Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de blauwe 12gb ram versie niet verkrijgbaar is via realme 😕
Via Amazon.es is die niet meer verkrijgbaar grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Sven2912 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:33:
Potver. Volgens amazon.es is mijn pakket beachadigd en teruggestuurd met de transporteur. Hoopte nog zo dat ik vandaag/dit weekend aan de slag kon. Andere mensen die dit probleem ook hebben gehad?
Mijne lijkt nog steeds niet verzonden te zijn. 6 mei was levertijd, niets gezien of gehoord, tracking nummer van bpost heeft ook nooit gewerkt. Op 6 mei ineens "vertraging, 7-12 mei verwacht", tracking werkt nog steeds niet.

Moet ik eerst zelf gaan klagen vooraleer ik te weten kom dat het niet verzonden is. :/

Hoop dat het nog in orde komt, heb al hoesjes ed. besteld van Alie, dus wissel liever niet plots naar de X50 pro promo of iets anders.

[ Voor 0% gewijzigd door Baha op 08-05-2020 12:52 . Reden: niet zeker waar X50 pro promo was ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Had die van mij vorig weekend besteld bij Amazon.es, zou maandag de 11e aankomen maar was er gister al. Geen expres verzending gekozen.

Ik kom van een s9 die steeds meer bugs kreeg, erg traag werd en de accu was snel leeg. Nu met de X2 pro merk ik dat bijvoorbeeld Bill climb racing veel sneller opstart en natuurlijk de batterij die veel beter is. De camera moet ik nog wel even aan wennen, lijkt slechter dan van de s9 en heeft wat moeite met juist scherpstellen. Verder wel erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:40
Vandaag een update OTA binnengekregen. Android 10, C26 update.
Ik ga hem nog niet installeren denk ik. O.a. vanwege mobiel betalen ING en ik lees verhalen over battery drain.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Juist geen battery drain, maar of het minder is dan c.24 weet ik niet. De laadanimatie is ook wel grappig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

fv

-------------------> hiero

Draai hier al langer C.26; geen drain. Gemiddeld 3 dagen op 1 lading bij 5 a 6 uur scherm tijd...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 17:01
Helaas. Mijn x2 pro is vanwege beschadiginf van pakket teruggestuurd naar spanje. Bij de vraag voor een vervangend toestel kreeg ik het antwoord dat de 12gb/256gb uitverkocht is. Alleen de spierwitte is nog leverbaar. Dat is niet bepaald mijn smaak. Iemand een tip?

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Heb je echt de 12/256GB nodig? 8GB RAM is meer dan genoeg, dus alleen als je echt veel opslag nodig hebt is die versie een must. En als je er een hoesje omheen doet, zie je de kleur 9/10 keer niet. Daarnaast is wit, ondanks dat het ook mijn smaak niet is, wel een mooie kleur, zeker met de parelmoer-tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
12gb is niet nodig. De 256gb wel. Ik doe normaal een jaar of 4 met de smartphone en die loopt toch snel vol (ben wat lui met hem leeg maken) daarnaast was deze versie 20 euro duurder dus voor mij een no brainer. Ik ga nog eens nadenken over de witte, ben er niet kapot van. Overigens zie je dit ook nog als hij in een hoesje zit. Doet uiteraard niks af aan de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Je kan natuurlijk een skin erop plakken met elke kleur die je mooi vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59
Sven2912 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:33:
12gb is niet nodig. De 256gb wel. Ik doe normaal een jaar of 4 met de smartphone en die loopt toch snel vol (ben wat lui met hem leeg maken) daarnaast was deze versie 20 euro duurder dus voor mij een no brainer. Ik ga nog eens nadenken over de witte, ben er niet kapot van. Overigens zie je dit ook nog als hij in een hoesje zit. Doet uiteraard niks af aan de werking.
Zelf heb ik de witte versie en vind persoonlijk die kleur echt top. Mijn huidige hoesje is helemaal zwart. Nu zie je die witte kleur van het toestel alleen nog een heel klein stukje aan de achterkant van de camera maar verder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Bedankt voor je reactie. Heb ook de witte besteld. Deze keer verzending per express post. Hopelijk gaat het deze keer zoals gewoonlijk bij amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Swift schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:04:
Je kan natuurlijk een skin erop plakken met elke kleur die je mooi vindt.
Wat bedoel je met skin erop plakken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:19:
[...]

Wat bedoel je met skin erop plakken??
Wat @X-Rey linkt.

Ik heb trouwens de C26 update erop. Maar inderdaad gezeik met ING mobiele betaalpas die het niet doet zonder de App te openen.

Moeten we daarvoor bij ING zijn, of bij Realme?
Heeft er al iemand een melding gemaakt bij 1 van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
2Swift schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Wat @X-Rey linkt.

Ik heb trouwens de C26 update erop. Maar inderdaad gezeik met ING mobiele betaalpas die het niet doet zonder de App te openen.

Moeten we daarvoor bij ING zijn, of bij Realme?
Heeft er al iemand een melding gemaakt bij 1 van de 2?
Doe het bij beide zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:37
Deze supertelefoon is nu 2 dagen binnen en bevalt me tot nu toe uitstekend. :+
Ik mis echter wel het schuifje wat Oneplus heeft om snel het toestel op trillen of in silent mode te zetten.

Is hier een handige instelling voor op de Realme of heeft er iemand een goede widget voor die dit snel kan doen? _/-\o_

(Ik draai wel Novalauncher, mocht dat er iets mee te maken kunnen hebben.)

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Aan/uit-knop + volume omhoog-knop = trillen.
Verder kan je, als je op het vergrendelscherm bent, door het volume omhoog of omlaag te zetten, boven de volumebar klikken om het toestel op trillen, stil of weer met geluiden aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huglodocus
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-02-2024
Is iemand bekend met de site edwaybuy?

Hier wordt dit toestel aangeboden voor 390

https://nl.edwaybuy.com/r...EjSJJJNA9tuRoCPqoQAvD_BwE

Kan ik dit vertrouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Huglodocus op 13-05-2020 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Huglodocus schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:59:

Kan ik dit vertrouwen?

Zou toch voor de Spaanse Amazon gaan. Voor die 22 euro zou ik geen risico nemen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 10:00
Weet iemand een site die vlot naar België stuurt die covers aanbiedt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Huglodocus schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:59:

Kan ik dit vertrouwen?
Zie de X50 topic. Zijn meerdere mensen die daar besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Twilkie schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 07:34:
Weet iemand een site die vlot naar België stuurt die covers aanbiedt?
Amazon.de stuurt heel snel naar NL, dus waarom zouden ze dan niet naar B doen.
Ik heb daar afgelopen vrijdag 2 hoesjes besteld. De eerste had ik maandag, de andere komt vanavond binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Amazon order gaat terugbetaald worden. Helaas. :/

Blauwe 128 GB versie besteld op edwaybuy.
Rond de 400 euro, dus toch een stukje goedkoper, heb nu een 64GB Oneplus 3, dus zal het wel moeten kunnen redden met 128GB. De kleur was me te belangrijk om van blauw af te stappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek zelf de blauwe 12/256 versie. Was helaas te laat bij amazon.es

Even rondkijken nog dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Baha schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:56:
Amazon order gaat terugbetaald worden. Helaas. :/

Blauwe 128 GB versie besteld op edwaybuy.
Rond de 400 euro, dus toch een stukje goedkoper, heb nu een 64GB Oneplus 3, dus zal het wel moeten kunnen redden met 128GB. De kleur was me te belangrijk om van blauw af te stappen. :)
Zwart hoesje er omheen en je ziet niets meer van de kleur ;)

Ik kom ook van de OP3 af en het is ECHT een wereld van verschil, alleen al het scherm is naast een stuk groter, ook nog een stuk scherper. Apps klonen vanaf de OP3 gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:45:

Even rondkijken nog dus.
Ik zou de witte versie kopen via Realme zelf. Als je student bent, krijg je ook nog 5% procent korting. Dan heb je de 12/256 versie voor €474,05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:45:

Even rondkijken nog dus.
Er is nog 1 blauwe in stock. De rest komt volgens de klantenservice later deze week op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepistool
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb gisteren de 128GB versie besteld bij edwaybuy en heb al een mailtje gehad vandaag dat hij onderweg is ben benieuwd. Heb nu een leeco elite pro toestel die hij mag gaan vervangen nieuw toestel is wel stukje groter hoop dat hij nog wel een beetje handzaam is zal wel even wennen zijn. 128GB is genoeg voor mijn gebruik en scheelt weer iets in de prijs. Op amazon.es kan ik alleen met cadeaubonnen betalen en dat was ook minder handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sven2912 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Er is nog 1 blauwe in stock. De rest komt volgens de klantenservice later deze week op voorraad...
Helaas is die tweedehands staat er. Ik zal toch moeten wachten op de volgende lading vrees ik.
Toch bedankt voor tip. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huglodocus
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb de 8gb versie bij edwaybuy besteld. 1,5 dag later al in huis en dat voor 390 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Realme zoekt testers voor Android 11

https://c.realme.com/in/post-details/1260209980280143872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Ik heb de telefoon inmiddels binnen en al wat mee gespeeld. Hij is prachtig en zeer vergelijkbaar met de op7T. Software werkt erg prettig en de kale android is een genot.

Voor mensen die op zoek zijn naar een hoesje, ik heb een Samsung achtig hoesje met transparante voorkant. Hierdoor zie je direct niet meer dat het om een witte telefoon gaat. Tevens is je scherm en achterkant prima beschermd.

Overigens is de witte kleur wel echt opvallend en ook in het echt niet zo mijn smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Sven2912 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 07:41:

Voor mensen die op zoek zijn naar een hoesje, ik heb een Samsung achtig hoesje met transparante voorkant. Hierdoor zie je direct niet meer dat het om een witte telefoon gaat. Tevens is je scherm en achterkant prima beschermd.
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Ik heb hem bij shop4hoesjes besteld. Ik kan hem niet meer vinden,blijkbaar uitverkocht. Hij lijkt op deze van AliExpress: https://m.nl.aliexpress.com/item/4000820686850.html de voorkant spiegelt echter minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ander onderwerp: weet iemand hoe je 120fps slow-motion kan instellen? Ik zie nu alleen de keuze uit 240, 480 en 960fps. Uit de specificaties van o.a. GSMArena en uit meerdere video's blijkt dat de X2 Pro dit wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
120 fps vind ik ook niet.

Zijn er nog mensen die hebben gemerkt dat screenshots worden geupload naar Google Photos.
In Google Photos heb ik geen extra folder ingesteld. Het lijkt met dus dat screenshots op dezelfde locatie worden opgeslaan als foto's? Iemand die weet hoe dit te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Potenscia schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:15:
Ander onderwerp: weet iemand hoe je 120fps slow-motion kan instellen? Ik zie nu alleen de keuze uit 240, 480 en 960fps. Uit de specificaties van o.a. GSMArena en uit meerdere video's blijkt dat de X2 Pro dit wel moet kunnen.
Misschien dat het met de vorige android versie kon? Ik kan in A10 niets terug vinden in ieder geval helaas.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Ik heb het met Android 9 ook nooit kunnen vinden, dus misschien een verschil met India. Anders zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Hebben er nog mensen last dat WhatsApp soms onderbroken lijkt?
Mijn vrouw heeft me al twee dagen na elkaar een SMS gestuurd dat een bericht niet aankomt.
Als ik dan WhatsApp open komen ze binnen.
Ik dacht eerst aan een batterij optimalisatie. Maar heb nu performance mode aanstaan en WhatsApp mag in de achtergrond, bij App Freeze staat WhatsApp niet aangeduid.

Weet er trouwens iemand wat de Dolby Atmos fast toggle doet? Bij mij is die altijd greyed out, ook als ik bijvoorbeeld Netflix kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Dolby atmos staat standaard aan bij speaker geluid. Volgens mij kun je het niet uitschakelen. Wel kun je de modus aanpassen via appdrawer--)instellingen--)geluid.

Overigens met Whatsapp totaal geen problemen. Alles werkt razendsnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000

Simkin

Bzzzzz

Gisteren geprobeerd een fietstocht te maken met gebruik van (fiets) navigatie via Google Maps, enkel gebruik makend van geluid, maar dat ging niet lekker. Telefoon via bluetooth oortjes verbonden en telefoon locked in mijn broekzak. Lijkt erop dat GPS niet geupdate wordt in locked modus maar heb niet kunnen achterhalen of/hoe ik dat kan fixen.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door Simkin op 20-05-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Maandag binnengekregen, via UPS. Hele goeie ervaring met Edwaybuy, zeer snelle verzending, enkel werkdag vertraagd in Brussel door UPS, anders had ik hem vrijdag al.

Bouwkwaliteit is heel goed, meegeleverd transparant hoesje is handig, mijn Alie hoesjes zijn er nog niet.
Van de kleur van de telefoon merk je inderdaad nog amper iets, eens die in een hoesje zit. O-)

Cloning werkte goed, overstap ging heel vlot. Nova launcher geinstalleerd om mapjes in dock te kunnen steken zoals ik gewend ben. Ben nog zaken aan het instellen, maar het scherm (grootte, resolutie en minieme bezels) en camera zijn echt een enorme stap vooruit van mijn OP3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Simkin schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:52:
Gisteren geprobeerd een fietstocht te maken met gebruik van (fiets) navigatie via Google Maps, enkel gebruik makend van geluid, maar dat ging niet lekker. Telefoon via bluetooth oortjes verbonden en telefoon locked in mijn broekzak. Lijkt erop dat GPS niet geupdate wordt in locked modus maar heb niet kunnen achterhalen of/hoe ik dat kan fixen.

Iemand hier ervaring mee?
Weet je zeker dat de permissions goed staan? Dat hij location ook mag bepalen op de achtergrond en niet alleen wanneer de app in gebruik is? Want volgens mij is in gebruik dat je hem actief open op je scherm hebt.

Zie Settings > App management > App list > Maps > Permissions > Location

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 15:46
R0SSI schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Weet je zeker dat de permissions goed staan? Dat hij location ook mag bepalen op de achtergrond en niet alleen wanneer de app in gebruik is? Want volgens mij is in gebruik dat je hem actief open op je scherm hebt.

Sowieso dit. Waze en maps werkt bij mij naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

R0SSI schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:17:
[...]

De locatie permissie staat aan maar kan niet aanvinken om background activiteit toe te staan, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Simkin schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:22:
[...]

De locatie permissie staat aan maar kan niet aanvinken om background activiteit toe te staan, jij wel?
Ik kan dat gewoon wijzigen.. Ik zit alleen wel op Andriod 10, build RMX1931EX_11_C.26.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
Krijg je wel gps signaal als deze in je broekzak zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Volgens mij zou broekzak dragen geen probleem mogen zijn, heb hier met mijn vorige toestellen ook geen last van gehad (OnePlus 1, 3 en 5t).

Maps rechten lijken in orde, maar kan geen background permissie zetten (lukt wel voor Whatsapp)

Maps Info
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VVPyzjkmlM-FSF7GCBMtEFSrNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aehvHK1IiJWtDCor9jT2c7fU.png?f=user_large

Maps Info --> Machtigingen --> Locatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1uTukd2rpmICmCL54jUWlm5mLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SV2ta87r2MJGt3yEFMSAVe1Y.png?f=user_large

WhatsApp Info
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGmZtzbimYLAgkh160yjf-6fvME=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vhogIRVSzzKmmX1NgNXGEbc0.png?f=user_large

WhatsApp Info --> Stroomverbruikbescherming
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj60Hd4fYvlOyuASLIJf_QVZr0A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PyTLlKsgP4PyatDdv9liSpDp.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Simkin op 20-05-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Medetweakers, ik ben aan het kijken naar een nieuwe smartphone en deze is misschien wel kandidaat.
Op youtube zijn misschien wel een hoop unboxing videos te zien, maar meestal zijn die allemaal in de buurt van de release datum en daar gaat het over het scherm, fast charge, benchmarks en een foto'tje.

Ik heb al gelezen over verschillende updates, maar maken deze nu een groot verschil in de kwaliteit van de foto's of niet?
Verder vind ik bitter weinig info over de gps, alsook wifi, ontvangst wat voor mij wel een belangrijk punt is. Ik heb gelezen dat hij dual gps heeft, fijn, maar de signaalsterkte (antenne's) bepalen een groot deel van het geheel. Iemand die daar al eens een test heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMwMQoDQWaTBiC6up6zrTpI-BKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmHza1u4j9f2kvCw9hKdP5bH.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf de bank. Volgens Techtablets gaat Snapdragon niet onder de 3 meter nauwkeurigheid, zoals Mediatek (1m bij Realme 6 bijv.), vanwege bepaalde regelingen in de VS ofzo. Ik gebruik GPS niet vaak, maar het werkt prima bij mij.

Wi-Fi kan ik niet goed testen. Op z'n max haal ik 30 I'm 15Mb/s (App Speedtest), maar dat ligt puur aan de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Potenscia schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:30:

Vanaf de bank. Volgens Techtablets gaat Snapdragon niet onder de 3 meter nauwkeurigheid, zoals Mediatek (1m bij Realme 6 bijv.), vanwege bepaalde regelingen in de VS ofzo. Ik gebruik GPS niet vaak, maar het werkt prima bij mij.

Wi-Fi kan ik niet goed testen. Op z'n max haal ik 30 I'm 15Mb/s (App Speedtest), maar dat ligt puur aan de router.
Is dit op een bank buiten? Trouwens die 2 of 3 meter neem ik voorlopig met een korrel zout. Vaak geeft hij bij mijn Maze Alpha (Mediatek) 2 of 4 meter aan en de Poco F1 (Qualcomm 845) 3m. Bij de Poco F1 sta ik meestal spot on, maar bij de Maze Alpha 2 buren verder op Google maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Luke-san schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Is dit op een bank buiten?
Binnen, naast het raam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiniero
  • Nu online
De wifi ontvangst vind ik bizar goed. Vanaf een pad een heel eind (bijna 500 meter) van huis/het dorp af, ziet hij nog onze eigen wifi. Hij kan er zelfs mee verbinden met wat geluk, maar kan er dan weinig mee vanwege de afstand.

Ik vind trouwens wel heel irritant dat het ringtone volume en meldingsvolume niet apart regeld kan worden. Als ik buiten ben maakt het me niet uit dat ik een berichtje niet hoor, maar wil ik het wel horen als ik gebeld word. Dit kan bij elke telefoon die ik tot nu toe gehad heb, maar bij deze niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Rey
Wifi lijkt prima. Op het werk op mijn x2 pro 300mbit up en down. Met de Motorola One macro (werktoestsel) op de zelfde locatie na de vorige test 30mbit up en down. Heb het een paar keer gedaan om eventuele rariteiten uit te sluiten.

Heb ook in huis overal prima bereik, daar waar ik dat met mijn Samsung S7 niet altijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Hier ook een super WiFi signaal. Ik haal in onze straat met oude woningen en heel wat wifisignalen zo'n 80 meter met twee streepjes en dataoverdracht. De router is een ubiquiti type LR.

Signaal voor GPS pakt vrijwel direct. Navigeren op maps gaat prima op de fiets en in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Even een vraagje, op mijn oude OP3 had ik bij bepaalde Apps zoals bv RTL Nieuws of Buienalarm een eigen deuntje van die apps zelf, bij een pushmelding.
Nu heb je een generieke push deuntje op de Realme. Dit kun je wel aanpassen, maar zover ik nu weet, niet naar het deuntje van die App zelf. Iemand enig idee hoe dit eventueel wel kan?

Edit: Is inmiddels opgelost, Apps opnieuw installeren en dan gaat het goed

[ Voor 10% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 25-05-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiess1983
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-05 09:19
Nu ook de realme x2 pro besteld.
Denk een betere deal als de x50

Is er een app voor betere foto's zoals g cam??
Hoe installeer je Real Ui? Doet hij dit vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Thiess1983 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:26:

GCam heb ik deze pas geïnstaleerd, maar nog niet echt getest:
https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-urnyx05/
Dit gaat automatisch als je al de update's installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ok, geef dan ook aan waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10

Waar heb je die besteld? Wilde het laatst op edwaybuy bestellen maar ik zag dat het is uitverkocht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-08 08:36
Heb onlangs bij edwaybuy de realme x50 pro besteld maar toch geannuleerd ivm het ontbreken van dual sim. Daarvoor bij edwaybuy de realme X2 pro besteld ( 140€ goedkoper). Deze had ik na een paar dagen in huis. Nu besef ik dat ik een goede aankoop heb gedaan. Ik denk dat Realme hardware matig echt wel goed in elkaar steekt maar.,..., Ja daar komt het software.
Wat een instellingen zeg. Ben nu na een paar dagen nog bezig om de meldingen op mijn Garmin smartwatch voor elkaar te krijgen. Instellingen veranderen in meldingen dan nog een keer in privacy settings en dan werkt het een paar uurtjes.
Dus ik hoop dat er nog veel door ontwikkelt word en nog veel updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
RobinDomoticz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:49:
Heb onlangs bij edwaybuy de realme x50 pro besteld maar toch geannuleerd ivm het ontbreken van dual sim. Daarvoor bij edwaybuy de realme X2 pro besteld ( 140€ goedkoper). Deze had ik na een paar dagen in huis. Nu besef ik dat ik een goede aankoop heb gedaan. Ik denk dat Realme hardware matig echt wel goed in elkaar steekt maar.,..., Ja daar komt het software.
Wat een instellingen zeg. Ben nu na een paar dagen nog bezig om de meldingen op mijn Garmin smartwatch voor elkaar te krijgen. Instellingen veranderen in meldingen dan nog een keer in privacy settings en dan werkt het een paar uurtjes.
Dus ik hoop dat er nog veel door ontwikkelt word en nog veel updates komen.
Snap niet wat voor problemen jij dan hebt met je Garmin? Ik heb zelf de Garmin Venu en vanuit de doos geen enkel probleem met de samenwerking X2 Pro en watch. Meldingen komen gewoon binnen, zonder dat ik daar voor heb moeten goochelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinDomoticz
Heb het idee dat er iets met overzetten van de apps is mis gegaan. Heb de connect app nu opnieuw geïnstalleerd en werkt tot nu toe goed. De post.nl app ook geen meldingen. Eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en werkt om weer. Dus ik weet niet of jij alles over gezet hebt of gewoon nieuwe installatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:07
Nieuwe update (C.27) met laatste beveiligingsupdates van mei is onderweg. Hieronder de wijzigingen (gekopieerd van de Realme-site):

Security

● Android security patch: May, 2020

Applications

● Added DocVault(India)

Screen Recording

● Optimized screen recording feature

Known issue fixed

● Fixed the issue of touch failure in some scenes during PUBG

● Fixed the issue that phone restarted after the screen stuck during WeChat calls

System
● Fixed some known issues and improved system stability

Nu maar weer even afwachten tot Realme de volledige update ook online zet want OTA-updates heb ik weinig vertrouwen meer in...

Edit: nu ook te downloaden op de Realme-site (India).

[ Voor 7% gewijzigd door JdJtA op 28-05-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
Hij is ook te downloaden via de EU site:

https://www.realme.com/eu/support/software-update

Wat bedoel je met je opmerking over OTA-updates @JdJtA

Ik heb hem gedownload, via Filemanager install gedaan en heb nu C27 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Twilkie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:48:

Daarmee bedoel ik dat als je bij Instellingen > Software update kijkt de telefoon bij mij elke keer blijft volhouden dat ik up-to-date ben, ook als er al nieuwe updates zijn uitgebracht.

Blijkbaar moeten Europese klanten langer wachten tot ze de update op deze manier uit mogen voeren. Dit is al zo sinds ik de telefoon heb dus ik doe het nu ook elke keer via de filemanager en dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
@JdJtA Ah ok, nu ben ik mee? Ik denk dat al de Android fabrikanten op dezelfde manier hun update's uitrollen. Bij mijn OnePlus was het ook zo.

De reden is dat als ze nog iets vinden ze de update kunnen stoppen zonder dat 80% hem al heeft geïnstalleerd.

Die uitlegt staat ook bovenaan hun forum post:
Note: In order to ensure the stability of this update, it will have a staged rollout. The update will be randomly pushed out to a limited number of users today and will have a broader rollout in a few days after making sure there are no critical bugs. If no critical bugs are found, the full rollout will be completed in the upcoming days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Twilkie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:03:
@JdJtA Ah ok, nu ben ik mee? Ik denk dat al de Android fabrikanten op dezelfde manier hun update's uitrollen. Bij mijn OnePlus was het ook zo.

De reden is dat als ze nog iets vinden ze de update kunnen stoppen zonder dat 80% hem al heeft geïnstalleerd.

Die uitlegt staat ook bovenaan hun forum post:

[...]
De meeste Android-fabrikanten doen het inderdaad op soortgelijke manier maar ik houd niet van wachten O-) . Gelukkig stond hij deze keer ook snel op de website dus nu weer helemaal up-to-date.

Verder nog weinig verschil gemerkt aan de update maar ook niet veel tijd gehad om iets met mijn telefoon te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietjepistool
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06-2021
Gisteren was ik wat aan het klooien met het toestel en in een app kreeg ik ineens de melding dat ik aan de zijkant van het scherm kon vegen en dacht in eerste instantie dat het een melding van de app zelf was. Kort daarna kwam ik erachter dat het de melding van de smart side bar was deze lijkt dus nu ineens werkend onder realme ui 1.0 (android 10). Werkt wel handig die smart bar moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDomoticz
pietjepistool schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:13:
Gisteren was ik wat aan het klooien met het toestel en in een app kreeg ik ineens de melding dat ik aan de zijkant van het scherm kon vegen en dacht in eerste instantie dat het een melding van de app zelf was. Kort daarna kwam ik erachter dat het de melding van de smart side bar was deze lijkt dus nu ineens werkend onder realme ui 1.0 (android 10). Werkt wel handig die smart bar moet ik zeggen.
Inderdaad heel makkelijk. Heb het zo neergezet dat ik er met gestrekte duim bij kan en dan de apps erin die ik makkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-08 02:19

Net ook gedownload.
Had mijn bootloader unlocked en telefoon geroot. Dus vingerafdruk werkte niet op c26.
Gebruikte face unlock en dat werkt best wel goed en snel.
Via filemanager kwam ik in TWRP. Krijg je natuurlijk foutmelding omdat de ozip via de stock recovery moet worden geinstalleerd. Dus handmatig de file geinstalleerd in TWRP. Die converteerd de ozip eerst naar een zip file.
Na rebooten werkt vingerafdruk wel en ik moet zeggen het is razend snel. Face unlock werkt ook nog naast vingerafdruk.
Hiervoor had ik custom rom's (AOSIP, DU, MOKEE) geprobeerd. Die werkten wel goed en met vingerafdruk.
Maar zaten toch wat kleine vervelende bugs in. Ben toen maar terug gegaan naar stock c26.
Naar mijn ervaring sneller en smoother. Met AOSIP haalde ik in antutu 39000, met stock zat ik op 50000.

[ Voor 0% gewijzigd door WaKaManG op 28-05-2020 21:50 . Reden: typo ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27
pietjepistool schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:13:
Die werkte in C26 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Valt het jullie echt niet op dat de zichtbare gestures transparant zijn gemaakt? :P Dat viel me gelijk op, evenals het gebrek aan stutters in de animaties, wat er meestal na een tijdje (kwestie van dagen tot weken) weer in lijkt te komen. Ik weet nog niet goed of ik de transparantie een vooruitgang vind, maar het is ook zeker niet lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 21-07 11:59

Thanks! Draai hem nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43
Chilly_Willy schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:05:
[...]

Dit geldt voor alle software updates op telefoons. Download je via de OTA update, dan weet hij welke software versie je hebt en krijg je een delta. Via de site zijn alleen de full roms te downloaden.

Nog een tip voor iedereen. Laad hem tot 80% op. In mijn ervaring kan ik de hele dag met de telefoon doen en pas de volgende ochtend heb even een kwartiertje in de lader hangen om weer tot 80% te laden.
Li-ion accu's gaan veel langer mee op die manier en door het supersnelle laden van onze X2 Pro's is dit ook makkelijk in de praktijk te brengen.
Ik gebruik https://play.google.com/s...gibites.accubattery&hl=nl om o.a. een alarm te hebben wanneer hij 80% vol is.
Volgens mij is het verschil zo klein tussen of je hem tot 80% oplaad of 100% dat je de moeite er niet voor hoeft te nemen. Zit zelf naar deze realme x2 pro te kijken, nu een OP5. Welke nog steeds prima werkt, maar je wil na 3 jaar weer wat nieuws he... Accu is nog steeds prima bij mij en nooit tot 80% opgeladen oid.
Ik denk dat het verschil echt te verwaarlozen is... Is het ergens bewezen met tests met minimaal n=5?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
Ewivis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Volgens mij is het verschil zo klein tussen of je hem tot 80% oplaad of 100% dat je de moeite er niet voor hoeft te nemen. Zit zelf naar deze realme x2 pro te kijken, nu een OP5. Welke nog steeds prima werkt, maar je wil na 3 jaar weer wat nieuws he... Accu is nog steeds prima bij mij en nooit tot 80% opgeladen oid.
Ik denk dat het verschil echt te verwaarlozen is... Is het ergens bewezen met tests met minimaal n=5?
https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

Alsjeblieft. Zoals je in de tabel in het midden kan zien, kan je met tot 80% laden je aantal cycli wel verdubbelen totdat je degradatie ziet van je accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reksho schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:52:
[...]

https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

Alsjeblieft. Zoals je in de tabel in het midden kan zien, kan je met tot 80% laden je aantal cycli wel verdubbelen totdat je degradatie ziet van je accu :)
Is wel oud... Toch? 2010? Zouden ze nog eens moeten testen dan. Technologie staat niet stil.
Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
Ewivis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Is wel oud... Toch? 2010? Zouden ze nog eens moeten testen dan. Technologie staat niet stil.
Of zie ik het verkeerd?
Het artikel is voor het laatst in 2019 geupdate maar al was het ouder is de informatie nog steeds accuraat. Het principe van Li-on accu's verandert niet echt, vooral de management eromheen qua software wordt geoptimaliseerd. Belangrijkste is om hem niet te vol te laden en het niet te warm laten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Reksho schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:56:
[...]

Het artikel is voor het laatst in 2019 geupdate maar al was het ouder is de informatie nog steeds accuraat. Het principe van Li-on accu's verandert niet echt, vooral de management eromheen qua software wordt geoptimaliseerd. Belangrijkste is om hem niet te vol te laden en het niet te warm laten worden :)
Ok top! Dank voor uitleg en attenderen erop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKroezz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 16:30
Vorige week woensdag ben ik ook voor de Realme X2 pro gegaan en besteld op de website van Realme zelf. Volgende dag netjes geleverd door DHL. Ik kom van de OP6 en het verschil is best groot. Het 90hz beeldscherm is echt een upgrade t.o.v. 60hz vind ik zelf. De telefoon is lekker snel met de 855+ en de software vind ik eigenlijk best fijn. Tuurlijk, OxygenOS is nog een stuk volwassener, maar ik denk dat Realme UI ook wel potentie heeft. Ook de camera is echt een stuk beter dan de OP6. Ik hoorde verhalen dat de kleuren niet al te best waren met de standaard camera, maar volgens mij hebben ze dat gefixt met Realme UI? Ik vind de foto's mooi helder en scherp. De ultra macro lens is ook top!

Maargoed ik dacht ik unlock de bootloader even en installeer Magisk. Helaas lukt me dit nog niet. Ik gebruik Magisk voor ViperFX en heb dit jaren gebruikt op andere smartphones. Ik heb verschillende forums geraadpleegd om Magisk werkend te krijgen, maar telkens geeft hij aan na het flashen dat de boot partitie corrupt is. Ik moet dan de laatste versie opnieuw installeren vanuit twrp. Welke instructie ik ook volg, ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Heeft iemand succesvol Magisk kunnen installeren? Ik begreep dat de fingerprintscanner gewoon zou werken met c27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 10:55
Iemand ervaring met vervangende screenprotectors? De originele bij mij heeft z'n beste tijd gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
RiCk schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:07:
Iemand ervaring met vervangende screenprotectors? De originele bij mij heeft z'n beste tijd gehad
Ik gebruik die van Nilkin voor OP7T. Is ietsjes qua afmetingen dan scherm. Maar voldoet prima, tevens veel makkelijker vindbaar/leverbaar. Ik heb gekozen voor glas, die van Realme die er bij levering op zit is plastic. Kraste bij mij ook flink na 3 maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 21:38
Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:00:
[...]

Zwart hoesje er omheen en je ziet niets meer van de kleur ;)

Ik kom ook van de OP3 af en het is ECHT een wereld van verschil, alleen al het scherm is naast een stuk groter, ook nog een stuk scherper. Apps klonen vanaf de OP3 gaat ook goed.
Ik heb nu een OP3 en ik ben van plan om net zoals jij een Realme X2 te halen. Het enige waarover ik twijfel is de grootte van de telefoon. Past het nog normaal in je jeans/chino?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaKaManG
DeKroezz schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:51:
Vorige week woensdag ben ik ook voor de Realme X2 pro gegaan en besteld op de website van Realme zelf. Volgende dag netjes geleverd door DHL. Ik kom van de OP6 en het verschil is best groot. Het 90hz beeldscherm is echt een upgrade t.o.v. 60hz vind ik zelf. De telefoon is lekker snel met de 855+ en de software vind ik eigenlijk best fijn. Tuurlijk, OxygenOS is nog een stuk volwassener, maar ik denk dat Realme UI ook wel potentie heeft. Ook de camera is echt een stuk beter dan de OP6. Ik hoorde verhalen dat de kleuren niet al te best waren met de standaard camera, maar volgens mij hebben ze dat gefixt met Realme UI? Ik vind de foto's mooi helder en scherp. De ultra macro lens is ook top!

Maargoed ik dacht ik unlock de bootloader even en installeer Magisk. Helaas lukt me dit nog niet. Ik gebruik Magisk voor ViperFX en heb dit jaren gebruikt op andere smartphones. Ik heb verschillende forums geraadpleegd om Magisk werkend te krijgen, maar telkens geeft hij aan na het flashen dat de boot partitie corrupt is. Ik moet dan de laatste versie opnieuw installeren vanuit twrp. Welke instructie ik ook volg, ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Heeft iemand succesvol Magisk kunnen installeren? Ik begreep dat de fingerprintscanner gewoon zou werken met c27.
Magisk 20.3 wordt geadviseerd.
Na flashen van c27 twrp en vbmeta opnieuw flashen. Magisk ook.
Enigste probleem wat ik nu heb is dat split screen niet werkt bij mij.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62562416

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKroezz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 16:30
WaKaManG schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Ik heb het werkend gekregen door Magisk 20.3 te installeren met de vbmeta.img van OrangeFox. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
ALPACINO schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:31:
[...]

Ik heb nu een OP3 en ik ben van plan om net zoals jij een Realme X2 te halen. Het enige waarover ik twijfel is de grootte van de telefoon. Past het nog normaal in je jeans/chino?
De breedte en dikte zijn nagenoeg gelijk aan de OP3. De lengte is circa 1 cm langer.
Dus ik heb er geen problemen mee, maar dat moet je zelf maar uitmaken.
Mocht je 'm kopen, dan ga je daar geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
WaKaManG schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Bij mij werkt split screen ook niet. Maar bij mij komt dat omdat ik Nova gebruik. Wellicht dat dat bij jou ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
2Swift schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Bij mij werkt split screen ook niet. Maar bij mij komt dat omdat ik Nova gebruik. Wellicht dat dat bij jou ook zo is?
Ik gebruik inderdaad ook nova.
Zonder split screen kan ik wel leven. Maar niet zonder root en nova ;)

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Mijn vingerafdruk scanner werkt niet meer,
Face unlock werkt wel.
Heb geprobeerd via instellingen om het opnieuw instellen maar hij doet niets als ik mijn duim opzet. Ik weet niet hoelang dat zo is omdat ik gezicht herkenning ook gebruikt, ik kwam pas achter toen ik mijn ing app wilde gebruiken en het inloggen met vingerafdruk niet lukte.
Ik heb laatste update versie 0.27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Lawian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:33:
Face unlock werkt wel.
Heb geprobeerd via instellingen om het opnieuw instellen maar hij doet niets als ik mijn duim opzet. Ik weet niet hoelang dat zo is omdat ik gezicht herkenning ook gebruikt, ik kwam pas achter toen ik mijn ing app wilde gebruiken en het inloggen met vingerafdruk niet lukte.
Licht ie nog wel op zodra je je duim erop plaatst, of registreert ie je duim helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
Licht ie nog wel op zodra je je duim erop plaatst, of registreert ie je duim helemaal niet?
[/quote]

Licht wel,maar gebeurt niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Heb je een nieuwe screenprotector, of heb je een screenprotector eraf gehaald? Je kan ook in de community app (India, maar Engels) kijken of er meer mensen zijn met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Lawian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:33:
Face unlock werkt wel.
Bij mij wilde die ook nog wel eens stoppen met werken, na een reboot werkt hij dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawian
Ik heb niks bijzonders gedaan, maar mijn telefoon is wel drie dagen geleden in de aanrecht gevallen met water er in, misschien heeft dat iets mee te maken.
Reboot heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Lawian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:21:
Ik heb niks bijzonders gedaan, maar mijn telefoon is wel drie dagen geleden in de aanrecht gevallen met water er in, misschien heeft dat iets mee te maken.
Reboot heeft helaas niet geholpen.
Noem het maar niets bijzonders, een niet waterdichte telefoon in water laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
ChinaGeek schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:43:
[...]

Noem het maar niets bijzonders, een niet waterdichte telefoon in water laten vallen...
De X2 Pro blijkt uit meerdere tests redelijk tegen water bestand te zijn, maar dat is natuurlijk geen garantie (die je trouwens ook niet krijgt bij IP68 telefoons, maar dat terzijde). Het is natuurlijk niet onmogelijk dat er door waterschade schade aan de vingerafdrukscanner is gekomen, waardoor deze niet meer functioneert. Echter denk ik dat die niet (als eerste) zoveel risico loopt als je de telefoon onderdompelt, maar dat je dat eerder merkt aan je 3.5mm port, vibration motor, speakers o.i.d.
Voor de waterbestendigheid tests, zoek maar op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48
De vingerafdruk sensor zit onder het glas die lijkt me geen last van water te hebben. Echter de electronica binnen in natuurlijk wel. Heb je hem een paar dagen in een afgesloten bakje met rijst gelegd? Er mag natuurlijk geen water binnen zitten.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 12-09 07:36
Klopt het dat in de Realme UI de swipe up uit Android 10 niet heeft? Sinds de laatste update kan ik alleen nog maar nav bars met drie knoppen kiezen.

En het uitschakelen van apps is ook onmogelijk. Gebruik altijd Chrome Beta, maar kan Chrome niet meer uitschakelen.

Ik heb sinds een dag de 5 Pro, maar daar was geen topic over. Omdat de X2 Pro de update naar Realme UI ook heeft gekregen, vraag ik het hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Framoes schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:50:
Klopt het dat in de Realme UI de swipe up uit Android 10 niet heeft? Sinds de laatste update kan ik alleen nog maar nav bars met drie knoppen kiezen.

En het uitschakelen van apps is ook onmogelijk. Gebruik altijd Chrome Beta, maar kan Chrome niet meer uitschakelen.

Ik heb sinds een dag de 5 Pro, maar daar was geen topic over. Omdat de X2 Pro de update naar Realme UI ook heeft gekregen, vraag ik het hier.
Ga eerst naar Comfort Tools:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4f8We8MhnM5bTufFPuR6nnuw-eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYqI5D8ot5NK3VEd1kizV2Ni.jpg?f=fotoalbum_large
Dan naar Navigatieknoppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIu22b91bbWp6RWZpPPNM3HIOQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0IJpbIh2FVpgVIgc0B2vr8X.jpg?f=fotoalbum_large
Hier staan de 3 knoppen, maar ook de swipe gestures. Klik dan op Meer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-GykOyLwoSM-tRM32o_F_otdEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anu6zwG9zvzuokwWo33SvSnq.jpg?f=fotoalbum_large
Hier kan je de swipe-up gestures selecteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o74fj99gl5Q16xRyEwy6bcteWjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvCqxNQyBMGbRkUKcTd5kxWb.jpg?f=fotoalbum_large

Over Chrome uitschakelen: Ik heb dat op ColorOS 6 volgens mij ook geprobeerd, maar dat werkte toen niet, evenals nu op Realme UI. Niet dat ik er behoefte aan heb, maar ik kan me voorstellen dat je, als je een andere browser gebruikt, Chrome wilt verwijderen. Wat je sowieso kan doen is de icon verwijderen van je home screen, en d.m.v. App vergrendeling (onder Privacy), kan je apps ook weghalen uit de app-lade, zodat je hem niet meer kan zien.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste