteraard waarschijnlijk niet voldoende tegen vallen, maar wel voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
@boer95 welk hoesje heb je uiteindelijk gekocht? Heb wel een hoesje gevonden waar de samsunga voorheen standaard mee werden geleverd.

Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb deze destijds besteld:

https://nl.aliexpress.com/item/4000318933071.html

Is een ultra slim case. De blauwe is erg mooi. Lijkt op de kleur van de OP 7.
Niet duur en voor krasbescherming dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 12-09 13:11
Baha schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:31:
[...]

Ik zit in precies hetzelfde schuitje, ik heb nu ook een OP3 waarvan de accu slecht begint te worden. Wilde wachten op de OP8 in de hoop dat de 7T goedkoper wordt. Maar die wordt alleen maar duurder. Toen zag ik deze telefoon en heb al diverse YT filmpjes gezien en daar is deze gelijk aan, zo niet beter dan de 7T.

Ik ga denk ik ook maar in Spanje bestellen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik had deze besteld. Blijkbaar uitverkocht, maar vast te vinden via WIsh of Ali :P
https://www.wish.com/prod...8ff9ec0c196cabb?share=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
boer95 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:17:
Ik had deze besteld. Blijkbaar uitverkocht, maar vast te vinden via WIsh of Ali :P
https://www.wish.com/prod...8ff9ec0c196cabb?share=web
Klopt. Is de zelfde als die van mij. Maar ik heb hem toen op Ali besteld.

https://nl.aliexpress.com/item/4000318933071.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Een goed hoesje vinden gaat nog wel een uitdaging worden denk ik. De levertijd van Ali is me te lang. Iemand nog tips binnen EU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
earthknake schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:57:
Een goed hoesje vinden gaat nog wel een uitdaging worden denk ik. De levertijd van Ali is me te lang. Iemand nog tips binnen EU?
Bij Amazon (DE) zijn wel wat hoesjes te vinden als je zoek op 'OPPO Reno Ace hulle' (Die heeft schijnbaar precies dezelfde afmetingen, uitsparingen en knoppen als de Realme X2 Pro). Ik weet niet wat je zoekt maar als voorbeeld: achterkant+2x glazen screenprotector of voor- en achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maus0165
earthknake schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:57:
*Edit: VERKOCHT

[ Voor 27% gewijzigd door Maus0165 op 01-05-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauric3
  • Laatst online: 22-12-2021
Goedemiddag,

Gisteren heb ik de X2 Pro 8gb/128gb Lunar White besteld (via Realme EU store) nadat mijn Mi Mix 2s kapot gevallen is. Op dit moment heb ik mijn oude Nokia 7+ uit de kast gehaald.

Nu vraag ik mij af hoe lang het duurt tot het toestel verzonden wordt? Ik heb niets anders dan het betaalbewijs ontvangen en verder werkt Chat Support ook niet op de EU store van Realme. Hij gooit telkens mijn browserpagina eruit na 10-15min wachten. Dit gebeurt bij zowel Opera, Firefox en Chrome. Kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van hun support🙄

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en/of een tip?

Thanks!😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthknake
Mauric3 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:44:
Goedemiddag,

Gisteren heb ik de X2 Pro 8gb/128gb Lunar White besteld (via Realme EU store) nadat mijn Mi Mix 2s kapot gevallen is. Op dit moment heb ik mijn oude Nokia 7+ uit de kast gehaald.

Nu vraag ik mij af hoe lang het duurt tot het toestel verzonden wordt? Ik heb niets anders dan het betaalbewijs ontvangen en verder werkt Chat Support ook niet op de EU store van Realme. Hij gooit telkens mijn browserpagina eruit na 10-15min wachten. Dit gebeurt bij zowel Opera, Firefox en Chrome. Kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk ben van hun support🙄

Thanks!😁
Dat is niet zo fijn! Je kan ze ook mailen? orders.eu@realme.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauric3
earthknake schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:50:
[...]

Dat is niet zo fijn! Je kan ze ook mailen? orders.eu@realme.com
Heb ik direct deze ochtend gedaan nadat ik erachter kwam dat ze per chat onbereikbaar zijn. Helaas niets ontvangen van ze, zelfs geen ontvangstbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Maus0165 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:37:
[...]

Ik heb nog een zwarte slim case liggen. Nooit gebruikt. Had een zwarte en een blauwe gekocht en alleen de blauwe gebruikt. Dus mocht je hem willen overnemen dan hoor ik het wel 😉
Thanks! Maar zoek meer iets book case achtigs denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
earthknake schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:18:
[...]

Thanks! Maar zoek meer iets book case achtigs denk ik.
Heb volgens mij deze op Amazon.de gezien!

Heb zelf de case + 2 screenprotector besteld voor +/- 7 euro. Prima prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ik ben benieuwd of jullie met contactloos betalen hetzelfde probleem ervaren als ik; bij bedragen boven de 25 euro of na het overschrijden van het limiet zonder pincode zou mijn RABObank app automatisch moeten openen....
Dit gebeurt echter niet.

Op de betaalautomaar staat; volg instructies op telefoonscherm.

Na het handmatig openen van de RABO wallet en het intypen van mijn pincode kan ik daarna wel betalen.

Het is alleen super irritant dat die app niet automatisch opend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Felke schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:33:
Ik ben benieuwd of jullie met contactloos betalen hetzelfde probleem ervaren als ik; bij bedragen boven de 25 euro of na het overschrijden van het limiet zonder pincode zou mijn RABObank app automatisch moeten openen....
Dit gebeurt echter niet.

Na het handmatig openen van de RABO wallet en het intypen van mijn pincode kan ik daarna wel betalen.

je bent niet de enige. Zoek even op ING in dit topic en je ziet wat andere mensen met het zelfde probleem. Is mij niet geheel duidelijk of het een realme probleem is of een android 10 probleem. Heb zelf geen ander Android 10 device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jillisv
  • Laatst online: 04-04-2022
Hallo
Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel kwam dus op realme uit maar aangezien deze al een tijdje uit is vroeg ik me af hoe die nu werkt batterij voornamelijk ik heb nu al zo'n 2.5 jaar huawei p10 plus nog niet zoveel mis mee op de camera na dan maar vind tijd voor iets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Rey schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:24:
[...]

je bent niet de enige. Zoek even op ING in dit topic en je ziet wat andere mensen met het zelfde probleem. Is mij niet geheel duidelijk of het een realme probleem is of een android 10 probleem. Heb zelf geen ander Android 10 device.
Is een probleem met Android 10 heb hetzelfde probleem in België met mijn bank app bank gebeld was reeds gekend .wordt gefikst met volgende update van de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:50
Mauric3 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:44:
Goedemiddag,

Thanks!😁
Jazeker, ik had ook een toestel bij hun besteld en wat mij ook opviel is dat er weinig communicatie is met betrekking tot de verzending en de updates daarover.
Maar het gaat allemaal vrij snel hoor, ik had 3 april besteld, dus net voor het weekend en 7 April had ik hem binnen.
Alleen de eerst volgende communicatie die je krijgt is van DHL zodra hij is verzonden, dat kreeg ik 6 April. :)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Amazon Spanje was lekker snel. Dinsdag verzonden en nu al binnen. Twee dagen met express shipping. Was maar € 2 duurder. Vanavond maar eens mee gaan spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jillisv schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:31:
Hallo
Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiel kwam dus op realme uit maar aangezien deze al een tijdje uit is vroeg ik me af hoe die nu werkt batterij voornamelijk ik heb nu al zo'n 2.5 jaar huawei p10 plus nog niet zoveel mis mee op de camera na dan maar vind tijd voor iets nieuws
Hier nu 3 dagen binnen en ben er zeer tevreden over.
Vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXfyadR58PmJAALEl4jQTI24gck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ei8BxX0KYFhBpN0qaK6dNbUy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Jillisv schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:31:
Hallo
In mijn geval met licht gebruik haal ik meestal 3 dagen standby terwijl ik bluetooth altijd verbonden heb (smartwatch), automatische helderheid aan heb staan, locatiebepaling op nauwkeurig staat en NFC altijd actief is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWTa3mWbhRONChvcVut9ip481qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUibXO71tcOsNCEEsVehLq86.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
JdJtA schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:12:
[...]

In mijn geval met licht gebruik haal ik meestal 3 dagen standby terwijl ik bluetooth altijd verbonden heb (smartwatch), automatische helderheid aan heb staan, locatiebepaling op nauwkeurig staat en NFC altijd actief is.

[Afbeelding]
Ik haal zelf meestal 1,5 dag...maar speel cod mobile oa en zit met regelmaat op social media.
Batterij is lang niet slecht.. 90hz staat hier altijd aan, net zoals locatiebepaling, nfc en Bluetooth.

Ben wel benieuwd naar de langere termijn ivm het snelle opladen en het warm worden van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas33
  • Laatst online: 14-07 01:38
Moet zeggen dat met software update C.26 de batterij bij het opladen minder warm wordt voor mijn gevoel dan bij <C.25. laadt hem meestal op bij +- 20-25% tot een procent of 90% dus hij heeft al een aantal keer eraan gehangen. Valt anderen dit ook op bij C.26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Waarschijnlijk al lang bekend, maar c.26 is te downloaden via VPN naar India. Voor mijn gevoel opnieuw vloeiender. Ook de vingerafdrukscanner en de gezichtsherkenningsfunctie voelen een stukje sneller.
Het laden ging niet echt koeler, want meestal zat ik de afgelopen tijd rond de 31-32°C, waar ik nu de 34,7°C aantikte. Dat gezegd hebbende, de temperatuur is niet erg consistent, want kan de ene keer onder de 30 en de andere keer boven de 34 gaan.

*Temperaturen gemeten met Antutu Temperature Monitor in de notificatielade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potenscia schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:42:
Waarschijnlijk al lang bekend, maar c.26 is te downloaden via VPN naar India. Voor mijn gevoel opnieuw vloeiender. Ook de vingerafdrukscanner en de gezichtsherkenningsfunctie voelen een stukje sneller.
Het laden ging niet echt koeler, want meestal zat ik de afgelopen tijd rond de 31-32°C, waar ik nu de 34,7°C aantikte. Dat gezegd hebbende, de temperatuur is niet erg consistent, want kan de ene keer onder de 30 en de andere keer boven de 34 gaan.

*Temperaturen gemeten met Antutu Temperature Monitor in de notificatielade.
https://www.realme.com/eu/support/software-update
Gewoon hier downloaden, geen VPN nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Klopt, maar dan moet je via bestandsbeheer, dus ik kan me voorstellen dat sommigen daar geen trek in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo moeilijk is dat ook weer niet. Je klikt op bestandsbeheer/file manager, klikt het bestand aan wat je hebt gedownload en klikt op 'upgrade now'.

Edit: even ingewikkeld als een VPN opzetten dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Ja, je hebt ergens wel gelijk :) , maar op Realme.com is de update bijna 3GB, waar het via de software manager 500MB is. Dus het scheelt nogal in downloadsnelheid. Als het goed is moet er onder de streep geen verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan wel vreemd. Denk dat die bij de OTA alleen de verschillen download in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Potenscia schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:01:
Ja, je hebt ergens wel gelijk :) , maar op Realme.com is de update bijna 3GB, waar het via de software manager 500MB is. Dus het scheelt nogal in downloadsnelheid. Als het goed is moet er onder de streep geen verschil zijn.
Dit geldt voor alle software updates op telefoons. Download je via de OTA update, dan weet hij welke software versie je hebt en krijg je een delta. Via de site zijn alleen de full roms te downloaden.

Nog een tip voor iedereen. Laad hem tot 80% op. In mijn ervaring kan ik de hele dag met de telefoon doen en pas de volgende ochtend heb even een kwartiertje in de lader hangen om weer tot 80% te laden.
Li-ion accu's gaan veel langer mee op die manier en door het supersnelle laden van onze X2 Pro's is dit ook makkelijk in de praktijk te brengen.
Ik gebruik https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=nl om o.a. een alarm te hebben wanneer hij 80% vol is.

[ Voor 31% gewijzigd door Chilly_Willy op 01-05-2020 10:11 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Jammer dat ik die tip van OTA nu pas lees. Gisteren die volledige update handmatig gedownload en ging mega traag via die Realme server. Moet zeggen dat het toestel wel echt top is! Mega snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prairydog
Felke schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:33:
Dit gebeurt echter niet.

Even een update na mijn laatste post over contactloos betalen met ING Bankieren.

Ik heb uit nieuwsgierigheid de A10 update (ColorOS 6.1) geflasht, omdat ik toch begon te twijfelen. Als flashoholic heb ik bij ontvangst van mijn X2 Pro deze blijkbaar toch meteen voorzien van de (toen nog) C20 update. Tot mijn verbazing werkt contactloos betalen nu vlekkeloos.

Het is dus een combinatie van Realme (OPPO) en Android 10.

Zowel mijn Pixels als Samsung Note 9/10 kennen dit probleem niet onder Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauric3
Spekker schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:39:
[...]

Jazeker, ik had ook een toestel bij hun besteld en wat mij ook opviel is dat er weinig communicatie is met betrekking tot de verzending en de updates daarover.
Maar het gaat allemaal vrij snel hoor, ik had 3 april besteld, dus net voor het weekend en 7 April had ik hem binnen.
Alleen de eerst volgende communicatie die je krijgt is van DHL zodra hij is verzonden, dat kreeg ik 6 April. :)
Bij mij was het inderdaad een identiek geval. Thanks voor het delen. Het toestel is trouwens echt snel vergeleken met mijn S10+, maar ben huiverig voor de software ondersteuning aangezien hij nog op ColorOs 6.1 zit😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
prairydog schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Even een update na mijn laatste post over contactloos betalen met ING Bankieren.

Ik heb uit nieuwsgierigheid de A10 update (ColorOS 6.1) geflasht, omdat ik toch begon te twijfelen. Als flashoholic heb ik bij ontvangst van mijn X2 Pro deze blijkbaar toch meteen voorzien van de (toen nog) C20 update. Tot mijn verbazing werkt contactloos betalen nu vlekkeloos.

Het is dus een combinatie van Realme (OPPO) en Android 10.

Zowel mijn Pixels als Samsung Note 9/10 kennen dit probleem niet onder Android 10.
Mm.. Klinkt als iets dat we zouden moeten melden.. Lijkt mij niet onoplosbaar toch?
Weet iemand hier hoe we dat zouden kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Mauric3 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:06:
[...]

Bij mij was het inderdaad een identiek geval. Thanks voor het delen. Het toestel is trouwens echt snel vergeleken met mijn S10+, maar ben huiverig voor de software ondersteuning aangezien hij nog op ColorOs 6.1 zit😒
Android 10 is sinds een maand uit voor het toestel maar blijkbaar werkt de server niet altijd mee met aanbieden van de OTA. Zelf kies ik er daarom voor om handmatig de updates uit te voeren (downloaden via realme-site en via de voorgeïnstalleerde bestandsbeheer de update aanklikken. Duurt daarna maar een paar minuten.
Felke schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Mm.. Klinkt als iets dat we zouden moeten melden.. Lijkt mij niet onoplosbaar toch?
Weet iemand hier hoe we dat zouden kunnen doen?
Ik denk dat je via de Realme Community een 'bugreport' zou kunnen doen al is de voertaal op het Europese forum Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1999
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-07 22:35
Weet iemand hoelang realme ondersteuning voor software updates biedt.

Heb namelijk interesse in de Realme x2 pro alleen twijfel nog over de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
@Jasper1999 ik begreep dat realme telefoons tenminste 2 android generaties van updates voorziet. Wat ik lees is dat er qua updates weinig te klagen valt. Dit heeft mij, samen met prijs/hardware over de drenpel gehaald. Kan niet wachten tot ie binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brain150
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 15:04
rrtan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:56:
[...]

Ja precies dat, foto's zijn nu een beetje smudged. Ik zal het morgen eens proberen, heb het met de chroma booster aan/uit geprobeerd en ook met de ijsbolletjes ernaast. Beste resultaat was met de 10e optie bij de ijsbolletjes.
Ik heb .c.26 erop gezet en vind het wel een stuk verbeterd (kwam van de voorlaatste Android 9. C.??). Overdag binnen lijkt ijsbol optie R8 de beste optie te zijn, al vergelen lichte kleuren een beetje. Zonder een filter hangt er over de hele foto een donkerder waas. 's Avonds binnen is de setting zonder filter weer beter. R10 maakt hier de foto onnodig erg wit (beige wordt wit) en dus de andere kleuren te fel.
Ik heb nog geen GCAM vergeleken met de huidige stockcam, heeft er iemand een mening/vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
(Gekopieerd uit eigen gebruik)
Realme heeft als updatebeleid het volgende:
-1 Android upgrade voor alle telefoons.
-2 Android upgrades voor telefoons uit de Pro-series en X-series.
-24 maanden beveiligingsupdates. Elke maand in de eerste 6 maanden en elke twee maanden in de maanden 7-24.

De Realme 2 Pro (Android 8.1) krijgt in Juni Android 10, dus ze voldoen er ook aan. Daarnaast zij de CEO dat het bij de U- C- en Non-pro-series gaat om tenminste één update, omdat een paar Android 8 telefoons geen Android 10 zullen krijgen, maar volgens mij wilde hij niet uitsluiten dat dat in de toekomst verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
brain150 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:36:
[...]

Ik heb .c.26 erop gezet en vind het wel een stuk verbeterd (kwam van de voorlaatste Android 9. C.??). Overdag binnen lijkt ijsbol optie R8 de beste optie te zijn, al vergelen lichte kleuren een beetje. Zonder een filter hangt er over de hele foto een donkerder waas. 's Avonds binnen is de setting zonder filter weer beter. R10 maakt hier de foto onnodig erg wit (beige wordt wit) en dus de andere kleuren te fel.
Ik heb nog geen GCAM vergeleken met de huidige stockcam, heeft er iemand een mening/vergelijking?
Hier staat meer over GCAM en de versies: https://forum.xda-develop...best-gcam-x2-pro-t4013985

Ik heb nog Android 9 draaien met A10 update. Wacht nog heel even op iets stabielere Android 10. Ook bv ivm ING app die ik zeer geregeld gebruik bij betalen.

Ik heb ook GCAM draaien. Weet alleen ff niet meer welke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Gisteren de knoop doorgehakt en er ook eentje besteld.
Jammer genoeg hier pas na de bestelling uitgekomen. Toen pas gezien dat je bij amazon.es het topmodel voor 439 kan bestellen, ik heb nu het middelste model voor dezelfde prijs besteld bij RealMe zelf.

Ik lees hier enkele dingen over de Android 10 upgrade? Is het verstandig al dadelijk te upgraden als ik mijn toestel heb?

Maakt GCAM veel verschil in de kwaliteit van de foto's? Een aanrader?

Iemand trouwens enig idee waar je vlot een deftig hoesje kan halen. Ik had voor mijn OnePlus het officieel carbon fiber hoesje, daar was ik heel tevreden over.

[ Voor 15% gewijzigd door Twilkie op 07-05-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-08 16:04
Twilkie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 07:44:
Gisteren de knoop doorgehakt en er ook eentje besteld.
Jammer genoeg hier pas na de bestelling uitgekomen. Toen pas gezien dat je bij amazon.es het topmodel voor 439 kan bestellen, ik heb nu het middelste model voor dezelfde prijs besteld bij RealMe zelf.

Ik lees hier enkele dingen over de Android 10 upgrade? Is het verstandig al dadelijk te upgraden als ik mijn toestel heb?

Maakt GCAM veel verschil in de kwaliteit van de foto's? Een aanrader?

Iemand trouwens enig idee waar je vlot een deftig hoesje kan halen. Ik had voor mijn OnePlus het officieel carbon fiber hoesje, daar was ik heel tevreden over.
Je kan hem indien hij nog niet verzonden is, cancellen en anders gewoon terugsturen naar Realme. Je hebt steeds een recht om je internetaankoop binnen de 14 dagen na ontvangst terug te zenden.
Dan kan je hem gewoon alsnog via Amazon.es bestellen.

Het toestel is echt een aanrader trouwens, zelfs sinds 27/4 in gebruik en nog geen moment spijt gehad.
Voor wat betreft het hoesje, het bijhorende hoesje is heel degelijk, maar maakt de gsm wel wat bulkier. Als dat voor jou geen probleem is, hoef je misschien gewoon geen extra hoesje te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Goeie tip, net geprobeerd, maar als ik Cancel druk dan komt er gewoon een pop-up.

'If you want to cancel, please reject it when it arrives'.

Zo erg is het nu ook niet. Ik denk dat de middelste meer dan voldoende is voor mij qua specs.
Terugsturen ga ik niet mee beginnen, hij dient ter vervanging van een defect toestel.

De meegeleverde case ben ik niet zo een super fan van.
Misschien doe ik het wel zonder case. Iemand ervaring met GadgetShieldz?
Die van hout is wel mooi:

https://www.gadgetshieldz...o-skins-wraps-covers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Momenteel zelf een gadgetshieldz clear. Is ie mooi, maar niet zo slippery. Laat wel al wat los op randjes, maar kan ook komen omdat ik minder geduld had het erop te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
2Swift schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:29:
Momenteel zelf een gadgetshieldz clear. Is ie mooi, maar niet zo slippery. Laat wel al wat los op randjes, maar kan ook komen omdat ik minder geduld had het erop te plakken.
Ik zag in de video van GadgetShieldz dat je 5seconden met een haardroger moest er over gaan per rand.
Dat is iets dat ik in mij niet kan herinneren van de DBrand die ik ooit had.
Je gebruikt hem dan gewoon zo zonder case?
Kan de telefoon goed tegen kleine drops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Zit nog steeds te twijfelen over deze telefoon.... :?

Ik heb nu nog een OP3 uit 2016, die werkt an sich nog prima, alleen batterij is slecht. Kom er nog net een dag mee door als ik niet te gek doe. Gebruik ik 'm veel dan red ik het al niet meer. :-(

Deze Realme staat nu nog hoog op het lijstje al lees ik ook veel over de nieuwe X50 Pro, maar die kost met 256 Gb wel 670,-, dus 200,- meer voor o.a. 5G waar ik geen waarde aan hecht. Het gaat nog jaren duren voordat je daar qua snelheid iets van gaat merken en dan is nog de vraag waarom. 4G is voor mij snel genoeg.

Ook komt er een nieuwe Poco F2 aan, prijs nog onbekend. |:(

Wat is wijsheid.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:32
Ik heb gister de 6/64gb editie voor 390.- besteld via de Realme site. De 8/128 voor 440.- vond ik best een flinke meerprijs. Nu zie ik de aanbiedingen op amazon.es en begin toch te twijfelen..... Wat is jullie mening over 6gb ram in 2020? Ik ben van plan de telefoon 1 en max 2 jaar te gebruiken. Geen heavy gamer maar af en toe een spelletje, navigeren en de gebruikelijke zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Milan57 op 07-05-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:45
Milan57 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:12:
Ik heb gister de 6/64gb editie voor 390.- besteld via de Realme site. De 8/128 voor 440.- vond ik best een flinke meerprijs. Nu zie ik de aanbiedingen op amazon.es en begin toch te twijfelen..... Wat is jullie mening over 6gb ram in 2020? Ik ben van plan de telefoon 1 en max 2 jaar te gebruiken. Geen heavy gamer maar af en toe een spelletje, navigeren en de gebruikele zaken.
Die 2gb ram meer heb je niet nodig met jou gebruik.
6 is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik heb soms tot 3GB beschikbaar (te zien in app management) en ik kom nooit onder de 1.5GB uit. Ik heb 6/64GB variant. De 128GB is belangrijker dan de 8GB RAM, dus als je wat meer opslag wilt hebben zou ik daar wel voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Ik ben voor de middelste gegaan omdat die ook UFS 3.0 heeft ipv UFS2.1.
't Schijnt maakt dat wel wat verschil maar hoeveel natuurlijk. Mijn huidige met UFS 2.1 voelt ook razend snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
Top! Bedankt voor jullie antwoord.

Dan lijkt 6gb ram voldoende. Wat opslag betreft komt het goed, ik ben niet echt een hoarder en backup regelmatig foto's naar mijn desktop.

Weten jullie wat de levertijd van Realme is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Milan57 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:30:
Top! Bedankt voor jullie antwoord.

Dan lijkt 6gb ram voldoende. Wat opslag betreft komt het goed, ik ben niet echt een hoarder en backup regelmatig foto's naar mijn desktop.

Weten jullie wat de levertijd van Realme is?
Meestal 1 dag als je vroeg besteld :)
Word verstuurd vanuit NL, als je via hun EU site besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
Nice :) Heb hem gisteravond besteld dus hopelijk morgen binnen.

Hoe is de custom rom scene voor dit toestel? Na vroeger veel geflasht (en gebricked) te hebben begint het toch weer te kriebelen.

[ Voor 51% gewijzigd door Milan57 op 07-05-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Milan57 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:32:
Nice :) Heb hem gisteravond besteld dus hopelijk morgen binnen
Ik ook, kijk er naar uit! :P

Zijn er trouwens mensen die er twee sims in hebben zitten? Werkt dat in combinatie met bijvoorbeeld WhatsApp?

[ Voor 21% gewijzigd door Twilkie op 07-05-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Twilkie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Ik ook, kijk er naar uit! :P

Zijn er trouwens mensen die er twee sims in hebben zitten? Werkt dat in combinatie met bijvoorbeeld WhatsApp?
Heb er maar 1 simkaart in zitten maar Realme heeft de functie 'App Cloner' waarmee je 2x dezelfde app geinstalleerd kan hebben (dit werkt o.a. voor Whatsapp) . Je kan dan als het goed is ook met 2 verschillende nummers inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
Net de shipping mail gehad van Realme. Dat was vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Ik ook. Goeie service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Twilkie schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zag in de video van GadgetShieldz dat je 5seconden met een haardroger moest er over gaan per rand.
Dat is iets dat ik in mij niet kan herinneren van de DBrand die ik ooit had.
Je gebruikt hem dan gewoon zo zonder case?
Kan de telefoon goed tegen kleine drops?
Die clear skin die ik heb is anders dan de gekleurde skins. De clear skin moet met wat zeepsop en een föhn gemonteerd worden, en die doet ook alle randen.
Voor m'n scherm heb ik een Nilkin glasplaatje die eigenl voor Oneplus 7T is, die past goed. Is ietsiepietsie smaller dan scherm van X2 Pro.

Ik gebruik inderdaad geen hoesje meer, hoewel ik er wel nog 3 heb liggen.
Eerlijk gezegd tot nu toe nog niet laten vallen, en wil ik graag zo houden....
Ben wel altijd super zuinig op spullen en erg voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Potver. Volgens amazon.es is mijn pakket beachadigd en teruggestuurd met de transporteur. Hoopte nog zo dat ik vandaag/dit weekend aan de slag kon. Andere mensen die dit probleem ook hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
Sven2912 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:
Potver. Volgens amazon.es is mijn pakket beachadigd en teruggestuurd met de transporteur. Hoopte nog zo dat ik vandaag/dit weekend aan de slag kon. Andere mensen die dit probleem ook hebben gehad?
Nope dat is niet zo fijn! Had je normale verzending of express gedaan? Had zelf express gekozen en kwam super snel uit Madrid binnen 2 werkdagen met UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Bam, kogel door de kerk. :+

Zojuist de 12/256 versie besteld. Niet in Spanje maar gewoon bij Realme. Is nu 10,- goedkoper. :9~
(Die 40,- t.o.v. Spanje kan er dan ook nog wel bij, zekers als ik bovenstaand verhaal lees...)

Gisterenavond nog flink wat YT reviews bekeken en ook de Redmi K30 en X50 Pro ernaast gezien en dan denk ik toch dat je met deze telefoon de meeste bang for the bucks hebt. Ook de Poco F2 gaat straks een stuk duurder worden.

Na 4 jaar OP3 dus naar de Chinese buren gegaan. O-)

Nu maar eens op zoek gaan naar wat hoesjes.
Iemand een goede tip voor een Bookcase en hardcover? _/-\o_

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste