AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Als ik hem op ING zet schiet hij direct terug naar sim card sec. Maar als ik hem eerst op Rabo zet, kan ik daarna ING wel selecteren en blijft hij daarop staan. Ik zit nu op Rhodos dus nog niet uitgeprobeerd of ik dan ook kan betalen.Dunder Mifflin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:05:
Hoi,
Ik kan mijn vraag veel makkelijker samenvatten dan het epistel hierboven:
SIM Card Security Module staat altijd aan bij 'Tap & Pay'.
What the hell is that, en belangrijker nog, hoe zet ik het uit ?
Google verteld niets hierover....ben ik nu echt de enige ?
Heb je een SIM waar ook NFC in zit? Misschien onstaat hierdoor een conflict met de ingebouwde NFC? Dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken...Dunder Mifflin schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:05:
Hoi,
Ik kan mijn vraag veel makkelijker samenvatten dan het epistel hierboven:
SIM Card Security Module staat altijd aan bij 'Tap & Pay'.
What the hell is that, en belangrijker nog, hoe zet ik het uit ?
Google verteld niets hierover....ben ik nu echt de enige ?
[ Voor 29% gewijzigd door JdJtA op 27-07-2021 08:24 ]
Hey een lotgenoot. ik ben blij dat ik niet de enige ben. ;-)
Maar kennelijk legt de 'SIM card Security module' ook bij jou een claim op default 'Tap&Pay'. Wel anders dan bij mij, maar toch hetzelfde 'gedrag'
@JdJtA
Bedankt voor de tip, ik weet niet of mijn Vodafone simkaart die functie biedt en ga dat checken.
Wel vreemd dat het zich voordoet na de Android 11 update. Daarvoor nooit last van gehad.
@Kooijman1969
Hey een lotgenoot. ik ben blij dat ik niet de enige ben. ;-)
Maar kennelijk legt de 'SIM card Security module' ook bij jou een claim op default 'Tap&Pay'. Wel anders dan bij mij, maar toch hetzelfde 'gedrag'
Wel toevallig dat ik ook een Vodafone abonnement heb! Zal volgende week als ik weer in Nederland ben eens proberen met de telefoon te betalen. Ik doe dat eigenlijk nooit. Verder wel heel erg tevreden met dit toestel. Naar mijn idee zijn de foto's nu ook mooier dan met Android 10.
Vodafone frontoffice geeft aan dat NFC buiten de sim om dient te functioneren en verwijst naar de fabrikant. Wat ook het meest logische lijkt.
💡Sim in slot 2 geplaatst. Binnen Tap&Pay is de 'Sim card Secure module' verdwenen. Hurray!
Maar helaas. ING staat als optie om in te stellen maar de 'dot' verdwijnt direct.
Via ABN AMRO de Google Pay instellen gaat binnen de app al fout. Hij kan niet als standaard worden ingesteld en bij controle van Tap&Pay wordt deze niet eens als optie weergegeven.
Voor Google Pay maakt het niet uit of SIM in slot 1 of 2 zit. Het gaat op dezelfde manier fout.
Bij Settings - Security - Payment protection staan beide banken wel weergegeven. maar of je switches nou aan of uit zet maakt niets uit. En ik denk dat dit los staat van de NFC.
Beetje out of options nu...
[ Voor 12% gewijzigd door Dunder Mifflin op 28-07-2021 09:40 . Reden: typos ]
Ik heb geen NFC Sim en zit bij Tele2.
Lijkt dus een RUI2.0/Realme probleem. Of A11?
Gmail daarentegen werkt weer... 🙃
Bij mij gebeurt dat in eerste instantie ook totdat ik NFC even uitzet en meteen weer aan. Dan kan ik hem wel selecteren en blijft ie staan. Ik zit bij Simpel overigens.2Swift schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:19:
Ok, ik heb dus ook dat ik ING niet als contactloos betalen App kan toevoegen. Inderdaad de dot is heel even blauw, maar springt meteen weer weg.
Ik heb geen NFC Sim en zit bij Tele2.
Lijkt dus een RUI2.0/Realme probleem. Of A11?
Gmail daarentegen werkt weer... 🙃
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin
Nope, Da's een feature van Android 11. Dat geldt voor alle telefoons overigens. Al werkt het bij geunlockte/geroote telefoons met een aparte ROM volgens mij wel nog.NhNeoN schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:28:
Sinds mijn update naar Android 11 doen de Auxiliary Cameras het niet meer bij de gcams. Hebben jullie hier ook last van? Ik heb meerdere versies geprobeerd.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin
AH, top. Nu inderdaad blijft ie staan inderdaad. Binnenkort eens testen of het ook echt werkt.TheNose schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:31:
[...]
Bij mij gebeurt dat in eerste instantie ook totdat ik NFC even uitzet en meteen weer aan. Dan kan ik hem wel selecteren en blijft ie staan. Ik zit bij Simpel overigens.
Bedankt!
Kaart verwijderd en opnieuw toegevoegd deed de truc.
Gr Tom.
Arriving Somewhere but not here....
Gebruiken mensen dat?Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:24:
Sinds de update naar Android 11 heb ik geen tekst mbt de eigenaar op mijn lockscreen staan. Ik kan ook nergens meer een mogelijkheid vinden om dit in te stellen of weer aan te zetten. Bestaat dit niet meer of kan ik de instelling niet meer vinden?
Ik vrees dat dit niet meer bestaat. Ik kan overigens ook de sos nood info niet meer vinden als je op noodoproep drukt.Joop_Klepzeiker schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:24:
Sinds de update naar Android 11 heb ik geen tekst mbt de eigenaar op mijn lockscreen staan. Ik kan ook nergens meer een mogelijkheid vinden om dit in te stellen of weer aan te zetten. Bestaat dit niet meer of kan ik de instelling niet meer vinden?
Je kan het wel instellen onder beveiliging nood sos.
EDIT: gevonden, iemand van de ambulance moet eerst 5x op de aan/uit knop drukken en dan komt de informatie tevoorschijn. Echt, wie verzint dit? Dit weet toch geen hond. De meeste telefoons geven een knop zodra je op noodoproep drukt.
[ Voor 17% gewijzigd door Akemi op 09-08-2021 13:34 ]
Komt blijkbaar voor bij A11 en BBK telefoons.
Ook iemand van hier dit probleem?
Bij de OnePlus Nord van mijn vrouw, ook met A11, bestaat dit nog wel.
Dus zit deze feature blijkbaar niet meer op de Realme.
Op zich is dit jammer, want dan kan iemand die de telefoon (na verlies) zou vinden,
meteen zien van wie deze is en het nummer bellen wat op het lockscreen staat (wat van mijn vrouw is)...
Arriving Somewhere but not here....
Dit lijkt sinds de laatste update te zijn ontstaan.
11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo
Welbekend probleem met welbekende oplossing! :-)[bassie] schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:30:
Ik heb dit ook gehad voor de update, bij mij hielp om de porrt van de telefoon schoon te maken met een wattenstaafje. Ik verbaasde mij hoeveel stof eruit kwam
Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Of iemand anders van de heren/dames hier?Ewivis schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 22:53:
[...]
Heb het probleem ook bij gmail. Heb alles al eens gereset etc..
Je kan helaas niks iinstellen mbt batterij dat hij op de achtergrond mag draaien en opstarten.
Gebruik nu fairmail. Dat werkt wel gewoon...
Maar liever gewoon gmail....
Als iemand een oplossing heeft...
Ik denk rooten en dan gmail eraf gooien als system app en dan installeren via play store als losse app zeg maar.
Dan kan je denk ik wel alles instellen.
Na aantal keer cache legen. App vergrendelen doet hij het nu.Sirtalisman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:57:
[...]
Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Of iemand anders van de heren/dames hier?
Waarschijnlijk tot we weer update van Realme krijgen.
Android Auto daarentegen werkt niet als AOD aan staat. Schijnt voor te komen bij A11 en Oppo en Realme toestellen. Verwacht niet dat dit nog gefixt gaat worden.
Denk dat m'n volgende geen Oppo/Realme gaat worden. Hoewel ze goede specs en kwaliteit hardware leveren. Maar die software....
Nee gebruik fairmail... Helemaal ruk natuurlijk want gmail app is gewoon prima. Ik krijg een overigens whatsapp berichten ook niet op mn vergrendelscherm te zien... Jullie wel?Sirtalisman schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:57:
[...]
Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Of iemand anders van de heren/dames hier?
Security
-Updated Android security patch: July, 2021
Game
-Fixed the probabilistic lagging issue of Battlegrounds Mobile India in some scenes
-Fixed the issue that the Battlegrounds Mobile India does not support 90fps while the 90fps switch is on
System
-Fixed the problem of heating when using normal charging while the screen is on
-Fixed the issue of phone restart at a very low probability in standby mode
-Fixed the problem of low probability of camera preview freeze
Heb precies hetzelfde probleem nog steeds.Sirtalisman schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:21:
Helaas heeft deze laatste update bij mij weinig soelaas geboden vwb het niet melden van email via de Gmail app. Als ik de app open komen alle accounts prima binnen, maar nul push notifications.
Als ik zin heb root ik de telefoon nog keer. Gooi ik gmail als systeemapp eraf en dan los van playstore. Mogelijk gaat dat helpen?!
Iemand nog andere ideeën?
Goed uitbaggeren dmv houten tandenstoker. Kan nogal veel stof etc inzitten...Sven2912 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 23:19:
Eerder merkte ik al op dat de USB c poort niet altijd meer over ging tot vooc laden. Helaas werd vandaag duidelijk wat de rede is. In de auto kan ik helaas geen connectie meer maken met Android auto. De connector lijkt lam te zijn en de kabel blijft niet goed meer zitten. Het wordt een vervangende USB poort of een ander toestel.
Iemand nog andere ideeën?
Of had je dat al gedaan, als ik je eerdere posts heb gelezen..
Dan wss probleem met je poort ja
Edit: chargingport op ebay is rond 10-15 euro. E moeite waard om te proberen te vervangen toch?
[ Voor 15% gewijzigd door Ewivis op 11-09-2021 08:39 ]
Het lijkt erop dat de connector zelf ook wat dun is geworden aan een kant. Wellicht is het de combi van slijtage en stof.
Bedankt voor toch nog eens dezelfde tip
Heb net 10 kabeltjes uit China laten komen. Zien er exact hetzelfde uit als onze supervooc kabel (en de winkel gaf ook aan dat het kabeltje kon opladen aan 65W) maar helaas geeft het ongeveer een 12W.
Niet slecht maar ook niet snel.
Heb er maar 2€ per kabel voor betaald dus is niet zo erg.
Kabel van mn oneplus5 kan wel de supervooc aan..die kan je dus bestellen :-)CedricV schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:18:
Ik ondervind dat de USB-C aansluiting echt niet zo slijtvast is. Heb dit eigenlijk altijd al gevonden.
Heb net 10 kabeltjes uit China laten komen. Zien er exact hetzelfde uit als onze supervooc kabel (en de winkel gaf ook aan dat het kabeltje kon opladen aan 65W) maar helaas geeft het ongeveer een 12W.
Laatste updates geïnstalleerd
Gmail geforceerd gestopt.
Meldingen uitgezet van gmail
Telefoon herstart
Meldingen aangezet gmail
Werkt weer... Ik heb geen idee waarom nu ineens wel.. maar goed.. im happy!
Dit heb ik dus ook alle keren gedaan als ie er na een update weer eens mee stopte. De eerste stap van het geforceerd stoppen, was bij mij overigens nooit nodig.Ewivis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:47:
Nou mn gmail werkt weer. Waar heb ik gedaan.
Telefoon herstart
Meldingen aangezet gmail
Iemand een idee?
Ligt dat dan aan de realme of heb je dat bij alle usb-c?CedricV schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 13:18:
Ik ondervind dat de USB-C aansluiting echt niet zo slijtvast is. Heb dit eigenlijk altijd al gevonden.
In mijn Sony XZ1 heb ik met de originele kabel en de Blitzwolf kabels (Braided USB-C 90-180cm) geen enkel probleem. Wel houd ik mijn poort redelijk goed schoon en laad ik (nu nog steeds) dus met 18W hoewel het met een betere kabel en laadblok hoger zou moeten kunnen icm QC4.0 wat ondersteund zou moeten worden.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Nu heeft mij vrouw dit ook wel en vaak met dezelfde kabeltjes; dus ik denk dat het niet altijd de poort is maar soms ook de kabel.
Ik kocht deze zomer een tweedehands Logitech headset die bekabeld is met micro-USB. Daar zit een high-end kabel bij maar ook die kabel heb ik vervangen omdat die lost zat. Niet door mijn gebruik in dit geval; dus het kan blijkbaar ook wel met micro-usb maar ik heb het zelf alleen nog maar voorgehad met USB-C.
Ligt niet aan RealMe maar ik denk wel dat als de USBpoort (female) van degelijker materiaal is het inprikken langer "stroef" gebeurt en de slijtage later optreed. In dit geval begin ik het na een half jaar al te merken.
Ik moet de telefoon elke keer aangeven dat hij moet kiezen tussen alleen laden, Android auto of data-uitwisseling. Ik kies dan voor Android auto en dan wordt hij gevonden.Akemi schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:05:
Heeft ie wel rechten om op de achtergrond te draaien?
Battery saving?
Als ik naar de app instellingen ga van Android auto lijkt alles goed te staan. Alle machtigingen staan "open"
Dit probleem heb ik ook. Lijkt software probleem van Realme te zijn. Verschillende OPPO toestellen hebben er last van. Realme is hierop gebaseerd.Sven2912 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:10:
[...]
Ik moet de telefoon elke keer aangeven dat hij moet kiezen tussen alleen laden, Android auto of data-uitwisseling. Ik kies dan voor Android auto en dan wordt hij gevonden.
Als ik naar de app instellingen ga van Android auto lijkt alles goed te staan. Alle machtigingen staan "open"
Ik denk duimen voor een juiste update. Maar ik geef het weinig kans.
Voor nu heb ik 'scherm altijd aan tijdens laden' gekozen als work around. Niet optimaal.
Maar wel een goede en bruikbare workaround! Dank voor doorgeven2Swift schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:24:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Lijkt software probleem van Realme te zijn. Verschillende OPPO toestellen hebben er last van. Realme is hierop gebaseerd.
Ik denk duimen voor een juiste update. Maar ik geef het weinig kans.
Voor nu heb ik 'scherm altijd aan tijdens laden' gekozen als work around. Niet optimaal.
Instellingen - info over telefoonSven2912 schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:13:
Welke modus zetten jullie dan aan? Zo'n stond icoontje/plaatje --) scherm altijd aan. Ik kan geen specifieke optie vinden voor tijdens laden.
rechtsbovenin - Versie (smalband en kernel) aanklikken
op buildnummer klikken totdat je ontwikkelaar bent
terug naar instellingen
Aanvullende instellingen - Opties voor ontwikkelaars
En daar Scherm ingeschakeld houden tijdens opladen aanzetten
Te vroeg gejuicht... Na reboot van telefoon weer hetzelfde probleem. Krijg het ook niet meer goed. Ben er wel beetje klaar mee eerlijk gezegd.Ewivis schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 22:47:
Nou mn gmail werkt weer. Waar heb ik gedaan.
Telefoon herstart
Meldingen aangezet gmail
Das grappig bij mij werkt het gewoon. Heeft in het verleden bij mij ook niet gewerkt.Ewivis schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:44:
[...]
Te vroeg gejuicht... Na reboot van telefoon weer hetzelfde probleem. Krijg het ook niet meer goed. Ben er wel beetje klaar mee eerlijk gezegd.
Moet je eens een herstart doen van je telefoon en/of hem te vol hebben staan.. dan kapt ie er gewoon weer mee...Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:40:
[...]
Das grappig bij mij werkt het gewoon. Heeft in het verleden bij mij ook niet gewerkt.
Heb jij ook de widget ergens op een scherm staan?
Nee die heb ik nergens staan. Misschien dat dat nog uitmaakt!Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:08:
Net een herstart gedaan, mail gestuurd en krijg gewoon een notificatie. Hou er wel rekening mee dat alleen je primair map een melding geeft. Je andere mappen niet.
Heb jij ook de widget ergens op een scherm staan?
Probeer dat eens, ik heb die wel. Heel goed kans dat je dan wel updates krijgt.Ewivis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:50:
[...]
Nee die heb ik nergens staan. Misschien dat dat nog uitmaakt!
Even voor mijn beeldvorming, waar zet jij je meldingen uit? In de app zelf of in instellingen van android?Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:58:
[...]
Probeer dat eens, ik heb die wel. Heel goed kans dat je dan wel updates krijgt.
Welke meldingen bedoel je? Waarom zou ik iets uit zetten?Ewivis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:03:
[...]
Even voor mijn beeldvorming, waar zet jij je meldingen uit? In de app zelf of in instellingen van android?
Sorry, eerst uit en daarna weer aan natuurlijk. Ben nu aan het testen met de widget.Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:05:
[...]
Welke meldingen bedoel je? Waarom zou ik iets uit zetten?
Widget erin primaire mailbox kiezen en vanuit een ander mailaccount een mail sturen naar je gmail. Je zou, als je alle meldingen aan hebt staan voor gmail, een notificatie moeten krijgen.Ewivis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:07:
[...]
Sorry, eerst uit en daarna weer aan natuurlijk. Ben nu aan het testen met de widget.
Ik kies 1 van mijn 3 mailadressen. Ik heb alles aanstaan. Ik krijg niks... Ik installeer Fairmail wel weer. Dank voor meedenken!Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:09:
[...]
Widget erin primaire mailbox kiezen en vanuit een ander mailaccount een mail sturen naar je gmail. Je zou, als je alle meldingen aan hebt staan voor gmail, een notificatie moeten krijgen.
Edit: hmm lijkt nu wel te werken. Wel met aardig wat vertraging. Maar dat maakt mij niet uit. We gaan het weer meemaken,
[ Voor 12% gewijzigd door Ewivis op 21-09-2021 16:28 ]
Wellicht is je ontvangst wat minder.Ewivis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:20:
[...]
Ik kies 1 van mijn 3 mailadressen. Ik heb alles aanstaan. Ik krijg niks... Ik installeer Fairmail wel weer. Dank voor meedenken!
Edit: hmm lijkt nu wel te werken. Wel met aardig wat vertraging. Maar dat maakt mij niet uit. We gaan het weer meemaken,
Enig nadeel is dat je de widget maar voor 1 e-mailadres kan inzetten en dus ook daar alleen je notificatie voor ontvangt. Ik heb 2 mailadressen en mis dus de notificaties voor de tweede.
hé... it's something... Alsnog niet best natuurlijk..Akemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:35:
[...]
Wellicht is je ontvangst wat minder.
Enig nadeel is dat je de widget maar voor 1 e-mailadres kan inzetten en dus ook daar alleen je notificatie voor ontvangt. Ik heb 2 mailadressen en mis dus de notificaties voor de tweede.
Nova Launcher Prime geinstalleerd, 3 gmail widgets toegevoegd (weer een restrictie van de launcher van Realme, prutsers). Nu komen ze allemaal weer binnen door de widgets denk ik omdat die synchroniseren... bizar
[ Voor 21% gewijzigd door Ewivis op 21-09-2021 17:45 ]
Hey ! Dat is goed nieuws. Ja je moet widgets hebben anders gebeurd er niets.Ewivis schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:38:
[...]
Nova Launcher Prime geinstalleerd, 3 gmail widgets toegevoegd (weer een restrictie van de launcher van Realme, prutsers). Nu komen ze allemaal weer binnen door de widgets denk ik omdat die synchroniseren... bizar
Heb je daarvoor speciaal Prime versie nodig of werkt de gratis versie ook?
Ik denk dat dat ook werkt. Ik had die al eens gekocht (jaren terug).Akemi schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:01:
[...]
Hey ! Dat is goed nieuws. Ja je moet widgets hebben anders gebeurd er niets.
Heb je daarvoor speciaal Prime versie nodig of werkt de gratis versie ook?
Nou hij was er weer mee gekapt, ook met wisgets nu ben ik er echt klaar mee. Ik leer ermee leven...Ewivis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat dat ook werkt. Ik had die al eens gekocht (jaren terug).
First world problems ;-)
En soms krijg ik het toch voor elkaar dat ie ook via Gmail binnenkomt, dan krijg ik hem dus 2x binnen die mail.
Het is gewoon erg vervelend om mail te missen, dus dan maar zo.
Volgende telefoon wordt geen Oppo/Realme verwacht ik.
Ik heb verder geen problemen met de telefoon.
Van Gmail of van Realme? Beveiligingsupdates? Welke versie?Akemi schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:39:
Gisteren weer een nieuwe update. Niet veel bijzonders.
Ik heb verder geen problemen met de telefoon.
RealMe, version update 2021-09-30 RMX1931_11_F.13.2Swift schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:29:
[...]
Van Gmail of van Realme? Beveiligingsupdates? Welke versie?
Updated Android security patch: September, 2021
Fixed the problem of ‘Raise to Wake’ function not working in some scenarios
Fixed the problem that the album crashes when sharing pictures in the album with a low probability
Fixed the problem that the weather application does not locate automatically with a low probability
Helaas geen merkbaar verschil. Scherm moet nog steeds aan blijven.2Swift schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:21:
Thanks! Hopelijk ook Android Auto issue gefixt. (waarschijnlijk niet)
Ik weet wel zeker van niet. We hebben de twee OS updates gehad. Wellicht dat iemand er een Rom voor maakt.2Swift schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:58:
Zouden we deze krijgen? https://m.gsmarena.com/re...gs_toggles-news-51291.php
Ik gok van niet.
Ze hebben "minstens 2" gezegd, en dat deden ze naar eigen zeggen omdat sommige oudere toestellen geen 3e upgrade meer zouden krijgen. Ik sluit een 3e upgrade voor dit toestel niet uit, al is de kans niet heel groot denk ik.Akemi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:12:
[...]
Ik weet wel zeker van niet. We hebben de twee OS updates gehad. Wellicht dat iemand er een Rom voor maakt.
Wat gaat er fout? Bij mij werkt Android Auto perfect.2Swift schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:21:
Thanks! Hopelijk ook Android Auto issue gefixt. (waarschijnlijk niet)
Goede vraag. Bij mijn golf variant 2016 blijft Android auto hangen als de telefoon in slaapstand/scherm uit modus gaat. Oplossing is nu dus, dat tijdens opladen het scherm aan blijft. Niet ideaal, maar het werkt.earthknake schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:39:
[...]
Wat gaat er fout? Bij mij werkt Android Auto perfect.
Geen last van. Mijn auto is wel net een paar maanden oud. Lijkt me dan geen Realme probleem maar eerder een Google of VW issue.Sven2912 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:41:
[...]
Goede vraag. Bij mijn golf variant 2016 blijft Android auto hangen als de telefoon in slaapstand/scherm uit modus gaat. Oplossing is nu dus, dat tijdens opladen het scherm aan blijft. Niet ideaal, maar het werkt.
Ik heb een Mazda, zelfde probleem. Het lijkt een Oppo probleem, er zijn meer mensen met problemen met AOD. Ik sluit hem wel via draad aan, mogelijk dat draadloos anders werkt en goed gaat.earthknake schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:43:
[...]
Geen last van. Mijn auto is wel net een paar maanden oud. Lijkt me dan geen Realme probleem maar eerder een Google of VW issue.
Ik lees net op https://androidworld.nl/n...efoons-krijgen-android-12 welke Realme toestellen Android 12 gaan krijgen. De X2 Pro staat daar helaas niet bij....2Swift schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:58:
Zouden we deze krijgen? https://m.gsmarena.com/re...gs_toggles-news-51291.php
Ik gok van niet.
Mazda MX-30
Jammer. Maar op zich te verwachten ja. Inderdaad al 2x update gekregen. Hopelijk nog wel beveiligingsupdates en evt bugs die ze oplossen.nathalia schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:25:
[...]
Ik lees net op https://androidworld.nl/n...efoons-krijgen-android-12 welke Realme toestellen Android 12 gaan krijgen. De X2 Pro staat daar helaas niet bij....
Maar zo gaat het met veel merken. Dit is al beter dan mijn vorige LG G6...
Het is wel weer wat stappen terug met betrekking tot extra opties (voornamelijk personalisering en extra's) maar de basis lijkt al vrij stabiel. Mooi om te zien dat er voor dit toestel vanuit de ontwikkelaars toch best wat ondersteuning is.
Ik heb een probleem met Google pay ? Op dit moment. zat ff wat instellingen te veranderen op me telefoon nou drukte ik op de simkaart beveiliging module bij contact loos betalen en sindsdien werkt contact loos betalen niet meer als ik er weer op druk gebeurt er niks ook me google pay op de bank app opnieuw geïnstalleerd maar dan zegt die dat ie geen connectie kan maken.. is mss niet einde van de wereld maar aangezien eigenlijk altijd met me telefoon betaal is dit zwaar irritant dus als iemand een oplossing weet alvast bedankt
Zie mijn aanvulling:
Dunder Mifflin in "[Realme X2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Eerlijk gezegd kon ik er niet meer mee leven. NFC Betalingen met diverse banken is een vereiste voor mij. En na bijna 2 jaar keek ik uit naar iets nieuws. Mijn Poco F3 heeft hier gelukkig geen last van.
Ik denk dat ie gewoon vol met stof zit en ik dat elke keer een beetje aandruk. Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden, want flink blazen helpt niet.
Dit geldt trouwens ook voor m'n 3.5mm jack. Die werkt niet meer icm met m'n headset, alleen met bedraade oortjes.
Klinkt als een stofprobleem ja. Gewoon het puntje van een veiligheidsspeld gebruiken of een dunne naald pakken en dan pulk je het stof er zo uit.Potenscia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:12:
Ja, ik. Ik moet tegenwoordig m'n USB-C connector omdraaien om nog SuperVOOC te laden, anders laat hij met een andere standaard.
Ik denk dat ie gewoon vol met stof zit en ik dat elke keer een beetje aandruk. Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden, want flink blazen helpt niet.
Dit geldt trouwens ook voor m'n 3.5mm jack. Die werkt niet meer icm met m'n headset, alleen met bedraade oortjes.
Daarna zou het gewoon weer moeten werken. Ik doe dit vrij regelmatig.
Wel de telefoon eerst even uitzetten natuurlijk!
[ Voor 8% gewijzigd door TheNose op 27-10-2021 14:07 ]
Ik had exact hetzelfde. Uiteindelijk heb ik met een klein metaal pinnetje er een mini Perzisch tapijtje uitgeplukt!Potenscia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:12:
Ja, ik. Ik moet tegenwoordig m'n USB-C connector omdraaien om nog SuperVOOC te laden, anders laat hij met een andere standaard.
That's the way
Ok ligt dus niet aan mij beetje jammer dit ja voelt net alsof ik terug in de stenen tijdperk gaDunder Mifflin schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 00:46:
Heel herkenbaar jammer genoeg.
Zie mijn aanvulling:
Dunder Mifflin in "[Realme X2 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
Eerlijk gezegd kon ik er niet meer mee leven. NFC Betalingen met diverse banken is een vereiste voor mij. En na bijna 2 jaar keek ik uit naar iets nieuws. Mijn Poco F3 heeft hier gelukkig geen last van.
Maar ja om nu een nieuwe telefoon te kopen die aan mijn wensen voorzien vind ik vrij zonde heb deze telefoon iets langer dan een jaar voor de rest super tevreden ermee
Ik heb hetzelfde en mijn poort is helemaal clean.Potenscia schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:12:
Omdraaien en dan doet de oplader het wel.
Bij mij is het nu (grotendeels) verholpen, dus ik maak m wel weer schoon als dat nodig is.CedricV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:48:
[...]
Ik heb hetzelfde en mijn poort is helemaal clean.
Omdraaien en dan doet de oplader het wel.
Ik gebruik zelf een vulpotlood van 0.5mmvanStriean schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:
Bedankt voor de tips, ik ga met een naaldje aan de gang. Omdraaien van de connector heeft bij mij geen zin helaas.
Zo iets:
https://potlodenwinkel.be...dstifthouders/672513.html
Is mooi proper daarna en in de connector zie ik geen vilt meer zitten mara ook dan heb ik geregeld geen goede connectie ...
Ik heb het daarom met een sateprikker geprobeerd, en al kwam ik niet te diep, het werkte wel aardig.
Bij mij was een sateprikker te breed om echt to beneden te geraken.Potenscia schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:00:
Ik hoor hier mensen hun poort schoonmaken met naaldjes en vulpotloden, maar metalen en grafiet (potlood) zijn wel goede geleiders. Is dat niet riskant?
Ik heb het daarom met een sateprikker geprobeerd, en al kwam ik niet te diep, het werkte wel aardig.
De grafiet die wordt achtergelaten gaat minimaal zijn mijn inziens tenzij je bedoelt dat deze zou korstsluiten tussen de contacten? Daar heb ik niet genoeg kennis over helaas.
Ik heb het altijd gedaan met een spelt. Tot nu toe geen problemen met meerdere telefoons gehad. Ook gewoon met telefoon aan zelfsCedricV schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:10:
[...]
Bij mij was een sateprikker te breed om echt to beneden te geraken.
De grafiet die wordt achtergelaten gaat minimaal zijn mijn inziens tenzij je bedoelt dat deze zou korstsluiten tussen de contacten? Daar heb ik niet genoeg kennis over helaas.
@EwivisAkemi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:35:
[...]
Plotseling krijg ik nu ook notificaties voor mijn tweede gmail account. Lijkt erop dat Gmail iets aangepast heeft. Wel fijn !
Ik krijg ze soms wel, soms niet. Ik heb me erbij neergelegd.Akemi schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:12:
[...]
@Ewivis
Plotseling krijg ik nu ook notificaties voor mijn tweede gmail account. Lijkt erop dat Gmail iets aangepast heeft. Wel fijn !
Werkt nog steeds soepel en batt gaat zomaar de dag mee!
Kortom ik denk dat ik er nog een jaartje aan vast plak!
- Betere prestaties camera
- betere werking met Android auto
Tips in de realme stal? De 12/256GT valt af vanwege de afschuwelijke kleurstelling. Bah.
Binnenkort een nieuw flagship. Die op foto is huidige.
Heb ook geen update met gehad... Beetje jammer wel..Akemi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:33:
Lijkt wel over te zijn met de security updates......... Iemand een ROM draaien waar hij tevreden over is?
Ik wil nog wel meer custom rom draaien. Maar eigenlijk werkt hij best wel goed momenteel.. behalve het gmail probleem dan...
Bekijk dit youtube kanaal eens. Die heeft aardig wat info:
YouTube: Pixel Experience (Android 12) | Realme X2 Pro | by Arno Dorian
Telegram: https://t.me/technophile20